SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

02 Januari 2011

PEGAWAI TERTINGGI CUEPACS SESI 2010-2013

Media Cuepacs
2/1/2011


PEGAWAI TERTINGGI CUEPACS
SESI 2010-2013




PRESIDEN
Tuan Haji Omar bin Haji Osman



TIMBALAN PRESIDEN I
Sdra. Azih bin Muda



TIMBALAN PRSEIDEN II
Sdra. Zainal bin Ismail



SETIAUSAHA AGUNG
Sdri. Lok Yim Pheng



TIMBALAN SETIAUSAHA AGUNG I
Sdra. Adnan bin Mat



TIMBALAN SETIAUSAHA AGUNG II
Sdra. Mahamad bin Baharom



TIMBALAN SETIAUSAHA AGUNG III
Sdra. Abdul Rahman bin Haji Mohd Nordin



SETIAUSAHA KEWANGAN
Sdra. Ja'apar bin Mansor




TIMBALAN SETIAUSAHA KEWANGAN
Sdra. Mohd Razali bin Singah



53 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ada aku kesah??hidup aku sebagai kakitangan sokongan di bandaraya ni dok susah macam tu jugak..

Tanpa Nama berkata...

Tahniah untuk semua. Tim Setiausaha III Jangan pegang jer jawatan sebagai media dengan jadi bodygurd omar ajer kena laksanakan tugas sebagai Tim Sua buat minit.. boleh ke anda tulis minit mesyuarat anda tu juruteknik. Ada ke kemahiran ke caca merba atau di manakah anda, nilai anda?

Tanpa Nama berkata...

sertakan sekali jawatan di dalam Kerajaan..

Tanpa Nama berkata...

Buat sayang duit saja potong yuran bulanan bayar kat Cuepacs. Jom kawan-kawan kita keluar Cuepacs. Duit yuran tu sedekah kat orang susah lagi baik.

Tanpa Nama berkata...

Aku terbaca orang komen TSUA III ...Orang ni waras ke...kita tengok dulu belum sampai seratus hari lagi ia memang jawatan dah mula mengomen.. iri hati kut...buangkanlah sifat begitu...allah benci orang yang selalu pra-sangka.

Perwakilan
Cuepacs Perak

Tanpa Nama berkata...

selamat enjoy pemimpin cuepacs baru..

Tanpa Nama berkata...

nasib rakan-rakan kita tukang kebun kontrak sekolah diberhentikan kerja pun tak terbela dgn. sewajarnya. buat malu jadi pemimpin-pemimpin tertinggi cuepacs. perjuangan tak sehebat mana. lebih baik letak jawatan.

Tanpa Nama berkata...

What did Cuepacs do for me for the year 2010? Nothing! Zero benefits. No increase in allowance. Some old fashioned way i.e. telegram was used to 'push' the government to give us our due bonuses. And still, every year we see this clowns especially its president retaining his/their posts. What I want is a strong union. Not one that bows down to whatever the government says. And the only way to make the union strong is for it to have a good and charismatic leader. The employees maketh a company, not the other way around. I hope cuepacs makes a difference this year...

Tanpa Nama berkata...

menyampah tengok muka omar...........tiada usaha minta bonus,,,,,kaki bodek najib

Tanpa Nama berkata...

salam semua rakan2 PA..syabas diucapkan kepada Pegawai tertinggi CUEPACS yang telah terpilih baru2 ni di UM..bagi sesi 2010-2013..bagi yang tidak terpilih terimalah dengan hati yang terbuka..mungkin ada hikmahnya..sepatutnya kita bersama2 menyokong dan memberi kepercayaan kepada mereka menjalankan tugas yang diamanahkan oleh ahli2..masakan kebanyakan mereka2 ni menang dengan majoriti yang besar..ternyata mereka telah diberi mandat oleh perwakilan untuk menerajui CUEPACS..agaknya lah,masih ada yang tidak tahu apa itu CUEPACS sebenarnya...justeru saya cadangkan pada pucuk pimpinan CUEPACS turun padang dan membuat road show..misi penerangan kepada semua lapisan masyarakat PA khususnya diseluruh Tanah air..mohon mencadang tkasih....SELAMAT TAHUN BARU 2011.

Tanpa Nama berkata...

Salam,,perwakilan yang datang pun bukan faham sangat apa makna KONVENSYEN,yang mereka tanya pada SUA atau PRESIDEN...elaun berapa kesatuan nak bayar... Maka fikir-fikir PA sekelian..

Tanpa Nama berkata...

kalau Bukan Tim SU iii yang buat selama ini sapa yg buat harap jangan tuduh melulu je ya....blog dan gakun serta gambar-gambar tu sapa yang buat..jawab sat......ha ha ha

Tanpa Nama berkata...

Diorang yang dilantik ni boleh wat keje ke? dapat ke membela kita ni? TERBELAKAH KITA?

Tanpa Nama berkata...

aku meluat tngk omar. muka mintak bonus pun tak laku. Pejuang konon ... hampeeeh.

Tanpa Nama berkata...

"MUKA-MUKA WANTED"
yang dikehendaki oleh sp..

Tanpa Nama berkata...

jangan boros macam dulu ya ajk ceupacs macam dulu ada duit buat baju entah kemana seorang 2 helai utk ahli kongres dah bayar pada pembekal baju tak bg pun,

Hampa jawabla sat duit tu songlap p mana

kalau dah buat baju tu bagila pd yg ditempah sebab duit dah keluarkan.

Takan hampa nak ambil baju tu dan duit tu.

manakala kakitangan di pejabat cuepacs pula harap mesra pelanggan ya.

Tanpa Nama berkata...

nak cemburu apa pada tsu iii tu apa pun tak der belagak ajer jadi bodygurd omar. dah naik tsu iii da tak cakap dengan orang, makin riak bagus ke macam tu, makan nak semeja dengan omar duduk sebelah omar ajer. la.. kalu blog anak aku pun pandai buat lagi cantik dan canggih. Kita beri mandat untuk laksanakan tanggunjawab, blog nie ada apa sangat. Info copy paste dari news paper. Korang tak baca surat kabar. Atau korang tak tau macam ner nak baca surat kabar online hahaha... yang cakap mesti la kawan baik tsuiii hahahaha... tak per elok la sokong kan sebab tsuiii beri banyak share.. aku kenal tsu iii nie dah lama dah.. aku tak heran kalu dia bertambah sombong lupa kawan2 dan pijak kawan untuk naik.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
GAJI JURUTEKNIK LULUSAN POLITEKNIK TU YANG SEPATUTNYA LAMA DULU DINAIKKAN

Rabu, September 30, 2009 11:20:00 AM
Tanpa Nama berkata...
Gaji juruteknik tidak perlu dinaikkan kerana seseorang juruteknik yang mempunyai sijil dari Politeknik menerima gaji permulaan di tangga gaji yang lebih tinggi iaitu P1 T5. Banyak perbezaan gaji yang diterima.

Rabu, September 30, 2009 2:16:00 PM
Tanpa Nama berkata...
Sijil politeknik patut di naiktarafkan sama dengan Sijil Tinggi Persekolahan (STP) yang berada dalam kumpulan B dan bukannya dalam kumpulan C

Rabu, September 30, 2009 3:44:00 PM
Juruteknik berkata...
Sijil Politeknik tak dah laku lagi...Justeru , Politeknik perlu dinaiktaraf kepada Kolej Universiti.

Rabu, September 30, 2009 3:48:00 PM
Tanpa Nama berkata...
Salam
Saya bagi pihak Kongres CUEPACS memaklumkan bahwa dalam hal gaji semua wakil KA terlibat iaitu Pengurusan Tertinggi, Pengurusan & Profesional dan kami kumpulan sokongan berbincang, berdebat dan bersetuju dulu berapa kadar yang hendak dipohon supaya jadi tidak timbul soal kumpulan P & P tertinggal, tetapi keputusan terletak kepada Kerajaan sahaja berapa dia nak kasi. Semoga Pak Malau jangan kata kami kumpulan sokongan asyik minta hak kami sahaja. Cuba renung kalau gred 32 tu gred lantikan ke kenaikan pangkat, berapa tahun dia kerja baru dapat macam tu berbanding pegawai baru. Pak Malau atau kawan sewaktu dengannya boleh sediakan kertaskerja membantu kami dalam hal naik gaji dan lain-lain kemudahan hantarlah kepada kami.
wassalam

Rabu, September 30, 2009 4:24:00 PM
Mat berkata...
dulu GURU, JURURAWAT dan JURUTEKNIK sama tanggagaji tapi kenapa guru dan jururawat saja dinaik taraf sekarang?.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Harap pihak JPA membuat semakan semula penggredan dan penjadualan semula tangga gaji agar ia lebih relevan dengan kelulusan, pengalaman serta keadaan ekonomi semasa seperti mana yang telah diberikan kepada skim perkhidmatan yang lain khususnya yang terbaru bagi skim perkhidmatan penolong pegawai tanah gred NT17/22/31/32/36 yang telah pun ditambahbaikan.

Selasa, November 17, 2009 8:41:00 AM
Omar Dua \Cupak berkata...
OK...

Selasa, November 17, 2009 9:20:00 AM
Tanpa Nama berkata...
senang2 ja lulusan SPM naik gred 27/32/36 dah sama level lulusan diploma 29/32/36. ini dah tak adil.
kalau bertujuan pertambah baik skim itu elok le.. skim lain pun kena bagi perhatian juga

Selasa, November 17, 2009 1:16:00 PM
Tanpa Nama berkata...
Hairan bin ajaib yer...lulusan sijil sama dari politeknik tapi tangga gaji berlainan

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
ha.. aku sokong benda nih.. ramai dari kalangan juruteknik (J17) sudah memiliki diploma..tp amat susah untuk mendapatkan jawatan pembantu teknik @ penolong jurutera,
permulaan gaji mmg kita tgk best.. p1t9.. tp gaji mati.. smaa ja ngn pemegang SPM yang lain...
aku harap pihak JPA mempertimbangkan dengan baik permohonan ini,,,

Rabu, November 18, 2009 8:08:00 AM
Tanpa Nama berkata...
yup aku sokong benda ni ... setuju sgt2 klu buat pembaharuan ni

Rabu, November 18, 2009 8:29:00 AM
juruteknik berkata...
Yang di minta sekarang ni adalah pengredan semula juruteknik. Jawatan juruteknik dalam kerajaan memerlukan hanya SIJIL KEJURUTERAAN POLITEKNIK. Itu saja. Kalau ada diploma atau Ijazah minta lah jawatan yg bersesuaian dgn kelulusan. Sama lah juga dgn jawatan kerani hanya memerlukan SPM saja walaupun ada memiliki diploma atau ijazah.

Rabu, November 18, 2009 9:49:00 AM
Tanpa Nama berkata...
tak kisah la jawatan juruteknik... tp yg penting gaji naik.. gaji mati sama ngn org yg guna spm... tadak beza kan????

Rabu, November 18, 2009 10:41:00 AM
Tanpa Nama berkata...
ya, saya sebgai juruteknik dipenjawat awam J17, amat bersetuju sekiranya gred J17 dirombak ke skim gred baru. Memandangkan gred gaji spm & gred gaji pemegang sijil drp mana2 institusi adalah sama, cuma berbeza hanya tangga gaji...& akhirnya gaji mati sama dgn pemegang spm...

Tanpa Nama berkata...

anpa Nama berkata...
sokong...sokong ...sokong

Rabu, November 18, 2009 12:28:00 PM
Tanpa Nama berkata...
Kenapa lah dengan JPA ni, lain kali buat keputusan tu kaji lah dulu kesan nya kat gred lain, kan dah susah, saya cadang kan JPA batal kan pekeliling yang tak menyedap hati para juruteknik tu, atau pun JPA membuat rombakan kembali skim lantikan dan gaji Juruteknik, Penolong Jurutera dan Jurutera, kerana ketiga tiga skim ini perlu ada pertalian dan tahap masing-masing, jangan lah nanti syarat lantikan berbeza tapi gaji nya sama.

Jumaat, November 20, 2009 9:36:00 AM
Tanpa Nama berkata...
Bukan setakat j17....kami ft17 juga perlu diambil kira....kebanyakkan ft17 juga mempunyai sijil tetapi gaji seperti gaji pemengang SPM

Jumaat, November 20, 2009 9:42:00 AM
Tanpa Nama berkata...
bukan J17 saja yg x puas hati..kami pembantu tadbir N17 pun sama jg..sdgkan ramai PT(P/O)N17 ada diploma..mlh degree pun ada..tambahan plak baru2 nie, typist, PTR N11 pula dinaikkan ke gred N17 bagi yg m'pyai PMR dan SPM tanpa di temuduga..jd lg x adil..PMR setaraf dgn dploma??kami pun nak keadilan..harap dipertmbagkan..

Jumaat, November 20, 2009 2:51:00 PM
pembantu tadbir diploma berkata...
yg ada diploma dan degree bkn x pernah cuba mohon jwatan yg sesuai dgn klyakan..dah cb tapi x penah panggil interview pun..so, hrs ada pengkajian semula..x adil la..sng2 naik gred 27 tnpa p erlu interview semula..kami nak kan hak yg sama rata..

Jumaat, November 20, 2009 2:57:00 PM
Tanpa Nama berkata...
Kalau dah ada diploma atau Ijazah minta lah jawatan yg bersesuaian dgn kelulusan. Sama lah juga dgn jawatan kerani hanya memerlukan SPM saja walaupun ada memiliki diploma atau ijazah.

Jumaat, November 20, 2009 3:32:00 PM
Tanpa Nama berkata...
Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

bukan J17 saja yg x puas hati..kami pembantu tadbir N17 pun sama jg..sdgkan ramai PT(P/O)N17 ada diploma..mlh degree pun ada..tambahan plak baru2 nie, typist, PTR N11 pula dinaikkan ke gred N17 bagi yg m'pyai PMR dan SPM tanpa di temuduga..jd lg x adil..PMR setaraf dgn dploma??kami pun nak keadilan..harap dipertmbagkan..

Tanpa Nama berkata...

Jumaat, November 20, 2009 2:51:00 PM

Ni yang taip kat atas ni,
ni kan hal juruteknik jek yg ko pt n17 menyibuk pehal?? pastu nak ungkit2 lak pasal typist dpt kerani tak adil laa, itu laa, ini laa..ko tak paham ke?? jadi kerani tu memang kelayakan spm jek, kalau ko rasa diploma/ijazah ko tu dah besar sangat, pi la mintak keje lain, memekak kat sini pun bukan ko boleh tarik balik apa yg budak2 typist tu dah dapat..itu dah memang rezeki diorg pesal ko nak dengki pulak..bengong..!!

Jumaat, November 20, 2009 4:00:00 PM
Tanpa Nama berkata...
Salam, JPA sewajarnya menyemak dan merombak semula semua skim perkhidmatan yang ada kepada yang lebih bertepatan dengan kelulusan minima yg diperlukan untuk sesuatu jawatan. Penjawat awam yg berkelulusan lebih tinggi dari keperluan minima jawatannya sewajarnya lebih diberi peluang memohon dan ditawarkan menjawat jawatan yg lebih sesuai dengan kelulusan/kelayakannya apabila mereka berjaya membaiki kelulusan akademik mereka. Matagaji Skim perkhidmatan juga perlu diubah dari 3 peringkat kepada hanya satu peringkat sahaja iaitu dari P1,P2 & P3 kepada P sahaja(1 line) untuk memudahkan kenaikan dari gred rendah ke gred yg lebih tinggi. tq.

Sabtu, November 21, 2009 1:43:00 PM
Tanpa Nama berkata...
Saya pelik dengan JPA ni, pegawai kat sana tu tak nampak ke yang gaji matrik tu banyak keburukkan dpd kebaikan, cuepacs dah lama dah mintak gaji matrik ditukar ke gaji linear tapi JPA buat dono aje, ya lah yang meluluskan dasar tu tak pernah kerja kuli jadi tak tahu lah kebaikanya, lagi satu saya mintak dgn cuepacs janganlah jemu perjuangkan hal ni.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
"implikasi struktur Perkhidmatan Teknikal",apabila skim Juruteknik dipinda atau berubah ia turut melibatkan perubahan juga kepada skim Penolong Jurutera,Penolong Pegawai Senibina,Penolong Juruukur Bahan dan skim Jurutera.

Sabtu, November 21, 2009 9:10:00 PM
JURUTEKNIK KOMPUTER UPM berkata...
Nampak reaksi yg positif dari semua Juruteknik Malaysia!!Tahniah juga kerana mendapat maklum balas yg positif dari pihak JPA. Ini lah hasil kejayaan kita hasil dari suara2 luahan kita semua. Kita meminta yg hak, dan ada asas permohonan yg kukuh!! Tak payah pikir jauh lulusan STPM pun dpt N27, kita yg lulusan Politeknik dpt
FT17 dan J17 jer, tidak adil kan!!
Terima kasih kepada pihak berkenaan kerana mewujudkan blog seperti ini..dpt kita meluahkan perasaan dan tuntuan kita. Semoga pihak JPA sentiasa membuka blog ini bagi mendapatkan input dan suara tuntutan kami semua dan seterus memberi berita gembira kepada seluruh Juruteknik Malaysia yg sudah lama tertinggal jauh dlm peningkatan taraf jawatan. SEMOGA KITA TERUS BERSAMA-SAMA LAGI MEMPERJUANGKAN ISU INI. HIDUP JURUTEKNIK MALAYSIA!!! KITA HARUS BERBANGGA PRESIDEN CUEPACS KITA SEORANG JURUTEKNIK YG MENGETUAI SELURUH KESATUAN SEKERJA PERKHIDMATAN AWAM. HIDUP JURUTEKNIK!!

Tanpa Nama berkata...

erm mcm mana lak dgn pekerja sambilan gred J17 yg dah bertahun2 kerja..tapi masih dlm keadaan sambilan lagi dan gaji masih duduk di tangga P1T1..yg pekerja tetap setiap tahun naik gaji..pekerja sambilan nie betul2 dianak tirikan oleh kerajaan..gaji lebih banyak buat dari pekerja tetap..bila CUEPACS nak bantu kita orng pekerja sambilan ni diserapkan kepada tetap. bantu lah kami pekerja sambilan ni utk diserapkan dalam pekerjaan tetap..

Ahad, November 22, 2009 2:57:00 PM
Pak Misai berkata...
kpd pekerja sambilan dan kontrak.

kerajaan x janjikan korang pekerjaan tetap. jgn ugut kerajaan. masa korang terima jawatan dan apply kawatan tu..korang memang tahu kerja itu adalah sambilan..

tak tahu bersyukur..bg betis nak peha..

tak tahu malu..sedar lah..korang tu bukan bagus nak minta lebih..

Ahad, November 22, 2009 6:50:00 PM
Tanpa Nama berkata...
alahai kami yg lulusan diploma sains kesetiausahaan lg la rs mcm pencacai bwk najis. yg kamu sijil nk memberontak. dhla kami jg bos2 besar tp hampeh jek gred 17 dgn kelulusan diploma. cuba kami xde padan muka bos2 besar tu. gerenti terkangkang2 uat keje br die th. hati kami lebih pedih dr kamu sume....

Rabu, November 25, 2009 1:35:00 PM
Tanpa Nama berkata...
alaaa setakat diploma setiausaha tue..aku pun tahu..dulu belajar kat poli 2 tahun cam kita org..tapi dpt status diploma.ceh..pastue dah kejer cam-cam elaun dpt..elaun 2 bahasa laa..elaun pembantu khas..elaun kanan setiausaha laa...bodek bos dpt apc tiap tahun2..mane yg comel tue menyenda dan mengatal jer kat bos...kita org ni elauan aper dpt...belajar matematik...kejuruteraan..ko menaip..tterengkas..baut air..jaga diari bos!!! kecoh ngan org
apahal...gaji pun lebih kurang kita org gak..sini ruangan juruteknik..bukan setiaushaa cabuk
ko nak mintak2 aaa kat punya union..bukak ruangan sendiri.

Tanpa Nama berkata...

Alahai sdr !!!!
Rasanya silap masuk forum la...Ni untuk skim kejuruteraan dan komputer la.

Sains kesetiausahaan tak ada persatuan ke?...kesian kesian

Rabu, November 25, 2009 2:27:00 PM
Tanpa Nama berkata...
setiausaha busuk punya hati!!
pembantu makmal kat ipta pun dpt jadi penolong pegawai sains N27, sekarang ni laa!!!MASUK KEJER SPM JER..PASTUE DPT BELJAR BRIDGING SETAHUN..DAH DPT C27. TAKDER PUN KAMI KECOH. BUSUK PUNYA HATI LAA LU SETIAUSAHA CABUK.

Rabu, November 25, 2009 2:34:00 PM
Tanpa Nama berkata...
Boleh senang senang pula JPA bagi C27 pada pembantu makmal c17 yg hanya setahun buat bridging.
ADIL ke tu...

Rabu, November 25, 2009 3:27:00 PM
omar setengah cupak berkata...
kalau korang tak suka keje yang korang buat sekarang,baik berenti je...masuk la swasta pulak.bagi la aku nie masuk tempat korang.

dulu takde keje bila dapat keje tau bersyukur.kenapa masa mula2 ambik jawatan tu terima je.kalau korang time memula masuk dulu rasa tak puas hati mesti tak terima betul tak?

cakap tak serupa bikin..macam anjing menyalak pada tuan dia.time tuan dia kutip tau tak menyalak pun.tapi bila dah bagi makan lagi mau bising.

yang benar,
omar setengah cupak.

Khamis, November 26, 2009 7:49:00 AM
Tanpa Nama berkata...
aku bukan busuk hati kat korg. tp aku cume nk bgth. yg org2 tua yg busuk hati (PA2 lame). kalo korg nk th skim korg yg x naik ni disebabkan ade yg busuk2 hati... mayb pemegang dip yg mmg masuk gred 27 dh tentu diorg akan rs tercabar dgn kelulusan diorg. korg ingt JPA tu bodoh nak mampos ke. diorg mesti pk ksan yg baik dan buruk. mcm tu jgk yg kami alami. smpai skrg paper kami masih HOLD lg di JPA. knp??? sbb org2 yg x puas hati la. apela ko nk kate aku busuk hati. selidik dulu la. aku cume nk bgth yg kalo ktorg xde aku nk tengok bos2 JUSA dok terkangkang buat keje, larat ke? alamat hancussss KERAJAAN MALAYSIA....

Tanpa Nama berkata...

ooo... korg bljr MATEMATIK... ktorg ni kalo korg nk th inila salah satu mslh. ktorg pun x jangka yg course ktorg ni 2thn bodoh nye IPTA nape ntah x uat 3 thn. ktorg ni pun bkn zaman sekolah dr klas BODOH2 dan BONGOK2. untuk pengetahuan kalian, kalian boleh uat semakan di Kementerian Pengajian Tinggi yang MAJORITI kami ni drpd ALIRAN SAINS TULEN & PRINSIP AKAUN. adakah kami ini org bodoh. sy cume nk share mslh yg same. SKRG NI U ALL MUST SLHKAH KEMENTERIAN NOT WE ALL PA...

Khamis, November 26, 2009 9:20:00 AM
Tanpa Nama berkata...
kpd yg kate PA kaki bodek ni. i nk tlg betulkan tanggapan u all. sllnye org akan silap bg tanggapan. kami PA2 muda yg baru2 belaka lulusan UITM & POLI bukan kategori kaki bodek. kami lebih pd golongan memberontak cthnye suke hamun bos balik kalo bos suke hati nk marah2 PA. yg kaki bodek tu u all sesuai tujukan kepada golongan lulusan SPM yg sudah lame kerja yg dahulunye dh ade UITM tp xlyk nk masuk. sbb ape diorg tu x pandai. org lame2 la. diorg tu yg pandai bodek pandai ampu. tp otak kosong, bodoh2... xkan u all x perasan kat opis u all.. apedah...

Khamis, November 26, 2009 9:40:00 AM
Tanpa Nama berkata...
utk pengetahuan korg. 1 hari nnti jPA akan uat sume kakitangan kerajaan paling kurang pun DIPLOMA bukan SPM. korg tunggu jelah upgrading post korg. sabar jelah. mmg ade tp amek ms jek. korg jgnla rs x puas hati sume akan dpt. yg SPM pun akan dpt habuan. puas hati korg.... lepas ni jgn minte 41 pulak... sbb spm pun 27..

Khamis, November 26, 2009 9:43:00 AM
omar setengah cupak berkata...
alahai korang nie semua tak bersyukur langsung...dah dapat keje pun lagi mau bising...datang keje pun asyik minumm jee...pagi minum..petang minum....sekali pegi minum tu dia 1 jam lebih tu...belum lagi time makan tengahari...2 jam pulak...pastu tak cukup dengan acara minum pagi tambah pulak dengan acara sukaneka,senam robik,hari keluarga,majlis tari menari dan lain2 lagi acara yang membazir duit rakyat tapi tak bawak keuntungan kat rakyat punnnn....

yang benar,
omar setengah cupak

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
ehhh...setiausaha ko gie buat ko punya rungan sendiri..jgn nak menyibuk ruangan kita org juruteknik nie. ko nak fight isu ko jgn condem org!! ko org gaji sama cam kita org pun..tapi elaun macam2!! kami dpt aper??? pegi buat kertas kerja ker JPA, masuk dlm paper, bukak ruangan sendiri!! jgn kacau ruangan orang!!nak kondem2 org!!

Khamis, November 26, 2009 10:49:00 AM
Tanpa Nama berkata...
hehehe. xpyh uat kertas kerja pun. mmg paper kami dh ade kat sane tunggu masa je nk kuar mcm pen peg tnh tu... tinggl lg org lame2 ni ha... yg uat hal cocok boss utk kIV... kalo x dh lame kuar. aku bkan nk condem org. aku cume nk maklumkan. elaun bukan leh bwk pencen pun. xdpt pun xpe, xde beza ape pun.. apela ko ni. ingt elaun tu bole membezakan dgn gaji ke.. setakat elaun kami x heran kami mau gaji pokok... ko kalo nk elaun sgt amekla elaun kami...

Khamis, November 26, 2009 1:16:00 PM
Tanpa Nama berkata...
omar 1/2 cupak. suke ati ko je uat penerangan. ko ape th. ade jgk org yg mcm kami ni br nk suap sesudu kat mulut boss dh panggil. x mkn lg pun. die nk g meeting. bwk kete bagai nk gile anta dokumen ke airport sume kalo x uat haruuu kerajaan. ko ape th... yg tu ko xde la cite. th nk condem gov jek...

Khamis, November 26, 2009 1:19:00 PM
Tanpa Nama berkata...
setiausaha babi!!
kita tgk saper berjaya dulu!!
Presiden Omar Osmana tue juruteknik UPM.Kita sahut cabaran!!
ckp tak nak elaun!!!ceh podah..
JPA HARAP TARIK ELAUN 2 BAHASA NGAN PEMBANTU TU DARI PA CABUK.DIA ORG TAK NAK. ALOO ORG JPA.hehehehehe

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
xkisala sape berjaya or x berjaya. aku pun bukan ingin sgt jwtn ni. mujurla aku further studi xlame lg 41 dlm tgn. selamat tinggl kwn2.. hahaha... aku ni jahat hati dr korg... aku berniat baik ko kate aku babi. ko ingt aku ni ape. SETAN BETUL ko. cinabeng. sedap mulut ko jek...

Khamis, November 26, 2009 2:20:00 PM
Tanpa Nama berkata...
x slh kalo kt nak naikkan jwtn sendiri. kalo jwtn lain nk sgt upgrade. nmpknye PRESIDEN diorg kene terdiri drpd jawatan diorg sendiri. tubuhlah cuepacs jilid II, Jilid III. nnti...

Khamis, November 26, 2009 2:22:00 PM
Tanpa Nama berkata...
sebenarnya..PA nie byk bjasa..so tak slh la kalo mmg lulusan diploma kesetiausahaan dpt gred 27. mmg layak pun. so uat techician, jgn mare..

Khamis, November 26, 2009 2:23:00 PM
Tanpa Nama berkata...
tp bg aku lah..JPA silap sebenarnya. kalo blh tak pyh la amik bdk2 SPM tue jd PA..mereka tak layak sebenarnya. uat ape politeknik uat kursus diploma sains kesetiausahaan jikalau JPA terus amik bdk2 spm utk jd PA??

Khamis, November 26, 2009 2:31:00 PM
Tanpa Nama berkata...
betul2. budak2 SPM tu layak jd PT (P/O).. sj nk menyibuk kat blog org. (jangan mare)

Khamis, November 26, 2009 2:39:00 PM
omar cecupak berkata...
Jangan asyik terlibat dengan tari-menari, nyanyian, pertunjukan pentas, sukaneka, hari keluarga, drama, kelab dan pelbagai aktiviti yang tiada faedah kepada rakyat tapi menggunakan masa dan duit rakyat.

Sila sedarkan diri kamu ye. Bonus, pangkat, naik gaji dan elaun itu sajalah kamu mampu selain tepat pada masa untuk minum pagi, awal untuk makan tengahari, lama untuk rehat tengahari dan pantas lagi cekap untuk punch out pada jam 4.30 atau 5.00 petang.


CUEPACS patut juga tuntut kerajaan jangan beri imbuhan RM500 tu. Sebaliknya beri elaun tambahan untuk menyertai Jom Heboh, modal untuk part time meniaga di pejabat (jual tudung, minyak wangi, makanan ringan dan kosmetik)dan dana untuk buat hari keluarga besar-besaran 3 hari 3 malam.

Khamis, November 26, 2009 3:28:00 PM
Tanpa Nama berkata...
saya sokong artikel ni,harap2 JPA tidak terus asyik mengkaji dgn pihak JKR..tetapi buat keputusan segera,dah mmg terang2...tiada keadilan bg pihak kami juruteknik2 ni yang ada SIJIL POLITEKNIK, belajar dua tahun sama mcm org ada STPM....selayaknya juruteknik dinaikan gread J27....bukan J17 yang sama mcm PELUKIS PELAN....yang ada SPM je..tapi gaji sama ngan kami juruteknik.....hidup pak omar.....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
xkisala sape berjaya or x berjaya. aku pun bukan ingin sgt jwtn ni. mujurla aku further studi xlame lg 41 dlm tgn. selamat tinggl kwn2.. hahaha... aku ni jahat hati dr korg... aku berniat baik ko kate aku babi. ko ingt aku ni ape. SETAN BETUL ko. cinabeng. sedap mulut ko jek...

Khamis, November 26, 2009 2:20:00 PM
Tanpa Nama berkata...
x slh kalo kt nak naikkan jwtn sendiri. kalo jwtn lain nk sgt upgrade. nmpknye PRESIDEN diorg kene terdiri drpd jawatan diorg sendiri. tubuhlah cuepacs jilid II, Jilid III. nnti...

Khamis, November 26, 2009 2:22:00 PM
Tanpa Nama berkata...
sebenarnya..PA nie byk bjasa..so tak slh la kalo mmg lulusan diploma kesetiausahaan dpt gred 27. mmg layak pun. so uat techician, jgn mare..

Tanpa Nama berkata...

omar cecupak berkata...
Jangan asyik terlibat dengan tari-menari, nyanyian, pertunjukan pentas, sukaneka, hari keluarga, drama, kelab dan pelbagai aktiviti yang tiada faedah kepada rakyat tapi menggunakan masa dan duit rakyat.

Sila sedarkan diri kamu ye. Bonus, pangkat, naik gaji dan elaun itu sajalah kamu mampu selain tepat pada masa untuk minum pagi, awal untuk makan tengahari, lama untuk rehat tengahari dan pantas lagi cekap untuk punch out pada jam 4.30 atau 5.00 petang.


CUEPACS patut juga tuntut kerajaan jangan beri imbuhan RM500 tu. Sebaliknya beri elaun tambahan untuk menyertai Jom Heboh, modal untuk part time meniaga di pejabat (jual tudung, minyak wangi, makanan ringan dan kosmetik)dan dana untuk buat hari keluarga besar-besaran 3 hari 3 malam.

Khamis, November 26, 2009 3:28:00 PM
Tanpa Nama berkata...
saya sokong artikel ni,harap2 JPA tidak terus asyik mengkaji dgn pihak JKR..tetapi buat keputusan segera,dah mmg terang2...tiada keadilan bg pihak kami juruteknik2 ni yang ada SIJIL POLITEKNIK, belajar dua tahun sama mcm org ada STPM....selayaknya juruteknik dinaikan gread J27....bukan J17 yang sama mcm PELUKIS PELAN....yang ada SPM je..tapi gaji sama ngan kami juruteknik.....hidup pak omar.....

Tanpa Nama berkata...

anpa Nama berkata...
Maaf kerana lambat bagi maklumbalas. Saya terbaca satu laporan tentang janji kerajaan nak semak skim gaji juruteknik. Satu laporan keluar di berita harian pada 31 Oktober 2007, bertajuk "GAJI BARU 25000 JURUTEKNIK DIKAJI" masa tu menteri kerja raya adalah Dato' Samy Vellu. untuk laporan penuh sila masuk "http://perkhidmatanawam.blogspot.com/2007/10/gaji-baru-25000-juruteknik-dikaji.html". Sekarang ni dah 2010 masih macam tu jugak. Saya takut janji JPA nak nilai balik skim gaji juruteknik hanya tinggal janji. Kata Samy Vellu skim gaji juruteknik tidak pernah di naik taraf semenjak tahun 1989.

Tanpa Nama berkata...

anpa Nama berkata...
Maaf kerana lambat bagi maklumbalas. Saya terbaca satu laporan tentang janji kerajaan nak semak skim gaji juruteknik. Satu laporan keluar di berita harian pada 31 Oktober 2007, bertajuk "GAJI BARU 25000 JURUTEKNIK DIKAJI" masa tu menteri kerja raya adalah Dato' Samy Vellu. untuk laporan penuh sila masuk "http://perkhidmatanawam.blogspot.com/2007/10/gaji-baru-25000-juruteknik-dikaji.html". Sekarang ni dah 2010 masih macam tu jugak. Saya takut janji JPA nak nilai balik skim gaji juruteknik hanya tinggal janji. Kata Samy Vellu skim gaji juruteknik tidak pernah di naik taraf semenjak tahun 1989.

Tanpa Nama berkata...

anpa Nama berkata...
Maaf kerana lambat bagi maklumbalas. Saya terbaca satu laporan tentang janji kerajaan nak semak skim gaji juruteknik. Satu laporan keluar di berita harian pada 31 Oktober 2007, bertajuk "GAJI BARU 25000 JURUTEKNIK DIKAJI" masa tu menteri kerja raya adalah Dato' Samy Vellu. untuk laporan penuh sila masuk "http://perkhidmatanawam.blogspot.com/2007/10/gaji-baru-25000-juruteknik-dikaji.html". Sekarang ni dah 2010 masih macam tu jugak. Saya takut janji JPA nak nilai balik skim gaji juruteknik hanya tinggal janji. Kata Samy Vellu skim gaji juruteknik tidak pernah di naik taraf semenjak tahun 1989.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
tu masa samy vellu. skrg menteri kerja raya orang lain dah.....Aku rasa la kat malaysia ni skim kejuruteraan macam di anak tirikan je...cuba tengok skim lain, ada je perubahan. Aku dah kerja 18 tahun(tak lama tu sebab ada lagi orang lebih lama). Masih dengan J17. Tengok perkhidmatan lain N17 cthnyer kerja 6-7 tahun dapat naik ke N22. Sedih kita tengok orang dlam skim lain lepas sorang2 dapat naik ke gred 22 dsb..Dulu taipist sekarang mereka dah naik ke N17. Jawatan PO rendah dah dijumudkan...apa jadi dengan perkhidmatan kejuruteraan. Aku agak sebab ramai bos-bos kat atas tu terdiri dari skim gred pengurusan bukan kejuruteraan, tu la yg jadi begitu. Cuma aku bertanya pada aku sendiri la, kenapa bos cuepacs kan oarang teknikal(juruteknik). Camne boleh terlepas pandang. Tu andaian je tu. Maaf Tn Haji Omar. Mulut ni laser skit..

Selasa, Januari 26, 2010 11:53:00 PM
Tanpa Nama berkata...
apa cite dengan MTSU. Macam lesu je..... Tak dak komen dari wakil MTSU. Patutnya MTSU main peranan skit.

Rabu, Januari 27, 2010 12:14:00 AM
Tanpa Nama berkata...
kami juruteknik kat kementerian kesihatan lagi la. Sudah jatuh ditimpa tangga. Dahla diabaikan oleh JPA, ditambah lagi dengan status kami group minoriti di KKM. Kena buat mcm2 laksana tugas tukang. Nak mintak tukar pun susah. Setiap negeri just ada sorang juruteknik. Kena tunggu ada org pencen dulu bru ada peluang nk mintak tukar.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
aku cadang nk wujudkan web khas untuk para juruteknik. Para juruteknik di malaysia kena support la. Jadikan kita satu komuniti satu suara.

Rabu, Januari 27, 2010 1:24:00 PM
Tanpa Nama berkata...
Kesian mmber kita kat kement. kesihatan tu. Kami kat Kement. Pengajian Tinggi pun camtu jgk. Sy syorkan semua juruteknik diletakkan dibawah Kementerian Kerja Raya dan barulh di'kader'kan ke kement. yg lain.

Khamis, Januari 28, 2010 10:03:00 AM
Tanpa Nama berkata...
weee demo dapt naik pangkat,juruteknik bila lagi lambat betul,aku ni dah nak pancen j17 keja dah 25 tahun duk mcm tu juga.belajar tinggi je buat hbs keberas je.ops beras dah nak habis ni pi la beli beras,anak2 nak make nasi ni lapar....hehehehehehehehe. cuba 2la faham maksud saya ni.

Khamis, April 08, 2010 12:27:00 PM
Tanpa Nama berkata...
saya pun setuju...gred gaji juruteknik gred j17 mengikut kelulusan sijil tetapi jawatan pelukis pelan juga gred yang sama,mengapa gaji mengikut spm? sedangkan jawatan tersebut juga penting kerana ramai mempunyai sijil dalam bidang tersebut hanya menerima gaji spm.

Isnin, April 26, 2010 2:43:00 PM
Tanpa Nama berkata...
gred gaji pelukis pelan juga harus diberi perhatian kerana gaji hanya mengikut lulusan spm.

Isnin, April 26, 2010 2:44:00 PM
Wakjo berkata...
Diharapkan juga pihak JPA mempertimbangkan kenaikan gred yg sama kepada pelukis pelan kerana mereka juga tidak kurang berpengetahuan dan berpengalaman dalam bidang Auto cad dan GIS. Bagijawatan seumpama tersebut memerlukan skil latihan yang tinggi contohnya bagi bidang GIS kursus yang ada hanya diperingkat diploma dalam bidang tersebut, manakala Auto Cad pula sekurang-kurangnya 1 hingga 2 tahun latihan bagi mendapatkan sijil tersebut. Walaupun mereka asalnya berada dalam kumpulan J!7 tapi daya usaha latihan, kursus dan kemahiran yang mereka perolihi adalah setanding atau mungkin lebih berpengelaman dari mereka yang telah berjaya diperingkat Diploma.
Dinegara Jepun atau di negara barat selain berdasarkan kelulusan mereka lebih menitikkan keupayan kemahiran bagi menjana kemajuan dalam organisasi atau jabatan.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
salam,

Pada pdg saya, JPA wajib menaikkan J17 ke J27 krn telah termaktub dlm pekeliling yg Kjaan iktiraf Sijil Kejuruteraan Poly setara STPM.
PEKELILING PERKHIDMATAN BIL. 7 TAHUN 1983, sila lihat di:

http://www.eghrmis.gov.my/wp_content2/pekeliling/PP83/PP83Bil07/PP83Bil07Ms01.htm

malangnya,dgn sebab2 tertentu, J17 diberi tanggagaji tinggi (T9) tapi skil '17' sama spt N17.Mengapa begitu walhal kalo setara STPM secara logiknya perlulah ke skil '27'.
STPM 1.5thn sedangkan sijil kejuruteraan poly adalah 1.5thn dgn 6bln praktikal.(STPM x da praktikal). Nampak x disini ketidakadilannya dari pekeliling itu keluar(tahun 1983) hinggalah kini(27 tahun).Sebab itu J17 'marahkan' JPA,SPA,JKR,Politeknik dan jugak PTD-PTD(gred M41) yg langsung x peka dgn masalah skim teknikal tersebut.
Pada aku,skim teknikal/kejuruteraan(skim J dan F) adalah penting spt skim U(perubatan) kerana ianya bidang profesional (walopon setakat sijil/diploma).sebab itu kalo dilihat syarat masuk ke pengajian teknikal ni 'berat' skit berbanding program pengajian lain.
Diploma SS, anda x bleh samakan skim anda dgn skim J17.walopon anda SS telah berjaya naik ke 27 baru2 ini. kalo nak diikutkan lagi la kami J17 rasa dipermainkan JPA bila diploma SS (diploma yg tempoh study 2thn-setaraf sijil Poly)dinaiktarafkan ke 27. Mana keadilan?kami telah menunggu sejak thn '83 lagi...
Oleh itu, saya cadangkan kita semua study dan apply PTD skim M dan kita bersihkan PTD2 kita yg memikirkan hal mereka saja.semua skim penjawat awam kalo difikirkan secara logiknya 'bengang' dgn PTD. tidakkah anda tahu,PTD ini senang naik pangkat,elaun byk dan merekalah yg menggubal gaji kita.(walhal PTD ni stakat ijazah sains sosial/ijazah biasa2 ajer)..hahaha

negara akan maju sekiranya kita penjawat awam memberi 'KPI' kpd PTD kita di jabatan/kementrian kita sendiri.

Tanpa Nama berkata...

anpa Nama berkata...
salam,

Pada pdg saya, JPA wajib menaikkan J17 ke J27 krn telah termaktub dlm pekeliling yg Kjaan iktiraf Sijil Kejuruteraan Poly setara STPM.
PEKELILING PERKHIDMATAN BIL. 7 TAHUN 1983, sila lihat di:

http://www.eghrmis.gov.my/wp_content2/pekeliling/PP83/PP83Bil07/PP83Bil07Ms01.htm

malangnya,dgn sebab2 tertentu, J17 diberi tanggagaji tinggi (T9) tapi skil '17' sama spt N17.Mengapa begitu walhal kalo setara STPM secara logiknya perlulah ke skil '27'.
STPM 1.5thn sedangkan sijil kejuruteraan poly adalah 1.5thn dgn 6bln praktikal.(STPM x da praktikal). Nampak x disini ketidakadilannya dari pekeliling itu keluar(tahun 1983) hinggalah kini(27 tahun).Sebab itu J17 'marahkan' JPA,SPA,JKR,Politeknik dan jugak PTD-PTD(gred M41) yg langsung x peka dgn masalah skim teknikal tersebut.
Pada aku,skim teknikal/kejuruteraan(skim J dan F) adalah penting spt skim U(perubatan) kerana ianya bidang profesional (walopon setakat sijil/diploma).sebab itu kalo dilihat syarat masuk ke pengajian teknikal ni 'berat' skit berbanding program pengajian lain.
Diploma SS, anda x bleh samakan skim anda dgn skim J17.walopon anda SS telah berjaya naik ke 27 baru2 ini. kalo nak diikutkan lagi la kami J17 rasa dipermainkan JPA bila diploma SS (diploma yg tempoh study 2thn-setaraf sijil Poly)dinaiktarafkan ke 27. Mana keadilan?kami telah menunggu sejak thn '83 lagi...
Oleh itu, saya cadangkan kita semua study dan apply PTD skim M dan kita bersihkan PTD2 kita yg memikirkan hal mereka saja.semua skim penjawat awam kalo difikirkan secara logiknya 'bengang' dgn PTD. tidakkah anda tahu,PTD ini senang naik pangkat,elaun byk dan merekalah yg menggubal gaji kita.(walhal PTD ni stakat ijazah sains sosial/ijazah biasa2 ajer)..hahaha

negara akan maju sekiranya kita penjawat awam memberi 'KPI' kpd PTD kita di jabatan/kementrian kita sendiri.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Setiap jawatan ada skill & kemahiran masing2.. Pihak JPA buatlah kajian dan tindakan yang sewajarnya jangan pandang sebelah mata & berat sebelah.. Juruteknik bukan saja buat keje teknikal malahan kerja2 pentadbiran dll (multiskill) semua keje sapu habis.. kesian kat kami.. diperlakukan spt ank tiri.. Percepatkanlah buat semakan gred gaji Juruteknik.. kami mahukan keadilan..

Selasa, November 02, 2010 11:31:00 PM
Tanpa Nama berkata...
KPKR/KETUA PENGARAH KERJA RAYA TOLONG fokuskan perkara ini ke JPA supaya gred Juruteknik di kaji/semak. Juruteknik sebagai tulang belakang JKR.
Sesuatu pembangunan/projek diawasi oleh seorg juruteknik J17/J22/J26.
Helihatkan pembangunan/projek di seluruh negara yang diawasi oleh juruteknik semua berjaya yang dapat nama org atas juruteknik hilang sebagai pengawasan, penghargaan tiada ibaratkan habis manis sepah dibuang.
Tengok bekas KTua Polis Negara baliau berjuang utk semua anggota bawahanya.

Rabu, November 03, 2010 10:59:00 PM
Tanpa Nama berkata...
Salam,

Saya sokong 100% gred juruteknik dinaikkan. Dah 10 thn jadi juruteknik, kerja yang berisiko- mmg la ada skill tapi tetap juga bahaya. Biarlah ada keadilan untuk kami juruteknik Malaysia. Mentang2lah kerja juruteknik ni kat belakang tabir ja...dianaktirikan.. kat tempat keja saya kalau juruteknik ambil cuti lama sikit mula la haru-biru pejabat tu jadinya... fikir2kan lah... 'kami' juga penting dalam pembangunan negara jadi jgn abaikan kebajikan kami...wasalam

Khamis, November 04, 2010 3:00:00 PM
Tanpa Nama berkata...
kpd'fikir biar rasional'...
habis tu sape kat JPA yg gatai letak J17 setaraf STPM sejak thn 1983 tapi bagi gaji standard 17? x kan yg letak tu drebar R11 atao mak cik clener? tentulah yg letak tu PTD bodo..PTD ni utk kekalkan kuasa politik pihak2 tertentu saje..
ijazah pon bkn bidang pro, bleh jadik PTD. lepas tu menyusahkan orang...nampak sangat PTD yg buat dasar gaji J17 thn 80an tu bodo-x bleh pikir kesan jangkamasa panjang..bila skim lain kutuk PTD,dtg lar PTD2 lain guna ayat2 ugama dan ayat konon profesional nak tegakkan skim M. stakat ijazah biasa_latihan kat INTAN lepas tu buat dasar kat kementrian yg bukan bidangnya baik x yah...sume salah PTD,..

Sabtu, November 06, 2010 6:53:00 PM
Tanpa Nama berkata...
kepada PTD, anda sebagai pembuat/penggubal/penerus dasar gomen patot berasa malu dengan semua permasalahan yg melibatkan 1juta penjawat awam di malaysia..
gaji+elaun+senang naik pangkat membuatkan PTD memandang enteng hak penjawat awam lain...skim PTD patut dihapuskan dan ditukarkan kpd lain.. semua pekeliling & dasar yg dibuat PTD/JPA dikaji & dibaca oleh semua golongan penjawat awam dan diamalkan sejak zaman berzaman dan hasilnya sejak dulu sampai kini nampaknya menguntungkan skim M,PTD sahaja.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Setiap jawatan ada skill & kemahiran masing2.. Pihak JPA buatlah kajian dan tindakan yang sewajarnya jangan pandang sebelah mata & berat sebelah.. Juruteknik bukan saja buat keje teknikal malahan kerja2 pentadbiran dll (multiskill) semua keje sapu habis.. kesian kat kami.. diperlakukan spt ank tiri.. Percepatkanlah buat semakan gred gaji Juruteknik.. kami mahukan keadilan..

Selasa, November 02, 2010 11:31:00 PM
Tanpa Nama berkata...
KPKR/KETUA PENGARAH KERJA RAYA TOLONG fokuskan perkara ini ke JPA supaya gred Juruteknik di kaji/semak. Juruteknik sebagai tulang belakang JKR.
Sesuatu pembangunan/projek diawasi oleh seorg juruteknik J17/J22/J26.
Helihatkan pembangunan/projek di seluruh negara yang diawasi oleh juruteknik semua berjaya yang dapat nama org atas juruteknik hilang sebagai pengawasan, penghargaan tiada ibaratkan habis manis sepah dibuang.
Tengok bekas KTua Polis Negara baliau berjuang utk semua anggota bawahanya.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Salam,

Saya sokong 100% gred juruteknik dinaikkan. Dah 10 thn jadi juruteknik, kerja yang berisiko- mmg la ada skill tapi tetap juga bahaya. Biarlah ada keadilan untuk kami juruteknik Malaysia. Mentang2lah kerja juruteknik ni kat belakang tabir ja...dianaktirikan.. kat tempat keja saya kalau juruteknik ambil cuti lama sikit mula la haru-biru pejabat tu jadinya... fikir2kan lah... 'kami' juga penting dalam pembangunan negara jadi jgn abaikan kebajikan kami...wasalam

Khamis, November 04, 2010 3:00:00 PM
Tanpa Nama berkata...
kpd'fikir biar rasional'...
habis tu sape kat JPA yg gatai letak J17 setaraf STPM sejak thn 1983 tapi bagi gaji standard 17? x kan yg letak tu drebar R11 atao mak cik clener? tentulah yg letak tu PTD bodo..PTD ni utk kekalkan kuasa politik pihak2 tertentu saje..
ijazah pon bkn bidang pro, bleh jadik PTD. lepas tu menyusahkan orang...nampak sangat PTD yg buat dasar gaji J17 thn 80an tu bodo-x bleh pikir kesan jangkamasa panjang..bila skim lain kutuk PTD,dtg lar PTD2 lain guna ayat2 ugama dan ayat konon profesional nak tegakkan skim M. stakat ijazah biasa_latihan kat INTAN lepas tu buat dasar kat kementrian yg bukan bidangnya baik x yah...sume salah PTD,..

Sabtu, November 06, 2010 6:53:00 PM
Tanpa Nama berkata...
kepada PTD, anda sebagai pembuat/penggubal/penerus dasar gomen patot berasa malu dengan semua permasalahan yg melibatkan 1juta penjawat awam di malaysia..
gaji+elaun+senang naik pangkat membuatkan PTD memandang enteng hak penjawat awam lain...skim PTD patut dihapuskan dan ditukarkan kpd lain.. semua pekeliling & dasar yg dibuat PTD/JPA dikaji & dibaca oleh semua golongan penjawat awam dan diamalkan sejak zaman berzaman dan hasilnya sejak dulu sampai kini nampaknya menguntungkan skim M,PTD sahaja.

Tanpa Nama berkata...

anpa Nama berkata...
Bukannya nak wujudkan kebencian kpd skim PTD(skim M). tetapi hakikatnya PTD di JPA/SPA yg memanupulasi kita..
kita sbg kumpulan sokongan(gred 17-40)serta kumpulan profesional yg bukan skim' M' patut bersatu mempertahankan hak kita dpd dipermainkan JPA/PTD.

Korang x pikir ke nape kita J17 dlm blog ni 'tembak' rakan kita daripada SS n SO(pejabat tanah)? sebab Diploma SS (skim S)stdy 2thn dan Sijil Ukur Tanah telah dinaiktarafkan berbanding J17..
cuba tgk SIAPAKAH BOS KEPADA SS & SO INI; BOS KPD SO ADALAH D.O. IAITU PTD & BOS KPD SS ADALAH KP(KETUA PENGARAH & KEATAS) DAN INYA JUGA ADALAH PTD..memang mereka menaiktaraf skim M dan skim bwh 'kawalan' mereka spt SS & NT agar SS27/NT27 ini b'trimakasih pd JPA/PTD.tapi jika dipikir secara kritis, kenaikanpangkat bg NT27/SS sekiranya mempunyai ijazah (staraf gred 41)di agensi yg sama tidak dibuat oleh PTD/JPA kerana mereka telah susun org sendiri..

tapi PTD ni x brape cerdik,dinaiktarafkan skim SS & SO dpd kelayakan sijil ukur poly dan diploma SS poly yg stdy 2 thn tapi x naiktaraf skim J, jadi ini adalah peluang terbaik utk alasan kita mempertikaikan pentadbiran pengurusan JPA/PTD...sekiranya dikatakan skim J x boleh dinaiktaraf skarang kerana keadaan ekonomi dan perlukan kajian mendalam, itu adalah bullshit..turunkan KPI mereka termasuk KSN kerana isu skim J ini telah dimulakan sejak tahun 80an lg,apa, KSN@PTD x review ke permasalahan skim J ni sejak thn 80an...apa dibuatnya?makan gaji buta?ikot p karoke? gomen sekiranya nak tingkatkan integriti & keefisyenan penjawat awam perlu membersehkan dulu PTD ini kerana mereka adalah kepala keretapi manakala skim lain adalah gerabaknya...sekiranya anakbuah teruk, 'cuci' dulu kepala gerabak/ketua mereka@PTD yg lead semua benda.
akhir kalam, jika nak selesaikan perkara ni, hantar komen/surat ke berita harian/utusan/the star supaya JPA sedar...hantar banyak2 kali ke akhbar dan desak mereka krn mereka terpaksa menjawap setiap kali soalan dilemparkan kpd mereka dlm akhbar kerana protokol penjawat awam..buat sptmana isu skim kasta,/guru dulu yg x puas ati skim M nak masuk dan mengawal skim mereka.
TQ...
1 malaysia,rakyat didahulukan, PTD diutamakan..

Tanpa Nama berkata...

Salam,

Alahai.... sedih betul nasib juruteknik kat Malaysia... bila agaknya Perdana Menteri nak prihatin kpd nasib juruteknik Malaysia.... Macam mana nak mengadu dng PM.... beliau sudi ke nak dengar suara hati juruteknik2 semua ni.....

Kepada semua juruteknik... jgn putus asa. teruskan perjuangan yang belum selesai.... Good Luck.

Isnin, November 08, 2010 9:31:00 PM
Tanpa Nama berkata...
salam,saya seorang juruteknik (awam)dan telah berkhidmat di jabatan awam lebih 26th tp hanya dapt menjawat gred 22 pada mei 2010 berbanding kawan saya dh jawat gred 26 skim perkeranian.saya amat berbesar hati dan berterima kssih kiranya pihak cuepacs dpt bantu kami yang tlh dianaktirikan sejak sekian lama.satu lagi bl KUP diperkenalkan, jd x de bezanya kanan dgn j/teknik biasa.minta diberi p/tian oleh kerajaan dan JPA

Isnin, November 08, 2010 10:50:00 PM
Tanpa Nama berkata...
Diharapkan kepada semua juruteknik bersabar, kerana KKR/JKR sudah menghantar permohonan dan bermeeting dengan JPA dan hasilnya adalah positif.kemungkinan besar tak lama lg juruteknik akan dinaikan ke J27..untuk mengetahui maklumat terkini, bolehla lawati laman web MTSU...dan anda semua digalakan untuk menjadi ahli MTSU...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
cam ne nak bersabar...dah 20thn cam ni gak...ayoh teknisyen...kita buat kerja standard SPM gred 17 utk jbtn masing2...padan muka diaorang..(kita pon padan muka)..kahkahkah..
ada menteri & KP pon cam x ada jer..lepaskan tengkok masing2 saje.blajo tinggi, bab management la,ISO lar, star rating lar nak buat..nak glamor..kebajikan manpower x dinilai,walhal permasalahan ni ada asasnya sejak 80an dulu..

Selasa, November 09, 2010 11:41:00 AM
Tanpa Nama berkata...
Fikir2kan & Renong2kan lah:-

DITAPAK BENA SEBUAH BANGUNAN PROJEK KERAJAAN :-

Kerja-kerja konkrit, tetulang besi & lain2 kerja berkaitan dgn sivil/struktur. Kerja-kerja pendawaian, suis, main switch board. Kerja-kerja pemasangan peralatan mekanikal - Persoalan-nya tugas-tugas pemantauan, penyeliaan ditapak bena selalunya berhubung kait dgn JURUTEKNIK (Sivil,Elektrikal & mekanikal)(sebagai 'clerk-of-work'/site supervisor. Andaikata kata seorang Juruteknik itu hanya-lah berkelulusan SPM - apakah tindakan atau arahan beliau sekiranya perlaksanaan kerja tidak mengikut spesifikasi, atau terdapat kekecatan fisikal keatas hasil mutu kerja.Secara logiknya boleh ke beliau membaca & mentafsirkan pelan & lukisan, bezakan jenis2 besi tetulang, mengenali nisbah sukatan konkrit, jenis2 'wire' letrik, "testing& commisioning" mechanical devices" Boleh-kah,mampukah beliau membuat tindakan sepatutnya dan selanjutnya utk memperbaiki situasi tersebut; BERBANDING dgn JURUTEKNIK BERTAULIAH / TERLATIH / BERKALIBER setelah menceduk ilmu selama 2.5 tahun di POLITEKNIK. Wajarkah JURUTEKNIK dibayar/upah sama taraf dgn kelulusan SPM.

Kamus Dewan > Juru makna pakar, Maka itu JURUTEKNIK adalah pakar dalam hal-ehwal Bidang Teknikal.

Juruteknik Professional.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
u.p : KKR/JKR/MQA & JPA

Per : Gred Juruteknik lulusan
POLITEKNIK

Sila rujuk "syllabus" mata
pelajaran & latihan amali yang
di-ajari / di-pelajari, adakah
ia relevan sama taraf dgn SPM
atau se-taraf dgn STPM (seperti
yg termaktub didalam pekeliling
JPA - HRMIS-pengikhtirafan).

Bila diajukan persoalan kpd JPA,
Jawapan-nya hanyalah kaitan dgn
upah-kerja mengikut taraf SPM,
hanya diberi kelebihan pada
permulaan tangga gaji J17-P1/T9.

Setelah berada selama 2 thn
6 bulan di kampus menghadapi
pembelajaran & latihan amali
untuk memperolehi sekeping Sijil
Kejuruteran, dan hanya di
ikhtiraf sama 'level' dgn SPM.
Malang sungguh! Pinjaman kena di
bereskan!!! Kerja - gaji tak
relevan..???? Baik kerja lepas
duduk SPM...hutang pun tak ada??

Jika dibandingkan dgn lulusan
STPM & Sijil Politeknik ada
kelebihan-nya. Di sekolah
pelajar hanya > Belajar , Hafal,
Faham dan jawab soalan
peperiksaan (STPM). Di
Politeknik > Belajar, Faham ,
Buat Amali/Latihan, dan selesai
kan masaalah, buat projek.

Lulusan STPM masuk kerja , rasa
nya terkapai-kapai pada
peringkat awal kerjayanya.
Lulusan Sijil Politknik - boleh
terus kerja dgn pengawasan
minimal, sebab telah terlatih di
dalam kerjaya/bidang yg diceburi


Masuk kerja dulu sama dgn kerani
( N17 ), 21 tahun yg lalu, kini
beliau dah jadi E.O (N32),
lulusan SPM jeeee. Saya baru
dpt J22 ( tu pun K.U.P - +15 thn
yg diberi baru-baru ni).

Apa-kah tujuan membena lebih
banyak Politeknik2 Kementerian
Penggajian Tinggi & Kolej2
Kommuniti seandainya graduan &
lulusan-nya tidak di-ikhtiraf
dengan setimpalnya !!!!

Sijil Kejuruteraan Politknik
Kementerian Penggajian Tinggi
Malaysia haruslah di beri
pengikhtarafan yang sewajarnya
oleh kerana ia adalah lebih
tinggi darjatnya dari SPM &
STPM. Maka dengan itu naIkkan
GRED Juruteknik-Juruteknik yg
berkhidmat di Jabatan2 KERAJAAN
MALAYSIA.

Selasa, November 16, 2010 2:28:00 AM
Tanpa Nama berkata...
saya berasa kecewa dengan JPA sebab letakan Juruteknik seMalaysia di gred 17 sama taraf dgn SPM , sedangkan kami semua adalah pemegang sijil kejuruteraan drpd Politeknik.kami semua pekerja mahir atau pakar dlm bidang teknikal.diharapkan JPA mempercepatkan pengredan semula juruteknik dari J17 ke J27..tak payah tunggu atau nak kaji lagi, dah berpuluh tahun kami tunggu..naikan cepat tanpa ada alasan...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
u.p : KKR/JKR/MQA & JPA

Per : Gred Juruteknik lulusan
POLITEKNIK

Sila rujuk "syllabus" mata
pelajaran & latihan amali yang
di-ajari / di-pelajari, adakah
ia relevan sama taraf dgn SPM
atau se-taraf dgn STPM (seperti
yg termaktub didalam pekeliling
JPA - HRMIS-pengikhtirafan).

Bila diajukan persoalan kpd JPA,
Jawapan-nya hanyalah kaitan dgn
upah-kerja mengikut taraf SPM,
hanya diberi kelebihan pada
permulaan tangga gaji J17-P1/T9.

Setelah berada selama 2 thn
6 bulan di kampus menghadapi
pembelajaran & latihan amali
untuk memperolehi sekeping Sijil
Kejuruteran, dan hanya di
ikhtiraf sama 'level' dgn SPM.
Malang sungguh! Pinjaman kena di
bereskan!!! Kerja - gaji tak
relevan..???? Baik kerja lepas
duduk SPM...hutang pun tak ada??

Jika dibandingkan dgn lulusan
STPM & Sijil Politeknik ada
kelebihan-nya. Di sekolah
pelajar hanya > Belajar , Hafal,
Faham dan jawab soalan
peperiksaan (STPM). Di
Politeknik > Belajar, Faham ,
Buat Amali/Latihan, dan selesai
kan masaalah, buat projek.

Lulusan STPM masuk kerja , rasa
nya terkapai-kapai pada
peringkat awal kerjayanya.
Lulusan Sijil Politknik - boleh
terus kerja dgn pengawasan
minimal, sebab telah terlatih di
dalam kerjaya/bidang yg diceburi


Masuk kerja dulu sama dgn kerani
( N17 ), 21 tahun yg lalu, kini
beliau dah jadi E.O (N32),
lulusan SPM jeeee. Saya baru
dpt J22 ( tu pun K.U.P - +15 thn
yg diberi baru-baru ni).

Apa-kah tujuan membena lebih
banyak Politeknik2 Kementerian
Penggajian Tinggi & Kolej2
Kommuniti seandainya graduan &
lulusan-nya tidak di-ikhtiraf
dengan setimpalnya !!!!

Sijil Kejuruteraan Politknik
Kementerian Penggajian Tinggi
Malaysia haruslah di beri
pengikhtarafan yang sewajarnya
oleh kerana ia adalah lebih
tinggi darjatnya dari SPM &
STPM. Maka dengan itu naIkkan
GRED Juruteknik-Juruteknik yg
berkhidmat di Jabatan2 KERAJAAN
MALAYSIA.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
u.p : KKR/JKR/MQA & JPA

Per : Gred Juruteknik lulusan
POLITEKNIK

Sila rujuk "syllabus" mata
pelajaran & latihan amali yang
di-ajari / di-pelajari, adakah
ia relevan sama taraf dgn SPM
atau se-taraf dgn STPM (seperti
yg termaktub didalam pekeliling
JPA - HRMIS-pengikhtirafan).

Bila diajukan persoalan kpd JPA,
Jawapan-nya hanyalah kaitan dgn
upah-kerja mengikut taraf SPM,
hanya diberi kelebihan pada
permulaan tangga gaji J17-P1/T9.

Setelah berada selama 2 thn
6 bulan di kampus menghadapi
pembelajaran & latihan amali
untuk memperolehi sekeping Sijil
Kejuruteran, dan hanya di
ikhtiraf sama 'level' dgn SPM.
Malang sungguh! Pinjaman kena di
bereskan!!! Kerja - gaji tak
relevan..???? Baik kerja lepas
duduk SPM...hutang pun tak ada??

Jika dibandingkan dgn lulusan
STPM & Sijil Politeknik ada
kelebihan-nya. Di sekolah
pelajar hanya > Belajar , Hafal,
Faham dan jawab soalan
peperiksaan (STPM). Di
Politeknik > Belajar, Faham ,
Buat Amali/Latihan, dan selesai
kan masaalah, buat projek.

Lulusan STPM masuk kerja , rasa
nya terkapai-kapai pada
peringkat awal kerjayanya.
Lulusan Sijil Politknik - boleh
terus kerja dgn pengawasan
minimal, sebab telah terlatih di
dalam kerjaya/bidang yg diceburi


Masuk kerja dulu sama dgn kerani
( N17 ), 21 tahun yg lalu, kini
beliau dah jadi E.O (N32),
lulusan SPM jeeee. Saya baru
dpt J22 ( tu pun K.U.P - +15 thn
yg diberi baru-baru ni).

Apa-kah tujuan membena lebih
banyak Politeknik2 Kementerian
Penggajian Tinggi & Kolej2
Kommuniti seandainya graduan &
lulusan-nya tidak di-ikhtiraf
dengan setimpalnya !!!!

Sijil Kejuruteraan Politknik
Kementerian Penggajian Tinggi
Malaysia haruslah di beri
pengikhtarafan yang sewajarnya
oleh kerana ia adalah lebih
tinggi darjatnya dari SPM &
STPM. Maka dengan itu naIkkan
GRED Juruteknik-Juruteknik yg
berkhidmat di Jabatan2 KERAJAAN
MALAYSIA.

Selasa, November 16, 2010 2:28:00 AM
Tanpa Nama berkata...
saya berasa kecewa dengan JPA sebab letakan Juruteknik seMalaysia di gred 17 sama taraf dgn SPM , sedangkan kami semua adalah pemegang sijil kejuruteraan drpd Politeknik.kami semua pekerja mahir atau pakar dlm bidang teknikal.diharapkan JPA mempercepatkan pengredan semula juruteknik dari J17 ke J27..tak payah tunggu atau nak kaji lagi, dah berpuluh tahun kami tunggu..naikan cepat tanpa ada alasan...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
saya berasa kecewa dengan JPA sebab letakan Juruteknik seMalaysia di gred 17 sama taraf dgn SPM , sedangkan kami semua adalah pemegang sijil kejuruteraan drpd Politeknik.kami semua pekerja mahir atau pakar dlm bidang teknikal.diharapkan JPA mempercepatkan pengredan semula juruteknik dari J17 ke J27..tak payah tunggu atau nak kaji lagi, dah berpuluh tahun kami tunggu..naikan cepat tanpa ada alasan...

Selasa, November 16, 2010 5:30:00 PM
Tanpa Nama berkata...
Salam 1Malaysia.Hidup juruteknik.JPA patut segerakan penggredan semula tangga gaji tahun ini juga.Sudah sekian lama kami dianaktirikan.Berpuluh tahun bekerja,dengan kemahiran yang kami ada,sedih rasanya,gaji mati hanya setaraf dgn SPM.Dicadangkan juga agar diberi elaun kritikal kepada juruteknik dan elaun lain yang difikirkan perlu agar tidak setaraf dengan SPM dan STPM.Kelebihan ini yang akan memeberikan semangat kepada generasi yang akan datang untuk menceburi bidang teknikal.Jangan pinggirkan kami.

Isnin, November 22, 2010 1:01:00 PM
Tanpa Nama berkata...
saya gred J17 ada sijil senibina dr politeknik tp gaji spm..seballik nye ada kawan jawatan penolong pegawai tanah gred nt17 gaji ikut sijil poli..tambah skrg lak dpt KUP...

Tanpa Nama berkata...

Hanya mewakili kkawan-kawan seangkatan ....juruteknik.

Juruteknik Komputer IPTA berkata...

Selamat semua, saya rasa Juruteknik J17 dan Juruteknik Komputer FT17 mesti wujudkan persatuan sendiri. Dengan adanya persatuan, permohonan dan keluh rasa kita boleh disatukan dan boleh dimajukan ke hadapan. Sekiranya kita meluahkan sendirian begini, tiada gunaan kerana tidak dipandang oleh pihak berkenaan. Saya tidak pasti sama ada persatuan untuk Juruteknik J17 dan Juruteknik Komputer FT17 telah diwujudkan. Jika telah diwujudkan, boleh kita aktif melalui persatuan tersebut. Saya berpendapat tidak perlu kita mengharap kepada orang lain untuk memperjuangkan perjuangan kita. Kerana hasilnya tidak ke mana kerana perkara ini telah berlarutan sejak sekian lama. Sebarang cadangan atau komen boleh disalurkan ke jkft17@gmail.com supaya dapat disatukan dan dipanjangkan ke peringkat seterusnya.

Juruteknik Komputer IPTA berkata...

Akhbar Mingguan Malaysia hari. Presiden CUEPACS Omar Osman berkata " CUEPACS akan mengadakan perbicangan pertama dgn JPA pada rabu ni mengenai sistem baru yg akan menggantikan PTK dan perbincangan mengenai usaha menaik taraf gred skim perkhidmatan dgn JPA bg menyelaras semua gred sedia ada mengikut kelayakan, kemampuan dan tugas hakiki setiap kakitangan awam." Persoalan nya ada sesiapa tahu, apakah cadangan CUEPACS mengenai perkara tersebut? Adakah rintihan Juruteknik J17 dan Juruteknik Komputer FT17 sebelum ini di ambil kira iaitu pelarasan gred mengikut kelayakan sijil politeknik? Harap CUEPACS dpt memaklumkan dan mewar-warkan perkara ini kepada umum iaitu dgn meletakkan di blog CUEPACS supaya dpt dilihat oleh semua pihak dan seterusnya dpt memberi input kepada CUEPACS. jkft17@gmail.com.

Tanpa Nama berkata...

saya rasa ujian PTK masih perlu diteruskan untuk memberi anjakan gaji kepada penjawat awam..tetapi kursus BTN perlu di mansuhkan..mcm saya yang tidak pernah disukai oleh ketua unit/jabatan saya disamping sifat beliau yang terlalu pilih kasih.,mustahil saya akan dianjakan gaji jika sistem PTK ini ditukar kepada sistem yang dinilai ketua unit/jabatan itu..akibatnya,orang yang pandai mengampu "bos" sahaja yang akan naik gaji nanti..yang miskin makin miskin..,yang kaya makin kaya....

Tanpa Nama berkata...

salam rakN2 juruteknik yang di kasihi sekelian... apa khabar agaknya pengredan j17-ke j27 bila... dari 2009 kini dah 2011 malah ada sumber menyatan dah 10tahun sebelomni, ape yang dikesali kebanyakan juruteknik j17 mempunyai diploma dan degree survey telah dibuat setiap tahun dan saya yakin jumlah itu bertambah... agak2 wakil cuepacs yang baca rintihan kite nii..

Tanpa Nama berkata...

Lulusan Politeknik memang diabaikan lama dah. Bab gaji ramai dah sentuh dan memang nyata d anak tirikan. Skrg aku nk bukak mata korang bab sambung belajar pulak. Korang lulusan poli pernah x apply smbg belajar sblm buat kptsn nak apply kerja??amacam??senang ke nak dpt?? susah kan???kalau compare ngn kekawan korang yang lulusan STPM camane???senang jer dpt kan???result alang2 pun boleh dpt gak tawaran U. kalau pun budak poli nk dpt U dia letak kat Kuitho jer.. nk dpt yang lain nasib jela kalau dapat. tp yg aku pelik nak masuk poli ni kelayakan nya bukan alang kepalang jugak. result SPM kena mantop gak. mksdnya, bukan sembarangan org la bleh masuk poli ni pendek katanya kena ada kualiti. tp bila dah grade dr poli nape susah sgt nk bg lulusan poli yg berkualiti ni masuk U? pelik btul aku..apa pndpt korang???