SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PENJAWAT AWAM TIANG SERI NEGARA

20 Mei 2013

NIKMATI FAEDAH BARU: CUEPACS

Utusan Malaysia

Oleh Mohd Roji Kawi




Sibu: Kakitangan awam dijangka menikmati beberapa faedah baru yang lebih baik selepas permohonan Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) mendapat perhatian serius Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Timbalan Presiden II CUEPACS, Zainal Ismail, berkata antara keperluan utama yang mereka minta ialah kenaikan kadar elaun perumahan, elaun sara hidup serta kajian
semula kemudahan pembelian rumah. 
 
Beliau berkata, difahamkan Perdana Menteri sudah meneliti permohonan CUEPACS itu dan dijangka membuat pengumuman mengenainya tidak lama lagi.


Elaun perumahan

Kita sudah lama memperjuangkan elaun perumahan yang kini berjumlah RM180. Jumlah elaun perumahan yang kita terima sekarang terlalu kecil dan mahu ia diselaraskan menjadi RM450.

Perdana Menteri sudah mempertimbangkan secara serius permohonan kita itu kerana beliau juga mengutamakan isu kebajikan kakitangan awam, katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada Majlis Makan Malam Hari Pekerja 2013 anjuran Kesatuan Pekerja, Lembaga Air Sibu (SWB), malam kelmarin.
Turut hadir, Pengurus Besar SWB, Daniel Wong Park Ing dan Presiden Kesatuan Pekerja SWB, Mohd Zainoren Arshad.

TIMB. PRESIDEN II Zainal berkata, CUEPACS juga mahu elaun sara hidup atau COLA diselaraskan.

113 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

benar kah sik tok? nang ado? bilo nak ngumum nya tek pok?

Tanpa Nama berkata...

Tapi saya dengar syarat baru ialah ia hanya layak diberi kepada yang benar2 menyewa rumah, tak macam sekarang diam rumah sendiri masih layak. Dan yang diam rumah sendiri yang dah dapat rm180.00 tu akan kehilangan bantuan tersebut. Yang layak hanya untuk yang benar-benar menyewa sahaja.

Tanpa Nama berkata...

Wujudkan elaun bandaraya@elaun metropolitan sama mcm elaun pedalaman yg sudah dpt jika brtugas d pdlaman.sape sape nak merasa peritnya kos hidup@sewa umah di bandar besar,silala minta pindah ke kota raya..sewa rumah lebih dari separuh dari gaji .beruntnglah sape sape pstng kat k.slngor,marang,k.lpis,kota tinggi,hatta bukit mertajam sekalipun..tak setnggi. Lembh klang.

Tanpa Nama berkata...

apa barang sabah & sarawak tak dapat elaun cola....????? nampak sangat ada diskriminasi dengan PA sabah & sarawakkkkkkkkkk......nampak sangat ada diskriminasi kepada PA sabah & sarawakkkkkkkkkk....

Tanpa Nama berkata...

gaji pun tak diperbetulkan lagi... takde nampak perjuangan... pekeliling untuk bulan 7 pun takde... agak2 dilupakan kot....

Tanpa Nama berkata...

Harap betullah. Jangan sampai masa yang ditunggu nanti, jawapannya "akan dikaji" dan " ikut kemampuan kerajaan".

Tanpa Nama berkata...

cuepacs ni menyalak jer lebih. isi hampas. tak caya... korang tengok jer la nanti. jangan berharap sangat dgn salakan ceupacs ni.

Tanpa Nama berkata...

ceupacs ni banyak kuah daripada isi..

Tanpa Nama berkata...

lancau..!!setakat elaun bukan boleh di bawa ke pencen, itu pun belum tentu dapat, entah ada ke tak..!! butoh sekali lagi buat cuepacs..

Tanpa Nama berkata...

kadar elaun wilayah sangat tidak adil kepada penduduk sabah & sarawak krn semakin tinggi gaji pokok, semakin rendahlah kadar elaun wilayah.. sepatutnya ianya dikekalkan 25%...

Tanpa Nama berkata...

Kau maki hamun pung pang pung pang..tapi yang bg respon paling cepat kau jugak.apa punya turrr....

Tanpa Nama berkata...

PM yang dihormati, mintak tolong sangat-sangat agar jangan bagi lagi elaun atau kenaikan gaji bagi penjawat awam.

Saya cukup-cukup terkilan dan kesal yang amat sangat. Jika bagi, isteri sangat akan belanja lagi boros sampai lupa dunia.

Saya rasa sudah cukup dengan apa yang ada sekarang.

-Abang Mat pesara Risda

Tanpa Nama berkata...

Kenaikan elaun ni masih lagi di peringkat kajian atau masih lagi dalam proses perbincangan. Kalau setakat kajian dan perbincangan memang takkan ke mana. Sekarang ni, apa yang kita mahukan ialah PELAKSANAAN. Ingat, janji wajib ditepati.

Tanpa Nama berkata...

Elaun perumahan dan elaun cola wajar diselaraskan. PA yang tinggal di kawasan luar bandar juga merasai beban kenaikan kos sara hidup seharian. Kedai Rakyat tidak dibina di kawasan pedalaman. Malah bekalan barangan runcit juga dibeli di bandar yang tinggi harganya. Kos pembelian yang tinggi akan ditambah pula dengan kos pengangkutan apabila barangan itu hendak dibawa ke rumah. Oleh itu,PA yang tinggal di luar bandar dan pedalaman juga merasai bebanan kenaikan kos sara hidup sama seperti di bandar.

Tanpa Nama berkata...

Cuepacs ini ada kala membantu ada kala menjahanankan keutuhan kakitangan kerajaan..cola,elaun perumahan dan macam2 elaun tak boleh diselaraskan.Ini harus ikut kelulusan dan tangga gaji masing2...sebab jika diseleraskan akan ada rasa ketidak puasan 1.4 juta kakitangan awam ...Harus dipikirkan dan bukannya kerajaan kita sekarang banyak hutang,jadi kita harus buat kenaikan ikut kemampuan kerajaan serta ekonomi negara...Kenaikan WAJIB tapi harus ikut Tangga gaji dan kelulusan itu adalah yang WAJAR dan tak boleh disamakan dengan pendidikan tinggi ,rendah dan elaun seberang laut.Harus di ingat kerajaan akan mengikut laluan dan cara yang betul agar tidak bercanggah satu hari nanti.Takut nanti ada isu berbangkit yang besar seperti yang berpendidikan tinggi sama sahaja denga n yg berpendidikan rendah yang tak mau belajar dulu2...ini akan jadi isu besar kerana yang bertungkus lumus belajar harus di beri atas kelayakan dan usaha mereka mentakbir dan mencetus ekonomi negara dan pada yang berpendidikan rendah juga harus diberi mengikut kelulusan dan bukannya semua sama..IJAZAH DAN SPM gaji dan elaun di beri sama BOLEH? jika boleh ramailah yang tak mau belajar sampai ke menara gading ..jadi WAJIB ada kenaikan elaun tapi ikutlah landasan yang betul ,takut nanti tahun ini BN memerintah negara dan 5 tahun dari sekarang boleh jadi macam2 kerana ini...Yang pandai2 ini mereka mempunyai pandangan dan kelayakan yang berbeza..Jadi pikir2kan dan saya sokong apa yg cuepacs buat cuma biarlah BETUL...sekian thanks u

Tanpa Nama berkata...

tumpang iklan ye..
Masalah Jerawat dan Jeragat? Dapatkan sabun VCO+Bird's Nest

http://beaumatch.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

Apa salahnya elaun perumahan dan cola diselaraskan untuk semua gred. Adakah semua harga rumah dijual mengikut gred jawatan? Adakah barang2 runcit dijual memgikut gred jawatan? Adakah kakitangan gred rendah diberi diskaun ketika membeli keperluan harian? Bagi saya, adillah tu sebab PA gred 41 ke atas mendapat gaji lebih tinggi dari kakitangan gred rendah. Tak timbul langsung persoalan tentang kelulusan.

Tanpa Nama berkata...

Elok diumumkan dengan cepat sebab sudah lama dikaji benda ni...Pemberian BRIM tiada pun kajian yang dibuat.

Tanpa Nama berkata...

Yes i setuju dengan abg yg memberi pendapat ini.Cuepacs ini dah macam mengugut kerajaan pula,ini salah...Cuepacs sebagai org tengah sepatutnya memberi pandangan dan pendapat yg bernas utk membantu kakitangan awam bukan itu ini sana situ...Ini agenda asik pekerja kontrak,isu elaun dan macam2 yg tak munusabah pula..Sepatutnya selesaikan kakitangan awam dahulu dengan kemaskini garis atau tangga gaji kakitangan kerajaan yang masih tak betul2 dari tahun 2012 hingga kini..Banyak aduan dari kakitangan awam yg dipertikaikan dari segi tangga gaji mereka oleh pihak yg berwajib meneliti dan mengemaskini secepat mungkin isu ini dan menyusun semula tangga gaji yg terbaik dan adil utk semua pihak..Ini sekarang hdk selaraskan elaun ,jika boleh cuepacs hdk semua gaji dan elaun sama sahaja..sebagai contohlah..Mana boleh cam tu!!!...yg berkhidmat 10 tahun gaji lebih rendah dari yg berkhidmat 9 dan 8 tahun BAGAIMANA ??? cuba bayangkan yg berkhidmat 8 tahun beza hanya sikit sahaja dan yg berkhidmat 9 tahun beza lebih dari yg berkhidmat 10 tahun....Cuba bayangkan inikah dinamakan PANDAI MENGIRA ???apa pihak atasan BUAT ??? Tolong segerakan masaalah ramai kakitangan awam dahulu yang ketara dengan sistem gaji yg tak betul ini barulah pandagan ke arah lain pula selepas selesai satu persatu...

Tanpa Nama berkata...

PM yang dihormati, mintak tolong sangat-sangat agar jangan bagi lagi elaun atau kenaikan gaji bagi penjawat awam.

Saya cukup-cukup terkilan dan kesal yang amat sangat. Jika bagi, isteri sangat akan belanja lagi boros sampai lupa dunia.

Saya rasa sudah cukup dengan apa yang ada sekarang.

-Abang Mat pesara Risda

Selasa, Mei 21, 2013 12:12:00 PG
-----------------------------------
isteri kau memang x guna punya orang..kasi kawin sama saya..insyallah kau selamaaatt..story by ali baba bujang lapok..

Tanpa Nama berkata...

Ada juga idea yg tak fikir bila berkata2.Memang harga rumah tak sama ,sebab ikut kemampuan jika hdk beli.Ukur baju di badan sendiri baru tahu.Ukur kelulusan utk berkata2.Jika hdk beli barang di kedai pun jika ada lebih duit beli,jika tiada berjimat2lah.Itu yg betul.Jika hdk lebih belajar kena lebihlah baru dapat lebih.Duit memang tak pernah cukut tapi ilmu penting utk menilai diri kita,jgn hdk samakan org yang pandai dan org yang tak pandai.Manusia sama sahaja susah dan senang,tapi yg lebih kerana mereka berusaha lebih yg kurang kena menerima hakikatnya dan berusaha utk mendapat lebih lagi ...ini hanya pandangan sahaja .

Tanpa Nama berkata...

Sekarang ni mana ada harga rumah bawah RM200,000. Berapa lama PA gred rendah harus menunggu supaya layak membuat potongan rumah?

Tanpa Nama berkata...

naik meloya aku dgn kupek niii...habuk pun x ada ..buat abis duit aku potong yuran... hasilnya hampasss

Tanpa Nama berkata...

semua orang bayar sewa, bayar kereta, makan minum, beli barang, rawatan, minyak semua sama..tak ada beza gred tinggi n rendah...jd sepatutnya semua elaun antaranya ITKA, COLA, ITP patut selaraskan semua gred jawatan....
kenapa perlu bagi elaun ikut gred sedangkan beli rumah harga tak ikut gred pun...orang2 yg gred tinggi tu jgn bangga sgt nk duduk rumah mewah...
cukup la sekadar gaji pokok yg membezakan antara gred tu..

Tanpa Nama berkata...

xpyh la cuepacs nk bong bang bom bang .. biar kerajaan je yg ckp benda2 ni . statment hangpa ni kekadang melingkupkan kerajaan tabur kata2 manis .. bila xdpt kerajaan yg kena dulu .. bebal la ko ni omar .. cuba ckp permintaan atau permohonan bukan benda2 yg xpasti lg kerajaan bg .. ckp bedetum2 ..

Tanpa Nama berkata...

kenaikan elaun seharus mengikut kelulusan dan gred....dan tengok kewangan kerajaan.....x kan gred 44 sama elaun rumah gred 17...mcm 2 x payah blaja...kena adil kalo naik rm 50....setiap gred naik 50...pada pandangan saya...

cikgu k berkata...

pada hemat saya, perkara paling penting dipercepatkan pekeliling berkiatan KGT untuk Julai TAHUN 2013 ini,kalau yang itu ditepati, InsyaAllah perkara lain mungkin ada kebenarannya.

Tanpa Nama berkata...

MP nak naik gaji&elaun 50% tak lama lagi.
Engkau orang PA gigit jari lah, terutama kumpulan sokongan.

Tanpa Nama berkata...

wah MP nk naik gaji? i loiiikee!!!! org kaya bertambah lah kaya lagi..hehehe

Tanpa Nama berkata...

Kupek cari nahas, baru serah pm kata akan kita timbang......dh umum mcm dh dapt...
Leps tu habuk......mslh

Tanpa Nama berkata...

JADUAL GAJI BARU PN TK KELUAR2.....APO KONO JANG....

Tanpa Nama berkata...

Sepatutnya gov harus selaraskan elaun tak kira gred. Kalu nak tahu ramai kerani atau pem. Pej ada ijazah tp x dpt peluang masuk jd peg. Jd kena paham la bkn x belajar ok. Kami pun ada hutang ptptn dan mara harus dbyar. Mgkin gov ambik peg yg bkn first class pun jd peg. Scara rawak je ambik.

Tanpa Nama berkata...

Letih menunggu gaji yang diselaraskan untuk kakitangan Awam tiada apa yang untung bila gaji naik barang2pun turut naik sedangkan kenaikan ones a bluemoon. Buat masa ini juga kakitangan keselamatan yang banyak kelebihannya, apa tidaknya gaji, elaun itu elaun ini dapat , gredpun naik dah sama PPT sedangkan kakitang awam dah hampir 30 tahun berkhidmatpun tidak merasai dihargai satu pingatpun takde macam ni ke yang dikatakan adil?

Tanpa Nama berkata...

Untuk Abang Mat RISDA,

Janganlah macam tu bro awak tu dah pencen lama, belanja dullu masa kau kerja sikit lani dah naik bagi nak rak, gaji naik sikit menyalak kuat mamakpun naik harga sedangkan dia orang tu entah bayar incometax ke tak, yang kena bayar Kakitang Awam juga, Kau cemburu ke? dengan kenaikan ciput tu je, cuba kau tenguk Tentera perang sikit je bagi nah macam2, CUEPACS? huh betul cam kawan2 lain dok cakap menyalak macam anjing, Peresiden dia ha, bagi je Datok diamlah nyalak

Tanpa Nama berkata...

Elaun mestilah disesuaikan dengan kos semasa dan bukan bersandarkan kepada gred.

Sebagai contoh : Elaun Rumah RM180.00

Adakah sewa rumah sekarang = RM180/bulan ?
atau
Adakah bayaran bulanan perumahan = RM180/bulan ?

Kalau nak ikut ukur baju di badan sendiri, alamat sampai pencen ler menyewa dan tak dapat memiliki rumah sendiri. Bayangkan kalau ikut ukuran sendiri ITP RM180 bersamaan dengan menyewa sebuah reban ayam pada masa sekarang. Sudah berapa lama ITP tidak disemak semula?

Tanpa Nama berkata...

Kenapa pulak nk beza2kan elaun sewa rumah pd yg ada ijazah ada spm. Org ada spm sewa kandang lembu ke atau rumah setinggan tp org ada ijazah sewa kondo ke. Pikir la berapa ramai dah org ada ijazah tp keja kerani atau pem.pej sb x ada kekosongan. Lgpun pengambilan peg dlm gov bkn pd CGPA tp pd ambilan nasib baik je. Jd mereka yg keja jd peg jgn berlagak sgt. Bkn awak je kena byr PTPTN okey.

Tanpa Nama berkata...

Wei President Kopek kau beritau pada PM betapa setianya kakitangan AWAM ha BN menang jugak kat Putrajaya, cuba dia tinjau kat Lumut dgn PD sape yang bagi Keadilan Menang ....Buka sikit mata dan pikiran tu

Sinuhon Ago Agin berkata...

"JADUAL GAJI BARU PN TK KELUAR2.....APO KONO JANG....

Selasa, Mei 21, 2013 3:00:00 PTG"
Jadual gaji mak-min dah keluar
la, bukak la web JPA tuh tengok pekeliling!!!
Dan jangan suka ati sangat nak dapat satu kenaikan awal sebab tahun depan takde kenaikan lagi??? ada faham!!!!!!! Tara faham, lu bengap punya worang.

Tanpa Nama berkata...

PM yang dihormati, mintak tolong sangat-sangat agar jangan bagi lagi elaun atau kenaikan gaji bagi penjawat awam.

Saya cukup-cukup terkilan dan kesal yang amat sangat. Jika bagi, isteri sangat akan belanja lagi boros sampai lupa dunia.

Saya rasa sudah cukup dengan apa yang ada sekarang.

-Abang Mat pesara Risda
lu nie memang lancau beb.. lu punya isteri lu punya pasal la, isteri lu boros, perangai mcm syaitan, sama la mcm lu beb, abang mat, org nak naik gaji lu dengki apa hal, lu mat risda tiada kaitan dengan penjawat awam, abang mat sekali lagi lancau utk lu..

Tanpa Nama berkata...

PM yang dihormati, mintak tolong sangat-sangat agar jangan bagi lagi elaun atau kenaikan gaji bagi penjawat awam.

Saya cukup-cukup terkilan dan kesal yang amat sangat. Jika bagi, isteri sangat akan belanja lagi boros sampai lupa dunia.

Saya rasa sudah cukup dengan apa yang ada sekarang.

-Abang Mat pesara Risda
lu nie memang lancau beb.. lu punya isteri lu punya pasal la, isteri lu boros, perangai mcm syaitan, sama la mcm lu beb, abang mat, org nak naik gaji lu dengki apa hal, lu mat risda tiada kaitan dengan penjawat awam, abang mat sekali lagi lancau utk lu..

Khairul Muzzamir bin Alias berkata...

Saya menyokong jima elaun dinaikkan. Satu harapan besar buat semua PA. Terima kasih PM.

Khairul Muzzamir bin Alias berkata...

Saya menyokong jika elaun dinaikkan. Satu harapan besar buat semua PA. Terima kasih PM.

Tanpa Nama berkata...

Bodoh punye olang....bukan jadual gaji mak-min tu lerrr.....
Kalau yg tu, olang lebih bodoh drp kau pn dh tahu....
Jadual gaji penuh.....yg sama untuk semua org, ikut gred gaji....yg akn perbetulkan beberapa masalah gaji junior lebih tinggi drp siniorrrr.....
Susah cakap dgn org yg dah rasa bagus sngt dpt jump ckit maklumt dr jpa tu....
Jangan bangga dgn kebodohan tu wehhhh

Tanpa Nama berkata...

Ya, btol tu. Jadual atau sifir gaji untuk Skim Saraan Transformasi (SST) yang ditunggu-tunggu.

Tanpa Nama berkata...

pekeliling bilangan berapa

Tanpa Nama berkata...

kalau pekeliling 3/2013 itu lama puny cerita

Tanpa Nama berkata...

pembetulan bukan bil 3 bil.2/2013

Tanpa Nama berkata...

menyalak sana sini... habuk pun tarak.... sudah la....

Tanpa Nama berkata...

Kalau buat pelarasan tu biar la bpada2..ni yg gred tinggi peratus kenaikan pn tnggi..ttp slalunya yg gred bwh ni yg buat kja lbh dr yg gred tinggi..

Tanpa Nama berkata...

Elaun prumahan apasal pula naik nak ikut yg sewa dpt knaikan yg diam rmh sendri x dpt..kalau mcm yg diam rmh kluarga mcmna..msh bjg bole la diam sma..kalau dh ada family tu nnti mcmmna mst jg kna beli rmh sndri..dgn harga rmh mahal..tentu blnn mahal skrg2 nya kalau elaun rmh naik bole jg membantu ckit..kte pn nk jg ada harta sndri..xkn nk hrap rmh kmpg je kalau ada 10 adik bradik smua diam rmh bapa emak..berkhidmat utk kerajaan..brusahaan jg utk ksngan family..takan kja smpi pencen habuk pun xda..konon kja kerajaan..bg malu je..

Tanpa Nama berkata...

Ye ke?..yg diam rmh sndri tu ngat free ke..pun sma jg mcm myewa kna byr bln2..cuma beza dia..sewa rmh bkn harta sndri bg kaya pnya rmh sewa je..kalau rmh sndri ada baik la lpas bis loan..rmh itu milik anda!..

Tanpa Nama berkata...

..!!setakat elaun bukan boleh di bawa ke pencen,

Tp... klu naik elaun, ianya x dimasukkan kedlm pendapatan bercukai ... kan baik tu utk yg berkhidmat... tp x bagus utk yg dh pencen.

Tanpa Nama berkata...

Ya, btol tu. Jadual atau sifir gaji untuk Skim Saraan Transformasi (SST) yang ditunggu-tunggu.

Rabu, Mei 22, 2013 6:41:00 PG


Sy dan kwn sy dh dpt Kew. 8 gaji baru dan kwn sy dh pun dpt dlm gajinya bln 5 ini... jadinya gaji min..mak dh pun dilaksanakan..

Tanpa Nama berkata...

Memang betul elaun jika naik 200rm semua naik 200rm.Jika sebelum ni elaun 180rm+200rm .Bagi elaun mereka yg dah tinggi sebelum ini 400rm+200rm.Adil semua,naik selaras rm 200 tapi baki yg lama still asallah ikut tangga gajilah.Pekerja bawahan memang kena kerja lebih sebab dulu malas belajar..Kenapa seorang prof bercakap sahaja tapi dibayar ribuan ringgit?sebab dgn ilmu merekalah ...Jadi kita org bawah buat ajer kerja kita dan terima dgn hati terbuka serta bekerjalah dgn iklas agar rezeki yg kita terima itu diberkati...Jgn bandingkan dgn gaji dan mereka yg berpangkat besar,mereka memang layak dgn usaha mereka..Saya ini pun hanya pegawai takbir di sek sahaja,gaji pun tak seberapa tapi hakikatnya bersyukur dapat apa yg diberi oleh kerajaan dan yg penting saya bahagian dgn keluarga saya..Gaji kecil belanja pun kena kecil jugalah ,Gaji besar belanja besar.Sama sahaja dan byk2lah bersyukur apa yg kita perolehi sekarang ..

Tanpa Nama berkata...

Mohon kepada semua rakan PA yang inginkan kehidupan yang lebih selesa dan kebajikan dijaga....ramaiX2 kita undi supaya semua wakil cuepacs diganti dengan yang baru...kita pilih seorang yang lebih berwibawa, berkarisma, berprinsip serta neutral. Yang membantu pastikan mereka mmg arif dan betulX2 membantu menaiktaraf status kita... Ini yang sediaada semua kaki kipas dan hanya tahu bercakap tetapi bila turun padang hancur...cuba renung apa yang selalu dimohon adalah logik tetapi apa yang diberi adalah tak logik(secebis shj). Kalu macam ni berpuluh tahun lagi mmg kita tidak akan ada peningkatan..Apacam ada yang setuju dengan saya??????????????

Jawapan kepada manusia bodoh berkata...

.Pekerja bawahan memang kena kerja lebih sebab dulu malas belajar..Kenapa seorang prof bercakap sahaja tapi dibayar ribuan ringgit?sebab dgn ilmu merekalah ...Jadi kita org bawah buat ajer kerja kita dan terima dgn hati terbuka serta bekerjalah dgn iklas agar rezeki yg kita terima itu diberkati...Jgn bandingkan dgn gaji dan mereka yg berpangkat besar,mereka memang layak dgn usaha mereka..Saya ini pun hanya pegawai takbir di sek sahaja,gaji pun tak seberapa tapi hakikatnya bersyukur dapat apa yg diberi oleh kerajaan dan yg penting saya bahagian dgn keluarga saya.
************************************
Hoi makluk bodoh...tak semestinya mereka yang belajar tinggi semua rajin dan pandai...kawan saya SPM gred 3 pun dah jadi doktor tau...sbb bapak ada duit...
kalu Prof hanya bercakap boleh buat beribu saya mmg terima tapi kalu Prof kat kerajaan ingat pandai ker semua...silapX kelulusan dia entah apa benda mengarut..saya tahu sbb saya saya nampak dengan mata sendiri..tanya solan biasa pun tak terjawab tapi bila bab gaji pandai demand..Siapa cakap kalu kerja biasa (bawah ikutkan mu bodoh) gaji kena sikit...cuba pi swasta.. kenaikan gaji dan pangkat lebih kepada kemahiran dan sikap...kamu tu mmg malas dari dulu hingga skrng sbb tu kamu terima apa yang diberikan kepada kamu...kami dari keluarga miskin takder bantuan mmg tak mahir belajar tetapi kerja dengan mahir berdedikasi dan tekun...skurangX2 kurangnya harapan kami bagi gaji setimpal dgn kerja kami... yg kamu tu selama-lamanya saya doakan supaya mendapat gaji sikit..kerana kamu pandai meguruskan hidup dengan gaji siput...tak kisah berhutang sehingga sampai ajal...anak mati hidup sendiri....taniah harap doa saya termakbul...

Tanpa Nama berkata...

PANAS PANAS di kawasan ini SI BODOH LAWAN SI SANGAT BODOH........Baguslah,semua tak guna otak.Biarkan pada mereka yg uruskan dan menglaksanakan,kita tunggu berita shj lor .

Tanpa Nama berkata...

Alang-alang kaji,kajilah betul2. kesian kakitangan kerajaan yang mengharapkan durian yang tak gugur2. tak kan lah nak kena jolok baru nak gugur....jaja sana sini tapi apa pun tak ada. rasa mcm hilang satu kepercayan kepada kesatuan seolah2olah mcm membela nasib kaki tangan awam tapi sebalik pula yang berlaku....nak kata tak sokong dah SOKONG...mcm mana ni??????
- 1malaysia

Tanpa Nama berkata...

lari tajuk cikit; apasal muka saudara zainal mcm kena conteng, ada org sakit hati dgn dia ka....kikikkikiki... macam2x...

elaun tu, xakan jadi klu xdiumumkan oleh pm sndiri... tunggu dia umum pun blum tentu akan trlaksana scepat mungkin. Jadi berangan- anganlah..

Tanpa Nama berkata...

salam.

kalu betul elaun akan di kaji semula, cuepacs kena ambil kira PA yg berkerja seberang laut. tiada guna kerja seberang laut kalau elaun sama dengan yang kerja tempat sendiri.

kena kaji betul2. banyak sangat dah ckp itu ini naka kaji . tapi sehingga sekarang satu pn tak tertunai. jangan cakap je sedap tapi hasil hampa.

kalau nak kaji elaun, kaji elaun seperti di bwh

1. kerja di negeri sendiri
2. kerja seberang laut ( sabah,swk dan semenajung )
3.elaun cola tu kena adil biar semua tempat dapat seperti sabah swk.

gives pscenti

Omar Seman berkata...

pada mereka yg x suka BN, elok la berhenti keja. tuan kita ialah pemimpin UMNO. kita kena la taat dan patuh segala arahan mereka. jika ada ahli UMNO di pejabat kita kena hormat dan panggil mereka dengan penuh keuliaan, ingat tu, jangan kurang ajar dengan ahli UMNO.

Tanpa Nama berkata...

aku kesian kt PA..aku PA gak....aritu ceupacs kata ada kenaikan elaun...rupanya takde...ni timbul semula....ada pengumuman masa terdekat....jgn mengharap sangat wei...aku tak bodoh

Tanpa Nama berkata...

ceupcas?ikut dialer.............

PTD 54 berkata...

"Tanpa Nama berkata...
Bodoh punye olang....bukan jadual gaji mak-min tu lerrr.....
Kalau yg tu, olang lebih bodoh drp kau pn dh tahu....
Jadual gaji penuh.....yg sama untuk semua org, ikut gred gaji....yg akn perbetulkan beberapa masalah gaji junior lebih tinggi drp siniorrrr.....
Susah cakap dgn org yg dah rasa bagus sngt dpt jump ckit maklumt dr jpa tu....
Jangan bangga dgn kebodohan tu wehhhh



Selasa, Mei 21, 2013 11:22:00 PTG"

Ini hanjing bodoh bengap punya worang, nama samaran pun takut kasi sebab dia hanjing, mesti ini worang kumpulan gred rendah punya worang tak de otak, mana ada lagi jadual gaji penuh, sekarang setiap orang gaji dia tak sama dengan orang lain la bodoh takkan JPA nak keluar jadual gaji penuh untuk semua PA, tahap bangang anjing ko nih, PA gred rendah otak bengap.

Tanpa Nama berkata...

Saya sokong, tahap pemikiran macai2 disini biasa nya very low,becoz they are from lower grade. Kalu aku terus tulis bahasa omputeh nih mesti mereka ternganga tak faham.
they are all rubbish. Rubbish belongs to rubbish. Period.

Tanpa Nama berkata...

Anak sapo pulok ni, berbangga beno dgn nama samaran.....
Guna nama PTD, kalau tengok bahasa, tahap nye jauh lebih teruk drp anjing yg ko cakap tu...

Tanpa Nama berkata...



1. Gred tinggi selalunya mereka digelar BOS seperti menerajui sebuah bahtera. Tak banyak ke kerja dia? Secara zahir tak nampak sbb dia banyak pakai otak, salah atau betul dialah org PERTAMA yg kena jawab. Ringkasnya bergitulah

2. Gred tinggi perlu bergaji besar untuk pastikan taraf/status dipandang tinggi oleh orang. Kalau gajinya sama atau lebih sedikit dgn gred bawah, secara psycologynya org MESTI tidak akan hormat dan boleh ingkar kpd BOS. Ringkasya bergitulah. Boleh rujuk buku-buku psychology...

3. Org gred tinggi time inilah dia nak tuai rezeki, sebelum ini mereka berhempas pulas belajar dari SPM sampailah ijazah pertama atau terus ke master dan phd. Sedangkan gred bawah, lepas SPM dah boleh cari duit, kawin dan macam-maam lagi yg diorg sudah nikmati lepas habis SPM/SRP.. Ringkasnya bergitulah

4. Gred atas, selalunya org yang cemerlang dalam hidupnya, mereka sukar nak protes kpd kerajaan atau kpd tuhan mereka, bila bergini tuhan mereka akan beri lebih rezekinya kerana mereka adalah golongan orang yang mensyukuri nikmat tuhan. Di sini tuhan yang bezakan gaji dan elaun mereka. Golong bwah sentiasa tidak puas hati dan bersifat dengki kpd kesenangan org lain dan selalu PROTES kpd kerajaan dan tuhan mereka. Disimpulkan org sebegini adalah org yang tidak cemerlang hidupnya (kecewa) dan lemah pegangan agama. NAMUM bergitu ada juga yang bergred bawah berperwatakan seperti gred atasan dgn mensyukuri nikmat tuhan dan berkerja dgn ikhlas dan tidak PROTES dgn rezeki tuhan bagi kpd org lain. YAKINlah org yg sedemikian rupa rezekinya ada ditempat lain... yg jelas rezekinya ada pada anak-anak/keluarga... anak2 yg pandai, isteri yg soleha dan macam-macam lain termasuk rzeki KETENANGAN JIWA...


Kesimpulan, ada rezeki ambil, jika takda rezeki mungkin rezeki kita di tempat lain. Jangan dengki rezeki org lain, buang dengki itu jauh-jauh, moga hidup di dunia ini lebih TENANG, aman dan bahagia









Tanpa Nama berkata...

ye lah...dah mintak pun dekat 5 tahun..tapi haprak pun x de...lain yang mintak lain yang dapat...org lain dapat naik gaji beribu2...dapat naik lagi elaun tambahan...yang sokongan dapat apa...ye la dengarkan aje lah....

Tanpa Nama berkata...

Salam semua . Sya nak beri komen sikit bukan pasal elaun tapi buat pegawai gred tinggi yang bongkak dan angkuh menyatakan kejayaan diorang hasil dari hasil usaha sendiri . Rasa2nya klu belajar ilmu 1 dunia ni ko dapat kerja di kerajaan tanpa bantuan yang maha kaya lagi maha pemurah . Saya cuma PA berjawatan rendah berkelulusan PMR . Ibu bapa saya cuma penoreh getah yg terpaksa menyara 6 anak . Zaman persekolahan saya tiada PTPTN . Namun saya tetap mendoakan kesenangan rakan sekelas saya yang berjaya meneruskan persekolahan kerana ibu bapa dia mampu nak beli baju , kasut , buku dan yuran sekolah . Saya tidak pernah menyalahkan ibu bapa saya kerana tidak mampu menampung persekolahanku hingga di pandang rendah oleh pegawai bergred tinggi bahawa saya ni malas belajar atau ponteng sekolah sebab tu kelulusan takat PMR . Namun saya tetap bersyukur sebab inilah rezeki yang di beri ALLAH S.W.T . Ingatlah kelebihan yang diberikan pada kita oleh ALLAL S.W.T untuk kita lebih bersyukur dengan kurniaanya bukan menanam hasad dengki dan irihati . Kamu menilai PA gred rendah berdasarkan ilmu dunia tetapi ALLAH S.W.T menilai dari hati dan amal umatnya samarata . Ini hari kamu gelak besar tapi bila roda kamu berpusing ke bawah kamu akan akan menangis dan sedar ilmu yang kamu banggakan selama ini tidak mampu menolak roda hidup kamu ke atas...

Tanpa Nama berkata...

Jika elaun di beri samarata antara PA gred rendah dan tinggi ni tidak sepatutnya di bidas dan di persoalkan oleh pegawai gred tinggi sebab :

1. Gaji pokok antara gred rendah dgn gred tinggi tetap berbeza .

2. Kenaikan KGT tetap berdasarkan skim gred masing - masing .

3. Pembayaran lebihmasa lebih tinggi amaunnya berbanding gred rendah .

4. Tiada pemotongan gaji hanya untuk pegawai gred tinggi bagi menampung elaun bagi pegawai gred rendah .

5. Dan yang penting sekali bukan kenaikan elaun perumahan untuk penjawat awam gred rendah di bayar oleh MAK.. BAPA... KAU... !!! . Kata belajar sampai menara gading , kelulusan macam - jenis dan warna malah ilmu dah melambak tapi apasal masih BODOH... yeaa....

Tanpa Nama berkata...

Iboh caya. Bulak nya tok.

Tanpa Nama berkata...

SEMUA NYA BULAK, DARI TAHUN LEPAS TEK SAMPEI KINEK TOK SAMA JAK, SURUH NYA PUN CARI ADA SIK RUMAH SEWA 180 SEBULAN? RUMAH JAIK BUROK PUN 380, BILIK JAK DAH 250, DEK DEK 180, PALOI..MUN SIK MAUK BERIK PADAH JAK, KAJI SIK UDAH UDAH..

Tanpa Nama berkata...

TOLONG LA... KANGAN KENCING KAMI LAGII.... DAH BANYAK KALI KAMI TERPAKSA TUKAR BAJU... SEBAB BASAH KENA KENCING...KAMI DAH TAK MAMPU BELI SABUN BASUH BAJU... CC:KEROL

PTD menang berkata...

BN Menang!!! yg pasti kami PTD kan terus berkuasa 5 tahun lagi!!

mau tendang PTD ? TAK MAU ptd CENTRIC? lain kali lah!hahahahaha!

PTD unggul berkata...

kami parea PTD skim plg elit akan kaji...tapi bergantung pada mood dan masa terluang kamilah....kami akan terus berkuasza 5 tahun lagi....so masa untuk rileklah..mau kaji? lain kalilah..hahaha...mau cantas PTD konon...terima kasih PA kerana mengundi BN dan PTD...PTD pun dah jadi MB Perlis yg baru!

Tanpa Nama berkata...

Saya sokong, tahap pemikiran macai2 disini biasa nya very low,becoz they are from lower grade. Kalu aku terus tulis bahasa omputeh nih mesti mereka ternganga tak faham.
they are all rubbish. Rubbish belongs to rubbish. Period.

Rabu, Mei 22, 2013 4:03:00 PTG

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

THUMB UP...AGREED ...HUHUHUHU..BARU ADA AKAI PA ...KEH KEH KEH

Tanpa Nama berkata...

setuju...

Tanpa Nama berkata...

DARI PENILAIAN AKU LER...

NI YANG DOK KOMEN MAJORITI GOLONGAN BR1M.....

GOLONGAN PA PEMBAYAR CUKAI RASANYA STEADY JERK... HUHUHU

Tanpa Nama berkata...

Saya rasa lebih baik wang untuk menaikkan elaun bantuan perumahan di gunakan untuk menaikan gaji sahaja, ini kerana jika elaun rumah naik maka jumlah potongan untuk kuaters kerajaan juga meningkat.Untuk kuaters jabatan elaun Cola dan elaun rumah masing-masing dipotong separuh, jika kuaters kerajaan persekutuan elaun Cola dan rumah dipotong habis. jadi fikirkanlah..

Tanpa Nama berkata...

SENANG CERITA LA....TAK PAYAH NAK MINTAK ITU INI...AKU MINTAK GAJI POKOK NAIK 3X GANDA MACAM MANA KENAIKAN GAJI/ELAUN ADUN/KM DI SARAWAK....KALAU DEPA BOLEH NAIK 3X GANDA MENGAPA PA2 TAK BOLEH?

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

SENANG CERITA LA....TAK PAYAH NAK MINTAK ITU INI...AKU MINTAK GAJI POKOK NAIK 3X GANDA MACAM MANA KENAIKAN GAJI/ELAUN ADUN/KM DI SARAWAK....KALAU DEPA BOLEH NAIK 3X GANDA MENGAPA PA2 TAK BOLEH?
Khamis, Mei 23, 2013 11:38:00 PTG

===============================

betul2.. aku sokong.. takkan diorg saja nak merasa... dahlah dah kaya, bertambah lagilah kaya... gaji KM sarawak pun dah mengalahkan gaji PM.. logikkah...????????????

Tanpa Nama berkata...

Padahal, sabah sarawaklah yg bagi menang BN. Klu SABAH SARAWAK X, confm pakatan dh amik alih

Tanpa Nama berkata...

TINDAKAN SECEPATNYA PERLU DILAKUKAN UNTUK MENAMBAH BAIK SISTEM.....SUPAYA RAKYAT BERSEMANGAT UNTUK BERKERJA.......TUNTUTAN PERLU DILAKSANAKAN DAN DIPENUHI UNTUK MEMENUHI KEHENDAK DAN KEPERLUAN.......

GuRu SeKOlaH berkata...

Kadar Elaun Perumahan Wilayah

kenapakah kadar antara SABAH dan SELANGOR/KUALA LUMPUR/PUTRAJAYA berbeza sangat sehingga 300?? sudah lama berkhidmat di SELANGOR nak balik SABAH tak dapat..macam lah kos sara hidup di KK tpt saya tu lebih tinggi daripda di KL ni..

Tanpa Nama berkata...

Setuju...Jangan kerana sabah sarawak ni ada pandai2 pula dilupakan lepas madu dihisap oleh kerajaang bn...

nadiah saufi berkata...

Tolongla PM..Utamakan la rakyat. Elaun menteri2 tue kurangkan lah. Bagi chance plak kt pnjawat awam. Klau hrge barang,harga rumah turun kami xkan tuntut ape2 hak kat cuepacs nie. Xpyah kaji2 dah,kasi jalan daa..
INI KALILAH!!!!

Tanpa Nama berkata...

saya setuju elaun perumahan n cola diberi sama rata.. kesian tgk staff bawahan saya..

~ manager kecik gred 44

Tanpa Nama berkata...

sebenarnya kos sara hidup/makanan di daerah gred C (cola rm150) ni takla semurah mana. zaman dulu bolehla nampak perbezaan harga diluar bandar dengan bandar.

sekarang ni ada yang diluar bandar, pekan ceruk dalam daerah tu yang lagi mahal makanan dan barangannya berbanding dengan di bandar. sewa rumah pun tak jauh beza.

jadi kenapa COLA tu perlu dibezakan sangat?

Tanpa Nama berkata...

Elaun mestilah disesuaikan dengan kos semasa dan bukan bersandarkan kepada gred.

Sebagai contoh : Elaun Rumah RM180.00

Adakah sewa rumah sekarang = RM180/bulan ?
atau
Adakah bayaran bulanan perumahan = RM180/bulan ?

Kalau nak ikut ukur baju di badan sendiri, alamat sampai pencen ler menyewa dan tak dapat memiliki rumah sendiri. Bayangkan kalau ikut ukuran sendiri ITP RM180 bersamaan dengan menyewa sebuah reban ayam pada masa sekarang. Sudah berapa lama ITP tidak disemak semula?
8888888888888888888888888888888
itu la hakikatnya yang setaraf den gan kakitangan awam, kau cuma layak duduki reban ayam sajaaaa

Kalau layak duduk reban ayam tuuuu jangan la mimpi nak duduk bangolow

Berenti je keje n niaga air tepi jalannnnnn

Tanpa Nama berkata...

anpa Nama berkata...

SENANG CERITA LA....TAK PAYAH NAK MINTAK ITU INI...AKU MINTAK GAJI POKOK NAIK 3X GANDA MACAM MANA KENAIKAN GAJI/ELAUN ADUN/KM DI SARAWAK....KALAU DEPA BOLEH NAIK 3X GANDA MENGAPA PA2 TAK BOLEH?
Khamis, Mei 23, 2013 11:38:00 PTG

===============================

betul2.. aku sokong.. takkan diorg saja nak merasa... dahlah dah kaya, bertambah lagilah kaya... gaji KM sarawak pun dah mengalahkan gaji PM.. logikkah...????????????
*******************************

Politik je tu,,,,,
pas ni gaji pm , adun dan menteri semenanjung pun kan ikut sekaliiiiii

Kau PAAAAAAAAAAA duk diam-diam nanti 4 tahun lagi kami kaji lagiii

Sebagai anugerah kekenangan BN kau akan dianugerahkan sedikikt kenaikan, SOOO DUK DIAM-DIAM, JANGAN BISING-BISING.....

TIME KASIH

Tanpa Nama berkata...

Ada juga idea yg tak fikir bila berkata2.Memang harga rumah tak sama ,sebab ikut kemampuan jika hdk beli.Ukur baju di badan sendiri baru tahu.Ukur kelulusan utk berkata2.Jika hdk beli barang di kedai pun jika ada lebih duit beli,jika tiada berjimat2lah.Itu yg betul.Jika hdk lebih belajar kena lebihlah baru dapat lebih.Duit memang tak pernah cukut tapi ilmu penting utk menilai diri kita,jgn hdk samakan org yang pandai dan org yang tak pandai.Manusia sama sahaja susah dan senang,tapi yg lebih kerana mereka berusaha lebih yg kurang kena menerima hakikatnya dan berusaha utk mendapat lebih lagi ...ini hanya pandangan sahaja .

____________________________________
EN DI ATAS MMG LA BELI APA2 PUN UKUR DI BADAN SENDIRI TAPI HARGA RUMAH SKRG DI LUAR KEMAMPUAN TERUTAMA PEGAWAI YG BER GRED RENDAH.. SEMASA MEMBELI RUMAH PEMAJU TAK TANYA PUN GAJI KO BERAPA ELAUAN KO BERAPA KO NIE GRED BERAPA... SEMUA ORG HARGA YG SAMA... APA YG DI MOHON HANYA PENAMBAHAN DALAM ELAUN.. TAK TERJEJAS PUN KREABILITI PEGAWAI2 YG BERPANGKAT TINGGI KALAU PA PANGKAT RENDAH DAPAT KENAIKAN SEDIKIT ELAUN RUMAH.. TUE LAH SUSAH KALAU DAH PANDAI SANGAT... INI HANYA ELAUN.. BUKAN GAJI... KALAU BELI RUMAH BOLEH DAPAT HARGA LAIN2 TAKDE LAH ORG NAK BISING SGT KOT.. LAGI SATU TERDAPAT ELAUN ITKA.. ITU MMG MENGIKUT GRED.. DAN PASTI ELAUN YG BIJAK PANDAI NIE BESAR LAGI LAH DARI KAMI PSA YG PANGKAT RENDAH... CUBA TGK BALIK PAYSLIPP KOT TAK PERASAN.. KAMI PSA PANGKAT RENDAH NIE TAK ERTIKAIKAN ATAU BERCAKAP APA2 MENGENAI ELAUN NIE.. KAMI HANYA MOHON UNTUK KENAIKAN ELAUN RUMAH SAHAJA... HARAP MAKLUM... WAHAI BIJAK PANDAI..

Tanpa Nama berkata...

MESYUARAT KEWANGAN BIL. 09/13
CADANGAN PENYELARASAN ELAUN PERUMAHAN KAKITANGAN AWAM

GRED 1-40: RM300
GRED 41-43:RM450
GRED 44: RM600
GRED 48: RM850
GRED 52: RM1000
GRED 54: RM 1200
JUSA: KEKAL

Tanpa Nama berkata...

kalau elaun cola dengan elaun perumahan nk dinaik kan bglah sama adil tk payah la nk ikut gred jawatan''jnji sama rata///pada cuepacs ini baru cadangan jng dok canang sana sini///esok dalam exco kena hentam dlu mcm ni juga kata dpt elaun last habuk pun tk ada penjawat awam banyak dok mengharap///bila tanya pm dh bg lampu hijau la apa la last apa pun tk ada ingat ini baru cadangan bukan dapat apa2 lagi....satu lagi minta cuepacs kalau apa2 pembentangan yg baru usul jgn dihebah hebahkan benda tk dpt...yg jadi mangsa cuepacs juga...pi bg taklimat sana sini...penjawat awam dok tnggu...apa pun saya ucap tahniah cuepacs....berjaya dh bnyak tlong penjawat awam....

Tanpa Nama berkata...

kalau elaun cola dengan elaun perumahan nk dinaik kan bglah sama adil tk payah la nk ikut gred jawatan''jnji sama rata///pada cuepacs ini baru cadangan jng dok canang sana sini///esok dalam exco kena hentam dlu mcm ni juga kata dpt elaun last habuk pun tk ada penjawat awam banyak dok mengharap///bila tanya pm dh bg lampu hijau la apa la last apa pun tk ada ingat ini baru cadangan bukan dapat apa2 lagi....satu lagi minta cuepacs kalau apa2 pembentangan yg baru usul jgn dihebah hebahkan benda tk dpt...yg jadi mangsa cuepacs juga...pi bg taklimat sana sini...penjawat awam dok tnggu...apa pun saya ucap tahniah cuepacs....berjaya dh bnyak tlong penjawat awam....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
MESYUARAT KEWANGAN BIL. 09/13
CADANGAN PENYELARASAN ELAUN PERUMAHAN KAKITANGAN AWAM

GRED 1-40: RM300
GRED 41-43:RM450
GRED 44: RM600
GRED 48: RM850
GRED 52: RM1000
GRED 54: RM 1200
JUSA: KEKAL

Rabu, Mei 29, 2013 1:47:00 PTG

------------------------------
PUI...cukuplah adegan pembohongan tu

Tanpa Nama berkata...

rm180...sewa reban ayam boleh la....

Tanpa Nama berkata...

Saya cadangkan kerajaan malaysia bina kuarters utk semua 1.4 juta PA. Buat apartment 3 bilik & kat atas penthouse utk jusa ( kalau korang taknak campur staf bawahan ). Cari tempat yg tak jauh dari jabatan masing2. So kerajaan boleh lupuskan elaun sewa rumah. Jimat utk long term. Nak menyewa @ nak duduk rumah sendiri korang tanggung sendiri. Ada masanya kemudahan yg diberi lebih bernilai drp wang ringgit. Jumlah kuarters tu biarlah lebih drp jumlah staf & kuarters kosong bolehlah disewakan sebagai pendapatan tambahan utk jabatan terbabit.

Tanpa Nama berkata...

1 cadangan yg x masuk akal utk dilaksanakan.. Tp kalu jd manifesto PR utk PRU 14 leh kene bungkus BN..

Tanpa Nama berkata...

Kuarters aku setuju tp cola aku nak kerajaan selaraskan. Aku duk dlm felda. Stesen minyak xde kene beli kat kedai runcit 1 liter rm2.30. Harga brg dapur pun dorang dah up. Nak beli kat pekan kene drive pegi balik 80km. Sewa bilik rumah peneroka pun dah rm250 sebulan. Duk bandar lg jimat..

Tanpa Nama berkata...

Aku setuju jgn samakan supaya..biar ada perbezaan xguna ada degree jika gaji lebih kurang spm. Yg dapat sikit boleh la smbung blaja untuk improve diri .

Tanpa Nama berkata...

Saya cadangkan kerajaan malaysia bina kuarters utk semua 1.4 juta PA. Buat apartment 3 bilik & kat atas penthouse utk jusa ( kalau korang taknak campur staf bawahan ). Cari tempat yg tak jauh dari jabatan masing2. So kerajaan boleh lupuskan elaun sewa rumah. Jimat utk long term. Nak menyewa @ nak duduk rumah sendiri korang tanggung sendiri. Ada masanya kemudahan yg diberi lebih bernilai drp wang ringgit. Jumlah kuarters tu biarlah lebih drp jumlah staf & kuarters kosong bolehlah disewakan sebagai pendapatan tambahan utk jabatan terbabit.
___________________________________
IDEA PALING BODOH. KO TAU TAK BERAPA RIBU KUARTERS, TERUTAMANYA KUATERS GURU YANG KOSONG....KO NAK KERAJAAN BINA LAGI?...BERAPA BILLION LAK NAK DIPERUNTUK UNT BINA KUARTERS LAGI?...INI MESTI IDEA DARI R1....

Tanpa Nama berkata...

kita penjawat awam amat berharap supaya presiden cuepacs terus memperjuangkan kebajikan para penjawat awam di malaysia .

lu fkirla berkata...

Dah penat ke berbalah?dpt xnaik gj n elaun.jgn fkir apa yg akn org beri kat korg.tapi fkir apa yg krg blh beri kat orglain.tya kat dri msg2,apa slama ni kerja dh mantop?

Tanpa Nama berkata...

Buat tambah dosa je memaki hamun sesama sendiri...kita tunggu je bila tiba masanye...kalau ada,ada laa kalau xde hadaplah sampai 5 tahun menunggu...

Tanpa Nama berkata...

MESYUARAT KEWANGAN BIL. 09/13
CADANGAN PENYELARASAN ELAUN PERUMAHAN KAKITANGAN AWAM

GRED 1-40: RM300
GRED 41-43:RM450
GRED 44: RM600
GRED 48: RM850
GRED 52: RM1000
GRED 54: RM 1200
JUSA: KEKAL

INSYA ALLAH... JANJI DITEPATI. JOM SETIA BERSAMA BARISAN NASIONAL-JANJI DITEPATI

Tanpa Nama berkata...

Tak ada apa2 perubahan pun, cakap ke lebih tapi bila umum lain yg keluar.

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah..

Dulu g sekolah xda duit belanja..sekolah kat bandar.kawan mkn nasi kita minum air..nak ubah nasib famili n diri punya pasal, teruskanla sekolah sampai form 5..result spm bagus masuk U AMIK DIPLOMA..RESULT DIPLOMA BAGUS dapat further degree..result DEGREE BAGUS dapat keje bagus join gov...yang penting usaha..setiap kali cuti sekolah or cuti UNI, MESTI KEJE PART TIME..CUCI PINGGAN, CUCI TANDAS, JADI CLEANER, KEJE HOTEL....MCM2...jgn salahkan famili kalau kita x dpt teruskan peljaran..YANG PENTING DIRI SENDIRI......

Tanpa Nama berkata...

urvivingSaya setuju Imbuhan Tetap Perumahan
dikaji semula.

Sungguh tak berbaloi bagi kakitangan kerajaan masa kini
bayangkanlah ITP hanya RM180-550 tp sewa rumah di kawasan bandar dan pinggir bandar paling murah pun RM800.00. Mana cukup..beb

Tanpa Nama berkata...

Nice one

Khairul Muzzamir bin Alias berkata...

Saya bersetuju dengan kenaikan elaun perumahan ITP. Sesungguhnya saya menyokong penuh usaha murni kerajaan. Terima kasih kepada kerajaan yang menawarkan saya bekerja sehingga ke akhir hayat saya dan sesungguhnya saya bekerja kerana ALLAH SWT.

Tanpa Nama berkata...

Dulu g sekolah xda duit belanja..sekolah kat bandar.kawan mkn nasi kita minum air..nak ubah nasib famili n diri punya pasal, teruskanla sekolah sampai form 5..result spm bagus masuk U AMIK DIPLOMA..RESULT DIPLOMA BAGUS dapat further degree..result DEGREE BAGUS dapat keje bagus join gov...yang penting usaha..setiap kali cuti sekolah or cuti UNI, MESTI KEJE PART TIME..CUCI PINGGAN, CUCI TANDAS, JADI CLEANER, KEJE HOTEL....MCM2...jgn salahkan famili kalau kita x dpt teruskan peljaran..YANG PENTING DIRI SENDIRI......

Selasa, Jun 11, 2013 12:07:00 PTG
___________________________________
APA KAITAN DENGAN TAJUK BLOG INI?

Tanpa Nama berkata...

sembang la wey

din kentel berkata...

bantulahhhh..xminat xminat xminat