SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

02 Mei 2008

PM DIJANGKA UMUM BERITA BAIK

Sedutan dari Akhbar Berita Harian

Oleh Srihanasham Noordin



JOHOR BAHRU: Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dijangka mengumumkan berita baik mengenai keputusan kerajaan berhubung lima tuntutan Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) pada 10 Mei ini. Menteri Sumber Manusia, Datuk Dr S Subramaniam, berkata pengumuman dibuat sempena sambutan Hari Pekerja anjuran Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) dan Cuepacs di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) di Putrajaya.
Katanya, kementerian berharap apa yang dituntut Cuepacs termasuk mengenai pencen dan had umur kakitangan perkhidmatan awam dipertingkatkan sehingga 60 tahun mendapat pertimbangan sewajarnya daripada kerajaan. "Kakitangan awam perlu tunggu ada berita baik. Kita berharap apa yang mereka minta, jika tidak dapat dipenuhi semua, sebahagian mungkin dapat," katanya selepas merasmikan sambutan Hari Pekerja Sektor Awam Peringkat Kebangsaan 2008 anjuran Cuepacs di Dewan Jubli Intan, di sini, semalam. Hadir sama, Presiden Cuepacs, Omar Osman serta kira-kira 2,000 kakitangan awam dari seluruh negara.

Tiada ulasan: