SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

29 Julai 2011

RUNDINGAN 7 PENJURU

Berita Harian
Oleh Meor Hisham Zulkifli dan S Anand Kumar
2011/07/28


Kontroversi ‘2 nakhoda’ dalam JKR akan dirungkai

KUALA LUMPUR: Satu rundingan tujuh penjuru akan diadakan bagi merungkai isu ‘dua nakhoda’ dalam Jabatan Kerja Raya (JKR) hampir tiga bulan, kata Kongres Kesatuan Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS).

Presidennya, Datuk Omar Osman, berkata rundingan itu bertujuan menyelesaikan segera isu berkenaan selain mendengar pandangan semua pihak yang berkepentingan. “Baru-baru ini, CUEPACS sudah mengadakan pertemuan bersama Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Mohd Sidek Hassan bagi membincangkan isu itu dan selepas ini kita akan mengadakan pertemuan dengan Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA). “Selain CUEPACS, lima kesatuan sekerja dalam Majlis Bersama Jabatan (MBJ) Pihak Pekerja JKR turut hadir pada pertemuan bersama JPA yang berlangsung bulan depan,” katanya kepada Berita Harian.

Lima kesatuan sekerja itu ialah Pertubuhan Profesional JKR (PROJKR), Kesatuan Perkhidmatan Teknikal Semenanjung Malaysia (MTSU), Gabungan Kesatuan Pekerja Dalam Perkhidmatan Kerani dan Bersekutu Kerajaan (AUEGCAS) Wilayah Persekutuan, Kesatuan Kebangsaan Pekerja JKR dan Air (NUPWDE) dan Kesatuan Pembantu Am Pejabat Perkhidmatan Awam Semenanjung Malaysia (KPAP).

Pada 28 April lalu, Mohd Sidek mengumumkan Yang di-Pertuan Agong memperkenankan pelantikan Timbalan Ketua Pengarah Kerja Raya II, Datuk Mohd Noor Yaacob sebagai Ketua Pengarah Kerja Raya yang baru mulai 1 Mei lalu menggantikan Datuk Seri Dr Judin Abdul Karim yang dilantik Ketua Eksekutif Lembaga Pembangunan Industri Pembinaan (CIDB) pada tarikh sama.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Peerrrrhhhh ...
Apa hal nii?
Cupecs campurtangan urusan menentukan siapa HOD?

Apa Peranan Cupecs sebenarnya???
Takkan Tan Sri KSN perlu mintak campurtangan Cupec????

Syabas omar , ngko nak jadi senator ker???
tunggu PRU13 ...