SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PENJAWAT AWAM TIANG SERI NEGARA

20 Mei 2013

CUEPACS TUNTUT PENJELASAN

Berita Harian
17/5/2013



Putrajaya: Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) mahu mendapatkan penjelasan lanjut mengenai penggabungan Kementerian Pelajaran dan Pengajian Tinggi menjadi satu kementerian.

Presidennya, Datuk Omar Osman, berkata pihaknya berharap dapat menemui Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, yang turut menerajui Kementerian Pelajaran dan Pengajian Tinggi yang baru diwujudkan itu. 

Kebajikan kakitangan
 
Isu ini dibangkitkan Gabungan Majlis Presiden Dan Setiausaha Kehormat Kesatuan Kakitangan Universiti/IPTA Malaysia (GAKUM) kerana kurang jelas dan bimbang penggabungan itu menjejaskan kebajikan pekerja sokongan.
Penggabungan dua kementerian ini turut membabitkan kebajikan pekerja di dua kementerian.
Ketika ini skim perjawatan masih di bawah selian kementerian berlainan dan kita tidak mahu kebajikan pekerja terjejas kerana tidak jelas dengan penggabungan ini, katanya, di sini, semalam.

13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

First lagi yahoooo...

Tanpa Nama berkata...

orang ini gila ke apa ke...first lagi yahoooo.. apa ke halnya...

Tanpa Nama berkata...

kepala butoh masak asam buat cuepacs..

Tanpa Nama berkata...

bising la cuepacs ni. elok la tu digabungkan kedua-dua kementerian ni.


banyak lagi kementerian yang patut digabungkan macam pertanian dengan perladangan dan luar negeri dengan perdagangan antarabangsa & industri

boleh jimat sikit kos bayar gaji menteri.

Tanpa Nama berkata...

Apalah perlu nak minta penjelasan wei CUEPACS, Sedarlah sikit betapa lekehnya CUEPACS ni sampai nak gabungkan kementerianpun tak dijemput berbincang. Hidung Tak Mancung pp tersorong2, baguilah kalau gabung banyak jugak duit boleh dijimatkan, ni soh wujudkan pulak Kementerian ICT nak buat ape? tambah belanja lagi nanti luipun habis gajipun takla naik lu tau ka, Wei cuba lu pk itu JPJ, Polis macam2lah jaga jalan jaga keleta tapi excident hali2 ada, buang lui oh

Tanpa Nama berkata...

Inilah akibatnya memandaimandai buat ramalan PRU13 tanpa kaji selidik secara mendlm bidang rating tersebut oleh Majlis Professor Negara di Putrajaya,nasib baik menang DSN jika tidak langsung pupus puak majlis ni dan ini pun dah dikira beruntung kalau tidak gabungkan dgn pasukan rela........

Tanpa Nama berkata...

macam-macam gila jumpa dlm blog ini !
gila hantar ulasan pun adaaa !

Tanpa Nama berkata...

tolong menjaga adab etika dalam mngeluarkan kata- kata. Sememangnya kena sentiasa betulkan nawaitu kita bekerja untuk mendapat berkat & merupakan satu ibadat. Kementerian pendidikan :)... walaupun dah berubah tapi kena accept gak... redha itu penting.. hu..hu.. :(

Tanpa Nama berkata...

elok lah tu, harap2 keptusan yang dibuat adalah semuanya yang terbaik asalkan tidak menyakiti mana pihak yang terlibat....
1malaysia

Tanpa Nama berkata...

Apa yang nak risau. IPTA badan berkanun dan sah kerja peringkat universiti,
Yang jadi masalah ialah bila guru naik pangkat automatik. habis tu pensyarah Politeknik, IKM, ILP dan segala macam institusi latihan macma mana pulak?
Dan jangan lupa pensyarah universiti.

Tanpa Nama berkata...

Kepada pensyarah Politeknik,IKM,ILP, dan segalanya..Nak naik pangkat mcm guru ...jadilah guru..jgn jadi pensyarah...

Tanpa Nama berkata...

Dulu...masa jadi guru..sibuk nk smbung study..nak jadi pensyarah konon..bila dah jadi pensyarah...tanya kenapa pangkat tak naik automatik mcm guru?so jwpannya..seperti di atas...

Tanpa Nama berkata...

Doksah dok pikiaq masalah gabung dua kementerian ni. Yang penting buat kerja.Saya dah agak staff sokongan di Kementerian Pengajian Tinggi (ex: UPM) susah hati.Jangan bimbang kerajaan tak kan menganiayai rakyatnya.Pensyarah kat U tu, kuatkan semangat buat tuntutan macam guru buat tuntutan melalui kesatuan.Kalau persatuan pensyarah kuat, baru kerajaan pandang. Ini pula asyik nak berteori dan berfalsafah standard PhD.