SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

14 September 2016

PENGECUALIAN PEMANDU PENGUATKUASA, URUSAN PENTING - CUEPACS

Kosmo
14/9/2016



PUTRAJAYA - Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) memohon supaya pemandu agensi penguatkuasaan termasuk yang bertugas atas urusan penting negara diberi pengecualiaan dalam Sistem Keselamatan Kesedaran Automatik (AWAS) ketika melaksanakan tugas.
Presiden CUEPACS, Datuk Azih Muda berkata, setakat ini AWAS yang menggabungkan Sistem
Penguatkuasaan Automatik (AES) dan Sistem Pemberian Mata Demerit Kesalahan Jalan Raya (Kejara) belum dikuatkuasakan dan sedang menunggu kelulusan daripada Kabinet.
"CUEPACS menyokong pelaksanaan sistem AWAS tersebut tetapi memohon pengecualian diberikan kepada pemandu daripada agensi penguatkusaan yang terpaksa memandu melebihi had ditetapkan ketika operasi seperti Polis Diraja Malaysia, Jabatan Bomba dan Penyelamat selain ambulans.
"Pengecualiaan tersebut perlu dilihat secara keseluruhan termasuk pemandu yang bertugas dengan menteri demi kepentingan negara yang adanya masanya perlu berkejar untuk urusan penting," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.
Terdahulu, Azih telah mengadakan perbincangan dengan Ketua Pengarah Jabatan Pengangkutan Jalan, Datuk Nadzri Siron berhubung perkara tersebut.
Menurut Azih, setakat ini, terdapat lebih 50,000 pemandu di lebih 700 kementerian dan agensi-agensi kerajaan melahirkan kebimbangan pelaksanaan sistem itu kelak akan menjejaskan tugas dan periuk nasi mereka. - K! ONLINE


7 ulasan:

dt rahman pekan berkata...

hanya orang yg pendek akal saja bolih terfikir utk mengutarakan cadangan yg agak dangkal ini.

tujuan system d merit n AES adalah supaya semua pengguna jln raya mematuhi undang2.

apa nak jadi dgn CEUPACS sekarang !!!

Unknown berkata...

Perkenalkan nama saya zull fikar. Dan saya ingin mengucapkan banyak terimah kasih kepada MBAH JONOSEUH atas bantuannya selama ini dan saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sukses dan ini semua berkat bantuan MBAH JONOSEUH,selama ini, saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang2 dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya usaha Restoran sendiri,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH JONOSEUH atas bantuan nomor togel dan dana ghaibnya, dan saya yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jadi jangan ragu-ragu untuk menghubungi MBAH JONOSEUH karna beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita atau rekayasa tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH JONOSEU di 0823 4444 5588 dan ingat kesempatan tidak akan datang untuk yang ke 2 kalinya terimah kasih..

Mahmood Adam berkata...

memang kenderaan ini terutama yang mempunyai lampu pandu arah (beacon light) diberi pengecualian lebih lagi sekiranya lampu tersebut menyala diikuti dengan siren. ini sesuai dengan penggunaan kenderaan tersebut untuk kecemasan atau tugas penting. jadi mereka dibenarkan memecut melebihi had laju. malangnya ada juga yang menyalahgunakan siren tersebut tanpa ada alasan kecemasan. seharusnya setiap kenderaan ini dipasang sistem yang akan log penggunaan siren dan lampu arah. apabila mereka menghidupkan lampu tersebut dan membunyikan siren, penyelia mereka akan memantau log dan membuat audit. sekiranya tiada alasan munasabah diberikan oleh pemandu, maka tindakan perlu diambil. ini cara untuk mendisiplinkan pemandu supaya tidak sewenang-wenangnya menyalahgunakan siren.

Herman Kamil berkata...

0% pinjaman islamic tawaran oleh Kiva
Assalamualaikum .... ada sesiapa mendengar Kiva. Kiva adalah hebat organisasi pinjaman dalam talian yang menawarkan pinjaman fleksibel faedah 0%. Mereka tidak seperti mana-mana syarikat pinjaman swasta yang lain. Mereka memberi pinjaman pinjaman mereka mengikut peraturan Islam saya dirujuk kepada mereka oleh seorang rakan yang juga telah mendapat pinjaman daripada mereka. Saya mendapat pinjaman saya daripada mereka beberapa hari lalu. proses pinjaman mereka adalah benar-benar hebat. NO kertas kerja yang rumit, NO daftar skor kredit dan Tiada cagaran diperlukan daripada saya. Ia sesuatu yang i ingin semua orang boleh mengalami. Saya tidak pernah terfikir saya boleh mencari apa-apa organisasi pinjaman dalam talian. Jika anda memerlukan pinjaman segera, anda boleh menghubungi salah satu agen mereka untuk membantu anda mengharungi melalui pelbagai pilihan pinjaman mereka dan membantu anda mendapatkan pinjaman yang anda inginkan melalui e-mel (johnson.kivagroup@gmail.com)
Sesiapa sahaja yang ingin mengetahui lebih lanjut mengenai bagaimana saya mendapat pinjaman saya boleh menghubungi e-mel peribadi saya melalui herman228811@gmail.com

Ratna Setyaningsih berkata...

Anda benar-benar betul Herman. Ada kebenaran dalam komen anda. Saya juga telah menerima pinjaman daripada organisasi ini dipanggil Kiva. Saya dihubungi (johnson.kivagroup@gmail.com) Mereka sangat ikhlas. Terima kasih kerana berkongsi maklumat ini

Unknown berkata...

saya atas nama BPK. SAMSUL dari MADURA ingin mengucapkan banyak terimah kasih kepada MBAH KARYO,kalau bukan karna bantuannya munkin sekaran saya sudah terlantar dan tidak pernaah terpikirkan oleh saya kalau saya sdh bisa sesukses ini dan saya tdk menyanka klau MBAH KARYO bisa sehebat ini menembuskan semua no,,jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KARYO no ini 082301536999 saya yakin anda tdk akan pernah menyesal klau sudah berhubungan dgn MBAH KARYO dan jgn percaya klau ada yg menggunakan pesan ini klau bukan nama BPK. SAMSUL dan bukan nama MBAH KARYO krna itu cuma palsu.

Unknown berkata...

,,.,KISAH NYATA ,,,,,,,
Aslamu alaikum wr wb..Allahu Akbar, Allahu akbar, Allahu akbar
Bismillahirrahamaninrahim,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang property rumah tangga dan mencapai kesuksesan yang luar biasa, mobil rumah dan fasilitas lain sudah saya miliki, namun namanya cobaan saya sangat percaya kepada semua orang, hingga suaatu saat saya ditipu dengan teman saya sendiri dan membawa semua yng saya punya, akhirnya saya menaggung utang ke pelanggan saya totalnya 470 juta dan di bank totalnya 800 juta , saya stress dan hamper bunuh diri anak saya 2 orng masih sekolah di smp dan sma, istri saya pergi entah kemana dan meninggalkan saya dan anakanaknya ditengah tagihan utang yg menumpuk, demi makan sehari hari saya terpaksa jual nasi bungkus keliling dan kue, ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman dan bercerita kepadanya, Alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya, dulu katanya dia juga seperti saya stelah bergabung dengan KI JAMBRONG hidupnya kembali sukses, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama satu minggu saya berpikir dan melihat langsung hasilnya, saya akhirnya bergabung dan menghubungi KI JAMBRONG di No 0853-1712-1219. Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah Demi AllAH dan anak saya, akhirnya 5M yang saya minta benar benar ada di tangan saya, semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kini saya kembali sukses terimaksih KI JAMBRONG saya tidak akan melupakan jasa AKI. JIKA TEMAN TEMAN BERMINAT, YAKIN DAN PERCAYA INSYA ALLAH, SAYA SUDAH BUKTIKAN DEMI ALLAH SILAHKAN HUB KI JAMBRONG DI 0853-1712-1219. (TANPA TUMBAL/AMAN).
''''''''''''''