SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PENJAWAT AWAM TIANG SERI NEGARA

22 Mei 2013

CUEPACS GESA BOIKOT AIRASIA

Kiri Omar Osman, Saharuddin 
 
KUALA LUMPUR 21 Mei - Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) menggesa kakitangan awam seluruh negara memboikot perkhidmatan penerbangan AirAsia ataupun menjadikan syarikat penerbangan itu sebagai pilihan terakhir untuk ke mana-mana destinasi.Presidennya, Datuk Omar Osman berkata, langkah ini susulan daripada aduan dan rungutan orang ramai terhadap perkhidmatan AirAsia yang jelas tidak memuaskan.

"Saya minta setiap ketua jabatan di dalam sektor awam turut menjadikan syarikat penerbangan lain seperti Malaysia Airlines System Bhd. (MAS) dan Firefly sebagai pilihan utama mereka untuk sebarang urusan rasmi kakitangan mereka sama ada di dalam mahupun ke luar negara."Kuasa pengguna daripada 1.4 juta kakitangan awam mampu memberi kesan kepada AirAsia, jadi saya minta semua kakitangan awam membuktikannya terutama pada musim cuti sekolah nanti," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas kecaman beberapa persatuan pengguna terhadap mutu perkhidmatan syarikat penerbangan tambang murah AirAsia yang mengecewakan serta sikap sambil lewa khususnya dalam memberi penjelasan dan pertolongan kepada penumpang yang berdepan masalah.

Presiden Kesatuan Pegawai Eksekutif (Kepak), Saadon Aris turut bersetuju supaya kakitangan kerajaan menjadikan AirAsia sebagai pilihan terakhir untuk sebarang urusan penerbangan rasmi mahupun peribadi mereka."Sememangnya terdapat banyak aduan berhubung perkhidmatan dan layanan daripada AirAsia yang tidak memuaskan, jadi saya minta kakitangan awam negara ini menilai semula pilihan mereka sekiranya perlu menggunakan perkhidmatan penerbangan.

"Kini pengguna mempunyai beberapa pilihan lain termasuk kemunculan syarikat penerbangan tempatan terbaharu, Malindo Air. Malah sebagai kakitangan awam, mereka juga boleh mengutamakan perkhidmatan MAS dan Firefly yang merupakan syarikat milik kerajaan (GLC)," katanya.

Sementara itu, Presiden Lembaga Pelindung dan Kebajikan Pengguna Malaysia (LPKPM), Datuk Seri Dr. Saharuddin Awang Yahya memberitahu, pihaknya juga sering mendapat rungutan daripada pengguna berhubung perkhidmatan AirAsia yang diragui dan mengelirukan."Dalam hal ini saya menggesa orang ramai supaya menggunakan sepenuhnya kuasa pengguna. Mereka berhak untuk memilih perkhidmatan yang terbaik malah di negara ini beberapa syarikat turut menawarkan perkhidmatan penerbangan yang jelas lebih baik berbanding AirAsia.

55 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bangang... kau nak bayar ke tambang MAS yang mahal tu wahai omar? Lagipun, arahan kerajaan mengatakan pegawai gred dari gred 44 ke bawah wajib guna AirAsia, kau nak hasut kami langgar arahan ni ke? Bodoh

Tanpa Nama berkata...

Apa pula ni?kami org semenanjung yg kerja kat sbh sarawak saja tahu kepentingan air asia.nasib ada air asia.kalau tak,tak jumpa keluarga lah kami.tlglah jgn duk hasut benda bukan bukan.kalian bukan salesperson.Benci sy baca post ni.KERANA AIR ASIALAH KAMI MASIH BERTAHAN BERJAUHAN DENGAN KELUARGA.KALAU NAK JUGA KAMI GUNA MAS BOLEH PERJUANGKAN KENAIKAN GAJI KAMI SAMPAI 50 PERATUS

Tanpa Nama berkata...

Kau nak boikot AirAsia lantak kau la Omar..Aku anak beranak rasanya sepanjang cuti tahun 2013 sampai Disember dan awal 2014 dah beli tiket AirAsia. Buat apa aku nak bayar mahal MAS.

Aku tak mampu la Omar nak bayar mahal mahal. Tak payah lah ajal orang naik sama. Askar pun naik AirAsia la Omar. Jangan ikut bahlol Utusan tu.

Shamsuri

Tanpa Nama berkata...

PM,Saya minta PM tengok tengokan wartawan Utusan dan TV3.Adakah benar mereka pro kerajaan atau sebaliknya?Cuepacs cadangan anda ini memang terang terang menunjukan anda tidak tahu masalah PA di Malaysia.Dengan air asia kami boleh pulang jumpa keluarga dgn kos yang 3 kali lebh murah.Tolonglah kaji dulu masalah kami sebelum buat statment kat media.Fahamilah masalah kami yg berjauhan dgn keluarga demi sesuap nasi.Jangan buat statment jika tak tahu statistik.KALAU AIR ASIA BOIKOT KAMI,AIR ASIA TAK SUSAH,KAMI YANG SUSAH

Tanpa Nama berkata...

Kami miskin tuan,tak bagus pun,tu je kami mampu.mana nak sama dengan tuan.

Botol Kicap, Senawang berkata...

Boleh boikot Airasia dengan syarat tambang MAS lebih murah daripada Airasia atau sekurang-kurang sama dengannya. Cakap jangan ikut sedap mulut, tengok kemampuan orang bawahan macam kami. Datuk Omar turun daripada menjadi presiden Cuepacs lah. Ganti orang lain pula.

Tanpa Nama berkata...

omar, kenapa kau makin hari makin bengap, makin bahlol, makin tolol. makin bangsat, kau makan taik ke? kau ingat mas tu murah ke? kau ingat kami ni kaya bebenor ke? dah jelas kau ni BAPAK segala bahlol yg ada kat bumi ni.

senapi berkata...

cadangan ini amat baik. kami 90% PA menyokong penuh langkah boikot semua yang kurang ajar dengan Utusan, siapa yg cuba kritik Utusan bermakna dia hina melayu, mencaci melayu, menyamun melayu, rompak melayu. Siapa yang berkira duit tak mahu naik MAS jelaslah penderhaka parti, negara dan bangsa.

Hidup Pak Omar yang faham sokongan rakyat terhadap melayu, BN dan Umno. Mita jadi Presiden CUEPACS 10 tahun lagi

Tanpa Nama berkata...

dah ke laut cuepacs ni..pttnya bialar berkecuali dlm memberi apa2 pendapat..dia tak tahu berapa ribu kakitangan awam dr semenangjung yg keje di sabah n sarwak yg blk melawat org tua dgn menggunakan khidmat airasia..nk hrpkan mas hurmmmm..mkn megi la jwpnya..

Tanpa Nama berkata...

KALAU IKUT CAKAP ORANG POLITIK NIE...JAWABNYA TAK MAKAN LA KITA. SEBABNYA DI MALAYSIA DARI A SAMPAI Z SEMUA ORANG CINA PEGANG...KO NAK BOIKOT?....SENYUM PANJANG ORANG CINA....MANA TAKNYA....BERAS /TONG GAS YANG KITA GUNA PUN ORANG CINA YANG SUPPLY. DAH...JANGAN SALAHKAN ORANG CINA...SALAHKAN UMNO YANG PEGANG KUASA 60 TAHUN TAPI TAK JADI APA2 PUN...MELAYU TINGGAL MELAYU JE...

Tanpa Nama berkata...

malu lah MAS OOOIII....airasia berjaya tak pakai 1 sen pun duit kerajaan (duit rakyat malaysia)...tapi berjaya sampai everest dah. yang mas nie...puas sudah mahathir pam duit....mak ai....genting highland pun tak sampai2...malu lah....jangan nak aibkan airasia...tengok diri sendiri dulu....

Tanpa Nama berkata...

bila semua orang politik di malaysia nak faham bahawa orang malaysia tak sebodoh 10 tahun yang lalu.....lihat sahaja pru yang lepas....janganlah bodohkan rakyat lagi...takut pru14 jadi abu je nanti...

Tanpa Nama berkata...

malu lah MAS OOOIII....airasia berjaya tak pakai 1 sen pun duit kerajaan (duit rakyat malaysia)...tapi berjaya sampai everest dah. yang mas nie...puas sudah mahathir pam duit....mak ai....genting highland pun tak sampai2...malu lah....jangan nak aibkan airasia...tengok diri sendiri dulu....
__________________________________
NGAPA JADI BEGINI....KALAU TANYA BUDAK TADIKA DI MALAYSIA..JAWABNYA SENANG...YANG SATU TU TAKDE RASUAH, YANG SATU LAGI 100% RASUAH...SENANG... (DALAM BUKU TEKS TAKDE BENDA NIE)

Tanpa Nama berkata...

bagus la tu boikot aira asia..lega la kami nie sbg trafik udara..kurang la cket flight air asia..klau x awal2 pg dah bersusun kapal air asia nk berlepas kt klia.tu blom kira flight nk mndarat lg.dah la trafik makin bertambah dgn airline baru (malindo)..gaji ciput lak..sehari hampir seribu flight kat ruang udara semenanjung malaysia..pk2 la..

Tanpa Nama berkata...

Satu asia iktiraf air asia.Kita sepatutnya bangga dgn keluaran negara kita.Yang penting murah,selamat.Ini tak,kutuk produk negara kat media arus perdana.Apa nak jadi Malaysia sekarang ni.Rakyat Malaysia bukan rakyat yang terima bulat bulat sesuatu perkara.Sekarang apa apa pun check internet.Kalau pendapatan air asia terjejas,kan cukai korperat kerajaan kurang.Siapa nak byr gaji kami?Biar ekonomi tumbuh,x kisah siapa penjana nya.Dia byr cukai,bg kerja,kita naik gaji.Yang menyebabkan duit keluar ialah buruh am asing.Di Singapura,byk profesional asing.Di sini byk pelacur dan buruh asing.Kita sekarang mcm menyusukan kera di hutan.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Apa pula ni?kami org semenanjung yg kerja kat sbh sarawak saja tahu kepentingan air asia.nasib ada air asia.kalau tak,tak jumpa keluarga lah kami.tlglah jgn duk hasut benda bukan bukan.kalian bukan salesperson.Benci sy baca post ni.KERANA AIR ASIALAH KAMI MASIH BERTAHAN BERJAUHAN DENGAN KELUARGA.KALAU NAK JUGA KAMI GUNA MAS BOLEH PERJUANGKAN KENAIKAN GAJI KAMI SAMPAI 50 PERATUS

Khamis, Mei 23, 2013 8:02:00 PTG

==========================

apa barang naik 50%??? naiklah 300% mcm gaji menteri sarawak...

Tanpa Nama berkata...

SEKARANG MUSIM BOIKOT.....
TK SUKA UTUSAN, BOIKOT UTUSN
TK SUKA A ASIA, BOIKOT A ASIA
TK SUKA CINA BOIKOT BRG CINA
TK SUKA BN BOIKOT BN

NK TOLONG MAS, BOIKOT A ASIA...HUHUHU

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS ni memperjuangkan hak PA ke nak berpolitik? Kalau nak berpolitik sertai la si UMNO tu!
Kena tukaq la si Omar ni. Bodoh punya pemimpin, tak paham objektif kesatuan!

Tanpa Nama berkata...

salam,

pikir dulu sebelum nak cakap. nak boikot airasia kunun.

kena pikir PA yang kerja seberang laut . mcm org semenanjung kerja kat sbh swk dan sbh swk kerja kat semenajung. airasia je la pengangkutan yg murah bila nak balik jumpa keluarga.

kalau mas tak mampu . sb tambang mahal.


kalau nak boikot airasia, KSN kena arah semua ketu jabatan yang mana staff kerja seberang laut tu pindahkan ke negeri asal. ni baru betul kalau nak boikot.

jangan sedap mulut je nak ckp boikot tak pikir keperluan PA lain yg menggunakan airasia ni.

cuba dato OMAR kerja seberang laut cth kat sabah, mampu ke dia tiap bulan naik MAS nak jumpa keluarga dia kat semenanjung??????

kami PA yg kerja seberang laut bukan nak ckp MAS tak bagus, MAS memang bagus tapi tambang mahal. kalau mas tu tambang mcm airasia mungkin boleh la ckp nak boikot.

so sebelum nak boikot pikir keperluan PA yg lain....

Tanpa Nama berkata...

Keluarkan pekeliling arahkan semua jabatan dan agensi kerajaan gunakan MAS utk arahan rasmi kerajaan. Sbb MAS tu GLC... buat apa nak kayakan AA...

Tanpa Nama berkata...

muka 2ekor gambar diatas tak tau malu, hei beb lu 2 ekor siapa dgn tony fernendes, ibarat bumi dengan langit, kalau dia keluar dari Malaysia, melabur diluar negara, lingkuplah penerbangan negara, nak harapkan MAS, kaki hisap darah punya pernerbangan, dah suntik berapa billion pun, masih nak bangkrap, bodoh-tolol punya pentadbiran dan pengurusan, kononya korporat, rupannya keparat, org tak indah pun setakat 2ekor tue nak boikot, org ramai naik air asia sebab murah..lu 2 ekor yg tadbir sekarang pun lintang-pukang, harap mengampu dan menjilat jea..poorraahh..!!

Tanpa Nama berkata...

Pak Omar oh Pak Omar. arahan pentadbiran suruh guna Air Asia. Aritu suka sangat menjilat kerajaan pemerintah, arini suruh melanggar arahan pula sebagai last resort. Pencen la Pak Omar. suruh orang lain jaga pulak

Tanpa Nama berkata...

Saya sokong dengan cuepacs untuk boikot air asia . Dah tiba semua PA dan agensi kerajaan bersatu hati agar bangsa melayu takkan hilang di dunia . Saya sanggup pangkah BN selamanya daripada kuasa pemerintahan di ambil alih oleh CINA...!! . Naya.. Ohh...

Tanpa Nama berkata...

lu muka 10 sen, memanglah, jenis pencaicai angkat najis babi..!!!

Tanpa Nama berkata...

merepek betol la ko ni pak omar...
-Minyak Hangin-

Tanpa Nama berkata...

Apa-apa pun aku nak ketawa dulu..... ..haa...haaa..hii..hiii..haaaa.....huwahaaaahhhhhh......hahahaaa....
sampai lari bilik air geli nak terkencing. Apalah nak jadi dengan Pak Omar O aku ni. Nak suruh boikot Air Asia buat apa. Kalau ikutkan kami semua penjawat awam nak boikot MAS sebab tak mesra duit penumpang. Tiket tetap mahal dan tak sehebat Air Asia. Aku ni bulan Jun nak terbang ke Sarawak nak tahu cerita. Mas masih ada tiket, tapi dalam talian dah tak ada kononnya dah habis ditempah. Tapi bila pergi ejen tiket MAS masih ada lagi. Tapi harganya rm300 lebih mahal dari Air Asia baru rm528.00 sahaja. Jadi orang yang kata Air Asia buruk dan difitnah macam itu dan ini memanglah nyata kurang bijak. Disini aku cabar Cuepacs buatlah sesuatu supaya MAS boleh bagi tambang murah pada semua penjawat awam. Kelas ekonomi KLIA - Kuching buatlah harga rm250.00 pergi/balik boleh tak. Cuepacs jangan hanya buat resolusi tapi tak ada apa-apa komitmen pun untuk bantu kami penjawat awam supaya melanggan
Mas( Malindo & Firefly ). Kalau Air Asia boleh bagi tambang rm100.00 KLIA - Kuching, tentulah MAS boleh bagi lebih murah sebab sudah dapat suntikan dana & modal dari kerajaan sebagai GLC Kerajaan.
Ironiknya baru2 ini semasa Operasi Daulat di Lahad Datu Sabah, syarikat Air Asia lebih berjiwa patriotik berbanding Mas. Tahu menilai keadaan berbanding Mas.
Pak Omar saya nasihatkan sebelum buat apa2 kenyataan mintalah dulu nasihat dari yang pakar.
Terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

Ada pemimpin dari cabang kesatuan sekerja berkata: "Kini pengguna mempunyai beberapa pilihan lain termasuk kemunculan syarikat penerbangan tempatan terbaharu, Malindo Air. Malah sebagai kakitangan awam, mereka juga boleh mengutamakan perkhidmatan MAS dan Firefly yang merupakan syarikat milik kerajaan (GLC)," katanya.

MAKNANYA: Cuepacs memang hendak promosi syarikat baru Malindo Air ini. Tapi janganlah pulak buruk-burukan syarikat Air Asia.Buktikan sahaja bahawa Malindo Air lebih murah dari Air Asia. Contoh tambang KLIA - KUCHING:pergi/balik
MAS :RM300.00
AIRASIA :RM200.00
FIREFLY :RM150.00
MALINDO AIR:RM100.00

KALAU AIR ASIA BOIKOT KAMI, AIR ASIA TAK RUGI PUN,KAMI YANG SUSAH NANTI SEBAB NAK MINTA TAJAAN DARI CUEPACS MACAM TUNGGU KUCING KELUAR TANDUKNYA....AAAAAUUUWWWWWW....

Tanpa Nama berkata...

sibuk suruh boikot itu ini. jangan satu hari esok penjawat awam boikot kau, sudahlah omar!

Tanpa Nama berkata...

Aku pernah rugi RM3600...London - KLIA...di buat dek Air Asia.

Cilako Air Asia..

Tanpa Nama berkata...

Atas kapasiti apa Presiden CUEPACS gesa boikot AirAsia?

Tanpa Nama berkata...

disebabkan ceo air asia ni pernah 'hentam kerajaan BN' secara halus tak berapa lama dulu, maka benda kecik yang wujud dalam air asia diperbesar-besarkan oleh media, sampaikan ada 1 kes penumpang yang tersadai pun jadi isu sangat besar


walhal MAS dengan skandal rasuah, pecah amanah, kronisme, tambang mahal, tak menepati masa, takda pulak diperbesarkan? sebab MAS adalah GLC?


antara ayat popular CEO air asia yang aku suka dengar adalah: KERAJAAN SEHARUSNYA MENUMPUKAN 100% KEPADA PENTADBIRAN NEGARA DAN KELUAR/ELAK DARI TERJEBAK DENGAN PERNIAGAAN.

aku pasti, kata-kata hikmah diatas yang menyebabkan kerajaan BN ni panas bontot, tak senang duduk. maklum la dalam BN terutamanya UMNO kan banyak usahawan cendawan tumbuh selepas hujan? banyak kontraktor bidan terjun? banyak perniagaan?

Tanpa Nama berkata...

bila beli tiket dengan waran kerajaan, tak beza mana pun antara air asia dengan MAS. Tapi atas dasar penjimatan setengah-setengah jabatan, gred 44 ke bawah dikehendaki guna Air Asia. Tak tahu lah dasar ini betul ke tidak. Tapi MAS tu syarikat kerajaan, kenapa kerajaan sendiri had kan untuk guna MAS. Patutnya tolong MAS. Lagi pun Air asia ni leceh, lewat sikit kena tukar, nak tukar tarikh kena bayar dan mcm mcm. Harap dapat dilihat sendiri perkara ni.

Untuk boikot air asia, bagi penggunaan persendirian tu atas masing-masing lah. Kita golongan marhain ni akan guna yang mana lagi murah....

Tanpa Nama berkata...

Salam tanpa nama...kalau tak puas hati pun jgnlah kutuk presiden cuepacs lebih2.byk dah dia perjuangkan utk kakitangan awam.boleh rujuk http://cuepacs.blogspot.com/.saya pun tggl di swk.mmg sy akui airasia menawarkan tiket lebih murah brbanding mas.sy sendiri klu blk sy gunakan mas wlupun sy tahu mas lebih mahal drp airasia.sy trpaksa beli tiket utk 5 org trmasuk sy 1family.ada sbb knp sy pilih mas brbnding dgn airasia. Antaranya memikirkan anak2 yg masih kecil lebih mudah naik mas brbnding airasia(en tanpa nama blh fhm kot).so jgn lah emo sgt kutuk en omar kita k.(sekadar pndpt) ps sy tak boikot airasia pun

Tanpa Nama berkata...

Waran bg cash boleh tak?rugilah guna MAS.duit setahun pulang 4 kali guna air asia sama dgn sekali jalan guna MAS.Sebgai penguna yg mana murah-2 yg jadi pilihan.Kami org middle class sahaja.Tak ada masa layan politik.Layan cukup makan,pakai

Tanpa Nama berkata...

jaga kebajikan perkerja dah la...nmpk sgt pronya,,,,

Tanpa Nama berkata...

ATM pi Lahat Datu dgn Air Asia ! Balik naik MAS !

Tanpa Nama berkata...

Puiiii bodoh bahalul palui dungggu...kami gred r1-r9 gagji murah misti pakai air asia baru kami boleh dpt ke kl ka ke penang ka ke sabah ka ke sarawak ka...nak boikot air asia aku tak sanggup sbb ini perkhimatan mulah bagus so every onecan fly la bodohhhhh bahalul puiii puiii puiii puiiii ...nak cdg boikot airasia ko sorang ja la tak payah naik air asia sbb ko kaya raya tapi kekayaan ko ta boleh ko bawa ke kuburrrrr buduh paluiiiii...sedar la skit puiiiiiiiiiiii puiiiiii puiiiii puiiiii

Tanpa Nama berkata...

Saya boikot UMNO/BN.

Tanpa Nama berkata...

Tidak ada makhluk di dunia ini boleh hidup dengan sendirinya tidak kiralah apa bangsa, keturunan dan ugamanya. Masing2 salin memerlukan dan bergantung sesama sendiri. Perbuatan pulau-memulau sesuatu kaum, bangsa atau ugama itu adalah adalah satu perbuatan yang tidak demokratik dan tidak bertamadun dalam dunia moden ini dan ia merugikan kehidupan sejagat.

BOikot AIR ASIA berkata...

BOIKOT AIR ASIA KOMPOM MEMANG TERUK AIR ASIA SUDAH MANGKIN SOMBONG PENIPU DAN SEMANGKIN ANGKUH..PILIH SYARIKAT PERKHIDMATAN LAIN. AIR ASIA SUCKS...

Satu Malaysian berkata...

1. Ini bukan kerja CUEPACS nak sokong kerajaan. Union kena apolitical. Tidak bolih memihak kat mana mana parti.
2. Yang kata itu bukan AirAsia tapi CEO.
3. Yang dikata itu terhadap Utusan yang bangang, asyik nak kacau sentimen rakyat, mengusik antara kaum.
Yang kita harus buat ialah:
1. Tukar Presiden. Omar ini sudah cukup tua macam TDM, dah mula nyanyuk
2. Kalau nak boikot, biarlah boikot Utusan sahaja.
3. Yang patut diambil tindakan. Si Awang bahalul itu.

Satu Malaysian berkata...

BOikot AIR ASIA berkata...
BOIKOT AIR ASIA KOMPOM MEMANG TERUK AIR ASIA SUDAH MANGKIN SOMBONG PENIPU DAN SEMANGKIN ANGKUH..PILIH SYARIKAT PERKHIDMATAN LAIN. AIR ASIA SUCKS.

Belahlah lu. Hang mungkin orang banyak duit. Yang halal atau tak. Kita yang kurang terpaksa guna yang murah.

Tanpa Nama berkata...

Boikot....hangat? tahi ayam... satu pun tak menjadi. Inilah punca keadaan sering menjadi kelam kabut... cakap senang tapi laksananya tak mudah. Orang kita katakan.....

Tanpa Nama berkata...

Lebih baik boikot harga barang yg dinaik para peniaga sesuka hati. Biar para peniaga tamak gulung tikar balik kampung tanam jagung. Apakat sbg pengguna kita boikot dlm masa sebulan dan kita sama2 tengok, kalau tak berkesan tambah satu bulan lagi. Apabila para peniaga rugi dah tentu mereka akan turun harga. Umpama seorang penggundi yg memboikot parti lawan hingga tumbang.

Tanpa Nama berkata...

BOleh nak boikot AirAsia, tapi syarikat penerbangan lain macam Firefly, Mas dan Malindo Air kena bersaing harga tambang macam AirAsia buat, sebab saya memang cari tambang yg murah dan berpatutan untuk perjalanan melalui udara. terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

Boikot CUEPACS! Air Asia tetap dihati.

nak majukan MAS dgn cara tak bermaruah boikot Air Asia, tak malu. Ni budaya lama.

Omar tak payah main politik. omar patut kena boikot sebab mcm lalang.

Air Asia terbaik.

Tanpa Nama berkata...

Datuk dan rakan,
Mohon setiap tindakan yang dihebahkan hendaklah dalam sikap yang positif. Cadangan memboikot Airasia adalah satu cadangan yang tidak tepat,salah, dan provokasi malah berat sebalah.

kalau soal tidak puas hati, perkara itu boleh dirunding dengan pihak Airasia tp janganlah mengajak kakitangan kerajaan bersikap KURANG AJAR DAN BIADAP. Inikah yang mau ditanamkan dalam jiwa kakitangan kerajaan yg dioenuhi dengan peraturan dan undang-udang???

Bagi saya AIRASIA sudah membuat kerja kebajikan dengan menawarkan tambang murah yang paling murah berbanding dengan syarikat penerbangan yang lain.

Minta maaf saya tidak setuju dan tidak akan melakukan arahan ini....

kalau mau ajak kakitangan kerajaan boikot penerbangan Airasia. Boleh dengan syarat pihak CEUPACS tolong tambah wang kami untuk beli tiket MAS yang mahal itu...

Tanpa Nama berkata...

Kalau mau jadi kuda tunggagan Syarikat penerbangan yang lain tu. Pastikanlah boleh diterima oleh kakitangan kerajaan yang masih waras.

Bagi saya tindakat BOIKOT tu macam sikap kurang ajar

mentang-mentanglah bos AIRASIA tu non melayu, senang-senang sje mau boikot ye..

Dato tdk tahu bahawa 70 % kakitangan bahawahan AIRASIA tu adalah orang Melayu. Kalau AIRASIA bangkrap kemana kakitangan yang berbangsa Melayu dan bumiputera tu nak pergi...

Bolehkah CUEPACS bayar gaji mereka???? Jual air liur bolehlah

Dato, tolong jangan tanam rasa kebencian dihati kakitangan kerajaan, sikap2 negatif tu tak perlu dididik kepada kami...

kami taulah mana betul mana salah

Sekilas ikan diair sudah tahu jantan betina....ksian...

Tanpa Nama berkata...

Saya tidak setuju dengan cadangan untuk boikot airasia. macam saya yang duduk berjauhan dengan suami, hanya mengharapkan airasia yang tambang murah sahaja untuk berulang setiap bulan. nak harapkan MAS, paling murah tambang pun RM159 itu belum dicampur segala kos. dh dicampur akan mencecah RM220. itu perjalanan sehala sahaja. Saya rasa kaalu nk mengeluarkan penyataan perlu memandang dari segala aspek

Khairul Muzzamir bin Alias berkata...

Assalamualaikum.

Saya adalah pengguna setia Air Asia dan ingin menyatakan bahawa hanya Air Asia yang mampu memberikan perkhidmatan penerbangan terbaik. Saya tidak menghadapi sebarang masalah dengan peramugara dan peramugari Air Asia kerana mereka melayan saya dengan baik. Saya sayang Air Asia.

Tanpa Nama berkata...

Bn takdak cina ka...?

Tanpa Nama berkata...

berhentilah jd presiden ceupecs..ape ke bodoh nk boikot air asia..syarikat hasil titik peluh anak tempatan..barangan israel xnk pulak kau suh boikot..bodoh n xde akal..pastu msuk plak dlm utusan meloya ni..klu x brita lucah x pun brita fitnah..
#macai

Tanpa Nama berkata...

janganlah sampai berkata bodoh..kepada Presiden Cuepacs, kalau tak ikut tak pa tidak dipaksa, memang banyak menggunakan penerbangan airasia ni hanya ada ialah tambang murah, tetapi disebalik murah tu ada juga yg dicaj mahal.Kalau berjauhan dengan keluarga tak ada masalah, dah ada teknologi tinggi boleh bertentang mata. Saya tak sokong jika ada yang berkata bodoh ni...please lah

Tanpa Nama berkata...

Puki mak Kau air Asia tambang hari raya 2013 awal awal lagi Kau kasih mahal.pondek Kau gila

Tanpa Nama berkata...

Ini semua yang berkata bod oh ni.ini adalalah tali barut pembangkang tak payah cuepacs tolong dia .biarkanlah dia dapat gaji 50 sen barulah padam muka dia.