SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

27 September 2011

CUEPACS YAKIN 80 PERATUS TUNTUTAN DIPERTIMBANGKAN DALAM BAJET 2012

Bernama
27/9/2011



GEORGE TOWN, 27 Sept (Bernama) -- Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) yakin 80 peratus daripada empat tuntutan yang dikemukakan kepada kerajaan akan mendapat pertimbangan dalam pembentangan bajet 2012 pada 7 Okt ini.

Presidennya, Datuk Omar Osman berkata pihaknya telah memohon secara rasmi melalui surat kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada Jun lepas dan mengharapkan berita baik bakal diumumkan bagi menjaga kepentingan penjawat awam di negara ini.

"Ini adalah keputusan kongres berdasarkan kepada permintaan dari penjawat awam, saya harap ia dapat dipertimbangkan malah Skim Saraan Malaysia (SSM), dapat digubal semula untuk menjadi lebih baik dari segi penambahan gred, struktur gaji dan peningkatan peluang kerjaya bagi mencapai negara berpendapatan tinggi," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita pada Majlis Sambutan Hari Raya Aidilfitri anjuran Balai Bomba dan Penyelamat Bayan Baru bersama CUEPACS Pulau Pinang di sini, Selasa.

Tuntutan tersebut adalah semakan semula SSM, menaikkan umur persaraan daripada 58 tahun kepada 60 tahun, pemberian bonus dua bulan kepada penjawat awam dan pelaksanaan Program Bersepadu Pembangunan Kompetensi (PROSPEK) bagi menggantikan Penilaian Tahap Kecekapan (PTK).

Omar berkata Cuepacs juga yakin dengan keprihatinan Perdana Menteri dan kemampuan kerajaan dapat memenuhi tuntutan itu yang sememangnya diharap-harapkan oleh lebih 1.2 juta penjawat awam.

"Kesemua tuntutan itu tertakluk kepada kemampuan kerajaan dan tidak mustahil untuk ditunaikan kerana ada tuntutan yang tidak membabitkan kewangan," katanya.

Berkenaan tuntutan pemberian bonus dua bulan, katanya jika kerajaan berbuat demikan, ia akan mencipta sejarah baru dalam memenuhi permintaan penjawat awam.

"Diharap (bonus) dapat dipertimbangkan, kalau tidak dapat bonus dua bulan, sekurang-kurangnya (kerajaan) dapat memberi bonus sebulan atau sebulan setengah pun sudah dikira mencukupi," katanya.



-- BERNAMA

208 ulasan:

1 – 200 daripada 208   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

Bagus...jgn cakap jer...

Tanpa Nama berkata...

Jangan jadi angan2 Mak jenin sudah lah CUEPACS.

Tanpa Nama berkata...

Naik Gaji! Selaras Gaji! Selaras Gred!Selaras Elaun COLA dan Selaras Tempoh Naik Pangkat mcm Polis 5 tahun dah KUP.

Tanpa Nama berkata...

salam.. peningkatan peluang kerjaya PA 1.2 juta.. PA kumpulan sokongan yg memiliki ijazah dan master hendaklah di beri keutamaan meningkatkan kerjayanya setaraf dengan kelulusan serta pengalamannya ke jawatan yg setaraf dengannya, manakala PA kumpulan sokongan yg memiliki SPM,sijil dan diploma serta berpengalaman 5 tahun ke atas hendaklah membuat 1-2 tugasan bagi kenaikan pangkat dan grednya, di mana gred 17-40 hendaklah kenaikan pangkat dan grednya mengikut time base 5-7 tahun berkhidmat. cuba kita lihat kenaikat pangkat dan gred bagi kategori DG,N,M 41,44,48,52,54, jusa dan turus.. kenaikan pangkat dan gred mereka mengikut time base. adakah ini adil berbanding kenaikan pangkat dan gred kumpulan sokongan..!!

Tanpa Nama berkata...

hampes...pa kontrak makin banyak aderlah...sialan....

Tanpa Nama berkata...

kesian betul PA sokongan.. kerja puluhan tahun, ada sampai kerja 25 tahun kerja gaji masih bawah RM 2000.. betullah gaji mereka sama dgn negara mundur.. aku berbelas tahun kerja kat syarikat jepun, gaji aku dah RM7000.. pangkat senior executive..dapat jugalah beli rumah banglo, kereta honda civic 2.4, second car toyota altis.. sebelum bersara.. aku kerja pakai peralatan ipad samsung galaxy, iphone4 jenama apple(memudahkan kerja) bonus akhir tahun nie 5-6 bulan.. sorry to say PA, anda semua ketinggalan dari segi gaji,gred serta pangkat..

Tanpa Nama berkata...

iye ker?

Tanpa Nama berkata...

Kalu betullah ada kenaikan gaji, kali ni biarlah kenaikan yang adil dan saksama bagi semua PA tidak mengira pangkat :)

Tanpa Nama berkata...

umur pencen 60 thn x perlu kot ..bgi la generasi bru sama

Tanpa Nama berkata...

Kalau kerja swasta pastu gaji nak pencen RM7000 tu kira miskin jugak tu..

Mostly kalau executive nak pencen biasanya gaji more than RM 15K. Tapi tengok syarikat jugak la

Aku sokongan 1 yang nak pencen ni pun gaji dah lebih RM 7000 (campur elaun)

Pencen nanti income setiap bulan RM 3000. Simpanan ASB dah mencukupi. Ganjaran masa pencen tak kira lagi tu..


Alhamdulillah, aku pun dah sempat pergi haji.

Alhamdulillah, kos rawatan orang yang akan pencen cam aku hospital kerajaan dan tanggung.


Kalau aku meninggal pun, isteri dapat pencen aku.

Anak2 pun dah besar. Syukur dapat berkhidmat dalam perkhidmatan kerajaan.

Kerajaan nak bagi naik gaji, bagi la, nak bagi bonus, bagi la..terutama untuk sokongan kerana kos sara hidup memang dah meningkat dan ramai antara mereka dah ada pelajaran tinggi dan pengalaman kerja.

Tanpa Nama berkata...

aku mau PA kump sokongan gred 27-38 yg kerja lebih 10 tahun dapat dinaikkan secara AUTOMATIK ke gred 41 @ kump P&P !!!! Kenaikkan ikut time base...HAPUSKAN KPSL!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Sungguh ke ni pak Omar.. kami PA ni bosan sudah ni kalo asyik akur dengan kekangan kewangan kelak..

Tanpa Nama berkata...

10tahun??lamanya..beza mengaji diploma & degree setahunjer....STPM or yg naik KPSL taktau ler..

Tanpa Nama berkata...

J17 naik ke J27
J17 naik ke J27
J17 naik ke J27
J17 naik ke J27
J17 naik ke J27
J17 naik ke J27
J17 naik ke J27
J17 naik ke J27

Tanpa Nama berkata...

la naper mintak J17 ke J27?

J17 naik ke (J)usa A
J17 naik ke (J)usa A
J17 naik ke (J)usa A
J17 naik ke (J)usa A
J17 naik ke (J)usa A
J17 naik ke (J)usa A
J17 naik ke (J)usa A
J17 naik ke (J)usa A

Tanpa Nama berkata...

kalau bertegas,biarlah buat cara bertegas..kenapa perlu berlembut lg??bukan setahun,bukan juga 2 tahun..tp dah bertahun2 bersabar dan menanti harap dideoan TV tiap kali bajet dibentangkan..nak jadi pemimpin kenalah ade ketegasan.Jika tak mampu,bagi peluang kepada muka2 baru yang dah berkhidmat 7-10tahun keatas bagi menerajui pucuk pimpinan tertinggi!!kita mahukan persatuan yang mempunyai suara yang lantang serta tinggi ilmu serta kepakaran strategi dan kaedah yg dipraktikkan bagi menjamin keselesaan serta kebajikan PA yg lain.
Apa yg saya dapat lihat hanya segelintir wakil jawatan dari persatuan yang mempunyai kriteria yg dimaksudkan dengan memperjuangkan hak/kebajikan.Lihat saja Guru,polis,askar,nurse.Yang lain2??korang buat keje ke tak??bukan beza 1-2 tuntuan saja yang wakil2 jawatan tersebut dapat kemukakan serta ditunaikan oleh kerajaan.malahan boleh dikatakan tiap tahun.
Persatuan lain sekarangni dah prepare ke untuk tahun depan punya??nurse dh siap prepare dah..
Kalo rasa tak mampu lagi untuk memainkan peranan untuk bersuara,dengan segala hormatnya dipersilakan untuk mengangkat kaki.Kamu perwakilan yang ada didalam persatuan dilantik oleh kami agar menjalankan amanat serta kehendak kami.Bukanya sekadar selesa duduk dikerusi sandar semata2.
saya benar2 sudah hilang kepercayaan terhadap pucuk serta kepimpinan yang ada di dalam persatuan sekarangni.

pesden Kupek US berkata...

rcistmembohong lagi enko ya Oma kupek!

Tanpa Nama berkata...

hujah2 yang Cuepac bagi untuk menyokong tuntutan tu pun tiap2 tahun guna alasan recylce. langsung bergemar, bergegar pun tidak.. setakat hujah mcm tu PAP pun boleh kemukakan.. memang bukan senang tapi kalo dah tak mampu.. bagi la jawatan tu kat orang lain yang mempunyai kebolehan dan mampu memperjuangkan hak-hak PA. jabatan lain seperti Polis semua tuntutan di layan dan mendapat kelulusan.

Tanpa Nama berkata...

PA sedarlah sikit... kerja mudah xgunakan otak... xpikir mcm PnP mcm nak pecah kepala otak. jangan lebih SUDU DARI KUAH, ukur baju pada badan sendiri. PA kerjaan lah yang paling tidak produktif, ada masa untuk buat kerja sampingan di opis, masa banyak dihabiskan untuk buat kerja yang tidak sepatutnya tapi bila pasal gaji tahu cemburu dengan kumpulan PnP.... bukan nak menghina, tetapi adalah kenyataan. Banyak contoh dan teladan yang boleh dipaparkan tentang sikap PA, lihat sahaja di Putrajaya tingkahlaku PA.. masa banyak dihabiskan berborak-borak di Kafeteria, shoping di Alamanda. jadi kalo PA rasa gaji tu kecil kenapa tidak sahaja meletak kan jawatan yang ada pergi kerja dengan swasta atau buat perniagaan sendiri. PA tidak perlu nak mempersoalkan tugas yang dilakukan oleh PnP... PA harus pikirkan bagaimana peritnya nak menghabiskan masa 3-4 tahun di Universiti sedangkan kumpulan PA hanya berkelulusan PMR. jadi anda boileh pikir sendiri. Kalo xsedar juga berhenti... beribu lagi orang yang xada kerja.

Tanpa Nama berkata...

Bagi PA gred N17 yang mempunyai ijazah dicadangkan supaya dinaikkan mata gaji sehingga mencecah RM2,000. Tapi kalau jawatan kami dinaikkan ke gred N41 adalah lebih baik. Kitaorg bukan tak pernah apply N41, cuma setakat ni belum ada rezeki. Sebab itulah kami bekerja dahulu sebagai PT (P/O) walaupun menggunakan jawatan ini menggunakan jadual gaji taraf SPM. Kami kumpulan sokongan N17 yang berijazah jugak mempunyai tanggungan untuk membayar balik pinjaman pelajaran kami. Gaji kami bukan sahaja dipotong untuk membayar balik loan pelajaran, malahan jugak untuk kereta dan rumah. Harap Tuan Haji Osman mempertimbangkan jugak PA2 yang berjawatan rendah tetapi memiliki ijazah.

Tanpa Nama berkata...

Kepada Anon yang beri kenyataan berikut :

PA sedarlah sikit... kerja mudah xgunakan otak... xpikir mcm PnP mcm nak pecah kepala otak. jangan lebih SUDU DARI KUAH, ukur baju pada badan sendiri. PA kerjaan lah yang paling tidak produktif, ada masa untuk buat kerja sampingan di opis, masa banyak dihabiskan untuk buat kerja yang tidak sepatutnya tapi bila pasal gaji tahu cemburu dengan kumpulan PnP.... bukan nak menghina, tetapi adalah kenyataan. Banyak contoh dan teladan yang boleh dipaparkan tentang sikap PA, lihat sahaja di Putrajaya tingkahlaku PA.. masa banyak dihabiskan berborak-borak di Kafeteria, shoping di Alamanda. jadi kalo PA rasa gaji tu kecil kenapa tidak sahaja meletak kan jawatan yang ada pergi kerja dengan swasta atau buat perniagaan sendiri. PA tidak perlu nak mempersoalkan tugas yang dilakukan oleh PnP... PA harus pikirkan bagaimana peritnya nak menghabiskan masa 3-4 tahun di Universiti sedangkan kumpulan PA hanya berkelulusan PMR. jadi anda boileh pikir sendiri. Kalo xsedar juga berhenti... beribu lagi orang yang xada kerja.

Rabu, September 28, 2011 2:38:00 PM


----------------------------------

Hakikatnya ramai PA yang berjawatan rendah tetapi mempunyai ijazah. Kepada PnP di atas yang rasa hebat kerana mempunyai ijazah. Kami pun apa kurangnya, cuma rezeki belum memihak kepada kami. Diharap jangan membuat ulasan tanpa berfikir terlebih dahulu.

Tanpa Nama berkata...

Bahasa melambangkan Bangsa

Tanpa Nama berkata...

aku pun ada ijazah jgk.. tapi N17 gak.. jgn main cakap sedap mulut je je..!!! trasa gak aku ni

Tanpa Nama berkata...

Diharapkan apa yang dipohon oleh cuepacs ditunaikan oleh Perdana Menteri,Kesianla PA yg bergred rendah,elaun rumah xmencukupi untuk kadar sewa rumah skrg nie,harga brg makin hari makin naik,tanggungan makin ramai,DIHARAPKAN DAPAT BERITA BAIK 7 october INI!

bORNEO berkata...

ELAUN WILAYAH PA SARAWAK DAN SABAH SUDAH 15 TAHUN TIDAK DISEMAK...HARAP PM NAIKKAN % ELAUN TERSEBUT!!!

Tanpa Nama berkata...

COLA bagi PA Sabah dan Sarawak juga mesti diselaraskan seperti di Semenanjung Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

PM Najib says: "hangpa nak gaji berapa baru hangpa puas?!! kalau gaji 10k sorg pon hangpa tak puas!! dah nama manusia, bg segunung emas, lagi mau segunung lg!! bwk2 la bersyukur. kalau hangpa bersyukur rm1 pon dah rasa byk. ni sebab byk sgt mengular la sampai gaji pon tak berkat. rm100 rasa cam rm1".

Tanpa Nama berkata...

kalau setakat ijazah perakaunan,komputer,ijazah yg mudah2 dan cap ayam jangan bangga la


saudara najib

Tanpa Nama berkata...

jangan takbur sedara!!!!Ingat hidup ibarat roda yang berpusing..kadang kita diatas kadang kita dibawah..Ckp jgn sebarang ckp..kerana mulutlah badan binasa!!Bukan nk gertak..tapi percayalah bahawasanya MSG yg disampaikan ini BENAR maksudnya..

Tanpa Nama berkata...

cewahh..orang2 kerajaan dah mengamuk..time raya kebulur makan rendang.bab gaji kemain bising lagi..buat keje lembab nak mampos..bangang punya JPA

PA berkata...

PA 1 Malaysia harapkan ada bonus dan pelarasan gaji yg sudah 5 tahun tidak disemak dari tahun 2007 pelarasan yg terakhir...PM sila realitikan isu ini...kian.Terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

???

Ijazah perakaunan dan komputer mudah??? Uik! what kind of statement is that??

Cuba la buat financial statement atau programming/networking/database/security/IS/..mau tak pecah kepala otak, berpinau biji mata

Kalau tak tau specialization orang lain, jangan bising2 dan mengecilkan specialization orang lain..

Kerajaan jer bagi bidang accountancy and Comp Science/IT gaji kecil tapi kat luar mereka dibayar cukup lumayan espcially jika ada profesional cert cth mcm ACCA dan komputer ada CCNA, MCSE..kalau ada CCIE tu tak payah cakap la..kalah gaji PM

Tanpa Nama berkata...

GAJI YANG PALING CUKUP IALAH BIAR SEDIKIT TAPI BERKAT.NAK BERKAT JANGAN CURI TULANG SEMASA BERKERJA. JGN BARU DAPAT GAJI SIKIT DAN BOROS BELANJA PENUHKAN MAD KREDIT DAN RELOND SAMPAI BERKERJA HANYA UNTUK BAYAR HUTANG. MASYA ALLAH

Tanpa Nama berkata...

Gaji Naik PM pun naik...
Gaji tak naik PM pun Tak Naik..

Tanpa Nama berkata...

susah sgt..jom kita tukar jea kerajaan PRU-13 nie.. nak tgk mengelupur tak mengelupur dia org..ckp tak serupa bikin..!!

Tanpa Nama berkata...

Cuepacs jgn confident sgt..statement 'cuepacs yakin 80 peratus tuntutan dipertimbangkan dalam bajet 2012' tu over sangat.. takut2 nanti 10percent pon x ditunaikan..jgn bg harapan tinggi sgt..

Pendekar Tanpa Nama berkata...

sya mahu tukar suka sama suka utk jawatan KP11 dr labuan,sya s,kang ni d Putrajaya jika berminat sila call/sms 0146774066

Perkasa Sabah berkata...

banyak songeh betul la PA ni, bila suruh join UMNO, PEKIDA atau PERKASA x mahu, patutnya x layak dapat bonus2 apa ni. Elok Dato Sri salurkan dana tu kepada Dato Ibrahim Ali je, ada juga faedahnya. Dapat bela Islam sebenar dan juga memperkukuhkan jati diri bangsa melalui PERKASA

Ariffbillah bin Zaman Darmari

Hamba Hutang berkata...

"Ini adalah keputusan kongres berdasarkan kepada permintaan dari penjawat awam"


Bila masa pulak aku minta naikkan umur persaraan daripada 58 tahun kepada 60 tahun? atau aku seorang saja penjawat awam kat Malaysia nie yg tak bersetuju untuk bersara wajib pada umur 60 tahun?

Tanpa Nama berkata...

Aik...apa org swasta pun nak berbalah dengan org kerja kerajaan ker?Tak baik mcm tu,rezeki ada la tu,kita usaha dan berdoa la.tak gitu?

Tanpa Nama berkata...

jgn terlalu yakin Cuepacs dgn segala permintaan anda..PM xda umum apa2 lagi..tp pihak akhbar dh mcm2 cerita yg dorg tuliskan..nanti ramai PA yg akan kecewa dek percaya sgt ke khabar angin dr media..kalau betul ada kenaikkan gaji,syukur alhamdulillah..kalau xda melopong la kita..gaji sekarang memang dh x releven sgt..gaji sekarang dpt bertahan selama seminggu je..plg lama pn 3 mggu..kos khidupan skrg lebih tggi dr pndptn kita..harap2 ada brita baik la..lgpun dh brp thn kita x menikmati kenaikan gaji..

manaf Jeli berkata...

utusan malaysia akan berusaha memastikan rakyat faham usaha kerajaan utk mengawal harga kos barang harian, yang diakibatkan oleh Anwar Ibrahim dan pembangkang. kita haruslah taat dan patuh hanya kepada pemimpin UMNO dan BN sahaja

Tanpa Nama berkata...

budget 7 okt 2012..
1.umur persaraan dinaikan 60 tahun.
2.bonus 1/2 bulan gaji.
3.penyelarasan gaji: gaji kecik naik kecik dan gaji besar naik besar.
4.prospek di gunapakai.
sekian..

Tanpa Nama berkata...

PA sedarlah sikit... kerja mudah xgunakan otak... xpikir mcm PnP mcm nak pecah kepala otak. jangan lebih SUDU DARI KUAH, ukur baju pada badan sendiri. PA kerjaan lah yang paling tidak produktif, ada masa untuk buat kerja sampingan di opis, masa banyak dihabiskan untuk buat kerja yang tidak sepatutnya tapi bila pasal gaji tahu cemburu dengan kumpulan PnP.... bukan nak menghina, tetapi adalah kenyataan. Banyak contoh dan teladan yang boleh dipaparkan tentang sikap PA, lihat sahaja di Putrajaya tingkahlaku PA.. masa banyak dihabiskan berborak-borak di Kafeteria, shoping di Alamanda. jadi kalo PA rasa gaji tu kecil kenapa tidak sahaja meletak kan jawatan yang ada pergi kerja dengan swasta atau buat perniagaan sendiri. PA tidak perlu nak mempersoalkan tugas yang dilakukan oleh PnP... PA harus pikirkan bagaimana peritnya nak menghabiskan masa 3-4 tahun di Universiti sedangkan kumpulan PA hanya berkelulusan PMR. jadi anda boileh pikir sendiri. Kalo xsedar juga berhenti... beribu lagi orang yang xada kerja.

Rabu, September 28, 2011 2:59:00 PM

............
utk makluman saudara,, terlalu ramai lg PA kump sokongan yang ada degree @ master,,
jgn rasa hebt sangat dgn degree tu,,
cuma rezeki blum ada lg..
sbb tu kita minta krajaan kaji kalu bole naikkan gred atau tangga gaji ikut klyakan akademik mreka..
kalu nak harap naik pgkat mmg trlalu sukar.. krajaan kna kaji spya mrka dapat pgiktirafan..

kassim baharum berkata...

terlalu ramai PA sokongan yg ada master/PHD? jangan buat lawak bodoh disini. dah beribu PA aku jumpa cuma sorg dua je ada degree atau master, yg ada dip pun x ramai mana, kalo PHD *perangai hasad dengki tu mmg berlambak2.

Dah ada degree tu, letak la jawatan apply gred PnP pulak, jgn asyik merungut je. UMNO dah beri yang terbaik. Ni mesti org PAS ni. Kami N22 KUP berikrar sokong UMNO sepenuh jiwa kami.

nAK IKUT KELULUSAN AKADEMIK? BODOH SGT BUNYINYA TU. KALO TUKANG SAPU ADA MASTER, TAKKAN GRED 41 KOT? lebih dr kami N22 ni pulak. APA BAHALOL PUNYA CADANGAN NI

SISWAZAH IPTS berkata...

Rupanya ada juga siswazah kita cakap tak serupa bikin contohnya semasa dalam program TV'Bicara Siswa' bukan main lagi masing2 tak nak bekerja di kerajaan kerja pendapatan kecil berbanding dengan bekerja sendiri dengan diiringi tepukan gemuruh, Rupa2nya cakapan mereka ni mengarut sahaja terlalu pandai berlakun sebab keluar U, fokus utama nak bekerja dengan kerajaan. Ke mana semangat nak cipta jenis perniagaan baru hilang? Ini kebanyakan keluaran pelajar U kita hari tidak ada daya saing terutama sekali mencipta kerjaya produk sendiri. Tapi tak semualah sebab masih ramai lagi para siswazah meman ada membuka perniagaan sendiri terutama Siswazah lepasan IPTS, Syabas kerna tak mengharap sangat dengan kerja dengan kerajaan. Tapi siswazah yang banyak mengeluh ini kalau umur pesaraan dilanjutkan kebanyakannya dari lepasan IPTA. Macam tak kreatif,Inovatif apatah lagi Produktif. WAHAI PARA SISWAZAH BERFIKIR SECARA RELEVAN GUNAKAN ILMU UNTUK MENCIPTA PRODUK SENDIRI BUAT APA DINAMAKAN SISWAZAH MALAYSIA. IKUT CONTOH KEBANYAKAN NEGARA MAJU SISWAZAH LEBIH SUKA MENCIPTA PERNIAGAAN SENDIRI TIDAK KIRALAH SAMA ADA PERNIAGAAN BERBENTUK RESEARCH DAN SEBAGANYA.

Tanpa Nama berkata...

WAHAI GOLONGAN MUDA BERNIAGA SENDIRI LEBIH CERAH MASA DEPAN BERBANDING DENGAN BAPA-BAPA KAMU YANG HANYA MENGHARAP KERJA DI KERAJAAN. sEBENAR FAKTOR UTAMA KE ARAH BERPENDAPATAN TINGGI ADALAH BERNIAGA. TAPI ORANG MUDA INI LANGSUNG MACAM TAK BERSOPAN. ORANG VETERAN NAK MINTA LANJUT UMUR PESARAAN BERMACAM-MACAM TOHMAAN MEREKA LEMPARKAN. NANTI ORANG VETERAN MINTA PELUANG DAPAT PROJEK SEPERTI PEMBEKAL MEREKA ORANG MUDA PULA ASYIK TAK PUAS HATI KONONNYA MEREKA TAK DIBERI PELUANG. INILAH TANDA2 HARI KIAMAT ORANG MUDA SUDAH KURANG SOPAN DENGAN ORANG TUA.

Tanpa Nama berkata...

...lepas 7/10 nanti buat satu press conference dengan dialog recycle "kita akur dengan kekangan kewangan kerajaan"...

Cuepacs...buktikan yang telahan ini salah pada 7/10 nanti...

ini cabaran untuk kamu Cuepacs.

Tanpa Nama berkata...

sembang je la....nanti makan habuk lagi macam tiap tiap tahu...pas tu pakat meroyan kat sini

Tanpa Nama berkata...

harap pelarasan macam Tun Mahatihir lakukan pada tahun 1999 sebanyak 10% tanpa mengira pangkat atau gred dan 5% lagi pada tahun 2000. Bukan seperti Tun Abdullah pada tahun 2007 menyebabkan semua pihak xberpuashati

Tanpa Nama berkata...

Mcm Tun Abdullah la bagus. Sebab tu masih mampu memerintah Malaysia...kalau Najib bagi sama rata 10%...alamat selamat jalan la BN!

Eyna berkata...

Setuju kalau elaun di Sabah & Sarawak diselaraskan semula...SEbab harga barang di Sbh & Swk pun dah mahal jugak..bukan di SEmenanjung jer

Tanpa Nama berkata...

bagus....Naik Gaji! Selaras Gaji! Selaras Gred....kesihan kat PAP

Tanpa Nama berkata...

Naik Gaji! Selaras Gaji! Selaras Gred

Tanpa Nama berkata...

Naik Gaji! Selaras Gaji! Selaras Gred

Tanpa Nama berkata...

Naik Gaji! Selaras Gaji! Selaras Gred....kesihan kat PAP....

Tanpa Nama berkata...

Naik Gaji! Selaras Gaji! Selaras Gred....kesihan kat PAP....

Tanpa Nama berkata...

Naik Gaji! Selaras Gaji! Selaras Gred....kesihan kat PAP....

Tanpa Nama berkata...

Naik Gaji! Selaras Gaji! Selaras Gred....kesihan kat PAP....

Tanpa Nama berkata...

Naik Gaji! Selaras Gaji! Selaras Gred....kesihan kat PAP....

Tanpa Nama berkata...

Naik Gaji! Selaras Gaji! Selaras Gred....kesihan kat PAP....

Tanpa Nama berkata...

Naik Gaji! Selaras Gaji! Selaras Gred....kesihan kat PAP....

Tanpa Nama berkata...

Naik Gaji! Selaras Gaji! Selaras Gred....kesihan kat PAP....

Tanpa Nama berkata...

Naik Gaji! Selaras Gaji! Selaras Gred....kesihan kat PAP....

Tanpa Nama berkata...

Naik Gaji! Selaras Gaji! Selaras Gred....kesihan kat gred(NI-N16)

Tanpa Nama berkata...

Naik Gaji! Selaras Gaji! Selaras Gred....kesihan kat gred (N1-N16)

Tanpa Nama berkata...

Naik Gaji! Selaras Gaji! Selaras Gred....kesihan kat gred (N1-N16)

Tanpa Nama berkata...

Naik Gaji! Selaras Gaji! Selaras Gred....kesihan kat gred (N1-N16)

Tanpa Nama berkata...

Naik Gaji! Selaras Gaji! Selaras Gred....kesihan kat gred (N1-N16)

Tanpa Nama berkata...

Naik Gaji! Selaras Gaji! Selaras Gred....kesihan kat gred (N1-N16)

Tanpa Nama berkata...

Naik Gaji! Selaras Gaji! Selaras Gred....kesihan kat gred (N1-N16)

Tanpa Nama berkata...

Naik Gaji! Selaras Gaji! Selaras Gred....kesihan kat gred (N1-N16)

Tanpa Nama berkata...

Naik Gaji! Selaras Gaji! Selaras Gred....kesihan kat gred (N1-N16)

Tanpa Nama berkata...

Naik Gaji! Selaras Gaji! Selaras Gred....kesihan kat gred (N1-N16)

Tanpa Nama berkata...

Naik Gaji! Selaras Gaji! Selaras Gred....kesihan kat gred (N1-N16)

Tanpa Nama berkata...

Kenapa setiap kali bila ada pelarasan gaji Gred Sokongan akan dengki dengan P&P ? Why dont buek naik gaji semua % yang sama ? Sebab Pak Lah bagi gaji tak sama % lah di kena resign after a few years only ! Ramai tak puas hati !
Hope Dato Najib will take into consideration this matter ! I am sure he is a wise man !

Tanpa Nama berkata...

Kenapa perlu PTK diganti dengan PROSPEK ? Kalo POSPEK kroni kroni aje akan naik pangkat sebab penilaian diberi oleh Boss mainly ! Dan kita kerugian untuk naik gaji ! Kalo PTK boleh naik gaji dan pangkat ! I still prefer PTK !

Tanpa Nama berkata...

Kenapa perlu PTK diganti dengan PROSPEK ? Kalo POSPEK kroni kroni aje akan naik pangkat sebab penilaian diberi oleh Boss mainly ! Dan kita kerugian untuk naik gaji ! Kalo PTK boleh naik gaji dan pangkat ! I still prefer PTK !

=================================

betul sy s0k0ng mmg yg akan naik pangkat kr0ni2 shj.. lg2 yg kuat b0dek depan b0s kite yg wat kerja tunggang langgang nie xnampak lngsg! yg tukang b0dek d0k kuat mengata kita blakang2 ckp pmalas ! ape cer!! xadil lngsg!!

Tanpa Nama berkata...

Patutnya PROSPEK ditangguh lagi beberapa tahun like GST ! Biar kita gunapakai PTK first until further notice ! Hope CEUPECS do something bout tis !

PROSPEK is not a good mekanisme for kenaikan gaji ! Thats rite for sure !

Tanpa Nama berkata...

Bg yang muda2 pulak merasa..X payah naikkan umur persaraan jadi 60 tahun..Nk tgk ramai yang menganggur ke? Naikkan gaji, kate nak jadi negara yang maju, tapi gaji macam negara x maju. Untung nk lebih, rakyat yang sengsara.

Tanpa Nama berkata...

saya merasakan kenaikan umur dari 58 ke 60 itu tidak bersesuaian pada masa ini, sekarang kita perlukan org yg lebih berkelayakan utk menerajui PA. Tetapi ianya bergantung juga dalam beberapa bidang contoh nya doktor, jurutera dan sebagainya yg mempunyai kepakaran tertentu. Tetapi perkhidmatan dia org boleh disambung melalui kontrak. berkaitan elaun wilayah sabah dan sarawak, perlulah dikaji semula. Berkaitan kos sara hidup di sarawak dan sabah amat tinggi berbanding 3 tahun dahulu. Diharap PM atau kerajaan boleh menimbang permintaan tersebut.

Tanpa Nama berkata...

salam
mengarut aje umur persaraan pergi ke 60.sudah-sudah lah tu.beri lah peluang kepada generasi lain pulak nak bekerja.ramai lagi yang menganggur di luar sana yang menimbun-nimbun sijil nya.kesian lah pada mereka juga.tok sah lah nk perjuangkan had umur persaraan sampai 60.cukuplah 56.kalau boleh 50 sudah.lebih tu sudah sampai masa berundur.cari jalan ke akhirat lah pulak.umur 60 pemandu pun mata tu pun kadang nampak kadang idak.pembantu kesihatan tu silap haribulan salah beri jenis ubat, kerani tu naik menaip pun dah tak nampak.jadi harap ceupac tak usahlah nk perjuangkan had umur bersara sampai 60.bila masa nk merasa pencen nye ? kalau boleh had umur cukup sampai 50 sahaja.lagi baik.kerana tak semestinya kita boleh hidup sampai umur 50.kadang tu x sempat nak merasa pencen pun.kadang2 ceupac ni perjuangkan benda yang mengarut banyak dari memberi keuntungan kepada kakitangan awam.
lihat apa jadi pada PTK.kan dah rugi kepada mereka yang ambil PTK dedulu berkali-kali ? kan dah rugi masa.sekarang tak tahu nk buat mcmana dah.sepatutnya ceupac perlu mendesak.jangan terlalu mengikut.seperti kenaikan gaji kakitangan awam tu.perlu desak kerajaan sampai dapat.baru memperjuangkan kakitangan awam.ini nak menyusahkan kakitangan awam lagi ada.nak tambah pulak had umur sampai 60.mengarut semua tu.beri peluang kepada generasi di luar sana nk berkerja pula.cukup sampai masa kita berundur pulak.cukuplah kita menimba pengalaman di dalam sektor awam.beri peluang kepada org lain menimba pengalaman pulak.gaji tu perlu di desak untuk di naikkan.jangan tunggu dan lihat.itu tujuan kesatuan.bukan mengikut saja.

Tanpa Nama berkata...

Pak Omar jangan dok berangan nak jadi hero. PM beri bonus pun sebab PRU 13 dah hampir bukannya sebab tuntutan cuepacs.. Cuepacs hanya pandai meminta tetapi hampas pun tak ada.

Tanpa Nama berkata...

kalau umur persaraan 60 tahun kenyanglah bank2 di Malaysia.. Makin ramailah anak2 kita yang menganggur...

Tanpa Nama berkata...

Assalamulaikum wbt..

Pada hemat saya 80% tu jika PM setuju meluluskan berkenaan dengan bonus dan pelarasan dlm SSM yg meliputi pelarasan gred,gaji dan peluang kenaikkan.

Menyentuh soal ganjakkan usia persaraan pula,ada pro&kontranya.Benefit terarah lebih kepada kerajaan.Ini kerana dalam tempoh lanjutan tersebut,wang dana pencen dan dirollingkan serta kerajaan dapat sokongan dan kepakaran oldtimer tsbt dalam menjalankan tugas dalam kerajaan.

Tentang Prospek,ada betulnya seperti yang diperkhabarkan oleh rakan2 yg lain,ianya lebih menjurus kepada berlakunya kroni,bias dan pelbagai perkara buruk yg lain lagi.

Saya setuju jika 80% merangkumi SSM dan bonus.Mungkin usia tu boleh juga diterimapakai mandangkan duet itu digunakan utk tujuan bonus dan pelarasan SSM.Tapi bab prospek tu,minta kaji sedalam2nya kesan negatif sistem tersebut.

Wassalam..

Tanpa Nama berkata...

tak dapat 80% tuntutan ni nanti, ngan omar2 sila BERAMBUS..!!

Tanpa Nama berkata...

****berdasarkan sumber risikan...memang gaji ada kenaikan..cuma berapa peratus dan formula kiraan..itu jpa sahaja yang tahu.. so jangan risau.....soal lain2 saya tak risik lagi..tungguh je lah kelulusan pm....sabar2

HantuKopek berkata...

bagi golongan PnP, saya ada baca yang tak puas hati kalau peratusan kenaikan itu berbeza-beza. sedangkan itu logik, contoh kalau income kecil bayar tax dalam peratusan yang kecil. kalau gaji besar, peratusan kena bayar pun lebih besar. kenapa anda yang berpendidikan tinggi seolah-olah tidak dapat berfikir hakikat semudah ini. adakah kerana perasaan dengki mengelabui hati?

30% peratus dari seribu adalah lebih rendah dari 20% dari 3 ribu. tapi takpe, dah tuan-tuan nak sama semuanya. saya cadangkan secara hipotetikal gaji semua PA tak mengira gred dan pangkat naik sama banyak yakni RM500 setiap orang. tuan setuju tak sekarang?

Tanpa Nama berkata...

Patutnya PROSPEK dimansuhkan dan dikekalkan dengan PTK ! lebih adil ! Kenaikan gaji mesti lah ikut % sama untuk setiap gred ! Tax mestilah dibayar kalau layak ! Memang kewajiban kita !
Nak fikir ape lagi !

Tanpa Nama berkata...

Pada hemat saya 80% tu jika PM setuju meluluskan berkenaan dengan bonus dan pelarasan dlm SSM yg meliputi pelarasan gred,gaji dan peluang kenaikkan.

Menyentuh soal ganjakkan usia persaraan pula,ada pro&kontranya.Benefit terarah lebih kepada kerajaan.Ini kerana dalam tempoh lanjutan tersebut,wang dana pencen dan dirollingkan serta kerajaan dapat sokongan dan kepakaran oldtimer tsbt dalam menjalankan tugas dalam kerajaan.

Tentang Prospek,ada betulnya seperti yang diperkhabarkan oleh rakan2 yg lain,ianya lebih menjurus kepada berlakunya kroni,bias dan pelbagai perkara buruk yg lain lagi.

Saya setuju jika 80% merangkumi SSM dan bonus.Mungkin usia tu boleh juga diterimapakai mandangkan duet itu digunakan utk tujuan bonus dan pelarasan SSM.Tapi bab prospek tu,minta kaji sedalam2nya kesan negatif sistem tersebut.
***********************************
setuju sangan dengan tulisan sahabat di atas. pandangan yang bernas. semoga Allah memperkenankan doa kita kerana tak kira gred dan kelulusan, PA2 ramain yang menjadi mangsa keadaan dan dipergunakan oleh orang2 atasan sewenang2nya. Daripada bertikam lidah sebaiknya kita sama2 berdoa agar apa yang kita impikan menjadi kenyataan dan agar kali ini pelarasan gaji dibuat sebaik-baiknya demi faedah semua. Amin.

Tanpa Nama berkata...

Rakan2 sekalian..Mai kita pakat tggu dan sabar 7hb nie..

Anak Tiri Angkat berkata...

CUEPACS tuntut....
KSM sambut...
KERAJAAN x mau ikut.....
PA merunggut......
Swasta ikut-ikut.......
APE PUN X BOLEEEEE......

Tanpa Nama berkata...

aaahhh..!! aku tak peduli semua tue..yg penting aku kaya..ha..!!ha..!!

Tanpa Nama berkata...

Celaka betul Salleh anak Pak Majid tak sokong kenaikan gaji PA...kalau diikutkan statement bahalol ni,sampai bila pun PA tak boleh di naikkan gaji kerana akan myebabkan harga barang naik...bahalol ni tak tahu ke PA dah lama tak naik gaji tapi harga barang2 dah lama naik mendadak...PA juga jadi mangsa dari statement bahalol ni.Kalau PM tak naikan gaji PA dlm bajet 7/10 ni,mcm mana PA sokongan rendah nak menampung kenaikan harga barang masa kini.Mgkin bahalol ni org pakatan nak counter cadangan kerajaan nak naikkan gaji PA pasal puak pakatan dah tak de idea nak counter attack cdangan kerajaan membela nasib PA

Tanpa Nama berkata...

Assalamualiku wbt..

Bab gaji diselaraskan mengikut kelayakkan dan bukanya pangkat tu,agak kurang bertepatanlah.Yela jika kita gaji sifat dan perihal manusia ni,jika gerd 1 gaji 27/29 or 41/43.hendak ke dia buat keje harian dia tue??Penerimaan arahan dari peg.atasanya pulak bagaimana?Mestilah ade logikanya jika kita ingin meminta tu.Kita sedia maklum dan sedar akan pra syarat yg diberikan sebelum kita ingin apply dan menjawat jwtn tersebut.Waima kita ade kelayakkanpun,bersabarlah..kita tunggulah peluang yg disediakan kelak.Sebab banyak -ve nya dr +ve.

Pada hemat saya,% yg sama mengikut gred adalah kurang wajar.Ini seakan2 menjauhkan lagi jurang antara yg miskin juga yg kaya.Mungkin pembahagian %yg dipraktikkan oleh paklah dulu bole diterima pakai ataupun sebaiknya selaras/seragamkan kenaikan rm500.00 bagi keseluruhan gred.Tentu tiada lagi perbalahan/phd dan sebagainya.Tapi berkenaan dengan elaun harus juga disentuh-kaji semula.Sebab ada diantara pemberian jumlah elaun tersebut yg tidak lagi relaven.Cthnya elaun rumah.Manakal kuarters pula hanya disediakan untuk golongan yg berpendapatan tinggi yg mana kalo diorg +- dengan elaun ada untungnya diorg duk kt luar dan akhirnya kuartes dibiarkan usang tanpa penghuni.Cthnya kuarters guru mostly.Buatlah kajian menyeluruh meliputi setiap kementerian mahupun jbtn agar duduk semeja.jgn jd spt"jln yg baru siap diturap"dikorek balik sbb barunak tnm paip,manhole dan sebagainya'dimana silapnya??apa maknyanya jln yg baru bertampal2.banyak berlaku diseluruh tempat di Malaysia.Menampakkan hanya buat keje ikut syok sendirijer.@sesetengah jbtn mempunyai kepentingan sendri??benda yg menimbulkan syak!!kenapa cari masalah sendiri??

methodnya:-bagi gaji yg saksama/selaras/seragam rm500.00 mengikut gred.Untungnya disini dimana lebihan wang yg terpaksa diberi kepada gred tinggi dapat disalurkan untuk pemberian bonus seluruh PA.nahh..dengan bajet yg sama dapat memberi impak yg berkesan dan menyeluruh.Tiada atau2 lg tapi dapat memberikan senyuman kepada semua PA.

wassalm..hamba Allah yg menuntut keadilan

Tanpa Nama berkata...

Assalamualiku wbt..

Bab gaji diselaraskan mengikut kelayakkan dan bukanya pangkat tu,agak kurang bertepatanlah.Yela jika kita gaji sifat dan perihal manusia ni,jika gerd 1 gaji 27/29 or 41/43.hendak ke dia buat keje harian dia tue??Penerimaan arahan dari peg.atasanya pulak bagaimana?Mestilah ade logikanya jika kita ingin meminta tu.Kita sedia maklum dan sedar akan pra syarat yg diberikan sebelum kita ingin apply dan menjawat jwtn tersebut.Waima kita ade kelayakkanpun,bersabarlah..kita tunggulah peluang yg disediakan kelak.Sebab banyak -ve nya dr +ve.

Pada hemat saya,% yg sama mengikut gred adalah kurang wajar.Ini seakan2 menjauhkan lagi jurang antara yg miskin juga yg kaya.Mungkin pembahagian %yg dipraktikkan oleh paklah dulu bole diterima pakai ataupun sebaiknya selaras/seragamkan kenaikan rm500.00 bagi keseluruhan gred.Tentu tiada lagi perbalahan/phd dan sebagainya.Tapi berkenaan dengan elaun harus juga disentuh-kaji semula.Sebab ada diantara pemberian jumlah elaun tersebut yg tidak lagi relaven.Cthnya elaun rumah.Manakal kuarters pula hanya disediakan untuk golongan yg berpendapatan tinggi yg mana kalo diorg +- dengan elaun ada untungnya diorg duk kt luar dan akhirnya kuartes dibiarkan usang tanpa penghuni.Cthnya kuarters guru mostly.Buatlah kajian menyeluruh meliputi setiap kementerian mahupun jbtn agar duduk semeja.jgn jd spt"jln yg baru siap diturap"dikorek balik sbb barunak tnm paip,manhole dan sebagainya'dimana silapnya??apa maknyanya jln yg baru bertampal2.banyak berlaku diseluruh tempat di Malaysia.Menampakkan hanya buat keje ikut syok sendirijer.@sesetengah jbtn mempunyai kepentingan sendri??benda yg menimbulkan syak!!kenapa cari masalah sendiri??

methodnya:-bagi gaji yg saksama/selaras/seragam rm500.00 mengikut gred.Untungnya disini dimana lebihan wang yg terpaksa diberi kepada gred tinggi dapat disalurkan untuk pemberian bonus seluruh PA.nahh..dengan bajet yg sama dapat memberi impak yg berkesan dan menyeluruh.Tiada atau2 lg tapi dapat memberikan senyuman kepada semua PA.

wassalm..hamba Allah yg menuntut keadilan

WARGA PA berkata...

dato omar..lepas je jawatan presiden..tak guna..asyik nak perjuangkan bonus je...kami seluruh warga PA mahukan pelarasan gaji..bonus utk apa..skali bagi je..kita nak kan pelarasan gaji..pelarasan gaji...pelajaran gaji..pelajaran gaji..k..pakai otak la sikit.... bonus tak da tak pe,yang penting pelarasan gaji dilaksanakan..

Tanpa Nama berkata...

**realitinya kenaikan gaji yang wajar dipertimbangkan**

SEMUA KAKITANGAN KENAIKAN GAJI 15%
: PERKARA INI PERLU DIPERTIMBANGKAN ..

by CIK AIN BAIZHURAH PT N17
.

Tanpa Nama berkata...

korang semua kena tipu!!! mana ada kerajaan nak bagi bajet untuk PA.duit habis kena lesap oleh org besar2...rasuah sana..rasuah sini..dah tertekan sgt xder duit berlaku la jenayah..peras ugut,samun,rasuah,desakan hidup kerana gaji x cukup..

Tanpa Nama berkata...

ni la kerja pa, dok melalak sana sini waktu kerja.. pastu mintak naik gaji.. po buat kerja la oi!

Tanpa Nama berkata...

PROSPEK patut ditangguhkan dan continue with PTK for time being ! At least ada peluang kenaikan gaji ! Ini bg peluang kat kroni kroni naik pangkat ! CEUPECS plz do something bout tis ! Jgn dok shj aje !

Tanpa Nama berkata...

APA PUN X BOLAH
APA PUN X BOLAH
APA PUN X BOLAH
APA PUN X BOLAH
APA PUN X BOLAH
APA PUN X BOLAH
APA PUN X BOLAH
APA PUN X BOLAH
APA PUN X BOLAH
APA PUN X BOLAH
APA PUN X BOLAH
APA PUN X BOLAH
APA PUN X BOLAH
APA PUN X BOLAH

KO ORANG NE MEMANG BANGANG.....
DGR SUDAHLAH....

APA PUN X BOLAH
APA PUN X BOLAH
APA PUN X BOLAH
APA PUN X BOLAH

Tanpa Nama berkata...

keta 29 = keta 41
rumah 29 = rumah 41
beban keja plak x sama
kalo soh buat kerja..kata beban lebih la...soh org lain buat la..masuk lewat la...tapi gaji nak sama..adui...
parah la...nnt akan ada pula yg kata statement diatas salah..katanya dia gred 29 lagi banyak beban kerja dari 41...tulisan..perkataan. tidak melambangkan nilai diri harga diri kita....menulis banyak banyak sgt beban tugas gred 29..tapi masih ada banyak masa layan fb dan internet....

Tanpa Nama berkata...

baru sahaja terfikir...kalau gaji naik kan...nanti ramai juga kakitangan sokongan yg dulunya tak perlu byr income tax..kena lak bayar income tax..
pusing2 sama je...

Tanpa Nama berkata...

Pesden Cupec ... apabetul kamu cakap?
Bukan lawak bodoh niih ..kang susah PA pulak engko beri pengharapan kpd mereka.
Sudah lah dia orang dok merungut saban hari ... ini engko pulak Pesden Cupec cakap yg lebih dpd PM !!!!!!

Kalu tak dapet baik engko lari tinggal UPM !!! aku tak hingin jumpa engko lagi !!!

Tanpa Nama berkata...

apapun yang terjadi aku akan selalu untukmuu.yeh yeh

Tanpa Nama berkata...

Setuju dengan cadangan kenaikan gaji RM500 semua gred dan juga 1 1/2 bulan bonus seperti cadangan rakan-rakan PA diatas :)

Tanpa Nama berkata...

ni la kerja pa, dok melalak sana sini waktu kerja.. pastu mintak naik gaji.. po buat kerja la oi!

**************************************
aku pelik dgn sahabat ni...die mengata PA melalak waktu kerja...die sendiri tu boleh pulak lurking kat blog ni n post komen.

PA ke PSwasta ke kita sama, makan gaji jugak...bila PA dapat sesuatu, swasta pun akan dipertimbangkan macam2...

sudah2lah nak marah2, bersatulah sebagai PEKERJA tak kira sektor apa demi menjamin masa depan sendiri dan anak2. Kita sekarang menghadapi pelbagai masalah birokrasi dan menjadi mangsa keadaan akibat sikap rakus orang atasan, bayangkan bagaimana keadaaan anak2 kita lima, sepuluh atau lima belas tahun akan datang seandainya tiada siapa buat perubahan...

adakah anda semua mahu apa yg terjadi kpd diri anda berlaku pula kepada anak-anak anda?

MINAT MEMBACA berkata...

orang yang pilih PROSPEK orang yang takut gagal ptk sebab malas membaca, orang yang PROSPEK orang yang kuat mengampu

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS : semua PA nakkan kenaikan gaji tidak kisah berapa peratus. jika gred 1-16 d jumudkan dan semuanya bermula dengan gred 17, oklah sebab semua rata-rata dah ader kelulusan paling minima SPM wlupun hanya gred N1. Apapun ramai Gred 17 (kerani P/O,Kewangan) mempunyai kelayakan DIPLOMA dan IJAZAH. Dengan keadaan peluang pekerjaan yang terhad bagi jawatan Gred 27-Gred 41 memaksa mereka meminta jawatan kerani (jawatan yang paling banyak di sektor awam) yela takda keja kang sapa nak bayar PTPTN yang makin naik interest. Sebab itu saya bersetuju sekiranya gred paling rendah di sektor awam adalah Gred 17 tetapi mereka yang mempunyai DIPLOMA dan DEGREE menikmati sedikit kelebihan walaupun hanya kerani seperti elaun lebih (elaun akademik khas) tetapi gaji hakiki sama untuk memastikan gaji hakiki gred 17 (setara SPM) tidak melebihi gred 22 dan ke atas.
```````````````````````````````````
Memang betul PA berjawatan gred 41 keatas mempunyai banyak kelebihan dari segi elaun walaupun bidang kerja yang berlainan seperti pentadbiran,akauntan,teknikal,doktor dan sebagainya.. dan sangat untung bagi yang berjawatan Doktor sebab mereka memperolehi pendapatan sekurang2nya 5k keatas (termasuk elaun2 sedia ada) ketua jabatan saya baru berkidmat gred 41 brmula tahun 2008 dan skang naik pangkat ke gred 52 mempunyai pendapatan kasar 10k-11k (itu sebab dia doktor yang hanya ada master unimas) bayangkan hanya dalam beberapa tahun mereka boleh menikmati kenaikan pangkat dan ini tidak sama di peringkat bawahan yang susah untuk naik pangkat.
``````````````````````````````````
Harap CUEPACS dapat menerima maklumbalas tersebut.

Tanpa Nama berkata...

pedulikan dia org tue..ha..!!ha..!! padan muka mereka..!! kita sudah kaya.. harta kita merata-rata..

Tanpa Nama berkata...

Rabu, September 28, 2011 2:59:00 PM

............
utk makluman saudara,, terlalu ramai lg PA kump sokongan yang ada degree @ master,,
jgn rasa hebt sangat dgn degree tu,,
cuma rezeki blum ada lg..
sbb tu kita minta krajaan kaji kalu bole naikkan gred atau tangga gaji ikut klyakan akademik mreka..
kalu nak harap naik pgkat mmg trlalu sukar.. krajaan kna kaji spya mrka dapat pgiktirafan..

Rabu, September 28, 2011 11:49:00 PM

kassim baharum berkata...
terlalu ramai PA sokongan yg ada master/PHD? jangan buat lawak bodoh disini. dah beribu PA aku jumpa cuma sorg dua je ada degree atau master, yg ada dip pun x ramai mana, kalo PHD *perangai hasad dengki tu mmg berlambak2.

Dah ada degree tu, letak la jawatan apply gred PnP pulak, jgn asyik merungut je. UMNO dah beri yang terbaik. Ni mesti org PAS ni. Kami N22 KUP berikrar sokong UMNO sepenuh jiwa kami.

nAK IKUT KELULUSAN AKADEMIK? BODOH SGT BUNYINYA TU. KALO TUKANG SAPU ADA MASTER, TAKKAN GRED 41 KOT? lebih dr kami N22 ni pulak. APA BAHALOL PUNYA CADANGAN NI

Khamis, September 29, 2011 1:14:00 AM

..............

MasyaAllah..
Sungguh truk ayt suadara ni..
Amat memalukan sikap suadara ni sbg pnjawat awm..
Fahami btul2 ayt d atas..
x da kna mgna dgn mana parti.. hanya cadangan dan pndangan..
harap tnjukkanlah sikap lbih profesional dan beretika dalam ulasan..
kalu graduan ijazah memang dah trlalu ramai,, Master pun ramai juga.. x da pun sebut Ph.D.
Mgkin saudara yg ada Ph.D spt yg suadara maksudkan tu..

Tanpa Nama berkata...

Patut la...N22! Kepala hotak pun setakat tu saja la... Kesian, ada lagi manusia fikiran kolot mcm makhluk ni di thn 2011. Anak sapa la nih???

Tanpa Nama berkata...

PA sedarlah sikit... kerja mudah xgunakan otak... xpikir mcm PnP mcm nak pecah kepala otak. jangan lebih SUDU DARI KUAH, ukur baju pada badan sendiri. PA kerjaan lah yang paling tidak produktif, ada masa untuk buat kerja sampingan di opis, masa banyak dihabiskan untuk buat kerja yang tidak sepatutnya tapi bila pasal gaji tahu cemburu dengan kumpulan PnP.... bukan nak menghina, tetapi adalah kenyataan. Banyak contoh dan teladan yang boleh dipaparkan tentang sikap PA, lihat sahaja di Putrajaya tingkahlaku PA.. masa banyak dihabiskan berborak-borak di Kafeteria, shoping di Alamanda. jadi kalo PA rasa gaji tu kecil kenapa tidak sahaja meletak kan jawatan yang ada pergi kerja dengan swasta atau buat perniagaan sendiri. PA tidak perlu nak mempersoalkan tugas yang dilakukan oleh PnP... PA harus pikirkan bagaimana peritnya nak menghabiskan masa 3-4 tahun di Universiti sedangkan kumpulan PA hanya berkelulusan PMR. jadi anda boileh pikir sendiri. Kalo xsedar juga berhenti... beribu lagi orang yang xada kerja


klu penulis ni diatas ni belajar kat universiti 15tahun sekalipun tapi moral rendah, baik belajar kat estet yang lebih baik moral klu bercakap. belajar tinggi2 pun klu x de adap nak cakap baik kerja pomen kat bengkel je. mcm hebat sangat. bukan mak bapak dia yang nak naikkan gaji. satu sen pun x usik duit mak bapak dia. sedar la kawan.....klu ko nak beli kereta besar sekalipun kitaorg x akan komplen punya. ko x payah nak komen kat sini.....ko belajar kat u mana...ko keje la kat negara cina sana. klu ko pandai ke bodoh ke x akan ada orang yang akan komen ko...bangang punya orang pnp....

KAPITAN PA berkata...

PA SOKONGAN KER!PA PnP KER! KORANG JANGAN GADUH KAT SINI, NANTI PECAH SKRIN LCD AKU, GADUH KAT LUAR!

Tanpa Nama berkata...

kalau umur persaraan 60 tahun kenyanglah banyak di Malaysia.. Makin ramailah anak2 kita yang menganggur...naik gaji sudah

Tanpa Nama berkata...

kalau umur persaraan 60 tahun kenyanglah banyak di Malaysia.. Makin ramailah anak2 kita yang menganggur...naik gaji sudah

Tanpa Nama berkata...

dato omar..lepas je jawatan presiden..tak guna..asyik nak perjuangkan bonus je...kami seluruh warga PA mahukan pelarasan gaji..bonus utk apa..skali bagi je..kita nak kan pelarasan gaji..pelarasan gaji...pelajaran gaji..pelajaran gaji..k..pakai otak la sikit.... bonus tak da tak pe,yang penting pelarasan gaji dilaksanakan..

Tanpa Nama berkata...

dato omar..lepas je jawatan presiden..tak guna..asyik nak perjuangkan bonus je...kami seluruh warga PA mahukan pelarasan gaji..bonus utk apa..skali bagi je..kita nak kan pelarasan gaji..pelarasan gaji...pelajaran gaji..pelajaran gaji..k..pakai otak la sikit.... bonus tak da tak pe,yang penting pelarasan gaji dilaksanakan..

Tanpa Nama berkata...

dato omar..lepas je jawatan presiden..tak guna..asyik nak perjuangkan bonus je...kami seluruh warga PA mahukan pelarasan gaji..bonus utk apa..skali bagi je..kita nak kan pelarasan gaji..pelarasan gaji...pelajaran gaji..pelajaran gaji..k..pakai otak la sikit.... bonus tak da tak pe,yang penting pelarasan gaji dilaksanakan..

Tanpa Nama berkata...

dato omar..lepas je jawatan presiden..tak guna..asyik nak perjuangkan bonus je...kami seluruh warga PA mahukan pelarasan gaji..bonus utk apa..skali bagi je..kita nak kan pelarasan gaji..pelarasan gaji...pelajaran gaji..pelajaran gaji..k..pakai otak la sikit.... bonus tak da tak pe,yang penting pelarasan gaji dilaksanakan..

Tanpa Nama berkata...

dato omar..lepas je jawatan presiden..tak guna..asyik nak perjuangkan bonus je...kami seluruh warga PA mahukan pelarasan gaji..bonus utk apa..skali bagi je..kita nak kan pelarasan gaji..pelarasan gaji...pelajaran gaji..pelajaran gaji..k..pakai otak la sikit.... bonus tak da tak pe,yang penting pelarasan gaji dilaksanakan..

Tanpa Nama berkata...

dato omar..lepas je jawatan presiden..tak guna..asyik nak perjuangkan bonus je...kami seluruh warga PA mahukan pelarasan gaji..bonus utk apa..skali bagi je..kita nak kan pelarasan gaji..pelarasan gaji...pelajaran gaji..pelajaran gaji..k..pakai otak la sikit.... bonus tak da tak pe,yang penting pelarasan gaji dilaksanakan..

Tanpa Nama berkata...

dato omar..lepas je jawatan presiden..tak guna..asyik nak perjuangkan bonus je...kami seluruh warga PA mahukan pelarasan gaji..bonus utk apa..skali bagi je..kita nak kan pelarasan gaji..pelarasan gaji...pelajaran gaji..pelajaran gaji..k..pakai otak la sikit.... bonus tak da tak pe,yang penting pelarasan gaji dilaksanakan..

Tanpa Nama berkata...

dato omar..lepas je jawatan presiden..tak guna..asyik nak perjuangkan bonus je...kami seluruh warga PA mahukan pelarasan gaji..bonus utk apa..skali bagi je..kita nak kan pelarasan gaji..pelarasan gaji...pelajaran gaji..pelajaran gaji..k..pakai otak la sikit.... bonus tak da tak pe,yang penting pelarasan gaji dilaksanakan..

Tanpa Nama berkata...

dato omar..lepas je jawatan presiden..tak guna..asyik nak perjuangkan bonus je...kami seluruh warga PA mahukan pelarasan gaji..bonus utk apa..skali bagi je..kita nak kan pelarasan gaji..pelarasan gaji...pelajaran gaji..pelajaran gaji..k..pakai otak la sikit.... bonus tak da tak pe,yang penting pelarasan gaji dilaksanakan..

Tanpa Nama berkata...

dato omar..lepas je jawatan presiden..tak guna..asyik nak perjuangkan bonus je...kami seluruh warga PA mahukan pelarasan gaji..bonus utk apa..skali bagi je..kita nak kan pelarasan gaji..pelarasan gaji...pelajaran gaji..pelajaran gaji..k..pakai otak la sikit.... bonus tak da tak pe,yang penting pelarasan gaji dilaksanakan..

Tanpa Nama berkata...

kami tak nak bonus.....
Naik Gaji! Selaras Gaji! Selaras Gred....sudah

Tanpa Nama berkata...

Naik Gaji! Selaras Gaji! Selaras Gred

Tanpa Nama berkata...

Naik Gaji! Selaras Gaji! Selaras Gred

Tanpa Nama berkata...

naik gaji (n1-n16)ke....N19

Tanpa Nama berkata...

gred (N1 - N16)naik .... N19

Tanpa Nama berkata...

gred (N1 - N16)naik .... N19

Tanpa Nama berkata...

gred (N1 - N16)naik .... N19

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum..

Yang taknak naik bonus ni pasai apa??Dah orang nak perjuangkan..syukur dan kita terima jelah..Apalah!!namapun nak diperjuangkan..maka ada baiknya diperjuangkan untuk kenaikan gaji+bonus..2-2 sekali kita mintak.

Syukur berkata...

Saya harap tiada kenaikan gaji atau bonus untuk tahun ini.....biar kita usaha sendiri.
Jangan nak harap kat kerajaan aje lah......

Tanpa Nama berkata...

Cadangan saya kenaikan gaji mengikut beban kerja dan tanggungjawab dan kelayakan!
Adil dan Saksama !

P&P : 50%
gRED SOKONGAN : 30%

Utk mengimbangi kerugian pelarasan gaji tahun 2007!

Harap CEUPECS ambil perhatian !

Anak Tiri PA berkata...

wahai sedara-sedari yg dirahmati ALLAH s.w.t........klu nk komen ke bg cadangan/pandangan ke biar la yg rasional la sikit dan bahasa tu biar la yg profesional sikit.....jgn ikut hati...nanti mati....ikut rasa nanti binasa......x kisah la kump. P&P ke,kump Sokongan ke...yg penting sama-sama dapat x kira banyak sikit itu terpulang kpd kerajaan......itu pun klu diaorg nk beri....klu x nak beri kita nak buat mcm mana....tp kerajaan harus ingat, PA-PA ni lah antara nadi-nadi yg menggerakkan ekonomi negara......jadi kawan-kawan semua x payah nak berdebat satu sama lain......tunggu je 7hb OKTOBER ni.........Bukan Senang NAk Jadi Senang....Bukan Susah NAk Jadi Susah...........LU FIKIR LA SENDIRI.......

Tanpa Nama berkata...

**realitinya yang wajar dipertimbangkan**

INI YANG WAJAR DIPERTIMBANGKAN
: Kenaikan gred sokongan 80 % dan kenaikan P&P 0.01 %....amacam ok tak....hehehehe
selaras kenaikan gaji dan gred 1-16 Naik Ke 17 ..dan 17 Naik Ke 19..hehehe...dan gred 41 x boleh naik2 kalau prestasi tak baik...heheh..amacam ok tak
.

SPM N17 berkata...

Dah tahu gred N17 guna kelulusan SPM kenapa nak memohon jg kerja kerani,kalau dah ada Diploma,ijazah carilah jawatan mengikut kelulusan akademik..bnyk lagi budak2 lepasan SPM nak kan kerja.. ini tak,nak pertikai lagi yang diri 2 ada Diploma,Ijazah walaupun dalam Gred N17..letak jawatan je lah..p cari kerja yang guna kelulusan kauorg 2..sombong tak bertempat punya org..

Tanpa Nama berkata...

SEMUA PA MAHUKAN PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...KITA SOKONG KERAJAAN,KERAJAAN PASTI MEMBUAT PELARASAN GAJI PADA TAHUN INI..

Tanpa Nama berkata...

KALAU KAKITANGAN AWAM TAK DAPAT APA2..TAK DAH LAH NAK "UNDI"....BYE-BYE JELAH....

Tanpa Nama berkata...

gred sokongan ke..gred pegawai ke...semuanya same je...takde bezanya sangat...yang penting...berilah kami naik gaji...melalui cara ni je dapat kami persembahkan rungutan kami....

Ahli CUEPACS dari zaman P.Ramlee berkata...

Bodoh betul berita TV dan surat khabar sudah keluar macam-macam berita berkenaaan bonus, ssm, penyelarasan gaji, umur persaraan!!

Ini memeningkan kepala otak Najib yang bercadang nak bagai bonus 2 bulan gaji dan peneyelarasan gaji 15%.
Minta CUEPACS bagi amaran sikit pada RTM dan UTUSAN MALAYSIA!!
Jangan pandai-pandai keluarkan berita palsu!!

Tanpa Nama berkata...

bagi ke tidak bonus.

barisan nasional takde lagi!

kami mewakili 23 juta kakitangan awam tidak akan undi barisan nasional dalam pilihnaraya akan datang.

kakitangan awam melayu -india -cina
(sudah 2 tahun takde bonus)
tiada maaf bagi mu barisan nasional!!

PA dah nak pencen berkata...

PA-PA kump sokongan jangan melalak dan nak buat ugutan nak ke pembangkang.. kerja la, lu tengok PA-PA kump. Pengurusan diaorang diam saja pasal diaorang tahu PA-PA bangang akan melalak. PA-PA bangang Gred 1 - 22 melalak nak bonus dua bulan berapa sangat yg U all dapat, PA-PA Pengurusan yang gaji dah 7 - 8 diam saja kalau kerajaan bagi bonus dua bulan diaorang akan lantak 14 - 16 ribu dan kalau tak dapat bonus pun gaji diaorang dah 4 - 5 kali ganda gaji PA-PA bangang ni. Kalau aku jadi PM pun aku akan kata duit tak rak cukup, kalau takat nak bayar bonus 2 bulan kepada PA-PA sokongan aku tak de hal punye.. yg ada hal fulus tak cukup adalah nak bayar bonus 2 bulan pada 'big-big' boss ni. wahai big-big boss bersyukurlah dengan gaji anda yg dah besar, bagi lah PA-PA bangan ni tuntut 2 bulan bonus, mereka PA-PA bangang ni adalah anak buah anda semua, dan boss-boss lebih afdal tak payahlah bonus, gaji pun dah 4 - 5 kali ganda bonus PA sokongan, tak yah la tamak sangat, nanti tak berkat, dan 'geng pengurusan' yg pertengahan jangan nak melalak tak puas hati, kalau aku PM aku akan bagi bonus ikut kategori, gred 1 - 22 ( 2 bulan) gred 26 - 44 ( 1 bulan ) 44 keatas sampai 54 ( 1/4 bulan ) JUSA tak yah, baru lah budget boleh save. Tapi yang jadi masalah nanti adalah 'geng pengurusan' yg tak tahu bersyukur, gaji dah banyakpun nak juga bonus 2 bulan, dengan egonya mereka berkata mereka adalah graduan. Oooi geng pengurusan yg sombong ingatlah anda bukannya pandai sangat, cuma bernasib baik menjadi graduan yg di terima jadi PA semasa temuduga. So jangan sombong. dan PA-PA kump. sokongan sekelian janganlah kita jadi bangang, marilah kita sama-sama mempertingkatkan usaha untuk produktiviti kerja, Melihat komen-komen anda, anda hebat tapi bangang. Mari lah kita jadi PA-PA yg gumbira dan sentiasa bersyukur.

Tanpa Nama berkata...

80 peratus yakin dapat, apa kata kalau tak dapat apa-apa tuntutan pada belanjawan 2012 itu nanti,....Datuk Omar Osman pula letak jawatan selaku presiden ceupacs pada hari itu juga. Kita PA dah..terlalu..lama menunggu..bagaikan anjing menyalak bukit, akhirnya tewas .....tidak dapat apa...apa pun habuk tiada.....yang menang hanya angan2 Datuk Tuan, Presiden sahaja........Sekian, Terima Kasih.

Tanpa Nama berkata...

Kenapa lah Gred Sokongan ini dengki kat P&P ? I just dont get it ! I dont want to post here actually but then.... !
The comments here is funny !
By right everybody should get equal % of pay rise ! Maybe the Gred 44 and above dont need to get any pay raise at all coz their pay is higher alredy ! But below tat should all get equal % of pay raise !

Tanpa Nama berkata...

Dato Najib jgn buek kesalahan yang same seperti Pak Lah ! Menyebabkan gaji gred sokongan lebih dari P&P ! Buatlah keputusan yang adil dan saksama !
Jadikan gaji P&P setaraf dengan bebanan tugas dan tanggungjawab mereka !

Tanpa Nama berkata...

BERITA TERKINI:

Dpt info, kenaikkan gaji dari 5-15% mengikut GRED! Harap maklum!!!!

Kalau setakat nak bg 15% pada gred paling bawah, aku rasa tak memadai SEBAB harga barang 100% akan naik selepas PM umum benda ni. So, balik pada asal...

Alang2 nak naik gaji, naik laa betul2. Jangan buat mcm nak lepaskan batuk ditangga!!!! Makin merana laa PA lepas PM umum BAJET 2012!

Tanpa Nama berkata...

"Dato Najib jgn buek kesalahan yang same seperti Pak Lah ! Menyebabkan gaji gred sokongan lebih dari P&P ! Buatlah keputusan yang adil dan saksama !
Jadikan gaji P&P setaraf dengan bebanan tugas dan tanggungjawab mereka !"

OII BANGANG! KO CAKAP TAK SELIDIK DULU KE? MCM NI KE IQ KUMP P&P???

GRED KUMP SOKONGAN PALING TINGGI GRED 38 - GAJI MATI RM4911.67, GRED KUMP P&P PALING HAMPEH GRED 41 - GAJI MATI RM5219.23.

MANA ADA ISU GAJI KUMP SOKONGAN LAGI TINGGI DARI P&P!!!! BAHLOL...

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum...

Disinipun dah menampakkan jika PROSPEK dilaksanakan juga,maka makin ramaila PA yg Menderita.Mana taknya,ketidakpuasan ati yg P&P cerminkan sekarangni..cukup membuktikan bahawa tiada ehsan mahupun ketelusan pada diorang untuk menyokong kakitangan bawahan.Wajar lagikah PROSPEK untuk dilaksanakan sekiranaya begini??Ask ka bomohla!!!!

Tanpa Nama berkata...

gred 38 tu kanan tinggi, 41 tu pnp biasa belum kanan lagi, memang la gaji mati 41 tu sikit cuba tengok 48 gaji mati dia berapa...buat malu 41 je la ..nak komen biar la berakal..

Tanpa Nama berkata...

"Dato Najib jgn buek kesalahan yang same seperti Pak Lah ! Menyebabkan gaji gred sokongan lebih dari P&P ! Buatlah keputusan yang adil dan saksama !
Jadikan gaji P&P setaraf dengan bebanan tugas dan tanggungjawab mereka !"

OII BANGANG! KO CAKAP TAK SELIDIK DULU KE? MCM NI KE IQ KUMP P&P???

GRED KUMP SOKONGAN PALING TINGGI GRED 38 - GAJI MATI RM4911.67, GRED KUMP P&P PALING HAMPEH GRED 41 - GAJI MATI RM5219.23.

MANA ADA ISU GAJI KUMP SOKONGAN LAGI TINGGI DARI P&P!!!! BAHLOL...
>>>>>>>>>>>
ini HARAMJADAH mana yg Xreti2 dan Xpahamni??kan aku dah kata!!!ko nak bandingkan gaji sokongan dan pnp kobandingkan gaji lantikkan awal antara sokongan dan Pnp..misalnya kalo pnp 27 ko 41.Janganla ko nak bandingkan 38 dengan 41 yg baru kenal dunia kerja.orang 38 tu dah berapa puloh tahun dah servis.diapun dah kekanan.yang ko baru masuk 41!!!PUKIMAK punya bangsa!!!!

Tanpa Nama berkata...

aku sebagai 41 pun malu la....41 mana la yang bagi komen macam tu....

Tanpa Nama berkata...

memanglah 41 gred tinggi sayang..tp P1t1 41 takkanlah nak sama dengan p3t2,38 tangga gaji tupun dah menunjukkan pengalaman kerja dia sayang..Amboi sayangni..tamak sangatla..Gaya komen diatas,menunjukkan dia seorang wanita.aku yakin..salam perkenalan dari saya..

Tanpa Nama berkata...

kenaikan gred

kum sok = 17,22,28
kum sok = 27,32,38
pnp = 41,44,48

untuk makluman 41 sekelian, makin tingi gred bermakna makin lama berkerja dan bila dah lama berkerja naik la pangkat...

Tanpa Nama berkata...

Dasar pemikiran YAHUDI!!!

Tanpa Nama berkata...

org yg xpnah buat gaji mmg ckp sdap mulut ja...kira dulu..beza sgt2 antra gred + tgokla brapa lama dia bkerja..bangang btoi..buat malu ja 41..ckp professional..

Tanpa Nama berkata...

SEMUA PA MAHUKAN PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...KITA SOKONG KERAJAAN,KERAJAAN PASTI MEMBUAT PELARASAN GAJI PADA TAHUN INI..

Tanpa Nama berkata...

SEMUA PA MAHUKAN PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...KITA SOKONG KERAJAAN,KERAJAAN PASTI MEMBUAT PELARASAN GAJI PADA TAHUN INI..

Tanpa Nama berkata...

SEMUA PA MAHUKAN PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...PELARASAN GAJI...KITA SOKONG KERAJAAN,KERAJAAN PASTI MEMBUAT PELARASAN GAJI PADA TAHUN INI..

Tanpa Nama berkata...

KALAU KAKITANGAN AWAM TAK DAPAT APA2..TAK DAH LAH NAK "UNDI"....BYE-BYE JELAH....

Tanpa Nama berkata...

cukup-cukup la 2 wahai kwn2 PA semua..kita tunggu dan lihat je pembentangan bajet 7 Oktober ni..adakah bajet nanti menunjukkan 1 Malaysia..Rakyat d utamakan atau dato-dato menteri yang d utamakan..kita tunggu dan lihat....

SS BIZ ENTERPIRSE berkata...

gaji banyak mana pon tak kan cukup..kalau dah berhutang keliling pinggang.....Jawatan kerani or PAB tapi gaya hidup macam menteri..mana nak cukup...belagaknya macam orang kaya...cuba fikir org yg kerja supermarket,buruh binaan, pekerja kilang..mereka kerja penat2 tapi gaji??ini kerani pon rm 1415 starting...patotnya cukup kalau berjimat dan berpijak di dunia nyata....bersyukur..kerja kena ikhlas..baru lah dpt kenikmatan..bukan asyik melolong nk naik gaji....

Tanpa Nama berkata...

"ini HARAMJADAH mana yg Xreti2 dan Xpahamni??kan aku dah kata!!!ko nak bandingkan gaji sokongan dan pnp kobandingkan gaji lantikkan awal antara sokongan dan Pnp..misalnya kalo pnp 27 ko 41.Janganla ko nak bandingkan 38 dengan 41 yg baru kenal dunia kerja.orang 38 tu dah berapa puloh tahun dah servis.diapun dah kekanan.yang ko baru masuk 41!!!PUKIMAK punya bangsa!!!"

Mana ada gaji kumpulan sokongan yang lebih dari kumpulan P&P? Nampak sangat jenis dapat degree cukup2 makan pastu pakai cable mintak keja gomen! kahkahkahkah...

Tengok gaya tulisan ni jenis masa kecik2 membesar kat kawasan setingan....patut laa takde adab.

Tanpa Nama berkata...

ini HARAMJADAH mana yg Xreti2 dan Xpahamni??kan aku dah kata!!!ko nak bandingkan gaji sokongan dan pnp kobandingkan gaji lantikkan awal antara sokongan dan Pnp..misalnya kalo pnp 27 ko 41.Janganla ko nak bandingkan 38 dengan 41 yg baru kenal dunia kerja.orang 38 tu dah berapa puloh tahun dah servis.diapun dah kekanan.yang ko baru masuk 41!!!PUKIMAK punya bangsa!!!!

OII MUSIBAT!!! KO BANDING KAT MANA PUN, GAJI KUMP SOKONGAN TAKDE LEBIH DARI P&P, NGOK! KALAU BODOH TAK MEMANDAI LAGI MULIA DARI BANGANG YANG BERLAGAK PANDAI!!!!

GRED 27 : P1T1 RM 1204.55
GRED 41 : P1T1 RM 1688.89

Tanpa Nama berkata...

ini HARAMJADAH mana yg Xreti2 dan Xpahamni??kan aku dah kata!!!ko nak bandingkan gaji sokongan dan pnp kobandingkan gaji lantikkan awal antara sokongan dan Pnp..misalnya kalo pnp 27 ko 41.Janganla ko nak bandingkan 38 dengan 41 yg baru kenal dunia kerja.orang 38 tu dah berapa puloh tahun dah servis.diapun dah kekanan.yang ko baru masuk 41!!!PUKIMAK punya bangsa!!!!

OII MUSIBAT!!! KO BANDING KAT MANA PUN, GAJI KUMP SOKONGAN TAKDE LEBIH DARI P&P, NGOK! KALAU BODOH TAK MEMANDAI LAGI MULIA DARI BANGANG YANG BERLAGAK PANDAI!!!!

GRED 27 : P1T1 RM 1204.55
GRED 41 : P1T1 RM 1688.89


Masyaallah!

Tak sangka perkataan begini keluar dari seorang penjawat awam pada bulan Syawal di Hari Jumaat yang mulia ini

Tanpa Nama berkata...

mmg sumer pa sokongan mulut camni.. mencarut je keje..

Tanpa Nama berkata...

Harapnya pada tahun 2020 nanti,

Bila semua PA sokongan telah mempunyai kelayakan tertiary education , kerajaan boleh menjumudkan pengambilan gred sokongan 2 dan kelayakan masuk perkhidmatan kerajaan bermula dengan kelayakan diploma iaitu sokongan 1.

Oleh itu, jurang pendapatan antara sokongan dan P&P tidak lagi jauh bezanya.

Selain itu, dengan adanya tertiary education, kita akan mempunyai lebih ramai skilled workforce dan decision maker yang berpengetahuan luas

Tanpa Nama berkata...

Malaysian Insider kata maybe naik gaji sampai 40%!!!

http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/maximum-40pc-pay-rise-as-putrajaya-reverts-to-single-tier-civil-service/

Mari kita berkira-kira untuk menambah lagi hutang!!!

Perhaps it's time to change from Waja tu Inspira???

atau...emmm.... tukar Kancil ke Lagi Power, Lagi Best!!!

Tanpa Nama berkata...

wow kalau betul naik 40%, basic nurse leh jadi 2.1k. Best2.

Tanpa Nama berkata...

gaji basic cikgu KPLI RM3k oooo... tambah elaun2 leh dapat rm4k.. best2.. keje sekerat hari.. pastu setahun kerja setengah tahun je.. hehehe

Tanpa Nama berkata...

menurut sumber: budget 2012
kenaikan gaji 10%.
umur baru bersara 60 tahun.
prospek di guna pakai.
1/2 bulan bonus.
sekian.

Tanpa Nama berkata...

Aku nak upgrade Astro HD and Unifi! Yahoo!

Tanpa Nama berkata...

alaaaa.......... 10% je ke?? tak best la cam ni.. baru nak tukar keta.. sob sob..

HAMBA ALLAH berkata...

BERDOALAH SEMUA PADA ALLAH SWT AGAR DI LIMPAHKAN REZKI PADA KITA SEMUA..DI HARI JUMAAT MULIA INI JANGAN KITA BERGADUH ,BERTEKAK ATAU MENGELUARKAN KATA KATA YANG PEDAS SESAMA KITA..POHONLAH AGAR DIDEKATKAN REZKI KIRANYA IA JAUH..DIKELUARKAN JIKA IA DIDALAM..DIMUDAHKAN JIKA IA SUSAH,,DI RENDAHKAN JIKA IA TINGGI....
JIKA MINNGU DEPAN ADA KENAIKAN..BERSYUKURLAH PADA YANG ESA KERNA SEMUA DIDUNIA ADLAH HAK ALLAH...KITA ADALAH HAMBANYA.....GUNAKANLAH IA SEBAIK BAIKNYA..INSYAALLAH..AKAN BERJAYA KITA DUNIA DAN AKHIRAT...

Tanpa Nama berkata...

apa dah jadi.. kerajaan skg dah tunggang-langang.. kerja kosong dibekukan, bersara 60 tahun, gaji naik 10% jea, bonus 1/2 bulan, barang naik, gst d'kuatkuasakan, 6% cukai perkhidmatan pra-bayar, minyak melambung tinggi, kos sara hidup semakin tinggi..pilihanraya bulan 2 nie 2012,undian d'tangan anda, PA anda mampu mengubahnya d'PRU-13..

Tanpa Nama berkata...

kite kene ingat permintaan ini ade baik ade buruk ade untung ade rugi dan ade yg memerlukan n ade yg xperlu....

Tanpa Nama berkata...

aaaa 10% je... menci menci menci

Tanpa Nama berkata...

tempoh pesaraan 60 tahun & bonus 2 tak perlu ler... tapi kalau nak bagi ok gak.... Yang sangat2 perlu untuk kakitangan awam nie pelarasan gaji ler.................

Tanpa Nama berkata...

Tengok gaya tulisan ni jenis masa kecik2 membesar kat kawasan setingan....patut laa takde adab.
>>>>>>>>>>>>
terpulang nak kata beradap or x..
dari dipandang dan lihat org antara org terpelajar/bijak tap BODOH dibawah PAR!!!dahla bodoh!!lagi mahu buat PROVOLASI kat sini..

orang begini tak perlu diminta untuk resign,tapi jika kamu antara org yg responsiblity ade baiknya kamu sendri mengundur diri..

Mcmna org yg sebegini boleh dilantik utk ke jwyn PnP??adekah kamu makan rezeki org lain yg lebih layak untuk jwtn kamu tu??

sedarkah stement kamu tu levelnya dimana??xmaluke kamu dengan PAP??

Xpayah tunggu dia terlibat or x dengan penguruan gaji,atleast once dia dh dilantik jd PA,minda dia dh observe utk berfikir..

Tanpa Nama berkata...

SELARAS GAJI DAN ELAUN PA 1 MALAYSIA!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

SELARAS GAJI DAN ELAUN PA 1 MALAYSIA!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

gaji basic cikgu KPLI RM3k oooo... tambah elaun2 leh dapat rm4k.. best2.. keje sekerat hari.. pastu setahun kerja setengah tahun je.. hehehe
*************************************
saya ingin merujuk kpd komen di atas.
Sebelum itu saya nak minta maaf kpd penulis sbb nak beri sikit komentar ttg kerja guru.
Ya, alhamdulillah, gaji guru2 skrg agak besar berbanding masa sy mula2 jadi cikgu yg pd masa itu basic pay hanya sekitar RM500.
Sy tdk kisah andai para pembaca komen mengatakan guru2 bergaji besar tetapi sy tidak bersetuju jika dikatakan guru hanya bkerja setengah hari.
Sebagai seorg guru yg telah berkhidmat selama 20 thn, sy boleh katakan cabaran kerja guru2 sekarang amat mencabar dan berat. Ramai yg tidak tahu kami guru mula bekerja seawal 6.30 pagi dan membawa hingga selepas pkl 5 petang. Kalau ada aktiviti malam pula, boleh bertugas hingga 10-11 malam (selain tugas warden asrama).
Kami mengajar dari masa formal 7am hingga pkl 2 pm disambung pula dgn ko kurikulum hingga 5 petang. Hari Sabtu pun ada kerja di sekolah. Mesyuarat dan taklimat di sekolah wajib dihadiri (kedatangan diambil).
Guru2 juga perlu menyemak buku latihan pelajar, menyemak kertas ujian dan buat kerja perkeranian. Bayangkan satu kelas ada 40 pelajar, kalau mengajar 3 kelas ada 120 latihan buku latihan, kertas ujian yg disemak.
Perlu diperjelaskan, seorang guru ada yang mengajar hingga 6-8 kelas dan berbeza level.
Kami perlu buat persediaan mengajar yg akan disemak oleh pentadbir sekolah sekali seminggu. Kami juga perlu sediakan alat bantu mengajar, kertas lampiran kerja dan kertas ujian/peperiksaan yg mesti mengikut garis panduan seperti di dalam Jadual Spesifikasi Ujian. Waktu cuti sekolah ada guru2 yg bertugas menjaga sekolah dan menjadi pengawas peperiksaan yg bayaran mengawas hanya sekitar RM150 sahaja.
Seperti PA lain, kami juga perlu menunggu dari 8-10 tahun untuk diperakukan kenaikan pangkat. Ramai kalangan kami yg berhutang PTPTN utk melanjutkan pelajaran jadi masalah kami sama saja dgn PA2 bukan guru.
Banyak lagi ingin saya perkatakan tapi cukuplah ini utk memberi gambaran ttg kerja guru2. Hanya seorang guru atau seorg yg pasangan hidupnya seorg guru yg faham.
Sekian, terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

erm harapan yg xmungkin...dah terlalu byk dah janji yg ditabur tp semuanya menghampakan...xseperti yg di perkatakan...kakitangan kerjaan terutama golongan sokongan semakin di tindas dan semakin miskin...penuh dengan beban hutang...anak2 kami terpaksa membuat pinjaman pendidikan dan bila dah tamat pengajian xdpt plak kerja...time tu la pinjaman menjadi 'hantu'. dimana keadilan dlm kerajaan...bantu la kami golongan kump sokongan yg semakin lama semakin miskin

Tanpa Nama berkata...

tolong kaji semula inbuhan perumahan dan EPW....betul2 xadil...knp org dr semjung pindah ke sabah sarawak dpt EPW yg lumayan berbanding org Sabah swk yg berkerja di Semjung..,...

Tanpa Nama berkata...

memang pun bajet pilihanraya.. tiada kejutan pun, sedikit shj kenaikan gaji, 1/2 bulan bonus, lanjutan bersara 60 tahun.. .. yg kekal tiada kenaikan pangkat PA 10-13 tahun berkhidmat, PA ada ijazah dan master di sisihkan, cuti tahunan masih kekal 20-30 hari setahun, cuti berlajar separuh gaji bagi kumpulan B,C ke bawah, tiada penyelarasan gred kumpulan sokongan, wad kelas 3 bagi kumpulan C ke bawah,. yang teruknya, cas 6% perkhidmatan pra-bayar, GST akan dikuatkuasakan, minyak akan naik, harga barangan makananan naik, interest bank peratusannya naik, kereta nasional semakin mahal, harga perumahan semakin tinggi melebihi RM200 ribu ke atas, UPSR dan PMR di mansuhkan bebanan guru dan ibu-bapa semakin bertambah, tarf elektrik dan air bertambah tinggi, bayaran astro naik, PTPTN mencengkam perlajar, kos pendidikan semakin tinggi, akhir sekali gaji dan elaun PM,TPM,Wakil Rakyat,Turus, Jusca A,B,C dan gred 54-52 semakin naik dan terus naik tidak termasuk MOU dgn Syarikat GLC terus menerus naik mencecah jutaan ringgit.. sudah tiba masanya kita merubah kerajaan yang sedia ada kepada kerajaan berkebajikan di dunia dan akhirat.. Jom berubah..!!

Tanpa Nama berkata...

ADAKAH 2011 TAHUN TERAKHIR BN MENTADBIR MALAYSIA.. ADAKAH PUTRAJAYA AKAN BERTUKAR TANGAN ?? ADAKAH SANGGUP ANDA MEMBIARKAN SEMUA ITU TERJADI??? UNDI RAKYAT ADALAH RAHSIA.. tunggu!!

Tanpa Nama berkata...

Saya tak setuju PROSPEK ! Nanti kroni kroni naik pangkat ! Tak Adil ! Tangguh PROPEK dulu ! Carry on dgn PTK ! LEBIH ADIL!

Sapa nak kejo sampai 60 thn ?
Datuk dan Nenek nanti tak nampak ! Camna nak buek kerja ? Nanti poning kepala kami yg muda ni ! Semua kami kena buek !
Dia MC aje dan gaji jalannnnn !

Kami yang Gred 41 baru masuk kena buek kerja dia macam sekarang ni ! Tapi bab gaji dia nak naik banyakkkk ! Lepas gaji naik dia gi tido kat surau sebab gout lah dan poning dan sakit segala macamlah !

Ahhh poning poning poning !

Tanpa Nama berkata...

ini HARAMJADAH mana yg Xreti2 dan Xpahamni??kan aku dah kata!!!ko nak bandingkan gaji sokongan dan pnp kobandingkan gaji lantikkan awal antara sokongan dan Pnp..misalnya kalo pnp 27 ko 41.Janganla ko nak bandingkan 38 dengan 41 yg baru kenal dunia kerja.orang 38 tu dah berapa puloh tahun dah servis.diapun dah kekanan.yang ko baru masuk 41!!!PUKIMAK punya bangsa!!!"

Mana ada gaji kumpulan sokongan yang lebih dari kumpulan P&P? Nampak sangat jenis dapat degree cukup2 makan pastu pakai cable mintak keja gomen! kahkahkahkah...

---------------------------------

Macam ni bahasa seorg PA ! Ohh macamni lah PA melayan Public !
Patutlah Public say Government Servant org yang malas dan kurang ajar !

Tak kira hang ada degree ke master ke @ PHD tapi kalo bahasa macam ni ........

Memalukan sungguh ! Mungkin PM baca komen ini dan kalo dia tak bg pelarasan gaji mungkin tak hairan coz semua PA kurang ajar !

Kesian org atasan dia ni ! Dapat pekerja macam dia !

I feel sorry for u !

Memang gerenti org ni .....
No futher comment!

Tanpa Nama berkata...

Disebabkan gaji gol Profesional di Malaysia sangat rendah berbanding negara lain kita kehilangan banyak tenaga pakar ni.

Byk gol profesional seperti doktor dan jurutera berhijrah ke negara lain dan kita mengalami issue brain drain ! Adakah jururawat dan attendan boleh menjalankan tugasan seorang doktor ?

Gaji gol profesional perlu ditingkatkan dan diselaraskan dengan negara maju lain barulah gol profesional ini akan kembali berkhidmat di Malaysia !

Minta YAB Dato Najib memberi pertimbangan yang sewajarnya dalam kenaikan gaji dalam budget tahun ini dan bukan hanya mendengar pendapat merapu dan pendapat kurang ajar dalam blog ini !

Tanpa Nama berkata...

Saya setuju pendapat di atas !

Memang bernas ! Fikiran anda merupakan fikiran seorang profesional !

After so long satu pendapat yang memang bagus !

Memang betul kita menghadapi brain drain di Malaysia !
Gol profesional perlu diberi perhatian lebih ! Adakah kita rela dirawat oleh seorang attendan ?

Tanpa Nama berkata...

OII MUSIBAT!!! KO BANDING KAT MANA PUN, GAJI KUMP SOKONGAN TAKDE LEBIH DARI P&P, NGOK! KALAU BODOH TAK MEMANDAI LAGI MULIA DARI BANGANG YANG BERLAGAK PANDAI!!!!

GRED 27 : P1T1 RM 1204.55
GRED 41 : P1T1 RM 1688.89

******************************

gaji mati gred 26= RM 3270.65
gaji awal gred 27= RM 1215.14

Perbezaan gaji = RM 2055.51


gaji mati gred 38= RM 5149.20
gaji awal gred 41= RM 1716.72

Perbezaan gaji = RM 3432.48

kami gred 26 pn mahu perbezaan gaji yg tinggi dari gred 27 sebagaimana perbezaan gaji 38 dan 41..kerana kami pun lebih kanan dari 27..

sekian

Hamba Allah berkata...

adleibeanak bagi pendapat bagi la..tapi tolong guna bahasa yang sopan...saya pun malu Kalau PA cakap macam ni.
Saya juga PA.Kita ada adab dan budubahasa..JANGAN KERANA NILA SETITIK ROSAK SUSU SEBELANGA......

Hamba Allah berkata...

adleibeanak bagi pendapat bagi la..tapi tolong guna bahasa yang sopan...saya pun malu Kalau PA cakap macam ni.
Saya juga PA.Kita ada adab dan budubahasa..JANGAN KERANA NILA SETITIK ROSAK SUSU SEBELANGA......

Tanpa Nama berkata...

bajet blom dibentang...harga rumah dah naik...mcm mn nie????

Tanpa Nama berkata...

bajet blom dibentang...harga rumah dah naik...mcm mn nie????

**************************************
betul tu saudara.

hjg minggu lepas pergi pameran hartanah di sarawak, masyaAllah, mahalnya harga rumah.

Rumah teres setingkat lot tengah dah RM280,000. Mana nak cekau duit beli rumah kalau macam ni.

Kenapa rakyat dibebankan sangat dengan harga rumah yg melambung tinggi? Apa dosa kami dianiaya begini? Sudahlah susah menjadi lebih susah! Kenapa kementerian perumahan tak kontrol harga rumah?

Masa ni rumah dah semahal itu, bayangkan masa anak2 kita nak beli rumah nanti, mahunya rumah teres setingkat lot tengah berharga RM500,000!!!!!

GILA!!!

Tanpa Nama berkata...

bajet blom dibentang...harga rumah dah naik...mcm mn nie????

**************************************
betul tu saudara.

hjg minggu lepas pergi pameran hartanah di sarawak, masyaAllah, mahalnya harga rumah.

Rumah teres setingkat lot tengah dah RM280,000. Mana nak cekau duit beli rumah kalau macam ni.

Kenapa rakyat dibebankan sangat dengan harga rumah yg melambung tinggi? Apa dosa kami dianiaya begini? Sudahlah susah menjadi lebih susah! Kenapa kementerian perumahan tak kontrol harga rumah?

Masa ni rumah dah semahal itu, bayangkan masa anak2 kita nak beli rumah nanti, mahunya rumah teres setingkat lot tengah berharga RM500,000!!!!!

GILA!!!

*********************************

saya setuju dgn pendapat di atas

Tanpa Nama berkata...

jang..ooii..jang apo keno ni jang.. harga rumah dah naik ooii jang oii..

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 208   Terbaru› Baru»