SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

22 September 2011

BAJET 2012: NAJIB KAJI BONUS LUMAYAN ATAU NAIK GAJI SEKTOR AWAM

Malaysia Insider
Oleh Jahabar Sadiq
Editor
September 22, 2011



KUALA LUMPUR, 22 Sept — Datuk Seri Najib Razak sedang mempertimbangkan bonus lumayan atau kenaikan gaji bagi 1.3 juta kakitangan kerajaan — bakal diumumkan menerusi Bajet 2012 untuk menangani kenaikan kos sara hidup dan juga menjamin sokongan tenaga kerja sektor awam pada pilihan raya umum ke-13.

The Malaysian Insider difahamkan perdana menteri telah meminta Kementerian Kewangan agar mengkaji kos kedua-dua opsyen itu.

Langkah itu mirip pendekatan diambil bekas perdana menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi pada 2007, setahun sebelum menjelang pilihan raya umum ke-12.

Ketika itu Abdullah mengumumkan kenaikan gaji bagi 1.02 juta kakitangan awam sehingga 35 peratus dan menaikkan kadar bantuan sara hidup sebanyak 100 peratus.

“Najib sedang mempertimbangkan bonus satu bulan setengah untuk dibayar akhir tahun ini atau menaikkan gaji apabila mengumumkan Bajet 2012. Ia bajet menggunakan segala wang yang ada,” kata satu sumber kepada The Malaysian Insider.

Najib (gambar) yang juga Menteri Kewangan akan membentangkan Bajet 2012 pada 7 Oktober ini.

Bulan lalu, kerajaan membayar bonus setengah bulan gaji dengan bayaran minimum RM500 kepada penjawat awam. Kerajaan juga bersetuju memberi bayaran khas sebanyak RM500 kepada pesara kerajaan.

Perdana Menteri berkata, kerajaan berharap pemberian bonus dan bayaran khas ini dapat meringankan beban penjawat awam dan pesara kerajaan dan membantu mereka membuat persediaan menyambut Aidilfitri. Ia melibatkan kerajaan kos RM2 bilion.

Kakitangan awam lazimnya dilihat sebagai asas sokongan bagi Barisan Nasional (BN) tetapi perikatan itu berhadapan dengan prestasi buruk pada Mac 2008 meskipun Abdullah mencatatkan penguasaan 91 peratus kerusi di Parlimen.

Najib berusaha untuk keluar daripada situasi 2008 dengan mengumumkan beberapa pembaharuan termasuk mahu memansuhkan beberapa undang-undang termasuk Akta Keselamatan Dalam Negeri sebagaimana diumumkan Khamis lalu.

“Perdana Menteri perlu mengatasi isu-isu asas termasuk ekonomi. Bajet akan mengatasi isu sara hodup selepas pemotongan subsidi baru-baru,” kata satu lagi sumber kepada The Malaysian Insider.

Baru-baru ini Cuepacs, kesatuan sekerja induk sektor awam, menuntut bonus dua bulan.

251 ulasan:

1 – 200 daripada 251   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

naik gaji

Tanpa Nama berkata...

Nak gaji jugak..... bonus dah dapat kami nak pelarasan gaji juga....

Tanpa Nama berkata...

tak paya lah bonus-bonus ni,merepek je..laksanakan pelarasan gaji,kalau betul prihatin dengan PA..

Tanpa Nama berkata...

apa salahnye bagi kedua2 nye, gaji adela hak pa, bonus adelah ganjaran pa.. tapi kalau masih mau buat pilihan, bagi la pelarasan gaji yang sewajarnye, selaras ngan kenaikan ekonomi sara hidup... jgn terlalu berkira2 ngan pa... tolak yang negetif, ambik yang positif,

Tanpa Nama berkata...

nak bg dua2 pun k..tpi jika x leh bg je penyelaras gaji n sara hidup(COLA)..semua barang dah naik...dan sekrg ni rakyat bijak menilai....yg mana blh pimpin....mana x leh pimpin....lgpun Pihak Kerajaan BN mengatasi Buku jingga(PR) punya janji jika x bg lebih dr apa yg PR janji ..confirm hanyut ler BN PRU 13 ni....

Tanpa Nama berkata...

saya pun Datuk mahu naik gaji juga
tetapi saya mahu 40 peratus tetapi
kalau tiada 40 peratus 30 peratus
boleh lah saya juga mahu bonus
beberapa-berapa saja Datuk. sama apa lagi ha kalau naik gaji bersara
besar lah pencen bulanan.

Tanpa Nama berkata...

Naik Gaji.... kalau BONUS kesian kat gaji yang kecik cam kami... bonus tu kejap je habis dengan kenaikan barang² sekarang.. LAGI BAIK kalau naik gaji.. sekurang² ada pendapatan lebihan setiap bulan....

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny berkata...

saya nak naik gaji..sebab tiap2 bulan dapat,sebab memang tiap2 bulan yg sakit sekarang nih... bonus tu, memang dikira bonus la kalau dapat alhamdulillah...:)

Tanpa Nama berkata...

tiada apa2 yang menarik.. kita tunggu dah lihat.. tak seindah apa yang di katakan.. biasala politik.. jgn teruja dengan hanya bagi gula2 dengan ucapan janji2 manis ni..

Tanpa Nama berkata...

pleasela, jgn diPOLITIKAN hak PA, gaji dan bonus HAK PA, beri saja keduanye.. tidak rugi pun, sikit memberi , GANJARAN DARI ALLAH melimpah ruah...

Tanpa Nama berkata...

bukak banyak peluang pekerjaan dlm sektor awam please......saya tak setuju dengan penggunaan penggunaan pengaruh orang atasan untuk mendapat sesuatu pekerjaan especially dalam sektor kerajaan. Qualification itu lebih penting ok....

Roshammar Khut berkata...

Gaji naik ada juga bonus ka? Ada bonus juga bagus ada. Saya lama sudah tunggu wang tada sukup makan sini Datuk... Ikan keli mahal juga sana pasar malam jual. Itu bulan-bulan juga makan tada sukup pasal itu bos sama toke makan busar sumua sana restoran sama Datuk. Saya sini Roshammar Khut tulis sama Datuk..

Tanpa Nama berkata...

bonus dan gaji lagi..kami yang kerja kampung juga yang tersepit dengan kenaikan taraf kehidupan masakini..naik gg baranaji naik lah barang..kami pun rakyat juga.

Tanpa Nama berkata...

saye nk pelarasan gaji....kalo bonus...itu hanya menguntungkan golongon profesional sahaja...tp bagi sokongan xbanyak membantu...dn akan terjadilah...YANG KAYA AKAN LEBIH KAYA TP BAGI YG MISKIN TERUS MENGHARAP......

jadinyaaa...tolonglaaa cuepacs atau PM kita sendiri fikirkan utk golongan sokongan yg terlalu bnyk membantu menaikkan taraf ekonomi negara ini.....

tolong fikirkan pelarasan gaji bagi kump. sokongan...dan kalaulah bonus diberi...selaraskan utk smua kump. profesional mahupun sokongan agar smarata....dan ADIL!!!~

Tanpa Nama berkata...

kami mahu kenaikan gaji dan bonus
kalau boleh Datuk pun kami mahu
juga.

Tanpa Nama berkata...

SANGAT TIDAK SETUJU KALAU BONUS SEBULAN GAJI ATAU SEBULAN SETENGAH...KASIHAN BAGI KUMP. SOKONGAN....ALANGKAH BAIK DAN ADIL KALAU BONUS DIBERI SAMA RATA MCM TAHUN 2007 DULU...BONUS DIBERI RM1000.00 UNTUK SEMUA KAKITANGAN TNPA MENGIRA PANGKAT DAN KUMP. TOLONG LA CUEPACS AMK PERHATIAN UTK HAL YANG 1 NIE...JANGAN ASEK JAGA PERIUK NASI KUMP. PROFESIONAL JE.... PIKIRKAN KUMP. SOKONGAN SAMA....

cikda berkata...

ya.. sokong gaji dinaikkan... kesian kakitangan sokongan... Dah habis berjimat... tetap juga perlukan kenaikan gaji agar boleh bernafas sedikit.

Tanpa Nama berkata...

naikkan lah gaji..bonus sekali ja dapat..yg perit ni tiap2 bulan..nk sara keluarga..x pikir ke semua tu..yg susah bertambah susah..yang senang bertambah senang..mcm ni dikatakan adil..negara berkebajikan..x usahla..hmmmm

Tanpa Nama berkata...

Cadangan saya kumpulan sokongan naik gaji 50 % yg professional dapat bonus 2 bulan pun ok kot.. tak pun bagi je semua duit yang ada dalam akaun, confirm menang PRU

Tanpa Nama berkata...

NAIK GAJI LEBIH EFISEN DARI BONUS...

Tanpa Nama berkata...

ya allah buka pintu hati dato seri najb...untuk memberi kami kumpulan sokongan gred 1-17 mendapat kenaikan gaji..bantulah kami,sesungguh kami dalm keadaan tersepit...bagi ami peluang kenaikan pangkat sama cm polis 5 tahun dh naik pangkat...

Tanpa Nama berkata...

Saya cadangkan kerajaan kaji balik semua perjawatan yang ada & tahap disiplin setiap kakitangan. kalu yg tidak serik2 dengan kes2 disiplin & tindakan tatatertib, buang saja la, buang duit rakyat ja bayar gaji durang ni. Naik gaji mau, kerja x mau. Setelah ditapis, baru la naikkan gaji kakitangan awam yang betul2 berhak.

Tanpa Nama berkata...

laraskan gaji je lah..bonus tu dpt sekali je..tapi tiap2 bulan gaji tetap mcm tu jugak..dengan kos sara hidup makin meningkat,tidak dapat menyimpan pun...kata nak wujudkan negara rakyat berpendapatan tinggi?tapi jangan hanya janji sahaja..cuepacs juga jangan hanya mengangguk sahaja apa yg diberi..kalau x sama adengan apa yang dituntut, mohon lagi..

Tanpa Nama berkata...

naik gaji la untung..apa laa..tu pun tak reti ka???

Tanpa Nama berkata...

hehehehe...korang percaya ke berita tu???retorik je la...nak amik hati PA...last2 bila bajet habuk pun tarak..dan macam biasa korang PA akan kembali meroyan dalam ni macam selalu..

Tanpa Nama berkata...

Saya mohon dari datuk pertimbangkan pelarasan gaji bagi penjawat awam yang berada di skim sokongan. kami terasa tersiksa dengan gaji yang sikit malam bebanan kerja yang di tanggung seperti mana saya yang berada di sektor kementerian pelajaran yang berkeja di sekolah ne, bebanan tugas dan tanggungjwab diberi xsesuai dengan gaji yang diterima. Guru yang berkerja setengah hari pendapatan lebih dr rm2k, kami yg dari pagi hingga petang xsampai pun rm2k, malah bebanan lebih dari tu. kami mahukan pelarasan gaji dan bonus serta naikan gaji kami yang berkerja di kementerian pelajaran malaysia ne. SERIK rasa dan Terseksa...

Tanpa Nama berkata...

najib tabur gula gula dah...dan korang tanpa fikir panjang telan je...penipu je semua tu..mcm la kerajaan banyak duit sangat...tgk FBM KLSE pun tahu mcm mana tenatnya kewangan negara

Tanpa Nama berkata...

Saya setuju dengan komen2 di atas...penyelarasan kenaikan gaji adalah lebih baik daripada terima bonus...Kalau gitu naikkanlah sekali elaun ITP untuk kakitangan sokongan di WP Labuan sb rumah sewa skrg nie mana ada org nak sewakan RM180.00.

TABIK PM....

Tanpa Nama berkata...

KAMI MAU :-

* Penyelarasan gaji 20% - 40%
* Bonus sebulan.
* Kenaikkan elaun perumahan dari RM180 - RM350.

Tanpa Nama berkata...

Helah mcm ni dah basi dah.. jgn terlampau mengharap nanti sakit hati tak sudah-sudah.. Buat pengumuman mcm ni esok2 barang naik harga.. gaji tak naik2.. rakyat juga susah.. dorg takpe la.. gaji tak abis makan..

zaki zulkifli berkata...

nak naik gaji lor......kalau dpt dua2pun okey juga.

HantuKopek berkata...

Apa yang perlu kerajaan bagi untuk jangka pendek 3 tahun ini ialah pelarasan gaji dengan peratus yang paling tinggi di peringkat bawah seperti sebelum2 ini.

pemberian bonus hanya bersifat syok sementara tapi tidak membantu dalam jangkamasa panjang dalam membantu mengharungi kenaikan harga barang. simpan ajalah bonus tu kami nak joran bukan nak ikan.

kenaikan elaun perumahan dari 50% hingga 100%. ini sudah long overdue.

dari segi jangkamasa panjang skim yang sudah lapuk harus dikaji semula dengan memberikan ganjaran kenaikan gaji mengikut kelulusan sijil yang dipegang oleh penjawat awam. contoh gred 1 ke 16 boleh upgrade ke gaji SPM manakala gred 17 ke 26 boleh upgrade gaji ke tahap Diploma.

Tanpa Nama berkata...

"BAJET 2012: NAJIB KAJI BONUS LUMAYAN ATAU NAIK GAJI SEKTOR AWAM" ==> dari tajuk saje dah tahu mcm mengumpan ayam. Kenapa tak letak tajuk " NAJIB BERSEDIA MEMBANTU SEKTOR AWAM DENGAN MENGKAJI UNTUK KENAIKAN GAJI SERTA ELAUN " kenapa perlu ada "ATAU" seolah-olah mengumpan anak kecil dengan gula2 apabila merajuk..

Tanpa Nama berkata...

emmm...iye ke?
Jangan berharap sangat wahai PA sekalian...

Nanti dukacita macam tahun2 sebelum ni.

Tanpa Nama berkata...

90% confirm... Gred 1-16 naik 40%, 17-26 30%, 27-40 25%, 41 ke atas 15%....TQ PM!!!

Tanpa Nama berkata...

nak gaji and bonus sekali...gov tak akan rugi pun kalau bagi kedua dua sekali tu...

Tanpa Nama berkata...

uikkk...x brpa bekenan ngn c kwn sorg yg ckp keja guru stgh ari jerr.. klu x fhm keja guru x usah ckp la... sya sokong naik GAJI!!!

Tanpa Nama berkata...

dapat bonus akan mengembirakan semua sebab dpt meringankan beban perbelanjaan persediaan perayaan yg akan dtg (xmas)dan juga persekolahan anak2.TETAPI NAIK GAJI IS MORE BETTER SEBAB DAPAT MENIKMATI KENAIKAN GAJI TU EVERY MONTH.

Tanpa Nama berkata...

naik gaji

Kublai Najmir berkata...

Saya suka Khut. Datuk sini bangla bonos tada i/c kasi kami hidup senang suda. Mlaysia orang dapat angkat gaji banya diaorang ok kami i/c kasi pon ada senang.
Satu Mlaysia hidup smoa senang. Mlaysia!Malaysia! Mlaysia!

Tanpa Nama berkata...

harap dnaik kan gaji..gaji skang xmngikut yg sptutnya,,hrap tuan dpt naik kn gaji..gaji bwah 3k..tp sara hidup skang 3k++mcm mana kami maw hidup??hrap dpt dpertimbangkn..bonus hnya skali..itu kami xplukan sgt..yg pnting kenaikan gaji..selaraskn..

Tanpa Nama berkata...

saya SOKONG jika penyelarasan gaji diberi MENGIKUT GRED..!! jika penyelarasan gaji diberi dan diselaras sama utk semua gred maka golongan bawahan jgk yg xckup2 mkn sedang golongan yg atas makin mewah...padahal nak menanggung keluarga sume sama..so hrp PM amik maklum..cpt pembahagian gaji spt : Gred 1-16 naik 40%, 17-26 35%, 27-40 20%, 41 ke atas 15%....TQ PM!!!

Tanpa Nama berkata...

cakap srupa bikin ler ... dah nyanyuk gayut di cuepacs blogspot mengharap pada GAJI NAIK.

Sendiri mau ingat ler .. WE WANT GAJI
WE WANT GAJI
WE WANT GAJI
WE WANT GAJI ....100000000000 XXXX

Tanpa Nama berkata...

jgn tinggi sgt hrapan tuan2,puan2..ni bru 'KAJI'..belum usul lagi..

think logic..bile start 'KAJI' gaji ni? umum baru arini..bajet nk bentang bulan depan..

perbanyakkan la doa naik gaji n up bonus ni..

rumours ni dgar dr thn lepas..maybe this time nmpk 50% sure gaji naik n up bonus,sbb PM umum officailly..

tp bru umum 'KAJI'..blom lulus pape lagi beb..

mmg terbaik la kalo mse sebulan ni bole dpt result 'KAJIAN' utk gaji n bonus ni..bole trus umum mse bajet..

HOPEFULLY La..

Tanpa Nama berkata...

PM mcm nk sedapkan ati Pjwt Awam jek bunyi nye..thn lepas smue Pjwt Awam duk tpacak dpn tv nk dgar bajet bentang psal naik gaji n extra bonus..tp hampeh..

Tanpa Nama berkata...

kalo tak jadi juga ni... makin meledaklah paradigma kemarahan PA..

Tanpa Nama berkata...

saya sokong naik gaji...kerajaan tahu apa yang mereka buat....kalau gaji x naik bermakna ada la plan kerajaan untuk kebaikan kita semua...kita sebagai rakyat jangan merungut je kerana selama ini pun kita hidup juga dengan gaji yang ada....untuk kumpulan sokongan, tidak perlulah nak membanding-banding gaji antara kump sokongan dan frofesional....tidak perlu la nak bagi tau yang kamu kerja lebih kerana kita semua bekerja...hanya allah yang maha mengetahui....

Tanpa Nama berkata...

Naik gaji WAJIB...Bonus tu kami terima jugak maklum la anak thn dpn 5 org yang bersekolah, ada bonus sebulan pon alhamdulillah...

Tanpa Nama berkata...

bagi naik gaji 30% kakitangan awam, bonus 1 bulan gaji hujung tahun, naik taraf skim 1 hingga 10 kepada 11 hingga 16, naik taraf skim gred 17, 22, 26, kepada 19, 24, 27, regional elaun mesti dinaikkan peratus dan permudahkan kenaikan pangkat kakitangan awam dlm Prospek barulah caya 1 Malaysia....

Tanpa Nama berkata...

KAMI MAU :-

* Penyelarasan gaji 20% - 40%
* Bonus sebulan.
* Kenaikkan elaun perumahan dari RM180 - RM350.


SOKONG 100%....

Tanpa Nama berkata...

sokong naik gaji..%kenaikan yang sama setiap gred.. bonus ditetapkan setiap hujung tahun..

Tanpa Nama berkata...

apa yang dimintak tu la yang x dapat.....kerajaan selangor dah umumkan gaji minimum rm1500.... kerajaan pusat biasala...macam x paham...sampai mampos pun x naik x.... klu naik pun itu satu tanda2 nak kiamat. terhegeh2 nak umumkan sesuatu...macam seolah2 nak bagi gula2 pilihan raya...nasib baik sekarang dah ramai sedar yang kakitangan awam yang rendah dipermainkan oleh kerajaan pusat......... dia cakap nak bagi bonus lumayan ke atau kenaikan gaji......hahahahahahahahahahaha nampak macam kerajaan bodoh jer....

Tanpa Nama berkata...

Pergi mampus dgn Pakatan Rakyat! Sudah la pemimpin macam haram...skandal sana sini, sejenis itu ini. Hanya yg bengap saja akan sokong Kjaan PR! hahahaha...

Tanpa Nama berkata...

meh kita tengok dia nak bg pancing or ikan....

Pendekar Tanpa Nama berkata...

Naik gj,sila semak semula elaun perumahan dgn Rm180 bilik pun x mampu nak sewa.

Tanpa Nama berkata...

kami nak naik gaji !! BONUS hanya dapat sekali dalam setahun jer..macam maner nak sara hidop dengan gaji kecik ni ??? kami nak penyelarasan gaji !!! kami nak penyelarasan gaji !!!!

Tanpa Nama berkata...

x payah naik gaji. bagi bonus jer...
Nanti semua harga naik...
kawal harga jer...
Klu bagi naik gaji PA buat tambah hutang jer...
sama jer nanti....

Tanpa Nama berkata...

Nak dua-dua. Bonus dan naik gaji

Tanpa Nama berkata...

kami pa di seluruh malaysia mahu ke naik gaji.

Tanpa Nama berkata...

kami pa di seluruh malaysia mahu kenaikan gaji.tidak kira dibandar atau di luar bandar kena naik gaji lumayan.

Tanpa Nama berkata...

Kengkawan...tolong jgn confius! Naik gaji & selaras gaji lain.

Naik gaji: Dulu mampu minum teh tarik, skarang minum cappucino.

Selaras gaji: Dulu minum teh tarik, skarang pun minum teh tarik!

Kpd pegawai2 bawahan,.bila dh dpt selaras gaji 40%, tlg laa jgn perasan! Kalau dh pakai kancil jgn laa berangan nk pakai Myvi baru lagi power, lagi best! Tolong sedar laa diri tu...

Tanpa Nama berkata...

90% confirm... Gred 1-16 naik 40%, 17-26 30%, 27-40 25%, 41 ke atas 15%....TQ PM!!!
Sokong.......sokong........

Sokong............

Tanpa Nama berkata...

90% confirm... Gred 1-16 naik 40%, 17-26 30%, 27-40 25%, 41 ke atas 15%....TQ PM!!!
Sokong.......sokong........

Sokong............


Betul ke ni? Kalau tak betul, ramai yang kecewa nanti dengan statement awak

p/s : termasukla saya huhu

Tanpa Nama berkata...

NAIK GAJI yang paling penting,bonus PERLU untuk MELENGKAPKAN keperluan anak2 ke sekolah awal tahun depan.

Tanpa Nama berkata...

kumpulan sokongan slalu nk lebih, sbb tu gaji staf bawahan lbh byk dr atasan sedangkan kumpulan atasan ni bersusah payah blajar utk dpt keja yg sesuai dgn kebolehan mereka... dunia, dunia...

Botok Kicap, senawang berkata...

JANGAN PERCAYA LAGI; NANTI JADI MACAM GURU-GURU SEMPENA HARI GURU 2011 YANG TELAH MENDENGAR KHABAR "SESUATU YANG MENGGEMBIRAKAN"; HAKIKATNYA .....KAU ORANG TENGOK SENDIRI.
kALAU JAGI NAIK, TERIMA KASIH. WALAU BAGAIMANAPUN AKU TETAP TAK AKAN PANGKAH KHAIRI JAMALUDDIN KAWASAN PARLIMEN REMBAU.

Tanpa Nama berkata...

kita tengok sandiwara semasa. Jangan percaya dan harap apa-apa. Tunggu 7 Oktober, baru boleh komen.

Tanpa Nama berkata...

Kenapa perlu perkataan KAJI dan ATAU sekiranya PM tersayang ikhlas nak membantu PA. Kenapa perlu memomokkan PA dgn cerita-cerita yang indah hanya pada khabar. Realitinya hampeh... Kesian kat PA, 7/10 ni pasti ramai yg tercongok depan TV nak dengar pengumuman...Itulah nasib PA Malaysia...terpaksa mengemis simpati orang di bumi sendiri.

aroff berkata...

Bersyukurlah atas rezki yg Allah bagi. Kerja dengan ikhlas dan bukan mengharapkan ganjaran semata. Kalau kumpulan sokongan minta naik gaji, kump profesional pun akan minta juga. Kalau gaji kump sokongan lebih kurang ngan profesional, tak payahla penat2 belajar tinggi. Kalau ada kenaikan, biarlah selaras dan adil. Yang penting, hargailah pemberian yang diterima. Bukan setakat terima tapi tindakan ke lain pula...

UPSI Team berkata...

Sokong Ariff. Kalau dah kakitangan sokongan nak gaji hampir sama dengan profesional, baik takyah belajar tinggi. Ingat senang ke jadi profesional, nak kena rangka dasar jabatan, buat paper, bangunkan kerangka itu dan ini. Sokongan hanya buat kerja rutin sahaja.

Bukan nk mengata, tapi kita sama2 dokong perkhidmatan kerajaan. Kalo bonus saya sokong selaras, tapi gaji mesti ada tangga gaji yang jelas. Sebab skop kerja profesional dan sokongan berlainan.

Tun Mat berkata...

Saya sokong naikkan gaji kakitangan profesional dan sokongan sama, 10% pun jadi. Tapi yg JUSA tu tak payah le, dah kaya sangat dah. Mengabih duit kerajaan je.

Tak perlu la nak bagi sokongan ni smpi 40%. Sedar la diri sikit, belajar x mau nk gaji setara pegawai!

PA Jerukan berkata...

Tuan PM, selain naik gaji dan/atau bagi bonus untuk sektor awam, minta kaji juga skim tangga gaji PA. Terlalu ramai PA khususnya pegawai P&P yang terperap di tangga gaji mati untuk tempoh terlalu lama. Ini sangat tidak me'motivasi'kan.

Tanpa Nama berkata...

baca betul-betul pernyataan ini 'Najib Kaji Bonus Lumayan atau naik gaji sektor awam'. Tengok perkataan 'ATAU'. kalau bonus, dapat sekali je. Lebih baik naik gaji, seumur hidup untung.

Tanpa Nama berkata...

tahniah 1.3 juta PA.. awal januari2012.. cas 6% perkihmatan prabayar mudah alih akan dilaksanakan, perlaksanaan GST selepas PRU-13 (cukai perkhidmatan) ke atas semua barangan dan perkhidmatan, minyak masih mahal,kenaikan harga rumah melambung tinggi.. manakala kebajikan 1.3 juta PA di abaikan dengan tiada kenaikan pangkat bagi gred berserta gaji sokongan 1-32.. 15 tahun adalah tidak relevan(tak masuk akal),PA berkelulusan ijazah dan master tiada di beri berpeluang menjawat jawatan yg setaraf dgn kelulusannya.. petronas untung bilion ringgit suku tahun pertama..kau org tanya mane pegi duitnye.. gaji turus, jusca A,B,C dan gred 52-54 ribuan ringgit..ape kejadahnye.. termasuklah wakil rakyat.. semuanya perhabis duit rakyat.. nak tau sape hebat kita tunggu PRU-13 nanti.. PA anda mampu mengubahnya..!!!!

20 tahun dah tunggu berkata...

setakat tulis kaji je...

aku keje technician 20 tahun J17
sepatutnya dr dlu dah dapat J27..dah tua2 ni patut dpt J32 @ J38 tp JPA kaji punye KAji sampai la..tahun ini..baru nk umumkan....2011...

SSM patutnya technician dalam range 27 ke atas.....dah terpanpang tulis kat pekeliling SSM...rugi banyak elaun....

sian orang tua cam aku

Tanpa Nama berkata...

syukurlah

Tanpa Nama berkata...

YAB DATUK SERI,kerajaan perlu lebihprihati dan berpandangan jauh dan berani berhubung kebajikan P.A 1MALAYSIA ini sebab cuba fikir seketika seorang P.A yang akan berpencen dengan gaji pokok yang akhir RM4000.00 dan perkhidmatannya kurang 30tahun. Sudah tentu P.A ini akan menerima pencennya sebanyak rm2000 sebulan.Label paras kemiskinan Negara ialah pendapatan dibawah rm2000 mohon bayangkan YAB DATUK SERI,berapa ramai bakal menjadi miskin dan miskin tegar negara kalau p.a ini bakal berpencen nanti? Pada pendapat saya kerajaan sudah sampai masanya tidak lagi memotong/mengurangkan gaji pokok p.a setelah dia berpencen.pencen sepatutnya dibayar dengan gaji poko akhir yang penuh.sebab kalau masih menggunakan sistem yang ada sekarang sudah tidak relevan dengan kos sara hidup dan gaya hidup zaman kini.sedangkan masih ramai pa yg berpencen anak mereka masih bersekolah rendah dan menengah. soal kemampuan kewangan kerajaan bukan isunya sebab disinilah kita memerlukan pemimpin yang berwibawa yang kratif dan inovatif mencari dan menambah sumber negara.PA sudah bekerja keras dengan sikap kreatif dan inovatif untuk melaksana dasar-dasar kerajaan.Kita patut bersyukur ke hadrat ALLAH kerana ada pemimpin yang berkeliber,tahan,tidak reti penat yang sentiasa bergerak cergas seoerti YAB DATUK SERI NAJIB,begitu juga Tun Dr.Mahathir, cumanya Tun Dr.M ini kedekut sikit dari segi kebajikan PA berbanding zaman PAK LAH kebajikan P.A dijaga, penyelarasan gaji dibuat.

Tanpa Nama berkata...

NAIK GAJI ( pelarasan Gaji PA) bermakna Pelarasan harga barang. harap lepas ni kawal harga barang jgn kasi naik walau 1% pun. Yg PA jgn dpt pelarasan gaji pi tercongok depan Bank Rakyat nak buat Overlapping. Yg kaye Staff Bank Rakyat dapat BONUSS 6 BULAN!!!!

Tanpa Nama berkata...

hanya digula2kan utk meraih undi..kalo la camnih...susah la aku nk p pangkah..duk jek diam2..

Tanpa Nama berkata...

dinasihatkan agar jangan percaya berita dari Najib ini...nanti korang jugak yang kecewa kena temberang...

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah..

Baru kini saya sedar sebenarnya PM kita nampak dan perihatin.Cumanya jika terjadi adelah disebabkan beliau terlepas pandang dan akibat KEGAGALAN sesetengah jabatn yang dipertanggungjawabkan bagi meneliti perkara berkaitan PA.

Dari teks beliau,saya yakin dan percaya beliau nampak peranan dan kepentingan PA sebagai pendokong GOV.

Masyarakat lebih terjerumus dan percaya akan caka-cakap mahupun kata-kata yang terbit dari mulut PA.PA sebagai jambatan perantara yang menghubungkan rakyat dan juga GOV.Makanya jika berlaku keterpesongan dalam penyampaian PA maka rakyat akan brpaling.Begitu juga seandainya PA berpaling,apetah lagi rakyat?
Nyata sekali 1 langkah drastik telah diambil oleh GOV.Beliau sedar akan kekuatan yang ada pada PA.Kesan pengaruh PA kepada rakyat.
Saya mencadangkan agar kenaikan/pelarasan gaji penjawat awam dibuat dengan kaedah berikut:1)cara percentage yang dilakukan oleh Paklah dahulu
2)kenaikan seragam-makna kata kalo yang bawah naik rm500 so yang atas juga begitu.
Jika kaedah percentage seragam berdasarkan basic gaji,maka akan timbullah kembali jurang perbezaan gaji yang tinggi diantara yang bawah dan yang atas.Dimana secara tak langsung kerajaan akan merungut bahawa bajet yang dikeluarkan terlalu tinggi.lebihan gaji PA diatas boleh diagihkan secara saksama melaui pembayaran BONUS.Jika plus-minors pun anggaranya GOV akan berasa puas hati kerana dapat menganugerahkan pelarasan gaji dan bonus serentak.Selain takkan ade sape yang mampu pertikaikan waima PA yang berada diatas juga.Ini kerana dengan kenaikan seragam sebegini PA yang bawah tetap takkan dapat melepasi standard gaji PA diatas juga pergerakkan gaji yang sama bezanya terdapat anjakan rm500 utk setiap gred.
Saya yakin dan percaya 1 keputusan bijak dan cermat dapat diambil.juga percaya PM nampak akan segala permasalahan berkaitan ini.

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah..

Baru kini saya sedar sebenarnya PM kita nampak dan perihatin.Cumanya jika terjadi adelah disebabkan beliau terlepas pandang dan akibat KEGAGALAN sesetengah jabatn yang dipertanggungjawabkan bagi meneliti perkara berkaitan PA.

Dari teks beliau,saya yakin dan percaya beliau nampak peranan dan kepentingan PA sebagai pendokong GOV.

Masyarakat lebih terjerumus dan percaya akan caka-cakap mahupun kata-kata yang terbit dari mulut PA.PA sebagai jambatan perantara yang menghubungkan rakyat dan juga GOV.Makanya jika berlaku keterpesongan dalam penyampaian PA maka rakyat akan brpaling.Begitu juga seandainya PA berpaling,apetah lagi rakyat?
Nyata sekali 1 langkah drastik telah diambil oleh GOV.Beliau sedar akan kekuatan yang ada pada PA.Kesan pengaruh PA kepada rakyat.
Saya mencadangkan agar kenaikan/pelarasan gaji penjawat awam dibuat dengan kaedah berikut:1)cara percentage yang dilakukan oleh Paklah dahulu
2)kenaikan seragam-makna kata kalo yang bawah naik rm500 so yang atas juga begitu.
Jika kaedah percentage seragam berdasarkan basic gaji,maka akan timbullah kembali jurang perbezaan gaji yang tinggi diantara yang bawah dan yang atas.Dimana secara tak langsung kerajaan akan merungut bahawa bajet yang dikeluarkan terlalu tinggi.lebihan gaji PA diatas boleh diagihkan secara saksama melaui pembayaran BONUS.Jika plus-minors pun anggaranya GOV akan berasa puas hati kerana dapat menganugerahkan pelarasan gaji dan bonus serentak.Selain takkan ade sape yang mampu pertikaikan waima PA yang berada diatas juga.Ini kerana dengan kenaikan seragam sebegini PA yang bawah tetap takkan dapat melepasi standard gaji PA diatas juga pergerakkan gaji yang sama bezanya terdapat anjakan rm500 utk setiap gred.
Saya yakin dan percaya 1 keputusan bijak dan cermat dapat diambil.juga percaya PM nampak akan segala permasalahan berkaitan ini.

brojohnpro berkata...

nyiru tapak tangan, guni kami dah lama standby... Semoga tuan dipermudahkan segala urusan.

Tanpa Nama berkata...

jika ingin diberikan pelarasan berdasarka percentage,saya cadangkan agar dibahagikan kepada 2 bahagian:
1)percentage untuk PnP
2)percentage utk sokongan

kadar perbezaan percentage hendaklah dibuat berdasarkan perbezaan gaji 41/43 dan 27/29.ini kerana kedua-dua gred tersebut adelah dalam gred lantikan baru.Jika paling tinggi dalm sokongan ialah 32/36/38 gred tersebut adalah gred kanan dan pengalamn kerja dah terlalu lama jika nak dibandingkan dengan 41/43.maka dari situ dapatlah kita anggarkan jumlah percentage yang terbaik utk kedua-dua kumpulan tersebut.

Tanpa Nama berkata...

Jangan berharap sangat...
Nanti dah umum baru kita tau langit tinggi ke rendah...

Takut kecewa tak sudah.

Tanpa Nama berkata...

naik gaji

Tanpa Nama berkata...

Nak gaji juga....

Tanpa Nama berkata...

naikkan lah gaji..bonus sekali ja dapat..yg perit ni tiap2 bulan..nk sara keluarga..x pikir ke semua tu..yg susah bertambah susah..

Puteri Salju berkata...

Alhamdulillah...

kedua-duanya pun bagus... tapi jika perlu buat pilihan biar la gaji dinaikkan atas sebab kenaikan harga barang pada masa sekarang ni... nak makan sekarang ni pun kene berjimat... duk kat bandar atau pedalaman sama jer kos sara hidup... maybe kat bandar makan murah tp duit byk abis pada tol & pengangkutan... di pedalaman pula harga makanan mahal atas alasan peniaga disebabkan oleh kos minyak... elaun perumahan pun diharap dpt dinaikkan atas sebab sewa rumah sekarang pun dah mahal...

Jika hendak diberikan bonus.. saya sokong seperti mana Tanpa Nama berkata.. bagi la sama rata tanpa mengira pangkat sebabnya... kami yg miskin ni dpt bonus sikit jer... yg berpangkat besar tu lagi byk ler duitnyer...

Seperti yg dikatakan 20 tahun dah lama menunggu...Utamakan kenaikan pangkat atau Gred kepada mereka yang telah bekerja selama 15tahun or 20tahun... Biasanya orang lama2 ni dah lebih berpengalaman dalam menjalankan tugas... Bukan tak boleh ambil fresh graduate.. tp biar la mereka terlebih dahulu mencari pengalaman dari bawah..

Bak kata pepatah Rakyat DIDAHULUKAN.... pencapaian diutamakan..

Kalo rakyat x didahulukan.. mcm mana pencapaian nak tercapai... tul x?

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik 40%, 17-26 30%, 27-40 25%, 41 ke atas 15%..

Jika percentage diatas diambil kira,maka ade dengan lebih eloknya gred 1-16 pergi buat keje 27-38..sudu melebihi kuah pulak..kiralah dulu berapa beza kenaikan tu jangan nak men naik jer..1 sampai 54 bagi kenaikan seraga rm500.00 dah tentu fair n square.takkan ko pikir 1-16 ko nak dapat banyak.walhal gaji basicpun bukan jauh beza.yang jauh beza PnP dgn sokongan 40.bukan sokongan sesama sokongan yang beza jauh.Xpercaya kokira gaji sokongan 1-16 basic 1.2k dgn kadar 40% dan gaji 27 yang basic 1.5 dgn 25%..berapa beza naiknya??cakap pikir tekak sendirijer..
jangan kata orang jadi"lebih sudu dari kuah"pulak...pikir r ckitt

Tanpa Nama berkata...

jika confirm bagi 1.5 bonus bulanan dan pelarasan gaji,Confirm juga BN menang tanpa digugat cuma hanya mampu dicabarjer..

Tanpa Nama berkata...

Amacam stuju bro?
gred 1 - 30 dapat 35%,
gred 31 - 43 dapat 25%
gred 44 - 54 dapat 10%

aku dah antar cdgn ni ke Tan Sri KPPA. Harap dia stuju. ,Ok. Tq.

Tanpa Nama berkata...

xnak harap sangat..nanti kecewa... kalau boleh naikkanlah gaji kami... kami ni staff sokongan....gaji ciput je...sy tengok kebanyakkan bonus ke,ape ke....lebih kpd kump profesional...sian kami....

Tanpa Nama berkata...

salam
kalau kerajaan kasi kedua-dua sekali alangkah bagus nye tu.jika benar laksanakanlah.moga bajet 2012 ni bakal memberi sinar baru kepada kakitangan awam.kasi naikkan elaun sama.khususnya elaun kakitangan gred b,c,d dan kebawah.gred A tak usahlah kerana mereka dh tinggi elaun dan gaji nya.elaun rumah saja dah RM700-RM900 berbanding contoh kakitangan b,c,d dan kebawah yang mana kurang dari RM200.so ini kerajaan kena kaji bagi membasmi pendapatan bawah kemiskinan.sama saja penggunaan tak kira luar atau di bandar.kalau minyak harga RM1.90 seliter di luar bandar pun sama harganya RM1.90 seliter.gula di bandar RM2.50 contohnya di luar bandar pun sama harga gula nya RM2.50 juga.sama-sama membeli dan sama-sama menggunakannya.jadi biar kenaikan taraf sama sahaja.contohnya elaun cola.biar sama rata.

Tanpa Nama berkata...

Amacam stuju bro?
gred 1 - 30 dapat 35%,
gred 31 - 43 dapat 25%
gred 44 - 54 dapat 10%

aku dah antar cdgn ni ke Tan Sri KPPA. Harap dia stuju. ,Ok. Tq.

>>rasa2nya SETUJU dah..tapi klo bley jangan kusutkan PM,buat duah kumpulan je dah..PnP n sokongan..cukuplahhhh.ok Good2

Tanpa Nama berkata...

pertama sekali saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada YAB Perdana Menteri Datuk Najib, kerana sudi untuk mempetimbangkan untuk memberi kenaikan gaji atau pun bonus yang lumayan. Bagi pendapat saya adalah lebih baik YAB memberi kenaikan gaji kepada penjawatan awam daripada bonus, kerana jika bonus yang lumayan diberikan ianya akan dihabiskan dalam tempoh yang singkat. sekiranya diberi kenaikan gaji ianya akan berguna kepada kami untuk menampung kehidupan yang mendatang. oleh itu saya berharap YAB akan mempertimbangkan untuk memberi kenaikan gaji kepada pepejawat, kerana berita itulah yang dinanti-nantikan oleh kami selama ini sejak dari tahun 2007.

Tanpa Nama berkata...

mimpi la korang

Tanpa Nama berkata...

gaji lebih afdal daripada bonus..bonus untung bg jwatan yg tinggi jer..kami berjwatan bias2 xda dpt bnyak pon...sob..sob..sob..

Tanpa Nama berkata...

naik gaji

Tanpa Nama berkata...

Naik Gaji.... kalau BONUS kesian kat gaji yang kecik cam kami... bonus tu kejap je habis dengan kenaikan barang² sekarang.. LAGI BAIK kalau naik gaji.. sekurang² ada pendapatan lebihan setiap bulan....

Tanpa Nama berkata...

Dulu pun golongan sokongan dah dapat naik banyak.... naik lagi kali ni memang lah LEBIH SUDU DARI KUAH.... agak-agaklah sikit, bukan sikit2 usaha kami je nak sampai ke tahap professional ni, kalau gaji dah lebih kurang gaji kump.sokongan baik kami tak payah naik terus...

Tanpa Nama berkata...

Klu ikutkan komen dari kump sokongan kat blog ni, kump pnp xyah dibayar gaji lagi bagus..xpayah ada kenaikan,bonus..

COME ON LAAA..fikir matang skit..diorang pun manusia jg..ada tgjwb..jgn fikir perut sdiri ja..

lagi satu, jgn dok mgharap sangat la..berita ni dari tahun lepas lagi..lagi pun laporan brita ni dari Malaysia Insider..bkn UM/BH..cer pikior sikit

Tanpa Nama berkata...

di harap dapt kenaikan gaji disebabkan kos sara hidup yang tinggi sekarang,,,gaji tidak mencukupi...atleast naikkan elaun perumahan daripada 180 ke 350-400 kos sekarang dah takde lagi sewa rumh 180 smuanya 400-500..

Tanpa Nama berkata...

Entahnya... baca pun buat sakit hati je.....

Tanpa Nama berkata...

Naik gaji la tp biarlah plg tidak 20%..
Bonus terpulang....
Pepun kami mengharap pada bajet 2012 nih...

Tanpa Nama berkata...

tapi 1 yg harus kita ingat dan sedar,bahawa kerajaan tidak pernah mengamalkan pemberian cara gift only..sejak saya mngenali erti pembentangan bajetni,ade maksud tersirat dan tersurat tentang gift n take.Sebenarnya tiada istilah kenaikkan ataupun perubahan apetah lagi yang dinamakan peningkatan taraf hidup dalam sesebuah masyarakat/keluarga.
Lihatlah dengan tax yang menyeluruh dikenakan..
etc:Atsro,menteri yang bertanggungjawab seakan2 lost power.Jaminan kerajaan tapi apa yang say lihat astro sewenaNG2nya menaikan tarif disamping syafiaat tax yg kerajaan dapat.Kenapa boleh jadi begini?Adekah mata menteri tersebut telah dikaburkan dengan wang??Sebelum beriya2 mengatakan astro akan disaman dan sebagainya,tapi apa yg sy lihat astro seakan2 mencabar kewibawaan menteri tersebut dengan pejamkan mata dan pekakkan telinga menaikkan tarif tersebut.Dimana silapnya?jangan besok bila diajukan oleh pemberita cuba menidakkan dan mengatakan stetment BODOH pulak yang dikeluarkan.Fikir2kanlah..Masyarakat kita kaya dengan budi-pekerti dan berhemah tapi jangan pula kerajaan sendiri yang tanpa sedar mahupun tak,meracuni ati rakyat melakukan perkara sebaliknya..

Tanpa Nama berkata...

Gaji naik ok syukur... tp boleh dpt ker?? lg ok kite minta juga tutut pengurangan faedah pinjaman perumahan kerajaan kerana sekarang lebih tinggi darp pinjaman bank. terdapat bank tertentu hanya mengenakan BLR-1.7 sehingga BLR-2.3 peratus sahaja.Jiran sebelah rumah aku ambil pinjaman bank lebih rendah bayaran bulananya sebyk 200++, klu kadar faedah pinjaman kerajaan dapat dikurangkan, kat situ dapat la save bujet sikit.

Tanpa Nama berkata...

dapat 2 2 baik... tapi kalau takp dapat naik gaji pun ok.. sekarang ni kos sara hdup dah naik...barang naik menggila.. du RM50.00 dah macm RM5.00
apa pun thakns dato sri..

Tanpa Nama berkata...

kaji dan pantau la dulu PA sume wahai dato' seri..ade sesetengah tu keje malas,cuti je manjang..nampak muke pun kejap je..tapi time mintak naik gaji die yang lebih2 plak..apehal..??

Tanpa Nama berkata...

Tak payah atau2..sebab jika diberi kedua2nya tetap akan pulang kepada kerajaan jugak.percayalah suku tahun pertama akan dapat balik duet yang diberitu.Ekonomi juga akan bertambah rancak.Kompeni2 iks pula akan tumbuh banyak bak cendawan.Ini bukan sebagai saguhati kepada PA semata2 tp kepada rakyat khususnya.

Tanpa Nama berkata...

harap-harap bukan janji manis je. biasalah mainan politik. kalau benar lah ambik berat ngan kita ni bagus lah.. jangan janji kosong je. KITA TUNGGU DAN LIHAT!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

kenaikan gaji lebih baik bg PA.Bonus kalau nk bg ok jugak tp perlu diberi secara adil spt tahun 2007.samarata rm1000 smua x kira pangkat,yg pencen bg rm500.ini tidak yg berkhidmat 1-7 tahun@gaji pokok bawah rm1000 dapat rm500 sama banyak dgn org pencen.Yg dapat banyak Bonus ari tu adalah org yg bergaji besar sedangkan mereka dah selesa dgn khidupan mereka,gaji besar,umah besar,ada yg ada driver,elaun2 keraian.Jadi jadi sistem kapitalis YG KAYA BERTAMBAH KAYA,YG SUSAH BERTAMBAH SUSAH.Tp kita PA sbg rakyat boleh melakukan jika kita x dpt apa yg kita nak.Dah x lama dah nak PRU13.

Tanpa Nama berkata...

DATO' SRI TAKKAN NAIK GAJI PA. TENGOKLAH...

Tanpa Nama berkata...

yangni takde istilah sape tamak dia RUGI..kami nak bonus lumayan dan kenaikan gaji paling lekehpun rm600-700 sebulan!!!

Tanpa Nama berkata...

mimpi la korang

Tanpa Nama berkata...

JANGAN HARAP...DULU PSIDEN CUEPEC BERANI BUAT ANCAMAN MOGOKLAH/BERDEMONSTRASILAH.. SEKARANG KERBAU DAH DI CUCUK HIDUNG... DAH SAMA HALUAN...

Tanpa Nama berkata...

Harap Y.A.B Perdana Menteri meluluskan pelarasan gaji, kenaikan Imbuhan Tetap Perumahan dan COLA untuk kami.. Didoakan smoga Y.A.B akan beroleh kemenangan dalam PRU 13 nanti.. Insya Allah,,

Tanpa Nama berkata...

PM janganlupa naik ELAUN WILAYAH bagi PA yg berada di Sarawak dan Sabah.

Tanpa Nama berkata...

tak adenye naik gaji.. tak payah lah dok salah2 kan sama2 kita PA.. yg tu tak leh lebih yg ni dapat lebih..yg jusa takyah naik gaji ape ni.. bergabung la kita semua PA demi penyelarasan gaji ni.. jgn dok bertikam lidah sesama sendiri ni najip baru dok cadang ... esok2 dah menang lupa lagi.. sama la bergabung sebulat suara demi membela nasip PA ni..

Anak Tiri berkata...

ape-ape pun terima kasih bebanyak pd PM 1MALAYSIA kite ni kerana faham masalah PA seluruhnya.

fikir la......

Pelarasan gaji: kepada kump. Profesional masih lg tangga gaji melebihi dr kump. sokongan (jd jgn takut kata gaji kump. sokongan nanti sama dgn kump. korang......yg selaraskan tu kan kump profesional...x kan diorang nk buat gaji kami sama dgn korang...)mustahil perkara ni akan berlaku....

Bonus:
Masih lg berpihak kpd kump. profesional seperti tahun ini...yg untung korang jg.

Barang barang:
x pernah turun... asyik naik jer harganya(turun nyer masa dari lori ke kedai, turun barang)
cnth minyak RON97....kump. sokongan beli RM1.90 seliter......klu kump. profesional beli lg mahal ker?????

so moral nye.....naik ker x naik sama je x payah nk kata mengata....yg rugi kump. sokongan jg...yang untung kump. PROFESIONAL....... fikir-fikir kan la dan renung-renungkan la......

Tanpa Nama berkata...

PM tak perlu bagi bonus pada PA tahun ni. Cuma bagi penyelarasan gaji PA back dated Januari 2011. Dengan cara ni gaji pun naik, bonus pun dapat! Hehehe back dated Januari 2011. Dengan cara ni gaji pun naik, bonus pun dapat! Hehehe

Tanpa Nama berkata...

Anak tiri;

itu sebab digalakkan kumpulan sokongan meningkatkan kemahiran dengan cara berkrusus atau belajar lagi supaya berada pada kedudukan profesional.
Apa pun; aku sudah muak...aku nak pangkah PKR pilihanraya ni.

Tanpa Nama berkata...

Kenapa staf projek tidak diserap ke dalam jawatan tetap padahal berkhimat lebih 10 tahun. Kenapa nasib staf kontrak tak diperdulikan padal mereka pun menabur khidmat dalan sektor awam untuk kemajuan negara.

Tanpa Nama berkata...

Dah lama dah keadilan x ditegakkan untuk ELAUN TETAP PERUMAHAN bagi PA bukan POLIS/TENTERA.
Cth. N17 dpt RM180 tp
Polis/Tentera dpt RM250
Sepatutnya diselaraskan sejak dulu lagi kerana rumah jika hendak disewa,tuan umah tetap letakkan kadar sewa mengikut harga pasaran tanpa mengira status polis/tentera atau awam.Cuepacs tolonglah bantu kami.Dah lama dah...

Tanpa Nama berkata...

naik gaji

Tanpa Nama berkata...

saya cadangkan agar kerajaan buka lg jawatan untuk sektor awam. tu baru betul tolong rakyat. yg dok wat naik gaji tu wat pa?? baik gunakan wang yg lebih tu byr gaji utk jawatan baru. bak kata pepatah "sharing is caring". skrg baru 1.5 juta PA je. bukak lg 500 000 jawatan bg cukup 2 juta PA. ramai lagi rakyat yg tak dapat kerja walaupon dah abis belajar. lgpon ramai PA2 yg mengeluh kerja byk. dengan pertambahan PA harap dapat meringankan kerja PA2 yg ada.

Tanpa Nama berkata...

cadangan di tutup..

Tanpa Nama berkata...

Tak dapat punya...dengar nak kecilkan lagi penjawat awam adalah..

Mana2 jabatan yang jawatannya ada tapi tidak diisi tak lama lagi akan terus dihapuskan..

Tanpa Nama berkata...

Y.A.B PM, jika tujuan utk mengkaji bagi membantu kakitangan awam menangani kenaikan kos sara hidup,maka jawapannya adalah memberi pelarasan gaji atau kenaikan gaji kepada mereka sebab jika memberi bonus pada bln Disember nanti hanya membantu utk persekolahan anak2 penjawat awam sahaja tetapi bln Jan sehingga Disember 2012 para penjawat awam tetap akan menghadapi kekangan kewangan kerana masih gaji yg sama dan jika kenaikan gaji tahunan pun kalau gred 17 tu x sampai RM50 pun.Jadi Fikirlah Sendiri.SO,NAIKKANLAH GAJI PENJAWAT AWAM ADALAH JAWAPANNYA.Kalau boleh dapat back dated Januari 2011.POLIS boleh dapat.Moral kpd PA jgnlah membuat Loan@OVERLAP lagi smpai 60%drp gaji anda nanti jika gaji dinaikkan.TQ PM

Tanpa Nama berkata...

selaraskan semua gaji PA.. tiada beza antara kumpulan sokongan dgn pro.. baru adil.. baru boleh kurangkan pengambilan rasuah dikalangan PA... Punca pengambilan rasuah adalah dari kos hidup yg lebih tinggi dari pendapatan ...

Tanpa Nama berkata...

Naik Gaji ler...bonuspun ok jugek kalu ader..pa salahnyerrrr. Elaun BITK (Tugas Kewangan) untuk PT Gred N17 pun perlu kaji, RM 40.00 sebulan sudah tak sesuwei sangat di zaman ni.tq

Tanpa Nama berkata...

we all nak naik gaji......

anak tiri berkata...

Jika najib bagi, selamat kereta dan rumah aku. Jika tidak..

terpaksa kena lelong hujung tahun ni.

Tanpa Nama berkata...

ami pa di seluruh malaysia mahu kenaikan gaji.tidak kira dibandar atau di luar bandar kena naik gaji lumayan.

Tanpa Nama berkata...

tak paya lah bonus..... laksanakan pelarasan gaji.....

Tanpa Nama berkata...

Nak gaji jugak..... bonus dah dapat kami nak pelarasan gaji juga....

Tanpa Nama berkata...

Tuan Presiden Cuepacs,
Ada lagi ka umah sewa RM180 sebulan???Jgn lupa memperjuangkan kenaikan Imbuhan Tetap Perumahan kepada kadar yg rasional, selaras dgn program transformasi kerajaan ke arah negara berpendapatan tinggi.Sebagai contoh Umah flat yg berhampiran tempat pembuangan sampah tmn equin,seri kembangan tu pun sewanya RM350 sebulan,dah tu bau busuk sampah pulak tu pada tahun 2006.Fikirkan Sejenak.

Tanpa Nama berkata...

Bayaran Insentif Tugas Kewangan (BITK) sekarang RM40 sebulan,lama-lama botak la kepala para penjawat awam yg membuat kerja kewangan dan jaga kaunter bayaran.Naikkan sikit kepada kadar yg munasabah.TQ

Myvitrd berkata...

Sama-sama nantikan 7/10/2011 nanti. apa PM kata

Tanpa Nama berkata...

Naik Gaji....

Tanpa Nama berkata...

kalau bonus setakat sebulan setengah tak payah lah.. nek gaji yg kami mahu..!

d0d0l berkata...

gaji & bonus 2 perkara yang berbeza kerana gaji diberi setiap bulan manakala bonus diberi setahun sekali bergantung kepada keadaan. sepatutnya tidak patut diberi pilihan sama ada gaji atau bonus. adakah selepas kenaikan gaji, bermakna selepas ini tiada lagi bonus? adakah bila diberi bonus selepas ini, tiada lagi kenaikan gaji? sebab itu tidak wajar diwujudkan 'pilihan'. selepas 5 tahun, sudah masanya kerajaan mengkaji kenaikan gaji selaras dengan peningkatan ekonomi sekarang. manakala bonus terpulang kepada kemampuan kerajaan. kalau ada, bagi lebih. kalau tiada, bagi sikit. lagi pun bukan duit siapa pun. duit rakyat juga. rakyat dah bayar macam² cukai. nak makan kena cukai, nak jalan kena cukai, nak tengok tv (astro) pun kena cukai. akan datang nak sms pun kena cukai. gaji/pendapatan rakyat semuanya dihabiskan untuk membayar cukai dan juga 'bunga' bank/pinjaman. soalan rakyat kepada kerajaan, "antara makanan dan minuman, apa yang anda mahukan? mengapa?"

lututsiku awam berkata...

tak payah naik gaji. naik elaun je sudah. negara eropah dah nak bankrup, malaysia pulak nak tunjuk gah. silap-silap ada yang kene VSS. mana mau hidup kawan???.. fikir-fikir

Tanpa Nama berkata...

kesian kat anak tiri,

Tapi kenapa sampai begitu jadinya?

Adakah perbelanjaan anda melebihi pendapatan?

Jika pelarasan gaji ni berlaku, sila lah berhemah berbelanja.

Ukur baju di badan sendiri.

p/s : nasihat untuk diri sendiri juga

Putih berkata...

Itu bukan solusinya Pak Najib. Kok yang menganggur dan kerjain kontrak masih ramei ya? Bela semua dong kalo mau menang election. Hehe.

Tanpa Nama berkata...

untuk tidak mengecewakan semua..
sy umum kan kenaikan gaji rm50 setiap sorang..xlebih..xkurang..

klu byk2 nti bajet negara bole defesit..nti xcukup plak duit rosalmah nak gi shopping kat oversea..

mesej dr abg JIB..

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan harus peka dengan masaalah rakyat sekarang yang perlukan kenaikan gaji sebaa kenaikan kos harga barang naik bukan macam bonus sekali kala.Bonus tidak diperlukan sangat sebab ia dibagi sekali saja.Di sarawak kos hidup semakin tinggi dan terutama bandar besar seperti kuching,miri,sibu.CM kami mana nak tolong...Harap PM tunaikan janji untuk membantu golongan PA yang ratanya berpendapatan rendah..

Tanpa Nama berkata...

naik gaji bgus lagi daripada bonus,bonus dh dpt dan kalau bonus itu tidak kekal lama,tetapi jika kenaikan gaji dibuat,atau pelarasan gaji,itu akan membantu rakyat lebh dr bonus.renung2kn..sudah lama tidak naik gaji,so,tindakan pelarasan gaji haruslah dilaksanakn,bonus itu bukan kekal,lama2 pun hbs juga...so,saya sokong penuh dgn rakan lain bahawa gaji harus dinaikkan

Tanpa Nama berkata...

PM Datuk Seri...tolong lah kami PA semua naikkan gaji kami ikut gred seperti;
1. Gred 1-16 = 35%
2. Gred 17-26 = 30%
3. Gred 27-40 = 25%
4. Gred 41-54 = 15%

Sila pertimbangkan pelarasan di atas PM...Sekian, Terima Kasih.

Tanpa Nama berkata...

pelarasan gaji lebih long term. satu lagi perkara yang perlu dikaji ialah urusan kenaikan pangkat. Pendekkan tempoh untuk kenaikan pangkat. Takkan nak tunggu 10 tahun baru nak naikkan pangkat? Itu pun kena berdepan dengan pelbagai kerenah birokrasi. elaun rumah sudah tidak relevan dengan kadar sewa rumah yang rata2 lebih drpd rm 400 sebulan. Nak beli rumah pun susah sebab harga rumah yang mahal dan tidak di kawal. Semoga pelarasan gaji ini menjadi kenyataan bukan janji kosong. Buktikan slogan 'rakyat didahulukan' direalisasikan bukan sekadar hanya nak menambah slogan-slogan untuk suka2 sahaja.

Tanpa Nama berkata...

Pelarasan gaji pada tahun 2007 banyak kelemahannya ini disebabkan Cuepacs lebih mementingakan pekerja kumpulan sokongan. Pelarasan tahun 2007 tidak mengambilkira taraf pendidikan atau kelulusan PA keseluruhannya. PA berijazah ( Sarjana & Phd ) tidak diambilkira dalam kenaikan tersebut. Golongan terpelajar ni sepatutnya lebih tinggi gaji kerana golongan ini tidak ramai dalam perkhidmatan awam. Runggutan berlaku di kalangan Gred 41 ke atas sebab pelarasan 2007 tidak adil bagi mereka. Sekiranya tahun ini PM nak bagi pelarasan kena fikirkan juga kenaikan yg munasabah untuk golongan tersebut, kerana sayang sekiranya mereka semua tu berhijrah ke luar negara kerana untuk membangunkan negara perlu juga sumbangan modal insan yg berpendidikan tinggi.

Razak berkata...

PM pemimpin yg bijaksana harap dapat memberi pelarasan yg lebih baik dari Tun Pak Lah pada tahun 2007 seperti berikut;

Gred 1-16 = 35%
Gred 17-40 = 25%
Gred 41-54 = 15%

PM Datuk Seri sila beri kenaikan yg lebih besar dari jadual di atas dan bahagikan Gred 17-26 dengan gred 27-40 yg ada Diploma sebab kami ada Sijil saja dan gaji rendah dari mereka semua yg sepatutnya pada ketika itu dapat 30% bukan 25%.
PM sila kemaskini jadual Pak Lah yg salah tu...Sekian Terima Kasih...1 Malaysia sokong PM!

Tanpa Nama berkata...

PM, MINTA DUIT SAYA NAK KAUWIN...PM MINTA DUIT NAK BUAT RUMA BESAR...PM MINTA DUIT SAYA NAK BELI KERETA BESAR...PM MINTA DUIT SAYA NAK......!!! TERLUPA DAH KIRA BERAPA PM KASI UANG SAMA P.A?

Tanpa Nama berkata...

pelarasan gaji & bonus adlh 2 term yg berbeza.b0nus adlh gji bulan yg ke-13 & pelarasan gji pula mengikut ksesuaian ekonomi-najib Tpm 2oo7

Tanpa Nama berkata...

KAMI KUMP SOKONGAN MAHUKAN 'BARRIER' UNTUK NAIK KE KUMP P&P DIBUKA SELUAS2 NYA KPD PA YG DAH PEGANG JAWATAN KANAN MELEBIHI 5 TAHUN!!! NAIKKAN PANGKAT SECARA AUTOMATIK & HAPUSKAN EXAM KPSL YV TIDAK BERFAEDAH ITU...!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Kawan setuju statement di atas. Nak dapat 'kanan' 32/36 pun dh 10 tahun, ok laa kalau lepas 5 tahun terus dpt naik gred 41/42 terutama yg ada DIPLOMA. Nk samb degree pun nk buat apa... Sbb pengalaman on job dh 15 tahun tu yg paling penting! Kalau nk ikut kursus/latihan...setahun minimum 7 hari, kalau dh 15 tahun keja =7 x 15 = 105 hari kursus!!!

Mohon CUEPACS perjuangkan isu ini...HAPUSKAN KPSL. Katakan YA pada kenaikkan pangkat ikut kaedah ' time base'....

Tanpa Nama berkata...

kami sokong 100% kenyataan di atas.. kalau kerajaan tak nak buat time base gred 1-36.. kami time basekan kerajaan yg sedia ada.. ha..!!ha..!!

Tanpa Nama berkata...

naik gaji.. tak dapat bonus tak apalah,

Tanpa Nama berkata...

Setuju dgn kenaikan gaji.bg bonus lama mana blh tahan.abis bonus tu mula la dok tersengguk dgn gaji lama blk.kos sara hidup dh makin tinggi.nk mkn murtabak dkt pasar mlm pn 3 tahun lps rm1.70 tp skrg dh rm2.50

Tanpa Nama berkata...

seeloknya kenaikan gaji yg diharapkan selama ini.....syukur dengan tindakan dan perhatian pm selama ni..bonus diberi sengan sewajarnya....dan tuntutan atm tuk naik gaji juga didengari...mohon diluluskan.

Tanpa Nama berkata...

baik lagi janji dlm Buku Jingga PR...itupun kalau dapat memerintah...kie pi dsp datuk...janji jangan tak janji

Tanpa Nama berkata...

saya syorkan naik gaji disebabkan kenaikan kos sara hidup dan memenuhi keperluan yang asasi serta setimpal mengikut peredaran ekonomi semasa.

Tanpa Nama berkata...

bersyukurla apa yang dah ada. jangan meminta-minta. tak baik. kalau kerajaan rasa nak bagi...terima aje la dengan rasa syukur dgn rezeki dari Ilahi ni...alhamdulillah.

Tanpa Nama berkata...

nak naik gaji ke....nak beri bonus ke...saya PA tak kisah....lagi bertambah gaji...lagi byk kehendak. saya tak nak duit byk2, takut nanti tak bersukur.

Tanpa Nama berkata...

saya sokong dua pendapat di atas tu....tak pedulipun pasal bonus n pelarasan gaji. korang sibuk2 nak itu ini apahal ha....yang penting kita taat pada pemerintah.

Tanpa Nama berkata...

Saya bagi pihak pesara Telekom Malaysia yang menerima pencen bulanan dari RM RM700 ke bawah ingin tahu samaada CUEPACS atau Kerajaan ada menbuat apa-apa untuk menaikan kadar Pencen bulanan. Bayaran minima pencen sebanyak RM720 telah di bagi untuk pesara yang berkhidmat dengan kerajaan dari 25 tahun ke atas. Bukan pihak kami tidak mau berkhidmat dengan kerajaan selama itu tetapi oleh kerana penswastaan memaksa kami menyertai syarikat swasta. Patut kerajaan memberi pertingbangan tentang perkara ini. Bagaimana kami menbiayai sara hidup dengan pencen yang begitu rendah itu dengan harga komoditi yang tinggi itu. Sekain, terima kasih

Tanpa Nama berkata...

Sila buat pelarasan pencen bagi pesara-pesara yang menerima pencen di bawah RM700 tanpa mengira tahun khidmat dengan kerajaan. Penkhidmatan dengan kerajaan kurang oleh kerana penswastaan dan lain-lain bukan tak mau berkhidmat dengan kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

Macam mana hidup dengan pencen yang di bawah rm700

Tanpa Nama berkata...

Tak payah naik gaji... Omar ko suh kerajaan turunkan balik rege barang, rege minyak, rege tanah@rumah.. Biar semua rakyat merasa. Ko gaji besar bolehla main akur je apa najib cakap. Korang kehulu kehilir pakai bajet rasmi kerajaan. Nak makan pun gitu. Cam harem. Nilaikan balik pendapatan ngan kerja korang. Lebih patut ke x patut? Lebih pada keje ke gaji? Lebih kat halal ke haram? Tok sah cakap pasal kelayakan manusia kalo korang pun memandai-mandai melayakkan sesuatu yg x patut pd diri sendiri dan org tertentu sahaja.

Tanpa Nama berkata...

pesara telekom....dasar penswastaan tu pon korang ada untung per..bonus korang rasanya masa keje dulu x kurang dari 3 n 4 bulan..ko nyer claim lebih masa lagi besar aper..ko nyer elaun jauh beza dgn pesara kerajaan..tu la..dulu x mau beringat..yg pesara kerajaan nie masa keje dulu..bonus..paling besar 2 bulan..zaman mahathir..tu je skali rasanya dapat..nak lebih ko mintak kat telekom lerrrrr...

Tanpa Nama berkata...

Tak payah naik gaji... Omar ko suh kerajaan turunkan balik rege barang, rege minyak, rege tanah@rumah.. Biar semua rakyat merasa. Ko gaji besar bolehla main akur je apa najib cakap. Korang kehulu kehilir pakai bajet rasmi kerajaan. Nak makan pun gitu. Cam harem. Nilaikan balik pendapatan ngan kerja korang. Lebih patut ke x patut? Lebih pada keje ke gaji? Lebih kat halal ke haram? Tok sah cakap pasal kelayakan manusia kalo korang pun memandai-mandai melayakkan sesuatu yg x patut pd diri sendiri dan org tertentu sahaja.

" CELAKA PUNYE STATEMENT "

Tuan Haji Najib berkata...

Baru nak kaji je dah riuh satu negara....

Tanpa Nama berkata...

gred 1-16 tak perlu ada dah dlm pgambilan spa..setuju dgn cuepacs..kasi je starting n17 dlm pengambilan baru..pekerja n17 kasi naik level seterusnya mcm n22,,br sedap nak keje..yg gred 22 keatas biar di kekalkan..depa berhak coz taraf akademik tinggi,lulus exam n lama dlm pkhidmatan..jgn kacau rezeki org di atas tp tambahkan rezeki org yg dibawah..

Tanpa Nama berkata...

Bagaimana pesara yang menerima pencen dari rm600 ke bawah. Golongan ini paling susah ada pesara cuma menerima sebanyak rm90 sahaja. Ini semua olek kerana penswataan Telekom bukan kami tak mau kerja dalam perkhidmatan awam.

Tanpa Nama berkata...

kakitangan sokongan jgn busuk hati dengan guru..yg org nmpak guru kerja setengah hari..yang org x nampak?kerjanya x habis2 membawa ke rumah..kakitangan sokongan duk fotostat jer..ade plak tu lagaknya lebih besar dari guru kat sekolah..

Tanpa Nama berkata...

gaji naik...attitude kerja kakitangan awam...kena la jugak naik....ini tak....yang hakiki jadi part time..yang part time jadi hakiki.....u all kakitangan awam mesti faham statement saya kannnnnnnn

Tanpa Nama berkata...

tahniah bagi PA kenaikan gaji dan bonus akan di beri pada tahun 2020padan muka kau org.. Kah..!!kah..!!

rudy berkata...

nak kenaikan gaji~klau bonus ni skali jer~lgpun, sblum ni bonus bleh di byr tiap ujung thun...sjak kemelesetan ekonomi, kelibat bonus 1-2 bulan gaji takde dh~rasa nya kenaikan gaji lebih berbaloi dan sesuai dengan taraf hidup sekarang ni~

mai berkata...

Nk naik gaji pastikan pa terutama sokongan keje lebih baik jgn suka curi tulang, layan fb 24 jam kat Ofis lagak klh pegawai dll..Kerja lembab nk gaji pegawai! Klu x suka berenti. Ramai lg nk keje.!!

HK berkata...

gaji guru, tentera dan polis ni takyah di naikkan lah. time dorang naik kami penjawat awam lain tak naik pon. time kami naik dorang oun turut naik lagi. lemak lah macam nih. jangan pilih kasih antara penjawat-penjawat awam.

Tanpa Nama berkata...

Haha... ada tambahan comment dari webmaster "CELAKA PUNYE STATEMENT".. Awat tak pueh hati ke bro? HAHAHAHA....Kalo terasa tu betull statement aku tu...amekkao..

Tanpa Nama berkata...

Saya cadangkan kerajaan lakukan penstrukturan semula semua perjawatan awam yang ada . gubal je semua akta yang ada, offer VSS pada yang bermasalah & malas. buang duit rakyat je bayar gaji diorang ni. Naik gaji mau, kerja x mau. Setelah distruktur semula, baru la naikkan gaji kakitangan awam yang betul2 berhak.

Tanpa Nama berkata...

tlglaa nek gaji kami, kalo bonus yg ky b'tmbh kaya, yg krg kaya nie trs jer mcm nie..padehal sape yg b'tgks lms prh otak wat keje?kump sok gak, PnP wt aper?stkt sain n kibas je lbh..dhlaa kebykkn kump sok skrg ade pendidikn tggi eg degree n dip dsbnya..sumenye mengntgkn krjn dr segi cr kerja n pemkrn diorg, padehal yg kmi dpt xsetimpl lgsg dgn kelykkn kmi..PnP bru msok bkn taw ape, stkt b'lgk je lebih..tiap bln sdap dpt gji byk..kmi nie..???no choice..dh ssh nk cr keje..stkt ni b'syukur dgn apa yg ada.....

Tanpa Nama berkata...

ketawa terbahak-bahak aku baca komen2 korang dari atas sampailah kebawah nie. siap bergaduh2 macamlah kompen gomen nak bagi bonus/kenaikan gaji. ada yang siap berterima kasih dan ada yang siap bagi cadangan. korangan ingat pm korang tu ade duit ker. nak bagi bini dia pun tak cukup duit berbillion billion tue...tunggu je la kejutan besar dalam bajet ni...aku kerja di kem kew aku tau apa kejutan tue....pasti terduduk semua....hahaha...syok sendiri

Tanpa Nama berkata...

Terduduk benda???!!!
melompong semua, PM pun orang ada akal ... dia tahu kesusahan PA.

Baik kamu jangan fitnah, dosa tau ....

Tanpa Nama berkata...

bila nak mintak bonus dan kenaikan gaji je mesti ada ayat..

"kami kump sokongan xmampu..gaji rendah dari pnp.."..

padahal gaji gred 32 lg tinggi dari gred 41..kalo gred 38 lagi tinggi dari gred 44..kepada PA yg ckp gaji sokongan lg rendah tu..sila letak gred sama..sbb tak semua sokongan gaji rendah..dan kalo ada masa tu..pergi la tengok website JPA..check tangga gaji..

tq

mai berkata...

Kenaikan gaji adlh susulan produktiviti yg tinggi. Klu naik gaji sama naik dgn indeks harga pengguna pun no point. Perstrukturn semula mmg bagus supaya jawatan2 tidak produktif diberi retrenchment spy pblnjn mngurus kerajaan dpt dikurgkn. Perlu ke staf yg masuk keje lmbat blik cepat, lpas punch card hilang x kmana, buat keje xde kikhlasan, berkira dll. Tp yg x peliknya dorg2 ni la yg bising nk gaji naik tp produktiviti zero. Gji bukn x ckup tp klu bblnja x ikut kmmpuan mmg x ckup. Klu ada ati nk jinjing coach or Gucci keje la sungguh2 klu x memadai FTimber or hbag cap Ayam sesuai dgn kmmpuan yg x brp nk tinggi. X gitu? Hihi.. Bersyukurlh dgn apa yg diterima klu kje ikhlas org x bg Allah pasti beri...

Tanpa Nama berkata...

apa hal kecoh-kecoh nie.. aku staf bank rakyat tak kecoh pun.. gaji boleh tahan, pangkat cepat naik, skg aku pakai kereta toyota wish 2.0, rumah banglo, isteri cun umur 24 tahun, aku umur 39 tahun.. yg penting akhir tahun nie, bonus 6-7 bulan aku dpt.. yahoo..!!

mai berkata...

Mmg untung keje bank..gaji pun besar. Rumah besar kete besar. Pinjam ngn bnk 100000 byr blik 200000...bank diutamakn rakyat dikenakan riba tinggi. Klu bukn pa yg buat loan x hingat uol staf bnk boleh bonus 10 bulan ke?? Doakn je la pa naik gaji so boleh overlap nnti uol staf bnk dpt 100 bulan bonus plk..yahooooooooo!!

mai berkata...

Gaji naik IHP mantain baru upah benar PA naik klu x masuk angin kluar asap...

Tanpa Nama berkata...

bila nak mintak bonus dan kenaikan gaji je mesti ada ayat..

"kami kump sokongan xmampu..gaji rendah dari pnp.."..

padahal gaji gred 32 lg tinggi dari gred 41..kalo gred 38 lagi tinggi dari gred 44..kepada PA yg ckp gaji sokongan lg rendah tu..sila letak gred sama..sbb tak semua sokongan gaji rendah..dan kalo ada masa tu..pergi la tengok website JPA..check tangga gaji..

>>>PnP mana yg BODOH KAYUnir??
Ko bandingkan gaji org berpengalaman ke/kanan ker???kenapa ko Tak bandingkanjer dengan 44/48/52/54??apalah punya bodoh PnP kayuni..
kalo ko nak bandingkan,bandingkanlah 27/29 dengan 41/43..sebab kedua-dua gredni gred lantikkan awal..jangan ko bandingkan gred kanan dengan gred lantikkan awal pulak!!BANGANG punya PnP..baik ko bandingkan 32/36 dengan 52/54 jer..BODOH..ko tak deserve duduk kat PnP tue..sah2 masuk gov pakai kabel/wireless pakcik koni...

zol kada berkata...

kerajaan sudah sampai masa mekaji gered pemandu kenderan pada masa ini sudah tidak sepadang dgn tugas sekarang tanggungjawab yang ditangung sekarang amat berat

Tanpa Nama berkata...

saya cadangkan perlarasan gaji lebih baik. Dalam masa yang sama kerajaan juga diminta untuk memberi amaran kepada para peniaga supaya tidak menaikkan harga barang keperluan. Ini kerana jika harga barang naik tiada ertinya pelarasan gaji berkenaan kerana kapasiti pkemampuan pembelian barang keperlua tetap berada di tahap lama.

Tanpa Nama berkata...

kasi naik gaji dan bonus kira ok dah tu.kalau betul naik kami sokong 200% dan pangkah kerajaan pada PRU nanti.kalau tak ade tak ade lah pangkah.

Ain berkata...

Untuk bajet 2012 ini harap jangan dipinggirkan pegawai kontrak SPS di bawah Pakej Rangsangan Ekonomi. Bila nk diserap setelah berkhidmat selama 2 tahun? Sedangkan beban kerja sama dengan penjawat awam tetap malah lebih lagi tetapi tidak mendapat elaun-elaun yang sewajarnya, cuti bersalin, tiada caruman EPF dsb.

Tanpa Nama berkata...

sokong yg ini :

Amacam stuju bro?
gred 1 - 30 dapat 35%,
gred 31 - 43 dapat 25%
gred 44 - 54 dapat 10%

aku dah antar cdgn ni ke Tan Sri KPPA. Harap dia stuju. ,Ok. Tq.

Tanpa Nama berkata...

dan minta kerajaan kaji semula had umur pencen tetap.

kalau boleh pencen tetap umur 50 tahun sahaja.pencen pilihan 15 tahun berkhidmat.tak usah sampai 56 atau 58.rasanya dh lanjut sgt umur tu.kadang2 tu tak sempat nak bermain-main dengan cucu dah di jemput pulang ke hadrat ilahi.tak sempat nk rasa pencen.beri lah peluang kepada anak-anak bangsa yang baru-baru di luar sana berkhidmat pulak.masih banyak yang menganggur di luar sana.jadi anak bangsa akan bersilih ganti keluar dan masuk berkhidmat dengan kerajaan.ini satu inisiatif yang baik bagi mengurangkan pengangguran dan kelambakan graduate yang tak de kerja di luar sana.bila dah berumur ni kadang2 tu seperti pemandu,pembantu kesihatan, pembantu tadbir dan lain-lain jawatan yang memerlukan risiko tinggi sikit tak upaya dah nk berkhidmat.kalau pemandu sampai umur 56 atau 58 tahu pun risiko kesihatan pun bermula seperti mata pun dah kelabu.jadi itu semua kita patut ambil kira.jangan lah ambil kira sgt khidmat kakitangan kerana kita kuatir membayar pencen jika pencen awal.
rakyat akan menilai dari satu sudut pada kerajaan bahawa kerajaan bagus memberi peluang kepada org lain pula yg ingin bekhidmat.jadi pengangguran menjadi kurang berbanding negara lain.

Tanpa Nama berkata...

saya sokong had umur persaraan yg di catatkan oleh sdr di atas.

Tanpa Nama berkata...

bagi ain..baik kumpulan sokongan ni diberi kenaikan gaji 30% dan pengurusan x perposenal 20%..sesuai tak....alaaa PM bagi le naik gaji ain nak buat belanja tunang hujung tahun ni....kalau tak naik merajuk dan sedih le macam ni..eeeemmm

Tanpa Nama berkata...

teruk betul punya PA kerajaan.. kerja puluhan tahun, ada sampai 30 tahun kerja gaji masih bawah RM 2000.. betullah gaji sama dgn negara mundur.. aku berbelas tahun kerja kat syarikat GLC gaji aku dah RM7000.. pangkat senior executive.. rumah banglo, kereta honda civic 2.4, second car toyota altis.. aku kerja pakai peralatan ipad samsung galaxy, iphone4 jenama apple, masih bujang, adik aku seorang kat petronas dan seorang lagi kat bank rakyat.. bonus akhir tahun nie 5-6 bulan.. jejaklah RM12,000.. sorry la PA, anda semua ketinggalan zaman dari segi gaji dan gred serta pangkat..

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 251   Terbaru› Baru»