SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI***

21 Mei 2013

GRED GAJI BAKAL DISELARAS

Sinar Harian
JANATUL FIRDAUS YAACOB 21 Mei 2013
Gred gaji bakal diselaras Khusrin menyampaikan plak penghargaan kepada warga kerja cemerlang MBSA.

SHAH ALAM – Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) menjanjikan penyelarasan gred gaji selepas penstrukturan semula pihak berkuasa tempatan (PBT) di Selangor.
Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Khusrin Munawi berkata, jaminan isu-isu dibangkitkan akan diambil tindakan terutamanya melibatkan isu perjawatan kontrak dan PBT.

“JPA menjanjikan penstrukturan semula tiga PBT di Selangor sebelum menyelesaikan masalah penyelarasan gred jawatan daripada kontrak kepada perjawatan tetap.

“Penyelarasan gred jawatan akan dilaksanakan setelah penstrukturan dalam majlis perbandaran dilakukan,” katanya.

Menurut Khusrin, JPA telah mengakui dan mengiktiraf majlis perbandaran di Selangor kerana ia tidak boleh dibandingkan dengan majlis perbandaran di negeri lain.

“Kerana ini bergantung pada jumlah penduduk, pendapatan dan permasalahan berbeza,” katanya.

Beliau berkata demikian dalam ucapan pada Majlis Anugerah Perkhidmatan Cemerlang 2012 Majlis Bandar Raya Shah Alam (MBSA).

Seramai 101 warga kerja MBSA dari pelbagai peringkat jawatan dan bahagian telah menerima Anugerah Khidmat Cemerlang, tiga orang warga kerja menerima Anugerah Khas Datuk Bandar dan lima orang menerima Anugerah Khidmat Setia iaitu berkhidmat melebihi 25 tahun.

Datuk Bandar Shah Alam, Datuk Jaafar Atan berkata, komitmen dan kesungguhan yang diberikan warga kerja MBSA dalam meningkatkan sistem penyampaian amat membanggakan.

“Tahun lalu, MBSA menerima sebanyak 18 pengiktirafan antaranya, Anugerah Khas pada Pertandingan Cabaran Meningkat Prestasi PBT Melalui Projek Inovasi Bertajuk

“Memproses Permohonan Kelulusan Pelan Cadangan Banglo Baru (Individu) daripada 60 hari kepada sehari” pada Majlis Mesyuarat Jawatankuasa Perundingan Pihak Berkuasa Tempatan (JPPBT).

“Selain itu, tempat kedua (Kategori Kumpulan Kecil – Lesen 1 Jam ), Anugerah Inovasi Sektor Awam Selangor Sempena Majlis Sambutan Hari Inovasi Selangor,” katanya.

25 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Selaraslah untuk semua.........

Tanpa Nama berkata...

butoh lu la cuepacs, ape cite siki lain 1.4 juta PA, lancau la lu, kami rasa lu org ini mcm dah makan rasuah jea.. betul kea..?

Tanpa Nama berkata...

hussein...pokok sena

Penyelarasan ini untuk selangor...negeri di bawah pemerintahan Pakatan Rakyat, Kakitangan PBT di bayar gaji oleh kerajaan negeri yg di tadbir urus oleh Pakatan Rakyat.
Penyelarasan ini langsung tidak melibat wang kerajaan persekutuan yang di tadbir urus oleh Barisan Nasional.
Cuma ia di buat oleh JPA kerana dato SUK adalah lantikan persekutuan. selain itu untuk pengambilan staf, naik gaji adalah di bawah bidang kuasa SPA dan JPA.
Sejak Selangor di ambil alih PR, PBT di selngor telah melonjak maju. Mereka sudah mampu mengalahkan DBKL. lihat saja MPPJ dll.
Ini menunjukan tadbir urus yang baik.
PBT berfungsi untuk menambah pendapat negeri (Cukai pintu dll) dan menjaga keselesaan seperti buang sampah, taman dll.

Kejayaan ini sebagai bukti menunjukan PR sangat cemerlang mentadbir negari.walau hanya satu penggal mentadbir.

elok lah di buat bandingan dengan negeri 55 tahun pulak...

Tanpa Nama berkata...

masih menuggu...

nak tanya bila perkeliling penyelarasan gaji bln 7 nak keluar.. jadi ke dapat penyelarasan atau just nak umpan pilihan raya ari tu... cuepacs diam jee

Tanpa Nama berkata...

citer jer lebih... kuar kan dulu pekeliling tue... baru boleh citer
-Minyak Hangin-

Tanpa Nama berkata...

dulu ayat digunakan " KAJI " sekarang " Selaras "... tapi semuanya tidak berhasil. yg kecewa PA....

Omar Seman berkata...

pada mereka yg x suka BN, elok la berhenti keja. tuan kita ialah pemimpin UMNO. kita kena la taat dan patuh segala arahan mereka. jika ada ahli UMNO di pejabat kita kena hormat dan panggil mereka dengan penuh keuliaan, ingat tu, jangan kurang ajar dengan ahli UMNO.

Tanpa Nama berkata...

Omar Seman berkata...
pada mereka yg x suka BN, elok la berhenti keja. tuan kita ialah pemimpin UMNO. kita kena la taat dan patuh segala arahan mereka. jika ada ahli UMNO di pejabat kita kena hormat dan panggil mereka dengan penuh keuliaan, ingat tu, jangan kurang ajar dengan ahli UMNO.

Rabu, Mei 22, 2013 1:11:00 PTG

999999999999

betul tu . wak stuju ajer ! wak dah pangkah BN.

Tanpa Nama berkata...

butuh lu brader...

Tanpa Nama berkata...

Ape ni cuepek.....asyik bakal...akan....sedang....itu je la ayat yg wajip digunakan....janji bnyk sgt dgn PA ni.....kejap gred sokongan nk naik...nanti gred atas nk naik....tp masih x naik2......lama2 PA yg naik angin.....selesaikan satu2 dl br mohon yg lain.....

Tanpa Nama berkata...

Dear Mr cuepacs,

Kalau dapat naik elaun rumah je kita org dah bersyukur, tak perlu kaji ini itu, elaun rumah itu je, dah cukup, dah berapa tahun tak pernah naik..

PTD gred 54 umur baru 32 tahun berkata...

emmm..sebagai pihak yg menang (BN dan PTD)...Cadangan ni akan kami kaji dululer...kalau ada masa terluang...

nak tumbangkan PTD konon...ptuiiii..kami akan sentiasa jadi boss kepada semua PA...dulu, kini dan selamanya

Perosz Lazarousz berkata...

bos,,kalau mcm saya Pembantu am pejabat,,,dpt tawaran latihan separa perubatan,,ada cara lain tak selain daripada resign..cuti tanpa gaji tak lepas kerana 2 tahun adalah 720hari latihan tersebut...melalui kiraan kerani kami cuma dlm lingkungan 180 hari..ada sapa2 yang tahu..help me..training start pada 1.7.2013...sayang juga tak ambik..hehehehe...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
butoh lu la cuepacs, ape cite siki lain 1.4 juta PA, lancau la lu, kami rasa lu org ini mcm dah makan rasuah jea.. betul kea..?
Selasa, Mei 21, 2013 4:55:00 PTG

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

PENULIS DI ATAS SEDANG DALAM PERHATIAN..SKMM SUDAH DAPAT IP ANDA..TAHNIAH..

Tanpa Nama berkata...

GAJI TENTERA , POLIS DAN GURU MESTI DIUTAMAKAN...

YANG LAIN-LAIN KALAU TAK PUAS HATI BERENTI JERK...

KUL 8 SEMBANG KAT KEDAI KOPI LAGIK..

8.30 SEMBANG DEPAN PARKING PLAK...

ADA HATI NAK MTAK NAIK GAJI..PORAHHHHH

Tanpa Nama berkata...

Semasa mengganggur marah2 krana tak dpt kerja, semasa dah dpt kerja pula, marah2 kerana gaji tak cukup makan. Memang betul pun teori yg mengatakan bahawa keinginan dan kepuasan manusia tiada hadnya. Besok pabila dah dpt gaji rm10k pun masih melaung minta kerajaan naikkan gaji. Manusia memang TAMAK.

Tanpa Nama berkata...

TINDAKAN.....TINDAKAN.....TINDAKAN.....JGN ASYIK KAJI JER....TINDAKAN...SEWAJARNYA PATUT DILAKSANAKAN.....

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS menybbkan perpecahan antara Penjawat Awam & mematikan hati Penjawat Awam sendiri .

Tanpa Nama berkata...

SAYA NAIK PANGKAT DARI GRED 41 KE GRED 44 PADA JULAI 2011. SAMPAI SEKARANG BELUM DIBAYAR GAJI GRED 44....KERAJAAN SUDAH TAKDE DUIT...PILIHANRAYA JE HABIS 58 BILLION....NAK BAYAR TUNGGAKAN DAN GAJI AKU TAKDE DUIT....

Tanpa Nama berkata...

yehhh, mari nyanyi sumeee!!

kaji jgn x kaji!!
kaji jgn x kaji!!
kaji jgn x kaji!!
kaji jgn x kaji!!
kaji jgn x kaji!!
kaji jgn x kaji!!
kaji jgn x kaji!!
kaji jgn x kaji!!

Tanpa Nama berkata...

best lagu ni.....tajuk die pun best sgt2....kaji jgn x kaji...... .tahniah kpd sahabat kiter yg reka lirik lagu ni....bleh menang mentor tu.....hahahahahaja

Tanpa Nama berkata...

Wat satu-satu la cuepek.. Jap gaji jap elaun. Kalut.. Ape yg korang ckp bagi harapan kpd PA terutamanya kump sokongan walaupun kenaikan tak seberapa. Kami berterima kasih atas apa yg cuepacs usahakan selama ni tp jgn buat kami berharap. Bila takde hasil spt yg dihebohkan kami jd bengang & prestasi kerja pun jatuh. Ape2 nak citer pun biarlah dah sah & jelas. Ape2 pun ribuan terima kasih kpd cuepacs yg sentiasa menjaga kebajikan PA selama ni.

Tanpa Nama berkata...

kaji memang la kaji tapi gj yang uniform yg takde uniform takde la plak. sebelum ni pelarasan gj uniform ngan tak uniform dapat tapi yang baru ni nak kaji yang umiform je adil ke.

Tanpa Nama berkata...

bila lah pekerja kontrak ni tetapkan.... adil lah kpd ngri2 lain gak.... penetapan pekerja kntrak merupakan aku janji PM b4 piru lagi... harap2lah jd kenyataan...

Tanpa Nama berkata...

latest news..taklimat sistem saraan tranformatif dari dato omar sebentar tadi kol 9.00pagi-2.00ptg 10/6/2013 dari usm

-6 jawatan termasuk j17 akan naik j29 kuatkuasa 1 julai 2013


-pejumudan gred 1-10 kepada gred 11 kuatkuasa 1/11/2013

sekian,harap maklum