SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

24 September 2011

KAKITANGAN AWAM DIRAMAL NAIK GAJI LAGI

Berita Harian
Oleh S Anand Kumar
2011/09/24



Berita baik dijangka diumum PM dalam Bajet 2012

KUALA LUMPUR: Kakitangan sektor awam dijangka sekali lagi menikmati kenaikan gaji tahun ini, dan kemungkinan perkara itu antara berita baik yang akan diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dalam Bajet 2012 di Dewan Rakyat, 7 Oktober ini.

Antara tuntutan CUEPACS sebelum ini ialah pemberian bonus dua bulan, umur persaraan dinaikkan daripada 58 kepada 60 tahun dan penghapusan Gred 1 hingga 16 dalam skim perkhidmatan bagi membolehkan kakitangan awam peringkat rendah menikmati gaji lebih tinggi.
Bagaimanapun, sumber menyatakan masih tidak diketahui berapa peratus kenaikan gaji yang bakal diperoleh oleh kakitangan kerajaan kerana pada 2007 mereka menikmati kenaikan gaji antara 7.5 hingga 35 peratus.
Turut tidak dipastikan lagi sama ada Najib yang juga Menteri Kewangan akan memberi dua bulan bonus atau sebulan bonus saja dan ura-ura mengenai perkhabaran ini sudah tersebar dengan meluas di kalangan kakitangan awam.

Ketika pembentangan Bajet 2011 tahun lalu, bantuan khas kewangan RM500 diberikan kepada penjawat awam Gred 54 dan ke bawah termasuk pegawai kontrak dan pesara kerajaan bagi meringan beban mereka dalam menampung perbelanjaan persiapan sekolah anak-anak.

Baru-baru ini, CUEPACS yang mewakili lebih sejuta kakitangan awam di negara ini, mengemukakan beberapa cadangan kepada Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) dalam usaha memperbaiki kebajikan anggota kerajaan di samping meningkatkan kualiti perkhidmatan awam.

Menurut sumber itu lagi, antara perubahan yang dijangka berlaku terhadap Sistem Saraan Malaysia (SSM) ialah kemungkinan membabitkan beberapa perkara seperti struktur gaji; elaun; peningkatan peluang kerjaya dan syarat perkhidmatan.
Kali terakhir semakan struktur gaji dan beberapa perkara lain secara menyeluruh membabitkan sistem sektor awam ialah pada 1992, cuma sebelum ini kerajaan beberapa kali mengumumkan pelarasan gaji.

Kita difahamkan Perdana Menteri akan mengumumkan berita baik kepada kakitangan kerajaan pada 7 Oktober ini... sudah tiba masanya untuk kerajaan melakukan satu perubahan drastik secara menyeluruh pada sektor perkhidmatan awam, katanya kepada Berita Harian, semalam.

Sebelum ini, Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) menjelaskan pelarasan gaji kakitangan awam dilakukan sebanyak enam kali dalam tempoh 15 tahun sejak 1992 hingga 2007, diberikan setiap tiga hingga lima tahun iaitu pada 1992, 1995, 2000, 2002 (dua kali) dan 2007.

Sistem Saraan Baru (SSB) dilaksanakan sejak Januari 1992, sebagai langkah strategik untuk meningkatkan keupayaan perkhidmatan awam sebelum dikaji semula dan digantikan dengan SSM.

Dalam pada itu, Presiden CUEPACS, Datuk Omar Osman, berkata semua perkara yang dibangkitkan oleh kesatuan sekerja berkenaan kini sedang dikaji secara terperinci oleh JPA.

Melihat kepada beberapa pengumuman menarik yang dilakukan oleh Perdana Menteri sebelum ini, CUEPACS juga amat yakin bahawa beliau (Najib) akan turut membuat satu kejutan pada 7 Oktober ini, katanya.

268 ulasan:

1 – 200 daripada 268   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

NAJIB,tolonglah kita PA,naik gaji lah,.,..kini inflasi teruk, hiduo susah

suhaimie berkata...

GAJI BARU NAK URA-URA NAIK TAPI BARANG DAH NAIK. PAGI TADI GUE PERGI KE PASAR NAK BELI AYAM.... RM9.80 SEKILO. SEEKOR DAH RM20.00. ITU BARU NAK NAIK GAJI BELUM SUDAH NAIK GAJI...

NAIK GAJI BOLEH TAPI KAWAL SIKIT BARANG KEPERLUAN TU. JANGAN ASYIK PANTAU-PANTAU-PANTAU JE. ORG YG PREKSA HARGA TU PUN KENA PANTAU JUGA LE. JANGAN PENTAU HARGA BARANG DI PASAR TAPI BARANG DI TANGAN TARAK PANTAU LOOOO.

Tanpa Nama berkata...

salam...kalo gred 1 - 16 dh nek..,c, ner plk gred n 17 ?? terutama nya pembantu tadbir p/o??? x kan masih lg kt takuk yg lamer...semoga N 17 Pn dpt kenaikan gred..insyallah...

Tanpa Nama berkata...

yahoo,gaji naik boleh kuar My V baru lagi best,Overlap Bank Rakyat&MBSB,Macam,Macam Ada,yahoo,

Tanpa Nama berkata...

berita harian yang cakap bukan pm yang cakap naik gaji tu. jgn harap la nak naik gaji. klu naik gaji pun lebih terarah yang bergaji besar la. tak caya tengok la nanti. kakitangan awm bawahan naik 20% kakitangan atasan naik 15 % jurang yang besar x caya tgk la nanti. apa apa pun tgk la nanti nak harap tu x de la. ayam naik 50% gaji naik 10% sama nilai dengan kenaikan ayam. yang bergaji besar terus beli rumah 4 ke 5 bijik lagi. kami kakitangan bawahan x mengharap apa-apa cuma mengharap pru13 dicepatkan. cakap x serupa bikin. x de alasan yang menyebabkan harga barang naik mendadak sedangkan barang melambak kat pasaran. depa memang pandai. lepas ni hang tunggu la astro naik, bil air naik, letrik naik, barang rumah aik, aku dah bosan dengan semua tu, hanya menunggu sunami pilihanraya yang lebih buruk lagi. x payah nak terkejut dengan pengumuman yang dibuat pm, apa yang nak dikejutkan, dari dulu sampai sekarang orang yang kaya bertambah kaya dan yang miskin bertambah miskin. ini ke yang dinamakan rakyat didahulukan pencapaian diutamakan. yang kami paham yang kaya diutamakan yang miskin biarkan. x caya tgl ala nanti. pegang la kata2 ku ini wahai kawan2 semua. kita akan x puas hati selelpas pembentangan bajet 2012 nanti. tgk la nanti. sama2 kita tgk. jangan la mengharap pm nak bagi kita kakitangan bawahan ni terasa senang walaupun sedikit. yang dah senang akan dibesarkan senang nya ........kita tgk....pegang la kata2 ku ini kawan2.....

Tanpa Nama berkata...

Gula-gula PRU13

Tanpa Nama berkata...

Aku nak booking Lagi power, lagi best ! bagi merancakkan industri automotif tempatan

Tanpa Nama berkata...

salam..paper arini s0ldout since 8pm.yg tinggal cuma paper tamil&kantunisjer.huh baru gantung beduk,belum pukul canang lg.kesan jika ianya sekadar sandiwara,skrip&drama serta gimik politik,anda sendri yg menentukanya jika ianya tak berlaku spt digembar-gemburkan.awas!buruk padahnya..

Tanpa Nama berkata...

kami belajar kt U tu bukan free..kena pinjam..bayaran balik sampai 15 tahun...kenaikan yang lepas kakitangan sokongan naik sampai 35 peratus kami dapat ciput je..dan tak komplin banyak...kalau sokongan gaji lebih dari profesional ape cite...? Harap JPA adil mengagihkan pratus kenaikan gaji...kalau tak pun, peratusnya biar sama..

Tuan Haji Najib berkata...

Ini hanya ramalan, jadi janganlah mengharap sangat...macam ramalan cuaca la...

Tanpa Nama berkata...

ADA JUGAK MANUSIA YG DAH PERCAYA DGN TAJUK BERITA INI ... CONTOHNYA AKU !!!!!!!

tapi kawan, aku memang mengharap ... kocekku bocor lagi ....

Mengharap Pembangkang? Belum pasti dia orang boleh bantu PA. MEREKA cuma nak raih UNDI kita saja .... CITA-CITA mereka adalah PUTRAJAYA.

Kita PA akan terus mengharap ?????

donize berkata...

Assalammualaikum dan Salam 1 Malaysia,

Terima kasih PM Najib,

Saya dan isteri bersyukur dan berterima kasih atas kemurahan hati PM.

Alhamdulillah, semoga Allah meluakan lagi pintu rezeki rakyat Malaysia walaupun dunia bergolak dengan krisis ekonomi yang dah melumpuhkan US dan negara-negara eropah.

Saya doakan agar PM dan keluarga dimurahkan rezeki dan diberi kekuatan dan kesihatan untuk mentadbir dan menerajui negara Malaysia ini.

Wassalam

Tanpa Nama berkata...

ELAUN KHAS AKADEMIK :
Dinikmati oleh Penjawat Awam Kumpulan Pelaksana (Sokongan 1 & 2) yang ada ijazah dapat elaun khas rm300.00 sebulan yang ada diploma dapat elaun khas rm200.00 sebulan

Sekian, terima kasih
1 Malaysia
PM

Tanpa Nama berkata...

kau ingat kami(PA) nie bahan ujikaji kau org..mcm nujum pak belalang.. spa,jpa dan kerajaan skg makin teruk..kami cadang nak tukarkan kerajaan yg sedia ada.. kepada kerajaan yg prihatin pada PA tentang kebajikan PA bagi penyelarasan gaji, kenaikan pangkat keutamaan bagi bagi PA yg ada ijazah dan master serta PA yang berkhidmat lebih 10 tahun ke atas bagi gred 1-41.. kami nak ramal pulak kerajaan sedia ada PRU-13 nie.. kami memimpin..!!!

Tanpa Nama berkata...

gred 1-16 tak perlu ada dah dlm pgambilan spa..setuju dgn cuepacs..kasi je starting n17 dlm pengambilan baru..pekerja n17 kasi naik level seterusnya mcm n22,,br sedap nak keje..yg gred 22 keatas biar di kekalkan..depa berhak coz taraf akademik tinggi,lulus exam n lama dlm pkhidmatan..kite jgn kacau rezeki org di atas tp tlg tambahkan rezeki org yg dibawah..

since da nak dkt dgn pilihan raya nih,mmg patut ada pgumuman baik mcm nih..kata pepatah 'buat baik di balas baik'/..-jgn ada yg talam dua muka sudah-

Tanpa Nama berkata...

saudara
ksmi harap kenaikan gaji biar laa sama adil...kami pejawat awam gred 1-17 selalu terpinggir,elaun dah skit...kami harap peluang kenaikan mudah dan jangka masa pendek 5 tahun je ke...cm polis 2...konst ke l/kpl 5 tahun je,l/kpl ke kpl(secara time base pun 5 tahun jugk)..kami penjawat gred 1-17(contoh pembantu tadbir,juruteknik memerlukan jangka masa yang panjang utk kenaikan pangkat iaitu 15 tahun..klu nak dibeza kan degn polis berapa kali sudah mereka menikmati kenaikan gaji......harap kerajaan biarlah kenaikan gaji sama adil buat semua tak kira jawatan apa sekali pun..klu nk dikira polis menikmati pelbagai elaun sehingga mendapat 3 kali ganda elaun berbanding pejawat lain yg gred sama...kami harap kerajaan wujud elaun minimum dan maksimum kerana akan mewujudkn rasa ketidakpuasan hati pejawat awam terhadap gaji n elaun polis,guru,nurse,,kami yg bekerja sihf gred 17,contoh pegawai khdmat pelanggan tidak menikmati elaun shif,,,sperti mna yg polis dpt...rata2 kammi penjawat gred 17 memiliki pendidikan tinggi seperti diploma dan ijazah malah lebih pengalaman dari kumpulan p/p.....kami harap kerajaan dapat mempertimbangkan kenaikan gaji berdasarkan pendidikan...kini penjawat gred 17 terhimpit dengan hutang pelajaran(ptptn),hutang kereta,hutang loan(kawen),sewa rumah dan bil2 keperluan asas yg lain lagi.rata2 kami kini terpksa melakukan kerja sambilan...

Tanpa Nama berkata...

saudara
ksmi harap kenaikan gaji biar laa sama adil...kami pejawat awam gred 1-17 selalu terpinggir,elaun dah skit...kami harap peluang kenaikan pangkat mudah dan jangka masa pendek 5 tahun je ke...cm polis 2...konst ke l/kpl 5 tahun je,l/kpl ke kpl(secara time base pun 5 tahun jugk)..kami penjawat gred 1-17(contoh pembantu tadbir,juruteknik memerlukan jangka masa yang panjang utk kenaikan pangkat iaitu 15 tahun..klu nak dibeza kan degn polis berapa kali sudah mereka menikmati kenaikan gaji......harap kerajaan biarlah kenaikan gaji sama adil buat semua tak kira jawatan apa sekali pun..klu nk dikira polis menikmati pelbagai elaun sehingga mendapat 3 kali ganda elaun berbanding pejawat lain yg gred sama...kami harap kerajaan wujud elaun minimum dan maksimum kerana akan mewujudkn rasa ketidakpuasan hati pejawat awam terhadap gaji n elaun polis,guru,nurse,,kami yg bekerja sihf gred 17,contoh pegawai khdmat pelanggan tidak menikmati elaun shif,,,sperti mna yg polis dpt...rata2 kammi penjawat gred 17 memiliki pendidikan tinggi seperti diploma dan ijazah malah lebih pengalaman dari kumpulan p/p.....kami harap kerajaan dapat mempertimbangkan kenaikan gaji berdasarkan pendidikan...kini penjawat gred 17 terhimpit dengan hutang pelajaran(ptptn),hutang kereta,hutang loan(kawen),sewa rumah dan bil2 keperluan asas yg lain lagi.rata2 kami kini terpksa melakukan kerja sambilan...

Botol Kicap, Senawang berkata...

JANGAN PERCAYA LAGI....JANGAN PERCAYA LAGI....JANGAN PERCAYA LAGI...JANGAN MENARUH HARAPAN YANG TINGGI; NANTI KAU ORANG KECEWA SEPERTI KECEWANYA GURU-GURU SEMPENA HARI GURU 2011 KONONNYA ADA BERITA YANG MENGGEMBIRAKAN KEPADA MEREKA; HAKIKATNYA...HANCUS....

Tanpa Nama berkata...

Betul-betul

Tanpa Nama berkata...

JIKA BENAR GAJI NAIK....TERIMA KASIH ATAS PENTADBIRAN PM YANG PRIHATIN TERHADAP KAKITANGAN AWAM..INI BUKAN SATU CERITA KOSONG..KAMI TETAP SOKONG KERAJAAN WALAU PELBAGAI KUTUKAN DARI PIHAK TERTENTU TERHADAP PEMERINTAHAN SEKARANG...PM SENTIASA KAMI SOKONG ...SATU PEMERINTAHAN YANG YANG CEKAP DAN MENINJAU SEBENAR BENARNYA KEHENDAK PUBLIK....

................
(PEMBANTU TADBIR)




***SATU LAGI HARAP JPA DAN CUEPACS MENGKAJI DAN MENYOKONG SERTA MELULUSKAN PERKARA INI...IAITU DIHARAPKAN KAKITANGAN KUMPULAN SOKONGAN YANG MEMILIKI IJAZAH SARJANA MUDAH...DIBERIKAN ELAUN IJAZAH...SEBAB WALAUPUN PEGAWAI INI BUAT KERJA KERANI TETAPI KREATIVITI,DAYA PEMIKIRAN,DAYA PENGETAHUAN DAN SBGNYA..SETARAH DENGAN PEGAWAI PROFESIONAL..SUDAH TENTU HASIL KERJA ADA KELEBIHAN ...TAK PAYAH BESARLAH ELAUN IJAZAH TU SETAKAT RM50 JE DAH BERBALOI DAN TERASA KESYUKURAN SERTA RASA DIHARGAI...
TAHULAHKAN BELUM REZEKI NAK DAPAT JAWATAN PEGAWAI...HEHEH KESIAN JUGALAH KAT KAMI NI...HUTANG PTPTN PUN KENA BAYAR....

Tanpa Nama berkata...

Dunia Ni Pinjam-Pinjaman kata org Tua-Tua Selagi Boleh Pinjam Kita Pinjam Aje La,Lagi Pon Kalau Kita Mati Bank Tetap Untung Pasal Pinjaman Peribadi Kita Insurans dah Cover,Lepas ni ramai la jadi OKO(Orang Kaya Overlap)

azmi berkata...

NT17 dinaikkan ke NT 27 manakala NT 22 dinaikkan ke NT 32. Bagaimana dengan N22 sepatutnya dinaikkan secara otomatis. Kakitangan awam yang telah berkhidmat melebihi 30 tahun sepatutnya diberi incentive tambahan supaya mereka dapat pencen awal dan kecil lah perkhidmatan awam. Kerajaan patut masukkan semua elaun ke dalam gaji pokok untuk pengiraan pencen supaya pesara tidak diparas miskin tegar bils bersara. Kita sokong Najib bukan sekarang tapi bila terlaksana.

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17...Gred17 naik ke 22...Gred 22 naik ke 26 dan seterusnya..

PENGUASA PBT berkata...

Wahai manusia, yang inginkan kenaikan/pelarasan gaji maupun bonus setahun gaji, boleh aku kaseh tapi dengan satu SYARAT, SUJUT DAN SEMBAHLAH AKUUUU!!!! AKUUUU!!!! PENGUASA BUMI,AIR,API,UDARA TERMASUK LANGIT. ITUPUN KALAU KAMU MAU....FIKIRLAH SENDIRI!

Tanpa Nama berkata...

hei! penjawat awam jangan asyik melolong nak minta ini, minta itu, siapa suruh pi makan gaji, tiru macam gue bisnes sini,sana tak daklah melolong sini sana.....tak maluuuu asyik simpati kerajaan je, kalau bisnesmen minta ini itu ngan kejaan dituduh rasuah, ini pepenjawat awam melolong sana melolong siniminta naik gaji,bonus itu tak rasuah.fikirlah semua penjawat awam.saye teramatlah bersetuju ngan DATU SERI NAJIB tak usah layan kemahuan mereka itu nanti diberi betis kepala lagi mereka nak.

peniaga kecil mangsa penjawat awam berkata...

Betul tu kawan, penjawat awam ni tak boleh kasih muka, apatah lagi yang ada kaitan dengan tender ni, sombong, cakap macam lurus, jujur, amanah tapi ada makna, mereka ni, penjawat awam penyengak dari gred cacing sampai gred ular sawa sombong, PM jangan takut dengan gertak penjawat awam ini, mereka apapun terpaksa sokong kerajaan kalau tak sokong dimana lagi mereka nak cari, kalau mereka kata dalam pru13 ini mereka tak sokong kerajaan kerna gaji tak naik itu pembohong besar tu sebab mereka ini tak reti nak bisnes, matilah, nak harap kerajaan pkr, baru berapa negeri dah kucar kacir, pilah.

PAPTUA berkata...

Kepada Gred 17 jangan pulak cemburu bila gred 1-16 dinaikkan, kerana Gred 17 pun menggunakan kelayakan SPM dan sekarang PA di dalam kumpulan Gred 1-16 pun mempunyai kelayakan sama SPM. Mana ada lagi mereka yang berkelayakkan takat darjah enam, kalau PA 17 ingin naik gred, ambillah diploma. Saya sendiri telah telah berkhidmat 30 tahun di dalam perkhidmatan awam walaupun mempunyai kelayakan SPM tetapi masih makan gaji di gred 4, itu pun baru tahun lepas naik, tetapi saya tetap bersyukur sekurang-kurangnya saya masih ada kerja sebagai PA, tetapi jangan pula PA G 17, rasa cemburu bila G-1-16 dinaikkan. Walaubagaimanapun kita tunggu saja lah mudah-mudahan segala harapan akan termakbul .. Amin.

Tanpa Nama berkata...

MENTERI BAYANGAN BERKATA..

TAJUK:ANDA SEMUA PERLU SELIDIKI,BENAR ATAU SALAH...

ASALAMUALAIKUM DAN SALAM SAYANG PADA SEMUA PA SEKALIAN SAMADA YANG MENYOKONG ATAU TIDAK...YANG PENTING KEHIDUPAN KITA PERLU DITERUSKAN...KERAJAAN PULA MESTILAH MEMBANTU SEMUA RAKYAT TANPA ADA YANG TERSEMBUNYI..
BARU BARU INI SAYA BERSAMA TURUN KE LADANG KUTIP BUAH SAWIT BERSAMA PENEROKA SEBUAH FELDA...PENAT DAN BERPELUH SEHARIAN,MACAM NAK PENGSAN...IRONINYA,BAGI ANAK ANAK PENEROKA YG BERJAYA MEMEGANG JAWATAN TINGGI KERAJAAN,JANGANLAH LUPA PADA PENGORBANAN IBUBAPA ANDA YANG PENAT MEMBANTING TULANG MEMBESARKAN ANDA HINGGA BERJAYA...SAYA ANAK NELAYAN TIDAK PERNAH RASA SEPENAT KERJA DI LADANG...INI PENGALAMAN YANG BAIK UNTUK DIKONGSI PADA ANDA SEMUA..PADA MALAMNYA,SAYA DIJEMPUT JAMUAN RAYA...HADIR SAMA PENEROKA TANAH RANCANGAN PAHANG,BERSAMA FELDA TASK FORCE...
PERKARA MENARIK....ANTARANYA..BENARKAH TANAH FELDA PLANTTATION BERJUMLAH 125 RIBU HEKTAR BELUM DIISI OLEH PENEROKA SELURUH NEGARA...DASAR GSA FELDA ANTARANYA,SEMUA WARGA BUMIPUTERA YANG TIDAK MEMPUNYAI TANAH WAJIB MENDAPAT TANAH.APA YANG MENARIK DISINI PARA PENEROKA TELAH BERSATU DAN MEMINTA KERAJAAN MEMBERI SAMADA RUMAH BESERTA TANAH RANCANGAN FELDA PLANTATION YANG MAHU DIBUBARKAN ATAS DESAKAN GENERASI KE 2 DAN 3,ANAK ANAK RANCANGAN FELCRA,ANAK ANAK PEKEBUN RISDA,ANGGOTA TENTERA DAN BAKINYA KAKITANGAN KERAJAAN DAN AWAM...MEREKA TELAH EDARKAN BORANG DAN TANDATANGAN...SEBELUM INI PENEROKA DI SEMUA TANAH RANCANGAN TELAH DITIPU DENGAN KPG (KADAR PERAHAN GRED SEBANYAK 16%.SEPATUTNYA MEREKA MENDAPAT 24 DAN 25 PERATUS GRED PERAHAN..INI TERKANDUNG DALAM BUKU JINGGA DAN RESEARCH YANG DIJALANKAN MPOB..YG MENJADI ISU DISINI IALAH TANAH YANG BANYAK...FELDA PLANTATION KENAPA TIDAK TAWARKAN SEBAHAGIAN PADA BEKAS KAKITANGAN AWAM SEPERTI TENTERA DAN POLIS YANG TELAH LAMA BERSARA,TINGGAL DIDALAM KEMISKINAN?RAMAI RAKYAT MALAYSIA TIDAK MEMPUNYAI TANAH(X DA TANAH MACAMMANA NAK BELA TANAHAIR)BERJUANG UNTUK TANAHAIR,TANAH PUN TAK ADA,.....?ANDA PA RENUNGKANLAH..
PERKARA 2...BENARKAH PERANTAU TERENGGANU DAN KELANTAN MAJUKAN NEGERI PAHANG?MUNGKIN ADA BETUL JUGA...SEBAB KUTIPAN TOL MTD BENTONG MUNGKIN MENCECAH JUTAAN RINGGIT...SEHARI KALAU SEBULAN,SETAHUN,BERAPA YER?APA SALAHNYA KERAJAAN MEMBINA JALANRAYA YANG BAIK ANTARA BENTONG,DIRIKAN HOSPITAL BENTONG YANG LEBIH BESAR DENGAN DUIT CUKAI INI...PENDUDUK BENTONG SERAMAI MUNGKIN100 RIBU ORANG DAN KEDUDUKANNYA YANG BERADA DIPINGGIR KUALA LUMPUR...DUIT ORANG LALU LALANG DI MTD INI PUN CUKUP UNTUK PEMBANGUNAN HOSPITAL BAGI RAKYAT BENTONG....PA PANTAI TIMUR,FIKIRKAN WAJAR ATAU TIDAK?..
SEKIAN DULU UNTUK KALI INI DIHARAPKAN KERAJAAN DAPAT MEMBANTU SEMUA PA DAN RAKYAT MALAYSIA DEMI KEHIDUPAN YANG LEBIH BAIK...SALAM..

ISU KE 2...BENA

Tanpa Nama berkata...

yea kea peniaga kecil..itu mcm kea..ada berani..cubalah..!!!

Tanpa Nama berkata...

Jika ada kenaikan gaji dan bonus itu memang BONUS sebenar yang dinanti-nanti. Takyah le kita nak gaduh kat sini...tunggu pengumuman baru cakap.Apapun tq PM kerana ada hasrat untuk mengambil berat ttg hal tersebut dan harapan kami agar ianya memberi situasi yang menang2.

Tanpa Nama berkata...

Jika ada kenaikan gaji dan bonus itu memang BONUS sebenar yang dinanti-nanti. Takyah le kita nak gaduh kat sini...tunggu pengumuman baru cakap.Apapun tq PM kerana ada hasrat untuk mengambil berat ttg hal tersebut dan harapan kami agar ianya memberi situasi yang menang2.

Tanpa Nama berkata...

aku potong anu aku klu pm nak naik gaji. klu naik pun orang yang gaji tinggi yang akan dinaikkan....aku potong....aku potong........aku potonggggggggggggggggggggggggggggg............yang bawahan akan terus terseksaaaaaaaaaaa.....aku potong la.......najib klu ko naikkan gaji itu salah satu tanda nak kiamat.... renungkan lah..... tanda nak kiamat rakyat yang susah akan terus susah dan bertambah susah....yang kaya akan bertambah kaya....

Tanpa Nama berkata...

berapa sen najib nak naikkan gaji sokongan...rm 150 ke...itu yang gred atas 16... yang bawah rm 50.00 jer ke.... aku dah agak dah..... orang yang kaya bertambah kaya. kenaikan tahunan yang bawahan naik rm40.00... yang tinggi sampai rm100.00 setahun.... pelarasan bawahan naik rm50.00 lima tahun sekali...pelarasan atasan 500-600 setahun tu x campur tambahan elaun yang diminta lagi. kenaikan pangkat lagi setiap 3 tahun. yang bawahan 15 tahun baru dapat naik pangkat...itu pun naik rm50.00 jer...... semakin lama semakin momposssssssssssssssssssssss.... kami x terkejut langsung dengan pengumuman najib pada pembentangan bajet 2012....langsung x de kejutan...

Tanpa Nama berkata...

klu nak tahu mcmana kehidupan rakyat bukan dengan pelarasan gaji 5 tahun sekali.....datang kat tempat rakyat yang dah sentiasa susah. kitaorg bukan nak kaya... tapi sekadar nak hidup......yang dah kaya mampu beli rumah 8 bijik sekaligus..... yang miskin sebijik pun x mampu..... kat sabak bernam rumah kos rendah dibeli oleh sepasang suami isteri yang bekerja disektor awam 8 bijik sekaligus..... yang kami nak bel sebijik pun x dapat.....bodoh punya kerajaaan....

kemahiran 41 berkata...

pa gred bawah klu nak nuntut kenaikan gaji nuntut jer jgn campr baur ngan sikap dengki tu, tu sb dapat naik gaji; gred tinggi patut dapat setinggi-tingginya sebab mereka buat kerja dari kerja gred rendah sampai ke gred tinggi contohnya gred 41 kerapkali buat kerja gred 11, photostat,photocopy,susun kertas dan klip kemudian edar lagi...sebab gred yg bahagian ni, penat sikit dah hilang entah kemana, sedangkan gred 41,44 mereka ni terlibat membuat perancangan,penyelarasan pelaksanaan,buat laporan kecuali membuat keputusan di peringkat atasan saja tidak dibenarkan.begitulah setiap masa. Sepatutnya gred41 inilah sepatutnya diberi keutamaan seperti tempoh naik pangkat dipendekkan dari 10 ke 5 tahun sahaja seperti gred 44 ke 48,52. sebab mereka ini tak gred paling bawahpun mereka mampu buat kerja tu tan mengelu bukan macam gred rendah ini baru photocopy 2x3 rim kertas dah mengeluh panjang, memang tak profesional.

Tanpa Nama berkata...

Tolong batalkan hasrat naikkan persaraan kepada 60 tahun. itu dah masa untuk banyak2kan ibadat pula. bukan nak kerja sampai mati.
perjuangan ceupacs biarlah berasas. yang perlu di peerjuangkan kenaikan gaji dan bonus serta kebajikan kakitangan awam...
berfikirlah dengan waras wahai ceupacs.

Tanpa Nama berkata...

Masih ingat !!. Sebelum pembentangan Bajet 2011, PM minta input dari semua pihak dan pelbagai input diberikan termasuk pelarasan gaji PA.Ianya juga diwar-warkan dlm media, Namun ianya hanyalah wayang saja, sebab bajet itu dah sedia dan akhirnya ramai PA kecewa. Sekarang perkara yang berulang. Janganlah PA mengharap sangat, mungkin bajet 2012 telahpun disediakan tunggu bentang sahaja.

Tanpa Nama berkata...

Woi peniaga kecil. Ko nak meniaga pegi meniaga jelah. Jangan menyemak sini. Ko yg x pandai meniaga jgn nak mengata PA kat sini. Bende tak kena kat dahi ko bulehla ko cakap PA macam2. Meh bagi aku bisnes ko, ko wat keje aku... Cakap jgn sebarang cakap..

Tanpa Nama berkata...

"CELAKA PUNYA OWNER WEBSITE NIH"
Ko yg mulakan semua kat sini dan bila ko pun dah mengata komen orang, ko jgn delete statement aku nih. Biar dibaca semua visitor kat sini dan jadi doa untuk ko...

Tanpa Nama berkata...

Dalam dunia ni memang ada hiraki, dalam negara pun ada, dalam keluarga pun ada, untuk berada di tempat yang tinggi dalam hiraki, mesti lah usaha, kebanyakan orang dibawah hanya nampak yang atas bila mereka dah senang, masa dia kerja keras untuk naik ke atas ramai yang terlepas pandang, kalau mahu pendapatan yang baik dan berkat usaha cara halal, jangan ada hasad dengki, kalau gred 1-16 naik jadi 17, sudah pasti yang 17, 22, 26, 29, 32, 34, 38, 44, 48, 52, 54, JUSA semua nak naik sama. Jangan kata yang atas dah banyak duit, tak payah naik, kerja senang, goyang kaki, layakkah kita menilai orang lain? jangan lupa, orang lain pun menilai kita, bagi yang ada spm, sijil khas, diploma, ijazah, masters dan phd, mereka berhak mendapat gaji dan diletak ditempat yang mereka telah usahakan sendiri. Kalau dengan hanya mengharap kerajaan menaikkan gred kumpulan sokongan 1-16, masalah takkan selesai, saya setuju jika kerajaan melaraskan kenaikan gaji bagi SEMUA gred mengikut peratusan yang MUNASABAH, tidak seperti pelarasan/kenaikan yang lalu.

Tanpa Nama berkata...

sudahlah bro..!! penyelarasan gaji mengikut gred.. gred 1-16 - 30%.. 17-36 - 25%.. 38-44 - 15%.. 48-54 -10%.. turus,jusa A,B,C tiada.. barulah betul.. gaji pokok gred A-jusa- RM 3000- RM 15000 termasuk elaun.. klim perjalanan- RM 2000 - RM 5000.. elaun memangku dan menangung kerja gred A - gred turus dan jusa RM 3000 -RM 7000.. itu belum lagi gaji PM,TPM,menteri dan wakil rakyat - RM 15,000 - RM 60,000.. itu tak termasuk chairman mana-mana GLC - RM 100,000 - RM 250,000 ape cite..!!

Tanpa Nama berkata...

gead 1-17 semasa belajar tak berapa mengeluarkan kos yang banyak. tetapi mereka yang sambung diploma,degree, master, phd.. bertungkus lumus, berhutang sana sini, kesusahan mereka ketika itu amat memeritkan. kos kewangan tinggi, otak kena berfikir. kalau gaji mereka tinggi itukan adil.

ahli peniaga berjaya berkata...

sorry much2, kpd semua pa terutama pa gred rendah, saya ni terlanjur termasuk website cuepacs, terbaca comments pa, sedih,menggerunkan masalah penjawat awam ni, tak naklah anak2ku keluaran u tu jadi penjawat awam, lebihbaik urus bisness aku lagi, setiap tahun dapat seperti dapat bonus 24bulan gaji pa.sian pa...pa semua. jom jadi ahlipeniaga.

Tanpa Nama berkata...

macam ramalan cuaca saja,kalau ramalan cuaca tu boleh juga percaya sebab ada grafik,gambar2 satelit,ini apa pun tarak,apa nak kata,nama pun ramalan,setiap kali nak bajet,mcm2 ramalan,entah ya,entah tidak

Tanpa Nama berkata...

Soalannya apa yang membezakan pgrh, timb pgrh, kpp, pp, cc, pt, pap? pangkat dan gred gaji. Kadang-kadang bila cakap berlapik2 org tak paham bro, kalau nak gaji 10k, elaun tanggungjawab, elaun memangku, mileage tinggi, keraian, kena la jadi pengarah, sendiri kena la ingat, kalau gaji 2k mintak naik 3k, yang 3k nak naik 4k, yang 4k nak naik 5k.. setakat kerajaan bg naik gaji, masuk paper, esok barang naik, bila mau selesai... Kena usaha bro.. upgrade diri sendiri. Aku dah tgk sendiri camana org dpd kerani boleh jadi pegawai dan akhirnya skrg timb pgrh. tu yg jadi inspirasi. it is possible. kalau nak usaha seribu daya. dulu aku pun spm je, pelan2 buat sijil, diploma, ijazah dan klu ada rezeki nk buat masters.. alhamdulillah rezeki aku bertambah.

Tanpa Nama berkata...

kalau naik biar lah sama peratus kenaikan..jangan di bezakan kumpulan sokongan dengan kumpulan profesional...kalau tidak timbul masalah golongan yang baru naik dg 41 yang sambung belajar , lebih rendah gaji dari kumpula dg 32...takut peristiwa tahun 2007 berlaku pulak

suhaimie berkata...

Kepada Gred 17 jangan pulak cemburu bila gred 1-16 dinaikkan, kerana Gred 17 pun menggunakan kelayakan SPM dan sekarang PA di dalam kumpulan Gred 1-16 pun mempunyai kelayakan sama SPM. Mana ada lagi mereka yang berkelayakkan takat darjah enam, kalau PA 17 ingin naik gred, ambillah diploma. Saya sendiri telah telah berkhidmat 30 tahun di dalam perkhidmatan awam walaupun mempunyai kelayakan SPM tetapi masih makan gaji di gred 4, itu pun baru tahun lepas naik, tetapi saya tetap bersyukur sekurang-kurangnya saya masih ada kerja sebagai PA, tetapi jangan pula PA G 17, rasa cemburu bila G-1-16 dinaikkan. Walaubagaimanapun kita tunggu saja lah mudah-mudahan segala harapan akan termakbul .. Amin.

itu kata PAPTUA.

ni kata gred 17...

bila minta jawatan PAP dulu guna kelulusan ape? SPM ke?, Diploma ke? Ijazah ke?. mohon kerja gred 1-16 guna kelulusan ape ya? atau guna kabel platinum utk masuk gomen. tengok dululah syarat perlantikan tu dulu ya. selamat hari raya maaf zahir batin

Tanpa Nama berkata...

aduyai tingginya hajat 1-16.dapat naik gaji&bonuspun dah cukup baguslah.tak payahla nak demand mcm org meroyan.belajarlah bersyukur cikit.jangan pk tekak sendirijer.sedarlah kita punya anak2&waris.besok diorg spm tak lepas nak mintak gov atas jwtn apa yer?itulah beza bangsa kita dgn cina.kita dok pk tekak&perut kitaje.cina?utk ank2 diorg.org yg b'fkrn sebegini seolah2 hidupni utk kepuasan diri sendiri tanpa mikirkan tdntang org/waris yg akan datang

Ustz Najib berkata...

Mai pitih amik, mai kain pelikat sarong, mai beras jd nasi...mai bonus rembat,time undi bak mai kertas pangkah la BULAN !!!

apa nk heran!!

Tanpa Nama berkata...

negeri-negeri yg pokai..!! duit tak de.. johor, pahang, terengganu dan negeri sembilan.. tak dok duit memanjang..!! macamana nak bayar kenaikan gaji PA nanti..asyik memimjam kat pusat jea.. malulah sikit bro..!! ha..!!ha..!!

Tanpa Nama berkata...

Sori Bulan...Roket tak mau ikut pi Bulan! Nak undi, tunjuk cara buat kerja dulu! Kawan dgn kaki maksiat sebab tu tak berkat!

Kpd PA gred bawahan @ khadam, tlg la cermin muka tu sikit. Nk demand mcm2, mau gaji tinggi tp tlg cerita ckit apa kerja ko org hari2? Asyik bersembang pagi/ptg bergosip, jual produk kecantikan, jual jamu... Sehari taip memo satu dua helai saja lg mau mintak naik gaji! Pastu dengki pulak kt org gred atasan! Apa barang? Masuk keja suka ati bapak tiri, bila minta tlg sikit slalu bg alasan sibuk! Kalau dh tau sibuk, dtg kerja awal...ni hari2 kul 9.30am baru nmpk btg idung...

Dah la tu, gaji kecik perasan beli keta Persona. Bila time nk renew insurans, rdtax...dh mula mengeluh!

Sudah la weii... Pecacai mcm kamu semua ni elok tunjukkan pintu keluar saja! Tak suka kerja, berhenti saja. Bg org yg pandai bersyukur amik alih jawatan tu!

ewe berkata...

It is impossible to please everyone. It is difficult for PM to decide. Sleepless nights for him to decide on a reasonable quantum.

Tanpa Nama berkata...

Gred 17-26 naik 35%

Tanpa Nama berkata...

Sleepless or not that is PM duty n creadibility to handle n solve issue...if not ask somebody else to become PM.
We better salary n should be given equally n accordingly to Gred 1-16, 17-26,27-40 and 41-54...

Tanpa Nama berkata...

Biarla pegawai P&P naik gaji..kesian pulak aku tengok asyik mengeluh jer nak bayar PTPTN

Tanpa Nama berkata...

bukan nak citer pasal 22 ke bawah..tp kenyataan. tempat aku keje ..cc-N22 pakai vios, N17 pakai vios ngan kenari, N? apa tah pakai chervrolet yg pendek tu, par pakai tyota pa tah, yg paling koman pakai wira, tu yg paling bwh..mana ada klas nak pakai kete kecik..kitaorang gred atas2 ni pun ada lg pakai saga jer..tu x ambik kira handset lg..huh advand. tu lah mana nak cukup gaji..muhasabah dirilah kwan2. Di mana kita, siapa kita, mamadailah. tq.

Pendekar Tanpa Nama berkata...

Gj naik lg alhamdulilah~~~~terima kasih pm.

Tanpa Nama berkata...

bagi saya sebagai kakitangan dan kakibadan kerajaan..melalui blog ni lah kita harus memberi sokongan sesama sendiri terutama sesama kakitangan awam....apapun saya menyokong ceupacs memohon le kenaikan gaji yang sesuai untuk semua kakitangan awam...tak kisahlah gred ape..jawatan ape..janji ada kenaikan....

eeemmm soal undi..pulak..saya sebagai seorang kakitangan rasional akan menjawab : UNDI ADALAH RAHSIA....tak kisahlah dibagi bonus atau tidak..undi tetap keputusan ditangan saya...

harap pm meninjau dan membantu semua golongan..tak kiralah kakitangan awam,peniaga,petani,nelayan..dan sebagainya..semuanya sama layak mendapat bantuan.

Belowthewind berkata...

harap2 EPW up RM1000.

Tanpa Nama berkata...

aku tak peduli..kita semua PA tak kira gred dan jawatan apa layak naik gaji dan dpt bonus.. kami memimpin..

Tanpa Nama berkata...

kecohlah kau org.. aku staf bank rakyat akhir tahun nie dpt 6-7 bulan bonus.. raya-sakan ooii..yahooo..!!!

Tanpa Nama berkata...

Kita tengok nanti................

Tanpa Nama berkata...

Nnti bila krajaan naik gji ko staff bank rakyat jgn plk dtg kt pjbt2 krjaan mcm pengemis hntar pmplet suruh ovrlap pnjaman skrg pn kprasi da Ada kopsya sori le bank raryat aku takkn wat pnjaman dgn ko lgi ko dpt 6-7 bln bonus pn drpd mane kalau bkn duit PA bygkn kalau PA tak de wat pnjaman dgn ko lgi jgn kata nk dpt bonus slp2 tutp trus bnk rakyat nk ckp pndng2 skit ni bkn tempt ko ni tempt PA ko jgn mnyemak kt sini pi berambus wat blog ko sndiri

zarim berkata...

jika BN umum bonus, ok, jika bukan BN maka kami semua warga PA menolak sebarang bonus atau kenaikan. kami setia bersama pucuk pimpinan BN

Tanpa Nama berkata...

tak paya nak percaya semua ni..gimik politik je...mungkin PM hanya umumkan pemberian bonus saja,jangan nak mengharap

Mat Uzbek berkata...

Itu semua dengar cakap saja,
aleh-aleh tai kuda pun tadak, itu jam semua melopong, mulut tak dapat tutup.

Tanpa Nama berkata...

Salam..

Pada Pnp kami peg.bawahan juga terikat dengan PTPTN dan juga JPA..ikut gred 17-sijil,27/29 diploma begitu juga dengan 41/43-degree..jadi takyahla isu kata nak bayar pinjaman pembelajaran,kami juga terikat.Yang SPM below memang takde pinjaman pelajaran.Pada yang dah ade diploma/degree tapi masih lagi duk takuk lama,Tak payahla pulak nak menggadu-domba benda yang sama.Ingat sikit kamu masuk tu atas tiket/kelayakkan apa??Itu atas responsibility kamu sendiri.waima yang dah keje dan sambung belajar secara PJJ,once ko dah decide tu further study ko dah tau rintangan yang bakal dilalui.Thats it and pada PnP,perlu juga ingat 40 kebawah juga ada kelayakkan yang berkait dengan pinjaman pembelajaran.

Tanpa Nama berkata...

ELAUN WILAYAH DI SARAWAK DAN SABAH SUDAH 15 TAHUN TIDAK DISEMAK!!!!MANA DIA ELAUN TU..HANYA JANJI2 MANIS PILIHANRAYA YANG LEPAS...
BN MENANG HABUK PUN TARAK NAMPAK..PEMBOHONGAN DAN DAYUS MEREKA TU SEMUA.!!!
KEJAM MACAM ZIONIS!!!

Tanpa Nama berkata...

kecian aku tgk pembantu tadbir gred 17 aku....dh laa gaji skit,anak dh ada 2,hutng keta dia kena bayar,hutang ptpn lagi(dia ada diploma),umah sewa lagi.....bgi laa naik gaji kat gred 17 nie...kecian kau tgk..

Tanpa Nama berkata...

baru tahap ramalan tu.. jgn berharap sangat. nanti tak pasal2 tarik balik ucapan terima kasih korg sekian nanti hahaha.. Janji manis pilihanraya ni.. dah lama dah.

Tanpa Nama berkata...

korang percaya ke???siannya...kena tipu hidup2

Tanpa Nama berkata...

kerajaan harus bijak...Pa memang nak naik gaji...tapi jgn pula harga barang naik pula..nanti sia-sia sahaja.

Tanpa Nama berkata...

ala pembangkang mmg suka wat hura-hara...asik nak salahkan Pm jek...sabar la kita tgk je la 7 okt. x payah nak gadoh2 kat sini...

Tanpa Nama berkata...

cuba la kerajaan bagi kursus berkenaan usahawanan kepada PA tanpa mengira gred. Manalah tau berminat nak tukar kerjaya kepada peniagaan sendiri. sekurang-kurangnya boleh merancakkan lagi ekonomi negara dan beban kerajaan pun kurang.

Tanpa Nama berkata...

DIMINTA KAKITANGAN AWAM BERDOA DAN BERSYUKUR KEPADA ALLAH S.W.T MUDAH-MUDAHAN RAMALAM PERDANA MENTERI KITA
MENJADI KENYATAAN ..AMIN....

Tanpa Nama berkata...

Salam semua...
Duit selalu xcukup atas sikap diri sendiri jgk, dari kecik KiTa diajar supaya berjimat-cermat,kenapa?!Sbb tu ada pepatah "Ukur baju dibadan sendiri"...Ini x,nak menghebat NO.1!!!Cubala bersyukur sikit apa yg org dh bg, bayangkan yg xmakan kebuluran, yg xdk $ lgsg, ada yg mengemis, ni yg KiTa ni dpt gk hidop bising2?!Kerja pn senang, dpt relax2 dlm aircond plak tu, dari kerja keras mcm buruh kontrak bwh panas terik, jgnla hipokrit!!!Hey malu la muka tu, mcm budak2 mintak tu mintak ni dh org nk bagi amik ja satgi xbagi pun bising!!!Mmg xreti bersyukur lgsg...Aku pn PA, xsokong mana2 tp aku masih mampu pk ini semua REZEKI KURNIAAN ALLAH S.W.T!!!Dah lupa pada "Percaya pada Qada' dan Qadar" ka???Wallahualam...

Tanpa Nama berkata...

dia PM takkan dia punya ramalan kan dia yg buat keputusan.. tu cuma ramalan berita harian ngan cuepac saja.. belom lagi secara personel keluar dr mulut PM keluar di mana berita.. saya rasa kali ni comfrim mcm pengumuman ketika Hari Guru 2011 tempoh hari..

Tanpa Nama berkata...

baguslah begitu kalaulah naik gaji
kakitangan awam betullah datuk kita
ini berjiwa rakyat .

Tanpa Nama berkata...

gaji naik barang pun naik gak , apa makna gaji naik....semua kena tipu....baru kaji gaji nak naik, harg a barang dah naik,bila umum gaji naik barang pun naik gak....mampus3....semua kena tipuuuuuuuuu

Tanpa Nama berkata...

ya ka gaji nak naik untuk penjawat awan.. sebelum buat gaji harap lah orang - orang kat JPA tau matematik...jangan main belasah je nak wat kenaikan.. biar lah dapat sama rata..jagan wat macam tahun 2007 entah apa..apa.

Tanpa Nama berkata...

biar barang-barang naik yang penting gaji kita naik dulu beli
saja barang-barang lelong dipasar
pasar. sampai rumah cuci saja dengan sabun wangi macam baru juga
bukan orang tanya barukah baju kau itu tetapi kau jawab lah baru dibeli yang penting isi perut.

Anak Tiri berkata...

salam semua!!!!
Skrg ni x kisah apa org nk kata.....yg baik ke yg buruk ke....jawatan kecil ke jawatan besar ke.....janji apa yg PM cakap tu biar la betul jgn jd pungguk rindukan bulan....menunggu buah yg x gugur.
klu yg bercakap tu org niaga..... kt kita PA ni meminta- minta....dia org pun satu DOL jg, belum ape-ape brg dh naik dan lg dia org ni dh hari2 pegang duit tu yg ckp pn x guna otak...lg pn klu mcm kita ni x beli brg2 kt diaorg...mana nk laku dn dapat duit diaorg ni so jgn bnyk songeh......
lg satu kumpulan profesional ni....br kt kumpulan sokongan nk naik lebih sikit gaji dah bising kt nanti gaji sama la dgn diaorg...belajar tinggi-tinggi x guna klu org bawah gaji sama la...setakat ni blum lg kump. sokongan ni gaji lebih dr diaorg kecuali ada kerja sampingan lain dan mak bapak kaya....tp yg nyata semua dh makan gaji dgn kerajaan...bnyk sikit masing-masing dapat patutnya kena la bersyukur....

Tanpa Nama berkata...

kalau ada tq to PM,X ada pun tq pda PM...yg pnting krja iklas jujur dan brsyukur dgn apa yg ada...blanja ekut kemampuan...Berkhdmt Utk Negara.

Tanpa Nama berkata...

bukan utk negara, kita PA berkhidmat untuk Barisan Nasional dan UMNO. Kena ingat tu dan pastikan kita QANAAH tidak asyik mengemis, x malu betul PA mahu minta pada BN, BN dah beri subsidi apa mahu lagi? BN lah sandaran kita, pemimpinnya idola seluruh ummah, kesederhanaan dan keramahan pemimpin BN menjadi pujaan kesayangan seluruh penjawat awam

Muhd Azzam Fhitri bin Abd Ghani.
N17 MOSTI

Tanpa Nama berkata...

Muhd Azzam Fhitri bin Abd Ghani.
N17 MOSTI

Kat sini bukan tempat nak mengampu dol... Ko bg detail ko ni kunun dapat naik pangkat la ye...
Ko mintak keje dulu pakai surat sokongan UMNO pasal tu nak backing depa pulak.
Paleotakkau keje untuk parti politik. PA is PA x kira sapa yg memerintah. Sapa yg memerintah kat dialah kita mintak perubahan dan kebaikan.

Tanpa Nama berkata...

Naik GGaji Dan Elaun untuk seimbangkan perbelanjaan masa kini yg dihimpit kesengsaraan ekonomi yg getir gaji tak cukup dan 4 ahun tak naik gaji sejak 2007 yg diumum oleh Tun Pak Lah.

Tanpa Nama berkata...

HIDUP TUN PAK LAH ANDALAH WIRA BAGI PA SEMUA 1 MALAYSIA SOKONG DAN KENANG JASAMU PAK LAH DI ATAS PELARASAN GAJI 7.5% - 35%...HIDUP PAK LAH!!!

Tanpa Nama berkata...

Saya sokong Tun Pak Lah dan Tun Dr. Mahathir...PM yg prihatin dan tidak beratsebelah dlm kenaikan gaji, gred dan pangkat...
Semoga Tun panjang umur dan mutah rezeki...
Salam tabik hormat buat Tun2.

Tanpa Nama berkata...

Aku tak nak gaji dinaikkan, aku nak semua barang diturunkan harga... Boleh gitu?

Tanpa Nama berkata...

PA, anda memimpin.. anda mampu mengubahnya.. suara anda di dengar rakyat di dalam PRU-13 nie..

ila,putrajaya berkata...

Alhamdulillah...klu naik gaji itu rezeki...jangan tambah buat loan personal udah ler..

Tanpa Nama berkata...

SAYA HARAP PM BERILAH KAKITANGAN AWAM KENAIKAN GAJI 50% UNTUK GRED 1-16...MCM SAYA NI DRIVER JE GRED R3 GAJI BARU BERAPA..CAMPUR PUNYA CAMPUR TOTAL RM980...,NAK BAYAR KETA DAH RM360,RUMAH DUK KUATERS KERAJAAN..BIL (AIR+ELEKTRIK) RM100..TAK MASUK MINYAK KETA,HANTAR DUIT KAT KAMPUNG RM200 SEBULAN...BARANG DAPUR RM300...MAKOOI....NAFKA KAT ISTERI RM100...AND PINJAMAN PTPTN LAGI...ADUII..NASIB LE ISTERI M48..MALUU..AKU..MALU AKU...LAST-LAST PINJAM DUIT ISTERI...JUSTERU ITU..MOHON PM KESIANLE KAT DRIVER YANG HIDUP KAT KOTA DAN DAH HAMPIR TAK BERNAFAS NI...

insan terpencil

Tanpa Nama berkata...

kesian kat drebar..

encik drebar punya perbelanjaan melebihi pendapatan dah..

encik drebar pakai murah2 dah la..keta yang harga bawah 10K. Bayar cash sekali pastu tak yah pikir nak bayar bulan 360.

Kancil saya 660EX, saya beli 7000 jer, kumpul duit sikit lepas 2 tahun keja saya beli..bayaran bulan 75 sebulan.

Tanpa Nama berkata...

encik drebar bejar apa sampai pinjam PTPTN?

Belajar kat sekolah memandu boleh pinjam PTPTN ka?

cik drebar tak yah nak menipu la ya

Tanpa Nama berkata...

DAPAT DRIVER NI PUN BUKANNYA NAK SANGAT..SAJA KEJE SEMENTARA...SAMBIL MOHON PUNYA MOHON..DAPAT JAWATAN IDAMAN DUK DIAM2..KIRA TIPU LE..TAKAN INTERVIEW NAK KATA ADA IJAZAH.... ASAL DAPAT KEJE CUKUP LE....

BETUL TU...FIKIR PUNYA FIKIR NAK JUGA PAKAI MURAH-MURAH..TAPI FAHAM JE LAH...PAKAI MURAH DICUBIT PULAK...

CUMA BAGI SAYA GRED 1-16 NI NAIK GAJI TU SESUAILAH...TAPI KALAU NAIK GRED TAK SESUAI...PENGURUSAN MESTI ADA TERTINGGI HINGGA YANG TERENDAH..KALAU TAK...TAK NAK LAH KAMI NAK DENGAR ARAHAN KERANI NANTI..HEHEHEHEH

Tanpa Nama berkata...

Pad drebar...ok lah tu. isteri M48, keje lagii 5 tahun dah boleh 54, lg 7 tahun blh pegi JUSA... isteri bantu ringankan keluarga pn takpe... lagi2 isteri PTD... tentu tahu kot apa JPA tgh bincang skrg...

Tanpa Nama berkata...

selamat hari raya..maaf zahir dan batin

Tanpa Nama berkata...

tapi syok driver..tekan minyak..jalan jauh2 bawak bos...tak banyak nak piki...kalau bawakk bos yang angin baik..syok le cerita..tapi kalau bawak bos angin kencang..tekan minyak diam2 je..heheh..

Blur83..PTN17 berkata...

Sekarang ni PT N17 kebanyakannya bertaraf diploma dan ijazah..jangan ingat gred profesional je belajra bermati-matian..kami pn ada segulung ijazah dan ptptn nk dibayar..cuma kamu bernasib baik dapt jawatan di gred profesional..kami ni....nak bayar ptptn pakai ape...lagipun kami ni gaji bawah paras kemiskinan..Menteri yang cakap..korang basic saje rm1901.80 ..itu pun guru gsts...aduyai..pikirla...kalau tak naik ni...mampus la macam aku anak 3...beli susu lagi..pempers lagi..mane ade peluang nak beli rumah....

Tanpa Nama berkata...

Cuepacs sila semak pegawai atasan yang beli rumah dekat dengan kuarters tapi duk kuarters..rumah bagi sewa buat homestay..kami ni AKS je..kene sewa rumah sampai rm400..ada patut ka..tempat2 macam Cameron Highlands ni memang homestay buat duit..bukan dengki..tapi fikirlah keperluan..nak bagi orang atasan kuarters yang ada rumah ..buat Hape kejadah..SILA SIASAT

Tanpa Nama berkata...

bagi ain..baik kumpulan sokongan ni diberi kenaikan gaji 30% dan pengurusan x perposenal 20%..sesuai tak....alaaa PM bagi le naik gaji ain nak buat belanja tunang hujung tahun ni....kalau tak naik merajuk dan sedih le macam ni..eeeemmm

Tanpa Nama berkata...

Peerrhh..!! kecoh betul PA semua.. itu la suruh keje kat bank rakyat tak nak.. tengok aku steady jea.. gaji besar, pangkat cepat naik, rumah banglo, kereta toyota wish 2.0.. bakal isteri cun bergetah beb.. baru 24 tahun kacukan arab-Inggeris, aku 37 tahun baru nak kahwin.. kenalah ada gaya baru dpt awek cun beb.. setakat PA gred N41-44, awek tak pandang beb.. masih pokkai lagi.. lagikan yg bawah-bawah nie..bujang terlajaklah jawabnya..
kah..!!kah..!!

Tanpa Nama berkata...

adoiihaiiihoiiii...tunggu je la.. 2 minggu je lagi...apa pasai mau kecoh2..

Tanpa Nama berkata...

yang keja kat bank rakyat tu kalau ko bangga hidup senang kat akhirat aku salute la. tapi kalau stakat ko bangga dengan harta dunia mintak mahap la yer.. biar miskin dunia xpe. lambat laun masuk kubur jugak.

Tanpa Nama berkata...

saudara
ksmi harap kenaikan gaji biar laa sama adil...kami pejawat awam gred 1-17 selalu terpinggir,elaun dah skit...kami harap peluang kenaikan pangkat mudah dan jangka masa pendek 5 tahun je ke...cm polis 2...konst ke l/kpl 5 tahun je,l/kpl ke kpl(secara time base pun 5 tahun jugk)..kami penjawat gred 1-17(contoh pembantu tadbir,juruteknik memerlukan jangka masa yang panjang utk kenaikan pangkat iaitu 15 tahun..klu nak dibeza kan degn polis berapa kali sudah mereka menikmati kenaikan gaji......harap kerajaan biarlah kenaikan gaji sama adil buat semua tak kira jawatan apa sekali pun..klu nk dikira polis menikmati pelbagai elaun sehingga mendapat 3 kali ganda elaun berbanding pejawat lain yg gred sama...kami harap kerajaan wujud elaun minimum dan maksimum kerana akan mewujudkn rasa ketidakpuasan hati pejawat awam terhadap gaji n elaun polis,guru,nurse,,kami yg bekerja sihf gred 17,contoh pegawai khdmat pelanggan tidak menikmati elaun shif,,,sperti mna yg polis dpt...rata2 kammi penjawat gred 17 memiliki pendidikan tinggi seperti diploma dan ijazah malah lebih pengalaman dari kumpulan p/p.....kami harap kerajaan dapat mempertimbangkan kenaikan gaji berdasarkan pendidikan...kini penjawat gred 17 terhimpit dengan hutang pelajaran(ptptn),hutang kereta,hutang loan(kawen),sewa rumah dan bil2 keperluan asas yg lain lagi.rata2 kami kini terpksa melakukan kerja sambilan...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
saudara
ksmi harap kenaikan gaji biar laa sama adil...kami pejawat awam gred 1-17 selalu terpinggir,elaun dah skit...kami harap peluang kenaikan pangkat mudah dan jangka masa pendek 5 tahun je ke...cm polis 2...konst ke l/kpl 5 tahun je,l/kpl ke kpl(secara time base pun 5 tahun jugk)..kami penjawat gred 1-17(contoh pembantu tadbir,juruteknik memerlukan jangka masa yang panjang utk kenaikan pangkat iaitu 15 tahun..klu nak dibeza kan degn polis berapa kali sudah mereka menikmati kenaikan gaji......harap kerajaan biarlah kenaikan gaji sama adil buat semua tak kira jawatan apa sekali pun..klu nk dikira polis menikmati pelbagai elaun sehingga mendapat 3 kali ganda elaun berbanding pejawat lain yg gred sama...kami harap kerajaan wujud elaun minimum dan maksimum kerana akan mewujudkn rasa ketidakpuasan hati pejawat awam terhadap gaji n elaun polis,guru,nurse,,kami yg bekerja sihf gred 17,contoh pegawai khdmat pelanggan tidak menikmati elaun shif,,,sperti mna yg polis dpt...rata2 kammi penjawat gred 17 memiliki pendidikan tinggi seperti diploma dan ijazah malah lebih pengalaman dari kumpulan p/p.....kami harap kerajaan dapat mempertimbangkan kenaikan gaji berdasarkan pendidikan...kini penjawat gred 17 terhimpit dengan hutang pelajaran(ptptn),hutang kereta,hutang loan(kawen),sewa rumah dan bil2 keperluan asas yg lain lagi.rata2 kami kini terpksa melakukan kerja sambilan...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
saudara
ksmi harap kenaikan gaji biar laa sama adil...kami pejawat awam gred 1-17 selalu terpinggir,elaun dah skit...kami harap peluang kenaikan pangkat mudah dan jangka masa pendek 5 tahun je ke...cm polis 2...konst ke l/kpl 5 tahun je,l/kpl ke kpl(secara time base pun 5 tahun jugk)..kami penjawat gred 1-17(contoh pembantu tadbir,juruteknik memerlukan jangka masa yang panjang utk kenaikan pangkat iaitu 15 tahun..klu nak dibeza kan degn polis berapa kali sudah mereka menikmati kenaikan gaji......harap kerajaan biarlah kenaikan gaji sama adil buat semua tak kira jawatan apa sekali pun..klu nk dikira polis menikmati pelbagai elaun sehingga mendapat 3 kali ganda elaun berbanding pejawat lain yg gred sama...kami harap kerajaan wujud elaun minimum dan maksimum kerana akan mewujudkn rasa ketidakpuasan hati pejawat awam terhadap gaji n elaun polis,guru,nurse,,kami yg bekerja sihf gred 17,contoh pegawai khdmat pelanggan tidak menikmati elaun shif,,,sperti mna yg polis dpt...rata2 kammi penjawat gred 17 memiliki pendidikan tinggi seperti diploma dan ijazah malah lebih pengalaman dari kumpulan p/p.....kami harap kerajaan dapat mempertimbangkan kenaikan gaji berdasarkan pendidikan...kini penjawat gred 17 terhimpit dengan hutang pelajaran(ptptn),hutang kereta,hutang loan(kawen),sewa rumah dan bil2 keperluan asas yg lain lagi.rata2 kami kini terpksa melakukan kerja sambilan...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
saudara
ksmi harap kenaikan gaji biar laa sama adil...kami pejawat awam gred 1-17 selalu terpinggir,elaun dah skit...kami harap peluang kenaikan pangkat mudah dan jangka masa pendek 5 tahun je ke...cm polis 2...konst ke l/kpl 5 tahun je,l/kpl ke kpl(secara time base pun 5 tahun jugk)..kami penjawat gred 1-17(contoh pembantu tadbir,juruteknik memerlukan jangka masa yang panjang utk kenaikan pangkat iaitu 15 tahun..klu nak dibeza kan degn polis berapa kali sudah mereka menikmati kenaikan gaji......harap kerajaan biarlah kenaikan gaji sama adil buat semua tak kira jawatan apa sekali pun..klu nk dikira polis menikmati pelbagai elaun sehingga mendapat 3 kali ganda elaun berbanding pejawat lain yg gred sama...kami harap kerajaan wujud elaun minimum dan maksimum kerana akan mewujudkn rasa ketidakpuasan hati pejawat awam terhadap gaji n elaun polis,guru,nurse,,kami yg bekerja sihf gred 17,contoh pegawai khdmat pelanggan tidak menikmati elaun shif,,,sperti mna yg polis dpt...rata2 kammi penjawat gred 17 memiliki pendidikan tinggi seperti diploma dan ijazah malah lebih pengalaman dari kumpulan p/p.....kami harap kerajaan dapat mempertimbangkan kenaikan gaji berdasarkan pendidikan...kini penjawat gred 17 terhimpit dengan hutang pelajaran(ptptn),hutang kereta,hutang loan(kawen),sewa rumah dan bil2 keperluan asas yg lain lagi.rata2 kami kini terpksa melakukan kerja sambilan...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
saudara
ksmi harap kenaikan gaji biar laa sama adil...kami pejawat awam gred 1-17 selalu terpinggir,elaun dah skit...kami harap peluang kenaikan pangkat mudah dan jangka masa pendek 5 tahun je ke...cm polis 2...konst ke l/kpl 5 tahun je,l/kpl ke kpl(secara time base pun 5 tahun jugk)..kami penjawat gred 1-17(contoh pembantu tadbir,juruteknik memerlukan jangka masa yang panjang utk kenaikan pangkat iaitu 15 tahun..klu nak dibeza kan degn polis berapa kali sudah mereka menikmati kenaikan gaji......harap kerajaan biarlah kenaikan gaji sama adil buat semua tak kira jawatan apa sekali pun..klu nk dikira polis menikmati pelbagai elaun sehingga mendapat 3 kali ganda elaun berbanding pejawat lain yg gred sama...kami harap kerajaan wujud elaun minimum dan maksimum kerana akan mewujudkn rasa ketidakpuasan hati pejawat awam terhadap gaji n elaun polis,guru,nurse,,kami yg bekerja sihf gred 17,contoh pegawai khdmat pelanggan tidak menikmati elaun shif,,,sperti mna yg polis dpt...rata2 kammi penjawat gred 17 memiliki pendidikan tinggi seperti diploma dan ijazah malah lebih pengalaman dari kumpulan p/p.....kami harap kerajaan dapat mempertimbangkan kenaikan gaji berdasarkan pendidikan...kini penjawat gred 17 terhimpit dengan hutang pelajaran(ptptn),hutang kereta,hutang loan(kawen),sewa rumah dan bil2 keperluan asas yg lain lagi.rata2 kami kini terpksa melakukan kerja sambilan...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
saudara
ksmi harap kenaikan gaji biar laa sama adil...kami pejawat awam gred 1-17 selalu terpinggir,elaun dah skit...kami harap peluang kenaikan pangkat mudah dan jangka masa pendek 5 tahun je ke...cm polis 2...konst ke l/kpl 5 tahun je,l/kpl ke kpl(secara time base pun 5 tahun jugk)..kami penjawat gred 1-17(contoh pembantu tadbir,juruteknik memerlukan jangka masa yang panjang utk kenaikan pangkat iaitu 15 tahun..klu nak dibeza kan degn polis berapa kali sudah mereka menikmati kenaikan gaji......harap kerajaan biarlah kenaikan gaji sama adil buat semua tak kira jawatan apa sekali pun..klu nk dikira polis menikmati pelbagai elaun sehingga mendapat 3 kali ganda elaun berbanding pejawat lain yg gred sama...kami harap kerajaan wujud elaun minimum dan maksimum kerana akan mewujudkn rasa ketidakpuasan hati pejawat awam terhadap gaji n elaun polis,guru,nurse,,kami yg bekerja sihf gred 17,contoh pegawai khdmat pelanggan tidak menikmati elaun shif,,,sperti mna yg polis dpt...rata2 kammi penjawat gred 17 memiliki pendidikan tinggi seperti diploma dan ijazah malah lebih pengalaman dari kumpulan p/p.....kami harap kerajaan dapat mempertimbangkan kenaikan gaji berdasarkan pendidikan...kini penjawat gred 17 terhimpit dengan hutang pelajaran(ptptn),hutang kereta,hutang loan(kawen),sewa rumah dan bil2 keperluan asas yg lain lagi.rata2 kami kini terpksa melakukan kerja sambilan...

Tukang Intibiu berkata...

itulah...kan saya dh tanya kamu masa interview ari tu...kamu ni ada diploma/ijazah...klau ikut kamu tak layak keje 17 nie...keje 17 nie taraf spm je...kamu nie boleh dkatakan mnipu kelayakkan kamu...permohonan keje kamu nie boleh dtolak...tapi kamu kata sanggup...saya terima la...saya amik kamu bkerja...alih2 kamu mbebel plak kat sini...hahahaha...

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17...Gred17 naik ke 22...Gred 22 naik ke 26 dan seterusnya..
kesihaan kat kami gred(1-16)....

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17...Gred17 naik ke 22...Gred 22 naik ke 26 dan seterusnya..

Tanpa Nama berkata...

bagi ain..baik kumpulan sokongan ni diberi kenaikan gaji 30% dan pengurusan x perposenal 20%..sesuai tak....alaaa PM bagi le naik gaji ain nak buat belanja tunang hujung tahun ni....kalau tak naik merajuk dan sedih le macam ni..eeeemmm ..

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17...Gred17 naik ke 22...Gred 22 naik ke 26 dan seterusnya..kesihan kpda gredn1

Tanpa Nama berkata...

lucu pun ada.. yang komen ni PA yang jawatan dia rendah kot... nak ckp xadil plak.. kena faham, yang ada degree mereka study lebih, so mmg laya dapat gaji lebih.. kalu dah sama gaji degree nga diploma, bak x yah amik degree... haha

1 lagi, isu naik gaji ni, bukan penyelesaian... bila gaji naik, confirm nyer barang naik.. pastu ape jadi? still x cukup juga duit gaji tu kan... kerajaan kena fikirkan cara terbaik utuk tolong rakyat... cara terbaik bg hamba islah, teruskan subsidi untuk rakyat... dengan subsidi, semua dapat rasa...harga barang perlu di kawal...

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17...Gred17 naik ke 22...Gred 22 naik ke 26 dan seterusnya..kesihan GRED N1

Tanpa Nama berkata...

tempat ain kan ada seorang n17 anak dato..memang kaya kuarga pempuan ni..tapi dia hidup mcm biasa je..makan gaji..tak nak bergaya sangat..guna ketapun saga blm je..tapi kat rumah bapa dia ada ven alphard...sebab itu kerja biar niat ikhlas..bukan meminta yang bukan2 dari kerajaan..betul tak..eeeemmm

Tanpa Nama berkata...

ain nak g dating.....so..apepun biarlah sebagai kakitangan awam tak perlu memaksa kerajaan memberikan kenaikan gaji,bonus,kenaikan pangkat biarlah mengikut kemampuan kerajaan, bagi ain naik 10 % ke cukup lah..yang penting pm bagi dengan ikhlas....mcm ain ni pun keta guna keta kecil2 pun cukuplah ....rumah kecil2 pun cukuplah..yang penting hati baek punya.....mcm boyfriend ain lah..cewa...bye-bye...muaaah

Tanpa Nama berkata...

datuk muflis..kah..!!kah..!!

Tanpa Nama berkata...

gred 1 -16 tak payah belajar boleh loncat terus ke gred 17,22,26 begitu juga 27,32,36 melaui KPSL..Manakala yg bergred 41 bolehjer terus ke 54 dan JUSA.Tapi pernah tak kome terpikir tentang gred 27/29 ni??kemana jer hala dia nak pergi??Sebenarnya keterbatasan bagi melangkau dengan lebih jauh adalah untuk lantikkan 27/29 nie..nak naik KPSL mana boleh..boleh pergi sampai 32,36 jelah..yang lain bukan men melangkau lagi.Bukan setakat naik gred jer,malahan naik pangkatlah boleh dikatakan gitu.Kat mana silapnya??harap yang dipertanggungjawabkan untuk mengkaji sistem/gred baru perjawatan tidak terlepas pandang dalam menangani hal/isu sebegini.Kami dilantik untuk berada dihujung dinding/jalan...
Bab keje dah buat keje pegawai.yang pegawai sekarangni dah berjawatan penolong pengarah.Bab keje cenderong kpd keje pegawai bab tuntutan elaun sebagainya samajer dengan sokongan yang lain.

Tanpa Nama berkata...

betul tu....golongan kumpulan sokongan ni selalu ditindas....orang yang berstatus pegawai senang jer dapat naik pangkat...dapat mcm2 keistimewaan....kumpulan sokongan nak naik pangkat mcm2 alasan...hidup makin melarat...aduhai...janganlah pikir kumpulan sokongan ni tak pandai....kebanyakan kami ni ada kelulusan diploma n ijazah....

Tanpa Nama berkata...

salam semua....

Janganlah terpedaya dengan kenaikan gaji lagi........kami cikgu cikgi dah terkena masa hari guru tahun ini...gong dipalu ada berita gembiara..rupanya untuk yang kaya jugaaaa......

Tanpa Nama berkata...

harap2 gred 1-16 dinaikan ke gred 29...

Tanpa Nama berkata...

kad kredit aku banyak...haRAP PM TIBANG GAJI NAIK

Tanpa Nama berkata...

peniaga ni pun satu.. kalau PA naik gaji, peniaga pun sibuk nak naik harga barang....
tapi,
kalau swasta naik gaji..............

Tanpa Nama berkata...

1-16 mintalah gaji sama dgn gaji menteri.. Barulah adil sangat kan?

Tanpa Nama berkata...

aku tgk majoriti korang ni bg cadangan semua nak menangkan sebelah pihak je..penuh dengan hasad dengki..yang gred bawah dengki dengan yang gred atas..yang gred atas dengki dengan gred yang bawah..apa kata kalau kenaikan gaji tu selaras je mengikut jawatan.. gred bawah naik RM500..yang gred atas naik gak RM500..kan sama jumlah dia..aku tak dengki ko..ko pun tak dengki aku..kira adil dan saksama..tak timbul kenaikan lebih pada sebelah pihak je..

"peace no war"

Tanpa Nama berkata...

To CUEPACS :Kesemua penjawat awam mahukan gaji diselaraskan.. jika gred 1-16 dilupuskan. Bagaimana dengan gred 17 dan keatas?? mesti mereka pun nak kenaikan juga walaupun gaji dah beriban-riban. Terutama Gred 17 antara Penjawat awam yang paling ramai dalam sektor kerajaan di malaysia. Mereka mahukan kenaikan juga? seperti Gred 17 (setiausaha) yang pernah dinaikkan gaji kerana mempunyai kelulusan. Pada pendapat saya sepatutnya pelarasan gaji di beri samarata jika gred 1-16 dilupuskan maksudnya semuanya bermula dengan gred 17 oleh itu satu elaun khas yang membezakan gred 17 agar semua berpuashati iaitu ELAUN AKADEMIK KHAS dimana gred 17 yang mempunyai SPM,DIPLOMA dan DEGREE berbeza hanya dari segi ELAUN dan bukannya GAJI HAKIKI.. contoh :
SPM : RM100
DIPLOMA : RM200
DEGREE : RM300.

Diharap Cuepacs Menerima maklumbalas tersebut.

Tanpa Nama berkata...

SELARASKAN GAJI PENJAWAT AWAM DARI GRED N1-GRED N17 SEBAB NAK ATAS SAMPAI GRED 27 TAK BOLEH PULA SEBAB KELULUSAN SETAKAT SPM. WALAUBAGAIMANAPUN MASIH TERDAPAT GRED N1-N17 YANG MEMPUNYAI KELULUSAN SPM,DIPLOMA DAN DEGREE. SAYA SOKONG JIKA ADA ELAUN KHAS YANG MEMBEZAKAN TAHAP AKADEMIK SETIAP PENJAWAT AWAM BARU ADIL DAN RAMAI YANG NAK SAMBUNG BELAJAR UNTUK MENDAPATKAN ELAUN TERSEBUT.

Tanpa Nama berkata...

kami sokong 100%.. kalau kerajaan berdegil juga, kita pakat ramai-ramai tukar kerajaan lain pulak.. tengok macamana pulak pentadbiran mereka.. PA anda mampu mengubahnya..!!!

Tanpa Nama berkata...

harap gred 1-16 di naikkan ke gred jusa..takpun dapat gred 52-54 pun jd la..yeah..

Tanpa Nama berkata...

aku tgk majoriti korang ni bg cadangan semua nak menangkan sebelah pihak je..penuh dengan hasad dengki..yang gred bawah dengki dengan yang gred atas..yang gred atas dengki dengan gred yang bawah..apa kata kalau kenaikan gaji tu selaras je mengikut jawatan.. gred bawah naik RM500..yang gred atas naik gak RM500..kan sama jumlah dia..aku tak dengki ko..ko pun tak dengki aku..kira adil dan saksama..tak timbul kenaikan lebih pada sebelah pihak je..

"peace no war"


sokong 100%..wat pe nak gaduh-gaduh..hahaha

Tanpa Nama berkata...

gred 1 -16 tak payah belajar boleh loncat terus ke gred 17,22,26 begitu juga 27,32,36 melaui KPSL..Manakala yg bergred 41 bolehjer terus ke 54 dan JUSA.Tapi pernah tak kome terpikir tentang gred 27/29 ni??kemana jer hala dia nak pergi??Sebenarnya keterbatasan bagi melangkau dengan lebih jauh adalah untuk lantikkan 27/29 nie..nak naik KPSL mana boleh..boleh pergi sampai 32,36 jelah..yang lain bukan men melangkau lagi.Bukan setakat naik gred jer,malahan naik pangkatlah boleh dikatakan gitu.Kat mana silapnya??harap yang dipertanggungjawabkan untuk mengkaji sistem/gred baru perjawatan tidak terlepas pandang dalam menangani hal/isu sebegini.Kami dilantik untuk berada dihujung dinding/jalan...
Bab keje dah buat keje pegawai.yang pegawai sekarangni dah berjawatan penolong pengarah.Bab keje cenderong kpd keje pegawai bab tuntutan elaun sebagainya samajer dengan sokongan yang lain.

apala ko..nak lompat dari gred 34/36 tu sambunglah belajor yop...pastu sambung melompat balik sampai ke turus pun boleh..

lompat si katak lompat
lompatlah tinggi-tinggi..hehehe

Tanpa Nama berkata...

PM,TPM,Menteri,Timbalan Menteri, Senator dan wakil rakyat BN/PR, Pengerusi persatuan cuepacs,guru-guru,pegawai tadbir,pembantu tadbir dsbnya yang tua-tua sila berundur, giliran kami anak-anak muda yang akan memimpin dan menerajui negara nie.. PRU-13 nie kami yang akan menerajui negara dan memenuhi selera rakyat.. Kami memimpin..!!!

Tanpa Nama berkata...

Setiap kali nak belanjawan, macam-macam berita menarik yang bakal pa dapat. Semua pa mengadap depan tv nak dengar berita baik yang bakal diumumkan dari mula hingga habis pembentangan bajet. Setiap tahun golongan pa akan menaruh harapan supaya ada berita baik tentang kenaikan gaji. Dah naik bosan dan muak dengan berita-berita yang kononnya ada kenaikan gaji dan bonus untuk kakitangan awam. Sampai masa habuk pun tarak.Buat menyakitkan hati aje. Baru dengar berita pa naik gaji dan bonus, para peniaga dah mula naikkan harga barang. Gaji tak juga naik. Apa ke jadah semua tu. Boleh jalan dahhhhh.

Tanpa Nama berkata...

Kenapa nak mengata kami para peniaga ni. Kami cari makan maa..
Kakitangan awam naik gaji, pendapatan kamipun naik juga. Kita sama-sama cari makan. Kalau tak nak hidup susah, jangan kerja makan gaji. Berhenti kerja dan bukak bisnes kan lebih baik. Jangan sebab gaji korang tak naik, nak salahkan para peniaga maa.

KAKI LOAN berkata...

aiii!!! tak sabar tunggu 7 oktober ni, tolong putarkan jarum jam masing2 supaya cepat pi 7 okt, tak taan nak tunggu niii!!!, tolonglaaaah jam cepat2 ko bepusing.

Tanpa Nama berkata...

wah! ramainya orang komen kat post ni..menarik!

Tanpa Nama berkata...

Banyak idea2 bernas dalam komen ni..mungkin kita boleh ambil komen2 yang bernas ini dan susunkan dalam bentuk yang teratur untuk diserah kan kpd JPA

Borneo berkata...

PA kat Sarawak dan Sabah juga memohon ELAUN COLA seperti PA Semenanjung Malaysia atas alasan barang2 di Sarawak dan Sabah jauh lebih mahal dan kos kian meningkat di Pulau Borneo.
Kami PA 1 Borneo memohon jasa baik PM dan kerajaan BN meluluskan COLA untuk kami semua.
Sekian.Terima Kasih PM 1 Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

keje kerajaan sekarang takde standard lg.. gaji pun dah ketinggalan zaman dan tak relevan dah. Saye nasihat kat org di luar sana yg nak berhajat masuk ke dalam sektor awam ni.. bukan gaji besar pun.. hujung bulan gaji bertahan pun sehari dua saja.. pastu menunggu lg hujung bulan bosan la mcm ni.. ingat nak keluar dr kerja kerajaan saje la.. nak buka bisness sendiri.. kita bumiputera tanah besar tapi tak tau nak guna.. paling2 nak jalan senang jual ngan org mata sepet.. lama2 malaysia ni jd negara china nie..

Tanpa Nama berkata...

pala ko..nak lompat dari gred 34/36 tu sambunglah belajor yop...pastu sambung melompat balik sampai ke turus pun boleh..

lompat si katak lompat
lompatlah tinggi-tinggi..hehehe

>>>>>>

Sebabtulah mintak dikaji semula!!
kenapa gred 1-16/17-26 tak perlupun nak belajar@sambung lagi..melaui kaedah KPSL jer dah boleh naik pangkat.Begitu juga 41(degree jer)tak semestinya ada master or PHD boleh pergi JUSA.Ade degreepun dah cukup.Tapi mengapa yang diploma holder perlu sambung belajar??sedangkan untuk perjawatan yang lelain ade disediakan KPSL??Sambung belajarpun takde masalaha BESAR pada golongan seperti kamini.Halangan besarnya ialah,belum tentu diberi RUANG$PELUANG untuk sambung belajar.Jika dapatla katakan,percentagenya halus sangat.Dahla begitu gaji yang tak seberapa nak cukupni pulak diPOTONGnya separuh lagi.Sedangkan yang dari DEG ke master yang gaji boleh dikatakan boleh tahan itu mendapat GAJI PENUH.Bila nak mintak belajar,kita disuruhnya BERHENTI coz jawatan kita KRITIKAL.Orang yang diberi ELAUN kritikal diberi kelonggaran untuk pergi belajar sambung MASTER.Kita yang dikatakan berjawatan KRITIKAL ni takde pulak diberikan ELAUN KRITIKAL.PnP ade kritikal,kita takde pulak.HERAN AKU!!!
(tapi inlah dia putaran kehidupan..orang yang nak menutup salah memang sering alpha.sebab org yang mencari salahni dah tentu cukup bijak untuk mengkaji dahulu)
begitulah juga halnya dengan senario politik sekarang...

Tanpa Nama berkata...

korang kecoh2 mcm korang pm je...tgu je 7hb ni....jgn mengharap klu xnk tertiarap t...

Tanpa Nama berkata...

salam...
apa -apa pun saya ucapkan terima kasih pada PM kerana sudi semak tentang gaji untuk kakitangan awam. pada pendapat sayalah..... kerajaan hanya perlu semak gaji untuk gred 1 hingga 36 sahaja.... yang atas tak payah..... ini kerana.... penagwai2 yang atasan ne banyak sangat elaun2. mcm2 elaun yang dia dapat..... elaun saja boleh jejak mcm gaji kerani n17 GRED P1 T5..... so..... saya harap biarlah gaji sokongan 2 dan 3 je laa dapat.... sokongan 1 ne dah banyak sangat dia punya elaun.... tu belum dia org claim perjalanan ke, hotel ke, dan mcm2 lagilah.....

Tukang Intibiu Lagi berkata...

Saya tak setuju Elaun Khas Akedemik (EKA)(jika diwujudkan) diberi mengikut kelayakan yang ada, contohnya Gred 17 yang ada Ijazah/ke atas..

i. menipu kelayakan semasa memohon jawatan. Layak ditolak sepatutnya..
ii. menutup peluang pkerjaan mereka yg staraf dgn jawatan..contohnya hanya ada SPM shj..
iii. mereka yg mempunyai ijazah/ke atas, seharusnya berusaha mendapatkn jawatan yg staraf dgn kelayakan, minimum Gred 27 ke atas..setaraf dgn daya pemikiran pemegang ijazah..

Oleh itu EKA harus diberi kpd mereka yg mempunyai SATU tangga kelayakan akademik sahaja.
Contohnya, Gred17 yg mpunyai diploma shj...Gred27 yg mpunyai ijazah shj...dsb...atau mereka yg sambung pelajaran semasa mjawat perkhidmatan awam shj.

Tanpa Nama berkata...

jangan la kauorg mengharap..semua ni permainan politik je..tak ada pelarasan gaji..kerajaan akan bagi bonus je..klau PM tak ada buat pengumuman pelarasan gaji bajet ni..kita smua PA satu hati bagi berita sedih pada PRU13 nanti..

Tanpa Nama berkata...

Kalo gred sokongan shj yang sentiasa naik gaji maka gaji gred p&p akan rendah drp gred sokongan. Kesimpulannya takyahlah kito belajo tinggi tinggi ya kawan kawan ! sebab sokongan gaji lg banyak takyah bayar ptptn ! Kerjo pun tak banyak ! Asyik cop form je itupun nak komplain kerja banyak !

Tanpa Nama berkata...

Plg mantap buat camnie...
Kenaikan
1-40=25%
41-52=10%
52 keatas 4%
Tp yg ada pendidikan akan tak puas ati jadi bg elaun khas pada semua penjawat awam berdasarkan pendidikan tak kira di jwtn apa sekalipun
PHD=300
Master=250
Ijazah=200
Diploma=150
jadi wlupon dia kerani tp ada master ckup utk byr utang blajar dan menggalakan setiap peringkat PA menyambung pelajaran..sekian..

Tanpa Nama berkata...

Plg mantap buat camnie...
Kenaikan
1-40=25%
41-52=10%
52 keatas 4%
Tp yg ada pendidikan akan tak puas ati jadi bg elaun khas pada semua penjawat awam berdasarkan pendidikan tak kira di jwtn apa sekalipun
PHD=300
Master=250
Ijazah=200
Diploma=150
jadi wlupon dia kerani tp ada master ckup utk byr utang blajar dan menggalakan setiap peringkat PA menyambung pelajaran..sekian..

bgus gak idea nih..leh la aku byr ptptn aku..aku kerani je wlu ade degree...

Tanpa Nama berkata...

Aku tak setuju dengan pendapat di atas yang berhasrat nak menyelaraskan semua yang ada degree/master /phd sebab tak sama taraf bidang pengkhususan setiap degree/master/phd.

Kalau camni, baik amik degree in Bahasa Melayu tak pun Degree in Pentadbiran Awam. Tak perlu nak pening2 kepala

So, tak adil untuk orang yang amik degree teknikal. kejuruteraan atau sains.

Aku tak setuju kalau elaun degree di selaraskan. Sebab setiap degree tu nilai dia berbeza

Tanpa Nama berkata...

Setuju!!!

Kerajaan akan mengambil langkah ke belakang jika menyamaratakan elaun setiap degree.

Graduate Sains dan Teknologi perlu diutamakan dan perlu diberikan elaun yang lebih berbanding graduate sastera dan kemanusiaan.

Tanpa Nama berkata...

cuepacs nis susah nak percaya...suka beri kegembiraan sementara dengan PA. Nak bodek sapa cuepacs? PA2 sekarang dah berfikir la cuepacs, bukan macam PA2 10, 15 atau 20 tahun dulu senang nak digula-gulakan. buktikan dulu perjuangan tu minta pelarasan gaji yang betul,adil dan saksama kepada semua yang berhak. jangan cakap2 saja untuk menyedapkan hati kami. kami dah muak, bosan dipermain dan dipergunakan untuk kesenangan orang atasan. Kami bukan kuli. So cuepacs, hentikan omongan kosong anda, buktikan pada 7/10 ni yg perjuangan anda itu memenangkan pihak PA, bukan menaikkan nama pemimpin cuepacs saja. Jangan biarkan peristiwa 16/5/2011 berulang. Atau kerajaan akan terima padahnya.

Tanpa Nama berkata...

salam...
apa -apa pun saya ucapkan terima kasih pada PM kerana sudi semak tentang gaji untuk kakitangan awam. pada pendapat sayalah..... kerajaan hanya perlu semak gaji untuk gred 1 hingga 36 sahaja.... yang atas tak payah..... ini kerana.... penagwai2 yang atasan ne banyak sangat elaun2. mcm2 elaun yang dia dapat..... elaun saja boleh jejak mcm gaji kerani n17 GRED P1 T5..... so..... saya harap biarlah gaji sokongan 2 dan 3 je laa dapat.... sokongan 1 ne dah banyak sangat dia punya elaun.... tu belum dia org claim perjalanan ke, hotel ke, dan mcm2 lagilah.....


p/s: antara cadangan yang cukup bernas 'mcm muka hang'..ni sah-sah lahir dulu tak cukup oksigen..tu yang kepala otak x berapa nak betul.hahaha dengki tak habis2..

PA PRIHATIN berkata...

tipu...tipu..punya cuepacs..smuanya tak betul punya cerita...yang kauorg asyik berdebat ni apasal..kalau asyik gaji tak cukup..kenapa nak kerja dng kerajaan..dah tahu ada ijazah,diploma,buat apa nak kerja kerani..sendiri punya bodoh lah..carilah kerja ikut kelulusan akademik yang ada..sendiri mau fikir lo...mcm ni punya org bagus kerja tukang sapu lah..dah ada kerja tak pandai nak bersyukur..letak jawatan lagi bagus,banyak lagi org diluar sana mahu kerja dengan kerajaan..fikir-fikir lah wahai PA yang ada ijazah,diploma,yang kerja sebagai kerani..salahkan diri sendiri..dah tahu pengambilan kerani kerajaan guna kelulusan SPM..mahu jg memohon.emmmm

Tanpa Nama berkata...

pada pandangan ain..adalah lebih wajar kakitangan awam masa kini diberikan kenaikan gari semua sama rata iaitu 50% dari gred 1-Jusa..jadi sama adil sama tinmbang..dan tak banyak soal...kemudian berikan 3 bulan bonus..amacam..sesuai tak...ala..bagi lah..ala..bagilah..ala bagila...please...boleh tak...muaaaah

nurul ain baizhurah
gadiscomey

Tanpa Nama berkata...

kenapa pulak nak bezakan degree mengikut pengkhususkan... bidang sinas tulin ke,sains kemanusian ke,kejuruteraan ke,undang dan sebagainya..itu adalah kemahiran masing-masing.... semua ada kepentingan...kalau semua ambik sains tulin sapa nak ambik sains kemanusian...uuuuii...janji degree...korang tak nampak ke..dalam jawatan pun ada pengkhususan..apa lagi degree..masing2 punya bidang tak perlu sangat ada berbezaan elaun kerana pengkhususan degree.....PM pun ijazah dalam ekonomi perindustrian ,bidang sastera jugakan...sama juga boleh mentadbir...

Tanpa Nama berkata...

Gaji ntah naik ke tidak korg dok debat saya mau lebih .. gred ni itu tak payah naik.. tamak haloba lah korg ni.. mcm anjing ngan bayang2.. last2 satu apa pun tak dapat hahahahaha... uii sedar skit.. bangun PA semua baru ramalan ni.. belum di kaji korg dah buat kajian khayalan sendiri hahahaha... aduii.. pandai noo.. korg buat lawak..

angah2248 berkata...

Apasai bising bising pasai gaji dan elaun ni...camni la aku cadangkan gaji dan elaun ditetapkan...tapi harga barang diturunkan..contoh gula 10 sen sekilo,kereta myvi rm 550 sebiji...tentu nampak besar gaji kite....kad kredit bole bayar rm10 sebulan walau pakai 3000 sebulan..amacam ek? sokong aku ? sokong he he...

plupp berkata...

al..cadangan kamu sungguh bernas...kepala hotak ko memang geliga...boleh buat batu cincin....

Tanpa Nama berkata...

pada pandangan ain..adalah lebih wajar kakitangan awam masa kini diberikan kenaikan gari semua sama rata iaitu 50% dari gred 1-Jusa..jadi sama adil sama tinmbang..dan tak banyak soal...kemudian berikan 3 bulan bonus..amacam..sesuai tak...ala..bagi lah..ala..bagilah..ala bagila...please...boleh tak...muaaaah

nurul ain baizhurah
gadiscomey

kulup berkata...

nurul ain comeei...kalau gitu biar saya aja bagi bonus dan naikkan gaji anda......muaahhh....

Tanpa Nama berkata...

ain ok jer... ain tak kesah.. ain..ain..ain..ain..ain...

Tanpa Nama berkata...

salam...setuju ngan apa yg cuepacs utarakan....syukur.........PA dipandang prihatin......mana yg kata PA ni diberi betis minta paha...SUKAHATI PA LA.....lu org bukan makan gaji, ada hati nak komen2 pasal PA . Siapa suruh iri hati?? sekolah tak habis .....Ujian tak lulus mcm mana nak kerja jadi PA????????

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17...Gred17 naik ke 22...Gred 22 naik ke 26 dan seterusnya..kesihan GRED N1

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17.........kesihan kat kami.....
kami nak payar hutang ptptm..... tak compleat lagi.....

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17.........kesihan kat kami.....
kami nak payar hutang ptptm..... tak compleat lagi.....

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17.........kesihan kat kami.....
kami nak payar hutang ptptm..... tak compleat lagi.....

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17.........kesihan kat kami.....
kami nak payar hutang ptptm..... tak compleat lagi.....

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17.........kesihan kat kami.....
kami nak payar hutang ptptm..... tak compleat lagi.....

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17.........kesihan kat kami.....
kami nak payar hutang ptptm..... tak compleat lagi.....

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17.........kesihan kat kami.....
kami nak payar hutang ptptm..... tak compleat lagi.....

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17.........kesihan kat kami.....
kami nak payar hutang ptptm..... tak compleat lagi.....

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17.........kesihan kat kami.....
kami nak payar hutang ptptm..... tak compleat lagi.....

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17.........kesihan kat kami.....
kami nak payar hutang ptptm..... tak compleat lagi.....

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17.........kesihan kat kami.....
kami nak payar hutang ptptm..... tak compleat lagi.....

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17.........kesihan kat kami.....
kami nak payar hutang ptptm..... tak compleat lagi.....

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17.........kesihan kat kami.....
kami nak payar hutang ptptm..... tak compleat lagi.....

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17.........kesihan kat kami.....
kami nak payar hutang ptptm..... tak compleat lagi.....

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17.........kesihan kat kami.....
kami nak payar hutang ptptm..... tak compleat lagi.....

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17.........kesihan kat kami.....
kami nak payar hutang ptptm..... tak compleat lagi.....

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17.........kesihan kat kami.....
kami nak payar hutang ptptm..... tak compleat lagi.....

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17.........kesihan kat kami.....
kami nak payar hutang ptptm..... tak compleat lagi.....

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17.........kesihan kat kami.....
kami nak payar hutang ptptm..... tak compleat lagi.....

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17.........kesihan kat kami.....
kami nak payar hutang ptptm..... tak compleat lagi.....

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17.........kesihan kat kami.....
kami nak payar hutang ptptm..... tak compleat lagi.....

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17.........kesihan kat kami.....
kami nak payar hutang ptptm..... tak compleat lagi.....

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17.........kesihan kat kami.....
kami nak payar hutang ptptm..... tak compleat lagi.....

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17.........kesihan kat kami.....
kami nak payar hutang ptptm..... tak compleat lagi.....

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17.........kesihan kat kami.....
kami nak payar hutang ptptm..... tak compleat lagi.....

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17.........kesihan kat kami.....
kami nak payar hutang ptptm..... tak compleat lagi.....

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17.........kesihan kat kami.....
kami nak payar hutang ptptm..... tak compleat lagi.....

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17.........kesihan kat kami.....
kami nak payar hutang ptptn..... tak compleat lagi.....

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17.........kesihan kat kami.....
kami nak payar hutang ptptm..... tak compleat lagi.....

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17.........kesihan kat kami.....
kami nak payar hutang ptptm..... tak compleat lagi.....

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17.........kesihan kat kami.....
kami nak payar hutang ptptm..... tak compleat lagi.....

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17.........kesihan kat kami.....
kami nak payar hutang ptptm..... tak compleat lagi.....

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17.........kesihan kat kami.....
kami nak payar hutang ptptm..... tak compleat lagi.....

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-16 naik ke Gred 17.........kesihan kat kami.....
kami nak payar hutang ptptm..... tak compleat lagi.....

Tanpa Nama berkata...

Thank You PM Datuk Najib...hope got salary revision this year 2011 as what Tun Pak Lah did in 2007.

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 268   Terbaru› Baru»