SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

22 Mei 2013

KAJI SKIM, GRED GAJI ANGGOTA PENJARA

Sinar Harian
Wartawan Sinar Harian 22 Mei 2013 
 
 
Kaji skim, gred gaji anggota penjara Omar pada sidang media di Penjara Seremban, semalam.
 
 
SEREMBAN - Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) mahu kerajaan mengkaji semula skim dan gred gaji penjawat awam yang berkhidmat di penjara di seluruh negara.
Presidennya, Datuk Omar Osman berkata, skim penjawat awam yang berkhidmat di penjara jauh ketinggalan ke belakang dan tidak relevan kini.

“Skim gaji dan gred pasukan Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) telah pun diselaraskan.

“Namun, kakitangan dan pegawai penjara masih terbelenggu dengan skim gaji 15 tahun lalu dan ianya tidak relevan dengan tanggungjawab dan peranan mereka yang amat besar,” katanya pada sidang media selepas melawat Penjara Seremban, semalam.

Menurutnya, antara tuntutan Cuepacs kepada kerajaan ialah menaikkan insentif khas, elaun guru kemahiran, elaun kerja lebih masa dan mengkaji gred, pangkat, dan gaji kakitangan dan pegawai termasuk pengarah yang dilihat amat rendah dan tidak munasabah.

“Kita mahu bayaran insentif khas sebanyak RM100 seorang setiap bulan dinaikkan kepada RM300. Bayaran RM100 sebelum ini amat sedikit berbanding tugas mereka yang amat berisiko bagi memastikan keselamatan banduan.

“Elaun guru kemahiran sebanyak RM60 juga tidak wajar dan kita mencadangkan ianya dinaikkan kepada RM200 sebulan kerana tenaga pengajar di penjara mempunyai kemahiran dalam pelbagai bidang,” katanya.

Omar berkata, kerajaan juga perlu mengkaji semula pekeliling Bab G 14-16 yang tidak membenarkan kakitangan dan pegawai penjara menuntut bayaran kerja lebih masa.

Katanya, semua anggota yang berkhidmat di penjara wajar untuk mendapatkan bayaran kerja lebih masa.

“Bukan sahaja pekeliling bayaran kerja lebih masa perlu dikaji semula malah skim gred gaji dan jawatan anggota termasuk pengarah juga perlu turut dikaji.

“Gred pengarah penjara ialah KX48 dan ianya amat rendah berbanding dengan pasukan keselamatan yang lain sedangkan tugas mereka amat penting bagi memastikan keselamatan anggota dan banduan.

“Gred tersebut tidak setimpal dengan bebanan tugas mereka dan saya minta gred skim mereka disemak secara drastik,” katanya.

Menurut Omar, kesemua tuntutan tersebut perlu dilaksanakan tahun ini juga sekali gus akan menggembirakan lebih 13,000 kakitangan penjara di seluruh negara.

76 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

alhamdullilah

Tanpa Nama berkata...

Boikot Air Asia !

Boikot Utusan !

Yang mana satu kita nak Boikot ?

Tanpa Nama berkata...

osman...osman...pnndai la main politik ngko ni...bila gi jmpa psatuan pemb tadbir kata nk perjuangkan gred pemb tadbir..g kt prsatuan Pemb perawatan kesihatan kata nk perjuangkan gred diaorang...g kat penjara kata nak perjuangkan gred kakitangan penjara plak....esk2 g kat prsatuan pengampu bos kata plak nk perjuangkan gred diaorang....LANCAUUU LU LA OSMAN!!!SEMBANG JE LEBAT TP HAMPEH

Tanpa Nama berkata...

ko ni pak man.. semabng jer lebih...

Tanpa Nama berkata...

jangan pandai berjanji klau tidak tahu untuk menepati janji.....ini kalilah....-1 malaysia

Tanpa Nama berkata...

betul kata 1 Malayisa.... kalau tak pasti jagn nak berjanji -Minyak Hangin-

Satu Malaysian berkata...

Sudahlah Omar, saya rasa Cuepacs tak patut masuk campur hal politik. Kita adalah golongan Yang Menurut Perintah. Tak kira siapa yang memerintah. Apakah kuasa Omar untuk suruh PA jangan guan perkhidmatan AirAsia. Adakan dia akan bayar lebihan jika PA guna MAS atau Firefly. Omar takpalah bila bila jalan ada sponsor. Kalau nak ampu pun biarlah ada hadnya. Apakah salah CEO AirAsa X komen tentang headline utusan " Apa cina hendak lagi". Omar kena faham bahawa ada ramai PA berbangsa Cina. Inikah dikatakan satu Malaysia. Wake up OMAR AND YOUR TEAM OF STOOGES, harap dapat advise si Omar ini. Loke what are you doing about this Omar. Sudah dua tahun patut u pencen Omar. Working towards a better Malaysia.

Omar Seman berkata...

Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) menggesa kakitangan awam seluruh negara memboikot perkhidmatan penerbangan AirAsia ataupun menjadikan syarikat penerbangan itu sebagai pilihan terakhir untuk ke mana-mana destinasi.

Presidennya, Datuk Omar Osman berkata, langkah ini susulan daripada aduan dan rungutan daripada ahli UMNO dan PERKASA yang marah atas label perkauman kepada Utusan Malaysia.

Kakitangan awam wajib sokong CUEPACS.

Tanpa Nama berkata...

ape cite nie, perkeliling untuk kenaikan 1 KGT, masih belum dikeluarkan, kerajaan tak da duit kea, atau nak tunggu penguatkuasaan GST ke atas rakyat Malaysia dengan keuntungan 27 billion.. baru di bayar kenaikan gaji 1 KGT, itu mezalimi rakyat namanya.. omar Osman pengampu,penipu dan penjilat besar kerajaan, konon PBT, penjara nak naik gaji, semua ini retorik yg beliau lakukan utk dapat sokongan untuk terus menjadi presiden cuepacs..

Tanpa Nama berkata...

Pak Osman oii..tak yah la jadi suara nak suruh boikot..

Saya anak beranak mampu terbang dgn AirAsia je sbb bila dia offer 10000 tiket murah saya dan pastinya yg lain berebut.

Saya takdak duit nak beli MAS..mahal nak mampus.

Nak boikot Cina punya produk? Lihat sekeliling kita barang mana yg Melayu buat 8/10 buatan org Cina. Nanti depa pun boikot bayar cukai sama macam Air Asia kurang bayar cukai kerajaan juga kurang duit.

Boikot Utusan itu praktikal sbb banyak online newspapar.

Arjuna

abd wahib berkata...

sebenarnya kaki pengampu nie dhbanyak pun kt pejabat2 kerajaan mahupun swasta mesti ada..klu x pandai bodek..bos x pandang nti..pandai ckp kn..normal..sebab nk hidup...tp org mcm tue kt dunia jek dpt...kt akhirat belum tau lg...aku bkn nk hukum..tp bertaubat laa..yg ada plak..dh bodek..kipas..ckp org itu ini plak x pandai buat keje..abis yg dia keje apa?..bos plak satu hal..tau dengar trus percaya..tue sengal ubi namanye..klu aku taip nie x phm jugak..so think2 la..

Tanpa Nama berkata...

ala semua sistem gaji pa dah x relevan kecuali cikgu polis n tentara je yang relevan ...

Tanpa Nama berkata...

sembang lebat mamat ni..

Tanpa Nama berkata...

Kalau nak selaraskan, Gred 29 perlu kursus 3 tahun, ada diploma...kalau kursus 6 bulan je, dah dapat 29, mana adil.Menjadi guru pun ada resikonya, jadi para medic lagi banyak resiko...kalau tersilap cucuk jarum HIV, kena batuk kering, expose Xray pun boleh bawa kematian...ada pampasan sama dengan sianu di LD kah?

Tanpa Nama berkata...

Syukur klu ni sume akn terjadi dan dilaksanakan..org di luar sna tidak mengetahui bebanan kje yg kami sbgai anggota penjara hadapi ketika bertugas..sesiapa pun tidak mengetahui ape yg terjadi kpd kami disebalik tembok besar..yg digelar tirai besi...,tq cuepacs mmperjuangkn hak kami anggota penjara

Tanpa Nama berkata...

OK sape PA (polis/askar)yg berani kena tembak lepas PRU-13 nie?...agak2 dapat tak pencen tinggi?..u see

Tanpa Nama berkata...

Jabatan Penjara Jek???????..PA lain2 tengok jek????????...............tak buat keje...........risiko kurang.............bebanan keje...........haaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

ramai giler ntah apa !
gile buat ulasan pun ramai !
hampeh ! habih borehh !

kastammmmmmmm berkata...

JANGAN LUOPA KASTAM......KASTAM BERISIKO....BUKTINYA TIMBALAN PENGARAH KASTAM BARU SAJA KENA TEMBAK....HARAP BERI PERHATIAN KEPADA GRED DAN GAJI KASTAM....

KASTAM
KASTAM
KASTAM
JANGAN LUPA KASTAM

Tanpa Nama berkata...

ITU SEMUA DUNIA,
AKHIRAT KITA TAK TAHU LAGI..
APA YG PASTI KAKITANGAN AWAM BERSYUKUR SBB TIAP2 BULAN DAPAT GAJI..
JOLOK KAD ATM ADA JERK HASILNYA.

NAK KATA SUSAH ADA LAGI SUSAH..
AKU PUN SUSAH JUGAK SBB TAK BEKERJA.. BELAJAR MMG TINGGI.

BERSYUKUR LAH KAKITANGAN AWAM SEMUA, KLU TAK BERSYUKUR JUGA BERHENTI LAH DAN BAGI KAMI YG TAK DAPAT KERJA NIE..

APA YG PASTI KAKITANGAN AWAM YG TAK BERSYUKUR NIE SEMUANYA BODOH DENGAN APA YG DIA DAPAT..

Tanpa Nama berkata...

TUKANG SAPU SAMPAH PUN RISIKO JUGAK WOI...JGN LUPA..DOK KENA SESEMA TIAP2 HARI...JGN LUPA WOI...TUKANG SAPU SAMPAH...JGN LUPA WOI....NAIK GAJI TUKANG SAPU SAMPAH...HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!....KEKEKEKEKEKEH!!

Tanpa Nama berkata...

KAU TU TAK BEKERJA SEBAB PEMALAS!...DAH TAU TAK ADA KERJA, CARI LA KERJA....

cemara jingga berkata...

apaa ni,,,, xkan penjara aje kot????..kakitangan awam yanglain camna pula?????...anggota penjara bukannya buat keje lebih pun...masuk keje duk dan ngumpat orang je lebih...keje xada pun mcm kakitangan awam yang lain terutama civilian yang melaksanakan banyak sangat TRANSFORMATIF KERAJAAN....INIKALILAHHHHHHHH KLU DH MCM NI PUNYA ANGKARA....SIKIT2 UNIFORM...PENJARA BUKANNYA ADA KEJE,,,DUK SAJEEEEEE....NGUMPAT DAN MENCACI ORG JE LEBIHHHHHH ANGGOTA PENJARA..X MCM POLIS DAN TENTERA..

Tanpa Nama berkata...

abis tu aku yg keja bomba ni cam mana pulak //kami pun nk OT JUGAK.risiko lagi banyak risiko....keja dari sapu sampah,potong rumput,cuci jamban operator telefon.kerani,par.pemandu..dan tugas hakiki .peyelamatan,pemadaman,penguatkuasaan,kesedaran awam//operator PAM//// KARUTTTTTT LA PAK OMAR NIIII///MAI KT BOMBA JANJI MCM2 TAPI SATU PUN X ADA///KENCING KUAT KUPEK NIIII

Tanpa Nama berkata...

ya.... mari kita nyanyi lagi...


kaji jangan tak kaji....
kaji jangan tak kaji....
kaji jangan tak kaji....
kaji jangan tak kaji....
kaji jangan tak kaji....
kaji jangan tak kaji....
kaji jangan tak kaji....
kaji jangan tak kaji....
kaji jangan tak kaji....

Tanpa Nama berkata...

Omar, kenapa berdaim sahaja bayaran pension penuh kepada pesara yang layak?

Tanpa Nama berkata...

pak omar ni ikut sedap mulut je cakap..skim j17 pun x selesai lagi...phuiii..

Tanpa Nama berkata...

Letak jawatan ajelah.... Prestasi anda sebagai wakil PA hanya layak dapat Gred D aje. Cakap tinggi menggunung tapi hasilnya macam busut anai-anai aje.

Tanpa Nama berkata...

Tugas Bomba bermain dengan bahaya api, air deras, gas beracun, bangunan runtuh, tumpahan asid segala.... banding dengan Polis Penjara, tau ragging banduan tu je la yang tau nya... dapat elaun jurulatih lagi?.. Bomba setahu saya takde pula elaun jurulatih.. ermmm

Tanpa Nama berkata...

Tugas CUEPACS memperjuangkan nasib pajawat awam, bukan memboikot sana sini! MAlu aku sebagai penajwat awam!

Tanpa Nama berkata...

sampai bila ko nak kaji...kaji..kaji..kaji..omarkaji

Tanpa Nama berkata...

Jangan nak bandingkan kerja korang semua dengan org lain coz kt sedia maklum setiap kerja tu ada risiko... Kerja apa yg polis, askar dan guru buat sehinggakan mereka mendapat perhatian lebih? Korang semua tau ke polis buat kerja tangkap org pas tu di hantar ke PENJARA, pas tu korang kena tau org yg kena tangkap ole polis tu anak didik guru... Kt sebagai penjawat awan pikir la kalau rasa2 nak gaji naik, gred naik, semua elaun naik senang je suruh ketua jabatan masing2 usul ke kabinet n jemaah menteri yg bertanggungjawab... Boleh d katakan mesyuarat ketua2 jabatan d adakan setiap bulan... Ini kenyataan... UNTUK PENGETAHUAN KETUA JABATAN KORANG YG RASA X BERSYUKUR NIE SEDANG TIDUR DAN X AMBIL POT SOAL KEBAJIKAN ANAK BUAH..... FAHAM? so bersyukur la kt ada cuepacs...

Tanpa Nama berkata...

Siapa yang cakap orang kerja di jabatan penjara nie x ada risiko n tahu mengumpat je?... Kenapa ko pernah masuk penjara ke? Kes apa ko masuk penjara? Kena sabit berapa lama dalam penjara? Ko kalau x tahu apa2 soal penjara jgn ckp sedap mulut je k... Org yg mereka jaga tu siapa? Adakah mereka semua org yg baik2? Ko ingat tugas nak memulihkan seseorg yg jahat kepada baik tu senang ke? Kalau senang kenapa x d pulih dari bangku sekolah lagi? Kenapa? Ko pikir la sendiri x semua orang kerja macam mana ko kerja k... Ko tu tau apa? Biar aku jawab... Ko tu tau cabut ubi je.... Wakakakakakaka

Tanpa Nama berkata...

Ayat tu semua utk cemarajingga je k kawan kawan yang lain jangan berasa hati wassalam

Tanpa Nama berkata...

sakit jiwa dah dengar perkataan KAJI..KAJI..KAJI...last-last pencen pakcik ni...gitu namanya malaysia...hidup tatap diteruskan...KAJI...KAJI...KAJI...

senapi berkata...

Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) menggesa kakitangan awam seluruh negara memboikot semua kedai Cina, produk Cina, baju Cina, restoran Cina kecuali GRO dari China.

Presidennya, Datuk Omar Osman berkata, langkah ini susulan daripada aduan dan rungutan daripada ahli UMNO dan PERKASA yang marah atas label perkauman kepada Utusan Malaysia.

Kakitangan awam wajib sokong Barisan Nasional dan UMNO. Pemimpin BN majikan kita. Wajib semua jabatan gantung gambar semua pemimpin UMNO bahagian dan cawangan di pejabat masing2

Tanpa Nama berkata...

kastam pun belum habis kaji ni uniform lain pula, pls la Q PEK, one step at the time ok?

Tanpa Nama berkata...

AKU BUKAN NK MEREKA STORY2 YG BKN2 KRN IA KENYATAAN.PERNAH DGR PENGAWAI PENJARA KENA PUKUL,PEGAWAI PENJARA DIACUKAN SENJATA TAJAM,PENYAKIT BERJANGKIT N RUSUHAN?KITA SEMBANG KENCANG TP BILA BDEPAN PSALAH TKENCING2...DOK DALAM TU BKN KECIK2 ANAK BANG,PAKAR2 SEMUA SELAIN FIZIKAL MENTAL KENA KUAT BANG...KALU AYAM ITIK XPA KAU JERKAH BSELERAK LARI,NI BAYANGKAN HARIMAU SINGA KAU JERKAH DIA TERBELIAKKAN BIJIK MATA BALIK..APA KAU NAK BUAT?KAU NK PUKUL?EH BANG KALU TAKAT ENGKAU TAKAT INCI ASIA XPYHLAH..ZAMAN LA PJENAYAH KITA TU EUROPE MAI.SAIZNYA 23 KALI GANDA KITA..KPAKARAN DIA TU ALA2 MAFIA LATIN.HIV N HEPATITIS JGN CKPLAH SEMUA ADA NK TUNGGU KENA JA...KALU KENA BELON BLH KECUT,TEGANG BLH KEDUT XTAHAN HDP MNEMPAH MAUT.

Tanpa Nama berkata...

SELAIN SBAGAI BENTENG TRAKHIR NEGARA YG MGEMBALIKAN KCEMERLANGAN INSAN N MMULIHKAN ANAK BANGSA YG SESAT JALANNYA APA SALAHNYA HARGAI USAHA INI...SEMOGA DGN KEPIMPINAN BARU KDN N CEUPACS WARGA PENJARA AKAN DPANDANG KERANA JABATAN PENJARA MALAYSIA BTARAF DUNIA N HASILNYA TERBUKTI...KAMI MNANTI HASILNYA..

Tanpa Nama berkata...

Salam, dulu suruh PA sokong A jangan sokong B, kemudian boikot air asia, sokong tambang mahal, kemudian lagi semak,kaji skim perkhidmatan itu dan skim perkhidmatan ini bukannya kaji secara keseluruhan skim-skim dalam perkhidmatan awam, nampak sangat tak profesional. Eeeeeehhhhhh......

Tanpa Nama berkata...

Baik tp tak tahu bila akan terlaksana. Tunggu sampai staf penjara pencen kot. Hahahaha

Tanpa Nama berkata...

SO CEPAT2 SKT SBELUM YG NK PENCEN NK RASA DHARGAI...DSEBALIK RAHSIA TEMBOK SAPA YG TAHU PENUH DGN PELBAGAI MISTERI.

Tanpa Nama berkata...

pengawal keselamatan ape cerita ktorg pun kerja brisiko jugak..menjaga aset aset jabatan tak kan smapai pencen kp11 tok omar....

Tanpa Nama berkata...

pengawal keselamatan gred kp11 bila nak kaji...sampai pencen kaji..

Tanpa Nama berkata...

Macam poyo . Mintak gaji naik merayu2 memuji Krjaan . Tapi hakikatnya mengutuk , memaki hamun keburukan Krjaan . Inilah hakikat jiwa manusia.
Ibarat Kakitangan Awam (yg membangkang) meludah kelangit tetapi terkena ke muka sendiri & meludah menjilat balik .
Kebajikan PA oleh CUEPACS telah pun diperjelaskan & Tanggungjawab Krjaan telah pun ditunaikan... tapi hampir 1/3 drp 1.4juta PA adalah Pembangkang . Majoriti perjawatan/profesion yg diagung2kan adalah pembangkang..
Bersyukurlah & berterima kasih kpd Sistem yg sedia ada cuma penambahbaikan perlu dibaiki utk tidak ada ketidakpuasan.

Tanpa Nama berkata...

kp11 gred paling rendah antara penjawat beruniform yang lain. syarat pengambilan yang cukup ketat, sama seperti penjawat beruniform yg lain, tapi kelayakan minimum srp atau pmr. sudah terlalu lama kp11 statik..... arghhh!!!!!!


Pengawal Keselamatan Gred KP11

(a) Penilaian Menengah Rendah/Sijil Rendah Pelajaran atau
kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan; atau

(b) Bekas Konstabel Polis Diraja Malaysia atau Prebet ATM yang telah
disahkan dalam jawatan tersebut serta mempunyai rekod
perkhidmatan yang baik dan berkebolehan bertutur, membaca dan menulis dalam Bahasa Melayu dengan memuaskan;

iv. Mempunyai syarat-syarat ukuran fizikal dan pancaindera seperti berikut :
(a) Tinggi sekurang-kurangnya 1.57 cm bagi lelaki dan 1.53 cm bagi wanita tanpa sepatu;

(b) Berat badan sekurang-kurangnya 48kg bagi lelaki dan 46kg bagi wanita;

(c) Mempunyai ukuran dada yang biasa sekurang-kurangnya 79cm dan semasa menarik nafas 84cm (lelaki sahaja);

(d) Lulus dalam ujian penglihatan bagi mata kiri dan kanan yang diuji berasingan dengan ketetapan V/6/9 tanpa menggunakan cermin mata; dan

(e) Pengecaman warna dan pendengaran yang tidak cacat.

LATIHAN YANG DIPERLUKAN
(a) Latihan dalam bidang keselamatan.
(b) Kursus dalam bidang undang-undang dan peraturan-peraturan
keselamatan.
(c) Latihan bersama Polis Diraja Malaysia untuk memantapkan kemahiran
kawalan keselamatan.
(d) Kursus untuk mendapatkan kuasa Polis Bantuan.
(e) Kursus dan latihan dalam penggunaan teknologi dalam kawalan
keselamatan.
(f) Kursus dalam penyediaan laporan bertulis.

Tanpa Nama berkata...

dah la... jangan kita nak bertelagah kat cini. kita tunggu dan lihat jer... kalau betul dapat... itu namanya rezeki kita. kalo x dapat biar jer lah... buat jer kerja dengan ikhlas dan terima jer aper yg diberi dalam bnk tiap2 bulan.
-Minyak Hangin-

Tanpa Nama berkata...

Tk cukup tu, sasarkan 2/3 pa pula undi pembangkang

Tanpa Nama berkata...

Polis lg bnyak risiko nyo....brhadpan dgn penjenayah bebas n bersenjata...
Penjara....jaga yg dh kena kurung, tk bersenjata. Tk mencabo langsung

Tanpa Nama berkata...

kenapa setiap kali pelarasan gaji... elaun gaji guru mendapat perhatian...sedangkan byk lagi penjawat awam yang lain mempunyai kemahiran spt juruteknik, juruteknik komputer, juruelektrik dll yang tidak diambilkira....setiap masalah kerja spt mereka juga perlu ada kreativiti dan kemahiran utk menyelesaikan masalah kerja bukan mcm kerja pembantu tadbir yang duduk di meja..kadang2 juga perlu membuat kerja jurugambar lagi setengah2 jabatan....sebagai kerja sampingan...sepatutnya semua kerja yang berkaitan dengan kemahiran mendapat elaun mengikut kerja dan jawatan mereka...

Tanpa Nama berkata...

pra gred r1 ape cerita takan x naik kut gred r17

Tanpa Nama berkata...

r 1 nak naik gerd juga tok omar hoiii..

Tanpa Nama berkata...

klu nak kaji skim/gred anggota penjara kaji sekali gred dn skim anggota pengawal keselamatan kp 11/polis bantuan aadk kerana kerja masing2 lbh kurang sama je cuma penjara lebih pada tahanan jenayah manakala aadk tahanan dadah.so jgn ada pengecualian..adalah lbh baik semua gred dikaji semula...

Tanpa Nama berkata...

AKU CABAR PENJAWAT AWAM ..KALAU BETUL BETUL ANAK JANTAN DAN MELAYU JATI...

TAK PUAS ATI BERENTI DAN KERJA SEDIRI ATAU MINTAK KERJA NGAN SWASTA..

AKU CABAR...KALAU YANG SUKA KOMPLEN NI TAK BERANI..MEMANG GAJI YANG DI MAKAN TU ?????? HUHUHU

Tanpa Nama berkata...

MOHON CUEPAC UJUDKAN SATU CAWANGAN PERISIK DALAM PENJAWAT AWAM...BERTINDAK SEBAGAI BADAN PEMANTAU KEPADA PA YANG SUKA KOMPLEN DAN PRO PEMBANGKANG..

DAPAT TAHU JERK...TAMATKAN PERKHIDMATAN DAN AMBIK KAMI YANG ADA IJAZAH ...

Tanpa Nama berkata...

PA 17 - 36 yang bukan uniform x nak kaji ke...dah le PA 1 - 10 dinaikkan gred 11....beza gaji...x jauh ngn PA 17.....lepas 2...polis & tentera dapat durian runtuh....ratus - ratusan kenaikan gaji...PA 17 - 36 .... lopong je la....dan terbaru...gaji ketua menteri & sekapal dgnnya ..naik elaun 3 kali ganda.....huahuahua....PA 17 - 36 je yang rugi...lopong....lopong..

Tanpa Nama berkata...

KAJI SEMUA PASUKAN BERUNIFORM KAN SENANG & ADIL . Menyelaraskan skim gaji kenaikan pangkat mengikut badan beruniform sebagai contoh Bomba , Hospital , Penguatkuasa & anggota beruniform .
Tentang Elaun sahaja yang membezakan diantara tugas2 mereka .

Tanpa Nama berkata...

Kalau nak buat perisik dlm PA camtu aku cadangkan sapa yg sokong gomen bayar cukai sapa tak sokong tak yah bayar cukai.

Mau tak camtu.

Tanpa Nama berkata...

aku seorang PTD ,KT PENJARA,BOMBA,AKU DH PI KURSUS..aku rasa bomba lagi berisiko drp penjara klau 2 jabatan ni di bagi sama rata je...

Tanpa Nama berkata...

jangan marah sgt kt pak omar..dia dh mintak mcm2 kt semua jabatan ..cuma PM DAN rakan2 sejawat dgnnya yg x mau lulus...itu saja..apa susah pas ni kita lantik pak omor jadi PM mesti dia bagi punya....

Tanpa Nama berkata...

Pengawal keselamatan kp11 @ polis bantuan kp11 yg bertugas di pelbagai jabatan kerajaan mcm mana plak,tugas sama jg menjaga harta n nyawa dr penjenayah, gred dh lama statik

Tanpa Nama berkata...

BETUL....
TAPI KESIAN LA AKU YG KEJE K.TANGAN KERJ. NEGERI KELANTAN...

Tanpa Nama berkata...

TAK PUAH HATI BERHENTI, ITU BUKAN ANAK JANTAN DAH TP DAH JADI ANAK YANG BODOH SERTA BANGAP.....
CABARAN GAPO GINI.....

Tanpa Nama berkata...

perlu dipercepatkan tindakan.......supaya anggota beruniform mendapat semangat baru dan motivasi untuk berkerja di zaman ict dan moden nie.......

Tanpa Nama berkata...

skim dl m perkhidmatan awam dah mcm sistem kasta...

Tanpa Nama berkata...

Cakap jangan sebarang cakap..ko tak rasa keja org......

Tanpa Nama berkata...

Bukan keja jaga je.....banyak yang penjara buat...ko memang tak pernah baca....kutuk tau lah....butuh hang...

Tanpa Nama berkata...

kalau semua nak bertekak mcm ni susah..cuepak ni pun tak faham2, mcm suka je tgk org bertekak kat sini, satu per satu dulu, kau org selaraskan elaun rumah dulu yang dijanjikan dulu, baru kau org sibuk dgn elaun bagi badan beruniform, ni tak...mcm katak lompat sana sini, cakap tak serupa bikin, jadi tolong buktikan yang elaun rumah itu adalah benar dan bukan hanya pancing untuk menyenangkan hati kakitangan awam sahaja.

Tanpa Nama berkata...

sabar macai-macai semua!! kita lihat saja kata dasarnya: KAJI


cuba tengok dari tahun lepas, berapa kali dah cuepacs mendendangkan perkataan KAJI?

banyak bukan?

jadi kenapa perlu melenting?

Tanpa Nama berkata...

Best juga baca humor kat laman kupek ni, terhibur rasa hati....

hehe

teruskanlah bermimpiiiii

tq

Tanpa Nama berkata...

Ceupecs perjuangkan semua kebajikan kakitangan sampai dapat gaji sebaris, yg tak seronoknya bila kenaikan tahunan sama je, staf dlm tempoh percubaan terima sama dengan staf yg bekerja 15 tahun. Contoh gred n17 kenaikan rm95 masa percubaan sama saja dengan kenaikan tahunan yg bekerja 5 thn, 10thn, 15thn, 20thn sedangkan pengalaman tqk seberapa. Tak mcm dulu ada perubahan kenaikan gaji tahunan selepas 10thn, 15thn, 20 thn, kenapa ye?

Tanpa Nama berkata...

gaji kakitangan berunifom yang paling ketinggalan adalah JPJ dan imegresen CUEPACS tidur ke....

Tanpa Nama berkata...

apa hampa tau tentang penjara dah ler gaji kecik, kerja 18 tahun pangkat pun tak naik lagi. berperang mulut hari-hari dengan banduan. meleraikan pergaduhan melibatkan antara banduan hari-hari hadapi, kerja seorang mengawasi 100 banduan ganas rutin biasa kami hari-hari, terputus dengan dunia selama 8 jam terpaksa dihadapi, hampa try la kalu berani kerja seorang pegawai penjara

Tanpa Nama berkata...

100 banduan : 1 pegawai penjara. Jbtn lain bleh mbuat x?

MiSS_sPiOh berkata...

apa ye perkembangan terkini mengenai perkara ni??

Tanpa Nama berkata...

Bodoh.. masuk penjara dulu baru cerita la woi.. duk 1 malam jew la.. tak payah lama2.. rasa tekanan dalam tue.. rasa mcm mana duduk 1 bangunan dgn hiv, tibi dll.. layan la karenah banduan2 dlm tue.. complain sana sini.. ingat duduk dlm tue ada kehidupan ke? Hp tak boleh, rokok tak boleh makan luar tak boleh tv tak boleh.. paling ptg banduan mati dlm tue staff gantung baju.. risiko keluat bawa banduan pegi hospital mahkamah n tukar penjara tak cerita lagi.. anak bini sakit d rumah nak sampai maklumat pun paling cepat setengah jam.. faham la tangungjawab kami.. klu duduk bilik aircond jew lain la