SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2018 : MEMBUDAYAKAN KEMAHIRAN MENGUNGGULI KEPAKARAN

22 Julai 2010

CUEPACS GESA JKR KAJI SEMULA SURAT PEKELILING PINJAMAN PERIBADI

BorneoPost
22/7/2010



Kesatuan Pekerja-Pekerja Perkhidmatan Awam (CUEPACS) menggesa Pengarah Jabatan Kerja Raya (JKR) Sarawak agar mengkaji dan mempertimbangkan semula surat pekeliling mengenai pinjaman peribadi kakitangannya.

Presiden CUEPACS, Omar Osman berkata surat pekeliling yang menyatakan semua pinjaman peribadi melalui poto- ngan gaji daripada institusi kewangan swasta oleh semua kakitangan dibawah JKR Sarawak adalah tidak dibenarkan harus dikaji secara menyeluruh.

“Jika perkara seperti ini (pinjaman peribadi) dihentikan ia akan menjurus kepada kakitangan awam untuk membuat pinjaman dengan ‘ah long’.

“Justeru CUEPACS amat berharap surat pekeliling berkenaan dikaji semula secara menyeluruh dan dipertimbangkan,” katanya pada sidang media di sini, semalam.

Menurut beliau, surat pekeliling itu telah difaksimilikan kepada CUEPACS di peringkat kebangsaan pada 26 Mac lalu di mana semua kakitangan JKR Sarawak dihalang membuat pinjaman peribadi.

“Ia mungkin disebabkan sifat keberhutangan kakitangan namun tidak semua kakitangan berbuat demikian, jangan hanya kerana segelintir pekerja sahaja semua terkena.

“Kalau mereka tidak boleh membuat pinjaman di bank, di mana lagi mereka boleh membuat pinjaman? Kita bimbang nanti kalau sudah tidak dapat membuat pinjaman di bank, ‘ah long’ menjadi sasaran,” tegas Omar.

Menurut beliau, pinjaman peribadi adalah hak kepada individu malah surat pekeliling mengenai perkara itu telah pun sedia ada.

Tambahnya arahah sedemikian tidak sepatutnya berlaku tetapi ia harus difikirkan secara rasional terlebih dahulu dan mengambil kira kepentingan semua.

Omar turut berkata aduan sedemikian merupakan yang pertama sekali berlaku termasuk di peringkat kebangsaan.

52 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalau yang nak tambah pinjaman tu, saya tak nak komen la. Yang saya nak komen ni pasal reloan.

Di jabatan kami, pinjaman peribadi dibekukan, sedangkan ada di antara kami ingin membuat pinjaman semula @ reloan supaya potongan bulanan, rendah drp potongan sedia ada...takkan itu pun dibekukan. Memandai-mandai saja Pegawai tadbir kami tu..
Saya rasa lah, pegawai kami tu gubal pekeliling sedia ada mengikut citarasa beliau..

Memanglah jabatan kena kawal kakitangannya supaya tidak berhadapan hutang berat atau gaji dipotong tidak melebihi 50 @ 60% tapi kami ada alasan sendiri kenapa kami ingin membuat reloan.
salahsatunya mengurangkan potongan yang dibuat.

Penjawat Awam bergaji rendah berkata...

Tahulah Pegawai Atasan gaji beribu-ribu dengan elaun sana dan elaun sini. Tengoklah nasib kami Penjawat Awam yang bergaji rendah.
Sudahlah beberpa tahun tak dapat Bonus.
Mana kami nak cari wang untuk berhari raya dan keperluan anak-anak ke sekolah.

Lu Orang...........Fikirlah sendiri, jangan guna kepala lutut....guna akal fikiran anda berfikir.

Tanpa Nama berkata...

betul...saya sokong...kalau ada kebun emas kat belakang rumah saya,tak payah fikir nak pinjam dari bank...ini dah lah gaji kecil..kalau apa-apa kes yang terpaksa melibatkan kewangan contohnya modal nak hantar anak ke sekolah yang jauh misalnya,memang nak pakai duit beli tiket kapal terbang..ulang alik dah berapa dah..kalau kapal terbang tu saya boleh beli,tak apa la..tak payah beli tiket..buat tiket untuk diri sendiri saja....

Tanpa Nama berkata...

idea pembekuan reloan adalah macam haram... lenlah kalu melebihi 60%..
org atas gaji besar bolehla

WAHYUNI ELVIN berkata...

Hello
 Setiap orang yang melihat ini di seluruh dunia, terdapat banyak penipu di laman web ini, saya mempunyai berita gembira untuk berkongsi. Sila sertai saya untuk berbahagia dan berterima kasih kepada syarikat pemberi pinjaman. Saya baru mendapat pinjaman daripada ELINA JOHNSON LOAN FIRM yang sah.
 Ini adalah bagaimana saya mendapat kenalan mereka. Saya melihat kesaksian Puan Nuliana Novi dari Indonesia dalam forum ini mengenai bagaimana dia mendapat pinjaman daripada mereka dan dia memberi mereka e-mel kepada semua orang "elinajohnson22@gmail.com" jadi saya segera menghantar e-mel kepada mereka dan mereka menjawab e-mel saya dengan jujur, Pada mulanya saya sangat takut kerana saya telah kehilangan wang saya begitu bodoh sebelum ini. Tetapi, saya terkejut bahawa kurang dari 3 jam selepas itu, pinjaman sebanyak RP 700,000,000, saya terpakai untuk benar-benar dipindahkan ke akaun saya.

Seluruh prosesnya adalah mudah. Dan pinjaman mendesak pada kadar 2% saya mendapat cepat Tidak ada bayaran. Tiada penjamin diperlukan daripada saya. Sehingga sekarang, saya masih sukar untuk mempercayai bahawa ia adalah benar. Saya fikir saya bermimpi apabila saya mendapat perhatian dari bank saya. Sekarang hatiku penuh dengan sukacita. Saran saya adalah mudah untuk semua orang mencari dorongan tulus untuk mendapatkan bilangan pinjaman yang sah untuk memulakan perniagaan atau membiayai projek untuk menghantar e-mel kepada mereka sekarang dan anda akan terkejut bagaimana saya terkejut. Saya ingin mengucapkan terima kasih terutama kepada Nuliana novi untuk menyediakan hubungan mereka di forum ini.

 Dan jika anda memanggil mereka dan mendapatkan pinjaman dari mereka dan itu bukan semuanya, mereka mempunyai tempoh ekspatri yang juga memberi nasihat kewangan tentang bagaimana anda pergi untuk melabur pinjaman anda untuk memastikan anda tidak pernah lagi miskin dalam hidup anda dan perkhidmatan ini Adalah percuma, sila menyebarkan berita baik supaya orang lain juga boleh mendapat manfaat. Terima kasih, e-mel mereka lagi ^elinajohnson22@gmail.com
^, Nama saya Wahyuni ​​Elvin Hubungi saya, di sini adalah e-mel saya wahyunielvin@gmail.com
 Nota: semua penipu meminta yuran pendaftaran, berhati-hati, segala-galanya adalah penipuan. Semoga Tuhan memberkati kalian semua
Terima kasih

Mira Binti Muhammed berkata...

saya ingin memulangkan semua kemuliaan kepada Allah SWT atas apa yang dia gunakan Ibu Rossa lakukan dalam hidup saya, nama saya adalah Mira Binti muhammad dari bandar klang di malaysia, saya seorang janda dengan 2 anak, suami saya meninggal di dalam kereta kemalangan dan sejak itu kehidupan menjadi sangat kasar bagi saya dan keluarga saya dan saya telah cuba untuk mendapatkan pinjaman dari bank-bank di sini di malaysia dan saya dinafikan dan ditolak kerana saya tidak mempunyai cagaran dan tidak boleh mendapatkan pinjaman dari bank dan saya sangat sedih
pada hari ini yang setia ketika saya melalui internet, saya melihat kesaksian Annisa berkarya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Rossa dan saya menghubunginya untuk bertanya tentang ibu Rossa dan betapa benarnya pinjaman dari ibu Rossa dan dia memberitahu saya memang benar dan saya menghubungi Ibu Rossa dan memohon pinjaman dan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam masa 24 jam saya mendapat amaran wang pinjaman saya dalam akaun saya dan ketika saya menyemak akaun saya pinjaman saya utuh dan saya sangat gembira dan saya telah bersumpah bahawa mana-mana syarikat yang meminjamkan pinjaman saya akan memberi keterangan mengenai syarikat itu, jadi saya ingin menggunakan ini medium untuk memberi nasihat kepada semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi ibu Rossa melalui e-mel: rossastanleyloancompany@gmail.com dan anda boleh juga menghubungi saya melalui e-mel saya: mirabintimuhammed@gmail.com untuk maklumat dan juga kawan saya Annisa Barkarya melalui e-melnya: annisaberkarya@gmail.com

Maggie Zeko berkata...


Halo,
Saya Puan Maggie Zeko, pemberi pinjaman pinjaman swasta yang memberikan anda peluang pinjaman masa hayat. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda dan memerlukan pinjaman untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah anda telah ditolak oleh bank dan institusi kewangan lain? Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau pinjaman gadai janji? Sesuatu yang lebih? kami berada di sini untuk menamatkan semua masalah kewangan anda. Kami memberi pinjaman kepada orang yang memerlukan bantuan kewangan, dan mereka yang memerlukan wang untuk membayar bil mereka dan melabur dalam perniagaan. kadar faedah kami ialah 2%, dan saya ingin menggunakan medium ini untuk memaklumkan kepada anda bahawa kami boleh memberikan bantuan yang boleh dipercayai dan berfaedah dan bersedia menawarkan pinjaman kepada anda. Jadi sila hubungi kami melalui e-mel di:
maggiezeko@gmail.com

Aishyah Bin Syafiq berkata...

Halo, nama saya ialah Aishyah Bin syafiq, saya masih tidak percaya kerana saya tidak pernah dalam hidup saya percaya terdapat pinjaman pemberi pinjaman dalam talian sebenar akibat pengalaman saya yang ditipu oleh syarikat palsu di Filipina, tetapi kawan saya Sharifah Amirul memperkenalkan saya kepada dr. Robert, seorang peminat yang baik hati dan pemberi pinjaman pinjaman tulen yang meminjamkan saya pinjaman sebanyak RM15,000, Sharifah Amirul memberitahu saya mengenai Dr. Robert. bagaimana dia mendapat pinjaman daripada firma kewangan Robert Robert dan menunjukkan bukti pemindahan pinjaman dari akaun syarikat Dr Robert kerana pinjamannya telah diluluskan.
Saya masih ragu-ragu sehingga saya menghubungi Dr Robert dengan ketakutan yang besar di hati saya, tetapi kejutan terbesar saya adalah untuk berjaya dan menerima pinjaman dan memulakan perniagaan yang baik dan kejutan yang paling besar, permintaan pinjaman saya telah diluluskan oleh Dr, Robert dan dalam masa 48 jam pemprosesan, saya mendapat pinjaman saya dipindahkan ke akaun bank saya dan sehingga kini saya masih terkejut dan saya telah bersumpah bahawa mana-mana syarikat pinjaman yang memberi pinjaman kepada saya, saya akan memberi keterangan mengenai syarikat pinjaman itu
jadi saya menggunakan peluang ini untuk menasihati semua saudara lelaki dan saudara perempuan saya yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi Dr Robert melalui
e-mel: robertwestradefinancefirm@gmail.com
dan anda juga dapat menghubungi saya melalui saya
e-mel: aishyahsyafiq1985@gmail.com atau anda juga boleh menghubungi rakan saya yang memperkenalkan saya kepada Dr. Robert melalui
 e-mel: sharifahamirul05@gmail.com untuk maklumat lanjut
Semoga Allah SWT terus memberkati Dr. Robert kerana mengubah keadaan kewangan saya dengan lebih baik dan saya berharap dia menjalani kehidupan yang panjang

Metrolina Credit Company berkata...

Metrolina Credit Company
Halo

Apakah Anda seorang pria atau wanita dengan busuk dan Anda memerlukan bantuan keuangan dan bank telah menolak Anda karena nilai kredit Anda buruk dan Anda memerlukan dana untuk meningkatkan bisnis Anda lagi karena tugas kami untkarena uk mendukung Anda dalam endaevour keuangan Anda harus khawatir tidak lagi. Metrolina Credit Company hadir untuk mempermudah pinjaman dan membantu Anda mendanai bisnis Anda dan kebutuhan keuangan lainnya

Ew dapat membantu Anda melalui prosedur pemberian pinjaman yang mudah dan Anda yakin akan pinjaman dari perusahaan ini yang harus Anda lakukan adalah memberikan kredensial sejati Anda dan Anda dapat mengajukan permohonan kepada kami melalui hal-hal berikut.

Gmail: metrolinacreditcompany@gmail.com

Dari kategori busness apakah anda termasuk kita yang meminjamkan dan dengan paket pembayaran yang mudah anda akan bebas dan releaf

Kategori Bisnis

Bisnis Merchandising.
Bisnis manufaktur
Bisnis Hybrid.
Kepemilikan tunggal.
Kemitraan.
Perusahaan.
Perseroan terbatas.

Sebagai bisnis pribadi Anda bisa melamar dalam mata uang apapun yang Anda inginkan

Terapkan sekarang
Perusahaan Kredit Metrolina
metrolinacreditcompany@gmail.com

Terima kasih

ROBBI berkata...

Halo,
Nama saya ROBBI dari Cirebon Jawa Barat Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Alicia Radu untuk membantu saya memperoleh pinjaman yang baik setelah saya banyak mengalami pinjaman dari pemberi pinjaman online palsu yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa memberikan pinjaman kepada saya telah memerlukan pinjaman untuk 3 tahun yang lalu untuk memulakan perniagaan saya sendiri di kota Cirebon di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan sebuah syarikat palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman. dan saya sangat Frustrasted kerana saya kehilangan semua wang saya untuk sebuah syarikat palsu di Turki, kerana saya berhutang kepada bank saya dan rakan-rakan saya dan saya tidak ada sesiapa pun untuk menjalankan, sehingga satu hari setia bahawa seorang kawan saya memanggil Siti Aminah setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, jadi saya terpaksa menghubungi Siti Aminah dan dia memberitahu saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Ibu Alicia Radu bahawa dia seorang ibu yang baik dan saya terpaksa menunaikan keberanian dan saya menghubungi Ibu Alicia. Radu dan saya terkejut dengan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam tempoh 3 jam pinjaman saya dipindahkan ke akaun saya dan saya sangat terkejut bahawa ini adalah satu keajaiban dan saya mesti memberi keterangan mengenai kerja baik Ibu Alicia Radu
jadi saya nasihat semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi e-mel Ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan saya memberi jaminan bahawa anda akan memberi keterangan seperti yang telah saya lakukan dan anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai Ibu Alicia Radu email saya : (robbi5868@gmail.com) dan anda masih boleh menghubungi Siti Aminah yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui e-mel: (sitiaminah6749@gmail.com)
semoga Allah terus memberkati dan mengasihi ibu Alicia Radu untuk mengubah kehidupan kewangan saya

sanchez Rodriguez berkata...

Hari yang baik,

   Anda terperangkap dengan bank yang melarang dan tidak mempunyai faedah bank atau jika anda mempunyai projek yang lebih baik dan memerlukan pembiayaan, kredit yang buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil-bil, wang untuk melabur dalam perniagaan. Jadi jika anda memerlukan kredit jangan ragu untuk menghubungi nortionloanconsultant@gmail.com untuk mendapatkan pinjaman anda dipindahkan ke anda dalam 30 minit

telefon: +17815611941
whatsapp: +2347067093957
 
  Selamat sejahtera

Khadijah Yusof berkata...

saya ingin berkongsi kesaksian saya mengenai platform ini tentang bagaimana saya mendapat pinjaman sebanyak RM180,000 dari pemberi pinjaman yang sah, saya jatuh dalam hutang dan saya telah cuba meminjam wang dari bank dan pemberi pinjaman dalam talian tetapi saya selalu gagal dan saya juga scammed dan hilang Rm5000, saya bosan dengan kehidupan sehinggalah saya melihat kesaksian seorang Puan Aisha di atas platform ini bagaimana untuk mendapat pinjaman daripada syarikat Pinjaman Perbendaharaan syarikat pinjaman, dan saya dapat mendapatkan alamat e-mel mereka dan saya dihubungi mereka, kerana saya telah dijawab oleh mereka
Presiden Puan Patricia, saya memohon pinjaman dengan mereka dan saya mengejutkan pinjaman saya
diluluskan dan selepas 48 jam permohonan saya, jumlah Rm180000 telah dipindahkan ke akaun saya. saya ingin memberi nasihat kepada semua orang di dalam syarikat pinjaman sah untuk menghubungi Puan Patricia, Presiden Perbendaharaan Pinjaman Syarikat melalui e-mel ini:
treasuryloancompany@gmail.com dan dapatkan pinjaman yang selamat. terima kasih semua untuk membaca.
di sini adalah e-mel saya sekiranya anda ingin menghubungi saya: khadijahyusof220@gmail.com

Queen Lisa Efendi berkata...

saudara-saudara

Saya di sini untuk bersaksi tentang kebaikan Allah dalam hidup saya dan bagaimana saya diselamatkan dari tekanan finansial karena bisnis saya sedang menurun dan keluarga saya dalam keadaan asulit sehingga kami bahkan tidak dapat membayar uang sekolah untuk anak-anak, karena kepahitan mengambil alih hatiku
Suami saya juga menggagalkan karena kami menjalankan bisnis keluarga di (Surabaya, Jawa Timur) dimana kami jadi bingung suami saya mencoba untuk mendapatkana pinjaman dari bank dia menolak pinjaman jadi dia online mencari pinjaman karenaa dia ditipu oleh sone imposters online yang menjanjikan kepadanya pinjaman dan mengatakan harus membayar biaya untuk mendapatkan pinjaman sehingga husbank saya meminjam uang dari teman-temannya untuk membayar biaya maka mereka meminta biaya lagi dengan beberapa alasan dia harus pergi dan meminjam dari saudaranya di (Bekasi) untuk memastikan dia mendapatkan pinjaman setidaknya untuk membi/aayai kebutuhan keluarga dan setelah dia membuat biaya, dia diminta untuk membayar lagi dengan alasan tertentu, hal ini membuat keluarga kelaparan meningkat sehingga kami harus mengumpulkan makanan dari tetangga dekat kami. dan selama berbulan-bulan kami menderita dan bisnis ditutup untuk sementara waktu
Jadi satu sore yang setia sekitar pukul 14:00 tetangga dekat ini menelepon saya dan mengatakan bahwa dia akan mendapatkan pinjaman dari perusahaan pinjaman secara online sehingga jika dia mendapatkan pinjaman, dia akan mengenalkan saya ke perusahaan tersebut sehingga kami pergi ke ATM bersama-sama dan Memeriksa pinjaman itu tidak ada sehingga kami menunggu sekitar 30 menit kemudian kami mendapat peringatan di teleponnya dari banknya bahwa dia telah menerima monney di akunnya sehingga kami memeriksa saldo rekeningnya dan lihatlah 300 juta kepadanya sebagai pinjaman
Segera saya berteriak di depan umum sambil menangis dan pada saat itu yang bisa saya pikirkan adalah jika saya dengan jumlah seperti itu, masalah saya berakhir, jadi kami pulang ke rumah saya tidak memberi tahu suami saya, dari 1 juta dia memberi saya saya membeli beberapa bahan makanan di rumah dan berlangganan dan tetangga saya dan saya meminta pinjaman kepada perusahaan karena dia memberi saya pedoman sehingga kami mengikuti prosesnya karena prosesnya sama sehingga setelah semua prosesnya, rekan-rekan saya diberi pinjaman oleh saya
ONE BILLION RISING FUND (onebillionrisingfund@gmail.com)
BBM: D8E814FC

Anda juga bisa mendaftar sekarang dan menyelesaikan masalah keuangan Anda
Saya berbagi cerita ini karena saya tahu bahwa begitu banyak orang di luar sana memerlukan bantuan keuangan dan perusahaan akan membantu Anda
Gmail saya adalah

Ratu Efendi Lisa
efendiqueenlisa@gmail.com

Khadijah Yusof berkata...

saya ingin berkongsi kesaksian saya mengenai platform ini tentang bagaimana saya mendapat pinjaman sebanyak RM180,000 dari pemberi pinjaman yang sah, saya jatuh dalam hutang dan saya telah cuba meminjam wang dari bank dan pemberi pinjaman dalam talian tetapi saya selalu gagal dan saya juga scammed dan hilang Rm5000, saya bosan dengan kehidupan sehinggalah saya melihat kesaksian seorang Puan Aisha di atas platform ini bagaimana untuk mendapat pinjaman daripada syarikat Pinjaman Perbendaharaan syarikat pinjaman, dan saya dapat mendapatkan alamat e-mel mereka dan saya dihubungi mereka, seperti yang saya dijawab oleh Presiden mereka Mrs. Patricia, saya memohon pinjaman dengan mereka dan mengejutkan saya pinjaman saya telah diluluskan dan selepas 48 jam permohonan saya jumlah Rm180000 telah dipindahkan ke akaun saya. saya ingin memberi nasihat kepada semua orang dalam syarikat pinjaman sah untuk menghubungi Puan Patricia, Presiden Perbendaharaan Pinjaman Syarikat melalui e-mel ini: treasuryloancompany@gmail.com dan dapatkan pinjaman yang selamat. terima kasih semua untuk membaca.
di sini adalah e-mel saya sekiranya anda ingin menghubungi saya: khadijahyusof220@gmail.com

Khadijah Yusof berkata...

saya ingin berkongsi kesaksian saya mengenai platform ini tentang bagaimana saya mendapat pinjaman sebanyak RM180,000 dari pemberi pinjaman yang sah, saya jatuh dalam hutang dan saya telah cuba meminjam wang dari bank dan pemberi pinjaman dalam talian tetapi saya selalu gagal dan saya juga scammed dan hilang Rm5000, saya bosan dengan kehidupan sehinggalah saya melihat kesaksian seorang Puan Aisha di atas platform ini bagaimana untuk mendapat pinjaman daripada syarikat Pinjaman Perbendaharaan syarikat pinjaman, dan saya dapat mendapatkan alamat e-mel mereka dan saya dihubungi mereka, seperti yang saya dijawab oleh Presiden mereka Mrs. Patricia, saya memohon pinjaman dengan mereka dan mengejutkan saya pinjaman saya telah diluluskan dan selepas 48 jam permohonan saya jumlah Rm180000 telah dipindahkan ke akaun saya. saya ingin memberi nasihat kepada semua orang dalam syarikat pinjaman sah untuk menghubungi Puan Patricia, Presiden Perbendaharaan Pinjaman Syarikat melalui e-mel ini: treasuryloancompany@gmail.com dan dapatkan pinjaman yang selamat. terima kasih semua untuk membaca.
di sini adalah e-mel saya sekiranya anda ingin menghubungi saya: khadijahyusof220@gmail.com

Gloria S berkata...

Adakah anda memerlukan pinjaman segera ??? Adakah anda dalam hutang? Adakah anda mempunyai kredit yang buruk? Adakah anda telah dinafikan oleh bank, adakah anda memerlukan pinjaman untuk memulakan perniagaan anda ATAU pelaburan? bertemu dengan SYARIKAT PINJAMAN GLORIA S Kami memberi pinjaman kepada Rakyat walaupun skor kredit buruk / buruk mereka. Kami meminjamkan pinjaman perniagaan dan jangka pendek jangka panjang dan peribadi anda dengan kadar faedah yang rendah pada 2% setiap tahun bagi individu dan syarikat. Pemrogram pinjaman kami adalah pantas dan boleh dipercayai, diguna pakai hari ini dan mendapat sambutan segera kami. pemberi pinjaman yang diinsuranskan dengan baik, jaminan 100% dijamin dan pelanggan dijamin maksimum. Untuk pertanyaan lanjut, hubungi kami melalui alamat e-mel kami: (gloriasloancompany@gmail.com) atau WhatsApp Number + 1 (631) 483-9037 dan dapatkan pinjaman anda hari ini.
Puan Gloria S MD / Ketua Pegawai Eksekutif

Zara berkata...

Nama saya Zara, dari Indonesia saya berjanji untuk berkongsi kesaksian ini kepada Allah dalam hidup saya. 2 minggu yang lalu, saya memerlukan banyak wang, jadi saya memohon pinjaman, kemudian mendapati diri saya dalam tangan yang salah yang mendakwa peminjam pinjaman yang baik di seluruh dunia, tidak mengetahui bahawa mereka semua penipu. Mereka mengutip RM4,000 dari saya dan enggan menghantar pinjaman yang saya minta saya keliru dan kecewa.

Pada hari yang setia saya pergi ke pasar dan kemudian bertemu kawan lama, saya memberitahu semua perkara yang berlaku kepada saya, maka dalam proses itu dia memperkenalkan saya kepada Mrs. Suzan di mana dia menerima pinjaman sebanyak RM150,000. maka dia memberikan saya e-mail suzaninvestment@gmail.com dan saya menghubungi beliau dengan serta-merta saya pulang ke rumah, dia memberitahu saya peraturan dan peraturan dan saya mengikuti, selepas memproses dokumen dalam masa kurang dari 48 jam, saya menerima pinjaman saya sebanyak RM100,000 .

Saya yakin dia juga akan senang membantu anda, jadi jika anda memerlukan pinjaman, dan ingin mendapatkan pinjaman cepat, hanya mendaftar dengan syarikat pinjaman pelaburan Suzan dan anda boleh menghubunginya melalui e-mel: (suzaninvestment@gmail.com ). anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (Zaradam@gmail.com). jika anda mempunyai sebarang keraguan. dia adalah satu-satunya orang yang boleh dipercayai dan boleh dipercayai.

EWITA YUDA berkata...

Keajaiban tidak akan pernah berakhir, saya berdoa untuk allah untuk memberkati Nyonya Esther Patrick, saya kehilangan Ewita warga negara Indonesia, saya tinggal di JL.kutisari selatan geng ekonomi No. 13-G, Indonesia. Ibu saya mengatakan kepada saya bahwa dia akan melalui internet dan datang ke publikasi Nyonya Esther Patrick, mengatakan bahwa fasilitas kredit telah memberinya pinjaman kepada masyarakat umum dengan suku bunga sangat rendah 2% persen, Anda dapat menghubungi Nyonya Esther Patrick melalui emailnya: [estherpatrick83@gmail.com].

Jadi, saya memberi tahu teman saya tentang pandangan meminjam dari Nyonya Esther Patrick, dan dia mengatakan dia tidak akan memberi tahu saya bahwa saya tidak meminjam dari Nyonya Esther Patrick, tetapi saya perlu meminjamkan sejumlah kecil untuk memeriksa apakah perusahaannya adalah perusahaan.
Jadi, saya bertindak atas sarannya dan menghubungi Nyonya Esther Patrick melalui emailnya: [estherpatrick83@gmail.com] yang diposkan oleh ibu saya, dan saya mengajukan pinjaman sebesar Rp100.000.000. Nyonya Esther Patrick menanggapi saya dan mengirimi saya semua syarat dan ketentuan perusahaannya yang saya baca dan saya menyetujui persyaratannya.
Setelah persetujuan permohonan pinjaman, saya menerima pemberitahuan dari bank saya bahwa jumlah Rp100.000.000 dikreditkan ke rekening bank saya dari perusahaan Nyonya Esther Patrick.
Saya sangat senang dan berbagi kabar baik dengan ibu saya dan teman saya yang menyarankan saya untuk terus maju.
Ia menyelesaikan pembayaran kembali pinjaman pada tanggal 02 Februari 2018, dan saya meminta sejumlah Rp550.000.000 yang juga saya terima di rekening bank saya setelah prosedur dilakukan.
Jadi, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk memberi tahu siapa saja yang mencari pemberi pinjaman pribadi di Internet yang pasti akan menghubungi Nyonya Esther Patrick melalui e-mail {ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM}
Anda dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan bantuan atau Anda ingin bertanya tentang bagaimana saya mendapat pinjaman.
Ini email saya: [ewitayuda1@gmail.com]
Terima kasih, pengikut saya

BRIDGET COOPER berkata...

Berita baik kepada semua orang yang berminat mendapatkan pinjaman modal dan bentuk pinjaman lain untuk pelbagai tujuan.
Kami menggunakan platform pengiklanan dalam talian syarikat kami "OMEGA FINANCE LIMITED" untuk mengumumkan kepada orang awam bahawa kami menawarkan pinjaman kepada syarikat swasta, individu, pemilik perniagaan e.t.c pada kadar faedah yang rendah.

Ini adalah untuk memaklumkan orang ramai bahawa syarikat pinjaman kami adalah sebuah organisasi pinjaman global yang didedikasikan untuk menyediakan pinjaman tunai bercagar yang cepat kepada individu dan syarikat yang berkelayakan pada kadar faedah bersubsidi setahun. Kami telah membantu banyak individu dan organisasi yang menghadapi kesulitan kewangan di seluruh dunia. Apabila anda memohon dengan kami, anda memohon dengan syarikat yang dipercayai yang mengambil berat tentang keperluan pembiayaan anda. Kami akan menjaga anda melalui keseluruhan proses.

Datang ke pejabat kami hari ini atau anda boleh menghubungi kami melalui e-mel Madam BRIDGET COOPER: COOPERBRIDGET22@GMAIL.COM

Anda boleh mendapatkan pinjaman berikut dari kami;

Pinjaman Modal Perniagaan,
Pinjaman peribadi,
pinjaman perumahan,
Pinjaman percuma hutang,
Pinjaman pendidikan,
pinjaman persediaan syarikat,
Pinjaman individu,
Pinjaman penjagaan kesihatan
Pinjaman pertanian
Pinjaman kereta

Jangan ragu untuk menghubungi kami hari ini dan mengalami peluang perubahan kewangan yang ditawarkan oleh syarikat kami. Menjadi saksi kepada tawaran kami hari ini supaya anda boleh memberitahu orang lain yang memerlukan pinjaman untuk juga mengalami kebebasan kewangan yang anda miliki.

Sekali lagi anda boleh menghubungi kami melalui e-mel Madam BRIDGET COOPER: COOPERBRIDGET22@GMAIL.COM.
Terima kasih.

john royster berkata...

Hello
Ini adalah untuk memberitahu orang awam bahawa organisasi Kristian Katolik Roma telah Membuka peluang kewangan untuk membantu orang yang memerlukan bantuan, seperti bantuan kewangan. Jadi, jika anda menghadapi masalah kewangan atau anda menghadapi sebarang masalah kewangan, dan anda memerlukan dana untuk memulakan perniagaan anda sendiri, atau anda perlu membayar bil anda, dengan jangka panjang dan jangka pendek pilihan anda dengan kadar faedah yang rendah 2% setiap tahun untuk individu dan syarikat. Sila hubungi kami hari ini melalui alamat e-mel: (romancatholicloan530@gmail.com) Alkitab mengatakan (Lukas 11:10) Bagi setiap orang yang meminta menerima; yang mencari mencari; dan kepada orang yang mengetuk, pintu akan dibuka. Jadi jangan lepaskan peluang ini kerana Yesus adalah hari yang sama, hari ini, dan selama-lamanya. Tolong ini adalah untuk pemikiran yang serius dan Tuhan yang takut kepada orang Terima ucapan ikhlas kami dari organisasi Kristian Katolik Roman, Hubungi kami hari ini melalui e-mel ini: (romancatholicloan530@gmail.com)

Khadijah Yusof berkata...

saya ingin berkongsi kesaksian saya mengenai platform ini tentang bagaimana saya mendapat pinjaman sebanyak RM180,000 dari pemberi pinjaman yang sah, saya jatuh dalam hutang dan saya telah cuba meminjam wang dari bank dan pemberi pinjaman dalam talian tetapi saya selalu gagal dan saya juga scammed dan hilang Rm5000, saya bosan dengan kehidupan sehinggalah saya melihat kesaksian seorang Puan Aisha di atas platform ini bagaimana untuk mendapat pinjaman daripada syarikat Pinjaman Perbendaharaan syarikat pinjaman, dan saya dapat mendapatkan alamat e-mel mereka dan saya dihubungi mereka, seperti yang saya dijawab oleh Presiden mereka Mrs. Patricia, saya memohon pinjaman dengan mereka dan mengejutkan saya pinjaman saya telah diluluskan dan selepas 48 jam permohonan saya jumlah Rm180000 telah dipindahkan ke akaun saya. saya ingin memberi nasihat kepada semua orang dalam syarikat pinjaman sah untuk menghubungi Puan Patricia, Presiden Perbendaharaan Pinjaman Syarikat melalui e-mel ini: treasuryloancompany@gmail.com dan dapatkan pinjaman yang selamat. terima kasih semua untuk membaca.
di sini adalah e-mel saya sekiranya anda ingin menghubungi saya: khadijahyusof220@gmail.com

Roseline Clinton berkata...

Adakah anda memerlukan Pinjaman Perniagaan atau Peribadi?
Syarikat kami adalah syarikat yang sah.
Kami memberi pinjaman kepada individu dan syarikat pada kadar faedah 2%.
Untuk maklumat lanjut, E-mel Hubungi: roselineclintonloancompany@gmail.com

Eliyanti Dd berkata...

Halo,
Nama saya ELIYANTI dari MALAYSIA, saya cadangkan semua orang di sini untuk berhati-hati, kerana terdapat banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih merupakan syarikat pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 syarikat pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman daripada syarikat mereka.
Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat rakan dari Malaysia yang memperkenalkan saya kepada peminjam pinjaman asal dan syarikat yang sangat dipercayai Puan Gloria S (GLORIA S LOAN COMPANY) yang mendapat pinjaman saya sebesar Rp800,000,000 dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan dan pada kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya sangat terkejut apabila saya memeriksa akaun bank saya dan mendapati pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji untuk berkongsi berita baik supaya orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Puan Gloria S (SYARIKAT PINJAMAN GLORIA S).
Saya mahu anda mempercayai Puan Gloria S dengan sepenuh hatinya kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda harus menganggap diri anda sangat bertuah untuk mempunyai
peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi Puan Gloria S melalui e-mel: (gloriasloancompany@gmail.com) ATAU WhatsApp Nombor: + 1 (330) 595-5285 atau hubungi saya melalui Email: eliyantidd1@gmail.com

Muhammad Khan berkata...

Kesaksian pinjamanKU
Nama saya Muhammad, Beberapa tahun yang lalu, saya kehilangan banyak dan banyak hutang, saya sangat takut, saya melarikan diri untuk sementara waktu karena hutang yang saya miliki. Klien dan pelanggan saya mengancam akan menangkap dan membunuh saya jika saya tidak membayar atau menangkap keluarga saya. Saya mencoba mendapatkan pinjaman tetapi kondisinya terlalu banyak karena saya tidak memiliki agunan untuk menyesuaikan pinjaman. Saya mencoba mendapatkan pinjaman melalui cara lain dan akhirnya saya jatuh ke tangan yang salah dan kehilangan banyak uang dan properti terakhir yang saya miliki. Saya benar-benar menyerah dan memutuskan untuk bunuh diri tetapi kemudian seorang teman saya memberi tahu saya tentang Dana Kredit Dunia dan itu cukup asli dan saya memutuskan untuk mencobanya dan percayalah bahwa itu adalah keputusan terbaik yang pernah saya buat. Saya mengajukan pinjaman senilai Rp900.000,00 dan setelah mengisi formulir dan hal-hal lain, pinjaman saya dikirimkan kepada saya dalam 24 jam ke depan. Pinjaman diberikan kepada saya dengan bunga 2% dan jangka waktu 10 tahun (jangka waktu pinjaman), saya tidak pernah percaya bahwa saya akan dibayar untuk memungkinkan saya membayar semua hutang saya dan memulai bisnis saya lagi.
Saya masih berterima kasih kepada mereka atas ketulusan dan transparansi mereka. Saya hanya ingin membantu siapa pun di grup atau laman ini, yang ingin mendapatkan pinjaman tidak perlu takut menghubungi dengan Dana Kredit Dunia melalui, email: - (worldcreditfunds@gmail.com).
kontak di whatsapp: +16318578905
Mereka adalah geniune dan bersedia membantu mengamankan pinjaman Anda tanpa banyak tekanan atau keterlambatan. Jika Anda memerlukan bantuan selama proses pinjaman, Anda dapat menghubungi saya melalui alamat email saya muhammadkhann83@gmail.com. Yang saya lakukan adalah memastikan saya tidak pernah mengecewakannya dalam melakukan pembayaran cicilan bulanan. Saya memutuskan untuk membagikan karya Allah yang baik dalam hidup saya dan keluarga saya.

Diah Lydia berkata...

Wow saya tidak percaya ini, Nama saya Diah Lydia dari Indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberi saran kepada semua orang agar mudah berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, sehingga banyak kreditur di sini adalah penipu dan mereka hanya di sini untuk menipu Anda saya meminta pinjaman sekitar 100 juta di atas seorang wanita di Malaysia dan saya kehilangan sekitar 12 juta tanpa pinjaman, mereka bertanya lagi dan lagi untuk rumah kos, saya membayar hampir 12 juta masih saya tidak mendapatkan pinjaman,

Tuhan kemuliaan, saya bertemu dengan seorang teman baru yang dulunya dipinjamkan, dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan, jadi dia mengenalkan saya pada Nyonya Tricia Wilson, dan saya memohon 850 juta, saya pikir dia cerdas dan penipu, tapi Saya mendapat pinjaman saya kurang dari 24 jam hanya 2% tanpa pagar. Saya sangat senang karena saya telah diselamatkan daripada menjadi miskin.

Jadi saya menyarankan semua penghuni di sini yang membutuhkan pinjaman untuk dihubungi
Nyonya Tricia Wilson, melalui e-mail: triciawilsonloanfirm@gmail.com

Anda masih dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan informasi lebih lanjut melalui e-mail: diahlydia73@gmail.com

Sekali lagi terima kasih untuk membaca kesaksian saya dan Tuhan terus memberkati kita semua dan memberi kita hidup yang panjang dan sejahtera, dan saya merasa bahagia bahwa saya dan keluarga saya lagi. (Amin)

Yusi Retnowati berkata...

Saya ingin bermula dengan memberi syukur kepada Allah untuk karunia kehidupan.
Nama saya Yusi Retnowati dan saya ingin berkongsi kisah yang baik tentang bagaimana Puan Ana Michael of Guaranty Trust Trust menjadikan hidup saya manis.
Saya mengalami kesulitan kewangan untuk beberapa waktu dan saya terpaksa meminjam dari rakan-rakan saya kerana saya berharap dapat membayar mereka setelah menerima gaji saya. Dan ketika hidup saya berubah menjadi yang terburuk, saya kehilangan ayah saya dipecat kerja dan bulan berikutnya. Selepas pengebumian ayah saya, kawan saya mula meminta wang mereka kembali. Jadi saya tidak mempunyai pilihan selain mencari pinjaman.

Tetapi apabila saya fikir hidup saya sudah berakhir, itu adalah ketika Allah menggunakan kawan saya yang saya temui di bank untuk membantu saya. Kawan saya Encik Harun, saya menceritakan kisah saya kepadanya dan bagaimana saya dipecat, Jadi, dia memberitahu saya bahawa tidak perlu risau bahawa dia akan memperkenalkan saya kepada peminjam yang boleh dipercayai yang dia meminjam.
Oleh itu, selepas dia memberitahu saya bagaimana dia mendapat pinjaman daripada Jaminan Jaminan Guarantee, saya memutuskan untuk menghubungi maklumat hubungan Jaminan Pinjaman Jaminan yang diberikannya kepada saya iaitu: anamichaelguarantytrustloans@gmail.com.

Setelah itu proses kelulusan pinjaman saya telah selesai dan saya menerima surat kelulusan daripada syarikat yang menyatakan bahawa saya perlu memberikan butiran bank saya. Selepas itu, saya menerima pemberitahuan dari bank saya bahawa akaun bank saya telah dikreditkan dengan jumlah pinjaman yang saya minta.
itulah bagaimana hidup saya berubah dan saya akan terus berkongsi berita supaya semua orang dapat melihat dan menghubungi syarikat yang baik yang mengubah keadaan saya.

Anda boleh menghubungi Jaminan Jaminan Amanah melalui e-mel: anamichaelguarantytrustloans@gmail.com
Anda juga boleh menghubungi saya jika anda memerlukan bantuan saya atau anda ingin bertanya tentang bagaimana saya mendapat pinjaman saya. Inilah e-mel saya: yusiretnowati06@gmail.com

Khadijah Yusof berkata...

saya ingin berkongsi kesaksian saya mengenai platform ini tentang bagaimana saya mendapat pinjaman sebanyak RM180,000 dari pemberi pinjaman yang sah, saya jatuh dalam hutang dan saya telah cuba meminjam wang dari bank dan pemberi pinjaman dalam talian tetapi saya selalu gagal dan saya juga scammed dan hilang Rm5000, saya bosan dengan kehidupan sehinggalah saya melihat kesaksian seorang Puan Aisha di atas platform ini bagaimana untuk mendapat pinjaman daripada syarikat Pinjaman Perbendaharaan syarikat pinjaman, dan saya dapat mendapatkan alamat e-mel mereka dan saya dihubungi mereka, seperti yang saya dijawab oleh Presiden mereka Mrs. Patricia, saya memohon pinjaman dengan mereka dan mengejutkan saya pinjaman saya telah diluluskan dan selepas 48 jam permohonan saya jumlah Rm180000 telah dipindahkan ke akaun saya. saya ingin memberi nasihat kepada semua orang dalam syarikat pinjaman sah untuk menghubungi Puan Patricia, Presiden Perbendaharaan Pinjaman Syarikat melalui e-mel ini: treasuryloancompany@gmail.com dan dapatkan pinjaman yang selamat. terima kasih semua untuk membaca.
di sini adalah e-mel saya sekiranya anda ingin menghubungi saya: khadijahyusof220@gmail.com

teddy lisa berkata...

Halo semua, saya Liza Teddy dari Indonesia silahkan saya saran Anda semua di sini untuk tidak mengajukan pinjaman di setiap perusahaan pinjaman atau kreditur di situs ini, tidak mengisi setiap perusahaan pinjaman di situs ini semua orang di sini adalah palsu, Penipu dan curang, bahkan beberapa kesaksian di sini semua palsu, mereka adalah orang-orang yang sama melakukan itu semua, mereka masih orang yang sama melakukannya. jadi harap berhati-hati untuk tidak jatuh sebuah tertipu, saya telah ditipu 5 kali dari sekitar Rp82 juta untuk semacam biaya transfer, Pajak, Asuransi dan semua, tapi setelah pembayaran saya saya tidak mendapatkan pinjaman saya, sebaliknya mereka meminta saya untuk membayar lagi dan lagi. Tapi Allah begitu bersyukur bahwa saya kemudian mendapat pinjaman dari Perusahaan yang teman saya bekerja di Arab Saudi, (AASIMAHA Adila AHMED PINJAMAN Firma), mereka adalah perusahaan terkemuka sekarang di Asia, mereka berada di sini untuk membantu kita semua yang memiliki telah scammed, jadi jika Anda membutuhkan pinjaman lebih baik pergi ke perusahaan di Arab Saudi atau jika Anda memiliki teman kemudian memberitahu mereka untuk membantu Anda dalam menghubungi mereka untuk pinjaman oke, yang sangat sederhana untuk mendapatkan dan hanya 1% tanpa agunan . Ini adalah email mereka (aasimahaadilaahmed.loanfirm@ gmail.com) Anda dapat menghubungi mereka baik-baik saja hanya dengan Aplikasi Anda dengan mereka Anda akan mendapatkan pinjaman Anda kurang dari 24 jam, cepat dan Genuine saya melakukan semua ini untuk membantu negara saya dari penipuan, saya email adalah teddyliza2020@gmail.com hubungi saya untuk info lebih lanjut, saya bersedia untuk membantu
Tuhan memberkati kalian semua

Mayfield Investment Trust Ltd berkata...

Halo,

Kami adalah Mayfield Investment Trust Ltd, sebuah syarikat pinjaman swasta yang memberikan peluang seumur hidup dan memulakan pinjaman kepada individu yang berminat yang memerlukan bantuan kewangan untuk membayar hutang, untuk melabur pada perniagaan pada kadar 3%.
Kami menyediakan bantuan yang boleh dipercayai dan benefisiari dan bersedia menawarkan pinjaman kepada pelanggan yang berminat.
Hubungi kami hari ini melalui e-mel dengan maklumat di bawah;
E-mel: (startuploanfirm@gmail.com)
ikhlas
Pengurus Pengiklanan.
John Dean
Mayfield Investment Trust Ltd
Nombor Syarikat: 00338670

Mr Derek Douglas berkata...

Halo,

Memohon pinjaman cepat dan mudah untuk membayar bil anda dan memulakan perniagaan baru dan projek anda pada kadar faedah 3% hubungi kami di; easyloanfirm2020@gmail.com

Salam.
Encik Derek Douglas
easyloanfirm2020@gmail.com
WHATSAPP: +2347051302302




tawaran pinjaman mudah

clinton maxwell berkata...

Akan Anda tanggapi pinjaman 24 jam dan dapat diandalkan hari ini suku bunga 2%. CLINTONMAXWELLLOANCOMPANY adalah salah satu yang terbaik di dunia dan perusahaan pinjaman ini menyediakan semua jenis pinjaman.
Untuk informasi lebih lanjut, hubungi kami melalui e-mail: clintonmaxwellloancompany@gmail.com

Kami membayar semua jenis pinjaman, seperti:
* Perbaikan rumah
* Pinjaman Penemu
* Pinjaman Otomatis
Pinjaman Konsolidasi Utang
* Garis kredit
* Pinjaman Bisnis
* Pinjaman pribadi
* Pinjaman internasional.

Silakan menulis kembali jika tertarik untuk informasi lebih lanjut melalui kami di bawah ini
EMAIL: clintonmaxwellloancompany@gmail.com

Annisa Berkarya berkata...

Salam kepada semua orang, Allah pasti akan menjawab semua pemberi pinjaman palsu ini yang mencuri wang kita dengan menyamar wang pinjaman kepada kita, mereka datang dengan segala bentuk ucapan manis seperti memberi pinjaman dengan kadar faedah rendah 2%, semuanya scam kecuali Ibu yang baik. Rossa Stanley perusahannya adalah satu-satunya pemberi pinjaman sejati dan sejati yang meminjamkan dengan kadar faedah 2%, inilah ceritaku, nama saya annisa dari bali pemilik restoran, jangan tertipu atau takut pinjaman itu tidak boleh didapati dari internet, itu mungkin dan saya adalah penerima pinjaman internet. Saya membaca beberapa komen anda tentang bagaimana anda scammed, Ya mereka penipu, dan mereka juga peminjam sebenar. Dan ibu rossa adalah salah seorang daripada mereka. Kerana banyak kreditor scam saya pada mulanya ragu-ragu, namun memutuskan untuk mencuba dan melihat kembali ibu Rossa meluluskan permintaan pinjaman saya dan saya telah mengkreditkan pinjaman saya dengan tepat Rp150.000.000,00 ke Rekening BCA saya, saya harus mengakui ketika mendapat wang, saya terkejut dan Masih terkejut setakat ini, walaupun ada yang menolak kerana mereka tidak boleh melayakkan pinjaman. Tapi saya dikabulkan kerana keseriusan dan ketegaran saya, banyak yang akan menghubungi ibu rossa tanpa menjawab dan apabila pinjaman mereka dibatalkan, mereka akan memohon kepada ibu rossa tapi bagi saya saya serius dan memantau hal-hal dan sebelum saya mengetahuinya, saya mendapat pinjaman saya, dan ketika saya bertanya kepada ibu rossa bagaimana saya menunjukkan penghargaan untuk mengeluarkan saya dan keluarga saya dari kemiskinan dia meminta agar saya berkongsi berita tersebut kepada semua orang di sekitar saya di Bali, dan hari ini saya memutuskan untuk menulis di sini supaya orang tidak akan jatuh pemberi pinjaman palsu yang menuntut bayaran pendaftaran, tuntutan ibu hanya untuk keseriusan dan rasa hormat anda dan pinjaman anda akan ada di akaun bank anda dan sekali lagi saya mengatakan bahawa ALLAH memberkati syarikat pinjaman rossa stanley untuk hal ini baik untuk orang-orang di benua Asia dan UNITED NATIONS (PBB) untuk menyokongnya, anda boleh menghubungi pusat lay anan pelanggan rossa stanley dengan menulis perkhidmatan pelanggan melalui surat Rossastanleyloancompany@gmail.com, jika anda ragu dan perlu mendapatkan penjelasan mengenai apa-apa atau isu berasa bebas untuk menulis saya annisaberkarya@gmail.com atau suami saya agungabdullahi@gmail.com Saya melakukan dengan sangat baik dalam perniagaan restoran saya, dan membayar ansuran pinjaman saya pada saat jatuh tempo, ibu Rossa benar-benar Allah dihantar ke Dunia ini.

Gloria S berkata...

Halo, saya Puan GLORIA Peminjam Pinjaman Swasta. Kami memberi pinjaman kepada syarikat 2% yang lebih rendah. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang, ATAU anda memerlukan pinjaman perniagaan untuk meningkatkan perniagaan anda, membayar bil anda dan meningkatkan kesuburan syarikat anda? telahkah anda
ditolak oleh Bank dan institusi kewangan lain? kami menyediakan perkhidmatan yang baik kepada
individu, korporat, lelaki dan wanita perniagaan dan kami bersedia membantu orang
yang bersedia menulis kepada syarikat kami dan mendaftar dengan kami dan kami akan membantu ramai orang yang secara kewangan turun. Walau bagaimanapun, Opportunity Finance berada di Langkah Pintu anda, jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (gloriasloancompany@gmail.com) Atau WhatsApp Number +1 (361) 645-7557 dan dapatkan pinjaman anda hari ini.
Puan Gloria S MD / Ketua Pegawai Eksekutif
KEPERLUAN KREDIT MAKLUMAT YANG DIPERLUKAN:
1) Nama penuh: ............
2) Jantina: ............ .....
3) Umur: ........................
4) Negara: .................
5) Nombor Telefon: ........
6) Kerja: ..............
7) Pendapatan: ......
8) Jumlah Pinjaman Diperlukan: .....
9) Tempoh pinjaman: ...............
10) Sebab untuk pinjaman: ...........
11) Adakah anda memohon dan ditolak? Kemudian ........
12) Adakah anda bercakap bahasa Inggeris .......
Best Regard

Rossa Stanley berkata...

Apakah Anda membutuhkan kredit yang mendesak?

* Transfer Sangat Cepat dan Instan ke rekening bank Anda
Bayar kembali bulan setelah Anda mendapatkan pinjaman di bank Anda
akun bank
* Suku bunga rendah 2%
* Pembayaran jangka panjang (1-30) Tahun Panjang
* Pinjaman fleksibel dan gaji bulanan
*. Berapa lama untuk membiayai? Setelah mengajukan pinjaman
Anda mungkin mengharapkan jawaban awal kurang dari 24 jam
pembiayaan dalam 48 jam setelah menerima informasi yang mereka butuhkan
Dari para kru Di perusahaan pinjaman ROSSA STANLEY, kami adalah perusahaan pembiayaan yang berpengalaman yang menyediakan fasilitas pinjaman yang mudah, tulus, serius, korporasi, hukum dan publik dengan bunga 2%. Kami memiliki akses ke koleksi uang tunai untuk diberikan kepada perusahaan dan mereka yang memiliki rencana untuk memulai bisnis tidak peduli seberapa kecil atau besar, kami memiliki uang tunai. Yakinlah bahwa kesejahteraan dan kenyamanan Anda adalah prioritas utama kami, mengapa kami di sini untuk mengurus pemrosesan pinjaman Anda.

Hubungi perusahaan pinjaman yang sah dan dapat dipercaya dengan rekam jejak layanan yang memberikan kebebasan finansial kepada Perserikatan Bangsa-Bangsa.
Untuk informasi lebih lanjut dan pinjaman yang diminta untuk mengatur bisnis Anda, beli rumah, beli mobil, liburan, hubungi kami melalui,

E-mail resmi: rossastanleyloancompany@gmail.com
Instagram resmi: Rossamikefavor
Twitter Resmi: Rossastanlyloan
Facebook resmi: rossa stanley mendukung
CSN: +12133153118
untuk respon cepat dan cepat.
Silakan mengisi formulir aplikasi di bawah ini dan kami akan menghubungi Anda lagi, Kami tersedia 24/7

DATA PEMOHON

1) Nama Lengkap:

2) Negara:

3) Alamat:

4) Jenis Kelamin:

5) Status Perkawinan:

6) Pekerjaan:

7) Nomor Telepon:

8) posisi di tempat kerja:

9) Penghasilan Bulanan:

10) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan:

11) Jangka Waktu Pinjaman:

12) nama facebook:

13) Nomor Whatsapp:

14) Agama:

15) Tanggal lahir:

SALAM,
Mrs.Rossa Stanley Favor
ROSSASTANLEYLOANCOMPANY
Email rossastanleyloancompany@gmail.com

Olivia Daniel berkata...

Halo,
Saya Puan Olivia Daniel, pemberi pinjaman pinjaman swasta yang memberikan pinjaman peluang masa hidup. Adakah anda memerlukan pinjaman dengan segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman untuk meningkatkan perniagaan anda? Anda telah ditolak oleh bank dan institusi kewangan lain? Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji? mencari lebih banyak lagi kerana kita berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda menjadi sesuatu yang lalu. Kami memberi pinjaman kepada individu yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil, untuk melabur pada perniagaan pada kadar 2%. Saya ingin menggunakan medium ini untuk memaklumkan kepada anda bahawa kami menyediakan bantuan yang boleh dipercayai dan benefisiari dan bersedia menawarkan pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel di:
(oliviadaniel93@gmail.com)


DATA PERMOHONAN

1) Nama Penuh:
2) Negara:
3) Alamat:
4) Negeri:
5) Seks:
6) Status perkahwinan:
7) Pekerjaan:
8) Nombor Telefon:
9) Kedudukan semasa di tempat kerja:
10) Pendapatan bulanan:
11) Jumlah pinjaman yang diperlukan:
12) Tempoh pinjaman:
13) Tujuan pinjaman:
14) Agama:
15) Pernahkah anda memohon sebelum:
16) Tarikh Lahir:
Terima kasih,

ROBBI berkata...

Halo,
Nama saya ROBBI dari Cirebon Jawa Barat Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Alicia Radu untuk membantu saya memperoleh pinjaman yang baik setelah saya banyak mengalami pinjaman dari pemberi pinjaman online palsu yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa memberikan pinjaman kepada saya telah memerlukan pinjaman untuk 3 tahun yang lalu untuk memulakan perniagaan saya sendiri di kota Cirebon di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan sebuah syarikat palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman. dan saya sangat Frustrasted kerana saya kehilangan semua wang saya untuk sebuah syarikat palsu di Turki, kerana saya berhutang kepada bank saya dan rakan-rakan saya dan saya tidak ada sesiapa pun untuk menjalankan, sehingga satu hari setia bahawa seorang kawan saya memanggil Siti Aminah setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, jadi saya terpaksa menghubungi Siti Aminah dan dia memberitahu saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Ibu Alicia Radu bahawa dia seorang ibu yang baik dan saya terpaksa menunaikan keberanian dan saya menghubungi Ibu Alicia. Radu dan saya terkejut dengan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam tempoh 3 jam pinjaman saya dipindahkan ke akaun saya dan saya sangat terkejut bahawa ini adalah satu keajaiban dan saya mesti memberi keterangan mengenai kerja baik Ibu Alicia Radu
jadi saya nasihat semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi e-mel Ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan saya memberi jaminan bahawa anda akan memberi keterangan seperti yang telah saya lakukan dan anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai Ibu Alicia Radu email saya : (robbi5868@gmail.com) dan anda masih boleh menghubungi Siti Aminah yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui e-mel: (sitiaminah6749@gmail.com)
semoga Allah terus memberkati dan mengasihi ibu Alicia Radu untuk mengubah kehidupan kewangan saya

Gloria S berkata...

Adakah anda mengalami masalah kewangan atau anda ingin memenuhi impian anda dengan dana? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk membayar bil anda, Mula atau mengembangkan perniagaan anda? Adakah anda mengalami kesukaran mendapatkan pinjaman daripada Peminjam atau Bank yang keras kerana bayaran / syarat pinjaman yang tinggi? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk alasan yang sah? Kemudian bimbang kami telah datang untuk menawarkan pinjaman kepada pemohon yang berminat di dalam dan di luar negara tidak kira jantina atau lokasi tetapi usia mesti 18 tahun ke atas.
Kembali kepada kami untuk rundingan mengenai jumlah yang anda perlukan akan menjadi keputusan bijak.
sila hubungi GLORIA S LOAN COMPANY melalui email: {gloriasloancompany@gmail.com} atau WhatsApp Number: +1 (361) 645-7557
Selamat sejahtera

Gloria S berkata...

Apakah Anda mengalami kesulitan keuangan atau ingin memenuhi impian Anda dengan dana? Apakah Anda memerlukan pinjaman untuk melunasi tagihan Anda, Mulai atau perluas bisnis Anda?
Apakah Anda mengalami kesulitan dalam memperoleh pinjaman dari Pemberi Pinjaman atau Bank karena tingginya biaya / persyaratan pinjaman? Apakah Anda membutuhkan pinjaman untuk alasan yang sah?
Kemudian khawatir kami datang untuk menawarkan pinjaman kepada pelamar yang tertarik baik lokal maupun luar negeri tidak peduli jenis kelamin atau lokasi tetapi usia harus 18 tahun ke atas. Mendapatkan
kembali kepada kami untuk negosiasi tentang jumlah yang Anda butuhkan akan menjadi keputusan yang bijaksana.
hubungi perusahaan pinjaman Gloria S melalui email: {gloriasloancompany@gmail.com} atau WhatsApp Number: +1 (361) 645-7557
Salam Hormat

Sandra ovia berkata...

Halo, saya Ny. Sandra Ovia, pemberi pinjaman pribadi uang, apakah Anda berutang? Anda membutuhkan dorongan keuangan? pinjaman untuk membangun bisnis baru, untuk memenuhi tagihan Anda, memperluas bisnis Anda di tahun ini dan juga untuk renovasi rumah Anda. Saya memberikan pinjaman kepada perusahaan lokal, internasional dan juga pada tingkat bunga yang sangat rendah, yaitu 2%. Anda dapat menghubungi kami melalui Email: (sandraovialoanfirm@gmail.com)
Anda dipersilakan ke perusahaan pinjaman kami dan kami akan memberikan yang terbaik dari layanan kami.

Y Sigit Wijatmaka berkata...

saya membawa kabar baik untuk Anda semua sesama warga indonesia di platform ini, Tuhan benar-benar setia kepada saya dan seluruh rumah saya sejak bulan Mei 2017, kesaksian saya dan kabar baik berjalan seperti ini,
Nama saya Y Sigit Wijatmaka, seorang islam dalam agama dan saya berasal dari kota Serang indonesia, dengan alamat saya di bawah ini:
Jl. Azalea 6 No. 65 Taman Lembah Hijau Lippo Cikarang, RT 005 / RW 007 Serang, saya seorang pemasar dan juga penasihat bisnis di perusahaan saya bekerja, saya ingin menggunakan platform ini untuk menginformasikan semua di platform ini yang membutuhkan dan mencari pinjaman asli untuk menjadi sangat berhati-hati karena internet dan blog ini penuh dengan perusahaan pinjaman palsu dan penipuan yang hanya ada di sini untuk merobek Anda dari uang hasil kerja keras Anda.

Saya dan suami saya memiliki hutang besar dan kami memutuskan untuk mencari pinjaman online untuk melunasi utang kami dan kami menghubungi perusahaan pinjaman dari syngapore pada bulan desember 2016, dan kami ditipu oleh pemilik perusahaan dengan meminta kami untuk membayar banyak biaya yang kami bayarkan dan pada akhirnya kami tidak mendapatkan pinjaman, kami kehilangan sekitar 55 juta kepada perusahaan pinjaman palsu di syngapore karena kami mengajukan pinjaman sebesar 1 miliar dan dengan semua biaya yang kami bayarkan, kami tidak dapatkan pinjaman apa saja dan saya dan istri saya sangat frustrasi dan saya dipecat dari pekerjaan saya di perusahaan saya bekerja karena saya juga mengambil pinjaman dari perusahaan saya bekerja dan kami putus asa dan jenuh dengan hidup.

jadi, Tuhan sangat baik, kami berdoa dan Tuhan mengarahkan kami kepada seorang penolong dan pada hari yang setia ini 20 Mei 2017, saya sedang menjelajah internet ketika saya dapat menemukan kesaksian dari seorang wanita Indonesia dengan nama Novi Setyaningsih dengan alamat email : setyaningsihnovi1990@gmail.com

yang berasal dari kota megalang, tentang bagaimana Tuhan mengubah kehidupan keuangannya melalui perusahaan pinjaman dia meminta saya untuk menghubungi ibu Emiliana dan dia memperkenalkan saya kepada ibu Emiliana dan dia memberi saya keberanian dan saya mengajukan pinjaman dari ibu Emiliana oleh
 menghubungi dan dia mendapat pinjaman dari Ibu Emiliana yang merupakan pemilik organisasi pinjaman global, kemudian saya menghubungi Novi setyaningsih untuk informasi lebih lanjut tentang Ibu Emiliana jika dia benar-benar mendapat pinjaman dari Ibu Emiliana dan dia mengatakan ya dan menunjukkan bukti pinjaman transfer dan saya percaya dan saya memutuskan untuk menghubungi ibu emiliana dan saya mengajukan pinjaman 1 milyar dan setelah saya mengajukan permohonan permohonan pinjaman saya, maka pinjaman saya disetujui dan saya hanya meminta untuk mendapatkan sertifikat lisensi pinjaman saya dan setelah itu pinjaman saya disetujui dan menjadi kejutan terbesar saya. Dia mentransfer pinjaman saya sebesar 1 milyar rupiah ke dalam rekening bank saya dengan tingkat bunga 2% dan bahkan tanpa jaminan, tanpa penjamin
jadi saya ingin memberi saran kepada sesama warga negara Indonesia yang mencari pinjaman asli untuk menghubungi ibu emiliana melalui email: emilianawilson111@gmail.com

Dia adalah satu-satunya pemberi pinjaman pinjaman asli pada platform ini dan di blog ini, dia adalah seorang ibu yang baik hati, Anda juga dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut tentang ibu Emiliana melalui email saya: swijatmaka02@gmail.com

Catatan: sebuah kata cukup untuk orang bijak dan terima kasih untuk membaca kesaksian saya dan kabar baik
Tuhan memberkati kalian semua!

Pamela Rosa Flores berkata...

Hai, saya Pamale Rosa Flores, pemberi pinjaman yang sah dan dapat diandalkan. Saya memberikan pinjaman dengan persyaratan yang jelas dan mudah dimengerti dengan bunga 2%. Saya memberikan pinjaman bisnis, pinjaman pribadi, pinjaman mahasiswa, pinjaman mobil dan pinjaman untuk melunasi tagihan. Jika Anda membutuhkan pinjaman, Anda harus menghubungi saya langsung sekarang: pamelarosaflores11@gmail.com atau tambahkan saya di whatsapp +2349026202697

Ahmed Neni berkata...

Selamat siang

Namaku Nyonya Ahmed Neni dan saya berbicara sebagai salah satu orang paling bahagia di dunia saat ini dan saya mengatakan kepada diri sendiri bahwa pemberi pinjaman yang menyelamatkan keluarga saya dari situasi buruk kami, saya akan menceritakan namanya kepada dunia dan saya sangat bahagia dengan katakan bahwa keluarga saya kembali untuk selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar 150.000.000,00 untuk memulai hidup saya sejak saya adalah satu ibu dengan 3 anak dan dunia sepertinya sedang bergantung pada saya saat saya mencoba untuk mendapatkan pinjaman Dari bank dan online bank menolak saya pinjaman mereka mengatakan bahwa penghasilan saya rendah dan saya tidak memiliki jaminan untuk pinjaman jadi saya pergi online dan hal-hal menjadi lebih sulit karena mereka merobek uang saya dari saya dengan janji manis untuk membantu saya sampai saya bertemu dengan ALLAH mengirim pinjaman pinjaman yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, ONE BILLION RISING FUND dimana Juruselamat ALLAH dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir ini tidak akan mungkin terjadi karena pengalaman masa lalu saya dan janji palsu tapi untuk mengejutkan saya, saya menerima pinjaman saya sebesar 150.000.000,00 dan saya akan menyarankan siapa saja yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi perusahaan tersebut, melalui email di: """""""onebillionrisingfund@gmail.com"""""""karena mereka adalah pemberi pinjaman yang paling pengertian dan baik hati. Jika Anda melihat bagaimana memastikan pinjaman atau bagaimana mendapatkan pinjaman asli, perusahaan dapat membantu Anda. "

BBM: D8E814FC

Sebagai penerima manfaat dari perusahaan saya adalah bukti hidup dari kerja baik perusahaan dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan formulir pinjaman ONE BILLION RISING FUND. cukup hubungi mereka dan ikuti proses pemberian pinjaman yang mudah

Anda dapat menghubungi saya Ahmed Neni pada informasi lebih lanjut ((ahmedneni48@gmail.com))

Allahu akbar

Aditya Aulia berkata...

Assalamualaikum


Calls Only::::{+12542276869}
WhatsApp Only::::{+33753893351}
Email:::::::{{aditya.aulia139@gmail.com}}
{{iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}}

Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan CREDIT UNION DAYA LESTARI via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

Martin Laura Finance Firm berkata...

Halo;

Anda dalam kesulitan keuangan apa saja? Apakah Anda membutuhkan pinjaman untuk melunasi utang Anda? Apakah Anda akan meningkatkan keuangan Anda? Anda adalah orang bisnis yang ingin memperluas perusahaannya. Kami memberikan pinjaman minimum $ 3000 dan maksimum $ 500.000.000 dalam mata uang apa pun dengan bunga 2%, layanan kami sangat efisien, tahan lama dan cepat. Patronekan kami dan Anda akan menikmati kredibilitas kami, pada Tuhan kami percaya.

Layanan termasuk:
* Pinjaman pribadi
* Pinjaman Bisnis
* Pinjaman Perbaikan Rumah
* Inventor Loans
* Pinjaman Otomatis
dll ..

Hubungi kami via (martinlaurafinancefirm@gmail.com)

Whatsapp: +2348162551507
Tertanda:
Martin Laura.

Martin Laura Finance Firm berkata...

Halo;

Anda dalam kesulitan keuangan apa saja? Apakah Anda membutuhkan pinjaman untuk melunasi utang Anda? Apakah Anda akan meningkatkan keuangan Anda? Anda adalah orang bisnis yang ingin memperluas perusahaannya. Kami memberikan pinjaman minimum $ 3000 dan maksimum $ 500.000.000 dalam mata uang apa pun dengan bunga 2%, layanan kami sangat efisien, tahan lama dan cepat. Patronekan kami dan Anda akan menikmati kredibilitas kami, pada Tuhan kami percaya.

Layanan termasuk:
* Pinjaman pribadi
* Pinjaman Bisnis
* Pinjaman Perbaikan Rumah
* Inventor Loans
* Pinjaman Otomatis
dll ..

Hubungi kami via (martinlaurafinancefirm@gmail.com)

Whatsapp: +2348162551507
Tertanda:
Martin Laura.

Real Offer berkata...

Kesaksian pinjaman yang diperoleh, terima kasih banyak kepada Alex Josh atas bantuan pinjaman anda sebesar 45.000 euro yang anda buat saya. Saya akan bercakap tentang perkhidmatan anda kepada orang-orang di sekeliling saya yang memerlukan pinjaman atau pembiayaan. Saya gembira dengan pinjaman yang telah anda berikan kepada saya Jangan teragak-agak, jika anda memerlukan pinjaman dan pemberi pinjaman sah yang sah, sila hubungi dia sekarang dan dapatkan pinjaman anda melalui ::

E-mel: LIVINGFAITHSERVICE@OUTLOOK.COM
Whatsapp: (+151)86286514
Alex ..
Terima kasih .

FRED LARRY LOAN COMPANY berkata...

Dapatkan pinjaman Anda sekarang dalam 48 jam

Selamat siang

Apakah Anda ingin menjadi pengusaha, memulai proyek atau membeli apartemen atau Apakah Anda dalam kesulitan keuangan, bantuan Anda datang sekarang, apakah Anda kehilangan tidur mencoba untuk mendapatkan pinjaman, jangan biarkan impian Anda untuk mati, hubungi Mr Fred Larry, untuk pinjaman yang cepat dan andal.

Kami menawarkan jenis pinjaman di bawah ini:

1 Pinjaman perusahaan
2. Pinjaman bisnis
3. Pinjaman apartemen
4. Pinjaman otomatis
5. Pinjaman mobil dll.

kami menawarkan pinjaman kepada pelanggan yang serius dan jujur yang siap bekerja sama dengan kami dengan bunga 3%, dari 100.000,00 euro hingga 500.000.000.000,00.

Hubungi kami melalui email kami (fredlarryloanfirm@gmail.com) atau (fredlarryloanfirm@hotmail.com)

Nomor whatssap: +2347061892843
Skype: fredlarry12

Tertanda
Manajer
Tuan Fred Larry

Dapatkan pinjaman Anda sekarang dalam 48 jam

Selamat siang

Apakah Anda ingin menjadi pengusaha, memulai proyek atau membeli apartemen atau Apakah Anda dalam kesulitan keuangan, bantuan Anda datang sekarang, apakah Anda kehilangan tidur mencoba untuk mendapatkan pinjaman, jangan biarkan impian Anda untuk mati, hubungi Mr Fred Larry, untuk pinjaman yang cepat dan andal.

Kami menawarkan jenis pinjaman di bawah ini:

1 Pinjaman perusahaan
2. Pinjaman bisnis
3. Pinjaman apartemen
4. Pinjaman otomatis
5. Pinjaman mobil dll.

kami menawarkan pinjaman kepada pelanggan yang serius dan jujur yang siap bekerja sama dengan kami dengan bunga 3%, dari 100.000,00 euro hingga 500.000.000.000,00.

Hubungi kami melalui email kami (fredlarryloanfirm@gmail.com) atau (fredlarryloanfirm@hotmail.com)

Nomor whatssap: +2347061892843
Skype: fredlarry12

Tertanda
Manajer
Tuan Fred Larry

Dapatkan pinjaman Anda sekarang dalam 48 jam

Selamat siang

Apakah Anda ingin menjadi pengusaha, memulai proyek atau membeli apartemen atau Apakah Anda dalam kesulitan keuangan, bantuan Anda datang sekarang, apakah Anda kehilangan tidur mencoba untuk mendapatkan pinjaman, jangan biarkan impian Anda untuk mati, hubungi Mr Fred Larry, untuk pinjaman yang cepat dan andal.

Kami menawarkan jenis pinjaman di bawah ini:

1 Pinjaman perusahaan
2. Pinjaman bisnis
3. Pinjaman apartemen
4. Pinjaman otomatis
5. Pinjaman mobil dll.

kami menawarkan pinjaman kepada pelanggan yang serius dan jujur yang siap bekerja sama dengan kami dengan bunga 3%, dari 100.000,00 euro hingga 500.000.000.000,00.

Hubungi kami melalui email kami (fredlarryloanfirm@gmail.com) atau (fredlarryloanfirm@hotmail.com)

Nomor whatssap: +2347061892843
Skype: fredlarry12

Tertanda
Manajer
Tuan Fred Larry

FRED LARRY LOAN COMPANY berkata...

Dapatkan pinjaman Anda sekarang dalam 48 jam

Selamat siang

Apakah Anda ingin menjadi pengusaha, memulai proyek atau membeli apartemen atau Apakah Anda dalam kesulitan keuangan, bantuan Anda datang sekarang, apakah Anda kehilangan tidur mencoba untuk mendapatkan pinjaman, jangan biarkan impian Anda untuk mati, hubungi Mr Fred Larry, untuk pinjaman yang cepat dan andal.

Kami menawarkan jenis pinjaman di bawah ini:

1 Pinjaman perusahaan
2. Pinjaman bisnis
3. Pinjaman apartemen
4. Pinjaman otomatis
5. Pinjaman mobil dll.

kami menawarkan pinjaman kepada pelanggan yang serius dan jujur yang siap bekerja sama dengan kami dengan bunga 3%, dari 100.000,00 euro hingga 500.000.000.000,00.

Hubungi kami melalui email kami (fredlarryloanfirm@gmail.com) atau (fredlarryloanfirm@hotmail.com)

Nomor whatssap: +2347061892843
Skype: fredlarry12

Tertanda
Manajer
Tuan Fred Larry



Dapatkan pinjaman Anda sekarang dalam 48 jam

Selamat siang

Apakah Anda ingin menjadi pengusaha, memulai proyek atau membeli apartemen atau Apakah Anda dalam kesulitan keuangan, bantuan Anda datang sekarang, apakah Anda kehilangan tidur mencoba untuk mendapatkan pinjaman, jangan biarkan impian Anda untuk mati, hubungi Mr Fred Larry, untuk pinjaman yang cepat dan andal.

Kami menawarkan jenis pinjaman di bawah ini:

1 Pinjaman perusahaan
2. Pinjaman bisnis
3. Pinjaman apartemen
4. Pinjaman otomatis
5. Pinjaman mobil dll.

kami menawarkan pinjaman kepada pelanggan yang serius dan jujur yang siap bekerja sama dengan kami dengan bunga 3%, dari 100.000,00 euro hingga 500.000.000.000,00.

Hubungi kami melalui email kami (fredlarryloanfirm@gmail.com) atau (fredlarryloanfirm@hotmail.com)

Nomor whatssap: +2347061892843
Skype: fredlarry12

Tertanda
Manajer
Tuan Fred Larry




Dapatkan pinjaman Anda sekarang dalam 48 jam

Selamat siang

Apakah Anda ingin menjadi pengusaha, memulai proyek atau membeli apartemen atau Apakah Anda dalam kesulitan keuangan, bantuan Anda datang sekarang, apakah Anda kehilangan tidur mencoba untuk mendapatkan pinjaman, jangan biarkan impian Anda untuk mati, hubungi Mr Fred Larry, untuk pinjaman yang cepat dan andal.

Kami menawarkan jenis pinjaman di bawah ini:

1 Pinjaman perusahaan
2. Pinjaman bisnis
3. Pinjaman apartemen
4. Pinjaman otomatis
5. Pinjaman mobil dll.

kami menawarkan pinjaman kepada pelanggan yang serius dan jujur yang siap bekerja sama dengan kami dengan bunga 3%, dari 100.000,00 euro hingga 500.000.000.000,00.

Hubungi kami melalui email kami (fredlarryloanfirm@gmail.com) atau (fredlarryloanfirm@hotmail.com)

Nomor whatssap: +2347061892843
Skype: fredlarry12

Tertanda
Manajer
Tuan Fred Larry



Dapatkan pinjaman Anda sekarang dalam 48 jam

Selamat siang

Apakah Anda ingin menjadi pengusaha, memulai proyek atau membeli apartemen atau Apakah Anda dalam kesulitan keuangan, bantuan Anda datang sekarang, apakah Anda kehilangan tidur mencoba untuk mendapatkan pinjaman, jangan biarkan impian Anda untuk mati, hubungi Mr Fred Larry, untuk pinjaman yang cepat dan andal.

Kami menawarkan jenis pinjaman di bawah ini:

1 Pinjaman perusahaan
2. Pinjaman bisnis
3. Pinjaman apartemen
4. Pinjaman otomatis
5. Pinjaman mobil dll.

kami menawarkan pinjaman kepada pelanggan yang serius dan jujur yang siap bekerja sama dengan kami dengan bunga 3%, dari 100.000,00 euro hingga 500.000.000.000,00.

Hubungi kami melalui email kami (fredlarryloanfirm@gmail.com) atau (fredlarryloanfirm@hotmail.com)

Nomor whatssap: +2347061892843
Skype: fredlarry12

Tertanda
Manajer
Tuan Fred Larry

FRED LARRY LOAN COMPANY berkata...

Dapatkan pinjaman Anda sekarang dalam 48 jam

Selamat siang

Apakah Anda ingin menjadi pengusaha, memulai proyek atau membeli apartemen atau Apakah Anda dalam kesulitan keuangan, bantuan Anda datang sekarang, apakah Anda kehilangan tidur mencoba untuk mendapatkan pinjaman, jangan biarkan impian Anda untuk mati, hubungi Mr Fred Larry, untuk pinjaman yang cepat dan andal.

Kami menawarkan jenis pinjaman di bawah ini:

1 Pinjaman perusahaan
2. Pinjaman bisnis
3. Pinjaman apartemen
4. Pinjaman otomatis
5. Pinjaman mobil dll.

kami menawarkan pinjaman kepada pelanggan yang serius dan jujur yang siap bekerja sama dengan kami dengan bunga 3%, dari 100.000,00 euro hingga 500.000.000.000,00.

Hubungi kami melalui email kami (fredlarryloanfirm@gmail.com) atau (fredlarryloanfirm@hotmail.com)

Nomor whatssap: +2347061892843
Skype: fredlarry12

Tertanda
Manajer
Tuan Fred Larry

Dapatkan pinjaman Anda sekarang dalam 48 jam

Selamat siang

Apakah Anda ingin menjadi pengusaha, memulai proyek atau membeli apartemen atau Apakah Anda dalam kesulitan keuangan, bantuan Anda datang sekarang, apakah Anda kehilangan tidur mencoba untuk mendapatkan pinjaman, jangan biarkan impian Anda untuk mati, hubungi Mr Fred Larry, untuk pinjaman yang cepat dan andal.

Kami menawarkan jenis pinjaman di bawah ini:

1 Pinjaman perusahaan
2. Pinjaman bisnis
3. Pinjaman apartemen
4. Pinjaman otomatis
5. Pinjaman mobil dll.

kami menawarkan pinjaman kepada pelanggan yang serius dan jujur yang siap bekerja sama dengan kami dengan bunga 3%, dari 100.000,00 euro hingga 500.000.000.000,00.

Hubungi kami melalui email kami (fredlarryloanfirm@gmail.com) atau (fredlarryloanfirm@hotmail.com)

Nomor whatssap: +2347061892843
Skype: fredlarry12

Tertanda
Manajer
Tuan Fred Larry

Dapatkan pinjaman Anda sekarang dalam 48 jam

Selamat siang

Apakah Anda ingin menjadi pengusaha, memulai proyek atau membeli apartemen atau Apakah Anda dalam kesulitan keuangan, bantuan Anda datang sekarang, apakah Anda kehilangan tidur mencoba untuk mendapatkan pinjaman, jangan biarkan impian Anda untuk mati, hubungi Mr Fred Larry, untuk pinjaman yang cepat dan andal.

Kami menawarkan jenis pinjaman di bawah ini:

1 Pinjaman perusahaan
2. Pinjaman bisnis
3. Pinjaman apartemen
4. Pinjaman otomatis
5. Pinjaman mobil dll.

kami menawarkan pinjaman kepada pelanggan yang serius dan jujur yang siap bekerja sama dengan kami dengan bunga 3%, dari 100.000,00 euro hingga 500.000.000.000,00.

Hubungi kami melalui email kami (fredlarryloanfirm@gmail.com) atau (fredlarryloanfirm@hotmail.com)

Nomor whatssap: +2347061892843
Skype: fredlarry12

Tertanda
Manajer
Tuan Fred Larry

FRED LARRY LOAN COMPANY berkata...

Dapatkan pinjaman Anda sekarang dalam 48 jam

Selamat siang

Apakah Anda ingin menjadi pengusaha, memulai proyek atau membeli apartemen atau Apakah Anda dalam kesulitan keuangan, bantuan Anda datang sekarang, apakah Anda kehilangan tidur mencoba untuk mendapatkan pinjaman, jangan biarkan impian Anda untuk mati, hubungi Mr Fred Larry, untuk pinjaman yang cepat dan andal.

Kami menawarkan jenis pinjaman di bawah ini:

1 Pinjaman perusahaan
2. Pinjaman bisnis
3. Pinjaman apartemen
4. Pinjaman otomatis
5. Pinjaman mobil dll.

kami menawarkan pinjaman kepada pelanggan yang serius dan jujur yang siap bekerja sama dengan kami dengan bunga 3%, dari 100.000,00 euro hingga 500.000.000.000,00.

Hubungi kami melalui email kami (fredlarryloanfirm@gmail.com) atau (fredlarryloanfirm@hotmail.com)

Nomor whatssap: +2347061892843
Skype: fredlarry12

Tertanda
Manajer
Tuan Fred Larry

FRED LARRY LOAN COMPANY berkata...

Dapatkan pinjaman Anda sekarang dalam 48 jam

Selamat siang

Apakah Anda ingin menjadi pengusaha, memulai proyek atau membeli apartemen atau Apakah Anda dalam kesulitan keuangan, bantuan Anda datang sekarang, apakah Anda kehilangan tidur mencoba untuk mendapatkan pinjaman, jangan biarkan impian Anda untuk mati, hubungi Mr Fred Larry, untuk pinjaman yang cepat dan andal.

Kami menawarkan jenis pinjaman di bawah ini:

1 Pinjaman perusahaan
2. Pinjaman bisnis
3. Pinjaman apartemen
4. Pinjaman otomatis
5. Pinjaman mobil dll.

kami menawarkan pinjaman kepada pelanggan yang serius dan jujur yang siap bekerja sama dengan kami dengan bunga 3%, dari 100.000,00 euro hingga 500.000.000.000,00.

Hubungi kami melalui email kami (fredlarryloanfirm@gmail.com) atau (fredlarryloanfirm@hotmail.com)

Nomor whatssap: +2347061892843
Skype: fredlarry12

Tertanda
Manajer
Tuan Fred Larry

Novi Setyaningsih berkata...

Halo, nama saya Novi setyaningsih dari bandar megalang, saya ingin menggunakan medium ini untuk memaklumkan semua dalam kumpulan ini dan blog mencari pinjaman untuk berhati-hati kerana ada penipu di mana-mana. beberapa bulan yang lalu, saya secara kewangan turun dan saya memutuskan untuk mendapatkan pinjaman dari seorang lelaki di syngapore dan saya telah ditangkap oleh lelaki di syngapore. Saya hampir kehilangan harapan sehingga seorang kawan saya merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang sangat dipercayai dan tulen memanggil Puan Emiliana, seorang pemberi pinjaman swasta yang meminjamkan saya sejumlah pinjaman sebanyak RM250,000 tanpa tekanan pada kadar faedah sebanyak 2% yang berpatutan kadar faedah untuk saya.

selepas pemindahan pinjaman saya ke akaun bank saya, saya sangat terkejut apabila saya menyemak baki akaun bank saya dan mendapati jumlah yang saya gunakan telah dipindahkan terus ke akaun saya oleh Puan Mahkamah tanpa penangguhan. Kerana saya berjanji kepada ibu bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan sebarang pinjaman, sila hubungi Puan Emiliana melalui e-mel: emilianawilson111@gmail.com

Saya menggunakan masa ini untuk memaklumkan semua yang anda juga boleh menghubungi saya di e-mel saya: setyaningsihnovi1990@gmail.com dan Puan Aisha bukafia yang memperkenalkan saya dan memberitahu saya mengenai Mrs.Emiliana, Dia juga mendapat pinjaman baru dari Puan Emiliana Anda boleh juga hubungi beliau melalui e-mel: mrsaishabukafia@gmail.com Sekarang, semua yang saya akan lakukan adalah cuba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya yang saya hantar terus ke akaun bulanan.

saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Allah SWT kerana menggunakan Puan Emiliana untuk menukar kisah kewangan saya dan kini saya seorang pemilik perniagaan saya yang bangga, semoga Allah terus memberkati Puan Emiliana dan terus menggunakannya untuk membantu kita semua dalam kesulitan kewangan