SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

04 Ogos 2011

CUEPACS TERUS MINTA KERAJAAN TIMBANG BONUS DUA BULAN

Bernama
4/8/2011



KUALA LUMPUR, 4 Ogos (Bernama) -- Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) sekali lagi meminta kerajaan mempertimbangkan pemberian dua bulan bonus kepada penjawat awam tahun ini.

Presidennya, Datuk Omar Osman berharap kerajaan dapat menyediakan bonus sebulan sebelum sambutan Hari Raya dan sebulan bonus selepas sambutan perayaan itu.

Beliau berkata Cuepacs telah memohon secara rasmi melalui surat kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dua bulan lepas dan mengharapkan berita baik itu diumumkan tidak lama lagi.

"Sudah dua tahun penjawat awam tidak mendapat bonus sejak 2008 dan adalah diharapkan tahun ini kerajaan mempertimbangkan pemberian bonus tersebut sebelum dan selepas Hari Raya bagi mengurangkan beban kewangan," katanya kepada pemberita di sini, Khamis.

Sebelum ini, Cuepacs beberapa kali telah membuat permohonan kepada kerajaan agar mempertimbangan pemberian bonus tersebut selepas Cuepacs sendiri menerima banyak permintaan dari penjawat awam agar mereka mendapat bonus.

Beliau juga berkata pemberian bonus bukan setakat sehingga gred 54 sahaja tetapi kepada keseluruhan penjawat awam.

Bagaimanapun, ia terserah kepada kebijaksanaan dan kemampuan kerajaan untuk memutuskannya dan Cuepacs berharap agar ia dapat dipertimbangkan memandangkan keadaan ekonomi negara yang semakin menyakinkan.

Sementara itu, Cuepacs berhasrat untuk mengadakan perbincangan bersama kerajaan mengenai Skim Pencen Bercarum (SPB) yang dijangka akan dilaksanakan tahun depan.

Beliau berkata walaupun Cuepacs sebulat suara menolak pelaksanaan skim itu, mereka tetap bersedia untuk berbincang dengan harapan kerajaan dapat menawarkan penambahbaikan yang mampu memberi kebaikan kepada keseluruhan penjawat awam.

"Perbincangan ini untuk kerajaan mendengar apa sebenarnya pandangan Cuepacs, kenapa Cuepacs menolak SPB," katanya.

Cuepacs sebagai badan tertinggi yang mewakili sektor awam tetap dan berpencen mendakwa bahawa skim itu tidak menguntungkan terutamanya kepada generasi baru sektor awam.



-- BERNAMA

168 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

DIUMUMKAN... PA CUMA DAPAT IMBUHAN RM500 SEBELUM RAYA....HARAP MAKLUM!

*wakil PM sebab beliau tidak sihat.

najib, u better give us what we want! berkata...

bonus tada sebab kak mah tak cukup duit nak beli cincin lagi

Tanpa Nama berkata...

OOoooOOOooo... Sikit2 bonus. Apa keje ni kakitangan awam. Minta lee minyak naik ke, letrik, tol naik baru boleh pertimbang Bonus... Aaah sudah cincin kat singapore blm ambik.

Tanpa Nama berkata...

entahlerr...pasal bonus ni dah malas nak pikir..dah 2 tahun hampa..apa apa pun zaman Dato seri Mahadzir dengan Paklah juga best..setiap tahun PA dapat bonus.Zaman Pak lah PA dapat kenaikan Gaji..Zaman Najib sampai skrg tak tau lagi..Doa doa lah kut tahun ni ada..

Tanpa Nama berkata...

Aku dah boring dah nak pikiaq pasai bonus ni.Klau dok ingat pasai bonus ni buat sakit hati saja.

Tanpa Nama berkata...

bonus....jangan harapp....

Tukang Kebun Sekolah berkata...

Presiden CEUPACS nak tunjuk dia buat kije la konon nyeee.....hahahaha...
ramai yang sudah maklum tahun ini PA hanya akan diberi sebanyak RM 500.00 sebelum raya dan RM 500.00 selepas itu.Semua gred akan dapat wang yang akan dipanggil bonus itu....

Tanpa Nama berkata...

tq datuk presiden...
apa yang saya perhatikan ialah setiapa musim raya..setiap tahun..bonus..bonus..bonus...
selain itu banyak lagi penambahbaikan untuk PA ini, contoh (sekadar je)..peluang kenaikan pangkat untuk PA gred bawah 22 yang berijazah....bagaimana?tapi bila kita perhatian PA berjawatan guru..pantang lulus (ijazah) terus 41..hahaha...kakitangan jawatan lain?????mana peluang????perjuangkanlah sama perkara sebegini....depa pun belajar juga...habis duit juga (dibiayai oleh bank)...bayar pinjaman jer ler..pangkat/gaji tak naik...tamat bertahun-tahun namun dok takok lama...tolongler perbatkan sesuatu selain BONUS....?

senapi berkata...

tahniah BN, nyatalah pemimpinnya setaraf khulafa ar-rasyidin. adil, berwawasan, sederhana, tidak menunjuk2, berjimat cermat.. idola kita semua.

Penjawat Awam kecewa berkata...

Assalamualaikum.

Saya merupakan salah seorang penjawat awam yang baru sahaja ditamatkan kontrak dua bulan yang lalu.

Walau bagaimanapun, saya hanya menerima notis penamatan kontrak tersebut kurang dari 30 hari seperti yang terkandung di dalam Pekeliling Perkhidmatan. Ini berlaku kerana Bahagian PSM telah lambat menghantar notis tersebut kepada saya.

Sehingga pada hari ini, saya masih menuntut daripada Bahagian PSM mengenai bayaran sebulan gaji dan ganjaran faedah kontrak daripada Bahagian PSM.

Saya ada dengar desas-desus bahawa penamatan kontrak secara beramai-ramai ini adalah demi membayar bonus/menaikkan gaji penjawat-penjawat awam yang lain.

Saya berasa kecewa dengan Kerajaan kerana sekiranya khabar angin ini benar, Kerajaan tidak sepatutnya menjadikan penjawat-penjawat awam lantikan kontrak sebagai korban politik demi meraih sokongan rakyat terhadap mereka.

Tanpa Nama berkata...

sedih dan hambar je tahun ni...persiapan lgsg xde..riso kalau2 berbelanja lebih sikit nanti lepas raya anak2 nak sekolah lg...

Pembantu khas Najib berkata...

tahun lepas punye duit bonus PA
Kak Mah dah guna beli cincin... Duit bonus PA tahun ni pula Kak Mah nak beli rantai pulak...PA semua jangan nak harap sangatlah....

Tanpa Nama berkata...

Booooooooooooo.....tak akan dapat punya lah...jangan mimpi la korang...huhuhuhuuhu

Tanpa Nama berkata...

Assalamualikum..

Kemungkinan dapat..Tapi aku yakin lebih dari rm500..sebab apa??sebab feldapun dia boleh bagi lebih dari tahun lepas.Kalo sama atau kurang,ntahler..kot atas,bawah,kiri-kanan,depan-blkng dia dh pukul duet rakyat..Xkan Xmasyuk lg kott??

Jika Xde,itu maknanya duat bakal dibelanjakan utk PRU13 nanti.Diminta badan penyiasatan BEBAS SPRM bertindak!!jgn smpai rakyat yg diUtamakan/dahulukan ini mulai bljr bertindak SEMBRONO!!

Tanpa Nama berkata...

Saya cadangkan Cuepacs buat kenyataan "Cuepacs telah memutuskan tidak menuntut bonus tahun ini 2011 hingga 2013" kita tenok siapa yang mengelabah selepas statement itu keluar...banyak2 komen pin tak ade guna...

Tanpa Nama berkata...

wak rasa macam tahun lepas juga bonus 2 bulan tu tak merasa besar kemungkinan hanya RM500 atau RM600 aja dan dibayar 2 kali agaknya sebelum raya 300 dan akhir tahun 300 lagi.

Bila cuepacs desak juga isunya akan dijawab sama kerajaan sekarang tiada duit kerana lebih ditumpukan kpd pembangunan dan proses merancancakan ekonomi negara kalau diikut juga negra boleh bungkerap.....wa ka ka ka wak tunggu dan lihat....ka ka ka..

Tanpa Nama berkata...

mmg dia akan bg bonus 2 bulan, rm500 sebelum raya dan rm500 masa hujung thn..lps tu akan keluar statement "di hrp dgn pemberian ini kakitangan awam dpt berjimat-cermat di musim perayaan nanti. ini menunjukkan kerajaan mengambil berat kebajikan kakitangan awam"...tipikal punya alasan, kakitangan awam dan rakyat diminta berjimat cermat tetapi pak2 menteri bermewah2an, apa pun x blh hehehe

Tanpa Nama berkata...

entah la....mls nk mengharap apa2..cite pasal kenaikan gaji x setel lg dh nk bukak cite pasal bonus plak...

Tanpa Nama berkata...

janganlah minta bonus lagi....omar...nanti PM pula kata PA malaysia TIDAK BERMORAL

Tanpa Nama berkata...

tn omar sila jgn buat kenyataan yg boleh mencetuskan rasa berharap.

Tanpa Nama berkata...

kalo 500 nak belanja raya pon susah,,nk kena jimat2 la..pastu sekolah lagi

Tanpa Nama berkata...

zaman pak lah, omar cam harimau. zaman najib dan rosmah, omar pula cam tikus.
\kesian omar

Tanpa Nama berkata...

1juta ari belia, gov abis berbilion2... byr super junior jer dh rm3 juta.. membazir. Bonus 2 bulan gaji? NO BONUS, NO BN.....

Tanpa Nama berkata...

Bonus tak penting..yang penting pelarasan gaji..bila nak dilaksanakan..Jangan harap kerajaan bagi bonus 2 bulan gaji..hanya RM500 je..itu 2 x bayar..kerajaan dah tak boleh pakai dah..kita tunggu PRU 13..

Tanpa Nama berkata...

bonus hanya RM500..akan dibayar 2 x. diberikan sebelum raya dan selepas raya..duit minyak balik kg pun tak lepas ni..

Tanpa Nama berkata...

"Bagaimanapun, ia terserah kepada kebijaksanaan dan kemampuan kerajaan untuk memutuskannya dan Cuepacs berharap agar ia dapat dipertimbangkan memandangkan keadaan ekonomi negara yang semakin menyakinkan."....
Itulah ayat yang keluar daripada mulut Pak Omar...minta tapi dalam masa yang sama menyerah..tidak ada ketegasan..tidak ada ketetapan...tidak ada kata putus...aku dah agak dah...jawapan Pm nanti....PA tak bermoral...
Sakit hati dan dah malas nak kerje sepenuh hati....

Tanpa Nama berkata...

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzz..................................................................... Bonus 2 ape?

melayu rempit berkata...

bonus tadak kita tukar kjaan!!!
bullshit!!

Tanpa Nama berkata...

tahun depan genap 5 tahun patut ada utk tuntutan pelarasan gaji. Harap pembentangan budget nanti ada di sentuh. Rakyat semua dan sedia maklum tentang kisah-kisah pemimpin mahupun isteri pemimpin yang menggunakan wang rakyat utk tujuan peribadi yang tersebar luas di laman internet. Harap kerajaan mengambil iktibar, jika tidak kelak PRU jgn menyesal..

Tanpa Nama berkata...

takyah bising2 la pasal bonus ni. orang kampung aku noreh getah je (ambil upah). baju raya anak dah beli kat pasar malam. kita ni gaji bulan2 hutang keliling pinggang dok melalak melolong minta bonus. pak menteri nak belanja duit rakyatpun lantak depa. akhirat jawab.pru 13 bn tumbang maka menangis lah hang tuah kerana melayu hilang di dunia.hilang maruah,hilang harta pusaka dirampas oleh kafirun

Tanpa Nama berkata...

lu kencing omar osman...

Tanpa Nama berkata...

kak mah big mama,boleh beraya dengan cincin baru...kakitangan pakai baju raya tahun lepas....=P

Tanpa Nama berkata...

penjawat awm x dapat... najib bagi kat felda jer bonus...

Tanpa Nama berkata...

suh krajaan bg 3 bulan bonus dlu bagi kita ramai2 daftar ngundi n pi undi... klu x bg x yah pi smua... hahahah

Tanpa Nama berkata...

kalu dapat bonus nak beli cincin besar2..nak tunjuk kat suma orang.

Mustafa Kamal bin Rosli berkata...

jika tidak dapat bonus, dapat menatap wajah keramat PM dan TPM yang selalu berbuka bersama rakyat pun cukuplah. iitulah penawar hati kami. undi kami hanya untukmu, BN.

minta encik omar lupkan niat minta bonus, kadarr inflasi sudah menurun maka wajar kita berjimat cermat dan bersederhana. kajian dan nyatakan betapa PA sokongan boros, itu sebablah terasa seolah2 x cukup gaji. menurut kajian RTM, gaji sokongan lebih dari mencukupi jika berhemah dan berjimat cermat sebagaimana saranan para pemimpin BN kita yang amat dikasihi

Warisankota berkata...

ASALAMUAIKUM

DIBULAN YANG MULIA INI BERSAMA-SAMA KITA BERDOA KE PADA YANG MAHA ESA, MUDAH-MUDAHAN MEMBUKA HATI PEMIMPIN-PEMIMPIN NEGARA KITA MEMPERTIMBANGKAN PEMBERIAN BONUS KEPADA GOLONGAN PA.. INSYAALLAH

mizzhann berkata...

PR MENJANJIKAN SKIM GAJI YANG LEBIH BAIK UNTUK KAKITANGAN AWAM DALAM MASA 100 HARI MEMERINTAH TETAPI BN(NAJIB) TIDAK MENJANJIKAN APA-APA KEPADA KAKITANGAN AWAM SO KITA TUKAR KERAJAAN

Perdana Menteri Malaysia berkata...

dengan ini saya umumkan BONUS RM4000 kepada semua kakitangan kerajaan Malaysia. tidak kira gred dan pangkat. BONUS samarata pada semua..
Bonus dibayar 2 kali iaitu RM2000 sebelum raya dan RM2000 pada hujung tahun.. Bergembiralah Semua....



























(Hanya dalam mimpi i boleh umum macam tu...hahaha.. (gelak ego)

Tanpa Nama berkata...

BONUS FELDA ADALAH HASIL DARIPADA PENAT LELAH PENEROKA BUKAN DARI DUIT KERAJAAN.TIDAK BOLEH DI KATAKAN BONUS ITU MEMANG HAK PENEROKA.

Menteri Fasola berkata...

BONUS? APA TU BONUS? MOTORSIKAL JENAMA BONUS KE? ATAU SUSU SOYA BONUS? ISH...SEBAGAI PENJAWAT AWAM...RASA2NYA DAH HAMPIR 3 TAHUN AKU DAPAT DUIT IHSAN @ GULA2 DARI KERAJAAN...SAMPAI DAH LUPA APA ITU BONUS...KAWAN2 SEMUA ADA IDEA TAK? TOLONG CERITA APA ITU BONUS?

AKU RASAKAN, PENGERTIAN BONUS NI DAH TAK BERMAKNA LAGI UNTUK KITA SEBAGAI PENJAWAT AWAM. SEBENARNYA BONUS DAH TAK WUJUD DAH DALAM HIDUP PENJAWAT AWAM.

YANG PAK OMAR NI PULA, ASYIK2 MINTA BONUS...ASYIK2 MINTA BONUS...DAH KERAJAAN TAK MAU BAGI...NAK KATA APA LAGI...DOK DIAM DAH LAH...ASET CUEPACS BERJUTA2...KERAJAAN DAH TOPUP RM3 JUTA GERAN TAHUNAN AWAL TAHUN HARI TU...TU DAH KIRA BONUS UNTUK CUEPACS LA...

KALAU DAH MINTA 2 BULAN BONUS TAK DAPAT, SETAKAT DAPAT RM500 DUIT IHSAN TU, APA KATA AKU CADANGKAN CUEPACS TOPUP PULA DUIT BONUS DKT SEMUA PENJAWAT AWAM?? KERAJAAN BAGI RM500, SELEBIHNYA CUEPACS COVER BAGI CUKUP 2 BULAN. BARU DIKATAKAN PENGORBANAN NAMANYA...BUAT APA KITA BUAT MUKA TAK MALU DOK MEMINTA2 DEKAT PIHAK YANG TAK SUDI MELAYAN PERMINTAAN KITA...BUAT MALU DIRI SENDIRI JA

Tanpa Nama berkata...

bonus..!! RM500 apemacam 2 kali juga bayar..!! kenaikan pangkat dan gaji PA tarak nampak itu la.. itu naik pangkat dan gaji kena jadi itu jilat sikit ampu.. baru dpt.. kadar inflasi sudah turun..tapi itu brg dan minyak naik..ada turun kea..poorraahh..!! itu ape jimat cite la.. itu kasi keluarga makan bubur..lagi baik.. ciitt..!!

Tanpa Nama berkata...

AYAT YG DH MELUAT AKU DGR SETIAP TAHUN...sebelum ~ INchek Omar ckp...Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) sekali lagi meminta kerajaan mempertimbangkan pemberian dua bulan bonus kepada penjawat awam tahun ini....selepas ~ KITE SBGI PA PERLU BEKERJA DGN DIDIKASI..LASTLY KTE TERIMA JELA DGN REDHA PEMBERIAN DR KERAJAAN...PUWIIIIIII....

Botol Kicap, Senawang berkata...

Tun Pak Lah dan Tun Mahathir insyallah dapat. Semoha Tun Abdullah dan Tun Mahathir panjang umur, amin...Bakal Tun yang ada Sekarang...mati hidup balik tak akan dapat bonus!

Tanpa Nama berkata...

pak omar syg oit...aku harp ko bc la sume komen2 ni..buka mata 2 luas2 ckit..tgk apa keperluan sume PA2 kt cni..KUN BAI CHIN2

Tanpa Nama berkata...

Kalau nak dapat 2 bulan bonus, kena pakat mana-mana negeri pembakang istiharkan bonus 2 bulan gaji dulu, barulah PA satu malaysia dapat...

Tanpa Nama berkata...

Allahuakbar.....semoga Allah mengubati hati para pemimpin kita yang telah rosak akibat tamak haloba. Ini bukannya fitnah cuba cari mana-mana pemimpin politik kita sekarang yang sejiwa dengan Tuanku Abdul Rahman yang benar-benar berjiwa rakyat. Mempnyai semangat kepimpinan seperti Rasullullah dan para sahabat....Jawapannya semuianya ingin memimpin kerana kekayaan bumi Malaysia. Tidak kira BN atau pembangkang sama saja.

Tanpa Nama berkata...

Salam...ala...bonus 2 bulan ok la..Alhamdulillah..kasik dapat dulu...tapi kan lagik elok utamakan naik gaji...skrg tak mcm dulu..CUEPACS...pak omar..tolong la...kes judin sebok nak uruskan..kami camne...

Tanpa Nama berkata...

ZAMAN NAJIB TAKDE BONUS. ZAMAN TUN M PALING BEST. ZAMAN PAKLAH PUN SAMA ADA KENAIKAN GAJI.

Tanpa Nama berkata...

BONUS...BONUS..BONUS..AKU DAH NAIK BOSAN DENGAR PERKATAAN TU..JANGANLAH BUAT PA BERHARAP KALAU OMAR SENDIRI KATA TERSERAH KEPADA KEBIJAKSANAAN
DAN KEMAMPUAN KERAJAAN...ADUH,MENYAKIT HATI BETOL LA..TANPA PA,PINCANGLAH PENGURUSAN KERAJAAN..WALAUPUN KAMI TIDAK SEHEBAT PDRM DAN ATM MAMPU MEMEGANG SENJATA..HANYA SEKADAR SEBATANG PEN SAJA..

The Don berkata...

takde bonus pun kerja je...ada ke tak, aku tak heran yang penting aku dpt gaji bulan

Datin Wanabe berkata...

BOOOOOOOOOOOOOOOOOOSSSSSSSSSAAAAAAAANNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN................CUEPACS OOOOIII....TAK PAYAH LA NAK MERAYU APA2 LAGI PASAL BONUS DKT KERAJAAN.....TAK PAYAH LA BAGI HARAPAN KOSONG DEKAT SEMUA PA2 DI MALAYSIA NI.....TUNGGU AJALAH PILIHANRAYA NANTI....

kassim baharum berkata...

saya yakin pada pilihanraya nanti 90% PA akan tetaop menyokong BN dan UMNO kerana sebab berikut
1. pemimpin adil dan seksama
2. sentiasa membantu rakyat
3. rakyat bijak dan tidak termakan fitnah pembangkang kononnya barang mahal
4. BN sentiasa membayar gaji tepat pada masa
5. kemudahan disediakan oleh BN mmg amat byk seperti internet, higway, elektrik dan paip air

saya mewakili seluruh N22 mengucapkan selamat berpuasa kepada seluruh pimpinan BN dan UMNO agar kamu umurnya panjang diberkati selalu

Bakal PM 2020 berkata...

Pak omar oooii...letak ja jawatan hang tu...kami dah muak bila dengar pasal bonus...hang minta bonus sampai 20 bulan pun, kerajaan tetap akan bagi juga "gula2" sebanyak RM500 dekat PA. Kami dah muak & loya anak tekak ni rasa macam nak muntah ja...cerita pasal kenaikan gaji senyap macam tu ja...langsung tak dengar berita apa...ni kan nak minta bonus...hahahahahaha...kelako betoi la orang2 Cuepacs ni...

Tanpa Nama berkata...

tahun ni dpt bonus 6 bulan...

bukan anti bn tapi anti rosmah berkata...

Penjawat Awam kecewa berkata...
Assalamualaikum.

Saya merupakan salah seorang penjawat awam yang baru sahaja ditamatkan kontrak dua bulan yang lalu.

Walau bagaimanapun, saya hanya menerima notis penamatan kontrak tersebut kurang dari 30 hari seperti yang terkandung di dalam Pekeliling Perkhidmatan. Ini berlaku kerana Bahagian PSM telah lambat menghantar notis tersebut kepada saya.

Sehingga pada hari ini, saya masih menuntut daripada Bahagian PSM mengenai bayaran sebulan gaji dan ganjaran faedah kontrak daripada Bahagian PSM.

Saya ada dengar desas-desus bahawa penamatan kontrak secara beramai-ramai ini adalah demi membayar bonus/menaikkan gaji penjawat-penjawat awam yang lain.

Saya berasa kecewa dengan Kerajaan kerana sekiranya khabar angin ini benar, Kerajaan tidak sepatutnya menjadikan penjawat-penjawat awam lantikan kontrak sebagai korban politik demi meraih sokongan rakyat terhadap mereka.

Jumaat, Ogos 05, 2011 7:37:00 AM

salam. saya bersimpati dengan keluhan anda tetapi yang perlu di persalahkan bukannya kerajaan tetapi kak mah sebab dah habiskan duit kerajaan dengan nafsu membeli gila. sekiranay cincin rm73 juta dia dijual balik oleh pm mesti ekonomi boleh stabil kembali. sekian

Tanpa Nama berkata...

Jika Dato Omar dah minta bonus 2 bulan tu, sama-samalah kita berdoa agar permintaan kali ini diluluskan oleh Dato Najib. Dato Najib pun pemimpin kita semua. Kita beri sokongan yang padu pada beliau agar dapat memimpin negara lebih baik dari pemimpin terdahulu.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
zaman pak lah, omar cam harimau. zaman najib dan rosmah, omar pula cam tikus.
\kesian omar

zaman pak lah omar tak dapat rasuah sebab tu fight berabis

Tanpa Nama berkata...

kassim baharum berkata...
saya yakin pada pilihanraya nanti 90% PA akan tetaop menyokong BN dan UMNO kerana sebab berikut
1. pemimpin adil dan seksama
2. sentiasa membantu rakyat
3. rakyat bijak dan tidak termakan fitnah pembangkang kononnya barang mahal
4. BN sentiasa membayar gaji tepat pada masa
5. kemudahan disediakan oleh BN mmg amat byk seperti internet, higway, elektrik dan paip air

saya mewakili seluruh N22 mengucapkan selamat berpuasa kepada seluruh pimpinan BN dan UMNO agar kamu umurnya panjang diberkati selalu

Jumaat, Ogos 05, 2011 4:43:00 PM


bro, itu pandangan lu ja apa2 pun blum try blum tau

Tanpa Nama berkata...

'zaman pak lah omar tak dapat rasuah sebab tu fight berabis'.

Jangan cakap cam tu,kita sepatutnya doakan yang baik-baik utk Pak Omar. Kalau duk mengata jer, sapa yang nak fight untuk PA semua. Beliau kan dah cuba minta bonus 2 bulan. Kita sama-samalah berdoa.

Tanpa Nama berkata...

oit kasim baharom....posa2 pun mabuk ka??

Tanpa Nama berkata...

DAH BOSAN LA DGN PMINTAAN BONUS STIAP THN...BONUS BONUS BONUS TP HAMPEH..BETTER MINTAK NAIK ELAUN UMAH JER LA..BONUS TU RM500 JER..DH BBRP THN MCM TU...X YAH NAK HRP SGTLA..

Tanpa Nama berkata...

terdengar pa dapat 2 hari bonus jee..

Tanpa Nama berkata...

boleh tak saya katakan zaman pemerintah najib ni zaman pemerintahan mat jenin..

Tanpa Nama berkata...

if the gomen kasih rm500(no bonus because they claim bo lui),we still have to take it becos we need every ringgit.they know we PA are at their mercy. how can we just quit our jobs becos of repeatly asking for a "dream-bonus" to no avails ?. this so-unpopular-2-month-bonus is just a dream(mimpi kosong ) - wasted dream in fact. the sky will fall if one day Malaysia PA gets 2 months bonus. so...? younno what to do then

jazz2011 berkata...

APA SUSAH TAK DAPAT BONUS?
PRU 13 DEKAT.....AJE!
JOM KITA RAMAI-RAMAI TUKAR KERAJAAN.........! BIAR DIA TAHU LANGIT TINGGI ATAU RENDAH.

Tanpa Nama berkata...

Nak bagi bonus pun tak mampu...ini kan pulak nak jadikan Malaysia negara berpendapatan tinggi...gomen kate pmbangkang hanya selalu berRetorik bila berjanji tapi masa era Najib ni mula2 nampak 'populis' tapi lama2 hampeh betoi...'retorik berhemah' rupanya

Tanpa Nama berkata...

PA indo pun dapat sebulan bonus daa...... PA kita habuk magie pun tarak..... Pemimpin kita tak cekap....pooooraaahhhhhhh !!!!

Tanpa Nama berkata...

bo..nus x....penyelarasan gaji ...yes..yes..janji mesti di kota

Tanpa Nama berkata...

bo..nus x....penyelarasan gaji ...yes..yes..janji mesti di kota

Tanpa Nama berkata...

tima kasih pak omar minta bonus,kenapa PA minta bonus.........
kenaikan tahunan ciput RM 40 hingga RM 100 gred 41 ke bawah...tapi kenaikan barangan melebihi kenaikan tersebut..pak omar teliti dan baca lah keluhan PA kat sini dan suruh tok Jib baca sama...baru meka tau keadaan PA macam mana..Pendapat saya hampir 90% PA memang berharap ada isentif bonus atau gaji untuk meringankan beban PA terutamanya Gred 41 ke bawah....PERTIMBANGAN BE END ATAU BE END AKAN HILANG DARI TANAH MELAYU INI...PR 13 SAMA SAMA TURUN PILIH UNDILAH UNTUK TENTUKAN KERAJAAN....HANYA DENGAN JARI JE...

Puan Bedah Pensyarah berkata...

Desas-desus dpd sumber yang boleh dipercayai...PA akan dapat wang ihsan 15hb ni...(kalau tak diubah lah oleh Dato PM) Kumpulan sokongan rm2000 dan kumpulan P&P dapat rm 1500....

Aku nak bonus wie.. berkata...

Cuba korang fikir kenapa agaknya kasim baharum tak mau bonus..pelik kan..agaknya kasim baharum ni bukan PA..dia kerja swasta Tu yang dengki bila ada ura ura PA dapat bonus

Puan Bedah Pensyarah berkata...

kalau dapat bonus/wang ihsan...alhamdulillah kepada Illahi, tp kalau tak dpt....cubalah bersyukur dgn apa yg kita ada...Tak boleh nak berharap sgt kalau tgk situasi mcm thn2 lps...Dato PM tak anggap pun 'menjaga kebajikan PA' sebagai agenda yg ptg...Kumpul lah duit mcm Datin rosmah....kumpul dr umur sehari sampai umur sekrg dpt beli cincin 73juta(hehehe...siapalah yg digula2kannya)

Tanpa Nama berkata...

Kita PA ni haruslah berkorban sikit..Kak Mah kita nak beli cincin ke rantai ke ..kita mesti sokong sebab dia boleh tunjuk kat negara luar mewahnya org Malaysia. Tahun ni jangan minta bonus dan pelarasan gaji..kita bersatu hatilah merelakan duit tu utk beli apa sahaja yang kakak dan abg kita nak beli serta sahabat2nya. Kita patut marah kpd Pak Omar yang tak berhati perut nak mintak bonus..fikir sikit Pak Omar kita kena tolong Kak Mah..untuk kita beli jer mee segera tanda pengorbanan kita.

Tanpa Nama berkata...

sedar lah... da bape lame da PA xpat sume tu.... n baca la komen2 kami ni.. bkn ape... cikit2 gomen duk canang golongn pendidik tu bagi kemajuan pada negara... bkn nk salahkn pendidik..dak.... tapi kami ni apa ek?? kalu xdak surat penting kene taip.. bos2 nak taip ke? "pasti taip punye"..? kejelebih masa? ada setengah leh claim duit.. setengh badan bekanun leh claim cuti ganti je.. pe cer??? aku x phm la!! juang kan la ape yg penting pun dari bonus ni!!!! pasai nak sambung study ka....

aku izzat..pembancuh kopi je dlm goment malaysia berkata...

ha psai nk sambung study... nape yg nk ke diploma x diberi penuh gaji.. separuh gaji ape ah lagi... tapi bagi semua yg nk ke degree... pe cer weh!! x p.k ke.. loan da buat kena byr gak. at least kalu ada gaji separuh pn leh dah nk cover byr loan bln2.... cane la PA nak maju??? lantak la kalu out of topic pun.. aku just nk bgau ja apa yg terbuku di hati ni... nk bg surat x dilayan... baik komen2 camni.. nak post kat FB takut ISA band lak!juangkan ape yg patut.... lagi 1 ada 1 komen kata ats ni kata PA sokongn ni boros... boros wak lu..!! da sumenye kene wt loan skrg der!! bkn boros.. kalu xwat loan.. leh bli umah?? bli keta? bli moto? loan nak kawin lagi... haha... bayak aku nk tulis ni.. tapi biaq la.. maybe ada yg nk sambungkn ayat2 chinta aku pas ni.. silakan... ahlan wasahlan...

Tanpa Nama berkata...

tahun ni presiden cuepac dapat apa pulak???

sebab sebelum ni dpt title datuk, terus angguk2 kata setuju ngan pemberian kerajaan, siap bagi ucapan terima kasih lagi..

cian Omar gagap..

Tanpa Nama berkata...

SEKADAR BERINGAT, EKONOMI DAH OK..TIADA ALASAN KATA TAK BOLEH...JANJI KENA TUNAI...TAK DAPAT BAGI BONUS KENA DAPAT BUAT GAJI MINIMUM TAHUN NI GAK..KALAU TAK BAGI SALAH SATU DARI 2NYA MAKA PRU AKAN DATANG SAYA NEKAD BUKAN BN YANG SAYA PANGKAH. JANJI SAYA TETAP JANJI. DULU 5 NEGERI PEMBANGKANG AMBIK LEPAS NI NAK TAMBAH LAGI KALAU KERAJAAN TAK BAGI BONUS ATAU GAJI MIN

Tanpa Nama berkata...

kalau nak bagi bonus biar sama banyak tak kira pangkat atau darjat keturunan...kalau nak naik gaji kena keji betul2 jangan jadi macam dulu gred 32 vs 41 akhirnya gred 32 lebih tinggi dari 41 apa la...jangan ulang kesilapan bodoh sebab ramai yang sengaja belajar nak naik 41 akhirnya terlepas 32..baik tunggu 32 lepas tu baru sambung belajar dapat 41..

Tanpa Nama berkata...

Kalau kita tengok komen komen di sini ade yg pro dan ade yg kontra..Yg kontra tu boleh la anggap pembangkang lah.. yg pro(terutama senapi n the gang) pula boleh di justifikasikan sebagai penyokong kerajaan..yg atas pagar pon ade..yg atas pagar ni dia x kutuk cuma berharap kerajaan bg bonus jew..aku kira dah secara rambang....dan keputusan PRU13 ade lah...************............hehehe

Tanpa Nama berkata...

harap2 dpt la bonus 2 bln...yg xmengharap bonus 2, gaji besar bolehla pertikai...tq presiden krana cuba mndapatkn bonus thun ni..harap2 PM kita dapat tunaikan...barula 1 Malaysia...

Tanpa Nama berkata...

kassim baharum berkata...
saya yakin pada pilihanraya nanti 90% PA akan tetaop menyokong BN dan UMNO kerana sebab berikut
1. pemimpin adil dan seksama
2. sentiasa membantu rakyat
3. rakyat bijak dan tidak termakan fitnah pembangkang kononnya barang mahal
4. BN sentiasa membayar gaji tepat pada masa
5. kemudahan disediakan oleh BN mmg amat byk seperti internet, higway, elektrik dan paip air

saya mewakili seluruh N22 mengucapkan selamat berpuasa kepada seluruh pimpinan BN dan UMNO agar kamu umurnya panjang diberkati selalu

ni kaedah serangan psikology....jarum halus....salah tafsir maksud 'kerajaan'

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
'zaman pak lah omar tak dapat rasuah sebab tu fight berabis'.

Jangan cakap cam tu,kita sepatutnya doakan yang baik-baik utk Pak Omar. Kalau duk mengata jer, sapa yang nak fight untuk PA semua. Beliau kan dah cuba minta bonus 2 bulan. Kita sama-samalah berdoa.

Jumaat, Ogos 05, 2011 6:58:00 PM

emmm yele tu betul sgt la tu

Tanpa Nama berkata...

all square but not so sound rm500 duit raya. i think it’s a bad move because all gov ppl will be getting it even high paid ones. D 5ks n above wont care a damn for rm500.why cant the gov just give the money to d too low income gov servants of tat category…with d higher margins, d rest dun need it. what about those getting 500-1000 a month. help them d most la.

Che Gayah binti Senapi berkata...

kepada para pemimpin UMNO, usahlah percaya tulisan diatas ni, mereka tu cuma 1% dari seluruh PA. saya amat yakin kebanyakan PA sangat berpuas hati dan berbangga dengan transformasi ekonomi yg membabitkan projek2 di seluruh negara, yg memfaatkan para kontraktor. secara tidak langsung, PA juga mungkin beroleh rezeki jika ada sanak saudara mereka kontraktor.

mengenai harga barang, setakat naik 10sen sebenarnya tiada apa pun, cuma pembangkang shaja yang membuat kecoh dengan dakyah2 palsu mereka kononnya rakyat menderita. kita jangan terpedaya.

saya yakin BN dan buat yang terbaik untuk PA, umum mengetahui para pemimpin BN sangat komited perjuangkan rakyat. jadi, kita wajib bersyukur dan terus menyokong BN selama2nya.

Tanpa Nama berkata...

kita wajib berkata benar walaupun pahit. Pala hotak hang 10 sen

Tanpa Nama berkata...

untuk pengetahuan PA semua.tahun ni kita semua confirm dapat bonus 2 bulan gaji..kalau hangpa semua nak tau lebih lanjut..sila layari laman web http;www.banyakcantikmukako.com

Tanpa Nama berkata...

tak der cuepacs ni organisasi yg hopeless..stupid..dah la kerja kerjaan gaji mcm sial..pundek..i hate this XXXX gov

Tanpa Nama berkata...

najib bagi kat org felda gak..bodoh tul..kita kerja kerjaan mkn sampah

Tanpa Nama berkata...

cuepacs tak payah mintak laa bonus2! kita bukan peminta sedekah! kita mintak hak kita! nie tiap2 tahun dilayan mcm peminta sedekah! malu laa woi..aku benci pemimpin yg zalim! ko baris laa dgn firaun!

Tanpa Nama berkata...

*Wakil budak PKA SKS-
Camne pula nasib pegawai skim khidmat singkat?? kontrak dah nak tamat...xde brita tentang penyambungan or penyerapan...harap2 lah kami akan dapat bonos tu gak...saya selaku wakil pgawai SKS...berharap,mendapat jawapan yg pasti dengan kadar segera..

Tanpa Nama berkata...

wakil budak2 PKA SKS-
DI HARAP PIHAK CUEPACS DAPAT MEMBANTU KAMI PEKERJA SKIM KHIDMAT SINGKAT PKA AGAR KAMI DAPAT TERUS BERKHIDMAT,KAMI MASIH TERTANYA2 BAGAIMANA STATUS KAMI..ADAKAH DI TAMATKAN BEGITU SAHAJA SETELAH HAMPIR 3 TAHUN BERKERJA,ATAU DI SAMBUNG SECARA TETAP..DI HARAP PIHAK CUEPACS MENGETENGAHKAN MASALAH INI...TQ

Tanpa Nama berkata...

hoi anak senapi....10 sen pala hotak hang..cuba ko tengok dulu gula 1.20 sen la ni berapa..berapa percent naik tu dekat 100%..

PejuangUmno70's berkata...

pra SKS sila jangan campuri urusan BN, kami berhak tentukan apa yang terbaik. jika tak ada bonus pun belajar la berjimat. penat TPM kita beri nasihat. ikutilah. selamat dunia akhirat

Tanpa Nama berkata...

x nak berharap apa2 lg.......kecewa gila

Tanpa Nama berkata...

Bonus Hari Raya Tahun 2011 akan di bayar http://ik.my/bonusraya2011

Tanpa Nama berkata...

Kita dah serik asyik dipermainkan oleh kerajaan...dah tiba masanya kita buat pilihan yang terbaik semasa pilihanraya nanti...kami bukan kecewa dgn kes bonus shj dan bayak yg lain lagi kerajaan telah mempermainkan hati rakyat.....Kami dah bosan dgn kepimpinan DS Najib

Tanpa Nama berkata...

Yo,yo,yo,waaw,au,,,,kalau pa ada anak jangan kasi taruk nama Kassim Baharum atau kassim bahalol dan nama Che gayah Senapi atau senadot...ini nama ketinggalan zaman....tak maju langsung.....ini nama zaman saya ,tukang pencacai ankut najis...dan rumah urut ,jln yANG kALSUM iPOH....INI NAMA SUI SIAU....SAMA MACAM ORANGNYA JUGA....ADA OTAK TAPI KASI KERBAU PINJAM....ADA KAKI KASI LEMBU PAKAI...ADA BINI KASI BN PINJAM,ADA LAKI KASI TUNGGANG...INI NAMA U ORANG TENGOK...SERUPA,,,NAJIS ITIK DIBELAH 2,iNI PASANGAN SECOCOK DAN SELUBANG.....HEEEI,BUSUK PUNYA NAMA DAN BARANG...BODO 14X3 KETURUNAN....JANGAN CARIKAN JODOH DENGAN ANAK MENANTU KITA PARISHAD YANG INI..

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum.

Saya merupakan salah seorang penjawat awam yang baru sahaja ditamatkan kontrak dua bulan yang lalu.

Walau bagaimanapun, saya hanya menerima notis penamatan kontrak tersebut kurang dari 30 hari seperti yang terkandung di dalam Pekeliling Perkhidmatan. Ini berlaku kerana Bahagian PSM telah lambat menghantar notis tersebut kepada saya.

Sehingga pada hari ini, saya masih menuntut daripada Bahagian PSM mengenai bayaran sebulan gaji dan ganjaran faedah kontrak daripada Bahagian PSM.

Saya ada dengar desas-desus bahawa penamatan kontrak secara beramai-ramai ini adalah demi membayar bonus/menaikkan gaji penjawat-penjawat awam yang lain.

Saya berasa kecewa dengan Kerajaan kerana sekiranya khabar angin ini benar, Kerajaan tidak sepatutnya menjadikan penjawat-penjawat awam lantikan kontrak sebagai korban politik demi meraih sokongan rakyat terhadap mereka.

Saya cuma boleh bersimpati...

Itulah nasib pekerja KONTRAK, tidak kita di mana anda bekerja, jurulatih, pemain, pengurus, apa saja sekali pun.

Tanpa Nama berkata...

Bonus............xpayah mharap la.da semua harga barang naik.xlama ramai jua la PA pinjam wang kat ALONG...ramai jua PA masuk wad mental...pa paun hidup TUN MAHATHIR N PAK LAH....NAJIB????asyik2 p peneroka aje....mcm la peneroka tu menyumbang utama negara???LU FIKIR LA SENDIRI

Tanpa Nama berkata...

penyelarasan gred gaji, cola oktober nanti,,,

Tanpa Nama berkata...

penyelarasan gred gaji, cola oktober nanti..

Tanpa Nama berkata...

penyelarasan gred gaji, cola oktober nanti..

Tanpa Nama berkata...

Omar .. boleh ngko senaraikan :
1. Tuntutan Cupec yang berjaya pada tahun 2011?
2. Tuntutan yang tidak selesai lagi?

aku posa nii.. malas nak mencarutttt.

Tanpa Nama berkata...

MALAS NAK MENGHARAP...
BUAT SAKIT HATI JERRR...

Tanpa Nama berkata...

JANGAN MIMPI NK DAPAT

Tanpa Nama berkata...

minta bonus..minta gaji naik sama. minta elaun naik juga.

penjawat awam gred 17 pun ada kelayakan juga. ada yg ada diploma, ijazah, master dan sebagainya tapi gaji tak naik, elaun tak naik..tapi kalau cikgu naik semua...apa cerita ni najib?

Tanpa Nama berkata...

tolong la selaraskan cola.. hARGA KG GAN LUAR BANDAR SAMA JEEE

Tanpa Nama berkata...

harga minyak semua sama, minyak di kg adakah lebih murah dari di bandar??? kami yang kerja di luar bandar dan tinggal di bandar lagi makan roti loooo

Tanpa Nama berkata...

koommpomm...bonus 2 bulan dapat..tp taun depan bulan 1 ngan bulan 2 xda gaji hehehehe

Tanpa Nama berkata...

ASSALAM....bila la elaun rumah dpt dinaikkan...rm180 mana la cukup skrg sewa bilik pun dah rm250.. PA yg di transfer jauh dari rumah dan berada di negeri sendiri pastinya elaun rumah kekal RM 180... merugikan tul...kalau la duk rumah sendri pastinya dpt guna duit tu tuk bayar loan pendidikan xde la kes black list... renung2kan la..

Tanpa Nama berkata...

kepada che gayah hang sokonglah BN selamanya dan bawalah sampai ke kubur.. ok..he..he

Tanpa Nama berkata...

simbol pun simbol dacing...dh surenya jgn harap nk dpt bonus ke atau kenaikan gaji ke atau kenaikan cola.Yg pasti u all semua dpt naik marah sbb xdpt apa yg diharapkan.
Tiap2 tahun mintak...apa yg dpt...bantuan kewangan 500 jg.kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

kepada anak senapi..hang buta perak naik 1.20 sen kata naik 10sen. buta hati...
kepada penyokong umno 70an..buta hati juga..
najib bagi kat felda kerana faeldalah dok bantu dia disinggah sana kalau tak alamat bungkuslaa.. hu..hu..hu

Tanpa Nama berkata...

Apa pun terima kaseh pak Omar...terus maminta walaupun dianggap peminta sedekah...syabas perjuangkan untuk PA..Kesian Pa harapkan durian runtuh. pokok yang tumbang durian tak ada..hu..hu..hu.. sokongla kerajaan BEE END. pasti anda beruntung bangunan tinggi dibina, pembangunan diutamakan, janji duit ada masukkk akhir sekali gajah putih aje..poket sudah penuh buat projek lain he..he. projek diutamakan banding minyak dengan singapore pasal tak banding gaji dengan singapore. mengapa tak banding minyak dengan negara pengeluar minyak macam kita....kita rakyat ditipu hidup2 itupun masih percaya lagi hu..hu..hu.. fikir-fikirkanlah rakan-rakan..

Tanpa Nama berkata...

cgayah said;
kepada para pemimpin UMNO, usahlah percaya tulisan diatas ni, mereka tu cuma 1% dari seluruh PA. saya amat yakin kebanyakan PA sangat berpuas hati dan berbangga dengan transformasi ekonomi ......

tat is the problem with the blind mind . while CSs write this for the love of the cause, thou with less intelligent, not well articulate, and so on….but this female is blatantly asking d present gov to dig its own grave. takes what she said n see what i mean. d gov must listen to howl n whine of d rakyat. it doesnt like taking toy from a baby…. so easy that d baby only cries in disgust but, people with brains will fight back. if they cant fight against brains they do it by mere spitting and cursing like what is done here.
lets face it, d gov must not mistake information…in fact thoroughly identify the nature of the message given and, if possible, verify it. or if u cant make it happening give us a good reason for it. dun just keep quite hence givin tat cgayah her low degree of informing to prevail. It hurt d insanity of our minds.

Tanpa Nama berkata...

Tahun ni bonus akan di beri sebulan gaji dan minimum RM2000.00 sahaja dibayar pendahuluan RM 500.00 bakinya sebelum pilihan raya.. harap bersabar ye... rakyat didahulukan dengan bebanan kos sara hidup.. subsidi sedikit demi sedikit ditarik tidak macam zaman sebelum..subsidi diberi...macam mana kata rakyat didahulukan ..pelik bin ajaib...huuu

Bonus o bonus berkata...

BONUs RAYA RM2000

Tanpa Nama berkata...

sapa kata 32 lagi banyak gaji dari 41 mana ko blajar..skolah tak lulus matematik ke..gred 41 gaji leh cecah 4 ribu lebih hampir lima ribu.32 rm4 ribu pun tak sampai..belum masuk elaun eka dah berganda lebih 41.Elaun rumah lagi.kalau kata org 32 gaji lebih tinggi sebenarnya ko ni sifat dengki lebih banyak dari bersyukur...kami bersyukur walaupun 32,tak kisahla gaji rendah kerja lebih...time korang tak datang sek sebab belajar sapa ganti kelas ko ingat sikit.dah lah hari sabtu selalu tak datang kerja alasan belajar..sape yang ganti kerja korang.. orang yg tak sambung belajar la ganti.Dah dapat 41 berlagak.. lupa diri..kacang lupakan kulit..

kuli tersiksa berkata...

aku nak kerajaan bukak mata ckit kat PA ni..dah la skim gaji tak adil..elaun pulak susah benor nak bagi..sial punyer kerajaan..aku nak citer sikit pasal skim gaji yg memang tak adil..nak tahu aku ni penolong pegawai akaun W29..ader diploma dan degree perakaunan siap berdaftar dgn ACCA dan CIMA lg tp so panthetic gaji aku beraper sgt la dgn gaji penlong akaun W29 ni..lg ckit dr gaji Jururawat U29 dan Pembantu Perubatan U29 taw yg ader gak elaun kritikal tu..padahal masa belajar jadi nurse dan ma tu tak der susah mana..aku pun dpt tawaran jadi ma dulu kat kolej pembantu perubatan perak tp aku tak pergi jer sebab nak masuk buat diploma akaun itm siap aku sambung lg wat degree tp hasil mcm pukimak tol sbb aku skrg idup maw mati segan..gaji camni mmg nak idup kat kl mmg gler anjing la..dah la nak raya nanti bonus mcm haram..hee..nyesal aku kerja kerajaaan ni.aku ckp bukan aku jer tp nasib kuli mcm aku ni..bgla elaun khas mcm kritikal ka aper.ni tak adik la setengah jawatan dapat setengah tak..kerja mcm sama jer..stupid tol..mmg aku tak puas ati..fucking hell

Tanpa Nama berkata...

macam besa la bln ni rm500. tu pun kalo bini dia suh bagi.

Pembantu Makmal Jawa Tersepit berkata...

W29 yanbg bebal dan tak bersyukur kepada BN, sila letak jawatan dan apply kerja di mana2 kedai judi, mesti gaji lagi tinggi. macam la akaun tu bagus sangat. patut dah bersyukur kerana lebih tinggi dari gaji jurusan sains. di sekolah, org sains top student. bila masuk kerja, dok belakang sekali tangga gaji. yang bengap mcm sastera dan akaun plak jauh lg tinggi. adil kah?

aku yakin ada PTD yang buat skim ni mesti org pembangkang.

Tanpa Nama berkata...

wahai PA semua...tak guna dah kaorg duk mengata kat sini..d bulan yang mulia ini,lebih baik baca Quran,besar juga pahala kaorg..

Tanpa Nama berkata...

kesian dia.dia dah usahakn macam2 untuk PA ni..lagipun tu syarat dia buat kerja pas dia dapat pangkat Dato' ni...so paham2 je lah jangan berharap ye

2bz4money berkata...

Harap juga gomen luluskan dalam bentuk bantuan sara hidup menjelang raya memandangkan kadar inflasi yg meningkat terutamanya barang makanan. Bonus kalu dpt tu kira xtralah,sbb bajet defisit & prestasi ikut Laporan Audit Negara masih di tahap lama..

Tanpa Nama berkata...

burit panas lah

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan nak bayar bonus pun secara ansuran bayar dua kali RM500, camana la rakyat tak berhutang kalau kerajaan pun berhutang dengan rakyat. Terus terang aku cakap, menyampah sangat dah dengan isu bonus2 ni, tgu PRU nanti la aku lakukan tangungjawab aku.

Tanpa Nama berkata...

aku ni rilex jer...tunggu PRU akan datang ni xsabar nak balas dendam kat najib.kau buat aku,aku buat kau..

Tanpa Nama berkata...

Aku yang berharap...

kalau masih ade belah kasihan dengan rakyat beliau mesti bagi punya....tu kalau dia ade perasaan kasihanlah....

aku hanya pembantu am pejabat berkata...

EN NAJIB DAN PEMIMPIN NEGARA KITA NI TOLONG JANGAN HAMPAKAN SETINGGI-TINGGI HARAPAN MAJORITI PENJAWAT AWAM DI MALAYSIA YG MENGHARAPKAN BONUS UNTUK PERSIAPAN RAYA DAN SEKOLAH.X SEMUA KAMI PENJAWAT AWAM INI MEWAH.JIKA ANDA HARGAI PENJAWAT AWAM TUNJUKKAN LAH SIFAT MENGHARGAI PENJAWAT AWAM.JANGAN LAH JADIKAN KAMI SELOLAH-OLAH PENGEMIS KEPADA PIMPINAN ANDA.LUAHAN HATI KAMI DI SURAT KHBAR,BLOG2 SEMUA KEDENGARAN ANDA MESTI TAHU DAN ANDA LAH YANG MEMBUAT KEPUTUSAN..TERIMA KASIH..

PA yang kaya tanpa bonus berkata...

Ade aku kesah ade bonus ke tadak bonus!! pakcik Omar teruskan usaha anda nati org kata hang tak buat kerja plk kan! hehehe

Tanpa Nama berkata...

Kalau PRU13 nanti kita tukar kerajaan,agak2nya SKIM JRUTEKNIK yg dh lama disisihkan oleh kerajaan skrg dapat dinaiktarafkan...hmmmmm

Senapi bapak gayah berkata...

tahun ni takde bonus dan takde duit raya! ada faham semua PA?
Ekonomi tengah meleset nih, dapat bayar gaji korang pun kira sudah bagus!

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS mohon 2 bulan bonus untuk kakitangan awam

SEREMBAN 22 Sept 2010 - Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) memohon kerajaan mempertimbangkan pemberian bonus dua bulan gaji kepada kakitangan awam tahun ini.(tahun lepas punya)

Presidennya, Omar Osman berkata, pihaknya berharap peruntukan itu akan diumumkan pada pembentangan Bajet 2011 pada Oktober ini.

Beliau memberitahu, pihaknya sudah membuat permohonan rasmi kepada kerajaan dengan menghantar surat pertimbangan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak beberapa bulan lalu.

Tambahnya, dengan keadaan ekonomi yang lebih baik sekarang, jika tidak boleh diberikan bonus dua bulan gaji, CUEPACS berharap kerajaan mempertimbangkan pemberian sekurang-kurangnya sebulan gaji.

"Penjawat awam tulang belakang kerajaan. Saya harap tiada pihak yang mempertikaikan tuntutan pemberian bonus kepada penjawat awam. Jika tidak CUEPACS memperjuangkannya, siapa lagi?

"Jadi kita berharap kerajaan sedia mempertimbangkan permohonan ini," katanya kepada pemberita selepas mengadakan kunjungan hari raya anjuran Persatuan Keluarga Jabatan Kemajuan Masyarakat (Kemas) Malaysia di sini hari ini.

Kata Omar, pemberian bonus itu mampu menyuntik semangat selain meringankan beban tanggungan 1.2 juta kakitangan awam di seluruh negara.

"Apatah lagi sehingga kini sudah dua tahun kakitangan awam tidak menerima bonus.

"Pemberian saguhati hari raya baru-baru ini pula bukan diterima semua penjawat awam seperti pegawai-pegawai atasan," katanya.

Dalam perkembangan lain, kata Omar, pihaknya turut berharap kerajaan menyegerakan tuntutan Kemas agar semua 14,500 kakitangan kontraknya diserapkan ke jawatan tetap selewat-lewatnya tahun depan.

"Kalau diikutkan, berbanding kakitangan awam dari segi kemudahan, kakitangan Kemas sudah jauh ketinggalan dari segi jaminan masa depan termasuk pencen, jaminan perubatan dan sebagainya.

"Jadi kita berharap dalam pembentangan bajet Oktober ini, perkara ini juga dapat dimasukkan agar semua kakitangan Kemas ini diserapkan kepada jawatan tetap," katanya.

Tambah Omar, tuntutan tersebut sudah lama berlarutan namun sehingga kini status kakitangan Kemas ini belum diputuskan.

"CUEPACS juga sudah menyerahkan satu memorandum khas kepada Perdana Menteri beberapa bulan lepas berhubung perkara ini.

"Kita bukan mendesak tetapi berharap kerajaan menyegerakan sebab hari ini kakitangan Kemas berasa gusar dan tidak tenang kerana kebajikan mereka masih terabai," katanya.( ni tahun lepas punya laporan..kita tengok bajet tahun ni..entahlerr makan jelah apa yang ada,kena berjimat jgn boros..makan nasi lauk ikan yang dah nak busuk pun boleh yang penting kena jimat)

Tanpa Nama berkata...

N.A.J.I.B = NANTI........., AKU, JANJI, INSENTIF & BONUS.....
Dengan syarat la......

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya tuntutan bonus itu sebenarnya hanya menampung kekurangan pendapatan PA yg kini dah pun jauh merosot disebabkannkenaikan harga barangan

Tanpa Nama berkata...

kita tunggu je pru13 ni macam haram jadah jer puak2 bn nie

Tanpa Nama berkata...

Berita semasa. Kerajaan selangor telah meluluskan bantuan Raya sebanyak RM500.00 kepada PA selagor. Manakala Kerajaan PP dijangka memberi RM 600.00. Kita lihat berapa kerajaan BN bagi untuk PA. hhahahahahaha...

NajibPaleToya berkata...

bengong najib bagi felda tiap2 tahun kalo PA tak dapat mmg neraka la ko duduk wei

Tanpa Nama berkata...

kerajaan bg kurma yusuf taayub seorg sekotk utk buka pose nnt...

Tanpa Nama berkata...

BOLEH BELAH LA DATUK OMAR. MANA ADA BONUS.. JANGAN NAK BERLAKONLA.. MINTAPUN SURE TAK DAPAT.. KLENTONG LEBIH

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

kerajaan bg kurma yusuf taayub seorg sekotk utk buka pose nnt...


(kahkahkah..!!!opis aku dapat gak la kurma ngan sampel kuih raye (CC punye)..)bonus..??suh bapak si omar ni je la bagi..

Tanpa Nama berkata...

berita terkini dari perbendaharaan..kerajaan akan bayar duit raya seminggu sebelum hari raya RM1000.00 dan RM1000.00 lagi pada disember nanti..kawan saya kerja kat perbendaharaan bagitahu ini adalah duit pancing undi PRU 13 nanti..jadi syukur lah PA semua...TQ najib..moga kau akan jd PM 5 tahun lg..lepas jer PRU..minyak naik lg..so kita sediakan tong besar untuk beli minyak banyak2 mulai sekarang..

Tanpa Nama berkata...

kenapa nk mintak 2bulan bonus? kenapa xselaraskan?? semua PA dapat angka yg sama.. kan ke lg adil..

Tanpa Nama berkata...

bonus 2000 sekali bayar

Tanpa Nama berkata...

banyak sgt rumours, ada blog kata RM1200, ada yg RM2000 suma dibayar dua kali.

out of topic skit, saya berpendapat kerajaan buat la pemantauan di semua pasar2 ramadhan, harga makanan naik melambung2, kami PA dah ambik langkah berjimat, tapi klu harga brg terus naik takkan la nanti kami nak mkn maggie hari2 pulak nanti, huhu... pening dibuatnya kalau keadaan terus macam ni, takkan golongan peniaga je untung, kami yg makan gaji jd mangsa

magon berkata...

Korang ni pun kalau nak duit bonus raya ke, pelarasan gaji ke..puji2 la sikit PM kita. Kalau asyik kutuk jer mana nak dapat. Ikut logik la.

Nak dapat markah penilaian tinggi pun bodek2 bos betul tak??

Nak suruh kawan belanja makan pun korang puji member ko tu dulu kan??

Kalau nak doa pada Allah pun korang mulakan dengan pujian pada Allah dan selawat pada Rasulullah.

Itu analoginya la..jangan salah faham pulak perbandingan aku tu.

Capisce!

Kamariah Youb berkata...

kemuliaan para pemimpin BN tiada bandingannya. lehidupan zuhud bagaikan para ulama silam membuktikan betapa pemimpin BN mempunyai misi jelas untuk akhirat dan dunia, wajarlah kita berserah diri kepada mereka.

Usahlah buat cerita palsu kononnya barang mahal, dan juga cerita palsu mengenai bonus. Ini menyebabkan rakyat membenci BN nanti. Kita harus istiqamah dalam berkhidmat kepada BN, UMNO dan pemimpinnya.

Tanpa Nama berkata...

hadoi..pecah perut aku bca komen2 korang nih..hahahahahaha... bagi aku dapat alhamdulillah..tak dapat no hal lah...

stapler berkata...

minta 2 bulan, dapat setengah bulan je....hahaha,..alhamdulillah

Tanpa Nama berkata...

hehe tahun lepas rm500 sebelum raya dan lagi rm500 akhir tahun.. aku gaji baru RM950 basic..emm jadi tahun ni RM500 je la... emmm takpa la alhamdullillah. dapat balik raya tahun ni.. best la bos aku heheh setengah bulan gaji dapat RM3500 hehe bos blanje la hambo ni tiket bus nak balik melaka..

Tanpa Nama berkata...

bos demo tak terer macam bos kawe... setengah bulan gaji RM4200 woo dapat. hehe kawen dapat lebih dari demo tahun ni. basic kawe RM1100, jadi kawe dapat RM550... hehe kawe duk kota baru.kampong 20 minit jalan kaki. so kawe takyah mintak bos banje tiket bas hehe hahah jangan mare...

Croc berkata...

Kepada Kamariah Youb....kamu gila atau kata2 mu gila...mana ada kerajaan perfect di dunia dan akhirat...angkat bakul jgn lebih2 sampai u mcm org gila membodek...hahahahhaaaa..

Tanpa Nama berkata...

see,i told you . the sky will fall if M'sia PA ever gets 2 months bonus. same old story - 5 ratus

cencorot berkata...

syukur alhamdulillah.... orang yang kutuk-kutuk sebelum ini jangan ambil bonus tau .... remember that ....

Tanpa Nama berkata...

separuh gaji aje...hujung tahun dah tak ada ke bonusnya lgi..bagi mereka mereka yang seangkatan, bergaji sederhana, ala ala geng miskin tegar sama senasib aku ni.. .ahhh......PUYWIE

Tanpa Nama berkata...

syukran omar.. sayangnye tak dapat 1-2 bulan gaji.. bagi jusca A,B,C and gred 48-56 sedawa besar nampaknye..ini tak adil..!! kalau gaji RM8000 setengah bulan RM4000..bagaimana pun walau gaji kami kecil, kami kembalikan wang rakyat tue dengan cara zakat fitrah,
bersedekah pada jiran tertangga yang daif and fakir-miskin.. Insya'Allah..

Tanpa Nama berkata...

alhamdullillah.. tapi simpati untuk rakan-rakan gred rendah yang basic bawah rm 2k.. kenapa tak beri minimum rm1000.. tahun lepas kerajaan beri rm1000,, tahun ni rmkurang lagi... emmm simpati kepada mereka... bonus yang dapat tak dapat dibelanjakan untuk hari raya,, tetapi disimpan untuk belanja anak sekolah hujung tahun... atleast rm1000 minimum.

Tanpa Nama berkata...

seangkatan..aku setuju minumunkan,upkan lebih sikit je.. ,sama sama byr zakat bang,sama sama mau makan bang..sama sama bersekah bang,sama sama byar cukai,sama sama bayar tol ,samasama ada anak,sama sama ada bini,sama sama ada mak, ada ayah, sama sama ada adik masih lagi belajar..uiissh penat bang..mcm gini gayanya bang..fikir fikirkan lah bang,buka minda, buka hati dengari luahan kami..pandang pandang..dengar dengarkan..kami PA,kami juga rakyat ..apa apa pun Alhamdullilah..terima kasih PM dgn pemberian bonus..

Tanpa Nama berkata...

BAWA2 BERSYUKUR SAMA.. BG BYK2 PN KERJA MCM TU JUGA.. MASUK OPIS ON INTERNET.. MSK BLOG.. MSK FB.. ORG YG DATANG NK GUNA KHIDMAT KAKITANGAN..KENA TUNGGU LAMA.. BUANG MASA ORG.. KONON NK TUNJUK KATA KERJA KERAS.. POOORAHH... KEJA NK MEMBANGKANG.. TU XKNA.. INI XKNA.. DH BG BETIS.. PEHA PLAK NAK...
-'saya benci ANNUAR BERAHIm'-

(org lain naik turun dewan parlimen n melawat kawasan, dia dengan konco naik turun MAHKAMAH)

"LAGI MERUGIKAN DUIT RAKYAT"

Tanpa Nama berkata...

kepada w29 (Isnin, Ogos 08, 2011 2:31:00 AM)
anda boleh marah dgn kerajaan tapi anda x blh mghina profesi yg lain...anda berbicara seolah2 degree akaun ada sgt hebat.tapi dari segi cara berfikir nampak skali yg anda tidak berpendidikan.mesti lecturer anda malu pernah mengajar anda
anda tau knapa elaun staf hospital sgt tnggi dari yang lain...ini kerana mereka berisiko tnggi tuk dpt pelbagai benda yang merbahaya seperti "needle prick injury".anda mesti x tau benda tu menatang apakan...coz anda memang x mao amik tau dan tau salah kan org je....dan satu lagi...kami yang bergred UD41 kerja lebih masa/jam jika nak dibandingkan dgn w29 anda itu...jadi bersopan sikit sebelum berbicara.sy tidak pernah MENGHINA profesi lain..malah sy amat menghargai setiap profersi yang ada kat malaysia...masalah kerajaan x kasi bonus tu,tu slh kerajaan..bukan salah staff kesihatan
dan satu lagi...sy belajar degree perubatan x pernah senang...begitu juga nurse+m.a,so pakai otak sikit kalo bercakap

mind ur tuck berkata...

eik siap ader ud41 komen kat cni..sempat betol..nampak sgt ramai ud41 goyang kaki tp tempat aku kerja ud41 mmg bzer gler..sure menyamar ni..aku sokong w29..aku ni u29 ak tp kerja penolong pegawai farmasi..jgn ingat gaji aku mcm pegawai farmasi..diorg mmg tinggi tp bukan kami..biler kerjaan nak bg elaun krikal kat kitaorg yg kerja kat hospital gak ni..kerajaan mmg tak adil..aku tak ckp la jawatan mana yg ader elaun kritkal tu tkt ader lak org yg makan lader terasa pedas..tp kerajaan tak nampak ke kami paramedik lain pon kerja ader risiko sama gak..kalo setakat needle prick injury tu atendan pon ader risiko tu tp atenden tak dpt elaun tu..stupid la kalo ud41 ckp camtu..i sure doc tsk ckp camtu sbb doc msns mss main intenet tamabh lg ud41 tu houseman jer

BILA ORANG SWASTA berkata...

Bagusla 1.27juta orang penjawat awam dapat bonus tahun 2011 dekat nak raya ini .
Tapi kalau sampai pinjam duit KWSP orang swasta untuk bayar bonus apa kata mereka pula.
Setiap bulan sebahagian duit gaji orang swasta dipotong selepas mereka berpenat lelah dan menahan maki hamun dari bos mereka.
Nasib mereka orang swasta lain ada kerja adalah gaji,tidak macam kita tak ada kerja pun dapat gaji siap bonus lagi bila kita pencen.
Perlu diingatkan 11juta orang pencarum KWSP (Orang Swasta la tu , orang kerajaan mana ada KWSP )berbanding 1.27juta orang kerajaan, ianya boleh mengubah jauh senario politik negara kalau mereka MOGOK.
Tolonglah lain kali kita dapat bonus seranan kita pada KWSP supaya membenarkan pencarum ORANG SWASTA juga boleh mengeluarkan RM500 atau RM1000 dari akaun dua KWSP mereka turut terbantu, dan supaya tidak terbeban dan iri hati dengan kita (orang gomen).
Lihatlah kes FELDA memimjam RM6 bilion dari KWSP dan siap guna buat bayar bonus peneroka Felda mereka .
Duit KWSP orang swasta sebolehnya jangan diganggu untuk bayar bonus orang kerajaan. malu rasanya , renung-renungkan lah juga.

Aku rasa dah tiba masanya CUEPACS memebuat koperasi pelaburan sendiri dengan mewajipkan ahli memotong satu sen (RM0.01) seorang.
Apalah nak kirakan dengan satu sen tu. Tapi dengan jumlah 1.27 juta orang ahli=1,270,000 x 1 sen =RM 12,700 banyak tu. Duit tu boleh buat berniaga. Bayangkan setahun duit tu terkumpul dah boleh buka PETROL PAM dah .
Kalau kita nak melabur dalam restoren,kedai mamak,kedai runcit,kedai satay,bundle,pinjaman wang sah,kedai butik kain tudung,banyak lagi bisnes boleh buat.
Betul kata pendapat kawan kita di atas jangan harap bonus dari kerajaan perintah , RM 3 bilion nak dibayar mana nak cari duit.
Kesudahannya duit KWSP orang swasta yang kita pakai,malu betul kita .Kita kena belajar berdikari majukan diri, untuk faedah semua ahli.
Mana tahu esok koperasi CEUPACS kita berjaya. Pada masa itu kita bukan saja dapat bonus yang diberi tapi juga dividen dari koperasi.
Benda ini tidak mustahil sebab lihatlah TONY FERNADES CEO Air Asia, Mana tahu koperasi CEUPACS ada syarikat kapal terbang sendiri ,hotel sendiri ,malah kelab bola sepak sendiri .
Pada masa tu ahli terkejut dapat bonus sebab contohnya RM500 bonus campur RM1500 dividen koperasi Ceupacs. Wowwwwww !!!!!!!!!!

Friszy berkata...

Mustafa Kamal bin Rosli berkata...
jika tidak dapat bonus, dapat menatap wajah keramat PM dan TPM yang selalu berbuka bersama rakyat pun cukuplah. iitulah penawar hati kami. undi kami hanya untukmu, BN.

minta encik omar lupkan niat minta bonus, kadarr inflasi sudah menurun maka wajar kita berjimat cermat dan bersederhana. kajian dan nyatakan betapa PA sokongan boros, itu sebablah terasa seolah2 x cukup gaji. menurut kajian RTM, gaji sokongan lebih dari mencukupi jika berhemah dan berjimat cermat sebagaimana saranan para pemimpin BN kita yang amat dikasihi

-->
Sebenarnya memang betul. Gaji yang dapat memang cukup. cuma cara berbelanja tu yang kena ubah. Banyak kakitangan awam buat hutang yang tak perlu, ini meningkatkan komitmen bulanan. Bila tak mampu bayar mula nak salahkan orang lain.

Simply Me berkata...

sulu sarawak berkata....


sangat benar kata anda saudara/saudari Tanpa Nama.Saya heran kenapa kakitangan awam yg memiliki ijzah ssh sgt nak naik.keja 20 thn pn blom pasti.kenapa tak perjuangkan hal seperti ini.Naikkan gred kakitangan awam yg telah pun memiliki ijazah,kalo rasa ssh sgt buat interbiu dikalangan penjawat awam yg memiliki ijazah di peringkat gred yang sama.Pasal bonus pulak,mmg tak berbaloi.bkn tak bersyukur tapi kalo d kira bonus dan gaji,mana lagi dinikmati??gaji kan....at least penyelarasan gaji gred 17 rm1200...setakat gaji bersih 1300,nak makan apa?elaun perumahan pun tak naik2,sewa rumah kat sarawak ni bleh tahan cekik darah.....bantu lah kami...

Tanpa Nama berkata...

Kenapa pesara yang bersara pilihan sendiri dikecualikan dari menerima bayaran bonus/imbuhan sejak tahun 2010 lagi. Jika yang demikian, kena perjelaskan perkataan PESARA kerana ianya terlalu umum. Kita semua tahu pesara ni ada 2: yang dapat pencen bulanan dan ada yang x jalan lagi pencen.

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS kena tgk jugak kepada kakitangan yang buat kerja field work, mcm ukur, penguatkuasa, pembantu ehwal ekonomi..mereka ni ada yang guna kenderaan sendiri dan ada yang guna kenderaan awam. Logik tak kalau nak claim teksi untuk urusan rasmi cuma boleh claim satu seat saja, secara logiknya kalau nak menghadiri mesyuarat, kena tunggu teksi penuh lah kalau macam itu. Bayaran yang perlu dibayar ialah bagi sebuah teksi sedangkan bila nak buat TNT cuma dibenarkan satu seat sahaja. Kesiankan. Satu lagi sepatutnya semua yang bekerja luar ini wajib dilindungi insurans. Kalaulah dapat dilindungi oleh PERKESO lagi bagus.