SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PENJAWAT AWAM TIANG SERI NEGARA

29 September 2012

BAJET 2013: BONUS KAKITANGAN AWAM DITAMBAH SATU BULAN


Wartawan Sinar Harian 28 September 2012
Najib Tun Razak
Datuk Seri Najib Tun Razak
SHAH ALAM - Bajet 2013 menyediakan bonus satu setengah bulan gaji bagi kakitangan awam, demikian diumumkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini.Kerajaan telah pun membayar bonus setengah bulan kepada kakitangan awam, jumlahnya 1.3 juta orang, sempena sambutan Aidilfitri lalu.Bayaran bonus itu akan dibuat sebanyak dua kali iaitu setengah bulan pada bulan Disember manakala setengah bulan lagi pada Januari depan.
"Sebagai kerajaan yang mengenang budi, suka saya mengumumkan pemberian bonus sebanyak satu setengah bulan gaji. Dari jumlah tersebut, setengah bulan telah pun diberikan menjelang Aidilfitri yang lepas," kata Najib yang juga Menteri Kewangan ketika membentangkan Belanjawan 2013 di Dewan Rakyat hari ini.
Kerajaan pada Ogos lepas memberikan bonus setengah bulan gaji dengan minimum RM500 kepada semua penjawat awam, manakala pesara menerima RM500 bagi menyambut Aidilfitri. Najib berkata, pemberian bonus tersebut diharap dapat mengurangkan beban penjawat awam terutamanya yang berkeluarga, bagi menghadapi musim persekolahan yang akan bermula Januari depan.

289 ulasan:

1 – 200 daripada 289   Terbaru›   Baru»
anti JTK berkata...

wah 1.5 bulan bonus!

Tersenyum JTK dan PAR,

Hasil lepak hari-hari... :)

Takbirrr

Tukar kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

Sepatutnya sebulan gaji atau minimum seribu ringgit...sebab masa bonus raya dapat setengah bulan gaji atau minimum lima ratus ringgit

Tanpa Nama berkata...

Bajet yang tak seiring dengan realiti semasa, negara defisit selama 15 tahun, rakyat tetap rugi kerana pemberian one off bersifat sementara,bonus yang diberi tidak menunjukan keupayaan sebenar kewangan kerajaan, 8 tuntutan CUEPACS tidak di layan oleh PM

Tanpa Nama berkata...

polis..tentera..guru..........sprm.......

Tanpa Nama berkata...

kamu org komen mcm2 pun tak guna juga.....pandai2 lah buat pilihan terbaik PRU13....8 tuntuan Cuepacs tak di layan PM.

Tanpa Nama berkata...

(Berita Terkini)..Penjawat Awam..dah kena kelentong oleh PM...padan muka kau orang.

sidungo yang mengharap berkata...

apa jadi suruhanjaya mengkaji penambahbaikan perkhidmatan awam.....harap ada berita baik berkenaan cuti tahunan dan elaun perumahan.

Tanpa Nama berkata...

harapan la nk dpt sume tu...8 tuntutan Cuepacs x dilayan PM..ape cer?

Tanpa Nama berkata...

Saya tak nampak apa relevennya dibayar bonus pada jan 2013. Sepatutnya bonus diberi dalam tahun semasa. Sama ada 1/2 psda nov dan dis 2012. Atau diberi penuh pada dis 2012. Macam tak releven bonus dibayar secara ansur2. Semakan gaji dan elaun yang kurang sesuai kos hidup sekarang nampaknya masih samar2 lagi.

Tanpa Nama berkata...

Bajet ni utk pembangunan malaysia seluruhnya. Bukan utk pembangunan PA je. Yg PA nampak bonus, elaun. itu je. Korg nampak x betapa org2 kampung suka dapat BR1M kali ke 2. Ntah-ntah korg pun dapat gak. Org bujang pun dapat. Klinik 1 malaysia ditambah. Insentif utk usahawan kecil. perumahan mampu milik. Cukai dikurangkan. pembangunan pendidikan.

Cuba la kaji betul-betul bajet tu. Mcm-mcm yg dibagi utk masyarakat seluruhnya. Xkn nk bg kat PA je semuanya.
Kita tunggu la suruhanjaya penambahbaikan ssm tu. mungkin ada berita gembira utk kita nanti.

Tanpa Nama berkata...

Hoii Cuepacs ngok... ko gi mintak bonus byr bulan nov & dis 2012. Apa kejadah pulak nk byr Jan 2013??? Ank2 masa tu semua dh masuk skolah. Buduh... BN & Cuepacs sama2 buduh!!!

Tanpa Nama berkata...

Yg patut di salahkan adalah Suruhanjaya Penambahbaikan ssm tu, lambat sgt...

Tanpa Nama berkata...

semua nk guna duit bln disember..npe nk byr 2 x plak...ape cite dgn penambah baikan ssm?diam je...elaun rumah mase kini pun xckup..mane ada umah sewa rm 180?

Tanpa Nama berkata...

Sambut baik skim perumahan mampu milik. Tapi tak semua P.A dpt menafaatnya.Projek tertumpu di Kuantan,K/L dan tiga buah negeri lain.P.A yg menetap dilokasi daerah kecil terpaksa menanggung harga rumah yang tinggi.Kecuali atm/polis mereka dpt buat pilihan membelirumah diluar kawasan tersebut diatas sebab mereka telah dibantu dgn wang insentif.

Tanpa Nama berkata...

kalau bayar januari tahun depan itu bukannya bonus tahunan... hahahahahahahahahaahaha....ulse

Tanpa Nama berkata...

kalau bayar januari tahun depan itu bukannya bonus tahunan... hahahahahahahahahaahaha....ulse

Tanpa Nama berkata...

Mmg janggal bila bonus di bayar bln Jan 2013. Sepatutnya setel bayar dlm tahun yg sama-2012! Ni nnt ada la alasan bajet 2014 PA tak dpt bonus... sebab Jan 2013 dh dpt, raya 2013 dpt RM500! Lg PA kena tipu...

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

Saya tak nampak apa relevennya dibayar bonus pada jan 2013. Sepatutnya bonus diberi dalam tahun semasa. Sama ada 1/2 psda nov dan dis 2012. Atau diberi penuh pada dis 2012.

..........................................................................

aku setuju dgn ko. Bonus tahun 2012 perlu dibayar pada tahun 2012 juga. Kalau bayar tahun 2013, itu dah dikira bonus tertunggak la. Ada ke istilah bonus tertunggak ni?

Tanpa Nama berkata...

Sebagai penjawat awam saya melahirkan rasa syukur kerana kerajaan prihatin dan bermurah hati dengan pemberian 1 bulan setengah seperti yang diumumkan dalam bajet 2013.Ini merupakan pemberian bonus yang terbanyak dalam sejarah perkhidmatan awam yang pernah diberi setakat ini.

Pada masa yang sama juga penjawat awam tertanya-tanya mengapa Perdana Menteri tidak mengeluarkan sebarang kenyataan tentang penjawat awam yang masih menunggu perubahan dan penambahbaikan ke atas SSM setelah diumumkan pada 8 Mac lepas, susulan pembatalan pelaksanaan sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam.

Tuntutan lain ialah penyelesaian isu tangga gaji maksimum yang tidak selaras dengan kenaikan gaji tahunan; menaikkan imbuhan tetap perumahan; kedudukan status 45,000 penjawat awam berstatus kontrak; dan mengkaji semula pemansuhan Majlis Bersama Jabatan (MBJ) di peringkat pusat.

Kenapa ya? Tentu PM ada jawapannya selepas ini.Kita tunggu sahaja ya......

Tanpa Nama berkata...

takbir juge. kome ni memang tak sekolah...kalo sape perintah pun same je..syukur pd allah dapt juge
tambah sebulan bonus. TQ PM

Tanpa Nama berkata...

setiap kali sebelum pembentangan mcm mcm tuntutan... pa semua berharap lepas tu satu ape pun pa tak dapat apa apa. tak ada kebanggaan langsung bonus setengah bulan gaji minimum 500. org gaji besar senang hati dapat bonus banyak org gaji kecik tak da la gembira sangat. setakat 500 kalau anak ramai, nak beli keperluan anak pun tak cukup. dah la harga barang semua nya mahal tapi gaji masih seciput. nak beli rumah memang tak mampu. kalau beli rumah gaji tinggal berapa je.. nak makan, bayar bil, bayar itu ini... elaun rumah yang diharap naik tak ada berita... sewa rumah 180 ada lagi ke.....peruntukan rumah murah tempat tertentu, sabah, sarawak rumah pun mahal, single storey pun samapai 2 ratus ribu lebih dah la kecik harga ke langit. mohon la jasa baik kerajaan mempertimbangkan nasib semua pa untuk naik elaun perumahan dan bonus tu kekal ada setiap tahun dan ditetapkan berapa supaya cuepacs tak la nak menyalak tiap tiap tahun dan semua pa tak ada la selalu mengaharap menunggu dan patah hati.... kalau selalu pa patah hati ada la kesan pru 13 nanti.... betul tak pa???

Tanpa Nama berkata...

org yang status kontrak tu kenapa nasib mereka tak di bela... daripada rekrut org baru baik serap je mereka ke tetap. mereka ni dah banyak pengalaman tak rugi ambik mereka daripada buang masa nak interview org baru.... kenapalah susah sangat kerajaan nak tunaikan keperluan pa. kalau ikut 3 kali bonus tu di bayar yg hari raya tu dulu kata duit raya bukan bonus sekarang jadi bonus pulak. apahal semua nak bayar bulan jan 2013 kenapa tak bulan okt dgn dis.. okt kan raya haji.... kalau 2013 kena nanti tahun depan kalau kata sebulan bonus nanti bayar setengah bulan sebab jan13 dah bayar .. mcm sekarang duit raya jadi bonus...

syadib berkata...

Video pengumuman bonus PA Bajet 2013

Tanpa Nama berkata...

Bwtul tak logik bonus 1/2 dibayar bulan Jan'13...adakah bermakna nanti tahun depan takde bonus langsung?

Tanpa Nama berkata...

Gred J & G padan muka...hahaha...kene kelentong = janji tidak ditepati...hehehe

Tanpa Nama berkata...

bawak-bawak la mengucap syukur kepada Ilahi. teruk sangat dah kau orang semua ni. itu tak kena ini tak kena.

SKMTPA diberi tempoh sampai disember ni untuk siapkan hasil kajian. lepastu dipersembahkan kepada YDP agong dan akan dipertimbangkan oleh kerajaan. apa benda la yang susah sangat nak paham ni?


inilah masalahnya bila penjawat awam ramai sangat yang minda cetek dan senang terpengaruh dengan retorik.

malang sungguh negara ada penjawat awam macam ni. elok skmtpa tu masukkan semula modul "exit-policy" dalam skim perkhidmatan yang baru nanti. senang nak sack orang2 macam kat atas ni. sikit2 menyalak.

Sarjan Hassan pengecut berkata...

syoknya tentera dan pulis dpt time based

Tanpa Nama berkata...

Saya ingin mencadangkan supaya bonus dibayar dalam tahun ini jugak , ada sokongan tak ? Jika ada, sila angkat tangan untuk menyokong cadangan ini.

Jika tuan-tuan menyokong cadangan ini, tolong cadangkan sekali kaedah pembayaran yang sesuai. Sama ada :

(a) dibayar penuh pada Dis 2012 atau
(b) dibayar 1/2 pada Nov 2012 & Dis 2012 atau
(c) ada cadangan lain.

Tanpa Nama berkata...

kakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakkakakakakakakakakakakakakakakka..............aku gelak tuk sumer pa2 yg kena jual 3 lima duit by our pm....

Prebet Fairooz cakap.. berkata...

Gaji aku dah rm2000!!! kahkahkah...ok jugak jadi askar ni ye...belajar pun tak payah tinggi-tinggi..

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah.... syukur.. trima kasih atas pemberian ini... :)

Che Ismail berkata...

Apa yang aku harap, ialah itp, kola, dan elaun-elaun kewangan hendaklah di naikkan- elaun kewangan rm40.00 sebulan, sejak tahun 1992 lagi, nampak sangat penjawat awam yang menguruskan pejabat tidak diambil perhatian, maalom sahajlah - polis dan tetntera banyak membantu UMNO dalam hal-hal soaial. Duka cita juga rasanya, bila diambil peluang menyerang pembangkang dalam pembentangan bajer tersebut. Aku bukan hendak berpolitik. Tapi tidak adil jila mengatakan kepada seseorang yang berada dalam kurungan. sekiranya hendak tahu, janji-janji pembangkang dapat dilaksana atau tidak, tua-tuan boleh pilih pakatan pembangkan untuk memerintah putra jaya selama 5 tanun, untuk menguji apakah betul meraka itu benar atau bohong. Sekadar 3 nuah negeri, tidak boleh di jadikan kayu pengukur, kerana ianya tertakl;uk kepada Pusat.
Kerajaa, terpaksa beri elaun rm200.00 kepada polis dan tentera, menaikkan elaun pasukan sukarelawan, polis dan tentera, sebab puak=puak ini akan diguynakan untuk membantunya sebagai khadam untuk menyekat segala program pembangkang.

Tanpa Nama berkata...

wahai P.A dikasihi, memang kerajaan telah sedar perkhidmatan & sumbangan P.A selama ini walau bagaimanapun kita bersyukur apa yang ada itukan rezki namanya...yang penting cuepacs dah berusaha merayu & meminta...tidak hari ini mungkin masa lain tuntutan akan ditunaikan juga, semuanya tu dengan izin ALLAH.

Tanpa Nama berkata...

Kenapa bonus dbyr pd jan2013? Spttnya dbyr pd tahun semasa...

Elaun itp pun kenapa tak di naik kan..bilik sewa sekarang pun dah rm200-300 cam tu..apatah lagi rumah... Tak relevan lah elaun itp rm180.00 jer.. Elaun kewangan dan cola pun tak juga menepati keperluan semasa..

Terima kasih..

KUMPULAN SOKONGAN berkata...

KEHENDAK CUEPACS TIDAK DILAYAN OLEH KERAJAAN....., DAH BERBUIH MULUT MINTAK, MASALAH NYA KENAPA TAK DILAYAN.......?? SUDAHNYA 6 PERKARA YANG DITUNTUT, HANYA 1(satu) PERKARA SAHAJA YANG DIPENUHI. ITUPUN KURANG 1/2 BULAN, SBB MINTAK 2 BULAN. SAMA-2 LAH KITA FIKIRKAN. KEAHLIAN KESATUAN ADALAH RAMAI, TAPI KERAJAAN TIDAK "MENDENGAR" SEPENUHNYA, BUAT KERTAS KERJA TELAH DIHANTAR BANYAK KE JPA KERAJAAN..., TAK RELEVAN KAH TUNTUTAN KITA INI....? OOOOooo, KENA BEERJUANG LAGI, TAPI MASALAHNYA 5 TAHUN KEBELAKANG PUN BEGINI. HARI INI PUN SAMA..., SAMPAI MASA SEDAR TAK SEDAR DAH PENCEN PUN KITA TERMASUKLAH RAKAN-2 SEPERJUANGAN AHLI-2 KESATUAN. MASUK ORANG BARU...,PUN MOHON LAGI, TAK DI PENUHI LAGI. SAMPAI BILA NAK HABIS NI.......

Tanpa Nama berkata...

TUKALLLLLLLL.... He he he he nak tukal apa ni ah...tukal baju je rukal selual ke apa ah...he ge he...oh tukal kasut jer ni...

Tanpa Nama berkata...

Dkenapa lar BONUS dibayar pada januari 2013?? rasa macam ada sesuatu muslihat...apapun kepada semua PENJAWAT AWAM buatlah simpanan untuk hari raya tahun hadapan...takot2 BONUS untuk tahun 2013 xde atau hanya dapat rm500 SAHAJA...jangan tertipu ye...sediakan payung sebelum hujan..

Sesungut berkata...

PM dah sediakan payung sebelum hujan. Itu sebabnya dibayar insentif khas untuk para tentera demi untuk menghadapi sebarang kemungkinan PRU 13 ni. PA yang lain dok melangut la...

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah dan terima kasih pada PM. Bagi yang ernama islam amat bersyukur kerana bajet menafaat semua lapisam baik PA, Petani, nelayan dan semua mendpat limpah rezekinya.

Biasalah kalau dah agen yahudi tentulah semuanya buruk.harapan sudah sampai masanya agen2 yahudi dalam kerajaan keluarlah keraana banyak lagi rakyat Malaysia siap sedia memenuhi khidmatnya. ialah pa yang banyak merosakkan amanah negara dan merosakkan negara.

sebagai pa kerajaan eragama islam kami amat bersyukur kepada allah dan terima kasih pada kerajaan kerana anyak manafaatnya dari bajet 2013.

Tanpa Nama berkata...

Bonus 1 bulan 2012 1/2 bulan 2013(lepas pru kot modal pancing undi kot) APA PUN terima kasih tapi kenapa asyik cikgu tentera je diberi kelebihan.ada banyak lagi ketegori pa perlukan perhatian ceupacs apa; anda tengah buat jangan sampai ada ketidakseimbangan dlm skim pa menganggu mutu kerja. Skim gaji hari, apa cerita.

Tanpa Nama berkata...

Saya setuju pendapat saudara. Apa mereka nak lagi. Bagi Jawatan Pembantu Pertanian dahulu mereka kumpulan D sahaja sedangkan Pegawai Kerani kumpulan C. PM dah naikkan pangkat mereka jadi C sama dengan Pegawai Kerani malah gaji mereka lebih RM 3.00. Itupun mereka tak syukur malah nak naik 27. Sedangkan Pegawai Kerani tetap 17.

Bagi pendapat saya jika PM naikkankan ke 27 sekalipun mereka ini masih tetap tak puashati. Bagi saya sebagai petani amat bersyukur kerana PM memberi insuran kepada petani.

Saya setuju dengan pendapat saudara diatas. Sebagai umat islam ianya harus bersyukur kerana kerajaan tetap hargai sokongan kakitangan kerajaan. Pemimpin baik ianya bukan untuk satu pihak saja kerana golongan lain juga menyumbang kemajuan negara.

Saya setuju pendapat diatas pemimpin beragama islam ianya akan membahagi kepada semua lapisan rakyat dan lihat bagaimana kerajaan pimpinan pakatan aliran yahudi cakap dan omongan kosong malah mengcengkam rakyat.

Persoalannya mana ada kenderaan sewa bulanan menjadi pemilik. Islam menwajibkan umatnya bayar utang. Sedihnya utang tak dapat bayar sedangkan sebuah bas mewah boleh beli?

Saya setuju bagi yang terangan tak berminat untuk berkhidmat dan merosakkan negara baik letaklah jawatan kerana terlalu banyak lagi sanggup berkhidmat demi pembangunan kerajaan Malaysia dan atas nama islam khasnya.

Kita lihat bagaimana pekerja2 pengkianat semasa era Kerajaan Melaka kerana talibarut yahudi menjatuhkan melaka.

Sudah sampai masanya mereka ini letak jawatan dan berkhidmat dengan Yahudi Soros kerana itulah terbaik buat mereka. Ingatlah Tuhan bagi beragama islam dan kembalilah kepangkal jalan. Janganlah terlalulah tamak untuk dunia dan ingatlah akhirat sama.

Gred 48 berkata...

bila dah dpt bonus..demand nak byr awal lak..sukati kjaan la nsk byr bila..kalau byr taun depan anak korang takleh sekolah ke sbb xde duit?korang mak bapak tanggungjawab la sikit..tau anak nak masuk sekolah Dis, simpan la dari bulan jun hari tu..Belanja anak nak sekolah pun kena harap kerajaan..hampeh.

Gred 48 berkata...

Dah tau duit tak cukup jimat2 la.. Ni tak, PA sokongan kete paling koman nak myvi / saga BLM ..Gred 41 lak, baru masuk keje tak konpem lagi dah amik loan beli vios dugong..konon taknak sama dgn PA sokongan..mmg la x cukup..nafsu kuda..duit siput..cuba adjust lifestyle..konpem selesa.

iscrewyou berkata...

korang semua kena tipu dengan najib punya gula2 pru13 ni..kata setahun setengah tp dapat sebulan jer..dah la tentera jer dpt naik gai 200 ringgit..kita kakitangan lain ni aper dapat..nothing..

Tanpa Nama berkata...

Bukankah Najib dah kata, kalau tak puas hati dengan pencapaian kerajaan sekarang, pilih yang satu lagi!!

Tanpa Nama berkata...

72ITP Konstabel polis lantikan spm RM275..Sarjan Diploma ITP RM300..Inspektor Degree ITP RM420..Gred 1-40 ITP RM180..Gred 36 Diploma ITP rm180 dan Gred 41 ITP RM250 lagi rendah dari ITP konstabel polis SPM rm275.Bila start gred 48 hingga TURUS boleh same pule ITP ngan polis contohnya SAC Polis setara gred 54 ITP same iaitu RM900.00..Knapa Najib mengabaikan kebajikan kakitangan bawahan.Kenapa tidak diselaraskan same...Ade ke waktu nak menyewa rumah Tuan rumah tanye awak Polis ke bukan kalau polis sewa rumah mahal la sikit sebab elaun tinggi.Takde maknenye mcm tu.1 1/2 bulan bonus memberi orang atasan gaji besar keuntungan lebih...Sebenarnye penjawat awam paling ramai bukan PTD,Cikgu,polis atau askar tapi gred 1-40..JPA ngan Najib due2 bongok..Tunggulah PRU nanti Najib kali ni tau la nasib anda

Tanpa Nama berkata...

aku pelik la ngan PA neh...bagi pun xpuas hati....xbagi lg la xpuas hati....semua xkena....dah tahu pangkat rendah buat la cara pangkat rendah...ni semua nak banyak2...cara bayar pun xpuas hati gak....nanti BR1M pun korang sapu gak...tu pun xpuas hati lagi....belajar la bersyukur sama...nanti anak sek dapat duit rm100 pun korang sapu gak...tapi semuanya xreti nak bersyukur...yg tahu melalak ja setiap hari...dah la keja suka ponteng....mmg bagus kalo ada exit policy...baru padan muka korang yg kuat menyalak tapi keja semua mau senang n kuat mengulat palk tu

Tanpa Nama berkata...

Rasanye inilah masa yang sesuai untuk tukar kerajaan

PENANG GANGSTER berkata...

Tanpa Nama berkata...
Alhamdulillah dan terima kasih pada PM. Bagi yang ernama islam amat bersyukur kerana bajet menafaat semua lapisam baik PA, Petani, nelayan dan semua mendpat limpah rezekinya.

Biasalah kalau dah agen yahudi tentulah semuanya buruk.harapan sudah sampai masanya agen2 yahudi dalam kerajaan keluarlah keraana banyak lagi rakyat Malaysia siap sedia memenuhi khidmatnya. ialah pa yang banyak merosakkan amanah negara dan merosakkan negara.

sebagai pa kerajaan eragama islam kami amat bersyukur kepada allah dan terima kasih pada kerajaan kerana anyak manafaatnya dari bajet 2013


Tanpa Nama berkata...
Saya setuju pendapat saudara. Apa mereka nak lagi. Bagi Jawatan Pembantu Pertanian dahulu mereka kumpulan D sahaja sedangkan Pegawai Kerani kumpulan C. PM dah naikkan pangkat mereka jadi C sama dengan Pegawai Kerani malah gaji mereka lebih RM 3.00. Itupun mereka tak syukur malah nak naik 27. Sedangkan Pegawai Kerani tetap 17.

Bagi pendapat saya jika PM naikkankan ke 27 sekalipun mereka ini masih tetap tak puashati. Bagi saya sebagai petani amat bersyukur kerana PM memberi insuran kepada petani.

Saya setuju dengan pendapat saudara diatas. Sebagai umat islam ianya harus bersyukur kerana kerajaan tetap hargai sokongan kakitangan kerajaan. Pemimpin baik ianya bukan untuk satu pihak saja kerana golongan lain juga menyumbang kemajuan negara.

Saya setuju pendapat diatas pemimpin beragama islam ianya akan membahagi kepada semua lapisan rakyat dan lihat bagaimana kerajaan pimpinan pakatan aliran yahudi cakap dan omongan kosong malah mengcengkam rakyat.

Persoalannya mana ada kenderaan sewa bulanan menjadi pemilik. Islam menwajibkan umatnya bayar utang. Sedihnya utang tak dapat bayar sedangkan sebuah bas mewah boleh beli?

Saya setuju bagi yang terangan tak berminat untuk berkhidmat dan merosakkan negara baik letaklah jawatan kerana terlalu banyak lagi sanggup berkhidmat demi pembangunan kerajaan Malaysia dan atas nama islam khasnya.

Kita lihat bagaimana pekerja2 pengkianat semasa era Kerajaan Melaka kerana talibarut yahudi menjatuhkan melaka.

Sudah sampai masanya mereka ini letak jawatan dan berkhidmat dengan Yahudi Soros kerana itulah terbaik buat mereka. Ingatlah Tuhan bagi beragama islam dan kembalilah kepangkal jalan. Janganlah terlalulah tamak untuk dunia dan ingatlah akhirat sama.

Sabtu, September 29, 2012 2:26:00 PTG
===================================

BODOH BETUL PA 2 ORANG NI..CERITA PASAL BELANJAWAN NI TAK DER KAITAN DENGAN YAHUDI.YANG HANGPA DOK KECOH BAB YAHUDI NI PASAL APA..BUAT TAIK KAT SINI.PI MAIN JAUH NA..

Tanpa Nama berkata...

jangan sudah terhantuk baru terngadah

Tanpa Nama berkata...

Pm rasa bagi bonus pa senyap....kita tukar kerajaan aje...bodoh....bodoh punya kerajaan.....

Tanpa Nama berkata...

tu la pasal..Die ingat kite ni bodoh ke..ingat gred 1-41 ni xda akai ka

Tanpa Nama berkata...

ITP Konstabel polis lantikan spm RM275..Sarjan Diploma ITP RM300..Inspektor Degree ITP RM420..Gred 1-40 ITP RM180..Gred 36 Diploma ITP rm180 dan Gred 41 ITP RM250 lagi rendah dari ITP konstabel polis SPM rm275.Bila start gred 48 hingga TURUS boleh same pule ITP ngan polis contohnya SAC Polis setara gred 54 ITP same iaitu RM900.00..Knapa Najib mengabaikan kebajikan kakitangan bawahan.Kenapa tidak diselaraskan same...Ade ke waktu nak menyewa rumah Tuan rumah tanye awak Polis ke bukan kalau polis sewa rumah mahal la sikit sebab elaun tinggi.Takde maknenye mcm tu.1 1/2 bulan bonus memberi orang atasan gaji besar keuntungan lebih...Sebenarnye penjawat awam paling ramai bukan PTD,Cikgu,polis atau askar tapi gred 1-40..JPA ngan Najib due2 bongok..Tunggulah PRU nanti Najib kali ni tau la nasib anda

Tanpa Nama berkata...

ITP Konstabel polis lantikan spm RM275..Sarjan Diploma ITP RM300..Inspektor Degree ITP RM420..Gred 1-40 ITP RM180..Gred 36 Diploma ITP rm180 dan Gred 41 ITP RM250 lagi rendah dari ITP konstabel polis SPM rm275.Bila start gred 48 hingga TURUS boleh same pule ITP ngan polis contohnya SAC Polis setara gred 54 ITP same iaitu RM900.00..Knapa Najib mengabaikan kebajikan kakitangan bawahan.Kenapa tidak diselaraskan same...Ade ke waktu nak menyewa rumah Tuan rumah tanye awak Polis ke bukan kalau polis sewa rumah mahal la sikit sebab elaun tinggi.Takde maknenye mcm tu.1 1/2 bulan bonus memberi orang atasan gaji besar keuntungan lebih...Sebenarnye penjawat awam paling ramai bukan PTD,Cikgu,polis atau askar tapi gred 1-40..JPA ngan Najib due2 bongok..Tunggulah PRU nanti Najib kali ni tau la nasib anda

Tanpa Nama berkata...

Asyik asyik sebut agen Yahudi. Baru ni Wall Street Journal mungkin sikit memuji Najib. Wall Street Journal tu siapa yang punya?!

Tanpa Nama berkata...

ITP Konstabel polis lantikan spm RM275..Sarjan Diploma ITP RM300..Inspektor Degree ITP RM420..Gred 1-40 ITP RM180..Gred 36 Diploma ITP rm180 dan Gred 41 ITP RM250 lagi rendah dari ITP konstabel polis SPM rm275.Bila start gred 48 hingga TURUS boleh same pule ITP ngan polis contohnya SAC Polis setara gred 54 ITP same iaitu RM900.00..Knapa Najib mengabaikan kebajikan kakitangan bawahan.Kenapa tidak diselaraskan same...Ade ke waktu nak menyewa rumah Tuan rumah tanye awak Polis ke bukan kalau polis sewa rumah mahal la sikit sebab elaun tinggi.Takde maknenye mcm tu.1 1/2 bulan bonus memberi orang atasan gaji besar keuntungan lebih...Sebenarnye penjawat awam paling ramai bukan PTD,Cikgu,polis atau askar tapi gred 1-40..JPA ngan Najib due2 bongok..Tunggulah PRU nanti Najib kali ni tau la nasib anda

Tanpa Nama berkata...

Asyik asyik sebut agen Yahudi. Baru ni Wall Street Journal BUKAN sikit memuji Najib. Wall Street Journal tu siapa yang punya?!

Tanpa Nama berkata...

asyik2 cikgu,askar,polis..depa je ke PA..dah la sume PA kene kencing pasal bonus..apekejdah bonus tahun ni dibayar tahun depan..maknanye tahun ni kita dapat bonus sebulan gaji je la..

Tanpa Nama berkata...

TUKAR30x

Tanpa Nama berkata...

KUMPULAN J DAN G KENA BUAT SESUATU DALAM PRU 13 KELAK....BAGI KANTOI UNDI ANDA KEPADA PR.

Tanpa Nama berkata...

BODOH BETUL PA 2 ORANG NI..CERITA PASAL BELANJAWAN NI TAK DER KAITAN DENGAN YAHUDI.YANG HANGPA DOK KECOH BAB YAHUDI NI PASAL APA..BUAT TAIK KAT SINI.PI MAIN JAUH NA..

Sabtu, September 29, 2012 3:06:00 PTG
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Petani Bersuara

Memang PA banyak bodoh dan agen Yahudi. Terangan agen soros. Setuju PA agen yahudi letak jawatan sebab sepuluh agen PA yahudi keluar seratus bersedia.

Kamu pun tahu bajet. Saya petani pun tahu ianya bukan untuk PA saja malah semua rakyat berhak untuk menikmatinya. Sedarlah sudahlah PM bagi kenaikan gaji panas2 lagi dan ugut macam2 pula. Senang beherti dan bekerjalah dengan soros. Kami dan rakyat bukan PA juga mahukan kemewahan dan kemakmuran juga.

Doa kami moga PM dirahmati Allah dan agen2 Yahudi dan pengkianat negara dan islam dimasukkan keimanan dan jika masih keingkaran berilah balasannya setimpalnya. Amin....

Tanpa Nama berkata...

tkde harapan utk pekrja kontrak.. inilah nasib kita.. ape bleh buat..nasib badan.. tkde brita baik.. tahun tanam anggur la kite nie belalang..

Tanpa Nama berkata...

hullo kawan PA,
Bajet 13 dikaitkan dgn PRU 13 .
Apa lagi ngko orang pikiaq, jika stuju ngko pangkah BN, jika tak .. ngko pangkah jer yg lagi satu ...
1 malaysia.

sedihnya ITP ... habuk pun tarak

Tanpa Nama berkata...

paku dulang paku serpih

Tanpa Nama berkata...

dah dapat terimalah dgn ikhlas. tingkatkan produktiviti, insyaallah rezeki akan btambah

Tanpa Nama berkata...

sendiri tak betul bajet pula yg dikata tak baik

Tanpa Nama berkata...

BN pilihan PA

Gred 48 berkata...

tak sangka ramai PA yang bebal-bebal yg tak tau bersyukur kat sini..dah la bebal..iri hati pulak..mng dasar si bebal

Tanpa Nama berkata...

PA tahu niat buruk msj2 kaki kelentong mcm awak ni

Tanpa Nama berkata...

Kepada pengurus sistem blog ini saya cadangkan ruangan komen ditutup kerana ianya tidak memberi faedah kepada pembangunan perkhidmatan kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

janganlah tutup, sekurang-kurangnyer boleh jugak kita mendengar segala keluhan sesama kita, al maklum suara kita memang tidak di dengar pasal kita PA standard cap awam tak sama dengan askar dan polis,keluhan kita mungkin akan diberi perhatian selepas kerajaan bertukar, negara nie pun negara demokarasi tak gitu..

Tanpa Nama berkata...

time kasih le kerajaan sbb bagi bnyk faedah.. tpi sdih juge.. tahun depan tk dpat bajet utk pnyambungan kerje kontrak ni dlm PA..

Tanpa Nama berkata...

rasul yg diperintahkan utk memberi peringatan kpd umat sekelian alam pun tak pernah kata umatnya bebal, walau umatnya melampaui batas dan melakukan kemungkaran. hebatnya simpulan yg mengatakan org lain bebal.

EN. GULAM RASOL berkata...

hebat

Tanpa Nama berkata...

Mmg x baik pun bro.... Kau tahu ape??? Kenapalah guru, tentera, polis & sprm je yg ade time based? Kakitangan lain mcm mane? Ini tidak adil.... Cis!!!!

Tanpa Nama berkata...

rasul yg diperintahkan utk memberi peringatan kpd umat sekelian alam pun tak pernah kata umatnya bebal, walau umatnya melampaui batas dan melakukan kemungkaran. hebatnya sipolan yg mengatakan org lain bebal.

EN. GULAM RASOL berkata...

hebatnya sipolan itu

KAKITANGAN SOKONGAN BERIJAZAH berkata...

alhamdulillah... tambahan bonus sebulan gaji lagi bolehlah aku topup untuk bayar yuran sarjana(master) separuh masa aku.


yang benar
kakitangan sokongan berijazah

kakitangan sokongan yang sedang ambil master berkata...

ya sesamalah kita....

Tanpa Nama berkata...

Drp bg bonus baik naikkan gaji. Bonus sikit tu hanya tarik pa untuk untuk undi bn jer.walaupun saya dpt bonus sbb saya kakitangan awam tp sori kalo nak sokong bn . Sebab saya xrasa dihargai bekerja sebagai pa

Tanpa Nama berkata...

Apapun kerajaan omno/bn buat, ia tidak mengubah kemahuan rakyat menukar kerajaan. Sudah sampai HAUL omno/bn diganti. Rakyat mahu kerajaan BARU DI BAWAH PR. Rakyat diberi BANTUAN ONE OFF, para pemimpinnya sunglap wang rakyat Juta-Juta. Rakyat tidak lagi sebodoh yang para pemimpin fikir...takbirrr....Ganti Kerajaan...!!!! Buang omno/bn dalam PRU ke-13...!!!

Tanpa Nama berkata...

Kali nak naikkan gaji kakitgn awam bermakna kenaikan kekal dan tersatat dlm slip gagji mu...kalo bagi bonus sakali ja tersarat dlm slip gsgji mu but syukullah dpt bonus khuranglah beban. ..boleh beli keperluan yg utama dlm family...maklumlah kita kan glgn sederhana so kita berbelanja sekadar yg mampu...alhamdulilahhhh

Tanpa Nama berkata...

Syukur la kamurang PA dpt bonus. ..masam siurang karaja toreh gatah mana dpt bonus....siurang harap kana naikkan haraga susu gatah dan kapingan gatah ja ni baru taraf hidup siurang moningkat sikit ba......kalo karajaan tidak naik haraga gatah ni tahun maka kuranglah sokongan para ponureh gatah.....ini da 2 minggu hujan turun 2 minggu la rehat tia dapat tureh gatah...ini mcm siurang harap sikarap ja. ...tolong la kami gulungan ponureh gatah ni......

Tanpa Nama berkata...

ORANG DAH BAGI 'FULUS' TERPIJAK TU, KORANG AMBIK TELAN JE LA BONUX TU..CUEPACS DAH TOLONG DAH PON....X SUMO YG KORANG MINTAK BOLEH DAPAT...SENANG2 KORANG JE LAH JADI PM KALAU MCM TUE...HUAHAHAHAAA...UNDI ADALAH RAHSIA...JGN GTAU AKU LAH BODOOO...AKU X NAMPAK PON KORANG PANGKAH SAPA..HAUAHAHAHAHAHAAA...BEBUIH MINTAK PON DIA X LAYAN PUNYER...SBB, BNYK HATI NAK KENA JAGA, BNYK MULUT NAK KENA SUAP..HAUHAHAHAHAU...PIKIR2 LE SNDIRI ADA ORANG LAGI HIDUP MENDERITA DARI KITA...DIORANG KENYANG SBB DIORANG CERDIK...KITORANG NI BODO, BEBAL, BAGHAL, BAHALUL..SBB TU KITA X JADI PEMIMPIN MCM DIORANG...APA KATA KORANG SUMO YG KOMEN DLM NIE JADI CALON PERDANA MENTERI MALAYSIA PADA PRU NI..MANA LAH TAU KORANG YG CERDIK2 PANDAI NI LEH BAGI AKU BONUX 12 BULAN GAJI....KUAHAHAHAHAHAHAHAHAAA..JGN MAREEEE...

polis tua berkata...

alhamdulillah. kenaikan gaji 13% dah dapat bonus dah tambah sbulan lg tapi sayang masih ada yg tak tahu bersyukur. sedara aku dah 5 tahun tak dpat kenaikan gaji kerja di sbuah syarikat swasta bila minta kat bos dia kata lu mau kerja ke atau lu berhenti kerja wa punya syarikat sikalang ada susah sikit... kalau masih tak boleh besyukur juga yg dok bibing tu berhenti kerja le ramai lagi yg dok tanam anggur diluar tu. yg dok sibuk atm dan polis dapat lebih tu pasai pa dulu tak mau mohon koje polis...

Tanpa Nama berkata...

wahh.. saper yg tarikh pergerakan gaji bulan jan bestlah.. bonus half dari gaji baru.. bagi yg bukan tarikh pergerakan gaji bulan jan.. sedihlah sebab based on gaji lama.. haha.. itulah keadilan ssm baru kita ni.. lebih hampas dari sbpa

anti macam bagus berkata...

tak sangka ramai PA yang bebal-bebal yg tak tau bersyukur kat sini..dah la bebal..iri hati pulak..mng dasar si bebal

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

DAN ADA JUGA YANG RASA DIRI TAK BEBAL TAPI MENUNJUKKAN BEBAL MELALUI KOMEN YANG DITULIS. ....PERSOALAN BERSYUKUR ADALAH HAL YANG BERLAINAN.TAK SEMESTINYA BILA MELUAHKAN RASA TAK PUAS HATI TU BERMAKNA TAK BERSYUKUR...ADAKAH CEUPACS TAK BERSYUKUR KERANA MEMBUAT TUNTUTAN?

Tanpa Nama berkata...

TERIMA KASIH DATO NAJIB.. KITA KAKITANGAN AWAM KENA JADI KAKITANGAN YANG BERSYUKUR..MARI KITA DOAKAN RAKAN2 PENJAWAT AWAM YANG TIDAK BERSYUKUR INI DILAKNAT OLEH ALLAH S.W.T (SEKALI SEKALA KENA MINTA BANTUAN ALLAH UNTUK AJAR KAKITANGAN AWAM YANG TIDAK MENSYUKURI NIKMAT. KASI BALA SIKIT :)

Tanpa Nama berkata...

Yang kau minta kat allah untuk melaknat pa yg lain ni. Baik sgt ker. Masyaallah. Aku rasa ko ni umno harbi nie.. bertaubatlah.. ko suruh bersyukur. Sbb ko tak tersepit mcm kami. Klu ko dtempat kami ko tahu la erti kesyukuran sebenar.. sah ko ni pencacai umno selamanya

Tanpa Nama berkata...

YA ALLAH, AKU BERMOHON KEPADA MU YA ALLAH..TURUNKANLAH AZAB SIKSA KEPADA PENJAWAT AWAM YANG TIDAK BERTERIMA KASIH WALAUPUN SEGALA BANTUAN TELAH DI BERI..KAU TURUN LAH AZAB YANG SANGAT BERAT KEPADA MEREKA SUPAYA MEREKA SEDAR AKAN KESALAHAN. HUKUM LAH MEREKA SEKIRANYA MEREKA INI MEMBUAT FITNAH. AMIN YA ALLAH.. KAU HUKUM LAH MEREKA DENGAN KEBERKATAN BULAN HAJI INI...AMIN..

Tanpa Nama berkata...

Diorang suruh bersyukur kt najib tp ko tu allah turun bala baru tau, mana Ada bersyukur kat sesama manusia. Ha bodo tul .bersyukur dgn allah baru tul.. masalahnya aku bersyukur kt allah tapi aku x puas hati kat najib sbb menganaktirikan pa dlm skim sbpa dh dapat. Tapi kata penambahbaikkan Ssm. Janji pembohong. Benda dah dapat tapi dbatalkn.. senang jer yea pm buat keputusan pastu bg harapan.

Tanpa Nama berkata...

Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud:

“Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah.” (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim). Betapa besar hukuman yang dikenakan terhadap mereka yang menjadi penyebar fitnah. Tidak masuk syurga! Jika tidak masuk syurga ke nerakalah tempatnya. Tidak ada istilah ‘duduk di tengah-tengah’ bagi mereka yang melakukan kejahatan.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualikum dan salam semua

Terlebih dahulu syukur Alhamdulillah dan terima kasih pada pimpinan UMNO/BN dalam bajet kali ini. Kebelakangan ini hampir tiap2 bulan saya sering kali ke Putrajaya kekadang sebulan melebihi daripada sekali.

Sayang sekali apabila saya terserempak kakitangan dalaman kereta berjenama mewah dan mendaapat rahmat daripada kerajaan dan menjawat jawatan tinggi. Depan PM bukan main hebatnya berlakon tetapi belakang mereka inilah mahkluk perosak paling berbahaya dengan meracuni pemikiran .... dan boneka ataupun perpatah melayu MUSANG BERBULU AYAM. Mungkin mereka ini tidak begitu berperasaan terhadap saya dan bualan mereka riuh kedengaran dengan jelas sekali.

Berbalik kepada bajet 2013 yang masih panas rata2 penduduk disini menyambut dengan baik terutama dari UMNO bahkan kalangan PAS dan setengah Ahli PAS pun akui dan mereka kata nak buat macam mana kami terpaksa dalam PAS dan anak2 mereka yang tak terikat dengan...... diminta menyokong UMNO.

Saya amat bersetuju dengan beberapa komen kerana sebagai PM ianya perlu kepada keadilan untuk semua lapisan raknyat. Inilah pemberian terbesar pada PA. Saya akui kebenaran komen2 diatas sekiranya PM bagi semua tuntutan PA dan menepikan hak lain untuk mendapatkan habuan dalam bajet sekalipun kumpulan tersebut masih musuh PM.

Saya juga setuju bagi mereka yang xsehaluan berundurlah dan mereka pun semua sudah sedia maklum semasa permohonan jawatan kerana semuanya jadual gaji disertakan.

Sebagai kakitangan Awam yang menerima gaji bukan kemewahan dijanji tetapi setakat keserdahanaan dan itupun jika diurus tadbir dengan betul.

Pengelaman saya sebagai PA saya melihatkan nafsu PA amatlah terlalu besar apabila membuat permohonan pinjaman bahkan pihak pengesahan pun adakala rasa bersalah apabila membuat pengesahan. Tidak mengesahkan maka berlakulah .... dan dipersalahkan.

Seringkali berlakunya pertambahan diumumkan oleh PM seringkali berlakunya pertambahan pinjaman. Pengalaman apabila rakan melihat .... saya hendak membeli kereta baru rakan2 banyak memberi komen bahkan mereka katakan alat gantinya terlalu mahal dan penggunaan minyak tinggi kerana saya sangat baru menjawat..... .

Saya katakan saya ada income untuk backup kerana semasa kat...... saya buat kerja tambahan dan melabur.......

Sebagai PA ianya harus bijak tak semestinya mengharapkan pada kerajaan semata2 tetapi mereka harus peka pada sekitarannya. Sedangkan pendatang hidup senang lenang menumpang dan amat rugilah anak jati merintih dirumah sendiri.

Kekadang inilah masanya pihak musuh mengambil peluang meracuni pemikiran PA sepertimana kejadian berlakunya pada Kerajaan Melaka yang dikianati oleh anak bangsa.

Ambil ikhtibar kejadian berlaku di Selangor, Penang, Kedah, Kelantan seumpama guruh dilangit bergema sedangkan bumi kering kontang.

Salam Flower.

Tanpa Nama berkata...

(Hadith Riwayat Thabrani- Kitab Al-Mu’jam Al-Kabir)

“Kelak akan datang di akhir zaman segolongan manusia, di mana wajah-wajah mereka adalah wajah manusia, namun hati mereka adalah hati syaitan; seperti serigala-serigala buas, tidak sedikit pun di hati mereka rasa belas kasihan. Mereka gemar menumpahkan darah dan tidak berhenti dari (melakukan) kekejian. Apabila kamu mengikuti mereka, maka mereka akan memperdaya kamu. Akan tetapi, apabila kamu menghindari mereka, maka mereka akan mencela kamu. Apabila berbicara dengan mereka, mereka akan membohongi kamu. Dan apabila kamu memeberinya kepercayaan, mereka akan mengkhianatinya.

PKP 17 berkata...

bonus pun ditipu terang terang.. bonus setengah bulan masa raya dan campur bonus bulan december setengah bulan.. hasilnya satu bulan bonus. bonus bulan jan adalah bab bonus tahun 2013. bodoh la PM kita.. so jawapannya, bonus sama macam tahun lepas.. setengah bulan sebelum raya dan setengah bulan hujung tahun.. bonus bulan jan buat apa.. orang nak melancong atau beli baju anak sekolah bulan december...

tukar la kerajaan yang biul ini...

Tanpa Nama berkata...

(Riwayat Hakim)

Daripada Abu Hurairah r.a. katanya: Aku mendengar RasuIullah s.a.w. bersabda: "Umat ku akan ditimpa penyakit-penyakit yang pernah menimpa umat-umat dahulu". Sahabat bertanya, "Apakah penyakit-penyakit umat-umat terdahulu itu?" Nabi s.a.w. menjawab, "Penyakit-penyakit itu ialah:(1) terlalu banyak seronok, 2) terlalu mewah, (3)
menghimpun harta sebanyak mungkin, (4) tipu menipu dalam merebut harta
benda dunia, (5) saling memarahi, (6) hasut menghasut sehingga jadi zalim-menzalimi"

Tanpa Nama berkata...

kita mau tambah sikit elaun perumahan ke...eka....bonus sekali tu aje yg ni sampai pencen nnti.. dah pencen x dela

Tanpa Nama berkata...

Ko lg teruk jd pa yg nak suh ALLAH laknat semua pa yg x reti bersyukur... bonggok punya pa

Tanpa Nama berkata...

AKU X PAHAM BETUL DENGAN PA NIE. BUKAN KE MASA NAK APPLY JAWATAN PA. JELAS DAH DIBAGI JADUAL GAJI. LENGKAP SAMPAI PENCEN. KALO RASA TAK PUAS HATI. BERHENTI LA KERJA. NI BISING SANA SINI. BUKAN SUSAH HANTAR SURAT LETAK JAWATAN. SEKEJAP JE PROSES NYER. NI MARAH KERAJAAN MCM ORG GILA. PENING AK TGK.

Tanpa Nama berkata...

wakil pembantu kesihatan awam skim khidmat singkat-

kami berharap agar cuepacs mengetengah kan tentang status perkhidmatan kami.Dengan pengalaman yg kami perolehi sepanjang bertugas, di harap cuepacs mengetengahkan masalah ini agar kami disambung/diserap kejawatan tetap..

perhatian daripada pihak cuepacs amatlah dihargai..

EN. GHULAM RASOOOL berkata...

insan yang baik adalah, apabila org lain merasa selamat / aman dari gangguan lisan dan tangannya......

BP MARANG PERAPU KEPUNDEN MARANG SEKEPER berkata...

HUHU

Tanpa Nama berkata...

MANA-MANA P.A YANG TIDAK PUAS HATI KERJA KERAJAAN..SILA HANTAR NOTIS BERHENTI KERJA. BUKTIKAN ANDA BERANI. BUKAN HANYA CAKAP-CAKAP KOSONG. SILA KERJA SWASTA. BENCI SIOT AKU TENGOK

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

Hahaha. bagus, bagus, maki hamun je taunya. Join aku mancing kt pontian lagi best. Setakat ni duri je naik. Ikan yg mahal-mahal sikit blum naik lagi. Aku target kurau atau senangin je nih.

Tanpa Nama berkata...

memang dasar manusia ni..tak puas-puas dgn sikap tamak..

Tanpa Nama berkata...

Contoh Surat Letak Jawatan Kerajaan bagi pekerja kerajaan yang tidak berpuas hati kerja kerajaan.

>Nama, Jawatan, Alamat Anda

>Nama Bos, Alamat Jabatan. Tarikh:

Tuan/Puan

Surat ni ak bagi free pada penjawat awam yang kutuk kerajaan lebih2x. Sila berhenti..

Permohonan untuk menamatkan tugas dalam perkhidmatan awam secara sukarela.
Merujuk kepada perkara diatas, saya (isi nama dan nombor staf) dari jabatan (isikan) meminta jasa baik tuan untuk meluluskan permohonan ini.
1. Saya ingin berhenti dari menjadi penjawat awam kerana telah mendapat tawaran skim menarik di sektor swasta yang menjanjikan peluang kerjaya yang cerah untuk diri saya dan keluarga.
2. Selain itu juga, saya ingin berhenti menjadi penjawat awam kerana gajinya kecil berikutan hutang yang mudah didapati oleh penjawat awam seperti pembiayaan peribadi, kereta dan rumah.
3. Disamping itu juga, saya tidak tahan untuk melepaskan jawatan kerana, saya tidak tahu untuk berterima kasih kepada kerajaan yang sudi mengambil saya bekerja dahulu.
Saya berharap agar pihak tuan/puan dapat menimbangkan permohonan saya ini dengan sewajarnya

Sekian terima kasih
(Nama anda)
----------
Tandatangan
*Jadilah PA yang bersyukur, ramai lagi orang diluar sana ingin kan kerja kerajaan

Tanpa Nama berkata...

Update Version 2.0

Contoh Surat Letak Jawatan Kerajaan bagi pekerja kerajaan yang tidak berpuas hati kerja kerajaan. Surat ni ak bagi free pada penjawat awam yang kutuk kerajaan lebih2x. Sila berhenti..


>Nama, Jawatan, Alamat Anda

>Nama Bos, Alamat Jabatan. Tarikh:(Isikan)

Tuan/Puan
Permohonan Untuk Menamatkan Tugas Dalam Perkhidmatan Awam Secara Sukarela.
Merujuk kepada perkara diatas, saya (isi nama dan nombor staf) dari jabatan (isikan) meminta jasa baik tuan/puan untuk meluluskan permohonan ini.
1. Saya ingin berhenti dari menjadi penjawat awam kerana telah mendapat tawaran skim menarik di sektor swasta yang menjanjikan peluang kerjaya yang cerah untuk diri saya dan keluarga.
2. Selain itu juga, saya ingin berhenti menjadi penjawat awam kerana gajinya kecil dan tidak padan dengan gaya mewah saya berikutan hutang yang mudah didapati oleh penjawat awam seperti pembiayaan peribadi, kereta dan rumah.
3. Disamping itu juga, saya tidak tahan untuk melepaskan jawatan kerana saya tidak tahu untuk berterima kasih kepada kerajaan yang sudi mengambil saya bekerja dahulu.
Saya berharap agar pihak tuan/puan dapat menimbangkan permohonan ini dengan sewajarnya

Sekian terima kasih,
(Nama anda)
----------
Tandatangan

*Jadilah PA yang bersyukur, ramai lagi orang diluar sana ingin kan kerja kerajaan

Tanpa Nama berkata...

One-off aka sogokkan..korang mkn rasuahke??

Tanpa Nama berkata...

AKU RASA TIAP-TIAP TAHUN SEJAK DATO NAJIB PEGANG ADA BONUS UNTUK PA. ITU BUKAN ONE-OFF DA BONGOK.

Tanpa Nama berkata...

Sy pilih (c)pemberian bonus dibuat tiap kali sblm perayaan utama..bln okt x2-deepavali&raya hj.bln disxmas x1.bln feb x1.campur raya bln ogos kemarin=5bln bonus..baru steady der..

Tanpa Nama berkata...

syukur alhamdulillah..najib bg bonoih,tq najib,nt najib bg lh plak elaun rmh..

Tanpa Nama berkata...

Aku nak kerajaan bagi aku bonus 12 bulan. Baru puas ati.. da mcm bonus keje oil & gas..haha

Tanpa Nama berkata...

Dato Najib. Apa kata bagi semua PA gaji dari lepasan SPM sampai PHD. Gaji sama. 16 ribu ringgit sebulan + bonus setahun. Baru gempak..cantik

Tanpa Nama berkata...

Jika kamu rakyat,kami pa pun rakyat jua..apa bezanya kami dgn kamu??bezanya kami berkhidmat/bkerja dgn majikan kami iaitu gov.apa kje kami??kje kami adalah mlaksanakan dsr2 kerajaan.pmudah cara antra rakyat&kerajaan..slhkah kami mnuntut hak kami dgn mjikn kami?kami xpnh kisah n amek tau urusan kamu dgn ahsiong,ravi,michael sbgai..mngapa kamu yg knonya blagak alim ttp jahil??

Tanpa Nama berkata...

Sewel....baik ckp bagi pencen terus..... sejuta seorang...

Tanpa Nama berkata...

kalo cm gitu. buat terbalik. gaji pm paling rendah. gaji kerani paling tinggi.

Tanpa Nama berkata...

Allahuakbar...korang semua ni..da macam hamba duit...bersyukurla..mungkin ada hikmah disebalik yang terjadi...
bagi aku.aku bersyukur PM bagi bonus 2x..yela kalau PM bagi sekaligus sebulan, konpem habis dalam masa sebulan bonus n gaji kita...besar periuk besarlah keraknya..masuk bulan januari je kering..pikirlah positif hamba2 Allah sekalian...ini ke islam ajar? kutuk2, maki2, carut mencarut..subhanallah..xyakin plak aku nk pangkah pembangkang..

Tanpa Nama berkata...

Untuk pencacai umno/bn khususnya......negeri pakatan pakatan rakyat sprt kedah, selangor, penang, Kelantan adalah negeri yan mendapat pujian dari audit negara disebabkan pengurusan kerja, pengurangan hutang dan perbelanjaan berhemah..

apa kejadah dgn negeri umno yg hanya tau berhutang pastu x panadi bayar hutang.... pegim mapus la umno dulu kini dan selamanya

Tanpa Nama berkata...

masalah kami MANA JANJI PENAMBAHBAIKKAN SSM... rakyat x bodoh la menilai.. rakyat bukan bengap bila ditipu....

Tanpa Nama berkata...

mana penambahbaikkan ssm.. senang cakap suruh bersyukur... x kena batang hidung sendiri boleh la... istilah syukur sebab dah terkantoi berjanji... Ciri2 manusia munafik ialah apabila janji tak ditepati... maknanya PM ni ciri2 orang munafik la yea... najib munafik.... najib munafik..... najib munafik.... najib munafik

Tanpa Nama berkata...

ye la betul la munafik

Ah Seng berkata...

ermm aku rasa pun camtu gak

Tanpa Nama berkata...

Ambil ikhtibar kejadian berlaku di Selangor, Penang, Kedah, Kelantan seumpama guruh dilangit bergema sedangkan bumi kering kontang.

Salam Flower.

=====================================

kepada Flower...saya nak tanya,berpa kali anda pergi kelantan,selangor,kedah,Penang?ntuk makluman Flower orang Kelantan selangor Kedah Penang dapat merasa kan betapa mereka selama ini bodoh kerana selama ini mereka hanya mendengar berita negatif pasal pebangkang.terbuti bila pembangkang ambil alih semua jadi lebih baik,hutang negeri persekutuan berkurangan dan tak ada pun rakyat yag merasa lebih sengsara dankering kontang..kalau setakat tengok berita tv 3 dan baca urusan tak payah la nak komen negeri kami...saya pernah tanya orang Penang pasal surat khabar...mereka kata orang bodoh je yang beli surat khabar.Semua yang Flower tengok kat tv tu sebenarnya macam circus yang wataknya dimainkan oleh badut hidung merah...moga Flower diberi petunjuk ....jangan merendahkan negeri kami lagi,sebab secara tidak langsung bila merendahkan negeri kami menampakan kerendahan tahap pemikiran Flower sendiri.Pergi sendiri melawat negeri kami..baru cakap.

Pemerhati... berkata...

Ciri2 munafik..... ajar rakyat cara merahsuah.... bagi duit segala peruntukkan sebelum pilihanraya... maknanya RAHSUAH... BRIM apa kejadah? konon nak bantu rakyat RM500... nak pancing undi... elok sgt ler ajar rakyat cara merahsuah dan cara nak terima rahsuah...

betul la kata A. Samad Said... Dunia menuju kehancuran... Kezaliman depan mata lansung tak dihirau... x dipedulikan.. Pemimpin jahil berkuasa sepenuhnya...

merahsuah rakyat untuk mendapat undi... pegi mampos da

Tanpa Nama berkata...

syukur 21 atas pemberian bonus oleh kejaan malaysia..perjuangan kumpulan J di teruskan juga..HIDUP J

Flower taik ayam berkata...

mana nak betulnya kat malaysia ni cuma ada 4 negeri sahaja... Kelantan, Kedah, Selangor dan Penang,... kalau flower x percaya boleh tengok TV3... asyik 4 negeri ni sahaja yang bermasalah... aku rasa menyampah la pulak bila tengok TV1,2,3 dan semua la.... asyik benda berulang, ulang,, ulang....

tapi aku tak ralat sebab flower taik ni jenis pencacai.... hati dah beku dgn islam.. otak x boleh berfikir da...

Tanpa Nama berkata...

Ada orang kata kalau PA tak puas hati dengan kerajaan, letaklah jawatan. Apa kata kalau PA tak puas hati dengan kerajaan, TUKAR KERAJAAN!!

Tanpa Nama berkata...

Untuk pencacai umno/bn khususnya......negeri pakatan pakatan rakyat sprt kedah, selangor, penang, Kelantan adalah negeri yan mendapat pujian dari audit negara disebabkan pengurusan kerja, pengurangan hutang dan perbelanjaan berhemah..

apa kejadah dgn negeri umno yg hanya tau berhutang pastu x panadi bayar hutang.... pegim mapus la umno dulu kini dan selamanya

......................................................................

55 tahun merdeka bro, apa yg x de kt malaysia ni bro? Tgok la apa yg kita ada skrg ni. kalau 55 tahun negeri lain asyik buat hutang je, ko rasa negeri lain ni boleh maju x? Ko tgok kelantan yg dah 22 tahun lbih bwh pembangkang. kalau kata x de hutang, tipu le, tp maju ke tidak banding negeri lain?

PAR lagi 2 thn nk pencen berkata...

akhir zaman sabda nabi manusia akan dihinggapi penyakit,sahababt bertanya apakah penyakit itu ya rasulallah? cintakan dunia(wang,pangkat,harta,kekayaan,) dan takutkan mati.wallahu'alam.

Tanpa Nama berkata...

kepada Flower...saya nak tanya,berpa kali anda pergi kelantan,selangor,kedah,Penang?ntuk makluman Flower orang Kelantan selangor Kedah Penang dapat merasa kan betapa mereka selama ini bodoh kerana selama ini mereka hanya mendengar berita negatif pasal pebangkang.terbuti bila pembangkang ambil alih semua jadi lebih baik,hutang negeri persekutuan berkurangan dan tak ada pun rakyat yag merasa lebih sengsara dankering kontang..kalau setakat tengok berita tv 3 dan baca urusan tak payah la nak komen negeri kami...saya pernah tanya orang Penang pasal surat khabar...mereka kata orang bodoh je yang beli surat khabar.Semua yang Flower tengok kat tv tu sebenarnya macam circus yang wataknya dimainkan oleh badut hidung merah...moga Flower diberi petunjuk ....jangan merendahkan negeri kami lagi,sebab secara tidak langsung bila merendahkan negeri kami menampakan kerendahan tahap pemikiran Flower sendiri.Pergi sendiri melawat negeri kami..baru cakap.

......................................................................

Sbb tu peranan harakah, kelantan tv, suara keadilan dan mcm-mcm lagi media pembangkang kena bertindak profesional bila membuat laporan berita. Jangan asyik cerita tentang politik je. Jgn asyik cerita tentang nk tawan putrajaya je. Buat la laporan tentang pembangunan negeri. projek yg dilaksanakan. infrastruktur yg disediakan. pelaburan luar yg masuk ke dalam negeri. Laporkan tentang jenayah yg berlaku dlm negeri. Kadar kemalangan jalan raya. Isu sukan dlm negeri. Letak ruangan maklum balas pembaca. Komen pembaca. Artikel dari pembaca. Selitkan ruangan utk pendidikan mcm ruangan DIDIK. Selitkan ruangan kesihatan dlm paper tu. Selitkan ruangan berita luar negara.

Pendek kata, cuba buat akhbar tu setaraf dan setanding dgn akhbar perdana. Baru org nak beli dan baca. Gunakan kesempatan tu utk cerita tentang negeri masing-masing. BUKAN ASYIK CERITA TENTANG POLITIK JE. Bila media perdana buat cerita tentang negeri korang, korang meroyan cakap jgn percaya tv3 suku. Utusan meloya dan berita hairan. Sedangkan puas aku baca harakah tu, x de satu pun laporan tentang jenayah negeri, ekonomi negeri, pelaburan dlm negeri, sukan dlm negeri dan byk lagi lah.

JANGAN PULAK CAKAP AKU X PERNAH BACA HARAKAH, SBB KT OFIS AKU SETIAP KELUARAN PAPER TU ADA DIBELI OLEH KAWAN AKU YG PRO PEMBANGKANG NI.

Tanpa Nama berkata...

Islam tu tertegak melalui dakwah, bukan melalui politik atau melalui hukum. Aku rasa paper harakah sebagai sebuah paper yg mendakwa berteraskan islam kena lebihkan artikel yg sentuh tentang dakwah, ilmu tauhid dan fiqh. Mungkin lebih ramai org akan sedar tentang kecantikan islam, lepas tu akan ikut cara hidup islam. Jika nak membangun bersama islam, pengisian kefahaman dan pengamalan syriat islam itu yg utama.

Nak jadi negara islam mesti rakyatnya dulu faham dan amalkan islam. Nak rakyat faham dan amalkan islam mesti ada dakwah. itu yg betulnya. Pemikiran org skrg ni kalau nak negara islam mesti tukar parti yg memerintah dan laksanakan hukum islam. Ini pandangan yg SANGAT SALAH.

By the way mlm tadi cuma dpt duri dgn gelama je. Ikan yg agak luar biasa cuma 2 ekor pari tuka. Hari ni, makan asam pedas la nampaknya. Huhuhu

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

Islam tu tertegak melalui dakwah, bukan melalui politik atau melalui hukum. Aku rasa paper harakah sebagai sebuah paper yg mendakwa berteraskan islam kena lebihkan artikel yg sentuh tentang dakwah, ilmu tauhid dan fiqh. Mungkin lebih ramai org akan sedar tentang kecantikan islam, lepas tu akan ikut cara hidup islam. Jika nak membangun bersama islam, pengisian kefahaman dan pengamalan syriat islam itu yg utama.

Nak jadi negara islam mesti rakyatnya dulu faham dan amalkan islam. Nak rakyat faham dan amalkan islam mesti ada dakwah. itu yg betulnya. Pemikiran org skrg ni kalau nak negara islam mesti tukar parti yg memerintah dan laksanakan hukum islam. Ini pandangan yg SANGAT SALAH.

By the way mlm tadi cuma dpt duri dgn gelama je. Ikan yg agak luar biasa cuma 2 ekor pari tuka. Hari ni, makan asam pedas la nampaknya. Huhuhu

......................................................................

Ops lupa letak tagline aku. hahaha

Tanpa Nama berkata...


Ada pro ada kontra!!..macam2 ada!!..gelinyeee ketiak aku mcm di geletek sang kelembai..biasalah kita, umpama dlm sebuah keluarga, ada masa aman dan ada masa bergolak..tuntutan anak kpd ibu bapa..kadang2 dpt dipenuhi, kadang2 x dpt dipenuhi menyebabkan anak naik angin..bermacam ugutan dibuat..terpulanglah kpd kebijaksanaan, kesabaran ibu bapa utk menangani kerenah anak2..

yang duk marah2, sampai angin akhmar satu badan, darah tinggi, kencing, manis semua naik buat apeee.." mulut tempayan buleh tutup syg, tp mulut org "??..wawawawawa..

Tanpa Nama berkata...

(Hadith Riwayat Thabrani- Kitab Al-Mu’jam Al-Kabir)

“Kelak akan datang di akhir zaman segolongan manusia, di mana wajah-wajah mereka adalah wajah manusia, namun hati mereka adalah hati syaitan; seperti serigala-serigala buas, tidak sedikit pun di hati mereka rasa belas kasihan. Mereka gemar menumpahkan darah dan tidak berhenti dari (melakukan) kekejian. Apabila kamu mengikuti mereka, maka mereka akan memperdaya kamu. Akan tetapi, apabila kamu menghindari mereka, maka mereka akan mencela kamu. Apabila berbicara dengan mereka, mereka akan membohongi kamu. Dan apabila kamu memberinya kepercayaan, mereka akan mengkhianatinya.

Tanpa Nama berkata...

Daripada Abu Hurairah r.a. katanya: Aku mendengar RasuIullah s.a.w. bersabda: "Umat ku akan ditimpa penyakit-penyakit yang pernah menimpa umat-umat dahulu". Sahabat bertanya, "Apakah penyakit-penyakit umat-umat terdahulu itu?" Nabi s.a.w. menjawab, "Penyakit-penyakit itu ialah:(1) terlalu banyak seronok, 2) terlalu mewah, (3) menghimpun harta sebanyak mungkin, (4) tipu menipu dalam merebut harta benda dunia, (5) saling memarahi, (6) hasut menghasut sehingga jadi zalim-menzalimi".

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama KAKITANGAN SOKONGAN BERIJAZAH berkata...

alhamdulillah... tambahan bonus sebulan gaji lagi bolehlah aku topup untuk bayar yuran sarjana(master) separuh masa aku.


yang benar
kakitangan sokongan berijazah

Sabtu, September 29, 2012 7:41:00 PTG
Tanpa Nama kakitangan sokongan yang sedang ambil master berkata...

ya sesamalah kita....

Sabtu, September 29, 2012 7:46:00 PTG


tabikkk sama lu bro! ke arah pa berpendidikan tinggi!

yg len tuh renti ler xabih2 citer tang bonus tuh. pkir ler nak wat per dgn duit tuh. elok simpan dlm asb utk masa depan. jgn jumud sgt pemikiran tuh!

Tanpa Nama berkata...

Sarjan Hassan pengecut berkata...
syoknya tentera dan pulis dpt time based.

....................................

Kita memang patut dapat semua tu ...

i ) Bonus 1.5 bulan gaji

ii) Insentif RM 200 sebulan

iii ) Time Base lebih pendek untuk naik pangkat dan gaji ..

.... sebab tugas kita amat bahaya dan jam kerja kita 24 jam sehari kan , kan , kan ?

Tanpa Nama berkata...

hullo bro.,
PA adalah tulang blkg kerajaan ! oleh kerana itu, PERANAN kita adalah besar.
Kitalah yang paling depan bila berhadapan dgn RAKYAT setiap hari di pejabat kerajaan.
Suara kita DIDENGAR. Suara kita juga BOLEH MEMPENGARUHI mereka.

(aku pernah terdengar cerita di sebuah klinik kerajaan yg penuh dgn pesakit menjelang PRU12 di Kelantan, bilamana staf perubatan bercakap menyokong parti pembangkang, pesakit pun ikut mencelah dan ramai akur bahawa staf kerajaan pun tak suka kerajaan?)
Oleh kerana itu .. gunalah sebaiknya peluang ini SAMA ADA memilih kerajaan baru atau KEKAL kerajaan yang sedia ada !
1).kita cuma dapat 1 bulan bonus.
2).Pengecualian cukai 25k-50k - 0%
3).selainnya milik RAKYAT.

Penambahbaikan SSM+ ... entah dimana ????

Tunggu PRU 13 yg hampir menjelang ..............

aku hanya pelapor bro .. tak lebih dan tak kurang !

Gred 48 berkata...

Duit dah takde ada hati nak gi melancong lagi..bebal

Tanpa Nama berkata...

1. Bonus belanjawan 2013,..bayaran hingga bulan jan 2013 tu salah ke...
2. Bonus 1.5 bulan gaji...dah tu tambah RM500 bagi berpendapatan bawah
RM3000...kiralah berapa dapat tu.
3.Penambahbaikan SSM, berkenaan kenaikan elaun,..tak perlu kepada kelulusan parlimen..pasni pun boleh.
4.Belanjawan Pilihanraya..baguslah tu, tiap-tiap tahun dpat belanjawan pilihanraya..untung rakyat.
5. BRIM,KR1M dan macam-macam lagi tu sama dgn wang ehsan kat Trgganu, tiap-tiap tahun dapat..apa rasuahnye...
...kufur nikmat sungguh.

Tanpa Nama berkata...

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...
Islam tu tertegak melalui dakwah, bukan melalui politik atau melalui hukum. Aku rasa paper harakah sebagai sebuah paper yg mendakwa berteraskan islam kena lebihkan artikel yg sentuh tentang dakwah, ilmu tauhid dan fiqh. Mungkin lebih ramai org akan sedar tentang kecantikan islam, lepas tu akan ikut cara hidup islam. Jika nak membangun bersama islam, pengisian kefahaman dan pengamalan syriat islam itu yg utama.

Nak jadi negara islam mesti rakyatnya dulu faham dan amalkan islam. Nak rakyat faham dan amalkan islam mesti ada dakwah. itu yg betulnya. Pemikiran org skrg ni kalau nak negara islam mesti tukar parti yg memerintah dan laksanakan hukum islam. Ini pandangan yg SANGAT SALAH.

By the way mlm tadi cuma dpt duri dgn gelama je. Ikan yg agak luar biasa cuma 2 ekor pari tuka. Hari ni, makan asam pedas la nampaknya. Huhuhu

==============================

YES, IM AGREE WITH U, LEBIH2 LAGI YANG NI

Pemikiran org skrg ni kalau nak negara islam mesti tukar parti yg memerintah dan laksanakan hukum islam. Ini pandangan yg SANGAT SALAH.

Tanpa Nama berkata...

wawawawa..kihkihkih..marah lah pulak!!

MR HANDSOME GUY berkata...

nabi meninggalkan kita sudah 1400 tahun lebih..anda masih bercakap tentang memberi pemahaman terhadap islam??..syukur 21!!

Berdakwah hanya pada nama tapi laksana x.. berkata...

Nak jadi negara islam mesti rakyatnya dulu faham dan amalkan islam. Nak rakyat faham dan amalkan islam mesti ada dakwah. itu yg betulnya. Pemikiran org skrg ni kalau nak negara islam mesti tukar parti yg memerintah dan laksanakan hukum islam. Ini pandangan yg SANGAT SALAH.

..........................

please stop ler.... nak dakwah apenya dah 50 tahun umno perintah.... bukan sehari dua.. mana laksananya hukum hudud... macamana nak berdakwah dah kalau pemimpin umno lansung xnak hukum Allah dijalankan.... nak suruh rakyat fahamkan islam? ada ker pemimpikn umno suruh laksanakan hukum dan tatacara islam... sepatutnya pem impin dahulu uang kena faham islam baru boleh jelaskan pada rakyat..perlaksanaan islam bukan 70% jer tapi kena 100% perlaksanaan... pemimpin apa dah kalau perintah Malaysia 50 tahun lebih tapi masih nak kaji hukum hudud... Allah kan cipta manusia... Dia maha mengetahui... mengapa nak kaji lagi umngok nie... dakwah apenyer kalau dah xmau laksana hukum tuhan..

Berdakwah konon berkata...

Berdakwah konon... Pemimpin Umno takmau jalankan hukum islam... alasan jer lebih.. sepatutnya kita perjelaskan kepada orang bukan islam hukum sebenar islam... ni tak umno parti pemeritah yang xmau islam... ayat nak berdakwah.. auta ja lebih... 30 orang dalam ulamak Muda Umno.. hanya 3 orang jer yang pernah betul2 belajar agama... yang lain auta tapi nak bercakap bab agama... patutla jahil sangat... kezaliman depan mata pun xnampak

Pengundi Atas pagar berkata...

Aku Setuju cakap hang...

berdakwah kunun... malu la kat Allah berkata...

Melaui politik la kita tukar kerajaan zalim yang sedia ada... kalau negara dah bangkrup masih nak berdakwah....

nak dakwah kat najib ker.. hahahaha lawak2... ko ingat senang ker? ulamak pun xmampu nak tegur apatah lagi kita... hahahah lawak tul la....

Tanpa Nama berkata...

Apa jaminan Pinjaman Perumahan Untuk Kakitangan kekal macam yang ada sekarang selepas diserah kepada bank panel ? 4% x 25 tahun tempoh pinjaman = 100% bererti pinjam RM 100,000 jumlah yang perlu dibayar ialan RM 200,000 .

Sekarang PA masih mendapat Muqassah untuk pinjaman secara Islamic , adakah Bank Panel ini juga akan memberi Muqassah ini ???

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

Berapa org islam dlm Malaysia ni yg tinggalkan solat 5 waktu? Itu asas agama. Ini paling pokok. Yg terutama antara yg terutama. Aku nk tanya korg kalau org tu tinggal solat salah kerajaan ke salah siapa? Org tak puasa salah kerajaan ke salah siapa? Org buat dosa besar dan dosa kecik salah kerajaan ke salah sapa? Di akhirat besok kalau ditanya knp x solat boleh ke jawab ni semua salah Najib dan rosmah?
Ko rasa, kalau parti yg berteraskan islam memerintah, otomatik ke semua rakyat islam kt malaysia ni ubah cara hidup diorg jd islam kalau x ada dakwah? Lpas parti tu berkuasa apa yg perlu dibuat? Duduk umah goyang kaki, kmudian cakap Alhamdulillah negara kita dah berubah kpd negara islam. UMNO yg x amalkan islam dh kalah. Esok kt akhirat kita dah terlepas sbb kita x pangkah lagi parti sekular mcm UMNO.

Kalau ini la yg korg fikir maka berjayalah org yahudi mendoktrinkan yg agama boleh tertegak melalui politik. Pemikiran yg sgt salah dan sgt bahaya. KERANA WALAU APA PUN YG KORANG FIKIR, ISLAM ITU TERTEGAK MELALUI DAKWAH DAN BUKAN POLITIK.

Aku x cakap yg UMNO ni betul semuanya, tapi at least kerajaan skrg ni ada jalankan dakwah utk masyarakat melalui jabatan dan NGO dia. media masa pun ada. Dlm paper yg korg panggil utusan meloya tu dan berita hairan tu ada juga diselit ruang agama. TV 1 suku ke 3 suku ke tv 9 suku ke ada juga ada juga diletak program agama. Nak salahkan kerajaan lagi ke kalau anak-anak kita lebih suka tgok cite hantu dr forum perdana? Lebih suka tgok cerita tom tom bak drpd pesan atuk, mari bertaranum, geng bahasa arab? SALAHKAN DIRI SBB X BAGI KPD DAKWAH ANAK-ANAK. INI TANGGJWAB KITA BUKAN KERAJAAN.
Dan setakat ni aku x pernah tgok media pembangkang mahu pun blogger pro pembangkang yg membuat artikel berbentuk dakwah. YG BANYAK ADALAH BERBENTUK POLITIK. Ini yg salah sbb terlalu menjunjung kuasa politik melebihi dakwah.

Apa pun pari tuka masak asam pedas mmg sedap la. Hahahaha

Tanpa Nama berkata...

nabi meninggalkan kita sudah 1400 tahun lebih..anda masih bercakap tentang memberi pemahaman terhadap islam??..syukur 21!

..........................................................................

Nabi meninggalkan kita sudah 1400 tahun lebih. Fahamkah org-org di Malaysia akan maksud bacaan dalam solat yg sehari-hari diamalkan?

Sanek Awing berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Sanek Awing berkata...

rata2 pekerja swasta tidak berpuas hati hasil pembentangan bajet 2013 kali ini krn mereka brpendapat bhw bajet kali ini adalah semata2 menguntungkan penjawat awam shj..tetapi apa yg saya faham,bajet kali menyeluruh kpd semua rakyat seluruh Malaysia tidak kira penjawat awam @ pun swasta...yg penting YAB PM sudah membentangkan belanjawan ini utk semua rakyat tidak mengira bangsa @pun agama...semuanya utk kepentingan rakyat 1 Malaysia...justeru itu,saya mengajak diri saya & semua rakyat,marilah kita memberi sokongan yg padu kpd kerajaan di bawah pimpinan PM Dato Seri Najib Tun Razak...tidak lupa jg saya merayu kpd Cuepacs yg lantang bersuara agar bersungguh-sungguh memastikan semua penjawat awam di Malaysia kita ini menyokong 100% kpd kerajaan yg memerintah pd hari ini krn apa yg diminta telah ditunaikan oleh YAB PM....jika sebaliknya,Cuepacs hendaklh brtanggungjawab,jgn hnya tahu meminta shj...sepatutnya semua penjawat awam memberi sokongan padu pd kerajaan yg memerintah pd hari ini utk PRU 13 nnti agar mendapat kemenangan majoriti 2/3....

Tanpa Nama berkata...

Assalamualikum dan salam semua

Alhamdulillah atas komen tuan2 kepada flower. Ats nikmat dan rezeki dari Allah dan kehematan pemimpinnya Malaysia bertambah makmur.

Mungkin kalangan komen mengenai diri flower amat dhoih. Saya xkisah kalau Kedah dipuji selepas PAS memerintah. Persolannya ianya tidak menjadi sedemikian jika tidak kerana peranan MB Kedah terdahulu tetapi MB PAS tumpang tuah saja.

Apakah Kedah ini hebat dan sejahtera. Kita lihat peristiwa ujian Allah iaitu banjir kat Kedah 2010. MB masih lena tidur walaupun diberitahu sudah dilanda banjir. Di Padang Terap DUN Kuala Nerang YB Dato Syed Sobri terpaksa merendahi banjir yang sangat dalam demi untuk rakyatnya. YB PAS Parlimen Padang Terap hadir diri selepas semuanya sudah dilaksanakan oleh YB UMNO dan itupun bawa telur 2 biji dan perabis nasib mangsa banjir lagi.

Sila tuan2 dengar baik2. Hikmah Allah SWT maka berlakunya ribur menyebabkan berlakunya kerosakan bumbung rumah2 di KEDA Bendang Tok Teri, Naka. YB. Dato Seri Mahadir Kahlid bersama pemuda2 UMNO bersama keperluan dan membaiki perumahan tersebut sedangkan YAB MB telah memerintah YB Nasir Zakaria menghulurkan bantuan seperti dapur, tetapi YB Nasir Kekuala Lumpur.????

Banjir landa Alor Setar, MB masih tidur dan UMNO/BN dan NGA bertungkus lumus tetapi PAS masih lena hingga Tuanku Sultan Kedah melawat barulah MB gelabah berok. Kita lihat mangsa2 banjir tiada tempat berteduh dimana YB Dato Bashah menggunakan arahan supaya Stadium Suka Menanti ditempat. Pihak bagi PAS membantah tidak membenarkan kerana kosnya dan akhir YB Dato Bashah gunakan kuasa dan sanggup salur semuaa keperluan.

Banjir selama hampir 5 hari dan air bersih terputus. Tiada langkah dari SADA membantu hulur air bahkan makanan. Puas talipon dan janji hanya tinggal janji.

Kita lihat pokok ditebang dengan rakus dan perjalanan air disekat oleh dahan2 pokok2. Sistem perparitan tak terurus, dan sampah berulat dan menjadi perumahan tikus dan tempat rezeki kucing dan anjin keliaran.

Syukur setelah En. Fisol mengambil alih SU MBAS barulah ada nampak sedikit sinar cahaya. Maaf hadapan rumah saya ujan lebat dalam 15 minit seperti anak sungai bahkan kakitangan MBAS buat seperti mata buta.

Pusat2 Maksiat bertambah seperti mini haadyai. Malangnya PAS memerintah Kedah sangat baik hingga peniaga melayu dihalau seperti kucing kurap dan peniaga cina ditatang seperti bulan purnama.

Kita lihat saja jalan2 kat Shahab Perdana seperti saluran pembentungan dan berlubang2 dalam.

Maaf kiranya nak mendedah terlalu banyak lagi dan memasuki waktu bekerja. Inilah dia Kerajaan Pentadbiran Terbaik????????

Salam Flower.

Tanpa Nama berkata...

Apa jaminan Pinjaman Perumahan Untuk Kakitangan kekal macam yang ada sekarang selepas diserah kepada bank panel ? 4% x 25 tahun tempoh pinjaman = 100% bererti pinjam RM 100,000 jumlah yang perlu dibayar ialan RM 200,000 .

Sekarang PA masih mendapat Muqassah untuk pinjaman secara Islamic , adakah Bank Panel ini juga akan memberi Muqassah ini ???

..............................

Apa makna MUQASSAH tu ? Apa untungnya dapat MUQASSAH tuu ?

Tanpa Nama berkata...

kesian flower..nak bohong pun biaq pada-pada la aku tau hang sebahagian dari lembu-lembu pekasa ja...anak jitra kedah.

Tanpa Nama berkata...

MOTTO " KEDAH SEJAHTERA " perkataan SEJAHTERA telah diguna oleh PM Malaysia dalam ucapan Bajet 2013.Apa nak kata ???

Tanpa Nama berkata...

memandangkan ramai sangat ustaz & ustazah celup dalam ni, aku nak tanya sikit.

tukar kerajaan kepada kerajaan yang kononnya islamik menjamin sesebuah negara itu islamik? baru dakwah nak berkembang? baru syiar meluas?

tahukah anda kerajaan melayu melaka dulu asalnya bukannya islam? tahukah anda perkembangan islam di negara china meluas walaupun kerajaannya cina yang mengamalkan fahaman komunis? tahukah anda perkembangan islam di eropah diapit dan diasak oleh pemerintahan kristian dan atheis?

kita ni beruntung kerana kerajaan yang ada MAJORITINYA orang islam. soal mereka mengamalkan sepenuhnya ajaran islam atau tidak, bukan kita yang menentukannya. Rasulullah S.A.W. bersabda bahawa taatlah kepada 'ulul amri (pemerintah) selagi dia tidak memaksa anda membuat maksiat.

adakah kerajaan sekarang MEMAKSA anda melakukan maksiat? memang benar pusat maksiat, judi, arak, babi hiburan blablabla bersepah di dalam negara. ini kerana penduduk di malaysia bukanlah menganut islam semata2. tapi adakah kerajaan tersebut memaksa anda yang kononnya islamik ini untuk memakan babi? minum arak? pegi pusat judi? masuk night club? ada ke?

soal akidah dan mengembangkan syiar islam tu pada diri sendiri. jangan asyik nak salahkan kerajaan itu dan ini. jangan pulak kononnya nak menjatuhkan kerajaan atas nama " menegakkan syiar islam". negara yang porak peranda dengan rakyat yang menentang pemerintah akan huru hara. itulah maksud sabda Rasulullah S.A.W.

tengok apa yang sudah terjadi di afghanistan, pakistan, mesir dan bakal berlaku di syria dan jordan? nak jadi macam tu ka?

sekarang memang mudah bercakap itu ini. negara belum kucar kacir. bila dah tunggang langgang, baru sibuk nak bersatu. sama seperti sejarah kejatuhan melaka 500 tahun lepas. bila senang lenang, main tikam sama sendiri. bila dah kena takluk, baru sibuk nak bersatu.

nak berhujah tu gunalah ilmu dan kematangan. jangan main hujah semberono saja.

banyak sangat benda yang tak puas hati dalam diri tu. selagi dalam hati tu masih banyak penyakit, selagi tu la hati anda takkan puas. banyak2 la beristighfar dan berzikir untuk membersihkan hati.

wallahua'lam.

Tanpa Nama berkata...

KISAH BENAR ADA RAKAN TENTERA CKP DIAORANG AKAN PANGKAH KERTAS UNDI PADA PRU.. KMU RASA DIAORANG PANGKAH UNDI APA .. HAHA..

Tanpa Nama berkata...

di siini saya nampak ada PA yang sokong Pembangkang.
di siini saya juga nampak ada PA yang sokong Kerajaan.

sebagai PA kita perlu berkecuali. sokongan kepada mana-mana pihak tidak perlu dizahirkan.
pangkah jer bila tiba PRU.

Politik tidak perlu terbawa-bawa sebagai satu GAYA HIDUP.

Politik hanya untuk memilih kerajaan sahaja dan bukan POLEMIK memanjang .... rosak negara !!!!

Tanpa Nama berkata...

nak berhujah tu gunalah ilmu dan kematangan. jangan main hujah semberono saja.

-------------------------------------

mengelirukan

Tanpa Nama berkata...

Syukurle dengan pe yg kite dpt..dr x dpt langsung...nak naek gj penye lagi...dah revise gj awal taun hrtu...semue dah dpt 13% dah..ni dpt bonus lg. pon x puas hati lg...kite pk kite dpt sikit...de org x dpt langsung...kite pikir kita dpt banyak de org laen lagi dpt banyak..jd renung2kan lah...bersyuikur le dengan pe yang kite de.. nak lebih lg buat part time ler..dr mengutuyk2...mengata2 org ler...pemimpin ler...ish..camne rezeki nk murah...sbb xnk bersyukur le tuh...

Tanpa Nama berkata...

PA yg menyokong pembangkang, jangan marah-marah, jumaat 28/9/2012 petang tempohari yang berucap kat parlimen tu bukan PM Malaysia...lah, tapi presiden umno pengerusi BN, itu sebab intipati ucapan bukan macam belanjawan negara...tapi amanat perhimpunan umno.
Kalau korang tak setuju, nanti PRU 13 pangkah apa yang korang suka.., kalau kalah jugak terimalah seadanya...

orang gov pt jer berkata...

jangan lupa nanti kita pangkah tukar lah pula apa yang diminta x di layan setakat bonus dapat habis yang penting elaun rumah tu bonus kalau x bagi pun xpa dah lama dah tukar tukar kita org bwah mcm kena buli ja naji bagi gula kat org belia nagan org kampug walau pun aku gov dah letih keluhan cuepas itu ini fikir lah sendiri semua nak pancing ja

Tanpa Nama berkata...

Gred 48 berkata...

Duit dah takde ada hati nak gi melancong lagi..bebal

||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

konna koto ii na
dekitara ii na
anna yume konna yume ippai aru kedo
minna minna minna
kanaete kureru
fushigina POKKE de kanaete kureru
sora wo jiyuu ni tobitai na
(hai! takekoputaa!)
AN AN AN
tottemo daisuki
DORAEMON

aku tergelak2 dengan telatah PA berkata...

PA semua mcm bangang pun ada..ada yang tak puas ati dapat bonus skit..ada yang dah puas ati dapat bonus sikit dan menunjukkan mereka pandai agama bak UAI pulak..mcm2 gelagat PA ni..rasanya yang komen ni gred berapa ye???

Tanpa Nama berkata...

UAI pandai agama? Ckp ikut suka hati tanpa rujuk hadis sahih leh kira pandai? Hanya layak jd badut sarkas dan join Karoot Komedia X...

Tanpa Nama berkata...

Ni tolol, bg RM500 pada yg hak apa masalahnya drp nk hapus hutang PTPTN. Kalau terus bg subsidi yg kaya, pendatang asing pun dpt sama. Kalau bg BR1M hanya yg betul2 layak yg dpt! Ko jgn sembang bagus nk kembangkan dakyah si celaka DSAI kat sini. Kalau dia jd PM aku rasa dlm sejarah Msia PM akan mati kena bunuh! Merasuah kapla bapak hang.. ingat DAP, PKR kt Selangor tu bersih sgt? Abih tanah rizab melayu di buka bg pd bangsa lain, pusat maksiat yg di kawal selia gengster DAP tumbuh mcm cendawan. Duit zakat negeri di P.Pinang diguna sesuka hati untuk bg bantuan kpd bdk2 skolah, wargamas. Sepatutnya orang Islam yg layak saja diberikan ikut sepertimana dituntut oleh Islam.

Tanpa Nama berkata...

Manefesto pilihanraya tak buat - bapa segala munafik.

Tanpa Nama berkata...

PA yg tak sokong BN cuma 10% saja. Tarak goyang la BN dalam PRU 13. PRU 12 bonus xde sebab tu ramai PA tak kuar mengundi. Ni bonus dapat, gaji naik... menang besar BN nnt. Bayangan dh ada dlm pilihanraya kampus! Aku tetap yakin pembangkang gigit jari. Pada yg tak sokong BN, lepas PRU 13 masing2 silalah letak jawatan. Bagi graduan2 baru isi semua kekosongan tu! Ni soal maruah beb, lu tak suka lu blah.. jgn jd hipokrit! Tak puas hati Bajet 2013, bonus, BR1M lu sapu... ni lah didikan PR selama ni. Tak bermoral dan tak bermaruah...

Tanpa Nama berkata...

Apa pun pari tuka masak asam pedas mmg sedap la. Hahahaha


..........................................................................

Bos aku pun nak ikut ko g mancing la. kalau nk turun pontian lagi roger aku la.

Tanpa Nama berkata...

Siapa pun memerintah, adalah hak penjawat awam menyokong mana-mana parti selagi tak menjejas tugas beliau. Nama pun penjawat awam, bukan penjawat kerajaan apatah lagi penjawat Umno-BN.

Tanpa Nama berkata...

bila dah dpt bonus..demand nak byr awal lak..sukati kjaan la nsk byr bila..kalau byr taun depan anak korang takleh sekolah ke sbb xde duit?korang mak bapak tanggungjawab la sikit..tau anak nak masuk sekolah Dis, simpan la dari bulan jun hari tu..Belanja anak nak sekolah pun kena harap kerajaan..hampeh.

Sabtu, September 29, 2012 2:31:00 PTG
Gred 48 berkata...
Dah tau duit tak cukup jimat2 la.. Ni tak, PA sokongan kete paling koman nak myvi / saga BLM ..Gred 41 lak, baru masuk keje tak konpem lagi dah amik loan beli vios dugong..konon taknak sama dgn PA sokongan..mmg la x cukup..nafsu kuda..duit siput..cuba adjust lifestyle..konpem selesa.
___________________________________

Pegawai 41....
aku suka cara hang berfikir. kita ni sbg manusia mmg mcm tuh, x kn puas hati wpun segunung intan letak dpn mata. ada je yg kurang. Skang ni dpt 1 bln bonus pn nk menyalak...kalo PM umum 1 bulan je (1/2 dh byr masa sbl raya kn) meroyan agaknya. belajar2lah bersyukur...x kisahlah k'jaan nk byr bila. asal cukup masa dpt kn?

Tanpa Nama berkata...

aku tergelak2 dengan telatah PA berkata...

PA semua mcm bangang pun ada..ada yang tak puas ati dapat bonus skit..ada yang dah puas ati dapat bonus sikit dan menunjukkan mereka pandai agama bak UAI pulak..mcm2 gelagat PA ni..rasanya yang komen ni gred berapa ye???


||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

konna koto ii na
dekitara ii na
anna yume konna yume ippai aru kedo
minna minna minna
kanaete kureru
fushigina POKKE de kanaete kureru
sora wo jiyuu ni tobitai na
(hai! takekoputaa!)
AN AN AN
tottemo daisuki
DORAEMON

Tanpa Nama berkata...

aku tergelak2 dengan telatah PA berkata...

PA semua mcm bangang pun ada..ada yang tak puas ati dapat bonus skit..ada yang dah puas ati dapat bonus sikit dan menunjukkan mereka pandai agama bak UAI pulak..mcm2 gelagat PA ni..rasanya yang komen ni gred berapa ye???


||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

konna koto ii na
dekitara ii na
anna yume konna yume ippai aru kedo
minna minna minna
kanaete kureru
fushigina POKKE de kanaete kureru
sora wo jiyuu ni tobitai na
(hai! takekoputaa!)
AN AN AN
tottemo daisuki
DORAEMON

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

Bereh... Tapi kat pontian ni bila pasang, pantai dia berombak kuat la. Kalau batu kecik cepat je hanyut. Kena pakai batu besar sikit. Masalahnya kt situ kuat sangkut. sekali sangkut sebiji batu habis. 5 kali sangkut dah 5 biji. Kalau sebiji batu besar RM2.50. 5 biji dah RM12.50... Boleh habis bonus tahun ni. hahahaha

Tanpa Nama berkata...

bajet yg rapuh,tuntutan cuepacs lansung tdj siendahkan,Tukar

Tanpa Nama berkata...

Aku pilih c.. bonus rm 400 sblm kong xi fa cai...rm400 sblm raya..rm400 slm raya haji...rm400 sblm deepavali....rm400 sblm krismas.......so jumlah nya...rm2000 juga setahunn.....esok ku naikkan 10 sen minyak ron95 seliter...ku naikan 10 sen harga gula sekilo.....bole ler ku pungut buat bonus setiap tahunnnn....he he he sakadar pandapat guungan sederhana jer. ...

Tanpa Nama berkata...

Cuepacs yg kena tukar presiden. Aku kalau jd PM pun xkan layan tuntutan yg tak jelas. Yg paham mau bonus 2 bulan.. dpt 1.5 bulan. Tuntutan lain si gagap Omar je yg paham!

Tanpa Nama berkata...

Alhamduliah dapat bonus.. tapi kalau masih duduk kuarters kerajaan pun dipotong RM180 kemudian cola ambik RM75 dah total RM255... itu yang kena pemotongan melalui gaji..TAPI yang tidak melalui gaji pula hanya bayar RM180... apapun sewaan rumah memang tak dapat harga RM180... Itu baru duduk kat kawasan luar bandar kalau dalam bandar harga sewaan rumah dalam RM400 keatas... harap PM pertimbangkan kenaikan ITP , Cola dan elaun perumahan kelak.. terima kasih

Tanpa Nama berkata...

dah tau dh...bajet kali nie yang tersenyum lebar mestilah pak-pak tentera kita....yg kerajaan selalu bagi KENAIKAN PANGKAT,GAJI,TIME- BASED, DAN LAIN2 MESTI POLIS,ASKAR,GURU,TENTERA..yg PA KUMP. PELAKSANA tu dr GRED 1-40 takda papa KEISTIMEWAAN dibagi kepada kita....just menunggu bulan jatuh ke riba....harapkan kucing nak bertanduk...HAMPEH.....KECEWA DGN kerajaan dan PM....SEtiap kali bajet yg diberi keutamaan POLIS,GURU,ASKAR DAN TENTERA....TERLALU KECEWA.....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

kesian flower..nak bohong pun biaq pada-pada la aku tau hang sebahagian dari lembu-lembu pekasa ja...anak jitra kedah.

Ahad, September 30, 2012 2:19:00 PTG
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Assalamualaikum dan salam semua

Amat malang mamat nie terkantol tak tentu arahatas bohongannya. Mamat tersilap langkah. Untuk pengetahuan mamat saya bukan ahli pekasa dan bukan dari Daerah Jitra.

Alhamdulillah kerana setiap fitnah dan keaiban pada orang lain terbukti jua. Kita lihat bagaimana sahabat mamat nie menfitnah PM menuduh membunuh Altantuya. Besar dosa mereka ini dan sekutunya.

Kalau nak cerita hal Negeri Kelantan saya rasa saya arif dari mamat kerana saya pernah menjelajah hampir cerok Negeri Kelantan hingga Terengganu.

Bagi rakyat Msia amat bertuah khasnya PA kerana pertama kali dalam sejarah bonus 1 1/2 bulan.

Untuk renungan tuan2

Dari Riw An-Nasai

4 orang ini dibenci oleh Allah Ta'ala :-

1. Penjual yang selalu bersumpah
2. Faqir yang takbur
3. Orang tua berzina
4. Raja zalim

Dari Ath-Thabrani

4 perkara dikurniakan Allah akan dapat kebajikan dunia dan akhirat :-

1. Lidah yg sentiasa berzikir
2. Hati yg syukur berterima kasih
3. Badan yg sabar diatas segala
bala.
4. Isteri xkianat pada dirinya &
harta bendanya.

Berpegangkan kalian dengan IMAN, ISLAM dan EHSAN semoga sentiasa dalam kalimah Allah.

Salam Flower.

Tanpa Nama berkata...

Apa jadi pada Tranformasi Perkhidmatan Awam.....Harap PM kena "janji ditepati"....

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum dan Salam semuanya

Al-Israa ayat 81

Yang benar telah datang dan yang batil telah lenyap. Sesungguhnya yang batil itu adalah sesuatuyang pasti lenyap.

Riw. Muslim

Iman mempunyai 60 lebih cabang. Cabang paling tinggi ucapan LAA ILAAHA ILLALAH, cabang yg paling rendah ialah membuang kotoran ditengah jalan.

Riw Tirmizi

Wahai anak Adam. Wlapun kamu berbuat dosa sebanyak isi dunia, kemudian kamu tidak menyekutu Allah dengan sesuatu, nescaya Allah akan mendatangkan ampunan yang memenuhi dunia pula untuk mengampuni dosa-dosamu.

Riw Abu Nu'aim, As-Asbahani

Telah rugi hamba Allah yang mana tidak dijadikan hatinya berpengasih sesama manusia.

Riw Al-Qadha'i

Takut Allah itu ibu hikmah dan warak itu yang dipertuabagi amal ibadah.

Salam Flower

Tanpa Nama berkata...

Tranformasi dah bertukar menjadi transfomer untuk kroni anak menantu dan bini, memanglah bersyukur sangat2 tapi itu tak membantu perkembangan ekonomi Pa, yang Umno harbie nie asyik suruh orang berhenti kerja pasal apa,tak berjayalah transformasi najib nanti pasal habis pakat berhenti belaka

Tanpa Nama berkata...

Cuba Krjaan BN ,PTD kat JPA & SPA tu berfikiran jauh . Beri Kakitangan Awam keistimewaan long term . Kami mahukan Time Base seperti Guru , Polis , Doktor & terbaru Askar , apa bezanya dgn Kakitangan awam yg lain ?
Dah lah tu kalao dpt Promotion kena tukar tempat kerja , pindah tinggalkan anak bini/laki , kena makan 2 periok nasi . tambahkan kos lagi , naiknya sikit tapi sara hidup meningkat & anak kena tengok sekolah jugak .

Cubalah berfikiran & adil , nak pangkah keadilan kot baru boleh adil ?

Tanpa Nama berkata...

Tranformasi dah bertukar menjadi transfomer untuk kroni anak menantu dan bini, memanglah bersyukur sangat2 tapi itu tak membantu perkembangan ekonomi Pa
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

Seperti saudara yang telah lemas dengan janji temberang Pakatan. Janji hanya dimulut.

Habis dibolosi.... bas....miliki ... utang xdibayari..... maksiat menjadi idola.....kafirn harbie dilantik ketua. Maksiat dan anti islam dipuja....

Tanpa Nama berkata...

" ITU DIA PUNYA PASAIII!! SUKA TUNGGU X SUKA JALAN, BUAT APEE NAK SEMAKKAN KEPALA DGN ORG LAIN PUNYA HAL "
ramai antara kita yang suka menyibuk terutamanya hal-hal yang melibatkan diri orang lain..jika menyibuk ke arah kebaikan ok laaa.. tp jangan laaa menyibuk utk mengaib atau menjatuhkan maruah org lain..Kalau nak jadi " nasi tambah " pastikan nasi tersebut bukan nasi yang basi..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

" ITU DIA PUNYA PASAIII!! SUKA TUNGGU X SUKA JALAN, BUAT APEE NAK SEMAKKAN KEPALA DGN ORG LAIN PUNYA HAL "
ramai antara kita yang suka menyibuk terutamanya hal-hal yang melibatkan diri orang lain..jika menyibuk ke arah kebaikan ok laaa.. tp jangan laaa menyibuk utk mengaib atau menjatuhkan maruah org lain..Kalau nak jadi " nasi tambah " pastikan nasi tersebut bukan nasi yang basi..

Ahad, September 30, 2012 10:32:00 PTG
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

INILAH MANUSIA BILA IBLIS DAN SYAITAN SAHABATNYA DIPERTHANKAN DAN DIJULANG.

MANUSIA SIKAP ADAKALAYA LEBIH BUSUK DARI JIN. KEKADANG HARAM DIA HALALKAN DAN HALAL DIKATAKAN HARAM...

Tanpa Nama berkata...

macam ni gayanya,kalau setakat bonus 1.5 bulan mau tumbang bn. harap2 dpt naik elaun rumah tapi tak dapat.hancussssssss......

Tanpa Nama berkata...

Memang hancur. Kan kah dapat roket hingga kebulan. Nampaknya Kerajaan Negeri bawah Pakatan goyang retak menanti belah.......

Selangor demam xkebah2, penang mansuur dah gelabah, Kedah sejahtera menanti rebah, kelantan MBnya akan jadi mantan mengelabah penangan bajet 2013 negeri pakatan semua rebah.

Tanpa Nama berkata...

belajar.. la ber syukur

Tanpa Nama berkata...

ye..!!ye..!! bonus dpt, kami menyokong PM dan kerajaan 100%, mengenakan GST, menaikkan semua jenis barangan makanan, menaikkan tol,cukai tanah,cukai pintu, bil air-api,telepon, prepaid,astro,
insurans handphone,streamyx,
kenderaan nasional, kenderaan luar negara, peralatan komputer, peralatan persekolahan, peralatan alat tulis, pakaian, minyak, barangan pertanian spt racun, baja, barangan binaan, barangan perhiasan, barangan mandian dan wangian, barangan basah spt ayam, ikan, telur, perkhidmatan spt pengunaan tandas awam, public phone, cukai import-eksport dan sebagainya, ini disahkan kenaikannya oleh jabatan-jabatan yg terlibat.. terutama GST oleh kastam diraja malaysia, kami menyokong PM dan kerajaan 100% di atas kenaikannya..!!

FLOWER KEPUNDEN MARANG SEKEPER berkata...

huhu

Tanpa Nama berkata...

polis dan cikgu je yang diberi time base? PA lain tak penting ke? ni masalah besar ni

FLOWER KEPUNDEN MARANG SEKEPER berkata...

huhu

huhu haha berkata...

masuk tandas 1 hari lbh kurang 20 kali x 30 sen x 30 hari = RM 180. bantuan sewa tandas..kah kah kah...

Tanpa Nama berkata...

ulasan itu bukan ditujukan pd flower. kenapa, mengapa dan bagaimana flower bole terasa.

Tanpa Nama berkata...

double standard betul..

Tanpa Nama berkata...

PA yang tak suka kerajaan, berhentilah, kalau tak suka bagi kerja tu pada org lain. Kerajaan pun bukan suka sangat kat korang... bos-bos korang lagi tak suka... baik ko kerja lain... berniaga ker... boleh jadi bos sendiri... mujur-mujur boleh kaya raya banding jadi PA.

Tanpa Nama berkata...

PA yang tak suka kerajaan, berhentilah, kalau tak suka bagi kerja tu pada org lain. Kerajaan pun bukan suka sangat kat korang... bos-bos korang lagi tak suka... baik ko kerja lain... berniaga ker... boleh jadi bos sendiri... mujur-mujur boleh kaya raya banding jadi PA.

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 289   Terbaru› Baru»