SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

17 Ogos 2011

CUEPACS TO RAISE COMPLAINT OVER BONUS WITH PSD

Bernama
18/8/2011




KUALA LUMPUR, Aug 16 (Bernama) -- CUEPACS is to raise with the Public Service Department (PSD) a complaint by civil servants that income tax and EPF deductions were made to their half-month bonus paid Monday.

Its president, Datuk Omar Osman, said he would bring up the matter with the PSD at a joint breaking-of-the-fast event next Tuesday, particularly for the sake of the middle-income earners.

"It is pointless to have huge deductions made when we asked for the bonus to ease the financial burden in view of higher prices of goods," he told Bernama.

Omar also dismissed the assumption of certain quarters that the bonus payment was an attempt to garner political support.

"Let's not politicise the matter. We asked for the bonus for the sake of staff welfare and to raise productivity and the spirit to work harder," he said.

The government paid a half-month bonus or minimum of RM500 to its 1.27 million staff and a special payment of RM500 to all government pensioners.

-- BERNAMA

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sdr Presden, kumpul maklumat dan perolehi data sebelum jumpa JPA!
Ngko Presden perlu guna minda kelas pertama bila jumpa orang JPA!

Setakat nak jumpa .. bazaar ramadan pun bolehhhh.

Tanpa Nama berkata...

jgn jumpa psl bonus je. jumpa untuk settlekan kenaikan gaji, pelarasan gaji. brg makin mahal, bazar ramadan pn dh naik harga. ntah apa nk jadi skrg...

Tanpa Nama berkata...

Gaji tak naik2 harga rumah naik mcm mana nak beli rumah pertama ku?

Tanpa Nama berkata...

Pendapatan/Gaji jauh lebih rendah dari harga barang mcm mana nak hidup??? Tak seimbang langsung kitaran hidup sekarang...PM fikir2 kan lah untuk PA kumpulan sederhana dan rendah..dimana jalan penyelesaian selain dari kenaikan gaji yg tidak setimpal dengan harga barang.

Tanpa Nama berkata...

aku dh penat la nk komen,cadangan dn ulasan kt tmpt ni.PM kita bkn de masa nk baca benda2 ni sume.lbh baik dia baca minda rosmah cincin bagaimana yg patut dberi kt rosmah raya ni..

Tanpa Nama berkata...

betul tu skrg nie barang makn mahal , tapi gaji x naik 2 gak .diharapkan bajet tahun ni ada la berita baik untuk kita penjawat awam ni.pADA CUepacS teruskan berjuang untuk penjawat awam .mintaklah selagi boleh.kami sokong 100% .wa caya lu

Tanpa Nama berkata...

KURANG AJOR PUNYE POK JIB

2bz4money berkata...

Salah faham terjadi kerana pemberian tersebut adalah BONUS dan bukannya Bantuan Ihsan seperti tahun2 yg lepas. Bonus adalah seperti gaji asas juga yg ada caruman KWSP (bagi yg belum sah atau opsyen KWSP) serta tolakan PCB. Bonus adalah atas prestasi perkhidmatan pegawai dan BUKAN bantuan kos sara hidup..

fiandeni berkata...

Lepas servis kereta kancil aku, habis sudah bonus RM500. Kesian kat aku. WOrksyop kata sekarang ni spare part kereta susah nak dapat, harga alat2 ganti kereta pun makin mahal

Tanpa Nama berkata...

masih lagi tidak berjaya tuntutan