SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

02 Mei 2013

KENAIKAN ELAUN PENJAWAT AWAM MASIH DIBINCANGKAN - KSN

Bernama
2/5/2013



NILAI, 1 Mei (Bernama) - Semua tuntutan Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs), untuk menambah baik elaun yang diterima penjawat awam masih pada peringkat perbincangan, kata Ketua Setiausaha Negara Datuk Seri Dr Ali Hamsa.
Katanya, perbincangan dari semasa ke semasa itu melibatkan Cuepacs dan agensi lain berkaitan.

"Perbincangan itu termasuklah Elaun Sara Hidup (COLA) dan lain-lain yang diminta Cuepacs. Isu bagi penjawat awam yang tinggal di kuarters (yang meminta dibayar penuh elaun COLA) dan mereka yang duduk rumah sendiri pula akan ada tuntutan lain.

"Malah, kenaikan imbuhan (elaun) tetap perumahan juga dibincangkan bagaimana pun semuanya berdasarkan kepada kewangan semasa kerajaan," katanya pada sidang media selepas menghadiri majlis sambutan Hari Pekerja Peringkat Kebangsaan, di sini Rabu.

Turut hadir Menteri Besar Datuk Seri Mohamad Hasan dan Presiden Cuepacs Datuk Omar Osman.

Ali mengulas mengenai tuntutan Cuepacs baru-baru ini, berhubung beberapa cadangan kenaikan elaun penjawat awam, antaranya Imbuhan Tetap Perumahan, Cola, tuntutan penginapan, status jawatan kontrak, gaji maksimum dan peranan ketua jabatan.

Beliau berkata, kerajaan dari semasa ke semasa telah melakukan penambahbaikan dan penyelarasan gaji penjawat awam dengan terbaharu, pergerakan khas gaji sebanyak tiga peratus bagi yang mencapai tahap gaji maksimum.

Selain itu katanya, kerajaan telah melakukan keserataan pangkat pasukan Polis Diraja Malaysia dan Angkatan Tentera Malaysia yang sekali gus akan melonjakkan transformasi perkhidmatan awam.

Terdahulu Omar dalam ucapannya berkata, Cuepacs akan berusaha sebaik mungkin untuk memastikan tiada lagi penjawat awam berstatus kontrak menjelang tahun 2015.

Katanya, semua penjawat awam yang berstatus kontrak perlu diserap ke jawatan tetap atau dilantik ke jawatan lain demi meningkatkan imej perkhidmatan awam negara ini.

-- BERNAMA

271 ulasan:

«Lebih lama   ‹Lebih lama   201 – 271 daripada 271
Tanpa Nama berkata...

Rakyat bukan cina di negeri sabah dan sarawak telah terang2an menyokong BN utk kekal memerintah 5 thn lagi, justru itu mereka layak diberi bantuan dan peluang yg seadil2nya oleh kerajaan BN. Jgn tunggu hingga mereka hilang sabar dan beralih arah kpd PR pula. Tanpa bumiputera sabah dan sarawak BN sudah ditumbangkan PR sejak PRU12 lagi. Ingat jasa seorang penyelamat harus dihargai bukan dianaktiri dan dikhianiati.

Tanpa Nama berkata...

Jika PR nak tumbangkan BN pd PRU14 nanti pastikan bumiputera sabah dan sarawak benar2 diberi peluang dan ruang dlm menjawat jawatan2 dlm SPA, pendidikan, infrastrutur dan kemudahan2 asas utk semua kawasan luar bandar dan pedalaman yg mereka diami. Jika tidak, jgn PR mimpi nak kuasai putrajaya hingga dunia kiamat sekalipun. Jgn sesekali mungkiri janji2 yg dibuat baru rakyat hargai dan percaya.

Tanpa Nama berkata...

Beberapa cadangan saya untuk kerajaan baru

1. Beri kebebasan kepada SPRM untuk membuat siasatan kepada mereka yang terlibat dengan rasuah (orang cina tak undi dan percaya BN sebab perkara ini)

2. Mungkin kedai-kedai 1 Malaysia menggangu business orang cina, maka mereka tak suka....so kurangkan produk satu Malaysia

3. Perumahan Prima juga mengganggu ejen-ejen hartanah, maka mereka sekali lagi tak akan undi kerajaan kerana pendapatan mereka terganggu.Pokoknya kerajaan hentikan saja jadi businessman, dan to be fair untuk semua kurangkan cukai dan harga barang dan minyak

4. Pendidikan sejarah di sekolah tolong diupdatekan sebab terhenti setakat tahun 80 an....kena diupdate sehingga 2011....supaya generasi baru tahu sumbangan kerajaan...Guru-guru memainkan peranan penting dalam integrasi nasional.

5. Integrasikan Pendidikan Sivik dan Sejarah kerana terbukti Pendidikan Sivik tak berkesan

6. Naikkan gaji kakitangan kerajaan supaya mereka berbelanja dan pendapatan swasta meningkat

7. Lebihkan aktiviti di peringkat sekolah yang melibatkan semua kaum

8. Kakitangan kerajaan yang tidak menyokong kerajaan diberi pilihan berhenti.Pilih mereka yang setia dan jaga kebajikan mereka.Tidak hanya mementingkan sesetengah skim sahaja.

9. Lebihkan bantuan kepada kaum-kaum yang ketinggalan dan percaya dengan kita.

10. Pemimpin-pemimpin politik yang suka makan rasuah, kalau masih sayangkan negara lebih baik berhenti dan berehat....

11. Lebihkan generasi muda dan benarkan kakitangan kerajaan yang bergred 41 ke atas terlibat dengan politik BN

12. Kukuhkan MCA, jadi lebih ganas dari DAP...keluarkan merah dan naga anda....MCA masihelevan kerana jika rakyat ada masalah mereka mencari Biro Aduan MCA, tapi nak undi, undi DAP, kenapa? Sebab MCA baik lembut dan baik sangat...kena tegas sedikit

13. Majukan infrastruktur di sabah dan sarawak...

Untuk kakitangan yang sokong PR di Semenanjung, anda perlu tahu bahawa Sabah dan Sarawak juga merupakan negeri - negeri di Malaysia.Mereka memerlukan kerajaan seperti BN untuk membantu bukannya pakatan yang hanya melebihkan semenanjung. Dalam pakatan tiada satupun parti yang mewakili bumiputra sabah sarawak, macam mana nak bela nasib rakyat di sana. Juga amat berharap pakatan keluar dengan satu simbol parti yang khusus seperti BN,Ini menunjukkan unity anda.Wujudkan 2 system party.Sekian.Saya Cintakan Keamanan Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

keputusan pru 13 telah di tentukan oleh spr dan c babi najip ni, saya sendiri nampak penipuan oleh spr tapi apakan daya kita tetap di persalahkan hanya Tuhan saja akan dapat membalas semua ini aku berdoa semoga semua pemimpin umno dan bn serta spr akan mendapat bala pataka akan turun kepada mereka serta keluarga masing-masing lihat lah satu hukuman akan terjadi pada kerajaan malaysia

J22 berkata...

AKU DAH LAKSANAKAN ... APA YG AKU HAJATKAN PADA HARI MENGUNDI LALU. HE HE HE .

Tanpa Nama berkata...

salah satu sebab prestasi BN kurang baik ialah kerana pada dasarnya telah membelakangkan kumpulan sokongan

Tanpa Nama berkata...

PR = INI KALI LAH
BN = LAIN KALI LAH...
Minta pihak kerajaan jgn bg muka lg kpd pengundi cina yg tak "kenang budi"..tolong selamat kn keadaan..
Dia org ingat bila menang..dpt takhta kerajaan la..sorry..who are u to be prime minister here..so please..let my people to join for the future of our grandchildren..Chinese voters do not know the absolute response of the government ..

Tanpa Nama berkata...

TAK MENGENANG BUDI!!!,
TAK MENGENANG BUDI!!!....
KESIAN AKU TENGOK SITANGGANG PENDERHAKA DAH JADI BATU....
HAI.... SITANGGANG,
CUKUPLAH PENGANIAYAAN KEPADA BANGSA DAN AGAMA.
SYABAS KPD PA YANG MASIH SETIA KEPADA KERAJAAN YG BARU DITUBUHKAN.
SYABAS ORG SABAH, SERAWAK DAN KELANTAN.

Tanpa Nama berkata...

dah keja kerajaan, marahkan kerajaan... tak takut ke nanti kalau pakatan tubuh kerajaan... satu apa pun ko tak dpt!.. memang dasar tak bersyukur... yang keja tak ikut akademik.. masa nak keja takpa keja PAP walepun ada degree.. susah nak cari kerja... tapi bla dh kerja.. mcm2 minta... kerajaan dah beri kenaikan 3% kenaikan PGT.. cukupla.. kerajaan akan beri lagi.. tapi bersabarla.. dahla tak bersabar, nak tukar kerajaan pulak... silap hari bulan, ko2 yang nak sangat sokong pakatan tu la yang kena buang kerja oleh pakatan.. gaji tak naik malah kena buang kerja.. tak dengar ke pakatan kata kita yang keja kerajaan ini mudah dirasuah... kot2 kita minta naik gaji pelbagai dikata rasuah dengan gaji baru nak buat kerja!!

Tanpa Nama berkata...

Tak hairan mereka itu cuma pentingkan habuan jangka pendek tanpa memikirkan tentang masa hadapan anak cucu kelak. Sblm dpt kerja nak sgt peluang diberi tapi bila dah dpt, nak jatuhkan kerajaan yg mengaji mereka pula. Mereka ni betul2 mat jenin zaman moden. Keluar mulut BN yg umpama singa tua masuk pula mulut PR yg umpama harimau muda yg cukup ganas. Apa untungnya? Nilai kesederhanaan tu penting, kita perlu rasional bukan emotional dlm tindakan2 yg bakal kita buat.

Tanpa Nama berkata...



dah keja kerajaan, marahkan kerajaan... tak takut ke nanti kalau pakatan tubuh kerajaan... satu apa pun ko tak dpt!.. memang dasar tak bersyukur... yang keja tak ikut akademik.. masa nak keja takpa keja PAP walepun ada degree.. susah nak cari kerja... tapi bla dh kerja.. mcm2 minta... kerajaan dah beri kenaikan 3% kenaikan PGT.. cukupla.. kerajaan akan beri lagi.. tapi bersabarla.. dahla tak bersabar, nak tukar kerajaan pulak... silap hari bulan, ko2 yang nak sangat sokong pakatan tu la yang kena buang kerja oleh pakatan.. gaji tak naik malah kena buang kerja.. tak dengar ke pakatan kata kita yang keja kerajaan ini mudah dirasuah... kot2 kita minta naik gaji pelbagai dikata rasuah dengan gaji baru nak buat kerja!!

_____________________________

3% PGT,,,kah kah kah...tambahan 3 PGT,,,maknya mata gaji akhir tambah 3x kenaikan gaji tahunan...ekekekekekeke....

Tanpa Nama berkata...

kalau pakatan naik, memang dia akan jaga semenanjung dengan amat baik....kerana dia nak tunjuk baik untuk lima tahun pertama.Yang akan ditindas, sabah dan sarawak....alasan dia nanti kerajaan di sana BN perintah.......Jangan asyik untungkan orang yang dah kaya, cuma lihat mereka yang miskin dan memerlukan bantuan....Orang cina kata harga naik, siapa yang jual barang? Dia juga.....Dian naikkan lepas tu dia claim....ada ka patut

Tanpa Nama berkata...

Saya berasal dari urban malaysia....memang susah nak survive di bandar....susah nak dapat kerja bagi yang bukan cina....soalan pertama: tahu mandarin? ini masih di bawah BN, kalau di bawah pakatan tak tahulah apa akan jadi dengan Malaysia

Tanpa Nama berkata...

BN parti yang paling lama memerintah di dunia...Orang luar dengki. Saya harap PM tolonglah singkirkan mereka yang kuat merasuah.....Itulah sebaiknya...Satu-satunya masalah BN ialah RASUAH....itu sahaja..Betulkan masalah ini, anda akan kekal selamanya

Tanpa Nama berkata...

Kesedaran spt yg anda alamilah yg perlu kita tanam kpd masyarakat bumiputera yg masih dibuai mimpi sblm segala2nya dirampas dan kita pula yg menjadi pengemis ditempat sendiri. Bangun dan sedarlah segera kerana sekali terlepas kita tak akan dpt lagi.

Tanpa Nama berkata...

Itulah dasar yg akan terus diamalkan apabila manusia itu terlalu taksub dan tamak. Cuma nak salahkan org lain walaupu mereka tahu siapa yg menjadi punca utama kenaikan harga barangan.

Pokko Terbe berkata...

Ye ye yeeeeeeeeeeeeeeeeeee, tahun depan dapat brim 1k, anak sekolah dapat 100 hengget soram, raya ni kita PA pakat minta dengan Najib duit raya @ bonus 1 bulan gaji. Tengok selepas PRU dia ada mau kasi atau tidak, atau dia mahu kasi tahi?????

Tanpa Nama berkata...

wow

Tanpa Nama berkata...

Kpd semua Penfgundi Pktn ..menang sorak kg tergadai !
big spendor !

Tanpa Nama berkata...

2/3 kuasa bn parlimen dinafikan, 2/3 dun dinafikan di 4 negeri ,18 kerusi PR duduk didalam dun johor,melelaslah bontot adun johor. Lepas nie ramai yb mati mengejut sebabnya sakit jantung, mana yb-yb yg tua-tua tue cepatlah berundur,nanti cepat datang penyakit,khususnya penyakit nyanyuk,janjo bn jgnbdilupa pulak,brim RM1000,duit awal petsekolahan RM100,bonus 1.42 juta akhir tahun,jgn buat-buat lupa,lepas mencanaklah harga barang naik,minyak naik,rokok naik,gst dikuatkuadakan,harga kereta naik dsbnya. Akhirnya sekali presiden cuepacs sila letak jawatan d7 ganti dengan aziz muda, begitu juga pm najib,sila berundur ganti dengan muhyiddin yassin,

Tanpa Nama berkata...

Kalau kerajaan bn kalah,kuasa cina seluruh dunia akan bertambah kerana bn ditumbangkan oleh cina.malaysia milik byk kaum lain bukan cina sahaja.sekarang ni bila tgk cina geram.tak mungkin cina tak rasa mcm ni.

Tanpa Nama berkata...

CINA KATA MELAYU BOLO,
MELAYU TALAK SEDAR DIRI,
MELAYU PULAK ALA SENYUM TERSIPU-SIPU MCM KERANG HANYIR...
INI JAM HALI - HALI CINA BIKIN CELAMAH BINCANG KENAPA TAK BOLEH UBAH LAGI!!!! HAIYAAA.....
SEBAB APA MAA????
ALA OLANG BOLO...
HAHAHA....SAPA BOLO?
ITU OLG KUAT MELAYU BOLO,
(SAMBIL ORG MELAYU YG MENDENGAR MASA ITU GELAK LAGI MACAM KELANG BUSUK LG)....,SAMBIL BOLOKAN MELAYU SENDILI.
LKS SUKA CAKAP OLG MELAYU BOLO.APA CELITA NI...SUDAH PANDAI KELUAR FATWA LOOO...

OLG MELAYU TALA BOLO....LKS
OLG MELAYU SUKA DULUK DIAM-DIAM JUGAK...
TALAK SUKA KACAU OLG LAIN MAA...
INI NEGALA NENEK MOYANG MELAYU BOLO KASI BIKIN,
KASI LULUK DIAM-DIAM....APA PASAT MELAYU MAU GADUH...
MELAYU BOLO KASI LULUK INI NEGALA BIKIN MCM LUMAH SENDILI....
LUMAH KU SYURGA KU ITU MCM LAH.

JGN JADI BOLO AAA...OLG MELAYU
APA CINA BAGI LU SELAMA IN HALI????
KASI MAKAN TAHI BABI KA???
LANGSUNG TALAK BOLEH PIKIAQ.
SEMUA MAU KENA BAYAR MA... TALAK LUIT TAK CANTIK MAU CELITA.
OLG MELAYU HALI2 BOLEH MINUM KOPI LUMAH CINA KA???
TALAK BOLEH MA...
AJAK-AJAK AYAM SAJA MAA...
LU PUN TALAK BOLEH SELERA MAU MINUM ITU KOPI MA...
OLG KITA BARU BOLEH LO,
HALI-HALI MINUM PUN HALAL JUGA HAHAHA...
KIBLAT OLG MELAYU SAMA APA, TUHAN PUN ADA SAMA...MATI MAU PEGI MANA??? TENTU...
SAMA2 MAU MASUK SYULEGA HAHAHAA...

Tanpa Nama berkata...

Gaji pnjawat awam bkan duit parti BN pun.itu duit rakyat.jadi majikan kita bkn BN tp rakyat malaysia.Parti Bn dan kjaan Malaysia adalah 2 separate entities.Jika BN tumbang kjaan Malaysia tetap kekal yg brubah adalah pmegang amanah je.Ramai pnjawat awam trtipu dgn bende ni..kesian

Tanpa Nama berkata...

Betul tue..tau tak pa..yg atas kau nie bodoh-bebal n mangkuk-hayun ape cite..dap kerusi dia org 48 kerusi jea..mane boleh perintah malaysia,nak perintah malaysia kenalah perkongsian pas,pkr n dap, baru jadilah PR, mcm sekarang juga bn dinafikan 2/3 di parlimen, kalau nak ubah dasar kena mintalah persetujuan dari PR, kalau tidak bye-byelah jawabnya..sekarang nie provokasi dan momokan bn kata org cina berkuasa, itu temberang bodoh namanya, ape cite MCA, melayu ke cina..? sebabnya MCA(cina) dah kalah teruk, jadi kekuatan sokongan cina tue dah tak da.. sokongan tue dah pergi ke PR, begitu juga MIC dah hilang taring, yg tinggal sekarang umno jea, mula merapu, dulu ajak pas bergabung, baru-baru nie ajak dap bergabung pulak,jenis penipu dan munafik punya umno, org tak tak nak bergabung, main isu perkauman melayu-cina.. sekali lagi tahniah PR atas kebijaksanaan kamu semua, kamulah harapan rakyat malaysia,.. PR MEMIMPIN..

Tanpa Nama berkata...

org kat atas ni bangang betul, kemaruk nak kuasa,
duduk diam-diam ajalah.
org mcm ko ni memeang tak ada telur. cakap bersepah-sepah semua pakai lutut, kau tak pernah baca ke pasal 13 may konfrantasi kepala hotak kau tu,
kau buta sejarah ke apa?
dulu nenek moyang cina ni pernah nak melingkupkan org melayu ni.
kalau dh biasa makan bangkai kalau tak dapat hidu pun tak apa.
cina ada kuasa duit,ko apa yg ada?habuk pun tak ada.
tak habis2 nak menjahanamkan org melayu sendiri...
patutlah PR ni sering bercakaran kalau nak buat apa2, sampai nak melantik MB selangorpun berebut macam budak2.
macam ni nak dibanggakan melayu dalam PR.
pergi melingkuplah ko org.... dasar resis.
kasi sapulah org2 macam ni.

Tanpa Nama berkata...

Kelakar lah..bila baca komen korang ni...mmg patutlah korang jadi penjawat awam...nak ckp bodoh pandai plak bercakap...kah kah kah...sampai tua la korang hidup makan gaji...habis bulan habis gaji...kerja perabis beras je..Kah kah kah...Asyik nak komplen je...

Tanpa Nama berkata...

brader ni sti spesis melayu terancam ni....melalak la puas2 sblm btl2 pupus...

Tanpa Nama berkata...

Org cakap politik,kau org pun nak cakap politik, hakikatnya kau org pencaicai angkat najis bn..ha!!..ha..!!

Tanpa Nama berkata...

hooo,
ramai sangat malaon pembangkang dalam ni. kelakar betul aku tengok,
macam kau org pulak yg tolong membuat dasar kerajaan ni ye heee...

Tanpa Nama berkata...

Wacha!!!!
hello Brother,
sedarpun diri kau tu kakipencacai jamban kerajaan.
apa pasal kau org mintak kerja dengan kerajaan BN sekarang ni?
pergilah melalak mintak kerja dengan babi DAP.
tak sedar diri betul lah ngok engkau orang pembangkang.
walau macam mana pun gua ucap tahniah kepada PA yg masih sedar diri dalam kjaan.yg rasa diri dh tak memerlukan duit kerajaan BN boleh blah.
tq..

Tanpa Nama berkata...

WOW,
PENDERHAKAAN TAHAP GABAN DH AKU TENGOK DALA BLOG NI.
DH SEMAKIN RANCAK FUUYOO,ALA KONGFOO MANA MALI NI?
TAHNIAH!!!
TAHNIAH!!!
TAHNIAH!!! TOK NAJIB.
HIDUP PARTI UMNO
BUKAN SEMUA ORG MAKAN GAJI NI HIDUP MELARAT MAKAN SEDEKAH KERAJAAN SEKARANG NI PUN.
YANG TAK MAMPU ALHAMDULILLAH KERAJAAN SEKARANG DAH BANYAK MEMBANTU,
YANG TAK DAPAT JANGAN SAKIT HATI SAMPAI JADI PENDERHAKA YE... KESIAN DENGAN ORG TAK MAKAN GAJI. KALAU ADA DUIT PUN JANGAN LAH BANGGA SANGAT K, AKHIRAT NANTI ALLAH TAK KIRA DUIT KAU TU.. BUATLAH AMALAN BANYAK BANYAK
ORG PEMBANGKANG BANYAK DUIT BOLEHLAH SEDEKAHKAN DUIT YG ADA UNTUK MENULUH KAU ORG KE SYURGA. DARI PADA TAK HABIS2 NAK CARI SALAH ORG TUKAN,

Tanpa Nama berkata...

Bodohnya kau org nie,tak tau langsung perlembagaan dan undang-undang, cakap merapu mcm org nyanyuk, kalau najib nak pilih org kuatnya,silap hari bulan org mcm kami dipilihnya, org mcm kau org menyusahkan dia jea,cakap tak da fakta merapu tak tentu pasal, nampak kebodohan kau org, kot-kot lulusan spm jea cap ayam, habis tinggi diploma cap sadin..keh..!!keh..!!

Tanpa Nama berkata...

untuk org yg terpelajar yg ngok kat atasni.apasalah baghal sangat...
jgnlah nak syok sendiri,
kau pun 2x5 bengap....
inilah jenis org yg kuat mengampu'
pakai sodok aja...
apa sumbangan ko sampai Najib nak lantik org mcm ko ni... apa kepentinganya???
kalau belajar pakai sodok mcm nilah jadinya....
ko samalah bengap macam org tahap spm merapu tak tentu pasal. nampak sangat kepandaian ko tu tahap org lembap.

Tanpa Nama berkata...

Dato' Yeow Chin Kiong - Paderi besar dan juga ketua bhg pasca JPA nk bg elaun kpd mubaligh kristian...

Tanpa Nama berkata...

politik cuepacs, bro omar osman dah lama asyik sambung jer ... bagi pluang ke bro lain pulak !
pencen dah pencen.
nak mintak berhenti. bunyi kasar pulak.
buat peralihan kuasa lah ... bro lain dah lama tunggu buah yg tak gugur dpd Presiden ini ...
presiden kupekmas dah dlm tangan.

saya hormat dgn dato omar osman. jasa mu dikenang.

Tanpa Nama berkata...

Salam..pak omar berundurlah secara terhormat atau secara paksa, ape cite nie Dato yeow ching kiong, mesti org MCA nie, mcmana boleh bagi elaun kat mubaligh kristian, JPA sila siasat, ini semua kerja PTD-PTD bangkai, hampas tak berguna punya PTD sekiranya benar mereka bersubahat jadi pengkhianat Isalam, perang salib masih diteruskan oleh puak kristian..

Tanpa Nama berkata...

Tidak kira parti mana yg memegang kerajaan namun jika hendak senang adalah bergantung pada diri sendiri...jadilah usahawan kerna berkhidmat sebagai p.a Akan kekal ditakuk itu sahaja.

PTD HEBAT berkata...

APA HAL KO NAK KUTUK PTD2 NI..PTD TAK PANDANG LA ORG MCM KO NI..KO TETAP ORG BWHN PTD..APA PUN KO CKP..HENDAK ATAU TIDAK..PTD STILL UR BOSS..KO BUAT LE APA PUN..KO CKP LE APA PUN..BN IS STILL THE GOVERNMNT N PTD IS STILL UR BOSS FOREVER. .I ULANG..FOREVER..PTD HEBAT..SELAGI PTD DI JPA..YOU ARE NOTHING..I ULANG..NOTHING..


PTD..LUASKAN KUASA MU..

Tanpa Nama berkata...

PTD,PTD juga, kalau kena santau angin, merana seumur hidup,makan tak habis jawabnya,cuba kau tengok sekeliling berapa ramai PTD yg merana dek kena ilmu hitam.. cuba kau bagi nama penuh kau, kita org nak test kat kau menjadi tak..ada berani..

Tanpa Nama berkata...

bahaya betul PR ni..Pasai apa duk percaya sgt kat DAP tu?heran aku

Tanpa Nama berkata...

dah2 le tuh macai-macai semuaaaaaa!


pru dah selesai, pi sambung wat keje tuh.

xkan dan start utk kempen pru ke-14 plak kut???

lemak la lu semua macai-macaii!!

tahit berkata...

Tanpa Nama berkata...
bahaya betul PR ni..Pasai apa duk percaya sgt kat DAP tu?heran aku

Ahad, Mei 12, 2013 11:40:00 PTG
.................................
kalu tak kat DAP nak caya kat sapa.UMNO?.UMNO tu kuat fitnah,rasuah,seks dan fuck

PTD HEBAT berkata...

SANTAU?? PENDEK SUNGGUH AKALMU WAHAI MANUSIA..PATUTLAH HIDUP KO DAN KAWAN2 KAU TAK KEMANA..DUDUK DI TAHAP YG SAMA..ADA AKU KISAH PSL KO PUNYA SANTAU..AKU ULANG..SELAGI PTD BERKUASA..KAU ADALAH NOTHING..KAU HANYA AKAN IKUT ARAHAN PTD SAMPAI KO PENCEN..DA PENCEN PUN KO AKAN TETAP IKUT PERINTAH PTD..

PTD..LUASKAN KUASAMU

Tanpa Nama berkata...

Mana janji janji di mana PA diberi kenaikan elaun dan pinjman perumahan tiada faedah ?
Kami dah menjalankan tanggungjawad dgn mengundi BN , kenapa janji tidak ditepati . Kenapa PTK tidak diwujudkan semula . Jgn asyik kata nak kaji kaji nanti kami PA naik meluat dan undi yang satu lagi .

Tanpa Nama berkata...

info terkini...

Elaun dalam kajian.akan diumum dalam masa terdekat,.harap semua bersabar dan yakin dengan kerajaan.selain dari nak fikir pasal elaun dan gaji untuk PA kerjaan juga perlu peruntukkan wang yang besar untuk memenuhi janji janji kepada rakyat.seeloknya PA korbankan dulu tuntutan elaun dan kita perlu utamakan keperluan rakyat.Hidup BN.Kerajaan BN tidak pernah mungkiri jajji.apa yang perlu dilakuakn oleh PA adalah kerja dengan ikhlas,jangan terlalu harapkan ganjaran.Ganjaran diakhirat yang lebih besar menanti jika jika ikhlas...jadi saya menyeru jangan bangkitkan lagi pasal naik elaun,kita dah dibayar lebih dari kerja yang kita buat.gaji kita sudah cukup tinggi,lebih lebih lagi kumpulan sokongan yang telah dinaikkan sehingga 48 % sejak zaman pak lah

Tanpa Nama berkata...

salam semuanya..

nahhhh...mana sgt bukti tindakan memasing yg lantang tuuuu??

betapa hujungnya tiada apa pon hasil..muahahaha...KAJI...KAJI sampai next PRU agaknya...hahaha

lepas tu bersusun masih nak kerja senang semata...usaha lebih tarakkkk..& suka salahkan skim tertentu saja dlm perkhidmatan awam...awatnya skim lain tu suci sgt kah??

apa pon tahniah & syabbasss..selamat menunggu & terus menunggu kajian demi kajian semata yg akan dibuat...hahahaha...

~Minyak Ikan Bercak~

Tanpa Nama berkata...

macam bebudak laaa korang nie,,,santau laaa, yang sorang lagi dok bangga ngan skim perkhidmatan dia jer!!..nothing laaa sangaaaaat!!..alam barzakh sok, lu jawab la, " NOTHING "!!!!..

PTD HEBAT berkata...

MMG AKU BANGGA..SBB SELAMA NI DLM BLOG NI HARI2 DUK KUTUK PTD..KONONNYA KLU PR MENANG..MEREKA NAK JUMUDKN PTD..HAPUSKAN PTD..TAKNK PTD JD KPPA..KSN..TAKNK JPA TU PTD YG JAGA..SO SKG..BN STILL BERKUASA DAN PTD MASIH ADA DI JPA..KSN..KPPA..SEMUA KSU..JD ORG2 YG MENGHARAPKN PTD DISINGKIRKAN..DIJUMUDKAN..YG DITUDUH N DIKATA2 MCM2 SBLUM PRU13 HARI TU..SO..I NK BG TAU..5 TAHUN NI U MASIH UNDER PTD..PEDULI APA ORG NK KATA I BANGGA..I MMG BNGGA JD PTD..JD BOSS U ALL..SO WHAT?? U ALL YG DENGKI SGT DGN PTD KAN..SO..PADAN MUKA..PR DA KALAH..JD U STILL BWH PTD..SAMPAI PENCEN LE U DUDUK N TERIMA ARAHAN PTD..DA PENCEN PUN STILL IKUT PERINTAH PTD..

PTD..LUASKAN KUASA MU..

Tanpa Nama berkata...

Ni pasai elaun ka pasai apa? Korang gaduh tak ke mana pun, elaun tang tu jugak.

Sekarang zaman teknologi.. Perjawatan perlu dikaji

NOTHING!!.. berkata...

kuaseee yang hebat,,, disertai dengan tanggungjawab yang berat..

Tanpa Nama berkata...

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Saya tabik "spring" dengan kenyataan patriotik saudara.Tapi janganlah emosi sangat.
Sesiapa yang menjadi pemerintah pun , dia takkan sekat rakyat menggunakan kemudahan awam.
Kena bezakan antara kerajaan yang memerintah dan parti politik. Dana kemudahan awam adalah dari sumber pembayar cukai dan lain-lain sumber .
Bukannya dari sumber Parti yang memerintah. Kena faham tu.

Tanpa Nama berkata...

Kaji,bincang dan bergantung pada kewangan kerajaan.

Ayat dulu,kini dan selamanya.
kalau dapat pun, taklah seperti yang dicanangkan.

Hanya sekadar
nak tunjukkan kononya kerajaan perihatin. Tapi entahlah. Fikirlah sendiri.

Terima kasih KSN.

Saya pun boleh jadi KSN kalau cakap lagu ni.

Tanpa Nama berkata...

Bukan BN saja alami masalah seperti pru 13.rasanya fenomena ini fenomena politik sedunia.ada mata di mana mana dgn adanya media baru.Polarisasi kaum?memang wujud di kalangan org cina cth paling nyata di bank bank.berapa sajalah bangsa lain kat sana.Semua HR pilih bulu.Kita kena bersyukur untk dipilh berkhdmat sbg kakitangan awam,namun rayuan saya kpd majikan kita,tlglah kaji elaun-elaun kami yg memang menjadi jenaka org.

Tanpa Nama berkata...

Permintaan kepada kerajaan

1.Pinjaman perumahan 1%
2.Elaun rumah selaras 500
3.Elaun minyak - bergantung kepada jarak alamat tempat tinggal.Tanggungjawb ketua jbtan untk sahkan alamat pekerja.mungkin 150,250 dan 350.Elaun ini blh mengantikan elaun cola.
4.Kenaikan satu tangga gaji untk master dan dua tangga gaji untk phd untk kumpulan profesional
5.Kumpulan sokngan yang ada degree dinaikan pangkat.

Gaji kakitangan kerajaan petunjuk kepada keadaan ekonomi negara.

Tanpa Nama berkata...

Kepada ENCIK MOHAMAD - NASIONALIS MELAYU KONONNNYA atau kalau nak lagi saya juga nak beri anugerah MELAYU PENCACAI TAK ADA PENDIRIAN. Kini parti yang anda sokong telah menang apa yang Encik Mohamad dapat. Cubalah lobi mana tahu dapat dilantik Senator ke atau Ahli Dewan Negara. Kalau sekadar melalak kat sini tunjuk hebat hentikanlah.

Tanpa Nama berkata...

Jangan dicapati . Bagi banyak kenaikan elaun pun majoriti bukan nak menyokong BN pun lebih tak payah bagi , kalo bagi ada yg tidak berpuas hati sebagai contoh kenaikan keistimewaabn pada Guru secara Time Base tanpa bertukar ke tempat lain , Krjaan BN berilah kesaksamaan.
Lihatlah keputusan PRU13 itulah tanda Protes !!!

Tanpa Nama berkata...

Protes !!! lihat statistik undi rosak PRU13 .
Pengundi tersebut tidak terlintas nak menyokong PR , hati tetap kepada BN tetapi disebbkan ketidak puasan hati . Undi rosaklah dikenakan kpd krjaan yg memerintah .
Ambik kauu...

Tanpa Nama berkata...

kepada kakitangan awam terutama golongan guru yang majoriti pembangkang, letak jawatan..perangai kamu macam ANJING..bagi apa yang kamu nak, kamu baham tuan..

Tanpa Nama berkata...

singkatnya pmikiran longkang en mohamad..klo dah umno brahim ali ia takkn ke mana....nak ulas tp 'lbh sudu dr kuah'

Tanpa Nama berkata...

n mohamad ni ahli umno cwgn mana? ni ruangan penjwt awam...yg hang bkempen ni apa plak? sosat ko?

Tanpa Nama berkata...

Yg menang pn lg bongok.....

Tanpa Nama berkata...

Imbuhan Tetap Perumahan dan cola di semenanjung dikaji. bagaimana kami yg bertugas di sarawak dan sabah. kaji lah juga elaun wilayah dan elaun perumahan wilayah. baru adil. sewa rumah dengan elaun perumahan yang diberi adalah lebih jauh beza dgn yg dinikmati. pegi dah, korang suruh kaji, yg untung gred A dan Utama. kumpulan pelaksana yg mcm nak mati buat kerja, dapat ciput aje. lain kali, kalu nak kaji @ cadang apa-apa, utamakan pelaksana. kenaikan KGT kami kecil. korang yg gred A dan Utama hanya tahu perintah aje. renungkanlah presiden oi. fikirkanlah juga nasib kami yang berkhidmat di sarawak dan sabah.

Tanpa Nama berkata...

dah lah kena hantar jauh-jauh,lpas tu sewa rumah kena tambah duit sendiri. apa guna elaun perumahan wilayah. kaji lah semula. kami yg berkhidmat di sarawak dan sabah juga layak dapat COLA. mana hak kami. x guna jadi presiden kalu x nampak perkara ni. letak jawatanlah. bagi peluang pada orang lain.

Tanpa Nama berkata...

betullah tu, kami sokong :

1. naikkan elaun wilayah
2. naikkan elaun perumahan wilayah
3. beri hak kami (COLA)
4. tetapkan hanya 3 tahun perkhidmatan di sarwak dan sabah. berilah orang lain merasa.
5. waran (duit kapal terbang) mengunjungi wilayah asal diberikan kepada kami. suka hati kami nak balik ke tidak. itu hak kami.umrrent same

Tanpa Nama berkata...

hoi..ape ni?? gaji kakitangan cmne? ini x crite politik la...

Tanpa Nama berkata...

J17 ke J27 pun sampai 30 tahun lebih duk kaji, bincang, kaji bincang. Skrg ni hangpa semua kajilah, bincanglah sampai mampus pun, orang dah tak percaya daaaahhh...

Tanpa Nama berkata...

Sokong anda...diorang yg anti kerajaan ingt diorg cerdik tp dh kna tipu ngn dap n pkr

Tanpa Nama berkata...

Dlm bincang, dlm kajian, lepas ni dalam kain pulok kut, pekeliling kenaikan gaji bulan julai tak keluar2 lagi, kenapa erk. Dalam komputer kot, lom cetak.

Khairul Muzzamir bin Alias berkata...

Nikmat rezeki adalah datang daripada Allah SWT. Bersyukur kita ke hadratNya. Tidak mengira pangkat apa sekali pun tugas tetap tugas. Laksanakanlah dengan hati yang ikhlas seperti mana rezeki yang diterima setiap bulan. Ikhlaskan diri kerana Allah SWT.

JK berkata...

Oleh sebab POLITIK LAH semua orang benci membenci...BALAS DENDAM SINI SANA..macam ja TIADA Agama Masing2. Kalau asik BERGADUH, BUAT KEMAJUAN KEPENTINGAN DIRI SENDIRI, sampai bila Malaysia nak maju....SEKARANG ni Malayisa TERSEKAT sebab karena POLITIK yg MAKAN TUAN. KALAU dah pegang AJARAN AGAMA, buatlah BETUL-BETUL....TANAMKAN KASIH ANTARA SESAMA MANUSIA.... TAK DE GUNANYA HARI RAYA, KRISTMAS yg SALING MEMOHON MAAF KALAU BUAT HANYA DI DEPAN...BUATLAH DENGAN TULUS....BIAR PEMIMPIN DI MALAYSIA BERSATU PADU MEMAJUKAN MALAYSIA...

KALAU PEMIMPIN TAK MAU BERSATU, MACAM MANA MALAYISA NAK MAJU...LOOK AROUND....KERAJAAN SINGAPORE YG KECIL BOLEH MAJU...INI KAN MALAYSIA YG LUAS....BILA NAK MAJU....

POLITIK MMG PENTING TAPI POLITIK KEPENTINGAN DIRI SENDIRI TU YG MASALAH...

RAKYAT DAH BERKOBAR-KOBAR NAK BERSATU TP PIHAK ATASAN TAK MENENTU...MACAM MANA NAK MAJU.

BAYANGKAN PASUKAN BOLA SEPAK, KALAU PENGERUSI BERMASALAH...PASTINYA PASUKAN ITU HANCUR PUNYA....

SO MANA KITA NAK BETULKAN DULU....BETULKAN KEPALA( ATASAN)....RAKYAT PASTI MENYOKONG.

HAPUSKAN KEPENTINGAN DIRI SENDIRI DAN KAUM/ETNIK....

PEGANG AJARAN AGAMA TU BETUL2....TUHAN SELALU TENGOK KEBAWAH...SETIAP PERBUATAN KITA AKAN DIADILI....HANG TAK TAKUT KE....

LU PIKIR LA SENDIRI...

Tanpa Nama berkata...

Kakitangan awam Kumpulan Sokongan

Berilah COLA penuh RM300 pada yang duduk Kuaters dan yang duduk menyewa tu bagilah imbuhan tetap perumahan dari RM300. ITP tentera berpangkat rendah pun lebih tinggi dari kami. Kerja sama aja.

«Lebih lama ‹Lebih lama   201 – 271 daripada 271   Terbaru› Baru»