SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI***

13 Februari 2013

CUEPACS KEMUKA CADANGAN KENAIKAN ELAUN PENJAWAT AWAM

Berita Harian
13/2/2013

Kuala Lumpur: CUEPACS dijangka mengemukakan beberapa cadangan berhubung kenaikan elaun penjawat awam dalam pertemuan kesatuan sekerja itu bersama Ketua Setiausaha Negara (KSN), Datuk Seri Dr Ali Hamsa di Putrajaya, hari ini.
Antaranya mengenai Imbuhan Tetap Perumahan (ITP), Elaun Sara Hidup (COLA), tuntutan penginapan, status jawatan kontrak, gaji maksimum dan peranan ketua jabatan.
Presidennya, Datuk Omar Osman, berkata sebagai contoh CUEPACS mencadangkan supaya COLA diselaraskan kepada RM300, manakala ITP pula ditingkatkan daripada RM180 kepada RM450 berdasarkan kos hidup yang semakin meningkat dari semasa ke semasa.

Omar berkata, mengenai tuntutan penginapan pula, pihaknya berharap ia akan ditingkatkan kepada RM200 berbanding RM120 ketika ini, kerana kebanyakan hotel sudah menaikkan harga.
“Jumaat lalu, beliau (Ali) mengumumkan lebih 80 jenis elaun penjawat awam akan dikaji semula dan memandangkan kepemimpinan tertinggi CUEPACS mengadakan pertemuan bersamanya esok (hari ini), maka kita akan turut mengemukakan beberapa cadangan untuk dipertimbangkan kerajaan.
“Kesediaan kerajaan untuk mengkaji semula perkara (elaun) itu, menunjukkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak tidak pernah melupakan soal kebajikan penjawat awam,” katanya kepada BH, semalam.
Tujuan lebih 80 jenis elaun penjawat awam termasuk elaun sara hidup dikaji semula bagi melihat kesamarataan, kesaksamaan dan kemunasabahannya sebelum diumumkan Perdana Menteri.
Omar berkata, selain itu CUEPACS juga akan membincangkan secara terperinci mengenai penjawat awam yang sudah mencapai tangga gaji maksimum serta kadar kenaikan (gaji) yang bakal diperoleh mereka.
“Sebelum ini dimaklumkan bahawa mereka mungkin menerima kenaikan antara dua hingga lima peratus, bagaimanapun ia hanya membabitkan kakitangan awam yang mempunyai prestasi cemerlang serta mencatat markah 80 dan ke atas dalam Laporan Nilaian Prestasi Tahunan (LNPT).
“CUEPACS berharap kenaikan itu membabitkan semua kakitangan daripada kumpulan terbabit yang turut menyumbang kepada perkhidmatan awam. Kita juga akan berbincang mengenai peranan segelintir ketua jabatan yang kadang-kala menimbulkan rasa tidak puas hati dalam kalangan pekerja,” katanya.

329 ulasan:

1 – 200 daripada 329   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

Terima kasih, kepada PM ,sekiranya mendengar rintihan dan terus bertindak...untuk menyelesaikan masalah PA ini....tetapi apa yang membimbangkan saya sebagai pemerhati untuk kesekian...lamanya dah menunggu keputusan SBPA....pada tahun yang lepas,....kalaulah tidak ada cara penyelesaian yang terbaik....saya rasa semua PA...nanti pasti akan..memberikan reaksi yang kurang menyenangkan...pula bila tibanya....PRU13.....So berhati2lah kepada ceupacs,KSN dan PM kita..

Tanpa Nama berkata...

jangan lah kaji lagi, bagi terus sebelum PRU 13, dahulu, tidak pun sedikit dulu pun tak apa. nanti dah menang bagi naik sedekit lagi pada golongan bawahan ini.

Tanpa Nama berkata...

harap2 dapat kenaikan elaun sebelum PRU13 ni..mungkin ramai yang akan sokong kerajaan sekarang..TQ

Tanpa Nama berkata...

Saya amat berharap agar cadangan yang dikemukakan sesuatu yang munasabah, tidak menjadi suatu pertikaian dari aspek keadilan mengikut pertimbangan majoriti penjawat awam,mampu dilaksanakan mengikut kemampuan kewangan kerajaan............apakah rationalnya elaun cola dipotong separuh sekiranya penjawat awam mendiami kuaters kerajaan.......dimanakah peranan cuepacs dalam isu ini........buat dek aje, pernah tak buat bancian dan analisa.......dek kerana isu ini hampir 50% kuaters kerajaan tidak berpenghuni..........???????

Tanpa Nama berkata...

Permainan wayang oleh puak2 kat atas semakin jelas..... Semakin bengong.
Baru nak cadang....baru nk bincang...baru nak kaji....
Sudah sekian lama kaji, menjadi rungutan.....suruhanjaya sudah lama buat kajian....kaji tahi apo pn
tk tahu aku. Dato omar pn ada skali dlm suruhanjaya kajian tu...dato buat apa kt dalam tu. Tido....

Tanpa Nama berkata...

Setuju tuan.
Sekarang bukan masa untuk kaji
Sekarang masa untuk putuskan n umum
Nak bagi ko tak nak bagi kenaikan elaun dll tu.
Untuk mnyenangkan aku nk putuskan undi pru13 nnti
Sebelum ni..aku banyk kaji bn ko pembngkg...bn jugok aku pilih.
Yg ni, tk tau lg...situasi skrang banyk kejadian yg mengugat pendirian ku selama ini....
Ksu, jpa, pm.... nampak sangt sedang mempermainkn dan perbodohkn PA dan rakyat amnya.

Tanpa Nama berkata...

Tu yg aku heran... dr bulan 3 2012, lepas SBPA bubar depa dh kaji. Bln 2 2013 kupek bg cadangan! Abih tu sebelum ni kaji kapla bapak sapa?? Kapla pak omaq kot! Mcm musibat... sembang pompang suruh Transform sana transform sini kat PA. Tp kapla hotak mangkuk2 kupek langsung tak leh pakai.. TEPU!

Tanpa Nama berkata...

OMAR KUPEK BUAT LAWAK

Tanpa Nama berkata...

KERJA GILA....KERJA GILA...
Ada sape2 ingat lagu ni dinyanyi oleh sapo.....
Pak ali kata nk kaji 80 elaun
Pak omar kata nk cadang kenaikan elaun
Aku dengar cerita s/j kajian ditubuhkn tahun lepas lagi...
Budak2 pn boleh gelak wayang ni....

Tanpa Nama berkata...

JANJI di tepati..... Tunaikan la sblm PU13... Hah.. COMPOM menang nti.... TETAPI klu habuk pn tada.....???? Hahaha......... "INI KALI LAH" 1.4juta PA....?????

Mocta Asnas berkata...

Walau apa pun pegang pada janji........pada bulan februari pasti diumumkan........baru lah kena dengan slogan " janji ditepati", kalau tak menjadi............ramai yang frust menongeng, gabra........akhir nya jadi pihak yang berkecuali, atas pagar pun tidak, ade ku kesah.......at last tak pergi mengundi........baru padan muka aku.

Tanpa Nama berkata...

Haha mmg betul..tak ada kerja lain.asyik kaji kaji.tak tau apa yang di kaji.nanti kaji knapa kalah pfu 13

wm wi berkata...

Kalaupun tak setuju tapi perlukah ada unsur ugutan trhadap kerajaan? Ingat undi individu kita tak menjejaskan keadaan.

Saya setuju dgn cupeks supaya cola disamakan serata negara. Itp dinaikkan sedikit, pa yg gaji maksimum diberi pergerakan... baru adil semuanya.

Kakitangan kontrak tidak diperlukan, cupeks tak perlu banyak fikirlh masalah ini. Berhentikan sj mereka.

Hasil kajian sbpm bila agaknya akan selesai? Ada pa yg berpencen dgn skim gaji yg tidak berkesudahan. Janji nak kaji maka semua pa menantikan apa keputusannya. Datuk Omar harap maklum.

Tanpa Nama berkata...

Brim rakyat dapat 7 juta org sebanyak 500.tak kan naik kan elaun untuk 1.4 juta tak ada diut.kata ekonomi makin berkembang...fikir2 lah

Tanpa Nama berkata...

Apabila manusia sudah mabuk tiada lagi hala tuju yg jelas tapi asyik merepek dgn pelbagai isu, cadangan hingga akhirnya satu pun xmenjadi. Terlalu banyak cadangan hingga kerajaan menjadi keliru oleh itu ceupacs seharusnya lebih profesional dlm membuat tuntutan, biar kerajaan selesaikan satu2 cadangan sblm membuat tuntutan yg baru. Jgn main sogok tak tentu pasal kerana akhirnya PA yg kecewa akan hilang kepercayaan kpd pucuk pimpinan ceupacs dan kerajaan sedia ada.Kita bukan budak2 lagi, sedangkan org buta huruf pun naik muak dengar isu yg tak berkesudahan ni.

aidono berkata...

Pak Ali dan Pak Omaq ooi

Kalau nak bagi kenaikan tu cuba jangan pakai persen-persen atau peratus peratus.

Terus sebut

Kumpulan D - RM400
Kumpulan C - RM300
Kumoulan B - RM200
Kumpulan A - RM100

JUSA _ RM50

Baru kena.

Tanpa Nama berkata...

Kena apa?

Kena tipu...

Kena main....

Kena kencing....

Tanpa Nama berkata...

Kalau hang ganti pak omar semakin jahanam Ceupacs dan PA.

Tanpa Nama berkata...

ini semua....POYO!!!!..

Tanpa Nama berkata...

cuepacs main wayang ngn BN.....dapat jd senator la pak omar pas ni.....

Tanpa Nama berkata...

YANG DAH TUA BANGKA, LANGGAR DINDING TAK PAYAH LAH NAIK GAJI...LAGI PUN PERFORMANCE KEJA MEREKA MENURUN..NAK TEGUR TAK BUAT KEJA..MERAJUK TUA JE..DUDUK TUNGGU NAK PENCEN JE !..MACAM MANA NAIK NAIK GAJI

Tanpa Nama berkata...

yaaaaaaaa.... SATU LAGI CADANGAN YANG TAK SUDAH.

Tanpa Nama berkata...

Ayuh....kita kaji lagi sehingga PRU15 ...

Tanpa Nama berkata...

Sapo yg jadi penasihat pak omar ni....
Ksu, @pm
Nanti pa bising2 kau minta lh apa2 nge kerjaan....nnti aku ckap...kita akan kaji..
Nk kasi sejuk hati pa...

Orang Nak Pencen berkata...

SEKARANG BUKAN MASA UNTUK KEMUKA,
SEKARANG MASA UNTUK LAKSANAKAN,

Tanpa Nama berkata...

berape ramai berani keluar dari ahli cuepacs????harapan setinggi gunung,
yg tinggal tanah yang rate...

Tanpa Nama berkata...

kaji ker taji???
Naik ajer la elaun rumah dan cola, baru la rkyat senyap.....aparaaa
mcm team senior malaysia nak beraksi di piala dunia sedangkan piala asia pun teraba- raba lagi

Tanpa Nama berkata...

Baguslah gaji langgar dinding diberi kenaikan. Anak2 masuk IPT, belanja besar.

Tanpa Nama berkata...

YANG DAH TUA BANGKA, LANGGAR DINDING TAK PAYAH LAH NAIK GAJI...LAGI PUN PERFORMANCE KEJA MEREKA MENURUN..NAK TEGUR TAK BUAT KEJA..MERAJUK TUA JE..DUDUK TUNGGU NAK PENCEN JE !..MACAM MANA NAIK NAIK GAJI

Rabu, Februari 13, 2013 11:14:00 PTG

==============

kumpulan mcm tu amat ramai...lepas tu menyusahkan para org awam lain..para pelanggan nak berurusan pon susah...asyik mo jaga hati dorg tu plak..siapa yg patut berkhidmat utk siapa??

Tanpa Nama berkata...

apa citer dengan skim J17 naik ke J27 niee...
habuk pun tarak....

Tanpa Nama berkata...

kaji...2011
kaji...2012
kaji...2013
last-last...
pencen dah pun pakcik...

Tanpa Nama berkata...

80 jenis elaun tu ape ye ?

Tanpa Nama berkata...

SAYA DENGAN INI MENCADANGKAN AGAR SEMUA KAKITANGAN PA DI MALAYSIA INI DILANTIK SECARA "KONTRAK" ...

HAPUSKAN JAWATAN "TETAP DAN BERPENCEN".... BARU KITA TAHU SIAPA YANG BUAT KERJA TAK BUAT KERJA....

AMACAM PANDAGAN AKU...NANTI I BUAT SURAT DGN CUEPACS...SOKONG IDEA INI..

Tanpa Nama berkata...

kaji..
keji..
gergaji..
mengaji..
g haji..
Naji...b

Tanpa Nama berkata...

sebelum PRU ni gasak habis2, minta lah sepuasnya, ... tak kan berani kata org yg tak bermoral punya......... pun mengeletaar sekarang, asik mencanang janji kehulu ke hilir, janji yang entah bila akan terlaksana.....inilah janji politik...siang malam memikirkan apa lagi yg hendak dijanji, dikaji, diambil perhatian, sedang dlm proses....itulah jawapan politik....

efinz berkata...

biasalah cara melambatkan pelaksanaan nanti kita kaji...5 tahun...nanti kita semak..5tahun ok dah masuk 10 tahun.....

Tanpa Nama berkata...

Omar sudah dapat datuk sokong kerjaan bukan sokong penjawat awam

Tanpa Nama berkata...

biasalah cara melambatkan pelaksanaan nanti kita kaji...5 tahun...nanti kita semak..5tahun ok dah masuk 10 tahun.....

Tanpa Nama berkata...

apabila LUKA' BIN LUKA' menguasai pemerintahan dan pentadbiran... inilah jadinya.

sadaqa Rasulullah S.A.W.

KISAH BENAR berkata...

KISAH BENAR. ada seorang kakitangan SEDANG BERKHIDMAT ini menjalani PAC setelah lulus peperiksaan. ada seorang panel itu KENAL dia, tetapi untuk menjaga integriti kedua-dua pihak, beliau tidak menegur peserta tersebut ketika sesi ujian, begitu juga dengan peserta tersebut yang tidak menyapa ahli panel tersebut.


setelah sebulan apabila keputusan diumumkan, jawapannya adalah MENDUKACITAKAN. apa yang menghairankan selang beberapa hari, panel tersebut menceritakan kepada beliau bahawa beliau sepatutnya LAYAK, bukan disebabkan faktor KENALAN, tetapi kerana beliau layak disebabkan beliau mempunyai keupayaan fizikal yang sebenarnya mampu menyaingi kemampuan fizikal budak-budak yang lebih muda daripadanya. ada yang baru tamat pengajian berusia sekitar 23 tahun tak lepas lari 2.4km, pancit di tengah jalan, namun beliau mampu menghabiskan larian tersebut dan menduduki antara 5 TERBAIK. panel tersebut juga berkata bahawa beliau sepatutnya lulus PAC tersebut kerana markah beliau memberangsangkan.


nampaknya TANGAN GHAIB yang wujud dalam SPA/JPA telahpun mengubah keputusan tersebut.

ada 1 lagi kisah benar dimana seorang lagi rakan penjawat awam SEDANG BERKHIDMAT yang memasuki skim PTD yang berlari 2.4km ketika sesi PAC. ada seorang peserta hingus meleleh berusia awal 20-an yang lari terkedek-kedek macam minah semput yang disapa oleh seorang panel: AWAK NI ANAK SAUDARA DATUK XXX KAN? TAK PAYAH LA LARI SANGAT, NAMA DAH ADA NI.

ya tuan-tuan dan puan-puan sekalian. yakjud & makjud memang banyak berleluasa di dalam perkhidmatan awam yang sepatutnya melaksanakan amanah yang diberi dengan telus. lihatlah bagaimana tangan-tangan ghaib ini merosakkan sistem sedia ada.

jadi kepada tuan-tuan puan-puan sekalian terutama yang sedang berkhidmat di dalam kumpulan sokongan yang mempunyai kelulusan sarjana muda/sarjana yang bercita-cita untuk mendapatkan jawatan di dalam kumpulan P&P, selain daripada perlu bersaing SAMA RATA dengan graduan baru, anda juga perlu kuat mental untuk menghadapi dugaan seperti di atas, iaitu SENTUHAN DARI TANGAN-TANGAN GHAIB.

Tanpa Nama berkata...

Khamis, Februari 14, 2013 8:55:00 PG
Tanpa Nama berkata...

SAYA DENGAN INI MENCADANGKAN AGAR SEMUA KAKITANGAN PA DI MALAYSIA INI DILANTIK SECARA "KONTRAK" ...

HAPUSKAN JAWATAN "TETAP DAN BERPENCEN".... BARU KITA TAHU SIAPA YANG BUAT KERJA TAK BUAT KERJA....

AMACAM PANDAGAN AKU...NANTI I BUAT SURAT DGN CUEPACS...SOKONG IDEA INI..

=================================


Kebaikan jika semua PA dilantik secara "kontrak"

1. PA akan datang awal sebelum jam lapan

2. PA tak akan keluar minum jam 10 pagi.demi jaga kerja

3. PA akan buat kerja bersungguh2 dan mengelak dari aduan awam.

4. PA akan bekerja dengan menunjukkan prestasi terbaik dan bersaing sesama rakan..demi kontrak disambung

5. Tidak akan ada PA yang malas bekerja atau curi tulang dan suka keluar opis.

6. Tiada PA tunjuk belang atau ingkar perintah..sebab nak pastikan kontrak disambung.

7. Semua PA kerja bersungguh2 kerana dah macam swasta..maka kerja tak ditangguh2

8. Pengngguran akan berkurangan.


Kalau PA "Jawatan Tetap dan Berpencen"

1. jika ada masalah disiplin susah nak ambil tindakan buang kerja..

2. PA naik kepala..nak minum dan keluar ikut suka hati..dah jawatan tetap...susah nak ambil tindakan.

3. Tungguh hujung bulan terima gaji..jawatan tetap..lengah2 kerja tak hal...

4. Prestasi dinilai hujung tahun...so rajin time hujung tahun je....

5. Pengangguran banyak..sebab nak tungguh yg pegawai bersarah dan pencen



semoga cadangan ini dinilai jika nak transform...semua ini hanya pandagan je..

Tanpa Nama berkata...

Pada suatu hari, sebuah kapal yang sedang sarat dengan muatan sedang belayar kat satu kawasan perairan yang luas.

Tiba-tiba ribut melanda dengan dasyat dan lautan menjadi bergelora sehingga menyebabkan kapal tersebut terhuyung-hayang dan hampir-hampir nak tenggelam.

Lalu, krew kapal pun terus 'report' kat keptan kapal situasi yang sedang berlaku. Kapten kapal pun berfikir sejenak, lalu terus membuat keputusan.

"Apa-apa hal kita bermesyuarat dulu. Kita kaji dulu apa-apa yang patut. Lepas berbincang nanti, barulah kita membuat keputusan atau tindakan yang perlu diambil".

Krew kapal pun terus mencelah,"Tapi kapal dah nak tenggelam, bos. Kita dah tak ada masa nak bermesyuarat bagai...".

Jawab kapten tu,"Kita tak boleh membuat keputusan tergesa-gesa. Kena ikut prosedur, pekeliling, surat arahan dan garis panduan yang telah ditetapkan. Sudah, saya tak mau apa-apa alasan lagi. Dalam 30 minit, semua krew mesti berada di meeting room."

"Baik boss".

Ketika mesyuarat sedang berjalan, tiba-tiba ombak besar membadai kapal tersebut dan sekaligus telah menenggelamkan seluruh isi kapal tersebut. Tamatlah riwayat keptan kapal dan kres-krewnya sekaligus.

Tanpa Nama berkata...

YANG KATA SEMUA PENJAWAT AWAM KENA DIKONTRAKKAN SEMUA TU ADALAH PEKERJA KONTRAK,KOMPOM TUNGGU KENE BUANG.KO INGAT SEMUA PEKERJA KONTRAK RAJIN KE..SATU LAGI...PAHAL PULAK NAK UGUT TUNGGU PRU 13 NANTI..TAK PAYAH..MANA SUMPAH KAMU UNTUK SETIA KEPADA KERAJAAN...

Tanpa Nama berkata...

Khamis, Februari 14, 2013 9:56:00 PG
KISAH BENAR berkata...

KISAH BENAR. ada seorang kakitangan SEDANG BERKHIDMAT ini menjalani PAC setelah lulus peperiksaan. ada seorang panel itu KENAL dia, tetapi untuk menjaga integriti kedua-dua pihak, beliau tidak menegur peserta tersebut ketika sesi ujian, begitu juga dengan peserta tersebut yang tidak menyapa ahli panel tersebut.


setelah sebulan apabila keputusan diumumkan, jawapannya adalah MENDUKACITAKAN. apa yang menghairankan selang beberapa hari, panel tersebut menceritakan kepada beliau bahawa beliau sepatutnya LAYAK, bukan disebabkan faktor KENALAN, tetapi kerana beliau layak disebabkan beliau mempunyai keupayaan fizikal yang sebenarnya mampu menyaingi kemampuan fizikal budak-budak yang lebih muda daripadanya. ada yang baru tamat pengajian berusia sekitar 23 tahun tak lepas lari 2.4km, pancit di tengah jalan, namun beliau mampu menghabiskan larian tersebut dan menduduki antara 5 TERBAIK. panel tersebut juga berkata bahawa beliau sepatutnya lulus PAC tersebut kerana markah beliau memberangsangkan.


nampaknya TANGAN GHAIB yang wujud dalam SPA/JPA telahpun mengubah keputusan tersebut.

ada 1 lagi kisah benar dimana seorang lagi rakan penjawat awam SEDANG BERKHIDMAT yang memasuki skim PTD yang berlari 2.4km ketika sesi PAC. ada seorang peserta hingus meleleh berusia awal 20-an yang lari terkedek-kedek macam minah semput yang disapa oleh seorang panel: AWAK NI ANAK SAUDARA DATUK XXX KAN? TAK PAYAH LA LARI SANGAT, NAMA DAH ADA NI.

ya tuan-tuan dan puan-puan sekalian. yakjud & makjud memang banyak berleluasa di dalam perkhidmatan awam yang sepatutnya melaksanakan amanah yang diberi dengan telus. lihatlah bagaimana tangan-tangan ghaib ini merosakkan sistem sedia ada.

jadi kepada tuan-tuan puan-puan sekalian terutama yang sedang berkhidmat di dalam kumpulan sokongan yang mempunyai kelulusan sarjana muda/sarjana yang bercita-cita untuk mendapatkan jawatan di dalam kumpulan P&P, selain daripada perlu bersaing SAMA RATA dengan graduan baru, anda juga perlu kuat mental untuk menghadapi dugaan seperti di atas, iaitu SENTUHAN DARI TANGAN-TANGAN GHAIB.


===================================


SETAKAT TANGAN GHAIB TAK HERAN....
BERSERAHLAH SAHAJA PADA TUHAN....ANDAI ADA YANG TAK BETUL MEREKA YG AKAN MENANGGUNG DOSA...TAK USALAH RISAU

Tanpa Nama berkata...

berapaa lamaaa mau kaji daaaa!!!!!!!!

Dr. Mohd. Maulana berkata...

Saya rasa mengenai segelintir ketua jabatan yang tidak telus sukar dibendung. Walaupun dah tahu dan terdapatnya bukti terutamanya di Sarawak, ketua di peringkat atasan akan melihat ia tidak benar kerana tidak mahu untuk menyiasat dan sebagainya. Akhirnya ketua terus bertambah lah grade dan pangkat tetapi kakitangan sentiasa dibuli dan dibentak... Saya rasa cuepecs pun tak dapat melakukan tapi kalau dapat Alhamdulillah dan saya org yang pertama akan membantu cuepecs menyiasat dan sebagainya. Dan saya bagi nama terus di Sini Dr. Mohd. Maulana daripada Sarawak

Tanpa Nama berkata...

bila nak umumkannya...?????

Tanpa Nama berkata...

Mlmni

Tanpa Nama berkata...

Bagilah Kenaikan Gaji @ Elaun Sblum PRU,Jgn asyik nk kaji saja.Ingatlah klu naik sblum PRU,Sebahagian dr 1.4 Juta P.A mungkin akn menjadi "Balang Oksigen" kpd Kerajaan utk menang 2/3 Di Parlimen.Sekian,renung2 kn lah!!!!

Tanpa Nama berkata...

Ramai ketua jabatan peringkat kerajaan spt di sekolah sbnrnya tak layak sbg ketua kerana terlalu selesa dan pandai mentadbir. Org bawah lah yg terpaksa proaktif dlm menyelesaikan pelbagai isu. Andai pihak atasan tidak percaya buatlah siasatan secara senyap2 dgn menembual beberapa pegawai di peringkat jabatan/sekolah berkenaan. Kekadang pegawai bawahan terpaksa menerima saja kenyataan walaupun amat pahit dan tidak patut berbuat demikian. Nama dah BOSS teruk mana pun BOSS. Fikir2kan jika anda tidak pernah di bawah BOSS yg "underperform".

Tanpa Nama berkata...

korang nih cacat ...xcukup makan kewww.....huhuhuhuh

Tanpa Nama berkata...

Kamu tak pandai tua kah? Cuba bayangkan semasa kamu tua nanti org muda mendesak kamu dikecualikan bermacam2 faedah semata2 atas alasan kamu dah tua. Rasionallah sikit. Jgn terikut2 dgn darah berahi tu. Ingat kalau tidak ada yg tua maka yg muda pun tidak ada dan tidak ada yg kekal selamanya. Cakap teruk dari murid tadika hingusan.

Tanpa Nama berkata...

Kaji..kaji..pastu cadang..pastu kaji lg..cadang lg..bila mau habis daaaa.. ni saje nak sejukan hati PA..pastu senyap..next year..kaji lg..cadang lagi..

Tanpa Nama berkata...

bila nak umum ni.. kasi la sedikit dulu sebelum PRU 13, buat tambang balik kampung.

Tanpa Nama berkata...

LABUAN, 8 Feb (Bernama) -- Lebih 80 jenis elaun penjawat awam termasuk elaun sara hidup akan dikaji semula bagi melihat kesamarataan, kesaksamaan dan kemunasabahan, kata Ketua Setiausaha Negara Datuk Seri Dr Ali Hamsa Jumaat.
Beliau berkata kajian itu bagi memastikan kebajikan penjawat terus terbela dan akan menjadi berita gembira yang bakal diumumkan oleh Perdana Menteri.

----------------------------------

LEPAS TU 13 FEBRUARI 2013 (RABU) CUEPACS KEMUKA CADANGAN KENAIKAN ELAUN PENJAWAT AWAM...

SBPA SEPATUTNYA MULA DIGUNAPAKAI JANUARI 2012. LEPAS TU BATAL... TUBUH PULA SURUHANJAYA PENAMBAHBAIKAN.... TUP TUP SEMALAM 13 FEBRUARI 2013 CEUPACS BARU NAK KEMUKA CADANGAN... PENING AKU!!!

promethius likxx berkata...

bagi saya hati kita penting..nak nilai hati tu..tiada yang sempurna..bila banyak sangat kompromi kami yang di bawah ni hanya mengharap CEUPACS bersuara...akibat peraturan dan IDEA baik kami bukanlah sebuah penilaian di atas kertas..bila kami jadi orang awam maka kami lihat cermin mereka yang di atas..SIAPAKAH CONTOH KAMI..? jadi sebagai Ceupacs dan mata daripada orang awam BIARLAH DI ATAS ITU JADI CONTOH..markahnya adalah pelaksanaan yang dilihat orang awam .....bagi saya bukannya laporan,kertas kerja meleret2 tapi DUDUK TAK ADA HORMAT BERKATA TAK RESMI PADI..kerana CEUPACS orang awam kenal siapa dan maksudnya DIATAS ITU..EHEM..itu jelah..nanti pencen awal..pencen takde duitnye..

Tanpa Nama berkata...

IN SA ALLAH PADA 21 FEB NI (KHAMIS) PM AKAN UMUM BERITA BAIK TUNGGUUUUUUUU

Tanpa Nama berkata...

adik beradik saya semua bisness...mereka tak lah kaya sangat...tapi bolehlah

sy makan gaji je itupun hanya gred n1, bini dg41 je...tapi syukurlah ape yang ade walaupun rumah takle besar...penting hati bahagiah dan x pening2 kepala

Tanpa Nama berkata...

aidono berkata...

Pak Ali dan Pak Omaq ooi

Kalau nak bagi kenaikan tu cuba jangan pakai persen-persen atau peratus peratus.

Terus sebut

Kumpulan D - RM400
Kumpulan C - RM300
Kumoulan B - RM200
Kumpulan A - RM100

JUSA _ RM50

Baru kena.
=================================

sokongan buat cara sokongan....jgn nak lebih2...

Tanpa Nama berkata...

Nape tak boleh kenaikan gaji sama rata ?

Tanpa Nama berkata...

zaman bukan untuk orang orang malas
Yang hidup hanya untuk bersenang saja
Tidak mahu bekerja keras

Gerakkan tulang mu empat kerat dengan cergas
Jangan takut peluh mengalir membasah tubuh
Demi untuk rezeki yang halal

( korus 1 )
Disuruh buat sesuatu
Usah kau bertingkah malas
Nanti majikanmu naik radang
Engkau akan dibuang kerja

Kalau dia sudah biasa bermalas malas
Lebih baik engkau jauhkan diri darinya
Sedikit pun kau takkan rugi

( korus 2 )
Orang malas selalu rugi
Kawan-kawan semua lari
Asyik melawa tak mahu kerja
Ada hati berpoya-poya

Janganlah engkau terus bermalas malas lagi
Buktikan hidup mu pun boleh berdikari
Seperti kawan kawan lain


Lirik Lagu Malas – Black Dog Bone

Tanpa Nama berkata...

Nak dekat pilihanraya barula nak kaji elaun tu elaun ni kalau tak sebelum ni berbuih dah mulut persatuan duk mintak, merayu di kaji elaun2 yg tertentu yg dikira tidak munasabah lg dgn keadaan skrg. Kami penjawat2 awam faham kalau setahun dua kita mohon kjaan bg alasan kewangan negara tidak mengizinkan tp kalau dah bertahun2 duk mintak benda yg sama jer apa cerita, ckp lebih2 kata presiden nak glamour dikalangan ahli la itula inila. Skrg baru nak dekat pilihanraya barula ckp nak kaji jd x salahla pd penjawat awam jika mereka beralih menyokong pembangkang sblm ni dan pd PRU akan dtg nanti...

Tanpa Nama berkata...

Jgn jadi mcm SBPA dahlaaa, yang atas dpt kenaikan sehingga 300%, yg bwh tak sampaipun 7%.. yg kaya makin kaya, yg bwh diperbodohkan, beringatlah semua...

Tanpa Nama berkata...

apa apa kenaikan atau apa..kena fair..jgn jd mcm sbpa..jgn tgk org atas saja atau jgn tgk orang bwh saja..org tgh2 pun kena tgk jugak

Tanpa Nama berkata...

Mana skim baru gantikan SBPA?

Tanpa Nama berkata...

Amboi-amboi...sedap sangatla mengutuk pada PA yang tua...kau ingat kau tu tak tua-tua ke? Cakap guna kepala lutut cam tu la jadinya...

Tanpa Nama berkata...

Amboi..amboi...bukan main sedap lagi mulut mengutuk PA yang tua...apa kau ingat kau tu tak tua-tua ker..cakap guna kepala lutut...tu la jadinya...!

Tanpa Nama berkata...

Kakitangan sokongan tak sedar diri, mentang2 ilmu di dada setakat spm je. Jgn cuba nak terbalikkan dunia ni kerana anda sekalian akan turut menjadi mangsa. Org bawahan boleh menjadi org atasan asalkan sanggup bekerja keras bukan minta gaji disamakan dgn org atasan yg jauh lebih berpelajaran dan berpengalaman. Jgn menjadi spt pekerja kontrak.

Tanpa Nama berkata...

hahaa..kuat btol main wayang...ni ape citer...kaji...kaji...kaji...mengalahkn ramalan kaji cuaca...bosan btol lah dgn sandiwara korang...'SANDIWARA CINTA SEMUSIM by IKLIM'...agaknye tak reti buat kerja kot sb tu lah nk kaji..nk kaji....ape ingat penjawat bawahan ni BODOW ke..prlu dingat pnjwat bwhan lah pling pandai sb tak perlu bljar tggi2 krn dah cerdik tp bg yg bljar tggi2 tu mgkin krg cerdik sb tu lah kne terus bljar...usah dikejar pd dunia krn takkn smua kita dpt tp kejarlah,carilah ilmu akhirat sbg bekalan...diberi akal tuk brfikir,diberi otak tuk pakai...takbir

Tanpa Nama berkata...

kajian tempatan berkata....

janganlah dok harap sangat PA,duit dah habis dah'''''BRIM,100,250, pilihanraya lagi.Janganlah harap,berdoa sajalah agar kerajaan baru nanti dapat tolong PA

Tanpa Nama berkata...

Kaji mengkaji heh kaji mengkaji he he mari kita tepuk tangan heh heh, rasa sayang he,rasa sayang heh..PRU dah dekat he heh..sempat ke kita mengkaji heh heh..

Tanpa Nama berkata...

Minta KSN luluskan rayuan tuntutan perpindahan saya. Sudah lengkapkan semua dokumen dan hantar pada PA beliau. Sudah hampir tiga bulan. Tiada keputusan. Kawan-kawan lain saya semua sudah dapat tuntutan itu kerana ketua jabatan mereka membenarkan. Ketua saya nak ikut belanjawan berhemat ttp sampai sekarang tiada keputusan. Minta buat keputusan cepat.

Tanpa Nama berkata...

Dh puas hati duduk diam2 yek...

Tanpa Nama berkata...

Kaji wehhhh.....
Bulan 3 kupek cadang....
Bulan 4 kerajaan kaji....
Bulan 5 kupek cadang lg....
Bulan 6 kerajaan kaji....
Bulan me
merintah baru berenti kaji kot.....

Tanpa Nama berkata...

kalau org macam aidono jadi ketua hancur negara dgn sifat dengki kepada org lain.klu minta tu biarlah untuk semua..bodoooh la hang ni ,busuk hati

Tanpa Nama berkata...

Ada sapa-spa PA yang tak pernah di bayar gaji oleh kerajaan yang ambil kamu bekerja?
Ada sapa-sapa PA yang kerajaan datang ke rumah dia suroh masuk kerja?

Tanpa Nama berkata...

penjawat awam sepatutnya berbangga cz negara kita bnyk kajian.....kaji. .......kaji......kaji.......kaji.....

Tanpa Nama berkata...

TAWARAN MANIFESTO PR CUKUP ISTIMEWA BUAT 1.4 JUTA PA:
1. STRUKTUR GAJI DAN TERMA PERKHIDMATAN AKAN DI SEMAK SEMULA.
2. ELAUN SARA HIDUP DISELARASKAN SAMA-RATA RM500 SEBULAN, ITP RM400,EKA 300.
3. GAJI MININUM AKAN DIKAJI SEMULA BAGI SEKTOR AWAM DAN SWASTA BERDASARKAN KOS SARA HIDUP YANG SEMAKIN TINGGI.
4. KENAIKAN GRED AKAN DISELARASKAN BAGI GRED B,C DAN D. TIME BASED BAGI GRED B,C DAN D DIPENDEKKAN DARI 15 TAHUN KEPADA 7 TAHUN.

BUKANNYA SEPERTI KERAJAAN BN YANG UGUT DAN AKAN MEBERHENTIKAN 1.4 JUTA PA DENGAN "EXIT POLICY".

REBUTLAH PELUANG INI YANG DATANG SEKALI SAHAJA PADA PRU-13.


Tanpa Nama berkata...

Pelik la korang nih komen pasal org tua kerja x de kualiti..tapi dlm masa yg sama sain nk pencen 60 thn apa punya pesen da..esok lusa korang tua juga,kat msia ni aku tengok takat umur 57 tu gagah lagi kalau x kena kencing manis atau darah tinggi

Tanpa Nama berkata...

NAK HARAP PUAK PTD YANG SOMBONG DENGAN GRED TERTINGGI MEREKA DAN SENTIASA ANGKUH SEOLAH MEREKALAH YG PALING BIJAKSANA MENERAJUI JPA ..JADI MACAM NILAH JADINYA...TUNGGU TUNGGU BINCANG BINCANG KAJI KAJI..YANG PASTI MEREKA JUGA AKHIRNYA YG UNTUNG KITA KITA NI DAPAT SISA SISALAH...

Tanpa Nama berkata...

ketua-ketua jabatan kerajaan di malaysia terbaik di dunia:-
1. Rasuah first, mesti kaki karaoke, kaki betina (langgan GRO), kaki pil extascy, pil goyang, malam mcm burung hantu, ke paradise, deluxe, blue waves dan hotel 5 star.
2. Main golf bersama penyangak dan pencaicai, bos is always right, walaupun bos kaki datang lambat, kaki ngular, kaki betina, kacau bini, anak dara orang, masuk office mata merah.
3. Bos asyik buat bisnues siang-malam gunakan kuasa sebagai ketua jabatan, bagi meluluskan projek anak-beranak.
4. kerja kosong gred A, diisi oleh anak-beranak bos, jawatan tersebut telah diwartakan sebagai jawatan turun-temurun dalam erti kata lain diwarisi mcm jcs johor.
5. Bos tidak boleh duduk semeja makan dengan anak buah, sebab tak setaraf dgn dia, nak duduk semeja dgn ketua-ketua jabatan mestilah pakai kereta mercedes bend, jam rolex, kasut,baju mesti ribu-ribu ringgit punya..
6. ketua-ketua jabatan mestilah kaki ugut, ugut bagi rendah prestasi kat anak-anak buah, ugut tukarkan staf dia, ugut berhentikan staf dia, ugut ambil tindakan tatatertib, dia jea boleh buat, anak buah tak boleh buat,bos jealah boleh pergi luar negara, anak buah tak boleh..

inilah ciri-ciri ketua-ketua jabatan terbaik di malaysia dan dunia. anda bagaimana..?

PA TUA berkata...

Sabar-sabar lah PA ye, jangan gaduh-gaduh kat blog cuepacs ni, cuepacs dan kerajaan senantiasa ambil berat 1.4 juta PA. Semua komen dan ulasan dalam blog ni diambil maklum oleh cuepacs dan kerajaan. Oleh itu berilah cadangan yg bernas dan membina demi memajukan lagi PA. Work hard, work smart, good discipline, senantiasa bersyukur dgn apa yg diperolehi. Jaga punca rezeki kita, hargailah pekerjaan kita, hargailah majikan kita, senantiasa cuba buat yg terbaik. Paling penting sekali amalkan sikap berjimat cermat dalam perbelanjaan kita. Berbelanja ikut kemampuan bukan ikut rasa hati. Insya Allah pekerjaan kita diberkati,kerja itu ibadat, kalau kita buat betul-betul dengan rajin kita dapat pahala, kalau ngular aje atau buat sambil lewa nanti kita dapat dosa. Moga kita semua PA dapat sesuatu yg baik dan berkat dalam tempuh beberapa hari lagi.............YG SETIA PA TUA.

PA TUA berkata...

Sabar-sabar lah PA ye, jangan gaduh-gaduh kat blog cuepacs ni, cuepacs dan kerajaan senantiasa ambil berat 1.4 juta PA. Semua komen dan ulasan dalam blog ni diambil maklum oleh cuepacs dan kerajaan. Oleh itu berilah cadangan yg bernas dan membina demi memajukan lagi PA. Work hard, work smart, good discipline, senantiasa bersyukur dgn apa yg diperolehi. Jaga punca rezeki kita, hargailah pekerjaan kita, hargailah majikan kita, senantiasa cuba buat yg terbaik. Paling penting sekali amalkan sikap berjimat cermat dalam perbelanjaan kita. Berbelanja ikut kemampuan bukan ikut rasa hati. Insya Allah pekerjaan kita diberkati,kerja itu ibadat, kalau kita buat betul-betul dengan rajin kita dapat pahala, kalau ngular aje atau buat sambil lewa nanti kita dapat dosa. Moga kita semua PA dapat sesuatu yg baik dan berkat dalam tempuh beberapa hari lagi.............YG SETIA PA TUA.

PA TUA berkata...

Sabar-sabar lah PA ye, jangan gaduh-gaduh kat blog cuepacs ni, cuepacs dan kerajaan senantiasa ambil berat 1.4 juta PA. Semua komen dan ulasan dalam blog ni diambil maklum oleh cuepacs dan kerajaan. Oleh itu berilah cadangan yg bernas dan membina demi memajukan lagi PA. Work hard, work smart, good discipline, senantiasa bersyukur dgn apa yg diperolehi. Jaga punca rezeki kita, hargailah pekerjaan kita, hargailah majikan kita, senantiasa cuba buat yg terbaik. Paling penting sekali amalkan sikap berjimat cermat dalam perbelanjaan kita. Berbelanja ikut kemampuan bukan ikut rasa hati. Insya Allah pekerjaan kita diberkati,kerja itu ibadat, kalau kita buat betul-betul dengan rajin kita dapat pahala, kalau ngular aje atau buat sambil lewa nanti kita dapat dosa. Moga kita semua PA dapat sesuatu yg baik dan berkat dalam tempuh beberapa hari lagi.............YG SETIA PA TUA.

Tanpa Nama berkata...

cadangan...cadangan...cadangan...kaji..kaji...kaji..tahun 2012 cuepacs, ksn kerja buat apa...2013 .. bukan lg bincang pasal cadangan dn kajian tapi perlaksanaan....pru13 da dekat...jgn kelirukan najib..nanti semua dia batalkan macam SBPA...

Tanpa Nama berkata...

bila lagi keputusannya ni....kena cepat bertindak....dah nak PRU13 ni....

Tanpa Nama berkata...

Yalah...bersabolah....tengah kira budget tambahan unuk kenaikan elaun yang diminta oleh CUEPACS ni....mana boleh tergesa-gesa.....ini melibatkan belanjawan negara...duit rakyat.....banyak2 berdoa...semoga CUEPACS berjaya.....AMIN...

Tanpa Nama berkata...

Pada firasat den....rasonye dopet gak permohonan CUEPACS ni....Tahniah CUEPACS atas perjuangan mu....

Tanpa Nama berkata...

Sebelum PRU13
- cadang dan kaji
- janji khabar gembira demi meraih undi


Semasa PRU13
- senyap tanpa khabar berita sebab semua tumpu pada pru

Selepas PRU13
- cadang dan kaji lagi
- janji tinggal janji sehingga ke pru berikutnya

Tanpa Nama berkata...

dgr kbr 22hb ni pm nk umum...xtau la btl or x...

Tanpa Nama berkata...

tak paya nak kaji lagi, sebelum PRU13,beri la berita gembira pada PA,elaun ITP dinaikkan...

Tanpa Nama berkata...

beri la berita dahulu, bulan april nak semua sekali elaun.

Tanpa Nama berkata...

Kaji belom tentu jadi weh....

Tanpa Nama berkata...

Ini semua POOOYYYOOOOOO !!!! Kaji lar sampai berlapok....pahtu senyap nanti keluar lagi berita ni.....ntah berapa kali keluar cerita kaji-mengkaji ni tapi habuk pun taraaakkk !!!

Tanpa Nama berkata...

Buat kajian ni memang complicated macam wat research tentang penemuan terbaru. Kadang-kadang kajian ni makan bertahun-tahun lamanya. Bila kajian ni dah mencapai objektifnya, barulah akan diumumkan.

~ Bekas Penyelidik ~

Tanpa Nama berkata...

Cadang dan kaji.........3, dah jemu dengar dahh....habok pun tarakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

Tanpa Nama berkata...

Kalau berdasarkan ramalan minggu depan parlimen dah nak bubar, ada masa lagi ke nak buat kajian ni.......masing2 nampak mcm dah kelam kabut baik kerajaan mau pun cuepacs...bak kata omputih "do or die"....

Mari kita tengok siapa yg akan kena.......

www.sunan.my berkata...

Harap2 jangan hanya indah khabar dari rupa. Kaji punya kaji last2 elaun yang diharap2kan naik, tak naik@naik ciput je dan Hanya elaun yang memihak kepada golongan P&P je dinaikkan.Harap tak terjadi mcm ni sbb majoriti PA sangat mengharapkan kenaikan COLA, ITP dan ITKA dan janganlah terlalu lama mengkaji seperti SURUHANJAYA KHAS KAJI TRANSFORMASI PERKHIDMATAN AWAM yang sudah senyap sekarang ni (betulkan jika saya salah).

Tanpa Nama berkata...

Dengar khabar 22hb Feb ni nak diumumkan. Harap berita gembira yang betul-betul menggembirakan.

Diharapkan supaya tidak berlaku seperti sebelum ini. Dimana ramai yang mengharapkan durian runtuh, tapi yang diumumkan cuma rambutan runtuh jer. Itupun untuk golongan tertentu sahaja.

Tanpa Nama berkata...

Kalau
Ada
Janji dari PM
Insha Allah...mesti dapat punye!

Tanpa Nama berkata...

Betul tuan.....
PPSMI ada kaji ke.....
AES ada kaji ke...
MOTOSIKAL pasang lampu siang hari ada kaji ke....
Dan bnyk lg....
Berapa tahun kaji....
Naik naik kan elaun... Berapa tahun nk kaji...

Tanpa Nama berkata...

Salam semua

Hakikatnya apa yang perlu pada PA sentiasa berfikiran positif dan sentiasa kesederhanaan. Semakin meningkat pendapatan semakin bertambah bebanan hutang PA.Ini diterjelaskan apabila pihak Bank berlumba2 cuba memberi perkhidmatan yang menjeratkan PA.

Memang diakui berlakunya kenaikan kos sara hidup kini. Bagi PA sepatutnya amat bersyukur kerana pihak kerajaan tidak pernah abaikan kewajipan membayar apa yang dijanjikan setiap bulan. Ironinya disini kita harus ingat bagi pihak yang bukannya kalangan PA seperti Penoreh, Petani,Nelayan, pemandu teksi dan sebagainya. Mereka juga turut merasainya kos bebanan tersebut.

Hakikatnya amatlah diharapkan bagi PA untuk penambaikan elaun2 sediada. Tetapi haruslah bersabar dan janganlah seperti bunyi guruh dilangit air tempayan dituangkan. Tak semestinya kita sentiasa harapkan tauke baru itu indah dan tauke lama itu amat menyiksakan. Kita harus ambil iktibar cerita Pak Kaduk dimana menang bertarung maruah tergadai dan kampung tergadai. Begitu juga dengan kisah Si Luncai Terjun dengan Labu-labunya.

Salam hormat Flower.

Tanpa Nama berkata...

Dua masalah..
1. Ada ke tk ada berita gembira ni...
2. Kenapa kuat sangat main wayang....

Tolong...

Tanpa Nama berkata...

Setuju tuan....
Kalau kita fikir kita bukan PA kita tk akn mintak dh macam2 ni...
Kalau kita fikir kita ni rosmah mansor..tentu tk mintak dh
Kalau kita fikir kita taib mahmud.... Juga tk mintak dh.
Kalau kita fikir kita s.albiihari..kita mintak lgi bnyk.

Tanpa Nama berkata...

Yang saya dengar pulak 21hb . Confuze jap sama ada 21b atau 22hb.Ala, tak kesahlah mana2 pun asalkan kali ni durian betul-betul runtuh. Janganlah seperti sebelum ni mengharapkan buah yang tak gugur-gugur.

Tanpa Nama berkata...

Takde pa2 brita akan diumumkan pd 21 atau 22 februari. Sekadar mimpi PA yg dah tak sabar dgn diutduitduiiiiiiiiiiiiiit yg tak cukup2. Past2 kerja pun PA akan lupa buat.Ni dah dekat election lah, semua janji kosong, masuk angin keluar asap, masuk telinga kanan keluar telinga kiri. So jgn kita yg dianggap bijak turut menjadi bodoh dek kerana terlalu taksub dan tamak.

Tanpa Nama berkata...

ntah ada ntah tidak kenaikan......

Tanpa Nama berkata...

kenapa orang sabah&sarawak tak dapat elaun cola,ini tidak adil.

Tanpa Nama berkata...

Salam kpd smua.. Keputusan kajian bsetuju untuk menamatkan pmerintahan BN.. Yahooooooooo.. Inilah kajian yg paling sedap utk smua menteri bn n penyokong rasuah bn.. Haha.. X sabornye nk tgk bos bos yg bg kputusan tender masok tv n malu terbongkok tutop muka d mahkamah.. X sabarnye nk merasai saat saat indah mangkok mangkok penentu kputudan tender kkr kpm yb yb ksu tksu sub n babi babi smua kroni djatuhkan hukuman mahkamahhhhhh.. Lutot hang da ketarrr ka.. Kah kak.. Kahhhhhhh

Tanpa Nama berkata...

sini mari itu semua penjawat awam kerja sama hameed restoran,gaji bagi rm3000, elaun cola rm800 elaun lap meja rm600,elaun lap lantai rm700,itu kerja kerajaan lu berenti la tadak banyak itu wang,sini mari kerja....itu pak omaq pun bole kerja saya kasi gaji rm 700 saja sama itu perkerja swsta,baru itu pak omar kasian itu kerja swasta...BAHALOL PUNYA OMAQ AL BUAYA!!!!

Tanpa Nama berkata...

sini mari itu semua penjawat awam kerja sama hameed restoran,gaji bagi rm3000, elaun cola rm800 elaun lap meja rm600,elaun lap lantai rm700,itu kerja kerajaan lu berenti la tadak banyak itu wang,sini mari kerja....itu pak omaq pun bole kerja saya kasi gaji rm 700 saja sama itu perkerja swsta,baru itu pak omar kasian itu kerja swasta...BAHALOL PUNYA OMAQ AL BUAYA!!!!

Tanpa Nama berkata...

aku yang gred 41 pun ITP 250...takkan golongan gred B ke bawah je diperjuangkan untuk menaikkan kepada RM400?? mcm ni makin ramai la rakyat Malaysia malas nak belajar tinggi2..Yela dorang mest fikir " ala belajar tinggi2 pun last2 gaji sama jek dgn kerani"...hauhuahuaa

Tanpa Nama berkata...

Kaji la omar ooi,smpai bila pun elaun xnaik,dari kerja sampai pencen apa pun xnaik,yang naik hanya harga barang saja...kos hidup semakin tinggi kami gred 17 xcukup dengan gaji rm 3200,nak tanggung kereta honda city rm700,rumah 2 tingkat rm800,bil handphone rm300,bil elektrik dah rm500 sebulan,personal loan lagi rm1000 sbln,xcukup la omaq ooi,sepatutnya gaji gred 17 dinaikkan menjadi rm5000 sebulan.harap mendapat perhatin dato omaq...tima kasih

Tanpa Nama berkata...

Pinjaman perumahan 1% ape cerita pulak ? Kenape senyap aje

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum dan Salam Semua

Bersua kembali melihat gelagat rakan2 dalam PA. Tentu Cik Sonah, TRB dan Pak Cik Gongjeng ketawa sakan melihat gelagat PA yang tak pernah kenyang-kenyang nikmatnya pemberian Allah.

Seperti biasa bagi saya anak muda pendalaman amat bersyukur pada Pemberian Allah SWT dan banyak-banyak berterima kasih dengan kebaikan pihak kerajaan kini. Bagi saya amat bersyukur kerana Allah SWT dan kemurahan Pihak berwajib telah memberikan sinar erti kehidupan walaupun kesederhanaan. Rumah ada, cukup makan, kemudahan kenderaan hingga basikal. Apa nak lagi kata orang2 kampung kereta sampai dalam rumah.

Setiap amal bergantung pada niat. Niat dan tujuan orang beriman lebih baik dan bernilai pada pandangan Allah daripada amalannya. Niat orang yang tidak beriman lebih buruk daripada apa yang nyata dengan amalannya. – Nabi SAW

Lisan yang didorong dan dikendalikan oleh kekuatan iman akan menghasilkan mutiara-mutiara kata yang elok didengar dan memancarkan kebenaran.


Imam Ali bin Abi Talib berpesan: “Tenangkanlah hati dalam waktu-waktu tertentu, kerana jika hati itu merasa letih ia akan menjadi buta”

Ibnu Munkadir berkata: “Bagiku nikmat dunia ini hanya ada pada tiga perkara, qiamullail, silaturrahim dan solat berjemaah”. Wahai insan yang beriman, renungkanlah dirimu agar kamu mengetahui hakikat dirimu sendiri, dengan demikian kamu akan mengenali Pencipta Yang Maha Agung. Berilah penawar dalam jiwa agar ia tetap suci dan tunduk pada Ilahi.

Sabda Rasulullah s.a.w. yang bermaksud: Rebutlah peluang lima sebelum lima:Masa muda sebelum tiba masa tua. Masa sihat sebelum tiba masa sakit. Masa lapang sebelum tiba masa sibuk. Masa kaya sebelum tiba masa papa. Dan masa hidup sebelum tiba masa mati.”

Salam hina Flower maaf terlalu sibuk kini siang dan malam.

Tanpa Nama berkata...

Drp bagi elaun ni baik naikkan gaji lagi 25 % ! Elaun ni tak yah naik pun takpe !

Tanpa Nama berkata...

yang atas nie memang tak study ekonomi. kalau naik elaun..tak kena cukai..kalau naik gaji kena cukai? mana u mau? cinabeng betul...

Tanpa Nama berkata...

“Jumaat lalu, beliau (Ali) mengumumkan lebih 80 jenis elaun penjawat awam akan dikaji semula dan memandangkan kepemimpinan tertinggi CUEPACS mengadakan pertemuan bersamanya esok (hari ini -14.2.2013), maka kita akan turut mengemukakan beberapa cadangan untuk dipertimbangkan kerajaan.

.........................................

Ada berita ke pertemuan cuepacs dengan Ali. Bagitaulah rakan2 di sarawak

Tanpa Nama berkata...

Org study ekonomi kata.... i mau dua2, cinabeng sungguh...

Tanpa Nama berkata...

kmu tak dapat elaun wilayah? 17.5% dr gaji pokok?

Tanpa Nama berkata...

Konsep 1M'sia patut ditukar menjadi konsep rojakm'sia kerana byk perkara yg tidak dilaksanakan secara adil dan saksama. Gaji minimum dah tak sama semananjung rm900, sabah/sarawak rm800; infrastraktur spt jlnraya kat sabah/sarawak bertaraf highway zaman 50an, harga rumah dan segala2nya berbeza ratusan hingga ribuan ringgit. Hanya org semenanjung yg tak pernah bekerja di sabah/sarawak saja yg buta tentang isu2 yg mendiskriminasikan rakyat sabah/sarawak ni. Para pemimpin yg degil dan tidak mengindahkan kebenaran isu2 harus digulingkan dan diadili supaya menjadi pengajaran kpd bakal2 pemimpin yg sekadar nak penuhi agenda peribadi dan suku sakat.

Tanpa Nama berkata...


Jangan lupa kepada perkhidmatan BOMBA dibawah KPKT yang selalu tertinggal dari segi gaji dan elaun.

Bapak aku kerja BOMBA. Gaji macam kerani gred 17 tapi tugas sangat bahaya. Sebagai anak aku rasa INI TIDAK ADIL. Patutnya Bomba biasa paling tidak Gred KB22. ELAUN KRITIKAL patut DAPAT sebab kerja gila-gila melawan api, melawan arus air, melawan graviti, melawan perasaan simpati, ngeri, takut, loya dan ketahanan diri sebagai manusia biasa, dan tak semua orang sanggup dan hendak buat. Saya harap CUEPACS, SPA, JPA dan KPKT dapat duduk ber Mesyuarat Kajian dan Pelaksanaan Gaji Baru Skim Perkhidmatan Bomba dan Penyelamat Malaysia. Saya rasa sudah sampai masanya sebab ANGKATAN TENTERA, POLIS, KASTAM, IMIGRESEN telahpun dapat rasa kelebihan semakan gaji dan elaun lebih-lebih CIKGU macam saya.

Tanpa Nama berkata...

Semuanya hanya retorik sbgai pancingan undi PRU yg x lma lg.

Tanpa Nama berkata...

BR1M mungkin naik RM 1000,tak boleh ke elaun perumahan naik RM 450.

Tanpa Nama berkata...

Kaji...kaji...kaji....jangan tak kaji.
..






peminat elaun berkata...

cepatlah kasi RM480 elaun perumahan...

22HB Februari 2013, Parlimen Bubar.

Tanpa Nama berkata...

Apa pun nanti golongan ckgu cikgi yg untung,walaupun sebenarnya golongan puak ni la yg ramai jd penentang kerajaan,bukan tomahan tp kenyataan.

Tanpa Nama berkata...

Aku cadangkan COLA naik RM500. Semua PA dapat tidak kira tinggal di kuarters atau tidak. Tinggal kuarters hanya potong elaun rumah sahaja! Elaun COLA hanya untuk gred 1-47. Gred 48 ke atas tidak perlu sebab dah ada Elaun Keraian!

jebatn9 berkata...

Salam,

apa pun memang patut diberi insentif kpd semua PA yg berkhidmat utk negara ni….elaun rumah tu patut gred 1 sampai gred 40 dpt rm500 sebulan…gred 41-48 dpt rm700 sebulan dan gred 52 keatas dpt rm1000 baru dpt meningkatkan kualiti hidup PA ni dimana depa dpt beli/sewa rumah yg selesa bagi keluarga….bagi COLA tu sya cadangkan hapuskan saja tapi dimasukkan dlm elaun khidmat awam,kira ok la rm300 tu boleh lepas isi minyak kereta/motor dan bayar tol…..sekarang elaun khidmat awam tu patut dinaikkan rm100 sama rata bagi semua gred….rm100 tu boleh bagi kat anak2 duit poket depa..Bagi mencapai negera berpendapatan tinggi pada tahun 2020…..gaji minimum bagi pemegang ijazah ialah rm5000 sebulan dan gaji terendah bagi pemegang PMR ialah rm1500 sebulan…..selamat maju jaya dan negara tak akan bangkrap pun kalau PA bergaji tinggi sbb PCB tetap dikenakan terhadap mereka dan rezki tu milik Allah bukan hakmilik kekal BN/UMNO/PR…wassalam

Tanpa Nama berkata...

pembetulan: gred 44 ke atas yg ada elaun keraian. Setahu saya elaun keraian bg menggantikan elaun khidmat awam (EKA) yg tak diperolehi oleh gred bkenaan.

Tanpa Nama berkata...


INI NAK BAGI NAIK GAJI YG DAH TUA BANGKA, YG PRODUKTIVITI MENURUN & SELALU MERAJUK TUA...MACAM MANA NI...LEBIH BAIK BAGI NAIK GAJI UTK SEMUA PA YG KATEGORI SOKONGAN PERATUSANNYA LEBIH CKIT DARI KATEGORI PROFESIONAL...BARU DIKATAKAN KERAJAAN BIJAK

Tanpa Nama berkata...

WAKIL CUEPAC DARI SARAWAK & SABAH...ADA BINCANGKAH UTK NAIK KAN ELAUN WILAYAH KERANA SWAK & SABAH TIDAK DIBAGI COLA SETAHU SAYA SELAMA INI...JANGAN BIAR PA DARI SWAK & SABAH MERAJUK TAU...

Tanpa Nama berkata...

28hb dah hampir dan 2 minggu selepas tu yang paling cepat PRU13 akan terlaksana, jadi sebelum 28hb nilah yang kerajaan mesti beri kata putus semua janji2 baik gaji, elaun dan lain-lain kemudahan yang diwar-warkan...kalau terlewat nanti kerajaan sekarang akan berputih mata untuk menerajui NEGARA...

Tanpa Nama berkata...

Sebab awak ingat diri awak tak akan menjadi tua bangka kerana awak adalah patung batu yg kekal sama selamanya. Inilah pemikiran org yg sekadar lulus spm dan ke bawah. Malas bersekolah tapi nakkan segalanya mengatasi org yg jauh lebih pakar dan berpelajaran tinggi. Bodoh sombong!

Tanpa Nama berkata...

Tak logik jika nak samakan elaun itp tu. Sepatutnya gred jawatan lantikan biasa harus disamakan manakala utk jawatan naik pangkat elaun itp harus lebih tinggi berasaskan gred baru adil. Naik dah jawatan naik pangkat maka mesti ada kelebihan dan motivasi utk terus berkhidmat dgn gigih. Biar kita rasional sikit bukan ikut sedap hati bercakap. Org lain pun manusia dan punyai cita2 so jgn terlalu pentingkan diri.

Tanpa Nama berkata...

Dah tahu gred 17 mengapa nak hidup bergaya spt gred 54/jusa. Ukurlah baju di badan sendiri. Inilah cara hidup org malaysia, biar mati action jgn mati accident. Org kpg yg tak kerja makan gaji lagi tak merungut malah hidup happy dan panjang umur pula tu. Hidup t org kpg tak stress spt PA yg sentiasa stress buatan sendiri. Padan muka kerana tamak wangringgit dan harta.

Tanpa Nama berkata...

Gred44 tak nikmati elaun keraian lah. Gred 48 dan ke atas je.

Tanpa Nama berkata...

Saya setuju kerajaan terus bela nasib guru kerana kerajaan takut guru ajar pelajar tentang konsep arab spring/bersih tapi kotor dll. Hidup cikgu. Sapa tak jadi cikgu rugi besar. Salahkan diri anda kerana tak pohon jadi cikgu dulu. Hidup cikguuuuuuuuuuuuuuu kerana tanpa cikgu aku tak reti nak tulis dlm blog kupek yg kopek ni.

Tanpa Nama berkata...

kepala butuh nak kaji apa lagi...puak2 bangsat ni baik hgpa pi kaji pasai pa bila stim ja batang aku tegak....haram jadah punya cuepacs n kerajaan la ni hgpa ngat PA2 ni bangang cam hgpa...just bcoz u fucking dumb assess are stupid don't take for granted that others r like u....

Tanpa Nama berkata...

pelik.... knp saya gred44 dpt elaun keraian tp tak dpt EKA? Mohon penjelasan. ....

Tanpa Nama berkata...

Inilah taktik org politikus sama spt tikus yg byk menyusahkan org yg tak berdosa. Tak kira dimana negara, para politikus inilah yg menjadi punca segala jenayah. Politikus kaya raya tapi rakyat hidup miskin maka tak salah rakyat bangun menentang kerana yg miskin pun manusia yg nak makan minum spt org politikus yg tak bosan kehausan wang dan harta berkoyan2.

Tanpa Nama berkata...

http://www.carigold.com/portal/forums/printthread.php?t=381476&pp=10&page=5

Tanpa Nama berkata...

Betul tu, ini mesti kerja PA muda yg punyai umur statik. Tapi sign opsyen persaraan 60 tahun. Pelik mengapa pilih 60 tahun? Sepatutnya pilihlah umur persaraan 30 tahun kah kerana PA muda ni muda selamanya. Ini betul2 bodoh punya PA maka tak hairan kerajaan enggan dengar cadangan mereka.

Tanpa Nama berkata...

salam..sory menyibuk..rse nye klau bgi en ni gji lbih 5ribu sblan pon xckup kot..ukur bju d bdan sendiri la..syukur la ape yg ada..

Tanpa Nama berkata...

kerajaan umpan kenaikan elaun, pa umpan undi pru13....kita tengok siapa yg kena!

Tanpa Nama berkata...

Ko pikir ko punye gred aje... Kalau nk sewe rumah.. Ade owner tu tanye ko kje gred ape.. Kalau gred 41 owner letak sewe mahal.. Kalau ko gred 17 owner letak murah.. Ade ke? X kan.. Same je kan...

Tanpa Nama berkata...

TERBARU...DARI MULUT KSN SENDIRI(ELAUN RUMAH BARU)
GRED 1-40: RM300
41: RM500
44: RM750
48: RM900
52: RM1000
54: RM1200
tak yah tunggu pengumuman, kuatkuasa jun 2013

zulkarnai is an Army Personel.( Aree Bihunsup Ex Service ) berkata...

Wow...semua mntak naik elaun..hebat...huhuhu...

Aku tak mntak apa pun..yang aku mntak..negara Malaysia aman dan makmur...itu sudah memadai...

Sentiasa bahagia dengan apa yang ada ...usaha tangga kejayaan...

Tanpa Nama berkata...

RAMALAN BANCIAN PRU-13 -
85% pengundi PULAU PINANG masih kekal DAP PRU-13 nie, 88% pengundi KELANTAN masih kekal PAS PRU-13 nie, 75% pengundi SELANGOR masih kekal PR PRU-13 nie, 92% pengundi KEDAH masih kekal PAS PRU-13 nie, 69% pengundi JOHOR kerajaan baru PR PRU-13 nie, 55% pengundi TERENGGANU kerajaan baru PAS PRU-13 nie, 50% pengundi PAHANG kerajaan campuran BN-PR PRU-13 nie, 63% pengundi MELAKA masih kekal BN PRU-13 nie, 78% pengundi NEGERI SEMBILAN kerajaan baru PR PRU-13 nie, 79% pengundi PERAK kerajaan baru DAP PRU-13 nie, 58% pengundi PERLIS kerajaan baru PAS PRU-13 nie, 58% pengundi PAHANG masih kekal BN PRU-13 nie, 79% pengundi WILAYAH PERSEKUTUAN kerajaan baru PR PRU-13 nie, 58% pengundi SABAH kerajaan baru PR PRU-13 nie dan 67% pengundi SERAWAK masih kekal BN PRU-13 nie..

Tanpa Nama berkata...

RAMALAN BANCIAN PRU-13 -
85% pengundi PULAU PINANG masih kekal DAP PRU-13 nie, 88% pengundi KELANTAN masih kekal PAS PRU-13 nie, 75% pengundi SELANGOR masih kekal PR PRU-13 nie, 92% pengundi KEDAH masih kekal PAS PRU-13 nie, 69% pengundi JOHOR kerajaan baru PR PRU-13 nie, 55% pengundi TERENGGANU kerajaan baru PAS PRU-13 nie, 50% pengundi PAHANG kerajaan campuran BN-PR PRU-13 nie, 63% pengundi MELAKA masih kekal BN PRU-13 nie, 78% pengundi NEGERI SEMBILAN kerajaan baru PR PRU-13 nie, 79% pengundi PERAK kerajaan baru DAP PRU-13 nie, 58% pengundi PERLIS kerajaan baru PAS PRU-13 nie, 58% pengundi PAHANG masih kekal BN PRU-13 nie, 79% pengundi WILAYAH PERSEKUTUAN kerajaan baru PR PRU-13 nie, 58% pengundi SABAH kerajaan baru PR PRU-13 nie dan 67% pengundi SERAWAK masih kekal BN PRU-13 nie..

KERAJAAN MESTI UMUMKAN KENAIKAN COLA,ITP,EKA,KENAIKAN PANGKAT DAN KENAIKAN GAJI SEBELUM PRU-13 NIE, SEKIRANYA TIDAK JUGA DIUMUMKAN SEBELUM PRU-13 NIE, UNDI KAMI 1.4 JUTA PA, ADALAH MILIK PAKATAN RAKYAT PRU-13 NIE.. ANDA PA SEMUA SETUJU..?



Tanpa Nama berkata...

Aku tak mntak apa pun..yang aku mntak..negara Malaysia aman dan makmur dibawah kepmpn PR selepas PRU13 ini nanti

Tanpa Nama berkata...

KERAJAAN MESTI UMUMKAN KENAIKAN COLA,ITP,EKA,KENAIKAN PANGKAT DAN KENAIKAN GAJI SEBELUM PRU-13 NIE, SEKIRANYA TIDAK JUGA DIUMUMKAN SEBELUM PRU-13 NIE, UNDI KAMI 1.4 JUTA PA, ADALAH MILIK PAKATAN RAKYAT PRU-13 NIE.. ANDA PA SEMUA SETUJU..?

**************************************************************************

Setuju dan disokong 100%. Kalau tak bagi sebelum PRU13, kami pangkah Pakatan Rakyat. BRIM, BR2M, KR1M semua boleh buat berbilion2, takkan untuk kami penjawat awam tak boleh buat!

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS dijangka mengemukakan beberapa cadangan berhubung kenaikan elaun penjawat awam dalam pertemuan kesatuan sekerja itu bersama Ketua Setiausaha Negara (KSN), Datuk Seri Dr Ali Hamsa di Putrajaya, hari ini.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

BERITA PALING MANGKOK HAYON DRP PRESIDEN CUEPACS. MUHYIDIN DAH PUNG PANG PUNG PANG KELUARKAN KENYATAAN, RUPANYA CUEPACS BARU NAK HANTAR CADANGAN!!! APA PUNYA LEMBAP LAAAA. WOIII LETAK JAWATAN AJE LAAAA.

Tanpa Nama berkata...

Syukur Alhamdulillah
atas rezeki Allah.
namun kerjaan kena fikirkan juga nasib kakitangan bawahan ni. zaman zaman PA lama dulu gaji Rm 1k-2k mmg tinggi nilainya. Zaman sekarang tak sama, kos sara hidup jauh beza.
dibandar ka pinggir bandar ka tak usah cakaplah..
harga rumah melambung lambung.itu belum kos2 lain... mana ada free semua kena bayar. yg gaji dh tinggi tu memang lah rasa selesa,ni yg baru2 ni apa cerita...habis berjimat belum cukup bulan dh kontang fikirlh sikit nasip PA Baru, buat part time lebih nanti bos mula bising2.... sebab dtg kerja mata bengkak katanya boleh menjejaskan prestasi tambahnya lg....bos tak apa mcm2 perniagaan boleh buat, dtg lambat tak apa tak ada org marah maklumlah
ada kuasa mutlak.kpd kerajaan yg dikasihi yg duk memerentah sekarang ni jeling2lh sikit poket PA bawahan ni.

N17 berkata...

wahai cik omar, habis yang boss dah dapat ITP RM1000 ke atas tu apa cer? Adakah nak selaraskan kepada RM450 jugak wahai cik omar? cerita biorlah jelas, bior terang.... Aku setuju sangat kalau ITP orang PTD dan pengarah2, KSU2, timbalan KSU2, ketua2 pengarah dan boss yang lain tu turut diselaraskan menjadi RM450 sahaja sebulan supaya sama rata. Ini baru adil

Ali Marjono N17 berkata...

Alaaaaaa....kita dapat naik elaun pun bukan kita nak joli. Kita nak bayar saman aes laa. Kejaan jugak yang untung kan!!

Tanpa Nama berkata...

Sapa cakap orang tuan makin nak pencen makin malas atas lembap. Di opis aku (JPPH) orang tua lah yang rajin. Sementara yang muda dan perkasa jadi pemalas pulak. Macam manalah JPPH nak maju...

Tanpa Nama berkata...

Memang betullah staf kerajaan yang muda-muda sekarang ramai yang suka ponteng, cari salah orang je. Sudah kurang lagi kerja berpasukan seperti yang di arahkan oleh kerajaan. Alasannya itu tak pandai dan ini tak pandai.. orang lamalah yang ajar mereka malah ajak makan dan minum.. bila dah pandai dan dah gaji besar orang lama ni dihina-hina dan macam-macam tak betul. Orang yang dah maksimum gajinya dan untuk dapat sedikit habuan dicemuhnya macam-macam. ???

Tanpa Nama berkata...


aku tak puas hati lah fasal BRIM ni, ramai yang berpendapatan besar pakai merc, BMW dan kaya raya boleh dpt. ramai yang aku kenal pendapatannya ada yang RM5,000 keatas pun ada tapi macamana boleh duit tu... dia org kerje sendiri boleh tipu macam-macam. Mereka yang pendapatan 3,001.00 tak boleh tapi yang pendapatan 2,999.00 pula boleh.. tak adil betul...

Tanpa Nama berkata...


AMANAT TERAKHIR!!!JANGAN BAGI NASIB TERGADAI...TEPATI LAH JANJI NAK TAMBAHBAIK SSM DGN KENAIKKAN GAJI DAN ELAUN....HARAP BAGI IKUT PERATUSAN KATEGORI PA...YANG GAJI KURANG ,PERATUSAN LEBIH CKIT...TINDAKAN BEGINI MENYELAMATKAN,,,FIKIR2 KAN...

Tanpa Nama berkata...

Alkisah perjalanan dua beranak, seorang kanak-kanak dan seorang dewasa melalui beberapa perkampungan bersama seekor keldai. Pada mulanya dua beranak tersebut berjalan kaki manakala keldainya untuk mengangkut barangan. Ketika melalui satu penempatan maka berkata seorang penduduk, tengok tu betapa bodohnya kedua beranak itu ada kenderaan tidak digunakan dengan betul. Tunggang je la keldai tu.
Mendengar kata-kata tersebut, maka si ayah mengangkat si anak menunggang keldai tersebut. Ketika melewati satu penempatan lain maka berkata seorang penduduk, tengok tu, tak bersyukurnya seorang anak. Dia bersenang linang nenunggang keldai manakala ayahnya yang tua dibiarkan berjalan kaki. Bersetuju dengan kata-kata itu maka si ayah pula menunggang kaldai manakala si anak berjalan kaki sambil meneruskan perjalanan.
Ketika melalui satu perkampungan lain mereka sekali lagi ditegur, Huh bodohnya si ayah, adakah patut dibiarkan anaknya yang kecil berjalan kaki sedangkan dia bersenang linang menunggang keldai. Mendengar kata-kata itu lantas si ayah menarik tangan si anak meunggang keldai bersamanya. Perjalanan diteruskan.
Ketika melewati satu lagi penempatan sekali lagi mereka ditegur, tengok tu ada dua beranak yang tak berhati perut. Adakah patut mereka menganiaya binatang, tak cukup dengan dipaksa membawa barangan ditunggang pula oleh mereka anak beranak.
KESIMPULANNYA; MANUSIA TAK DAPAT MEMUASKAN KEHENDAK SEMUA MANUSIA LAIN SEKALIGUS, FIKIR-FIKIRKANLAH.

Tanpa Nama berkata...

Dicadangkan jika diberi perubahan kepada elaun perumahan atau apa-apa elaun, jangan dinyatakan gred sbaliknya nyatakan kelulusan supaya mereka sedar siapa diri mereka contohnya Sekolah rendah RM1000, SRP RM500, SPM RM400, Diploma RM300, Ijazah sarjana muda RM200, Sarjana RM100, PHD dan ke atas RM1

Tanpa Nama berkata...

BETUL TUAN....
MASALAH NYE LAIN PULAK BERLAKU KT KAMPUNG KITE.....
PAPA KITE YG PUTIH & MAMA KITE YG MONTEL DIBAWA OLEH SERIBU KELDAI YG BODOH.
KITE ANAK YG HITAM NI DI BAWA OLEH DUA KELDAI YG KURAP.
BELUM SEMPAT MULA PRJLNAN N BELUM DITEGUR ORG KG, TIBA2 SUDAH DITEGUR
OLEH SERIBU KELDAI BODOH TD. KENAPA HANYA KITE SERIBU KELDAI BODOH YG BAWA PAPA DAN MAMA' SEPATUTNYA ADA SERIBU LG KELDAI LAGI BODOH YG BAWA BARANG2 MAMA MOTEL. TAMBAH SERIBU KELDAI BODOH TD LG, KENAPA RAMAI SNGT KELDAI YG BAWAK SERIBU ANAK HITAM TU, DUA EKOR....SEPATUTNYE SEKOR SAJA. ANAK2 SEPATUTNYER BERSYUKUR DGN SEKOR KELDAI YG DIBERI UNTUK KONGSI BERIBU2 ADIKBERADIK TU. SAMBUNG SERIBU KELDAI TD...
CUKUP LER..MLS NK NAIP DOH....keldai yg cerdik boleh paham dh kot

Tanpa Nama berkata...

Aku kt trg...
AKU BRIM TK DAPAT...
BINI AKU TK DAPAT...
WANG EHSAN AKU TK DAPAT...
BINI AKU PN TK DAPAT....
RUMAH MESRA RAKYAT AKU TK DAPAT ...
BINI AKU PN TK DAPAT.....
DUIT RAYA AKU TK DAPAT....
BINI AKU PN TK DAPAT....
BAJA PADI AKU TK DAPAT....
BINI AKU PN TK DAPAT....
BANTUAN AWAL PERSEKOLHN AKU TK DAPT
BINI AKU PN TK DAPAT....
MOTO RODA TIGA AKU TK DAPAT....
BINI AKU PN TK DAPAT....
REBET BELI TEL AKU TK DAPAT....
BINI AKU PN TK DAPAT....
BISP AKU TK DAPAT...
BINI AKU PN TK DAPAT....
BANTUAN JKM AKU TK DAPAT....
BINI AKU PN TK DAPAT.....
DAN BANYAK LG......
JADI.....

UNDI BARISAN NASIONAL AKU TK DAPAT
BINI AKU PN TK DAPAT

Tanpa Nama berkata...

Salah org lama lah tu... Tak pandai ajar.@ SALAH AJAR...

Tanpa Nama berkata...

Mulo2....Mohyidin kato..akan ado berita gembira akan diumum untuk pa...
Lepas tu....Ali kato....kita akan kaji lebih 80 elaun....
Kemudion.....Omor kato...kito akan ajukan cadangan kenaikan elaun kito....
Akhir....PA kato....tk paham aku...kita akan undi pakatan rakyat pru13 nnti

Tanpa Nama berkata...

Sembang kemaih....tapi sayang....

Tanpa Nama berkata...

Idea dari org tanjung rambutan amat baik utk org2 serumpun dgnnya. Teruskan cadangan yg paling bodoh tu.

Tanpa Nama berkata...

kau org 1.4 juta PA, sampai kiamatlah kena kencing dgn PM,TPM,KPPA,KSU,CUEPACS katanye nak naik gajilah, elaunlah, time basedlah, kaji dah berapa lama kajilah, hingga kini tiada ape-ape keputusan pun, inilah penipuan terbesar dalam sejarah dunia ke atas 1.4 juta PA oleh kerajaan BE END..!! anda semua tertipu..!!

Tanpa Nama berkata...

Haram orang MELAYU & ISLAM undi DAP & PKR!!!

Tanpa Nama berkata...

Bas Bawa Rombongan Program PM Terhumban Ke Parit

SIMPANG PULAI - “Saya sempat bergayut di palang berhampiran kerusi sebelum melihat penumpang lain terhumban dan terhimpit ke sebelah kiri bas,” ujar Urusetia Persatuan Orang Asli Kelantan, Jabbar Salleh, 53.

Jabbar adalah seorang daripada 36 Orang Asli yang menaiki bas persiaran dalam perjalanan dari Gua Musang, Kelantan ke Universiti Teknologi Mara (UiTM) Seri Iskandar dekat sini.

Bas tersebut adalah salah satu daripada 25 bas yang membawa kira-kira 1,000 Orang Asli dari Kelantan bagi menghadiri Program Himpunan Perdana Warga Orang Asli Bersama Perdana Menteri dan Pelancaran Program Mengubah Destini Orang Asli di Padang A, petang semalam.

Dalam kejadian jam 2 petang itu, bas yang dinaiki kumpulan Orang Asli terbabit dipercayai terbabas lalu melanggar bahagian kanan sebuah lagi bas yang turut mengikuti konvoi tersebut sebelum masuk ke dalam parit berhampiran.

Kejadian yang berlaku di Kilometer 15, Cameron Highlands-Simpang Pulai berhampiran Pos Slim itu turut mengakibatkan seorang maut manakala lima lagi cedera parah manakala 10 yang lain hanya mendapat rawatan pesakit luar dan mereka semua dibawa ke Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB).

Jabbar berkata, bas tersebut dalam keadaan tidak stabil ketika melalui selekoh dan dipercayai mengalami kerosakan gear ketika menuruni bukit sebelum melanggar bas di hadapan sehingga mengakibatkan bas terbabas masuk ke dalam longkang.

Tanpa Nama berkata...

“Selepas bas terhumban masuk ke dalam parit, kesemua penumpang yang duduk di sebelah kanan terjatuh ke sebelah kiri sehingga mengakibatkan ramai daripada penumpang cedera akibat kejadian itu.

“Saya dan beberapa penumpang keluar mengikut pintu pemandu bas manakala selebihnya mengikut pintu belakang,” katanya.

Seorang lagi penumpang bas yang terselamat, Kemboh Dollah, 22, berkata, dia yang duduk bersama kakaknya di barisan ketiga belakang tempat duduk pemandu hanya mendengar jeritan penumpang lain sebelum bas terbabas memasuki longkang di sebelah kiri jalan.

“Kami berdua terkejut dan tidak mampu berbuat apa-apa hanya berharap sesuatu yang buruk tidak berlaku,” katanya yang serik untuk menaiki bas selepas terbabit dalam kemalangan itu.

Bergesel dengan bas lain

Sementara itu, Ketua Polis Perak, Datuk Mohd Shukri Dahlan berkata, kemalangan tersebut berlaku apabila bas tersebut bergesel dengan bas persiaran yang lain sebelum dihimpit ke tepi sehingga mengakibatkan ia masuk ke dalam longkang berhampiran.

Tanpa Nama berkata...

Menurutnya, bas yang bertolak dari Pos Hendrop, Gua Musang itu dalam perjalanan ke UiTM Seri Iskandar untuk menghadiri program bersama perdana menteri.

“Bagaimanapun, setibanya mereka di Kilometer 15 Cameron Highlands-Simpang Pulai bas tersebut mengalami kemalangan mengakibatkan 36 penumpang bas terhimpit ke sebelah kiri bas.

“Polis, bomba dan Jabatan Perkhidmatan Awam Malaysia (JPAM) bekerjasama membantu mengeluarkan mangsa yang tersepit.


“Akibat kemalangan itu, seorang maut setengah jam selepas mendapat rawatan di hospital, lima daripadanya separuh kritikal manakala 18 lagi mendapat rawatan pesakit luar, “ katanya.

Katanya, mangsa maut dikenali sebagai Mali Along, 21, pelajar Institut Kemajuan Ikhtisas Pahang (IKIP), Kuantan.


“Mangsa yang maut dipercayai akibat kecederaan dalaman dan kes tersebut disiasat di bawah kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987,” ujarnya.

Dalam perkembangan berkaitan, Setiausaha Politik Menteri Besar Perak, Datuk Shalimin Ahmad Shaffie berkata, kerajaan negeri dan Jabatan Kemajuan Orang Asli (JAKOA) akan membantu menguruskan jenazah mangsa serta membantu mangsa lain yang cedera dalam kemalangan itu.

Tanpa Nama berkata...

PM lawat mangsa nahas

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bersama isteri, Datin Seri Rosmah Mansor, Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah (KKLW), Datuk Seri Mohd Shafie Apdal dan Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir turut meluangkan masa selama 15 minit melawat mangsa di Wad Kecemasan HRPB.

Najib turut meluahkan rasa simpati dan menghulurkan sumbangan kepada mangsa yang terbabit dalam kemalangan tersebut.

Tanpa Nama berkata...

Termasuk kamu jugak kan?

Tanpa Nama berkata...

Nk minta penjelasan. Sy skrg DG41 dan dah 4 kali kenaikan gaji, jadi basic skrg jadi RM2754. Tp kenapa DG41 yg baru keja skrg RM2220 dan ditambah 4 kali kenaikan iaitu setelah 4 tahun mereka bekerja, basic mereka menjadi RM3K lebih. Sedangkan kami berada di bwh skim gaji yg sama. Ini satu ketidakadilan. Kalu mcm ni la, kami keja ala kadar shj lah, bg mereka yg bru keja la wat keja bnyk cikit.

Tanpa Nama berkata...

MUNGKIN WANG RAKYAT BYAK TIRIS DAH..TAK ADA NAK BAGI NAIK ELAUN & GAJI...ALAMAT KIAMAT LAH...BUKAN ORG PKR YG BERI FATWA, ORG BN PUN PANDAI JUGA IA..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Nk minta penjelasan. Sy skrg DG41 dan dah 4 kali kenaikan gaji, jadi basic skrg jadi RM2754. Tp kenapa DG41 yg baru keja skrg RM2220 dan ditambah 4 kali kenaikan iaitu setelah 4 tahun mereka bekerja, basic mereka menjadi RM3K lebih. Sedangkan kami berada di bwh skim gaji yg sama. Ini satu ketidakadilan. Kalu mcm ni la, kami keja ala kadar shj lah, bg mereka yg bru keja la wat keja bnyk cikit.

Sabtu, Februari 16, 2013 5:18:00 PTG


-------------------------------

sebab cerdik pandai yang buat jadual gaji tu menjawat jawatan pegawai tadbir dan diplomatik

itulah penjelasannya.

Tanpa Nama berkata...

Najib2, awat la ang umum dlu, kenaikan gaji ikut gaji semasa. Caca merba habis jadinya. Patutnya kenaikan ikut gaji pokok pada permulaan posting keja.

Jadual gaji kalu semua nk taw, kat malaysia ja yg xdak, negara len d dunia ni semua ada

Kesimpulannya, najib ngn muyidin kena wat jadual gaji segera sblum jadual keja Pm dgn TPM jadi hak milik org len.

Tanpa Nama berkata...

Nk minta penjelasan. Sy skrg DG41 dan dah 4 kali kenaikan gaji, jadi basic skrg jadi RM2754. Tp kenapa DG41 yg baru posting keja skrg RM2220 dan jika ditambah 4 kali kenaikan mereka nanti iaitu setelah 4 tahun mereka bekerja, basic mereka menjadi RM3K lebih. Sedangkan kami berada di bwh skim gaji yg sama. Ini satu ketidakadilan. Kalu mcm ni la, kami keja ala kadar shj lah, bg mereka yg bru keja la wat keja bnyk cikit.

lyrxxx berkata...

Setia pada kerajaan bkn parti

lyrxxx berkata...

Kurang2 nye bini kau gaji beso

Tanpa Nama berkata...

Sepatutnya mcm tu lah baru adil. Takkan nak samaratakan dgn gred 1.

Tanpa Nama berkata...

Betul juga... kita sentiasa tertipu... lebih baik jadi PA pakai gred SPM saja... ada PHD pun takada guna....

Tanpa Nama berkata...

SENARIO SEBENAR-

Januari : Berita baik bakal.diumum untuk pejawat awam, 80 jenis elaun akan dikaji bla bla bla
Februari : umum.berita baik.tuntutan penjawat awam diluluskan berkuatkuasa bulan mei 2013 untuk.beri laluan jentera kerajaan transformasi negara. Penjawat awam kebanyakn gembira dan menyokong pimpinan najib.
PRU13 (dijangka bulan mac) : BN kekal sebagai kerajaan untuk 5 tahun lg. Semua penyokong bertepuk tangan sama gak rosmah
Bulan mei: kenaikan elaun PA ditangguhkan kerana kerajaan kekurangan dana dan demi rakyat kerajaan perlu menangani masalah kenaikan harga barang..subsidi dan bla bla bla...

Rais yatim tampil memberi bantuan: semua saluran tv DILARANG BANGKIT HAL ELAUN PA dan disiarkan berita pembangunan rakyat semata2.

Last2..pak omar puun cakap.KITA FAHAM BEBAN EKONOMI YG PERLU DITANGGUNG OLEH KERAJAAN.OLEH ITU PA HARUS BERSYUKUR DAN BERSABAR SERTA TERUS KOMITED DALAM MELAKSANAKAN TANGGUNGJAWAB SERTA MEMBANGUNKAN NEGARA SEJAJAR DENGAN SLOGAN KERAJAAN 1Malaysia Rakyat didahulukan..pencapaian ditamakan..

Tanpa Nama berkata...

presiden kita ni selalu perjuangkan satu2 benda utk kumpulan sokongan je... kump sokongan ni kelulusan x tinggi, tapi bila minta naik gaji ke, naik elaun ke mesti nak lebih dr kumpulan profesional... last2 nasib kump profesional ni x da sapa nak perjuangkan... ambil la ikhtibar akibt drp kenaikan gaji yg x sama persen pd tahun 2007. kesannya, gaji jadi cerca merba...
jangan buat sesuatu hanya utk kepentingan sendiri aje.,

Tanpa Nama berkata...

Setuju.....
Aku dgn junior sama2 dg41, gaji junior aku setahun tapi gaji dia lebih tinggi dr aku....
Itu sebbnyer....duk tunggu s/jaya perbetulkan. Tk tau bl lg la nk keluar ni..

Tanpa Nama berkata...

geng profesional ni bodo sebenarnya.. dia ni sain jah.. baca pun dok.. pah tu mengarah jah lebih...mengulau pun kuat.. nak jumpa ada urusan bukan main payoh.. pilih-pilih orang jah.. tak caya gilah pejabag demo tu.. main golf sema orang lain suport...

Khidmat Sokongan berkata...

Kepada Golongan Profesional...yg mengeluarkan fakta menyatakan Golongan Sokongan ini tiada kelululsan,maybe dia ne berkhidmat di ulu rasanya,tidak mengalami transformasi yang kian rancak.Utk pengetahuan anda skrg PT N17 terutamanya bukan setakat kelulusan SPM saja,kebanyakan telah memiliki Dip,hatta Ijazah pun ramai.Cuma rezeki belum dapat mengisi jawatan dengan Kelulusan Tertinggi kami.Jadi bila berkata Sila berfikir gunakan akal fikiran dan ilmu yang cukup.Kelak anda juga yang malu dan hanya memalukan "golongan Profesional".

Che Ismail berkata...

Kalau ketua Jabatan bengong-bengong senang saja- pegang tumbuk muka dia atau asidkan saja muka dia - hahaha baru ballance dengan kita yang dinyaya oleh dia

Tanpa Nama berkata...

semua pengampu org2 kaya...puiii

Tanpa Nama berkata...

tempat keja aku lg best...tender mknn(janggut) bole suply kasut,helmet,basikal mcm2 lg la...x ke punye sial kroni2 dorg ni...hrp2 kantoi la dorg pasni ngan sprm

Tanpa Nama berkata...

RAMALAN BANCIAN PRU-13 -
85% pengundi PULAU PINANG masih kekal DAP PRU-13 nie, 88% pengundi KELANTAN masih kekal PAS PRU-13 nie, 75% pengundi SELANGOR masih kekal PR PRU-13 nie, 92% pengundi KEDAH masih kekal PAS PRU-13 nie, 69% pengundi JOHOR kerajaan baru PR PRU-13 nie, 55% pengundi TERENGGANU kerajaan baru PAS PRU-13 nie, 50% pengundi PAHANG kerajaan campuran BN-PR PRU-13 nie, 63% pengundi MELAKA masih kekal BN PRU-13 nie, 78% pengundi NEGERI SEMBILAN kerajaan baru PR PRU-13 nie, 79% pengundi PERAK kerajaan baru DAP PRU-13 nie, 58% pengundi PERLIS kerajaan baru PAS PRU-13 nie, 58% pengundi PAHANG masih kekal BN PRU-13 nie, 79% pengundi WILAYAH PERSEKUTUAN kerajaan baru PR PRU-13 nie, 58% pengundi SABAH kerajaan baru PR PRU-13 nie dan 67% pengundi SERAWAK masih kekal BN PRU-13 nie..

KERAJAAN MESTI UMUMKAN KENAIKAN COLA,ITP,EKA,KENAIKAN PANGKAT DAN KENAIKAN GAJI SEBELUM PRU-13 NIE, SEKIRANYA TIDAK JUGA DIUMUMKAN SEBELUM PRU-13 NIE, UNDI KAMI 1.4 JUTA PA, ADALAH MILIK PAKATAN RAKYAT PRU-13 NIE.. ANDA PA SEMUA SETUJU..?


Tanpa Nama berkata...

Hahaha... ramalan bancian mat jenin!!!

Tanpa Nama berkata...

HAIRAN & AJAIB!!! TAHUN INI SEMUA DIVIDEN KOPERASI/AMANAH SAHAM NAIK MENDADAK...GULA-GULA MANIS DITABUR SETIAP HARI...APALAH NASIB PA YG MASIH TERTUNGGU GULA2 NAK DIBAGI....
TERBARU! DIVIDEN KOPERASI TENTERA NAIK LUARBIASA...

Tanpa Nama berkata...

Baguslah semua saham dividen naik kita jga yg dpt tempiasnya

Tanpa Nama berkata...

Golongan gred 41 keatas jgn mendabik dada mencanang ada dgree..ramai kalangan penjawat awam gred 40 ke bawah yg ada ijazah cuma peluang dan rezeki saja yg x ada untuk dpt gred 41..

Tanpa Nama berkata...

Bukan DG saje trlibat, semua skim pun sama.. Mmg hampeh sape yg buat keputusan tu. Golongan januari je untong..

Tanpa Nama berkata...

Untuk dg41 yg merungut sampai sanggup bekerja sambil lewa kerana x puas hati dgn guru baru yg dpt gaji lebih..apa perlunya anda bersikap begitu ,sikap ini merugikan pelajar kamu sendiri tolongla profesional dlm dunia pendidikan ini..kalau nk kira x adil sy lagi kecil hati gulu lama gred hanya32 walaupun dah berbelas tahun kerja yg mana jaraknya dgn guru baru gred 41 hampir sama.tapi demi kejayaan anak didik semua perkara berkaitan gaji perlu diketepikan..kita perlu percaya allah maha adil x semestinya balasan hanya melalui wang ringgit..mungkin allah balas kita dengan mendapat zuriat yg cerdik dan soleh atas usaha kita mendidik pelajar

Tanpa Nama berkata...

YANG PAR NI SIBUK NAK NAIK ELAUN, GAJI DAN MACM-MACM LAGI...

SATU JA SOKLAN AKU...

KORANG NI ADA KELULUSAN PER????

SPM PUN TAK LEPAS....SEDAR DIRI LER CKIT BRO PAR...

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 329   Terbaru› Baru»