SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

03 Julai 2011

CUEPACS MINTA PENJAWAT AWAM JAUHI DARI PERHIMPUNAN HARAM 9 JULAI

Bernama
3/7/2011




MELAKA, 3 Julai (Bernama) -- Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) meminta kesemua 1.2 juta penjawat awam tidak terlibat dalam perhimpunan haram di Kuala Lumpur pada 9 Julai.

Presidennya Datuk Omar Osman berkata penjawat awam tertakluk pada Etika Perkhidmatan Awam dan Aku Janji dan dilarang menyertai sebarang perhimpunan yang dianjurkan oleh pertubuhan yang tidak berdaftar.

"Jangan sesekali terlibat secara langsung bahkan jangan sesekali hadir untuk menonton (perhimpunan)," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Mesyuarat Agung Dwi Tahunan, Kesatuan Pekerja-pekerja Awam negeri Melaka kali ke-33 di Ayer Keroh, di sini Ahad.

Katanya perhimpunan haram itu hanya membuang masa dan tidak mempunyai faedah atau kepentingan kepada penjawat awam.

Beliau berkata penjawat awam yang berdegil dan engkar untuk terus menghadiri perhimpunan itu, menangggung risiko sendiri tanpa pembelaan CEUPACS sekiranya mereka ditahan oleh pihak berkuasa.

-- BERNAMA

101 ulasan:

kefifitan berkata...

Kepada penganjur BERSIH 2.0 , tambahkan tuntutan yang kesembilan..bonus untuk kakitangan awam 1 atau 2 bulan setiap tahun. kompem aku sebagai penjawat awam follow itu BERSIH 2.0

ehud berkata...

Bagi korang memang la x der faedah....melaysia ni mengamalkan negara komunisme, semua yang tak berpihak pada BN semua salah, semua tangkap..mcm PR x buat keje je, dok umah goyang telor..aku dok kat selangor ni dah banyak terima bantuan dari PR. anak masuk belaja dapat rm300, air percuma, surau tiap2 hari jemaah penuh, anak mengaji yuran percuma...ada keluar kat TV3?

pada aku, aku sokong BERSIH 2.0. walaupun aku tak pergi sbb takut kene tatatertib, aku sokong di belakang tabir.

ade aku kesah korang tak suka!!

Tanpa Nama berkata...

PA tiada bonus, tiada kenaikan gaji pun...

Tanpa Nama berkata...

POJK JIB SEDAR BAHAWA DLM PA RAMAI YG MENYOKONG (BERSIH) PR.

Tanpa Nama berkata...

betul tu.dulu aku masuk universiti(diploma) satu sen pon kerajaan negeri perak tak bagi sebagai blanje nak masuk u.bila kerajaan PR perintah.aku masuk u(DEGREE) siap dapat rm1500 lagik...so apamacam? aku skang dah jadik PA..tak bagi pg bersih aku nak pakai baju negeri perak..apa ada hal?nak tangkap.bukan buat salah pon pakai baju negeri sendiri....sokong tetap sokong.BERSIH 2.0!!!TAKBIR!!!

Tanpa Nama berkata...

Geng Baju Merah di Thailand dah menang pilihanraya.PM pun dah tukar...kita tunggu kat malaysia pulak..

Mohon Cuepacs Bantu berkata...

MENGAPA JPA TERLALU LAMA MENGKAJI SKIM PERKHIDMATAN YANG MENGGUNAPAKAI SIJIL POLITEKNIK KEMENTERIAN PENGAJIAN TINGGI DALAM PERKHIDMATAN AWAM.

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia.

Berkenaaan perkara di atas saya wakil tidak rasmi kepada semua pemegang sijil Politeknik ingin memohon kepada JPA agar mempercepatkan untuk mengkaji skim yang menggunapakai Sijil Politeknik Kementerian Pengajian Tinggi dalam perkhidmatan awam.
Pekeliling http://www.jpa.gov.my/pekeliling/pp02/bil04/Lampiran-B3.pdf yang telah dikeluarkan oleh JPA telah termaktub bahawa pemegang sijil Politeknik layak untuk mendapat gred 27 – 40 pada jadual 1 (Pemakaian Gred Sistem Saran Malaysia Mengikut Kelayakan Masuk) tetapi sehingga kini tiada pelaksanaan dan juga tidak dilaksanakan. 'PANDUAN PENGGREDAN SEMULA JAWATAN SELARAS DENGAN PERLAKSANAAN SKIM SARAAN MALAYSIA-Lampiran B3. JPA telah lama menyatakan akan meneliti, membuat kajian tetapi sehingga kini kajian demi kajian yang dilakukan tetapi pelaksanaan tersebut masih tiada . Kami yang memiliki Sijil Politeknik tetap di skim gred 17 dan sama dengan pemegang Sijil Pelajaran Malaysia. Mengapa ini berlaku, kenapa kami perlu menunggu bertahun-tahun hanya untuk mendapat hak yang sepatutnya? . Melalui Pekeliling tersebut, pihak Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) meletakkan kelayakan Sijil Politeknik setara STPM dan didalam Gred 27-40. Mengapa JPA perlu menunggu masa bertahun – tahun untuk mengkaji dan mengkaji sedangkan pekeliling telah ada? Mengapa sijil Politeknik Kementerian Pengajian Tinggi ini tidak mendapat mendapat skim gred jawatan yang sepatutnya? Terasa ruginya bila bertahun-tahun pemegang sijil Politeknik tidak mendapat hak yang sepatutnya termasuk elaun-elaun yang ada, kenaikan gaji dan kenaikan pangkat yang lebih tinggi.
Mengapa hanya Pekeliling Perkhidmatan Bilangan 16 Tahun 2009 mengenai penambahbaikan skim perkhidmatan Penolong Pegawai Tanah daripada gred NT17, NT22, NT31/32, NT36 kepada NT27, NT32, dan NT36 sahaja yang dilaksanakan tetapi tidak jawatan yang lain yang memerlukan syarat Sijil Politeknik dalam perkhidmatan Awam. Mengapa hanya 3 Jawatan yang membolehkan untuk gred 27 contohnya Penolong Pegawai Latihan Gred E27, Penolong Pegawai Meteorologi C27 dan Penolong Pegawai Tanah NT27 yang mengunapakai Sijil Politeknik. Adakah Sijil – sijil Politeknik yang lain tidak setaraf kerana ada lebih kurang 23 kursus diperingkat sijil Politeknik di dalam Kementerian Pengajian Tinggi?
Saya berharap agar pihak JPA mempercepatkan proses tanpa perlu mengkaji lagi dengan adanya dasar dan objektif kualiti JPA yang sedia ada. Kepada Jabatan lain seperti JKR, IPTA, SPA, CEUPACS, Kementerian Pengajian Tinggi dan Politeknik Kementerian Pengajian Tinggi seharusnya berganding bahu bersama kita menaiktarafkan dan transformasi Sijil politeknik ke arah yang sepatutnya memandangkan sijil politeknik telah dimansuhkan pada Jun 2010. Sepertimana pemegang Sijil Kemahiran Malaysia (SKM) yang dikeluarkan oleh Jabatan Pembangunan Kemahiran, Kementerian Sumber Manusia bagi maksud pelantikan ke perkhidmatan awam yang telah Berjaya menaiktarafkan sijil Kemahiran Malaysia tersebut ke arah yang lebih baik manakala Sijil Politeknik tetap tidak mendapat Gred yang sepatutnya.
Terima kasih.

PEMEGANG SIJIL POLITEKNIK KEMENTERIAN PENGAJIAN TINGGI KECEWA.

Tanpa Nama berkata...

Bersih gunakan baju warna kuning sebagai menyangjung kedaulatan diraja serta mohon kebawah duli Tuanku yg dipertuan agung agar spr akan menerima tuntutan 8 perkara utama dlm menjalankan pilihanraya secara bersih, iyuilah yg aku dengar dari perbualan antara kawan2.
Rasnya apa yg dituntut tu tidak menyalahi atau mengancam keselamatan negara, bagaimana aku lihat di Tv mereka pakai baju kuning pun kena tangkap tu yg aku tak paham ????

Mohd Zairi berkata...

Mengapa takut tindakan tatatertib jika menyokong BERSIH? agak menghairankan. Jika tidak bersetuju dengan kerajaan sedia ada berhenti sajalah. ramai lagi orang yang menyokong kerajaan dan mahu bekerja dalam sektor awam. Tak kira di negeri BN atau pembangkang apatah lagi dengan kerajaan persekutuan. Jika tak sokong dengan kerajaan sedia ada, berhenti, beri laluan kepada orang lain. Jangan menjadi duri dalam daging.

Tanpa Nama berkata...

pegi je BERSIH 2.0....pandai2 cover line..jgn kantoi je...mesti belambak punye PA yang sertai perhimpunan ni...belum perhimpunan ni jadi lagi..diorang dulu dah buat demontrasi...lagi bodoh...mcm lembu kene cucuk hidung...i'm follow...jom BERSIH 2.0/........takbir...

Tanpa Nama berkata...

Kita kena paham, Mereka bersih tu bukan menetang k'jaan tetapi mereka maukan satu pilihanraya yg bersih lagi adil dalam sebuah negara demokrasi.
Menetang K'jaan beerti mereka yg melanggar perlembagaan negara seperti berhimpun secara aman terdapat dlm perlembagaan negara.

Tanpa Nama berkata...

BERSIH=AMBIGA SREENAVASAN:-

1. PEGUAM BELA LINA JOY
2.PEGUAM MEMPERTIKAI KUASA MAKHAMAH SYARIAH
3. PENDOKONG INTER FAITH COMMISSION
4. KHIDMAT GUAMAN PERCUMA UNTUK ORANG YANG NAK MURTAD
5. MAHU PEGUAM BUKAN ISLAM DALAM MAKHAMAH SYARIAH

FIKIR SENDIRI LAA

Tanpa Nama berkata...

PENGERUSI RISDA = RAHIM THAMBYCHIK PERLU DIBERSIHKAN

PENGERUSI FELDA = ISA SAMAD PERLU DIBERSIHKAN

KETUA PEMUDA UMNO = PERLU DIBERSIHKAN

BANYAK LAGI ..BOLEH ANDA SAMBUNGKAN..

Tanpa Nama berkata...

BERSIH=AMBIGA SREENAVASAN:-

1. PEGUAM BELA LINA JOY
2.PEGUAM MEMPERTIKAI KUASA MAKHAMAH SYARIAH
3. PENDOKONG INTER FAITH COMMISSION
4. KHIDMAT GUAMAN PERCUMA UNTUK ORANG YANG NAK MURTAD
5. MAHU PEGUAM BUKAN ISLAM DALAM MAKHAMAH SYARIAH

FIKIR SENDIRI LAA


ni sebabnye malas membaca tunggu org nak suapkan dan suka dengar org cakap dan tak nak cari research sendiri. dari mana plak ko dapat 5 cadangan ni? ku tak pernah dengar pun.. out of topic la.. ko..

Tanpa Nama berkata...

yang meroyan mintak iktiraf sijil poli tu lagi meroyan

Tanpa Nama berkata...

BERSIH=AMBIGA SREENAVASAN:-

1. PEGUAM BELA LINA JOY
2.PEGUAM MEMPERTIKAI KUASA MAKHAMAH SYARIAH
3. PENDOKONG INTER FAITH COMMISSION
4. KHIDMAT GUAMAN PERCUMA UNTUK ORANG YANG NAK MURTAD
5. MAHU PEGUAM BUKAN ISLAM DALAM MAKHAMAH SYARIAH

FIKIR SENDIRI LAA


ni sebabnye malas membaca tunggu org nak suapkan dan suka dengar org cakap dan tak nak cari research sendiri. dari mana plak ko dapat 5 cadangan ni? ku tak pernah dengar pun.. out of topic la.. ko..


...
sebab ko asik nak band krajaan je...sebab tu ko xpenah amek taw bodo....

Tanpa Nama berkata...

BERSIH=AMBIGA SREENAVASAN:-

1. PEGUAM BELA LINA JOY
2.PEGUAM MEMPERTIKAI KUASA MAKHAMAH SYARIAH
3. PENDOKONG INTER FAITH COMMISSION
4. KHIDMAT GUAMAN PERCUMA UNTUK ORANG YANG NAK MURTAD
5. MAHU PEGUAM BUKAN ISLAM DALAM MAKHAMAH SYARIAH

FIKIR SENDIRI LAA


ni sebabnye malas membaca tunggu org nak suapkan dan suka dengar org cakap dan tak nak cari research sendiri. dari mana plak ko dapat 5 cadangan ni? ku tak pernah dengar pun.. out of topic la.. ko..

Isnin, Julai 04, 2011 11:34:00 AM


oiii tu bukan cadangan la...tu kalau ko nak tahu siapa itu Ambiga.Siapa yang sokong dia aku tak tahu la nak cakap apa...Korang jawab la sendiri depan ALLAH nanti.

Tanpa Nama berkata...

Tak baik kita sampaikan sesuatu hanya propaganda yg tak pasti itu cuma menambahkan dosa aja, lebih baik kita brzikir ingatkan allah lebih baik dantentu dpt kebaikannya, usah kita campur sesuatu yg kita tak tahu dan tak jelas,dan jgn kita ujudkan prangsaka yg tak baik kerana suatu hari ia juga menimpa kpd diri kita, kita berdoa agar negara kita ini sentiasa hidup aman dan harmoni sementara ekonomi bertambah baik serta pulangannya penjawat awam akan diberi imbuhan dan pelarasan gaji baru yg lebih baik , insallah.

Tanpa Nama berkata...

Sokong kenaikan gaji + elaun je lah..krajaan dah ok pon

Tanpa Nama berkata...

gaji naik ka.. elaun naik ka.. gaji tak naik ka.. elaun kekal ka.. aku tak kisah.. ape pun tak bley....
aku tetap nak tukar kerajaan pada pru 13 nanti..
nak tuju lagu boleh?.. boleh la... boleh la..

Tanpa Nama berkata...

aku xsure the new era government boleh tadbir sebaik mungkin...seburuk2 krajaan skg ni...at least ade kelbihan die...gaji n elaun akan naik tp lmbat..

Tanpa Nama berkata...

gaji naik ka.. elaun naik ka.. gaji tak naik ka.. elaun kekal ka.. aku tak kisah.. ape pun tak bley....
aku tetap nak tukar kerajaan pada pru 13 nanti..
nak tuju lagu boleh?.. boleh la... boleh la..
BERSIHKAN KERAJAAN SEKARANG...
BERSIHKAN PRESIDEN CUEPACS SEKARANG...
BERSIHKAN RUMAHTANGGA KITA...

Tanpa Nama berkata...

Jpa n Cuepacs akan berhadapan dgn kekuatan 1.2 juta PA.. d'atas tuntutan kenaikan pangkat,gaji n bonus dalam bajet 2012.. sebelum PRU-13 nie..?

Tanpa Nama berkata...

rakyat n pa tengah marah berapi-rapi kea beb..? aku cabut dulu la..!!

Tanpa Nama berkata...

Jpa n Cuepacs akan berhadapan dgn kekuatan 1.2 juta PA.. d'atas tuntutan kenaikan pangkat,gaji n bonus dalam bajet 2012.. sebelum PRU-13 nie..?

pru-13 kerajaan lingkup klu tak ada kenaikkan gaji n bonus abis la najib n konco2nya. rosmah tak dpat shopping lagi

Tanpa Nama berkata...

ada lg pa yg x reti bezakan kerajaan dan parti politik...n atas sebab tu la negara ni payah nak maju...

Tanpa Nama berkata...

kalu tak pegi.
dapat bonus 3 bulan tak tahun ni?

Jika tak bagi, aku sokong BERSIH 2.0!

Tanpa Nama berkata...

Bodoh betul budak Mohd Zairi ni!
Kerja kerajaan takde kena mengena dengan BERSIH 2.0. Buat nak berenti plaks? Sokong BERSIH 2.0 tak sama dengan sokong kerajaan!!
Aku sokong kerajaan dan sokong TUNTUTAN BERSIH!
Jangan jadi pak turut jer..
Cerdik tak boleh di ajar!!
Kesian..

Tanpa Nama berkata...

BERSIH=AMBIGA SREENAVASAN:-

1. PEGUAM BELA LINA JOY
2.PEGUAM MEMPERTIKAI KUASA MAKHAMAH SYARIAH
3. PENDOKONG INTER FAITH COMMISSION
4. KHIDMAT GUAMAN PERCUMA UNTUK ORANG YANG NAK MURTAD
5. MAHU PEGUAM BUKAN ISLAM DALAM MAKHAMAH SYARIAH

FIKIR SENDIRI LAA


ni sebabnye malas membaca tunggu org nak suapkan dan suka dengar org cakap dan tak nak cari research sendiri. dari mana plak ko dapat 5 cadangan ni? ku tak pernah dengar pun.. out of topic la.. ko..

Isnin, Julai 04, 2011 11:34:00 AM


oiii tu bukan cadangan la...tu kalau ko nak tahu siapa itu Ambiga.Siapa yang sokong dia aku tak tahu la nak cakap apa...Korang jawab la sendiri depan ALLAH nanti.

Isnin, Julai 04, 2011 12:03:00 PM


bodohnya beruk seekor ni!
orang sokong perjuangan dan tuntutan untuk pilihanraya yang adil dan BERSIH!!

pasal semua kat atas tu, itu silap kerajaan barisan nasional. Dah tolak Islam, tolak Al-Quran. Bukan Islam apa lagi!
Aku tanya kao satu dah lah. Sape yang buat undang-undang dan perlembagaan? Bukan Kerajaan Barisan Nasional? Bukan melayu?
Tengok sejarah.. tengok apa perjuangan yang di juangkan!
JANGAN IKUT MACAM LEMBU..

Botol Kicap, Senawang berkata...

Adalah lebih baik jawatankuasa BERSIH mengadap DYMM Tuanku tanpa menjalankan demo bersih di KL. Hantar terus memorandum berkaitan kepada DYMM Tuanku sebab kalian berdemo pun sebab nak menghantar memorandom berkaitan tuntutan BERSIH. Sekurang-kurangnya kalian boleh menyatakan hasrat kalian secara terus dengan DYMM Agong. Aku rasa itu lebih berkesan.

Tanpa Nama berkata...

Botol Kicap, Senawang berkata...
Adalah lebih baik jawatankuasa BERSIH mengadap DYMM Tuanku tanpa menjalankan demo bersih di KL. Hantar terus memorandum berkaitan kepada DYMM Tuanku sebab kalian berdemo pun sebab nak menghantar memorandom berkaitan tuntutan BERSIH. Sekurang-kurangnya kalian boleh menyatakan hasrat kalian secara terus dengan DYMM Agong. Aku rasa itu lebih berkesan.

...
Aku sokong pe yg die cakap...
better bagi DYMM buatr keputusan..
Kan DYMM dah tentang pasal bersih nie...sape2 yg join perhimpunan tu cnfirm jadi rakyat derhaka aka pengkhianat negara...

Tanpa Nama berkata...

Kalu Bersih dah berjaya tuntutan supaya SPR menjalankan Pilihanraya yg bersih sebagaimana 8 pekara tuntutan tu, sekarang bagaiman pula Cuepacs 5 perkara tu tak selesai lagi belum yg lain lagi mohon kenaikan gred atau pelarasan gaji baru tu cam ne?

Tanpa Nama berkata...

pasal tuntuan kenaikan gaji n elaun yang sepatutnyer kna tunggu bajet 2012...mesti ade tapi jangan ar mtx minimum 900.. mmg xcukup lorr...

at least :-

gred 1-16 = 1.2k
gred 17-40 = 1.5 - 2.5k

ikot jawatan masing2...

elaun :-

perumahan : rm 450
sara hidop = selaras rm300
khidmat = rm 200 - rm 300...

ni yang sewajar - wajarnye...

Mohd Zairi berkata...

Tanpa Nama berkata...

Bodoh betul budak Mohd Zairi ni! Kerja kerajaan takde kena mengena dengan BERSIH 2.0. Buat nak berenti plaks? Sokong BERSIH 2.0 tak sama dengan sokong kerajaan!! Aku sokong kerajaan dan sokong TUNTUTAN BERSIH! Jangan jadi pak turut jer.. Cerdik tak boleh di ajar!! Kesian..
Isnin, Julai 04, 2011 3:12:00 PM
---------------------------------
Buat Tanpa Nama yang kononnya bijak,

Sokong BERSIH beerti menentang dasar kerajaan yang menolak perhimpunan dan perarakan haram. Tuntutan BERSIH bagus, tapi apa perlu dibuat perarakan? Mengapa tidak dibuat perhimpunan sahaja? KDN dah beri kelulusan dengan syarat ia dibuat tanpa perarakan. Apa muslihat BERSIH untuk mengadakan perarakan? Mengapa tidak boleh diadakan perhimpunan sahaja? Bukankah kerana ingin menimbulkan huru hara dan kesusahan. Keadaan ini akan menyebabkan pemberita luar merakamkan situasi huru hara berkenaan untuk digambarkan kononnya kerajaan Malaysia zalim. Bukankah itu muslihat Ambiga, orang yang menyokong Lina Joy dan semua agama disama ratakan di Malaysia ini? Penjawat awam yang bermaruah akan menyokong kerajaannya (dari mana parti politik sekalipun) dan sekiranya tidak bersetuju tentang sesuatu perkara akan melepaskan jawatan. Adakah anda bermaruah Tanpa Nama Isnin, Julai 04, 2011 3:12:00 PM?

Tanpa Nama berkata...

Article 10 perlembagaan Prsekutuan menyebut antara lainnya warga negara m'sia bebas berhimpun secara aman, mereka bebas memilih atau dipilih utk. menyertai mana2 parti politik samada nak sokong Bn atau nak sokong pakatan rakyat itu atau menyertai mana baan ngo yg berdaftar adalah hak mereka sebagai warga negara m'sia.

Mereka yg menentang perlembagaan negara samada dia Ketua bahagian, atau ketua mana2 institusi kerajaan atau cawangan atau dia itu seorang pemimpin yg dikenali tetapi sekiranya dia tetap mengingkari dan menetang perlembagaan yg dinaungi Sri Paduka baginda yg dipertuan Agung sebagai kuasa Eksukitifnya mereka itulah boleh dimaksudkan menentang K'jaan.

Tanpa Nama berkata...

yang 'haram' tu Allah saja yang tentukan..kalo ada setakat otak dan mulut...belum berhak menentukan 'HALAL' DAN HARAM...rasa nak makan diri...kata 'haram' padahal nak cover periuk nasi dan pangkat...setakat kerajaan...tada kuasa pun nak guna word halal haram..

Che Gayah binti Senapi berkata...

BN kan banyak membela kita? apa lagi yang kamu semua mahukan? DYMM YDP Agung sendiri dah nyatakan sokongan kepada BN, jadi bagi akak la siapa x sokong BN maknanya derhaka pada raja.

Tanpa Nama berkata...

bodohnya beruk seekor ni!
orang sokong perjuangan dan tuntutan untuk pilihanraya yang adil dan BERSIH!!

pasal semua kat atas tu, itu silap kerajaan barisan nasional. Dah tolak Islam, tolak Al-Quran. Bukan Islam apa lagi!
Aku tanya kao satu dah lah. Sape yang buat undang-undang dan perlembagaan? Bukan Kerajaan Barisan Nasional? Bukan melayu?
Tengok sejarah.. tengok apa perjuangan yang di juangkan!
JANGAN IKUT MACAM LEMBU..

Isnin, Julai 04, 2011 3:19:00 PM

ko lagi lembu...bangang tahap gaban...aku maksudkan tu jangan sokong ambiga tu,ambiga tu kafir laknatullah bukan ke dia pun tolak al-quran dan islam??sekurang2nya pemimpin2 BN or UMNO tu majoritinya islam dan bangsa melayu soal diorang tolak islam tak tolak tu diorang punya pasal la itu diorg jawab la depan ALLAH nanti.Jangan nak tunjuk kebodohan kau dekat sini malu dekat orang....jadilah kau barua pada penderhaka selamanya...

Tanpa Nama berkata...

sabo oii...jangan marah2....

Tanpa Nama berkata...

ambiga tu bukan Islam tak hairanlah dia tolak Islam dan Al-quran.. yang kau nie dan kroni bro..kalau tolak Al-quran dan Al-hadis samelah kau dgn ambiga tue...
mangkuk-hayun kau.. nie mesti ngaji tak habis.. ha..!! ha..!!

Tanpa Nama berkata...

Fahami bersih tu ape, jangan sedap hati nak comment jer. Kerajaan BN bersusah payah memutar belitkan tujuan bersih dengan menyatakan bahawa bersih bertujuan mempersoalkan ketuanan melayu tapi rakyat tak percaya , tukar taktik lain, bersih bertujuan mempersoalkan kredibiliti PM kita , nak tukar PM pegi PM kristian tapi rakyak pun x termakan hasutan juga, kecuali puak2 perkasa yang sudah terbukti mereka ni lah anjing UMNO. Lepas tu cakap bersih ni berunsurkan Komunis , betul2 lah menipu.Malaysia ni dah mana ada komunis, cakap komunis tu jahat tapi sibuk menjalinkan hubungan dengan negara komunis pulak iaitu CHINA.

HAK ASASI MANUSIA TELAH DICABULI SECARA TERANG TERANG.

Siapa tidak tahu UMNO BN, selagi rakyat tidak bersatu padu, mereka tahu mereka akan terus memerintah. Selagi rakyat bersatu padu mereka tahu mereka akan jatuh !!! mereka sudah lama berkuasa, sudah susah mau turun maa , sudah tamak!!

Rakyat jangan diperbodohkan lagi.

Tanpa Nama berkata...

bonus dah 2 tahun x bagi,raya dah nak mai 2bulan lagi,hutang along lagilah nampaknya

Tanpa Nama berkata...

LINGKUP TAALA BERKATA...
SALAM..ARUAH PAKCIK ASTRO.mcam macam adaaaa...komen..
BERSIH,PERARAKAN,DEMONTRASI,TUNJUK PERASSAAN,KEBEBASAN BERSUARA,SAMA TAPI TAK SERUPA .HAYATI WATAK INIKISAH BENAR ISLAM HADARI,TURUN BAS NAIK LORIII,ORANG MELAYU NAK BERARAK PANJANG,UMNO TAK BAGI...AGAMA LAIN BELARAK TUTUP JALAN...KASIH UMNO,TERBELAH BAGI....TERUTAMA DI BATU CAV..ALKISAH MAULUD NABI DAN THAIPUSUM BERTEMBUNG HARI...DARI SELAYANG ,HADARI BERARAK,PUJI PUJIAN KEATAS JUNJUNGAN,SAMPAI SIMPANG BATU CAV,TIBA TIBA BERTUKAR WEL WEL GURU WALLE....LA APA CRITA PENING HADARI???

BAB AMBIGA BELA LINA JOY...DULU I KAT KG PANDAN ,PENAH DENGAR TRAKTOR ZULKIFFLI NORDIN BERKATA..SAYA YANG MENENTANG KES LINA JOY,KALAU ADA KUASA AHLI PARLIMEN KULIM,MAKA SAYA AKAN BELA ISLAM...TAPI BILA JADI KATAK LOMPAT...LAIN PULA JADINYA...AKU TAK BELA AMBIGA PUN..YG JADI HARU BIRU INI SEMUA PASAL U UMNO IKUT PERLEMBAGAAN REID...XKAN HANG KAKITANGANKERAJAAN TAK DAPAT BEZA UNDANG UNDANG ISLAM DAN UNDANG UNDANG KAPIAQ?......CAKAP PAKAI AKAI X SAMA CAKAP IKUT HUKUM DAN DALIL...OOI CIK MAMAT..HUKUM DIDALAM ILMU ISLAM ADA 12 TAU...KENA MENGAJI BERGURU...
BAB RAJA ATAU SULTAN,AKU SOKONG RAJA DAN SULTAN YANG AULIA SAHAJA ,BUKAN BEKAS LANTIKAN BONEKA BRITISH...RAJA MURKA,DIA SORANG SORANG...RAKYAT MURKA LAGI HEBAT,BERJUTA JUTA....SAPA KUAT..?KALAU DUK RAMPAS HAK ORHE NOK CARI KEBENARAN...ALAMAT HILANGLAH KEADILAN BAGI YANG KATA MELAYU ITI ISLAM,TAPI ISLAM X ADIL....ADA KUASA TINDAS MAKHLUK,OHH MALANG NASIB BANGSAKU DERHAKA RAJA LEBIH TERUK DARI DERHAKA KEPADA ALLAH...AKU PUN ANAK RAJA...BUKAN RAJA PENYAMUN LANTIKAN BRITISH..
APAPUN PA ADA HAK SEBAGAI MANUSIA YANG TINGGI BUDI PEKERTI,AKAL YANG SIHAT...BERILAH RUANG KEPADA MEREKA UNTUK LUAHKAN RASA HATI MEREKA...BUKAN IKAT TANGAN MULUT DAN KAKI PA,KEMUDIAN ANDA TUMBUK MEREKA...THATS IS NOT FARE...JPA KENA JAGA JUGA...MACAM JPAM...AMAN..
KATAKANLAH SEGALA URUSAN DILANGIT DAN DI BUMI ITU ADALAH URUSAN DITANGANKU(ALLAH)..
KALLA PODDU...UPPUTI BUKODI DEWA SACCHIAGE,ACCEMI SACHI AGE.(nur cahaya).
WORMEN HERN KAUSHIN YINWEI,ALLAH MEITIYEN AI MEN.CHUNGKUNG SHIR ALLAH..
RAU RU FANG,PAN PASA TI ALLAH PUD..SALAM

Tanpa Nama berkata...

Cik Gayah Senapi awak jgn suka2 buat Fitnah buat kenyataan Agung Sokong BN, awak boleh didakwa atas akta hasutan jgn main2 bila ada report kita boleh ambil tindakan melalui suruhanjaya multimedia, Jgn kata sembarangan dan jgn cuba kaitkan Sri Paduka Baginda dgn Kancah Politik. Awas Cik gayah!

Tanpa Nama berkata...

NGAAAAHHAHAHAHAHAHAHHA..!!!!!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Tegakkanlah Islam di dalam dirimu nescaya engkau akan melihat Islam akan tertegak di dalam negara mu...

Tanpa Nama berkata...

Petikan dari TV Selagor News
http://tvsnews.net/v1/index.php?q9

Harus diingati, Bersih 2.0 bukan merangkumi Pertubuhan Bukan Kerajaan sembarangan.

Ia dibarisi oleh aktivis-aktivis tersohor yang sudah lama bergiat menyuburkan proses demokrasi di negara ini dan memerangi rasuah serta mendokong keadilan.

Selain daripada bekas Presiden Majlis Peguam S. Ambiga, nama-nama seperti Marina Chin Abdullah, Marina Mahathir dan Zaid Kamaruddin harus meyakinkan kita akan keikhlasan gabungan ini mahukan sebuah pilihanraya bebas dan adil demi manfaat rakyat.

Diantara Titah Baginda Yg di Pertuan Agung;

Titah baginda: “Beta juga menyeru kepada pihak kerajaan agar melaksanakan segala amanah yang diberikan kepada rakyat secara adil dan bijaksana dan yang pentingnya Beta selaku Yang di-Pertuan Agong tidak mahu melihat negara bermasyarakat majmuk ini berada di dalam keadaan bermusuhan sesama sendiri ataupun sebahagian rakyatnya bermusuh dengan kerajaan atas apa jua alasanpun.

“Setiap permasalahan yang timbul, kita sebagai masyarakat bertamadun hendaklah menyelesaikan secara rundingan dan tidak mengikut perasaan seperti pepatah
Melayu "Yang Dikejar Tak Dapat Yang Dikendong Berciciran".

Kambeng berkata...

Kalo Ambikkau tak jadi bos bersih pun suda tentu ada org len yg jadik bos, jadik kalo Ambikkau letak jawatan suda tentu ada org len ambik alih.

Tanpa Nama berkata...

Sokong BERSIH beerti menentang dasar kerajaan yang menolak perhimpunan dan perarakan haram. Tuntutan BERSIH bagus, tapi apa perlu dibuat perarakan? Mengapa tidak dibuat perhimpunan sahaja? KDN dah beri kelulusan dengan syarat ia dibuat tanpa perarakan. Apa muslihat BERSIH untuk mengadakan perarakan? Mengapa tidak boleh diadakan perhimpunan sahaja? Bukankah kerana ingin menimbulkan huru hara dan kesusahan. Keadaan ini akan menyebabkan pemberita luar merakamkan situasi huru hara berkenaan untuk digambarkan kononnya kerajaan Malaysia zalim. Bukankah itu muslihat Ambiga, orang yang menyokong Lina Joy dan semua agama disama ratakan di Malaysia ini? Penjawat awam yang bermaruah akan menyokong kerajaannya (dari mana parti politik sekalipun) dan sekiranya tidak bersetuju tentang sesuatu perkara akan melepaskan jawatan. Adakah anda bermaruah Tanpa Nama Isnin, Julai 04, 2011 3:12:00 PM?

Isnin, Julai 04, 2011 4:56:00 PM

SOKONG............

Tanpa Nama berkata...

Huru Hara Akhir Zaman

Tanpa Nama berkata...

Memang benar semua warga negara m'sia tak kira apa pahafaman politik mesti akur dengan dasar K'jaan, apa itu dasar k'jaan dasar yg membawa kebaikan kemajuan untuk negara serta dasar2 yg berlandaskan undang2 dan perlembagaan negara, sekiranya ia sesuatu yg bertentangan dengannya ia tidak boleh disebut sebagai dasar kerajaan, tetapi hanya boleh disebut atas nama dasar yg dibawa oleh individu tersebut.

Tanpa Nama berkata...

jagalah diri dan keluarga anda. jangan menyusahkan mereka (keluarga anda) kerana anda terlalu taksub dengan sesuatu entiti pertubuhan dan tuntutan.
Bersederhanalah ....

Tanpa Nama berkata...

KAH KAH KAH KAH.......... SEMUA PA SELURUH MALAYSIA TELAH TERTIPU PASAL KENAIKAN GRED DAN GAJI.......

Tanpa Nama berkata...

betul kea..? di maklumkan bahawa tiada kenaikan pangkat, gred, gaji dan bonus.. hanya mereka yang memangku jawatan tertentu sahaja di naikkan pangkat dan gred bagi semua gred jawatan.. bagaimana pula bagi mereka kumpulan sokongan yang memiliki ijazah dan master.. tiada kenaikan pangkat dan gred, walaupun mereka dah mendaftar dengan spa bagi jawatan baru, tiada panggilan temuduga kea..? begitu juga dengan mereka yang dah lama berkhidmat melebihi 10 tahun ke atas..ape cite.. ape-ape hal kami tunggu bajet 2012 nie.. kemudian kami tunggu PRU-13pulak..!!

veteran UMNO berkata...

Mengapa orang Melayu fikiran sempit dan cepat terpedaya?
Jangan tengok Ambiga.
Jangan tengok Pas atau Umno
Jangan lihat Najib.
Jangan padang Rosmah, nanti juling.

LIHATLAH PADA TUNTUTAN UNTUK KEADILAN PILIHANRAYA.

BERSIH 2.0 hak semua!! GABUNGAN PARTI PILIHANRAYA BERSIH!

Tiada perarakan dan perhimpunan akan jadi meriah jika kita semua happy untuk perkara baik.

Yang menentang tu. cuba tanya diri. Tak baik ker apa yang dituntut tu? Pikir pakai kepalai lutut kot?

Tanpa Nama berkata...

NGAHAHHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAA.................!!!!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

serahkan je memorandum tu terus ke tangan yang di pertuan agong.. kalau YDPA setuju, tindakan seturusnya boleh laksanakan.. perhimpunan dan perarakan tak perlu rasanya.. bila YDPA nak bagi keputusan, semua tunggu depan TV sudahlah.. kan kan kan..

Tanpa Nama berkata...

Ngko veteran umno, ngko ingat semua orang baik ker?

lihat semalam di Pasir mas, kelantan, foto dah dibakar.

Baik dok rumah .. jaga diri dan keluarga.

Jedi berkata...

NGAHAHHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAA.................!!!!!!!!!!!!!!!

Selasa, Julai 05, 2011 2:29:00 PM

Macam macam gila dunia punya dalam!

Tanpa Nama berkata...

Astaghfirullah Hal 'Azim.....

Tanpa Nama berkata...

لا اله الا الله محمد رسول الله
LAAILA HA ILLAH MUHAMMAD RASULULULAH

Tiada Tuhan Selain Allah Muhammad Itu Pesuruh Allah

Tanpa Nama berkata...

لا اله الا الله محمد رسول الله
LAAILA HA ILLAH MUHAMMAD RASULULLAH

Tiada Tuhan Selain Allah Muhammad Itu Pesuruh Allah

Tanpa Nama berkata...

orang surah bincang isu bersih, pilihanraya, perhimpunan dan isu perlembagaan.. ni pulak ada yang debat pasal agama pulak... pi cari forum yang berkaitan agama..bongok..

Tanpa Nama berkata...

KERAJAAN takot bila 500,000 org nak buat perarakan bersih tapi kerajaan x takot ke dengan 1.2 JUTA penjawat awam ??

PTD yg byk mkn garam berkata...

macam mana kerajaan tak takut, sebab PA kan 99% macam lembu, nanti dekat nak PRU bagi la wang ehsan RM400 lepas tu penuh la pujian dalam blog ni, undi BN pun mencanak naik, dan selama beberapa tahun kemudiannya masih tiada bonus dan semakan gaji.

PA lembu dulu, kini dan selamanya.

Tanpa Nama berkata...

orang surah bincang isu bersih, pilihanraya, perhimpunan dan isu perlembagaan.. ni pulak ada yang debat pasal agama pulak... pi cari forum yang berkaitan agama..bongok..

Selasa, Julai 05, 2011 10:42:00 PM

kalau kau kafir laknatullah aku tak hairan kau cakap mcm ni tapi kalau kau ni orang islam amat sia2 lah mak kau mengandungkan kau...

Tanpa Nama berkata...

macam mana kerajaan tak takut, sebab PA kan 99% macam lembu, nanti dekat nak PRU bagi la wang ehsan RM400 lepas tu penuh la pujian dalam blog ni, undi BN pun mencanak naik, dan selama beberapa tahun kemudiannya masih tiada bonus dan semakan gaji.

PA lembu dulu, kini dan selamanya.

bermakna salah seekor lembu tu adalah kau la....hahahahaha

Tanpa Nama berkata...

to tanpa nama berkata
Rabu, Julai 06, 2011 8:13:00 AM

kalau la saudara ni orang islam..pegh!! jenuh nak minta maaf wei...
tu la..mulut sedap je nak bercakap..xsedar lidah bukan ada tulang..fuh!!

aku PA ni..belum lagi la terbukak pintu hati nak maafkan ko..hmm..

Tanpa Nama berkata...

kalau kau kafir laknatullah aku tak hairan kau cakap mcm ni tapi kalau kau ni orang islam amat sia2 lah mak kau mengandungkan kau...

Rabu, Julai 06, 2011 8:11:00 AM

kau memang bongok pun,. pasal aku bukan islam, bodoh.

Tanpa Nama berkata...

Bersih 2.0/.... hidup bersih...

Tanpa Nama berkata...

Jahanam BN Babi Negara

Tanpa Nama berkata...

Bersihkan alaman rumah anda .. rumah maksud saya ialah negera yang anda tinggal.. Malaysialah rumah kita.. jom gotong royong bersihkan rumah yang penuh dengan habuk habuk dan pengotor pengotor macam najib!

Tanpa Nama berkata...

melalaklah ngko orang dalam stadium .. aku tak dengar pun !!!

gol .. gol ...

gaji PA bila nak naik bro?

Tanpa Nama berkata...

kau memang bongok pun,. pasal aku bukan islam, bodoh.

Rabu, Julai 06, 2011 8:37:00 AM

patut pun...untuk lu agama lu untuk aku agama aku...jd sila hormati satu sama lain jangan kau pikir satu hari nanti kau tak mamposs...dasar kafir harbi..

Tanpa Nama berkata...

ape2 je lah....suka hati koranglah...

Tanpa Nama berkata...

to Anon,
Rabu, Julai 06, 2011 8:13:00 AM

aku Anon,
Rabu, Julai 06, 2011 8:36:00 AM
mohon maaf..salah faham..
ayat aku tuju pada

Anon,
Rabu, Julai 06, 2011 1:26:00 AM

harap maklum..

Tanpa Nama berkata...

Tak tahu laa... Kelantan PAS menang dah bertahun tahun, Kedah PAS Menang, Pulau Pinang DAP dah menang, Selangor PKR dah memerintah... kalau SPR tak bersih tak akan terjadi demikian..., apa lagi yang nak bersih... nak 100 % bersih atas dunia nii memang tak ada... , Siapa yang memerintah adalah ada advantage ibarat siapa pegang hulu pedang laa. Tak akan tak faham, atau buat-buat tak faham sebab ada "masaalah peribadi"- BERSIHKAN DIRI ANDA DUNIA DAN AKHIRAT.
- Sanaa Yamean huruhara... kerja sana tak dapat ambik gaji bank tutup daa..

Tanpa Nama berkata...

saja nak tau .. kerajaan kelantan PAS hampir 21 tahun dan apasal mereka tak laksanakan UNDANG-UNDANG / HUKUM ISLAM ???
jangan mara ....

Penggali kubur berkata...

rilex bro-bro dan pro-pro semua.
kita 1 Malaysia.
Bukan 1 Agama.
Kita sama-sama PA.
Bersih punya pasal, kecoh dan nak gaduh sama-sama PA.

Cubalah CUEAPCS buat perhimpunan bagi memenuhi tuntutan CUEPACS yang sentiasa ditolak mentah-mentah tu.

Nak jugak tunjuk kehebatan PA tunjuk demo!!

Bonus dah lama takde ni. Sekadar elaun Khas RM500 buat beli bawang merah pun tak cukup. Naik gaji hanya RM41 sahaja setahun.

Cuba CUEPACS gertak sikik KSN tu. Kesian KSN tido manjang. Yang dia tahu pegi meeting makan kuih karipap dengan tea-o jer.

Macam mana PA semua? ada berani ka??

Tanpa Nama berkata...

orang surah bincang isu bersih, pilihanraya, perhimpunan dan isu perlembagaan.. ni pulak ada yang debat pasal agama pulak... pi cari forum yang berkaitan agama..bongok..

Selasa, Julai 05, 2011 10:42:00 PM

kalau kau kafir laknatullah aku tak hairan kau cakap mcm ni tapi kalau kau ni orang islam amat sia2 lah mak kau mengandungkan kau...

Rabu, Julai 06, 2011 8:11:00 AM

ntah apa punyer org, bab agama pun nak main2 klu hg tu islam mengucap la cpt2...

Tanpa Nama berkata...

tpi ni dah bulan 7 x kan le x de pe kot en najib...x kan nak tgk pa marah2 dan komen mcm2..

Ntah Ape-ape berkata...

kite bersihkan CEUPACS dulu ape mcm boleh????

penjawat awam berkata...

pada penulis CUEPACS blog... tgk bila enable kan comment untuk public... isu tak sepatut ditulis, penuh... apa semua ni?

Tanpa Nama berkata...

spluahan hati PA ....
mengapa PA akhir-akhir ini beremosi kacau?
apakah berpunca dpd tekanan kerja? himpitan kewangan? desakan dan pengaruh persekitaran politik tanah air?
atau ia cuma ESCAPISM ???
aku tengah buat kajian niiih !!

Cupecs aku dengar ada grant 3 juta setahun. Boleh biaya aku guna utk buat research ... short term grant dlm lingkungan RM20K.

TokSeh Merah berkata...

NGAAAAHHAHAHAHAHAHAHHA..!!!!!!!!!!!!!!!!
Kelantan JUara Liga Super

NGAAAAHHAHAHAHAHAHAHHA..!!!!!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

cuti pun dah kena beku apa citer???

Tanpa Nama berkata...

apa cerita BERSIH je.... apa kata pak omar melancarakan perhimpunan dan hantar memorendam kepada yang di pertuan agong...ala pasal gaji dan elaun bonos dan sebangai nya...

dak putrajaya berkata...

GERAKAN TELAH BERMULA! ANDA APE LAGI... JOM LA SERTAI

qalam biru berkata...

PA harus berkecuali. tapi kalo kena kerah sokong Umno tak apa pula, guru2 sertai perhimpunan Umno x apa pula, ikut tunjuk perasaan anjuran Umno di Pulau Pinang x apa pula.

kami dah letih. Minta semak gaji dan bonus dikata x bersyukur dan x bermoral. Duit xde, tabur ratusan juta kat PRK ada duit pula. Tunggu kau BN, kami PA ahli UMNO dah meluat dan menyampah dengan semua permainan kotor ni

Tanpa Nama berkata...

SEMUA PA ESOK BANGUN AWAL !! KITA SAKSIKAN DRAMA KERAJAAN..

Tanpa Nama berkata...

sokong QALAM BIRU !! hati dah muak dengan KERAJAAN. Tunggu ketibaan PRU nanti..kenapa susah nak bagi PENYELASAN GAJI sedangkan sudah sampai masa rombak semula..xde BONUS kami x kisah tapi penyelasan penting untuk kami menyara keluarga

PEKIDA Setia berkata...

kesian semua PA, asyik mengeluh mcm org xde akal. BN dah bagi macam2 tu bersyukurlah dan setia dengan BN dan UMNO.

Memandangkan kejayaan Patriot dan Perkasa semalam dan kegagalan Bersih hantar memo kepada YDPAgong, maka kami dengan penuh bangga mengucapkan syabas kepada PDRM kerana menghapuskan golongan pembangkang.

Tanpa Nama berkata...

Sangatlah mengecewakan bila ketidakpuasan hati dilakukan secara tak bertamadun yang menyusahkan banyak pihak. Telah dioffer dengan stadium, ditolak. Mahu sangat berarak di jalan-jalan, tempat orang ramai mencari nafkah. Bagi peluang untuk serahkan memorandum kepada Yg. diperyuan Agong, tak serah juga...!!
Bangga sangat gamaknya bila semua media asing paparkan wajah seorang-seorang pendemonstrasi haram ni..
Sedihnya, apalah nak jadi dengan rakyat sekarang ini? Mana pergi cinta pada tanahair? Tak fikirkah anak-anak, cucu cicit anda nanti? Dan yang Melayu beragama Islam, harap janganlah terus mudah sangat dibohongi orang-orang yang terang-terang memusuhi Islam...yang dalam mentalitinya menolak Islam sebagai agama rasmi..

Sedih.....

Tanpa Nama berkata...

walau bersih dah gagal..tpi cuepacs masih gagal gak utk dapatkan sesuatu untuk pa thun ni kecewa sgt2

Tanpa Nama berkata...

waa kaa

Tanpa Nama berkata...

bersih telah bersihkan jalan dan longkang di kl - ngahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
ahak ahak tuntutan yang mudah tetapi disusahkan dan nghaaaaaaaaaaaaaaa yang menyertai amat puas hati mandi hujan, jangan gentarrrrrrrrrrrrrrr

PAPAGOMO plekcik berkata...

Papagomo sokong UMNO &BN terus merintah

Tanpa Nama berkata...

kalo kerajaan da bagos mesti x jadik macam ni..
ko najib asyik2 felda pastu pahang..
aku tau la ko ada kroni kat situ tapi pandang2 la org yang lagi susah ni..
peneroka da x main gaji 800@1k skrang..
ada paham?
(bukan nak mengata kat PENEROKA k.)
cuma luahan hati kat najib..

Tanpa Nama berkata...

najib tipu rakyat malaysia,,,tv kata lain...blog tunjuk wajah sebenar pm,kdn,kpn..


hidup bersih....tukar kerajaan pru 13 ni...

qalam biru berkata...

ada x ahli Umno dalam ni? Pernah pi x meeting Umno? Dalam meeting bukan main ucapan pemimpin kita memaki Cina dan India, kononnya sayang sangat Melayu dan Islam, rupanya luar meeting berdisko sakan dengan tokey Cina. Sapu duit Cina. Babi pemimpin Umno. Ada x pemimpin Umno yg tawaduk rumah kecil anak2 soleh? haram jadah sekor pun xde, yg anak kaki betina dan arak berlambak2.

Buat projek karut ada je duit, PA nak naik elaun sikit, nak bonus sikit ada je alasannya.

hospitalsbgjaya berkata...

Najib dan bik mamah....dengar sini ...baca la....aku kakitangan kerajaan untuk rakyat akan mengempen kat orang kampung aku supaya tukar kerajaan umno..pru 13 nanti...

wahai kakitangan kerajaan semua

jom pakat kempen kaum kerabat hangpa tolak bn umno pru 13 nanti..

BERSIH
BERSIH