SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

29 September 2012

PEMBERIAN BONUS 1 1/2 BULAN TERBAIK SETAKAT INI - CUEPACS

Bernama
29/9/2012


KUALA LUMPUR, 28 Sept (Bernama) -- Pemberian bonus satu setengah bulan kepada 1.3 juta penjawat awam adalah pemberian bonus terbaik yang pernah diberikan oleh kerajaan setakat ini, kata Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja di Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) Datuk Omar Osman.

Beliau berkata pemberian bonus itu juga membuktikan bahawa kemampuan kerajaan dari segi kewangan.

"Kerajaan pastinya telah mengkaji semua perkara sebelum membuat keputusan memberi bonus itu. Ia menunjukkan kerajaan perihatin dengan kehendak penjawat awam dan sentiasa berusaha memenuhi permintaan mereka setiap tahun.

"Cuepacs juga melihatnya sebagai bukti bahawa negara mempunyai pertumbuhan ekonomi yang baik," katanya.

Beliau mengulas pengumuman pemberian bonus oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak semasa membentangkan Belanjawan 2012 bertemakan 'Memakmur Negara, Mensejahtera Rakyat: Sebuah Janji Ditepati' di Dewan Rakyat pada Jumaat.

Omar berkata kesediaan kerajaan membelanjakan peruntukan yang besar untuk pemberian bonus juga dilihat dapat membawa kesejahteraan kepada penjawat awam yang berpendapatan rendah dan sederhana.

"Cuepacs amat berterima kasih dengan pemberian bonus ini dan berharap penjawat awam dapat meningkatkan produktiviti dan prestasi kerja mereka. Jadikanlah bonus ini sebagai pembakar semangat untuk gigih bekerja," katanya.

Beliau berkata Cuepacs juga menyambut baik mengenai pembinaan 123,000 unit rumah mampu milik di kawasan-kawasan strategik termasuk di Kuala Lumpur, Shah Alam (Selangor), Johor Baharu (Johor), Seremban (Negeri Sembilan) dan Kuantan (Pahang) tahun depan kerana ia adalah antara yang dimahukan penjawat awam.

Bagaimanapun, beliau masih berharap kerajaan dapat menurunkan kadar faedah pinjaman perumahan dari 4 peratus kepada 1 peratus untuk mengurangkan beban pinjaman perumahan kakitangan awam.

-- BERNAMA

42 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

terima kasihlah dengan bonus yang di beri ,mintak maaf cakap ini bukan yang terbaik, CUEPACS janganlah puji melambung lambung asyik skrip yang sama aje, malang nasib PA masih tak berubah jugak, rasanya tuntutan CUEPACS dah masuk bakul sampah

Tanpa Nama berkata...

Betul tu. Mana pnbhbaiikan ssm. Kata 6 bulan tempoh. Memang2 sah dtipu

Tanpa Nama berkata...

Skim j dan g paling teraniaya..

Tanpa Nama berkata...

Kena kelentong je manjang cuepecs ne kesian2 janji yang tak ditepati

Tanpa Nama berkata...

Aku rasa drp kita dok heboh2 nk tukar kjaan, elok kita tukar pemimpin Qpec dulu. Dh tak relevan sbb terlalu lama pegang jawatan. Tuntutan ntah apa2 lepas tu buat perakuan nk keja lebih masa sesuka hati bapak dia... Ternyata Qpec GAGAL sebab hanya 1 tuntutan saja yg dapat. Bila dh GAGAL apa nk tunggu lagi? Letak jawatan la Pak Omar & konco2.... kami dh meluat tgk muka hang pa.

Tanpa Nama berkata...

JANJI DI KETUPATI SUME NI...PA SUME DAH KENA TIPU....NASIB YG TAK PERNAH TERBELA UTK GOLONGAN B'PENDPTN RENDAH..ASIK NAIK POLIS, ATM..BAJET 2013 NI BUKAN BAJET TERBAIK..NASEB PA TETAP TIDAK TERBELA..PIKIR LAH SENDIRI...

Tanpa Nama berkata...

Janji Tak Ditepati.....
konsep ANAK EMAS n anak tiri terus berlaku......Penjawat Awam terus terpinggir( kunun Rakyat Berpendapatan Tinggi cewaaaah memang enak di dengar di radio, tv , surat akbhar tapi realiti mana Pemimpin Tertinggi rasa hardship of life in Malaysia as a civil servent).

Bonus kita bersyukur, tapi Kerajaan dapat buat lebih dari itu sepatutnya Bonus 3 bulan untuk Div 3, 2 bulan tuk div.2 dan 1 bulan untuk Div.1.Sedang softloan untuk lembu untuk satu keluarga mampu di beri' inikan rintihan 1.2 juta penjawat awam tolak ANAK EMASlah.Tahniah untuk ANAK EMAS kerana kamu saja mendapat semua keistimewaan. Penjawat Awam yang lain melompong seperti biasa.Kesiaaan PRA/ PAR/J/G/N

Mana janji pembaikan SBPA sehingga kini belum ada apa apa, seperti biasa selama berpuluh tahun Penjawat Awam di janjikan namun tiada apa yang di tepati.(Qpek tidurkah)

Bejet 2013 amat amat mengecewakan untuk Penjawat Awam selain dari ANAK EMAS, berita gembira untuk sektoR koprat( Rakyat sudah tahu ini semua milik Kroni n proxi).

Tiada penambahbaikan semua elaun terutama elaun ITP(RM180.00) Wahai PM yg di hormati tolong cari kami rumah ccm RM180.00 di Malaysia.
Cadangan div.3 elaun rumah RM500.00/Div.2 RM600.
Ceupacs sila ambil perhatian mengenai Time Base jgn ada pilih pilih kasih minta Kerajaan bagi sama rata kepada semua Penjawat awam tidak kira mengira skim perkhidmatan.

Wahai Pa Omar anda telah gagal sebagai Presidin, steps down give it to another young leader we want all ours demand dari hati dari jiwa Ceupacs dapat membawa kepada Kerajaan lebih telus dan di ambil tindakan. Kita sudah bosan dengan retorik retorik ceupacs n Pa Omar n Kerajaan Bend.55 tahun memerintah baru mahu membuat transfomasi why NOW.

Come on PM the Pakatan bajet is better than yours,We want better goverment that make policy 4 all the Rakyat, so we can rasa kekayaan Negara bersama sama.

Bagi Skim J & G yang paling teraniaya....undi di tangan anda.

Tanpa Nama berkata...

Mana penambahbaikan ssm, epw tak naik pun,bonus tu memangla tiap tahun kena dapat,tp ni atm dan polis jer,time patut utk kakitangan awam jugak

Tanpa Nama berkata...

Imbuhan tahunan,insentif utk ATM,time based utk PDRM,untuk PA yang lain patut diambil kira jugak,EPW tak disentuh pun,penambaikan SSM,

Tanpa Nama berkata...

pa bagi komen kat sini ada ke cuepacs ambik kira ade ke pm dapat baca dan dengar pa pun rakyat malaysia juga dan penyumbang kepada undi terbesar... tukar kerajaan nanti adakah nasib akan berubah?? kalau dapat la nasib berubah memang kita gulingkan kerajaan.. cuepacs tak ade fungsi membazir duit bayar gai diorg... semua pa letak jawatan suruh polis atm je kerja... harap ade la satu pertubuhan baru ganti cuepacs ni yg boleh berjuang untuk semua pa...

Tanpa Nama berkata...

pakat ramai ramai gulingkan presiden. buat facebook gulingkan presiden ceupacs. saper berani buat. i follow jer.

KUMPULAN SOKONGAN berkata...

KEHENDAK CUEPACS TIDAK DILAYAN OLEH KERAJAAN....., DAH BERBUIH MULUT MINTAK, MASALAH NYA KENAPA TAK DILAYAN.......?? SUDAHNYA 6 PERKARA YANG DITUNTUT, HANYA 1(satu) PERKARA SAHAJA YANG DIPENUHI. ITUPUN KURANG 1/2 BULAN, SBB MINTAK 2 BULAN. SAMA-2 LAH KITA FIKIRKAN. KEAHLIAN KESATUAN ADALAH RAMAI, TAPI KERAJAAN TIDAK "MENDENGAR" SEPENUHNYA, BUAT KERTAS KERJA TELAH DIHANTAR BANYAK KE JPA KERAJAAN..., TAK RELEVAN KAH TUNTUTAN KITA INI....? OOOOooo, KENA BEERJUANG LAGI, TAPI MASALAHNYA 5 TAHUN KEBELAKANG PUN BEGINI. HARI INI PUN SAMA..., SAMPAI MASA SEDAR TAK SEDAR DAH PENCEN PUN KITA TERMASUKLAH RAKAN-2 SEPERJUANGAN AHLI-2 KESATUAN. MASUK ORANG BARU...,PUN MOHON LAGI, TAK DI PENUHI LAGI. SAMPAI BILA NAK HABIS NI.......

Tanpa Nama berkata...

Actuallly..cuepacs da berusaha berkenaan tuntuta PA dgn pihak kerajaaan but kita kena ingat sedar...keputusan adalh muktamad oleh pihak kerajaaannn....so kerajaan kita yg melulyskan semua tuntutan but.....apa lahi pru13 da hampirrrrtrrrrrrrrRrrrrrrrrrr

Tanpa Nama berkata...

ITP Konstabel polis lantikan spm RM275..Sarjan Diploma ITP RM300..Inspektor Degree ITP RM420..Gred 1-40 ITP RM180..Gred 36 Diploma ITP rm180 dan Gred 41 ITP RM250 lagi rendah dari ITP konstabel polis SPM rm275.Bila start gred 48 hingga TURUS boleh same pule ITP ngan polis contohnya SAC Polis setara gred 54 ITP same iaitu RM900.00..Knapa Najib mengabaikan kebajikan kakitangan bawahan.Kenapa tidak diselaraskan same...Ade ke waktu nak menyewa rumah Tuan rumah tanye awak Polis ke bukan kalau polis sewa rumah mahal la sikit sebab elaun tinggi.Takde maknenye mcm tu.1 1/2 bulan bonus memberi orang atasan gaji besar keuntungan lebih...Sebenarnye penjawat awam paling ramai bukan PTD,Cikgu,polis atau askar tapi gred 1-40..JPA ngan Najib due2 bongok..Tunggulah PRU nanti Najib kali ni tau la nasib anda

Tanpa Nama berkata...

Malang PA yang taknak ubah sikap diri sendiri

dulu 29 lani 44 berkata...

dulu ibu bapa suruh belajar sampai universiti tak nak,dok tidur dan tuang kelas,bila dapat kerja gaji kecik,dengki dekat orang dapat gaji tinggi,nak gaji tinggi,bonus tinggi,itp tinggi sambung belajar ambik kelas malam,ambik stp masuk universiti,jgn dok berangan dan denggki.jom masuk u

Tanpa Nama berkata...

kpd semua saudara gred g & j yg teraniaya.. gred anda semua da sekian lama dianak tirikan n d dengki.. dpt naik gred 3 bulan je sbelom sbpa dbatalkan.. takkan senyappppp je.. sj penambaikkan ade kaji ke tido or bulan december ni baru nak kaji bila da tiba due date? kpd dato omar.. step down or berundurla dato.. u pon staff kontrak je.. bagila anak2 muda plak jadi ketua qpac ke dimensi baru yg lebih relevan.. wira juang

Tanpa Nama berkata...

(Hadith Riwayat Thabrani- Kitab Al-Mu’jam Al-Kabir)

“Kelak akan datang di akhir zaman segolongan manusia, di mana wajah-wajah mereka adalah wajah manusia, namun hati mereka adalah hati syaitan; seperti serigala-serigala buas, tidak sedikit pun di hati mereka rasa belas kasihan. Mereka gemar menumpahkan darah dan tidak berhenti dari (melakukan) kekejian. Apabila kamu mengikuti mereka, maka mereka akan memperdaya kamu. Akan tetapi, apabila kamu menghindari mereka, maka mereka akan mencela kamu. Apabila berbicara dengan mereka, mereka akan membohongi kamu. Dan apabila kamu memberinya kepercayaan, mereka akan mengkhianatinya.

Tanpa Nama berkata...

Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud:

“Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah.” (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim). Betapa besar hukuman yang dikenakan terhadap mereka yang menjadi penyebar fitnah. Tidak masuk syurga! Jika tidak masuk syurga ke nerakalah tempatnya. Tidak ada istilah ‘duduk di tengah-tengah’ bagi mereka yang melakukan kejahatan.

Tanpa Nama berkata...

Presiden ceupac dah x relevan... tuntutan & dgn dia sekali telah dibakulsampahkan...kalau ada maruah letak jawatan!

Tanpa Nama berkata...

suroh pak omar keja lebih 30 minit, aku cukup masa aje...pastu nak kena pegi berniga pasar mlm..gaji x cukup byar sewa rumah aje 1/3 dr gaji.

Tanpa Nama berkata...

Satu???satupun xde.bkn bab bonusni cuepacs mnx 2bln ke??

Tanpa Nama berkata...

Xcuba xtau..bknya skali pilih trus kekal slama2nya..nk tau,kita kna bg ruang n pluang.xpuas ati next time bleh tukar lg.kita yg mnentukn krajaan..

Tanpa Nama berkata...

Contoh Surat Letak Jawatan Kerajaan bagi pekerja kerajaan yang tidak berpuas hati kerja kerajaan. Surat ni ak bagi free pada penjawat awam yang kutuk kerajaan lebih2x. Sila berhenti..


>Nama, Jawatan, Alamat Anda

>Nama Bos, Alamat Jabatan. Tarikh:(Isikan)

Tuan/Puan

Permohonan Untuk Menamatkan Tugas Dalam Perkhidmatan Awam Secara Sukarela.

Merujuk kepada perkara diatas, saya (isi nama dan nombor staf) dari jabatan (isikan) meminta jasa baik tuan/puan untuk meluluskan permohonan ini.

1. Saya ingin berhenti dari menjadi penjawat awam kerana telah mendapat tawaran skim menarik di sektor swasta yang menjanjikan peluang kerjaya yang cerah untuk diri saya dan keluarga.

2. Selain itu juga, saya ingin berhenti menjadi penjawat awam kerana gajinya kecil dan tidak padan dengan gaya mewah saya berikutan hutang yang mudah didapati oleh penjawat awam seperti pembiayaan peribadi, kereta dan rumah.

3. Disamping itu juga, saya tidak tahan untuk melepaskan jawatan kerana saya tidak tahu untuk berterima kasih kepada kerajaan yang sudi mengambil saya bekerja dahulu.

Saya berharap agar pihak tuan/puan dapat menimbangkan permohonan ini dengan sewajarnya

Sekian terima kasih

(Nama anda)

----------

Tandatangan

*Jadilah PA yang bersyukur, ramai lagi orang diluar sana ingin kan kerja kerajaan

Tanpa Nama berkata...

Memang bersyukur dapat bonus ..tapi tak boleh ker pembayaran bonus tu di cepatkan pada nov..dan dec...kalau bagi end dec dan jan...mcm mana nak buat persiapan anak2..last minit..kalau anak 1 org boleh lah..kalau 5...agak membeban kan jugak....harap dapat cepatkan sikit...

KAKITANGAN SOKONGAN BERIJAZAH berkata...

syukur Alhamdulillah.

tambahan bonus sebulan gaji lagi bolehlah aku topup untuk bayar yuran sarjana(master) separuh masa aku. lebihan yang ada bolehlah simpan dalam ASB

yang benar
kakitangan sokongan berijazah

Tanpa Nama berkata...

mr. bonus anak wang = hantu wang.

Tanpa Nama berkata...

Kepada Dato'osman...
ZSampaikan ini kpada PM kita yg disayangi...
Bonus 1 setengah bulan bukan jadi keutamaan..diberi terimakasih....tetapi yg PA damabakan ialah ELAUN TETAP PERUMAHAN(ETP) khusus bagi kumpulan sokongan sahaja....kerana kumpulan professional sudah tinggi ETP dorang....kalai x percaya pakai kanta pembesar...
Ni kami kumpulan sokongan yg dapat hanya RM180.00 ETP...tdk padan dgn keadaan skrang....kumpulan lain dapat lebih tinggi....kami minta dan sokong Dato'Osmang...panjangkan ETP kumpulan sokongan dinaikkan kepada RM500.00.....kalau x naik juga.....kami percaya BN akan kalah kerana kumpulan ini adalah yg teramai menjadi pengundi....mungkin janji pembangkan bagi ETP lebih tinggi patut disokong....kerana yg menderita pasal sewa rumah adalah kumpulan sokongan.....
kpa kumpulan sokongan yg setuju sila...sokong cadangan ini....

Hrap DSato' osman panjang dgn segera sebelum kami buang UNDI....

ANTI PA PEMINTA SEDEKAH berkata...

Allah menjanjikan rezeki kepada kita sekiranya kita berusaha. begitu juga Allah menjanjikan rezeki terhadap mereka yang mendirikan rumah tangga dan mendapat zuriah

TAPI

jangan jadikan alasan sudah berkeluarga, mempunyai anak ramai, bini ramai, rumah banyak, kereta banyak, barangan rumah yang banyak, harta benda yang banyak sebagai alasan untuk anda hidup meminta-minta. tak berkat hidup anda. malah dikhuatiri anda telah menganiaya keluarga anda disebabkan anda hidup melarat, tidak cukup itu dan ini disebabkan anda tidak berusaha. sudahnya perkahwinan yang asalnya harus, wajib dan sunat tersebut jatuh kepada hukum makruh atau lebih buruk lagi HARAM.

BONUS bukanlah hak anda. bonus diberi oleh majikan sekiranya dia ingin memberi. hak anda adalah GAJI itupun sekiranya anda benar-benar menjalankan tanggungjawab dan kerja anda.

lapangkan dada, tarik nafas dalam-dalam dan renungkan kembali apa aku sudah taip di atas.

sekian.

onyomatgetsetgoasshole berkata...

Tanpa Nama berkata...
Contoh Surat Letak Jawatan Kerajaan bagi pekerja kerajaan yang tidak berpuas hati kerja kerajaan. Surat ni ak bagi free pada penjawat awam yang kutuk kerajaan lebih2x. Sila berhenti..


>Nama, Jawatan, Alamat Anda

>Nama Bos, Alamat Jabatan. Tarikh:(Isikan)

Tuan/Puan

Permohonan Untuk Menamatkan Tugas Dalam Perkhidmatan Awam Secara Sukarela.

Merujuk kepada perkara diatas, saya (isi nama dan nombor staf) dari jabatan (isikan) meminta jasa baik tuan/puan untuk meluluskan permohonan ini.

1. Saya ingin berhenti dari menjadi penjawat awam kerana telah mendapat tawaran skim menarik di sektor swasta yang menjanjikan peluang kerjaya yang cerah untuk diri saya dan keluarga.

2. Selain itu juga, saya ingin berhenti menjadi penjawat awam kerana gajinya kecil dan tidak padan dengan gaya mewah saya berikutan hutang yang mudah didapati oleh penjawat awam seperti pembiayaan peribadi, kereta dan rumah.

3. Disamping itu juga, saya tidak tahan untuk melepaskan jawatan kerana saya tidak tahu untuk berterima kasih kepada kerajaan yang sudi mengambil saya bekerja dahulu.

Saya berharap agar pihak tuan/puan dapat menimbangkan permohonan ini dengan sewajarnya

Sekian terima kasih

(Nama anda)

----------

Tandatangan

*Jadilah PA yang bersyukur, ramai lagi orang diluar sana ingin kan kerja kerajaan


Ahad, September 30, 2012 1:24:00 PG


=================================

CONTOH PA CIBAI TERLEBIK BIJAKLAKSANA..APAKATA DARIPADA SUSAH2 KO KARANG SURAT RASMI NI UNTUK ORANG BAIK KO PRINT DAN SIGN HANTAR KAT KO PUNYA KETUA JABATAN..KERAJAAN TAK MAU ORANG MACAM KO YANG JENIS BUANG MASA DOK LAYAR INTERNET DOK BUANG MASA KOMEN SIAP BUAT SURAT RASMI PANJANG2 KAT BLOG NI..KO NI ORANG BAGI KERJA RASMI CKP BYK KERJA LA TP KAT BLOH ADA LAK MASA KO..BAIK KO BERENTI LA WAHAI PA PERABIH DUIT KERAJAAN MANGKOK..

kakitangan sokongan yg sedang ambil master berkata...

dulu ibu bapa suruh belajar sampai universiti tak nak,dok tidur dan tuang kelas,bila dapat kerja gaji kecik,dengki dekat orang dapat gaji tinggi,nak gaji tinggi,bonus tinggi,itp tinggi sambung belajar ambik kelas malam,ambik stp masuk universiti,jgn dok berangan dan denggki.jom masuk u


------------------------

DAH LAPOK!!!!!!!!!!!!!!! alasan, turun temurun, dah 7 keturunan.........

Tanpa Nama berkata...

yahoo..!! dpt bonus, ingat beli iphone 5, senang nak melayari kenaikan semua jenis harga barangan, lepas nie padan muka kau org, GST dikuatkuasakan, semua jenis barangan dikenakan cukai,semua jenis insurans naik, kenderaan nasional dan luar negara naik, cukai tanah,cukai pintu,bil api-air naik, barangan basah spt ikan, ayam naik, baja,racun naik, bil telepon, astro naik, harga handphone naik,harga semua jenis pakaian naik, yg teruk harga MINYAK dan harga BARANGAN MAKANAN naik mendadak.. yahoo..!! happynye..!!

Tanpa Nama berkata...

Dato'Omar Osman...
yang PA hendak kenaikan ETP kumpulan sokongan ni...rm180.00 ja..ni yg Dato' Omar kena perjuangkan...yg gred 41 keatas tu dah besar ETRP dorang....
kalau nak BN menang dan kumpulan sokonbgan bagi un di pd pru 13 ni...kami mau ETP dinaikan dari RM180.00 kpda RM500.00....
harap Dato' bawa perkara ni kpd PM....dah bnyak kali kumpulan ni merungut...
kalau x ada perubahan juga...semua kami dan anak bini dan menytua dan pak mentua kami akan sokong pembangkang...kerana pemabngkang akan bagi ETP yg lebih bagus....

syabas kepada kakitangan sokongan berijazah berkata...

KAKITANGAN SOKONGAN BERIJAZAH berkata...

syukur Alhamdulillah.

tambahan bonus sebulan gaji lagi bolehlah aku topup untuk bayar yuran sarjana(master) separuh masa aku. lebihan yang ada bolehlah simpan dalam ASB

yang benar
kakitangan sokongan berijazah

Ahad, September 30, 2012 11:11:00 PG


syabas bro! org camni ler yg kita mau. bukan cam org2 yg menyalak2 dlm ni itu tak cukup ini tak cukup. cam peminta sedekah pun ader.

yg len tuh ikut ler contoh cam bro kat atas nih. bersyukur, pastuh tau mana nak salurkan duit yg dia dapat tu.

ingat! menuntut ilmu juga salah satu cabang jihad!

Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya:
"Siapa yang keluar untuk menuntut ilmu maka ia berjuang fisabilillah hingga ia kembali".

Tanpa Nama berkata...

berlakon jea tue, bayar kos buat master konon..ppoorraahh..!! silap hari bulan langgan gro kat paradise, delux kea, kat puteri pan kea, berganyah dgn gro.. baik punya..!! mane tau.. kah..!! kah..!!

Tanpa Nama berkata...

kami DG48 bersyukur sgt pada PM dan kerajaan kerana bagi bonus sebulan lagi, dptlah kami RM6 ribu, bolehlah kami buat aksesori mercedes kami kasi canggih sikit, pasang kamera undur belakang, lebihnya pegi melanconglah cuti sekolah nie ke indon kea, vietnam kea, jalan-jalan cari makan..!! terima kasih PM kerana menjaga gred DG.. andalah PM paling hebat abad ke 21 nie..

Tanpa Nama berkata...

kami DG48 bersyukur sgt pada PM dan kerajaan kerana bagi bonus sebulan lagi, dptlah kami RM6 ribu, bolehlah kami buat aksesori mercedes kami kasi canggih sikit, pasang kamera undur belakang, lebihnya pegi melanconglah cuti sekolah nie ke indon kea, vietnam kea, jalan-jalan cari makan..!! terima kasih PM kerana menjaga gred DG.. andalah PM paling hebat abad ke 21 nie..

toyotire berkata...

Pertama sekali saya ingfin menemplak sesiapa yang cuab masukkan unsur agama atau hadis dalam perbincangan seperti ini sebab orang lain yang beragama islam pun tahu hukum hakam nya.saya sebagai yang beragama islam muak dengan sikap kamu yang begini.Sini bukan alasan kamu nak ajar hukum.Cukupkan sembahyang kamu dulu.
Kedua Saya penjawat awam yang bekerja di sarawak memang mahu tuntutan cola diberi sebab kuching sudah menjadi bandaraya dan los hidup disini memang tinggi.Kami memang diberi elaun wilayah tapi ketahuilah ia cuam ehsan kerajaan negeri kami.Bukan hak federal yang nak nafikan.Tapi kami memang menuntut hak cola sebab itu hak kami dan kami tidak mahu dipinggirkan.Jangn nak menunding kepada kami sebab negeri kami sudah banyak bantu dalam hasil Malaysia.INGAT tu...
KEdua elaun perumahan yang masih ditakuk yang lama.Senang macam nielah saya mahu kerajaan bagi satu rumah yang sewanya ataupun bulanan rm180.Kalau dapat sediakan kami takkan minta elaun itu naik.Kenapa ceupacs boleh buta dalam hal ini?Minta bonus tak habis2.Kalau setakat bonus macam tu tak guna sebab ia cuma sementara.Tak guna janji kamu dengan pegawai awam di sarawak dan malaysia amnya.Janji ditepati apa nie?
Ketiga ceupacs sebenarnya lebih realistik dalam minta sesuatu kepada penjawat awam.PM harus sedar yang keperluan yang mendesak sekarang nie.Ada pula yang mintak yang bising2 berhenti..tak sedar diri lansung sedangkan orang lain pun bayar cukai.Lain kali cakap tu biar bertapis jangan ikut hati kamu saja.
Apapun belanjawan kali ini masih belum menunaikan janji kepada kita penjawat awam.Sedih bila keperluan kita diganti dengan rebet telefon pintar..sungguh sedih ada lagi pemikiram seperti ini.Jangan disalah anggap saya bukan nak kata pakatan bagus,cuma sekarang sudah terbukti siapa yang jaga rakyat.Terima kasih

Tanpa Nama berkata...

kepada toyotire di atas:

tidak perlulah anda terasa dan terkena sekiranya unsur agama & hadis yang dibawa masuk ke dalam ni tidak ada kena mengena dan tidak menyentuh akhlak anda.

yang jadi masalah di sini adalah apabila teguran berunsur rujukan hadis dan unsur agama dalam ni kena tepat pada batang hidung anda. kah kah.

rilek. no offence bak kata orang inggeris. kah kah

Tanpa Nama berkata...

nak bawa masuk unsur agama, hadis.. jangan sampai mengelirukan org lain..

Tanpa Nama berkata...

mohon utk kenaikan gaji bg anggota kesihatan kerana masih di tahap y rendah dan tidak memadai dengan beban kerja y ditanggung dan mohon gred y baru untuk jururawat masyarakat u19 kerana beban kerja sekarang ni lebih setaraf dengan jururawat u29 dan bidang kerja jg sudah jauh berbeza dari pada tahun 1998 dahulu

Tanpa Nama berkata...

t.ksh kpd kerajaan sbb bagi kami anggota pelaksana merasa bonus.dptla sy gred n17 ni byr yuran ijazah sarjana muda saya..kalau x, boleh pening memikirkan duit.tp, memandangkan mula2 masuk kerja gaji saya RM656.30 sy amat bersyukur krn skrg gaji sy dah naik dan dpt pelarasan. dsebabkan itu saya merasa terpanggil utk smbung ijazah krn hutang yang banyak masa belajar diploma.ingatkan smbung belajar blh mensyaratkan jwtn lbh baik.wlubgmanapun, sy mohon pihak kerajaan membuka peluang untuk penjawat awam mcm kami n17 mendapat kerja yang lebih baik atas usaha kami yang mengorbankan wang ringgit dan masa menuntut ilmu sampai peringkat ijazah.wlupun kami di perkeranian, itu x bermakna kami x berpelajaran. kebanyakkan antara kami mempunyai diploma dan ijazah. tapi keranan tiada peluang setelah berusaha bersungguh2 mencari kerja lain, kami masih bertapak di N17 ini melebihi 15 thn. hutang kami yang berlambak ni, terpaksa ditanggung bersendirian dgn kos sara hidup yang tinggi. maka, terpaksala kami mengikat perut dan masih ditakuk lama..tempat kerja yang jauh melebihi 20km yang memerlukan kos pengangkutan sendiri.minyak kereta shj hampir rm400 sbulan.kerja di kwsn pedalaman yang menyebabkan thp stress y tinggi.nk cari kedai mkn pn jauh melebihi 6km..diharap cuepacs blh suarakan perkara ini..