SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

01 Mei 2013

PERTUKARAN KERAJAAN TIDAK JAMIN KESINAMBUNGAN PERKHIDMATAN AWAM CEMERLANG

Bernama
1/5/2013
Oleh Zairulliati Mali & Abdul Aziz Harun


PUTRAJAYA, 1 Mei (Bernama) -- Majoriti kalangan penjawat awam di sini berpendapat pertukaran kerajaan sedia ada belum tentu dapat menjamin kesinambungan dalam kecemerlangan perkhidmatan awam.

Ini kerana dalam aspek menjaga kebajikan para pegawai awam, tiada pihak lain yang dilihat dapat menandingi rekod cemerlang kerajaan sedia ada.

"Kebanyakan penjawat awam selesa dengan kerajaan sedia ada kerana mereka mempunyai dasar dan hala tuju yang jelas, selain sentiasa ikhlas menjaga kebajikan kakitangan," kata Mohamad Amsyari Mohamad Suhaimi, 32.

Beliau yang menyertai sektor perkhidmatan awam sejak enam tahun lepas berkata, berbeza dengan kerajaan sedia ada, pakatan pembangkang dilihat tidak mempunyai visi yang jauh dan banyak idea-idea yang ditampilkan mereka berupa rancangan jangka pendek semata-mata.

Sebagai pengundi di kawasan Parlimen Putrajaya, beliau melihat Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor yang cuba mempertahankan kerusi itu untuk penggal ketiga kali ini sebagai wadah bagi kira-kira 90 peratus penduduk di sini yang merupakan penjawat awam bagi menzahirkan hasrat mereka.

Beliau tidak menyembunyikan rasa curiga dan bimbang terhadap rancangan pakatan pembangkang, yang sebelum ini pernah membuat kenyataan akan mengurangkan jumlah penjawat awam yang pada masa ini mencecah 1.4 juta orang.

Bagi Abd Rashid Ahmad, 59, pula pertukaran kerajaan akan membawa kepada dasar-dasar baharu yang pastinya akan menyukarkan penjawat awam untuk menyesuaikannya dalam persekitaran baharu.

Beliau yang berkhidmat dalam perkhidmatan awam selama 32 tahun berkata selain masa depan yang tidak menentu, cara dan halatuju perkhidmatan mungkin akan bercelaru, sekaligus mencetuskan banyak masalah kepada rakyat.

"Mungkin di kalangan anak muda, ada yang terbuka untuk bereksperimen, tapi bagi yang berpengalaman lama seperti kami ini, kami lebih cenderung kepada kerajaan sedia ada," katanya.

Seorang lagi penjawat awam yang ditemui Wan Maria Wan Muda, 35, berkata beliau mahukan suasana aman dan harmoni yang dikecapi dalam negara ketika ini berterusan bagi memudahkan penjawat awam melaksanakan tugas dengan baik.

"Yang penting ialah kerajaan perlu mengambil berat tentang hal rakyat terutama yang susah, dan ia mampu membangunkan negara, memacu negara ke mercu kegemilangan," katanya.

Bagi Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) pula pilihan mereka sudah semestinya kerajaan sedia ada kerana setiap tuntutan yang dikemukakan untuk kebajikan pekerja, kebanyakannya dipenuhi kerajaan.

Awal tahun lepas, Presidennya Datuk Omar Osman mewakili kira-kira 1.4 juta penjawat awam mengucap syukur dengan keputusan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak membatalkan pelaksanaan Sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) ekoran ia kurang diterima kakitangan awam, walaupun ia sudah sudah digunapakai beberapa bulan lamanya.

Pada masa yang sama Najib turut mengumumkan pelarasan gaji kakitangan awam antara tujuh dan 13 peratus.

"Mana nak cari kerajaan yang prihatin macam ini," kata Omar ketika ditemui baru-baru ini.

-- BERNAMA

119 ulasan:

ini kali lah .. ABCD berkata...

dah tanya pendapat puak umno yang secoet tu... macam tu lah jawapannya. kami sebahagian besat PA mahu perubahan yang lebih bagus. mana pengganti PTK ? dah 3 tahun PA tak dapat anjakan gaji ! hampeeehh..
kupek pun sama.. nak sangat PTK dihapuskan.. biar semua PA tak merasa anjakan gaji. kalau masih ada sekurang2nya ada juga PA yang dapat rezeki tu.. sampai bila nak tunggu PROSPEK kupek ooooiiii...
ini kali lah..

ini kali lah .. ABCD berkata...

*besar

aidono berkata...

Di antara 13 perkara yang digariskan di dalam deklarsi itu termasuklah:

1) Bayaran gaji berasaskan bilangan minggu (tambah satu bulan pendapatan)
2) Pinjaman rumah tanpa faedah,
3) Pendidikan mesra penjawat awam (khusus di Putrajaya),
4) Pencen pilihan,
5) Belajar semasa tempoh berkhidmat.
6) Menyerap ke jawatan tetap bagi kakitangan perkhidmatan kontrak, sementara dan khidmat singkat perkhidmatan awam
7) Membangunkan Sektor perkhidmatan awam menuju standard kelas dunia (world class standard)
8) Pertukaran dan penempatan penjawat awam berteraskan mesra keluarga
9) Perlindungan insurans bagi penjawat awam di semua agensi peguatkuasaan seperti Kastam, Polis, tentera, dan lain-lain bertujuan memberikan mereka keyakinan bahawa tugas mereka dihargai sepenuhnya oleh kerajaan.
10) Pengecualian cukai pendapatan bagi penjawat awam gred 41 ke bawah bertujuam memberikan pendapatan benar yang lebih besar
11) Menyelaras gaji pegawai dan kakitangan penjara sama seperti anggota polis seperti yang diamalkan sebelum ini.
12) Mengkaji untuk menaikkan imbuhan tetap perumahan (ITP) penjawat awam gred 40 ke bawah dari jumlah minimum RM180 kepada jumlah yang lebih munasabah
13) Elaun kola tidak dipotong (RM150) bagi penjawat awam yang menduduki kuarters kerajaan di Putrajaya. (Hrkh)


http://www.ibnuhasyim.com/2013/05/sempena-hari-pekerja-13-perkara.html

aidono berkata...

Dr Maszlee Senaraikan 11 Janji 2008 Tak Ditepati BN, Bolehkah Percaya Janji Baru?

SHAH ALAM: Umno-BN didapati tidak menepati janji yang dibuat dalam manifesto 2008 meskipun menang dalam Pilihan Raya Umum Ke- 12(PRU12) itu.

Menurut pensyarah Jabatan Ilmu Wahyu dan Ilmu Kemanusiaan di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) Dr Maszlee Malik, keadaan ini berbeza dengan Pakatan Rakyat (PR) yang kali pertama membentuk manifesto bersama.

Dr Maszlee turut menyenaraikan janji Manifesto PRU-12 yang gagal ditepati oleh BN.

Antara kegagalan BN menepati janji termasuklah kegagalan mentangani kesan kenaikan harga barang bagi menjamin kualiti hidup rakyat yang bermutu dan menjana 2 juta peluang perkerjaan yang masih kekurangan 800,000 dari angka yang disasarkan.

Malahan, menurut Dr Maszlee, kualiti 1.8 juta peluang perkerjaan yang dijana BN itu juga boleh dipertikaikan samada benar-benar mempunyai kualiti yang dijanjikan.

“Mengurangkan defesit fiskal negara; kenyataanya 2009 defisit RM362 bilion, 2010 RM407 bilion, 2011 RM456 bilion. Janji ditepati tak? Adakah boleh nak percaya 2013 punya (manifesto), saya tak tahu.

“Tentang agama; membina persefahaman lebih baik tentang Islam kepada semua rakyat melalui Islam. Melalui Perkasa ke? Zul Noordin ke? Atau melalui Ibrahim Ali? atau melalui Chua Soi Lek?” kata Dr Maszlee lagi.

Janji lain dalam manifesto yang turut gagal ditepati seperti mengurangkan indeks jenayah negara yang gagal memberi persepsi perasaan selamat kepada masyarakat dan janji mentangani isu kedatangan pendatang tanpa izin yang semakin meruncing kebelakangan ini.

“Urus tadbir kerajaan; BN berjanji dalam 2008 akan memerangi rasuah tanpa gentar tanpa memilih kasih. Lingam mana pergi? Taib Mahmud… SPRM tak layak, apa cerita? Sharizat dan banyak isu rasuah lain.

“Menyediakan pengangkutan awam bermutu dan mengurangkan kesesakan lalu lintas, tetapi kesesakan lalu lintas masih teruk, pengangkutan awam juga teruk dimonopoli syarikat-syarikat tertentu.

“Pendekatan ‘Kelantan Baru, Kelantan Maju’ bagi penduduk negeri itu. Royalti apa cerita? Ujar Dr Maszlee ketika menjadi panelis dalam Wacana Sinar, ‘Manifesto PRU-13: BN VS PR di Auditorium Karangkraf semalam.

Selain itu BN turut gagal merealisasikan janji untuk mengurangkan kadar kemiskinan ke 2.8 peratus menjelang 2010 dan menyediakan rumah mampu milik yang secukupnya kepada rakyat sehingga menyebabkan BN terpaksa berjanji semula dalam manifesto PRU-13.

sumber: http://dialograkyat.blogspot.com/2013/05/dr-maszlee-senaraikan-11-janji-2008-tak.html

Tanpa Nama berkata...

UBAH INI KALI LAH......
AKU PERCAYA, NEGARA DI BAWAH BIMBING PAKATAN RAKYAT AKAN LEBIG MAJU DAN KAYA KERANA KRONI KRONI UMNO TELAH DIHAPUSKAN DAN RASUAH DIHAPUSKAN.


AKU PERCAYA PKR AKAN MENJAGA KEBAJIKAN PA LEBIH BAIK DRP BN


UBAH....INI KALI LAH

Tanpa Nama berkata...

ini kali lah...

ubah.................selamatkan malaysia


anda boleh beri BN 55 tahun, mengapa tak boleh beri PKR 5 thn ?

ahli union berkata...

Ada tak MP2 bn sebelum ni membela PA?? x pernah aku dengar pun.. semuanya tunggu pengumuman PM..tiada pembela di dlm kabinet utk PA...Aku tgok kupek pun mcm pembangkang dari segi perjuangan utk PA. ataupun spt peminta sdkah..dan akhir2 ni dah jd perayu undi. Dgn tawaran yg lebih baik dari PR, ada baiknya berpindah kerajaan. Pegawai2 tinggi jabatan tetap yg sama wlpun tukar kerajaan. Minda pegawai tinggi perlu ditukar olh pemerintah baru kearah lebih pemurah. Sebab tu PA terutama kump.pelaksana terseksa. Laluan kerjaya yg sukar,gaji naik x seberapa dll penyeksaan. Pemerintah sedia ada bnyak kaut untung utk diri sndiri maupun kroni.

Tanpa Nama berkata...

ini lah bukti



http://www.youtube.com/watch?v=iAW3BLn7E2c

aidono berkata...

A Kadir Jasin

Nampaknya orang kuat pun dah boring....

sumber: http://kadirjasin.blogspot.com/2013/04/akhirnya-kita-sendirilah-yang-kena.html

Tanpa Nama berkata...

TAMBAH LG...JANJI SBPA 2012 PUN X SELESAI LG...APA MAKNANYA?? KE MANA SURUHANJAYA MENGKAJI ARI TU?? BERAPA ELAUN UTK DIA ORG DAN HASILNYA?? HINGGA KINI MASIH KAJI KAJI KAJI ?? MCM X ADA HALA TUJU YG JELAS UTK PA..KEMANA NAK BAWA PA YG MASUK KERJA DGN DIPLOMA?STP?SIJIL TEKNIKAL?SPM? HANGING...

Tanpa Nama berkata...

13 perkara yang digariskan di dalam deklarsi PR untuk penjawat awam:

1) Bayaran gaji berasaskan bilangan minggu (tambah satu bulan pendapatan)

2) Pinjaman rumah tanpa faedah,

3) Pendidikan mesra penjawat awam (khusus di Putrajaya),

4) Pencen pilihan,

5) Belajar semasa tempoh berkhidmat.

6) Menyerap ke jawatan tetap bagi kakitangan perkhidmatan kontrak, sementara dan khidmat singkat perkhidmatan awam

7) Membangunkan Sektor perkhidmatan awam menuju standard kelas dunia (world class standard)

8) Pertukaran dan penempatan penjawat awam berteraskan mesra keluarga

9) Perlindungan insurans bagi penjawat awam di semua agensi peguatkuasaan seperti Kastam, Polis, tentera, dan lain-lain bertujuan memberikan mereka keyakinan bahawa tugas mereka dihargai sepenuhnya oleh kerajaan.

10) Pengecualian cukai pendapatan bagi penjawat awam gred 41 ke bawah bertujuam memberikan pendapatan benar yang lebih besar

11) Menyelaras gaji pegawai dan kakitangan penjara sama seperti anggota polis seperti yang diamalkan sebelum ini.

12) Mengkaji untuk menaikkan imbuhan tetap perumahan (ITP) penjawat awam gred 40 ke bawah dari jumlah minimum RM180 kepada jumlah yang lebih munasabah

13) Elaun kola tidak dipotong (RM150) bagi penjawat awam yang menduduki kuarters kerajaan di Putrajaya.

Tanpa Nama berkata...

poorraahh..!! yg ada pun tak ditunaikan, kenaikan gaji, kenaikan gred, cola,itp,time based.eka tak selesai-selesai, ape cite,berpuluh tahun diperjuangkan oleh persatuan-persatuan bagi gred N,NT,NP,W,S dan sebagainya, langsung tak dipedulikan, sape yg mengarang tue bodoh dan bebal, kaki pengampu dan pencacai angkat najis, sudahlah kami 1.4 juta PA dah tak mempercayainnya..PR ke PYTRAJAYA..

aidono berkata...

PUTRAJAYA - Calon Pas kerusi Putrajaya, Datuk Husam Musa hari ni menggesa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad menjelaskan berhubung milikan saham 20 peratus dalam Putrajaya Holdings.

"Siapakah pemegang saham Putrajaya Holdings?" soalnya ketika menyampaikan ucapan sempena program Perutusan Hari Pekerja di sini, hari ini.

Menurut Husam, pemegang saham yang pertama ialah Khazanah Nasional yang mempunyai pegangan 15 peratus.

Sementara pemegang saham kedua ialah KLCC Holdings yang mempunyai pegangan saham 65 peratus dalam Putrajaya Holdings.

"Tetapi yang lebih menarik ialah penama-penama yang memegang saham 20 peratus dikendalikan oleh CIMB Group Holdings Berhad.

"Saya mohon penjelasan daripada Datuk Seri Najib Tun Razak dan Tun Dr Mahathir, siapa pemilik saham 20 peratus Putrajaya Holdings itu?" soal Husam.

Menurut Husam, kerajaan telah memberi tanah kepada Putrajaya Holdings dan bon pinjaman kepada perbadanan itu yang dipertanggungjawabkan untuk membina bangunan-bangunan pejabat di Putrajaya.

"Kemudian Putrajaya Holdings memberikan sewa kepada kerajaan. Kerajaan menyewa semua pejabat kerajaan termasuk rumah perdana menteri di Putrajaya, kadar sewaannya ialah RM200 bagi tiap meter persegi.

"Menjadikan pada tahun 2011, kerajaan Malaysia membayar kepada Putrajaya Holdings sewa RM1.7 bilion setahun.

"Tempoh perbelanjaan sewaan 25 tahun. Baki yang kita kerajaan kena bayar RM27 bilion untuk 15 tahun akan datang," ujar Husam.

Sehubungan itu katanya, jika Pakatan Rakyat (PR) mengambil alih kerajaan, pihaknya akan memastikan semua ini akan diselesaikan.

"Minta maaf Datuk Seri saya mencadangkan atas kapasiti calon Putrajaya P125, 6 Mei kita mentadbir Insya-ALLAH kita mengkaji semula sewaan RM27 bilion itu," ujar Husam yang juga Naib Presiden Pas.

PBO: tengoklah bagaimana pemimpin UMNO-BN mencetak wang untuk perut mereka sendiri menggunakan wang rakyat.

sumber: http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2013/05/jeng-jeng-jeng-siapa-pemilik-saham.html

ewanfall berkata...

Statement bangang..tanya pendapat sorang dua terus kata majoriti..kami nak perubahan...Ini kalilah....

Tanpa Nama berkata...

kalau aku menyokong ku nan sama mcm aku menyokong judi n arak la, lebih baik husam lagi tiada syer arak n judi dlm syarikat,,,

Tanpa Nama berkata...

Kalau kita masih berdegil mahukan puak elit UMNO-BN menyamun negara dengan dibantu segelintir PA (seperti KSN) yang korup, kita bolehlah kekal mengundi BN.

Tanpa Nama berkata...

Ini kali lah..tukar je k'jaan br mudh2n ade pluang lbih baik tuk PA..takbirrr..

Tanpa Nama berkata...

heehehe,
Sapalah penulis upahan ni.
Biasalah nak hidup.. Belum tentu bayaran ko dapat.
Jangan lupa Kempen PR PRU 11 pun BN tak mahu bayar.. sampai naik court dan tentulah BN menang bila naik court kes macam tu..
Kepada penjilat UMNO tolong ghentikan lah..
Yang takut sekarang ni adalah JASA dan BTN serta PTD kaki bodek.
Pastikan PTD dimansuhkan lepas Pakatan ambil alih.
PTD penghisap darah. Tak ada PTD lagi senang agensi kerajaan berfungsi.

Tanpa Nama berkata...

INI KALILAH, HARAP PENJAWAT AWAM UNDI pr, JOM KITA PAKAT BERUBAHHH

Tanpa Nama berkata...

Saya yang telah berkhidmat selama lebih 26 tahun dalam sector awam memandang positif sekiranya berlaku pertukaran kerajaan. Ini adalah kerana banyak berlakunya pecah amanah dan tidak telus kerajaan sediada di dalam melaksanakan amanah rakyat secara di sedari ataupun tidak disedari rakyat. Mana-mana negarapun jika berlakunya pertukaran kerajaan akan berlaku sedikit kekecohan, selepas seketika keadaan akan menjadi seperti biasa dan efisyen. Itu adalah lumrah dunia. Justru saya berharap kakitangan awam janganlah takut sekiranya berlaku pertukaran kerajaan. Tugas harian akan berjalan seperti biasa cuma dasar-dasar kerajaan yang memrintah saja yang berbeza.

Tanpa Nama berkata...

Tulah elok elok ada PTK utk kenaikan dimansuhkan ! Kenapa tidak wujudkan semula PTK dlm system baru PA ? Diharap PTK diwujudkan semula ! Time nak pilihanraya harap ada feedback bagus dimana PTK diwujudkan semula ! Undi adalah rahsia !
Tok Omar sila ambo perhatian!

Tanpa Nama berkata...

Tulah Tok Omar org suruh jgn mansuhkan PTK engkau degil , sekarang tengok PA semua lari undi PR ! Semua salahmu ambil keputusan kurang bijak ! Kau wujudkan semula PTK kami PA mesti undi BN , BOLEH TOK OMAR ?

Amran Pekida berkata...

kami penjawat awam berikirar akan sokong BN dan rela syahid demi mempertahankan putrajaya. semua kakitangan awam diminta ramai2 berenri untuk lumpuhkan jerajaan jika PAKATAN RAKYAT menang nanti. kami hanya nakkan BN sahaja.

Barisan Nasional, namamu yang indah dan benderamu yang dikagumi, kami penjawat awam BN akan terus taat setia

Tanpa Nama berkata...

kami PA yang senyap nih tak pon tunjuk nak sokong siapa pon...Tetapi kami tahu BN lebih baik dari PR. Buat apa nak tukar?...kami rasa amat selesa sekarang...memang kot mana pon hal duit nih tak cukup samada J17, J48, J54 ke JUSA ke...tetapi akan cukup jika kita bijak dan tahu pengurusan kewanagan. yang dapat kecik buat cara kecik...insyaalah selamat dan bahagia. kalo PR perintah pon belum tau naik gaji...silap haribulan gaji tak naik harga barangan naik , inflasi naik..kalo setakat nak turunkan harga minyak 10 sen ke 50sen tak payah lah, tak berbaloi..kita hendak penurunan 50% atau Petrol free,...makanan asas free...pengangkutan awam free (tapi mereka tipu...tak cakap berapa peratus nak turunkan)...

Tanpa Nama berkata...

Negara kita adalah negara islam dan negara membangun (bukan negara maju)...puak-puak diluar memang tunggu untuk rosakan negara yang aman damai ini...kalo kita tengok tak ada negara Islam yang apabila berlaku pertukaran kerajaan menjadi aman bahagia...contoh Iraq...(rakyat iraq kalo boleh nak hidupkan semula sadam husin)...Mesir..(sehingga kini tak aman)...syria...(entah apa akan jadi ramai yang mati).Jadi apa pasal nak tukar...?...hanya mendengarkan fitnah AnwIb...rasuah sana rasuah sini...tiada bukti pon hanya tuduhan...dia sendiri tidak demokratik..tiada kebebasan akhbar dan suara.

Tanpa Nama berkata...

19 tahun berkhidmat
pilihanraya ke 5
dulu sokong kerajaan
sekarang dah nak terbalik...

Tanpa Nama berkata...

Orang Kelantan nak tanya macamana Nik Ajis dapat tanah 13 ekar?..(ikut kata pemegang amanah kerajaan negeri...tapi yang agak pelik bini dia juga dapat lk13 ekar...macamana ye?...sedangkan rakyat sekangkang pon tak dapat...tetapi DAp dapat 10,000 ekar pulak..

Tanpa Nama berkata...

saya cabar orang yg mengatakan sahid ni yg mati tu mereka dah masuk surga ka,hanya ALLAH saja tahu semua itu ,selagi kita manusia tak tahu kita di mana akn masuk jadi jangan lah bilang sahhid bn saya cabar mati sahid lah kamu jangan2 mati katak lah kamu jadi dalam dunia ceritalah dengan cara dunia pendek cerita kita cerita tukar kerajaan bn/umno dah cukup tu beri pula pada pembangkang pm kita iaitu anuar yg hampir di bunuh mahadir dan c najip botak ni

Tanpa Nama berkata...

saya cabar orang yg mengatakan sahid ni yg mati tu mereka dah masuk surga ka,hanya ALLAH saja tahu semua itu ,selagi kita manusia tak tahu kita di mana akn masuk jadi jangan lah bilang sahhid bn saya cabar mati sahid lah kamu jangan2 mati katak lah kamu jadi dalam dunia ceritalah dengan cara dunia pendek cerita kita cerita tukar kerajaan bn/umno dah cukup tu beri pula pada pembangkang pm kita iaitu anuar yg hampir di bunuh mahadir dan c najip botak ni

Tanpa Nama berkata...

Hi saya dah keje 12 thn lebih sbg PA... dan mempunyai ramai sahabat yg keje swasta...Pandangan saya adalah kita PA tak kemana...semakin hari semakin rumit...
1.rasuah berleluasa..
2.MasingX2 taknak buat kerja hakiki 3.Kekurangan tenaga pakar..
4.pihak kontraktor membuat keje walaupun keje yg simple..
5.Bos ada masa main golf tapi tiada masa jaga kebajikan anak buah...
6.Kenaikan Gaji macam siput..

ini adalah antara masalahX2 yg saya sempat catat disini dari pelbagai lagi masalah lain...kamu panggil ini cemerlang...mmg bodoh tahap gaban cuepacs ni

Bek berkata...

""Ini kerana dalam aspek menjaga kebajikan para pegawai awam, tiada pihak lain yang dilihat dapat menandingi rekod cemerlang kerajaan sedia ada"
Sya tak setuju dengan ayat ni kerana mana ada pihak lain yg merintah selain dari BN? macamana pihak lain nak menandingi rekod kerajaan sedia ada kecuali jika dalam PR 13 ni kita bagi peluang??

Tanpa Nama berkata...

Di antara 13 perkara yang digariskan di dalam deklarsi itu termasuklah:

1) Bayaran gaji berasaskan bilangan minggu (tambah satu bulan pendapatan)
2) Pinjaman rumah tanpa faedah,
3) Pendidikan mesra penjawat awam (khusus di Putrajaya),
4) Pencen pilihan,
5) Belajar semasa tempoh berkhidmat.
6) Menyerap ke jawatan tetap bagi kakitangan perkhidmatan kontrak, sementara dan khidmat singkat perkhidmatan awam
7) Membangunkan Sektor perkhidmatan awam menuju standard kelas dunia (world class standard)
8) Pertukaran dan penempatan penjawat awam berteraskan mesra keluarga
9) Perlindungan insurans bagi penjawat awam di semua agensi peguatkuasaan seperti Kastam, Polis, tentera, dan lain-lain bertujuan memberikan mereka keyakinan bahawa tugas mereka dihargai sepenuhnya oleh kerajaan.
10) Pengecualian cukai pendapatan bagi penjawat awam gred 41 ke bawah bertujuam memberikan pendapatan benar yang lebih besar
11) Menyelaras gaji pegawai dan kakitangan penjara sama seperti anggota polis seperti yang diamalkan sebelum ini.
12) Mengkaji untuk menaikkan imbuhan tetap perumahan (ITP) penjawat awam gred 40 ke bawah dari jumlah minimum RM180 kepada jumlah yang lebih munasabah
13) Elaun kola tidak dipotong (RM150) bagi penjawat awam yang menduduki kuarters kerajaan di Putrajaya. (Hrkh)
***********************************
Kalau boleh tambah lagi....
14)Kenaikan pangkat berdasarkan kecemerlangan dan kepakaran bukan tempoh tahun berkhidmat / Kelayakan shj (taksemestinya yg ada ijazah lebih hebat dr yg ada Dip).
15)Pemberiaan kenaikan khas bagi PA cemerlang..bukan RM1000 sekali.
16)Kenaikan Tahunan PA diselaras mengikut keadaan ekonomisemasa. Takkan kerja nak lebihX2 tapi gaji siput.
17) Penetapan skop tugas yg tetap mengikut jawatan dari JPA.. bukan Ikut kepala bos..Mmg hampeh..
18)PA boleh digantung/buang kerja sekiranya tidak dapat melaksanakan tugas mengikut skop kerja atau mempunyai masalah displin(takkan kelulusan komputer ttpi takboleh buat apaX2 pun kerja melibatkan Komputer). Mmg ramai skrng dlm PA cam ni..Hampeh..
19) Boleh pencen awal(sekurang-kurangnya 10thn berkhidmat) supaya penjawat awam boleh memilih utk terus berkhidmat atau membuat suatu yg dia rasa lebih pakar)

Tanpa Nama berkata...

MINTA JASA BAIK DATO DAN PM - KAJIAN BERAPA RAMAI KUMPULAN SOKONGAN YANG MEMPUNYAI DIPLOMA DAN IJAZAH DI SEMUA KEMENTERIAN/JABATAN/BADAN BERKANUN PERSEKUTUAN/AGENSI KERAJAAN/PBT CONTOHNYA MENJADI PEMBANTU TADBIR DAN PENOLONG PEGAWAI DAH SEKIAN LAMA....KENAIKAN PANGKAT ADALAH TERBATAS....NAK TUNGGU TIME BASED 13 TAHUN...MOHON DIBERIKAN ELAUN KHAS ATAU APA2 FAEDAH KEPADA KUMPULAN INI.

ATAU UBAH KELAYAKAN MASUK:

1) P & P : KELAYAKAN MASUK MASTERS

2) PENOLONG PEGAWAI PELBAGAI SKIM : KELAYAKAN MASUK IJAZAH

3) PEMBANTU TADBIR PELBAGAI SKIM: KELAYAKAN MASUK DIPLOMA/STPM

4) PAP / PRA /PEMANDU/ KESELAMATAN/TUKANG: KELAYAKAN MASUK SPM

waimn berkata...

Saya berpendapat dalam mengukur kecemerlangan pentadbiran parti politik, perlu mengasingkan sumber cukai negara. Kerana kerajaan pusat menggunakan sehabis mungkin cukai dan aset negara atas nama mereka. Bagaimana dengan parti politik yang tiada sumber untuk buat apa-apa kerana tidak dapat menggunakan duit hasil cukai dan lain2? Bukahkah nampak berat sebelah. Yes, hujah ini telah dapat dipatahkan. Nak bolot undi pun jangan ingat rakyat tak dapat guna fikiran. Kata zaman pemimpin tahu segala-galanya dah berakhir. Ini apa? Masih tak berubah lagi. Tak sedar-sedar lagi.

Tok Kabit berkata...

Saya suka tang gaji dibayar ikut perkiraan mingguan oleh PR, serupa macam gaji bulan 13. Saya sokong!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Nak macam2...tapi kutuk bagai nk rak... ape la korang ni.

Tanpa Nama berkata...

cehhhh...skim teknikal sampai 30 tahun kaji tak habis2...kita try kerajaan baru pulak mana lah tahu lebih prihatin, 5tahun je kalau tak ok kita tukar balik...

Tanpa Nama berkata...

Berita terbaru dan terkini:
Omar Osman turun berkempen bagi pihak BN di johor, terkini dengar ceritanya di Mersing bersama calon-calon politik BN Mersing, dengar cite omar janjikan berbagai kenaikan, kalau nak buat tue dah lama dah, tak payah tunggu PRU-13, ini semua penipu..apelah kau nie Omar, sepatutnya kau nie berkecuali dan memberi fokus kepada pembangunan 1.42 juta PA, dengan bersungguh-sungguh menaikkan taraf hidup 1.42 juta PA, menjaga kebajikan PA dengan kenaikan gaji,gred,pangkat,elaun itp,cola,eka dan sebagainya.. diberitakan penjawat awam yang menjalani temuduga pegawai tadbir negeri, ramai gagal menjawat jawatan tersebut, kenapa mereka tak diberi keutamaan di dalam pentadbiran negeri, sedangkan mereka berpengalaman berpuluh tahun, adakah ini satu sendiwara kerajaan negeri atau kroni..? JOM UBAH..!!!

Tanpa Nama berkata...

Bukan setakat UBAH kerajaan, CUEPACS juga perlu diubah. Presidennya dapat Datuk saja mulalah abaikan kebajikan pekerja, mulalah macam lembu dicucuk hidung. Nampak sangat, jawatan Pesiden Cuepacs disalah guna untuk dapat pangkat Datuk. Belum Datuk wah cakap berapi-api. Dapat datuk saja terus slow down, kerana target mereka lepas pencen nanti pasti ada ganjaran lain menanti. Lihat saja presiden sebelum ini.

Tanpa Nama berkata...

Dulu kita orang memang percaya kat PPR Anwar ib nih!..la ni tak dah...sebab banyak tipu dan janji serta bohong...La ni video CikguBard menunjukan belang sebenar anwar ibrahim...unsur rasuah janji dsb...tak kan nak kena tipu kot...

Tanpa Nama berkata...

PARA PA DI SABAH KESELURUHANNYA.APA LAGI INI KALILAH

Tanpa Nama berkata...

MOHON PERHATIAN DATO...KUMPULAN SOKONGAN GRED 17 YG MEMILIKI DIPLOMA/STPM DIBERI ELAUN TAMBAHAN KERANA ADA KELEBIHAN BERBANDING YG SPM...

ELAUN AKDEMIK

Tanpa Nama berkata...

kami kakitangan kerajaan tetap berdiri di belakang BN........

Tanpa Nama berkata...

yes.. tidak dapat dinafikan, kau org memang dibelakang BN, pencacai angkat najis dan lembu bodo dicucuk hidung..ha..!!ha..!!

Tanpa Nama berkata...

Adalah menjadi harapan semua penyokong PR, jika berjaya bentuk kerajaan 5 mei nanti tidak memburukkan keadaan yg BN telah buat. Harap kerajaan akan bantu PA senior yg gaji mereka 'diturunkan' pd era Tun Abdullah pd tahun 2007 dikaji semula. Semoga PR menjadi kerajaan yg benar2 layak menjadi pengganti BN. Tolong bua yg terbaik demi rakyat yg teraniaya dibawah BN. Berilah kpd kami peluang hidup yg lebih baik drpd skrg. Turunkanlah harga minyak paling kurang 50 sen ataupun rm1. Jgn sekadar turun 10 sen ataupun 20 sen kerana BN pun boleh buat.

Tanpa Nama berkata...

NAMPAK SANGAT PRESIDEN CUEPACS NI PRO BN!! PATUT LA PERMINTAAN KAKITANGAN MAIN TARIK TALI.

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS NI DAH JADI TV3 JUGAK KE!! KAKITANGAN AWAM DILARANG BERPOLITIK ATAUPUN LIKE STATUS MANA2 AHLI POLITIK.TAPI BLOG NI TERANG2 PUJI BN XPE YE...INI SUDAH TIDAK ADIL.CUEPACS SANGAT PRO BEE END! PATUT TUKAR PRESIDEN.PLH PRESIDEN YG NEUTRAL.BUKAN PENCACAI UMNO CEGINI.

Tanpa Nama berkata...

Yang akan bertukar parti !Parti tu dah lama dah !

Kakitangan Kerajaan tetap tak berubah, orang tu juga !

Tanpa Nama berkata...

Selamat Mengundi Pakatan Rakyat !

ABU = Asal Bukan Umno

ABCD = Asal Bukan Cap Dacing

Selamat Memilih .........

Kami dah cuti esok ,Jumaat hingga hari mengundi !

Tanpa Nama berkata...

tuan guru nik aziz dpt tanah semua bising tp taib mahmud..mahathir lg kaya raya...siap kaum kerabat lg yg bolot kekayaan de yg pertikai????xde pn...sbb xde yg berani

Tanpa Nama berkata...

punyalah goyang BN yang mempunyai PTD-PTD sebagai tiang seri sampaikan guna web blog cuepacs untuk sebar propaganda sempit. kah kah kah.

sebagai seorang kakitangan kumpulan sokongan yang memperolehi ijazah sarjana muda secara separuh masa ketika berkhidmat yang dinafikan peluang untuk menjawat jawatan lebih tinggi bertahun-tahun lamanya disebabkan pihak berkuasa melantik lebih suka mengutamakan anak-anak kroni, anak-anak kabel, saya dengan ini akan mengundi pakatan rakyat supaya perubahan boleh dilaksanakan, supaya yang berhak mendapat haknya dan yang tak berhak diketepikan. hapuskan pengkhianat tahap dajjal (PTD) yang makin hari makin bermaharajalela dalam perkhidmatan awam!

Tanpa Nama berkata...

WAHAI PA SMUA...SUDAH SAMPAI MASANYA UTK MERUBAH LANGSKAP PEMERINTAHAN NEGARA...KITA MAHUKAN SESUATU YG BARU..TERBELA..MAJU SELARI DGN ISLAM...TIADA UNSUR2 KRONISME...BKN MENGKAYAKAN LG YB YB BIRU YG KAYA MAKIN KAYA DGN PENINDASAN RAKYAT MARHAIN....KIRANYA PA TIDAK BUTA MATA HATI,PERHATIKAN SMUA ELAUN2 DAN TUNTUTAN AMATLAH TIDAK LOGIK...1)dr segi elaun perjalanan_guna kenderaan sendiri 1km antara 0.25-0.70sen..tp yb yb berapa ribu sebulan?..kos2 kerosakan,sape yg tanggung?..klu nk cerita kt sini,memang tak habis lah...INI MENAMPAKKAN MENGANIAYAAN PD PA SMUA...SAMPAI BILA HENDAK MENIPU KAMI SEMUA...CUKUP2 LAH..CUEPACS PULOK TALAM 2 MUKA..PURA2 MEMBELA PA..KIRANYA APA YG DIPERJUANGKAN,TIDAK DILAYAN..BKN DGN CARA ANGGUK2,GELENG2 TP TEGASKAN SBG WAKIL PA,KIRANYA PA PA MOGOK,ITU BKN SALAH CUEPACS..SEBENARNYA CUEPACS LAH DALANG..KALAU TIDAK,MASAKAN ANDA BER TITLE DATO...UBAHLAH,,,...ALLAHUAKBAR

Tanpa Nama berkata...

Di Parlimen Tanjong BN seolah-olah gila talak dan desperate, pacak bendera 1 Malaysia tiap-tiap satu kaki jaraknya di sepanjang jalan dan lorong dalam bandar. Ini merupakan satu pembaziran, tak tahulah dana dari mana ia guna. Saya rasa tindakan ini sia-sia saja kerana BN tak akan menang di situ.

Tanpa Nama berkata...

Semua PA...Kita tetapkan hati kita bersama-sama berdoa Allah serahkan pemerintahan negara ini kepada mereka yang layak...bukan pembohong...bukan peliwat...bukan Pak Anggok....bersama-samalah kita keluar mengundi Barisan Nasional...yg telah memberikan keselesaan kepada kita...keamanan Negara...Anak kita ada yg dah jadi Doktor..guru , profesional...konsultant...pelabagai nikmat...oleh itu janganlah nikmat itu dipersiakan oleh kerana 1 undi anda...menyebabkan kerosakan kepada negara...anak...cucu..tuan-tuan. Selebihnya kita berserah kepada Allah.

Tanpa Nama berkata...

salam,

berdasarkan kepada analisis saya terhadap komen-komen yang telah diberikan di atas, kebanyakan yang memberi komen adalah terdiri daripada PA..anda sedar tak bahawa PR akan mengurangkan kakitangan awam sekiranya mereka memerintah? dan golongan pertama yang akan menerima nasib tersebut adalah anda sekalian..fikir secara rasional, bukan emosional..jika dalam perkhidmatan swasta, belum tentu anda terima imbuhan seperti yang anda terima dalam perkhidmatan awam sekarang ini..dan jika anda rasa apa yang anda dapat dalam perkhidmatan awam sekarang ini tidak memuaskan, sila minta perletakan jawatan kepada ketua jabatan masing-masing. Sedarkah anda bahawa untuk memuaskan hati 1.4 juta pekerja iaitu anda sekalian adalah amat sukar sekali. Jika kenaikan diberi secara mendadak dalam jumlah yang besar, macam mana kerajaan hendak memberi kenaikan lagi pada masa akan datang..kos yang ditanggung adalah teramat besar..ada logiknya kenaikan diberi sedikit demi sedikit namun ia berterusan dan tidak putus di masa hadapan..dan satu perkara lagi, jika rezeki anda sekalian adalah telah ditentukan pada tahap tersebut, bersyukurlah..jika anda masih tidak berpuashati dan masih menuntut, bermakna anda kufur nikmat.."biar dapat sedikit demi sedikit, jangan tak dapat langsung atau hilang kesemuanya"...fikir secara rasional..jangan kerana nyamuk seekor, habis kelambu dibakar..

Tanpa Nama berkata...

Saya bekerja di Pulau Pinang, tak adapun kakitangan awam dibuang ataupun ditamat perkhidmatan kerana untuk mengecilkan organisai jabatan. Yang berhenti kerana pencen ataupun opsyen pilihan sendiri adalah. Pengambilan kakitangan baru pula banyak beberapa tahun kebelakangan ini. Sekarang ini terdapat ramai kakitangan baru di jabatan2 negeri di Pulau Pinang.

Tanpa Nama berkata...

salam,
tanpa nama 10.00 pg...

pengurangan kakitangan awam adalah isu baru untuk PRU 13 yang dibangkitkan oleh DAP di bawah PR..harap maklum..

Tanpa Nama berkata...

Kononnya PR nak kurangkan bilangan penjawat awam hanya spin oleh BN yang terdesak.

Tanpa Nama berkata...

salam,

tanpa nama 11.17 pg.

spin oleh BN? sila cari isu ini di internet dan anda akan tahu siapa yang membangkitkan isu ini..

Tanpa Nama berkata...

Pertukaran kerajaan di Kedah, projek Zon Industri Petroleum Yan (ZIPY) telah diubah suai oleh PAS dengan nama baru Sungai Limau Hydrocarbon Hubb (SULLIH), akhirnya projek ZIPY yang diubah jadi SULIHH hanya ada tapak projek dan semak samun sahajalah, itulah jadinya selepas PAS mengubahsuai projek berkenaan hingga akhirnya dari tikus membaiki labu.

Begitu juga kakitangan dan pensyarah KUIN menjadi mangsa Pakatan Rakyat di Kedah apabila sebahagian gaji mereka dirampas untuk biaya operasi KUIN selepas kedudukan kewangan KUIN yang tenat kerana pengurusan KUIN yang buruk hinggakan KUIN berhutang lebih RM 300 juta sedangkan semasa KUIN ditadbir oleh Barisan Nasional yang menjadi kerajaan negeri Kedah, KUIN tiada masalah pun, tapi lepas diambil alih oleh PAS yang menguasai Kedah dengan sekutu mereka iaitu DAP dan PKR, KUIN pun punah ranah.

Oleh itu, tak guna mengubah daripada yang baik kepada yang buruk.

Buatlah penilaian dengan mendalam supaya tidak menjadi mangsa kerana mengejar yang tak pasti, tapi akhirnya yang dikendong keciciran di sana sini macam kisah Lebai Malang. Kajilah dengan mendalam kejayaan sepanjang lebih 50 tahun pentadbiran Barisan Nasional ini dan lihatlah 5 tahun di negeri yang dikuasai oleh Pakatan Rakyat yang tunggang langgang di sana sini.

Pakatan Rakyat: Menifesto Bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Pengundi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Penjawat Awam pengkhianat, dasar lidah bercabang, dasar gunting dalam lipatan perlu berambus dari perkhidmatan awam, perkhidmatan awam tak perlukan pengkhianat!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Tanpa Nama berkata...

Pertukaran kerajaan di Kedah, projek Zon Industri Petroleum Yan (ZIPY) telah diubah suai oleh PAS dengan nama baru Sungai Limau Hydrocarbon Hubb (SULLIH), akhirnya projek ZIPY yang diubah jadi SULIHH hanya ada tapak projek dan semak samun sahajalah, itulah jadinya selepas PAS mengubahsuai projek berkenaan hingga akhirnya jadi tikus membaiki labu.

Begitu juga kakitangan dan pensyarah KUIN menjadi mangsa Pakatan Rakyat di Kedah apabila sebahagian gaji mereka dirampas untuk biaya operasi KUIN selepas kedudukan kewangan KUIN yang tenat kerana pengurusan KUIN yang buruk hinggakan KUIN berhutang lebih RM 300 juta sedangkan semasa KUIN ditadbir oleh Barisan Nasional yang menjadi kerajaan negeri Kedah, KUIN tiada masalah pun, tapi lepas diambil alih oleh PAS yang menguasai Kedah dengan sekutu mereka iaitu DAP dan PKR, KUIN pun punah ranah.

Oleh itu, tak guna mengubah daripada yang baik kepada yang buruk.

Buatlah penilaian dengan mendalam supaya tidak menjadi mangsa kerana mengejar yang tak pasti, tapi akhirnya yang dikendong keciciran di sana sini macam kisah Lebai Malang. Kajilah dengan mendalam kejayaan sepanjang lebih 50 tahun pentadbiran Barisan Nasional ini dan lihatlah 5 tahun di negeri yang dikuasai oleh Pakatan Rakyat yang tunggang langgang di sana sini.

Pakatan Rakyat: Menifesto Bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Pengundi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Penjawat Awam pengkhianat, dasar lidah bercabang, dasar gunting dalam lipatan perlu berambus dari perkhidmatan awam, perkhidmatan awam tak perlukan pengkhianat!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Tanpa Nama berkata...

Dia datang!!

Tanpa Nama berkata...

Saya rasa Encik Mohamad Nasionalis Melayu masukkan juga komen2 BERNAS saudara ke dalam blog Sakmongkol AK47 dan blog Aspan Alias.

Tanpa Nama berkata...

Harakahdaily,
03 Mei 2013

PENDANG: Nama Almarhum Datuk Fadzil Mohd Noor sinonim dengan pekan Pendang. Ini kerana beliau yang memenangi Pilihan raya Umum 1999 telah diangkat sebagai Ketua Pembangkang pertama PAS pada era kepimpinan ulama.

Pada pilihan raya umum itu, beliau mencatat dua kejayaan iaitu menewaskan bekas Setiausaha Parlimen di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Othman Abdul (BN) bagi kerusi Pendang dan Datuk Abdullah Hasnan Kamaruddin di Dun Anak Bukit.

Bagi Parlimen, beliau mendapat 22,413 undi berbanding Othman 19,474 undi oleh Othman. Di Dun Anak Bukit, beliau mendapat 8,480 undi menewaskan calon BN, Abdullah Hasnan yang memperolehi 6,640 undi.

Kejayaan itu sangat manis kepada perjuangan PAS yang dianggap satu sejarah kerana memenangi 27 kerusi di Dewan Rakyat yang seterusnya wakil PAS menjadi Ketua Pembangkang yang tidak dialami sebelum itu.

Dalam tempoh itu, Almarhum Ustaz Fadzil telah membuktikan kewibawaan PAS untuk membawa suara rakyat yang menentang segala tindakan penyelewengan, penyalahgunaan kuasa, rasuah dan seumpamanya yang dilakukan Kerajaan BN.

Bukan sekadar masalah masyarakat setempat, tetapi isu nasional dan antarabangsa dikemumandangkan oleh beliau di Dewan Rakyat.

Sejak Pilihan raya Umum 2004 pula, perjuangan PAS di Parlimen Pendang diteruskan pula oleh Datuk Dr Mohd Hayati Othman yang mendapat 24,380 undi memenangi pilihan raya itu menewaskan calon BN, Md Rozai Shafian dengan majoriti 50 undi.

Kemenangan itu walaupun tipis tetapi dapat membawa suara PAS ke Dewan Rakyat untuk meneruskan perjuangan Almarhum Ustaz Fadzil kerana pada pilihan raya kecil 18 Julai 2002, kerusi parlimen itu dimenangi oleh calon BN, Datuk Othman Abdul.

Pada PRU13 yang berlangsung 5 Mei ini, Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu pula diamanahkan untuk bertanding di parlimen ini.

“PAS Kawasan Pendang mengalu-alukan kehadiran Mohamad di sini untuk meneruskan perjuangan PAS bagi membela nasib rakyat di sini yang dimulakan oleh Almarhum Ustaz Fadzil, yang diikuti Dr Hayati,” kata Setiausaha PAS kawasan, Fadzil Muhammad Noor Shani.

Katanya, banyak isu setempat telah dibawa oleh wakil rakyat PAS khususnya di Dewan Rakyat sama ada Almarhum Ustaz Fadzil atau Dr Hayati, namun sehingga kini Hospital Daerah Pendang masih belum ditunaikan oleh Kerajaan BN.

Menurutnya, ketiadaan hospital daerah bukan sahaja dirasai kesulitan oleh rakyat di sini tetapi menarik perhatian Sultan Kedah, Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah yang pernah melahirkan rasa dukacita baginda sewaktu merasmikan Istiadat Pembukaan Persidangan Dewan Undangan Negeri.

Beliau berkata, susur keluar Lebuh raya Utara Selatan ke Pendang adalah antara usaha yang dilakukan oleh wakil rakyat PAS.

“Insya Allah, usaha untuk membawa suara rakyat di Pendang ke Dewan Rakyat akan dapat dilaksanakan apabila Timbalan Presiden PAS apabila dipilih oleh para pengundi pada 5 Mei nanti,” katanya.

Keyakinan itu berdasarkan ‘mood’ rakyat di sini yang mahu berubah sangat kuat sama ada orang Melayu mahupun bukan Islam.

Justeru, katanya para petugas melipatgandakan usaha agar PAS dapat mencatatkan keputusan yang lebih baik pada PRU kali ini kerana calon yang bertanding tidak dilihat dari sudut individu sebaliknya adalah Timbalan Presiden PAS.

Tanpa Nama berkata...

Saya memberi komen dalam macam-macam blog samada pro kerajaan atau pro pembangkang macam blog parpukari, gerakan anti pkr, omakkau, malahan blog Anwar Ibrahim pun saya pernah beri komen hinggalah komen saya disekat oleh Anwar Ibrahim kerana beliau tak mampu jawab persoalan yang saya utarakan kerana beliau takut kebenaran akan terbongkar.

Begitu juga dengan blog Drs. Dzul, Pengarah Strategik PAS merangkap bekas ahli parlimen Kuala Selangor, saya juga memberi komen, tapi macam biasalah, komen saya disekat dan dipadamkan dari blog beliau kerana komen-komen saya memberikan kesedaran kepada orang ramai betapa bahaya dan buruknya perangai Pakatan Rakyat ini.

Saya kalau tanya Aspan dan Arif Sabri (sakmongkol), mereka pasti tak dapat jawab mengapakah DAP terpaksa ambil masa 19 hari untuk kira hanya lebih sedikit 1800 undi untuk pilih jawatankuasa pusat CEC.

Malahan jika saya tanya mengapakah boleh berlaku pengiraan antara undi Vincent Wu dengan Zairil Khir Johari sedangkan nama mereka jauh berbeza, apakah para pengira dan pengendali pemilihan jawatankuasa pusat CEC itu tak tau membaca, sudah tentu Arif Sabri dan Aspan tak dapat menjawabnya.

Mereka berdua bukannya tak dapat menjawab kerana tak tahu jawapan, tapi mereka tak dapat menjawabnya kerana sudah pasti akan mendedahkan keburukan DAP yang mengamalkan kuku besi dan penyelewengan serta kroni dan menjadi parti anak beranak jika Aspan dan Arif Sabri menjawab kedua-dua soalan saya di atas.

Pakatan Rakyat: Menifesto Bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Pengundi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Penjawat Awam pengkhianat, dasar lidah bercabang, dasar gunting dalam lipatan perlu berambus dari perkhidmatan awam, perkhidmatan awam tak perlukan pengkhianat!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Tanpa Nama berkata...

Pasal komen tentang PAS di Kedah itu, lihat sahajalah kegagalan PAS di Kedah sepanjang tempoh 5 tahun ini.

Di Kedah bukannya ada kemajuan sangat pun, jika ada kemajuan pun sebab diusahakan oleh Barisan Nasional, nak harapkan PAS, jalan kampung berlubang dan rosak di sana sini, taman-taman awam dibiarkan semak samun dan penuh sampah. Malahan yang paling banyak dibangunkan oleh PAS di Kedah adalah pembangunan ceramah membohong dan menghasut orang ramai.

Dalam PRU 13 nanti, insyaAllah, Kedah akan kembali kepada Barisan Nasional berdasarkan keadaan semasa penduduk di negeri itu yang majoritinya menolak PAS dan sekutu mereka iaitu PKR dan DAP yang hanya tahu menimbulkan masalah tapi tak tau nak mengatasi masalah tersebut yang akhirnya masalah itu diselesaikan juga oleh Barisan Nasional kerana untuk kepentingan negeri dan rakyat.

Macam calon PAS di parlimen Pendang, sila tanya orang di parlimen Kuala Kedah semasa Mat Sabu jadi ahli parlimen Kuala Kedah di mana selepas menang pilihanraya dia berambus entah ke mana, segala kempen nak buat itu dan ini di parlimen Kuala Kedah ketika itu hanyalah menjadi janji manismu sahaja, ibarat menanam tebu dibibir, tidak dibuat pun oleh Mat Sabu yang hanya suka berceramah ke hulu ke hilir tapi tak pedulikan hal pembangunan, lihatlah gelagat Mat Sabu, siang malam dia sibuk ceramah menghasut dan memburukkan kerajaan.

Biasalah segala usaha yang dibuat oleh kerajaan Barisan Nasional akan dijaja sebagai usaha PAS sedangkan PAS tak buat apa pun, mereka hanya sibuk ceramah siang malam kemudian kutip wang dari orang ramai kononnya derma jihad.

Lihatlah kerajaan beri bantuan Bantuan Rakyat 1Malaysia, PAS tuduh Bantuan Rakyat 1Malaysia sebagai haram, tapi jika dilihat di tempat untuk mengambil baucer, puak yang sibuk kata haram inilah yang paling awal terhegeh-hegeh nak ambil. Malahan PAS yang kata haram Bantuan Rakyat 1Malaysia ini boleh pula dengan tanpa tahu malu minta 10% yang diperolehi oleh ahli dan penyokong untuk dimasukkan ke akaun PAS. Jenis cakap lain tapi buat lain, jenis penipu, inilah PAS!!!!

Pakatan Rakyat: Menifesto Bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Pengundi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Penjawat Awam pengkhianat, dasar lidah bercabang, dasar gunting dalam lipatan perlu berambus dari perkhidmatan awam, perkhidmatan awam tak perlukan pengkhianat!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Tanpa Nama berkata...

Saya tiap2 hari sejak 2010 hingga ke hari ini memasuki blog Sakmongkol AK47 dan blog Aspan Alias tapi tak adapun komen2 tertulis dengan nama Encik Mohamad Nasionalis Melayu?

Tanpa Nama berkata...

Pembangunan PAS di Kedah juga adalah merobohkan madrasah yang juga sebuah surau yang berusia lebih 100 tahun yang mana tanah tapak madrasah itu adalah tanah wakaf khas kepada Majlis Agama Islam Kedah untuk kegiatan agama Islam.

Tapi PAS sanggup merobohkan madrasah berkenaan untuk membuat shopping complex Aman Sentral.

Jika dahulu, kalau kerajaan nak robohkan masjid dan surau untuk buat masjid dan surau lebih besar dan selesa untuk jemaah, PAS kata UMNO menentang Islam dan UMNO dituduh sebagai zalim merobohkan masjid dan surau walaupun untuk buat masjid dan surau baru.

Sekarang lihatlah apa dah jadi dengan PAS yang boleh pula roboh madrasah, malahan tapak madrasah itu adalah tanah wakaf khas untuk pembinaan bangunan untuk pengajian Islam, bukannya untuk dibuat shopping complex, tapi PAS sanggup merobohkan madrasah itu, sanggup mengambil alih tanah itu untuk buat shopping complex.

Tetapi sudah diketahui bahawa PAS ini mereka semuanya halal, orang lain semuanya haram. Macam kerjasama UMNO dengan MCA dan MIC dahulu, walaupun kerjasama berkenaan untuk kepentingan perpaduan dan tidak menjejaskan Islam dan bumiputera, PAS tetap menuduh haram, berdosa dan bermacam-macam dengan sangat keterlaluan.

Sekarang lihatlah PAS boleh pula kerjasama dengan DAP yang begitu menentang keras negara Islam dan hudud malahan mahu menghapuskan hak istimewa bumiputera, sekarang PAS kata boleh kerana nak tarbiah DAP, kononnya ini adalah konsep Islam boleh kerjasama dengan bukan Islam yang dipanggil tahaluf siyasi.

Menjadi persoalan mengapakah UMNO kerjasama dengan MCA dan MIC tak dipanggil tahaluf siyasi sedangkan kerjasama itu tak memudaratkan Islam pun. Tapi PAS yang bekerjasama dengan DAP hinggakan PAS jadi pecacai DAP boleh pula jadi tahaluf siyasi, apa semua ini?

Inilah bila hukum hakam dijadikan alat permainan politik, halal atau haram dan dosa atau pahala sudah tidak dipedulikan lagi, inilah PAS yang sanggup buat apa saja untuk kepentingan politik dengki khianat hatta merosakkan kepentingan ummah dan negara ini. Sungguh memalukan dan sangat menjijikkan.

Pakatan Rakyat: Menifesto Bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Pengundi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Penjawat Awam pengkhianat, dasar lidah bercabang, dasar gunting dalam lipatan perlu berambus dari perkhidmatan awam, perkhidmatan awam tak perlukan pengkhianat!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Saya tiap2 hari sejak 2010 hingga ke hari ini memasuki blog Sakmongkol AK47 dan blog Aspan Alias tapi tak adapun komen2 tertulis dengan nama Encik Mohamad Nasionalis Melayu?

Jumaat, Mei 03, 2013 12:24:00 PTG

------------------------------------------------

Saya pernah masuk ke blog itu, tapi dah lama tak masuk, tapi kerana kamu kerap masuk blog itu, sila tanyakan kepada sakmongkol dan aspan soalan ini:

1. Mengapakah DAP ambil masa sampai 19 hari hanya untuk kira lebih sedikit 1800 kertas undi untuk jawatankuasa pusat DAP?

2. Mengapakah boleh berlaku kesilapan pengiraan antaran nama Vincent Wu dan Zairil Khir Johari kerana nama kedua-duanya sangat berbeza? Apakah pengira undi jawatankuasa pusat DAP dan pengurusan pemilihan jawatankuasa pusat DAP itu tak reti membaca dan tak tau mengira?

Saya menantikan jawapan dari Aspan dan Arif Sabri Sakmongkol untuk diberitatu oleh anda.

Ingat, saya tunggu jawapannya, jika anda di pihak benar, sila kemukakan jawapannya, jika tak ada jawapan, sedarlah semua penjawat awam sekalian bahawa Pakatan Rakyat memangnya golongan penipu!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pakatan Rakyat: Menifesto Bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Pengundi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Saya tiap2 hari sejak 2010 hingga ke hari ini memasuki blog Sakmongkol AK47 dan blog Aspan Alias tapi tak adapun komen2 tertulis dengan nama Encik Mohamad Nasionalis Melayu?

Jumaat, Mei 03, 2013 12:24:00 PTG

------------------------------------------------

Saya pernah masuk ke blog itu, tapi dah lama tak masuk, tapi kerana kamu kerap masuk blog itu, sila tanyakan kepada sakmongkol dan aspan soalan ini:

1. Mengapakah DAP ambil masa sampai 19 hari hanya untuk kira lebih sedikit 1800 kertas undi untuk jawatankuasa pusat DAP?

2. Mengapakah boleh berlaku kesilapan pengiraan antaran nama Vincent Wu dan Zairil Khir Johari kerana nama kedua-duanya sangat berbeza? Apakah pengira undi jawatankuasa pusat DAP dan pengurusan pemilihan jawatankuasa pusat DAP itu tak reti membaca dan tak tau mengira?

Saya menantikan jawapan dari Aspan dan Arif Sabri Sakmongkol untuk diberitahu oleh anda.

Ingat, saya tunggu jawapannya, jika anda di pihak benar, sila kemukakan jawapannya, jika tak ada jawapan, sedarlah semua penjawat awam sekalian bahawa Pakatan Rakyat memangnya golongan penipu!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pakatan Rakyat: Menifesto Bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Pengundi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Tanpa Nama berkata...

Khairul Azlam Mohamad,
03 Mei 2013

KUALA TERENGGANU: PAS Terengganu menyangkal dakwaan Perdana Menteri sementara, Datuk Seri Mohd Najib Razak jika rakyat memilih PAS dan Pakatan Rakyat pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) ke-13, seolah-olah negeri ini kembali ke zaman kegelapan.

Calon PAS bagi N.16 Batu Burok, Dr Syed Azman Syed Ahmad Nawawi berkata dakwaan kononnya jika kerajaan PAS dan Pakatan Rakyat memerintah Terengganu akan kembali ke zaman ‘kegelapan’ itu bersifat dangkal.

Menurutnya, kenyataan pemimpin nombor satu Umno dan Barisan Nasional (BN) itu cukup-cukup dangkal serta tidak benar.

“Rakyat Terengganu menyokong PAS-Pakatan Rakyat dalam Pilihan Raya Umum yang ke-13 ini adalah untuk masa depan rakyat Terengganu yang lebih baik, lebih cerah dan lebih telus.

“Kita (PAS) akan membawa ‘zero’ (kosong) salah guna kuasa, ‘zero’ terhadap penyelewengan. Maka, jika rakyat memberi mandat kepada Pakatan Rakyat di negeri Terengganu ini, kita akan mentadbir negeri dengan lebih baik dan akan menguruskan hasil sumber minyak untuk kebaikan rakyat Terengganu,” jelasnya ketika berucap pada satu majlis di Kampung Cina, dalam Dewan Undangan Negeri (Dun) Bandar, di sini, kelmarin. (Gambar atas)

Beliau menjelaskan, apa yang berlaku waktu pemerintahan kerajaan PAS Terengganu hasil royalti disekat dan dirampas oleh kerajaan BN di peringkat Persekutuan.

Namun, katanya kerajaan PAS Terengganu masih boleh mentadbir negeri dengan baik serta melaksanakan pentadbiran yang lebih telus tanpa rasuah.

“Walau pun tanpa royalti minyak kita (PAS) dapat memberi balik (pulangan) kepada rakyat negeri Terengganu seperti kita beri tanah, kita menghapuskan cukai pintu rumah kediaman kepada isi rumah rakyat Terengganu.

“Kita dapat juga memberi bantuan kebajikan kepada rakyat yang miskin,” ujarnya.

Beliau yang juga Penolong Setiausaha Agung PAS turut menempelak sikap kepimpinan Umno Terengganu yang lebih mengkayakan kroni-kroni dalam kalangan pemimpin BN dengan hasil minyak negeri ini.

Menurutnya, kerajaan PAS dan Pakatan Rakyat berjanji jika diberi mandat memerintah semula segala kekayaan negeri akan dikembalikan bagi kepentingan rakyat Terengganu.

“Bukan sebagaimana yang berlaku sekarang. Hasil minyak (petroleum) yang ada sekarang tidak menjamin kepada rakyat negeri Terengganu.

Tanpa Nama berkata...

belum tau lagi kalau pr memerintah dan berkuasa nanti tetap bersih dan jujur...manatau nanti masing2 dap pas keadilan sibuk kaut keuntungan masing2 sbb selama ni miskin papa kedana...hahahaha

Tanpa Nama berkata...

setahu saya..selangor maju sebab bn dan bila pembangkang memerintah....sebenarnya nak polish untuk lebih mantap je..bukannya bermula dari 0. saya ada p kelantan baru2 ni dan...cabaran sayalah...majukan dulu tempat sendiri sebelum berani ambil alih negara ni....kita semua tak nak orang memerintah dengan menjadikan negara tu mundur dan kusam.

Tanpa Nama berkata...

otak ko yang mundur..orang kelantan la maju..da ada filem anak kelantan..ko ader...

Tanpa Nama berkata...

Saya nampak ada sinar bulan di putrajaya.

Tanpa Nama berkata...

Mohamad nasionalis, dia sendiri tak tau ape itu nasionalis..merapu jea mcm pencacai angkat najis pembesar be end..muka pun haru-biru..penyangak katakan..ha..!! Ha..!!

Ada Nama berkata...

nak jadi nasionalis pun jangan sampai jadi BUTA MATA HATI abang oiiii!


memang apa yang encik mohamad taip tu betul. tidak dinafikan. TAPI kena juga tengok berapa banyak PENYELEWENGAN, KEZALIMAN, PENINDASAN, KRONISME yang berlaku. ini disebabkan sesebuah parti itu TERLALU LAMA MEMERINTAH.

KITA BUKAN NAK TUKAR KERAJAAN SELAMA-LAMANYA. kita nak BARISAN NASIONAL berehat sepenggal dua untuk BERMUHASABAH DIRI dan mengenal kekhilafan diri dan ahli-ahli parti. itu sahaja. biasanya parti baru yang dilantik akan mengotakan janji, ibarat kakitangan awam yang baru dilantik berkhidmat, nampak baik saja, pijak semut pun tak mati, lebih lagi dalam tempoh percubaan 1-3 tahun tu. sebaliknya lepas disahkan perkhidmatan, bertahun-tahun berkhidmat, baru kita nampak "warna mereka yang sebenar". begitu juga dengan ahli politik. pada awal penggal mereka memang nampak baik, janji 10 bagi 11.


itu yang rakyat malaysia MAHUKAN. mereka mahukan "pekerja baru" yang bersemangat bekerja di awal musim. apabila terlalu lama diberikan mandat seperti BN sehingga berbelas penggal, akhirnya mandat bertukar menjadi mandas (mangkuk tandas).

itu pasal barisan nasional PERLU DIREHATKAN SEKETIKA. seorang pemain bolasepak yang bagus, apabila dia buat masalah disiplin, ataupun sakit, ataupun cedera, beliau akan direhatkan. apabila dia sembuh dan pulih, beliau akan dimasukkan semula kedalam kesebelasan utama, itupun kalau kesebelasan utama tersebut ada yang tak reti sangat main. sebaliknya kalau kesebelasan utama tadi tu telah out-performed mereka yang direhatkan tadi tu, alamatnya mereka itu kekallah dalam bangku simpanan sampai bila-bila.


buka MATA HATI itu betul-betul wahai encik mohamad. jangan setakat tengok pada lahiriah dan zahir sahaja. pandangan zahir boleh tertipu.

salam hormat.

Tanpa Nama berkata...

jangan perasan la perkhidmatan awam cemerlang. realitinya perkhidmatan awam sekarang ni dipenuhi dengan:

1. kronisme, anak beranak ada dalam perkhidmatan, takpun anak saudara. ini kerana mereka ini masuk guna kabel ibu/bapa/bapa saudara/ibu saudara/kenalan kepada ibu bapanya/jiran sebelahnya.
2. ketirisan dan rasuah yang bermaharajalela, lebih-lebih lagi dalam hal pemberian projek/tender/sebut harga dan sewaktu dengannya
3. salah guna kuasa, melindungi orang yang bersalah disebabkan ada faktor hubungan dan sebaliknya mengambil tindakan serta menganiaya orang yang tidak bersalah atau menghukum dengan teruk mereka yang melakukan kesalahan yang kecil.
4. tiada integriti. kakitangan curi tulang, tak menjalankan tugas.


ini yang dipanggil cemerlang? sudah sampai masanya....

Tanpa Nama berkata...

Maaf Mohamad Nasionalis, saya nak tahu jawapan ringkas drpd tuan berkenaan keuntungan kerajaan malaysia daripada garigali minyak oleh petronas. Soalan saya, mengapa petronas salah satu syarikat yg tidak dibenarkan audit? Disini timbul rasa sesuatu yg cuba disembunyikan oleh pihak kerajaan. Boleh tuan jelaskan. Maaf tuan, lari topik sikit. Saya mahukan jawapan yang boleh diterima pakai oleh budak2 tadika kemas sama. Terima kasih

Tanpa Nama berkata...

ESOK MENGUNDI. SAYA NAK TINGGALKAN PESAN KEPADA PA. SESIAPA YANG SEMPAT BACA PESANAN INI, TOLONG PERTIMBANGKAN "TAWARAN PR" KEPADA PA. SAYA DAH BACA DAN FAHAM 13 PERKARA TAWARAN PR KEPADA PA. ESOK, INSYALLAH SAYA PASTI PANGKAH PR MUDAH-MUDAHAN IA MENANG BESAR...!

Tanpa Nama berkata...

PA 98% MAHUKAN PERUBAHAN TOTAL. DARIPADA KOMEN DI BLOG CUEPACS INI, JELAS 98% PA MAHUKAN PERUBAHAN. YAA....PA MAHUKAN PERUBAHAN. INI KALILAH, TUKARRRRRRRRRRRRRRR....!!! KAMI MAHU PR MENERAJUI KEPIMPINAN NEGARA...!

Tanpa Nama berkata...

Encik Mohamad,Nasionalis Melayu pembohong sama seperti omno penipu, kaki fitnah, tukang video porno, gila kuasa dan banyak lagi gila,gila, gila, gila dan memang gila-gilaan...! PA TETAP UNDI PR INI KALI, YAAAAAAAAA.....INI KALILAHHHHHHHHH... TUKARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

hebat blog kupex ni...mkin.panas.politik oh politik

Tanpa Nama berkata...

meh saya jawapkan....BUTUH LU...kalau soalan2 yg sama hg tanya kat BN da lama dah rakyat negara ni kaya raya...

Tanpa Nama berkata...

INI KALI LAH..JOM UBAH

Tanpa Nama berkata...

Ashadu Allah illah ahillallah
Wa ashadu anna Muhammadur Rasullah x 1000

Quwallah u ahad,
Allah u somad,
Lam yalid wa lam yu latt
Walam ya Qulahu Qufuan Ahad
X1000

Mendoakan yang terbaik untuk MALAYSIA !!

SELAMAT MENGGUNAKAN HATI NURANI SEMASA MENGUNDI.

Kak Midah moe berkata...

Mintak mahaf.
Saya undi Pas di Putrajaya.
Confirm dan tetap!

Tanpa Nama berkata...

PR - yes
umno - no

Tanpa Nama berkata...

diharap macai macai PR dapatlah mengepung bangunan perdana putra malam esok sekiranya PR memenangi majoriti kerusi parlimen sebagaimana yang mereka buat apabila mengepung bangunan wisma negeri selangor 2008 yang lalu. hahaha

Tanpa Nama berkata...

BN tetap unggul kerana hanya beberapa kerat je rakyat yg bersekongkol dgn kaki2 politik gila bawaan PR yg blm pasti mampu memerintah dgn cemerlang. Jika PR menang org miskin dan teraniaya masa era BN akan terus tenat. BN dan PR hanya pertukaran politikus yg meneraju kerajaan tapi cara memerintah tetap sama. Umpama menukar baju berwarna biru dgn baju berwarna hijau, merah dan putih yg tak mendtgkan banyak impak kpd si pemakai.

Tanpa Nama berkata...

Semoga kerajaan baru menjadikan agenda utama mereka utk menghapuskan gejala kronisme yg berleluasa zaman BN ni. Pastikan tindakan melucutkan atau menarik balik jawatan jika didapati ada unsur2 penyelewengan berlaku semasa pemilihan anggota baru PA. Sudah terlalu banyak aduan disebar sana sini tapi kerajaan BN asyik buat dok selamanya. Hapuskan penggunaan kabel dan dasar perkauman dari terus menjadi duri dlm daging setiap pencari pekerjaan dgn SPA.

Tanpa Nama berkata...

aaaahhhhhh, nasib baik BN menguasai lagi persekutuan. kalau tak macai macam PR jadi macam beruk la pegi kepung bangunan perdana putra tu.


wakakakkaka. baiklah, sama-sama la kita bermuhasabah diri yer

PTD THE CREAM OF THR CREAM berkata...

KPD YG NAK JUMUDKAN PTD TU DAN BISING2 NK TUKAR KPD PR SEBELUM NI..I AM SO SORRY..PITY ON U..PTD AKAN LUASKAN KUASANYA..PTD THE BEST..YG KATA DULU HEBAT SGT NK JATUHKAN KERAJAAN N HAPUSKAN PTD TU..CERMIN DIRI ANDA YE..

LUASKAN KUASAMU PTD

Tanpa Nama berkata...

Parlimen PUTRAJAYA (Pusat Pentadbiran Persekutuan) tempat bekerja penjawat awam dari peringkat kementerian, jabatan, agensi dan badan kerajaan, untuk perkara dasar dan keputusan.
Namun pelaksanaan ialah diperingkat negeri, daerah dan cawangan. Ahli Parlimen BN sudah menang di Putrajaya yang disokong undi oleh majoritinya ialah penjawat awam. Buktikan penjawat awam terbela. Tetapi belum apa2 pemimpin sudah berkata iaitu skim rumah Program Perumahan Penjawat Awam 1Malaysia (PPA1M) untuk fasa pertama yang membabitkan pembinaan sebanyak 1,256 unit rumah di Presint 17
dan 256 unit di Presint 11 di sini. Beliau berkata, rumah yang akan dijual berharga antara RM150,000 dan RM300,000 serta berkeluasan 1,000 hingga 1,500 kaki persegi itu akan dibina dalam beberapa fasa. Kelayakan gaji bulanan sehingga rm8,000.00 sahaja, untuk penjawat awam bertugas di Putrajaya sahaja.
Untuk penjawat awam di luar Putrajaya pun sepatutnya layak sebab " mereka melapor diri bertugas untuk lantikan pertama, pertukaran, kenaikan pangkat
dan pemangkuan jawatan ialah
di Putrajaya juga ". Mengapa masih dibeza2kan penjawat awam di luar Putrajaya baik dari segi elaun COLA, peluang naik pangkat dan terbaru PPA1M. Sebab itu sebagai contoh Selangor tidak dimenangi BN dalam PRU13 tadi. Begitu juga lain2 negeri walau masih majoriti BN tapi sudah ada isyarat jelas iaitu penjawat awam di negeri2 tidak memihak kepada BN sebab sentiasa dipinggirkan. Putrajaya menang sebab gimik dan tuduhan keterlaluan oleh calon bukan BN terhadap arwah pegawai Kastam yang mati ditembak.
Kerajaan BN wajib menghargai penjawat awam walau dimana juga mereka berada semada di atas laut, di dasar laut, di hutan belantara, di perbatasan negara dan di luar negara. Mereka semua telah dan sedang berkhidmat untuk negara
atas URUSAN SERI PADUKA BAGINDA.
Mengapa pemikiran ringkas dan mudah ini tidak mahu difahami atau sengaja tidak ambil tahu oleh para pemimpin penjawat awam dan kerajaan sendiri. Ingatlah bahawa siapakah yang menggerakkan kempen (selain jentera parti bertanding) jika bukan penjawat awam.

Tanpa Nama berkata...

AKHIRNYA Selangor tidak dimenangi BN dalam PRU13 tadi. Begitu juga lain2 negeri walau masih majoriti BN tapi sudah ada isyarat jelas iaitu penjawat awam di negeri2 tidak memihak kepada BN sebab sentiasa dipinggirkan. Putrajaya menang sebab gimik dan tuduhan keterlaluan oleh calon bukan BN terhadap arwah pegawai Kastam yang mati ditembak. Melihat ke Johor dan Melaka (kubu kuat BN) Ketua Tertinggi BN tewas sebab terlampau yakin dengan zon selesa BN. Namun sebab utama mungkin kerana sikap or semangat rasis bukan Melayu terhadap pemimpin Melayu BN. Di Perlis pula pemimpin muda ahli ilmuan agama juga tewas walau di kawasan majoriti Melayu, sebab 'orang kampong kini' sudah moden dan berpelajaran walau duduk dan kerja di luar bandar. Di Selangor sendiri ahli politik ilmuan agama kalah sebab bercakap keterlaluan dan bersikap prejudis terhadap amalan agama kaum lain. Di Penang pula majoriti undi bukan Melayu telah menyebabkan BN kalah. Namun pada pandangan saya yang juga penjawat awam yang kerdil ini pemimpim Melayu dari Putarajaya sehinggalah ke pendalaman tak kira di Sabah dan
Sarawak malah di Semenanjung perlu buka mata hati untuk menjiwai erti sebenar perjuangan Melayu dan rakyat minoriti. Jangan tuduh Melayu bodoh, pelupa dan suka bergaduh. Sebab pemimpin yang berkara sedemikian bermaksud tidak mengaku dirinya Melayu, Bumiputra atau Peribumi. Contohilah pemimpin di Kelantan, walau apapun berlaku mengapa pemimpin Melayu (Islam) tetap dipilih oleh Melayu dan bukan Melayu sebab apa, anda pembaca tepuk dada cari sebabnya.
Pasti anda akan dapat jawapan mudah. Kelantan negeri contoh selepas Selangor yang tidak mengamalkan politik rasis. Jika anda adalah kawan rapat dengan para pemimpin yang tersebut sila sampaikan mesej saya untuk kekuatan politik

Tanpa Nama berkata...

Melayu masa depan. Sekian.

Tanpa Nama berkata...

Sebut pasal rasis aku nak tanya boleh ke orang Cina masuk parti UMNO, atau orang Melayu masuk parti MCA atau pun orang Melayu masuk parti MIC. Kalau PKR, DAP dan PAS rasa2nya Melayu ke, India ke, Cina ke, or orang etnik di Sabah dan Sarawak boleh jadi ahli.

Tanpa Nama berkata...

Orang melayu suka jadi kuli bawah kaum lain tu. Bagus kerana sanggup jual maruah bangsa dan agama. Tahniah!

Tanpa Nama berkata...

JANGAN KITA SALAHKAN KAUM LAIN BILA KITA DIPERHAMBA ATAU KALAH DALAM SESUATU HAL....PEMIMPIN UMNO PERLU BERTANGGUNGJAWAB KERANA GAGAL MEMAJUKAN KAUM MELAYU W/PUN 60 TAHUN MEMERINTAH.....

Tanpa Nama berkata...

kalau orang melayu diwajibkan undi umno (katanya hukum), mengapa bila orang cina undi DAP dikatakan politik perkauman? kan umno kena jilat ludah sendiri skrg?. bila kerajaan nak faham bahawa apa yang berlaku skrang adalah tindak balas rakyat malaysia (semua kaum) terhadap apa yang sedang dilakukan oleh kerajaan. contohnya rasuah, salah guna kuasa, dsb. maka tumpuan harus diberi ke arah itu, bukannya nak tuduh orang itu rasis dan sbg...

Tanpa Nama berkata...

TERSENYUM LEBAR SAYA MELIHAT BEBERAPA BEKAS MENTERI JATUH TERSUNGKUR...DULU PUNYA LA EKSEN...KEBAL KONON...LEPAS NIE HARAP LIM KIAT SIANG AKAN MASUK SARAWAK LAWAN TAIB....HAHAHAH...SAPU ITU BINI MUDA SKALI...

Tanpa Nama berkata...

Sebut pasal rasis aku nak tanya boleh ke orang Cina masuk parti UMNO, atau orang Melayu masuk parti MCA atau pun orang Melayu masuk parti MIC. Kalau PKR, DAP dan PAS rasa2nya Melayu ke, India ke, Cina ke, or orang etnik di Sabah dan Sarawak boleh jadi ahli.

jawapannya ada.....BN
Dlm BN semua kaum ada...kan 1 Malaysia

Tanpa Nama berkata...

Encik Mohamad - Nasionalis Melayu kononnya. Apa yang En Mohamad ini tak tepat iaitu "jawapannya ada.....BN
Dlm BN semua kaum ada... kan 1 Malaysia" sebab anda hanyalah paling tidak setakat SPM sahaja. Jika anda adalah lepasan IPT or IPTA anda tidak akan berkata sedemikian. Saya cadangkan anda ambiklah Koz Sains Politik untuk cemerlang dalam pengulahan politik anda. Ok.

Tanpa Nama berkata...

Namun yang tersebar meluas pada hari ini ialah BN Menang Blackout. Kisahnya sebelum blackout negeri Perlis, Kedah, Perak, Terengganu, Negeri 9, Selangor, Pulau Pinang dan Kelantan telah dimenangi PR. Selepas pulih dari blackout tinggal 3 negeri yang PR menang. Betul atau tidak aku tak pasti. Anda rasa betul ke tidak.

Tanpa Nama berkata...

dah2 le tuh macai-macai semuaaaaaa!


pru dah selesai, pi sambung wat keje tuh.

xkan dan start utk kempen pru ke-14 plak kut???

lemak la lu semua macai-macaii!!

Tanpa Nama berkata...

Seorang rakan memberitahu pada Tok bahawa ikan keli ada 2 jenis bagi menandakan yang halal dan yang haram. Pada mulanya Tok sendiri tak percaya. Mana boleh ada keli halal atau haram (masa tu belum ada Logo Halal JAKIM lagi). Namun selepas Tok sendiri selidik ikan keli yang dipelihara oleh rakan berbangsa Tionghua dikolam dekat Batu Kong (sekarang flat ATM Desa Tun Razak) nyata cerita itu benar.

Perbezaan ikan keli memakan bahan haram dan halal

Haram (Ikan yang diternak orang bukan Melayu diberi makan perut ayam, bahan buangan, bangkai dan organ dalaman babi. Semua benda itu tidak halal untuk umat Islam)
· Kepala berbentuk 'V'
· Bentuk badan mirip torpedo
· Badan berwarna hitam berkilat
· Bahagian bawah badan berwarna putih melepak
· Bahagian antara bawah kepala dan badan berwarna kuning
· Apabila digoreng akan meletup kerana banyak lemak

Halal (diberi makan palet halal iaitu campuran beras hancur, tepung ikan, kepala ikan bilis, minyak sawit, bahan buangan kelapa sawit, kiambang dan vitamin)
· Kepala berbentuk 'U'
· Bentuk badan tirus
· Berwarna hitam kelabu dan tidak berkilat
· Bahagian bawah badan berwarna putih kelabu
· Tiada warna kuning kelihatan di bahagian antara bawah kepala dan badan
· Digoreng tidak meletup

Jadi info ini mungkin berguna sewaktu anda hendak membeli ikan keli dipasar.

Tanpa Nama berkata...

tok saya cakap lebih halal beli barang di kedai orang islam dismaping kita dapat kukuhkan ekonomi orang islam..

Tanpa Nama berkata...


TUKAR KERAJAAN TAK JAMIN KECEMERLANGAN PA
TK TUKAR KERAJAAN DIJAMIN PA TIDAK CEMERLANG

Tanpa Nama berkata...

Encik Mohamad - Nasionalis Melayu kononnya. Apa yang En Mohamad ini tak tepat iaitu "jawapannya ada.....BN
Dlm BN semua kaum ada... kan 1 Malaysia" sebab anda hanyalah paling tidak setakat SPM sahaja. Jika anda adalah lepasan IPT or IPTA anda tidak akan berkata sedemikian. Saya cadangkan anda ambiklah Koz Sains Politik untuk cemerlang dalam pengulahan politik anda. Ok.

Ha ha ha ko lg teruk minda setakat PMR jer ada ke IPT dan IPTA...sepatutnya tulis IPTA dan IPTS....nmpk sgt ko tu PMR..kah kah

Tanpa Nama berkata...

Apela nk jadi dengan orang Melayu sekarang ni.sepatutnye kite bersatu..ni ade je nk komen tu la ni la.tgk bangsa lain mereka bersatu,xde Pn perbalahan mulut yg berlaku pd mereka.spttnye kite bersyukur sebab Allah ternyata di pihak yg benar

Tanpa Nama berkata...

Apela nk jadi dengan orang Melayu sekarang ni.sepatutnye kite bersatu..ni ade je nk komen tu la ni la.tgk bangsa lain mereka bersatu,xde Pn perbalahan mulut yg berlaku pd mereka.spttnye kite bersyukur sebab Allah ternyata di pihak yg benar

Tanpa Nama berkata...

Bbooooo..!!

ikut suka pembesar laaaaaaaaaaa. berkata...

mEK rOS menambah, dakwaan mengatakan kerajaan BN melakukan campur tangan politik dalam kehidupan para penjawat awam adalah berasas kerana peraturan boleh diubah jika ada campurtangan politik dan bila diperlukan oleh orang politik....mereka tertekan dan memberontak.Walau bagaimanapun Presiden Ceupacs Menafikan perkara tersebut.

Dr Robert West berkata...

Hai!!!
nama saya Dr. Robert West, saya adalah pemberi pinjaman dan direktur pengelola perusahaan pembiayaan opsi Westrade, perusahaan keuangan terdaftar dan diakui dengan situs web resmi yang disetujui perusahaan tempat kami menawarkan pinjaman peluang seumur hidup kepada individu dan organisasi perusahaan di sekitar bola dunia. kami adalah organisasi pemberi pinjaman keuangan yang terkenal di dunia dengan sertifikasi layanan keuangan, terdaftar dan diakui secara global, di perusahaan pembiayaan Opsi Westrade, Kami mengkhususkan diri dalam pinjaman rumah hunian untuk pembelian dan refinances real estat. Jika Anda mencari pinjaman hipotek berlisensi, pinjaman pribadi, pinjaman perumahan, pinjaman modal dengan bunga sangat terjangkau 2%, maka Anda berada di perusahaan yang tepat untuk kebebasan finansial Anda .. hubungi kami hari ini.
hubungi kami hari ini via
email: robertwestradefinancefirm@gmail.com

 yang kami butuhkan hanyalah informasi Anda dalam format di bawah ini
 
RINCIAN APLIKASI
1) Nama Lengkap:
2) Negara:
3) Alamat:
4) Jenis Kelamin:
5) Status Perkawinan:
6) Pekerjaan:
7) Nomor Telepon:
8) Posisi saat ini di tempat kerja:
9) Penghasilan Bulanan:
10) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan:
11) Jangka Waktu Pinjaman:
12) Tujuan Pinjaman:
13) Agama:
14) Sudahkah Anda mendaftar sebelumnya:
15) Nama Facebook:
16) Nomor Whatsapp:
17) Nama Pengguna Instagram:
18) Apakah Anda berbicara bahasa Inggris:
19) Tanggal lahir:

Saat Anda mengajukan permohonan kepada kami, Anda melamar dengan perusahaan tepercaya yang peduli dengan kebutuhan keuangan Anda. Kami akan mengurus Anda melalui seluruh proses
Kami akan selalu melakukan yang terbaik untuk menentukan apa yang dapat Anda bayar dengan mudah dengan mempertimbangkan keadaan keuangan pribadi Anda saat ini dan kemudian menetapkan jumlah pinjaman Anda sesuai dengan itu. hubungi Saya via
Email: robertwestradefinancefirm@gmail.com
Salam
Dr Robert West

Henik Kustinawati berkata...

Assalamualaikum wr wb

Saya ingin mengembalikan semua kemuliaan kepada Yang Maha Kuasa karena kesetiaannya kepada saya dan seluruh keluarga saya karena menggunakan Ibu Emiliana untuk mengubah situasi keuangan saya menjadi kehidupan yang lebih baik dan stabil sehingga sekarang saya memiliki bisnis sendiri di kota.
Nama saya Henik Kustinawati, alamat: pulo wonokromo no 306A, indonesia,

saya ingin berterima kasih kepada ibu Emiliana karena telah membantu saya dengan pinjaman yang bagus setelah saya menderita banyak di tangan pemberi pinjaman online palsu yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa menawarkan pinjaman kepada saya, saya telah membutuhkan pinjaman selama 1 tahun terakhir untuk memulai bisnis saya sendiri di kota tempat saya berada dan saya jatuh ke tangan perusahaan palsu di India yang menipu saya dan tidak menawarkan pinjaman kepada saya dan saya sangat frustrasi karena saya kehilangan semua uang saya ke perusahaan palsu di india , karena saya berhutang budi kepada bank dan teman-teman saya dan saya tidak memiliki seseorang untuk mencapainya, sampai pada suatu hari yang setia bahwa seorang teman saya memanggil Madinatul Munawaroh setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapatkan pinjaman dari Ibu Emiliana, maka saya harus hubungi Madinatul Munawaroh dan dia mengatakan kepada saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi ibu Emiliana bahwa dia adalah ibu yang baik dan saya harus mengumpulkan keberanian dan saya menghubungi ibu Emilina dan saya terkejut bahwa pinjaman saya diproses dan disetujui dan dalam waktu 2 jam pinjaman saya dipindahkan ke akun saya dan saya begitu s Hock bahwa ini adalah keajaiban dan saya harus bersaksi tentang karya bagus Ibu Emiliana
jadi saya akan saran semua orang yang membutuhkan pinjaman untuk menghubungi ibu perusahaan Emiliana via email: emilianawilson111@gmail.com

dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan bersaksi seperti yang telah saya lakukan dan Anda juga bisa menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut tentang ibu emiliana melalui email saya: heniekustinawati@gmail.com

dan Anda masih bisa menghubungi teman saya Madinatul Munawaroh melalui email: madinatul44@gmail.com

yang mengenalkan saya pada Ibu Emiliana
semoga Allah terus memberkati dan mendukung Ibu Emiliana karena telah mengubah kehidupan finansial dan umur panjangku bagi ibu Emiliana untuk mengubah hidupku ..

ROBBI berkata...

Halo,
Nama saya ROBBI dari Cirebon Jawa Barat Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Alicia Radu karena membantu saya mendapatkan pinjaman yang baik setelah saya banyak menderita di tangan para pemberi pinjaman online palsu yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa menawarkan saya pinjaman, saya Saya memerlukan pinjaman selama 3 tahun terakhir untuk memulai bisnis saya sendiri di kota Cirebon tempat saya tinggal dan saya jatuh ke tangan perusahaan palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman. dan saya sangat Frustrasted karena saya kehilangan semua uang saya ke perusahaan palsu di Turki, karena saya berutang kepada bank saya dan teman-teman saya dan saya tidak punya satu untuk menjalankan, sampai suatu hari setia bahwa seorang teman saya bernama Siti Aminah setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Bunda Alicia Radu, jadi saya harus menghubungi Siti Aminah dan dia mengatakan kepada saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Bunda Alicia Radu bahwa dia adalah ibu yang baik dan saya harus mengumpulkan keberanian dan saya menghubungi Bunda Alicia Radu dan saya terkejut dengan pinjaman saya diproses dan disetujui dan dalam waktu 3 jam pinjaman saya ditransfer ke akun saya dan saya sangat terkejut bahwa ini adalah mukjizat dan saya harus bersaksi tentang pekerjaan baik Bunda Alicia Radu
jadi saya akan menyarankan semua orang yang membutuhkan pinjaman untuk menghubungi email Ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan bersaksi seperti yang telah saya lakukan dan Anda juga dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut tentang Bunda Alicia Radu email saya : (robbi5868@gmail.com) dan Anda masih dapat menghubungi Siti Aminah yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui email: (sitiaminah6749@gmail.com)
semoga Tuhan terus memberkati dan mencintai ibu Alicia Radu untuk mengubah kehidupan finansial saya

ELINA JOHNSON berkata...

Halo,
 Saya Puan Elina Johnson, dari ELINA JOHNSON GLOBAL LOAN FIRM, di sini datang pinjaman asli yang akan mengubah hidup anda menjadi yang lebih baik, sebuah syarikat pinjaman pinjaman, Diberikan dan Berlesen untuk menawarkan pinjaman kepada individu, syarikat swasta dan orang yang memerlukan Kewangan bantuan dalam tahap faedah yang rendah sebanyak 2%.

Saya Puan Elina Johnson, akan memberikan yang terbaik kepada penghormatan kami kepada semua pemohon yang sah. Anda tidak akan kecewa dengan saya dalam urusan perniagaan ini kerana syarikat itu akan memastikan pinjaman anda sampai kepada anda, ia tidak juga berakhir di sana, kami mempunyai pasukan expatrate yang memahami undang-undang melabur, mereka akan membantu anda, memberi anda petua yang akan menguruskan pelaburan anda yang anda melabur pinjaman anda, jadi anda tidak akan bangkrut lagi dalam hidup anda dan tawaran hebat ini datang dengan pinjaman anda, Hubungi kami hari ini melalui e-mel elinajohnson22@gmail.com

Perkhidmatan kami termasuk yang berikut:

* Pinjaman peribadi
* Pinjaman Bercagar
* Pinjaman tidak berpagar
* Hasil pinjaman
* Latihan Pinjaman
* Pinjaman ikrar pinjaman
* Bayaran pinjaman
* Pinjaman pelajar
* Pinjaman Komersial
* Pinjaman Auto
* Resolusi Pinjaman
* Pinjaman Pembangunan
* Pinjaman pinjaman Jabatan
* Pinjaman Perniagaan
* Pinjaman pendidikan
* Pelantikan patah

Sila isi borang permohonan pinjaman di bawah dan kembalikan kepada kami untuk memberi kami lebih baik melalui e-mel:
elinajohnson22@gmail.com


DATA PEMOHON

1) Nama Penuh:
2) Negara:
3) Alamat:
4) Nyatakan:
5) Jantina:
6) Status Perkahwinan:
7) Pekerjaan:
8) Nombor Telefon:
9) Kedudukan semasa di tempat kerja:
10) Pendapatan bulanan:
11) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan:
12) Tempoh Pinjaman:
13) Tujuan Pinjaman:
14) Agama:
15) Pernahkah anda memohon sebelum:
16) Tarikh lahir:
terima kasih,
Puan Elina Johnson (elinajohnson22@gmail.com)

elizebethisaacloancompany@gmail.com berkata...

Selamat siang pak / nyonya

Kami menyambut Anda ke PERUSAHAAN PINJAMAN ELIZEBETH ISAAC, di mana kami memberikan pinjaman asli dan serius seperti:



LAYANAN PINJAMAN TERSEDIA TERMASUK:
================================
* Pinjaman Komersial.
* Pinjaman pribadi.
* Pinjaman Bisnis.
* Pinjaman Investasi.
* Pinjaman Pembangunan.
* Pinjaman Akuisisi.
* Pinjaman konstruksi.
* Pinjaman Kartu Kredit
* Pinjaman Konsolidasi Utang
* Pinjaman bisnis dan lainnya:

Kami memberikan pinjaman bunga 2% tanpa agunan, sehingga kami dapat mengatakan bahwa kami memberikan PINJAMAN TANPA Agunan, Anda tidak perlu merasa buruk atau kecewa dengan bank yang meminta agunan, cukup hubungi kami dengan mengirim email kepada kami di:

elizebethisaac@gmail.com

Terima kasih

kami menunggu untuk mendengar dari Anda segera

Parwati Dudi berkata...

Nama saya Ny. Parwati Dudi, saya seorang wanita bisnis dari Indonesia. Saya kehilangan uang, tetapi Indonesia 20 juta rupiah karena pemberi pinjaman palsu, toko saya sudah tutup dan saya kehilangan harapan dalam hidup pada hari ini yang setia ketika saya pergi melalui internet. melihat kesaksian online tentang seorang teman yang mendapat pinjaman `dari Ny. Rebecca Walker. Saya diberitahu bahwa dia adalah ibu yang jujur, jadi saya mengajukan pinjaman 100 juta rupiah Indonesia dari ibu jadi setelah proses pinjaman, pinjaman saya dipindahkan ke rekening bank saya dan hari ini, saya punya toko saya menjalankan bisnis saya dan hari ini saya telah melunasi hutang saya, semua berkat Ibu Rebecca Walker dia adalah ibu yang baik Jadi saya berjanji untuk bersaksi dan membagikan kabar baik saya setiap hari dan Anda juga dapat menghubungi email ibu (rebeccawalker700@gmail.com)
 jika Anda memerlukan informasi tentang bagaimana saya mendapat pinjaman dari Mother Rebecca Walker, Anda sangat bebas untuk menghubungi saya di nomor Whatsapp saya: +62 838-2119-1900
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya: (parwatidudi350@gmail.com)
 semoga Tuhan terus memberkatinya dan melindunginya karena dia adalah orang yang baik.
 email mothe: (rebeccawalker700@gmail.com)
 nomor Whatsapp saya: +62 838-2119-1900
 email saya: (parwatidudi350@gmail.com)