SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

31 Oktober 2012

PENJENAMAAN SEMULA SKUAD PENGGUNA DAPAT SAMBUTAN BAIK

Bernama
31/10/2012


SEREMBAN, 31 Okt (Bernama) -- Penjenamaan semula skuad pengguna telah mendapat sambutan baik daripada pelbagai pihak, kata presiden Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) Datuk Omar Osman.

Beliau berkata sokongan padu daripada pihak badan bukan kerajaan (NGO), Cuepacs serta pihak peniaga, menunjukkan kewujudan kumpulan sukarelawan seumpama ini masih relevan dalam masyarakat.


"Sinergi ini bermatlamat untuk meningkatkan iltizam dan kesungguhan skuad pengguna berganding bahu bersama NGO, peniaga dan kerajaan bagi membantu tingkatkan kesedaran kepenggunaan," katanya kepada pemberita selepas program penyerahan kad skuad pengguna kepada anggota Cuepacs di sini pada Rabu.


Skuad pengguna yang dahulunya dikenali dengan nama Rakan Pengguna ditubuhkan pada 2001 dengan objektif membantu kerajaan memantau harga barangan dan perkhidmatan. Skuad pengguna dilancarkan di KL Sentral, Kuala Lumpur pada 22 Mac lepas.


Omar berkata penstrukturan semula rakan pengguna kepada skuad pengguna memberi nafas baru dari segi penstrukturan misi dan peranan, imej serta keistimewaan yang dapat dinikmati oleh anggota skuad pengguna.


-- BERNAMA

18 ulasan:

i17 to j27 berkata...

J no.1....yesssss

Tanpa Nama berkata...

j27 ke j29?..xpe la janji naik kan kan kan kan....

Tanpa Nama berkata...

yuhooo...3nd

Tanpa Nama berkata...

J for JUMUD!

Tanpa Nama berkata...

SEMUA J...APA KES NI

Tanpa Nama berkata...

group J daa....termasuk la aku...hehehe

Tanpa Nama berkata...

beri kenaikan pada gred J17

W simpati pada J berkata...

aku yakin lepas ni gred J akan berjaya dalam perjuangannya....kumpulan lain lepas ni boleh la meroyan nak minta naik gred juga...selama ni ditertawakan malah dikutuk perjuangan j.apa salahnya jika J menuntut hak yang mereka rasa mereka patut dapat....

Tanpa Nama berkata...

Group J ialah group JAHILIYAH(bermakna group yg sgt bodoh di dunia)elok di JUMUD je.Kerja group J ialah lambung kain hayun telog asah kepala bawah je.
sabun 1 buku modal 7 kupang air setimba aku hadiah kpd group J buat asah kepala bawah bila rasa tertekan.Modal 7 kupang tahan 3 bulan wahai group J (Jahil n bodoh)

Tanpa Nama berkata...

UTK GROUP J:
Jiman Jolok Jubur Jenab Jepun Juga Jolok Jubur Jenab Jenuh Jenab Jual Jagong,Jepun Jolok Jagong Jubur Jenab

Tanpa Nama berkata...

gred J are you readyyyy...!!!
lg 1 bln lebih org2 yg Jeles dgn J akan Jegir biJik mata tperanJat dgn kita...hahahah

Tanpa Nama berkata...

teruskan berangan wahai:

(J)umud
(J)ongos
(J)ubor

Pegawai PENYOKONG PERJUANGAN j berkata...

aku yakin lepas ni gred J akan berjaya dalam perjuangannya....kumpulan lain lepas ni boleh la meroyan nak minta naik gred juga...selama ni ditertawakan malah dikutuk perjuangan j.apa salahnya jika J menuntut hak yang mereka rasa mereka patut dapat....

Tanpa Nama berkata...

J JUBURI

Guru Tonggak Negara berkata...

SYUKUR 21... berita TERBAIK dan BERITA TAMBAHAN KHAS untuk PA SOKONGAN terutamanya tonggak jentera kerajaan iaitu PT/PO N17 - 26!!! Sangat SYUKUR 21!!!

http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2012/11/3/mstar_berita/20121103154131&sec=mstar_berita

Kerajaan Bincang Tuntutan NUTP Dalam Tempoh Terdekat
KUALA LUMPUR: Kementerian Pelajaran akan berbincang dengan Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan (NUTP) berhubung sembilan tuntutan termasuk berkaitan isu sistem Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS), kata Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Beliau yang juga Menteri Pelajaran berkata pihaknya akan menetapkan tarikh perjumpaan dalam masa seminggu ke dua minggu akan datang untuk pegawai-pegawai kanan kementerian berjumpa dengan wakil NUTP.

"Kita ada Ketua Setiausaha dan Ketua Pengarah Pelajaran, kita boleh letakbeberapa wakil dari kementerian. Saya hanya akan terima laporan selepas perbincangan itu selesai.

"Ini biasa kita buat. Sebelum ini pun bila ada cadangan ia akan dikemukakan oleh kesatuan, peringkat kementerian memang akan bincang," katanya kepada pemberita selepas menghadiri Perhimpunan Khas Guru Malaysia anjuran NUTP di sini, Sabtu.

Muhyiddin berkata tuntutan yang sesuai dilaksanakan akan dikemukakan kepadaJabatan Perkhidmatan Awam dan sekiranya melibatkan implikasi kewangan, ia akandibawa kepada perhatian Kementerian Kewangan.

Presiden NUTP Hashim Adnan pada perhimpunan itu mengemukakan sembilan tuntutan melibatkan penambahbaikan profesion perguruan termasuk aspek pengurusan, pentadbiran, gaji dan peluang kenaikan pangkat.

Mengenai cadangan penambahbaikan PBS, Muhyiddin berkata beliau sememangnyamenjangkakan perkara itu berdasarkan maklum balas yang diterima kementerian apabila sistem itu dilaksanakan.

Katanya kementerian akan meneliti perkara itu termasuk aspek teknikal yangmenyebabkan sistem itu dianggap sebagai 'beban' kepada guru.

Melalui PBS, murid sekolah akan ditaksir guru secara berterusan dalam prosespengajaran dan pembelajaran dan tidak bergantung kepada keputusan peperiksaanawam semata-mata.

Dalam pada itu, Muhyiddin berkata kementerian sentiasa mengamalkan sikapterbuka dan tidak pernah mengetepikan sebarang pandangan atau tuntutan yangdibuat mana-mana pihak.

Ditanya sama ada perkara yang dibangkitkan NUTP akan ditambah ke dalam Laporan Awal Pelan Pembangunan Pendidikan 2013-2025, Muhyiddin berkata: "Kalau tidak terlewat dan boleh dibuat jika perlu."

Terdahulu, dalam amanatnya pada perhimpunan itu, Timbalan Perdana Menteri berkata beliau yakin masalah-masalah berkaitan PBS akan dapat diatasi bagi membolehkan sistem itu dilaksanakan sebaik mungkin.

"Bermakna kita dapat beralih kepada satu sistem di mana pencapaian pelajar dapat dinilai atas keupayaan mereka di peringkat sekolah dengan dipandu Lembaga Peperiksaan agar bentuk soalan yang digunakan adalah selaras.

"Saya kira ini dapat mengubah corak sistem pendidikan kita agar menumpukan kepada pencapaian daripada hanya keputusan peperiksaan awam," katanya. BERNAMA

Tanpa Nama berkata...

Bincang dan lulus perkara yang dituntut .. anak emas ke anak biawak tuh .

Tanpa Nama berkata...

kami dah berpuluh kali exam, lepas exam pac, last sekali temuduga.. last-last tak dapat juga, yg dapat anak-anak dato, tan sri, dato seri and kroni.. kami nie dah berkhidmat lebih 20 tahun, sepatutnya tak perlulah exam dan pac, berilah keutamaan, tapi tak, ditindasnya adalah.. ginilah kalau tak bagi tak pa.. ramai dikalangan kami yg berpengaruh boleh mempengaruhi undi PRU-13, ada dikalangan kami pembantu tadbir, pembantu masyarakat, pembantu kemas, penghulu/penggawa,pegawai kastam,pembantu perubatan,guru dan sebagainya..dahlah tue gred dan pangkat kami 1.4 juta PA berpuluh tahun tak naik-naik, kalau gred 41 keatas cepat jea naik.. kami ingat kami nak tukar jea kerajaan yg ada nie.. kerajaan dah tua-bongkok dan nyanyuk..

Tanpa Nama berkata...

biasalah tuh bro, kronisme & kapitalisme adalah teras perkhidmatan awam & pentadbiran negara malaysia sekarang nih.