SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

01 Februari 2013

AKAN ADA LAGI BERITA GEMBIRA BUAT PENJAWAT AWAM - MUHYIDDIN

Bernama
1/2/2013

KOTA BAHARU, 31 Jan (Bernama) -- Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin tidak menolak kemungkinan akan ada lagi beberapa berita gembira bakal diumumkan buat kira-kira 1.4 juta penjawat awam di negara ini apabila beberapa permasalahan mereka dapat diselesaikan tidak lama lagi.

Beliau berkata kerajaan sememangnya mengambil berat soal kebajikan penjawat awam yang telah banyak membantu membangunkan negara selama ini.

"Saya faham telah banyak perkara yang telah dapat diselesaikan oleh kerajaan namun masih ada beberapa perkara yang belum selesai.

"Tunggulah dan berdoalah agak panjang daripada biasa kerana mungkin ada berita baik akan diterima (oleh penjawat awam) tidak lama lagi," katanya ketika berucap pada Majlis Perjumpaan Khas Bersama Penjawat Awam Persekutuan dan Negeri Kelantan di Dewan Utama, Universiti Sains Malaysia (USM) Kampus Kesihatan di sini, Khamis.

Turut hadir pada majlis dihadiri lebih 3,000 penjawat awam itu ialah isteri Muhyiddin, Puan Sri Noorainee Abdul Rahman, Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Seri Mustapa Mohamed, Menteri Pelancongan Datuk Seri Dr Ng Yen Yen, Timbalan Menteri Kewangan Datuk Dr Awang Adek Hussin, Naib Canselor USM Prof Datuk Dr Omar Osman dan Presiden Cuepacs Datuk Omar Osman.

Muhyiddin berkata kerajaan sangat menghargai jasa dan peranan penjawat awam yang pada masa sama telah menjadi "mata dan telinga" kerajaan bagi menyelesaikan masalah rakyat keseluruhan.

Beliau berkata melalui penjawat awam, kerajaan mendengar segala rintihan rakyat yang kemudiannya akan bertindak untuk membela mereka yang memerlukan pembelaan.

Timbalan Perdana Menteri juga menzahirkan rasa bangga dengan peranan penjawat awam yang telah berjaya merealisasikan program transformasi negara sehingga lahir sebagai sebuah negara yang dikagumi.

"Saya bangga dengan peranan penjawat awam ini kerana segala yang kita sasarkan itu telah menjadikan keadaan negara jauh lebih baik daripada sebelum ini," katanya.

Beliau juga mahukan penjawat awam di semua sektor dapat memastikan setiap peruntukan pada belanjawan yang diumumkan dapat digunakan dengan sebaik mungkin bagi pembangunan negara.

Timbalan Perdana Menteri berkata soal politik tidak akan diambil kira dalam membangunkan Kelantan kerana yang penting adalah memastikan rakyat negeri itu sama-sama menikmati pembangunan negara.

Pada sesi dialog selepas itu, Muhyiddin berkata kerajaan sama sekali tidak bercadang untuk mengurangkan jumlah penjawat awam di negara ini.

Beliau berkata pihak tertentu tidak boleh membandingkan saiz penjawat awam di Malaysia dengan negara lain kerana keadaan itu sangat berbeza sama sekali.

Muhyiddin jturut menafikan negara akan muflis seperti dakwaan pembangkang kerana kerajaan Barisan Nasional (BN) merupakan kerajaan yang bertanggungjawab dan berkemampuan untuk membangunkan negara.

"Selagi kerajaan Barisan Nasional kekal memerintah, kita tidak akan menjadi negara yang bankrap kerana kita ada segala kemampuan," katanya.

Beliau juga berkata segala bentuk bantuan terutama Bantuan Rakyat 1Malaysia akan diteruskan pada masa hadapan jika keadaan ekonomi yang baik ketika ini dapat diteruskan lagi.

-- BERNAMA

240 ulasan:

1 – 200 daripada 240   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

Biar btl xde yg ulas lg..haha

Tanpa Nama berkata...

Aku no 2.jadilah..

Tanpa Nama berkata...

Mana PA yg berjiwa PR tu, komen lah disini.Sebelum ni banyak sangat songeh dia orang.Poodah...

Md Saril Zolkepli berkata...

SAYA BERSETUJU 100% KEPADA CUEPACS DAN BERHARAP AGAR PIHAK KERAJAAN/JPA/SPA MENELITI PERMASAALAHAN PERKERJA KONTRAK. SAYA SALAH SEORANG DARI PEKERJA KONTRAK(SPS) BERHARAP PIHAK KERAJAAN/JPA/SPA MENYERAPKAN KAMI DI SEKTOR AWAM.KAMI SEBAGAI PEKERJA KONTRAK(SPS) TELAH BANYAK MENJAYAKAN MISI-MISI KERAJAAN WALAUPUN KAMI TIDAK MENERIMA IMBUHAN SEPERTI ALAUN COLA,ALAUN PERUMAHAN,DAN LAIN-LAIN.APABILA ADA KEKOSONGAN DI JABATAN YANG KAMI DITAMPATKAN KAMI SEPERTI DI ANAK TIRIKAN,SEDANGKAN KAMI TELAH BANYAK MENGETAHUI SELOK-BELOK PERKERJAAN KAMI DAN MUNGKIN SANGAT MAHIF KERANA KAMI TELAH DIBERI LATIHAN YANG SECUKUPNYA,SECARA TIDAK LANGSUNG DAPAT MEMUDAHKAN ATAU KELANCARAN KERJA YANG DIARAHKAN.TETAPI SEBALIKNYE AKAN BERLAKU JIKA MENGAMBIL PERJAWATAN BARU DAN ORANG BARU.SAYA BERHARAP DAN MERAYU AGAR PIHAK KERAJAAN/JPA/SPA SERAPKANLAH KAMI

SEKIAN TERIMA KASIH
YANG BERHARAP DAN MERAYU....

Tanpa Nama berkata...

inilah masanya nak mintak apa-apa pun.nak dekat pru dah ni....

NSMS berkata...

saya amat bersyukur sekiranya kakitangan kerajaan yang kini berstatus kontrak diserap kepada jawatan tetap. realitinya sesetengah kakitangan berstatus kontrak memikul tanggungjawab lebih besar dari skop kerja asal semasa lantikan atau dengan erti kata lain ia lebih mencabar dari yang berstatus tetap. saya berharap agar kakitangan kerajaan berstatus kontrak tidak kira sama ada anak negeri atau tidak, dapat diserap masuk dengan melihat markah keseluruhan pencapaian kakitangan tersebut, kerana kami semua "BERKHIDMAT UNTUK NEGARA"

Tanpa Nama berkata...

kecek jo lebih..beso la doh dekat ngundi ni. klu nok boqi, doh lamo kito dgr berito gembiro..ni x..hampehhh!!!..last2 kecewo tok sudoh

Tanpa Nama berkata...

Harap-harap ada berita gembira kenaikan gred Juruteknik

Tanpa Nama berkata...

Janji pilihan raya yang penting ada...pembangkang ada yang sampai menjanjikan syurga, tapi itu Allah yang tentukan bukan manusia...

Tanpa Nama berkata...

masalah pekerja kontrak, mereka mahu diberi status tetap dengan jawatan semasa. tidak mahu memohon jawatan berstatus tetap jika gred lebih rendah dr jawatan semasa ( mungkin kerana tiada minat atau dah selesa dengan jawatan semasa ) nak mohon jawatan berstatus tetap yg lebih tinggi grednya mungkin tidak memenuhi syarat kelayakan, mungkin juga mereka telah memohon jawatan yg sama dengan jawatan semasa tp gagal, jd mereka akan terus tunggu dan tunggu dan tungguuuuuuuuu....sampai bila kawan.

jangan terlalu memilih kawan, yg penting jawatan tu berstatus tetap, sekarang bukan macam dulu main serap2 je.

Tanpa Nama berkata...

Jangan lah duk percaya... kalau nak buat ... buatlah sekarang kang kata bwh BN akan utamakan rakyat... kenapa skim gaji baharu penjawat awam tak keluar lg... dan org dah ada phd pun x ada apa2 perubahan... baik sokong PR... pasti dah nak membantu kut

Tanpa Nama berkata...

Hoii... kjaan amik kamu bekerja secara ' KONTRAK'.. paham? Yg kamu merayu2 serupa budak kecik ty buat apa? Tak malukah pada org luar yg boleh berdikari cari kerja sendiri tanpa bantuan sesiapa? Ada yg kaya raya bawak duit berpikul2 balik negara masing2! Kalau dh tau kontrak, rasa2 dh nak abih tempoh tu cuba2 laa cari tempat lain. Ada yg sanggup kerja kontrak sampai 15 tahun! Aku sendiri pun x paham dgn KEBANGANGAN manusia seperti ini yg tadak perancangan masa depan! Rata2 yg aku lihat adalah bangsa MELAYU! Dasar pemalas, semua nk mintak ehsan org lain... tp diri sendiri tadak kemahuan untuk baiki taraf hidup! Isu ini aku rasa dah rak relevan untuk kerajaan ambil pusing. Biarkan mereka2 ini belajar berdikari, usaha sendiri untuk cari kerja lain. Puak2 ni juga la yg slalu komplen kjaan zalim, tidak adil, tindas rakyat. Contohnya di tempat tinggal org tua aku ada golongan seperti ini nk duduk rumah secara FREE. Padahal pihak UDA dh buat syarat sewa-beli! Ini bayar sewa pun tak nak, abis tu berpusu2 jumpa DAP mintak ehsan untuk dpt rumah percuma! Golongan mcm ni hanya layak dipanggil BINATANG!

Hak PTK yang teraniaya berkata...

Cuepacs, mohonlah kepada JPA(Kerajaan) agar Penjawat Awam yang telah lulus PTK aras 3 gaji mereka perlualah dianjak tanpa sebarang syarat. Janganlah ambilkira sama ada tarikh kenaikan gred jawatan lebih awal dari tarikh pergerakan gaji. Syarat seperti ini seolah-olah memanipulasikan hak PA yang terlibat.

Tanpa Nama berkata...

yang dah lulus PTK aras 4 harus dinaikkan pangkat sekali, walaupun telah menerinma kenaikkan gaji.

Tanpa Nama berkata...

P3 perlukan penyelarasan semula.... Kelam kabut... Naik kup sama dengan P1... Semak semula... Tq

Guru Malaysia berkata...

sya hanya percaya apabila ada pengumuman rasmi dan lg percaya bila nampak pekelilingnya. klu masih sekadar cakap depan media skalipun agak susah mo pcaya. apapun mudah2 la. Smuanya atas kehendak Allah.

Great teacher berkata...

rezeki masing2 jgn nk pertikaikan hak org lain. semua ada hak nk minta kan. dpt x dpt blkang cerita. x kena btg hdung sediri sedap la condam org.

Tanpa Nama berkata...

Orang Kedah cakap gempak bolehlah las las tunggu JPA kah-kah...

Tanpa Nama berkata...

Pancing ler tu he he he sbb da nak pru13.....

Tanpa Nama berkata...

semua PA gred 17 akan naik ke gred 27 secara autamatik...
diperintah oleh bang ajip n kak ros..

joe sambora pemain drum berkata...

ELAUN PENGUATKUASAAN DAN INSENTIF INTEGRTI BAGI AGENSI PENGATKUASAAN SPTKASTAM,POLIS,IMIGRESEN,JPJ,KPDNKK,DAN MAJLIS TEMPATAN,

TIADA KENAIKAN COLA DAN ELAUN PERUMAHAN....ITU YANG SAYA DENGAR DARI PERBUALAN ORANG DI KEDAI MAMAK ALI MAJU TADI.

Tanpa Nama berkata...

APA YANG AKU NAMPAK BLOG INI HANYA BERKISAR MENGENAI DUIT:

TAK ADA KE CERITA PASAL PENCEMARAN AKIBAT KILANG LYNAS DI GEBENG, PAHANG atau KILANG KITAR SAMPAH DI SELANGOR atau KILANG TERNAK @#$% DI MELAKA atau cerita selain dari wang dan duit...........!

Tanpa Nama berkata...

Ya tak ya juga. Apa cerita Selangor nak buat ladang ternakan babi yang terbesar tu. Jadi ke??? Ingat nak juga masuk saham. wakakaka

Tanpa Nama berkata...

naikkan elaun rumah. masa ini elaun rumah 180 sudah tidak sesuai.

Tanpa Nama berkata...

Elaun Rumah bukan semua dapat....Selaras kan Elaun COLA sekali !! kami duduk di tengah bandaraya mendapat COLA lebih rendah...

Tanpa Nama berkata...

Kami telah berusaha melalui Cuepacs untuk disalurkan,berdoa dan bertawakal kpd ALLah SWT.....keputusannya....tunggu PRU13 kenaikan gred kanan......dll...

Tanpa Nama berkata...

Tahun 2020 adalah wawasan negara dalam menaiktaraf dari negara membangun kepada negara maju. Salah satu ciri penting sebagai sebuah negara maju ialah rakyat yang berpendapatan tinggi. Oleh itu tak salah rasanya kalau kerajaan menaikkan gaji dan elaun PA ke paras yang munasabah bagi merealisasikan usaha ke arah negara berpendapatan tinggi yang dijangka akan berlaku mulai 2018 (2 tahun sebelum 2020).

Tanpa Nama berkata...

SElaraskan Elaun Perumahan bagi semua PA, elaun COLA bagi yang tak dapat elaun rumah ini. Jangan dibeza-bezakan elaun rumah PA.Bila ini semua dapat direalisasikan, dah lapuk,, tak caya pegawai yang berkenaan p lah buat kajian, di masa ini elaun rumah 180 itu masih sesuaikah tidak. Sewa sebuah bilikpun itu tidak cukup.

Tanpa Nama berkata...

naik dah naik dah.....TAPI!! x selaras lagi....klu dapat selaraskan lah......n elaun rumah 180 tu....cerrr Tan sri pi cari ada x rumah sewa 180 la ni....Tan sri best lerrr umah free, kereta free,minyak free, makan free....kami semua bayar.....harap sangat ada penyelarasan n kenaikan elaun rumah....minta tolong bukan apa rakyat didulukan..tapi kebajikan kakitangan juga keutamaan....SEKIAN TERIMA KASIH..

Tanpa Nama berkata...

Yg penting usaha! Tuhan takkan ubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu ubah sendiri! Tak payah bg alasan... dh sememangnya PEMALAS! Asyik dok mintak saja. Ni laa org MELAYU sebab byk sgt diberi hak istimewa. Byk sgt kedarah subsidi sampai nasib sendiri pun nk mintak tlg org lain! Mmg jenih tak leh pakai. Puak2 ni semua mau dihantar keluar dr Malaysia baru dia org tahu mcm mana nk hidup berdikari.

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

Jom ke Marina Muar. Sambil mancing sambil bincang isu penjawat awam.

mertua PTD berkata...

aku cadangkan agar perjawatan skim PTD dibanyakkan lg agar kenaikan pangkat skim M dipercepatkan lg...tanpa PTD dah lama negara kita jd mcm zimbabwe....hanya terbaek dari yg terbaik boleh jd pTD...creme of the creme...jack of all trader....

Tanpa Nama berkata...

dengar cerita ITP naik rm20 je. Tapi mulai 1.2.2013 nasi campur naik seringgit dan mee (semua jenis masakan) naik lima puluh sen (di sibu, sarawak). Apa dah jadi ni.........

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
APA YANG AKU NAMPAK BLOG INI HANYA BERKISAR MENGENAI DUIT:

TAK ADA KE CERITA PASAL PENCEMARAN AKIBAT KILANG LYNAS DI GEBENG, PAHANG atau KILANG KITAR SAMPAH DI SELANGOR atau KILANG TERNAK @#$% DI MELAKA atau cerita selain dari wang dan duit...........!

Jumaat, Februari 01, 2013 11:29:00 PTG

klu ko tak nak duit ko bg aku ja

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Elaun Rumah bukan semua dapat....Selaras kan Elaun COLA sekali !! kami duduk di tengah bandaraya mendapat COLA lebih rendah...

Sabtu, Februari 02, 2013 12:47:00 PG

jd ko ingat elaun COLA semua tempat pun dapat ka jg???

Tanpa Nama berkata...

Saya tak berapa setuju diserapkan pekerja kontrak nih

Tanpa Nama berkata...

Selaraskan elaun cola & rumah...TQ

Tanpa Nama berkata...

Aku dgr ada pelarasan gaji semua PA dari 5%-10% bulan Mac ni di samping elaun rumah dinaikkan ke RM400! Tungguuuu...

Tanpa Nama berkata...

Palarasan gagjimu 5% dan elaun rumah rm500...wowwwwwww tatap

poksan ahsan berkata...

Adakah kenaikan elaun perumahan menjanjikan transformasi kepada kami yang tinggal di kuaters kerajaan.Bagaimana pula jika bangunan itu tiada CF dan tidak terurus.Pemaju meninggalkan derita dengan bangunan retak dan sistem kumbahan tersumbat.Kami nenunggu berita gembira dari TPM atau tunggulah dan berdoalah agak panjang daripada biasa kerana mungkin bangunan itu akan runtuh.

Tanpa Nama berkata...

sayalah yg menguruskan penyemakan skim perkhidmatan di JPA. Segalanya dah siap dan tunggu pengumuman PM bulan 2 nanti...

Tanpa Nama berkata...

elaun perumahan dinaikkan ke rm500,elaun ITP dinaikkan ke rm450,elaun cola diselaraskan ke rm600 diseluruh negara,kertas dah siap tunggu najib tandatangn saja...harap kakitangan awam bekerja lebih rajin lagi..

yang benar,
omar osman

*dah dapat elaun 2 nnt saya minta elaun lain lagi ye...

Tanpa Nama berkata...

Kalau ada yg tidak adil,asyik untung gred atasan jer..PA yang rasa ditindas JPA lagi,mesti lawan.

Tanpa Nama berkata...

Biar apa pun yang terjadi....tapi sekarang ni dah masuk....bulan Februari....mangkuk....hayun...., nah nak tunggu Februari tahun hadapan pula....2014,,,oh ini tak patut lah beb......, Biar apa pun....segala komen yang ada.....selagi tidak ada hitam dan putih,,,nya dari JPA....saya memang tak percaya...langsung....,kamu orang semua tengoklah....dalam kes SBPA...apa dah jadi.....sehingga sekarang....HABUK>>>>PUN >>>>>TAK ADA>>>>>>

Tanpa Nama berkata...

itula org kita..asyik mengharap ajerr..last2 semua kecewa..ade umum, ade pekeliling..barula kita kecoh k

Tanpa Nama berkata...

sayalah yg menguruskan penyemakan skim perkhidmatan di JPA. Segalanya dah siap dan tunggu pengumuman PM bulan 2 nanti...

Sabtu, Februari 02, 2013 5:09:00 PTG

.....................................

BELAWOKKKKKKKKKKKKK....

Tanpa Nama berkata...

no komen,,,ushar line jer!!..

PA TERANIAYAH berkata...

Cuepacs dan JPA (kerajaan)
terasa macam penganiayaan bagi PA yang dah lulus PTK aras 4 tetapi tidak dianjak gaji atas alasan Kementerian tarik kenaikan gred lebih awal daripada tarikh lulus PTK, contohnya tarikh lulus PTK aras 4 2009 dan tarik pergerakan gaji bulan Oktober 2010 dan tarikh kenaikkan Gred dari 32 ke 41 Okt 2010. INI NAMPAK MACAM SATU PENGANIAYAAN.

bukan komplot berkata...

kiraan elaun kerja lebih masa bila nak diselaraskan? gaji pokok x 12 bln bahagi 2504 (2504 kiraan dari 8 jam dlm 1 hari bekerja x 313 hari berkerja dlm setahun)kiraan ni semasa hari sabtu adalah waktu berkerja,sekarang hari sabtu cuti rehat maknanya dalam setahun hari berkerja tak sampai 313 hari.para sahabat perasan tak masalah ini?

Tanpa Nama berkata...

skim apa y tlibat

Tanpa Nama berkata...

kalau x silap lepas chinese new year ni akan ada pengumuman....kenaikan gaji 2%-5% utk yg dah gaji maks, kenaikan itp rm450 dan cola diselaraskan sama rata rm500, yg lain lain tu x pasti pulak........semua memang dah ready tinggal tunggu pengumuman je......korang jgn risau sebab org yg terlibat sendiri dgn pelarasan ni yg ckp kat aku.....tapi yg pasti akan dibyr sebelum pru13

Tanpa Nama berkata...

BAYAR SEBELUM PRU !!!! KALO BUKAN MASA NAK PRU KERAJAAN AKAN BAGI HEBAHAN SENYUM SOKMO MACAM NIE..YANG PALING PENTNG KEPUTUSAN YG BAKAL DIUMUMKAN NANTI JANGAN MACAM TIMBANG KATI KENE BERAT SEBELAH..PEPATAH ORANG LAME DLM PA..YANG UNTUNG BERTAMBAH2 UNTUNG..YANG. MELOPONG TELAN SAJE..NAK BAGI BIAR ADIL..SAKSAMA..SEMUA PA SENYUM SAMPAI KE PIPI BARU NAK PANGKAH ADE GAGAH CKIT .... ITU AJE..RENUNG2KAN DAN PERHALUSI SETIAP CADANGAN SEBELUM MEMBUAT KEPUTUSAN .SEKIAN....ASSALAMMUALAILUM W.B
T....WSALAMM...

Tanpa Nama berkata...

klu mereka sibuk nk mntk serap jwtn tetap bagi jer.tp kene la bg gaji mcm bdk2 fresh bru msuk keje.klu yg da kontrak 10 thn pastu starting blik mcm gaji bru msuk keje,cnfirm diorg xnk.

Tanpa Nama berkata...

sokong PR silap2 bnyk PA kene buang keje.pdn muka kau.hahaha

ah jib gor berkata...

nmpk beno nipunyer..

Tanpa Nama berkata...

kalau btol ITP rm450,cola rm500 confirm aku kluar PKR masuk umno.tu tnda trima kasih aku pd ds.najib.

Tanpa Nama berkata...

Gula Gula Pilihanraya..Lps menang habuk pun tarak...kosong kosong kosong kata Najwa Latif

Tanpa Nama berkata...

Jgn risau..PRu kan stiap 5thn..klu bgus skong klu x jgn skong..blum bgi pluang dah ckp bukan2..huhu

Tanpa Nama berkata...

TPM kata ada berita gembira...... Tengok sbelum ni... gmbaran TPM ni memg melampau2...
Keluar nnti hanya bbrapa kerat sja dpt faedah..... Mungkin.berita nya.... Hujung buln 2 nnti semua penjawat awam akan terima gaji baru, gaji lm dh habis dh... Mungkin. ... Januari tahun depn semua pa akn dpt kenaikan gaji thunan..... Tk umum pn naik jgak.

Tanpa Nama berkata...

Kalau kerajaan naik elaun perumahan kpd 450 & gaji naik 250 utk PA biasa...kira saya confident BN menang mudah

Tanpa Nama berkata...

Jgn sekadar nak berjuang utk satu pihak saja jika hendak berlaku adil kepada semua kerana jika hanya satu pihak saja yg dibela maka sudah pasti satu pihak lagi akan tidak berpuas hati. Anda faham?

Tanpa Nama berkata...

Kumpulan 17 lebih terbela jika pilihanraya setahun sekali, bukan lima tahun sekali ?

Tanpa Nama berkata...

PA masa kini sibuk membuat percaturan ttg gaji masing2. Tapi ada tak buat perancangan utk meningkatkan mutu perkhidmatan anda masing2? PA harus sentiasa ingat bahawa jika kenaikan gaji dibuat oleh kerajaan ia hendaklah disusuli dgn peningkatan mutu kerja bukan masih dgn mutu kerja yg amat mengecewakan; melepak awal2 meskipun belum waktu rehat, berfoya2 bersembang dgn rakan sekerja meskipun tgh melayan pelanggan; hilang fokus sehingga kerja yg sepatutnya beres dlm 5 minit berlarutan hingga 15 minit atau lebih. Inilah natijah jika pengambilan PA tidak dibuat dgn telus tapi asyik berdasarkan kaum; suku sakat, kroni dan sbgnya. Yg selalu timbulkan pelbagai masalah ini biasanya dari kalangan yg diambil bekerja dari pintu belakang dan punyai kabel besar kerana merasakan diri mereka hebat meskipun sebenarnya tak layak utk mengisi jwtn berkenaan.

Tanpa Nama berkata...

Memberi kenaikkan elaun pada PA satu langkah bijak kerana hanya libatkan PA yg masih berkhidmat dan kenaikkan yg sama rata untuk semua gred. Jd soal keadilan tidak timbul cuma yg dirisaukan brapa pula potongan yg harus diterima kpd PA yg tinggal di kuarters? Kalau skarang PA sokongan dipotong RM330 selepas dapat kenaikkan mcm mana pula? Kalau potongan dibuat dgn kaedah yg sama, maka tak dpt la merasa apa2 kenaikkan! Ini yg perlu diperjelaskan oleh Quepacs. Jgn hanya pandai meloncat dulu...

Tanpa Nama berkata...

Betul tu. Sekarang RM330 sebulan, lepas kenaikkan jd RM450 + RM 250 = RM700!!! Mampussss.. .

Tanpa Nama berkata...

Wakil PM ko PM sendiri...
Apa pn terima kasihhhhhhj....

Tanpa Nama berkata...

Siapa makang cili raso pedas ho! apo celup?

Tanpa Nama berkata...

ek eleh kira pe yang duk kuartes. padan la dapat kuartes. segala kerosakan umah kajaan tanggung. pe cer org yg xdapat kuartes. sume tanggung sendiri. umah kecik. lampu, paip, pintu, sink rosak sume tanggung sendiri. duk kuartes tepon je BPH mai beki. cu gi tgk putraja BPH jaga pun umah mcm lahanat gak rosak. ckp keje kajaan educated tapi umah rosak sama mcm PPR. PPR xpelik la org yg duk mcm2.

Tanpa Nama berkata...

Ni mangkuk, umah kuarters tu mmg selalu rosak. Tadak kena mengena dengan orang yang duduk. Sebab semua kuarters tu low quality! Taktau mana punya kontraktor yang buat. Paip bocor, kunci, tingkap, pintu semua kualiti lebih kurang rumah kos rendah! Patutnya bulan2 byr mcm flat DBKL saja tak lebih RM250!

Tanpa Nama berkata...

Md Saril Zolkepli berkata...
SAYA BERSETUJU 100% KEPADA CUEPACS DAN BERHARAP AGAR PIHAK KERAJAAN/JPA/SPA MENELITI PERMASAALAHAN PERKERJA KONTRAK. SAYA SALAH SEORANG DARI PEKERJA KONTRAK(SPS) BERHARAP PIHAK KERAJAAN/JPA/SPA MENYERAPKAN KAMI DI SEKTOR AWAM.KAMI SEBAGAI PEKERJA KONTRAK(SPS) TELAH BANYAK MENJAYAKAN MISI-MISI KERAJAAN WALAUPUN KAMI TIDAK MENERIMA IMBUHAN SEPERTI ALAUN COLA,ALAUN PERUMAHAN,DAN LAIN-LAIN.APABILA ADA KEKOSONGAN DI JABATAN YANG KAMI DITAMPATKAN KAMI SEPERTI DI ANAK TIRIKAN,SEDANGKAN KAMI TELAH BANYAK MENGETAHUI SELOK-BELOK PERKERJAAN KAMI DAN MUNGKIN SANGAT MAHIF KERANA KAMI TELAH DIBERI LATIHAN YANG SECUKUPNYA,SECARA TIDAK LANGSUNG DAPAT MEMUDAHKAN ATAU KELANCARAN KERJA YANG DIARAHKAN.TETAPI SEBALIKNYE AKAN BERLAKU JIKA MENGAMBIL PERJAWATAN BARU DAN ORANG BARU.SAYA BERHARAP DAN MERAYU AGAR PIHAK KERAJAAN/JPA/SPA SERAPKANLAH KAMI

SEKIAN TERIMA KASIH
YANG BERHARAP DAN MERAYU....

Jumaat, Februari 01, 2013 4:25:00 PTG

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

itulah apa yang terjadi ke atas saya.
sepuluh tahun lalu saya dapat ijazah dpd Universiti tempatan.
Temuduga jwtn Gred 41 dah acap kali .. hadir temuduga di Putrajaya atau kemana shj yg diarah oleh JPA.

Bnyk kali berlaku kekosongan jawatan di tempat saya, ... diisi oleh orang muda yang baru fresh keluar Universiti.
Bukan setahun tetapi setiap tahun kekosongan .. ianya pasti diisi oleh anak muda.

Kita jugak ler yang ngajor dio orang. Aku "EO" 'tua'.
Markah LPP aku stiap thn 88% - 96%, PTK Aras IV. Mungkin aku ni dah dianggap orang "tua".

sakit hati taklah kpd mereka yg dapat .. rezki masing2.
Cuma bila berlaku kpd pekerja kontrak ianya menjadi isu besar pulak !!

apahal kami yang telah lama berijazah ?? tak bagi hadiah Pergerakan Gaji (HPG) ???

PM, TPM, KSN, Datuk Farida tengok ler kami ...

Tanpa Nama berkata...

BERITA YANG AKU TERKEJUT:
Cuepacs berkata hampir 50,000 kakitangan kontrak dalam perkhidmatan awam seluruh negara.

MENGAPA AKU TERKEJUT.!
1.Sebab Pegawai dan Kakitangan kerajaan (termasuk jawatan kontrak) ialah mata dan telinga kerajaan.
2. Sebab pegawai dan kakitangan jawatan kontrak tidak di'iktiraf' sebagai penjawat awam kerajaan, dan diberi tugasan yang tidak melibatkan 'penurunan tugas' atau 'perwakilan kuasa'.
3. Sebab jawatan kontrak dibaharui setiap 2 tahun sekali dan diberi ganjaran 'pencen KWSP' setiap 2 tahun sekali.
4. Sebab 'tempoh khidmat' jawatan kontrak tidak dimasukkira dalam pengiraan pencen apabila bersara sekiranya berjawatan tetap kerajaan
5. Sebab 'pesara' jawatan kontrak boleh membocorkan rahsia kerajaan apabila meninggalkan jawatan kontrak.
6. Sebab 'Kerajaan' cuai apabila mengkaji dan membuat dasar penjawat kontrak bagi pengambilan pegawai dan kakitangan kerajaan jawatan kontrak, demi mengurangkan beban kewangan pengurusan kerajaan.
7. Sebab 'Kerajaan' kini cuai sekali lagi apabila membuat dasar 'pembekuan pengisian jawatan kosong dan pengurangan/penjumudan jawatan pegawai dan kakitangan kerajaan'.
8. Sebab 'Kerajaan' boleh membuat dasar pengambilan 'orang asing' untuk mengisi jawatan2 tertentu dalam kerajaan, sedangkan rakyat atau orang awam masih RAMAI yang berkelulusan, berkelayakan, berwibawa dan berketrampilan' untuk mengisi jawatan2 yang dicadang diisi oleh 'orang asing'.
9. Sebab dasar Kerajaan yang 'double-standard' terhadap rakyat sendiri yang taat setia dan mencari kerja dengan Kerajaan tidak dapat layanan yang sepatutnya.
10. Sebab dasar Kerajaan yang 'cuai' boleh membahayakan aspek "KESELAMATAN NEGARA" semaada akibat orang asing dan orang dalam lepasan jawatan kontrak diluar kerajaan.

SEKIAN kata hati seorang pesara gred 52 yang taat setia dengan dasar kerajaan walaupun sudah pencen dan seorang wira yang tidak mahu dicanang dan didendangkan.

Tanpa Nama berkata...

SUSULAN BERITA MENGENAI AES HARI INI 4.2.2013 jam 1.30pm:

SAYA INGIN MEMBERI BUAH FIKIRAN:
Saya cadangkan supaya Sistem AES perlu diberi penambahbaikan dan dikaji semula. Sumber rasmi yang diterima dalam masa 2 hari sahaja telah mencatat jumlah saman sebanyak 1 juta. Purata sebulan sahaja mencapai 15 juta. Sedangkan sebelumnya tidak mencapai angka sedemikian. Sebagai pemandu saya juga yakin tidak semua pemandu sengaja memandu laju sepanjang masa. Dengan keadaan dan suasana jalanraya dan lebuhraya di negara kita ini 'trend pemanduan laju purata 100km sejam' dilebuhraya hanya boleh bertahan setakat paling lama 10minit sahaja + manakala di jalanraya persekutuan/negeri setakat 5minit sahaja dengan pemanduan 80km/j kerana pemanduan perlu menempuh plaza tol, perubahan tanda had laju, menukar haluan lalulintas, simpang, lampu isyarat dan susur ke luar distinasi dituju. Di uwar-uwarkan juga oleh pihak JPJ/POLIS/MIROS bahawa Kamera AES Baru di pasang hanya dilokasi yang kerap dan potensi berlaku kemalangan.
CADANGAN: Papan Tanda perlu lebih jelas/faham.
1. Papan Tanda HAD LAJU 60KM/J 2KM Mula/Tamat.
2. Papan Tanda KAMERA AES 1KM Mula/Tamat.
3. Papan Tanda KAMERA CCTV pemantau lalulintas.
CADANGAN: Had laju Kebangsaan perlu dipinda.
1. Had laju 60 - 110 dipinda kepada 80-120km/j.
2. Had laju 30km/j(Sekolah/Hospital)dikekalkan.
3. Had laju lain2 kategori dikekalkan.
CADANGAN: Kadar bayaran saman di pinda.
1. Kadar baru Saman Had Laju diperkenalkan mengikut merit had laju.Contoh: Saman Had Laju AES 112km/j. Patut Had laju 110km/j. Lebih had laju 2km/j. Bayaran kadar baru ialah 2km/j x rm2.00/1km/j = RM 4.00 sahaja. Kadar lama pro-rata rm 150.00 walau lebih had laju 2 km/j sahaja.
3. Saman kerana TIDAK BERHENTI ketika lampu isyarat MERAH dikekalkan rm300.00
2. Tempoh Tawaran Kompaun Baru 1-30hari. 31-180 hari dan 181-360 hari.
PETIKAN DARI LAMAN WEB UMUM;
Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) yang diperkenalkan oleh pihak kerajaan minggu lepas adalah satu cara kerajaan hendak mencekik rakyat secara tidak langsung.“Cuba bayangkan dalam masa dua hari, sebanyak 2,952 keping imej pesalah lalu lintas telah dirakamkan di 14 ‘lokasi maut’.“Jika semua imej ini didapati bersalah kerajaan telah memungut wang secara mudah RM885,600, jika diandai setiap kesalahan sebanyak RM300.Katanya, jika hampir RM1 juta dipungut dalam masa dua hari, ertinya kerajaan dapat memungut hampir RM15 juta sebulan.Ini, ujarnya baru 14 tempat, kalau dipasang 817 lokasi maut berapa banyak kerajaan dapat wang dengan mudah tanpa perlu bersusah payah.“Apakah tujuan AES dipasang? Untuk keselamatan atau pendapatan?

Tanpa Nama berkata...

SAMBUNGAN MENGENAI AES:
“Di negara lain kalau dipasang alat itu, diberitahu kamera beroperasi. Kawasan ini pula memang kawasan maut.“Betulkah AES ini di pasang di kawasan maut?” tanya beliau.Justeru, ujarnya tidak masuk akal AES dipasang di kawasan 60 kilometer sejam di jalan yang lurus, bukan kawasan merbahaya.Sehubungan itu, beliau bertanya adakah menteri, pegawai JPJ, polis yang naik kereta 60 km sejam di jalan lurus.
Kalau begitu, katanya haramkan sahaja kenderaan berkuasa besar, biar kereta Kancil berkuasa 650 sahaja.“Pelik undang-undang negara ini, kereta berkuasa besar dibenarkan apabila naik lebih 60 km akan disaman. Seolah-olah dadah dibenarkan, kemudian ditangkap kepada siapa yang menghisapnya,” katanya.Menurutnya, rakyat boleh menerima jika dipasang di kawasan 110 kilimeter, di lampu isyarat, selekoh merbahaya.Katanya, kemalangan di negara ini berlaku berpunca daripada kenderaan besar yang tidak beretika.“Kita boleh lihat bagaimana bas dan lori yang hendak memotong tanpa mengambil kisah kenderaan yang lain.“Apakah tindakan kerajaan bertindak terhadap kenderaan bas ekspress, terutama waktu malam yang memandu amat menakutkan,” ujarnya.Katanya lagi, pihak kerajaan melalui JPJ dan polis akan memantau setelah berlaku kemalangan ngeri yang membabitklan kenderaan awam.“Selepas isu ini sejuk, tidak ada lagi penguatkuasa, sehinggalah kemalangan ngeri lain pula berlaku. Sumber:http://www.carigold.com/portal/forums/archive/index.php?t-368819.html
KESIMPULAN:
Semua Pemandu mengharapkan selamat sampai ke haluan masing2. Pemandu WANITA lebih merbahaya kerana fisiologi dan peribadi mereka lebih pentingkan diri sendiri. Pemandu LELAKI pula lebih lasak tetapi cepat bertindak balas dengan lalulintas demi selamatkan keadaan. Dasar mendidik pemandu baru dan pemandu lama mesti berterusan dan TIADA KESUDAHAN kerana setiap bulan ADA lesen memandu baru diluluskan.
Walau tujuan AES adalah untuk penguatkuasaan undang2 namun jangan sampai pemandu mengambil persepsi bahawa Sistem AES hanyalah semata2 untuk mengaut untung di atas kesilapan pemandu. Jangan sampai jadi MATLAMAT menghalalkan CARA yang nyata terpesong dari TUJUAN asal pembangunan Sistem AES tersebut.
Saya setuju dan menyokong pembangunan Sistem AES ini. Sekian, cadangan saya. Saya berharap dirahsiakan maklumat dan identiti saya.
Terima kasih.
(PESARA KERAJAAN GRED G52)

Tanpa Nama berkata...

BERITA YANG AKU TERKEJUT:
Cuepacs berkata hampir 50,000 kakitangan kontrak dalam perkhidmatan awam seluruh negara.

MENGAPA AKU TERKEJUT.!
1.Sebab Pegawai dan Kakitangan kerajaan (termasuk jawatan kontrak) ialah mata dan telinga kerajaan.
2. Sebab pegawai dan kakitangan jawatan kontrak tidak di'iktiraf' sebagai penjawat awam kerajaan, dan diberi tugasan yang tidak melibatkan 'penurunan tugas' atau 'perwakilan kuasa'.
3. Sebab jawatan kontrak dibaharui setiap 2 tahun sekali dan diberi ganjaran 'pencen KWSP' setiap 2 tahun sekali.
4. Sebab 'tempoh khidmat' jawatan kontrak tidak dimasukkira dalam pengiraan pencen apabila bersara sekiranya berjawatan tetap kerajaan
5. Sebab 'pesara' jawatan kontrak boleh membocorkan rahsia kerajaan apabila meninggalkan jawatan kontrak.
6. Sebab 'Kerajaan' cuai apabila mengkaji dan membuat dasar penjawat kontrak bagi pengambilan pegawai dan kakitangan kerajaan jawatan kontrak, demi mengurangkan beban kewangan pengurusan kerajaan.
7. Sebab 'Kerajaan' kini cuai sekali lagi apabila membuat dasar 'pembekuan pengisian jawatan kosong dan pengurangan/penjumudan jawatan pegawai dan kakitangan kerajaan'.
8. Sebab 'Kerajaan' boleh membuat dasar pengambilan 'orang asing' untuk mengisi jawatan2 tertentu dalam kerajaan, sedangkan rakyat atau orang awam masih RAMAI yang berkelulusan, berkelayakan, berwibawa dan berketrampilan' untuk mengisi jawatan2 yang dicadang diisi oleh 'orang asing'.
9. Sebab dasar Kerajaan yang 'double-standard' terhadap rakyat sendiri yang taat setia dan mencari kerja dengan Kerajaan tidak dapat layanan yang sepatutnya.
10. Sebab dasar Kerajaan yang 'cuai' boleh membahayakan aspek "KESELAMATAN NEGARA" semaada akibat orang asing dan orang dalam lepasan jawatan kontrak diluar kerajaan.

SEKIAN kata hati seorang pesara gred 52 yang taat setia dengan dasar kerajaan walaupun sudah pencen dan seorang wira yang tidak mahu dicanang dan didendangkan.

PA kerja diKementerian berkata...

berita baik yang akan diumumkan sebenarnya tak melibatkan kewangan....faedah yang akan dunikmati adalah seperti pinjaman kewangan,kedai rakyat 1 Malaysia,cuti tanpa rekod dianjangkan untuk beberapa situsai dan skim galakan produktiviti yang mana ganjaran berasaskan produktiviti seperti insentif etengah bulan gaji untuk Kastam akan diteruskan pada masa akan datang...

Harap PA semua bertenang dan jangan mengharapkan perkara yang terlalu luar biasa.Ingatan ini bertujuan untuk mengelakkan PA kecewa bila apa yang dibayangkan tak menjadi kenyataan.

Tanpa Nama berkata...

hello bro., kalau aku kecewa, kerajaan akan terima tempiasnya.
aku yakin, kerajaan tak zalim.
kesan sebab akibat pun dia orang dah tau.
apa yang nak rugi bro., kita sama-sama kongsi hasil mahsul negara.

Tanpa Nama berkata...

harapan kene letak kerana penjawat awam adalah mereka yg di zalimi oleh kerajaan,pekerja kastam mudah aje di berikan kenaikan gaji sedangkan pemimpin di atas merompak wang negara tanpa had, kepada pencacai tolong banyak membaca, kepada yg mengutuk pakatan rakyat sekiranya mereka berjaya membentuk kerajaan adakah perlu anda berhenti kerja? otak kene terbuka kita bekerja dengan kerajaan malaysia bukan kerajaan barisan nasional.

Tanpa Nama berkata...

Yg kontrak bersungguh2 nk bela, yg memg tetap dan berpencen ni apa hal.....
Mcm kisah anak tiri dengn ank benar.....

Tanpa Nama berkata...

Dicadangkan PA gred 1 - 40 diberi ITP RM500 sbln manakala kumpulan pengurusan gred 41 - 52 diberi RM1000. Mustahil utk disamaratakan sbb utk dpt sijil SPM belanja tak sebanyak peringkat ijazah. Lagipun, tak logik jika punyai pendidikan tinggi tapi elaun2 nak disamakan dgn lulusan SPM. Hanya yg berfikiran kolot je yg fikir sebaliknya. JGN SALAHGUNAKAN OTAK ANDA UNTUK BERFIKIR DGN LOGIK!!

Tanpa Nama berkata...

Betul tu org yang dah lulus PTK aras 4 harus dinaikkan pangkat sekali, walaupun telah menerinma kenaikkan gaji diaras p2.atau p3.Kenakan gaji tahunan sepatutnya ade perbezaan seperti cth kenaikan gagi gred 17 sama saja samada pd p1,p2,p3 RM95.00. Sebelum penambahbaikan ssm ada perbezaan kenaikan gaji tahunan pada p1,p2 dan p3..Mohon cuepacs perjuangkan masalah tersebut..

Tanpa Nama berkata...

berita baik
Inspen 1 dijual kepada Felda
Selepas ini peserta kursus kena pergi ke Inspen 2,tidak adakah orang kuat yang mempertahankan INSPEN,apa tujuan diambil alih oleh FELDA>

Tanpa Nama berkata...



Dicadangkan PA gred 1 - 40 diberi ITP RM500 sbln manakala kumpulan pengurusan gred 41 - 52 diberi RM1000. Mustahil utk disamaratakan sbb utk dpt sijil SPM belanja tak sebanyak peringkat ijazah. Lagipun, tak logik jika punyai pendidikan tinggi tapi elaun2 nak disamakan dgn lulusan SPM. Hanya yg berfikiran kolot je yg fikir sebaliknya. JGN SALAHGUNAKAN OTAK ANDA UNTUK BERFIKIR DGN LOGIK!!


&&&&&&&&&&&&&&&

kumpulan pengurusan dan profesional gred 41-54

Tanpa Nama berkata...

HARGA RUMAH MENCECAH 300 KE 500 RIBU D KOTA BESAR DI MSIA..HARGA BARANG HARIAN PUN NAIK...GAJI & ELAUN DI TAKUK LAMA...

Tanpa Nama berkata...

walau pun kesilapan tu kecil, tapi menunjukkan kepada kita, rupa2nya tak semua perkara kita tahu.

Tanpa Nama berkata...

BARU KU TAHU OOO.. SAYANG BARU KAU TAHU..OOOO:
Tidak pernah jawatan gred bawahan hendak sama gaji dengan yang jawatan ijazah tu? rasanya tak pernah pun aku baca dia orang semua nak gaji sama cuma elaun dan keadilan untuk semua. kalau yang atas boleh naik gred dalam masa 5tahun kenapa yang bawah tak boleh? ini pasal kebajikan bukan nak gaji sama tinggi. akan mantapkah organisasi kalo segala kemudahan hanya untuk orang atasan?

HARAP KUMPULAN ATASAN GRED 41
KE ATAS baca tulisan di atas tadi ulang2 kali sampai dok paham no..!

Tanpa Nama berkata...

Mohon skim N17 bagi kerani di kaji semula... Sisihkan Kerani asal dan skim jumud... Prestasi tidak menetu kerana adanya skim jumud yang jadi kerani... Mohon dikaji semula....

Tanpa Nama berkata...

apa yg gembira

Tanpa Nama berkata...

HARGA RUMAH MENCECAH 300 KE 500 RIBU D KOTA BESAR DI MSIA..HARGA BARANG HARIAN PUN NAIK...JUGA...KONONNNYA:

Persoalannya mengapa berlaku sedemikian:

Sebabnya ialah:
1. Siapa yang 'pegang' harga rumah iaitu tauke or gomen.
2. Siapa yang 'pegang' harga barang
iaitu tauke or gomen.
3. Siapa yang patut dipersalahkan
kerana berlaku sedemikian iaitu tauke or gomen.
4. Kontrak sosial kata 30% kuasa ekonomi dipegang oleh Bumiputra betulkah sudah tercapai.
5. Kalau kontraktor Melayu dan Bumiputra dapat tender bernilai ratusan bilion rm, siapakah pembekal bahan mentahnya. Contoh simen dan lain2nya.

Peribahasa orang2 tua ada berbunyi:
KALAU TIDAK MEMBELIT BUKAN ####!
KALAU TIDAK MENIPU BUKAN #####!
KALAU TIDAK JADI TUAN BUKAN ######!
KALAU TIDAK MALAS BUKAN ######!

Kawan2 carilah jawapan untuk tut..tut...tersebut.....tut..tut..!

Tanpa Nama berkata...

setuju. kajibalik syarat KUP. dlm kmnterian kami KKM awat nk tgu 15tahun br nk dpt KUP

Tanpa Nama berkata...

TAWARAN MANIFESTO PR CUKUP ISTIMEWA BUAT 1.4 JUTA PA:
1. STRUKTUR GAJI DAN TERMA PERKHIDMATAN AKAN DI SEMAK SEMULA.
2. ELAUN SARA HIDUP DISELARASKAN SAMA-RATA RM500 SEBULAN.
3. GAJI MININUM AKAN DIKAJI SEMULA BAGI SEKTOR AWAM DAN SWASTA BERDASARKAN KOS SARA HIDUP YANG SEMAKIN TINGGI.
4. KENAIKAN GRED AKAN DISELARASKAN BAGI GRED B,C DAN D.

BUKANNYA SEPERTI KERAJAAN BN YANG UGUT DAN AKAN MEBERHENTIKAN 1.4 JUTA PA DENGAN "EXIT POLICY".

REBUTLAH PELUANG INI YANG DATANG SEKALI SAHAJA PADA PRU-13.

Isnin, Januari 28, 2013 10:50:00 PG

Tanpa Nama berkata...

BEBERAPA PERKARA YANG BOLEH DIPERTIMBANGKAN:

A) KENAIKKAN ELAUN RUMAH
B) KENAIKKAN ELAUN COLA
C) SKALA GAJI BERBEZA BAGI YANG ADA SARJANA ATAU PHD
D)ELAUN KERJA LEBIH MASA
E)ATAU KENAIKKAN ITKA

Tanpa Nama berkata...

Dorang ni dok pertikai kenapa gaji gred bawah (yang keje 20thn) blh lebih gaji gred 41 (yang baru masuk) kalo camtu kalo starting gaji gred 41 rm2000 gaji maksimun gred bawah cuma patut rm2000 je la. Bagi dorang tak guna la dorang belajar tinggi kalo gaji org bawah boleh sampai basic gred 41 (wlpn org bawah tu keje dh 20thn)

Tanpa Nama berkata...

Dorang ni dok pertikai kenapa gaji gred bawah (yang keje 20thn) blh lebih gaji gred 41 (yang baru masuk) kalo camtu kalo starting gaji gred 41 rm2000 gaji maksimun gred bawah cuma patut rm2000 je la. Bagi dorang tak guna la dorang belajar tinggi kalo gaji org bawah boleh sampai basic gred 41 (wlpn org bawah tu keje dh 20thn).

...................................

17 - 26 KGT RM 80 - RM 115

41 - 52 KGT RM 230 - ......

Tanpa Nama berkata...

HARGA RUMAH MENCECAH 300 KE 500 RIBU D KOTA BESAR DI MSIA..HARGA BARANG HARIAN PUN NAIK....

.....................................

Kumpulan 17 dah jatuh miskin di bandar layak dapat BR1M ?

Tanpa Nama berkata...

apa pun kita ptut bersyukur dpt keje ttp jika dibandingkan dgn insan2 lain yg masih tercari2 kerja2 yg sesuai dgn kelulusan masing..harap berita gembira yg bakal diumumkan nnt memberi keadilan pada semua peringkat jwtan dlm sektor awam smaada di peringkat bawahan mahu pun atasan kerana msing2 mempunyai tanggungjawab yg sama BERKHIDMAT UNTUK NEGARA..

Tanpa Nama berkata...

SALAH SATU BERITA BAIK YANG AKAN DIUMUMKAN NANTI ADALAH.....KUMPULAN 41 HINGGA 48 AKAN DIBOLEHKAN MENUNTUT ELAUN KERJA LEBIH MASA.INI ADALAH KERANA SISTEM SEKARANG YANG MELAYAKKAN CUTI GANTIAN SEBAGAI GANTI KERJA LEBIH MASA MENIMBULKAN MASALAH BILA GRED 41,44 DAN 48 KERAP MENGAMBIL CUTI GANTI...

TERIMA KASIH KERAJAAN...KAMI INGIN BERSAMA MENIKMATI HASIL KERJA LEBIH MASA.

Tanpa Nama berkata...

yang gred 41 pun tak reti, kau tu baru nak masuk kerja, memang la gaji RM 2000, yang gred 27 tu dah kerja 20 tahun, memang la gaji lebih beser sedikit dari gred 41. Ini pun mahuu ajar ke? iri hati dengan orang lama, buat apa. kau nanti naik juga gaji lbh tinggi. rezeki masing2 telah diberikan Allah,banyak atau sedikit bukan masalahnya, tapi kecukupan dan tidak merasa dengki dengan pendapatan atau rezeki golongan bawahan ini, saya harap golongan atas ini selalunya tidak bersyukur dengan pendapatan yang tinggi,sebab itu merasa dengki dan hanya memperjuangkan golongan atasan sahaja. Sebab itu rezeki tak cukup2.Beriman dan taqwa la pada allah, insyallah rezeki akan bertambah dengan jalan yang tidak disangka2. Sekian terima kasih, maaf pada yang terasa hati... hanya takzirah pagi.

KASTAM BEST! berkata...

Terima kasih kjaan sbb mengiktiraf sumbangan KASTAM dlm menjana pdptn negara.Bonus tambahan 1/2 bulan diharapkan tidak hanya pada tahun ini dan diteruskan ke tahun2 hadapan jika KPI tercapai. Jika boleH, samakan mcm apa yg diterima LHDN..baru adil.
Kpd PA2 lain yg bising sbb kami dpt bonus lebih..cermin dulu muka masing2.

Tanpa Nama berkata...

KASTAM BEST! berkata...
Terima kasih kjaan sbb mengiktiraf sumbangan KASTAM dlm menjana pdptn negara.Bonus tambahan 1/2 bulan diharapkan tidak hanya pada tahun ini dan diteruskan ke tahun2 hadapan jika KPI tercapai. Jika boleH, samakan mcm apa yg diterima LHDN..baru adil.
Kpd PA2 lain yg bising sbb kami dpt bonus lebih..cermin dulu muka masing2.

-----------------------------------

PTTUIHHHHH!!!

KASTAM BEST! berkata...

Harap2 rumos pasal elaun pguatkuasaan tu betul..KASTAM mmg sepatut dpt elaun lebih sbb keje high risk..dan tak tentu masa...yang duduk pejabat tak payah la nak minta elaun yg xde kaitan..keje pun dalam aircond..kerusi empuk..main game / facebook..balik awal..tgh2 keje bole kuar amik anak ..haishh

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih kjaan sbb mengiktiraf sumbangan KASTAM dlm menjana pdptn negara
-------------------------------------
pada jbtn yg x dapat insentif 1/2 bulan gaji tu maknanya sumbangan mereka x diiktiraf oleh kerajaan...


Tanpa Nama berkata...

ko ingat kastam cam ketam bagos sgt ka.. abes yg kje bomba xde sumbgan pd msia.kpd kjaan harap beri elaun to jbpm

Tanpa Nama berkata...

pada kastam, jangan berlagak sangat dapat bonus 1/2 bulan itu, dalam bunus itu,ada hak rezeki orang lain, bila belanja jadi tokeh kedai yang punyai, nanti allah tarik balik rezeki, semua rezeki bukan kita yang punya, tapi allah yang punya, simpan, banyak2 jadi anak cucu yang punyai.. yang gaji besar itu, ingatlah orang bawahan yang gaji kecik ini, belanja makanlah selalu.

Tanpa Nama berkata...

Mangkuk betul gred 41 nih..memanglah gaji gred 41 lebih rendah dari gred 22 sbb yg gred 22 tu org yg dah service melebihi 15 tahun..nak komplen pun agak agaklah masuk kerja baru setahun jagung dah berkokok komplen sana sini..tunggu jelah nanti sampai masa gred 41 juga akan naik gred 44,waktu itu gaji dah tentu lebih dari gred 22..ada faham saborr sket kerja dulu bagi perkhidmatan yg terbaik pada rakyat dulu

Tanpa Nama berkata...

kepada penjawat awam semua...sila sokong cuepacs sepenuhnya jika hendak meminta sesuatu dari kerajaan...jangan selalu biarkan cuepacs bergeraka tanpa sokongan anda...baru kerajaan pandang serius

Tanpa Nama berkata...

Duit yang Kastam dan LHDN kutip tu duit rakyat dan telah dikembalikan kepada rakyat melakui BR1M ?

Tanpa Nama berkata...

Kumpulan 17 bersama -sama Cuepacs , bagi la time base 10 tahun naik KUP 22 ,Lepas 5 tahun KUP 24 , lepas 5 tahun kup 26 ( 20 tahun )?

Tanpa Nama berkata...

Sapo ni, demo la btul2 mangkuk.... Demo tk tau ttg keseluruhn permslh penjwat awam tp nk bg ulasn..... Sedangkn cuepac n jpa pening kepala duk fikir satu kumpuln 41 n 44 yg gajinya lebih rendah dr gred... 32. 22 dn mcm2... Sedngkan tempoh perkhidmtn adalh sama @ lebih lm..... Bodoh jgn tunjuk dehhhh....

Tanpa Nama berkata...

ni untuk magkuk jambang feb 3, 12.44 ptg

ko kuar jelah kuartes. ramai lg nak duk kuates. bkn masalh low class. masalah pengotor sm je ngn PPR. lif rosak cam lahanat gak. sampah buang merata. low clas pon ade org beki. masalah yg luar ni sewa sendiri. rosak beki sendiri. patut sue elaun yg duk kuates xpayah bagi

Tanpa Nama berkata...

Ya betul tu ! Yg gred 22 dan 32 gaji lebih dari gred 41 dan 44! Tak fair kat kami yang bertungkus lumus utk dptkan jawatan ni ! Bukan senang nak dapat jawatan ni ! Pelbagai exam dan temuduga perlu ditempuhi !


! JPA KENA BETULKAN SITUASI INI !

Baru janji ditepati !

joe pemain druk kumpulan gerapok geraceng berkata...

saya ingin mengingatkan.......katanya dulu Suruhanjaya tu perlu kemuka kan syor kepada kerajaan selewat lewatnya 31 disemder 2012......sebulan telah berlalu ,Februari mencul kembali dengan kehangatan semalam....

bila sebenarnya..

DaddyCool berkata...

Elok la naik tu.

Bekasan Suruhanjaya Jaya Perkhidmatan Awam berkata...

"akan ada lagi berita yang penjawat awam dapat kerajaan baru selepas pru-13"

"penjawat awam usah bimbang dan gusar dengan pentadbiran baru"

"polisi yang baik akan dikekalkan dan siri-siri penambahbaikan akan diwujudkan dalam sistem pentadbiran yang sediada"

Tanpa Nama berkata...

BEBERAPA PERKARA YANG BOLEH DIPERTIMBANGKAN:

A) KENAIKKAN ELAUN RUMAH
B) KENAIKKAN ELAUN COLA
C) SKALA GAJI BERBEZA BAGI YANG ADA SARJANA ATAU PHD
D)ELAUN KERJA LEBIH MASA
E)ATAU KENAIKKAN ITKA

...........................

Saya amat setuju dengan cadangan ini, terutama (C) sbb pada masa skrangan beberapa skim sahaja yang mcm tu..PTD, DOKTOR, PENSYARAH... untuk DOKTOR dan PENSYARAH memang logik lah gaji ikot akademik sbb samada jadi pakar..Tetapi apa releven dengan KERANI PROFESIONAL (PTD) tu..nak wat minit mesyuarat pun nak kena ada MASTER or PhD ke?

Agaknyer PTD yg ada master n phd mungkin minit mesyuarat dia lebih tebal dan mesyurat luar negara, yang degree je cukup amik minit bg mesyurat dalam negara...kot lah..



Adooi kerajaan dah tak betul sekarang...

Tanpa Nama berkata...

kerajaan cuba untuk memenuhi permintaan pekerja awam..dan diharap slepas ini terutanya skim j dpt memberi undi yg bnyk untuk "barisan nasional barisan kitaaaaaaaaaaaaaaaa..."

Tanpa Nama berkata...

Saya amat setuju dengan cadangan ini, terutama (C) sbb pada masa skrangan beberapa skim sahaja yang mcm tu..PTD, DOKTOR, PENSYARAH... untuk DOKTOR dan PENSYARAH memang logik lah gaji ikot akademik sbb samada jadi pakar..Tetapi apa releven dengan KERANI PROFESIONAL (PTD) tu..nak wat minit mesyuarat pun nak kena ada MASTER or PhD ke?

Agaknyer PTD yg ada master n phd mungkin minit mesyuarat dia lebih tebal dan mesyurat luar negara, yang degree je cukup amik minit bg mesyurat dalam negara...kot lah..



Adooi kerajaan dah tak betul sekarang...
-----------------------------------

itu la PTD creme de la creme..bla dh tak de capability sibuk nk tutup skim profesional yg lain sbb nk tutup kelemahan skim sendiri...

Tanpa Nama berkata...

BERITA YANG AKU TERKEJUT:
Cuepacs berkata hampir 50,000 kakitangan kontrak dalam perkhidmatan awam seluruh negara.

MENGAPA AKU TERKEJUT.!
1.Sebab Pegawai dan Kakitangan kerajaan (termasuk jawatan kontrak) ialah mata dan telinga kerajaan.
2. Sebab pegawai dan kakitangan jawatan kontrak tidak di'iktiraf' sebagai penjawat awam kerajaan, dan diberi tugasan yang tidak melibatkan 'penurunan tugas' atau 'perwakilan kuasa'.
3. Sebab jawatan kontrak dibaharui setiap 2 tahun sekali dan diberi ganjaran 'pencen KWSP' setiap 2 tahun sekali.
4. Sebab 'tempoh khidmat' jawatan kontrak tidak dimasukkira dalam pengiraan pencen apabila bersara sekiranya berjawatan tetap kerajaan
5. Sebab 'pesara' jawatan kontrak boleh membocorkan rahsia kerajaan apabila meninggalkan jawatan kontrak.
6. Sebab 'Kerajaan' cuai apabila mengkaji dan membuat dasar penjawat kontrak bagi pengambilan pegawai dan kakitangan kerajaan jawatan kontrak, demi mengurangkan beban kewangan pengurusan kerajaan.
7. Sebab 'Kerajaan' kini cuai sekali lagi apabila membuat dasar 'pembekuan pengisian jawatan kosong dan pengurangan/penjumudan jawatan pegawai dan kakitangan kerajaan'.
8. Sebab 'Kerajaan' boleh membuat dasar pengambilan 'orang asing' untuk mengisi jawatan2 tertentu dalam kerajaan, sedangkan rakyat atau orang awam masih RAMAI yang berkelulusan, berkelayakan, berwibawa dan berketrampilan' untuk mengisi jawatan2 yang dicadang diisi oleh 'orang asing'.
9. Sebab dasar Kerajaan yang 'double-standard' terhadap rakyat sendiri yang taat setia dan mencari kerja dengan Kerajaan tidak dapat layanan yang sepatutnya.
10. Sebab dasar Kerajaan yang 'cuai' boleh membahayakan aspek "KESELAMATAN NEGARA" semaada akibat orang asing dan orang dalam lepasan jawatan kontrak diluar kerajaan.

SEKIAN kata hati seorang pesara gred 52 yang taat setia dengan dasar kerajaan walaupun sudah pencen dan seorang wira yang tidak mahu dicanang dan didendangkan.

-----------------------------------

soalan: sape yg pembuat dasar tu?
Jawapan: tentu la PTD...

Tanpa Nama berkata...

Pertimbangkan bagi PA yang ade diploma,ijazah,master.jgnla bagi gaji yg sama dgn spm walau pn gred yg sama.
contoh: gred 17 yg ade stpm/diploma/degree gaji msti lebih RM100 drpd spm.
gred 27 yg de diploma/degree gaji msti lebih rm100 dr stpm.
gred 41 yg de master gaji msti lebih rm100 dr degree.
gaji lebih tu boleh byr ptptn.duit tu pegi ke kerajaan jgk.

Tanpa Nama berkata...

P.A sabah sarawak juga xdapa apa...

Tanpa Nama berkata...

Alamak aii sedap dok kato kito tunjuk bodo..cuba bagi bukti yg gred 22 lebih tinggi gaji dari gred 44...pelik dia nih esok gi buka internet tgok tangga gaji 22 n 44..pastu bandingkan,budak tak pas matematik darjah 3 pun pandai bezakan

Tanpa Nama berkata...

Biasalah apabila dekat pilihanraya maka bermacam-macam tawaran diberikan kepada rakyat samada dalam bentuk wang ataupun fizikal. Semuanya atas dasar Satu Malaysia kononnya. Inilah cara BN meraih undi sejak dulu lagi. Apa-apa pun kita perlu bersyukur atas apa-apa pemberian kerana segala pemberian itu adalah duit rakyat.

Tanpa Nama berkata...

patut elaun perumahan tu kena tukar jadi ELAUN BILIK. baru sesuai.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
berita baik
Inspen 1 dijual kepada Felda
Selepas ini peserta kursus kena pergi ke Inspen 2,tidak adakah orang kuat yang mempertahankan INSPEN,apa tujuan diambil alih oleh FELDA>

Ahad, Februari 03, 2013 9:31:00 PTG

++++++++++++++++++++++++++++++

BUKAN DIJUAL LAA SEDARA,TETAPI DIRAMPAS OLEH FELDA FOOTBALL. ARAHAN SERTA-MERTA TANPA BERBINCANG DENGAN PIHAK INSPEN/JPPH. OLEH SAPA?? HAHAHHA PIKIR LAH SENDIRI SIAPA ORG DALAM KEMENTERIAN KEWANGAN YANG INGIN MENJAGA FELDA.

Tanpa Nama berkata...

woi menteri2,korang semua naik jd menteri pun rakyat yang pilih tau. time nak bantu rakyat,ssh betul. asyik bincang,bincang,bincang.

Tanpa Nama berkata...

semoga Elaun perumahan akan dinaikkan RM180 ke RM480....akan diumumkan oleh YB Perdana Menteri dalam masa terdekat ni......hidup...BN....BN....BN....BN.....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
patut elaun perumahan tu kena tukar jadi ELAUN BILIK. baru sesuai.

Selasa, Februari 05, 2013 9:27:00 PG

hahaha.. rumah aku ada 4 bilik, dengan 2 bilik air, jadi aku minta elaun 4 bilik.. hehehe..

yaakub turani berkata...

siapa yang percya knonnya harga barang mahal sudah pastilah tali barut pembangkang dan xsetia pda Umno. Menteri dah tegaskan banyak kali mengenai harga yang terkawal, wajib percaya. Jangan jadi bodo asyik meminta2, nanti derhaka pada parti. Hidup BN, Undi BN demi kesyumulan Islam.

Jom dengar ceramah Ummi hafilda yang akan diadakan di Putrajaya, semoga kita insaf mengenai pejuang dan srikandi Islam sebenar

Tanpa Nama berkata...

elaun rmh isss..susah rasanya nak naik
kalau naik adusss susah susah
bajet dah lari nih
tulah pasal elaun rmh terlampau banyak beza antara kump pengurusan dgn sokongan..bila sokongan minta kump pengurusan pun akan minta
jadinya banyak bajet kena keluar
yg bersungguh minta kump sokongan sbb elaun bawah rm200..

Tanpa Nama berkata...

Hargs barang keperluan naik siapa boleh buktikan ini tidah berlaku
harga rmh sewa rmh untuk dibeli naik siapa boleh buktikan tidak berlaku
aku rasa siapa parti memerintah ini tetap berlaku..adalah lebih baik pihak pihak yg bertanggung jawab dapat mengimbangi kenaikan ini dengan hasil pendapatan isi rmh rakyat supaya tidak belaku kemiskinan tegar akibat inflasi..
nilai rm 10 skrg hanya sepinggan nasi+ sirap limau
nilai rm500 x boleh sewa rmh di bandar

Tanpa Nama berkata...

segelintir gred 41 dan 44 nie... kadang-kadang bebal jugak.... cuba ko guna otak untuk komen ngan gred 22 dan 36 tu... kenapa gaji diorang beso skit dri ko orang tu... jgn main hembus jer... jgn wat jatuh maruah gred kita... belajo sampai ijazah... tpi ngok jugak.... klu ko nak beza pun... beza gred 41 ngan gred 17 lah... sbb diorang pun lantikan baru.... sama - sama ngan ko... gred 41 biasa gaji dlm 2k dan gred 17 pulak gaji pokok x sampai 1k pun... jd x ada masalah nak bayar ptptn ko tu.... komen tu biarlah bernas dan membantu penjawat awam yang bawah tu... jgn pentingkan diri..... salam...

Tanpa Nama berkata...

kalau gred 41 pun xpyahla nk bngga sgt,Tuhan bg ko akal yg bjak pun ptut bersyukur dah,kekadang yg gred bwahan bkan xpndai,tp rzki je xde,mcm aku ada dgree tp gred17 gak..pe pun aku redha dh blum da rzki,jnji da kerja..kekadang yg gred 41 tu dtg dri family yg susah,tp bla sng n berpangkat lupa diri..hina org bwahan..sdr2lah dri skt..rzki kt manusia xsma,msing2 da kelebihan n kelemahan msing2..renung2 kan lah..

Tanpa Nama berkata...

cadangan saya kalau boleh diberikan kad diskaun 1Malaysia utk PA yg pendapatan nya bawah 3K,dan diperluaskan kepada rakyat malaysia yg lain....

Tanpa Nama berkata...

TAWARAN MANIFESTO PR CUKUP ISTIMEWA BUAT 1.4 JUTA PA:
1. STRUKTUR GAJI DAN TERMA PERKHIDMATAN AKAN DI SEMAK SEMULA.
2. ELAUN SARA HIDUP DISELARASKAN SAMA-RATA RM500 SEBULAN.
3. GAJI MININUM AKAN DIKAJI SEMULA BAGI SEKTOR AWAM DAN SWASTA BERDASARKAN KOS SARA HIDUP YANG SEMAKIN TINGGI.
4. KENAIKAN GRED AKAN DISELARASKAN BAGI GRED B,C DAN D.

BUKANNYA SEPERTI KERAJAAN BN YANG UGUT DAN AKAN MEBERHENTIKAN 1.4 JUTA PA DENGAN "EXIT POLICY".

REBUTLAH PELUANG INI YANG DATANG SEKALI SAHAJA PADA PRU-13.

Peluang ini akan direbut oleh penjawat awam seluruh malaysia khususnya johor, ramai penjawat awam yang mempunyai ijazah dan diploma dianaktirikan oleh kerajaan johor, akan berlaku perubahan besar dalam PRU-13 nie khususnya kubu kuat umno di johor, reformasi dan tranfomasi akan berlaku di seluruh malaysia khususnya johor.

Tanpa Nama berkata...

khabarkan berita gembira
naikkan elaun rumah (itp)..barulah penjawat awam boleh tersenyum..sekurang2nya impian untuk mendapat sebuah rumah akan tercapai

Tanpa Nama berkata...

Peluang ini akan direbut oleh penjawat awam seluruh malaysia khususnya johor, ramai penjawat awam yang mempunyai ijazah dan diploma dianaktirikan oleh kerajaan johor

...................................

Sambung belajar dulu percuma kaa?

Tanpa Nama berkata...

Komen hari ini jam 11.55 pagi yang berbunyi"nilai rm 10 skrg hanya sepinggan nasi+ sirap limau" sebenarnya tidak tidak tepat. Terpulanglah kepada diri sendiri nak makan kat kedai mana. Di Shah Alam ni saya baru makan tengahari tadi Nasi lauk ikan cencaru masak masam manis sayur taugeh minum teh o kosong harga baru RM4.00. Yg penting kita kena pilih kedai yg boleh beri harga yg munasabah. Kalau dah tau kedai makan tu mahal janganlah pergi makan kat kedai tu...kita kena berbelanja dengan bijaksana.

Tanpa Nama berkata...

air kosong 20 sen...nasi setengah 80 sen..kuah pree...ikan masin 50sen baru semua 1.50 sen..baru boleh beli rumah 4 biji

Tanpa Nama berkata...

menunggu apa yang nak d announcekan dgr sabar....bersatu wahai PA xkira apa status kita....jusa ke.PTD ke,cikgu ke....kita dalam satu kumpulan penjawat awam.sama sama kita dokan yang terbaik untuk penjawat awam

Tanpa Nama berkata...

Betul tu.... Kalau makan kt rumah member... Free je.... Lauk udang galah lagi

Tanpa Nama berkata...

Kau tu bodoh sngt sampai marah2 tu apa hal... Siap menyamar lg...

Tanpa Nama berkata...

Menyindir nampakkkkk.....

Tanpa Nama berkata...

Menteri.... Hihihi bincang pn dpt byk duit, lg bnyk bincng lg bnyk dpt duit.
Boleh bincng jauh2.... Elaun dpt, mlncong pn dpt

Tanpa Nama berkata...

TAWARAN MANIFESTO PR CUKUP ISTIMEWA BUAT 1.4 JUTA PA:
1. STRUKTUR GAJI DAN TERMA PERKHIDMATAN AKAN DI SEMAK SEMULA.
2. ELAUN SARA HIDUP DISELARASKAN SAMA-RATA RM500 SEBULAN.
3. GAJI MININUM AKAN DIKAJI SEMULA BAGI SEKTOR AWAM DAN SWASTA BERDASARKAN KOS SARA HIDUP YANG SEMAKIN TINGGI.
4. KENAIKAN GRED AKAN DISELARASKAN BAGI GRED B,C DAN D.

BUKANNYA SEPERTI KERAJAAN BN YANG UGUT DAN AKAN MEBERHENTIKAN 1.4 JUTA PA DENGAN "EXIT POLICY".

REBUTLAH PELUANG INI YANG DATANG SEKALI SAHAJA PADA PRU-13.


hahahaha... semak dan kaji sampai PRU 14 belum tentu lagi! Marilah wahai PA MELAYU yang beragama ISLAM sama2 kita BOIKOT undi DAP & PKR! Apa dia??? BOIKOT undi DAP & PKR... kerana 2 parti inilah yang menjadi punca umat Islam bakal kehilangan maruah dan juga akidah! Celaka dan jahanam DAP & PKR!!!!

Tanpa Nama berkata...

Apakah tawaran manifesto daripada parti-parti politik kepada Guru KAFA pada PRU ke 13 , adakah Guru KAFA akan di serap ke jawatan tetap....

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan sepatutnya buat bagini:
1.Kumpulan gred 1 ke, 17 ke , 22 ke 26,32 ke, 36 ke, diberi peluang mencapai hingga gred 40.Buka ruang gred 36 terus ke 40 . Baru adil dan masing-masing bekerja kuat untuk sampai keatas dan gaji mereka akan bertambah, tak payah fikir banyak.
2. Gred 41 memang boleh sampai turus 1 kalau kuat kerja dan pandai bodek.
3. Sekarang PA boleh fikir sendirilah , PRU 13 dah hampir.

Tanpa Nama berkata...

GURU KAFA jawatan yang paling istimewa ....

waktu berkerja 2.30 ptg hingga 5.30 ptg .... 3 jam sehari.

hari berkerja Ahad , isnin dan selasa

cuma 3 hari sahaja.

3 jam sehari x 3 hari seminggu = 9 jam seminggu



Tanpa Nama berkata...

saya guru Kafa negeri Selangor bekerja selama 5 hari seminngu amat bersyukur dengan kenaikkan gaji dr RM1000 ke RM1300. cuma apa yang saya harapkan agar status jawatan guru kafa sbg kontrak dapat di transformasikan menjadi jawatan tetap bagi membolehkan kami mendapat keistimewaan sama seperti guru berjawatan tetap. bukanlah keistimewaan yang ingin dilayan seperti bidadari, tapi cukup sekadar leh dapat kemudahan perubatan (ada GL).

Tanpa Nama berkata...

SSM+ where 'r u? no news since July 2012.
Gulp !

Tanpa Nama berkata...

bila kerajaan nak umum berita baik.....PA semua menunggu...cian PA ni harapan setinggi gunung......tunggu dan terus menunggu

Tanpa Nama berkata...

Rm 800 sebulan x mencukupi untuk menampung kehidupan di mna kos sara hdup semakin meningkat...bayangkn sekiranya ada suami istri bkerja sbg gru kafa sdah tntu x mcukupi kos sara hdup d masa kini.menampung ank2 yg bsekolah,blnja harian.setiap kli blnjawan d umumkn sya dpt bygkn kecerian gru2 kfa untuk mgumumkn knaikan elaun tp hampeh....x de d sbut lngsung smsa blnjwan..sdih dn kcewa gru2 kafa...hal2 agama d msa kni lngsung x d pndang oleh kerajaan...hal2 bkaitan agama d pndang sinis....tp peruntukan tuk bkan islam ada pla...

Tanpa Nama berkata...

saya guru jQAF...saya dapati murid2 yg pergi ke kelas KAFA lebih berpengetahuan agama dan cepat khatam qur'an..demi membentuk modal insan yg sempurna...amat diharapkan guru kafa dapat ke jawatan tetap..

Tanpa Nama berkata...

Mohon n17 dinaikkan taraf n32

Tanpa Nama berkata...

insyallah ada kenaikan elaun rumah dan elaun cola...perjumpaan bersama TPM saya akn hadir di bngunan CIDB doa2 lah bg panjang 1.4 juta penjawat awam insyalla ada berita gembira saya wakik kesatuan kongres sekerja....

Tanpa Nama berkata...

SAYA AMT SETUJU KAFA JWTN TETAP...ADA YANG BEKHIDMAT LAMA SEHINGGA 20 TAHUN TAPI MASIH KONTRAK.INI SATU DIKRIMINASI DAN PERLU PERUBAHAN ...SLOGAN RAKYAT DI DAHULUKAN PERCAPAIAN DI UTAMAKAN HANYA TINGGAL SLOGAN ,JANJI DI TEPATI HANYA TINGGAL JANJI MUNGKIRI,
LEBIH BAIK TUKAR KERAJAAN....

Tanpa Nama berkata...

Orang2 melayu dan islam di Kedah dan P.Pinang dah mulai sedar dan melancarkan kempen Anti DAP dan PKR. Sehinggakan Anwar Ibrahim nak cari tempat lain untuk bertanding! Mari semua kita bergabung dalam PRU 13 ni untuk TOLAK DAP & PKR!

Tanpa Nama berkata...

Yang kerja sehingga 20 tahun kontrak tu bahlol! Tadak otak nak pikir masa depan diri sendiri. Mmg padan pun tak diserapkan sebab dalam diri sendiri tadak inisiatif nak maju kehadapan, sikap pasif hanya tunggu dan lihat, tidak maukan cabaran, penakut untuj keluar dari zon selesa! Kalau org yg bijak lepas 2 tahun kerja kontrak cari tempat lain yg boleh jamin masa depan! BONGOK...

Tanpa Nama berkata...

kahkahkah dan ternganga ngangalah mulut PA2 sekelian....hahaha tahan btl hgpa ni sumer kena kencing...

Tanpa Nama berkata...

Teruk nyo penyokong tegar bn....pekerja kontrak luah ckit rasa hati diye...
Ish10x, kau melenting mcm diye pijak kepala bapak kau jerrrrr.....
Sokong bn berpada2 je tuannnn.... Mcm telah dngn dacing dah ni..... Ish10x...
Mengalahkn tun mahathir....tun tk setaksub kamu...ish20x

Tanpa Nama berkata...

Kamu pn senasib jugak.... Kecian untuk kamu sama.....

Tanpa Nama berkata...

Setuju...kita tk leh harap dengn PR..
BN lh pejuang sebenar....Sudah berpuluh2 tahun berjasa kpd negara.
Melayu telah maju, kaya raya skrg.. Tk perlu tongkat lg....kalah kaum2 lain.
Islam tertegak megah dlm negara, menjadi panduan hidup dan undg2 negara.
PR apa yg dia buat kebaikan untuk agam/bangsa/negara, kosong... Melingkupkan negara saja. Hihihi sehari pn belum memerintah negara.

Tanpa Nama berkata...

memang tak guna la dorang blaja tinggi sebab BODOH.

Tanpa Nama berkata...

confirm ada kenaikan itp dan cola...!

Tanpa Nama berkata...

encik tau mana CONFIRM?

Tanpa Nama berkata...

Semua PA kita kekalkan kerajaan skrg dan pembgkg skrg.kerana BN bukan pmbgkg yg bagus dan PR bukn pntadbir yg bagus.sekurang-kurangnya kerajaan x duduk selesa wat sesuka hati dn sntiase peka thdp rakyat

Tanpa Nama berkata...

setuju..kesian dgn saudara kita di utara.aku doakn org melayu disana kmbali dhormati.aku memang bnci dgn DAP.PKR pula mghalalkan cara DAP.PAS pn aku da x respect sbb ikut tlunjuk DAP.kita tidak perlukn sanjungan.semoga kita masih kekal dihormati.

Tanpa Nama berkata...

Rm10 sekali mkn tu anggaran je bro bkn setiap hari..kalau nasib x baik dpt kdai mkn yg mahal awk nk tawar ke hrga mkn..aku bkan mkn kt kdai yg ada aircond pun tapi nasib tak baik kna byr hampir rm10 sekali mkn.kt shah alam mungkin hrg murah lg agaknya kat tempat aku mkn tgahari kurahg kurang rm6 itu lauk biasa bro

Tanpa Nama berkata...

Rm10 sekali mkn tu anggaran je bro bkn setiap hari..kalau nasib x baik dpt kdai mkn yg mahal awk nk tawar ke hrga mkn..aku bkan mkn kt kdai yg ada aircond pun tapi nasib tak baik kna byr hampir rm10 sekali mkn.kt shah alam mungkin hrg murah lg agaknya kat tempat aku mkn tgahari kurahg kurang rm6 itu lauk biasa bro

Tanpa Nama berkata...

kesian dgn saudara kita di selatan johor.aku doakn org melayu disana kembali dhormati.aku memang bnci dan meluat dgn MCA,MIC, UMNO pula mghalalkan cara MCA.UMNO pn aku da x respect sbb ikut tlunjuk MCA.kita tidak perlukn sanjungan.semoga kita masih kekal dihormati..

Tanpa Nama berkata...

laaaaa juruteknik aja ke

Tanpa Nama berkata...

Lemah aku tengok golongan pekerja kontrak ni yg merayu2 untuk diserapkan. Aku yakin 99% adalah bangsa Melayu! Sampai bila Melayu nak maju kalau masih ada golongan yang macam ini? Semua nak harapkan orang lain bantu. Aku dulu pun pernah kerja kerani sambilan selama 12 bulan. Lepas tu aku malas nak sambung sebab fikirkan masa depan aku dengan nak kawin, bagi anak orang makan. Macam2 kerja aku buat dari kerja di restoran makanan segera, kerja sebagai operator khidmat pelanggan dan akhirnya aku dapat tawaran kerja gomen! Sampai 3 temuduga aku dapat. Dan aku yakin bila temuduga tu aku ceritakan pengalaman aku bekerja selama 2 tahun telah memberikan aku kelebihan. Dan syukur aku terus dapat jawatan TETAP dan BERPENCEN! Memang semasa bekerja sebagai kerani sambilan tu aku lihat ramai yg dah berkhidmat lebih 5 tahun di situ. Ada yang berkeluarga.... tapi aku dari kecik dah di ajar untuk merancang masa depan dan hidup berdikari tanpa bantuan orang lain. Syukur juga sebab aku ada ibu bapa yang telah ajar aku erti kehidupan! Sekarang gaji dan lebih RM5k sebulan. Makan bulan2 duit gaji tak abis. Anak nak masuk 4 orang. Rumah ada 2 biji. Satu disewakan dengan sewa RM1000 sebulan. Aku PA yang sangat bersyukur...

Jana Bizz berkata...

Syukur di atas berita baik ini kepada penjawat awam semua. semoga segala usaha niat baik kerajaan akan dapat dinikmati semua

Tanpa Nama berkata...

Jadilah PA yg bersyukur.Aku PA gred 22 je.Gaji bawah 3K layak le dpt BRIM tp aku tak nak ambik.Rumah tak ada hutang buat sikit-sikit n dah habis lebih RM 100K.Umo 50.Keja dah 28 tahun.Anak pun dah kerja 4 org.isteri ada keja gaji RM 700 je sebulan.Pakai kereta harga lebih RM 100K.Hidup Alhamdulillah selesa tak ada le rasa susah.Aku buat kerja sambilan jadi broker tanah sambilan dihujung minggu.Dapat le jual tanah org dah berjuta-juta RM dah & side income aku ni kdg2 dpt 10-15K sebulan.Ada le juga biasa dpt 2-3K je sebulan.biasa le rezeki Allah yg aturkan.Pendapat aku org mcm aku PA gaji kecik nak hidup selesa msti cari kerja sambilan.Doa banyak-banyak minta pertolongan Allah dlm pencarian rezeki.Selalu le bersedekah kpd org miskin dan anak yatim maka Allah akan gandakan pendapatan dan rezeki kita mcm air hujan mencurah datangnya. Banyak lagi plan PA bleh jd kaya nanti aku gtau lain kali

DRPD: TUKJANGGUT

Tanpa Nama berkata...

sudah la PA semua pergi wat keja...

Tanpa Nama berkata...

bila tue,bln ni jgk ke

Tanpa Nama berkata...

Betul tukjanggut....
Rezki Allah bagi
Daya usaha pn dr perkenan Allah juge
Kebolehan dan kelbihan tokjnggut pn dgn kehendak Allh juge..
Kejayaan t.j peroleh rezki murah pn dariNya juge...
Satu ms nnnti t.j pn akn kembali kpd Nya jugak....
Sama2 lah kita jaga hati, supaya hati kita tidak diusik rasa bangga diri....kerana
biasanya, walau pn asal niat ikhlas....sebelum kita bercerita ttg kelebihan diri...sesuatu akan memesong hati
kita dgn rasa takbur dan bangga diri. Allahuakbarrr

Tanpa Nama berkata...

KLau xde ape2 ye Muhidin mst PRU13 klah teruk....klau setakat nk bg rm20 jgn bt statement kat paper la...

Tanpa Nama berkata...

YANG PERTAMA-TAMANYA....ISU DISINI ADALAH....AKAN ADA LAGI BERITA GEMBIRA BUAT 1.4 JUTA PENJAWATAN AWAM...JADI TAK YAH LA NAK CAKAP PASAL PEKERJA KONTRAK.
YANG KEDUA-DUANYA...BILA TIMBUL BERITA2 CAM NIE...RAMAI NAIK PANGKAT JADI KETUA S/U JPA..MENGULAS ITU DAN INI SEOLAH-OLAH MEREKA TAU SEGALA-GALANYA APA YANG AKAN DIUMUMKAN OLEH PM
YANG KETIGA-TIGANYA....NAJIB ADALAH PM YANG PALING LICIK BERBANDING PM-PM YANG LAIN...JADI JANGAN TERMAKAN KATA-KATANYA....LIHAT SAJA KENAIKAN GAJI 13% (SEMPERNA PRU KE-13) TEMPOH HARI...HARGA BARANG NAIK MENDADAK-DADAK....
KEEMPAT-EMPATNYA.....SUDAH2 LA BERMIMPI...TERUSKAN BEKERJA...BAGI YANG TAK CUKUP DUIT...BUAT MACAM SAYA...JUAL BURGER....

Tanpa Nama berkata...

TUKJANGGUT

Tanpa Nama berkata...

Org melayu harus sokong BN 100% sepertimana org cina menyokong parti DAP agar PR akan terus berputih mata buat selamanya. Sedarlah org melayu sblm terlewat. Bukalah mata anda dan lihat apa yg berlaku di pulau pinang. Bagaimana keadaan kehidupan org melayu di sana skrg? Mampukah org miskin terus hidup jika keadaan sedia ada berterusan? Org melayu harus jgn terlalu cetek fikiran dan mudah terpedaya dgn janji pembangkang.

Tanpa Nama berkata...

JGN DIKAITKAN DGN MELAYU P.PINANG, ADAKAH IA BERLAKU PADA ZAMAN PR MEMERINTAH.?? WAKTU PEMERINTAH DULU PUN MELAYU DAH LAYU..JADI X USAH NAK POLITIK DI SINI..CUBA ULANG BACA TAJUK DI ATAS TU..ITU FOKUS UTAMA NYA..TUNGGGUUU..........

Tanda Nama berkata...

dah2 la tu politik perkauman ni. mana-mana parti politik sama saja. selagi boleh samun, samunnnnnnnnn!

antara BN dengan PR serupa macam antara coca cola dengan pepsi. sama saja rasanya!

Tanpa Nama berkata...

selagi kita sebagai manusia saling salah menyalahkan mana-mana pihak,Bila kita berkuasa kita juga melakukan perkara yang sama sahaja lagi teruk.

Tanpa Nama berkata...

Pekerja kontrak x sepatut d serap sbb mereka dari awal dah tahu status mereka. Knp mereka x de inisiatif utk mendapat keja lain?

Ini pengalaman sy borak dgn staff kontrak..mereka kata prefer keja dgn kerajaan sbb rilek, kije x bnyk, bebas dan yakin akn di serap..bila d tanya knp x mohon kije swasta, depa ckp x mahu sbb swasta nk kena power ckp english, kije bnyk n stress, takut kena buang klu x perform...dan mereka ni semua melayu..

So faham kan.. Depa ni nk senang idup je.. Yg pasti ada satu jbtan ni, mereka kije key in data je... Dgn gred n41 gaji rm100 sehari.. Klu d serap jugak x tau lh betapa membazirnyer kerajaan klu stakat nk key in data..

Tanpa Nama berkata...

orang melayu di p.pinang smakin hari smakin di tndas.mereka diusir sdikit demi sdikit dgn cara ckup halus.klu penang dduk bwh DAP lame2 jd cm singapore.ini la cra pntdbiran ank branak DAP.mereka bnyk blaja dr PAP.ayuh semua org penang dn sluruh malaysia kita bersatu padu menentang DAP dn skutunya.

Tanpa Nama berkata...

bila dibaca ttg perbhasan pekerja kntrak ini sya terpggil utk mgisi ruangan ni...secara jujurnya sya pekerja kntrak N17 da 5 tahun da sye keje dlm bdng ni..sye pun ada degree bukn tak penah mta keje len..da byk da isi brng.sumenya begntg pd rzki n rzki tak berpihk pd sye..w.pepun sy ttp bsyukur dgn rzki yg ada. realitinya skrg pelajarn tgi tak menjamin sesorg tuk dpt keje baik, walaupun dgn pointer 3. keats.. Pd pndpt sye utk keadilan sume phk..penetapn pekerja kntrk ini harus ada tapisan2 or kriteria2 tertntu n pkrja kntrak trsbt ble ikut exam atau dipnggil intew spe yg layak lepas la...tak ade da isu berbangit...n jika ada keksgn jawtn yg bru..smua bermula dgn kntrk baru ke ttp..kn adil...

Tanpa Nama berkata...

jbtn ape tu.bitau je la.sy pn nk mkn gji buta jgk

joe pemain drum gerabak gerocem berkata...

harap jangan la ada lagi pihak pihak yang menghina pekerja kontrak.Kalaupun anda tak bersimpati dengan nasib mereka jangan la hina mereka.apa yang membezakan kita dengan mereka adalah nasib yang ditentukan oleh Allah.cuba letakkan kalau kita berada ditempat mereka...

Tanpa Nama berkata...

orang melayu di perak smakin hari smakin di tndas.mereka diusir sdikit demi sdikit dgn cara ckup halus.klu perak dduk bwh MCA lame2 jd cm singapore.ini la cra pntdbiran ank branak MCA.mereka bnyk blaja dr GERAKAN.ayuh semua org penang dn sluruh malaysia kita bersatu padu menentang MCA dn skutunya.

Tanpa Nama berkata...

NAIKKAN ELAUNTAK ADA MASALAH.....SEBAB BENDA TU TAK MASUK DALAM PERKIRAAN PENCEN DAN GRADUATI KITA BILA BERSARA. SEBENARNYA PM KITA PAKAR EKONOMI, DIA BELAJAR EKONOMI DULU, SEPATUTNYA DIA TAHU, DUIT YANG DIA BAGI BUKANNYA KITA SIMPAN BAWAH BANTAL KAT RUMAH.KITA LABUR DALAM AMANAH, BELI KERETA, BELI RUMAH, BELI BARANG KEMAS, BELI BAJU....SEMUA INI MENJANA EKONOMI SEKALIGUS CUKAI PENDAPATAN PENIAGA MENINGKAT...CUKAI RAKYAT PUN MENINGKAT, INDUSTRI PELANCONGAN MAJU.YANG SEMENANJUNG KE BORNEO....YANG DI BORNEO KE MALAYA....MAJU EKONOMI NEGARA...YANG JADI MASALAH SEKARANG IALAH JIKA GAJI PAK PAK MENTERI DAN PAK BOS DINAIKKAN BANYAK...MEREKA SELALU KE LUAR NEGARA MAKA ALIRAN WANG KELUAR....MAKA JIKA PM NAIKKAN ELAUN PA GRED RENDAH...TAK DIA RUGI...SELALUNYA ORANG MISKIN DAN SEDERHANA NI, JENIS KENANG BUDI...TAK MACAM ORANG KAYO, TIKAM DARI BELAKANG.HARAP PM MEMAHAMI LUAHAN PA 41 YANG SEDERHANA NI...KAMI MINTA NI SEBAB KOS SARA HIDUP AMAT MEMBEBANKAN...

Tanpa Nama berkata...

Ganti jer kerajaan, baru negara akan berubah. Kerajaan dah terlalu angkuh, sombong, takabur, salah guna kuasa, salahguna wang rakyat... dah terlalu BUSUK untuk disimpan. TUKAR KERAJAAN dalam PRU ke-13...!!!

Tanpa Nama berkata...

Betul...
PM faham sangat....
Dia kena ambik bnyak....
Bagi rakyat sikit....
Lepas tu bagi tahu rakyat, rakyat kena berterima kasih kepada kerajaan BN.

Tanpa Nama berkata...

Mewakili pkrja kontrak @ mmg awk kerja kontrak.....
Tp setju lh...
Jgn hina sesama manusia....
& jgn dengki sesama manusia....

Tanpa Nama berkata...

SURUHANJAYA PENAMBAHBAIKAN PERKHIDMATAN AWAM ??????????????? APA DA JADI DAH 2013....
CADANGAN.. TUBUHKAN SURUHANJAYA MENGKAJI SURUHANJAY TERDAHULU

Tanpa Nama berkata...

Kikiki... lawak demo ni...
Berbual dgn sorang pkerja kontrak... Demo buat
kesimpulan terusn n siap bg cadangn....kkiki..
Lawak.....demo keje kontrak atau tetap ni

Tanpa Nama berkata...

Sapo pulak kata sama ni...
Marah PM nanti....
BN jauh lebih baik...hihihi
Kalau sama, tukar kerjaan pn tk pe....pemikirn mcm ni kita tk nak.

Tanpa Nama berkata...

Ini mesti sokong PR....mana boleh cakap sama.
Kakakak.....
BN dh buat mcm2 kerja baik dn bermcm2 kerja buruk.
PR blum buat apa....kosong.kosong.....tk pernah perintah negara pn lg..janji2 je lah

Tanpa Nama berkata...

Mana tau mau kalah....
Perlawannn ni di adakan di padang kita
Pengadil pn orang kita...
Pejaga garisan pn org kita
Budak pengutip bola p org kita
Pengulas pn org kita
Tiket pn org kita jual untuk org kita
Penganjur pn org kita
Yg peraturan prmainn pn org kita.....
Mimpi je la kalau PR rasa boleh meng...

Tanpa Nama berkata...

sekarang ni sesiapa yang kerja kerajaan kalau blajar PJJ kira ok dapat cuti kursus intensif tapi dah abis blajar pangkat tak naik jgk,yang kerja swasta kalau pergi kursus intensif 3 minggu kena berhenti kerja ,masa temuduga kerja kerajaan dibagitau masih belajar gerenti GAGAL temuduga,adakah belajar PJJ yurannya hanya untuk mengisi poket kerajaan sahaja dan menguntungkan kerajaan.kalau di USM pekerjanya hanya saudara mara sahaja (Universiti Saudara Mara)....

Tanpa Nama berkata...

ya sokong yg da ttp patut bersyukur dgn apa yg ada jgn mghina pkerja kntrk....kbykan yg ttp tak le trima pkerja kntrak di serapkn coz keje lbih bagus dri mereka. Mark Rosa trcabar.. hindarkan sift dngki..

Tanpa Nama berkata...

CUBA FAHAMI TUJUAN KERAJAAN ADAKAN JAWATAN KONTRAK..
BAGI PEKERJA KONTRAK KENA AKUR SETIAP SYARAT SEMASA MEMOHON DULU
JIKA ADA PELUANG MOHONLAH JAWATAN TETAP MUNGKIN KETUA JABATAN TEMPAT ADA BEKERJA BOLEH MENGELUARKAN SURAT SOKONGAN SEMASA TEMUDUGA JAWATAN TETAP
USAHA,TAWAKAL DAN BERSYUKUR DENGAN REZEKI YG ADA ADALAH LEBIH BAIK DARI MERUNGUT

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 240   Terbaru› Baru»