SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PENJAWAT AWAM TIANG SERI NEGARA

25 Mei 2013

TUNTUAN SELARAS GAJI, GRED HAMPIR SIAP

Berita Harian
25/5/2013

Syor CUEPACS babitkan tujuh badan beruniform awam

Kuala Berang: Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) kini pada peringkat akhir merangka kertas kerja untuk memuktamadkan cadangan pelarasan skim gaji dan gred baru bagi kakitangan tujuh badan beruniform sektor awam.

Sebaik siap, ia akan diserah kepada Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) dan Ketua Setiausaha Negara (KSN).
Tuntutan itu merangkumi penyelarasan gred dan gaji kakitangan lebih 100,000 penjawat awam tujuh badan beruniform berikutan bidang tugas yang semakin mencabar dan berisiko tinggi” Omar Osman, Presiden CUEPACS

Presidennya, Datuk Omar Osman, berkata tuntutan itu merangkumi penyelarasan gred dan gaji kakitangan lebih 100,000 penjawat awam tujuh badan beruniform berikutan bidang tugas yang semakin mencabar dan berisiko tinggi.

Beliau berkata, penyelarasan itu membabitkan Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM), Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ), Kastam Diraja Malaysia (KDRM), Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK), Jabatan Penjara, Jabatan Imi-gresen dan pihak berkuasa tempatan.

Tuntutan berbeza

Katanya, setiap kesatuan badan beruniform sudah menghantar memorandum dan kertas kerja tuntutan masing-masing sebelum diselaraskan CUEPACS dan diserahkan kepada kerajaan untuk pertimbangan.
“Kita dapati kertas kerja diserahkan kepada CUEPACS oleh kesatuan setiap badan beruniform mengandungi tuntutan berbeza.

“Jadi, kita perlu selaraskan selepas perjumpaan dengan KSN, Datuk Seri Dr Ali Hamsa sebulan lalu.

“Pelarasan gred dan skim gaji baru ini perlu berikutan bidang tugas anggota dan kakitangan badan beruniform ini jauh lebih mencabar dan berisiko berbanding dulu.

“Sebagai contoh, dalam kes membabitkan kakitangan KDRM, JPJ dan Imigresen ada yang hingga menyebabkan kecederaan, disimbah asid, patah gigi, manakala JBPM pula perlu memadam kebakaran di bangunan tinggi dan berisiko,” katanya selepas bengkel khas anggota beruniform sektor awam di Akademi BOMBA Wakaf Tapai di sini, semalam.

Omar berkata, pihaknya mahu melihat keseragaman semua badan beruniform, termasuk penetapan pangkat kerana setakat ini tiada kesamarataan berikutan terikat dengan akta badan beruniform berkenaan.

Sementara itu, Omar turut mengingatkan penjawat awam tidak menghadiri mana-mana demonstrasi termasuk bantahan keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) yang dianjurkan pihak tertentu.

232 ulasan:

1 – 200 daripada 232   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

BIAR BETUL..BIAR CEPAT..JGN BAGI KAMI TUNGGU, BARANGAN KAT SARAWAK SEMUA DAH NAIK DAH..

Tanpa Nama berkata...

Selaraskan elaun rumah dan elaun uniform sekali..samaratakan kami semua

Tanpa Nama berkata...

mcm nama yang tak beruniform? tak pun selaraskan elaun rumah...CUEPACS PLS BE FAIR, JGN PANDANG SEBELAH MATA!!

Tanpa Nama berkata...

Sumua akan dapat, sebab ceupacs akan mintak uniform untuk semua k/t awam....

Tanpa Nama berkata...

staf KKM ne bukan berunifom ke?????

Tanpa Nama berkata...

pas ne staf KKM boleh la pakai ikut suka ti asalkn selesa coz xdi iktiraf sbgai bdan berunifom!! pandai.

Tanpa Nama berkata...

Pakai uniform je...tk diiktiraf pasukan beruniform lg....tunggu anwak jd pm

Tanpa Nama berkata...

PRU14 lagi ramilah PA undi pembangkang. CEUPACS semakin tak jalankan tugas dengan adil kerana hanya memperjuangkan segelintir kumpulan PA. Biar betul dan hancur........ nasi dah menjadi bubur.

Tanpa Nama berkata...

presiden cuepacs omar Osman sabotaj PM, najib razak,ini akan membangkitkan kemarahan sebahagian 1.42 juta PA, yg tidak diselaraskan gaji dan elaun mereka, bermakna PRU-14 semakin ramai PA akan mengundi PR. silap haribulan PRU-14, tengku adnan tersungkur kali nie.. tahniah cuepacs..

Tanpa Nama berkata...

bagaimana dengan penjawat awam yang bukan uniform harga barang semua sama shj belnja rm nye?

Tanpa Nama berkata...

jangan pandang risiko badan uniform je, yang tak pakai uniform pun ade gak risiko nye. Biar la adil dah la kenaikan pangkat guru 8thn je tak macam penjawat awam lain di bagi 13thn ape la salahnye same je semue selaras 8thn. kenape la itu lain ini lain. kan tak adil namanye.

Tanpa Nama berkata...

ELAUN RUMAH CIK KAK CIK BANG OIII...SATU PERSATU DULU, KENAIKAN GAJI BULAN 7 PUN LUM NAMPAK LAGI PERKELILINGNYE, ELAUN RUMAH PUN LUM ADA BUNYI LAGI, NI NAK KAJI UNIFORM ALAHAI MAK OOOIII, JANJI DULU TEPATI DULU BARU BOLEH GUNAKAN SLOGAN JANJI DITEPATI, JGN JANJI TINGGAL JANJI JE..

Tanpa Nama berkata...

hak aloh abe omar buatlah satu satu ...selesai kan tuntutan..terlalu tamak..ni tak ade satu ape pun yg selesai...tambah lagi macam cari publisiti murahan aje....

Tanpa Nama berkata...

Macamana pak omar ni buat kerja ya.x selesai satu hal lompat lagi satu hal.selesaikan dulu tuntutan elaun rumah baru umum hal yang lain.x konsisten lepas tu asyik perjuangkan belah pihak macam ja staf lain ni x buat keja

Tanpa Nama berkata...

Dulu sy suka abe Omar kita..skrg rasa geram la pulak..yg lama tak selesai lg..buat lg yg baru..idea pn semakin kurang bernas..hrrrrmmmmmmmm...

Tanpa Nama berkata...

kerajaan najib nak bagi ke semua tuntutan tu?? Janji nak turunkan harga kreta,last jawabnya..hrga kreta dah pun turun sblm mengundi lagi..

Tanpa Nama berkata...

Orang muda mcm aku dah putus asa tgk keadaan ni.. Bye2 lah... Tak nampak pun keadilan dan makin hari makin teruk...

Tanpa Nama berkata...

Semenjak tok omar mengetuai cuepacs aku rasa dh cacamerba tuntutan yang nth apa2,dulu sebelum tok omar kakitangan awam rilek je tak ada sama2 kakitangan awam nak gaduh2,tuntutan yg dibuat biar la logik jgn sebelah2, masing2 pa ada peranan masing2 kalau dikatakan sebelah pihak shj yg brisiko yg lain akan terasa jg, ini akan menambah kebencian pa terhadap kerajaan, aku kuatir bila ini terjadi mgkin akan berlaku protes @ sabotaj terhadap kerja n ini akan mengurangkan produktiviti pa yg lain,kalau dikatakan pa beruniform brpa byk pa yg beruniform jgn hnya memilih sebahagian dan seahagian lagi tidak dipandang oleh krn union tak kuat utk melobi,jpa pla jgn hnya mengharapkan cuepacs, buat kajian terhadap semua pa yg beruniform, hrp tok omar makin melalut ja jadiny

Tanpa Nama berkata...

aku semakin meluat dah.. Tk tau mau ckp apa lagi..

Tanpa Nama berkata...

bravooo kupek, yang lain jangan duk dengki........

hek eleh,,, ada lagi yang dengan dengan guruuuu?????

Kau mintak la omarrrr, kalau najib bagi rezeki namanyee, tp kalau tak bagi tak rugiii...

Tanpa Nama berkata...

Kat sarawak gaji dan elaun ahli2 YB naik puluhan ribu ringgit. Sedarlah tanpa rakyat YB pun tak wujud. Kasihan rakyat yang miskin....

Tanpa Nama berkata...

nk selaras bg la selaras semua pkeja awam.. jgn hanya jaga kepentingan bdn tertentu jer.. x abis2 bdn uniform ngn cikgu naik gaji.. tukar je presiden cuepacs.. presiden skrg dh x relevan

Tanpa Nama berkata...

aku tgk dorg nie beriya jaga kepentingan bdn uniform tp golongan nie yg undi pembangkang.. tgk je la mcm kt lumut tue.. pbangkang mng

Tanpa Nama berkata...

berita gaji elaun ni hanya sandiwara shj..

Tanpa Nama berkata...

dh mcm sistem kasta dh dlm prkhdmatn awan. Ada jawatn yg diangkat tinggi darjatnya.. Ada jawatan yg dianggap mcm sampah & diingak-injak..

Tanpa Nama berkata...

Kalau kerajaan dpt menurunkan harga barang adalah lebih baik dari menaikkan gaji PA yg hanya menguntungkan segelintir kumpulan. Penurunan harga boleh dinikmati oleh semua golongan masyarakat tanpa mengira kaya maupun miskin. Kenaikan gaji langsung tak memberi sebarang manfaat kpd golongan petani dan buruh kasar.

Tanpa Nama berkata...

Kalau kerajaan dpt menurunkan harga barang adalah lebih baik dari menaikkan gaji PA yg hanya menguntungkan segelintir kumpulan. Penurunan harga boleh dinikmati oleh semua golongan masyarakat tanpa mengira kaya maupun miskin. Kenaikan gaji langsung tak memberi sebarang manfaat kpd golongan petani dan buruh kasar.

Sabtu, Jun 01, 2013 10:12:00 PTG
___________________________________
ya betul . . .

Tanpa Nama berkata...

ckp2 kosong x guna...

Tanpa Nama berkata...

klu berani bg la elaun (EPW) sama rata seluruh malaysia, kn 1malaysia.. hrg brg sama la tak kira d mn kita berada.. n lg 1 bg la elaun cola kpd semua pjwt awam yg bkrj d bandar raya sb hrg brg ttp sama baik d borneo or smnjung..

Tanpa Nama berkata...

saya bukan nak cakap apa, tapi, saya rasa CUEPACS tengah buat yang terbaik untuk semua penjawat awam... Tapi, bukan senang nak realisasikan rancangan tu... banyak proses yang CUEPACS kena lalui... takkan main hantar dekat kerajaan/ sesiapa yang berkenaan, esok dyorng dah approve kertas kerja tu, betul tak?

Tanpa Nama berkata...

Jabatan Laut x pelarasan ke???

Tanpa Nama berkata...

Syukur la, semuga perkara ini dpt di laksanakan secepat mungkin. Sya juga antara pasukan uniform terlibat. Selain kami brrtugas menghadapi situasi yang semakin bahaya dan mencabar nyawa kami, kami juga terpaksa brkerja sebagai N17 & W17, bermakna kami terpaksa menangung tugas perkeranian dan kewangan sedangkan tugas kami juga wajib di jalankan. Sedangkan gred N & W mempunyai skim gaji sendiri. Smuga pelarasan ini dpt membantu sdik meringankan beban kt..tq cuepacs

Tanpa Nama berkata...

Adalah lebih baik kerajaan ketepikan usaha menaikkan gaji PA yg nampak krg memuaskan hati semya PA. Kan lebih elok pihak kerajaan memerah otak para pakar ekonomi negara utk mencari satu mekanisma yg boleh mengelak kenaikan barang yg merupakan punca utama menyebabkan kesempitan hidup rakyat saban hari. Contohnya skrg kerajaan bercadang menurunkan harga kereta yg bukan keperluan asas, kan lebih elok turunkan harga barang keperluan asas harian. Penurunan harga kereta akan mengundang pelbagai masalah spt kesesakan jlnraya, tempat pakir, pencemaran udara, kenaikan stastik kemalangan yg akan memeningkan lagi kerajaan.Pun begitu penurunan harga rumah lebih besar makna kpd rakyat berbanding penurunan harga kereta kerana semua org perlukan rumah, tambahan pula rumah tidak mengalami susut nilai pd jangka masa panjang. Semoga para pakar ekonomi dan PTD yg hidup mewah tidak lupa pada rakyat miskin, berusahalah mencari jalan utk mengurangkan beban rakyat utk jangka panjang yg berkekalan. Sentiasa ingat 'kenaikan gaji pasti disusuli dgn kenaikan harga barang dan perkhidmatan/cukai'. Tidak membawa sebarang makna baik kpd rakyat majoriti yg hidup susah.

Tanpa Nama berkata...

GAJI GURU LAST REVIEW 1996, BILA NAK REVIEW NIE?...JANGAN SAMPAI 100% GURU BERALIH ANGIN...

Tanpa Nama berkata...

Tuntutan itu merangkumi penyelarasan gred dan gaji kakitangan lebih 100,000 penjawat awam tujuh badan beruniform berikutan bidang tugas yang semakin mencabar dan berisiko tinggi” Omar Osman, Presiden CUEPACS

==========================================

Macam mana dengan beban kerani di jabatan pendaftaran negara yang melayan berjuta-juta rakyat malaysia, macam mana dengan budak pejabat yang menghantar dokumen2 sulit kerajaan dan macam mana dengan pencuci tandas yang menghidu najis manusia dan air kencing sepanjang masa, tidakkah itu mencabar wahai omar. Kerja makan gaji ni tiada beza antara satu sama lain, semuanya ada risiko dan mencabar. Yang meagung2kan kelebihan dan risiko ialah omar sendiri sedangkan omar ni presiden menyeluruh bagi cuepacs

Tanpa Nama berkata...

Pak Omar... Itu namanya tidak adil.. Mana boleh. kalau nk selaras, selaraslah semua, tak kira la, uniform ke atau pakaian preman je... Sebenarnya pakai uniform atau tidak, tidak penting, yg penting ialah sumbangan kakitangan itu kpd negara..

azrin berkata...

kenaikan gaji gred j masih di takuk lama, bilakah pembelaan kami. macam mana penambahbaikan skim yang dibatalkan susulan pembatalan sbpa tetapi kenaikan gaji pegawai atas ikut skim sbpa memberikan jurang jagi yang besar.

Tanpa Nama berkata...

Undang2 dah ada cuma diperingkat penguatkuasaan saja yg amat lemah sekali. Kerajaan melalui agensi penguatkuasaan undang2 pasti dpt membendung kenaikan harga barangan dgn syarat mereka ikhlas dan melaksanakan tugas sptmana skop tugas yg telah ditetapkan. Jgn duduk kat pejabat tunggu hujung bulan saja. Ambil tindakan terhadap mana2 pihak yg menaikkan harga barang sesuka hati tanpa pilih bulu. Mcm tu baru org yg suka buat salah ni takut. Jgn terlalu lembut dan banyak bagi muka kerana hanya akan menggalakkan mereka buat yg lebih teruk hingga tidak dikawal akhirnya. Cegah sblm parah. Menaikkan gaji tidak akan menyelesaikan semua masalah jika harga barang terus menerus naik. Carilah cara lain utk meringankan beban hidup rakyat lebih baik daripada hanya fikir tentang kenaikan gaji. ADAKAH CEUPACS SEKADAR BERFUNGSI UTK MINTA KENAIKAN GAJI PA?

Tanpa Nama berkata...

AGENSI ANTIDADAH KEBANGSAAN MALAYSIA X ADA APA-APA KE.........

Tanpa Nama berkata...

HARAP DATO HAJI OSMAN DAPAT MEMBELA PEKERJA RENDAH AWAM DAN PEMBANTU AM PEJABAT JUGA BERUNIFORM MELAKUKAN TUGAS-TUGAS BERISIKO...

aidono berkata...

Sepatutnya cupek kena tukar strategi, tak usah lagi memperjuangkan kenaikan gaji sebab kalau kenaikan gaji hanya akan melibatkan kakitangn awam sahaja.

Apakata cuba perjuangkan penurunan harga petrol supaya dapat dinikmati oleh semua rakyat PA, swasta, orang bandar, orang kampung, orang yang bersekolah dan tak bersekolah.

Kalau harga petrol dikurangkan, maka harga barangan keperluan yang lain akan turun, PENURUNAN BERANTAI.

Amacam... ok ke PA?

Tanpa Nama berkata...

Penguatkuasa pejabat tanah jangan di pinggirkan.kami selalu terdedah dengan risiko apabila melakukan penguatkuasaan sek 425&sek 426.

parklee berkata...

Omar seorang pelakon lelaki popular kata kawan aku.

Tanpa Nama berkata...

aku tengok kebanyakan bukan semua, rumah-rumah penguatkuasa lebih besar daripada pengarah, tngok lepas pencen tanah-tanah banyak tapi nama org lain, kereta jngn nak banding, acc saje lebih mahal daripada kereta..saje pakai waja, vios atau wira je tapi tayar macelin,sport rim tiga ribu keatas , audio kat dalam berbelas-belas ribu dan lain-lain jgn ckp lah makan dah lah free memanjang.. tambahan gaji baru pula lagi.. mewah.. kami kat dlm pejabat ni bukan dengki tapi biarlah gaji kami pun naik juga.

Tanpa Nama berkata...

jbtn laut mcm mana?jpj dgn jbtn laut sma2 di bwh kementrian pengangkutan,cuepacs jgn pandang jbtn laut sebelah mata.

pak mael berkata...

hampeh kupek.. ingat kami yang tak de uniform ni balaci jer jer.. kalau nak mintak, mintak ;la unuk semua, kup;eklah banyak menyebabkan PA benci pada majikan sendiri.
PTK dah terkubur.. mana PROSPEK..?

mana PERSPEK...? nama butang baju melayu aku mahhh..??!!

Tanpa Nama berkata...

Kan lebih elok jika Omar perjuangkan elaun-elaun PA dulu sampai dapat dan elaun2 ini bukan untuk seglintir pihak sahaja tapi untuk semua PA dari Gred 1-40 UNTUK SEMUA. Itu baru adil dan Omar sendiri kan diangkat sebagai seorang Presiden yang berjuang untuk semua PA.

Tanpa Nama berkata...

Skrg telah ditransformasikan untuk hanya memperjuangkan segelintir kumpulan PA sahaja. Maka yg terabai akan terus terabai dan teraniaya. CEUPACS harus dibubarkan kerana sudah tidak relevan lagi dgn perjuangan asalnya. Seharusnya wujudkan kesatuan berasingan utk kumpulan pelaksana dan pengurusan utk perjuangkan kumpulan masing2 supaya tidak berlaku ketidakpuashatian dikalangan PA pelbagai gred/kategori. Cth: kumpulan Diploma dan ke bawah adakan kesatuan sendiri, kumpulan beruniform 1 kumpulan, kumpulan ijazah ke atas 1 kumpulan. Maka masing2 ada presiden utk memperjuangkan hak masing2. Pak omar kena bersainglah jika ingin kekal sbg presiden kumpulan yg berkenaan.

Tanpa Nama berkata...

Bubarkan CEUPACS adalah jln terbaik utk menamatkan ketidakpuashatian kebanyakan PA yg terasa diabaikan. Anda setuju...... terus bertindak. CEUPACS dah pening lalat kerana tak habis2 mengelirukan pemikiran PA dgn cadangan2 yg belum tentu terlaksana.

Tanpa Nama berkata...

Betul dan benar semua di atas,pa mainkan peranan penting,tidak kira beruniform atau tidak. namun yg tidak beruniform juga tidak terkecuali dalam membantu meringakan bebanan kerja kerajaan...

tapi jgn lupa,kami bukanlah kera-jaan yg di bayar gaji untuk makan gaji sahaja,di dalam tahunan kami hanya lihat dan berdiam dgn kenaikan gaji yg tidak kosisten dgn ekonomi yang semakin inflasi.

di sinilah patut nya cuepacs mula intai peluang untuk mendalami masalah dalam pa,tidak kira apa jua jawatan. kerana tanpa PA,tiada lah kerajaan...

salam PA...semoga kita dimurahkn rezeki..amin..

Tanpa Nama berkata...

Dah mula dah PA dengki ! Apa salahnya gaji 7 agensi dikaji dan dinaikkan sama taraf gaji dan elaun polis kerana risiko kerja yang amat bahaya sampai berdepan dgn penyeludup dan api ! Kerani setakat dok kat office air con pun nak ckp kerja dia berisiko ! Saya amat sokong usaha Pak Omar dlm melaraskan gaji 7 aganesi ini ! Keep up the good work Pak Omar ! Biasalah usaha murni akan mendpat tentangan org yg tidak sedar diri

Tanpa Nama berkata...

JANTI DITEPATI UNTUK PRU KE-14...!!!

Tanpa Nama berkata...

Gaji , sistem TIme Base mesti sama mengikut gred hanya panjangkan elaun kritikal kpd Perkhidmatan menampakkan tugasnya . Jika CUEPACS terus memperjuangkan ketidakadilan sesama penjawat awam yg lain ini menyebabkan 'hati penjawat akan mati' .
Transformasi agenda Krjaan tidak akan terlaksana .

Tanpa Nama berkata...

transformasi ke arah Transformers 5..

Tanpa Nama berkata...

BAGAIMANA DGN PA YG LAIN, J17 AKAN JADI J29, BAGAIMANA PULA N17 YG ADA DIPLOMA PENTADBIRAN AWAM TAK DINAIKKAN SERUPA J17 KE? JGN MACAM ITU KAMI PUN PA JGK, DOUBLE STANDART TERANG-TERANGAN,JANGAN ADA DISKRIMINASI , BERTINDAKLAH SEGERA,,

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Dah mula dah PA dengki ! Apa salahnya gaji 7 agensi dikaji dan dinaikkan sama taraf gaji dan elaun polis kerana risiko kerja yang amat bahaya sampai berdepan dgn penyeludup dan api ! Kerani setakat dok kat office air con pun nak ckp kerja dia berisiko ! Saya amat sokong usaha Pak Omar dlm melaraskan gaji 7 aganesi ini ! Keep up the good work Pak Omar ! Biasalah usaha murni akan mendpat tentangan org yg tidak sedar diri
Selasa, Jun 04, 2013 2:36:00 PTG

===============================

risikonya adalah rambut mudah gugur & beruban, mata cepat rosak, sakit punggung, stress (berisiko kena serangan jantung & darah tinggi) kerana melayan kerenah pasukan beruniform yang berlagak nak mampus dan ingin dilayan tahap VVIP dan sebagainya.. tetapi itu semua org tak nampak...

Tanpa Nama berkata...

Sebarang bentuk tindakan dan keputusan biarlah ADIL & SAKSAMA. Untuk makluman TUAN PRESIDEN, kami yang bukan anggota beruniform pun Penjawat Awam juga yang menjalankan amanah rakyat. Maka itu, TOLONGLAH JANGAN ABAIKAN KAMI penjawat awam yang lain.

p.s. Apa kelulusan akademik seseorang yang ingin memohon jawatan anggota UNIFORM? Adakah gunakan SPM juga? Kalau lah SPM juga maka RUGILAH kepada penjawat awam yang lain. Sama kelulusan tetapi lain Gaji dan Peluang kenaikan pengkat...

MOHON PENCERAHAN MINDA DAN KETELITIAN

Tanpa Nama berkata...

Patutnya gaji semua PA yang diselaras dan dikaji.

Kalau tak boleh adil, baik tak payah jadi pemimpin.

kaji semua gaji dan elaun PA bukan sebahagian je, apa jawatan pun gaji biar ikut kelulusan barulah adil dan selaras dalam jabatan apa pun. selain meningkatkan motivasi, ia juga mampu menjadikan pendidikan teras pembangunan negara.

perkra utama yg perlu ditambah baik ialah elaun perumahan, gaji minimum, dan dah bosan dengan kajian masuk makmallah, masuk bengkel ke, jangan buat alasan mengelak dan sebagainya.

ingatlah kos hidup rakyat meningkat. gaji PA bukan untuk sara hidup sahaja, tetapi ada sebahagiannya untuk sara kerajaan sebab ada kerja yg PA terpaksa guna duit sendiri untuk laksanakn tugas dgn baik tanpa dpt klaim.

Tanpa Nama berkata...

Asyik2 unifom2.. Apa crita juteknik? Tnpa juruteknik jkr jalan raya tiada.. Jpj.polis x dapat buat road blok... Adil lah sikit.. Jgn lupakan jawatan lain...

Tanpa Nama berkata...

Juruteknik lagilah bahaya kerjanya. Berhadapan dengan kuasa elektrik.bahan binaan. Mesin2 yang besar perlu d hadapi... Semuanya bahaya...

Tanpa Nama berkata...

Bubar CUEPACS. Yang ada sekarang semua dah kematu. Takde idea.. Sekadar jadi pemimpin populis tak guna macam tin kosong, ketuk bunyi kuat tapi dalam habuk je..

Tanpa Nama berkata...

Kalau boleh biar lah gaji sama rata mengikut pendidikan...dan yang perlu di bezakan adalah elaun sahaja...baru lah adil...cth nya gaji pokok polis sama dgn gaji PA yg lain..cuma yg beza adalah elaun sahaja..elaun tu harus lh mengikut beban tugas masing2....klu yg kerja shif dan perlu ada elaun shif....yg menjaga keamanan negara dan sempandan negara serta kerja yg memakai senjata,juga ada elaun tersendiri...yg kerani pun perlu elaun kerani...pendek kata setiap jabatan perlu ada elaun...baru adil...dan itu klu di.persetujui lah......

Tanpa Nama berkata...

saya setuju dgn pendapat saudara.. Sebenarnya pasukan beruniform ni mmh dh ada elaun mereka sendiri.. Cuma elaun tersebut dh lama tidak dikaji.. Uniform pun tiap thn dikasi free.. Hehehe.. Yg kerani kewangn pun sama. Ada elaun BITK tp cuma rm40.00 saja.. Kalau lulus exam baru dpt rm80.00.. Jumlah tersebut pun dh mcm tak releven lg buat masa ini.. Kalai silap kira, wang dr poket sendiri kena keluar utk cover.. Kerani pentadbiran tiada elaun khas. Yg ceupacs pernah cadangkn iaitu elaun cermin mata krn kerani terdedah dgn kerosakn mata krn tiap2 hari terdedah kpd cahaya dr komputer tetapi sampai sekarang tiada pun tindak balas drp jpa.. Pemandu & pap pun kerjanya berisiko tinggi juga krn hari2 terdedah kpd risiko kemalangn di jln raya.. Itu pun kena fikir juga.. Bukan hanya pasukan beruniform saja yg terdedah kpd risiko & hanya layak mendapat kenaikn gred & gaji..

Tanpa Nama berkata...

Pak Omar teruskan usaha murni anda utk 7 agensi penguatkuasaan ini yg berdepan dgn risiko ! Tak payah dilayan karenah kerani kerani ni ! Nanti suruh padam api terketar ketar , suruh kejar PATI sorok bawah meja kot ! Hahahahahaha ! Tak payah lah nak komen byk ! Agensi penguatkuasaan memang sepatutnya naik gaji dan elaun dari dulu lagi sama macam polis dan tentera ! Pak Omar bagi cepat cepat kertas kerja kpd JPA tak payah layan org meroyan ni

Tanpa Nama berkata...

risikonya adalah rambut mudah gugur & beruban, mata cepat rosak, sakit punggung, stress (berisiko kena serangan jantung & darah tinggi) kerana melayan kerenah pasukan beruniform yang berlagak nak mampus dan ingin dilayan tahap VVIP dan sebagainya.. tetapi itu semua org tak nampak...


kalau camni berhenti kerja aje ada byk lg yg mahu ganti tempat anda ! Setakat taip surat pun byk alsan berhenti dok rumah aje !

Tanpa Nama berkata...

terima kasih pak omar ... anda mmg terbaik ... lepas ni kalau kkm xnaik juga sebab factor berisiko xtau la ... berhadapan dengan org gila , pesakit HIV , dan mcm2 lagi ... xda risiko juga kan ... ^_^

Tanpa Nama berkata...

yang kesihatan ni kerja cari jentik2 pon berisiko kena tetak dengan parang,hantar kompaun jentik2 pun tengah2 malam buta ganggu orang tido kena kejar ngan parang, beruniform gak, sapalah kita ni...ni yang nk demonstrate ni

Tanpa Nama berkata...

Ayam bertelur, riuh sekampung... nampak bebenor kebodohan kita penjawat awam ni... baru cadangan tu... nak dengki sana sini... biar la kupeks buat kerja diorang hoiii... yang korang tu, p jalankan kewajipan kepada rakyat.. kita ni kerja duit rakyat yg bayar tau... kerja dengan ikhlas...

Tanpa Nama berkata...

ayam berkokok atas batang , nak rokok beli le sendiri lol .
tak habih2 isu dgn gaji naik , tengok cikgu relax jeh cuti sekolah boleh rehat bawak family bawak jln2 , kalo naik pangkat pakai timebase tak payah tukar berpindah randah .
Yang penting gaji banyak yahoooo.
Inilah tanggungjawab menteri yg menjaga Guru TERBAIK .
Menteri yg lain tidor.

Tanpa Nama berkata...

Mengong betul le ... Tak puas hati dgn sistem Perkhidmatan Awam join jeh PR sokong Anuar, Guan Eng, Nik Ajih & sekutu PR BERSIHkan BN serta Pak Omar sekali .
Tu lah yg hangpa pi pilih BN masa PRU13 sapa suruh kan dah dapat habuannya .
Tunggu ja kat next election bukan erection no.

Tanpa Nama berkata...

Hahahahahaha ! Lawak betul kan ! Saje Pak Omar ni nak bg kita PA bercakaran , dia nak hiburan tu . Yg ni pun hangat hangat taik ayam aje leh , kerajaan mana ade duit nak naik gaji dan gred 7 badan beruniform ni , Pak Omar ni saje nak berpolitik kot , Kalau betullah naik gred dan gaji aku memang salute Pak Omar , until then kita buat aje tugasan masing masing

Tanpa Nama berkata...

Sapa yang cakap semua badan beruniform ade elaun tersendiri.. Korang x tau jgn ckp..aku ni kerja beruniform... Kerja shift lagi.. X de dpt elaun pun.. Jgn pandai nak buat cerita mengarut..
Aku ni basic salary pun sama banyak nga kerani.. Tapi keja aku lagu teruk.. Bukan dok atas kerusi... So... Jgn pertikaikan dan perlekehkan badan beruniform...
Bab duit semua boleh bergaduh.. Nak kutuk sana sini. Tapi hakikatnya sendiri tahu la.....

Tanpa Nama berkata...

Kalau boleh biar lah gaji sama rata mengikut pendidikan...dan yang perlu di bezakan adalah elaun sahaja...baru lah adil...cth nya gaji pokok polis sama dgn gaji PA yg lain..cuma yg beza adalah elaun sahaja..elaun tu harus lh mengikut beban tugas masing2....klu yg kerja shif dan perlu ada elaun shif....yg menjaga keamanan negara dan sempandan negara serta kerja yg memakai senjata,juga ada elaun tersendiri...yg kerani pun perlu elaun kerani...pendek kata setiap jabatan perlu ada elaun...baru adil...dan itu klu di.persetujui lah......

AKU SOKONG DENGAN ULASAN YANG NI... NI X MASING2 SAME NAK GADUH. NAK KUTUK ORANG LAIN.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Sapa yang cakap semua badan beruniform ade elaun tersendiri.. Korang x tau jgn ckp..aku ni kerja beruniform... Kerja shift lagi.. X de dpt elaun pun.. Jgn pandai nak buat cerita mengarut..
Aku ni basic salary pun sama banyak nga kerani.. Tapi keja aku lagu teruk.. Bukan dok atas kerusi... So... Jgn pertikaikan dan perlekehkan badan beruniform...
Bab duit semua boleh bergaduh.. Nak kutuk sana sini. Tapi hakikatnya sendiri tahu la.....
Sabtu, Jun 08, 2013 3:14:00 PTG

====================

kalau gred dah sama, samalah gajinya.. itu org tua suruh belajar tinggi tetapi ponteng sekolah.. bdn beruniform ni dapat uniform freelah tiap2 tahun.. hehehe..... bila dah dapat kerja tak pandai bersyukur... ada lagi yg lebuh teruk spt kerja kumbahan.. hehehehehehehehe...

Tanpa Nama berkata...

kerja bombalah yg paling senang.. ia boleh disebut sebagai kerja tunggu kerja.. bila tak ada kebakaran, duduk memanjang di ofis tunggu kerja datang (kebakaran).. kalau sebulan tu tiada kebakaran, 1 bulan itulah makan gaji buta.. wekekekekeke....

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulilah...tuntutan dlm penyelarasan gaji dan gred pasukan berunifom...amat2 dialu-alukan dan mohon perhatian kerajaan dgn serius. cth imigresen dan JPJ...bergred KP dan N....menanggung bebanan kerja berisiko dan kekangan masa tetapi bergaji kerani. JPJ dengan penguatkuasaan,pentadbiran, dokumentasi, siasatan dan pendakwaan. Imigresen dgn kawalan pintu2 masuk, pentadbiran,dokumentasi, penguatkuasaan, siasatan, pendakwaan, iringkawal dan pengurusan pusat tahanan. bebanan kerja yg semakin meningkat dlm melaksanakan dasar2 kerajaan dan keselamatan negara perlulah diambil kira kearah trasformasi yg berkesan. kedua-dua jabatan ini berdepan dgn risiko kemalangan, ugutan dan rusuhan semasa menjalankan tugas...berdepan kerja2 pengkeranian, kepolisan, penjagaan tahanan spt penjara dan pengeluaran doc spt JPN...tetapi ketinggalan kebelakang dari badan berunifom yg lain...spt dipinggirkan...

Tanpa Nama berkata...

Imigresen dgn jpj gaji kerani jerrr hahaha....sedih lah korang ni...baik dok office mcm aku...kul 5 balik....sabtu ahad cuti lalalala

Tanpa Nama berkata...

terimalah kenyataan yg kelayakan masuk cuma pakai spm.. jadi memang patutlah gaji ikut gred spm.. kalau nak gaji besar pakailah diploma/stpm ataupun degree.. lagipun jpj & imigresen ada peperiksaaan kpsl dan cepat naik...

Tanpa Nama berkata...

Operasi sama2, jumpa buat report...iringkawal sama-sama...muka bersepah dekat mahkamah...Imergresen gaji kerani? ingatkan sama dengan PDRM

Tanpa Nama berkata...

PDRM pun ramai spm...kami naik timebase...

Tanpa Nama berkata...

dah 7 tahun lulus PTK n KPSL....berlambak tak naik2...

Tanpa Nama berkata...

PDRM pun gaji ikut SPM.. sama saja sebenarnya.. kelayakan mula masuk gaji gred 17.. yg naik cuma sarjan (kelayakan masuk diploma) & inspektor (kelayakan masuk degree).. sama saja sebenarnya.. cuma kelayakan masuk yg diupgrade, jadi gaji pun naik sama... cuma yg PDRM & ATM ni timebasenya pendek dr pasukan uniform yg lain.. sama mcm PTD, 3 tahun jer terus naik gred.... wekekekekeke..

Tanpa Nama berkata...

Tahniah cuepacs...apasalah beri kelebihan pada anggota berunifom yg lain atas sebab berisiko dan keselamatan...skop kerja mereka tak sama...so mereka layak menerimanya...Tahniah.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

dah 7 tahun lulus PTK n KPSL....berlambak tak naik2...
Ahad, Jun 09, 2013 9:25:00 PG

===========================

ada mohon jawatan baru tak..?

Tanpa Nama berkata...

melalui pemerhatian saya, yg peliknya di imigresen, line di baju diberi berdasarkan tempoh perkhidmatan tetapi gaji tak naik.. ambil contoh, lepas confirm ( tahun) terus dapat line 2, lepas 10 tahun terus dapat line 3 tetapi gaji tetap sama masih di gred 17.. hehehhehe...

Tanpa Nama berkata...

la ingatkan...naik pangkat...yg 3 balak muka dah tua-tua....ada tempoh perhidmatan sangkut kat bahu.....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

dah 7 tahun lulus PTK n KPSL....berlambak tak naik2...
Ahad, Jun 09, 2013 9:25:00 PG

===========================

ada mohon jawatan baru tak..?

Ahad, Jun 09, 2013 10:08:00 PG
==============================

dah lotih mohon.......

Tanpa Nama berkata...

owh! 3 balak imegresen tu....kp 17 ke? ingatkan KP19????? sedihnya...sevice rebbon org sangkut kat dadalah bukan pakai kat bahu wakakakaka....ada jumpa 1,2,3 balak...takder beza lah semua 17....ayat pedas 3 balak muka dah tua-tua wakakakaka

Tanpa Nama berkata...

nama pegawai imigresen....dah sedap dah....selalu masuk TV...beritalah 999 lah....panjat sana lompat sini pum prang..pum prang...korang gaji kerani je...calit kat bahu...hanya tempoh perkhidmatan????? sadisnya....deparment lain...naik calit naik gajilah....hahaha ni timebase gak ni...cukup tempoh tukar calit....tapi gred dan gaji tak berubah....hahahaha malu2

Tanpa Nama berkata...

aku kerja di jabatan imigresen....apa nak di malukan dah ini yg di tetapkan kerajaan...cuma kami juga berharap pertimbangan dan penambah baikan dari masa kesemasa...

Tanpa Nama berkata...

MOHONLAH APA PUN! JGN MENGHARAP SANGAT! SPM GAJI SPMLAH! DULU SANGGUP!..INILAH CONTOH AYAT ORG YG ADA MENTALITY RENDAH DAH IRIHATI...SEDANGKAN MEREKA SEDAR BADAN BERUNIFOM BERDEPAN DENGAN RISIKO KESELAMATAN...KALI INI KERAJAAN JUGA PERLU BUKA MATA...DAN BUKAN HANYA MEMBERI PADA PDRM & ATM SAHAJA...ADA MENTERI YG MENGATAKAN KEUTAMAAN DIBERIKAN KEPADA PDRM & ATM INI KERANA KEBANYAKAN NEGARA DUNIA BERBUAT BERGITU??? HEMMM...KLU ITULAH TANGGAPANNYA..KENAPA TIDAK WUJUDKAN KEMENTERIAN IMIGRESEN SENDIRI???KERANA ADA NEGARA MAJU BERBUAT BERGITU...KENAPA TIDAK IMIGRESEN DAN JPJ DISERAPKAN KEDALAM PDRM? KERANA ADA NEGARA DUNIA YG BERBUAT BERGITU??? KERAJAAN PERLU MELIHAT MENGAPA PERKARA INI DILAKUKAN DI NEGARA LUAR..(AMALAN NEGARA LUAR DIJADIKAN RUJUKAN OLEH KERAJAAN).INI BERMAKSUD SKOP KERJA JABATAN2 INI SAMA DENGAN POLIS..KEDUA-DUANYA MENGUATKUASAKAN UNDANG2..TETAPI KENAPA DIPINGGIRKAN? KENAPA DIASINGKAN DENGAN JURANG YANG BESAR...SEDANGKAN BEBANAN KERJA SAMA...SIAPAPUN KAMU, KAMU BERHAK UNTUK YG LEBIH BAIK...CONTOH SEORANG ANGGOTA BOMBA TERBAKAR SEMASA TUGAS MENYELAMAT, ANGGOTA JPJ MATI DILANGGAR SEMASA OPERASI, ANGGOTA IMIGRESEN DITETAK SEMASA OPERASI...DILIHAT DARI SUDUT INI...APA NILAI KESELAMATAM SESEORANG ITU??? ADAKAH MASIH ADA YG MEMPERTIKAIKAN...ALAH DIA ORANG SPM SHJ..DULU SANGGUP TERIMA GAJI KERANI KENAPA??? BUAT JER LAH KERJA?...ADAKAH MEREKA2 INI TIDAK LAYAK MENERIMA APA SAHAJA IMBUHAN ATAU PENAMBAH BAIKAN...ATAS SEBAB2 BERISIKO TADI? MUNGKIN YG DUDUK DIPEJABAT JUGA MENGATAKAN KAMI JUGA KERJA BERISIKO?? TAPI APA TAHAP RISIKO KAMU?? APA SKOP KERJA KAMU??? MENGURUSKAN HAL-HAL PENDABIRAN, TIDAK BERPANAS HUJAN, ADA MASA UNTUK KELUARGA.... INI LAH PERBEZAAN BERUNIFOM DENGAN YANG TIDAK..MASA OPERASI TIDAK MENENTU..KEMALANGAN DILUAR JANGKAAN...SY BERPENDAPAT INILAH MASANYA KERAJAAN MEMBERI PERTIMBANGAN DAN PERHATIAN SEWAJARNYA. SKOP KERJA YG SAMA, BEBANAN KERJA YG SAMA..TAPI! HANYA SI A SHJ DI BERI PERHATIAN ...B,C DAN D HANYA MELIHAT...

Tanpa Nama berkata...

halarap kerajaan adillah dlm penyelarasan ni nanti...tq cuepacs

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

nama pegawai imigresen....dah sedap dah....selalu masuk TV...beritalah 999 lah....panjat sana lompat sini pum prang..pum prang...korang gaji kerani je...calit kat bahu...hanya tempoh perkhidmatan????? sadisnya....deparment lain...naik calit naik gajilah....hahaha ni timebase gak ni...cukup tempoh tukar calit....tapi gred dan gaji tak berubah....hahahaha malu2
Ahad, Jun 09, 2013 11:58:00 PG

-------------------

memang malu beb... malu! apa guna calit sampai 3( dulu pangkat sarjan di pdrm ni).. tetapi gaji masih gred 17.. huhuhu.. yg kp22 hakiki pun ada paku beb!!! kalau di pdrm dulu inspektor baru ada paku... huhuhuhu... tetapi yg syoknya pada nama.. pegawai imigresen (kp17).. kalah nama penolong penguasa imigresen (kp27) sedangkan pangkat penolong penguasa imigresen lebih tinggi... kalau di pdrm, tambah calit, tambah gajilah.. hehehe..

Kj berkata...

Juruteknik lagilah bahaya kerjanya. Berhadapan dengan kuasa elektrik.bahan binaan. Mesin2 yang besar perlu d hadapi... Semuanya bahaya...
======================

setuju....masukkan skim juruteknik sebagai skim agensi penguatuasaan sebab tugas bahaya...naikkan gred juruteknik dari 17 kepada 2 dan tukar dari skm J kepada KJ..

PAK YUSOF berkata...

setuju.....saya berterima kasih jika kerajaan beri perhatian terhadap usul ceupacs ini...memang sepatutnya pekerja badan beruniform patut diberi skim perkhidmatan,elaun dan gaji yang leboh menarik....semoga bila semua ini terlakana mereka tidak lagi diperlkeh oleh masyarakat yang kini semakin memandang kebendaan.Ayat yang biasa dihamburkan pada mereka adalah.."gaji kamupun kami yang bayar,baru ada satu calit dah berlagak,acam la gaji besar sangat!!!!!!"........TERIMA KASIH CEUPACS,MOGA KERAJAAN NAIKKAN ELAUN,GAJI DAN TAMBAH BAIK SKIM BOMBA,IMIGRESEN,KASTAM,JPJ,PENJARA,KPDNKK ,PENGUATKUASA MAJLIS TEMPATAN DAN KASTAM..TERIMA KASIH,KERAJAAN KINI NAMPAK LEBIH PERIHATIN

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

nama pegawai imigresen....dah sedap dah....selalu masuk TV...beritalah 999 lah....panjat sana lompat sini pum prang..pum prang...korang gaji kerani je...calit kat bahu...hanya tempoh perkhidmatan????? sadisnya....deparment lain...naik calit naik gajilah....hahaha ni timebase gak ni...cukup tempoh tukar calit....tapi gred dan gaji tak berubah....hahahaha malu2
Ahad, Jun 09, 2013 11:58:00 PG

-------------------

memang malu beb... malu! apa guna calit sampai 3( dulu pangkat sarjan di pdrm ni).. tetapi gaji masih gred 17.. huhuhu.. yg kp22 hakiki pun ada paku beb!!! kalau di pdrm dulu inspektor baru ada paku... huhuhuhu... tetapi yg syoknya pada nama.. pegawai imigresen (kp17).. kalah nama penolong penguasa imigresen (kp27) sedangkan pangkat penolong penguasa imigresen lebih tinggi... kalau di pdrm, tambah calit, tambah gajilah.. hehehe..

Ahad, Jun 09, 2013 1:20:00 PTG
===================================

Transformasikan Jabatan Imigresen....uniform dah bertukar....gaji dan pangkat juga harus di beri pertimbangan sewajarnya....sekarang Jab. Imigresen juga terlibat dl keselamatan disabah selepas kes lahad datu...menjalankan dasar2 kerajaan diluar skop tugas/pertindihan tugas.. spt...program 6P..berdepan dgn wabak penyakit di pintu masuk, dipusat tahanan dan semasa operasi...buktinya ada pegawai yg di beri cuti panjang kerana menghidap penyakit TB...terlibat dalam kemalangan semasa operasi, terima ugutan dan lain2....kami menerima bebanan dan nyawa dihujung tanduk...apa salahnya memberi sedikit utk kami......hal pangkat 1,2 dan 3 calit ni juga harus diberi perhatian....untuk transformasi

Tanpa Nama berkata...

sim J dan KP perbezaan gaji J lebih ketara.....keselamatan gaji kecik?

Tanpa Nama berkata...

Jabatan Imigresen juga ketinggalan dengan penjara dari gred gaji dan elaun2 yang dinikmati

Tanpa Nama berkata...

hari ni baru tahu 3 line dia gred 17 hihihi

Tanpa Nama berkata...

Sebelah pejabat aku pjb Imigresen...kami g periksa kapal sama2, redah ombak sama2...tempuh ribut sama2...baru tahu pangkat dia org...aku ingat 3 line dia org sama dgn SJN....rupa-rupanya 17 je...n bergaji kecil....

pegawai imigresen berkata...

SYMP itu lah shj ungkapan yg boleh kami ucapkan..apa yg ada sekarang kami terima dan kami juga menyokong apa shj penambah baikan...soal pangkat gaji dan elaun juga amat2 dialu-alukan..kerja2 kami di pintu masuk..berdepan dgn risiko jangkitan, berkerja shif...cuti bukan sabtu ahad..depot tahanan kerja sama berdepan jangkitan, rusuhan, shif dan cuti bukan sabtu ahad..perkapalan soal keselamatan (kerja tengah laut, jangkitan, shif dan cuti bukan sabtu ahad..penguatkuasa berdepan kemalangan, ugutan dan serangan..kerja tak tentu masa...pejabat2 lain buka sehingga sabtu dan ahad...org lain dpt cuti 8 kali sebulan kami cuti 4 hari shj sebulan...anak bini dah tarik muka sebab tak dapat bersama pada hari minggu...cuti raya dah 2 tahun tak dapat...masa PRU yg lepas cuti kami juga dibekukan! Alhamdulilah jika penyelarasan ini menjadi kenyataan....Syukur Alhamdulilah.. kami tak malu dengan satu dua atau tiga calit...selagi kami berkhidmat kami beri yg terbaik.

Tanpa Nama berkata...

SYMP itu lah shj ungkapan yg boleh kami ucapkan..apa yg ada sekarang kami terima dan kami juga menyokong apa shj penambah baikan...soal pangkat gaji dan elaun juga amat2 dialu-alukan..kerja2 kami di pintu masuk..berdepan dgn risiko jangkitan, berkerja shif...cuti bukan sabtu ahad..depot tahanan kerja sama berdepan jangkitan, rusuhan, shif dan cuti bukan sabtu ahad..perkapalan soal keselamatan (kerja tengah laut, jangkitan, shif dan cuti bukan sabtu ahad..penguatkuasa berdepan kemalangan, ugutan dan serangan..kerja tak tentu masa...pejabat2 lain buka sehingga sabtu dan ahad...org lain dpt cuti 8 kali sebulan kami cuti 4 hari shj sebulan...anak bini dah tarik muka sebab tak dapat bersama pada hari minggu...cuti raya dah 2 tahun tak dapat...masa PRU yg lepas cuti kami juga dibekukan! Alhamdulilah jika penyelarasan ini menjadi kenyataan....Syukur Alhamdulilah.. kami tak malu dengan satu dua atau tiga calit...selagi kami berkhidmat kami beri yg terbaik.

Tanpa Nama berkata...

SYMP itu lah shj ungkapan yg boleh kami ucapkan..apa yg ada sekarang kami terima dan kami juga menyokong apa shj penambah baikan...soal pangkat gaji dan elaun juga amat2 dialu-alukan..kerja2 kami di pintu masuk..berdepan dgn risiko jangkitan, berkerja shif...cuti bukan sabtu ahad..depot tahanan kerja sama berdepan jangkitan, rusuhan, shif dan cuti bukan sabtu ahad..perkapalan soal keselamatan (kerja tengah laut, jangkitan, shif dan cuti bukan sabtu ahad..penguatkuasa berdepan kemalangan, ugutan dan serangan..kerja tak tentu masa...pejabat2 lain buka sehingga sabtu dan ahad...org lain dpt cuti 8 kali sebulan kami cuti 4 hari shj sebulan...anak bini dah tarik muka sebab tak dapat bersama pada hari minggu...cuti raya dah 2 tahun tak dapat...masa PRU yg lepas cuti kami juga dibekukan! Alhamdulilah jika penyelarasan ini menjadi kenyataan....Syukur Alhamdulilah.. kami tak malu dengan satu dua atau tiga calit...selagi kami berkhidmat kami beri yg terbaik.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata....
SYMP itu lah shj ungkapan yg boleh kami ucapkan..apa yg ada sekarang kami terima dan kami juga menyokong apa shj penambah baikan...soal pangkat gaji dan elaun juga amat2 dialu-alukan..kerja2 kami di pintu masuk..berdepan dgn risiko jangkitan, berkerja shif...cuti bukan sabtu ahad..depot tahanan kerja sama berdepan jangkitan, rusuhan, shif dan cuti bukan sabtu ahad..perkapalan soal keselamatan (kerja tengah laut, jangkitan, shif dan cuti bukan sabtu ahad..penguatkuasa berdepan kemalangan, ugutan dan serangan..kerja tak tentu masa...pejabat2 lain buka sehingga sabtu dan ahad...org lain dpt cuti 8 kali sebulan kami cuti 4 hari shj sebulan...anak bini dah tarik muka sebab tak dapat bersama pada hari minggu...cuti raya dah 2 tahun tak dapat...masa PRU yg lepas cuti kami juga dibekukan! Alhamdulilah jika penyelarasan ini menjadi kenyataan....Syukur Alhamdulilah.. kami tak malu dengan satu dua atau tiga calit...selagi kami berkhidmat kami beri yg terbaik.

Ahad, jun 09, 2013 3:36:00 PTG
===================================
upgred sahaja anggota berunifom ke gred 19, senang!!! masa dia orang masuk teruk kena lanyak...berkawad, berlumpur...belari berguling..dah puas sakit2 badan...skim yg lain mana ada!

Tanpa Nama berkata...

aku tanya kwn aku yg bertugas di imigresen.. memang betul katanya 3 calit tu masih gred 17.. 2 calit pun gred 17.. 1 calit pun gred 17.. huhuhu.. sedihnya.. calit tu cuma membezakan tahun berkhidmat tetapi grednya tetap 17.. huhuhu..

Tanpa Nama berkata...

Sokong semua anggota berunifom upgred ke gred 19 dan wujudkan skim sendiri cth Imigresen keluar dari gred KP...jadi KI19,..JPJ dari gred N ke KJP19...Susah JPJ dan imigreen nak buat apa2 tuntutan...kang dia dapat semua gred N melalak nak jugak! hahaha

Tanpa Nama berkata...

Imigresen di antara badan berunifom yang ketinggalan.....asal upgred polis...tentera...asal upgred polis....tentera....apa anggota berunifom yg lain tak buat kerja ke? baru2 ni pertukaran skim polis dan tentera dah tentu-tentu gaji naik..julai ni 2 kgt..naik banyak lagi...kastam tahun lepas dapat bonus 2 kali...adil ke?

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Sokong semua anggota berunifom upgred ke gred 19 dan wujudkan skim sendiri cth Imigresen keluar dari gred KP...jadi KI19,..JPJ dari gred N ke KJP19...Susah JPJ dan imigreen nak buat apa2 tuntutan...kang dia dapat semua gred N melalak nak jugak! hahaha

Ahad, Jun 09, 2013 4:11:00 PTG
-----------------------------------

Sokong...upgred n tukar skim

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
aku tanya kwn aku yg bertugas di imigresen.. memang betul katanya 3 calit tu masih gred 17.. 2 calit pun gred 17.. 1 calit pun gred 17.. huhuhu.. sedihnya.. calit tu cuma membezakan tahun berkhidmat tetapi grednya tetap 17.. huhuhu..

Ahad, Jun 09, 2013 4:11:00 PTG
==================================

Tau tak pe...peluang yg ada 15 tahun tunggu KUP....lulus PTK lama pun kena tunggu kouta...KPSL skarang bukan senang...ada PAC pulak......

Tanpa Nama berkata...

itu hari bawa famili pergi makan tomyam...imigresen datang buat operasi.....sudahnya oder aku tak sampai....boleh buat operasi malam2 sikit x....

Tanpa Nama berkata...

Selalu berurusan dengan pegawai imigresen ni...pakai 3 balak...jadi ketua pos...tak sangka gred 17 jugak sama dengan pegawai bawah seliaan dia....klu mcm ni ada elaun lain ke?

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Selalu berurusan dengan pegawai imigresen ni...pakai 3 balak...jadi ketua pos...tak sangka gred 17 jugak sama dengan pegawai bawah seliaan dia....klu mcm ni ada elaun lain ke?

Ahad, Jun 09, 2013 4:34:00 PTG
----------------------------------
ramai 3 balak atau 2 balak di sabah dan sarawak yg jadi ketua pos...sik pasti nya ada elaun khas atau tidak...

Tanpa Nama berkata...

Tanggung jawab besar gaji kecik lah jabatan imigresen ni.

Tanpa Nama berkata...

Imigresen ni tak buat paperwork ke....sedih pula nengok nyer. memang tak caya yg 3 calit tu 17 sebab ada jumpa yg umur dah dekat 50 tahun..ingatkan gred 22 atau 26..satu bib imigresen ingatkan 27??? bukan juga..

Tanpa Nama berkata...

JPJ naik calit pun naik pangkat derrrrr.....

Tanpa Nama berkata...

sokong selaras gaji....CUEPACS kami menyokong anda! selute

Tanpa Nama berkata...

TAK SEWAJARNYA ADA BADAN BERUNIFOM YANG KETINGGALAN!

Tanpa Nama berkata...

PA lain macam mana?

Tanpa Nama berkata...

imegresen kena bangkit dan buat tuntutan sendiri juga

Tanpa Nama berkata...

sepatutnya ketua jabatan imigresen jgn ptd.. bila ptd pegang inilah akibatnya.. suka hati jer nak pindah org... gred pun main hentam kromo.. dhlah elaun sempadan cuma 10% jer.. cubalah mcm cikgu.. ada yg dpt rm500, 1k ataupun 1.5k.. sepatutnya ikut kastam.. org atasan adalah org kastam sendiri barulah dapat bonus 2 bulan... hehehehe...

Tanpa Nama berkata...

betul2.. imigresen pun dapat banyak kutipan hasil tetapi mengapa tak dapat bonus 2 bulan seperti kastam..???

Tanpa Nama berkata...

service rebon sangkut kat bahu?????

Tanpa Nama berkata...

Kastam bonus 1/2 bulan gaji bukan 2 bulan !

megat berkata...

SOKONG......IDEA CEUPACS YANG PALING HEBAT ADALAH MENUNTUT SUPAYA SKIM DAN GAJI AGENSI PENGUATKUASAAN DIKAJI SEMULA.mOGA DILULUSKAN OLEH KERAJAAN.........

Tanpa Nama berkata...

TAK SEWAJARNYA ADA BADAN BERUNIFOM YANG KETINGGALAN!
++++++++++++++++

bagaimana dengan pegawai hutan?...saya juga mencadangkan agar guru juga disediakan uniform agar kami dapat dimasukkan dalam kategori badan beruniform,guru juga menguatkuasa disiplin dikalangan murid.dengan cara ini secara tak langsung beban kewangan guru untuk beli pakaian dapat dikurangkan dan skim gaji guru juga kan dapat di kaji semula bersama agensi penguatkuasaan lain.

Tanpa Nama berkata...

Kita nanti dan lihat ! Betul ke jadi cadangan ni , kerajaan ada duit ke nak naik gaji agensi penguatkuasaan , Ni mesti kaji kaji kaji dan kaji

Tanpa Nama berkata...

kenapa gred yang sama tapi gaji berbeza mengikut degree contohnya degree akaun gaji lebih tinggi dr degree biasa , ada patut ke . Selaraskan gred sama gaji mesti sama bukan mengikut degree , semua pun buat kerja yang sama ,

Harap ceupacs ambil kira factor ni

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

TAK SEWAJARNYA ADA BADAN BERUNIFOM YANG KETINGGALAN!
++++++++++++++++

bagaimana dengan pegawai hutan?...saya juga mencadangkan agar guru juga disediakan uniform agar kami dapat dimasukkan dalam kategori badan beruniform,guru juga menguatkuasa disiplin dikalangan murid.dengan cara ini secara tak langsung beban kewangan guru untuk beli pakaian dapat dikurangkan dan skim gaji guru juga kan dapat di kaji semula bersama agensi penguatkuasaan lain.
===================================
guru...guru...guru....apa korang nak lagi....elaun lebih...gaji lebih....kami pun pembayar PTPTN jugak....agak2 lah

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Kita nanti dan lihat ! Betul ke jadi cadangan ni , kerajaan ada duit ke nak naik gaji agensi penguatkuasaan , Ni mesti kaji kaji kaji dan kaji

Isnin, Jun 10, 2013 10:12:00 PG
=====================================

kena ada usul baru kerajaan kaji...baru depa bukak mata

Tanpa Nama berkata...

Teruknya jabatan imigresen!

Tanpa Nama berkata...

Bukan imigresen sahaja...banyak pasukan berunifom yang ketinggalan...anak emas kerajaan PDRM, ATM dan APMM sahaja.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

kerja bombalah yg paling senang.. ia boleh disebut sebagai kerja tunggu kerja.. bila tak ada kebakaran, duduk memanjang di ofis tunggu kerja datang (kebakaran).. kalau sebulan tu tiada kebakaran, 1 bulan itulah makan gaji buta.. wekekekekeke....

Sabtu, Jun 08, 2013 10:19:00 PTG
=================================

BERHARAP KERAJAAN BUKA MATA DENGAN RISIKO YANG YG KAMI TANGGUNG...JGN ADA YANG KATA BOMBA TAK BUAT KERJA...ORANG LEMAS KAMI PERGI MENYELAM...KEMALANGAN KAMI PERGI...KELUARKAN ORG TERSEPEIT, BERDEPAN DENGAN MAYAT2 YANG MENGERIKAN..KEBAKARAN KAMI URUSKAN...KELULUSAN PLAN BANGGUNAN DAN KESELAMATAN KAMI BUAT...RONDAAN BERKALA KAMI JALANKAN..LATIHAN ASAS HARI2 KAMI LAKSANAKAN..PEMERIKSAAN JENTERA..DAN PERALATAN HARI2 KAMI BUAT...KADANG-KADANG TERLIBAT DALAM MENGAWAL RUSUHAN...BEROPERASI DIKAWASAN TANAH RUNTUH...TANGKAP HAIWAN LIAR..SPT ULAR...BILA YANG KAMI TUNGGU KERJA!!!!!! AKAI ADA KE

Tanpa Nama berkata...

badan berunifom layak dapat elaun tahan maki hihihi

Tanpa Nama berkata...

pegawai imigresen berdepan dengan gangsterisme, pendatang yg agresif, ada yg cedera semasa beroperasi dan ada yg hampir ditetak dan ditikam...ada juga yg digigit dengan pelacur2 asing sewaktu tangkapan dan terpaksa buat ujian HIV....berdepan dengan wabak penyakit dipintu2 masuk....mengendalikan kes-kes tangkapan agensi penguatkuasaan yg lain. jaga tahanan, panjat kapal, berdepan ragam public dikauter...kaunter kes yang pelik2...pening lah nak citer...selaraskan je gaji...adil kerja sama banyak tapi gaji kecik...

Tanpa Nama berkata...

tengok web spa gaji pegawai imigresen sama dengan peniup kaca hihihihi

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Kastam bonus 1/2 bulan gaji bukan 2 bulan !

Isnin, Jun 10, 2013 8:15:00 PG
===================================
iyalah...bukan 2 bulan setengah bulan shj...org lain pun dapat setengah bulan jugak tapi..kastam dapat 2 kali....tetap tak adil...

Tanpa Nama berkata...

Imigresen kerja check barang je....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Imigresen kerja check barang je....

Isnin, Jun 10, 2013 11:07:00 PG
....................................

Kastam yg periksa barang imigresen berurusan dgn orang lah nampak sangat tak ambil tahu.

Tanpa Nama berkata...

kalau kau orang semua bukan polis dan askar, jangan mimpilah nak dapat.

Tanpa Nama berkata...

GAJI PEGAWAI IMIGRESEN RENDAH SANGAT KE? PERUBAHAN PANGKAT DARI SATU LINE KE 2 LINE DAN 3 LINE TAK ADA PERUBAHAN GAJI KE? ATAU KENAIKAN KGT BIASA SAHAJA SETIAP TAHUN....JUST NAK TAU!

Tanpa Nama berkata...

Harap harap tuntutan ceupacs ini jadi kenyataan jgn hanya kata aje nak hantar usul tapi kerajaan BN senyap aje ! Pastu buat buat lupa . Jgn pula lepas ni sunyi sepi , and then ceupacs buat pulak cadangan baru , PA akan bercakaran lagi dan seterusnya .

Harap ini tuntutan jadi kenyataan baru janji ditepati

Tanpa Nama berkata...

imigresen ini jgn kata dia aje risiko ok ! KDRM dan BOMBA dan JPJ juga berisiko lebih dari Imigresen , dan antara 7 agensi penguatkuasaan ini gaji Imigresen lah yg paling tinggi ! Kami bomba gaji lebih rendah imigresen, so jgn nak kelentong kata gaji rendah ok ! KDRM kena ligan penyeludup, bomba padam api !

Tanpa Nama berkata...

setuju.....saya berterima kasih jika kerajaan beri perhatian terhadap usul ceupacs ini...memang sepatutnya pekerja badan beruniform patut diberi skim perkhidmatan,elaun dan gaji yang leboh menarik....semoga bila semua ini terlakana mereka tidak lagi diperlkeh oleh masyarakat yang kini semakin memandang kebendaan.Ayat yang biasa dihamburkan pada mereka adalah.."gaji kamupun kami yang bayar,baru ada satu calit dah berlagak,acam la gaji besar sangat!!!!!!"........TERIMA KASIH CEUPACS,MOGA KERAJAAN NAIKKAN ELAUN,GAJI DAN TAMBAH BAIK SKIM BOMBA,IMIGRESEN,KASTAM,JPJ,PENJARA,KPDNKK ,PENGUATKUASA MAJLIS TEMPATAN DAN KASTAM..TERIMA KASIH,KERAJAAN KINI NAMPAK LEBIH PERIHATIN

Ahad, Jun 09, 2013 2:51:00 PTG
___________________________________

Warga Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM)ne sebenarnya pakai unifom saja2 la kan??!!

polis bantuan KP11 ( AP power ) berkata...

abisss!!! tue, PB @ anggota keselamatan jabatan skim KP ( keselamatan dan pertahanan awam ) yang bertugas menjaga aset ( harta benda, dokumen dan personal )bukan penjawat beruniform ke??? baru2 nie cuepacs ada cadangkan KP11/KP14 diupgred ke KP17 ( pembantu keselamatan ), ape cher? sampai sekarang sunyi sepi jer......gred dan gelaran jawatan dan usang......

polis bantuan KP11 ( AP power ) berkata...

DAH USANG!!!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

imigresen ini jgn kata dia aje risiko ok ! KDRM dan BOMBA dan JPJ juga berisiko lebih dari Imigresen , dan antara 7 agensi penguatkuasaan ini gaji Imigresen lah yg paling tinggi ! Kami bomba gaji lebih rendah imigresen, so jgn nak kelentong kata gaji rendah ok ! KDRM kena ligan penyeludup, bomba padam api !

Isnin, Jun 10, 2013 12:59:00 PTG
===================================
semaklah basic hampa dan elaun hampa lebih tinggi sapa kelentong ni...gaji yang sama dengan imigresen JPJ sahaja..hampa pi unit lain..lain elaun kami pi unit mana pun takat tu sahaja....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

imigresen ini jgn kata dia aje risiko ok ! KDRM dan BOMBA dan JPJ juga berisiko lebih dari Imigresen , dan antara 7 agensi penguatkuasaan ini gaji Imigresen lah yg paling tinggi ! Kami bomba gaji lebih rendah imigresen, so jgn nak kelentong kata gaji rendah ok ! KDRM kena ligan penyeludup, bomba padam api !

Isnin, Jun 10, 2013 12:59:00 PTG
===================================
semaklah basic hampa dan elaun hampa lebih tinggi sapa kelentong ni...gaji yang sama dengan imigresen JPJ sahaja..hampa pi unit lain..lain elaun kami pi unit mana pun takat tu sahaja....
...................................
dlm tujuh agensi ni gaji Imigresen paling tinggi? tengok web spa lah basic dia yang paling rendah sama gred N. Kastam basic pun lebih sikit....elaun lagi kerja lebih masa tanpa had lagi...gred 41 kastam boleh buat tuntutan kerja lebih masa lagi....

Tanpa Nama berkata...

buatlah apa pun janji selaras...masing2 ada risiko masing2...kerajaan belum terima lagi...korang tunggu lah dia orang kaji..kaji...kaji...kaji...kaji dulu....lambat lagi...yang tak puas hati sangat kenapa? ngok

Tanpa Nama berkata...

Selaraskan semua kakitangan beruniform kan ADIL!!!

Tanpa Nama berkata...

gaji permulaan bomba dan penjara 935.57, kdrm 928.74, imegresen dan jpj 927.03...hahaha tapi kome semua tak boleh lawan gaji apmm 1013.61 hahaha PDRM 1013 cukup 3-4 tahun pi lans kopral 2164.44 hahaha

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

gaji permulaan bomba dan penjara 935.57, kdrm 928.74, imegresen dan jpj 927.03...hahaha tapi kome semua tak boleh lawan gaji apmm 1013.61 hahaha PDRM 1013 cukup 3-4 tahun pi lans kopral 2164.44 hahaha

Isnin, Jun 10, 2013 2:46:00 PTG
-------------------------------------

mana dapat info ni

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

imigresen ini jgn kata dia aje risiko ok ! KDRM dan BOMBA dan JPJ juga berisiko lebih dari Imigresen , dan antara 7 agensi penguatkuasaan ini gaji Imigresen lah yg paling tinggi ! Kami bomba gaji lebih rendah imigresen, so jgn nak kelentong kata gaji rendah ok ! KDRM kena ligan penyeludup, bomba padam api !

Isnin, Jun 10, 2013 12:59:00 PTG
===================================
semaklah basic hampa dan elaun hampa lebih tinggi sapa kelentong ni...gaji yang sama dengan imigresen JPJ sahaja..hampa pi unit lain..lain elaun kami pi unit mana pun takat tu sahaja....
...................................
dlm tujuh agensi ni gaji Imigresen paling tinggi? tengok web spa lah basic dia yang paling rendah sama gred N. Kastam basic pun lebih sikit....elaun lagi kerja lebih masa tanpa had lagi...gred 41 kastam boleh buat tuntutan kerja lebih masa lagi....

Isnin, Jun 10, 2013 2:19:00 PTG
==================================
tak ada lebih tak ada kurang...mari kita sama-sama..anggota berunifom ni...mintak kerajaan tunaikan apa yang sepatutnya....berbaloilah dengan risiko apa yg kita tanggong...kalau selaras Alhamdulilah! kalau ada elaun khas pun Alhamdulilah!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

gaji permulaan bomba dan penjara 935.57, kdrm 928.74, imegresen dan jpj 927.03...hahaha tapi kome semua tak boleh lawan gaji apmm 1013.61 hahaha PDRM 1013 cukup 3-4 tahun pi lans kopral 2164.44 hahaha

Isnin, Jun 10, 2013 2:46:00 PTG
-------------------------------------

mana dapat info ni

Isnin, Jun 10, 2013 2:48:00 PTG
........................................
www.spa.gov.my

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

imigresen ini jgn kata dia aje risiko ok ! KDRM dan BOMBA dan JPJ juga berisiko lebih dari Imigresen , dan antara 7 agensi penguatkuasaan ini gaji Imigresen lah yg paling tinggi ! Kami bomba gaji lebih rendah imigresen, so jgn nak kelentong kata gaji rendah ok ! KDRM kena ligan penyeludup, bomba padam api !

Isnin, Jun 10, 2013 12:59:00 PTG
....................................Tanpa Nama berkata...

gaji permulaan bomba dan penjara 935.57, kdrm 928.74, imegresen dan jpj 927.03...hahaha tapi kome semua tak boleh lawan gaji apmm 1013.61 hahaha PDRM 1013 cukup 3-4 tahun pi lans kopral 2164.44 hahaha

Isnin, Jun 10, 2013 2:46:00 PTG
...................................
dah terjawab pun...Tanpa Nama Isnin, Jun 10, 2013 12:59:00 PTG kaki kelentong hihihi.

Tanpa Nama berkata...

anggota bomba pangkat rendah baru masuk kerja pun gaji dah sampai RM1850 sebulan...ni termasuk mcm2 elaun...anggota berunifom yang lain baru masuk kerja sekitar RM1450 jauh beza tu...

Tanpa Nama berkata...

Bagaimana pula dengan Guard-guard dekat pondok Gate, mereka ni pakai uniform juga.

Tanpa Nama berkata...

for sure after submitted government will says still in the study and research stage ... after 4 years of study ... they will say in the judgment stage but ... if you want it you must support the government in the upcoming elections ... after win..they will says this proposal under research..don't put your hope on it...This thing always happened...just accept what you have now..

Tanpa Nama berkata...

dalam 10 orang..hanya 7 orang berkerja bersungguh2..3 orang kaki tuang, kaki kipas, kaki ceret, kaki ngular....caner tu

Tanpa Nama berkata...

mak ooi ! semua berbalah patutlah kerajaan tak mahu bagi bagi coz semua dengkiiiiiiii ! hahhahagafsa

Tanpa Nama berkata...

lemas betulllah!!..cikgu duk kata kerani, yang kerani duk kata cikgu....ehh!! lu nak mintak & tuntut ape pun itu lu nyer pasaiii laaa, jangan laaa duk perlekeh satu sama lain....lu punya nasib lu makan, dia punya nasib dia makan....apa, salahkah kita makan sama2....



ini baru betul komen anda sy setuju 100000 % peace to all

Tanpa Nama berkata...

seriously after what happened in the last election...government should seriously and look deeply what public servant wants..why less of them not vote for the government? what are they disappointed for? the biggest factor the government must see and study... why they not support the government? if the government give every thing you want..did you loyal to the government?...if government full fill every thing...did you feel satisfied!! the answer is no! after you have it you may asked for more!grateful for what you have and show your loyalty..

Tanpa Nama berkata...

Insya Allah ada tu....tunggu saja lah...yang pasti bukan tahun ni...sabar!!!

Tanpa Nama berkata...

Kita minta sama-sama jangan dengki..jangan irihati...dapat sikit pun Alhamdulilah...dapat bayak pun ALHAMDULILAH!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

seriously after what happened in the last election...government should seriously and look deeply what public servant wants..why less of them not vote for the government? what are they disappointed for? the biggest factor the government must see and study... why they not support the government? if the government give every thing you want..did you loyal to the government?...if government full fill every thing...did you feel satisfied!! the answer is no! after you have it you may asked for more!grateful for what you have and show your loyalty..

Isnin, Jun 10, 2013 4:21:00 PTG
===================================

SURE PTD NI...HIHIHI

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

seriously after what happened in the last election...government should seriously and look deeply what public servant wants..why less of them not vote for the government? what are they disappointed for? the biggest factor the government must see and study... why they not support the government? if the government give every thing you want..did you loyal to the government?...if government full fill every thing...did you feel satisfied!! the answer is no! after you have it you may asked for more!grateful for what you have and show your loyalty..

Isnin, Jun 10, 2013 4:21:00 PTG
===================================

SURE PTD NI...HIHIHI

Isnin, Jun 10, 2013 4:32:00 PTG
***********************************

I'm not PTD I'm 17...i just remembered you guys about SYUKUR! that all and remember gaji yang kita dapat setiap bulan bukan kesemuanya milik kita...70-80% sahaja milik kita...selebihnya adalah hak orang yg memerlukan..bersyukur dengan apa yang kita nikmati...bersederhana dalam segala hal...Insaallah..cukup untuk kita...we are not employer..we are not businessman..we are employee..we cannot be rich working in this sector..tapi senang untuk kelangsungan hidup.

Tanpa Nama berkata...

NAIKKAN GAJI TENTERA DAN GURU...NAIKAN GAJI TENTERA DAN GURU...BARU BEST....HUHUHU

Tanpa Nama berkata...

Staf paramedik semua sebenarnya badan beruniform wlpn Juruteknologi Makmal Perubatan hanya dapat lab coat putih je n kene beli sendiri baju kemeja dan seluar slack...risiko pn banyak anggota paramedik ni..orang je x tau..terdedah kepada risiko jangkitan penyakit, needle prick injury yg terdedah kepada HIV/AIDs serta penyakit berbahaya lain, risiko kebakaran, risiko bahaya elektrik, risiko mekanikal dan fizikal, risiko radioaktif, risiko biokimia, biohazard, risko gas mampat, risiko bahan kimia, risiko carcinogen, mutation cell dll..gaji kami lagi kecik dari gred N dan C serta peluang kenaikan pangkat mengikut kuota...sapa x sedih dengan kedaifan perk perkhidmatan kami?

Tanpa Nama berkata...

latest news..taklimat sistem saraan tranformatif dari dato omar sebentar tadi kol 9.00pagi-2.00ptg 10/6/2013 dari usm

-6 jawatan termasuk j17 akan naik j29 kuatkuasa 1 julai 2013


-pejumudan gred 1-10 kepada gred 11 kuatkuasa 1/11/2013

sekian,harap maklum

Tanpa Nama berkata...

Apa 6 jawatan tu?

Tanpa Nama berkata...

Tawakal, tunggu-tunggu-tunggu- tunggu, berserah

Tanpa Nama berkata...

akhirnya J29 TQ gomen....

Tanpa Nama berkata...

yang berunifom macam mana?

Tanpa Nama berkata...

BOMBA,IMIGRESEN,KASTAM,JPJ,PENJARA,KPDNKK ,PENGUATKUASA MAJLIS TEMPATAN DAN KASTAM..NAIK TAK HIHIHI KE KENA TUNGGU 5 TAHUN LAGI

Tanpa Nama berkata...

AKU TUNGGU KGT BULAN DEPAN! MALAS PIKIR.....

Tanpa Nama berkata...

gaji dengan pangkat imigresen yang bercelaru tu naik tak....hahaha tukaq pi gred J29 lah hihihi

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulilah harap2 6 jawatan tu termasuk lah jawatan aku.........

Tanpa Nama berkata...

JANGAN SEBUT IMIGRESEN SHJ..KDRM MACAM MANA?

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulilah....

Tanpa Nama berkata...

kuat kuasa 1 julai yaaaaaaaaaaaaahhuuuuuuuuuuuuu sayang omar

Tanpa Nama berkata...

kasi imigresen satu kali lah.....hahahahaha

Tanpa Nama berkata...

pasal taklimat dato omar kat usm semalam sistem saraan tranformatif
mengenai KGT......contohnya
saya dah dapat kgt rm145 pada jan 2013..bulan julai nanti saya akan dapat lagi rm145( diawalkan ) ...pada jan 2014 saya akan dapat lagi kgt 145..minta yg datang semalam betolkan kalau saya salah....saya faham macam itu

satu lagi cadangan menarik dari ceupac..megenai pada umur 50thn.....pa boleh keluarkan 20% dari faedah pencen utk digunakan seperti nak pergi umrah dan bayar hutang..nie bestdan kena sokong

Tanpa Nama berkata...

imigresen..imigresen...imigresen...boleh dapat ke hampa ni? berapa ramai yang sama gred dengan hampa semua...payah nak naik...nasihat mamu..hampa pakat2..pi lepak kedai mamak..tok sah pikiak sangat noh!!!!!!!!!!! hahaha nak pi ronda padang kota sat.

Tanpa Nama berkata...

kenapa imigresen ini tamak ye ! kalau naik gaji dan elaun biar semua merasa! 7 badan beruniform sama aje risikonya! bukan engko sorang aje

jawatan lain tunggu jgn dengki khasnya kkm

Tanpa Nama berkata...

kami PTPO N17 dengan ini berikrar tidak akan laksanakan kenaikan gaji dan gred kakitangan lain..kami nak boikot...

Tanpa Nama berkata...

Bila yang Imigresen Tamak niiii...dapat pun tak lagi....kami macam yang lain juga...minta dan tunggu....mana timbul isu tamak ni....kan kita minta sama2...jadi tunggulah...SubahanAllah...belum apa2 dah tak puas hati...belum tentu dapat yop!

Tanpa Nama berkata...

tuntutan selaras gaji hampir siap...hampir siap....saya ulang sekali lagi hampir siap...tak hanto lagi le tu....pas ni korang tunggu untuk dikaji...tunggu untuk dikaji...kaji...kaji...kaji.....kaji...udahnya ada yag dah pencen...jgn harap sangat lah.

pegawai imigresen berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

kenapa imigresen ini tamak ye ! kalau naik gaji dan elaun biar semua merasa! 7 badan beruniform sama aje risikonya! bukan engko sorang aje

jawatan lain tunggu jgn dengki khasnya kkm

Selasa, Jun 11, 2013 8:34:00 PG
======================================================================

Bukan tamat kami juga nak suarakan masaalah kami...itu sahaja...harap-harap ada perubahan lah untuk kita semua....dulu masa penjara buat paperwork dapat! (waktu tu sama bapak KDN) kami cuba mohon tapi kena tukar bapak pergi KHEDN...bila submit lagi...tukaq balik g KDN...bila submit balik menteri bertukar...macam mana? pegawai penjara yg bagi ceramah dekat kami pun kata kami dah jauh ketinggalan dari segi tuntutan...macam mana? sedangkan dulu gaji Imigresen lebih tinggi dari polis, penjara dan agensi lain.....salah ke kami mintak...tiada apa2 elaun khas...gaji kami sama dengan gred N..sedangkan kami jalankan semua kerja termasuk pentadbiran...kami bersuara...yang lain ikutlah sama2...kita sama-sama buat tuntutan.

harimau borneo berkata...

CADANGAN je.. BUKAN BOLEH BUAT PUN.

PAK AGES berkata...

... lepas ni kalau kkm xnaik juga sebab factor berisiko xtau la ... berhadapan dengan org gila , pesakit HIV , dan mcm2 lagi ... xda risiko juga kan ... ^_^

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

staf KKM kena belajar kawad dulu,baru boleh naik...memang staf KKM ada uniform dan kerja berisiko,tapi kena belajar kawad dan jemur tengah panas baru dapat naik kut?

Tanpa Nama berkata...

PAK AGES berkata...

... lepas ni kalau kkm xnaik juga sebab factor berisiko xtau la ... berhadapan dengan org gila , pesakit HIV , dan mcm2 lagi ... xda risiko juga kan ... ^_^

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

staf KKM kena belajar kawad dulu,baru boleh naik...memang staf KKM ada uniform dan kerja berisiko,tapi kena belajar kawad dan jemur tengah panas baru dapat naik kut?

Selasa, Jun 11, 2013 1:23:00 PTG

___________________________________

hahaha.. ko ne betul2 lawak la..ada pula hari2 kamu kawad kakai dan berpanas tu kan.kalau time praktikal tu mang la hari2 kawad dan bepanas, pas 2..? pas ne kalaula satu hari kkm pla yang ada rezeki ada kenaikan, mesti yang berkenaan ne perlu pandai bedah jantung dulu ar (bukan semua yang terasa saja)..

Tanpa Nama berkata...

Ya..sy stuju..cuepacs sudah sedaya upaya perjuangkan penjawat awam...byk proses dilalui dan mengambil masa...klu tak minta mana la kerajaan akan bagi ..kita minta 20%, diberi 13% pelarasan gaji...takkan dpenuhi 100%...

Tanpa Nama berkata...

BUANG MASA KAMU SEMUA PA BERTEKAK KAT BLOG KUPEK NI, BELUM APA2 DH DENGKI MENDENGKI INIKAH JENIS PA MELAYU, MEMANG KETURUNAN MELAYU SUKA DENGKI CANTAS KALAU TGK ORG LAIN LEBIH SENANG DR DIRI,LEBIH2 SALING JATUH MENJATUH SESAMA BANGSA, AKU IGT KALAU ISRAEL NK MENJATUHKAN BANGSA MELAYU CUKUP MUDAH TAK PAYAH MENGGUNAKAN PELURU, CUKUP HNYA UMPAN HASAD DENGKI, LEPAS TU BERPERANG LA SESAMA BANGSA

Tanpa Nama berkata...

Komen yang membina,

Tanpa Nama berkata...

yang dengki golongan yang tak der dalam tuntutan........

Tanpa Nama berkata...

Mai oooi di kkm even wardboy boleh bedah jantung ke ?

Tanpa Nama berkata...

Dapat email dari admin berkenaan kenaikan gred dari 17/22/26 ke 29...

Subject: Penambahbaikan Skim Perkhidmatan Pelukis Pelan dan Juruteknik


Dengan hormatnya saya merujuk kepada perkara di atas.

2. Adalah dimaklumkan bahawa, tuan/puan yang berjawatan Pelukis Pelan, Awam/Senibina dan Juruteknik, Awam/Senibina/Ukur Bahan/Elektrik/Mekanikal, Gred J17/J22/J26 adalah dipohon untuk mengemukakan sesalinan sijil-sijil akademik yang tuan/puan ada ke Unit Pentadbiran selewat-lewatnya pada 14 Jun 2013 (Jumaat) sebelum pukul 12.00 tengahari untuk tindakan kami selanjutnya.

3. Kegagalan tuan/puan mengemukakan sijil-sijil akademik berkenaan menyebabkan rekod tuan/puan tidak dapat dikemaskini bagi tujuan perkara di atas.

4. Bagi tuan/puan yang berada di Cawangan xxx dan xxx yang ditempatkan Secara Pentadbiran adalah diminta mengemukakan sijil tuan/puan ke Unit Pentadbiran Cawangan xxx masing masing.

5. Kerjasama tuan/puan dalam hal ini adalah dipohon bagi memudahkan Unit Pentadbiran menguruskannya demi kebaikan tuan/puan sendiri.

Sekian, terima kasih.

SYMP

xxxx
Unit Pentadbiran

Tanpa Nama berkata...

Salam.
Berbalik kpd soal gaji, kerajaan telah bersetuju dgn SST n kuatkuasa pd 1/1/2013. BILA GAJI Min n Mak nk d berikan kpd PA ???? Sekarang ni masih terima gaji dari SSM ????????

Tanpa Nama berkata...

Pensiangan Sabah, Guru dapat gaji besar + Elaun Hidup susah(1500), staff kkm gaji+elaun hidup susah(1500), imigresen dpt gaji sahaja. Pulau Banggi Sabah pun sama ja situasi seolah olah dua kementerian ni saja yang hidup susah. Area Sarawak jangan cakap laaaa, dua kementerian ni ja yang hidup susah jabatan lain tidak SUSAH!!!!

Tanpa Nama berkata...

contohilah negara singapore .. gaji penjawat awam semuanya kauw2 .. mesti xde yang dengki ..
dengki itu cilaka .. lgi cilaka kalau jawatan besar suka menyusahkan orang bawahan ..

tak ada rumah berkata...

kenapa kita tak fikirkan isu yang lagi penting...iaitu isu perumahan.kenapa harga rumah sekarang sampai 300 ,000 ?rumah apa yang aku mampu beli jika gaji aku cuma 1500....fikir fikirkan salah siapa kah ini....

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 232   Terbaru› Baru»