SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

10 September 2012

CUEPACS HARAP KERAJAAN BERI BONUS TERBAIK KEPADA PENJAWAT AWAM

Bernama
10/9/2012


KOTA BAHARU, 9 Sept (Bernama) -- Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) berharap kerajaan memberi bonus yang terbaik kepada anggota perkhidmatan awam pada Bajet 2013 yang akan dibentangkan di Parlimen 28 Sept ini.

Presiden CUEPACS Datuk Omar Osman berkata sebelum ini CUEPACS memohon kerajaan memberi bonus dua bulan gaji kepada 1.4 juta penjawat awam dan pihaknya percaya Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mempertimbangkan perkara tersebut berdasarkan kemampuan kerajaan.

"Dalam sejarah, kita tidak pernah dapat dua bulan bonus. Bonus terbaik yang pernah diberi kerajaan kepada anggota perkhidmatan awam ialan bonus sebulan gaji iaitu pada zaman Tun Dr Mahathir Mohamad menjadi Perdana Menteri," katanya kepada pemberita pada Majlis Bersama Pembantu Pertanian Lembaga Kemajuan Pertanian Kemubu (KADA) di sini Ahad.

Omar berkata penjawat awam wajar memperoleh bonus terbaik memandangkan transformasi yang dilakukan di jabatan dan agensi kerajaan yang melonjakkan prestasi dan kecekapan mereka melaksanakan tanggungjawab.

Sementara itu, beliau berkata pihaknya akan mencadangkan kepada Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) supaya memberi nama baru kepada jawatan yang berkaitan dengan pembantu seperti pembantu pertanian, pembantu pegawai tadbir dan pembantu juruteknik.

-- BERNAMA

370 ulasan:

1 – 200 daripada 370   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

Mintak dua bulan dapat la sebulan. macam biasa kot. mudah-mudahan. amin.

www.sunan.my berkata...

ehem... ehem....

SWASTA berkata...

Hampeh.. tiap kali naik sekolah mintak..nak raya mintak ..nak bajet mintak..udah2 le kupek.tunjukkan kat rakyat apa lonjakan prestasi & kecekapan yg diwar-warkan dan dibangakan sgt tu..tiap kali tu je la modal kupek..tapi mana result kpi?? Dah capai ke?

Tanpa Nama berkata...

bonus terbaik adalah bonus macam syarikat GLC. ha ha ha.

p/s: kepada yang kerja swasta tu, jangan manyalak. anda nak bonus, anda minta pada majikan anda. masuk kandang kambing mengembek, masuk kandang lembu menguak. kalau tak faham, bunuh diri lagi baik.

SWASTA berkata...

cuba sekali sekala bagi cadangan membina macamana nak save cost / increase productivity / efficiency / Cth : streamline govt staff & buang deadwood yg banyak kat jabatan..ni tak dari awal tahun sampai dah nak akhir tahun asik mintak naik gaji naik bonus upgrade jawatan..layanan & prestasi bila nak upgrade??

toyotire berkata...

Tuan,mintaklah kenaikan elaun perumahan..Jangan suka benda yang sekejap jer..Tak habis2 dengan pemikiran kaya sekejap nie...Berubahlah Presiden kami bergantung harap pada kamu..

SWASTA berkata...

Swasta tak payah mintak..kalau prestasi bagus ..sure dapat..bukan macam kupek..mcm minta sedekah..kejee kurang mintak lebih..rakyat pun dah meluat

Elaun berkata...

Betul.asik mintak bonus je..sekejap je dah habis..org tgk pun sakit hati sbb banyak kali mintak ..cuba request sesuatu yg kekal dan tetap mcm elaun..lagi berbaloi utk long term..presiden & konco2 pemikiran jgn sempit sgt..tau la korang suma dah nak sampai umur bersara..pikirkan ahli kupek yg masih lama nak berkhidmat ni

Tanpa Nama berkata...

teringat saya lagu2 lama seperti 'upama mimpi dalam mimpi'

Tanpa Nama berkata...

poooorrraaaahhhhh........keje habuk pon talak......padai mintak bonusss.....padai claim elauan, padai duk hotek mewah......lu pikir laaa, duit gorment lu pakai...oii omar....

Tanpa Nama berkata...

minta la 3 bula bonus sekali dlm 20 tahun apa salah nak cuba mintak kan sbb tu duit rakyat juga.....he he he he he...

Tanpa Nama berkata...

weeiiii datuk omarrrr...mu dah tuah lali ker...maner ader jawatang pembantu juruteknik....mu patut diganti dgn pegawai muda lagi kreatif lagi cekap ...kalo da lali tu... pinsin jer la....he he h ehe..bagi ruang pade yg muda la datuk..

Tanpa Nama berkata...

aku dah nek meluat tengok muka pak omar dlm tv..

SUKA OMAR berkata...

Rakyat & PA sama2 meluat tgk demand tak masuk akal omar & the geng. duit gomen dah habis bagi kat org FELDA ..mana ada duit lagi..hutang gomen pun dah maksimum..Rasional la sket omar oii..2 bulan byk tu..

Mimpi Omar berkata...

Org mcm omar la yg buat rakyat & PA benci gomen..buat demand bukan2 ..bagi harapan palsu berbunga2 kat PA yg terdesak..PA pun dah berangan2 nak buat apa dgn bonus 2 bln ..ada yg dah belanja dulu..swipe CC dulu..tup2 bila gomen xleh fulfill, PA akan salahkan gomen..omar? Omar rilek je..org angap dia pejuang hak PA..saham naik..taun depan buat benda yg sama..haish..

Tanpa Nama berkata...

Sementara itu, beliau berkata pihaknya akan mencadangkan kepada Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) supaya memberi nama baru kepada jawatan ..... pembantu juruteknik.

mabuk giler ada ke nama camtuh!! pembantu juruteknik ???

wooii !! nyanyuk ke apa omar niih !

Tanpa Nama berkata...

KOTA BHARU 9 Sept. - Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) menyarankan agensi dan jabatan kerajaan tidak 'menyimpan' penjawat awam yang dikatakan berdepan dengan masalah suka ponteng kerja.

Presidennya, Datuk Omar Osman berkata, dianggarkan terdapat antara 15,000 hingga 18,000 kakitangan awam berdepan masalah tersebut dan mereka sukar dikenakan tindakan berdasarkan peraturan sedia ada.

Menurutnya, walaupun jumlah mereka kecil berbanding sejumlah lebih 1.2 juta penjawat awam, tindakan pekerja terbabit yang datang bekerja dan punch card tetapi bersikap 'sekejap ada, sekejap tidak ada' boleh mendatangkan masalah kepada majikan.

Justeru, katanya, tindakan perlu diambil terhadap pekerja terbabit bagi memastikan sektor awam yang kini dalam proses transformasi dan penambahbaikan dapat memberikan perkhidmatan yang cekap dan berkesan kepada rakyat.

"Kita tidak mahu buang mereka secara drastik kerana nanti teraniaya pula sebab mereka sudah mempunyai keluarga dan ada hutang. Jadi, kalau boleh dipanggil, hantar kursus motivasi. Kalau tidak boleh juga, dicadang suruh dia bersara awal.

"Jika degil dan tidak mahu juga serta melakukan kesalahan yang sama sampai jabatan pun susah, elok dia dikenakan tindakan tatatertib,'' katanya kepada pemberita selepas menghadiri Majlis Bersama Pembantu Pertanian Lembaga Kemajuan Pertanian Kemubu (KADA) dan sambutan Aidilfitri di sini hari ini.

Majlis itu dirasmikan oleh Pengurus Besar KADA, Ibrahim Mat.

Menurut Omar, semua pihak mahu penjawat awam yang efisien kerana hanya dengan itu kehadiran mereka dapat dirasai dan diperlukan lebih-lebih lagi tempoh perkhidmatan telah dilanjutkan sehingga usia 60 tahun.

"CUEPACS juga tidak mahu dituduh bersubahat dengan orang seperti itu," katanya

Beliau berkata, sikap dan masalah kakitangan tersebut sebenarnya boleh diatasi dengan menghantar mereka berkursus, namun apa yang berlaku ialah pihak majikan kerap bersikap tidak ambil kisah terhadap pekerja terbabit.

Sehubungan itu, katanya, dalam 'roadshow' CUEPACS, pihaknya telah meminta jabatan dan agensi kerajaan supaya jangan menyimpan penjawat awam seperti itu.

Dalam pada itu, Omar memberitahu, tidak ada penjawat awam yang dilaporkan terlibat dalam tindakan memijak gambar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan mengibarkan bendera selain Jalur Gemilang semasa Himpunan Janji Bersih pada malam 30 Ogos lalu.

Tanpa Nama berkata...

Kita perlukan exit policy macam sbpa, takkan lah kalau nak pencen awal kena buat semua ni iaitu ponteng kerja baru layak Pencen awal

Tanpa Nama berkata...

1 Syawal telahpun berlalu, adalah menjadi kebiasaan bahawa sesetengah pejabat/jabatan kerajaan akan mengadakan rumah terbuka di pejabat masing2 pada hari bekerja. Sempena menyambut hari tersebut maka sekurang-kurangnya 1 atau 2 hari digunakan untuk persediaan dan melayan para tetamu. Amalan ini adalah bercanggah dengan etika bekerja. Isunya di sini ialah, ruang pejabat dan hari bekerja disalahgunakan untuk menyambut perayaan tersebut dan ia dianggap amalan biasa oleh sesetengah pihak. Apakah pandangan pro dan kontra pihak CUEPACS dan para penjenguk blog tentang amalan ini?

Tanpa Nama berkata...

ya...tahun ini kita kan mendapat durian runtuh....

bonus luar biasa

masa kerja akan dikurangkan

cuti tanpa rekod untuk menguruskan anak bagi lelaki juga

kenaikan elaun

cola dikaji

pelarasan gaji baru pertengahan tahun depan

semuanya....semahunya...

Tanpa Nama berkata...

Qpax patut fokus kepada kenaikan elaun PA seperti ITP, ITKA dan COLA. Tau tak Qpax, ramai PA tak layak wat loan rumah sebab gaji kecik. Qpax sepatutnya memastikan semua PA mampu memiliki rumah sendiri. Adakah Qpax sedar ramai PA hanya sekadar mampu menyewa rumah semata-mata. Kadang-kadang ada PA yang terpaksa menunggu berpuluh-puluh tahun barulah mampu untuk membayar loan rumah. Harga rumah makin lama makin mahal tahun demi tahun dan ianya pasti membebankan PA yang mengimpikan rumah sendiri.

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya saya pun tertanya2 juga, mungkin dia tersasul nak sebut pembantu teknik tapi tersebut pembantu juruteknik.. Apa2 pun, kalau pembantu teknik memang da lama pun tukar nama.. Cthnya menjadi Pen.Jurukur, Pen. Jurutera (Awam, Kimia, Elektrik dll).

Tanpa Nama berkata...

PENGUMUMAM... YANG TERBAIK IALAH SETENGAH BULAN GAJI @ 500.00

Tanpa Nama berkata...

omar nih juruteknik bro !
takkan dia tak boleh beza apa tuh apanama pembantu juruteknik ????

eekkkeehee keekee

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
ya...tahun ini kita kan mendapat durian runtuh....

bonus luar biasa

masa kerja akan dikurangkan

cuti tanpa rekod untuk menguruskan anak bagi lelaki juga

kenaikan elaun

cola dikaji

pelarasan gaji baru pertengahan tahun depan

semuanya....semahunya...

Isnin, September 10, 2012 2:09:00 PTG
$$$$$$$$$$$$$$$$$

we love PM.
wa caya lu PM.

Tanpa Nama berkata...

Mengenai lawatan itu, Dr Ali berkata ia sebahagian daripada aktiviti 'turun padang' yang dipraktikkannya dalam usaha untuk mendekati pegawai kerajaan serta mengambil berat mengenai kebajikan mereka.

"Saya sangat berpuas hati dengan apa yang dilakukan di Wisma Putra. Saya rasa pegawai di sini berkaliber dan mempunyai pengalaman yang luas dari segi hubungan diplomatik dan menjalankan tugas-tugas mereka dengan cemerlang," katanya.

^^^^^^^^^^^^^^^^
jangan rasa saja .. touch n go !

Tanpa Nama berkata...

Sekiranya PM yakin dengan kejayaan GTP,NKRA dan sebagainya, maka adalah wajar PA diberikan penghormatan dengan pemberian BONUS yg terbaik! Sepertimana yg telah di war2 kan 'Janji Ditepati'... kejayaan setiap yg diilhamkan oleh PM akan menambahkan lagi keyakinan rakyat kepada kepimpinannya. Sejajar dengan kejayaan tersebut, satu 'feel good factor' amat diperlukan lebih2 lagi menjelang PRU 13! Bonus 2 bulan gaji pada pandangan aku amat REALISTIK...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Sekiranya PM yakin dengan kejayaan GTP,NKRA dan sebagainya, maka adalah wajar PA diberikan penghormatan dengan pemberian BONUS yg terbaik! Sepertimana yg telah di war2 kan 'Janji Ditepati'... kejayaan setiap yg diilhamkan oleh PM akan menambahkan lagi keyakinan rakyat kepada kepimpinannya. Sejajar dengan kejayaan tersebut, satu 'feel good factor' amat diperlukan lebih2 lagi menjelang PRU 13! Bonus 2 bulan gaji pada pandangan aku amat REALISTIK...

Isnin, September 10, 2012 4:23:00 PTG

==========================

setuju!

Tanpa Nama berkata...

Kami x nak bonus......kami nak kenaikan elaun bonhs hanya sekejap......

jebatn9 berkata...

Pasal bonus tu..kalau dapat, kita terima lah, tak kira lah setengah bulan ke sebulan ke dua bulan ke..tapi, kalau takde...terima jugalah keputusan dlm bajet nanti..cuma, aku setuju kalau elaun mcm perumahan dinaikkan sbb dah tak praktikal zaman sekarang ni terutama kumpulan sokongan..amacam? Setuju pendapat aku?

Tanpa Nama berkata...

Kesian cuepac.. bila.mohon bonus atau naik gaji mcm2 org kata...klu pkja swasta tu bleh juga faham knp..ttp ironinya kktgn awm yg x puas hati tu dpt dan ambil juga apa yg diminta oleh cuepac..apakata klu cuepac x mintak apa2 wa senyap je.. sure ramai yg bunyik juga.. biarlah dia (cuepac)buat keje dia. Kta wat keje kita.. klu kita ditempat diapun blm tentu kita dpt melakukan yg sama atau lebih baik utk.memuaskan hati semua

Tanpa Nama berkata...

Salam semua

Bersyukurlah pada Allah dan berterima kasih pada PM seandainya ada rezeki yang akan diberikan pada bajet kali ini.

Persoalannya bagi negeri dibawah PAS, PKR dan DAP mengapa tunggu PM umumkan kerana kuasa bagi kerajaan Negeri ditangan mereka. Nampaknya pemimpin yang berwibawa adalah BN dan Pakatan adalah retorik semata-mata.

Apa salah kalau bonus BN PM umumkan contohnya 1 bulan apasalah Pakatan umumkan 3 bulan barulah dikata hebat seperti yang dijanjikan. Apa salah jika benar PAS perjuangkan islam tambahkan elaun imam dan pegawai masjid serta berikan elaun imam madrasah dan pihak terbabit dengan madrasah. Sedihnya wang elaun imam2 dan pegawai masjid UMNO/BN yang hulurkan baik dibawah kerajaan pembangkang.

Kalau hebat seperti dikata apa salahnya Kerajaan Negeri PAS, PKR, DAP tambahkan elaun2 pegawai kakitangannya 3 kali ganda. Itukan semuanya wang rakyat. Kalau MB Kedah boleh membeli mercedes berharga RM 600,000.00 dan camry baru kepada exconya apa salahnya elaun kedatangan kepada kakitangan negeri dibayar dan itukan duit rakyat dan baru dinamakan keadilan menjamin kesejahteraan.

Sedangkan MB serta exco2bya dapat kemudahan apa salahnya kakitangan tak dapat pulak kerana sama2 berjuang untuk pembangunan negeri?.

Mana janji ustaz azizan nak agih kekayaan sama rata pada rakyat? sedangkan beliau dan konco2nya yang membolot kini?

Apa salahnya kakitangan negeri diberikan rumah kerajaan percuma dan xperlu dibayar bil2 sedangkan azizan dan konco2nya dapat semua kemudahan ut sedangkan kakitangan kerajaan negeri juga bekerja keras membangun negeri kedah?. Itulah dikatakan keadilan.

Salam hormat drp Flower

Tanpa Nama berkata...

Encik Flower,

Diblog ni tempat penjawat awam meluahkan rasa, mengadu kekurangan dan apa yang tiada, tempat mereka bercerita tentang derita, suka dan sengsara.
Cerita politik bukan di sini medannya. Kalau suka pada sesuatu parti, pangkah saja dipilihanraya.

Salam hormat drp daun.

Tanpa Nama berkata...

Saya mintak tolong sgt2 kita lupakanlah soal perbezaan politik antara kita. Bn ke pr ke, lupakan sekejap. Kita fokus kpd pembentangan bajet 2013. Kita tak perlu kesahkan sgt psl bonus, 1/2 bulan ke, 1 bulan ke, 2 bulan ke, yg penting kita bersatu hati mendesak pihak kerajaan supaya menyemak semula elaun2 supaya sesuai dgn kos hidup semasa. Pada masa yg sama, kita mohon supaya semua PA mampu memiliki rumah sendiri walaupun bergaji kecik.

Orang Felda berkata...

tak payah le berangan nsk bonus 2-3 bln , elaun naik ke apa..gomen dah takde duit..hutang negara dah nak maksimum..nak byr org FELDA lagi..nak BR1M lagi..nak beli highway lagi..nak election lagi..baik pikir macamana nak jimatkan belanja, belajar menabung, melabur dgn bijak

Tanpa Nama berkata...

Kepada encik flower & orang felda....

Jika nak berbicara soal politik, tolong buat blog sendiri. Di ruangan ini kita hanya fokus kpd rintihan dan rungutan PA semata2. Lain2 hal kita ketepikan. Harap maaf andai terguris kata.

Tanpa Nama berkata...

Saya setuju dengan flower kerana lahirnya Malaysia dan Ketua Kerajaan PM adalah keluaran politik. Cuepacs minta semua kemudahan dan kebaikan daripada PM. Siapa PM dan lahirnya?

Begitu juga dengan apa yang Flower ungkapkan MB Kedah Ketua Pemimpin Kerajaan Negeri Kedah kerana kuasa tertakluk ditangannya. Itulah tepat pada salurannya dan kerajaan pemerintah kini.

Cuma yang betul pekak atau betul bangang yang menafikannya. Kerajaan Kedah (MB) Ketua tertinggi telah berjanji dalam manifestonya. Itu yang flower desakan supaya keadilan ditegakkan.

Sesiapa yang belajar sains politik pasti memahaminya siapa itu ketua kerajaan. Saya akui flower seorang berilmu tinggi.

Tanpa Nama berkata...

PA KUMP.SOKONGAN SEKOLAH BERKATA ;

AKU rasa cuepacs nie just nak memberi angan2 mat jenin kpd semua PA....ELAUN COLA nak dibagi kpd PA SARAWAK&SABAH pun tak dpt...inikan pula bonos 2 bulan gaji..huhuuh...sepatutunya pihak cuepacs MALU la nak mengeluarkan statement tu...kalo nka mintak..mintak la yg positif ckt....elaun dinaikkan ke,elaun cola dibagi kpg PA SARAWAK&SABAH KE..barulah semua PA SEBORNEO menyokong dasar cuepacs....jgn nak jg jagoh kampung,tp kampung tergadai...fikirlah cuepacs...

Tanpa Nama berkata...

Kerja dulu baru cerita gaji. sokong tindakan tatatertib kpd PA yg bermasalah. Kerja ala kadar, tp sibuk ugut utk tukar kerajaan PRU13. Apa bende la.

Tanpa Nama berkata...

Tak usahlah kita bersangka buruk atau memandang negatif usaha kiupeks. Mana yg baik kita sokong je.

akubukanpm berkata...

kelantan,selangor,kedah ,penang ada desas desus dari orang dalamnya akan memberi bonus satu gaji pada bulan 12 nanti,,,,sempena krismas dan buka sekolah tahun2013,,,itu pun dua kali bayar..bulan 12 dan bulan jan 13...naklebih lanjut tunggu lepas belanjawan nanti...tungguuuuuuuuuuuuuuuuuu

Tanpa Nama berkata...

dari dulu lagi aku dah pesan, tukar kepimpinan cuepacs. omar ni pun sama je macam spesis orang gila kuasa yang lain. tak sedar diri.


turunlah! bagi orang lain untuk mengepalai cuepacs.

Tanpa Nama berkata...

LHDN dpt bonus 6 bulan sebab berjaya kutip cukai 90b. Kalau GTP / NKRA berjaya seperti dicanang oleh PM, maka wajib untuk memberi imbuhan lumayan kpd PA. Elaun, kenaikan gaji dan bonus mampu gembirakan PA dan sekaligus menaikkan semangat PA untuk bekerja kuat dan terus mendorong mereka untuk menyokong BN...

Tanpa Nama berkata...

LHDN dpt bonus 6 bulan sebab berjaya kutip cukai 90b. Kalau GTP / NKRA berjaya seperti dicanang oleh PM, maka wajib untuk memberi imbuhan lumayan kpd PA. Elaun, kenaikan gaji dan bonus mampu gembirakan PA dan sekaligus menaikkan semangat PA untuk bekerja kuat dan terus mendorong mereka untuk menyokong BN...
______________________________________________________________________
setuju dgn apa yg dikatakan oleh saudara....harap kerajaan dpt memberi bonus kpd semua pA pd belanjawan 2013 nie n sekaligus pada disember 2012 n januari 2013...amin...2 bulan bonus.....2 bulan bonus....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama akubukanpm berkata...

kelantan,selangor,kedah ,penang ada desas desus dari orang dalamnya akan memberi bonus satu gaji pada bulan 12 nanti,,,,sempena krismas dan buka sekolah tahun2013,,,itu pun dua kali bayar..bulan 12 dan bulan jan 13...naklebih lanjut tunggu lepas belanjawan nanti...tungguuuuuuuuuuuuuuuuuu

Isnin, September 10, 2012 8:44:00 PTG
?>?>?>?>?>?>?>?>?>?>?>?>?>?>?>?>?>?>??>?>?>?>?>?>?>?>?>

Bukan desas desus memang kenyataan semuanya dan mereka berjanji bermacam-macam. Sila baca pembohongan luar dalam. Inilah kerajaan sealiran zaman jahilliah dahulu semuanya dibolehkan. Bukti manifesto sebelum memerintah lagi.

Tanpa Nama berkata...

Salam Semua

Bersatulah dan berusaha pembangunan negara. Kejayaan negara maka kejayaan rakyat bersamedu dan sebagainya. PM telah berjanji bahawa bajet nanti adalah untuk kebaikan negara dan kesenangan rakyat.

Taat dan setialah pada pemerintah selagi mereka memerintah kuasa dan penentu kerajaan kelak akan beralih kepada tangan rakyat nanti yang pasti menjelma.

Bersyukur pada Allah dan pada pemerintah kerana mampu membayar gaji semua dan imbuhan lain2. Insyaalah dengan izinnya nanti terbukalah pemimpin kita memberikan imbuhan tambahan pada rakyat tak kira PA dan rakyat lain dan jadilah hamba bersyukur dan berterima kasih.

"Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah orang-orang Islam akan memerangi Yahudi. Orang-orang Islam akan memerangi (membunuh) Yahudi dan mereka akan bersembunyi di sebalik batu-batu dan pokok. (Ketika itu) Batu dan pokok akan akan bersuara 'Wahai muslim! wahai hamba Allah! di belakangku ini ada Yahudi, marilah bunuhnya', kecuali POKOK GHARQAD (yang tidak bersuara), kerana sesungguhnya ia merupakan pokok Yahudi". (no 7523 , Riwayat Muslim)

Salam Flower Maaf Saudari dan Saudara kiranya rasa terhina dengan coretan ini.

Tanpa Nama berkata...

Kakitanagan Sokongan Berijazah Berkata



Ingatlah sebahagian lagi bukan untuk Anda walaupun telah tertulis wang gaji Bulanan/Bonus hak individu .


Moh kita Berzakat ! Zakat membawa Berkat .

bukan komplot berkata...

naikkan je elaun rumah,harga rumah yang melambung tinggi menjadikan kadar sewa rumah menjadi tinggi sedangkan elaun rumah tak naik.mohon kuarters tak dapat2,pak omar tolong la mintak kat pm naikkan elaun rumah.pak omar kan pandai mintak.....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata
Kepada pihak swasta kenapa bila bonus dapat 2bulan,3bulan atau 6 bulan x nak umumkan pada pihak media?kenapa nak sibuk pasal bonus kerajaan,saya cadangkan pada CUEPACS tolong umumkan bonus swasta pada pihak media baru diorang tahu swasta punya bonus tinggi berbanding dengan bonus kerajaan,Baru Adil Dan Saksama.

Tanpa Nama berkata...

bagilah bonus sebulan.....kan ekonomi baik.

Ehsan berkata...

Pelbagai habuan telah dinikmati oleh orang awam seperti BR1M, imbuhan untuk masyarakat Felda dan macam-macam lagi..kini sudah tiba masanya imbuhan diberi juga kepada kakitangan kerajaan persekutuan, paling kurang pun 2 bulan gaji...takut nanti kerajaan negeri pakatan akan beri 2 bulan gaji, macam bonus kerajaan negeri Selangor...bayar lebih RM 200 ringgit untuk kakitangannya.

Tanpa Nama berkata...

Aku dengar cerita sana sini...org cakap je jika PR berjaya menjadi pemerintah...PR nak bagi bonus penjawat awam 1 setengah bulan di tahun pertama..1 bulan tahun kedua dan ketiga dan 2 bulan tahun kelima....lepas tu suara suara sini sana naikn elaun rumah kpd rm350..ITKA naik 8% dan gred J G dikembalikan ke gred 27 sbgmana dlm SBPA lepas..yg jawatan kontrak lebih 5 tahun ditetapkn perkhidmatan...dan yg bawah belum cukup 5 tahun kontrak perlu tunggu hingga genap 5 tahun baru diserapkan ke jawatan tetap...yg sa dengar lagi penjawat awam kontrak yg sudah ditamat kontrak akan dipanggil semula berkhidmat asalkan umur belum mencapai 58 tahun...elaun rumah PA di sabah sarawak semwnanjung diselaraskan...termasuk COLA...kenaikan pangkat bagi genap 10 tahun dlm perkhidmatan tetapi bgtg pd kelayakan sediada. prestasi dan bilg kekosongan....kenaikan gagji akan distruktur semula bersesuaian dgn semua gred...pinjaman kenderaan diturunkn kpd 2% bagi PA....harga kereta nasional diturunkan dan pinjaman rumah diturunkan kpd 2%...dan yg bestnya HARGA GETAH TEMPATAN DINAIKKAN RM9 SEKILO BAGI KEPINGAN GRED SATU....kalo nak tau layari laman web...www.mufikilasendiri.com.....

Tanpa Nama berkata...

Kpd PM Najib,

Tolonglah jgn berkira sgt dgn PA. Bila PA nak tuntut bonus, ayat yg biasa kita dengar ialah kita nak tgk dulu kemampuan kerajaan. Bagi saya, 2 bulan gaji adalah munasabah dan tidak membebankan kerajaan. Kalau 2 bulan gaji pun berat nak bagi, kita letak RM2,000 sama rata utk semua gred sebagai bonus pada bulan Disember 2012 dan RM2,000 lagi pada bulan Januari 2013.

Tanpa Nama berkata...

Mana ada gula jika tak ada duit?

Tanpa Nama berkata...

Budak menang nangis untuk gula tetapi PA janganlah bertindak macam budah.

Tanpa Nama berkata...

Bonus tak mampu membeli condo, baguslah kerja kuat kuat di pasar malam atau menjadi broker untuk menjual beli moto,kereta,tanah rumah dan lain lain dsb.

Staff bawahan berkata...

mintak kerjaan naikkan elaun perumahan or cola or naikkan gaji beberapa peratus lg kepada gred 27 ke bawah..sekian

Tanpa Nama berkata...

Along banyak untung pinjam 100 minta balik 300 untung 200.

Tanpa Nama berkata...

Kepada flower & orang felda....

Jika nak berbicara soal politik, tolong buat blog sendiri. Di ruangan ini kita hanya fokus kpd rintihan dan rungutan PA semata2. Lain2 hal kita ketepikan. Lu punya pasal la kalau terguris...

menyampah baca komen yang merapu dan berjela jela.

Tanpa Nama berkata...

HARAP JANGAN SEPERTI DULU DULU ...JANGAN HANYA NAMPAK YANG BERJASA TU GURU ,POLIS,DAN TENTERA SAJA.

JANGAN HANYA CAKAP FIKIR LUAR KOTAK,TAPI TINDAKAN MASIH SAMA.

Tanpa Nama berkata...

baca ayat anom Selasa, September 11, 2012 6:03:00 PG
mmg sedap didengar.... tp kalau setakat manifesto je buat ape... lps tu kata manifesto bukan janji cuma penyedap rasa je...fikir2 la.

Tanpa Nama berkata...

Cakap, semua org boleh cakap. Nk menang mcm-mcm dijanjikan. Dah menang ayatnya lain. Manifesto pilihanraya bukan janji. Pusing sana pusing sini je ayatnya. Skrg dekat johor aku tgok banner yg sama dinaikkan. "tawaran kami jika kami menang plihanraya". Nanti dh menang jadi mcm selangor. Manifesto bukan janji. X tunai x ape. Memang dasar lidah bercabang. Ngaku pejuang islam plak tu. Malu le, aku pun malu sbb imej agama aku yg diorg bawa tu.

Tanpa Nama berkata...

Tahniah dan terima kasih kpd cuepacs kerana membawa usul meminta bonus 2 bulan gaji..kami PA berdoa semoga cadangan dan harapan menjadi kenyataan..hidup cuepacs dan HIDUP J

Tanpa Nama berkata...

Aslmekum Dato'Osman...
Satu saja yg perlu diambil tindakan....kita dalam 1 malaysia...jgan dib eza2kan..terutama Sabah/sarawak...
kami rakyat Sabah dan penjawat awam...minta dato' Osman bawa perkara ini kpd PM Dato'Najib..
1.Elaun perumahan( penjawat awam Sabah cukup terseksa)
2.Elain khidmat awam
3.Elaun Cola(jgan pilih2 bagi)
kalau mau orang sabah sokong BN...tunaikan saja ini...insayaalah akan kekal deposit...tak payah banyak cakap...
tengok saja keadaan dsabah ni....
rakyat sabah mau sama rata...1 malaysia..bukan di beza2..kami tahu Dato' najib akan faham ini...

t.kaseh.

Tanpa Nama berkata...

Saya Harap pihak Kerajaan Dapat Menimbangkan Kenaikan Elaun Perumahan kerana Kos rumah sewa sekarang samakin meningkat kalo duduk rumah kerajaan pun x diselenggara dengan baik.. harap dapat perhatian pihak Ceupacs

Tanpa Nama berkata...

salam tuan presiden...

Dalam Bajet kali ini Dato Najib mesti umum kenaikan J17 kepada J27.

ini kerana negara sudah maju dan sistem pendidikan sudah berubah.

SPA nak kutip mana lagi lulusan sijil poli untuk jadi Juruteknik kerana Poli sudah tiada pengajian untuk mengambil sijil. semua politeknik lulusan Diploma saja.

Begitu juga TNB, Telekom dan lain2 GLC mengambil juruteknik mereka dengan syarat lulusan diploma.

Kata transformasi..dan negara nak menuju maju makaa gred J17 perlu di martabatkan kepada gred J27.

Kerugian besar kepada J17 akibat SBPA batal hari itu. elaun khidmat awam rugi rm 40.. kenaikan tahunan rugi rm 50...

sebulan J17 akan rugi rm 90.00.....

Tanpa Nama berkata...

jika kita melihat kepada graf ekonomi bermula dari tahun 1970 hingga tahun 2012...kita akan melihat kepada kenaikan Gaji (Kadar upah) kenaikan harga barang keperluan dan kenaikan harga rumah adalah tidak selari dengan kenaikan kadar Upah.

Kenaikan harga rumah begitu ketara sekali bila PM najib umum skim rumah pertamaku yg harga nya rm 200K hingga 400K...tahu kah PM najib hampir 70% penjawat awam tak mampu beli rumah tersebut.

kadar elaun rumah rm 180/ sebulan..dan eluan coca-cola rm 300 nak beli umah rm 200K....kahkahkah..

Rumah 200K kalau loan 35 tahun bayar bulan sudah rm 1100/ month...tidak termasuk maintenance/cukai pintu/indah water/...

jadi kopek jangan lah asyik tuntut bonus sahaja tetapi tuntutan untuk elaun rumah bagi kesejahteraan PA adalah sangat penting. Bayangkan PA yang duduk di lembah klang...rumah mana yg mereka mampu beli...

Tanpa Nama berkata...

datuk omar yang di kasihi oleh semua penjawat awam....cukup2 ler mintak bonus tu..mintak ler pula utk kenaikan elaun rumah ke...EPW ke...BIW ke...berbaloi ler sikit...Harap di pertimbangkan....suara orang seberang...sabah sarawak

Tanpa Nama berkata...

tu la pasai...x guna tul la umno ni kan....

Tanpa Nama berkata...

Rumah 200K kalau loan 35 tahun bayar bulan sudah rm 1100/ month...tidak termasuk maintenance/cukai pintu/indah water/...

jadi kopek jangan lah asyik tuntut bonus sahaja tetapi tuntutan untuk elaun rumah bagi kesejahteraan PA adalah sangat penting. Bayangkan PA yang duduk di lembah klang...rumah mana yg mereka mampu beli...


kapitalis kapitalis ni nakkan rakyat yang berpendapatan kurang dari 3k untuk duduk kat rumah pangsa, atau dijenamakan semula dengan nama apartmen.

bila duduk dalam keadaan sesak, sempit, bising, manusia akan cepat stress. hari-hari stress, atas jalan stress, di pejabat stress, balik dari pejabat stress, duduk dalam rumah pun stress. sudahnya tak sampai umur 50 dah kojol. walhal umur bersara wajib 60.

tangan-tangan ghaib dalam negara ni taknak negara mempunyai penduduk yang berusia lebih dari 60 tahun. jadi dinaikkan harga hartanah, harga rumah, paksa rakyat beli kenderaan sendiri dengan menuruntarafkan sistem pengangkutan awam dan memastikan bahawa rakyat duduk dalam kawasan yang sesak seperti tinggal dalam rumah kotak/apartmen

ABU84 berkata...

Salam semua,

Aku cadangkan bonus berdasarkan prestasi jabatan.

contothnya, sekolah, bonus dibayar ikut berapa ramai budak tidak buta huruf, berapa ramai skor 5A dalam UPSR, dan berapa ramai jadi juara dalam kokum.

bagi yang tahap menyedihkan jangan diberi bonus sebaliknya guru dan AKS disitu harus dibuang.

Bagi yang cemerlang berilah bonus 2 bulan.

Itulah namanya keadilan, meletakkan sesuatu pada tempatnya.

Kalu main semua sama, tersenyumlah JTK dan PAR apa saja kerja mereka yang melayakkan mereka hentam bonus banyak2?

Jangan subahat dengan pemakan duit haram, tak pasal2 anda pun dapat dosa subahat, suarakan dan laporkan!


Asal Bukan UMNO.

Tanpa Nama berkata...


Bersedia utk mendapat berita baik J17 tidak lama lagi.. Alhamdulillah..

J17 ke Jepun berkata...


Berita baik?? ape tu bro.. cuba explain sikit. menarik ni. J17 jadi J27 ke?..

Betul ke??

juruteknik kg Baru berkata...

Ko tunggu la.. hujung bulan ni. suprise.

Juruteknik Tua berkata...


Yahoo!!!!! terima kasih BN.

J17 BOLE BLAH berkata...

apa tak habis2 citer J17 ni?? Kat suma tempat korang nak lobi J17 naik J27..udah2 le. bosan tau tak.ni citer bonus..kalau nak, ko suh pak omar tu lobi dulu..asik menyemak je kat ruang komen ni

Org Singapura berkata...

Apa salahnya duk apartment? Org singapore ok je.habis tu takkan nak suruh gomen sediakan rumah semi-D kat bangsar ke ampang ke baru tak stress? Pasal stress pun salahkan kerajaan..pathetic

tipu berkata...

Org macam ko la typikal PA..suka dengar cerita org lepas tu sebar2kan..senang ditipu..org poltik suka org yg senang diperkudakan mcm ko ni..

Tanpa Nama berkata...

OH J, BAGAIKAN PUNGGOK RINDUKAN BULAN...APA PUN GOOD LUCK....

Tanpa Nama berkata...

Bagus juga bonus 2 bulan ! Lg bagus kalau turun interest perumahan jadi 1% @ 0% untk PA ! Baru PA mampu beli rumah ! Dan tidak lupa juga naikkan elaun rumah dan elaun khidmat awam

Tanpa Nama berkata...

indah khabar dari rupa..mmg retorik semata..PA masih dibuai mimpi era 50an-70an & ketinggalan dari segi takuk pemikiran..sebab tu mudah diapikan & dipergunakan oleh org berkepentingan dlm agenda Politik Msia!

Tanpa Nama berkata...

tipu berkata...
Org macam ko la typikal PA..suka dengar cerita org lepas tu sebar2kan..senang ditipu..org poltik suka org yg senang diperkudakan mcm ko ni..

Selasa, September 11, 2012 2:05:00 PTG
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

tipu ..................
aku suka perkataan ini diulang-ulang.
cupec dah biasa kena tipu. PA lagi terkena tipu !
jangan tertipu dgn PR.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

OH J, BAGAIKAN PUNGGOK RINDUKAN BULAN...APA PUN GOOD LUCK....

Selasa, September 11, 2012 2:56:00 PTG


salah tu. yang sebenarnya J bagaikan angan-angan mat jenin panjat pokok kelapa

J = Jenin

Tanpa Nama berkata...

hari ni anda kutuk J..esok anda tau la kebenarannya..inyaAllah jika anda umur panjang..

Tanpa Nama berkata...

Apelah..asyik bincang fasal bonus, upgrade jawatan.. JUSA, Gred 54, 52 dan 48 dah berlambak...Tapi sesetengah jawatan X dpt ape...Hampeh..

Tanpa Nama berkata...

dulu...PA lah disanjung rakyat..dan dihormati oleh pekerja2 swasta lain...bila nk carik kerja semua nk berebut2 nk jadi PA...sekarang ni..sama jer..gaji GLC lebih tinggi dari PA..

Tanpa Nama berkata...

Jangan subahat dengan pemakan duit haram, tak pasal2 anda pun dapat dosa subahat, suarakan dan laporkan!

Asal Bukan UMNO.

Selasa, September 11, 2012 1:21:00 PTG
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

Salam kepada Semua

Kerana tak mahu bersubahat makan duit haramlah UMNO tendang mereka keluar dan kini sahabat baik PAS.

Sedihnya PAS kini bersengkokol bahkan disukai Yahudi (Dana Goerge Soros). Aku Sayang UMNO dan BN kerana pemimpin inilah sediakan rumah ibadah, kemudahan hingga PAS kinipun merasai hak UMNO dahulu dan buat seolah2 tak paham2 aje.

Sayang orang PAS minta pada pemimpin UMNO/BN untuk pemberian bonus, kenaikan gaji dan elaun2. Mgapa bagi Kakitangan Negeri pimpinan PAS sepi tanpa berita. Janji manifesto semua free????. Apa dah jadi?

Kesian dia...kesian dia....rupanya Tipah Tertipu lagi....

Aku percaya dan yakin pemimpin BN walaupun bukan kalangan alim ulamak tetap laksana tuntutan islam. Contohnya Masjid, Bank Islam, Insuran Islam, Kemudahan prasarana bahkan elaun2 Imam2 Kalangan Masjid di Perintah Islam PAS, PKR dan DAP kerajaan UMNO/BN hulurkan.

Bagusnya kerajaan Serambi Mekah menengakkan Islam dengan memerintah Kelantan selama 20 tahun berjaya sediakan 1 buah masjid dan 2 buah berhala Buddha setinggi kubah masjid.

Seperti Perpatahkata "HANYA JAUHARI YANG KENAL MANIKAM"

Mengikut kata hikmat Jurulatih saya kat.... IKAN BAKARPUN DIA TAHU MANA BETINA DAN MANA JANTANNYA.

Bagusnya BN Pesara Kakiatangan Negeri dibawah PAS mereka bayar pencen dan beri bonus.

Salam Hamba BP Budak Pendalaman.

Tanpa Nama berkata...

Parti Kencing Rakyat! Org2 ngok dan bangang saja sokong PKR...

Tanpa Nama berkata...

SALAM UNTUK SEMUA PELANGGAN TETAP BLOG INI:
Tapi sayangnya anda semua sudah jadi goblog atau gemblong sebab tak habis2
kata PKR teruk. Kemudian puji pulak BN bagus. Apa yang teruk apa yang bagus. Aku dalam PA tak kenal itu semua. Yang penting sepatutnya setiap 5 tahun sekali lebih2 lagi bila nak buat pemilihan kerajaan baru, Kerajaan yang sedang berkuasa patut dan wajib beri bonus 12 bulan gaji kepada semua PA. Kalau Bank, Korporat, Firma, Swasta dan GLC Kerajaan boleh bagi 12 bulan bonus setiap tahun kepada staf mereka, mengapa pulak kita PA pemegang dan pelaksana tampuk negara tak dapat. Tiap2 tahun cuma separuh atau sebulan gaji. Apa adil ke macam tu. Pegawai Kerajaan macam aku gred 5* (bini kerja guru gred 4*) nak beli Estima dan rumah Semi D, kena pikir 10 kali. Sedangkan Kerani bank kerja baru 15 tahun (bini kerani bank jugak) dah dapat beli Merc mata belalang dan rumah Banglo.Tapi bila sebut pasal kerja mesti rajin, berfikir diluar otak,kena amanah (sampai nak beli juadah puasa pun tak boleh konon). Anda jadilah manusia yang boleh berfikir secara rasional.

Tanpa Nama berkata...

Sepatutnya KERAJAAN BN bagi bonos 2 bulan gaji kpd SEMUA PA DAN ELAUN COLA KPD PA SARAWAK&SABAH....BUKAN MAIN LAGI MS LAM TV N NEWS EKONOMI MALAYSIA NAIK 3%,4%,5% DAN BLA BLA BLA BLA...SEMUA NAK DITRANFORMASI TP KALAU PA MINTAK BONUS 2 BULAN...JUST ALASAN TENGOK KEMAMPUAN KERAJAAN..APA NIE SEMUA KERAJAAN.....APA SALAHNYA BAGI BONUS KPD SEMUA PA DAN SELARASKAN ELAUN COLA KPD PA SARAWAK & SABAH....JGN LA KERAJAANN NAK BUAT TAK TAHU SAJA....BARULAH DINAMAKAN KERAJAAN ADIL...

Tanpa Nama berkata...

Cuepacs dipetik berkata:
"Sementara itu, beliau berkata pihaknya akan mencadangkan kepada Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) supaya memberi nama baru kepada jawatan yang berkaitan dengan pembantu seperti pembantu pertanian, pembantu pegawai tadbir dan pembantu juruteknik"

-ULASAN SAYA-

Pembantu diganti PELAKSANA. Jadi Pelaksana Pertanian, Pelaksana Tadbir dan Pelaksana Kejuruteraan.
Gred 17 sebab kelulusan setakat SPM ciput, Poly ciput dan Sijil ciput. Malas belajar (atau memang tak cerdik) patut sudah gaji yang setimpal.(Maaf gred 17 yang ada Dip dan Deg - saya Tabik hormat -)

Tanpa Nama berkata...

PA BERGRED RENDAH DI SEKOLAH BERKATA :

Aku rasa PA SARAWAK & SABAH LA PALING SENGSARA DLM HAL INI..DH LA SEMUA RMH SEWA DI SARAWAK & SABAH MAKIN NAIK DAN MENINGKAT..HARGA RMH KAT BINTULU MISALNYA..DH NAIK MENDADAK SAMPAI RM1300 UTK RMH LOW COST..2 BILIK....KALAU YG PA TU..JGN HARAPLAH NAK DUDUK OR BELI RMH KAT BTLU....JUST DPT TENGOK JE BERDERET-DERET RMH SEDANG DIBINAKAN DI BINTULU,TP HARGA RMH SEMAKIN MAHAL..GILA NAK MATI....HARAP KERAJAAN MEMANTAU KEADAAN HARGA RMH DI BINTULU DAN UTAMAKAN PA YG BEKERJA DI SINI...

Tanpa Nama berkata...

Pembantu diganti PELAKSANA. Jadi Pelaksana Pertanian, Pelaksana Tadbir dan Pelaksana Kejuruteraan.
Gred 17 sebab kelulusan setakat SPM ciput, Poly ciput dan Sijil ciput. Malas belajar (atau memang tak cerdik) patut sudah gaji yang setimpal.(Maaf gred 17 yang ada Dip dan Deg - saya Tabik hormat -)
_________________________________________________________________________________________________________
woiii saudara,
Janganlah terlalu takbur dgn pangkat dan ilmu u tu...jgnlanlah dihina dan dicaci PA yg berjawatan rendah...dh mereka berusaha untuk berjaya...mungkin kenkangan kewangan meyebabkan mereka tak dpt menyambungkan pelajaran di ms dulu...ditambah lg keadaan semasa keluarga....harap saudara DITIMPA MALAPETAKA DAN MUSIBAH YG AMAT DASYAT.....MOGA2 DIMAKBULKAN OLEH TUHAN...AMIN

Tanpa Nama berkata...

1-minta cuepacs perjuangkan kenaikan gaji pokok pd penjawat awam gred rendah kerana gaji pokok skrg terlalu kecil..hendak beli kete pon tak lepas dah..inikan pula nak beli rumah..
2-bila gaji dah di semak semula dan diberi kenaikan,baru lah perjuangkan soal pembelian rumah bagi kakitangan awam ni..ramai penjawat awam masih belum memiliki rumah pertama,..nak tunggu smpi pencen ka baru nak beli rumah pertama???itu pon lom tentu dpt dgn kos yg makin lama makin tinggi skrg..
3-kalo kerajaan benar2 menjaga kebajikan pekerjanya,sepatutnya mereka perlu teliti dua perkara tadi..baru lah betul2 menjaga kebajikan..ini tidak,pekerja kerajaan sendiri pon susah nak beli dan memiliki rumah,padahal bape byk projek yg kerajaan dah buat tp langsung tidak mendapat keistimewaan pd pekerjanya..
4-jika mahukan sokongan drpd kakitangan awam sendiri,kerajaan patut permudah cara kan soal gaji dan pembelian rumah pertama pd pekerjanya baik dibandar mahupon kwns luar bandar..baru pekerjanya tidak terpinggir dan di 'halau' secara senyap dari bandar oleh golongan lain berikutan kos sara hidup yg terlampau tinggi seperti rumah,kete dan kos harian lain..

Tanpa Nama berkata...

Ulasan berikut saya petik:
" Selasa, September 11, 2012
9:31:00 PTG "

----jawabnya------------------
Terimakasih atas doa anda. Jika anda seorang muslim pasti doa anda tak diterima kerana anda Marah.
Doakanlah yang baik2 untuk diri, keluarga, jiran dan orang sekeliling kita dengan doa yang baik2. Amin. Kalau anda non muslim doa anda ialah untuk diri anda.

Tanpa Nama berkata...

"Parti Kencing Rakyat! Org2 ngok dan bangang saja sokong PKR..."i.

Tak baik cakap begitu. Kita negara demokrasi, tak boleh maki hamun org lain. Hormatlah sikit.

Tak hairan kalo PR yg memerintah pd kali ini. Ada yg kena pencen awal. kita tunggu dan lihat saje. Semua dlm Bajet 2013 & PRU-13 nanti. see you.......

Tanpa Nama berkata...

Ingatlah wahai manusia semua di muka bumi NYA... hidup mu tak akan kekal. ..kita semua penghuni bumi akan mati jua dlm pelbagai bentuk berdasarkan HUKUM KARMA di mana keturunan kita terdahulu yg besar kejahatan atau kecil kejahatan pasti akan membalas keturunan di masa masa akan dtg....wahai manusia ingatlah akan allah selalu maha pencipta mu.....INGATLAH HIKUM KARMA. ......WLUPUN MENGEJAR CITA DAN KEINGINAN HIFUP TETAPI INGATLAH KEMATIAN TIDAK MEMBERITAHU KITA MANUSIA ATAU TERNAKAN......mungkin hari ini kita sihst tetapi manusia tak akan tahu bila saatkan tiba maut mendatanggggg.....bersyukul la dpt hidup nikmat sementara di dunia NYA.....

Tanpa Nama berkata...

Tak baik cakap begitu. Kita negara demokrasi, tak boleh maki hamun org lain. Hormatlah sikit.

Tak hairan kalo PR yg memerintah pd kali ini. Ada yg kena pencen awal. kita tunggu dan lihat saje. Semua dlm Bajet 2013 & PRU-13 nanti. see you.......

Selasa, September 11, 2012 10:29:00 PTG
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Kesiannya mamat nie mungkin baru keluar gua tempat persembunyian. Tak tahukan PR dah perintah Selangor dan lihat rakyat sudah memberontak dan mencari keadilan dan kebenaran atas pembohongan MB Mamat dalam menipu rakyat memberi air percuma.

Mungkin mamat merupakan anjing buruan setia PKR. Maaf kalam inipun dapat ilham dari didikan pemimpin mamat yang mengajar rakyat menjadi barua dan mengikut taulan dan syaitan.

Masakan tidak terangan Al Quran melarang umat islam berkawan dengan syaitan tetapi itulah pemimpin mamat menyuruh pengikut berkawan. Begitu juga dengan golongan Yahudi, tapi sayang pemimpin mamat begitu setia serta taksud dengan Yahudi Laknatullah.

Alangkah dangkalnya dan dengkilnya mamat ini cuba putar fakta dan pembohongan yang terang bersuluh lagi nyata adalah amalan dan mainan pemimpin si mamat yang terangan umpama Yahudi Israel yang begitu rakus dan kejam dan memutar fakta menuduh pejuang Palestin sebagai pemberontak dan penjahat.

Tak hairan jika simamat ini juga ikutan dan idoelogi sama.

kuppu...sam berkata...

Mungkin mamat merupakan anjing buruan setia PKR. Maaf kalam inipun dapat ilham dari didikan pemimpin mamat yang mengajar rakyat menjadi barua dan mengikut taulan dan syaitan.

+++++++++++++++++++++++

saya lihat pihak yang memburukkan PR atau seangkatan dengannnya umpama orang tak tak sekolah gaya bahasanya...akhlak memang teruk...mereka juga mengaku islam macam orang PKR dan pAS tapi kenapa perangai mereka teruk?kenapa itu hari mereka serang masjid?kenapa panggil oarang anjing?

kalau macam ni saya ingat saya kena fikir semula...semakin hari saya mula sedar bahawa mereka semakin membuat onar.mereka menuduh pemimpin PKR taksub dengan yahudi,tapi cara mereka seolah mereka boleh buat pada orang lain tapi orang lain tak boleh buat pada mereka...macam zionist juga ...orang palestin tak boleh serang zionist,tapi darah palestin halal bagi zionis..

ayyo yoooo......inilah keadilan cara mereka.rakyat semakin sedar.malangnya cara mereka masih sama.fikir seolah olah rakyat masih buta maklumat.berlawanlah secara adilbukan secara dayus macam zionist yang lawan penduduk palesti yang bersenjatakan lastik dengan kereta kebal...ha haa haaaa

Tanpa Nama berkata...

Asalamualaikum dan salam satu Malaysia

Kita semua telah disajikan dengan kebangkitan Rakyat Selangor Menentang Pemimpin Kerajaan Selangor yang memungkiri janji dalam manifesto PRU12.

Sekiranya benarlah seorang pemimpin beriman necaya apa yang dijanjikan pasti ditunaikannya dengan sedaya upaya termampu.

Ini kerana Firman Allah dalam Surah Al-Anfal Ayat (8) :2

"Sesungguhnya orang2 beriman itu adalah mereka yang apabila disebut nama Allahgementarlah hati mereka dan apabila dibacakan kepada mereka ayat-ayatNya bertambahlah iman mereka (kerananya) dan kepada Tuhanlah mereka bertawakkal"

Ingatlah apabila berjanji mestilah ditunaikan dan jangan tergolong munafik.

Firman Allah Surah Al-Anfal (8):21

"Dan janganlah kamu menjadi sebagai orang-orang (munafik) yang berkata "Kami mendengarkan, padahal mereka tidak mendengarkan.

Surah Al-Anfal (8):22

"Sesungguhnya binatang (makhluk) yang seburuk-buruknya pada sisi Allah ialah orang2 yang pekak dan tuli yang tidak mendengarkan"

Ingatlah sebagai manusia biasa banyak melakukan maksiat.

Tetapi ingatlah Allah telah berjanji mengampuni bagi yang bertaubat.

Oleh itu janganlah berputus asa dan berusahalah kembali kepada ajaran dan suruhan Allah.

Marilah kita berusaha menghapuskandosa dengan melakukan amalan berguna.

Damailah umat islam dan jangan adudomba dan bantulah sepertimana dikehendaki dan diterangi oleh cahaya Allah melalui Kita Suci Al-Quran kerana semuanya itu adalah ibadah.

Tujukilah kami jalan yang lurus iaitu jalan orang2 yang Engkaukurniakan nikmat kepada mereka, bukan jalan mereka yang Engkau Murkai dan bukan jalan mereka yang sesat.

Wahai Tuhan kami, aku tak layak untuk syurgaMu..namum tidak pula aku sanggup menghadapi NerakaMU...sesungguhnya kamilah hamba2 yang mengharap belas dariMU, Ya Allah jadikanlah kami hamba2Mu yang sentiasa bertaqwa... ampunkan dosa2 kami, kedua ibubapa kami dan dosa semua umat2 islam yang masih hidupmahupun yang telah tiada.

Ya Allah aki minta ampun dan taubat padaMu dan rahmatilah Muhammad , Nabi yang UMMI dan sejahteralah keatas keluarganya dan sahabat-sahabatnya...amiin.

Salam hormat Flower.

Tanpa Nama berkata...

cSifat puak khawarij.

1: Suka menggunakan bahasa kesat dan mengeji daripada berdakwah secara baik. Yg ni aku nampak pd semua penyokong la. Umno ke PAS ke sama je bahasanya. Tp kalau dr mulut UMNO aku x kisah sbb org PAS kata UMNO ni x islamik. Kalau keluar dr mulut org PAS aku kisah sbb pejuang islam berdakwah dgn menghina dan mengeji mmg xkan berjaya.

2. Bertindak keras sesama muslim tp berlembut dgn org bukan muslim.
Sorry to say, yg ini aku nampak banyak pd PAS. UMNO byk kali ajak muzakarah tp ditolak dgn mcm-mcm alasan. UMNO ajak bergabung tp ditolak sbb UMNO ni dah rosak katanya. UMNO ajak sama-sama bersatu ditolak jugak sbb UMNO perjuangkan kebangsaan PAS perjuangkan islam. Tp dgn DAP boleh pulak la dia bergabung. Yg ni yg aku ckp sesama muslim tindakannya keras, tp dgn non muslim lembut plak.

Tanpa Nama berkata...

Sekarang ni yg bakal pencen 2 @ 3 tahun lagi x semangat nak kerja. mcm chipmore.. kejap ada kejap x ada kat pejabat. harap benda ni d pantau selalu oleh majikan. bkn semua buat mcm tu tapi kebanyakan dh terjadi. kalau dia x mahu nak kerja bagi je opsen utk dia pencen awal. dahlah gaji bar sampai mencecah RM3k. kita bkn nak buang kerja tapi suruh dia pencen awal. x menyusahkan jbt. lagi pun sekarang ni bank kurang ada pengawal. kalau pegawai tu pencen awal suruh dia jadi guard.

Tanpa Nama berkata...

jangan risau J17. nantikan berita baik dari kerajaan. insyaalah.

J17 tetap di jiwaku berkata...


J17 anda semua wira negara. wira yang tak didendang. Tanpa anda bangunan akan runtuh, jalan akan rosak, tebing sungai akan runtuh..

masuk semak keluar belukar... membuat site survey berpanas berhujan.. berdepan benda berbisa... ohhh pengorbanan anda
J17 memang tidak boleh pertikai lagi demi pembangunan negara.

kalau boleh, kerajaan tolong pertimbangkan hak J17 untuk dapatkan keadilan. pertimbangkan hak J17 sebab syarat lantikan pertama ialah sijil poli dan sijil poli setaraf stpm.. tapi kenapa diberi gaji setaraf spm???..

semoga kerajaan dan jpa tidak terlepas pandang soal ini walaupun jelas sudah terbukti J17 berhak mendapat gred J27.

hidup J17!!!! sekian terima kasih.



rakyat di hati berkata...

saya terharu dengan pengorbanan J17 dalam membangunkan negara. Yang kita nampak gred pendidikan, gred penguatkuasaan undang2, gred keselmatan, perubatan jer yang beri sumbangan pada negara.

Tapi sebenarnya gred J17 juga memberi sumbangan yang besar kepada negara...

betullah mereka wira tak di dendang ( unsong heroes ). Teruskan usaha anda demi agama, bangsa dan negara, walaupun anda berhak dapat J27 tetapi dinafikan. teruskan sumbangan anda kepada negara.

Tanpa Nama berkata...

DAH TUA BANGKA NAK JD GUARD. NAK KEJAR PESALAH DALAM KAWASAN PENEMPATAN PUN DAH X LARAT, MCM MANA NAK PANTAU KESELAMATAN DAN LAKUKAN RONDAAN BERKALA.

Tanpa Nama berkata...

kami kumpulan Gred J hanya menuntut hak kami je..tak lebih dr itu..harap kawan@ PA lain2 gred faham..Hidup J

Tanpa Nama berkata...

J17 memang patut dan layak dpt J27.Begitu juga gred Pembantu Pertanian G17 yg rapat dgn golongan petani patut dapat G27.Ajak ajar ceramah kpd petani siang dan mlm pun kena pi demi untuk melahirkan petani-petani yg berwawasan.Cuba tuan-tuan bayangkan petani yg kita ajar mendapat income bulanan lebih besar dari gaji gred G17.Asalnya petani-petani ini tak minat bercucuk tanam tapi bla diberi semangat mereka buat dan berjaya jd rakyat yg hidup senang.Hasil daripada group Pembantu Pertanian G17 hari ini ramai melahirkan usahawan pertanian yg berjaya.Tp pihak kerajaan tak pandang pun usaha PA G17.Tak semudah sebut ABC nak ubah minda golongan petani yg kebanyakan adalah kaki bangkang projek kerajaan.Biasa le kami di maki,di hina oleh org kampong.Dunia PA gred 17 dlm pekerjaan bukan takat petani je kena baik dgn semua spt wakil rakyat,penghulu,semua JKKK,Ketua Kampong,Imam,org 10 masjid,Ketua Unit peladang,Agro bank,JPS,Mardi,MADA/KADA,FAMA,Bernas dan bnk agensi lain lg nak kena jaga hubungan baik sbb petani2 akan minta tlg gred G17 hubungkan mereka dgn agensi2 yg berkaitan.

Tanpa Nama berkata...

Kami sokong gred J dan G untuk naik gred 27.

J & G geng yang terbaik!!!!

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan skrg pandang kumpulan guru.Itu sebab guru dapat macam2 dan dilayan sebagai anak emas kerajaan.Nak tanya dapatkah rakyat malaysia hidup selesa jika tiada makanan yg dikeluarkan sendiri dlm negara kita.Sebelum dapat kanak2 di ajar oleh guru2 mereka perlu makan dulu.begitu juga sebelum guru2 dpt mengajar guru2 jga perlu makan dulu.Sepatutnya pihak kerajaan terutama Dato PM ucapkan terima kasih kpd pegawai-pegawai jabatan Pertanian terutamanya Pembantu Pertanian gred G17 dgn naikkan gred mereka ke gred G27 dgn segera sebagai tanda hormat kerajaan kpd golongan ini yg telah berjaya mengajak petani-petani menanam dan mengeluarkan bahan makanan yg kita boleh makan skrg.Sebagai contoh org belanja makan kita hari ini mesti la kita ucap TQ bukan buat tau aje n biar mampuih org tu.

Tanpa Nama berkata...

Penduduk luar bandar terutama golongan petani adalah kebanyakannya kaki bangkang kpd dasar n projek kerajaan BN.Siapakah yg telah ubah minda mereka sehingga dpt menerima kerajaan BN sekarang?Tidak lain n tidak bukan golongan pegawai KEMAS dan golongan pegawai dari sektor pertanian terutama pembantu pertanian gred G17.Jd seorang guru setakat nak perintah murid2 yg takut kpd guru.Ini gred G17 jd guru jugak tapi kepada golongan yg lebih tua,lebih samseng dan ada jugak berani maki hamun mcm tu je depan org.jd guru sekolah ajar budak senang kalau dia tak lulus disalahkan murid tu & mak bapak dia tp kalau u jaga projek pertanian di kampong kalau gagal u akan dipersalahkan oleh semua orang.silap haribulan u akan dipanggil oleh MB sendiri,YB wakil rakyat,Pengarah u sendiri dan ramai lagi org sekeling yg akan hentam u.boleh sakit jiwa dibuatnya.Itu belum dikira karenah YB wakil rakyat yg mahu diberi bantuan kpd kroni dia sahaja.Ini semua cabaran yg harus diterima walaupun gaji tidak setimpal.Harap 2013 ni gred G17 dpt naik G27.Malu jga jd PA gaji kecik dari petani so petani x akan respek kita.

Staff bawahan berkata...

Semua jabatan perlu diberi perhatian, semua ada tnggungjawab masing2, zaman skrang semua jabatan sibuk untuk melaksanakan dasar dan kehendak kerajaan..sebagai contoh JKM, keje 24 jam, on call, byk aktiviti atau program jabatan yg terpaksa diuruskan setiap tahun, campurtanggan politik dan kes yg dilayan pelbagai spt kes akhlak kanak-kanak atau pesalah muda, pembuangan bayi, org hamil luar nikah, keganasan rumah tangga, orang tua, OKU, bantuan, kaunseling, bencana alam, pendaftaran TASKA dan pusat jagaan dan pelbagai lagi,. nisbah kes dengan kakitangan terlalu besar menyebabkan sesetengah staff mengalami tekanan,.tekanan dan bebanan keje yg ditanggung oleh staff tidak setimpal dengan gaji yg diterima..sy rasa jabatan lain pun mempunyai masalah masing2..seorang kakitanggan terpaksa membuat pelbagai bidang keje..harap kerajaan dpt memberi bonus dan menaikkan beberapa peratus lagi gaji berdasarkan gred..

Tanpa Nama berkata...

Saya seorang penjawat awam. Saya MALU bila CUPACS minta bonus lagi.. Gaji dah naik, bonus sebelum raya dah dapat, kena diminta-minta lagi? Cukuplah! Lebih baik tumpu pada isu yang lebih penting yang boleh dinikmati bersama. Contohnya kurangkan kadar cukai pendapatan, naikkan pelepasan cukai untuk buku dan bahan bacaan. SAYA TAK NAK BONUS LAGI!!**GomenJPA**

Tanpa Nama berkata...

yang atas ni komen macam bagos sngat.

Tanpa Nama berkata...

Saya seorang penjawat awam. Saya MALU bila CUPACS minta bonus lagi.. Gaji dah naik, bonus sebelum raya dah dapat, kena diminta-minta lagi? Cukuplah! Lebih baik tumpu pada isu yang lebih penting yang boleh dinikmati bersama. Contohnya kurangkan kadar cukai pendapatan, naikkan pelepasan cukai untuk buku dan bahan bacaan. SAYA TAK NAK BONUS LAGI!!**GomenJPA**
**********************************
Lembu mana ni? Harap awak pulangkan balik duit bonus tu kat kerani gaji awak nanti ya atau bagi tau dia supaya jangan masukkan duit bonus tu o.k

Tanpa Nama berkata...

Bagos ke? Bagus lah macam tu. Tak malu ke, orang bagi betis, nak peha, dah bagi peha nak kepala. Punch in kol 7.30 - lesap pg minum, kol 8.30 baru dok kat kerusi. On PC - tengok facebook, komen sana-sini, check email, masuk blog, survey barang online... Kol 12.20 dah keluar amik anak - kol 2.30 baru masuk. Check balik facebook, emel. Eh - belum solat zohor lahh! Pg surau takdenya 5 minit kan. Dah dok balik kat meja. Check fb dulu... buat la keja seposen dua. Kol 4.29 dah beratur kat depan mesin punch. Camni beriya2 nak mintak bonus? layak ke DER? Anak berjaya puasa sebulan penuh baru kita bagi hadiah kan.. dah tu, kalau dia minta upah 2 - 3 kali pun kita minta dia buat sesuatu yang berbaloi utk dibagi upah. Tak malu ke?

Tanpa Nama berkata...

Harap cuepacs lebih tumpukan kepada isu yg utama....seperti elaun cola kpd PA SARAWAK&SABAH....dan elaun2 lain...ni tak harap bonus saja..baru ja guna sehari 2 dh habis....guna otak la ckt PRESIDEN CUEPACS....cuba tengok PA KUMPULAN PELAKSANA yg kurang diberi faedah seperti N17..CUBA KURANGKAN TEMPOH KENAIKKAN PANGKAT DRPD 15THN KPD 10 OR 8 THN SEPERTI YG DINIKMATI OLEH PARA GURU....NIE TAK ASYIK PARA GURU2 SAJA YG DIBERI KEUTAMAAN DAN DISANJUNG TINGGI...JD APA GUNA PA PELAKSANA SEPERTI PEMBANTU TAKBIR,PEMBANTU PENGURUSAN ASRAMA,PEMBANTU MAKMAL,TUKANG MASAK DAN PAR2 DI SEKOLAH....BAGUS LAGI PA PELAKSANA YG BERKHIDMAT DI SEKOLAH DITUKAR KE JABATAN2 KERAJAAN LAIN DAN TUGASKAN PARA GURU2 UNTUK MEMASAK,FAIL SURAT,POTONG RUMPUT,JG BUDAK BGN DAN TIDUR, DAN LAIN2 KERJA...JGNLAH KERAJAAN TENGOK SJ KEPENTINGAN PARA GURU2 TU..TENGOK JUGA PA PELAKSANA YG BERKHIDMAT DI SEKOLAH...SAYA RASA SEMUA PA LAIN PUN PERASAN AKAN HAL INI....DITAMBAH LAGI KALAU BAJET 2013 NIE AKAN MENYENTUH KEBAJIKAN PARA2 GURU2 LAGI...MEMANG DH MENYAMPAH DH AKU TENGOK KERAJAAN SEKARANG...PA LAIN JUST TENGOK JE PARA GURU DAN PENDIDIK TERLOMPAT2 PAS BAJET 2013 NIE NANTI...TENGOKLAH.....

Tanpa Nama berkata...

Terimakasih atas doa anda. Jika anda seorang muslim pasti doa anda tak diterima kerana anda Marah.
Doakanlah yang baik2 untuk diri, keluarga, jiran dan orang sekeliling kita dengan doa yang baik2. Amin. Kalau anda non muslim doa anda ialah untuk diri anda.
_________________________________________________________________________________________________________
Cakap mcm alim ulama....temberang sj lebih....nak ku ludah muka kau tu...phuuiithss,..

Tanpa Nama berkata...

wt nek gred semua la..xkira la gred J atau G..sama2 keje GOV..dan sama2 tingkat produktiviti negara..YG PENTING GRED U17 MESTI DI NAIKKKN JGK!!!!!HEHEHEHEHEH

Tanpa Nama berkata...

aduh... aduh.. ada juga x nak duit lebih. org yg komen tu entah2 dah puas mkn duit kerajaan.

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

Duit je yg disibukkan PA ni. Dah x cukup makan agaknya. Anak-anak makan nasi, makan ayam. Ubi dgn ikan kering dh x pandang lagi. Masing-masing ada kereta. Speda dh x pakai lagi. Anak-anak g skolah smua naik motor. Basikal dh x pandai naik lagi. Baju semua baru. Baju abang kakak smua dh buat kain buruk.

Pun skrg sibuk ckp x cukup duit, x cukup duit. Kesempitan hidup, barang harga mahal. Itu je yg PA kt malaysia tau gaknya. Kerja dh x dianggap ibadah, tp jadi barang dagangan. X de naik gaji, x de bonus aku nk memberontak.

Itulah, kalau hidup bertuankan dunia. Aku nk pergi keje dh ni. Mlm karang baru sambung balik. Korg yg tgh keje ni mmg x tau malu. Minta itu minta ini, tp masa keje blh plak surf internet.

Tanpa Nama berkata...

salam semua.....bkn kta tak perlu bonus...setahun sekali mmg kta perlu satu penghargaan buat semua sebagai pendorong utk kta bertugas lbih rajin dan memandang ke hadapan namun demikian.......sepatutnya CUEPACS patut peka hal semasa iaitu mencari penyelesaiaan mengenai elaun kemudahan yg msh di takuk lama dan amaun yg diberi sudah tidak relevan kepada semua penjawat awam. Kesimpulannya pihak CUEPACS harus serius mengenai kedudukan elaun penjawat awam skrg....mohon diperlihatkan perkara ini secara SERIUS...terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

tak salah kita berbeza pandangan. yang salah ialah kita mengutuk dan mengata insan lain.
berhujjah dengan berlapang dada adalah yang terbaik.
Partai politik cuma dibentuk sebagai platform untuk kita memilih kerajaan.
jika kerajaan yang dibentuk kurang berkesan kita berhak memilih yang baru.
jika sebaliknya, kita berhak untuk mengekalkan kerajaan yang sedia ada.
kita bukan kerajaan .. kita cuma berhak atas satu undi sahaja !!!!!!
- ore bachok.

Tanpa Nama berkata...

cuepacs adalah waadah perjuangan pekerja PA dalam membina kesejahteraan dan kebajikan PA.
cuepacs bukan milik individu. ia adalah milik semua PA.
jika individu pemimpin cuepacs terhilang arah perjuangan maka menjadi kewajiban kita sebagai ahli PA mengingatkan pemimpin kita.
tegurlah secara berhemah.
- ore bachok

Tanpa Nama berkata...

Nama jee 1 mlysia,rkyt ddhulukn pncpaian dutmakn ttpi sbh & swak dpinggirkn dr mndpt elaun COLA.Jila dlihat kos pblanjaan lbh bst dr smjung.harga barang d smjung lbh murah dr sbh & swak.naik ckit je hrga d smjung dh bising msuk tv 3 lah..oklah ada tpt mngadu tpi sblh sni dmna nak mngadu.PM sptutnya mmberi prhatian mslh ni.Berilah sbh&swak elaun COLA tsbut.brulh kita 1 mlysia.jgn nak ambil sj pdptn org sni tnpa ada imbalannya balik..sgala hasil gas,sawit dll org sni dambil mcm 2 sj.klu swak ni klur dr mlysia hdup org sini kan senang..fhm2 ya..

Tanpa Nama berkata...

aku past kita kan dapat bonus....ekonomi baik,negara berada dilandasan yang betul akibat pelan transformasi kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

YAB Dato' Seri najib
PM 1 Malaysia.

Utk bajet ni..kami org Sabah sngat2 tertekan...bukan pasal apa...elaun Perumahan yg begitu rendah sdngkan kami juga sewa rumah...sebab kami bukan bertugas dlam daerah kelahiran...contoh...lahir d Keningau...bertugas diTawau...kena sewa rumah RM700.00...elaun perumahan hanya RM180.00...tyapi tu peg.dari malaya dtg Sabah elaun besar2...
kami tak mahu dibeda2kan kerana ini kerajan 1 malaysia...kena tengok org Sabah...kalau ini dpat dipertimbangkan secara serious...insyaalah...BN akan menang besar di Sabah...
ini kali lah kalau mahu tengok....

polis bantuan AADK berkata...

upgredkan kp11, kp14 ke gred kp17.
utk memantapkan mutu kawalan keselamatan.
mana ada lagi anggota beruniform gred 11,14. semuanya dah dinaikkan ke gred 17 pada 2009. hanya tinggal pengawal keselamatan / polis bantuan saje yang berada pada gred kp11, kp14.

Tanpa Nama berkata...

apa kata kita tukar Kerajaan baru..mana tahu meka dgr keluhan orag bawahan ni..asyik cikgu, polis, doktor je dpt perhatian..dah la gaji tinggi, bertambah2 tinggi lg gaji golongan ni..jabatan lain n gred 27 ke bawah ni, klu naik pun, ciput je..huh

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum.
Saya penjawat awam gred 29 merasakan bahawa kerja adalah sebagai satu ibadah. Dengan gaji bulanan yang saya terima, saya sangat bersyukut dan elaun yang diberi juga sangat bersyukur. Sesungguh Allah SWT itu maha pengasih dan maha penyayang ke atas makhlukNya. Dengan rezeki yang ada saya dapat meneruskan kehidupan.

ABU84 berkata...

Tanpa Nama berkata...
Bagos ke? Bagus lah macam tu. Tak malu ke, orang bagi betis, nak peha, dah bagi peha nak kepala. Punch in kol 7.30 - lesap pg minum, kol 8.30 baru dok kat kerusi. On PC - tengok facebook, komen sana-sini, check email, masuk blog, survey barang online... Kol 12.20 dah keluar amik anak - kol 2.30 baru masuk. Check balik facebook, emel. Eh - belum solat zohor lahh! Pg surau takdenya 5 minit kan. Dah dok balik kat meja. Check fb dulu... buat la keja seposen dua. Kol 4.29 dah beratur kat depan mesin punch. Camni beriya2 nak mintak bonus? layak ke DER? Anak berjaya puasa sebulan penuh baru kita bagi hadiah kan.. dah tu, kalau dia minta upah 2 - 3 kali pun kita minta dia buat sesuatu yang berbaloi utk dibagi upah. Tak malu ke?
----------------------------------- -----------------------------------
makan haram dan bagi makan anak bini haram dah sebati dengan PA ni, nak kate ape lgi, hati dah buta takkan dengar lagi kpd kebenaran dan rezeki halal.

Asal Bukan UMNO

Khairul Muzzamir Alias berkata...

Terima kasih kepada kerajaan dan Allah SWT yang telah menurunkan limpahan rezeki pada saya. Saya sangat bersyukur menjadi penjawat awam yang dapat berbakti kepada semua orang. Bersyukur...

Tanpa Nama berkata...

pak najib dah bagi klu, gaji dah naik, bonus dah dapat dan cuti raya dah cuti, dah balik kampung, ini bermakna kenaikan gaji dan bonus PA tiadalah dalam bajet 2013 ni, kalau ada pun kenaikan elaun jea, itu pun ciput jea naik, tiada semakan gaji dan gred perjawatan, malangnya 1.4 juta PA, lebih 20 tahun PA masih ditakuk lama, ketinggalan segala-galanya, mana yg dah nak pencen terus pencen, tiada insentif galakan diberikan, rasa-rasanya kerajaan sekarang good goverment?.. tapi kalau golongan atasan diutamakan, turus,jusa,ptd,gred 41 ke atas dilayan macam minyak di tantang penuh, semua PA bawahan dan rakyat dah tau, begitu juga perjawatan baru yg dipilihnya sanak-saudara,anak-beranak dan kroni.. mcmana nak telus kot, kalau bapak pegawai atasan tertinggi mesti anak-beranak diutamakan,jawatan tue mcm jawatan turun-temurun,mcm di spam,johor,pahang dan lain negeri, manakala PA yg ada kelayakan dan pengalaman di singkirkan bgitu jea, buat syarat jea.. ditambah tahun depan penguatkuasaan GST dan kenaikan segala jenis Cukai di naikkan ,lagi lah parah PA berpendapatan rendah, 1.4 juta PA yg akan menentukan masa depan negara, pilihan di tangan anda..!!

Tanpa Nama berkata...

POYO je yg disibukkan PA ni. Dah x cukup POYO agaknya. Anak-anak makan nasi, makan ayam. Ubi dgn ikan kering dh x pandang lagi. Masing-masing ada KEPOYOAN. Speda dh x KEPOYO-POYOAN lagi. Anak-anak g skolah smua naik motor. Basikal dh x POYO lagi. Baju semua YOYO'O. Baju abang kakak smua dh buat POYOOOOO.

Pun skrg sibuk ckp x cukup POYO, x cukup POYO. KEPOYOAN hidup, barang harga mahal. Itu je yg PA kt malaysia tau gaknya. Kerja dh x dianggap ibadah, tp jadi barang dagangan. X de naik gaji, x de bonus aku nk MEMPOYO-POYO.

Itulah, kalau hidup bertuankan dunia. Aku nk pergi YOPOYO dh ni. Mlm karang baru sambung balik. Korg yg tgh KEPOYO-POYOAN ni mmg x tau malu. Minta itu minta ini, tp masa YOYO'O blh plak surf internet.

poyo aku baca komen korang berkata...

POYO je yg disibukkan PA ni. Dah x cukup POYO agaknya. Anak-anak makan nasi, makan ayam. Ubi dgn ikan kering dh x pandang lagi. Masing-masing ada KEPOYOAN. Speda dh x KEPOYO-POYOAN lagi. Anak-anak g skolah smua naik motor. Basikal dh x POYO lagi. Baju semua YOYO'O. Baju abang kakak smua dh buat POYOOOOO.

Pun skrg sibuk ckp x cukup POYO, x cukup POYO. KEPOYOAN hidup, barang harga mahal. Itu je yg PA kt malaysia tau gaknya. Kerja dh x dianggap ibadah, tp jadi barang dagangan. X de naik gaji, x de bonus aku nk MEMPOYO-POYO.

Itulah, kalau hidup bertuankan dunia. Aku nk pergi YOPOYO dh ni. Mlm karang baru sambung balik. Korg yg tgh KEPOYO-POYOAN ni mmg x tau malu. Minta itu minta ini, tp masa YOYO'O blh plak surf internet.

Tanpa Nama berkata...

ooii mat poyo, kau nie memang poyo kepala butuh masak asam..kah..!!kah..!!

translate > >>>> berkata...

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

Duit je yg disibukkan PA ni. Dah x cukup makan agaknya. Anak-anak makan nasi, makan ayam. Ubi dgn ikan kering dh x pandang lagi. Masing-masing ada kereta. Speda dh x pakai lagi. Anak-anak g skolah smua naik motor. Basikal dh x pandai naik lagi. Baju semua baru. Baju abang kakak smua dh buat kain buruk.

Pun skrg sibuk ckp x cukup duit, x cukup duit. Kesempitan hidup, barang harga mahal. Itu je yg PA kt malaysia tau gaknya. Kerja dh x dianggap ibadah, tp jadi barang dagangan. X de naik gaji, x de bonus aku nk memberontak.

Itulah, kalau hidup bertuankan dunia. Aku nk pergi keje dh ni. Mlm karang baru sambung balik. Korg yg tgh keje ni mmg x tau malu. Minta itu minta ini, tp masa keje blh plak surf internet.

------------------------

poyo aku baca komen korang berkata...

POYO je yg disibukkan PA ni. Dah x cukup POYO agaknya. Anak-anak makan nasi, makan ayam. Ubi dgn ikan kering dh x pandang lagi. Masing-masing ada KEPOYOAN. Speda dh x KEPOYO-POYOAN lagi. Anak-anak g skolah smua naik motor. Basikal dh x POYO lagi. Baju semua YOYO'O. Baju abang kakak smua dh buat POYOOOOO.

Pun skrg sibuk ckp x cukup POYO, x cukup POYO. KEPOYOAN hidup, barang harga mahal. Itu je yg PA kt malaysia tau gaknya. Kerja dh x dianggap ibadah, tp jadi barang dagangan. X de naik gaji, x de bonus aku nk MEMPOYO-POYO.

Itulah, kalau hidup bertuankan dunia. Aku nk pergi YOPOYO dh ni. Mlm karang baru sambung balik. Korg yg tgh KEPOYO-POYOAN ni mmg x tau malu. Minta itu minta ini, tp masa YOYO'O blh plak surf internet.

Tanpa Nama berkata...

pakat pakat minta bonus buat apa,,minta la pinjaman beli rumah tanpa faedah juga baru ok..aku pangkah pas kali ni....
sokong bn asyik dengan riba aja........

Orang Bersyukur berkata...

TANPA NAMA Rabu, September 12, 2012 9:46:00 PG berkata .....

Saya seorang penjawat awam. Saya MALU bila CUPACS minta bonus lagi.. Gaji dah naik, bonus sebelum raya dah dapat, kena diminta-minta lagi? Cukuplah! Lebih baik tumpu pada isu yang lebih penting yang boleh dinikmati bersama. Contohnya kurangkan kadar cukai pendapatan, naikkan pelepasan cukai untuk buku dan bahan bacaan. SAYA TAK NAK BONUS LAGI!!**GomenJPA**

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Komen yg rasional. Harus difikirkan antara KEMUDAHAN dan IMBUHAN. KEMUDAHAN akan melancarkan KEPERLUAN, IMBUHAN akan menambahkan KEHENDAK.

** Bahasa org berakhlak **

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS...Kami rakyat PA SRWK&SABAH nak ELAUN DITAMBAH DAN ELAUN COLA DIBERI KPD PA SRWK&SABAH...TU SJ HARAPAN YG KAMI HARAPKAN AGAR CUEPACS TERUS MEMPERJUANGKAN PA SEBORNEO NI..AGAR CUEPACS TERUS RASIONAL DLM MEMPERJUANGKAN SELURUH PA YG BERGAJI & BERJAWATAN RENDAH.....HARAP PRESIDEN CUEPACS TOLONG BACA MESEJ YG HENDAK SELURUH PA SRWK & SABAH MAHUKAN...

Tanpa Nama berkata...

PA PELAKSANA BERGREG N17 BERKATA:

Salam Presedin Cuepecs,

Sebenarnya saya amat kecewa dengan kemahuan dan pimpinan dato...kenapa pihak Cuepacs amnya tidak memperjuangkan perkara yg lebih utama seperti kenaikkan elaun,kenaikkan pangkat PA PELAKSANA dikurangkan kpd 10 atau 8 tahun,pembelajaran percuma kpd semua PA PELAKSANA seperti dinikmati oleh guru2 dan lain2 lagi...kenapa pihak cuepacs beriya-iya hendakkan bonos 1 or 2 bulan gaji tu yg cuma dpt dimakan sekali sahaja drpd elaun2 yg dpt menyara keluarga kami dlm ms jangka yg panjang....adakah pimpinan cuepacs sekarang dah kekurangan IDEA & CADANGAN kpd pihak Kerajaan untuk menaik taraf kehidupan PA PELAKSANA YG BERJAWATAN DAN BERGAJI RENDAH?????APA SUdah jadi dgn SURUHANJAYA KHAS YG ditubuhkan untuk menanggani masalah SSM yg SEMENTARA ini??????TIADA sebarang kabar berita dr pihak SURUHANJAYA KHAS TERSEBUT????Adakah cuma bak kata pepatah "HANGAT-HANGAT TAHI AYAM" cuma nak meredakan masalah PA sebelun ini?????hmmmmm,yang paling ketara pimpinan kerajaan sekarang terlalu banyak kesilapan dan MENIDAKKAN KEMAHUAN DAN KEHENDAK SELURUH PA KHAS NYA PA PELAKSANA....JGN DIAMBIL BERAT SAJA KEBAJIKAN PARA GURU,POLIS,ASKAR,KESIHATAN tp Kumpulan PELAKSANA YG BERGRED N1-N27 DIANAKTIRIKAN oleh pihak KERAJAAN...JADI HARAPAN KAMI AGAR PIHAK TUAN PRESIDEN DAPAT MENGAJUKAN MASALAH INI KEPADA PIHAK PERDANA MENTERI KITA UNTUK BAJET 2013 NIE NANTI...SEKIAN TERIMA KASIH....

PA PELAKSANA.....

Tanpa Nama berkata...

Saya seorang penjawat awam. Saya MALU bila CUPACS minta bonus lagi.. Gaji dah naik, bonus sebelum raya dah dapat, kena diminta-minta lagi? Cukuplah! Lebih baik tumpu pada isu yang lebih penting yang boleh dinikmati bersama. Contohnya kurangkan kadar cukai pendapatan, naikkan pelepasan cukai untuk buku dan bahan bacaan. SAYA TAK NAK BONUS LAGI!!**GomenJPA**

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Komen yg rasional. Harus difikirkan antara KEMUDAHAN dan IMBUHAN. KEMUDAHAN akan melancarkan KEPERLUAN, IMBUHAN akan menambahkan KEHENDAK.

** Bahasa org berakhlak **


============================================

Bukan salah kita meminta sebab dapat tak dapat itu hal kemudian, adalah hak PA untuk meminta Gaji naik/bonus/elaun itu-ini/imbuhan itu-ini sebab kita tidak mengugut, kalau dapat kita ambik kalau tak tunggu kemudian hari. Kalau tak suka cara cuepacs, keluar persatuan ini tubuh persatuan sendiri dan jangan ambik hak2 yang berjaya cuepacs perjuangkan. Bonus hujung tahun kalau ada pulangkan dan tunggu lain2 kemudahan yang kamu idamkan sangat.

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

Nak minta, minta je la. Mmg x salah. Yg salah bila sibuk ugut-ugut, kutuk-kutuk kalau x dpt. Org nak bagi terima. Kalau x bagi pun terima. Yg penting keje tu buat.

PA Yg Online Bukan Time Office berkata...

Komen yg rasional. Harus difikirkan antara KEMUDAHAN dan IMBUHAN. KEMUDAHAN akan melancarkan KEPERLUAN, IMBUHAN akan menambahkan KEHENDAK.

** Bahasa org berduit **


============================================

Bukan salah kita meminta sebab dapat tak dapat itu hal kemudian, adalah hak PA untuk meminta Gaji naik/bonus/elaun itu-ini/imbuhan itu-ini sebab kita tidak mengugut, kalau dapat kita ambik kalau tak tunggu kemudian hari. Kalau tak suka cara cuepacs, keluar persatuan ini tubuh persatuan sendiri dan jangan ambik hak2 yang berjaya cuepacs perjuangkan. Bonus hujung tahun kalau ada pulangkan dan tunggu lain2 kemudahan yang kamu idamkan sangat.

** Bahasa org ikat perut **

Tanpa Nama berkata...


Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

pakat pakat minta bonus buat apa,,minta la pinjaman beli rumah tanpa faedah juga baru ok..aku pangkah pas kali ni....
sokong bn asyik dengan riba aja........
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Memang mamat nie dari dulu dan hingga kini ahli PAS nak bohong apa.

Tolong beritahu apa yang pemimpin PAS lakukan untuk kemudahan rakyat. Nasib baiklah BN yang kau benci selama ini memberi kemudahan dan kesenangan pada kamu.

Nak nafi apa? Kita lihat PAS perintah Kelantan..apa kemudahan pinjaman PAS laksanakan ... semuanya palsu dan kepuraan. Aku puji PAS Kelantan bawah perintah Tok Guru Nik Aziz membina berhala setinggi Kubah masjid. Hebat sungguh pimpinan mamat nie.

PAS xamal riba tak balun beradapdan tak hirau halal haram semuany dibolehkan contohnya Mat Sabu di Hotel Perdana No. 121 Di Kota Bharu, Kelantan.

Tanpa Nama berkata...

apa sudah jadi dengan(SURUHANJAYA KHAS PA)? janji ditepati? jadi wayang kulit orang politik+ludah kene muke sendiri.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia

Bagi saya amat bertuah seorang warga Malaysia. Pergilah mana pelosok dunia Malaysia gah dan dikenali sebagai Negara Islam dan pemimpinnya dipuji berwibawa.

Sedihnya terdapat segelitir rakyat masih dijajah oleh rakyat yang benci kepada keuthan islam.

Ingatlah Firman Allah SWT dalam Sural Al- Israa ayat 81

"Yang benar telah datang dan yang batil telah lenyap. Sesungguhnya yang batil itu adalah sesuatu yang pasti lenyap"

Sepertimana Sabda SAW

" Iman mempunyai 40 lebih cabang. Cabang paling tinggi ialah ucapan Laa ilaaha illalah dan cabangyang paling rendah ialah membuang kotoran ditengah jalan"

Riwayat Muslim.

Sehubungan dengan itu marilah kita sama-sama menghiasi kehidupan yang sementara ini dengan Cahaya Iman, Islam dan Ihsan. Supaya minda, hati dan nafsu kita semua selalu mendapat bimbingan dan hidayah keaarah kebenaran. Hendaklah kita sentiasa tundukkan jiwa kepada zuhud, sabar, sentaiasa bersyukur, berterima kasih seadanya dan berwakkal sehingga kitadijemput oleh Allah dengan berbekalkan aqidah yang lurus dan suci serta memperoleh rahmat Allah.

Apapun aku bersyukur BN/UMNO telah banyak berjasa pada diriku dan keluarga.

Salam hormat Flower.

Tanpa Nama berkata...

syukur pada tuhan jer..bkn bende lain.

Tanpa Nama berkata...

hooii..!! ini blog cuepacs, bukan politik da, nak berpolitik ada blog dia sendiri, jgn nak meraban tak tentu pasal, syukur tue hanya pada Alla SWT jea, terima kasih pada mahkluk Allah, tetapi takan bergerak walaupun sebesar zarah tanpa izin Allah, bermakna semuanya dgn kehendak Allah berlakunya kejadian, tetapi yg baik sahaja, yg buruk tue datangnya dari manusia, spt rasuah, makan duit haram, tipu rakyat, berebut jawatan, kroni, tipu-daya, sekat kenaikan gaji dan kenaikan pangkat PA bawahan dan sebagainya, kejahatan itu pula boleh dibentaras dgn 2 kaedah, bertukar kepimpinan, menerajui kerajaan baru, spt mesir,turki dsbnya, kaedah kedua dgn kejahatan juga iaitu dgn sihir spt santau,suntut dsbnya, hukumnya berdosa besar.. jadi fikir-fikirkanlah..!!

Tanpa Nama berkata...

Berdasarkan pengalaman yg lepas2, saya rasa najib pasti takkan tunaikan permintaan Qpax 100%. Mungkin paling tingg pun dpt 1/2 bulan je. Alasan biasa ialah kena tgk kemampuan kerajaan dulu. Betullah tu. Rakyat didahulukan, PA dikemudiankan. Kalau kasi RM500 pun, PA tetap sokong kerajaan kan.1Malaysia 1PA.

tahit berkata...

Tanpa Nama berkata...
Berdasarkan pengalaman yg lepas2, saya rasa najib pasti takkan tunaikan permintaan Qpax 100%. Mungkin paling tingg pun dpt 1/2 bulan je. Alasan biasa ialah kena tgk kemampuan kerajaan dulu. Betullah tu. Rakyat didahulukan, PA dikemudiankan. Kalau kasi RM500 pun, PA tetap sokong kerajaan kan.1Malaysia 1PA.

Khamis, September 13, 2012 7:18:00 PG
***********************************
betul betul betul betul

Tanpa Nama berkata...

tu sebab kena mintak lebih sebab pasti ia akan kena slash separuh. jadi mintak la 12 bulan, nanti slash separuh dapat 6 bulan. kah kah kah.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

apa sudah jadi dengan(SURUHANJAYA KHAS PA)? janji ditepati? jadi wayang kulit orang politik+ludah kene muke sendiri.

Rabu, September 12, 2012 10:04:00 PTG


suruhanjaya tu (SKMTPA) masih bersidang dan dia akan menyiapkan laporan hasil kajian penghujung tahun ini, disember untuk dipersembahkan kepada yang dipertuan agong.

jadi harap bersabar dan mari kita berdoa semoga banyak berita gembira untuk kita semua.

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan mampu beri BRIM kali ke dua......pasti bonuspun ada kali ke dua.Kita pasti dapat bonus.

hentikan pasal politik...nanti hari mengundi pegilah undi.tak payah nak salin mempertahankan hujah masing masing.

kepada flower,tolonglah...tak payah nak menyemakkan lagi komen dalam blog ni.kata kata anda tak menyumbang apa apa,lebih baik macam saudara Kassim yang menentang SBPA sampai SBPA dibatalkan.itulah fokus namanya...bukan merapu tak tentu hal.

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan buat pilihanraya selepas pengumuman budget ada keburukannya. Terutamanya apabila kakitangan awam kecewa.

Tanpa Nama berkata...

Bagi setengah bulan je? Ingat PA ni budak-budak ke nak bagi gula-gula?

Tanpa Nama berkata...

Menteri tu orang politik. Kuasanya lebih tinggi dari KSN.

Orang politik kita lantik melalui undi.

Orang lain minta macam-macam, menteri boleh bagi.

Apa salah PA minta bonus? Kalau PA mogok boleh tumbang kerajaan sekarang tau tak?

Tanpa Nama berkata...

Maaf kerajaan dah kata Sabah bukan lagi simpanan BN.

Tiada apa2 untuk rakyat Sabah. Kalau kecewa undi lain pun pergilah tak rugi pun sebab BN mungkin dapat Penang dengan Kedah PRU13 ni.

Tanpa Nama berkata...

Apa salah PA minta bonus? Kalau PA mogok boleh tumbang kerajaan sekarang tau tak?

Khamis, September 13, 2012 9:00:00 PG

=============================================

tuan/puan ingat semudah tu nak mogok? kalau rasa senang sgt keluar ayat mcm tu..silakanlah..apa tunggu lagi kalau rasa hebat sgt..

kpd PA lain yg setuju sgt kenyataan pasal mogok tu..apa tunggu lagi?

Tanpa Nama berkata...

Orang Melayu, Oh Orang Melayu

Teruskan dengan sikap TIDAK APA mu

Tanpa Nama berkata...

Bilakah perhimpunan CUEPACS akan datang? Kami boleh sediakan bas dari serata negeri

Tanpa Nama berkata...

Bilakah perhimpunan CUEPACS akan datang? Kami boleh sediakan bas dari serata negeri

Khamis, September 13, 2012 9:14:00 PG

============================================

bas mmg boleh sedia banyak...yg sanggup & betul2 akan hadir?? belanja sendiri..tanpa sponsor..ambil cuti yg sah..tanpa korban hari anak2 ke sekolah/taska..berapa ramai yg betul sanggup ya????

ckp saja berapi...hehe..

Tanpa Nama berkata...

SAYA DENGAN INI MENZAHIRKAN KEYAKINAN SAYA KEPADA KERAJAAN SEDIA ADA DAN YAKIN DENGAN LANGKAH LANGKAH TRANSFORMASI EKONOMI YANG DILAKUKAN SEHINGGA MEMBAWA KEMAJUAN DAN KEMAKMURAN KEPADA RAKYAT.

MAKA KAMI DENGAN INI YAKIN BAHAWA KERJAAN YANG PRIHATIN AKAN MAMPU MEMBERIKAN BONUS KEPADA KAMI KAKITANGAN AWAM,SELEPAS MEMPERUNTUKKAN SEJUMLAH WANG UNTUK RAKYAT SELARAS DENGAN SLOGAN RAKYAT DIUTAMAKAN.

yakin dapat bonus....jangan susah hati..

Tanpa Nama berkata...

SETENGAH BULAn GAJI COMFIRM.....YANG LAIN ATAS ANGIN JE DIMANA MUNGKIN KITA TAK NAMPAK ATAU RASA.....MANA ADA DUIT, CAKAP JE EKONOMI BAIK

Tanpa Nama berkata...

Tidak apa lah, ada adalah. Takde takde lah. Nak buat macam mana dah orang yang kita undi bagi kita macam tu.

Tanpa Nama berkata...

SURUHANJAYA TAIK MINYAK ADA LE MESYUARAT APA SAMPAI LAMA NAK MAMPUEH.DAH AHLI SURUHANJAYA SEMUA ORG KAYA DIA PEDULI APA NASIB ORG MISKIN.BIAG MAMPUEH PI PA GAJI RENDAH JANJI AHLI SURUHANJAYA DPT ELAUN.MEMALUKAN PERKARA KECIK MCM NI NAK MEETING LAMA-LAMA.YG BAGI DUIT BRIM DAN DUIT PADA PENEROKA MANA ADA SURUHANJAYA YG DITUBUH PUN .KEPALA TAIK HANGIT SEMUA NI.

Tanpa Nama berkata...

Rakyat negara ni memang pelik.Jadinya seorang pemimpin adalah kerana rakyat yg lantik lepas tu rakyat takut pulak pada pemimpin yg rakyat lantik.Bukan setakat takut pd pemimpin tetapi kita hormat melampau-lampau,lambung tinggi2,puji berlebihan kenapa,kipas jubur pemimpin siang mlm.memalukan semua ni.Tugas pemimpin memberi kesenangan rakyat bukan menyenangkan diri dia dan keluarga serta kroni dia sahaja.Pemimpin mesti suarakan apa yg rakyat mahu di Parlimen tapi kalau di Parlimen hanya dok nganga dan tidur je kdg2 haram tak hadir pun sidang dewan.Skrg sgt meluat tengok semua PARTI yg ada sbb tiada 1 parti pun yg layak memerintah negara ini.

Tanpa Nama berkata...

Salam
Kerajaan patut juga beri lebih bonus tahun ini. Kalau boleh pecahlah rekod 2 bulan bonus. TNB pun 4 bulan, belum lagi swasta , bonus berbulan-bulan. Presiden Cuepacs, steadylah sikit, jumpa dan banyaklah berbincang cara2 menaikkan produktivity dengan semua pihak, swasta ke, kerajaan ke, rakyatke...
Selamat berjuang...
semua orang ada hak....

Tanpa Nama berkata...

Bonus Terbaikkkkkkk . Sebelum 08.03.2013 , Selepas 08.03.2008 .

Tanpa Nama berkata...

Tak payah bising2 pasal bonus...mintak je..kalau kejaan nak kasi kita ambik kalu tak kasi diam je...tak payah maki hamun org atau marah kat pak omar tu...kesian dia...kita dapat dosa

Tanpa Nama berkata...

Turunkan Faedah Pinjaman Perumahan kepada 1 % setahun untuk rumah di bawah RM 200.000.00 kebawah . Rumah RM 200.000.00 ke atas kekal 4 % setahun . Harga Rumah terlalu Mahal dah tak mampu milik ......

Tanpa Nama berkata...

Pada pendapat saya Ceupacs minta kerajaan jadikan pinjaman perumahan pertama 0 % faedah ! Dan mungkin bagi rebat 10 % utk pembelian rumah pertama bagi PA ! Ini barulah rakyat didahulukan ! Dan PA patut dapat dapat 4 bulan gaji macam Co GLC lain ! Baru semangat nak kerja tu ade ! Naikkan gaji PA lagi 20 % ke !

Tanpa Nama berkata...

Bajet 2012 !!! Harga Rumah Dah Tak Terkawal ........

Tanpa Nama berkata...

Turunkan Faedah Pinjaman Perumahan kepada 1 % setahun untuk rumah di bawah RM 200.000.00 kebawah . Rumah RM 200.000.00 ke atas kekal 4 % setahun . Harga Rumah terlalu Mahal dah tak mampu milik ...... PA Sokongan / Pelaksana .

Tanpa Nama berkata...

KELUARKAN SARAWAK & SABAH DARI MALAYSIA....KAMI NAK URUS DAN TAKBIRKAN NEGERI SENDIRI SEPERTI BRUNAI....TAKDA PAPA FAEDAH SARAWAK & SABAH MASUK MALAYSIA.....SEMUA HASIL2 BUMI SARAWAK & SABAH DIKUTIP DAN DIRAMPAS..SEGALA KEUNTUNGAN DIBAHAGI KEPADA NEGERI SEMENANJUNG....HARAP SEMUA PA DAN RAKYAT SARAWAK & SABAH SEDAR AKAN HAL INI....BLA LAGI KITA NAK MEMAJUKAN NEGERI KITA SELAGI KITA TAK KELUAR DARI GABUNGAN2 NEGERI SEMENANJUNG.......

Tanpa Nama berkata...

KELUARKAN SARAWAK & SABAH DARI MALAYSIA....KAMI NAK URUS DAN TAKBIRKAN NEGERI SENDIRI SEPERTI BRUNAI....TAKDA PAPA FAEDAH SARAWAK & SABAH MASUK MALAYSIA.....SEMUA HASIL2 BUMI SARAWAK & SABAH DIKUTIP DAN DIRAMPAS..SEGALA KEUNTUNGAN DIBAHAGI KEPADA NEGERI SEMENANJUNG....HARAP SEMUA PA DAN RAKYAT SARAWAK & SABAH SEDAR AKAN HAL INI....BLA LAGI KITA NAK MEMAJUKAN NEGERI KITA SELAGI KITA TAK KELUAR DARI GABUNGAN2 NEGERI SEMENANJUNG.......
_________________________________________________________________________________________________________
Saya sokong apa yg dikatakan oleh saudara tersebut....sebagai rakyat sarawak....saya rasa jika kita mentakbir negeri sendiri, dlm ms yg singkat or sekurang-kurangnya dlm ms 10-15 thn lagi kta akan menjadi negeri maju sama seperti brunai...biar keuntungan hasil2 bumi kta kta guna dan pakai sendiri...

MIAK SARAWAK.....oooowwwwhhhaaaa....

translate > >>>> berkata...

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

Nak minta, minta je la. Mmg x salah. Yg salah bila sibuk ugut-ugut, kutuk-kutuk kalau x dpt. Org nak bagi terima. Kalau x bagi pun terima. Yg penting keje tu buat.
--------------------------

Nak POYO, POYO je la. Mmg x salah. Yg salah bila sibuk KEPOYO-POYOAN, MEMPOYO-POYO kalau x dpt. Org nak POYO, terima. Kalau x YOPOYO pun terima. Yg penting YOYO,O tu buat.

translate > >>>> berkata...

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

Nak minta, minta je la. Mmg x salah. Yg salah bila sibuk ugut-ugut, kutuk-kutuk kalau x dpt. Org nak bagi terima. Kalau x bagi pun terima. Yg penting keje tu buat.
--------------------------

Poyo Aku Baca Komen Korang

Nak POYO, POYO je la. Mmg x salah. Yg salah bila sibuk KEPOYO-POYOAN, MEMPOYO-POYO kalau x dpt. Org nak POYO, terima. Kalau x YOPOYO pun terima. Yg penting YOYO,O tu buat.

Tanpa Nama berkata...

Kepada mat Sarawak yang mahu Sarawak dikeluarkan dari Malaysia...sedarlah diri tu sikit. Kalau bukan kerana gabung dengan Malaysia, dah tentu kamu dan keluarga masih BERTELANJANG lagi. Nak uruskan negeri sendiri? Bukankah puak2 kamu yg sekarang ni pegang tampuk pemerintahan di sana? Sudah ditakdirkan mereka2 itu PENYAMUN maka terima sajalah nasib kamu! Dasar tak sedar diri... pptuuiiiii

Tanpa Nama berkata...

Betul tu... kepada warga Sarawak janganlah rasa diri tu hebat sangat! Kalau xde pertolongan dari orang Semenanjung, masih bercawat lagi agaknya! hahaha... Siapa yg kamu harapkan perintah negeri kamu? Sedarkah kamu tentang pelapis/remaja/murid2 sekolah di sana yang masih ketinggalan? Orang suruh pergi sekolah dia nak bakar sekolah! Orang nak ajar bagi Ilmu dia tak mau belajar! Mcm orang hutan... menyusahkan guru2 saja. Generasi mcm ini kamu nak suruh tadbir negeri??? Apa bodohnya kamu ini...

Amran Pekida berkata...

kesal dengan ramai PA yang merungut. nak kena belasah kot? jangan sampai ruumah kete korang kena sembur cat merah nanti. dah dapat gaji pun syukur la , nak menyalak nak bonus. ingat bapak kau punya duit? kami seluruh ahli akan bersatu mempertahankan keputusan YAB PM agar jangan tunduk pada desakan pembangkang yang mahukan bonus dan menghabiskan wang negara. siapa yang enggan syukur pada BN wajar dibelasah.

pada org sarawak, jangan cuba nak kuarang ajar pada BN atau Umno. Ingatlah, jika pembangkang memerintah mesti semua sarawak jatuh miskin semua.

Tanpa Nama berkata...

Org Felda dpt beribu ribu ok aje kerajaan ! Ini PA minta bonus 2 bulan pun tak boleh ke ? Dah tu yg kroni kroni dok makan duit berjuta juta senyap aje !

Pak Omar mesti dapatkan bonus 2 bulan

Tanpa Nama berkata...

wowww...pekida dah naik angin da...

Tanpa Nama berkata...

Kepada yang menggunakan nama Amram Pekida tu....dia bukan ahli Pekida,tapi guna nama Pekida untuk provoke orang supaya benci Pekida dan Kerajaan.

Dia sebenarnya cuba tonjolkan bahawa Pekida itu samseng,boleh belasah orang boleh paksa orang buat....kesannya orang akan anggap Pekida tu samseng dan pengampu kerajaan.Sedangkan Pekida bukan begitu.

Saya beri amaran jangan guna nama Pekida lagi kerana tindakan anda telah cemarkan nama Pekida.

Ahli Pekida Yang Juga Penjawat Awam

Tanpa Nama berkata...

Aku pelik dengan warga Swasta. Yang korang nak melalak kat sini buat apa? Ingat orang gomen ni kerja goyang kaki ke? Pasport pun sekarang siap 1 jam, KPI jenayah dah turun. IC boleh siap dalam tempoh 24 jam di Putrajaya, banyak lagi perlaksanaan yang ditempoh oleh warga gomen untuk korang tau tak?! Bonus ni adalah untuk meringankan beban dan sekadar pemberian untuk kami2 yang dah bekerja untuk anda. Ingat orang swasta je bayar cukai, orang gomen tak bayar cukai? Blah lah. Aku plak pasal bonus tu ada, ada lah, takde tu nak buat mcmana, bukan duit aku, duit kerajaan. Tapi aku harap sangat kerajaan dapat turunkan interest nak beli rumah melalui kerajaan kerana 4% tu tinggi. Kalau dapat diturunkan ke 1% memang bagus, tapi kalau 2% pun Alhamdulillah. Nak beli rumah ni.

Tanpa Nama berkata...

mentaliti penjawat awam kini, esok dan selamanya bila dipimpim oleh omar bonus ............... bonus !

Tanpa Nama berkata...

TANPA NAMA KALO BERANI BAGI NAMA ADRESS & NO TEL PONE LO...
BERANI SESANGAT

Tanpa Nama berkata...

kalau mcm ni la majoriti mentaliti penjawat awam, jgn salahkan public kalau pandang rendah pada PA. bersyukur la apa yg dpt. semua keje ada pro dan connya. cth:

1) kalau keje kerajaan bonus sikit atau xde langsung tp tetap dpt gaji tiap2 bulan yg xkan terputus, kebarangkalian kena pecat yg sgt rendah, pencen, cuti yg byk termasuk cuti haji, bersalin, sambung belajar dll.

2) kalau keje swasta gaji dan bonus mungkin banyak tp siap la kena perah, cuti sikit, kebarangkalian kena buang keje tinggi sbb sykt rugi, corporate exercise, ekonomi negara teruk dan byk faktor insecurity yg lain.

3) kalau keje sendiri plak segala bala kena tanggung. x keje xde duit x kira lg kena sedia modal, bayar gaji pekerja, sewa premis, pelbagai bil dan mcm2 hutang lain. mungkin dpt byk duit dan hidup senang atau kaya tp kemungkinan tinggi xde life, stres, dan x lena tido

kesimpulannya xde satu keje pun yg betul2 perfect. tuhan dah bg adil utk hamba-Nya cari rezeki kat mukabumi ni. yg penting kena suka la buat keje tu. xde sape pun paksa korang keje kerajaan. bahkan kerajaan la satu2nye keje yg mana majikan x ty brp gaji ko nak sbb tu semua dah tertera dlm gaji matriks. kalo rasa x puas hati sila la berambus dr perkhidmatan awam spy org lain yg lg appreciative boleh gantikan tmpt korang. simpan bangkai2 yg xde rasa bersyukur ni buat sakit jiwa je.

jentayu

Tanpa Nama berkata...

Kepada warga Sarawak & Sabah yang nak Sarawak & Sabah dikeluarkan dari Malaysia tu, aku nak cakap mcm ni jelah. Hasil bumi kamu tu datangnya memang dari negeri kamu. Tapi yang mendapatkan hasil tu ialah Petronas. Jadi, pihak Petronas akan sentiasa berbesar hati jika korang nak blah dari Malaysia kot sebab diorang akan dapat duit free je. Diorang yang buat kerja so mungkin 60-70% korang kene bagi kepada Petronas dari hasil minyak. Subsidi kerajaan kepada sabah dan sarawak pun akan ditarik kerana dah bukan Malaysia lagi. Semua guru-guru, penjawat awam akan dikeluarkan dari Sabah dan Sarawak, korang mengajar lah sendiri. Semua sekolah2, bangunan kerajaan tidak akan beroperasi dan pihak Sabah & Sarawak perlu membeli aset itu untuk digunakan. Semua kerakyatan warga Sabah dan Sarawak akan ditarik kerana bukan lagi Warganegara Malaysia, jadi korang buat lah warganegara sendiri. Semua pekerja Sabah dan Sarawak di Semenanjung akan diberhentikan kerana syarat ialah Warganegara Malaysia. Jadi, sebelum cakap, baik fikir dulu. Pada saya, buat apa lah nak provoke sampai mcm tu. Sekarang anda warga Sabah atau Sarawak makmur di Malaysia. Tak kiralah apa sahaja fahaman politik anda, yang penting kita hidup bahagia samada di Semanjung ataupun di Sabah atau Sarawak. Kita patut berbangga jadi rakyat Malaysia. Tidak perlu diulas lagi benda ni kerana ia hanya akan membuat amarah orang. Pada saya orang yang nak keluar dari Malaysia tu, pergi lah mohon jadi warganegara lain. Pergi lah mohon jadi Warga Brunie ke, Singapore ke, Indonesia ke. Kenapa masih lagi nak jadi warga Malaysia? Pendapat anda biarlah untuk diri anda, jangan babitkan orang lain dalam amarah anda. Fikirkan dahulu pro & contra. Anda hidup selama ni pun sekolah dulu sekolah kerajaan agaknya. Kerajaan apa? Kerajaan Malaysia. Kenapa dulu tak pergi sekolah kat tempat lain? Fikir2 kan.

Tanpa Nama berkata...

Tiap kali hal bonus diutarakan, confirm orang swasta akan melalak kat sini cakap itu dan ini.

Aku senang je nak cakap kepada warga swasta, kita masing2 ada rezeki masing2. Buat apa nak cemburu dengan apa yang PA dapat?

Anda ada rezeki anda, kami ada rezeki kami. Anda punya bonus, confirm dapat tiap tahun, tapi kami perlu meminta. Itu pun ntah dapat ntah tidak.

Kalau dapat naik gaji ke apa ke, kami pula akan disalahkan kerana harga barang naik. Habis, gaji orang swasta tak naik? Kenapa kalau gaji PA naik barang kene naik? Ingat gaji PA banyak sangat?

Kami juga ada keluarga, gaji PA bukan lah banyak mana. Kami bersyukur jika ada bonus, jika tiada, tiada lah, nak buat macam mana. Kami masih lagi bekerja mcm biasa.

Orang swasta sentiasa cakap orang PA tak buat kerja, tapi adakah orang swasta betul2 buat kerja? Kalau anda buat kerja, mesti gaji anda banyak, tak perlu lah nak melalak kat sini.

So, mcm ni jer lah, rezeki anda, anda punya, suap mulut anda. Rezeki kami, kami punya, mulut kami yang nak makan.

p/s: Asal cakap duit kerajaan je, orang swasta akan cakap duit diorang coz bayar cukai, mcm lah PA tak bayar cukai. Bangang punya mentaliti.

Tanpa Nama berkata...

Saya cadangkan semua PA tanpa mengira gred diberi bonus sama rata sebanyak RM2,000 sorg. Ini adalah bertujuan utk memberi keadilan kpd PA yg bergaji kecik.

Tanpa Nama berkata...

KELUARKAN SARAWAK & SABAH DARI MALAYSIA....KAMI NAK URUS DAN TAKBIRKAN NEGERI SENDIRI SEPERTI BRUNAI....TAKDA PAPA FAEDAH SARAWAK & SABAH MASUK MALAYSIA.....SEMUA HASIL2 BUMI SARAWAK & SABAH DIKUTIP DAN DIRAMPAS..SEGALA KEUNTUNGAN DIBAHAGI KEPADA NEGERI SEMENANJUNG....HARAP SEMUA PA DAN RAKYAT SARAWAK & SABAH SEDAR AKAN HAL INI....BLA LAGI KITA NAK MEMAJUKAN NEGERI KITA SELAGI KITA TAK KELUAR DARI GABUNGAN2 NEGERI SEMENANJUNG.......
_________________________________________________________________________________________________________
Saya sokong apa yg dikatakan oleh saudara tersebut....sebagai rakyat sarawak....saya rasa jika kita mentakbir negeri sendiri, dlm ms yg singkat or sekurang-kurangnya dlm ms 10-15 thn lagi kta akan menjadi negeri maju sama seperti brunai...biar keuntungan hasil2 bumi kta kta guna dan pakai sendiri...

MIAK SARAWAK.....oooowwwwhhhaaaa....

Khamis, September 13, 2012 11:55:00 PG
==================================
HOI PENAN,DAYAK N IBAN BODOH DARI SARAWAK. ORG UTAN MCM LU PUN KM KAHWIN SAMA ORG PUTIH.TANYA LA ITU KM SAPA YG SAPU SEMUA KEKAYAAN SARAWAK BANGAN OI.ELOK LA SABAH SARAWAK KELUAR DARI MALAYSIA BIAG MAMPUEH NEGERI ORG UTAN .SIAL PUNYA SARAWAK.

Tanpa Nama berkata...

*menTAKBIR

wakakakaka. mengeja pun tak betul. ada hati mau jadi negara sendiri.

Tanpa Nama berkata...

Jgn marah org sabah n sarawak coz masa kerajaan hantar cikgu semenanjung mngajar d sana,dorang xnk bljar,tp cita2 tggi...come on r...ingat asal usul anda,sblum bercakap,pk masak2,jgn ckp berlandaskan akal yg cetek...sori warga borneo...from kuda gangnam

Tanpa Nama berkata...

bonus 15 hari bekeje ... :-) .. mana2 pon xpe janji ROCK

Tanpa Nama berkata...

Tu la...memalukan saja org Sabah & Sarawak ni. Ngeri kerja kat Singapura - bergaduh buat huru-hara! Sampai Singapura dh banned pekerja dari Sabah & Swak. Buat malu saja....

Tanpa Nama berkata...

HOI PENAN,DAYAK N IBAN BODOH DARI SARAWAK. ORG UTAN MCM LU PUN KM KAHWIN SAMA ORG PUTIH.TANYA LA ITU KM SAPA YG SAPU SEMUA KEKAYAAN SARAWAK BANGAN OI.ELOK LA SABAH SARAWAK KELUAR DARI MALAYSIA BIAG MAMPUEH NEGERI ORG UTAN .SIAL PUNYA SARAWAK.
_________________________________________________________________________________________________________
SIAL KAWU....BUTOHHH KAWU....

Tanpa Nama berkata...

KELUARKAN SARAWAK & SABAH DARI MALAYSIA....KAMI NAK URUS DAN TAKBIRKAN NEGERI SENDIRI SEPERTI BRUNAI....TAKDA PAPA FAEDAH SARAWAK & SABAH MASUK MALAYSIA.....SEMUA HASIL2 BUMI SARAWAK & SABAH DIKUTIP DAN DIRAMPAS..SEGALA KEUNTUNGAN DIBAHAGI KEPADA NEGERI SEMENANJUNG....HARAP SEMUA PA DAN RAKYAT SARAWAK & SABAH SEDAR AKAN HAL INI....BLA LAGI KITA NAK MEMAJUKAN NEGERI KITA SELAGI KITA TAK KELUAR DARI GABUNGAN2 NEGERI SEMENANJUNG.......
_________________________________________________________________________________________________________
Cikgu2 SEMENANJUNG datang ke SARAWAK & SABAH cuma nak MEROSAKKAN org sabah & sarawak sj....datang kerja ke sekolah bukan untuk mengajar...dtg untuk merosakkan ANAK BANGSA borneo....BUDAK KECIL HINGUSAN PUN NAK DIROGOLLL..APA LA PUNYA NAFSU....SIAL....PEROSAK ORG BORNEO...

Tanpa Nama berkata...

Tu la...memalukan saja org Sabah & Sarawak ni. Ngeri kerja kat Singapura - bergaduh buat huru-hara! Sampai Singapura dh banned pekerja dari Sabah & Swak. Buat malu saja....
________________________________________________________________________________________________________
RAKYAT SEMENANJUNG BERKATA :
Nie lagi seorang budak....jgn la bergaduh kerna salah fhm...kta semua 1 MALAYSIA....tak payah nak digaduhkan....kecewa tengok perangai lu org niee...

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

Kan dh jadi gaduh. Ape la. korg suka sgt ngapi-ngapi. dh timbul plak semangat kenegerian. Siap minta no tel n adress. Org buat ruang ni utk utarakan pendapat. Kalau setakat korg nk berdebat, keluar hujah masing-masing aku x la kisah sgt. Blh juga dipikirkan sama-sama selagi sama-sama berlapang dada. Tp kalau sampai nk bergaduh ni ape cerita ni?

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 370   Terbaru› Baru»