SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PENJAWAT AWAM TIANG SERI NEGARA

23 Mei 2013

CUEPACS MAHU KERAJAAN KAJI SISTEM GRED PASUKAN UNIFORM

Utusan Malaysia
23/5/2013



MARANG 23 Mei - Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) mahu kerajaan mengkaji semula skim gred dan kenaikan pangkat tujuh pasukan beruniform, bersesuaian dengan risiko yang dihadapi mereka sekarang.Presidennya, Datuk Omar Osman berkata anggota pasukan terbabit bukan sahaja berdepan risiko kecederaan ketika menjalankan tugas tetapi juga kehilangan nyawa.

"Skim gred jawatan ini juga perlu dinaikkan kerana anggota beruniform yang telah menjalani latihan kemahiran khas, contohnya anggota bomba selama enam bulan, tidak wajar disamakan dengan penjawat awam yang tidak melalui latihan intensif khas."Kerajaan juga diharap dapat menyelaraskan skim gred dan kenaikan pangkat untuk semua tujuh agensi badan berkenaan supaya seragam, sekali gus menarik minat lebih ramai golongan belia menyertai kerjaya profesional itu," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Omar yang ditemui selepas perasmian penutupan Bengkel Khas Anggota Beruniform Sektor Awam, berkata Cuepacs akan mengemukakan cadangan mengenai perkara itu kepada Jabatan Perkhidmatan Awam dan Ketua Setiausaha Negara, selepas menyelaras semua syor yang diterimanya daripada agensi terbabit.

Agensi dan jabatan terbabit ialah Jabatan Imigresen; Jabatan Bomba dan Penyelamat; Jabatan Pengangkutan Jalan; Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan; Jabatan Kastam Diraja Malaysia; Pihak Berkuasa Tempatan dan Penguasa Penjara.

Jika dilaksana, skim itu akan memberi manfaat kepada kira-kira 100,000 warga kerja.Sementara itu, ditanya mengenai kemungkinan ada penjawat awam menyertai perhimpunan haram yang dianjurkan pihak pembangkang sejak akhir-akhir ini, Omar menjawab: "Berani buat berani tanggung." - BERNAMA

97 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

xabis2 dgn pasukan beruniform.. xcukup2 lg ke... macammana dgn pasukan yg x beruniform... ???

Tanpa Nama berkata...

Untuk pasukan y x beruniform...pegi le beli sendiri uniform.hahahaha!!!

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS SEPATUTNYA MEMPERJUANGKAN SEMUA KAKITANGAN AWAM bukannya kepentingan tertentu sahaja dulu guru melalui setiausaha Cuepacs utk rating popular & TPM , polis & tentera melalui Menteri berkenaan , Doktor & Farmasi takut kpd MMA & kumpulan pendesak yg menyerang krjaan .
Inilah yg diterjemahkan oleh semua kakitangan awam masa PRU13 rasa ketidakpuasan yg membuak2 . CUEPACs sepatutnya memperjuang kebajikan kpd semua kakitangan & hanya Merosakkan akhlak meminta2 kpd kakitangan awam .
Yang membangkang tetap jiwanya membangkang berilah 3x kenaikan gaji pun nescaya jawatan/profesion yg disanjung majoritinya adalah pembangkang . Kita ada setiap jabatan/kementerian merupakan 'risikan' .
Kesatuan Penjawat Awam kena cerdik berfikir & setiap kumpulan dlm P&P ada Persatuan yg memperjuangkan hanya utk kepentingan 'perutnya sahaja' .
Setiap kementerian YB yg menjaganya sudah tentu menjaga kebajikan kumpulan tertentu utk tidak menjadi pendesak dlm krjaan & mengikut agenda krjaan sekali gus undi popularnya .
Apa yg diharapkan biarlah kesaksamaan dinilai sebaik mungkin yg akan menjadi zarah yg mematikan jiwa Penjawat awam itu sendiri .

Tanpa Nama berkata...

Kami hanya nak satu perkara sahaja kenaikkan gaji atau elaun untk semua kakitangan awam.untk semua.itu sahaja.hal lain kami tak nak tahu,dan tak payah keruhkan lg hubungan antara kami.

MOHD ASROL berkata...

ceupacs hanya berfikir dalam ruang pemikiran yang sempit. Ceupacs hanya beranggapan bahawa pasukan beruniform terutama polis, tentera, bomba dan lain2 terdedah kepada bahaya yg boleh mengancam nyawa.
Sedarkah ceupacs bahawa kakitangan yang tidak beruniform juga lebih terdedah kepada risoko bahaya yang mengancam nyawa seperti kakitangan semua gred perjawatan yang bekerja di hospital, dan klinik kerajaan yang semestinya terdedah kepada risiko jangkitan penyakit yang lebih berbahaya dan mengancam nyawa.

Tanpa Nama berkata...

'kaji' dan 'akan mengemukakan cadangan' je... PA sekalian tak payah gaduh2...

Tanpa Nama berkata...

Apa kata kita minta kenaikan gaji tiga kali ganda..

senapi berkata...

cadangan ini amat baik. kami 90% PA menyokong penuh langkah boikot semua yang kurang ajar dengan Utusan, siapa yg cuba kritik Utusan bermakna dia hina melayu, mencaci melayu, menyamun melayu, rompak melayu. Siapa yang berkira duit tak mahu naik MAS jelaslah penderhaka parti, negara dan bangsa.

Boikot air asia, boikot semua perniagaan cina, sekolah cina.

Hidup Pak Omar yang faham sokongan rakyat terhadap melayu, BN dan Umno. Minta semua sokong Pak Omar jadi Presiden CUEPACS 10 tahun lagi

Tanpa Nama berkata...

Masuk telinga kanan, keluar telinga kiri. Satu pun tak tertunai tapi terus menerus dgn pelbagai cadangan yg semakin mengelirukan JPA. Last2 semua hilang entah kemana. Inikah cara org malaysia bekerja? Suka buat rakyat seumpama budak2 yg minta keopok atau alat permainan. Cakaplah puas2 sehingga tugas tak dibuat sambil isu gaji sentiasa menghantui PA yg tak ikhlas bekerja.

Tanpa Nama berkata...

lps ni nk keja penjara,bomba,kastam,kpdnhep,jpj,peng pbt,imigresen////syarat masuk diploma gred 27

Tanpa Nama berkata...

aku ada gak dengar bengkel tu depa buat KT FRAM (BOMBA)WAKAF TAPAI// klau jadi bagus la. pegawai bomba gred kb 27(baru) klau yg lama kb 17 wow naik gred lagi pasnii...hidup pak omar

Tanpa Nama berkata...

BALIK KEPADA MANIFESTO BN KALAU MENANG PRU13.....KENAIKAN PANGKAT SEGERA KEPADA 420,000 ORANG GURU....MANA DIA?

Tanpa Nama berkata...

BALIK KEPADA MANIFESTO BN KALAU MENANG PRU13.....KENAIKAN PANGKAT SEGERA KEPADA 420,000 ORANG GURU....MANA DIA?

Tanpa Nama berkata...

cadangan ini amat baik. kami 90% PA menyokong penuh langkah boikot semua yang kurang ajar dengan Utusan, siapa yg cuba kritik Utusan bermakna dia hina melayu, mencaci melayu, menyamun melayu, rompak melayu. Siapa yang berkira duit tak mahu naik MAS jelaslah penderhaka parti, negara dan bangsa.

Boikot air asia, boikot semua perniagaan cina, sekolah cina.

Hidup Pak Omar yang faham sokongan rakyat terhadap melayu, BN dan Umno. Minta semua sokong Pak Omar jadi Presiden CUEPACS 10 tahun lagi
___________________________________
LEPAS NIE MELAYU JANGAN PERGI GENTING HIGHLAND K....

Tanpa Nama berkata...

Tak habih2 sikap tamak cikgu nak memintak , bagi timebase tanpa pertukaran ke tempat lain . Sudah2 lah oiii . Disebabkan kamu sekarang ni yg bersikap tamak haloba , golongan muda kurang ajar .
Lihat Guru dahulu mengajar dengan penuh keikhlasan tanpa mengira balasan .
Lihat Adam Adli sekarang poyo..
Sekarang Guru mata duitan & Gila pangkat . POYO .

Tanpa Nama berkata...

Berbalik tanpa nama .
Khamis, Mei 23, 2013 11:20:00 PTG .

Contoh seorang Guru pada dasarnya berkhidmat mencurahkan ilmunya kpd murid yang sebenarnya tidak ikhlas menjalankan tanggungjawab nya bersikap meminta & menggugut Krjaan .

Guru macam ni pun ada dlm Perkhidmatan Awam ?

Tanpa Nama berkata...

gred kp11 yg tertinggal???????

Tanpa Nama berkata...

gred pengawal keselamatan kp11 @ polis bantuan kp11 yang tertinggal

Tanpa Nama berkata...

Semua naik gaji.Tak payah buruk siku,berat sebelah.Dacing kerajaan kan adil.Yang saya geram sgt sgt,apasal CUEPACS yang minta kenaikan kakitangan uniform je.SEPATUTNYA,CUEPACS ADIL.BUAT PA PULA,KALAU ANDA DILANTIK DI BWH KERAJAAN BN,BN LAH MAJIKAN ANDA.ANDA TAHU BN YANG KERAJAAN MASA TU KAN.

Tanpa Nama berkata...

PA malaysia dah tak fikir pasal kerja TAPI tak habis2 fikir pasal gaji siang dan malam. Tak da kerja cari kerja, marah2 kerana tak dpt kerja TAPIBbila dah dpt iri hati/sakit hati kerana tak dpt gaji yg boleh buat hidupnya glamour. Adakah ini pekerja yg dedikasi dan ikhlas menyumbangkan tenaga dan ilmu utk kebaikan bangsa dan negara? Asyik gajigajigajigajigaji........... sampai ke liang lahad. Sedarlah bahawa kenaikan gaji tidak membawa sebarang manfaat jika para peniaga terus menerus menaikkan harga barangan. Kenaikan gaji bukan segala2nya utk menyelesaikan masalah, tapi kerajaan harus mencari mekanisma terbaik utk mengurangkan harga barangan kerana penurunan harga dirasai oleh semua rakyat termasuk yg tak punyai pekerjaan tetap dan makan gaji. Tolong kurangkan sikap suka mementingkan diri tanpa merasa simpati terhadap kumpulan yg hidup lebih teruk dari kita.

Tanpa Nama berkata...

Tiap kali naik gaji..perniaga sentiasa naikkan harga barang..mcm mana tidak naik harga barang kalau tiap kali naik gaji mesti di heboh kan di media semasa..so lain kali kalau mau naikkan gaji tak payah di umumkan di media semasa..cukup dengan surat berperingkat yg di hantar d setiap jabatan..heheheh biar la pekara ni di senyapkan drp pengetahuan umum..

Tanpa Nama berkata...

1 soalan saya.. hanya pasukan beruniform saja ke yg buat kerja & memberi sumbangan kepada negara & masyarakat??????

Tanpa Nama berkata...

senapi berkata...
cadangan ini amat baik. kami 90% PA menyokong penuh langkah boikot semua yang kurang ajar dengan Utusan, siapa yg cuba kritik Utusan bermakna dia hina melayu, mencaci melayu, menyamun melayu, rompak melayu. Siapa yang berkira duit tak mahu naik MAS jelaslah penderhaka parti, negara dan bangsa.

Boikot air asia, boikot semua perniagaan cina, sekolah cina.

Hidup Pak Omar yang faham sokongan rakyat terhadap melayu, BN dan Umno. Minta semua sokong Pak Omar jadi Presiden CUEPACS 10 tahun lagi


Khamis, Mei 23, 2013 10:20:00 PTG

====================

apa barang nak boikot air asia.. kakitangan kerajaan sendiri gred 44 ke bawah disuruh pakai air asia.. mana taknya air asia makin kaya dan mas lingkup...

Tanpa Nama berkata...

Sila baca perlembagaan negara tentang gaji tentera MESTI lebih tinggi dari gaji penjawat awam yang lain.
Soal gaji kakitangan awam yang terlibat dalam penguatkuasaan undang undang seperti polis kastam JPJ PBT Bomba APMM dan yang melibatkan ancaman nyawa perlulah lebih tinggi dari PTD. Itu yang pasti. Sebab PTD ni buat kerja yang semua orang boleh buat.
CUEPACS kena bertugas hal gaji PA yang melibatkan nyawa mereka. Lawan sampai dapat, bukan lawan untuk Presiden naik pangkat,

Tanpa Nama berkata...

Gaji naik, barang naik...
Gaji tk naik, barang naik jugak....
Nk tunggu kerjaan usaha turunkn harga brg, tk nampak lg tanda2....
Tiada pilihan, tuntut jugak naikkan gaji.....
Kalau gaji tk naik, lemas dennn...

Tanpa Nama berkata...

Memang ada pn, kan kerajaan juga yg ajar bab2 mengugut ni.....
Ayah botak, anak pn hampir2 botak juge....

Tanpa Nama berkata...

Guru sekarang, guru dulu jugak yg ajar...

Tanpa Nama berkata...

sebagai contoh : kakitangan bawahan nak naik rm50.... yang atas2 nak naik jugak..tapi bukan rm120 atau rm 300...tapi rm1000....tu yang dinamakan yang kaya makin kaya dan yang miskin makin miskin....benda ni akan berlarutan sampai la yang kaya tu akan bertambah kaya...selagi barisan nasional merintah x ka ada kesudahannya....

Tanpa Nama berkata...

Manusia oh manusia. Semasa belum dpt pekerjaan tetap asyik merungut dan kutuk kerajaan tak adillah, pilih kasihlah dan mcm2. Tapi selepas dpt kerja tetap pula masih kutuk dan tuduh kerajaan tak prihatin kerana tak bagi mereka gaji yg lumayan. Salah siapa sebenanya? Kerajaan atau diri sendiri? Sekolah dan prestasi kerja tak seberapa tapi nak gaji yg luarbiasa. Memang tak masuk akal. Dan yg pasti keinginan manusia tiada hadnya. Biarpun gaji sepuluh ribu ringgit sebulan tapi besok masih melaung buat tuntutan yg tak berpenghujung.

Tanpa Nama berkata...

sokong2.....perlu dipercepat supaya menjadi kenyataan......penambah baikan perlu dibuat selalu mengikut tuntutan kehidupan masa kini....all the best.

Tanpa Nama berkata...

saya cadangkan supaya gaji kakitangn awam naik 300% sepertimana gaji menteri2 sarawak.. Ada setuju?

Tanpa Nama berkata...

tak habis-habis dengan guru menyampah betul...golongan ni la yg paling ramai menentang kerajaan Hang tau

Tanpa Nama berkata...

sudahlah kau org semua, lancau..!!! si omar nie pulak kaki keparat,penipu,penyamun,penjilat dan pencaicai, mane kerajaan ada duit sekarang nie nak naik gaji kau org semua, benci betul aku tgk kau org nie, tak reti bahasa asyik merungut sahaja, bahlollah kau org semua, tak geti bahasa kerajaan tak da duit.. kerajaan begitu komitmen utk menaikan harga barang, menguatkuasakan GST serta menaikkan harga minyak.. barulah boleh dikira nak naik gaji kea, elaun kea dsbnya.. tau tak kau org semua, siapa menentang kerajaan keluarlah kau org semua dari Malaysia nie, pegi mampuslah kau org jadi perlarian..!! ha..!! ha..!!

Tanpa Nama berkata...

Bhs apa ni? Mesti fail BM dulu ni...

Tanpa Nama berkata...

kakitangan awam yang lain x penting ke, kalau nak bagi, bagilah semua, baru adil dan tidak menimbulkan isu, kalau nk bantu sangat semua kakitangan awam bagi je time base 8 tahun pasti semua puas hati

Tanpa Nama berkata...

Kenapa dipertikai keikhlasan seorg guru? Kakitangan lain confirm ikhlas ke? Awak dulu cikgu jg yg ajar di sekolah, jgn kerana nila setitik semua guru disalahkan. Sy seorg guru, setiap hari sy doakan anak2 murid dan anak2 sy menjadi insan yg berguna dan berbakti. Tiada perkara lain lg ke nak dipertikai selain drp keikhlasan seorg guru? Berilah komen yg bijaksana di ruangan ni.

Tanpa Nama berkata...

Saya rasa setiap kakitangan awam memberi perkhidmmatan yang ternilai dalam bidang masing-masing. Adalah sukar dan tidak rasional untuk mengatakan kakitangan awam ini memberi lebih banyak sumbangan daripada kakitangan awam lain. Semua ini bergantung kepada kriteria-kriteria yang ditentukan untuk sesuatu perkhidmatan yang tertentu. Misalnya, kriteria untuk doktor adalah berbeza daripada kriteria yang ditentukan untuk guru. Di sekolah juga susah hendak mengatakan guru "A" lebih banyak membuat sumbangan untuk sekolah kalau dibandingkan dengan guru "B". Mungkin wujud kes yang ketara di mana guru tersebut betul-betul membuat sumbangan yang amat luar biasa. Ada guru yang mementingkan mengajar, ada guru yang mementingkan menyediakan pelbagai jenis soalan yang mencabar untuk meninggikan kefahaman pelajar tentang sesuatu topik, ada guru yang mementingkan memberi kaunseling kepada pelajar yang tidak begitu bertuah dengan harapan dia akan sedar dan mula mementingkan pelajaran dan bertingkah laku yang baik, ada guru yang bersikap "humantarian" juga berdoa untuk kejayaan dan keselamatan murid, sekolah dan juga negara. Oleh itu, kita hendaklah berpandangan jauh dan terbuka daripada terkongkong dalam pemikiran yang sempit iaitu yang ini banyak membuat sumbangan, yang itu patut diberi kenaikan gaji berlipat ganda, yang ini nampak senang dan relak, yang itu nampak kerja berat (tetapi banyak bersembang kosong sahaja), dan sebagainya. Apa yang penting ialah berkhidmat secara jujur untuk nusa dan bangsa berlandaskan nilai-nilai keagamaan atau kebenaran universal (universal truth).

Tanpa Nama berkata...

gaji akan naik,selepas gaji naik minyak akan naik..alasan harga minyak dunia naik,semua barang akan naik..tak pcya tunggu dan lihat..

Tanpa Nama berkata...

Minta elaun rumah je naik,boleh tak?kami meminta ni sebab apa?sebab kami di aku janjikan oleh kerajaan.sehingga sst tidak diisytiharkan selagi itulah kami memohon.so yang dok kutuk kami,jgn ikt suka hati je.kami ada hak melalui cuepacs.masalahnya skrg,cuepacs tak tegas,telus dan adil.ni yang buat kami bengang

Tanpa Nama berkata...

habis yg kami ni study 2 tahun tp level d berikan 17 sama pulak dgn kerani 17 yg tak gi study.. dh 2 kerja mengalahkan bos,gaji x setaraf dgn kerja yg dilakukan... KKM..

Tanpa Nama berkata...

Tk percaya........
Gaji tak naik, minyak akan naik....

Tanpa Nama berkata...

Tentang kerajaan, tangkap je....sumbat dalam jil....baru dio org reti. Kalau tak pon, kurung kt pulau....
Tentang BN, tok leh buat apo lerrr tuan...

Tanpa Nama berkata...

naik kan semua la elaun atau gaji penjawat awam,badan uniform mcm polis n askar da bape kali naik. yg PA plak dok menungu bulan jatuh ke riba,pak omar plak dok sokong badan uniform.cukup2 la polis n askar tu.bag chance kat penjawat awam yg lain.. yg x nk gaji naik tu dok diam2 x payah komen.barang keperluan semakin mahal skg.itu ini sume pkai duit,bukan pakai air liur.. bukan nk ttg krajaan tp pandangan. yg x setuju tu jgn jd bangang nk protest je!lebih baik dok diam!!

Tanpa Nama berkata...

bank dunia akan beri kenaikan gaji PA tungguuuu...

Tanpa Nama berkata...

naik gaji nanti dulu,cincin baru 2013 tak beli lagi..

Tanpa Nama berkata...

blogpbt.blogspot.com

utk pihak berkuasa tempatan

Tanpa Nama berkata...

Contoh kalau peg kesalmatan dapat mematahkan musuh terus naik gaji, dapat sembuh org sakit hiv dll doktor naik gaji, peratus lulus tinggi cikgu naik gaji, kutip hasil banyak kastam naik gaji .. baguslah tu

Tanpa Nama berkata...

ada jg pnjawat awm bg gred bawahan yg buat pjj di ipta mahupun ipts untk mndptkn degree diploma spnjang berkhidmat.. Ini adalah bertujuan memajukn diri utk mengubah kehidupannya.. walaupun PA dh dpt segulung ijazah khasnya, namun semua peringkat sperti ujian saringan, PPIB telah melepasi dgn jayanya.. TETAPI, apabila peringkat temuduga mereka gagal.. KENAPA?? adakah pihak atasan mmpunyai kroni nyer sendiri????? bg yg berusaha belajar dgn komitmen keluarga , ank n sbgainya berhempas pulas utk berjaya..pihak pengurusan x amik berat langsung.. bglah n terimalah mereka ini utk mnjawat jwtn yg lbh tinggi!!!! bukan tgk skt rendah shj d bwh 93%!!!! mereka ini ingin berubah utk keluarganya jg..

Tanpa Nama berkata...

sape yg kerja kraja an takde org dalam brmakna tiadalah kenaikan pangkat..,di situ pun dah nampak tak adilnya..,itulah pengal laman..ku

Tanpa Nama berkata...

banyak songeh....buat la sndri...

Tanpa Nama berkata...

woi omar babi kau letak la jawatan,apo kau ingat kami yg bekerja dihospital ni takde risiko ke,kena ambik pesakit yg teruk,xcident,apo punya sial kau ni,nak berckp tgk la skt,kami ppk gred u3 kau tknk pandang,tgu kau nak mati atau keluarga kau xcident nti kau tau la akibat perbuatan kau ni.cilako kau semua

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS menyebbkan perpecahan sesama Penjawat Awam disebbkan ketidak puasan hati & mematikan hati Penjawat Awam itu sendiri .

Tanpa Nama berkata...

saya setuju kerana ramai pegawai imigresen yang bergraduan dengan ijazah tetapi malang menikmati gaji rendan.kerja yang bahaya, berat serta selepas bekerja 20 tahun masih mendapat gaji rendah berbanding kastam dan sektor lain. graduan tetapi tidak nikmati gred 41 dan keatas.

Tanpa Nama berkata...

kami sokong 100%, PRU-14, kita tukar kerajaan baru, PR ke putrajaya..

Tanpa Nama berkata...

saya tak kisah kalau mereka nak naikan gaji elaun badan beruniform, tapi tolong lah tepati janji mu dulu untuk menyelaraskan elaun rumah yang diwawarkan...

Tanpa Nama berkata...

Semua penjawat awam kena pakai uniform, bagi semua dapat naik gaji, uniform macam pengakap pun okey jugak, boleh bukak khemah dalam pejabat terus...

Tanpa Nama berkata...

biasalah kita staf pelaksana ni mcm kain buruk...pegawai duduk hotel boleh dapat bilik seorang satu (utk bwk anak bini), staf tak boleh sbb tu kena kongsi2..elaun makan pegawai tinggi sbb mkn beras mahal (takut otak lembap kalau mkn beras murah), elaun makan staf tak payah byk2 sbb tak menyumbang ape2 pun...staf pelaksana akan sentiasa 2nd gred dan tidak selayak pegawai...dulu, kini dan selamanya...
keadilan hanya akan ada di Hari Pengbalasan saja nanti...

Tanpa Nama berkata...

untungnya orang beruniform ... yang uniform kat kementerian kesihatan tak da ka ... mcm di anak tiri pula yang dari kementerian kesihatan ...

Tanpa Nama berkata...

Betul selaraskan elaun.kami minta tak byk sekepala dalam 2 - 3 rts jadilah.kami tahu kerajaan pun x ada duit.naikkan lah elaun apa apa.asal lepas duit minyak/duit bil/duit brg dapur/duit susu anak/duit tambng teksi atau apa apa

Tanpa Nama berkata...

Dah muak aku dengar semua nie... tapi apa pun tak ada.... mcm hampeh
-Minyak Hangin-

Tanpa Nama berkata...

abis staff JKM x nampak ker?..yg buat bayaran rumah ke rumah?..x bahaya ker?..bukan sume masuk bank...

Tanpa Nama berkata...

Apa-apa pun aku nak ketawa dulu..... ..haa...haaa..hii..hiii..haaaa.....huwahaaaahhhhhh......hahahaaa....
sampai lari bilik air geli nak terkencing. Apalah nak jadi dengan Pak Omar O aku ni. Nak suruh boikot Air Asia buat apa. Kalau ikutkan kami semua penjawat awam nak boikot MAS sebab tak mesra duit penumpang. Tiket tetap mahal dan tak sehebat Air Asia. Aku ni bulan Jun nak terbang ke Sarawak nak tahu cerita. Mas masih ada tiket, tapi dalam talian dah tak ada kononnya dah habis ditempah. Tapi bila pergi ejen tiket MAS masih ada lagi. Tapi harganya rm300 lebih mahal dari Air Asia baru rm528.00 sahaja. Jadi orang yang kata Air Asia buruk dan difitnah macam itu dan ini memanglah nyata kurang bijak. Disini aku cabar Cuepacs buatlah sesuatu supaya MAS boleh bagi tambang murah pada semua penjawat awam. Kelas ekonomi KLIA - Kuching buatlah harga rm250.00 pergi/balik boleh tak. Cuepacs jangan hanya buat resolusi tapi tak ada apa-apa komitmen pun untuk bantu kami penjawat awam supaya melanggan
Mas( Malindo & Firefly ). Kalau Air Asia boleh bagi tambang rm100.00 KLIA - Kuching, tentulah MAS boleh bagi lebih murah sebab sudah dapat suntikan dana & modal dari kerajaan sebagai GLC Kerajaan.
Ironiknya baru2 ini semasa Operasi Daulat di Lahad Datu Sabah, syarikat Air Asia lebih berjiwa patriotik berbanding Mas. Tahu menilai keadaan berbanding Mas.
Pak Omar saya nasihatkan sebelum buat apa2 kenyataan mintalah dulu nasihat dari yang pakar.
Terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

saya setuju kerana ramai pegawai imigresen yang bergraduan dengan ijazah tetapi malang menikmati gaji rendan.kerja yang bahaya, berat serta selepas bekerja 20 tahun masih mendapat gaji rendah berbanding kastam dan sektor lain. graduan tetapi tidak nikmati gred 41 dan keatas.

Ahad, Mei 26, 2013 11:34:00 PTG

------------------------

dan yang paling malang sekali adalah penguasa imigresen takkan dapat jadi ketua pengarah imigresen, pengarah negeri, sebab dah disapu oleh parasit tahap dewa a.k.a. PTD. kah kah kah

TUKANG K2 R11 berkata...

cuepacs ni sepatutnya tengok berapa ramai kakitangan pelaksana yang mempunyai kelulusan lebih tinggi. yang ni patut diperjuangkan supaya DIPERMUDAHKAN, diulang, DIPERMUDAHKAN untuk kenaikan ke kumpulan P&P.

tapi yang sibuk diperjuangkan adalah kumpulan tertentu, lepastu naik gaji, naik elaun.

berfikir la sikit diluar kotak. zaman sekarang ni zaman pengetahuan. takkan selama-lamanya nak guna pakai konsep kipas dan jilat?

Tanpa Nama berkata...

kerajaan sekarang ni penipu ,sekarang minta tolong sama yusuf kala babi lagi apa macam cerita babi najip

Tanpa Nama berkata...

Kalau kita bersyukur dan bertambah syukur dengan rezeki Allah yang diberikan kepada kita dan disertakan dengan perkara-perkara perbuatan tanda bersyukurnya kita dengan rezeki diberikan dan merasa cukup rezeki yang diberikan............Allah itu Maha Pemurah dan Maha Kaya, maka dengan itu Allah akan menambahkan lagi rezeki kita sekalian.......itulah kita semua kena bersyukur.............
Bersyukur dan Bersabar itu adalah perkara yang disukai oleh Allah s.w.t

Tanpa Nama berkata...

bila dapat, siapa yang bersyukur dengan apa yang ada. Siapa yang bersyukur maka akan diberikan nikmat dan nikmat lagi, jangan ingat rezeki itu, cuma dari wang ringgit saja, tapi kesihatan juga adalah rezeki dari allah. Kalau kita kena sakit, kita nak sihat, walaupun seluruh harta kita diperlukan untuk menyembuhkan penyakit itu.akan kita berikan, sungguh besar nikmat kesihatan tersebut.

Tanpa Nama berkata...

dah mula dah sikap dengki mendengki ! Macamanan PA nak maju kalau dengki camni ! Ini mesti geng kerani ni !

Tanpa Nama berkata...

jawatan kerani patut diganti dengan jawatan guru..

Tanpa Nama berkata...

BEST LA JOIN UNIT BERUNIFORM NIE...
DAH LA GAJI BESOR...BULAN2 DUIT KOPI PULUH2 RIBU...PANGKAT ADA..KUASA ADA...MMMMM...AKU NAK MOHON MASUK PDRM LA...

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia

Alhamdulillah dan syukur kepada kehadrat Allah SWT kerana hasil usaha dan penat lelah dalam PRU13 beroleh kemenangan jua 3-0. Begitu menakjudkan setiap strategi dan perancangan semuanya mengdatangkan hasil dan malah disaat akhir sekalipun tak disangka kerana dlm meeting mereka mahukan saya dijadikan benteng terakhir dalam menentukankan kejayaan UMNO.

Seperti tak diduga terpaksa hadapi ketua PAS dan timbalannya dalam polling counting. Sekali lagi pentingnya strategi ilmu amat berguna sekali.

Bagi pendapat saya seharusnya kajian menyuluruh dan kenaikan setiap Gred tak kira beruniform atau tidak kerana semuanya memberi ransangan dan bermain peranan dalam memertabatkan keutuhan ekonomi, bangsa dan negara kita.

Salam hamba flower

Tanpa Nama berkata...

BALIK KEPADA MANIFESTO BN KALAU MENANG PRU13.....KENAIKAN PANGKAT SEGERA KEPADA 420,000 ORANG GURU....MANA DIA?
*********************************
haha guru pun kene juga kadang-kadanngg!!!

Tanpa Nama berkata...

Tok Oma pesden kupek ni bukan cerdik pun, sekolah pun setakat spm saja, kalau cerdik tak payah minta banyak2, minta kerajaan hapuskan interest 4% utk pinjaman perumahan, cuma kenakan bayaran proses katakan 10k dicampurkan sekali dengan pinjaman, katakan kita pinjam 200k, jadi kita kena bayar 210k saja umtuk 20 tahun katakan, berbanding dengan sekarang kita pinjam 200k tapi jika 20 tahun x 4% dah jadi 80% lebih iaitu 160k kita kena bayar 360 ribu (lebi kurang ) dalam 20 tahun.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
ada jg pnjawat awm bg gred bawahan yg buat pjj di ipta mahupun ipts untk mndptkn degree diploma spnjang berkhidmat.. Ini adalah bertujuan memajukn diri utk mengubah kehidupannya.. walaupun PA dh dpt segulung ijazah khasnya, namun semua peringkat sperti ujian saringan, PPIB telah melepasi dgn jayanya.. TETAPI, apabila peringkat temuduga mereka gagal.. KENAPA?? adakah pihak atasan mmpunyai kroni nyer sendiri????? bg yg berusaha belajar dgn komitmen keluarga , ank n sbgainya berhempas pulas utk berjaya..pihak pengurusan x amik berat langsung.. bglah n terimalah mereka ini utk mnjawat jwtn yg lbh tinggi!!!! bukan tgk skt rendah shj d bwh 93%!!!! mereka ini ingin berubah utk keluarganya jg..

Ahad, Mei 26, 2013 1:46:00 PG
---------------------------------
Saya sokong tapi stengah tu dapat pointer kurang bagus (bawah 3 point)SPA tak akan pertimbangkan kerana ramai lagi fresh graduate takder kerja yang dapat 4 flag bagi la dia orang pluang.

Tanpa Nama berkata...

tp guru dulu x ajar guru sekarang jd kurang ajar...@ guru skrg dh terlebih ajar........

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih Cuepacs kerana sentiasa berusaha untuk kebajikan kakitangan awam. Tapi kalau boleh jangan lupa staf di Gred N22. Staf di Gred N17/W17 boleh naik Gred 22 secara KUP. Yang ketinggalan Gred 22. Yang KUP dah melintasi kami dan ada yang besar kepala pulak kerana menganggap setaraf. Tolong fikir-fikirkan ye Dato,.

Tanpa Nama berkata...

BALIK KEPADA MANIFESTO BN KALAU MENANG PRU13.....KENAIKAN PANGKAT SEGERA KEPADA 420,000 ORANG GURU....MANA DIA?
*********************************
haha guru pun kene juga kadang-kadanngg!!!
____________________________________
ITU SEBAB 80% GURU DAH PANGKAH PKR AWAL2...SEBAB TAU JANJI TAK DITEPATI...YANG HANGPA PANGKA BN SEBAB HARGA KETA NAK TURUN...MANA DIA?...2017 WEI....MASA TU HARGA KETA TURUN 50% PUN TAK GUNA...INFLASI DAH LAGI TINGGI...DENGAN GST LAGI...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Terima kasih Cuepacs kerana sentiasa berusaha untuk kebajikan kakitangan awam. Tapi kalau boleh jangan lupa staf di Gred N22. Staf di Gred N17/W17 boleh naik Gred 22 secara KUP. Yang ketinggalan Gred 22. Yang KUP dah melintasi kami dan ada yang besar kepala pulak kerana menganggap setaraf. Tolong fikir-fikirkan ye Dato,.
..................................
Gred 22 akan dapat naik ke gred 26 selepas genap 20 bertugas !

Bila nak dilaksanakan tak tau lagi !?

Tanpa Nama berkata...

Air Asia X bukan Parti Pembangkang ?

Jangan Boikot ?

Ayah Su berkata...

Setuju...patutnya semua hak kakikatangan awam dan bukan hanya utk jabatan tertentu. Kerana pilih bulu la isu tuntut menuntut nie x pernah habis. Cuba semua dpt hak samarata kan senang.

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih Cuepacs kerana sentiasa berusaha untuk kebajikan kakitangan awam. Tapi kalau boleh jangan lupa staf di Gred N22. Staf di Gred N17/W17 boleh naik Gred 22 secara KUP. Yang ketinggalan Gred 22. Yang KUP dah melintasi kami dan ada yang besar kepala pulak kerana menganggap setaraf. Tolong fikir-fikirkan ye Dato,.
..................................
Gred 22 akan dapat naik ke gred 26 selepas genap 20 bertugas !

Bila nak dilaksanakan tak tau lagi !?
..................................
Inilah dasar otak udang JPA PTD yang kononnya perfek, hebat dan bergaya..KUP kumpulan sokongan ni 13-15 tahun skrg.Betapa rugi kumpulan sokongan terdahulu,paling kurang 20 tahun baru boleh naik pangkat dari gred 17 ke 22.Banyak rugi dari segi kenaikan gaji.Sampai sekarang,ada yang lama sangat gred 22 masih statik tidak bergerak ke gred 26 walaupun tiap tahun prestasi cemerlang.Tunggu mau pencen saja lah.JPA PTD dan pembuat dasar lainnya hanya jaga periuk nasik sendiri,mudah naik pangkat atau naik gaji ribu-ribu.Ini semua poyoooo.

Tanpa Nama berkata...

salam...

untuk kakitangan beruniform..jangan lupa juga fokus kepada anggota yang berjawatan Pengawal Keselamatan Gred KP11, pembantu keselamatan KP17 dan sebagainya...kami pun pakai uniform juga..berhadapan dengan risiko juga.. perlu diselaraskan kepentingannya...

Tanpa Nama berkata...

samalah dgn kami,Gred U3...x de pon orang nk membela nasib kami,gred tukang masak dah naik ke 17..sedangkan kami masih ti takok lame...erm..."ape lah nasib...,ada persatuan ...tido jew...,tiap2 bln potong duit gaji...tapi same jew...sampai bila nk mcm ini...NEXT time...ada masa lg..jaga2...PRU-14

Tanpa Nama berkata...

4 tahun lepas menteri KDN berjanji untuk transformasi jabatan imigresen? harap yang baru ni tak menabur janji lagi...dan nak masuk 5 tahun takkan dok kaji lagi...

Tanpa Nama berkata...

oiii di sibuk tanya manifesto BN pe ke jadahnya??manifesto PR yg hampa buat satu benda pn x nmpk pa citer???puiiii...hampa layak dok setakat tu ja la, bangkang kuat sgt..tang nk naik gaji melalak mcm anjing..haik tuihhhh!!!

Tanpa Nama berkata...

KP11 bila nak upgrade ke KP17?????

Tanpa Nama berkata...

Sewa rmh rm500.kereta rm500.bil elektrik / air rm160.susu anak rm200.barang makan rm200. Gaji PA yg ini bru rm1400,nak simpan brapa sebulan???

Tanpa Nama berkata...

Maaf saya nak ulas sikit,baru kali ni ada yang memandang gaji bomba. Cuepacs bukan hanya memandang uniform tapi kini ia memandang semua Jabatan untuk memperjuangkan gaji yang lebih tinggi. Cuba yang komen tu kaji gaji bomba dulu....

Tanpa Nama berkata...

Pengawal Keselamatan KP11 ( Polis Bantuan ), Seperti tiada pembelaan dari mana-mana pihak, ibarat penyapu buruk, pohon semua agensi kerajaan bersatu bagi menubuhkan Persatuan Kebajikan Pengawal Keselamatan supaya dapat bersatu bagi membela kebajikan bersama.

Tanpa Nama berkata...

Kami pengawal kp11 slalu diketepikan sblum ni gred 11 dijumutkan dan dinaikan ke gred17 kenapa kami tidak terlibat akan dtg gred pemandu dan pap akan dinaikan jika berkelayakan pmr kenapa kami masih ditakuk lama sedangkn kebanyakan pekerja gred kp11 mempunyai kelayakan spm dan pengambilan pengawal keselamatan melalui SPA menetapkan syarat klayakan spm..kami perlukan penjelasan dan pembelaan

Tanpa Nama berkata...

pem.penyediaan mknan gred n17...sy dgn dukacitanye igin bgtw yg gred n17 ini utk pem.pnyediaan mknan bkn semua yg dpt...n msih ada yg gred n1...masa pnerimaan bkje amek drjah 6...n npew skg perlu d amek kira spm...n bkn nye xleh...tp npew x di selaras kn dlu semua yg ada...klu nk amek spm amek yg pgmbilan jwtan yg bru mcm ppk...selaras semua...bru adil...kje bbelas thun...tp last2 kne kuar dri pepm...mcm mne nie..??? ini mmg x adil...yg bru di hargai yg lama di buang bgtu sje...mmg la skg zmn it...tp agak2 la...kje nk sama...fkir2 la sikit ngn org yg x berpelajaran....

Tanpa Nama berkata...

semua jabatan penting..cikgu penting,polis penting,bomba,hospital..jadi naikkan gaji sama rata..smua dpt merasa kenaikkan

Tanpa Nama berkata...

masuk rekrut dulu br tau bro layak atau tdk bdn beruniform ini d perjuangkan..

Tanpa Nama berkata...

sokong 100%

Azmi Johar berkata...

Dgr dah lulus hehe

Azmi Johar berkata...

Maksud pasukan berunifom ni adalah sebelom menjawat jawatan tu..mereka wajib menjalani latihan rekrut..bukan pakaian semasa bertugas

Sherly Anne berkata...

masuk rekrut dulu br tau bro layak atau tdk bdn beruniform ini d perjuangkan..

Selasa, Disember 03, 2013 8:15:00 PTG
—---------------------------------------------------------
Sokong 100%
Bukan senang nak masuk pasukan beruniform,
Da lulus ujian lisan/ ujian fizikal/ baru layak masuk rekrut. Semasa rekrut pula,,, banyak anggota yg tidak tahan dengan latihan yg diberikan. Dalam 100 anggota yg menjalani latihan kebombaan. Hanya 45 ke 50 anggota sahaja yang berjaya melepasi. Sebab itu la Cuepacs memberi cadangan supaya semua anggota beruniform di naikkan gaji atau gred. Hanya anggota yang mempunyai kekuatan mental sahaja yg akan berjaya. Kalu anggota yg suka iri hati/cemburu/dengki/ saya yakin dan pasti anggota tersebut tidak dapat menamatkan latihan yg diberikan.sekaligus tidak dapat menyandang pangkat pegawai bomba gred kb17.
((Pasukan B balai bomba Jalan Hang tuah))
Yang benar
(007)