SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

21 Februari 2013

MUHYIDDIN MINTA SEKTOR AWAM TUNGGU 'BERITA BAIK' PM

Sinar Harian
JAMILAH HAMZAH
21 Februari 2013

                                                                                                Tan Sri Muhyiddin Yassin
Muhyiddin Yassin KUALA LUMPUR - Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengulangi 1.4 juta kakitangan awam akan menerima berita baik tidak lama lagi, yang akan disampaikan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Beliau berkata, tuntutan dan rundingan yang telah dibuat oleh Cuepacs dan perdana menteri menunggu masa sesuai untuk  diumumkan.

"Banyak perkara telah dituntut oleh Cuepacs dan saya rasa sudah beberapa kali Cuepacs berjumpa dengan perdana menteri, ada serahkan surat dan memorandum.

"Apa yang dituntut oleh penjawat awam melalui Cuepacs telah dibawa ke perdana menteri dan insya-ALLAH mungkin ada berita baik tidak lama lagi.

"Kita tunggu dan bersabar sajalah bila dan apa yang akan diumumkan oleh perdana menteri nanti," kata beliau di hadapan 3,000 peserta pada Majlis Perjumpaan Khas Cuepacs bersama beliau hari ini di sini.

Bulan lalu, Muhyiddin tidak menolak kemungkinan akan ada lagi beberapa berita gembira bakal diumumkan buat kira-kira 1.4 juta penjawat awam di negara ini apabila beberapa masalahmereka dapat diselesaikan tidak lama lagi.

Beliau berkata, kerajaan sememangnya mengambil berat soal kebajikan penjawat awam yang telah banyak membantu membangunkan negara.

"Saya faham telah banyak perkara yang telah dapat diselesaikan oleh kerajaan, namun masih ada beberapa perkara yang belum selesai.

"Tunggulah dan berdoalah agak panjang daripada biasa kerana mungkin ada berita baik akan diterima (oleh penjawat awam) tidak lama lagi," katanya.

Mengulas lanjut Muhyiddin yang juga Menteri Pelajaran dan Presiden Umno berkata, penjawat awam merupakan tunggak utama bagi melaksanakan dasar dan plan pembangunan.

Muhyiddin juga berkata, Cuepacs membantu kerajaan dan penjawat awam berinteraksi untuk mencari mekanisme yang lebih berkesan bagi menyelesaikan apa jua perkara.

"Kita akui penjawat awam adalah tunggak utama kepada kerajaan dalam pembangunan ekonomi negara dan sebagainya.

"Namun, saya ucapkan tahniah kepada Cuepacs yang menjadi orang perantaraan antara kerajaan dan penjawat awam untuk mencari cara yang berkesan dalam menangani isu-isu berkaitan," katanya lagi.

Majlis perjumpaan ini juga adalah julung kali diadakan bagi membingcang masalah dan kekeliruan yang dihadapi oleh penjawat awam.

Pada program ini peserta berinteraksi secara langsung dengan Muhyiddin bertanyakan soalan yang berkaitan sektor awam.

473 ulasan:

1 – 200 daripada 473   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

Yaaa... kami setia menuggu. Jgn hampakan harapan kami!

Tanpa Nama berkata...

PA jangan terus berpesta walaupun PM telah membuat pengumuman berita baik itu nanti kerana dikhuatiri anda sekalian ada yang bunuh diri kerana kecewa. Masa kan tidak, janji tinggal janji sekiranya BN gagal mempertahankan putrajaya dari DSAI and the gangs. Barang haris diingat, itu cuma janji dan kemungkinan ditunaikan bergantung kepada keputusan PRU13. AKU TETAP AKU CUMA AKU RISAU BAGAIMANA KEADAAN HIDUP KITA SELEPAS PRU13 NANTI. Melayu berpecah DAP berkuasa... fikir2kan....

Tanpa Nama berkata...

agaknya bila nak diumumkan klu boleh tolongf bagi kelu sama, jgn asik cakap tunggu berita baik, cakap biar ada fakta n tarikh mudah la nak tunggu coz dah tau bila nak umum.

Tanpa Nama berkata...

~~agak2 bila lah nk diumumkan berita tu ye?~~

Tanpa Nama berkata...

Yaaa ... kiter tunggu dan terus berkhidmatan dgn cermelang .... ader rezeki ader laaa .... yg penting amanah yg diberi perlu dilaksanakan .... insyaallah biar laa berita tu nanti menggembirakan PA ....

Tanpa Nama berkata...

Lpas pru13..dh pr memrinth..gaji naik lg..yahooo..bestnya dbwh krajaan bru yg lebih berkebajikan dan bukan stkt dekat pru bru nk bt kebajikan..

Tanpa Nama berkata...

BN menang ke PR menang ke sama sahaja. Rakyat yang bentuk kerajaan. BN Janji, PR laksana. PR pasti tunai janji, BN tunai janji untuk BR1M sahaja. Itu pun bukan semua dapat. Kalau PR, rakyat tak perlu berbaris ambil BR1M. PR terus Bankin. Minyak Turun, harga barang pasti turun. Bukan sahaja gaji yang naik zaman PR nanti, tetapi negara Kebajikan akan bawa lebih banyak kebaikan kepada Rakyat. Pasti, yakin. Belum cuba belu tahu....CUBA PR dahulu... omno/bn sudah 55 tahun, cukuplau tu. Bagi pula PR...!

Tanpa Nama berkata...

brim 2.0 bolih kasi kat rakyat berjumlah 7 juta ++..tak kan la kat pa cuma 1.4 juta..pm cakap kacang je tu..tunggu je la..

Tanpa Nama berkata...

BN menang ke PR menang ke sama sahaja. Rakyat yang bentuk kerajaan. BN Janji, PR laksana. PR pasti tunai janji, BN tunai janji untuk BR1M sahaja. Itu pun bukan semua dapat. Kalau PR, rakyat tak perlu berbaris ambil BR1M. PR terus Bankin. Minyak Turun, harga barang pasti turun. Bukan sahaja gaji yang naik zaman PR nanti, tetapi negara Kebajikan akan bawa lebih banyak kebaikan kepada Rakyat. Pasti, yakin. Belum cuba belu tahu....CUBA PR dahulu... omno/bn sudah 55 tahun, cukuplau tu. Bagi pula PR...!

Tanpa Nama berkata...

BN menang ke PR menang ke sama sahaja. Rakyat yang bentuk kerajaan. BN Janji, PR laksana. PR pasti tunai janji, BN tunai janji untuk BR1M sahaja. Itu pun bukan semua dapat. Kalau PR, rakyat tak perlu berbaris ambil BR1M. PR terus Bankin. Minyak Turun, harga barang pasti turun. Bukan sahaja gaji yang naik zaman PR nanti, tetapi negara Kebajikan akan bawa lebih banyak kebaikan kepada Rakyat. Pasti, yakin. Belum cuba belu tahu....CUBA PR dahulu... omno/bn sudah 55 tahun, cukuplau tu. Bagi pula PR...!

-KERAJAAN PR AKAN BANKRAP/MUFLIS maka akan timbul arab spring baru semua berputih mata lebih2 lagi yang banyak harta yang akan hilang.

orang kampung berkata...

PENANTIAN ITU SATU PENYIKSAAN.. UMUM AJE LAH..

Tanpa Nama berkata...

Mohyudin manyak main2 ler sama kita....
TPM...lu ingat pru13 ni main2 jugak ke....?
Setakat nk cakap ada belita ada baik...wa pn boleh cakap. Sekadar
nk cali poblisiti saja to....hempeh punya olang....

Tanpa Nama berkata...

kerajaan berkebajikan bukan hanya tau umum itu ini masa dekat pru,tp dia akan bagi mengikut keadaan persekitaran kalau semua dah mahal,kerajaan itu sendiri lebih tau bila nak senangkan rakyatnya.ini tidak, masa nak hilang kuasa baru bg itu bagi ini.jangan kita jadi bodoh macam ikan senang je di umpan dengan cacing lepas tu ngap lepas tu nahasssss n mampussss

Tanpa Nama berkata...

Cuba kira berapa kali pembangkang sudah kalah pru....berapa kali sudah arab jadi spring....
Paham2 je lh....ugutan je tu. Kalau jadi pun, sapo jadi spring...arab ko sapo...
Pikir2

Tanpa Nama berkata...

Kerana kepentingan politik...PA dimain2 dan diperbodohkan......
Tuan2 tengok la nanti, PM,TPM, dll...apa akan jadi kalau berita yg dikatakan baik
tu tidak memuaskan hati PA2....indah khabar dari rupa seperti apa yg dibuat oleh tpm sbelum ni..

Tanpa Nama berkata...

ko fikir tak makan ke? kat malaysia ni, ko kata la susah sangat nak cari makan, ada lagi ke orang kat malaysia ni mati kelaparan, yang banyak mati kerana makan, sakit jantung.. dan sebagainya. Fikir-fikirkan lah... sapa yang nak mati kelaparan kat sini, insyallah boleh jumpa saya atau rakan2 boleh belanja makan.

Tanpa Nama berkata...

kalo betul ada berita baik,terima kasih le pada yg memberi cadangan dan yang membawa perkara ini pada pihak atasan.dan terima kasih ler pada pihak atasan yang meluluskan berita baik tersebut.teruskan perjuangan agar kebajikan pekerja awam sentiasa mendapat perhatian dan pembelaan..harap segala bantuan dan perhatian yang diberikan selama ini berterusan walaupon bukan waktu pilihan raya..biasa lah,nak puaskan hati orang bukan senang,tp sekurang2nya terus mencuba dan tidak putus asa..bile sesuatu perkara di buat dengan ikhlas,pasti Tuhan lembutkan hati mereka2 yang berkeras sblm ini..teruskan menjaga kebajikan dan ikhlas membantu warganegara sendiri..semoga kerajaan sekarang berjaya semasa pilihan raya nanti.insyaAllah.

Tanpa Nama berkata...

sudah ku timbang masak2....PRU ke-13 ni saya akan undi TIMBANGAN jugala

Tanpa Nama berkata...

SETUJU....GAMBARAN YG DIBERIKAN TPM TU SANGAT TINGGI.
MACAM TPM MAU CARI NAHAS SAJA, KALAU TAK BERLAKU SEPERTI YG
DIGAMBARKAN TU TENTU AKAN MANAIKAN KEMARAHAN PA.
JANGAN HANYA PANDAI BERI HARAPAN TINGGI SAJA....ATAU TPM MAU PERANGKAP PM.

Tanpa Nama berkata...

tanpa nama, harap2 PM umumkan cepat kita semua x sabar2 lg berita gembira yg cam mana? utk pangkat bawah atau yg diatas harap PM timbang2kan yg terbaik utk kami ni.Insaya Allah BN pasti menang punya.kerana teah puloh tahun terbukti jasanya.

Tanpa Nama berkata...

Susah tuan....bukan tk de makanan. Tk mati kerana tk makan, rumput pn ada lagi untuk dimakan. Tuan mau makan rumput...

Tanpa Nama berkata...

ekonomi umat islam juga meningkat, kat sini kalau susah sangat nak makan, boleh minta jabatan kebajikan atau ke jabatan agama islam pasal zakat pun meningkat setiap tahun, harta umat islam yang tidak dituntut pun lebih 10 bilion. Yang pasti kita harus bersyukur dengan pada yang ada, jgn tamak, jika kamu bersyukur, maka allah akan tambah,sifat iri hati sesama penjawat awam bawahan harus dielakkan, yang atas pun patut bersyukur. Tidak semestinya jusa berada terus diatas sahaja, kalau tidak fikirkan kakitangan bawahan, nanti allah akan balas, ko tidak akan merasa cukup dengan apa yang ada.

Rezeki ini sangat pelik kerana ada orang berusaha mendapatnya bersungguh-sungguh, ada yang dapat tanpa usaha juga, contohnya, seorang ada duit 10 juta dengan berniaga bermatian-matian, pas itu meninggal dunia, anak2 yang dapat rezeki 10 juta itu tanpa usaha.

seorang yang kaya sudah ditarik rezekinya, banyak penyakit tidak boleh makan itu dan ini, kekayaan tidak memberi rezeki padanya, lantaran sakit pada diri, jangan lah bersifat tamak mahu bolut semua harta tersebut, jika dapat berikanlah dan takbur sedikit pada golongan yang lain agar dapat menikmati bersama

Tanpa Nama berkata...

kpd geng j17.. mentri kkr shaziman x pernah pon ade klor knyatan backing or supprt gred j.. samy vellu time jd mntri kkr ada gak buat annce dlm paper psl gred j17 yg d aniaya dengki oleh jpa.. so kpd geng j17 smua tanyela byk kt shaziman soh support gred j17.. lgpon dekat dkat pru ni menteri rajin trun jmpr p.a

Tanpa Nama berkata...

BN menang ke PR menang ke sama sahaja. Rakyat yang bentuk kerajaan. BN Janji, PR laksana. PR pasti tunai janji, BN tunai janji untuk BR1M sahaja. Itu pun bukan semua dapat. Kalau PR, rakyat tak perlu berbaris ambil BR1M. PR terus Bankin. Minyak Turun, harga barang pasti turun. Bukan sahaja gaji yang naik zaman PR nanti, tetapi negara Kebajikan akan bawa lebih banyak kebaikan kepada Rakyat. Pasti, yakin. Belum cuba belu tahu....CUBA PR dahulu... omno/bn sudah 55 tahun, cukuplau tu. Bagi pula PR...!

Khamis, Februari 21, 2013 9:55:00 PTG
______________________________________
kalau baca komen ko ni..macam ko tu rapat sangat dengan pemimpin parti pembangkang sebab semua ko tau dan pandai pandai tulis kalau menang nak bagi itu ini..ko dapat mana berita ni..atau ko main reka reka jer

Tanpa Nama berkata...

1.4 juta PA kena tengok juga apa habuan yang diberi, first class, second class atau tak class langsung, kalau yang diberi tue memerangkap 1.4 juta PA, kenalah berhati-hati spt "exit polisi" pukulan maut tue, yang besar buah ketua-ketua jabatanlah.. ingat-ingat PA semua, kalau gred B,C dan D sekadar kenaikan 3-5% bagi kenaikan gaji pokok atau kenaikan tahunan, baik simpan jealah PM nak umum tue, yang penting bagi 1.4 juta PA menuju PA bertaraf dunia serta berfikiran kelas pertama, kenaikan gaji,elaun,pendekkan time based, kenaikan pangkat spt dari gred 17 ke 26, 27 ke 36, 36 ke 41,pinjaman perumahan 1%, kenaikan pangkat secara lantikan hanya 10 tahun sahaja, cuti bersalin 3 bulan, cuti rehat bagi gred C dari 20 hari dinaikkan kepada 23 hari, quartes kerajaan yang baik, kelesaan tempat berkerja, kenaikan elaun perjalan,lojing, dan tempat kerja di negeri asal masing-masing.

Tanpa Nama berkata...

Ntah la..mcm2 mnusia ni klu dah tksub. Kna tpu hdup2 pon trima jgk..ntah2 jap lg klu PR yg mmrintah. Kcau blau ngara. Bru ade akai..yg tulis tu pon bwk mgucap. Jgn tksub sgt. Nk bank in konon..phuiih..

Tanpa Nama berkata...

penjawat awam memang senang kena gula-gula.

sebab tu servis slow. sikit2 demand itu ini. servis tetap slow.

bila tak beri gula-gula, menangis melalak menyalak macam budak kecil & anjing.

bila dah beri, minta lagi, walhal servis tetap slow.

bila tukar kerajaan, jangan lupa tukar sekali penjawat awam. barulah negara boleh menjadi negara maju yang sebenarnya.

Tanpa Nama berkata...

apa pun kita patut bersyukur dengan apa yang kita dapat.berkhidmat lah dengan cemerlang dan naik kan nama jabatan masing2.kita PA kena berstu hati dan berganding bahu untuk maju..........apa pun tq kpada kerajaan kerana ada lg bahagian untuk PA.tak kisah lah besar ke kecik.itu semua rezeki dari Allah

Tanpa Nama berkata...

nak bank in konon.betul tu.entah2 lagi dasyat dari apa yang kita ada skang.belum dapat janji ler macam2.dah dapat nanti ,mcm2 alasan dia bg.phuiiii PR........UMNO KINI TETAP DIHATI.

Tanpa Nama berkata...

KUALA LUMPUR - Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengulangi 1.4 juta kakitangan awam akan menerima berita baik tidak lama lagi, yang akan disampaikan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Beliau berkata, tuntutan dan rundingan yang telah dibuat oleh Cuepacs dan perdana menteri menunggu masa sesuai untuk diumumkan.

"Banyak perkara telah dituntut oleh Cuepacs dan saya rasa sudah beberapa kali Cuepacs berjumpa dengan perdana menteri, ada serahkan surat dan memorandum.

"Apa yang dituntut oleh penjawat awam melalui Cuepacs telah dibawa ke perdana menteri dan insya-ALLAH mungkin ada berita baik tidak lama lagi.

"Kita tunggu dan bersabar sajalah bila dan apa yang akan diumumkan oleh perdana menteri nanti," kata beliau di hadapan 3,000 peserta pada Majlis Perjumpaan Khas Cuepacs bersama beliau hari ini di sini.

Bulan lalu, Muhyiddin tidak menolak kemungkinan akan ada lagi beberapa berita gembira bakal diumumkan buat kira-kira 1.4 juta penjawat awam di negara ini apabila beberapa masalahmereka dapat diselesaikan tidak lama lagi.

Beliau berkata, kerajaan sememangnya mengambil berat soal kebajikan penjawat awam yang telah banyak membantu membangunkan negara.

"Saya faham telah banyak perkara yang telah dapat diselesaikan oleh kerajaan, namun masih ada beberapa perkara yang belum selesai.

"Tunggulah dan berdoalah agak panjang daripada biasa kerana mungkin ada berita baik akan diterima (oleh penjawat awam) tidak lama lagi," katanya.

Mengulas lanjut Muhyiddin yang juga Menteri Pelajaran dan Presiden Umno berkata, penjawat awam merupakan tunggak utama bagi melaksanakan dasar dan plan pembangunan.

Muhyiddin juga berkata, Cuepacs membantu kerajaan dan penjawat awam berinteraksi untuk mencari mekanisme yang lebih berkesan bagi menyelesaikan apa jua perkara.

"Kita akui penjawat awam adalah tunggak utama kepada kerajaan dalam pembangunan ekonomi negara dan sebagainya.

"Namun, saya ucapkan tahniah kepada Cuepacs yang menjadi orang perantaraan antara kerajaan dan penjawat awam untuk mencari cara yang berkesan dalam menangani isu-isu berkaitan," katanya lagi.

Majlis perjumpaan ini juga adalah julung kali diadakan bagi membingcang masalah dan kekeliruan yang dihadapi oleh penjawat awam.

Pada program ini peserta berinteraksi secara langsung dengan Muhyiddin bertanyakan soalan yang berkaitan sektor awam.(SINAR HARIAN)

Tanpa Nama berkata...

Org yg mnuding jari, skit2 mnyalahkan pnjwt awam. Servis slow la ape la..cuba klu kau dtmpat tu, ntah2 lg truk. Kita ni manusia dan jgn dsbbkn nila stitik rosak susu sbelanga..aah, elok la tu..tkarkan dgn org yg mentaliti low mcm pnulis di atas..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

nak bank in konon.betul tu.entah2 lagi dasyat dari apa yang kita ada skang.belum dapat janji ler macam2.dah dapat nanti ,mcm2 alasan dia bg.phuiiii PR........UMNO KINI TETAP DIHATI.Ini manusia paling bodoh di dunia maya pernah saya jumpa...!!!

Mocta Asnas berkata...

Terima kasih daun keladi, PRU13 dan PRU seterusnya pastikan anda membuat pilihan yang bijak.......jangan sekali2 nak cuba2.......rosak jadinya, .....rugi berpanjangan.......fikir2kan keadaan semasa....jangan marahkan pijat kelambu perlu dibakar.......fikir2kan untuk kesejahteraan untuk generasi akan datang untuk mereka bagi sebuah kerajaan yang sejahtera,aman dan makmur.

Tanpa Nama berkata...

Dpt alhamdulillah...
X dpt, tugas ttp d'jln kn..
Umno ttp d'hati..

Tanpa Nama berkata...

yup,saya setuju pendapat di atas..ini bukan masa untuk mencuba tukar kerajaan bagai..silap mencuba,negara tergadai..ibarat org sblm nak kawin,tak kan perlu 'mencuba' dahulu,bile ok baru nak kawin.bile tak ok,nak cabut lari pulak..tak boleh lah macam tue..teruskan menyokong bumiputera meneraju negara..Umno terus mara utk rakyat Malaysia..

erkk,,tp nak minta tolong skit pada pihak kerajaan.tlg pantau harga rumah yg dah semakin meningkat..minta org2 atasan teruskan ambil peduli akan nasib2 kami di bwah nie..gaji pokok bersih rm2k pon tak lepas nak beli rumah di pinggir bandar,apa tah lg dalam bandar..mcm mana pulak dgn kawan2 yg bergaji pokok bwh rm1.5k tue..lg susah nak cari rumah.kesian pd org2 bawahan nie terutama pekerja yang muda2 ni yg teringinkan rumah sendiri.esk lusa,bile kite yang tua2 nie dah takde,depa2 nie jugak yg nak berjuang dgn anak2 kite utk teruskan kedaulatan tanah melayu dan org melayu..sekian.

Tanpa Nama berkata...

RAKYAT MAHU NEGARA KEBAJIKAN...!
RAKYAT MAHU MANSUH PTPTN...!
RAKYAT MAHU NEGARA PENDIDIKAN PERCUMA..!
RAKYAT MAHU MINYAK TURUN...!
RAKYAT MAHU HARGA KERETA DITURUNKAN...!

SEMUA PERKARA INI JAUH LEBIH MUDAH DAN MURAH BERBANDING PEMBERIAN BR1M....BROOM...YANG DIBERIKAN TANPA PERANCANGAN...!

CUBA DULU PR....OMNO/BN DAH DIBERI PELUANG 55 TAHUN DAH. PR BELUM DIBERI KESEMPATAN MEMIMPIN NEGARA. BAGI PELUANG DULU PEGANG PUTERAJAYA. BARU ADIL MENUDUH PR YANG ITU DAN INI...!

Tanpa Nama berkata...

Semua nk percuma muflis lar kerajaan.. Nk bank in konon.. Janji nk bela ibu tunggal kt selangor pun x terbuat... Pui lar...

Tanpa Nama berkata...

Setuju dengan pendapat diatas. Tlg pntau harga rumah... Kami penjawat awam yg bkerja bagai nk mati bukan nk demand mcm2...at least pandang cket jasa kami.... Luv PM.... Hrp2 ade lar berita yg blh buat kami tersenyum sblm PRU 13 nie...

Tanpa Nama berkata...

Betul... Jgn nk cuba2, nti nyesal x sudah... Kerajaan yg ade skang sudah cukup baek... Nk sgt tkr krajaan, tkt kje mcm hamba abdi plak pasnie.. Blm pon memerintah da sbk2 ckp nk kurangkn jumlah PA.... Yg nk cube2 tukar krajaan nie gak nyer yg volunteer nk kene buang...

Tanpa Nama berkata...

T.ksh kpd CUEPACS

Baru ada senyum.....
tapi jangan hampakan kami 1.4juta PA.
jangan janji tinggal janji je.....
Kpd Semua PA bawa2lh bersabar kita tunggu dan lihat,tak guna bercakaran sesama sendiri (melayu).selepas pengumuman penting PM nanti baik atau sebaliknya, keputusan ???? ditangan anda...
tapi ada baiknya kita bersatu memerangi lahanat...peruntuh bangsa melayu yg makin hari makin kurang ajar.
hidup islam....
hidup melayu.....
sejahtera PA....
amin....

Tanpa Nama berkata...

Negara bkebajikan knon.... Blm pun ape2 nik aziz da ngate penerima br1m mcm aym & lembu... Yg mnyokong pmbangkang pun beratur menadah.. ape korang pun lembu jugak ker... Aku nie nsb ler x layak... Klau x, aku pun nk br1m tu... Xtau bsyukur lgsung... Xder otak.. Pikir dlu sblm bcakap...

Tanpa Nama berkata...

Amin... Same2 kite mmerangi lahanat biaDAP... Kekalkan pemerintahan dgn kuasa d'tgn melayu yg mperjuangkn bgsa melayu.. Bkn melayu yg mperjuangkn nsb diri sndiri... Sejahtera lah PA....

Tanpa Nama berkata...

PA Gred N17 berkata

Kalau betul bagai dikata tunaikanlah janji kenaikan Gred N17 kpd gred yang lebih tinggi. Rata2 framai gred sokongan bergaji rendah dan ada yang terpaksa meminjam Ahlong. Mohon ceupacs ambil perhatian pd Gred N17 yang dah lama menunggu.

pakar ekonomi berkata...

kakitangan sokongan pinjam along??? sedar diri sket...kalau nak bergaya tu beragak jer laaa...

gaji gred 17, nak hidup gaya 54..mmmg la alonggg

aa berkata...

Laksanakan tugas dengan sebaik mungkin......jangan lupa ibadah.....belanja ikut kemampuan...elak/kurangkan personnel loan, hutang punca gaji tidak mencukupi....keluarkan zakat...regards.....

Tanpa Nama berkata...

ingatlah, bahawa pemberian itu dari allah, pemerintah sebagai posman sahaja, tak tahu kah anda bersyukur dengan pemberian pemeritah pada anda, PR hanya pandai janji sahaja, ekonomi umat islam bertambah baik,tengok saja korban, dahulu seekor lembu pun jarang2 dengar untuk dikorbankan. Jangan korbankan kenikmatan ekonomi yg ada dgn sokong PR, bersyukurlah dengan pemberian allah dengan laksanakan iman dan berterima ksaih pada pemerintah dengan memberi undi pada BN.

Tanpa Nama berkata...

PKR,DAP,PAS blum berkuasa pun dh rasuah. Bila dapat kuasa lagi parah kot. Baiki tahap islam sekarang bukan jatuhkan bawah tapak kaki DAP dan PKR

Tanpa Nama berkata...

Betul...
Kerajaan BN sekarang tk ade dgr pn pasal rasuah....pemimpin pn bersih..... Hihihi.....
Islam terbela, tiada murtad....tk terhitung....ish10x

Tanpa Nama berkata...

Nenek aku cakap....belum cuba belum tau....
BN dh cuba lama....aku dah tau...

Tanpa Nama berkata...

Jumpa sama2 paling bodoh....

Tanpa Nama berkata...

Kabinet PR now
PM-PKR
TPM-DAP
TPM II-HINDRAF,LAWYER ANWAR, DEEPAK,AMBIGA,WAKIL SABAH,SARAWAK,etc
PENASIHAT SEUMUR HIDUP- LIM KIT SIANG.
MENTERI PELBAGAI AGAMA-PAS

Kabinet PR 2-5 tahun lagi
PM-DAP
TPM-DAP
TPM II- HINDRAF,WAKIL SABAH, SARAWAK.
MENTERI PELBAGAI AGAMA-KETUA PADERI
EXCO (JE) ISLAM-MAT SABU

Ni ke yg kita perjuangkan untuk agenda tersembunyi hapuskan melayu. Isu rasuah belum pasti bersih siapa pun naik. Isu tanahair PASTI tergadai.

Tanpa Nama berkata...

PA ingatkan awak tu anjing, sebab tu dia menyalak.....cakap sama macm mnyalak jerR

Tanpa Nama berkata...

PM-PKR akan dilenyapkan secara halus.
1.racun perlahan dlm air cond ofis
2.kereta accident
3. kapalterbang terhempas
4.rumah dirompak
5.rasuah dan peribadi dibongkar
6.fikir sendiri la,kenapa la ngok sgt.

Tanpa Nama berkata...

harapan kami elaun perumahan dinaikkan dng kadar segera RM180 ke RM450, sama rata dari gred 1 hingga 41...tak paya la nak dinaikkan elaun perumahan pegawai yang bergaji besar...diaorg dah mewah,keja pun tak jg berapa...

Tanpa Nama berkata...

Mengulas lanjut Muhyiddin yang juga Menteri Pelajaran dan Presiden Umno berkata, penjawat awam merupakan tunggak utama bagi melaksanakan dasar dan plan pembangunan.

Admin tolong perbetulkan ayat diatas.
Bukan Presiden Umno tapi Timbalan Presiden Umno
Nanti marah Dato' Najib lansung dia tak jadi nak bagi kenaikan elaun.

Ab Razak berkata...

harapan kami elaun perumahan dinaikkan dng kadar segera RM180 ke RM450, sama rata dari gred 1 hingga 41...tak paya la nak dinaikkan elaun perumahan pegawai yang bergaji besar...diaorg dah mewah,keja pun tak jg berapa...
----------------------
Ukur baju pada badan sendiri, Jika jawatan setakat Gred 17, xpayah hidup bergaya mcm JUSA. Semasa sekolah dulu xnak belajar betul-betul, kaki lawan cikgu, maki-maki cikgu, sekarang ni tahu pula nak gaji besar. Mereka yang gred tinggi pun hidup ala kadar jer. Tengok lah di kementerian, sapa yang pakaian yang paling bergaya..? AKS atau Pegawai. Rata2 AKS lah pakaian lebih bergaya dari pada pegawai. ITU adalah reality yang berlaku.

Tanpa Nama berkata...

Saya kagum dengan org malaysia ni..selain berbakat dlm meminta2..mereka juga berbakat dalam menilik masa depan..dlm kata lain nujum pak belalang..mau nyer tidak, pembangkan belom memerintah negara dah tahu akan hura, dah tahu ekonomi hancur, dah tahu kena tindas..dah tahu banyak rasuah etc...dan yang pelik nyer yang tahu tu semua benda negatif...

Lagi pelik, benda negatif yg bN dah buat wat2 tak nampak pulak..hutang negara meningkat pandai lak tutup mata...rasuah sana sini tidak pula d ungkit..


Benda positif yang jelas dan nyata dari parti pembangkang pun tidak pula d ungkit...cth paling jelas bila laporan audit negara menyatakan negeri pembangkang telah menunjukkan prestasi yang baik darisegi pengurusan kewangan dan pembangunan ekonomi walaupun banyak sekatan daripada persekutuan..dan yang paling penting hutang negeri pembangkang makin menurun...ini adalah fakta!


Tapi ..ye lah kalau dah buta hati, Tak tahu nak cakap apa lah..semoga d pagi Jumaat ni Allah buka n jernih kan hati nya...


Dalam islam kita perlu memilih pemimpin yang ingin menegak kan islam, agama menjadi manifesto utama bukan kebendaan semata2...dalam bn ada di sebut islam manisfesto utama? Klu betul islam manisfesto utama, tak akan berlaku segala rasuah etc..dan hudud mampu untuk di jlnkan..hanya yang takut Hukum Allah menolak islam sebagai perkara utama dalam hidup.


Satu lagi, saya berterima kasih kerana kerjaaan sekarang prihatin dgn pemberian Br1m dan seangkatannya..untuk makluman, itu bukan duit parti BN, itu adalah duit rakyat yang menmbangkannya tampa mengira fahaman politik. Maka semua rakyat xkira pas ke dap ke bn ke memang layak untuk memerimanya.


Jgn jd meludah kelangit apabila berkata2..mana tahu dengan kuasa Allah, parti pembangkan menang dan memimpin negara, dan wang saguhati tersebut di teruskan..adakah kalian dari golongan BN ini alan menolak duit tersebut?? Mungkin pada masa itu, kata2 tuan sebelum ini akan makan diri sendiri.


Ingat, setiap kata itu doa dan setiap perbuatan waima sekecil biji sawi pun akan di hisab kelak..

Tanpa Nama berkata...

Harapan supaya BN terus menerajui negara ini. Aku memang tak puas hati dengan DAP dan talibarut PKR. Sebagai anak melayu jati Pulau Pinang kami berikrar dan berjanji akan tolak DAP dan PKR dalam PRU 13 ni. Jom rakan2 sekelian kita menyokong agenda suci ini demi kepentingan agama dan bangsa kita.

Lihat apa yang terjadi di Pulau Pinang. MPPP dan PDC terus diginakan DAP untuk berkuasa. Semenjak tahun 2009 hingga sekarang, pengambilan baru hanya didominasi oleh kaun cina! Bangsa melayu yang ada kelulusan lebih tinggi pun tidak diambil untuk bekerja dalam MPPP dan PDC!

Keluarga aku dulunya berniaga di Padang Kota Baru. Zaman dulu peniaga2 di situ adalah 50% cina dan 50% bumiputera! Tetapi cuba lihat sekarang - kurang dari 25% sahaja peniaga bumiputera.

DAP adalah bapak segala 'racist' tetapi malangnya talibarut si al juburi telah menipu dan menindas bangsanya sendiri!

Jika DAP memerintah, nasib PA akan lebih malang! Kemungkinan akan dikecilkan perkhidmatan awam seperti yang dicadangkan sebelum ini.

Ayuh kawan2 kita TOLAK DAP & PKR... mereka ni juga telah mempermainkan PAS!

Tanpa Nama berkata...

bodoh la ko org peneng. awat hang tak melalak time sume melayu BN menang tapi xleh jd KM. sapai la ni pon nak lantik jd pengerusi Bn pon xleh padahakl sekor cina GERAKAN MCA xmenang pon. ADA BERANI

Tanpa Nama berkata...

Hang jgn dok sound org Penang mcm tu. Kami semua tak sesusah mcm si dajal DAP dan PKR perintah. Kami boleh berniaga selagi tak langgar peraturan. Tapi sekarang semua peniaga2 melayu kena kacau. Habis dihalau atau dikenakan sewa yang tinggi. Duit zakat yang kami bayaq pun dirompak sebab yang jaga adalah barua PKR si Mansor. Bukannya wakil PAS yang jaga. Duit zakat digunakan serupa duit mak bapak Guan Eng diberikan kepada semua org tua2, budak2 sekolah. Konon nak tunjuk baik mcm BN bagi bantuan rakyat! Tapi tu semua duit Zakat orang melayu dan Islam!!! Zaman dulu MPPP dan PDC pun ramai pekerja melayu! Sekarang semua pekerja melayu ditindas dan ramai yg dah berhenti. Tolong buka mata, jangan jadi pecacai tanpa usul periksa! banyak sangat dengar dakyah dan ceramah PR samapai akai pun tak boleh pikiaq! BAHLOL..

Tanpa Nama berkata...

bukan ker timbalan preseden UMnoo yg beli tanah melayu balik pulau lepas tu jual kat sykt china utk perumahan mewah... mcm ni la kot perjuangan hak melayu penang yg depa perjuangkan....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

bodoh la ko org peneng. awat hang tak melalak time sume melayu BN menang tapi xleh jd KM. sapai la ni pon nak lantik jd pengerusi Bn pon xleh padahakl sekor cina GERAKAN MCA xmenang pon. ADA BERANI

Jumaat, Februari 22, 2013 8:42:00 PG

Bila orang kata bangang marah... mana ada semua melayu BN bertanding kat Penang? Berapa kerat saja? Dah majoriti cina, BN bagi calon Gerakan Cina la ramai. Nak jd KM pun takpa tapi tau respek kat orang melayu. Tp Guan Eng haram jadah ni mmg ANTI MELAYU! Sebab tu ramai cina2 di Penang lani berani kurang ajar. Aku mmg tak sabar kalau terjadi sekali lagi 13 mei... mau diajar sikit bangsa2 yang lupa daratan semua tu! Biar jadi mcm Indon, nama pun kena boh nama Melayu... nak sekolah cina?? Jangan mimpi la...

Tanpa Nama berkata...

ada baik di depan mata kenapa nk fiker bnda yg balum tentu dpat ke x...kerajaan BN dh beri yg terbaik pun PA lagi x bersyukur...belum tentu kerajaan PR nk laksanakan..JANJI KERAJAAN BN JANJI DITEPATI...JANJI PR JANJI DICAPATI

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

bukan ker timbalan preseden UMnoo yg beli tanah melayu balik pulau lepas tu jual kat sykt china utk perumahan mewah... mcm ni la kot perjuangan hak melayu penang yg depa perjuangkan....

Jumaat, Februari 22, 2013 9:04:00 PG

Skang ni awat tak suruh Presiden PKR beli tanah pastu buat projek rumah murah kat orang Melayu? hahaha Sampai nak lari bertanding tempat lain la... nak tinggalkan permatang pauh. Sebab pekung semua orang dah tau... janji pun tinggal janji! hahaha

Tanpa Nama berkata...

Pekung sapo yg pecah tu.....sampaikan nk buat pru13 pn talak belani. Kalau boleh mau tangguh 5 taun lagi lo....

Tanpa Nama berkata...

kalau betul..syokny

Tanpa Nama berkata...

go to hell u politic idiots...bagi naik gaji rm 80 potong 100, elaun rumah dah lebih10 tahun tak naik rm127.kena paksa masukkuaters yg buruk potong balikelaun rumah ....kejam la ngo ni kerajaan. kerja lebih masa ,cuti rehat 18jamn/selalu cuti kena beku /tak boleh raya/takde masa utkkeluarga...bonus 1 bulan gaji bahagi 2 kali/ PM+CUEPACT x habis2 tipu/bohong/main magic dgn PA.dame it..

Tanpa Nama berkata...

1Malaysia. Janji ditepati...

Tanpa Nama berkata...

Jika BN menang 1.4 juta penjawat awam akan merasa berita baik ni...

Tanpa Nama berkata...

yealah tu...ayat yang macam pernah ku dengar n ramai yg kecewa......

Tanpa Nama berkata...

apa yg islam naiknya?
1.Isu kalimah - PAS kecut dan berubah2 ikut tapak kasut DAP,PKR
2.Isu LGBT - PAS tunduk bisu
3.Isu tanah balak Ngeh Ko Ham- PAS bisu .NI RASUAH. Kenapa DAP nak jadi MB Perak , PAS takut, dan kena bagi rasuah. Bagi la DAP jadi MB Perak sbb dia ada 8 kerusi. SOkong la DAP jadi MB . Kenapa nak pangkah DAP pastu takut DAP jadi MB.

Tanpa Nama berkata...

jika DAP yang memerintah malaysia... malaysia tidak akan ada rusuah.... patut contohi singapura.... DAP memerintah lebih baik dari parti2 lain... diharap pkr dan pas tetap bersatu dengan DAP bagi menerajui malaysia.... agar menjadi negara maju... pkr dan pas harus mempercayai dgn pentadbiran dari DAP... kerana ini semua untuk rakyat malaysia....

Hidup PR....

Kak Pah berkata...

Lama tak dengar berita Kasim "Chain of Command"...mana pegi yee bang kasim...???? Lepas SBPA mansuh, abg kasim turut lebuh.....nak dengar juga pendapat abang kasim dalam isu-isu terbaru ni...adakah situasi sekarang comply dgn chain of command..????

Tanpa Nama berkata...

BN dah memerintah 55 tahun, kira dah bersara wajib tu, atau adakah akan ada peluang utk BN bersara pada 60 tahun. :)

nurul saadah berkata...

Saya kagum dengan org malaysia ni..selain berbakat dlm meminta2..mereka juga berbakat dalam menilik masa depan..dlm kata lain nujum pak belalang..mau nyer tidak, pembangkan belom memerintah negara dah tahu akan hura, dah tahu ekonomi hancur, dah tahu kena tindas..dah tahu banyak rasuah etc...dan yang pelik nyer yang tahu tu semua benda negatif...

Lagi pelik, benda negatif yg bN dah buat wat2 tak nampak pulak..hutang negara meningkat pandai lak tutup mata...rasuah sana sini tidak pula d ungkit... bla bla bla...

ni nak tanya insan ni....

nak menegakkan negara islam... ya Alhamdulillah.. memang itulah hasratnya cuma caranya...

1. adakah betul dengan bersekongkol dengan DAP/PKR yang terang-terangan menentang pembentukan negara islam?

2. adakah doa beramai-ramai mengutuk dan menghancurkan bn di kota bahru tu betul caranya? kan islam itu indah? indah dengan budi bahasa, tatacara, hemah.

3. perkataan lembu (kasar) ke atau sebagainya dari mulut seorang yang alim yang baru balik dari tanah suci (umrah) wajar diucapkan? cuma Allah sahaja yang MAHA MENGETAHUI

4. kalau ditakdirkan DAP dapat memerintah nak ke negara kita ni menjadi negara ISLAM ATAU SEKADAR NAMA ISLAM sahaja sehinggakan perkataan TAKBIR boleh di teriak olah orang bukan islam dan dijawab dengan sungguh2- macam dipermain-mainkan.

bagi mereka yang memikir ALLAH menjadikan akal untuk berfikir bukannya nafsu menjadi raja di hati.

ALLAH MAHA BESAR AMINNNN

Tanpa Nama berkata...

Harap umum sebelum pilihanraya... kalu x lps ni kalu PR menang habis dieorang rembat duit rakyat. Dieorang pun nak kaye mcm BN jugak.... duit punye pasal.

Tanpa Nama berkata...

Tak pyh byk ckp.... Permatang pauh pun x mbangun, lg nk berangan jd PM yg mmerintah... Abes djual tnh mlayu nie nti...

Tanpa Nama berkata...

kita perlu mengejar negara maju... hanya DAP sahaja yang mampu melaksanakannya....cuma lihat singapura.... mereka maju kerana orang cina... tidak guna jika melayu perintah... jika negara tidak boleh capai negara maju.... BN boleh undur lah... biar pula DAP merintah negara.... Yang penting PKR dan PAS mesti perlu bersatu dengan DAP... Lupakan hal-hal yang berlaku demi mencapai negara maju.... yang penting sekarang negara maju.... pru nie BN akan KO punya.... Sokong PR...

Tanpa Nama berkata...

Gilerrrr
terang lg bersuluh
rata2 pemimpin PR talam dua muka,
bila bercakap dgn org melayu, kata mesti nak tlg melayu.
Bila ckp dgn bangsa lain Ckp melayu bodoh,bangsatlah.....sedar2lh melayu.
Tu pengakuan PA Penang patut kita jadikan iktibar.
Jgn mudah lupa apa dia org dh buat dekat org kita melayu islam.
Hidup Umno...
Hidup melayu....

Tanpa Nama berkata...

akai ade tapi xnk pakai. cuba duk sekejap renung2 tolak parti jap. patu nilai tgk yg mane islam n tak. ckp pandai tp pemimpin tipu mcm2 dah depan mata duk pecaya lg. SBB melayu jenis malas nak guna otak pikir. tungu org suap je sume. contoh mudah la klu time ko nak solat ade najip n nik ajis agak2 sape yg ko konpiden tolak ke depan suh jd imam.

Tanpa Nama berkata...

STRATEGI DAP SAMA PAP DI SINGAPURA..

DAP: Strategi Persis PAP Di Singapura. Apakah Anda Buta?
Selama hampir setengah abad parti serpihan parti pemerintah di Singapura iaitu PAP (Parti Tindakan Rakyat) mengamalkan budaya politik perkauman yang mementingkan hak bangsa Cina.

Sikap ekstremis DAP dalam memperjuangkan hak-hak kaum Cina di Malaysia tanpa memperdulikan sensitiviti bangsa Melayu yang menjadi tuan negara ini telah menjadi antara faktor pertama tercetusnya peristiwa berdasrah rusuhan kaum pada Mei 1969.

Sejarah mencatatkan bagaimana setelah parti Gerakan (pembangkang ketika itu) dan DAP menang besar di Kuala Lumpur dn negeri Selangor, penyokong-penyokong kedua-dua parti tersebut telah berarak sekeliling bandaraya di kawasan Chow Kit dan Kampung Bharu sambil melaungkan kata kesat, maki hamun dan caci cerca terhadap Umno dan bangsa Melayu.

"Melayu bangsat", "Melayu balik kampung", "Malaysia kami punya", "Pergi jahanam Melayu, Umno" adalah antara slogan-slogan yang menyakitkan hati orang Melayu di kibar-kibarkan di hadapan penempatan orang Melayu di kampung Bharu.

Sikap bongkak, sombong dan angkuh DAP telah menyemarakkan lagi kemarahan orang Melayu ketika itu dan fakta-fakta tentang insiden rusuhan kaum yang berlaku selepasnya tercatit dengan kemas dalam lipatan sejarah negara yang tidak boleh dikelentong oleh DAP.

Walaupun peristiwa 13 Mei sudah lebih empat dekad berlalu, namun DAP tetap dengan sikap anti-Melayu, anti-Islam dan cauvinisnya.

Pernah Karpal Singh (Pengerusi Kebangsaan DAP sekarang) membuat kenyataan yang membarakan hati orang Melayu apabila berkata "langkah mayatnya dahulu" sebelum orang Islam terlintas difikiran mereka untuk melaksanakan undang-undang Islam di negara ini.

Kini setelah berjaya memenangi Pulau Pinang yang diidamkan selama ini dengan bantuan PKR dan PAS, DAP menukar wajah dan watak untuk terus menipu orang Melayu.

Tanpa Nama berkata...

sambungan ayat diatas....


Parti ini kini kononnya muncul sebagai 'pejuang' dan 'pembela' orang Melayu dan seperti musang yang berbulu ayam berkempen kepada orang Melayu bahawa DAP akan mempertahankan hak-hak orang Melayu, Islam dan bahasa Melayu sebagaimana yang termaktub di dalam Perlembagaan Persekutuan.

Persoalannya mengapa setelah 46 tahun baru hendak membela nasib orang Melayu dan tunjuk konon sayang kepada orang Melayu?

Kalau tidak kerana tamakkkan kuasa dan mahu merampas kuasa politik, DAP tidak akan sesekali mahu tunjukkan sikap yang lunak kepada orang Melayu.

Antara langkah DAP untuk me"Melayu"kan parti itu ialah usahanya untuk menarik seramai mungkin cerdik pandai Melayu menyertai parti itu.

Kenapa yang disasar hanya kalangan professional dan cendikiawan Melayu sahaja?

Kalau benar-benar hendak menolong orang Melayu, DAP harus membuka pintu seluas-luasnya kepada orang Melayu bukan golongan tertentu sahaja.

Sejak bila pula DAP bercakap mengenai isu-isu berkaitan orang Melayu?

Di mana DAP selama ini apabila orang Melayu memerlukan pembelaan dalam segenap aspek kehidupan seperti pendidikan, ekonomi,kesihatan dan sebagainya?

Sekarang mereka bercadang untuk meletakkan calon-calon Melayu di Pulau Pinang untuk mengukuhkan kedudukan politik mereka.

Sekali lagi balaci setia DAP iaitu PAS menyokong penuh cadangan tersebut.

DAP yang ketika ini berkecamuk dengan krisis dalaman di antara pimpinan kanan mereka, cuba pula menggunakan taktik calon Melayu untuk menarik undi pada pilihan raya umum akan datang.

Mereka tahu undi Cina hanya setakat 30 peratus sahaja dan undi Melayu akan menjadi penentu dalam mana-mana kerusi parlimen atau DUN.

Oleh itu DAP mengaburi mata orang Melayu dengan menampakkan parti itu mementingkan orang Melayu.

Hakikatnya matlamat terpenting DAP tidak pernah lari daripada landasan iaitu untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah republik dan menghapuskan sistem Raja-raja Melayu serta dominasi politik Melayu.

DAP hanya berjuang untuk kaum Cina, dan tidak pernah bercadang untuk meningkatkan taraf sosio-ekonomi orang Melayu.

Setelah empat tahun di bawah DAP, nasib orang Melayu di Pulau Pinang terus tidak terbela malah tidak menampakkan sebarang perubahan pun.

Yang penting orang Melayu mesti rapatkan saf dan bersatu untuk melenyapkan pengaruh parti perkauman ini.

Selagi DAP bernafas, selagi itu risiko berlakunya semula rusuhan kaum tetap menghantui fikiran rakyat.

Tanpa Nama berkata...

Saya kagum dengan org malaysia ni..selain berbakat dlm meminta2..mereka juga berbakat dalam menilik masa depan..dlm kata lain nujum pak belalang..mau nyer tidak, pembangkan belom memerintah negara dah tahu akan hura, dah tahu ekonomi hancur, dah tahu kena tindas..dah tahu banyak rasuah etc...dan yang pelik nyer yang tahu tu semua benda negatif...

Lagi pelik, benda negatif yg bN dah buat wat2 tak nampak pulak..hutang negara meningkat pandai lak tutup mata...rasuah sana sini tidak pula d ungkit... bla bla bla...
-----------------------------------
PAS dh duduk bawah kasut DAP,PKR. Bagus sgt la nk bersuara lantang.Islam akan di rendahkan.
Hanyutlah dengan alunan PKR yg duit tu dikembalikan kepada rakyat. Memang la kembali tapi kepada pemimpin PR la. Jgn lupa DAP mahu jadi Timbalan Perdana Menteri dan seterusnya ambilalih jawatan Perdana Menteri. Masa tu Islam akan pesat membangun bersama Ummah.

Tanpa Nama berkata...

sy bukan penyokong PR bukan juga penyokong Umno tapi saya lebih yakin Kerajaan sekarang memerintah.. bukan mudah seorang pemimpin untuk memuaskan 28 juta rakyat...

Tanpa Nama berkata...

Anwar kaki Bon**t..org cm ni ke nak jd PM? bodoh betul mentaliti penyokong Pas dan PKR...

Tanpa Nama berkata...

SIAPA LAH KAMI UNTUK MINTA ITU DAN INI, KAMI HANYA GURU KAFA BERSTATUS KONTRAK UNTUK DISERAP ATAU TIDAK KE JAWATAN TETAP ITU BELUM PASTI ….. WALAU APA PUN KAMI TETAP BERSYUKUR DENGAN APA YANG TELAH KAMI NIKMATI .

Tanpa Nama berkata...

ni bukan web politik.... hbs jahanam blog cuepacs ni.... nak politik bg tmpat lain...

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih kerajaan Malaysia.. harap penantian tu memberi khabar yg baik...kalau nak harap PR memang xmerasa la.... Isu air pun xdapat nak setel.... hidup matiku BN

Tanpa Nama berkata...

diharapkan Elaun cola yg bakal nak diumumkan tu diselaraskan sama walau berkhidmat di bandar atau luar bandar. elaun rumah tu memang dah wajib naik...

Tanpa Nama berkata...

Ko pegi keje dgn nenek ko jgn menyemak sini

Tanpa Nama berkata...

jangan na dok gembira sangat..PRU-13 belum pasti milik BN. kalau BN kalah xmerasa la korang kenaikan GJ. dibuang kerja lagi la ramai sebab PR da cakap kakitangan awam yg ramai ni membazirkan duit kerajaan. kite tgk ler......

Tanpa Nama berkata...

betul tu, bersedia lah wahai kakitangan awam.... anda mgkin akan dilucutkan jawatan, terumata kontrak. aku suka PAS menang... aku nak tgk Kakitangan awam mcm mane..hahaha...

Tanpa Nama berkata...

Isu lembu dan ayam ni elok jangan dijadikan isu sangat. Umpama orang Melaka cakapnya kasar, dipanggilnya orang lahanat dan anak haram, macam tu je dengan orang Kelantan. Itu hanya perumpaan kiasan. Zalimlah kita kalau mempercayai fitnah dan menyebarkan fitnah, terutama kepada ulama. Berdoa la semoga kita semua dilapangkan dada.

Tanpa Nama berkata...

Kasi mamposs DAP dlm PRU 13! Cilakak punya serpihan komunis. Lu ingat lu besar sangat ka? Cakap org rasuah, dia lg bapak segala rasuah! Bulan2 makan duit perlindungan perniagaan haram di Kedah, P.Pinang & Selangor! Rumah urut tumbuh mcm cendawan... Alor Setar dh mcm mini Hatyai. Org2 melayu & islam wajib bersatu lingkupkan DAP & PKR dlm PRU 13 ni. Buka mata buka minda... sebusuk2 BN ada juga kebaikkan yg kita semua terima x kira bangsa & agama! Tetapi DAP hanya pentingkan kaum cina! Parti racist mcm ni harus semua tolak...

Tanpa Nama berkata...

Tak kisah PAS menang, yg peting jangan bagi satu pun undi pada DAP & PKR... ingat wahai sebangsa dan seagama ku... TOLAK DAP & PKR...

Tanpa Nama berkata...

Singapura tadbir bagus katanya....hehehhehe.....yg memerintah semua kroni dan adik beradik suami isteri dan anak beranak jer ... mcm dalam pembangkang.....

UBAH JGN X UBAH!!! berkata...

Tanpa Nama berkata...

penjawat awam memang senang kena gula-gula.

sebab tu servis slow. sikit2 demand itu ini. servis tetap slow.

bila tak beri gula-gula, menangis melalak menyalak macam budak kecil & anjing.

bila dah beri, minta lagi, walhal servis tetap slow.

bila tukar kerajaan, jangan lupa tukar sekali penjawat awam. barulah negara boleh menjadi negara maju yang sebenarnya.

Khamis, Februari 21, 2013 11:38:00 PTG


----------------------------

hahahaha mmg betulllll!!!

sbg cth tgk tghari nih bape ramai yg dah cabott sebelum pukul 12.15 walhal waktu rehat hari jumaat adalah 12.15-2.45

masa xpenah tpt. kije selowww!

demand nk tinggi.


ptuihhhhhh! mmg ptut PR amek alih federal govt & sack sume penjawat awam nih & replace dgn yg baru, yang 1st class minded & ader pengalaman & wibawa, bukan dok amek sampah2 dok jd penjawat awam sokongan & amek budak2 hingus fresh grad yg psg kabel besar baekkk nyer utk jd penjawat awam kump. p&p.

ubah jgn x ubah!!!

Tanpa Nama berkata...

hoi bongok jgn dok sokong DAP sial tu la coz jahanam malaysia sokong PAS ok tp BKN DAP. bawa kerosakan diatas muka bumi

Tanpa Nama berkata...

apa apa pun harap faedah pinjaman perumahan diturunkan kpd 1 % utk rumah pertama shj kerana bagi chance kat PA yang tidak memiliki rumah lagi ! Harap akan ada kenaikan gaji sama rata mungkin 20 % dan kenaikana elaun elaun !

Tanpa Nama berkata...

di dunia,hanya tanah di malaysia yg tinggal untuk bumi lot..jgn gadai tanah melayu ini pada bangsa asing..pemimpin pakatan semua tidak boleh dipercayai.kite patut lunturkan semangat mereka dlm PRU 13 nie.nescaya,PRU 14 nti tidak akan kecoh seperti skrg kerana byk pemimpin tertinggi nya ketika itu semuanya sudah penat..teruskan menyokong kerajaan skrg.

Tanpa Nama berkata...

PERINGATAN UTK ORG MELAYU(islam)
Satu Pendedahan yang Berani daripada Bekas Timbalan Ketua Pemuda DAP
Kenalkah anda manusia yang bernama Mohamed Razali Bin Abd Rahman Bekas
Setiausaha Organisasi DAP dan Timbalan Ketua Pemuda DAP. Beliau mengaku pernah tinggal di gereja selama 2 minggu.

Paderi Marine, warga USA telah berada di Malaysia selama 5 tahun untuk mengkristiankan orang Islam di Malaysia.
Setiap minggu sekurang-kurangnya 2 orang Melayu telah dimurtadkan.

Beliau telah keluar dari menjadi ahli DAP diatas kesedarannya sendiri kerana mendapati bahawa DAP paling benci kepada bangsa Melayu beragama Islam dan Raja2 Melayu. DAP berniat jahat untuk menukar perlembagaan Islam kepada Perlembagaan Kristian.

Seorang pemimpin kanan DAP pernah didalam ucapannya menyatakan "we must make sure christian become official religion in Malaysia and we make sure that the next prime minister is christian."

Razali pernah ke Balai Polis untuk membuat laporan polis tentang kristian agama rasmi. Mat Sabu mengarahkannya supaya ditarik balik. Guan Eng menawarkan RM 1Juta dan bercuti di Melbourne dan minta dia menarik balik laporan polis. Paderi di tempat kerja isterinya juga membuat tawaran yang lumayan untuk menarik balik laporan polis.

Senarai rancangan besar DAP yang diberitahu oleh Mohamed Razali adalah seperti berikut:

1. Kristian Agama Rasmi.

2. Malaysia akan ditukarkan kepada Republik. Guan Eng ada pejabat mewah di Singapura dan setiap minggu berjumpa Lee Kuan Yiew. Kewangan DAP terlalu kuat.

3. YDP Negeri Pulau Pinang akan ditukar kepada Cina.

4. Sistem Raja berperlembagaan akan dibubarkan, Raja adalah berketurunan lanun kata Lim Kit Siang.

5. Isu azan hanya test kesensetifan orang Islam.

6. Pertandingan tilawah Al Quran akan dihapuskan.

7. NGO Melayu akan dihapuskan. cth PEKIDA & PERKASA.

8. Perkahwinan campur akan digalakkan, Insentif RM 5,000 akan diberikan atas alasan humans right (penghapusan etnik Melayu).

9. Bahasa Inggeris bahasa Rasmi.

10. Mata pelajaran Agama Islam akan dimansuhkan.

11. Chin Peng akan diberi pengampunan dan diberi gelaran Tun.

12. MARA jabatan yang dianggap rasis akan dibubarkan.

13. GLC akan dipegang dan diterajui oleh orang Cina.

14. Di hotel Palma Penang, lagu Negara ku yang baru telah dimainkan. Tiada sebut pun tentang raja.

15. Rejimen Askar Melayu Diraja akan dibubarkan kerana telah banyak bunuh orang cina (komunis) sebelum ini.

16. Panglima Angkatan Tentera dan Ketua Polis Negara akan ditukarkan kepada orang Cina.

17. Kakitangan kerajaan berketurunan Melayu akan dikurangkan.

18. KEMAS, BTN dan MKN akan ditutup.

19. Kedutaan Israel akan dibuka.

20. Pengkalan Tentera Israel akan dibuka di Port Dickson.

21. Majlis antara agama akan menggantikan Majlis Agama Islam

22. Wang zakat akan digunakan oleh orang bukan Islam. Percubaan telah dibuat di Perak sewaktu dibawah Nizar MB boneka. Ngeh pernah mintak untuk guna wang zakat tetapi dihalang oleh Mufti.

23. DEB akan dimansuhkan

24. Parti berteraskan agama akan dibubarkan termasuk PAS. Mat Sabu pernah kata "Saya sanggup makan babi dengan Lim Guan Eng dari makan ayam dengan Najib daam satu majlis tertutup." PAS telah berjaya diliberalkan.

25. Yahudi dan CIA akan bantu menjayakan rancangan DAP.

Tanpa Nama berkata...

Gempar! Penang: Rancangan Jahat DAP Untuk Singkirkan TYT dan Tubuhkan Polis Negeri.....


Seperti biasa,setiap Jumaat ketika penjawat awam pergi menunaikan solat, mesyuarat DAP diadakan di pejabat Ketua Menteri.

Perkara ini sudah berlarutan sejak DAP memerintah kerajaan negeri, mesyuarat ini khas untuk DAP ,rakan rakan pakatan tidak dibenarkan hadir ataupun mendengar intipati mesyuarat mingguan ini.

Menurut sumber Pisau, mesyuarat mingguan DAP di KOMTAR telah merancang terlalu banyak agenda untuk menguasai terus negeri ini.

Hasil mesyuarat mingguan ini telah banyak mempengaruhi segala tindakan Ketua Menteri paling celaka dalam sejarah Pulau Pinang.

Salah satunya mereka telah berjaya menghapuskan pemilik tanah TOL melayu dihampir seluruh negeri dengan menganugerahkan geran tanah kepada cina,perkara ini berlaku terutamanya di Balik Pulau.Perkara ini benar benar telah berlaku dan banyak rungutan dari pegawai pegawai pejabat tanah dan daerah yang mereka tidak mampu berbuat apa apa kerana terpaksa menurut perintah chauvanist ultra kiasu DAP.

Universiti Nanyang akan membuka cawangan di Balik Pulau. Ini adalah salah satu plan jangka panjang menjadikan Pulau Pinang negeri berkembar bersama Singapura. Tidak hairanlah mengapa Guan Eng setiap 2 minggu akan terbang kesana untuk mengadap Lim Kwan Yew dan Lee Hsien Loong.

Terlalu banyak yang dirancang,DAP tidak akan sesekali melepaskan gengaman negeri yang mereka idamkan sejak merdeka lagi.


Tahukah anda pada minggu lepas semasa berlangsungnya mesyuarat sulit itu ,khabar angin menyatakan sudah ada perancangan dan cadangan oleh chauvanist dan ultrakiasu DAP untuk menyingkirkan Gabenor ,TYT Rahman Abas dan digantikan dengan jawatan Datuk Bandar.

Jawatan Datuk Bandar akan dipilih melalui satu pilihanraya , ini adalah salah satu contoh yang kita semua tahu bagaimana mereka untuk meletakkan kepimpinan cina yang mutlak didalam struktur kerajaan negeri dengan menyingkirkan TYT iaitu seorang melayu.

Dalam plan tindakan mereka,dengan menghapuskan jawatan Gabenor,ia adalah bertujuan untuk menghapuskan kuasa dan ikatan kepada kerajaan pusat.Mereka menyedari jawatan TYT adalah lantikan daripada DYMM atas cadangan oleh kerajaan Pusat.

Sejauh mana mereka mampu mengantikan TYT ,Pisau tidak pasti,tetapi itulah perancangan mereka.

Mereka mahu dilihat menjadi kuasa penentu dalam semua aspek didalam kerajaan negeri.Menurut sumber Pisau lagi,mereka turut merancang untuk menguasai negeri dengan menubuhkan kontijen anggota polis sendiri tanpa perlu mengharapkan Polis Diraja Malaysia.

Permohonan telah dibuat,oleh pihak kerajaan negeri kepada KDN,Pisau menyeru agar pihak KDN mengambil perhatian yang amat serius tentang perancangan jahat mereka.

Yang pasti selepas tersiarnya berita ini,mereka akan menafikan sekeras kerasnya dakwaan ini malah mereka akan berani menuduh menyatakan ia adalah fitnah semata mata untuk memburukkan DAP.Kemudian pihak PAS dan PKR akan sama sama mempertahankan DAP kerana terlalu sayangkan tuan mereka.

Melayu melayu haprak didalam Pakatan,jika ini yang anda mahukan,anda bakal berjaya mengrepublikkan negeri Pulau Pinang.

Penyokong PAS dan PKR yang terlalu sayangkan Guan Eng sudah pasti akan bersorak gembira jika perancangan ini berjaya.Justeru Pisau menyeru kepada rakyat negeri Pulau Pinang agar bangkit dan jangan mudah tertipu dengan taktik halus peracangan jahat DAP Pulau Pinang

Tanpa Nama berkata...

Berita gembira bagi penyokong PR... Terutama Penyokong Pas & PKR...kerana bergabung dengan DAP...

Sekarang Perdana Menteri Singapura berlumbut dengan Malaysia supaya orang Melayu leka dengan singapura tetapi agenda utama mereka adalah Pulau Pinang....untuk dijadikan singapura kedua.... kem askar Melayu terbesar di Malaysia perlu diujudkan di Pulau Pinang.....

Terkini.....

Tanpa Nama berkata...

Tidak ternilai pengorbanan pm untuk rakyat. Hidup pm.......

Tanpa Nama berkata...

yahuuuuuuu......pakcik kayooooooo...tp x tw lah bilo kayo eh....ntah kayo ko kayap....

Tanpa Nama berkata...

sebagai negara no 2 didunia duit haram terlepas keluar negara pada tahun 2010 sebanyak 190 billion.Maka wajar sangatlah naik gaji dan elaun.Baca sinar harian hari ini..dari dr asri...pemimpin bukan pelacur.....kalau kau org fikir nasib kau org hr ini aje x nak fikir utk masa depan anak-anak kau org..pilih kerajaan yg sebabkan kau org takut,jadi robot,salahguna duit negara..tak kan tak nampak dari pemimpin kampung sampai pemimpin negara...rasuah melata..jawab nanti depan tuhan kau
sebab kau pilih diaorang..gunakan akal lah...

Tanpa Nama berkata...

Pengawal kp 11 kota iskandar nusajaya harap pm umum jawatan status kontrak ke jawatan tetap daripada suara kp 11

Tanpa Nama berkata...

mati hidup balik pun aku akan tetap aku sokong UMNO.. hidup matiku UMNO

Tanpa Nama berkata...

DAH 3 PM, ANWAR TETAP XDPT JD PM.. KESIAN AKU TGK MAMAT NI... JANGAN MIMPI LA... SIMPAN ANGAN2 KAU TU SMPAI LUBANG KUBUR..

Tanpa Nama berkata...

Bgs sgat la DAP bekerjasama dgn PKR dan Pas... Sebuah lagi tanah melayu akan jd Singapore di Pulau Pinang... Yg memusnahkan negara terbukti pembangkang.... wahai kaum melayu.. anda tiada mata ke??

Tanpa Nama berkata...

Umum berita baik kepada Pegawai Gred 41 ke atas je untung....selalu golongan bawahan dapat sepihan je

Tanpa Nama berkata...

Syaitan bertepuk gembira melayu bermusuhan dan berpecah belah kerana politik.Org cina pun tepuk tangan sebab bakal kuasai Penang sepenuhnya. yg bodoh siapa? Melayu!!

Tanpa Nama berkata...

INI SEMUA POYO

P&P berkata...

kami dari gred p&p meminta elaun cola dikaji semula. eknapa elaun cola kami disamakan dgn gred sokongan? kalau gred sokongan dapat rm300 kami p&p sepatutnya dapat paling kurang rm600. apa guna kami belajar tinggi tinggi kalau ade elaun yang sama dengan gred sokongan?

Tanpa Nama berkata...

rasuah tu betulkan la. jgn tertipu asyik rasuah,rasuah,rasuah oleh agenda Anwar(nk sgt jadi PM), DAP (nk ambilalih negara ni) .Sebenarnya negara tergadai lagi besar dari rasuah. Nk tenguk juga fail2 Anwar dan DAP yg xde rasuah.

Tanpa Nama berkata...

INI ADALAH PALUAN GENDANG UNTUK PILIHANRAYA - KALAU NAIK GAJI, HANYA GOLONGAN ATASAN SAHAJA YANG TINGGI, MACAM DULU- DG41 NAIK RM560.00 SEBULAN N1 NAIK RM65.00 SAHAJA - KALAU SIFIR MACAMNI LEBIH BAIK TAK NAIK, SEBEB KALAU GAJI NAIK BARANG MELAMBUNG, TUAN KEDAI TAK TANYA KITA DG 41 KE ATAU N1 , BARANG JUALAN HARGA SAMA- KALAU NAK NAIK, TIRULAH MACAM PAKLAH DULU, GERD D SEKIAN PERATUS, GERD B DAN C SEKIAN, GRED HAK GAJI BANYAK DAH SEKIAN-SEKIAN - BARULAH ADIL. NAK PILIHANRAYA BARU NAK UMUM GAJI LAH- ELAUN LAH, SEMUANYA NI UNTUK KEPENTINGAN PILIHANRAYA SAHAJA. - BAYANGKANLAH KAKITANGAN AWAM YANG GERD C DAN D , TINGGAL- DIBANDAR BESAR, SEWA BILIK DAH SAHAJA 600.00- ELAUN KERAJAAN BERI 180.00, YANG GRED TINGGI, DAHLAH GAJI TINGGI, SEWA RUMAH PULA TINGGI, ADA ELAUN KERAIAN MASUK POLET SENYAP-SENYAP PULAK. MEMANG BENAR KAMI KUMPULAN C DAN D MENGAJI TAK TINGGI, TAPI KUMPULAN KAMI NI BERADA DIHADAPAN, KUMPULAN KAMI LAH YANG MEMBUAT KERJA. DAN KUMPULAN KAMILAH YANG RAMAI UNTUK MENGUNDI- ANDAINYA KAMI MENGUNDI UBAH HALUAN UNDI UNTUK 5 TAHUN SEMENTARA,/ SEBAGAI TEMPOH PERCUBAAN JANGANLAHPULA KAKITANGAN RENDAH TAK KENANG JASA.

Tanpa Nama berkata...

Saya kagum dengan org malaysia ni..selain berbakat dlm meminta2..mereka juga berbakat dalam menilik masa depan..dlm kata lain nujum pak belalang..mau nyer tidak, pembangkan belom memerintah negara dah tahu akan hura, dah tahu ekonomi hancur, dah tahu kena tindas..dah tahu banyak rasuah etc...dan yang pelik nyer yang tahu tu semua benda negatif...

Lagi pelik, benda negatif yg bN dah buat wat2 tak nampak pulak..hutang negara meningkat pandai lak tutup mata...rasuah sana sini tidak pula d ungkit..


Benda positif yang jelas dan nyata dari parti pembangkang pun tidak pula d ungkit...cth paling jelas bila laporan audit negara menyatakan negeri pembangkang telah menunjukkan prestasi yang baik darisegi pengurusan kewangan dan pembangunan ekonomi walaupun banyak sekatan daripada persekutuan..dan yang paling penting hutang negeri pembangkang makin menurun...ini adalah fakta!


Tapi ..ye lah kalau dah buta hati, Tak tahu nak cakap apa lah..semoga d pagi Jumaat ni Allah buka n jernih kan hati nya...


Dalam islam kita perlu memilih pemimpin yang ingin menegak kan islam, agama menjadi manifesto utama bukan kebendaan semata2...dalam bn ada di sebut islam manisfesto utama? Klu betul islam manisfesto utama, tak akan berlaku segala rasuah etc..dan hudud mampu untuk di jlnkan..hanya yang takut Hukum Allah menolak islam sebagai perkara utama dalam hidup.


Satu lagi, saya berterima kasih kerana kerjaaan sekarang prihatin dgn pemberian Br1m dan seangkatannya..untuk makluman, itu bukan duit parti BN, itu adalah duit rakyat yang menmbangkannya tampa mengira fahaman politik. Maka semua rakyat xkira pas ke dap ke bn ke memang layak untuk memerimanya.


Jgn jd meludah kelangit apabila berkata2..mana tahu dengan kuasa Allah, parti pembangkan menang dan memimpin negara, dan wang saguhati tersebut di teruskan..adakah kalian dari golongan BN ini alan menolak duit tersebut?? Mungkin pada masa itu, kata2 tuan sebelum ini akan makan diri sendiri.


Ingat, setiap kata itu doa dan setiap perbuatan waima sekecil biji sawi pun akan di hisab kelak..

-----------------------------------

Setuju!!!

Tanpa Nama berkata...

Gempar! Penang: Rancangan Jahat DAP Untuk Singkirkan TYT dan Tubuhkan Polis Negeri.....

=====================================

Umno dah tak ada modal dah ke?!!!

Tanpa Nama berkata...

akhirnya yg ditunggu2 dah diumumkan..alhamdulillah syukur!

Tanpa Nama berkata...

Butul tuan...jangn beri satu undi p pada MIC, GERAKAN & MCA.
TOLAK MCA, GERAKAN, MCA & SEUMPAMANYA

Tanpa Nama berkata...

Mana bukti yg menunjukkan negeri pembangkang tak ada hutang, mana bukti yg menunjukkan negeri pembankang maju dr segi pengurusan ekonomi..hanya dengar ceramah politik yg salah fakta boleh la. Duit BR1M tu siapa kata duit rakyat? Duit tu adalah duit bayaran cukai oleh rakyat..bila bayar cukai maksudnya dah jadi hak kerajaan..itu pun peratusannya sikit sangat, sebenarnya hasil cukai kerajaan banyak datang drp cukai korporat, cukai import, cukai eksais, dll. Cukai individu tu ciput je. Kalau orang kampung boleh la percaya cakap you ni

Tanpa Nama berkata...

Fakta atau auta? Hanya sebilangan kecil org melayu yg dpt nikmat dari DAP saja yg kata DAP parti yg baik dan perjuangkan mereka. Bagaimana pula nasib majoriti org melayu? Singapura dan penang memang maju tetapi bagaimana nasib org melayu di sana? Siapa yg bermaharajerela dan berkuasa mutlak? Org melayu khususnya yg berada dan berpendidikan harus tidak memburukkan lagi keadaan. Hang tuah pernah berkata "melayu takkan hilang di dunia". memang betul tapi akan kehilangan kuasa politik dan ekonomi jika melayu terus berpecah belah sedangkan kaum2 lain semakin kukuh dan bersatu padu. Jgn main cuba-try dlm menentukan hala tuju kehidupan kerana silap langkah padah akibatnya. Lihatlah contoh2 yg ada.

Tanpa Nama berkata...

ada bonus lagi datok????

Tanpa Nama berkata...

Admin pengikut tpm kot, sbb 2 tls mcm 2 huhuhu

Tanpa Nama berkata...

die jeles la tu sbb x mampu bg br1m.biarla pm nk bg.tu kn namenye rzki.ucap alhamdulillah..sudah.duit tu pusing dlm negara jgk sbb yg dpt org susah nk bli kprluan harian.klu bg tanah kt dap lahanat hasilnya wat mkn angin kt china.

Tanpa Nama berkata...

Apakah ada contoh negara di dunia ini yg telah menyamararakan gaji dan elaun PA mereka? Jika ada diharap lepas PRU13 cara itu dicadangkan utk digunapakai di negara kita, mudah2an malaysia terus makmur dan maju kerana gaji gred 1 pun sama dgn jusa atau dlm kata lain PA kat malaysia tak perlu digredkan kerana segala2nya saman. Lepas tu dptlah kerajaan jimat wang kerana tak perlu bina sekolah, kolej, universiti kerana semua prasarana itu dah tak diperlukan lagi. Cukup seronok kerana perbezaan pencapaian akademik tidak wujud lagi serupa atau balik ke zaman batu.

Tanpa Nama berkata...

bebual bole la nk bg itu ini.aku tgok 4 negeri pr ni xde bg pndidikn percuma pn pd rkyt diorg pn.ni kn plak nk trunkn harga minyak,keta.pmbohong punye nuar brahim.

Tanpa Nama berkata...

Tahukah anda kenapa ada segelintir org melayu sanggup bersekongkol dgn DAP meskipun umum ketahui DAP terang2an anti melayu? Mengapa singapura jatuh ke tangan LKY semasa tun rahman?Inilah soalan yg perlu semua org melayu fikirkan semasak2nya. Org melayu ni nampaknya mudah sgt ditipu. Insaflah sebelum menyesal.

Tanpa Nama berkata...

Dah den koba kan dulu.

Buto Kayu,
Buto kayu......
apo pasal lh kau org ni,
kalau dh pembangkang tu pembangkanglah jugak. apolah yg kau org sakit hati sangat dengan kerajaan sekarang....
kalau rasa tak nak terima
kau org boleh angkat kaki boleh blahhh....kojo dengan kepalo pembohong PR tu
ni sampai cakap PA menyalak-
menyalak macam anjing nenek kau tu kenapo
memang buto hati lah kau ni.
bangso sendiri buat baik kau busuk-busukan.tp kalau bannssat DAP jentik dan sekeh2 kepalo kau,kau.. boleh relek ajo.
apa nak jadilah....
hidup melayu
hidup UMNO

Tanpa Nama berkata...

Bodo nyer awk ni

Tanpa Nama berkata...

Kosong...kosong....

Tanpa Nama berkata...

Di atas adalah pandangan dari para penyokong tegar PR. Maka tak hairan kata2 mereka begitu. Ada aku kisah?

Tanpa Nama berkata...

konna koto ii na
dekitara ii na
anna yume konna yume ippai aru kedo

minna minna minna
kanaete kureru
fushigina POKKE de kanaete kureru
sora wo jiyuu ni tobitai na

(hai! takekoputaa!)

AN AN AN
tottemo daisuki
DORAEMON

Tanpa Nama berkata...

Alien datang menakluki bumi demi koko yang dicari-cari
Merekakan tiba tak lama lagi
Apa mungkin terjadi
Jadi kita perlukan penyelamat bumi

BoBoiBoy
BoBoiBoy
BoBoiBoy

Ying!
Yaya!
Gopal!
Dan super hero kita
BoBoiBoy

BoBoiBoy
BoBoiBoy

Tanpa Nama berkata...

Haha.. Dunia punya harta asyik fikir, Hidup lepas ni dah fikirkan! jangan terlalu taksub mengejar keduniaan. Bersyukurlah..dengan apa yg ada..

Tanpa Nama berkata...

Anak Itik Tok Wi
Mandi Dalam Kolam
Buat Apa Tok Wi
Ubat Limau Lelam

Sakit Apa Tok Wi?
Sakit Sendi Tulang
Ubat Apa Tok Wi
Ubat Sengal Tulang


Tanpa Nama berkata...

Enjit-enjit semut siapa sakit naik atas
Enjit-enjit semut siapa sakit naik atas
Enjit-enjit semut siapa sakit naik atas
Enjit-enjit semut siapa sakit naik atas


Tanpa Nama berkata...

KENAPA BLOG NI BANYAK KOMEN TENTANG POLITIK MELUAT SUNGGUH TAK KIRA PENYOKONG BN ATAU PR.

Tanpa Nama berkata...

Tak faham laa korang ni..., cakap macam bukan org melayu yang bersantun aje... Sedap aje nyumpah org!

Tanpa Nama berkata...

Sekali lagi PA dijanjikan bulan dan bintang, last sekali ayat standard akan keluar 'keadaan ekonomi negara tidak memungkinkan KERAjaan menunaikan tuntutan PA' dan bapak Omar akan cepat-cepat mengangguk 'Ya, bos, kami faham'. Semua PA akan kena kong kali kong lagi untuk kesekian kalinya...

ntah la berkata...

rakyat diajar macam ayam ditabur beras dan kelapa di pagi hari???

ntah le berkata...

lama dah berita ni...buatnya tidak lg. Cuepacs pun ada main politik ke?? cuepacs nak tolong siapa ni?? PA ke siape

Tanpa Nama berkata...

Sedap mulut ko je nak kutuk PA .. Tapi rasanya kalau PR nak memerintah pun takyah la lantik DSAI yg kali jubo tu...tuih !!!!

Tanpa Nama berkata...

APO KENO JANG! TERMENUNG AJO! TUNGGU KERAJAAN NAK NAIK ELAUN...KALAU BERJANJI HENDAKLAH DITEPATI..KALAU JANJI NAK BAGI NAIK ELAUN,,BAGILA... JGAN BANYAK DALIH2...TAPI TAK SETUJU BAGI YG TUA BANGKO, LANTAK DINDING....KERJA TAK SEBERAPA..BEREMOSI DAN KERJA SAMBIL LEWA TAPI MARKAH BAGI KASIHAN 80 KE ATAS JUA..BAGUS BAGI SEMUA PA SAMA RATA IKUT GRED

PAK AGUS KESAL KERANA PERNAH MASUK UMNO berkata...

bebual bole la nk bg itu ini.aku tgok 4 negeri pr ni xde bg pndidikn percuma pn pd rkyt diorg pn.ni kn plak nk trunkn harga minyak,keta.pmbohong punye nuar brahim

==================KALAU YA PUN JANGAN LA TUNJUKKAN KITA TAK TAHU(MUNGKIN PERKATAAN BODOH AGAK KASAR),PENDIDIKAN TU ADALAH DALAM SENARAI PERSEKUTUAN,MAKNANYA BAWAH KUASA PERSEKUTUAN...KALAU PR MEMERINTAH NEGARA BOLEH LA DIA BAGI PENDIDIKAN PERCUMA.YANG KAU NAK PR BUAT DINEGERI TU NAMPAK SANGAT LA TAK TAHU KEBENDA...

Tanpa Nama berkata...

salauran satu ni memang jumud sangat...kalau pembangkang tak boleh disokong baik haramkan pilihanraya senag cerita...

p&p berkata...

kami dari gred p&p meminta elaun cola dikaji semula. eknapa elaun cola kami disamakan dgn gred sokongan? kalau gred sokongan dapat rm300 kami p&p sepatutnya dapat paling kurang rm600. apa guna kami belajar tinggi tinggi kalau ade elaun yang sama dengan gred sokongan?

Tanpa Nama berkata...

Ko ni buta sejarah ke apa? Mana ada Tun Rahman kat Malaysia, Tunku Abdul Rahman ada la..ngok !!!!

Tanpa Nama berkata...

Setuju...
Kalau tak pn haramkan terus parti2 pembangkang tu....
Kalau betul PKR...DAP...@ PAS merbahaya, boleh menghancurkan negara.....musuh negara...
Tangkap je pemimpin2 ni....tahan tanpa bicara saje lh..

Tanpa Nama berkata...

Buat p&p,
Mengapa mesti p&p kena bagi elaun cola lebih?Elaun cola bknnya elaun yang dimana nilainya ditentukan dengan kelulusan dan jawatan. ianya berbeza dengan elaun tetap. ianya satu bentuk elaun untuk membantu kakitangan awam meringankan beban kehidupan skrg terutamanya di bandar. bukannya untuk membantu p&p terutamanya yg junior meneruskan kehidupan mewah dan bergaya... baru sebulan kerja dah beli kereta 70k, 80k. sebab tu rase tak pernah cukup-cukup.Ikutkan p&p 44 keatas sudah diberi elaun keraian.

Tanpa Nama berkata...

Jangan marah....pakcik tu saje2 nk tunjukkan kebodohannyer... Biarkan sja....nnti mengamuk pulak....

Tanpa Nama berkata...

Penyokong bn ler ni

Tanpa Nama berkata...

PM akan umumkan Gaji Tentera di naikkan lagi termasuk elaun tentera...

Dan tentera berpencen akan terima kenaikkan pencen lagi...

Pasti ramai yang pengsan huhuhu..

Tanpa Nama berkata...

Aku cadangkan elaun COLA di mansuhkan...sebab kalau nk bagi ..semua pekerja SWASTA pun kena terima jugak..baru adil dan saksama..

kan kan kan

Tanpa Nama berkata...

Aku cadangkan elaun COLA di mansuhkan...sebab kalau nk bagi ..semua pekerja SWASTA pun kena terima jugak..baru adil dan saksama..

kan kan kan

Tanpa Nama berkata...

Aku cadangkan elaun COLA di mansuhkan...sebab kalau nk bagi ..semua pekerja SWASTA pun kena terima jugak..baru adil dan saksama..

kan kan kan

Tanpa Nama berkata...

Pagi Tadi kekawan ada berbual pasal laman web ni...aku tak pasti nape..

TAPI BILA AKU BUKA...

MEMANG BETUL LAH YANG KAKITANGAN AWAM NI TAMAK...KELULUSAN TAK SETARAF MANA PUN..KEJE MAIN-MAIN...ASYIK NAK MINTAK GAJI NAIK, ELAUN NAIK..TAH APE APE...

KALAU GAJI DAN ELAUN TENTERA NAIK AKU SETUJU JUGAK SEBAB TENTERA BENTENG UTAMA NEGARA...

p&p berkata...

Buat p&p,
Mengapa mesti p&p kena bagi elaun cola lebih?Elaun cola bknnya elaun yang dimana nilainya ditentukan dengan kelulusan dan jawatan. ianya berbeza dengan elaun tetap. ianya satu bentuk elaun untuk membantu kakitangan awam meringankan beban kehidupan skrg terutamanya di bandar. bukannya untuk membantu p&p terutamanya yg junior meneruskan kehidupan mewah dan bergaya... baru sebulan kerja dah beli kereta 70k, 80k. sebab tu rase tak pernah cukup-cukup.Ikutkan p&p 44 keatas sudah diberi elaun keraian.

------------------------------------------

SEPATUTNYA GOLONGAN SOKONGAN YANG PATUT SEDAR DIRI. KALO SOKONGAN NAK HIDUP MACAM KAMI, BELAJAR LA SAMPAI DEGREE, APPLY JAWATAN YANG SESUAI DENGAN DEGREE NANTI. KAMI P&P MEMANG BERHAK HIDUP MACAM TU. KAMI PEGAWAI BUKANNYA SOKONGAN

Tanpa Nama berkata...

APALH BAGHAL KAU KAT ATAS NI,
KAU P&p BUKANYA HAMBA KERAJAAN KE..?
AKAI ADA KE NGOK.

Tanpa Nama berkata...

KENAPA BLOG NI BANYAK KOMEN TENTANG POLITIK MELUAT SUNGGUH TAK KIRA PENYOKONG BN ATAU PR.------------------------------------------- nie bukan soal politik bang.... tapi klu dah ugut2 kerajaan.... nak sgt pr perintah.... diatas lah akibatnya.... boboboi.....

Tanpa Nama berkata...

Setuju...
Kalau tak pn haramkan terus parti2 pembangkang tu....
Kalau betul PKR...DAP...@ PAS merbahaya, boleh menghancurkan negara.....musuh negara...
Tangkap je pemimpin2 ni....tahan tanpa bicara saje lh.. ----------------------------------------- mana boleh kawan..... ISA kan dah mansuh.... kang bila tangkap jadi rusuhan dr pembangkang pulak nanti... kan bn dah mansuh kan... nanti cakap x serupa bikin ini kerajaan.....

Tanpa Nama berkata...

Mestila kena cakap pasal politik. Kalo lepaskan negara ni pada PR maknanya kita lepaskan tanah air pada DAP(now TPM dan 5 menteri),TPM II(5 parti, semua bukan melayu). Later DAP( PM,TPM,semua menteri).
Abis masa tu anak2 kita macamana? Hilang negara, hilang hak, hilang biasiswa,hilang,hilang,hilang. ISLAM PUN HILANG. Tingal muzium je mcm Melayu Singapura. Hendak ke?

Tanpa Nama berkata...

Pendidikan Percuma(boleh minta), rasuah(tubuh suruhanjaya bebas),kereta percuma, makanan percuma, bil air, letrik percuma, kahwin percuma,apa lagi PR nk bagi percuma?
JANGAN DIBUAI DENDAGAN ANWAR(jual negara utk jadi PM), DAP(mendapat kuasa) KERANA MELAYU DAH TAK NAMPAK ISU NEGARA DAN ISLAM TERGADAI.

Tanpa Nama berkata...

Macamana boleh sama BN ke PR ke kalau memerintah? TAK SAMA!!!!
PR-1.PM(PKR-bila2 boleh dilenyapkan)
2.TPM(DAP)
3.TPM II(5 parti semua bukan melayu)
4.MENTERI bukan Melayu(Tambah 5 kementerian.
5.Menteri melayu(kurang 5 kementerian)
6.Menteri Agama jadi PELBAGAI AGAMA
7.Datuk2 Bandar dan YDP Majlis Pebandaran( 50% akan ditukarkan bukan melayu)
8.Tender2 melalui merit. Bumiputera boleh belah
Lepas tu awak ingat DAP akan bersikap baik dan TULUS MULUS pada awak. DAP akan pastikan Malaysian Malaysia without the Malay.

Tanpa Nama berkata...

BERITA BARU....PM AKAN UMUM SEHARI SEBELUM PILIHAN RAYA. BERSABARLAH KAMU....

Tanpa Nama berkata...

Siapalah orang ni yang cakap begini:
BERITA BARU....PM AKAN UMUM SEHARI SEBELUM PILIHAN RAYA. BERSABARLAH KAMU....Sabtu, Februari 23, 2013 7:28:00 PG

---------Nasihat dari aku----------

SUDAH LAH BRO DAN MOM JANGAN MEREPEK KAT SINI YE. BUATLAH KERJA YE AMANAH YANG TELAH DIBERI. KALAU BETUL ADA BERITA ITU TAK PERLU TUNGGU ESOK PRU 13 BARU NAK UMUM.
KESIAN SEBAB TUNGGU BUAH MASAK TAPI TAK NAK GUGUR SEBAB BUAH JERING..!

Tanpa Nama berkata...

Mengapa org melayu harus membantu seorang pemimpinnya yg terang2an hanya ingin mencapai cita2 politiknya? Ada ramai lagi org melayu di.luar sana lebih layak menjadi pemimpin no 1. Buat apa nak recycle dgn org yg dah rosak?

Tanpa Nama berkata...

Hang yg ngok bersama DAP. Bahlol.....bongok......mat rempit...penagih dadah patut hang guna bahasa jahanam.

Tanpa Nama berkata...

Pakcik ni tk tau ke buat2 tk tau...ISA...tukar nama aje..AKK... penahanan tanpa bicara kan masih kekal... Tahan je...kan dh dianggap mengancam keselamatan negara. Kalau nak tahan dan bicara pn tkpe... Kalau geng2 ni memerintah dikatakan boleh menyebabkan negara muflis.....agama Islam tergugat.....negara huru-hara.....rosakkan Islam n hancurkan melayu..dan banyak lg.....

Tanpa Nama berkata...

PA harus berhenti merungut tentang gaji tetapi harus berfikir tentang nasib yg bakal menimpa jika PR mengambilalih putrajaya. 50-50, jika PR menang dan sanggup menunaikan segala janji dgn syarat negara tidak muflis dlm masa 5 tahun dan seterusnya maka saya tak risau sangat memikirkan masa depan yg masih samar2 ni. PA yg pro mana2 parti harus mengatur strategi dari sekarang sebab jika PM umumkan janji2 yg berkoyan2 banyaknya kelak pun tak ke mana kerana semya tu akan hanya ditunaikan jika BN kekal meneraju negara. Lain lah ceritanya jika BN terus tunaikan janji sblm PRU13 ni nanti dan saya percaya ramai PA akan pro BN.Jika sekadar janji saya takut ramai PA akan menjadi pengundi atas pagar je. Berpijaklah dibumi nyata dan elak mimpi di siang hari; peka dgn perkembangan politik semasa yg merupakan penentu masa depan kita semua.

Tanpa Nama berkata...

KALAU ELAUN KAK ROSMAH NAIK KAU TK SETUJU KE.....DIA TU BENTENG UTAMA PM. BENTING UTAMA NEGARA TU. KAU JANGN MAIN2 TULIS JERRR.... WANITA NO SATU NEGARA TU.

Tanpa Nama berkata...

Betul....mak aku yg tanam sayur petut dapat jugak...

Tanpa Nama berkata...

Adoisss..tak faham ke apa org ni..main cakap je ni..hahaha..

Tanpa Nama berkata...

Semua janji BN aka dinikmati dlm gaji bulan Mac 2013... in sya allah

Tanpa Nama berkata...

Bersatu Kita Bersatu
Dengan Setia Berganding Bahu
Jiwa Teguh Berpadu
Kita Rumpun Melayu

Bersama Kita Bersama
Mendukung Hasrat Semua
Berjasa Pada Bangsa
Agama Dan Negara

Lambang Kita Yang Gagah
Dipandang Mulia Dan Indah
"Bersatu, Bersetia, Berkhidmat"
Cogan Katanya
UMNO Terus Mara
Untuk Rakyat Malaysia

PA bakal berpencen 2 Penggal PRU lagi berkata...

KERAJAAN TIDAK PERLU menaikan elaun PA tetapi sepatutnya menaikkan Gaji Pokok PA dan membayar pencen PA 100% bukan satuperempat/50% atau dua pertiga, begitu juga bayar graduti 100% agar PA ini kalau sudah pencen nanti tidaklah dalam kategori MISKIN atau MISKIN TEGAR selaras dengan hasrat Kerajaan BN untuk menjadikan berpendapatan Tinggi. KERAJAAN juga sepatutnya memansuhkan bunga/interest pinjaman perumahan Kerjaan sebab ini Nampak macam satu penindasan dalam bentuk perniagaan kepada PA menyaebabkan PA ada yang Pencen nanti masih menanggung hutang yang sangat banyak disebabkan bunga/interest pinjaman yang terlalu tinggi sedang PA membayar tempoh yang sangat lama sehingga puluhan tahun walaupun sudah berpencen. Bagi pengundi-pengundi terutama sekali PA kita pastikan BN memerinta semula selepas PRU13 tetapi Pembangkang jangan kasih kalah teruk sebab mereka masih diperluhkan untuk pengimbang walaupun tidak memerintah selepas PRU13.

Tanpa Nama berkata...

Elaun ETP bagi penjawat awam di SEMENANJUNG, SABAH DAN SARAWAK harus di SAMARATAKAN. Tiada tinggi dan rendah seperti sekarang. Orang Semenanjung datang ke Sabah dan Sarawak dpt Elaun tinggi, beli kereta mewah, tinggal kat rumah besar dan selesa. Orang datang dari Sabah dan Sarawak cuma dpt elaun rendah, mampu pakai viva dan tinggal kat rumah flat. Ingat!!!! Sarawak Untuk Sarawak, Sabah Untuk Sabah dan Semenanjung Untuk Semenanjung.

Tanpa Nama berkata...

suka hatilh....
kocik kocik jago kobau
bilo bosa den merantau
kadang pilah
kadang rombau
kadang-kadang poi congkau
kocik kocik jago kobau.....

suka hatilah kau org...

Tanpa Nama berkata...

Doraemon mesti ada kat mana2 ulasan.

Tanpa Nama berkata...

Buat p&p,
Mengapa mesti p&p kena bagi elaun cola lebih?Elaun cola bknnya elaun yang dimana nilainya ditentukan dengan kelulusan dan jawatan. ianya berbeza dengan elaun tetap. ianya satu bentuk elaun untuk membantu kakitangan awam meringankan beban kehidupan skrg terutamanya di bandar. bukannya untuk membantu p&p terutamanya yg junior meneruskan kehidupan mewah dan bergaya... baru sebulan kerja dah beli kereta 70k, 80k. sebab tu rase tak pernah cukup-cukup.Ikutkan p&p 44 keatas sudah diberi elaun keraian.

------------------------------------------

SEPATUTNYA GOLONGAN SOKONGAN YANG PATUT SEDAR DIRI. KALO SOKONGAN NAK HIDUP MACAM KAMI, BELAJAR LA SAMPAI DEGREE, APPLY JAWATAN YANG SESUAI DENGAN DEGREE NANTI. KAMI P&P MEMANG BERHAK HIDUP MACAM TU. KAMI PEGAWAI BUKANNYA SOKONGAN

------------------------------------------

INILAH SIKAP X PROFESIONAL P&P.. DAH NAMA ELAUN SARA HIDUP, SAMALAH DGN GOLONGAN PELAKSANA JUGAK..JGNLAH TAMAK SGT, KITA NI BILA NAIK GRED2 DAH TNTU ELAUN YG LAIN AKAN NAIK SAMA..

Tanpa Nama berkata...

Tapi elaun sara hidup tu berat sebelah la bro. Profesional tu ko aje yg pikir. Kalo tak kerana elaun sara hidup tinggi di Sabah dan Sarawak , ko nak pegi ke? Ko Orang Mana??? Cakap...

Tanpa Nama berkata...

AUTA TIMBALAN PERDANA MENTERI KITA INI....INI TIMBALAN PM BANYAK JER BERJANJI. BELIAU PERNAH BERJANJI DUA KALI DAH KEPADA KAKITANGAN PENDIDIK, APA YANG DINYATAKAN HABUK TAK DAK. INI MENTERI OMNO SUKA BUAT GEMEK JER. TAK PERCAYA KAMU PA TUNGGULAH...!!! BAIK UNDI PR DALAM PRU KE-13....AMAN KITA, AMAN NEGARA...!!!

Tanpa Nama berkata...

ubah!!!ini kalilah!!!

PA Berfikiran Positif berkata...

Aku tidak pernah rasa ditipu kerajaan sebab ape yang dipohon kalau tak dapat semua pun DAPAT SIKIT..Dapat sikit syukurla pada Allah S.W.T. dan guna dengan SEWAJARNYA..Kalau naik lagi GAJI + ELAUN walaupun tidak seperti yang dinyatakan pun TETAP NAIK..Sebenarnya kita kena banyak bersyukur dari banyak bercakap perkara yang hingga kini tidak pernah berlaku walaupun sebesar zarah. :)

Tanpa Nama berkata...

Elaun ETP bagi penjawat awam di SEMENANJUNG, SABAH DAN SARAWAK harus di SAMARATAKAN. Tiada tinggi dan rendah seperti sekarang. Orang Semenanjung datang ke Sabah dan Sarawak dpt Elaun tinggi, beli kereta mewah, tinggal kat rumah besar dan selesa. Orang datang dari Sabah dan Sarawak cuma dpt elaun rendah, mampu pakai viva dan tinggal kat rumah flat. Ingat!!!! Sarawak Untuk Sarawak, Sabah Untuk Sabah dan Semenanjung Untuk Semenanjung.------------------------------ orang sabah dan sarawak kerja kat semenanjung elaun besar dari orang semenanjung..... jd adil lah bila orang semenanjung ke sabah dan sarawak elaun besar.... cuba selidik dulu sblm buat kenyataan..... hamba Allah............

Tanpa Nama berkata...

Buat p&p,
Mengapa mesti p&p kena bagi elaun cola lebih?Elaun cola bknnya elaun yang dimana nilainya ditentukan dengan kelulusan dan jawatan. ianya berbeza dengan elaun tetap. ianya satu bentuk elaun untuk membantu kakitangan awam meringankan beban kehidupan skrg terutamanya di bandar. bukannya untuk membantu p&p terutamanya yg junior meneruskan kehidupan mewah dan bergaya... baru sebulan kerja dah beli kereta 70k, 80k. sebab tu rase tak pernah cukup-cukup.Ikutkan p&p 44 keatas sudah diberi elaun keraian.

------------------------------------------

SEPATUTNYA GOLONGAN SOKONGAN YANG PATUT SEDAR DIRI. KALO SOKONGAN NAK HIDUP MACAM KAMI, BELAJAR LA SAMPAI DEGREE, APPLY JAWATAN YANG SESUAI DENGAN DEGREE NANTI. KAMI P&P MEMANG BERHAK HIDUP MACAM TU. KAMI PEGAWAI BUKANNYA SOKONGAN

------------------------------------------
apa kata gaji semua kakitanagan PA disamaratakan... hanya elaun saja dibezakan..... kalau itu yang buat p&p puas hati.... tp kadanag2 kumpulan p&p kurang bijak juga....

Tanpa Nama berkata...

Penyokong tegar DAP bersuara lagi. Nak ubah malaysia menjadi china/singapura/hongkong. Melayu hilang dibumi sendiri kerana dah kena ubat guna2 DAP yg amat mujarab.

Tanpa Nama berkata...

AUTA TIMBALAN PERDANA MENTERI KITA INI....INI TIMBALAN PM BANYAK JER BERJANJI. BELIAU PERNAH BERJANJI DUA KALI DAH KEPADA KAKITANGAN PENDIDIK, APA YANG DINYATAKAN HABUK TAK DAK. INI MENTERI OMNO SUKA BUAT GEMEK JER. TAK PERCAYA KAMU PA TUNGGULAH...!!! BAIK UNDI PR DALAM PRU KE-13....AMAN KITA, AMAN NEGARA...!!!--------------------- aku tengok golongan cikgu nie banyak yang tak pandai bersyukur dengan apa yang Allah bagi rezeki kat diaorang nie.... semuanya tidak puas hati.... apa yang kita dapat semua rezeki dari Allah lah... jika kita bersyukur... semua yang kita dapat insyaallah semua cukup..... yang penting bersyukur pada Allah......

Tanpa Nama berkata...

Nama dah kumpulan sokongan memang tak layak langsung dpt gaji dan elaun besar. Inilah akibat malas belajar dulu, lawan cikgu maka skrg dgn sijil setakat spm nak kalahkan org yg pakar dan profesional. Org mcm nilah yg selalu menjadi kambing hitam dlm sesebuah jabatan, melepak kat luar pejabat berjam2. Kekadang berlagak mcm boss tapi poket kosong sebab tu asyik sebut pasal gaji tak cukup. Beri hang rm10 ribu sebulan pun tak cukup dan akan terus minta. Bapa mak aku kat kampung takde gaji tetap pun masih hidup hapi, stres pun tidak malah semakin sihat.

Tanpa Nama berkata...

golongan p&p dengan sokongan memang beza.... tapi kita sama jer.... kalau gaji besar.. tapi x mahu bayar zakat dan bantu fakir miskin x guna juga..... lagi banyak dosa adalah..... kalau mati pun banyak golong yang setakat spm ke bawah jer yang banyak mandi kan mayat orang islam kat malaysia nie... golongan pandai2 hanya bersedih dan duduk melihat jer pada jenazah.... ada kau orang kaji tentang nie.... jadi jangan pandang rendah sgt pada orang kelulusan spm ke bawah bro.... aku ada ijazah pun x pandah rendah kat diorang nie... bagi aku rezeki yang Allah beri semua telah ditentukannya....

Tanpa Nama berkata...

berita baik untuk penyokong PR...... anda semua pasti gembira.... tolong selidik maklumat nie...... sebelum nak mengundi PR........ jangan silap undi..............

Berdasarkan satu laporan yang diterima, menunjukkan PKR hanya akan bertanding di 66 kerusi parlimen dalam PRU 13 nanti, jauh berkurangan berbanding sebelumnya.

Penyusutan 31 kerusi jika dibandingkan dengan 97 kerusi parlimen yang ditandingi PKR semasa PRU 12 2008 yang lalu.

Pengurangan mendadak jumlah kerusi yang ditandingi PKR ini juga berkaitrapat dengan tekanan dari DAP yang melihat dirinya lebih berpotensi memberi cabaran sengit terhadap BN.

Dengan ketetapan jumlah kerusi untuk PAS tandingi pula hanyalah 67 kawasan parlimen bermakna baki sejumlah 89 kawasan lagi bakal menyaksikan calon DAP yang berentap menentang BN.

Hampir kesemua kawasan majoriti Cina dan sebahagian kawasan parlimen yang komposisi kaumnya bercampur-campur yang sebelum ini ditandingi PKR juga bakal ditandingi oleh calon DAP.

Laporan itu juga menyebut PKR turut menghadapi masalah untuk mendapatkan calon yang berkaliber bagi menghadapi pilihanraya umum kali ini.



Banyak kawasan parlimen yang bakal ditandingi PKR masih kosong tak terisi sekaligus bakal mengulangi sejarah lama bila ramai calon payung terjun dan tidak berkualiti akan diletakkan untuk mewakili PKR.

Ini juga bermakna propaganda Anwar Ibrahim selama ini untuk merampas Putrajaya tidak lebih sekadar seekor ayam yang riuh sekampung tapi telurnya sebiji.

Untuk rekod, dalam PRU 12 tahun 2008, daripada 47 kerusi yang ditandingi DAP 28 darinya berjaya dimenangi dengan majoriti yang selesa. Kerusi milik DAP bertambah satu melalui kemenangan di parlimen Sibu.

PKR pula hanya menang di 31 kerusi sekalipun berbanding 97 kawasan yang ditandingi. Manakala PAS pula bertanding di 66 kawasan dan hanya menang di 23 kerusi.

Dalam tempoh kurang dua tahun, PKR kehilangan 5 kerusi parlimen apabila wakilnya keluar parti menjadi wakil BEBAS termasuk satu kerusi lagi dimenangi semula oleh BN melalui pilihanraya kecil.

Melihat kembali kepada rekod dan prestasi yang memihak pada DAP, seakan satu kewajaran untuk DAP menguasai pembahagian kawasan parlimen yang ditandingi pakatan pembangkang.

Dengan rekod pencapaiannya yang nyata lebih baik dari PKR dan PAS, tidak syak lagi DAP akan terus menguasai polisi dan dasar pakatan pembangkang.

Dan sekiranya pembahagian kerusi itu benar-benar dimuktamadkan, maka ura-ura Lim Guan Eng mahu dilantik sebagai PM sekiranya pakatan pembangkang dapat mengambil alih tampuk pemerintahan bakal menjadi kenyataan.

Adakah perkara sebegini akan dibiarkan berlaku oleh orang Melayu Islam yang berada dalam PKR dan PAS?

Tanpa Nama berkata...

aku tahu umno memang tak bagus dan tak islamik tapi daripada bumi malaysia ni hilang oleh tangan Anwar dan dilenyapkan terus oleh DAP, baik aku pertahankan tanahair ku ini. Lepas tu Umno ko mesti berubah atau PAS ko keluar dari bawah selipar jamban DAP.Barulah kalau nak menuju Allah bersama Rasul. Ingat tu UMNO. Ingat tu PAS.
PKR tak boleh pakai.Adilnya adalah bila diserahkan bumi ni kepada bangsa lain itu dikira adil.Tapi tak adil kepada melayu tuan tanah air ku ni.Pengkhianat Bangsa dan Agama

Tanpa Nama berkata...

sy nak cari rumah sewa..sekitar lembah kelang.tmpt kerja di wangsamaju.isteri pula di tadika area putra heights..rumah sewa sekitar lembah kelang semua nya sudah melepasi gaji pokok saya sekitar rm1300.isteri bergaji rm1000 sebulan dan perlu membayar duit kereta sekitar rm600(thn kedua).selebihnya sy biarkan di belanje sendiri sbb kos naik kereta lebih mahal dr naik moto.sy akan topup sikit duit gaji utk perbelanjaan rumah dan bil.sy hanya ada moto saje..xpa lah berulang naik moto pi balik keje asalkan isteri selesa berkereta ke tmpt kerja(ladies first).cuma masalah skrg susah nak cari rumah sewa bwh rm600.itu budget dan tanggungan sy seorang.ada kwn2 sini boleh tlg.sy akan berpindah dr kedah ke k.lumpur sekitar bulan april nti.tak tahu nak tya mn lg dah..so saje tya sini,kot2 ada senior2 dlm PA bleh tlg..terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

aku tahu umno memang tak bagus dan tak islamik tapi daripada bumi malaysia ni hilang oleh tangan Anwar dan dilenyapkan terus oleh DAP, baik aku pertahankan tanahair ku ini. Lepas tu Umno ko mesti berubah atau PAS ko keluar dari bawah selipar jamban DAP.Barulah kalau nak menuju Allah bersama Rasul. Ingat tu UMNO. Ingat tu PAS.
PKR tak boleh pakai.Adilnya adalah bila diserahkan bumi ni kepada bangsa lain itu dikira adil.Tapi tak adil kepada melayu tuan tanah air ku ni.Pengkhianat Bangsa dan Agama----------------------------------- kawan sokong bro nie.... aku harap sangat pas nie tolong keluar dari PKR & DAP nie... aku kecewa sangat bila pas bergabung dengan diaorang nie... aku yakin sebenarnya penyokong pas makin ramai.... yang paling penting pas mesti memperjuangkan apa yang dirancang dari dulu lagi.... jangan menharap sanagat dengan PKR & DAP nie.... diaorang putar belik jer.... hanya nak perintah.... bukan mahu tegakkan agama dan jalan kan hukum hudud..... hidup pas.....

Tanpa Nama berkata...

pihak pembangkang sedang berangan-angan untuk memerintah malaysia, PKR dengan agendanya nak menghabiskan duit , Pas berangan-angan nak dirikan berapa banyak markas, DAP dah lama merancang macamana nak lenyapkan komponen2nya. Pertama dia akan hancur PKR dng menyebarkan balik kesilapan Anuar masa lalu.. kemudian pas, yang mana akan dihapuskan secara perlahan-perlahan seperti bengkak hati dan merapu-rapu. Beringatlah DAP keturunan yang paling jahat lebih daripada Yahud.

Tanpa Nama berkata...

hidup DAP...................
baru olang cina kasi senang masuk itu gov........ kasi tukar itu perintah..... kasi sama kita pula pelintah ni tempat.... kita kasi maju ma...... lu smua utung apa.... kita talak beza punya ma.... kita sama saja nie malaysia...

Tanpa Nama berkata...

kalo wa sudah untung,sudah amek harta melayu,wa boleh larikk negara cina maa..india pula boleh larikk balik india maa..lu org melayu kasi gaduh sama2 lah dlm lu pya negara..huahaha

pa lama berkata...

elaun perlu disamaratakan, biar gaji sahaja yg membezakan penjawat guna phd,master,degree,diploma,stp,spm,srp dan darjah 6.. Hentikan warisan penjajah yahudi nasrani..

Tanpa Nama berkata...

gaduh pun tak guna tgu ja la apa yg baiknya dr pm

Tanpa Nama berkata...

hidup DAP...................
baru olang cina kasi senang masuk itu gov........ kasi tukar itu perintah..... kasi sama kita pula pelintah ni tempat.... kita kasi maju ma...... lu smua utung apa.... kita talak beza punya ma.... kita sama saja nie malaysia...

Sabtu, Februari 23, 2013 5:16:00 PTG
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Assalamualaikum dan Salam semua

Berbicara politik amat menghiburkan kerana sudah tiba musimnya.Kita lihat bagaimana KALIMAH ALLAH mudah dipergunakan oleh golongan tertentu untuk meraih simpati bagi mengekalkan kuasa dan wang. Seorang yang beragama islam wajib mempertahankan kalimah Allah ini dari diperniagakan. Makna Allah itu membawakan erti yang mendalam iaitu Esa, tempat memohon hajat, tidak beranak dan diperanakan,dan tiada sesuatupun yang serupa dengannya.

Kita lihat Tuhan Kristian dalam ertikata Jesus dan Lady Maria. Ia amat berlawanan dengan Kalimah Allah bagi umat islam dan sedangkan Paderi Kristian sekalipun menafikan KALIMAH ALLAH untuk bible.

Kita sebagai ummah wajib patuh kerana kerajaan kini diakui seluruh negara baik islam mahupun bukan islam. Kita lihat sebagaimana ulamak tersohor dari Negara Arab Saudi.

Ahli Majlis Fatwa Masjidil Haram, Sheikh Dr. Sulaiman Saloomi menegaskan, fatwa propaganda yang mengatakan seseorang itu akan masuk syurga jika mengundi parti tertentu adalah suatu kejahilan, kebodohan dan kesesatan.

Dr. Sulaiman turut menegaskan adalah haram bagi umat Islam menyokong kumpulan yang berniat atau bertindak mahu menjatuhkan kerajaan Islam yang memerintah walaupun dalam kepimpinan didapati berlaku kesalahan melibatkan hukum syarak.

Selain itu, beliau juga berhujah tindakan untuk menjatuhkan kerajaan Islam adalah tidak dibenarkan agama, apatah lagi jika umat Islam itu mahu menggantikan dengan pemerintahan yang boleh mendatangkan bahaya lebih besar.

Kita tidak boleh memandang remeh apatah lagi melihat dari pandangan politik sempit terhadap peringatan Dr. Sulaiman bahawa, ''tindakan untuk menjatuhkan kerajaan Islam adalah tidak dibenarkan agama, apatah lagi jika umat Islam mahu menggantikan dengan pemerintahan yang boleh mendatangkan bahaya lebih besar.''

Di negara kita, terdapat pihak mendakwa bahawa mereka memperjuangkan Islam tetapi tindak tanduk politik mereka menampakkan sebaliknya. Sikap yang ditunjukkan tidak melambangkan mereka menjiwai semangat Islam. Bahkan, jika diteliti secara mendalam, mereka lebih teruk berbanding semangat politik yang ditunjukkan oleh bukan Islam yang nampak lebih jujur dan berprinsip dalam perjuangan.

Ciri-ciri ajaran Islam terutamanya berpolitik secara berhemah sering kali dipinggirkan oleh sesetengah pemimpin yang mengaku memperjuangkan Islam dan lebih malang demi kuasa tanpa mengira kesan kepada umat Islam secara keseluruhan di negara ini.

Sambung

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 473   Terbaru› Baru»