SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

12 Oktober 2012

IKLAN JAWATAN PEMANDU KENDERAAN


IKLAN JAWATAN KOSONG
 (PEMANDU KENDERAAN)


KONGRES KESATUAN PEKERJA-PEKERJA DI DALAM PERKHIDMATAN AWAM
Wisma CUEPACS, 34 A, Jalan Gajah Off Jalan Yew
Pudu 55100 Kuala Lumpur.
Tel : 03 9285 6110, 9285 0281 Fax : 03 9285 9457


IKLAN JAWATAN KOSONG

1.       Warganegara Malaysia terutamanya Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur atau yang berdekatan dengannya yang berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh iklan ditutup adalah dipelawa memohon untuk mengisi kekosongan jawatan di Ibu Pejabat CUEPACS sepertimana yang dinyatakan dibawah ini

2.       JAWATAN                                           :              PEMANDU  KENDERAAN
3.       GRED                                                     :           R3 / R6
4.       KLASIFIKASI PERKHIDMATAN     :             MAHIR / SEPARUH MAHIR / TIDAK MAHIR
5.       KUMPULAN PERKHIDMATAN     :               PELAKSANA  ( SOKONGAN )
6.       TARAF JAWATAN                             :              TETAP
7.       JADUAL  GAJI  ( JGMM )               :               P1  -  RM792.60  -              RM1610.99
                                                                          P2  -  RM840.80  -              RM1688.45
                                                                          P3  -  RM890.43  -              RM1767.76
8.       KELAYAKAN   :
(a)    i.      Tamat Darjah Enam  ( 6 )  Sekolah Rendah Bantuan Penuh Kerajaan.

ii.     Memiliki Lesen Memandu Kelas  D / E / E1 / E2 /G / H / I  berkenaan
 Yang dikeluarkan oleh Jabatan Pengangkutan Jalan  ( JPJ ),
  Kecuali lesen memandu dalam tempoh percubaan  ( P ).
               iii.        Berkebolehan memandu,mengendali dan menyelenggara
                          kenderaan bermotor berkenaan yang diliputi oleh skim perkhidmatan ini.
                                ( Gaji permulaan ialah pada  :  Gred  R3  )
                                Lesen  D                               -              P1T3
                                Lesen  E / E1 / E2              -              P1T4
                                Lesen  F / H                         -              P1T5
                                Lesen  G /I                          -              P1T6
               
(b)   Berkebolehan bertutur  ,  membaca dan menulis dalam bahasa malaysia
dengan baik.
9.            UMUR
Calon bagi lantikan hendaklah berumur
a) Tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh iklan ditutup.
b) Tidak lebih dari 45 tahun pada tarikh lantikan.

10.          BORANG PERMOHONAN
Permohonan hendaklah menghantar profil peribadi dan dokumen sokongan ke Ibu Pejabat CUEPACS,Wisma CUEPACS, 34 A, Jalan Gajah Off Jalan Yew Pudu 55100 Kuala Lumpur.

11.          ALAMAT PERMOHONAN
Profil peribadi dan dokumen yang telah lengkap dipenuhi hendaklah dikembalikan kepada :-
Setiausaha Agung
KONGRES KESATUAN PEKERJA-PEKERJA DI DALAM PERKHIDMATAN AWAM
Wisma CUEPACS, 34 A, Jalan Gajah Off Jalan Yew
Pudu 55100 Kuala Lumpur.

12.          TARIKH TUTUP PERMOHONAN
Profil peribadi dan dokumen   hendaklah dhantar ke alamat di atas sebelum atau pada 22 Oktober 2012. Permohonan yang diterima selepas dari tarikh tutup iklan tidak akan diberi pertimbangan.

13.          DOKUMEN SOKONGAN
Semua dokumen sokongan yang dilampirkan hendaklah disahkan salinannya. Salinan Asal dokumen sokongan hanya perlu dibawa semasa menghadiri temuduga sahaja.



19 ulasan:

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

Suka betul jdi yg 1st.

Tanpa Nama berkata...

Majlis Perbadaran Bt Pahat pun ada buka iklan jawatan kosong

anti_JTK berkata...

jom rebut peluang ni,

kerja teruk sebelum konpom je,

lepas konpom boleh lepak, melawan, makan gaji buta n paling penting boleh pohon loan buka bisnes luar n tuang selalu utk urus perniagaan..

Jangan lupe para graduan dan bukan graduan rebutlah peluang makan gaji haram ini sementara masih bernyawa.

zulmazaran berkata...

jawatan pemandu semakin relevan. minta dinaikkan ke R41 agar setaraf dengan lain2 profesional. dalam SBPA hampir saja semua naik ke R41, malangnya selepas mansuh semua kembali ke R1.

kami yakin BN akan menang besar memandangkan di pejabat2 semua orang bercerita mengenai pentingya bersyukur keapda BN.

Tanpa Nama berkata...

KEMENANGAN BESAR BN

1. Rakyat mula merasa gelisah dengan kos sara hidup dan kenaikan harga barangan.
2. 80% PA tiada kenaikan pangkat, perubahan gred, kenaikan elaun dan perubahan sistem gred gaji.
3. 40% PA kumpulan sokongan berkelulusan ijazah dan master tiada kenaikan pangkat berdasarkan kelulusannya.
4. kenaikan harga minyak, rumah, barangan makanan,barangan mentah, cukai tanah, cukai pintu, cukai pendapatan, kenaikan tarif bil api-air, astro, kenderaan nasional, yuran pengajian universiti, kenaikan kos perubatan,tol,i-phone,komputer,
kenaikan barangan elektrik,bahan binaan,barangan palstik, dan sebagainya.
5. rasuah jutaan ringgit berleluasa di kalangan pemimpin-pemimpin BN akan menginflasikan negara.
6. Pengembalian royaliti minyak kepada kerajaan terengganu dan kelantan.
7. penurunan saham felda dan penurunan harga sawit di sebabkan pembelian besar-besaran minyak sawit oleh kerajaan cina di indonesia.
8. penguatkuasaan GST pada tahun hadapan oleh kerajaan.
9. penarikan subsidi beberapa barangan spt gula dinaikkan kepada 20 sen.
10. pengganguran lepasan graduate semakin bertambah di kalangan golongan belia.
11. masalah kesukaran kenaikan pangkat di kalangan pensyarah-pensyarah universiti awam.

Tanpa Nama berkata...

Nak tanya Cuepacs .... boleh atau tidak kakitangan kerajaan yang telah berumur lebih 40 tahun keatas dan masih bertugas yang bergred 17 hingga 32 mendapat ijazah selepas sambung belajar dilantik kemana - mana jawatan yang bersesuaian dengan kelulusan ?

Pada masa ini tahun 2012 ramai kakitangan kerajaan dalam kumpulan ini tidak dipanggil untuk proses temuduga selepas memohon mengisi jawatan kosong yang diiklankan.Contoh kami kumpulan N27 - N32 ( Penghulu ).

..................................

3. 40% PA kumpulan sokongan berkelulusan ijazah dan master tiada kenaikan pangkat berdasarkan kelulusannya.

..................................

Bermakna PEMBANGUNAN KERJAYA kakitangan sokongan / pelaksana disekat ?

Tanpa Nama berkata...

Ini iklan Jawatan Pemandu ........

BA dan Sarjana tak diperlukan laaa ....

Tanpa Nama berkata...

Pada masa ini tahun 2012 ramai kakitangan kerajaan dalam kumpulan ini tidak dipanggil untuk proses temuduga selepas memohon mengisi jawatan kosong yang diiklankan.Contoh kami kumpulan N27 - N32 ( Penghulu ).

..................................

3. 40% PA kumpulan sokongan berkelulusan ijazah dan master tiada kenaikan pangkat berdasarkan kelulusannya.

..................................

Bermakna PEMBANGUNAN KERJAYA kakitangan sokongan / pelaksana disekat ?

tepat sekali, kerjaya kakitangan sokongan/perlaksana telah di sekat oleh JPA, menurut satu kajian hanya 3% sahaja yg berjaya menjawat jawatan kumpulan A, selebihnya di anaktirikan.. berbanding dgn sektor korporat, GLC, kakitangan yg berkelulusan dan berpengalaman diibaratkan permata yg tak ternilai harganya..

kumpulan N27-N32(penghulu) adalah satu kumpulan yg rugi, sesiapa memasuki skim penghulu, di kira satu kerugian berbanding dgn guru, tentera dan polis, ramai didapati penghulu yg berkelayakan ijazah dan master tetapi lebih 7-8 graduate, tetapi tiada kenaikan pangkat dan gred.. sebab tue terlalu banyak kekosongan penghulu di seluruh negara tetapi ramai yg tidak berminat utk memohon jawatan penghulu, agar jawatan penghulu dijumudkan di gantikan dgn jawatan pegawai tadbir atau pegawai kerja..

Tanpa Nama berkata...

kerjaya kakitangan sokongan/perlaksana telah di sekat oleh JPA, menurut satu kajian hanya 3% sahaja yg berjaya menjawat jawatan kumpulan A, selebihnya di anaktirikan.. berbanding dgn sektor korporat, GLC, kakitangan yg berkelulusan dan berpengalaman diibaratkan permata yg tak ternilai harganya..
----------------------------------------------------------------------
Apa lagi berhenti dan apply kerja swastalah, bodoh! dah tahu di sana anda akan jadi permata anda tunggu apa dlm kerajaan lagi?!

antiJTK berkata...

KEMENANGAN BESAR BN

1. Rakyat mula merasa gelisah dengan kos sara hidup dan kenaikan harga barangan.
2. 80% PA tiada kenaikan pangkat, perubahan gred, kenaikan elaun dan perubahan sistem gred gaji.
3. 40% PA kumpulan sokongan berkelulusan ijazah dan master tiada kenaikan pangkat berdasarkan kelulusannya.
4. kenaikan harga minyak, rumah, barangan makanan,barangan mentah, cukai tanah, cukai pintu, cukai pendapatan, kenaikan tarif bil api-air, astro, kenderaan nasional, yuran pengajian universiti, kenaikan kos perubatan,tol,i-phone,komputer,
kenaikan barangan elektrik,bahan binaan,barangan palstik, dan sebagainya.
5. rasuah jutaan ringgit berleluasa di kalangan pemimpin-pemimpin BN akan menginflasikan negara.
6. Pengembalian royaliti minyak kepada kerajaan terengganu dan kelantan.
7. penurunan saham felda dan penurunan harga sawit di sebabkan pembelian besar-besaran minyak sawit oleh kerajaan cina di indonesia.
8. penguatkuasaan GST pada tahun hadapan oleh kerajaan.
9. penarikan subsidi beberapa barangan spt gula dinaikkan kepada 20 sen.
10. pengganguran lepasan graduate semakin bertambah di kalangan golongan belia.
11. masalah kesukaran kenaikan pangkat di kalangan pensyarah-pensyarah universiti awam.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Itulah degree jangan diberi kepada bodoh SPM tak skor,

Bila bodoh igt mereka pandai maka mereka tak mahu buat kerja setaraf intelek mereka,

mereka mahu gred lbh tinggi sebab ada degree wpun spm x layak buat degree sbnrnye,

diharap nnt PR jgn layan sgt PA, mereka igt kerajaan hanya wujud utk layan mereka, mcm org lain semua kaya2,

mcm sekarang rakyat dah meluat tgk Najib bagi bonus 1.5 gaji manakala rkayat biasa terima harga gula naik, walhal adalah lebih baik duit bonus sebanyak 3 billion tu disubsidikan utk gula mgkn harga boleh bertahan 2 tahun lagi...

Tanpa Nama berkata...

Kalau tak lulus SPM mana boleh sambung buat Ijazah ........

SPM dapat baik terus kerja kerana keluarga ramai dan susah , bila dah kerja ada kemampuan kewangan terus sambung belajar buat Ijazah , ini lah SEMANGAT JUANG NAMANYA .... MANTOP !!

Tanpa Nama berkata...

kerjaya kakitangan sokongan/perlaksana telah di sekat oleh JPA, menurut satu kajian hanya 3% sahaja yg berjaya menjawat jawatan kumpulan A, selebihnya di anaktirikan.. berbanding dgn sektor korporat, GLC, kakitangan yg berkelulusan dan berpengalaman diibaratkan permata yg tak ternilai harganya..
----------------------------------------------------------------------
Apa lagi berhenti dan apply kerja swastalah, bodoh! dah tahu di sana anda akan jadi permata anda tunggu apa dlm kerajaan lagi?!

hoi..!! mangkuk-hayun itu perumpamaan jea bedo, satu perbandingan antara sektor kerajaan dan swasta, bodoh-tolol betul kau nie..

Tanpa Nama berkata...

kita sebenarnya menyokong tuntutan J17 diupgredkan ke J27, ini berdasarkan peruntukan pekeliling perkhidmatan 1983 dan 2002 yang meletakkan sijil kejuruteraan poly setara STPM dan juga kelayakan minima bagi maksud pelantikan ke skim perkhidmatan juruteknik adalah "sijil"..kita melihat dalam senario terkini, J17 terdedah kepada bahaya dan berbagai2 ancaman..ini berdasarkan skop fungsi tugas J17 itu sendiri, iaitu: terdedah kepada runtuhan atau jatuhan objek ditapak pembinaaan (site), malah J17 juga yang meredah api utk menyelamatkan mangsa serta memadam api kebakaran, mereka juga meredah lambungan ombak tsunami yang membadai mangsa dipersisiran pantai, merekalah yang menjadi penyelamat ketika ada mangsa lemas dilaut, sungai dan lombong, mereka jugalah yang mengawal sempadan dari dibolosi PATI, mereka terpaksa on duty di hari raya utk melasanakan tanggungjawab terhadap tugas yang diamanahkan, mereka juga mempertaruhkan nyawa ketika melakukan operasi cegah jenayah, mereka terpaksa mengorbankan waktu tidur hakiki serta mengubah fungsi machine tubuh dari tabii ( dari siang kepada malam ) demi menjaga aset, dokumen dan personal jabatan, J17 juga yang mendidik anak bangsa hingga tahu tulis, baca dll..
jadi oleh yang demikian, marilah bersama kita menyokong usaha2 yang dilakukan oleh mereka..hidup J17!!..

Tanpa Nama berkata...

tak payah buang kertas dan dakwat pen untuk apply jawatan ini. sudah ada orangnya. iklan jawatan hanya sebagai syarat untuk mengabui mata.

sekian harap maklum.

Tanpa Nama berkata...

GURU BERTUGAS HARIAN/MINGGUAN dan Guru pengiring aktiviti Kokurikulum tidak dilindungi undang-undang. Harap cuepacs isukan benda ini ke kementerian. sudah banyak kes kebelakangan ini yang mana guru bertugas dipertanggung jawab oleh pengetua utk membawa pelajar sakit ke hospital atau melakukan aktiviti luar sekolah dan Apabila berlaku kemalangan guru terbabit disaman oleh ibu bapa dan sudah ada yang sampai dibuang kerja. Kena ada satu keputusan jelas dalam hal ini dan.

Tanpa Nama berkata...

GURU BERTUGAS HARIAN/MINGGUAN dan Guru pengiring aktiviti Kokurikulum tidak dilindungi undang-undang. Harap cuepacs isukan benda ini ke kementerian. sudah banyak kes kebelakangan ini yang mana guru bertugas dipertanggung jawab oleh pengetua utk membawa pelajar sakit ke hospital atau melakukan aktiviti luar sekolah dan Apabila berlaku kemalangan guru terbabit disaman oleh ibu bapa dan sudah ada yang sampai dibuang kerja. Kena ada satu keputusan jelas dalam hal ini dan.

Tanpa Nama berkata...

Iklan kepala taik gaji pun sikit sangat. mampuih la dok di KL dgn gaji ciput mcm ni.Balik kampong kurus kering sebab makan mee maggie je tiap hari.Gaji habis bayar sewa bilik dgn bayar tambang teksi pi kerja.Sapa yg nak keja gaji sikit sgt.Geng Bangla kerja kontrak pembinaan pun gaji RM70-RM80 sehari.Bukan tau apa pun hanya pekak badak kutip paku dan cakap pandai je.ni keja pemandu bawa pegawai gaji alamak mcm gaji pembantu rumah je.gaji pengawal keselamatan lagi banyak.haram tak penah tembak org pun.Yang pihak swasta di minta buat gaji minima RM900 sebulan.Tapi sialnya gaji dari kakitangan kerajaan pulak di bawah RM900 sebulan

Tanpa Nama berkata...

Gaji haram mak ko...lahanat

Tanpa Nama berkata...

Sepatutnya jawatan pemandu tidak di naikkan keluasan kepada pmr memendangkan rami pemegang lesen besar yg berkelulusan derjah enam....wujudkan jawatan pemandu kenderaan(H3) Untuk yg berkelulusan derjah 6 dn memegang lesen besar......taknlh sijil pmr yg memandu kenderaan..yg memandu kenderaan menusia yang berkemahiran tinggi dijalan besar..tampa ada pmr tampa ada spm....dimalaysia ini ramai yg memegang lesen besar yg tidak memepunyai kelulusan hnya setakat pandai membaca menulis.......