SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PENJAWAT AWAM TIANG SERI NEGARA

21 Februari 2013

PENJAWAT AWAM BOLEH DIKENAKAN TINDAKAN BERPOLITIK TANPA KEBENARAN

Bernama
21/2/2013


KUALA LUMPUR, 21 Feb (Bernama) -- Penjawat awam yang didapati terlibat dengan kegiatan politik tanpa kebenaran daripada ketua jabatan ataupun berpolitik dalam waktu kerja boleh dikenakan tindakan tatatertib, kata Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.
Beliau berkata Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) sudah mengeluarkan Pekeliling yang membenarkan kumpulan pelaksana iaitu dari Gred 1 hingga Gred 40 terlibat di dalam politik dan mereka perlu mengikut syarat-syarat yang ditetapkan di dalam pekeliling tersebut.

Syarat-syarat tersebut antaranya mesti mendapat kebenaran daripada Ketua Jabatan dan berpolitik selepas waktu pejabat.

"Kalau ada kes (yang melanggar syarat tersebut), kita patut bertindak di atas maklumat yang tepat, tidak boleh bertindak atas dasar orang kata itu, orang kata ini," katanya dalam sesi soal jawab pada perhimpunan khas bersama pemimpin Cuepacs di sini Khamis.

Seorang wakil Kedah mencadangkan agar kerajaan mengambil tindakan segera ke atas penjawat awam yang terlibat secara langsung dalam politik pembangkang kerana ia dilihat sebagai satu pengkhianatan kepada sektor awam.

Muhyiddin berkata laporan yang lengkap dengan maklumat yang tepat perlu dikemukakan kepada JPA untuk siasatan sebelum sebarang tindakan dikenakan.

"Untuk menentukan ada asas keadilan dalam tindakan kita, jika benar-benar mereka lakukan mesti ada laporan, JPA dan bahagian tatatertib mesti berpandukan kepada laporan, itupun tidak semestinya diterima bulat-bulat," katanya.

Beliau berkata ia penting supaya apabila sesuatu tindakan diputuskan ke atas penjawat awam yang melanggar syarat tersebut, ia tidak dianggap sebagai satu penganiayaan kepada mereka.

"Apa pun mesti berpandukan kepada Pekeliling dan maklumat yang tepat yang ada sebelum tindakan diambil," katanya.

Presiden Cuepacs Datuk Omar Osman berkata adalah lebih baik untuk penjawat awam menumpukan perhatian terhadap tugas mereka selain berpolitik.

"Kita sudah tandatangan akujanji, jadi lebih baik tumpu agenda penjawat awam, kalau nak berpolitik juga, minta kebenaran, jangan berpolitik pada waktu kerja," katanya kepada pemberita.

Sementara itu, bercakap di hadapan 3,000 pemimpin Cuepacs seluruh negara, Muhyiddin berkata kerajaan tidak mungkin dapat melaksanakan segala keperluan dan hajat rakyat tanpa perjuangan dan sumbangan daripada penjawat awam.

"Ini kerana, saudaralah yang menjadi tonggak yang telah dapat memikul amanah menterjemahkan dasar kerajaan supaya rakyat dapat menerima kesannya dan keadaan mereka bertambah lebih baik pada masa akan datang," katanya.

Beliau berkata dengan sumbangan penjawat awam di seluruh negara, kerajaan mencatat banyak kemajuan dan dapat meletakkan negara dalam keadaan yang cukup baik serta diiktiraf antara negara membangun yang paling maju.

"Hal ini berlaku kerana adanya persefahaman dan kesediaan saudara bersama dengan pemimpin untuk memikul tugas yang berat, ini bukan mudah untuk kita laksanakan tugas dan tanggungjawab kita kerana di hadapan kita mempunyai sejumlah lebih 28 juta rakyat semuanya mempunyai aspirasi dan mahu kerajaan membuat sesuatu untuk menambah baik kehidupan mereka.

"Mereka mahu lebih berjaya, mereka mahu hidup dalam keadaan lebih selesa dan harapan yang mereka letakkan adalah pada pihak pimpinan kerajaan, kerajaan harus boleh berbuat sesuatu untuk memperbaiki kehidupan mereka," katanya.

-- BERNAMA

56 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bila agaknye nak umum kajian elaun penjawat awam..dan laporan suruhanjaya sistem spba

Tanpa Nama berkata...

Boleh diambil tindakan asalkan jangan pilih bulu dan 'double standard'. Jangan cuma nak kenakan ikan bilis sedangkan jerung bermaharajarela. Ini merupakan senario yang sering berlaku. Keadilan dan hak asasi manusia harus ditegakkan. Di samping itu, sikap hangat2 tahi ayam harus dielakkan dalam apa jua tindakan dan isu yang dibangkitkan. Perlu ditepati dan dijalankan sewajarnya.

Tanpa Nama berkata...

betul.. kalau nak buat tindakan tak kira sape. penjawat awam takkan lupa masa PRU11 (zaman pak lah), ada sorang penjawat awam (pegawai tinggi tu) tu ada kat atas pentas meraikan kemenangan BN masa keputusan PRU11. tu kira berpolitik ke tak tu?

Tanpa Nama berkata...

BERPOLITIK....
BOLEH KE TK BOLEH?
POLITIK....LU MAIN PENTAS MANA? BN.....BOLEH DAN DIGALAKKAN. INSYAALLAH AKN CEPAT NAIK PANGKAT.
POLITIK....LU MAIN PENTAS MANA? PEMBANGKANG.....SALAH DAN DILARANG. INSYAALLAH AKAN CEPAT DIAMBIL TINDAKAN DISIPLIN/TUKAR.
SEMUA ORANG TAU....SEMUA JABATAN.....GITU LA GAYA NYER...l


Tanpa Nama berkata...

Apa yang penring ialah PA pastikan omno/bn will be end after PRU ke-13...!

Tanpa Nama berkata...

PA diperbodoh jer oleh pemimpin omno/bn, puuuiiii...!!!

Tanpa Nama berkata...

Di kalangan PA Guru-guru juga tak dapat apa-apa. Mahyuddin pernah berjanji dua kali hari Guru, tetapi habukpun tak. Kesihan...!!! Tapi kalau PR menang tawan Puterajaya, Guru akan dapat ELAUN KHAS RM500 dalam 100 hari PR memerintah negara. Hebat itu. Bagus Undi PR lah. PR jauh lebih hebat.

Tanpa Nama berkata...

Kalau tak ada kenaikan sehingga hari mengundi, PA lebih baik UNDI PR. Kerajaan PR akan menjadikan negara Berkebajikan. Hebat...hebat...hebat... Ini baru berjiwa rakyat. Bukan macam omno/bn hanya pandai berjanji. 55 TAHUN PENUH JANJI MATI. PA BIJAK Oooo....!!!

Tanpa Nama berkata...

Betul tuan....TPM hanya mau tunjuk hebat dan berjasa kpd rakyat/guru jer....
Sapo yg jd penasihat TPM pn tk tau....

Tanpa Nama berkata...

aku lebih suka klu DAP jd PM kat malaysia nie.... Sekurang-kurangnya malaysia boleh maju mcm singapura...cuti umum patut dikurang... baru bleh mencapai negara maju mcm singapura... keturunan bangsa org melayu patut dipecah kan spt jawa, bugis, boyan dll... bru kita blh lihat bangsa melayu yang mana blh diharapkan... kita perlu contoh singapura... sapa2 ada kwn2 kat jb blh tanya berapa majunya singapura jika cina yang memerintah... hidup PR...hidup PR....

Kak Pah berkata...

Tanpa Nama berkata...
Boleh diambil tindakan asalkan jangan pilih bulu dan 'double standard'. Jangan cuma nak kenakan ikan bilis sedangkan jerung bermaharajarela. Ini merupakan senario yang sering berlaku. Keadilan dan hak asasi manusia harus ditegakkan. Di samping itu, sikap hangat2 tahi ayam harus dielakkan dalam apa jua tindakan dan isu yang dibangkitkan. Perlu ditepati dan dijalankan sewajarnya.

--------------------
Sangat Betul...undang-undang atau tindakan ni selalunya seumpama sarang labah-labah...dia hanya memerangkap yang kecil...tapi lalu yang besor punye, sarang labah-labah pun habis kena rempuh...begitu la keadaanya

Tanpa Nama berkata...

jika DAP yang memerintah malaysia... malaysia tidak akan ada rusuah.... patut contohi singapura.... DAP memerintah lebih baik dari parti2 lain... diharap pkr dan pas tetap bersatu dengan DAP bagi menerajui malaysia.... agar menjadi negara maju... pkr dan pas harus mempercayai dgn pentadbiran dari DAP... kerana ini semua untuk rakyat malaysia....

Tanpa Nama berkata...

stupid la ko ni omar..napa ko takut sy boleh jadi ADUN di tempat sy sendiri ka nanti?..otak bodo! sy/sesiapa yang ada bakat politik mesti tunjukkan d persekitaran keja,apatahlagi..di golongan N17-N36, apakah bahlul ko ni kopek.lantak la korang mau ckp apa!

Tanpa Nama berkata...

jika PR menang PRU nie... Cuepacs perlu dimansuhkan... kerana ia tidak membawa kebaikan pun... kerajaan pr perlu tegas dalam melaksanakan pentadbiran negara.... jangan terlalu tunduk pada PA nie...

Tanpa Nama berkata...

Perancangan Kotor DAP Jika Menawan Putrajaya"

1. Malaysia akan bertukar menjadi negara republik.

2. Agama Rasmi Kristian.

3. YDPA/ YDPN perlu dilantik darr kalangan bukan Melayu.

4. Sistem Raja Berpelembagaan akan dihapuskan.

5. Laungan azan tidak dibenarkan waktu Subuh ( Di Penang sekarang ada arahan diminta perlahankan) coz azan menganggu Cina nak tido dipagi hari.

6. Pertandingan Tilawah Quran juga akan dihapuskan. Coz membazirkan duit rakyat dan negara Arab pun x buat pertandingan sebegini.

7. Badan NGO berteraskan perjuangan orang Melayu akan dibubarkan (Pekida/Perkasa).

8. Perkahwinan campuran akan digalakkan.

9. Anak yg baru lahir x semestinya agama Islam sehinggalah anak itu 18 tahun baru dia pilih agama mereka secara mutlak.

10. Subjek Inggeris akan dijadikan bahasa rasmi. Bahasa kedua rasmi adalah Mandarin.

11. Mata pelajaran agama Islam akan dimansuhkan di sekolah. Nak belajor hanya di masjid/surau. Sekiranya orang Melayu nak juga diajar di sekolah subjek Kristian, Hindu,Buddha juga kena diajarkan di sekolah.

12. Chin Peng akan dibenarkan balik semula ke Malaysia dan diberi gelaran TUN. Nga Dan Ngeh adalah anak saudara Chin Peng.

13. MARA Akan dibubarkan coz jabatan RASIS hanya untuk org Melayu semata-mata.

14. Syarikat GLC akan diterajui oleh org bukan Melayu. Org Melayu tak bijak berniaga hanya orang Cina yang terbaik dalam ekonomi.

15. Lagu negaraku akan diubah suaikan. Di PRN Sarawak lalu ada dinyanyikan lagu negaraku & bendera baru Malaysia juga sudah ada hanya tunggu menang sahaja ke Putrajaya dan tubuhkan negara republik.

16. Rejimen Askar Melayu Diraja akan dibubarkan kerana dominasi untuk orang Melayu sahaja.

17. Ketua Panglima Angkatan Tentera & Ketua Polis Negara akan dilantik dari kalangan orang Cina.

18. Kakitangan kerajaan dari kalangan Melayu akan dikurangan terutamanya kementerian pelajaran coz nak bawa masuk lebih ramai orang Cina & India.

19. 3 agensi Akan ditutup BTN, KEMAS Dan MKN.

20. Good Friday Dan Easter Day akan jadi cuti wajib Malaysia untuk memuliakan hari besar Kristian.

21. Kedutaan Israel akan diwujudkan di Malaysia.

22. DAP dapat 300 jutaUSD diberikan oleh yahudi & duit diparking di bank Singapura sementara waktu standby utk PRU 13 nie.

23. Base Tentera Israel akan diwujudkan di Port Dickson.

24. Majlis agama Islam akan dibubarkan. Wujudkan Suruhanjaya IFC.

25. Wang zakat akan diguna sama oleh orang bukan Islam.

26. Mahkamah Syariah dibubarkan.

27. DEB akan dimansuhkan.

28. Parti yg berteraskan agama akan dibubarkan (PAS).

29. Ketua Paderi Kristian akan dilantik sbg Menteri seperti Dato' Jamil Khir.

TEPUK DADA TANYA IMAN WA CAKAP SAMA LU
DAP ANTI ISLAM & MELAYU
PKR KAKI PENIPU
PAS DI BULI SEKUTU SAMPAI MATI KUTU.

Tanpa Nama berkata...

Rancangan DAP Yang Dirahsiakan Daripada Orang Melayu Yang Menyokong Mereka...

TOLONG RAHSIAKAN DARIPADA ORANG MELAYU


PM pertama Kristian


Anak-anak Melayu sibuk dengan demo dan bantah. Berkorban melakukan sesuatu yang bukan sahaja sia-sia bahkan akan meranapkan apa yang mereka sendiri harapkan. Ada rahsia besar yang tidak mereka ketahui. Jika mereka mengetahuinya, pasti mereka tidak melakukan kerja bodoh dan gila ini. Bukan sahaja bangsa mereka akan hancur, malah agama Islam juga ikut musnah.


Perancangan telah diatur kemas dan sedang berjalan dengan baik. PRU 13 adalah landasan mula pelaksanaan Pancangan Kristianisasi Malaysia yang pastinya akan membuahkan kejayaan menjelang PRU 14 nanti. Biarpun kalah dalam PRU kali ini, mereka akan meneruskan momentum pertentangan rakyat kepada UMNO sebagai pemerintah Melayu Islam. Tidaklah menjadi rahsia lagi sekarang bahawa jika benar wujud rancangan tersebut, sudah tentu dengan bantuan pakar dari para pelobi antarabangsa.


Faktor Anwar Ibrahim cukup penting. Keupayaannya Anwar memecah belahkan orang Melayu amat berguna bagi mereka terutama kemampuannya menguasai PAS.


Rancangan sebenar masa hadapan mereka bukan untuk melantik Anwar sebagai PM sebagaimana yang kita fahami. Mereka memberi sokongan padu kepada Anwar hanya untuk mempermudahkan mencapai tujuan sebenar mereka. Malaysia bakal menjadi sebuah negara Kristian dan diterajui oleh bukan Melayu sebelum 2020. Bagaimana dengan nasib Institusi Raja-raja Melayu? Mereka akan menerima nasib sebagaimana dengan nasib waris Kesultanan Singapura. Semuanya akan ditamatkan.


Mereka amat yakin bahawa mereka akan mencapai kejayaan padu pada 2017 nanti (PRU 14). Mengapa?


Sehingga hari ini DAP hanya bermain wayang. Karpal masih belum mempercayai Anwar Ibrahim sepenuhnya walaupun mereka berada dalam kapal yang sama dan Anwar dilantik sebagai kapten. Masa Anwar akan berakhir bila PR menguasai negara. Tidak mustahil ia dilupuskan oleh agen pelobi mereka sendiri untuk memberi laluan DAP menguasai politik sepenuhnya. Lee Kuan Yew Dibenarkan Memerintah Malaysia Buat Sementara, syarat PRU13 Dari PAP Kepada DAP.




PESAN LEE KUAN YEW KEPADA DR. CHAN MEN HIN - SEBELUM SAYA MATI SAYA MAHU MENJADI PERDANA MENTERI MALAYSIA WALAUPUN 1 MINIT


Sumber Dalaman DAP yang terbocor kepada umum menunjukkan bahawa mereka amat serius dalam perkara ini. Orang Melayu sekarang dibiar mabuk dengan perasaan membenci pemerintah yang berjaya didorong oleh Anwar. PAS dipergunakan untuk menghakis pengaruh UMNO.


Dalam saat Melayu berkecamuk dan berpecah belah, mereka (DAP dan PAP) menyediakan plan mereka sendiri. Mereka terus menyusun langkah demi langkah untuk menguasai Putrajaya. Kita tidak tahu berapa banyak lagi rahsia mereka yang masih belum terbocor. Walaupun begitu, apa yang telah sampai kepada pengetahuan kita sudah cukup untuk menakutkan kita. Melayu dalam kekeliruan terpaksa menyerahkan negara kepada bangsa asing.


.

Tanpa Nama berkata...

sambungan....

Siasatan mymassa mendapati terdapat beberapa perkara rahsia yang tentunya tidak diketahui anak-anak muda kita di Dataran Merdeka. Apa yang mereka lakukan hanyalah salah satu dari percaturan luar pentas oleh Pertubuhan Rahsia Kristian Malaysia untuk merampas kuasa dari umat Islam. Ini Rahsianya, bacalah dengan serius...


1. Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Jeff Ooi, Elizeberth Wong, Tian Chua, Tony Pua dan beberapa lagi pemimpin DAP dan PKR Kristian telah mengadakan pertemuan dengan pastor-pastor dan wakil-wakil gereja dari luar negara untuk membincangkan dua perkara penting menjelang Dua Kali PRU kelak. Target mereka yang pertama ialah PRU13 dan kedua PRU14. Apakah Target mereka?


2. Jeff Ooi memanjangkan pesanan para penderma Kristian di luar negara bahawa mereka mahukan kejayaan hasil sumbangan tidak terkira mereka. Jeff Ooi menunjukkan rasa cemas dan bimbang kerana beliau merupakan wakil parti pembangkang dalam mendapatkan dana-dana PRU.


3. Lim Guan Eng menyatakan dalam PRU13 nanti, pasukan PAP di bawah arahan Lee Kuan Yew akan menghantar beberapa pasukan untuk membantu PR yang merupakan modus operandi yang diasingkan daripada keterlibatan PAS. LGE kata dalam modus ini PAS diketepikan, sebab ianya melibatkan cita-cita Kristian yang PAS tak boleh tahu! Kenyataan LGE ini mengimbas kembali PRU di negara kita tahun 1960an dahulu di mana PAP menghantar 9 hingga 11 Calon PAP bertanding di Parlimen Malaysia. PAP hanya menang di Bangsar sahaja. Sudahkah kamu lupa??? Kini PAP kembali lagi.


4. Perdebatan berlaku antara Karpal dengan Tian Chua. Tian Chua membangkitkan kelambatan Dana yang sampai kepada PKR dan bertanya mengapa poster-poster PR yang dibuat di negara China (kenapa dibuat di China? Adakah ia mempunyai maksud tertentu?) belum sampai-sampai lagi. LGE meyakinkan Tian Chua poster-poster itu akan sampai melalui Pelabuhan di Pulau Pinang dan Singapura dalam seminggu dua lagi. Jika lambat juga kata LGE, poster-poster dan bendera itu akan dikirim melalui kapal terbang ke Pulau Pinang.


5. Pasal Dana lambat, Karpal minta dia terus rujuk kepada bosnya, Anwar Ibrahim.


Karpal meminta Tian Chua jangan percaya Anwar kerana dia Islam, bila-bila boleh pusing. Karpal ingatkan Tian Chua, Anwar memiliki rumah dan harta di Amerika, jika dia kalah dia boleh pindah di sana. Karpal meminta Tian Chua fokus kepada bagaimana menjayakan DAP menjadi PM Kristian yang pertama di Malaysia.


Karpal kata undang-undang di Malaysia boleh diubah dengan syarat DAP mesti menang 80 Kerusi Parlimen dan PKR mesti menang 30 Kerusi Parlimen. Karpal juga ingatkan Tian Chua gunakan PAS hanya untuk lemahkan UMNO sahaja.


6. Minggu depan (April 2012?), LGE akan ke Singapura untuk kali ke 12 dalam tempoh tidak sampai 14 bulan. Kita tunggu............ sumber


Andai Melayu masih belum faham mengenai perancangan ini, ia bermakna rancangan mereka akan dicapai dengan mudah. Mereka telah lama berusaha agar orang Melayu gagal dalam ekonomi dan kekuasaan kewangan menjadi milik mutlak mereka. Melalui wang, mereka membeli semuanya termasuk kuasa politik. Mereka sudah begitu hampir memiliki semuanya berkat kerelaan dan sokongan bangsa Melayu dan umat Islam sendiri. Selain Yahudi (Zionis USA) kini muncul pula penghulur dana yang baru kepada PR iaitu kaum Nasrani (Jesuit?).


Keadaan semakin gawat. Siapakah yang akan dipersalahkan nanti? DAP atau kita sendiri?


Sayangnya UMNO dan PAS masih mahu terus memusuhi satu sama lain melalui muslihat Anwar Ibrahim. Inilah punca malapetaka yang menghancurkan Islam dan Melayu. Kami sayang UMNO kerana mereka telah buktikan kejayaan menjaga dan memajukan bangsa. Menjadi pengawas dari ditindas oleh pedagang kaum mendatang yang rakus. Kami sayang PAS kerena perjuangan Islam mereka yang kukuh. Mengutamakan Islam dari yang lain (kecuali sekarang?).


Kami mahu mereka bersatu demi masa depan Melayu dan Islam. Jika tidak...........


Bersatulah MELAYU ISLAM sebelum NASI MENJADI BUBUR..

Tanpa Nama berkata...

Askar Sulu Mencari Pemimpin Pembangkang.....


Nampaknya apa yang dibocorkan oleh sumber dalaman PKR memang benar. Kini Askar Sulu mencari pemimpin pembangkang menjanjikan sesuatu kepada mereka. Perkara ini telah dilaporkan oleh agensi berita antarabangsa, Reuters.
Another Philippine military officer said the men were followers of the heirs of the Sultan of Sulu - an island group off the southern Philippines - who had been invited to Sabah by a Malaysian opposition politician to discuss land issues.


Kalau sebelum ini Tian Chua yang keluarkan kenyataan mengaitkan Kerajaan Malaysia 'mencipta' insiden di Lahad Datu, kini Anwar Ibrahim pula terpaksa bersuara. Kenapa Anwar gelabah menyalahkan UMNO sedangkan Reuters tidak menyebut pun pembangkang dari parti mana. Adakah dari PKR, DAP, PAS atau parti pembangkang negeri Sabah seperti SAPP?


Pembangkang sudah berani mengadakan perjanjian sulit dengan pihak luar untuk mewujudkan keadaan tidak selamat dalam negara. Berita perjanjian 'sulit' antara pemimpin pembangkang dengan 'tentera' Sulu bukanlah dilaporkan oleh Utusan, Berita Harian, RTM mahupun TV3. Tetapi agensi berita antarabangsa Reuters yang menjadi pemecah berita dalam hal ini.

Tanpa Nama berkata...

Tu Dia! Tangan Ajaib Jemput Pengikut Sultan Sulu Di Lahad Datu Dijumpai....


Teman tak nak ulas panjang. Lepas satu persatu. Teman pernah ulas sebelum ini tentang siapa punya tangan ajaib mengenai insiden pencerobohan pengikut Sultan Sulu di Lahad Datu. Kome fikir-fikirkan sejenak dan cuba berlapang dada. Baca kenyataan balas dari Anwar China Doll. Boleh percaya ke tak? Kome nilaikan..


Pakatan Rakyat pada Khamis menafikan laporan Reuters yang mendakwa pencerobohan 100 lelaki bersenjata di Lahad Datu atas jemputan pihak pembangkang.


Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa kenyataan itu datang daripada Umno bukan Reuters.


"Itu Umno punya kenyataan bukan Reuters, siapa yang beritahu? Itu Umno punya," katanya kepada pemberita selepas majlis perasmian Institut Rakyat oleh Parti Keadilan Rakyat (PKR) di sini.


Ketika diminta mengulas lanjut berhubung perkara itu, beliau hanya berkata: "Saya tak mahu komen."


Reuters pada 14 Februari lalu melaporkan seorang pegawai tentera Filipina sebagai berkata bahawa kumpulan lelaki itu merupakan pengikut Sultan Sulu yang telah dijemput ke Sabah oleh seorang ahli politik daripada pihak pembangkang bagi menbincangkan mengenai isu tanah.


Kumpulan yang dianggotai 100 orang itu diketuai oleh Raja Muda Azzimudie Kiram, adik kepada Sultan Sulu, Jamalul Kiram III, mendesak bertemu 'personaliti' tertentu apabila rundingan tersebut berlarutan.


Kumpulan berkenaan sebelum ini menuntut pengiktirafan sebagai tentera Sulu daripada kerabat Sultan Sulu, meminta agar komuniti Suluk, yang telah lama berada di Sabah tidak dihantar pulang.(mStar Online)

Tanpa Nama berkata...

Rancangan DAP Yang Dirahsiakan Daripada Orang Melayu Yang Menyokong Mereka...

-------------------------------------

Umno dah tak ada modal lain ke?!!!

Tanpa Nama berkata...

Kerana anda berada dlm bilik tandas DAP maka tak hairan anda berbau tandas DAP. Lihat singapura dan penang, adakah kaum lain diberi kuasa sama rata? Masih juga majority rule system yg digunapakai, sama sahaja dgn UMNO. Masih juga DAP utamakan cina sptmana umno utamakan melayu. Jgn cakap lebih2 dan tak serupa bikinlah. Di hari kematian akan terima balasannya.

Tanpa Nama berkata...

sebenarnya Wakil dari Kedah tu tak berapa cerdik...PA yg ada sekarang ni berkerja dengan KERAJAAN YANG DIPERTUAN AGONG...cuba tengok surat tawaran ada menulis di luar sampul surat tu URUSAN SERI PADUKA BAGINDA..yang nak di TUKAR wakil kerajaan dari UMNO nak di ganti dengan PAKATAN RAKYAT...itu saja..tak ada kaitan dengan khianat...pakai otak bila nak buat usul...jangan buat malu PA lain..jaga maruah diri...

Tanpa Nama berkata...

Kalau dah jadi pencacai AMNO mcm2 dia buat cerita..ada ka Anwar panggil Tentera Sulu masuk Sabah..konon janji tanah...woi kalau nak BODEK dan jadi BLOGER AMNO pun agak2 la..akan ada PM KRISTIAN..apa mabuk ka..kristian berapa kerat ja dalam Malaysia ni..kalau AMNO kalah..maknanya PAS menang ..sebab PAS lawan AMNO..kalau AMNO kalah maknanya Melayu PKR menang..kalau MCA kalah ..DAP dan cina PKR menang..kalau MIC kalah..India DAP dan PKR menang..tak dak hal la ..kalau nak takut orang ramai pun agak2 la...semua orang la ni dah CERDIK dah..Tun Mahadey dah kata ..Yang PANDAI masuk PKR..yang BAIK masuk Pas..yang CERDIK masuk DAP..tingai yg BODOH saja dalam AMNO...lu pikiq la..

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya AMNO dah memperbodohkan Orang Melayu..Menakutkan Orang Melayu dengan Fakta2 yang tak masuk akal..cuma orang melayu yg bodoh sahaja yang percaya ...jangan lu pikiq orang semua BODOH macam LU ...orang sekarang dah cerdik ..dah boleh nilai mana satu yang baik dan buruk...fakta no 1 hingga 29 semua AUTA AMNO saja..dia ni BLOOGER AMNO...kerja dia nak hasut orang ramai ja...dia dapat upah..tuan2 boleh pikir ..adakah betoi fakta yg dia AUTA tu...jadilah yang cerdik..baik ..dan pandai...jangan jd BODOH..

Tanpa Nama berkata...

Mcmmana hang tahu blogger tu pro UMNO. Saya rasa hang sendiri yg pro /tali balut pembangkang. Cuba hang lihat dan pergi ke negeri yg diperintah pembangkang parti mana yg lebih berkuasa? Kat penang yg berkuasa = DAP, dan lihat/dengar bagaimana nasib org melayu di sana? Kat selangor PKR berkuasa tapi disekeliling Datuk khalid ibrahim adalah org2 DAP yg menyebabkan MB harus ikut telunjuk mereka yg menjadi majoriti apabila hendak membuat sesuatu keputusan.

Tanpa Nama berkata...

aku bukan pro omno..... aku yang siarkan lah bro..... aku penyokong tegar pas.... tp bila pas dah gabung ngan DAP dan PKR..... aku x leh nak duduk diam jer.... klu PAS masih bersatu ngan DAP dan PKR lebih baik aku rosak undi jer.... aku x mahu orang Islam ditindas dengan DAP..... Kita sebagai penyokong tegar PAS perlu fikir tentang orang islam..... baik orang yang betul sayang kan agama... kita ikut mcm hassan ali tu..... keluar pas tapi x masuk umno pun.... itu lah orang yang sayang agama bro....

Tanpa Nama berkata...

aku tahu umno memang tak bagus dan tak islamik tapi daripada bumi malaysia ni hilang oleh tangan Anwar dan dilenyapkan terus oleh DAP, baik aku pertahankan tanahair ku ini. Lepas tu Umno ko mesti berubah atau PAS ko keluar dari bawah selipar jamban DAP.Barulah kalau nak menuju Allah bersama Rasul. Ingat tu UMNO. Ingat tu PAS.
PKR tak boleh pakai.Adilnya adalah bila diserahkan bumi ni kepada bangsa lain itu dikira adil.Tapi tak adil kepada melayu tuan tanah air ku ni.Pengkhianat Bangsa dan Agama

Tanpa Nama berkata...

apa gune agama kalo hidup x happy dan selesa? apa gune agama kalo xde makan atas meja? ape gune kalo korg fanatik ugama tp hati busuk dan PHD? Jgn la biarkan ke-fanatik-an agama mengubah pemikiran anda. undi berdasarkan polisi utk membangunkan negara berdasarkan ekonomi, pendidikan dan sosial (termasuk agama). tp jgnla undi hanya berdasarkan agama SHJ. insaf sebelum jd cam Arab Spring. tq.

Tanpa Nama berkata...

Apa la Tulus Mulus Melayu kita ni.
Ibarat rumah dia orang nak rompak/org nak bakar, sibuk betul kejar dan maki hamun kucing curi ikan di dapur.
DAP sedang nak rampas negara dengan disokong Anwar(tau tapi buat2 tak tau) dan tertipu nik aziz(nak islamkan lim kit siang/karpal singh)kita masih leka dengan isu2 yg dilenakan oleh pengkhianat2 ini

Tanpa Nama berkata...

Aku nak tanya pengundi2 PR.
Kenapa masa DAP nak jadi MB Perak, PAS, Melayu kecut perut sampai bagi rasuah pada Ngeh Ko Ham( sepatutnya MB Perak).
PAS dan Melayu dah pangkah DAP Perak2008, bagi je la jawatan tu dan negeri tu(8 kerusi dapat)kepada DAP . Kenapa tak nak bagi? Pastu sanggup jadi MB Boneka dan hilang tanah balak Kelantan untuk rasuah. Ni yang aku tak paham.
Habis la ni nak kasi DAP jadi TPM seterusnya jadi PM(PRU14 atau sebelum). Bila Lim Guan Eng nak jadi PM bagi je la. Ade berani!!!

Tanpa Nama berkata...

Aku nak tanya pengundi2 PR.
Kenapa masa DAP nak jadi MB Perak, PAS, Melayu kecut perut sampai bagi rasuah pada Ngeh Ko Ham( sepatutnya MB Perak).
PAS dan Melayu dah pangkah DAP Perak2008, bagi je la jawatan tu dan negeri tu(8 kerusi dapat)kepada DAP . Kenapa tak nak bagi? Pastu sanggup jadi MB Boneka dan hilang tanah balak Kelantan untuk rasuah. Ni yang aku tak paham.
Habis la ni nak kasi DAP jadi TPM seterusnya jadi PM(PRU14 atau sebelum). Bila Lim Guan Eng nak jadi PM bagi je la. Ade berani!!!

Tanpa Nama berkata...

1.4 juta PA dah lama menyokong DAP, menolak MCA dan GERAKAN yang menindas orang melayu selama ini di pulau pinang, selangor, johor, melaka, perak dan wilayah persekutuan, orang melayu kecut perut di bawah MCA dan GERAKAN. UMNO pula menyekat anak-anak muda melayu yang genius untuk memengang jawatan-jawatan menteri,yb dan senator, jadi fikir-fikirkanlah..!!

Tanpa Nama berkata...

KISAH PAK KADOK.
Rumah Pak Kadok sedang dirompak.
Pak Kadok sibuk sangat mengendap kucing curi ikan di dapur.
Perompak tunjuk2 arah kucing lari dan Pak Kadok sangat gembira sebab ingat perompak tu ikhlas membantu tangkap kucing yg jahat.
Pak Kadok dapat tangkap kucing dan puas hati dapat belasah kucing semahunya.
Bila tersedar, bukan dapur je dengan rumah2 sekali sudah dilarikan perompak.
SEKIAN KISAH PAK KADOK

Tanpa Nama berkata...

BERITA TERKINI BUAT KAUM MELAYU:
Yakah, baru saya tahu, rupa2nya DAP yg membela nasib org melayu selama ini. Patutlah melayu dah setanding dgn org2 DAP. Rupa2nya saya mimpi di siang hari selama ini......

Tanpa Nama berkata...

aku marah betul dgn najib razak sebab rasuah aku tahun lepas, kini aku mengalami penyakit kronik berangkai, kencing manis,darah tinggi, lemah jantung dan buah pinggang, hidup aku skg nie 50/50 jea, tunggu masa jea.. inilah akibatnya makan duit rasuah dan taksub kepada BE END..!! anda juga akan mengalami nasib yang sama..!!

Tanpa Nama berkata...

Pandangan dari PA yg baru pulih dari pusat pemulihan tanjung rambutan. Jgn terkejut akan ramai lagi PA yg turut ke tanjung rambutan kerana tak abis2 fikir soal gaji dan elaun naik, ramailah yg duduk termenung, senyum sendiri hingga kerja diabaikan. Hentikanlah angan2 kamu org PA, nama dah BE-END so sorrylah tak de pa2 berita baik, it the END.

Tanpa Nama berkata...

Cuepacs perlu mengeluarkan arahan pada setiap kementerian dan jabatan supaya mewajibkan penjawat awam yg belum daftar mengundi,supaya segera daftar.ini kerana masih ramai penjawat awam yang boleh mengundi,tidak mendaftarkan diri dlm portal SPR..ini akan merugikan kerajaan kerana kekurangan undi dr penjawat awam.sila bertindak segera sebelum terlambat.

Tanpa Nama berkata...

ini kerana kakitangan kerajaan takut untuk mengundi,disebabkan mereka takut dibuang kerja.pilihanraya yang lepas di setiap kertas undi terdapat number siri,dan boleh link dengan ic mereka,jika pihak kerjaan di bawah barisan nasional selidik perkara ini masa depan dan keluarga penjawat awam akan musnah.jadi biarlah..

Tanpa Nama berkata...

AWAS PENEMUAN TERBARU ANALISIS POLITIK SEMASA NEGARA:

1. Kini pakatan rakyat (PR) berada dalam perumpamaan 'ditelan mati bapak diluah mati emak ' disebabkan tekanan politik yang keterlaluan dengan retorik dan polimik oleh parti roket yang telah MEMANIPULASI DAN MENGEKSPLOITASI terhadap parti bulan dan parti bulan sabit.

2. Sejak berjaya di PULAI PINANG, SELANGOR, PERAK dan KEDAH (kecuali di KELANTAN) nampaknya parti roket tak habis2 mendesak dan menekan parti bulan dan bulan sabit untuk memenuhi aspirasi dan angan2 parti roket yang seumpama mimpi disiang hari.

3. Sejak 2008 sampai kini nampaknya parti roket lebih nampak menonjol berbanding (bulan dan bulan sabit yang mengamalkan prinsip qana'ah dan mahabbah).

4. APA YANG PASTI BILA PR MENANG, KITA PA AKAN DAPAT BALA ANGKARA PARTI ROKET. SEBAB SAIZ JAWATAN PA AKAN DIKUNCUPKAN (DIKECILKAN. AKAN ADA YANG KENA BUANG KERJA BILA ADA KES TATATERTIB. TIDAK MUSTAHIL ISLAM AKAN DIPERMAINKAN, DYMM SULTAN DAN RAJA DIPERSENDAKAN, DAN TYT YDP NEGERI DIPERSENDAKAN.

5. Ini bukan propaganda politik BN atau PR tapi rumusan pemerhati politik yang tidak memihak mana2 pihak.

6. Untuk selamatkan Penjawat Awam, Islam, Raja dan Negara, dicadangkan supaya parti bulan dan bulan sabit masuk ke dalam pakatan BN.

7. Hendaknya PULAU PINANG tidak jadi SINGAPURA KE-2 apabila PR menang pulak nanti.

7. Diharap semua rakan2 dapat berfikir dengan matang apabila memilih dengan rasional sebelum membuang UNDI pada PRU-13 nanti.

Tanpa Nama berkata...

JANGAN MASUK POLITIT DLM CUEPACS. KALAU NAK MAIN POLITIT BERHENTI PEGANG JAWATAN DLM CUEPACS DAN BERHENTI JADI PENJAWAT AWAM. JANGAN CUBA NAK MASUK PENGARUH POLITIK DALAM CUEPACS.

Tanpa Nama berkata...

sebelum ni saya kerja di sektor swasta.

sekarang baru setahun masuk sektor awam.

apa yang saya betul2 tak berapa nak jelas. kalau sektor swasta saya bekerja dulu. mesyuarat tak la banyak macam sektor awam ni.

sektor awam mesyuarat tak habis2. banyak habis dekat masa mesyuarat saja...

sebab tu swasta boleh bagi 4,5,6 bulan gaji. kerja lebih banyak dari bercakap.

saya ada juga bagi pendapat dan cadangan. tapi orang baru ni jawatan pun x tinggi semua tak layan..pastu kerja tak setel2 mesyuarat lagi...

Tanpa Nama berkata...

saya dulu kerja GLC, bos bagi peluang buka facebook untuk add Najib (PM), tapi budak2 sini seronok la boleh ad Tuan Guru.

depa kata, terima kasih bos.

yang paling saya respect, bila Najib mai, depa layan baik2 Najib ni..

tetapi bila mengundi depa mengundi PAS.

itulah ahli PAS yang betul. macam sabda Nabi juga, apapun tetamu yang datang ke tempat kita harus dilayan baik2..saya pun rasa sedih hati juga ada di kalangan ahli pas yang terlalu taksub.sampai tak mau layan langsung orang UMNO/BN ni. apa nak gaduh..sampai masa pilihan raya, mai kita undi PAS sama2..

Tanpa Nama berkata...

satu ja komen aku...BUTUH LU!!!

Tanpa Nama berkata...

Ni la arahan kuku besi.. Kalau ni la arahannya, baik Malaysia ni jgn amalkan demokrasi.. Macam bodoh punya arahan..

Bahagian Pengurusan Maklumat berkata...

Semua PA yang masuk dan memberi komen dalam blog ini jika IP addressnya menggunakan pejabat dan waktu pejabat akan diambil tindakan .Waktu pejabat untuk bekerja bukan buka blog.Tunggu surat Tindakan.Jangan ingat tanpa nama kami tak boleh kesan IP anda.

Tanpa Nama berkata...

Ambil tindakan segera.Jgn tak ambil jika itu adalah tugas anda.

Tanpa Nama berkata...

Aku selamat kerana aku takde 'butuh lu'. Heheeere... Gila punya org, tak abis2 hina dan jahanam org lain. Baik sangatkah?

Aron Ajis berkata...

Bahagian Pengurusan Maklumat berkata...
Semua PA yang masuk dan memberi komen dalam blog ini jika IP addressnya menggunakan pejabat dan waktu pejabat akan diambil tindakan .Waktu pejabat untuk bekerja bukan buka blog.Tunggu surat Tindakan.Jangan ingat tanpa nama kami tak boleh kesan IP anda.

.............
Kau pun 2 X 5 juga....

Penjawat Awam bkn Penjawat Be eNd berkata...

Presiden Cuepacs pun kalu nak berpolitik letak jawatan saja lah...

UMNO dulu sahaja berkata...

Kalau pakatan rakyat memerintah. Siapa pula jadi pembangkang?

Cakap mcm itik.

Muhyiddin ni sape? Sultan dan orang Johor pun tak suka dia!.

Cakap jer lebih.

Tong kosong!!

Dekat-ekat pilihanraya baru nak tabur janji.

4 tahun dah berlalu, selamat tinggal Muhyiddin.

4 keturunan aku tak akan undi dan bagi sokongan pada sekutu-sekutunya!

Nyah Muhyiddin daripada menjadi PM!!

Nak tahu lebih lanjut pasal Muhyidddin tanya orang Johor!

Semua dah muntah tahi kerana Muhyiddin!!

Tanpa Nama berkata...

Melayu bergaduh = hancur, cina bersepakat = gagah berkuasa. Selamat tinggal kpd politik org melayu kerana hanya layak dijajah semula. Tahniah dan teruskan.

Tanpa Nama berkata...

Aku undi PR.......ada masalah?

Tanpa Nama berkata...

Aku dulu umno....tp la ni aku takkan beri undi pd be end.....gi mampos be end...Omar Osman kalu nk suruh PA undi be end sila letak jawatan......jgn jadi macai umngok.....dh letak jawatan boley bertanding atas tiket BN

Tanpa Nama berkata...

Bodoh... u ni melayu ka cina... nk cina memerintah... berlambak lg org melayu yg blh memerintah dgn baik...

mohd eliyas berkata...

ni pesal gaduh2 ni.....ni MALAYSIA..bukan BN punya..tapi RAKYAT MALAYSIA punya....rakyat Malaysia yang layak pilih siapa bakal menjadi Nakhoda Bahtera Malaysia....Malaysiakan DEMOKRASI...suke hati lah nk pilih apa parti sekalipun..mengikut acuan pikiran masing2....yg nak takut2 kan orang dgn idiologi HUTAN kenapa????

Tanpa Nama berkata...

mmg umno suke main kotor.. klu penjwat awam sokong pmbngkang dikerjakn cukup2.. klu penjwat sokong BN selamat! caitt nk tgk JPA buat pekeliling atas kertas je ke? so far klu permohonan keje klu ada org BN bg sokongan pon ade setngah kementerian layan lg.. pdhal pekeliling dah ada mention tak boleh ada sokongan dr mana2 parti politik. do we walk like we talk??