SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

10 Julai 2011

JANGAN SERTAI PERHIMPUNAN

Berita Harian
2011/07/09



CUEPACS tak bantu kakitangan awam ditahan sertai demonstrasi

KOTA BHARU: Tanggung sendiri akibat jika dikenakan tindakan kerana menyertai perhimpunan dianjurkan pertubuhan haram, BERSIH 2.0.

Itu ingatan Presiden Kongres Kesatuan Pekerja Perkhidmatan Awam (CUEPACS) kepada 1.2 juta ahlinya untuk tidak terbabit dengan perhimpunan dijadual hari ini.
Presidennya, Datuk Omar Osman, juga menasihatkan ahli CUEPACS supaya menjauhi lokasi panas seperti diminta pihak berkuasa atau mengambil bahagian dalam sebarang perhimpunan.
"Kita nasihatkan semua ahli tidak terbabit dengan sebarang perhimpunan esok (hari ini) membabitkan agenda BERSIH 2.0. Kita terikat kepada akujanji dan etika perkhidmatan awam, maka sebaiknya kita tidak membabitkan diri.

"Jika didapati terbabit maka kena tanggunglah sendiri, kita tidak mahu perkara yang mengganggu ketenteraman awam. Oleh itu, kita berharap tiada yang pergi ke lokasi panas walaupun sekadar hanya mahu melihat keadaan di situ," katanya ketika dihubungi, semalam.

Semalam, akhbar melaporkan Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar sebagai berkata, polis tidak akan mengeluarkan permit bagi mana-mana perhimpunan yang dimohon atas nama Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH) kerana ia adalah pertubuhan haram.

Akhbar juga melaporkan Pemangku Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Amar Singh Ishar Singh sebagai berkata, antara lokasi panas ialah sekitar Dataran Merdeka, Masjid Jamek Kampung Baru, Masjid Jamek Jalan Tun Perak, Sogo, Maju Junction, Istana Negara, Pasar Seni dan KLCC.
Mengulas lanjut, Omar tidak mahu penjawat awam yang pada awalnya sekadar hanya mahu melihat keadaan di lokasi panas dianggap bersubahat dengan BERSIH 2.0, sedangkan mereka mungkin tidak berniat untuk penyokong pertubuhan haram berkenaan.

"Kita berharap jauhilah BERSIH walau apa juga niatnya, ini kerana kita tidak mahu dianggap bersubahat," katanya.

36 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

omar mu kecek hal perjuangan PA sudahlah !!
Gaji bila nak naik ...

jangan kisah apa yang dia orang buat ...mu buat kerja mu dulu !!

Pembantu Makmal Jawa Tersepit berkata...

apakah ni bertujuan nak alih perhatian dari tuntutan semakan gaji, elaun dan bonus oleh PA?

Tanpa Nama berkata...

OMAR ,U BALIK LAH...

Tanpa Nama berkata...

untuk pengetahuan semua, tahun ini tiada bonus, kenaikan gaji dan elaun.harap maklum

Tanpa Nama berkata...

pembentangan budget pada 7 okt 2011.Nmpk gaya raye xde bonus ar..

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0711&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_02.htm

Tanpa Nama berkata...

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0711&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_02.htm

Tanpa Nama berkata...

bonus???apa itu bonus???aku dah lupa la lama sangat tak merasa..

Kambeng Gurun berkata...

Perhatian semua!
dari sumber yang tak boleh dipercayai memaklumkan bonus tahun ini adalah sebanyak 3 bulan gaji.
Juga akan ada kenaikan gaji sebanyak 20% untuk semua gred.

Insan Kerdil berkata...

Syukur Alhamdulillah... sempena bulan yang mulia ini, ku bermohon pada mu ya Allah, moga dimurahkan rezeki, dipanjangkan usia...

Mohon Cuepacs Bantu berkata...

MENGAPA JPA TERLALU LAMA MENGKAJI SKIM PERKHIDMATAN YANG MENGGUNAPAKAI SIJIL POLITEKNIK KEMENTERIAN PENGAJIAN TINGGI DALAM PERKHIDMATAN AWAM.

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia.

Berkenaaan perkara di atas saya wakil tidak rasmi kepada semua pemegang sijil Politeknik ingin memohon kepada JPA agar mempercepatkan untuk mengkaji skim yang menggunapakai Sijil Politeknik Kementerian Pengajian Tinggi dalam perkhidmatan awam.
Pekeliling http://www.jpa.gov.my/pekeliling/pp02/bil04/Lampiran-B3.pdf yang telah dikeluarkan oleh JPA telah termaktub bahawa pemegang sijil Politeknik layak untuk mendapat gred 27 – 40 pada jadual 1 (Pemakaian Gred Sistem Saran Malaysia Mengikut Kelayakan Masuk) tetapi sehingga kini tiada pelaksanaan dan juga tidak dilaksanakan. 'PANDUAN PENGGREDAN SEMULA JAWATAN SELARAS DENGAN PERLAKSANAAN SKIM SARAAN MALAYSIA-Lampiran B3. JPA telah lama menyatakan akan meneliti, membuat kajian tetapi sehingga kini kajian demi kajian yang dilakukan tetapi pelaksanaan tersebut masih tiada . Kami yang memiliki Sijil Politeknik tetap di skim gred 17 dan sama dengan pemegang Sijil Pelajaran Malaysia. Mengapa ini berlaku, kenapa kami perlu menunggu bertahun-tahun hanya untuk mendapat hak yang sepatutnya? . Melalui Pekeliling tersebut, pihak Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) meletakkan kelayakan Sijil Politeknik setara STPM dan didalam Gred 27-40. Mengapa JPA perlu menunggu masa bertahun – tahun untuk mengkaji dan mengkaji sedangkan pekeliling telah ada? Mengapa sijil Politeknik Kementerian Pengajian Tinggi ini tidak mendapat mendapat skim gred jawatan yang sepatutnya? Terasa ruginya bila bertahun-tahun pemegang sijil Politeknik tidak mendapat hak yang sepatutnya termasuk elaun-elaun yang ada, kenaikan gaji dan kenaikan pangkat yang lebih tinggi.
Mengapa hanya Pekeliling Perkhidmatan Bilangan 16 Tahun 2009 mengenai penambahbaikan skim perkhidmatan Penolong Pegawai Tanah daripada gred NT17, NT22, NT31/32, NT36 kepada NT27, NT32, dan NT36 sahaja yang dilaksanakan tetapi tidak jawatan yang lain yang memerlukan syarat Sijil Politeknik dalam perkhidmatan Awam. Mengapa hanya 3 Jawatan yang membolehkan untuk gred 27 contohnya Penolong Pegawai Latihan Gred E27, Penolong Pegawai Meteorologi C27 dan Penolong Pegawai Tanah NT27 yang mengunapakai Sijil Politeknik. Adakah Sijil – sijil Politeknik yang lain tidak setaraf kerana ada lebih kurang 23 kursus diperingkat sijil Politeknik di dalam Kementerian Pengajian Tinggi?
Saya berharap agar pihak JPA mempercepatkan proses tanpa perlu mengkaji lagi dengan adanya dasar dan objektif kualiti JPA yang sedia ada. Kepada Jabatan lain seperti JKR, IPTA, SPA, CEUPACS, Kementerian Pengajian Tinggi dan Politeknik Kementerian Pengajian Tinggi seharusnya berganding bahu bersama kita menaiktarafkan dan transformasi Sijil politeknik ke arah yang sepatutnya memandangkan sijil politeknik telah dimansuhkan pada Jun 2010. Sepertimana pemegang Sijil Kemahiran Malaysia (SKM) yang dikeluarkan oleh Jabatan Pembangunan Kemahiran, Kementerian Sumber Manusia bagi maksud pelantikan ke perkhidmatan awam yang telah Berjaya menaiktarafkan sijil Kemahiran Malaysia tersebut ke arah yang lebih baik manakala Sijil Politeknik tetap tidak mendapat Gred yang sepatutnya.
Terima kasih.

PEMEGANG SIJIL POLITEKNIK KEMENTERIAN PENGAJIAN TINGGI KECEWA.

Tanpa Nama berkata...

bersih dah gagal..cuepacs plak masih gagal lagi dpt kan sesuatu utk pa thun ni...

Tanpa Nama berkata...

pertemuan PA dengan PM yang biasanya berlangsung pada bulan Mei setiap tahun di PICC, pada tahun ni (2011) tak buat ker Mamat Presden Cupec??

Ngko buat kerja ker Mamak Presden Cupec?? itu KPI kamu !!
hancus.

Monyet Biru berkata...

"Mohon Cuepacs Bantu berkata...
MENGAPA JPA TERLALU LAMA MENGKAJI SKIM PERKHIDMATAN YANG MENGGUNAPAKAI SIJIL POLITEKNIK KEMENTERIAN PENGAJIAN TINGGI DALAM PERKHIDMATAN AWAM.":

Ngaaaahaaahaaaahahaahahahahahahaaa!
Ngaaaahaaahaaaahahaahahahahahahaaa!
Ngaaaahaaahaaaahahaahahahahahahaaa!

Tanpa Nama berkata...

kalo xnak org sertai tu..paham2 la..apa yang dituntut tu pun lebih kurang dgn ap yang ko tuntut jugak..tapi ko tu da brapa tahun tp xdapat2 jugak..

Tanpa Nama berkata...

tukar kerajaan,,,,bersih berjaya kecutkan telur najib.....gerenti gaji naik...

Tanpa Nama berkata...

bangang betul la pegarah cuepacs skrg ni lembab sgt buat keja mmg najib dah suap baik punya supaya mulut dia tak buka lagi. cibai

Kamariah Youb berkata...

tahniah semua PA anda sangat patriotik kerana x turun ke BERSIH dan seterusnya menyokong BN dengan sepenuh hati. Nyata bahawa semua PA amat medambakan kempimpinan UMNO yg nyata amat tawaduk serta prihatin nasib rakyat.

Kita pastikan BN menang besar PRU akan datang. PA dan Umno bersatu selamanya. Jangan tertipu dakyah pembangkang mengenai kononnya barang mahal. Kita warga bijak!!!

dak putrajaya berkata...

CUEPACS kene wat demonstrasi la cmni...hehehe..mesti ramai PA yang attach.

cikgu sekolah berkata...

REformasi kan cuepacs...kita bersih kan kerajaan yang makan sorang aje..asyik-asyik Rosmah aje pi shoping kat luar negeri.

tukar kerajaan ,,tukar ,,,BERSIH kan korupsi...menteri boros...bini menteri boros...

kakitangan kerajaan yang dipertuan agong berkata...

sokong BERSIH. REZEKI ALLAH yang BAGI...

A SAMAD SAID turun BERSIH ada sebab la tu....SAPA tak kenal A SAMAD SAID dia buta sejarah....

tukar kerajaan UMNO. BANG Omar jom join BERSIH... jangan takut...rezeki ALLAH yang bagi...

Tanpa Nama berkata...

Kambeng Gurun berkata...
Perhatian semua!
dari sumber yang tak boleh dipercayai memaklumkan bonus tahun ini adalah sebanyak 3 bulan gaji.
Juga akan ada kenaikan gaji sebanyak 20% untuk semua gred.

Isnin, Julai 11, 2011 9:17:00 AM

Kambeng Gurun berkata...
Perhatian semua!
dari sumber yang tak boleh dipercayai memaklumkan bonus tahun ini adalah sebanyak 3 bulan gaji.
Juga akan ada kenaikan gaji sebanyak 20% untuk semua gred.
Isnin, Julai 11, 2011 9:17:00

Tahun ni semua PA boleh buat kenduri sempena Kg gurun akan disembelih setelah masih ade nyawa nyawa ikan setelah dihumban dari tingkap SPRM.

mohon berkata...

http://berita-harian-online.com/aduan/complaint-jpa___terlalu_lama_mengkaji_skim_sijil_politeknik_147.html?msg=Your%20Comment%20Has%20been%20Posted..Thank%20you%20for%20your%20Comment

Tanpa Nama berkata...

tahniah bersih...sesiapa yang menyertai bersih akan kaya..setailah bersih...bersih...bersih betul...bersih cekap amanah...semua bersih...perfect....bersih...sokong bersih anda akan kaya...ini betul ni....x caya tanya ketua bersih....bersih....bersih..... kesian

Saudara Thaibah al-Qanuni Al-Banjari berkata...

BERSIH diuapah? laaa ada juga PA yg percaya.. depa bukannya Umno la wei nak upah2 ni.

Aktif pembangkang ni keluar duit lagi ada la, ikhlas berjuang.. Org Umno je layan upah2 ni. X yah upah pun beribu2 akan turun, x kira ceramah ke demontrasi ke, kalo BN buat jgn harap la org nk datang kalo x upah atau jamu makan2.

Pembantu Makmal Jawa Tersepit berkata...

"qalam biru berkata...

ada x ahli Umno dalam ni? Pernah pi x meeting Umno? Dalam meeting bukan main ucapan pemimpin kita memaki Cina dan India, kononnya sayang sangat Melayu dan Islam, rupanya luar meeting berdisko sakan dengan tokey Cina. Sapu duit Cina. Babi pemimpin Umno. Ada x pemimpin Umno yg tawaduk rumah kecil anak2 soleh? haram jadah sekor pun xde, yg anak kaki betina dan arak berlambak2. Buat projek karut ada je duit, PA nak naik elaun sikit, nak bonus sikit ada je alasannya."

- eh betul ke si qalam biru ni tulis? mcm x percaya je, setahu aku semua pemimpin BN beriman, amanah dan jujur.

Tanpa Nama berkata...

BERSIH diuapah? laaa ada juga PA yg percaya.. depa bukannya Umno la wei nak upah2 ni.

Aktif pembangkang ni keluar duit lagi ada la, ikhlas berjuang.. Org Umno je layan upah2 ni. X yah upah pun beribu2 akan turun, x kira ceramah ke demontrasi ke, kalo BN buat jgn harap la org nk datang kalo x upah atau jamu makan2.

Rabu, Julai 13, 2011 12:29:00 AM


mana hang tau bersih x upah...satu hamba allah tu dibayar rm200.00 oleh pkr punya orang depan mata aku klu turun kat kl. demi allah la depan mata kepala aku. klu x tau apa2 jgn nak ckp la. aku ni yang x berpilitik pun nak dibayar rm200.00 klu turun. tapi buang masa aku je. aku malas la nak burukkan bersih ni sangat, pasal aku x nak campur hal bersih ni. tapi pasal upah depan mata aku ni. dalam politik ni kita x perlu bangga dengan sesuatu parti. yang pasti pas ke, pkr ke, umno ke, dap lagi la....sama jer. jgn la nak cakap bersih....tuii

Tanpa Nama berkata...

Tanya Presden brapa ramai PA yang dapat di tangkap pada 9 Julai 2011?

Presden sndiri tak keluat ke???

Tanya Presden, tuntutan Gaji apacerita? PROSPEK dah jadi KUPEK?

Ibrahim Ali berkata...

presiden pun sertai Perkasa, kamu nak kata apa lagi? Hebat lakonan Pemuda UMNO yg diupah kononnya berani menentang polis, diorg x kena belasah pula. Itulah Malaysia.

Ratusan video jelas tunjuk siapa pengganas sebenanrnya hari itu. Check juga laporan UNHCR dan Amnesty. Laporan semua media asing. Hak rakyat yang mahukan PRU yang adil dan bersih dibelasah seolah2 BN dan SPR sgt takut akan PRU yg adil.

Ada lagi dok kata bersih diupah? tgk dgn mata sendiri? pergh kuat menipu la puak2 ni. x yah sumpah2, la ni zaman sumpah palsu je byk.

Tanpa Nama berkata...

Berita terkini.. Bajet 7 okt 2012 semua PA akan di naikan gaji bagi gred 1-40 sebanyak 30%.. gred 41-48sebanyak 15%, gred 52-54 sebanyak 8% dan gred 54-jusa sebanyak 3%.. eka, cola dan elaun perumahan di naikkan bagi semua kumpulan kecuali jusa.. bagi PA yang memiliki ijazah akan di naikkan pangkat mengikut kesesuaian kerja dan PA yang berkhidmat melebihi 7 tahun ke atas akan di naikan pangkat berdasarkan mengikut gred masing-masing. semua setuju..?

Cicak Air berkata...

Ini botul2 atawa cobaaaaaan???

Tanpa Nama berkata...

Lama-lama semua gred, gaji jadi sama rata. Untunglah puak2 yg malas belajo ataupun yg ada sijil tapi taraf tadika.

halim Jempol berkata...

kami amat bangga dengan kebijaksanaan gomen menaikkan taraf sokongan, meraja la kami nanti gred 41 seperti yang diwarwarkan x lama dulu. atau sekurang2nya starting sama semua gred. barulah adil. x perlu memperbodohkan diri sambung belajar dan berhutang. kami sokong Umno dan BN sampai bila2

Tanpa Nama berkata...

ibrahim ali...ckp x guna...mana videonya...tunjukkan la...klu setakat ko jer yang tgk x guna...sebarkan satu malaysia la... banyak bunyi pun x guna... tggu jer pru 13... klu bn menang menang la...klu pkr menang menang la...klu sape pun menang klu ada perubahan semua org setuju....tgk la nanti... x kisah sape menang janji hak bumiputera terpelihara... x payah nak gembar gembur

Tanpa Nama berkata...

ckp video beratus2....tunjukkan 1 ke 2 pun jadi la.....mana mana mana mana mana mana

Tanpa Nama berkata...

banyak sangat komplen pulak....hebat sangat la konon bersih tu...x payah la ckp banyak... tggu pru 13 je... klu nak ambik alih dari kerajaan pun tggu pru 13 la.... x kisah la pas ke pkr ke nak perintah...perintah la.... jgn pulak cina yang perintah.... berjuang habisan sudahnya cina yang perintah....

Tanpa Nama berkata...

GAJI NAIK DULU BARU LEH SUH ORG TAK PERGI PERHIMPUNAN HARAM.KERAJAAN HARAM NAK BG NAIK GAJI...EVEN STUPID NURSE GAJI BYK DR AKU YG ADER DEGREE NI TP KERJA PENOLONG PEGAWAI TADBIR N27..STUPID GOV