SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

02 Ogos 2011

KEMELUT DUA KETUA PENGARAH JKR SELESAI

Berita Harian
2011/08/02



KUALA LUMPUR: Kemelut dua ketua pengarah di Jabatan Kerja Raya yang berlarutan sejak 1 Mei lalu, berjaya diselesaikan di luar mahkamah apabila bekas Ketua Pengarah JKR, Datuk Seri Dr Judin Abdul Karim dijangka menerima tawaran penyelesaian dibentangkan Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) pada minggu ini.

Sumber Kongres Kesatuan Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) dan gabungan kesatuan sekerja JKR menyatakan, bekas Ketua Pengarah JKR itu akan menurunkan tandatangan bagi menerima tawaran ke jawatan baru. Sebelum ini, JKR mempunyai dua ketua pengarah apabila Judin enggan mengosongkan biliknya selepas mendakwa proses pelantikannya ke jawatan baru tidak dibuat mengikut prosedur. Sumber menyatakan, selepas rundingan membabitkan tujuh pihak dengan CUEPACS yang bertindak selaku orang tengah, satu penyelesaian berjaya dicapai dan kini dalam proses untuk memuktamadkan isu ini.

Berita Harian difahamkan, satu majlis diadakan hari ini dengan CUEPACS dijadual membuat kenyataan rasmi mengenainya.

16 ulasan:

Mohd Zairi berkata...

Tahniah CUEPACS

Tanpa Nama berkata...

Cupec .... Status Perjuangan yang sudah hilang fungsi dan kabur.

Rintihan PA bila nak duduk berbincang dgn JPA, KSN, PM?

Tanpa Nama berkata...

nak raya ni xda elaun apa2 ka???

Tanpa Nama berkata...

Tahniah CUEPACS.. Lepas ni tumpu kat BONUS pulak.. OK.

cerdik bin pandai berkata...

"Akhir sekali, buat anon-anon, jangan la komen dalam waktu pejabat. Sah-sah kantoi tak buat kerja. Kalau ya pun tunggulah waktu rehat. Nampak sangat lah...

Isnin, Julai 18, 2011 6:39:00 PM"

Di atas adalah petikan kata kata En Mohd Zairi yg bijak pandai tapi bodoh lembu kerana ini dia komen dia kali ini
...berkata...
"Tahniah CUEPACS

Selasa, Ogos 02, 2011 12:00:00 PM"

Ini kan masa bekerja, bodoh!
Kau meme bodohlah sbb komen masa kerja!

padve berkata...

Orang Felda yang dapat tanah free tu dapat bonus raya. Orang gomen bila lagi nak dapat? Orang jual kuih raya, baju raya dah merungut sebab tempahan kurang. Kesian la kat peniaga2 tu..siapa lagi nak beli barang2 diorang kalo bukan PA

ParkLee berkata...

Kepada kakitangan awam yang bodoh dan yang cerdik. Binalah hubungan yang baik sesama kita.
Tiada yang cerdik jika tiada yang bodoh dan tiada yang bodoh jika tiada yang cerdik.
Komen (blog) waktu kerja atau tidak bukanlah masalah yang besar kepada kakitangan awam. Selagi semua kerja beres dan tidak bertentangan dengan 'AKU JANJI'.
Insya'allah selamat dunia Akhirat.

Tanpa Nama berkata...

hanya kakitangan awam yang menyertai UMNO ialah orang terbaik. Cuepacs harus menyerankan agar setiap kakitangan awam yang ingin naik pangkat diwaji8bkan menggantung gambar para pemimpin BN pewaris para ulama sebenar di rumah masing2.

zuraidi berkata...

tengok songkok tinggi pun tahu. dia ni keluaran dari UUM. Universiti Umno Malaysia. Sebab tu bangang nak mampos. Aku kenal dia ni. Perangai mcm barua. Anti Cina tapi terhegeh cari kerja dgn Cina. Sialan.

2bz4money berkata...

Kemelut lain yg masih berlaku adalah pertindihan kursus-kursus kewangan yg ditawarkan oleh INTAN dan IPN atas sebab satu surat keputusan yg dikeluarkan oleh KPPA dahulu. Harap ego masing2 perlu dibuang atas satu mesej bagi mengelakkan pembaziran kos dan gunatenaga manusia di samping meletakkan pengalaman dan kepakaran jurulatih utk memantapkan penyampaian yg berkesan.

Tanpa Nama berkata...

hahaha....dia dpt naik pangkat turus II. kita dpt apa? ini yg cuepacs perjuangkan? kocek dia makin teal.

kocek kita makin kempis.

pasal budak hingusan zairi tue. tkyah layan sgt lah.. dia tak releven pun!!!

anti-kapitalis.

Tanpa Nama berkata...

jpa,spa n cuepacs jgn perbodohkan 1.2 juta PA..mane kenaikan pangkat, gaji dan bonus PA..!!

JURUTEKNIK POLI berkata...

AMBOI PASAL 2 PENGARAH JKR CEPAT JER SELESAINTA.....SKIM JURUTEKNIK SAMPAI BILA NAK SELESAINYA...JPA

Tanpa Nama berkata...

Betul tu Juruteknik Poli...sampai bila juruteknik nak duduk di takuk lama

Tanpa Nama berkata...

dengan ini, semua juruteknik j17, akan turut sama naik gred ke turus ii

Tanpa Nama berkata...

betul tu. skim juruteknik bila nak selesai??? aku pun juruteknik poli jugak. tak de cola ke ape ke utk juruteknik?? keje panjat memanjat, elektrik 415v, memang bahaya. tapi safety tak bg, uniform bertugas pun tak de,, pandai2 beli sendiri le..hahah..driver, pembantu pejabat, ade uniform.... bahaya kerja tak berbaloi dengan gaji...tapi tak pe...sekarang ni aku tengah sambung degree.... improve diri sendi...nak harap org tak boleh...