SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PENJAWAT AWAM TIANG SERI NEGARA

08 Ogos 2011

KERAJAAN UMUM BONUS SETENGAH BULAN GAJI

Malaysiakini
8/8/2011



Kerajaan bersetuju membayar bonus setengah bulan gaji dengan bayaran minimum RM500 kepada penjawat awam bulan ini.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata kerajaan juga bersetuju memberi bayaran khas sebanyak RM500 kepada pesara kerajaan.

"Bonus dan bayaran khas ini akan dibuat pada pertengahan bulan ini," kata Najib yang juga Menteri Kewangan dalam satu kenyataan hari ini.

azlanKatanya bonus itu adalah bagi menghargai sumbangan serta dedikasi penjawat awam dalam memudah dan menjayakan pelaksanaan program pembangunan negara.

Perdana Menteri berkata kerajaan berharap pemberian bonus dan bayaran khas ini dapat meringankan beban penjawat awam dan para pesara kerajaan dan membantu mereka membuat persediaan menyambut Hari Raya Aidilfitri.

"Ini menunjukkan bahawa kerajaan sentiasa prihatin dan sangat menitikberatkan kebajian penjawat awam dan pesara kerajaan. Pemberian ini juga merupakan satu penghargaan kerajaan kepada seluruh penjawat awam," kata Najib.

Katanya pemberian bonus dan bayaran khas itu akan melibatkan 1.27 juta penjawat awam Persekutuan dan 590,000 pesara kerajaan dengan anggaran perbelanjaan sebanyak RM2 bilion.

cuepacs omar osman 181007Khamis lalu, Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) meminta kerajaan mempertimbangkan pemberian dua bulan bonus kepada penjawat awam tahun ini.

Presidennya, Datuk Omar Osman berharap kerajaan dapat menyediakan bonus sebulan sebelum sambutan Hari Raya dan sebulan bonus selepas sambutan perayaan itu.

Beliau berkata, Cuepacs telah memohon secara rasmi melalui surat kepada perdana menteri,dua bulan lalu.

"Sudah dua tahun penjawat awam tidak mendapat bonus sejak 2008 dan adalah diharapkan tahun ini kerajaan mempertimbangkan pemberian bonus tersebut sebelum dan selepas Hari Raya bagi mengurangkan beban kewangan,” katanya.

181 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih ayahanda.. atas suara ayahanda dan usaha tidak putus-putus untuk penjawat awam semua lapisan.. sehingga kita baru diberi bonus raya.. Terima kasih sekali lagi Datuk Omar...

Tanpa Nama berkata...

terima kasih ... bersyukurlah

Tanpa Nama berkata...

wow....RM2billion to be given out, it tripled last year's rm500. gov has taken into account all d curses, d woos n d cry of d gov servants - including those who spat here. it obvious that's way much to an ease of a burden celebrating hari raya. go make ur festive good man! half a month is enuf i think...just positioned urselves to whtaever ur capability is! thanks God.

Tanpa Nama berkata...

not fair.. suppose everyone should get equal bonus.. those who get high salary get higher bonus.. totally not fair..

Tanpa Nama berkata...

syukur dengan pemberiannya..PA berharap agak wang negara dibelanjakan ke arah memajukan negara bukan untuk kepentingan politik semata-mata. masa untuk menaikkan Malaysia ke arah negara berpendapatan tinggi sepatutnya sudah mencapai 50% bagi memastikan negara mampu menjana ekonomi yang lebih stabil. tidak kisah jika wang bonus hanya 1/2 gaji atau 500, asalkan duit itu dibelanjakan sesungguhnya.bukan untuk kepentingan ahli politik. biar PA bergadai harta demi negara janji ahli politik tidak menggunakan ke arah yang tidak benar. haram.

Tanpa Nama berkata...

walaupun Bonus setengah bln gaji..tabik spring bt Datuk Omar..

Baju Kurung Budak berkata...

Salam.
Tahniah kepada semua kakitangan kerajaan.
Lepas ni jangan lupa berbelanja dengan berhemah.

Tanpa Nama berkata...

salam 1msia dan salam ramadhan...syukur ke hadrat illahi ada rezeki yg dberi,,,nk tgk apa pula kata kaki2 pmbgkang dlm komen ni,,,ptg td bkn main lg bsuara,,,PRU13 Njid tumbanglh,datin guna bli cncin lah,,,,nk tgk adakh kaum ini sama dgn kata2 anwar...jnji lbih,,,apa pun xda..klakar juga baca komen2 ptg td dlm ruangan cuepacs mntak 2bln bonus,,,ramai dan hebat kaki2 bgkang ni,,,siap mnuduh lg,,,bcakap biarlh ada bukti ye kwn2,,,ok,,,salam..

Tanpa Nama berkata...

terima kash dato najib.

Tanpa Nama berkata...

baru setengah bulan gaji. kedekut betul.............menyampah

Tanpa Nama berkata...

syukran omar.. sayangnye tak dapat 1-2 bulan gaji.. bagi jusca A,B,C and gred 48-56 sedawa besar nampaknye.. kalau gaji RM8000 setengah bulan RM4000..bagaimana pun walau gaji kami kecil, kami kembalikan wang rakyat tue dengan cara zakat fitrah,bersedekah pada jiran tertangga yang daif and fakir-miskin.. Insya'Allah..

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah..syukur dapat juga bonus 1/2 bulan gaji.. pendapat saya sepatutnya kerajaan berikan semua PA rm1000 sama rata..mungkin takkan sampai 2bilion.. kenapa perlu beri rm5k bonus pada pegawai yang bergaji rm10k? gaji dorang pun ntah2 tak abes mkn.. sekadar pandangan..

Tanpa Nama berkata...

syukur dapat jugak la...tak per2 ni baru kemenangan kecik..kita fight lg bg dapat penyelarasan gaji lak..sbb 1/2 month tu tahan berapa lama sangat..(penyelarasan kena pandang masa akan datang bukan agak2 berbalaoi untuk 5thn..)

Tanpa Nama berkata...

Tq PM dan tabik spring 3 kali pada Datuk Omar... kalau boleh minta la RM500 lagi sebelum mula persekolahan 2012...

Tanpa Nama berkata...

budak poli tak nak merenget ke hari ni orang gomen dapat habuan..budak poli punya habuan sijil tak laku...hahaha....

Tanpa Nama berkata...

Pak Omar.............ubah lah gmbr 2..mcm sedih je.....

Tanpa Nama berkata...

rasanya kakitangan awam yg secara kontrak dapat tak bonus ni?... huhuhuhu.....

Botol Kicap, Senawang berkata...

Terima kasih kepada kerajaan, tetapi undi dlm pilihanraya 13 belum tahu lagi; tunggu penyelarasan gaji pula. Barulah betul Rakyat Didahulukan.

ounsyme berkata...

Terima kasih PM

Tanpa Nama berkata...

terima kasih datuk omar kerana bertubgkus lumus memperjuangkan hak penjawat awam.kepada dato' najib terima kasih kerana prihatim kepada kami.....kepada boss2 yang dapat banyak jangan lupa pandang orang bawah.konsi2 la sikit yek....isi dalam ampau raya..

Tanpa Nama berkata...

kenapa x selaraskan je kepada RM1500.00 setiap kakitangan?

Tanpa Nama berkata...

sokong 100% kenyataan botol kicap..!!

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah .... bersyukurlah kita semua

Tanpa Nama berkata...

tnama said,
not fair.. suppose everyone should get equal bonus.. those who get high salary get higher bonus.. totally not fair..

common...we’r not a perfect, n wont get one, opportunity entities in this world. perfections r only redeem in paradise or ‘hell’ (d after life). anyway if u wish to approach that ideal, u must define fairness as meritocracy, follow a system that rewards merit, and work tirelessly for ur true opportunity. but those r not in ur mind, I bet!

its like this, when I work harder am getting bigger rank….bigger grade….n bigger money. so am generally paid more.. my hard gotten education had been translated into bigger rewards. tat d system am talking about.

so, please improvise ur thought. bigger salaries gunner bigger bonuses (rewards) than smaller ones, as judged by system, not by individual perceptive regretting. Sorry if dun like my suggestion.

Tanpa Nama berkata...

yealah tue.. dpt ciput jea..kesian..org atasan ketawa besar.. bonus kau org celah gigi dia org jea.. ha..!!ha..!! petronas, telekom, tnb, bank rakyat bakal dpt bonus 3-4 bulan gaji beb..!!

Tanpa Nama berkata...

Tahniah Dato Sri, satu keputusan yang bijak dan memuaskan hati semua rakyat. Sokongan kepada BN pasti meningkat.

M48 - MOSTI

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
budak poli tak nak merenget ke hari ni orang gomen dapat habuan..budak poli punya habuan sijil tak laku...hahaha....

NI BABI MANA PLAK MASUK SINI

N17 Veteran berkata...

kalo bagi semua RM1000, perbelanjaan kerajaan baru RM1.8 bilion. ni bagi RM500 pun RM2 bilion sebab pegawai tinggi dapat beribu2.

'rakyat didahulukan'

Mohd Zairi berkata...

Alhamdulillah. Tahniah CUEPACS! Walaupun setengah bulan bonus namun saya percaya hujung tahun ini YAB PM akan umumkan lagi setengah bulan untuk digenapkan menjadi satu bulan bagi tahun 2011. Apa yang menariknya, pembentangan bajet bulan 10 nanti bakal menyaksikan pengumuman penting PM mengenai perjawatan penjawat awam yang baru. Yang kuat kedengaran adalah penyelarasan semula gaji selaras dengan perjawatan yang dikejatkan. Terbukti, kerajaan prihatin dengan bebanan penjawat awam. dan kita sebagai pelaksana dasar, mesti terus berusaha untuk prihatin dengan kehendak stakeholders dan keperluan rakyat. barulah tidak dipertikaikan oleh orang awam. Terima kasih PM.

Tanpa Nama berkata...

Ribuan terima kasih kepada PM dan Dato Omar. Tahniah kepada semua PA kerana dapat bonus. Semoga dapat berbelanja dengan berhemah.

Tanpa Nama berkata...

terima kasih Pm dan Pak Omar kerana perjuangkan kebajikan kakitangan Awam.. Bernafas sedikit PA.Alhamdulilah

tunang Zairi (gay) berkata...

zairi bodoh. ingat songkok tinggi bagus? lulusan uum - universiti umno malaysia mmg mcm ni pikirannya

bodek pandai, kerja haram x tahu

Tanpa Nama berkata...

Tahniah cuepac.. walaupun setengah bulan gaji.. kami tetap hargai.. tetapi kajilah untuk pelarasan gaji..kerana kakitangan bawahan hanya dapat sedikit berbanding dengan mereka yg berada di atas.. apa-apa pun T.Q

Tanpa Nama berkata...

wlupn aku brsyukur dgn pemberian ini tp aku rasa xde bezanya dgn thn lps bg golongan PA yg brpndptn rendah.lbh kurang sama je.yg brbeza adlh golongan PA brpndptn tinggi.PM jaga btul mereka ni.utk kumpln sokongn nk bg sdp bunyinya dtukarkn la bantuan khas ke bonus stgh bln gaji.slogan rakyat ddahulukn tu elok tkr rakyat kaya ddahulukn,rkyt miskin dkemudiankn.nmpknya pengagihan kekayaan negara tu xkn smpi matlamatnya.aku bkn la cemburu dgn gaji mereka yg bsr tu cuma beza gaji mereka dgn kita trlalu mlampau jauhnya.kerajaan kena la bt sesuatukur dgn pemberian ini tp aku rasa xde bezanya dgn thn lps bg golongan PA yg brpndptn rendah.lbh kurang sama je.yg brbeza adlh golongan PA brpndptn tinggi.PM jaga btul mereka ni.utk kumpln sokongn nk bg sdp bunyinya dtukarkn la bantuan khas ke bonus stgh bln gaji.slogan rakyat ddahulukn tu elok tkr rakyat kaya ddahulukn,rkyt miskin dkemudiankn.nmpknya pengagihan kekayaan negara tu xkn smpi matlamatnya.aku bkn la cemburu dgn gaji mereka yg bsr tu cuma beza gaji mereka dgn kita trlalu mlampau jauhnya.kerajaan kena la bt sesuatu

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih kepada PM kerana telah memberi bonus pada tahun ini.. Terima kasih juga kepada tuan presiden kerana bersungguh-sungguh berusaha.. Kepada PA yg selama ni dok maki hamun kerajaan khususnya yang menyokong pembangkang harap jgn ambil la bonus ni ye.. Tambah-tambah mereka ini yang gaji banyak dan berpangkat.. Bonus ini hanya khusus untuk mereka yang benar-benar penjawat awam.....

bunus sekerat berkata...

Terima kasih dpt bunus 1/2 gaji, tp syok la kak rosmah 1/2 gaji pun 24juta.

Tanpa Nama berkata...

RAKYAT DIDAHULUKAN TUKAR..YANG KAYA DIDAHULUKAN,YANG MISKIN DIKEMUDIANKAN..PUYWIE

Tanpa Nama berkata...

CFS DAH 3,4 TAUN BAGAIMANA?

Tanpa Nama berkata...

Syukur dapat Bonus, tapi nampaknya yg bawah tetap ade min,yg atas tak de pulak! nampaknya macam nak jaga hati yg atas je! Tak pe lah cam tu, nampaknya kita kena ubah ni!Yg kaya didahulukan,yg miskin diutamakan!

Yang menurut perintah berkata...

Satu keputusan yang baik tapi kurang bijak,sepatutnya untuk memperlihatkan keprihatinan kepada golongan berpendapatan rendah dan menjaga golongan atasan kan lebih baik ditetapkan satu angka atau nilai yang sama aje! Barulah nampak ketelusan dalam pentadbiran...klu bagi selaras pun jgn risau kumpulan sokongan tak akan jadi kaya macam orang di atas!depa nak dapat pun setahun sekali je,itupun digunakan untuk sara hidup anak bini sepenuhnya utk musim perayaan,nampaknya pemberian bonus ni lebih keutamaan pada golongan atasan!maaflah kiranya ade pihak yg tersinggung,inilah kenyataannya!ini akan membuatkan kepercayaan golongan sokongan kepada pentadbiran kian pudar......

Tanpa Nama berkata...

Kepada Tanpa Nama - Selasa, Ogos 09, 2011 12:22:00 AM

Duit yang kerajaan bagi tu duit cukai pendapatan rakyat, hasil anugerah bumi dsb., bukan duit kerajaan BN! Kerajaan sekarang ini berkuasa sbb diberi mandat oleh rakyat. Dah undi BN pun masih dapat bonus setengah bulan, alahai nasib!

Warga Perhatin berkata...

Memang terima kasih. tp kalau setakat rm500 tak payah la bagus lagi kalau bagi naik gaji bagi golongan yang berpendapatan kurang rm1000 tu lebeh rm1000 kan naik gaji sebanyak rm500 kan best. barula gaji kakitangan kerajaan bukan diparas miskin tegar. kan malu kalau dengar macam tu.

Tanpa Nama berkata...

Pandangan saya berilah bonus setengah bulan gaji kepada PA minimun RM 1000 dan maksimun RM 3000. Jadi orang yang gaji rendah Rm800 akan dapat RM 1000 tak dapat lah separuh gaji dan gaji jusa A, B dan C pula tak dapat setengah bulan gaji, kalau gaji mereka RM 5000 atau RM 4000 pun mereka dapat RM3000 saja. makala PA yang bergaji RM2600 akan dapat RM 1300 atau PA yang gaji RM 4600 akan dapat setengah la RM 2300.00 la macam boleh tahan sikit perbezaan antara PA atas PA bawahan...fikir-fikirkanlah....

Tanpa Nama berkata...

Pembetulan ..
Kalau Gaji PA RM6000.00 akan dapat setengah gaji RM3000.00. Jika Gaji PA RM7000, RM 8000 atau RM12 000 pun akan dapat maksimun RM 3000 juga. Dengan ini perbezaan ketara taklah berlaku sangat antara PA atas Dan PA rendah.Kalau tak sesuai bayaran setengah bulan gaji dengan bayaran minimun RM1500 dan maksimun RM4000. apa pendapat kawan-kawan..sebab PA atas gaji sudah banyak..gaji PA rendah ciput saja. barulah rakyat didahulukan ...he..he.. sekadar candangan jangan mare ye...

Tanpa Nama berkata...

MANUSIA NI MASIH SAMA ... TAK BERSYUKUR >>> cuba lihat dunia luar nak keluar rumah pun takut ...nak makan pun tak cukup ... aku ni spm jer ..tapi bersyukur ...dah dulu aku tak belajar sibuk nak kerja jadi banyak ni jer la aku dapat ...kawan aku gaji tinggi sebab dia belajar ...utang ptptn ... mak dia siap pajak ladang nak bagi dia sekolah so skrg dia dapat tinggi apa aku kisah ...asal rezeki aku berkat ckp ...tak guna hasad dengki

Tanpa Nama berkata...

Betul juga tu..
Dengan cara tersebut, peruntukan kerajaan masih berkisar antara RM 2 hingga 2.6 billion saja. Tak lari jauh peruntukan tu. Penjawat pencen bagi juga RM500.00..saja nak cakapla ..hu.huu.

Tanpa Nama berkata...

tAk payah nak puji sangat la cuepacs ni bukan watpa pun....hgpa ngat kalau pru13 bknnya dlm masa terdekat ni leh dapat ka??

Tanpa Nama berkata...

Syukuri nikmat Ramadhan 1432H..terima kasih YAB Perdana Menteri selaku Menteri Kewangan dan ucapan setinggi2 terima kasih kpd YBerbhg. Datuk Hj.Omar Hj Osman.Kerajaan tetap maenjaga kebajikan dan hak penjawat awam, jgn lupa bayar zakat fitrah dan gunakan sebaik mungkin bonus ini.Insyaallah dlam bajet 2012 ini, kita diberi pelarasan gaji pulak..CUEPACS SENTIASA DI HATIKU

Pokkai berkata...

Yang bergaji besar dapat besar yang bergaji rendah dapat kecil. Saya amat sokong jika semua PA diberi bonus sama rata dengan kadar minum 1500. Baru adil. Walau bagaimanapun Terima kasih kat Datuk Omar Dan PM.....KSN dapat RM10000 bonus setengah bulan gaji...fuyoo. Kumpulan R dapat RM500....aduhhh....

Pada pandangan saya perlarasan gaji adalah lebih baik dengan nisbah . Sokong Rendah - 20 peratus
-Sokongan tinggi dan P&P rendah 10 peratus dan P&P tinggi mulai 48 ke atas dapat 5 peratus manakala Jusa 3 peratus.

Itulah yang terbaik.

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah...Terima kasih..pada kerajaan...kalau boleh bulan oktober ni pelarasan pulak diumum..lepas tu..baru buat pengumuman pilihanraya..mari semua PA kita bagi sokongan padu pada kerajaan BN..terima kasih Cuepacs,teruskan perjuangan membela nasib PA..

Hamba Allah berkata...

Syukurlah.... ambil tauladan, jadikanlah anak-anak kita nanti orang yang berpendidikan tinggi, bergaji besar dan bermoral tinggi. Jgn mcm kita ni... Dulu belajar malas, sekarang terimalah akibatnya.. Bg yang dah ada diploma atau ijazah tetapi belum dapat jawatan atau pekerjaan yang setaraf.. Sabarlah.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualikum..

Dekat 2bilion bajet untuk 1.2j PA dan 900k++ PA pencen dengan bayaran 1/2gaji dan rm500..Huhh..

Tentu ada alasan munasabah kerajaan tetapkan bayaran sebegitu.

Jika Gov mengeluh dengan tangunggan or bebanan 2bilion tue,saya setuju jika ketetapan tarik bayaran ditetakan pada 1angka jer.Cthnye,rm 1.5k utuk penjawat dan rm7rat utk pesara.Rasanya banyak sangat duet Gov bole jimat dari sara 44keatas
tu.
Tapi tetap bersyukur jika benar apa yg saudari Zairi katakan tadi.

Wassalam

Tanpa Nama berkata...

ini adalah satu penindasan terhadap golongan kumpulan sokongan
kerana yang golongan bawahan ini gaji rendah dan bilia dikira balik bonus hanya akan dapat 500 adakah adil barang2 pun harga sama je tapi golonan profesional mereka dapat beribu-ribu

Tanpa Nama berkata...

hanya segala puji bagi Allah yang telah menggerakkan hati mereka untuk menyalurkan bantuan kepada yang memerlukan.Allah Maha Kaya..mahluk x bole buat apa-apa jika tanpa izin Nya.

Tanpa Nama berkata...

JIka Allah hendak memberi sesuatu kepada seseorang pasti akan diberiNya walaupun semua manusia cuba menghalangnya..Alhamdulillah..Segala Puji bagi Allah.

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih PM...Tapi pandang-pandanglah kakitangan yg gred 1-17 ni... Agak kecewa sikit....

Tanpa Nama berkata...

Simple math, I think everybody should get RM1,075.26 (2B / 1.86M target people) It's so fair... apa pn x bole!...

JURUTEKNIK POLI berkata...

BONUS UTK SKIM JURUTEKNIK PULA BILA????????????

Tanpa Nama berkata...

terima kasih diucapkan tapi klu setengah bulan bonus maknanya contoh yg bergaji rm5000 untung la sebab dpt rm2500. tp yg gaji rm1000 ke bawah dpt em 500 shj. hurmmm fikir2 la.

root 4shared berkata...

Terima kasih Dato Omar Osman & Cuepacs kerana bonus tahun 2011 ini. Saya menyokong anda semua dan berharap agar kerajaan memberikan bonus tidak kurang sebulan gaji BUKANNYA 1/2 bulan gaji. Semoga Allah murahkan rezeki anda semua.

Ikhlas drp [UPM & UKM]

Tanpa Nama berkata...

Alhamdullilah walaupun dapat RM600....tapi rasanyer xder beza dgn wang ehsan thn lepas sbb gaji kami kecik...yg sendawa besar gred atas2....sepatutnya selaraskan ajer sumer dapat RM1000.xder la mencecah angka tu...pendapatan tinggi didahulukan..pendapatan rendah...dikemudiankan..gaji hakiki diorg pun tak luak pun..jangan mara daa sekadar pandangan.....hihihihih

Tanpa Nama berkata...

tak cukupppppppppppp

Tanpa Nama berkata...

Pekerja COS atau CFS tak dpt juga ke? mcm tak adil klu kami tak dpt. Wpun kontrak tapi kami bekerja pun mcm pekerja tetap kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

Fakta BH tidak betul...
http://www.bharian.com.my/articles/Kakitanganawamdapatbonusraya/Article

==> Umat Islam dijangka menyambut Aidilfitri pada 30 Ogos ini. Ini adalah kali ketiga berturut-turut penjawat awam dan pesara mendapat duit raya. Pada tahun lalu dan 2009, kerajaan memberikan Bantuan Khas Kewangan kepada kedua-dua kumpulan itu sebelum 1 Syawal.

1. Bukan duit raya tapi Bantuan Kewangan Khas 2008 dan 2009.
2. Pada 2009, Bantuan Khas Kewangan itu mana ada dapat sebelum 1 Syawal. Dapat masa gaji dan Bulan Disember 2009.

==> Kali terakhir kerajaan membayar bonus sebulan gaji atau minimum RM1,000 kepada penjawat awam adalah pada September dan Disember 2008.

1. Kerajaan tidak ada memberikan bonus pada tahun 2008. Ia hanyalah Bantuan Khas Kewangan RM 500. Mana ada bonus sebulan gaji atau minimum RM 1,000

Tanpa Nama berkata...

Yang miskin buat cara miskin...balik raya naik moto/pengankutan awam! Jimat belanja. Yang kaya kena isi petrol bayar tol sebab tu dapat lebih.

pekerjakontrak berkata...

takkan la kakitangan kontrak x dpt..?kerja dh lebih dr yg tetap,semua sekali balun dari kerja PAP sampai atas,tapi apa pun x dpt, selalu je dipinggirkan.ni yang buat aku hangin ni,lepas ni siap la kalau aku x dpt bonus mcm org lain,aku porak perandakan semua urusan!!!

Tanpa Nama berkata...

tetap aku akan undi PR pada PRU 13 nanti..setengah bulan gaji standard ketua penyamun bagi kat penyamun2 nya macam cerita Ali Baba bujang lapok

Tanpa Nama berkata...

Bersyukurlah dengan kerajaan kerana memberi bonus tetapi kecewa dengan segelintir manusia yang tidak bersyukur dan berdengki dengan orang orang lain yang dapat bonus lebih banyak.Kalau kita hanya mementingkan diri itgulah jadinya dan selalu melihat apa yang orang lain dapat,orang begini memang tidak pernah bersyukur dengan apa yang mereka dapat.Tahniah PM

Tanpa Nama berkata...

da dpt pun meroyan, xdpt pun meroyan..aduhaiii, xtau reti bsyukur ka drg nie...susahla nak maju klu mentaliti rendah&perasaan hasad dengki tinggi!!

Tanpa Nama berkata...

untuk pekerja PSH gov dapat juga ke...klu dapat alhamdulillah la..maklumla PSH gaji tak la banyak mana pun..

Tanpa Nama berkata...

bersyukur la semua....yg dpt lebey tu mngkin rzki diorng..at least dpt la gak...alhamdulilah

pekerjakontrak berkata...

Tanpa Nama Selasa, Ogos 09, 2011 8:45:00 AM

Ni memang kkitgn tetap yg kaki kipas ni..bukan x bersyukur, cuma nak tegakkan hak masing2..macam kami,pkerja kontrak,hari2 kerja mcm buruh ksr tp bonus tak dapat mcm yg tetap yg kerja sambil lewa je...

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum..bersyukur kerana ada bantuan kepada kakitangan awam kerana beban hidup kian meningkat, barang2 naik senaik2nya. Cuma rasa simpati kepada pekerja peringkat rendah kerana rata-ratanya bonus tak sampai RM1000. Lebih baik buat minima Rm1000 dan maksima Rm2000. Itu lebih baik dan adil. Sekadar pandangan, maaf jika terasa.

Tanpa Nama berkata...

Kami bersyukur kerana dapat bonus ini. TAPI macam X ADIL SBB Cuepacs minta 2 bulan tapi bagi 1/2 bulan. Kerajaan ada duit, bukannya xde. Masa Bajet nanti tengoklah banyaknya duit....

Tanpa Nama berkata...

gaji besar dapatlah duit bonus besar, yang kecik nie slalu duk tanggung susah...yang senang makin senang, yang susah makin susah...sepatutnya bonus kelas A, B dan Jusa perlu di beri 30% dari gaji pokok, manakala kelas C dan D di beri gaji penuh..barulah di katakan adil dan saksama..barulah rakyat di utamakan...

Tanpa Nama berkata...

Hidup Dato Omar Osman, Hidup Cuepacs, Hidup UPM...

Tanpa Nama berkata...

Nak bagi bonus tu bagi lah penuh bulan 8 nie, jgn bagi separuh/separuh lak...Jgn kedekut pulak...itu amanah....

Tanpa Nama berkata...

Salam 1malaysia.
Bersyukurlah dengan pemberian ini,
Tak usah lah nak nak merungut , jgn nak bising2 bila orang besar dapat bonus besar...
nama dah jawatan besar... sebab rajin belajar dulu2...yang gaji kecik ni pemalas dulu2...tu lah dulu2 tak nak fikir..inin lah nama bersusah2 dahulu bersenang2 kemudian...ini awak nak bersenang2 dulu...bila kemudian susah.. mula lah nak bising2..BOOOOOOOOOO....

Tanpa Nama berkata...

makin menjadi2 bodoh si najib ni....

Tanpa Nama berkata...

Syurkur pada Allah serta terima kasih kepada PM kerana memberikan kelegaan kepada PA menikmati serta beraya sama anak bini. Persolannya masih ada yang tak puad hati kerana ada sesuatu yang jika dilihat PA bawahan masih lagi susah mengahadapi situasi sekrng ni kerana dengan kos barang yang makin naik. PA berharap gaji PA perlu dikaji serta diperhalusi dan pendapatan mereka boleh melegakan. Terima kasih pada Presiden dan PM diatas pemberian itu.

Tanpa Nama berkata...

pertama sekali... aku bersyukur krn diringankan beban... boleh jugak buat beli baju raya anak2.
Ke2, timbul jugak persoalan kenapa setengah bulan gaji?? Lain kali cuepacs kena mintak 3 bulan gaji baru Pm bg sebulan gaji.

Tanpa Nama berkata...

bonus setengah gaji ni adakah gaji hakiki or gaji kasar...klu gaji hakiki baru 800 klu gaji kasar dlm 1.2k...tolong2

Tanpa Nama berkata...

terima kasih kerana memberi bonus,syukur dpt beli keperluan anak2 dan isteri,dan menanti lagi pengumuman yang sedap didengar...insyaAllah....

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah dpt bonus raya kali ni..terima kasih PM kerana adil dan saksama..kepada yg bergaji besar mgkn tanggungan mereka juga besar dan kepada yg bergaji kecil @ sederhana mgkn tidak la seberapa tanggungannya..oleh itu jika kita berada di dlm golongan yg bergaji kecil @ sederhana berusahalah untuk mencapai seperti mereka yg bergaji besar..tiada guna jika berkehendakkan bonus yg besar tapi tiada melakukan apa2 perubahan terhadap diri sendiri..

ionvi berkata...

Pelikla dengan korang ni yang kerja kerajaan .Macam tak tahu bersyukur.

Tapi aku tau kenapa korang selalu cakap gaji tak cukup.

Nak tahu sebabnya ?? Ini contoh yang benar-benar berlaku. Bapak aku yang baru pencen tu cakap. Dia pun sokongan 1 tapi dah senior la. Apa entah grednya 38 ke 39. Lupa plak

Ni contoh kat opis dia>>

Gred sokongan 1 (kerja tak sampai 5 tahun) tapi pakai Toyota vios, duduk rumah teres dua tingkat kawasan sekitar Purajaya. Itu la sebabnya.

Bila ajak menderma untuk aktiviti Bahagian, selalu je mengelak dan bagi alasan tak dapat join la, ada famili melawat la, balik kampung la. Bukan derma banyak mana pun, RM 10 sorang jer. Yang pangkat lagi tinggi derma lebih lagi.

Senang cerita, hidupla mengikut kemampuan dan bukannya berlagak dengan harta yang ada.

KIta ni kerja kerajaan, masing2 pun tahu masing2 punya gaji berapa so tak yah la nak compare dgn sedare mare korang yang keja swasta tu bila balik raya nanti.

Mak bapak aku pun kerja sokongan 1 relax jer. Masa service dulu 2 kali pergi haji, lepas pencen 2 kali gi haji. Dapat beli rumah teres 1 tingkat. 1 biji kereta proton wira masa kerja tapi lepas pencen diorag tambah stok lagi proton persona.

Anak-anak dia termasuk aku semua dapat belajar di uni awam dan uni swasta jadi engineer di syarikat swasta.

Sama cam biznes, pengurusan duit kena bijak. Warren buffet pun duduk rumah dia yang kecik tu jer, MArk Zukerberg pengasas Facebook pun still menyewa lagi rumah yang dia tinggal masa belajar dulu.

So, tepuk dada tanya selera

Tanpa Nama berkata...

xpala nt pru13 ni bia org2 yg dapat bonus byk tuje pangkah BN . kami yang dpt lepas wat minyak ngan tol balik kg je divert ke opposittion . tq pm . nt org2 atasan ni yg byk pangkah ko :D kami bawahan ni bkn utk ko . semoga tonggang langgangla ko jd mcm hosni mubarak nt . adil x bertempat .

Tanpa Nama berkata...

Aku mmg bersyukur sgt2..tapi aku tetap xpaham.. Apa itu bonus setengah bln gaji? Adakah setengah bln gaji lagi akn dibayar pd akhir tahun? Atau mungkinkah pd akhir tahun akn diberi pula 1+1/2 bln gaji lagi..? Rasanya spt tidak..Cuba kita baca surat2 kabar, laman web rasmi, blog2..xda pun kata bonus setengah bln gaji lg akn dibayar pd akhir tahun ini, kan?.. Adakah ini bermaksud bonus utk kakitangan awam bagi sepanjang tahun 2011 hanya setengah bln gaji sahaja?

Tanpa Nama berkata...

PA yg gred bawah tu tak payahlah bising2.. hang belajar sampai takat mana.? nk minta bonus lebih.. cerminlah diri.. takkan tukang sapu nk minta sama dengan pengetua maktab. fikirlah..

Tanpa Nama berkata...

PA yg gred bawah tu tak payahlah bising2.. hang belajar sampai takat mana.? nk minta bonus lebih.. cerminlah diri.. takkan tukang sapu nk minta sama dengan pengetua maktab. fikirlah..

Warisankota berkata...

alhamdulillah, syukur ke atas allah swt dengan limpah kurnianya dapat golongan PA bonus 1/2 bulan bagi tahun 2011 dan ucapan terima kasih kepada PM dan presiden Cuepacs diatas sumbangan beliau memperjuangkan nasib golongan PA

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah..... kami PA amat2 bersyukur..... Kami terus berdoa pihak atasan terus prihatin terhadap PA...Terima Kasih.

Tanpa Nama berkata...

Bonus dah dapat. Jangan lupa undi BN PRU 13 nanti.. 1 Malaysia Rakyat Didahulukan Pencapaian diutamakan

Tanpa Nama berkata...

PA seharusnya terus menyokong PM.
tolong pangkah dacing pru13 nanti

Tanpa Nama berkata...

kami kakitangan kerajaan negeri
sabah bila dapat bonus Tuan
takkan lah kami tida bonus raya.

Tanpa Nama berkata...

Tu la hangpa PA......semalam aku dah kata nanti..........PM nak bagi kat hangpa duit raya. 1/2 bulan gaji pun ok gak la....dari takdaq apa langsung. Yang penting kita bersyukur Negara Kita aman. Masih boleh cari makan untuk anak bini, masih boleh pakai kereta walaupun secondhand.
Yang hangpa dok join depa merusuh tu buat apa. Sapa-sapa yang disukai rakyat untuk memerintah cara betoi, kita sokong.

MAJU MALAYSIA.

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah ...tq Allah..di atas kurniaan rezki Engkau ini...dan terima kasih kepada kerajaan di atas pemberian bonus

Tanpa Nama berkata...

tahniah kpd penerima bonus:
Gaji..rm6000...bonus...rm3000
Gaji..rm5000...bonus...rm2500
Gaji..rm4000...bonus...rm2000
Gaji..rm3000...bonus...rm1500
Gaji..rm2000...bonus...rm1000
Gaji..rm1000...bonus...rm500
Gaji..<rm1000...bonus tetap ...rm500
pesara..bkk..rm500

firdaus berkata...

mintak2 lepas belajawan 2012 dapat bonus sebulan gaji lagi...TERIMA KASIH

Tanpa Nama berkata...

SESUNGGUHNYA KAMI SEMUA BERSYUKUR TETAPI ALANGKAH BAIKNYA SEKIRANYA SELARASKAN SEMUANYA BONUS BAGI MENGELAKKAN DARIPADA KETIDAKPUASHATIAN BERLAKU. BARULAH DIKATAKAN KERAJAAN YANG ADIL DAN SAKSAMA.

KAMI PERLUKAN KEADILAN DAN JANGAN MINTA KAMI MINTA KEADILAN KEPADA KEADILAN

Tanpa Nama berkata...

Salam n Terima kasih buat Datuk Omar kerana suarakan hasrat PA dan terima kasih kpd Dato' Seri Najib kerana bersetuju memberi bonus 1/2 bulan gaji kpd PA. Syukur Alhamdulillah kerana ada rezeki tmbahan utk Syawal yg akan dtg..

Walaupun byk peruntukan yg Kerajaan kena keluarkan namun berbaloi, kerana apabila kuasa membeli meningkat maka byk la peluang menjana pendapatan kepada masyarakat lain spt peniaga2 terutamanya..seterusnya merangsang ekonomi negara Malaysia tercinta ini..

Tanpa Nama berkata...

Bln pose nih murah rezeki...
besyukur sgt dgn pengumuman nih...tp aku tgk ramai yg xpuas ati...klu nk adil gak kt bg bonus ikut gred...
1-26=1000
27-40=1500
41-54=1800
jusa=2200
turus=2500
SANGAT ADIL DAN SAKSAMA...!

Tanpa Nama berkata...

makin duk atas makin bangang plak diorang ni..kata nak berjimat cermat..kalu bagi setara RM1000 kan jimat dan memeuaskan hati semua orang..kira-kira simple mcmtu pun x boleh nak pkir..bangang.!!!

Tanpa Nama berkata...

Susah nak bahagiakan hati sumer orgni..Buatlah yg terbaik PM..Janji ade dan munasabah.

'Make ur brain always thinking'

Depa Xtau PM nak wat supprise kat PA.
Depa Xtau nak ada pelarasan gaji 20-30% bajet nate ni.depa Xtau plak hujung tahun nak dekat PRU nate PM nk bagi lagi 1.5lg baki bonus tahun nie..Sabaqla endok oii..Janganla ganggu PM nak wat keja..bagi ruang dan waktu ckit..arini barunak masuk opis..hangpa tau merengek mcm budak2 ja!!!

Tanpa Nama berkata...

Tahniah Dato OSman dan Dato Najib...terima kasih kami ucapkan...mmg seperti yg sering dilakukan dimana-mana pon bonus berasaskan gaji..inilah yg kami harap-harapkan bkn insentif sekata sperti sebelum-sebelumnya...
malah pesara dan mereka yg bergaji kecil diberi bayaran minimum...
terima kasih atas pemberian ini...

SareneChu berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
iziana berkata...

Guru Sandaran Terlatih (GST) layak ke dapat bonus setengah bulan gaji ni sbb bukan pekerja tetap.mintak sesiapa yg tahu tolong jelaskan..tq.

Tanpa Nama berkata...

memang ramai yg x puas hati dgn bonus kali ni . sbb yang ramai tu golongan bawah . nt 1 undi golongan atas = 100 undi golongan bawah kot . hahaha

Tanpa Nama berkata...

Apa beza.??

http://www.jpm.gov.my/userfiles/file/pp012011(1).pdf

dengan

http://www.spa.gov.my/Portal/Deskripsi_Tugas/SPMSijil/3812

Tanpa Nama berkata...

tak adil...pa dapat bonus...harga barang dah naik

sama ja...

patut sebulan bonus...sebelum raya


lepas raya sebulan lagi bonus


pangkah pr la lepas ni

Tanpa Nama berkata...

kalau kita tak puas hati, dikatanya xbersyukur...susah betul laa....hanya yang gaji kecik jer komen kat sini sebab yang gaji besar, confirl terlebih syukur agaknya...

Tanpa Nama berkata...

dah agak dah...tu je lah usaha cuepacs...xrok cetong berbanding yang lain...

Tanpa Nama berkata...

tanpa nam 11.45am

jpa untuk dah kerja gomen
spa baru nak minta keja gomen

Tanpa Nama berkata...

kta kna b'syukur..bg PA atas komitmen lg byk drpd PA bwhan..so sy rasa adil jika mereka dpt lbh dr kta yg bawahan ni..even gaji x smpai 1k pn,msih bleh dpt 500..pasni smbg blaja leh jd PA atasan pastu leh dpt bonus byk..x payah nk komen je byk...keje x buat...

Tanpa Nama berkata...

bersyukur sbb dappat bonus sblum raya..lega sikit nk buat psediaan raya..
harap2nya pelarasan gaji tu jadi la..dh jemu dah tggu khabar gembira ni..he3

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
kalau kita tak puas hati, dikatanya xbersyukur...susah betul laa....hanya yang gaji kecik jer komen kat sini sebab yang gaji besar, confirl terlebih syukur agaknya...

Selasa, Ogos 09, 2011 12:15:00 PM
da reqzi, terima jela..Syukurla dripada xda langsung..

Tanpa Nama berkata...

Mana yang hang tau gred sokongan x buat kerja klu tak buat kerja x bising camni haa. Yang hang tu tu gred atas kononnyer pro.... tu buat keje la sangat eksyen ajer lebih klu takde sokongan korang tak leh nak gerak pun. Mmg la korang diam sebab ko dpt banyak....TAK ADIL

Tanpa Nama berkata...

ALHAMDULILLAH
SYUKRAN-SYUKRAN YA NAJIB PM MALAYSIA.

Tanpa Nama berkata...

bersyukur la dgn apa yg dpt tak kira pegawai ke ktgn bawahan masa penyelarasan gaji 2007 ktgn bwhan dpt peratus kenaikan tertinggi konon nak bg dekat jurang pasal bonus pun nak sama juga fikir la yg pegawai tu dah perabih duit, masa smbung blaja mmg layak la skali skala dpt habuan..

Tanpa Nama berkata...

rm500 ?? bukan x bersyukur tapi nak balik kampung ni nak service kereta,minyak, tol,anak-anak lagi,nak bagi ibu ayah ?? najib...najib....nape lah sadis sangat

Tanpa Nama berkata...

korang kecoh apa lebih2 ni??aku yg dpt bonus rm500 pun dh rasa bersyukur..janji ada daripada takdak!
ni duk sebok dgn bonus bos2 kita..mcm org sembang tak pakai 'akai'.Buat malu ja aku tgk komen2 hangpa ni..kalo rasa nk dpt bonus mcm bos2 kita..awat hangpa 'baloq' nak mengaji dulu?bila bodoh belajaq dpt pangkat rendah dlm kerajaan..dpt bonus ciput..lepas tu pulun menyalak sana sini..hahaha pikiaq panjangla sebelum kecoh2 ni.syukurlah dengan apa yg ada..SALAM DARI UTARA (Pembantu Am Pejabat N1)

PA GRED 17 berkata...

gaji tinggi jenuh duk melompat,syok xkata..yg gaji rendah cukup mkn xleh nk lompat,kn guna tangga..tangga pon pnjam kat org...bajet ni ceminta yg gaji gred 17 ke bwh 4bln bonus tgk..bleh x?/cian sggh...

bos gred 54 berkata...

KALOKAN..SEMUA NK JD BOS,SEMUA NK NGAJI PANDAI,SAPA NK JADI KULI..HG(PAPN1) MAU NK JD KULI BATAK????

Tanpa Nama berkata...

semua PA..kita kena ingat tahun lepas..dapat bonus jer minyak terus naik..besar sangat ke RM 500 tu..semua PA diminta beli ler tong besar..beli minyak banyak2 sebelum dinaikan..semua kena tipu kpd najib..kita tengok lah nanti...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
korang kecoh apa lebih2 ni??aku yg dpt bonus rm500 pun dh rasa bersyukur..janji ada daripada takdak!
ni duk sebok dgn bonus bos2 kita..mcm org sembang tak pakai 'akai'.Buat malu ja aku tgk komen2 hangpa ni..kalo rasa nk dpt bonus mcm bos2 kita..awat hangpa 'baloq' nak mengaji dulu?bila bodoh belajaq dpt pangkat rendah dlm kerajaan..dpt bonus ciput..lepas tu pulun menyalak sana sini..hahaha pikiaq panjangla sebelum kecoh2 ni.syukurlah dengan apa yg ada..SALAM DARI UTARA (Pembantu Am Pejabat N1)

sokong 200%..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
rm500 ?? bukan x bersyukur tapi nak balik kampung ni nak service kereta,minyak, tol,anak-anak lagi,nak bagi ibu ayah ?? najib...najib....nape lah sadis sangat

Selasa, Ogos 09, 2011 1:11:00 PM
hang belanja la ikut kemampuan, bukan hanya tau mengharap..

Tanpa Nama berkata...

n1 tu tipu je . pandai wat citer . 1/2 gaji tu utk minyak ngan tol je . apepn tq pm tp mmg kau x de timbang rase terhadap PA yang KEBANYAKAN golongan bawahan ni ... sampai kg anak bini xde bj raye lak .aku xpe lg x pentingpn tu sumue.tp anak2 ? hmmm ntahle najib ni . kiciwa aku ngan anak tun razak ni.

chif pap berkata...

ye ke n1 ni ? baru masuk keje ke ? xde keluarga ke? tp nampak mcm bodek je lebeh . kaki jilat ke ? pada-padala cikit .

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih banyak ayahanda Datuk Omar atas usaha yang gigih. Semoga bertambah rezeki datuk dan keluarga

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
rm500 ?? bukan x bersyukur tapi nak balik kampung ni nak service kereta,minyak, tol,anak-anak lagi,nak bagi ibu ayah ?? najib...najib....nape lah sadis sangat

Selasa, Ogos 09, 2011 1:11:00 PM
hang belanja la ikut kemampuan, bukan hanya tau mengharap..

tambahan: ukuq baju kat badan sendiri.xmampu nk bagi mak ayah rm1k sorang,bagi rm50 sorang pn ok,asalkan Ikhlas.nk jimat tol n minyak blik naik bas/keretapi

Tanpa Nama berkata...

n1 tu tipu je . pandai wat citer . 1/2 gaji tu utk minyak ngan tol je . apepn tq pm tp mmg kau x de timbang rase terhadap PA yang KEBANYAKAN golongan bawahan ni ... sampai kg anak bini xde bj raye lak .aku xpe lg x pentingpn tu sumue.tp anak2 ? hmmm ntahle najib ni . kiciwa aku ngan anak tun razak ni.

*itula gunanya menabung,time raya guna la duit tabungan yg diperuntukan awal2 lg..jgn smpai tiba raya asyik harap bntuan bonus/ihsan k'jaan utk beli psiapan raya. bila x dpt tu yg frust menonggeng tu..maki cni sana..wat dosa je..

ovali berkata...

ok la tu..masa tahun 2007 zaman pak lah, kakitangan sokongan dah dapat 30% kenaikan. Bersyukur la..ni tidak, dapat jer 30%, masing-masing sibuk beli kereta pastu modified ekzos, makeup sana sini.

Pastu time service kereta takder duit, time bayar insuran road tax x der duit, nak balik kampung servis kereta takder duit, nak bayar tol tak der duit, bayar duit minyak x der duit.

Pastu salahkan kerajaan, najib, paklah, mahathir, umno,bn, pas, pkr, semgant 46, dap, gerakan, Bersih, Perkasa, cikgu sekolah, 41 ke atas semuanya dipersalahkan.. What the hell!!???

Pastu tanya pasai apa bagi bonus sikit, gaji tak naik bla bla bla..Somalia yang kebuluran tu pun tau berpuasa walaupun tak tahu la diorang nak iftar makan apa nanti.

Weh! bersyukur la apa yang ada,tak payah nak dibandingkan dengan negara lain. Sekarang kan dah borderless world, kalo tak suka boleh blah.

Apa ke bahalolnya ugut dapat bonus sikit dengan PRU 13, apa punya mentaliti la..tak kan la sumbangan kerajaan dengan beri bonus ni jer??? Sumbangan lain tak amik kira?? Tak payah tengok jauh la, surau belakang rumah aku ni kalau kerajaan tak bagi duit, sampai aku mati la tak dibuatnya.

Weh! kalo ko duduk US, kalo x der insuran kesihatan, mati tepi longkang la ko..at least kat Malaysia ni kerajaan bagi subsidi kesihatan lagi. PA pun dapat free service kesihatan

Anti Ovali berkata...

RM 500? TANDA-TANDA PM NAJIB AKAN HILANG KUASA DI PUTRAJAYA.

RM 500 MANA CUKUP MAA. CUEPACS MINTA 2 BULAN, KAU BAGI 1/2 BULAN?

TUNGGU SAHAJA PILIHANRAYA KE 13 NI. SELAMAT BERSARA AWAL PM NAJIB!

boss N54 berkata...

patut-patut bonus sama rata, sama adil...RM 2000 setiap PA...nie bagi 1/2 gaji....1st time nk kasi bonus utk PA pun kudukut...

Tanpa Nama berkata...

NAK SEBULAN KITA PANGKAH PAS LEPAS NI..

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih ayahanda.. atas suara ayahanda dan usaha tidak putus-putus untuk penjawat awam semua lapisan.. sehingga kita baru diberi bonus raya.. Terima kasih sekali lagi Datuk Omar...

BoNus berkata...

nak posa tengok BULAN, nak raya tengok BULAN...NAK BONUS kena pulak tengok DACING...

Tanpa Nama berkata...

syukur la walaupun sikit..tapi membantu juga lah....

Nurmiefahmy berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

Belajar lah bersyukur. kenapa sibuk kira gaji org. dah diaorg belajar tinggi2, keluar duit untuk belajar, berkorban masa untuk belajar...memang patutlah gaji dia besar. yang PA sokongan yg ada degree...pi lah apply jawatan yg sesuai dgn kelulusan hang. Yg bodoh sgt masih jadi kerani/PAP dgn jawatan yg tinggi tu sapa suruh. Otak ada tapi letak kat lulut. Patu marah2 org dapat lebih. Bangsa yg tak tau diuntung!!!

ah suk tala suka itu zairi punya budak berkata...

Mohd Zairi berkata...
Alhamdulillah. Tahniah CUEPACS! Walaupun setengah bulan bonus namun saya percaya hujung tahun ini YAB PM akan umumkan lagi setengah bulan untuk digenapkan menjadi satu bulan bagi tahun 2011. Apa yang menariknya, pembentangan bajet bulan 10 nanti bakal menyaksikan pengumuman penting PM mengenai perjawatan penjawat awam yang baru. Yang kuat kedengaran adalah penyelarasan semula gaji selaras dengan perjawatan yang dikejatkan. Terbukti, kerajaan prihatin dengan bebanan penjawat awam. dan kita sebagai pelaksana dasar, mesti terus berusaha untuk prihatin dengan kehendak stakeholders dan keperluan rakyat. barulah tidak dipertikaikan oleh orang awam. Terima kasih PM.

Isnin, Ogos 08, 2011 11:30:00 PM

wah ah chai zairi long timr no comment ah suk manyak rindu lu punya muka. lepas kena hentam lu pigi mana lutut ada goyang ah

Tanpa Nama berkata...

syukur kerana pemberian bonus dari kerajaan memang tidak syak lagi kerajaan membelanjakan sebanyak rm2 billion kepada 1.27 juta penjawat awam dan 1 cincin isteri pm rm73 juta . memang berbaloi.
rakyat didahulukan isteri pm diutamakan

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih atas usaha dapatkan bonus utk raya.
Tapi alangkah baiknya kalau pemberian bonus diberi sebagaimana dahulu cuntoh:bagi pencacai yg gaji 2000.00 kebawah diberi sebulan gaji dan 2000.00 keatas diberi setengah bulan gaji.barulah cantik,tapi...nampaknya keutamaan diberikan kepada yg banyak mengarah dari bekerja.

terasa bodoh berkata...

Memang PM kurang perhatian tentang kebajikan kakitangan awam PM hanya lebih menekan kakitangan awam utk kerja keras utk tingkatkan perastasi kerja,tapi bila kakitangan awam berusaha tinggatkan perestasi dan menaikan KDNK negara PM hanya bagi setengah bulan bonus.Sedangkan syarikat sewasta dalam keadaan ekonomi negara jatuh masih mampu memberi bonus 3 bulan gaji.

PAR miskin berkata...

Ayahanda jgn biar diri diperalat oleh ketua ketua jabatan dalam memperjuang kakaitangan awam.Lihatlah kehidupan kakitangan awam sokongan yg kebanyakan hidup di bawah paras kemiskinan.Pegawai atasan klim mereka setiap bulan saja mampu bayar gaji 3-4 org PRA atau PAP.

kuda kayu berkata...

begitu mudah PM gula gula kakitangan awam.Dia ingat besar sangat ke bonus setengah bulan gaji...?
Kalau jawatan PAR atau PRA mempunyai 1 bini, 5 org anak dapat setengah bulan gaji $1000.00 banyak ke..? Besar ke $1000.00 pada masa skrg ini...? $1000.00 anak PM sebulan pun tak cukup.

Tanpa Nama berkata...

tima kasih r sbb bg bonus tahun ni.. tp mintak kerajaan pertimbangkan pekerja kontrak yang dh lama servis dgn kerajaan. kerja sama berat tp hasil jauh sgt beza.kwsp pn tak di carum.pikir2 kan r.. samapi bila nk kami gantung tak bertali. kami juga ada keluarga yang perlu di tanggung.. mohon kerajaan memantau pekerja2 kontrak.. kami bukan goyong kaki ja.. sampai timbul masalah keluarga nk membantu kerajaan.. tp malangnya kerajaan x pandang pun golongan kami ni...

Tanpa Nama berkata...

kami pekerja kontrak adalah rakyat malaysia yang berjuang di landasan yang sama.... perlukan golongan kami di abaikan... tahniah !!!

kuda hitam berkata...

ALO KAWAN KAWAN......BESAR SANGAT KE BONUS SETENGAH BULAN GAJU KALAU JAWATAN ANDA PAR ATAU PRA.....?
ANAK RAMAI MENGALAHKAN DATO NAJIB....?
Anak PM pun sebulan $1000.00 tak cukup.
CUEPACS bela sapa...?
Siapa sebenarnya kakitangan awam...?

Tanpa Nama berkata...

Kepada PA bergaji rendah tu sedar laa sikit! Hidup ukur baju pada badan sendiri... Jgn dengki dgn rezeki org lain! Ni gaji kecik tp berlagak lebih dr Pengarah! Handfon Iphone, Blackberry, seluar levi's, kasut nike... Tu lg mau bising gaji tak cukup!!! Kalau pandai cermat, ikhlas kerja, rajin solat... Insyaallah rezeki tu berkat! Ni dh laa gaji kecik, pemalas, slalu nk ngular, time solat jumaat lepak main karum, tido...

Tanpa Nama berkata...

Bersyukurlah dan berjimatlah.
ukur baju dibadan sendiri..
Tok JIb tengah dok buat kira-kira cari duit kat ne nak beri juga bonus akhir tahun nanti .. tunggu..dan SABAQla............

WTF3XX3 berkata...

cipan..setakat setengah bulan gaji aku cuma dpt 1000 jer..weiih..maner cukup..kereta aku insuran pon dah 2000...aper la najib ni...aku nak 3 bulan bonus buka half..WTF

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih atas usaha dapatkan bonus utk raya.
Tapi alangkah baiknya kalau pemberian bonus diberi sebagaimana dahulu cuntoh:bagi pencacai yg gaji 2000.00 kebawah diberi sebulan gaji dan 2000.00 keatas diberi setengah bulan gaji.barulah cantik,tapi...nampaknya keutamaan diberikan kepada yg banyak mengarah dari bekerja.

Selasa, Ogos 09, 2011 9:10:00 PM

** Pengarah mestilah lebih,itula dulu x nak blaja pandai2..kalo pengarah x mengarah keje,boleh ke kamu buat keje sendiri??tanpa guidance??

Tanpa Nama berkata...

Selasa, Ogos 09, 2011 9:10:00 PM

** Pengarah mestilah lebih,itula dulu x nak blaja pandai2..kalo pengarah x mengarah keje,boleh ke kamu buat keje sendiri??tanpa guidance??

```````````````````````````````````
dh ade dip pentadbiran awam dan deg sains pentadbiran uitm dh tn pengarah oi . sesuatu yang sangat pasti adalah "orang bawah boleh buat keje kalau pengarah xde , pengarah boleh ke buat keje kalau org bawah xde ? silap2 histeria .jangan cakap besar sgt.

Tanpa Nama berkata...

kami sokong kenyataan di atas 100%.. dia org lupe kea beb.!! group sokongan 70% ade degree.. kot-kot pengarah ijazah am jea kot.. cuba intai.. ape-ape hal pun kau org dah kena catur.. putar-belit.. ha..!!ha..!!

bisol berkata...

setiap rezeki yang mendatang aderlah daripada allah,jadi bersyukurlah, hanye manusia menjadi perantaraan, renung2kanlah

Tanpa Nama berkata...

Syukur dgn rezeki yg ALLAH kurniakan kpd kita semua.Terima kasih kpd kerajaan yg sentiasa perihatin.Dibulan yg mulia ini sama-samalah kita berdoa agar segala amal ibadat kita diterima olehnya.Pada yg tak reti bersyukur(pembangkang)insaflah.jgn suka tuduh tanpa bukti ok.kerjalah dgn penuh amanah.TERIMA KASIH CUEPACS.

Tanpa Nama berkata...

manusia mmg xkenal@tau erti bsyukur..tetap hasad dengki no1..lalala

Tanpa Nama berkata...

apa2 pun hehati ...kerajaan pasang byk perangkap saman ..utk recover balik kos bonus nie k....

Beware!!!

Tanpa Nama berkata...

Hu, pelik betul manusia ni. Time tak bagi hari-hari dok bising nak bonus. Time dah bagi, tak reti nak bersyukur.

Walaupun 1/2 bulan bonus, tak pe lah. Asalkan ada. Walaupun ia mmg lah tak adil sebab orang atas yang dapat banyak, takpelah asalkan merasa gak minimun 500 daripada takde kan.

Memang betul macam tak cukup je apa kita dapat, tapi buat masa ni, kita sama-sama bersyukur apa yang ada. Mana tau ada rezeki lain lagi ke.

Yang dapat minimum 500 tu, sekurang-kurangnya lepas lah duit baju raya anak-anak, siapa nak bagi, kan. Orang tau bercakap je, tapi bukan nak tolong, kan?

Yang dapat banyak tu, jangan lupa buat lah open house besar-besaran untuk staff-staff ye?

Apa pun, diharap CUEPACS akan terus perjuangkan lagi nasib PA dan diharap PM memandang serius luahan rasa dan nasib PA ni. Kami bekerja untuk kerajaan, jadi prihatinlah kepada nasib kami.

Tanpa Nama berkata...

hmmm..lama dah nak meletup ni.....bonus tu tarak kesah sangat...elok lagi naik gaji....cth 1-40...naik 20%....yang 41 keatas naik 10%....apa macam ada setuju ka.....tentang kakitangan kontrak...dah puas dah menunggu...buat rerakan kerja kontrak...usah kita rajin sgt mengalahkan org kerja tetap....sebab tak pernah dipandang pun....sebab kalau rajin buang tetap buang kerja...rajin tetap buang....yang malas boleh maintain....itulah KEHAPRAKAN KERAJAAN MALAYSIA

aRm SatosHi berkata...

Erm.. selagi pekeliling x masuk jabatan masing2 payah gak ni. Camne status pekerja yang kontrak dan sementara? Lain kali kalo nak announce tolong la details, ini cakap penjawat awam camtu je.. cube cakap penjawat awam termasuk yang kontrak dan sementara. kan lagi mudah orang paham.

Tanpa Nama berkata...

Apalah korang nie.Tak dibagi kutuk.Dah dibagi lagi kuat kutuk.Bila dh dpt duit tu tlg htr umah anak yatim.Dpt jugak cover dosa2 yg korang kutuk PM tu.Yg tak bagusnya duduk kat surau pun sempat lagi korang mengutuk.Igtlah sikit...kan nie bulan mulia.Jgn asyik nk mengutuk je.Sama2lah kita sokong kerajaan demi kebaikan negara.Byk lagi masalah yg k'jaan nk selesaikan.Sentiasalah BERSYUKUR.. Bukan bodek tapi kenyataan.

Tanpa Nama berkata...

kami nak bonus tapi bukan separuh tapi i bulan gaji..dan yg paling penting kami nak kenaikan gaji..setakat dpt 500 - 1000 tu sekejap jer habeh..bukan byk pun..tp kalo dpt kenaikan 300 ke sebulan berbaloi la..org tak akan puas sekiranya tak dpt aper yg die nak..gaji kasi naik..yg dah rasa cukup dgn 500 keep ur mouth shut da fuckup

Tanpa Nama berkata...

Kepada tanpa nama..
41 naik 10% 32,34,38 lebih tinggi daripada 41 ...tek releven......lagi tinggila gaji mika nie.. tak setuju laaa kawan..

Tanpa Nama berkata...

Hari ini dalam sejarah.. mana ada kerajaan dalam dunia ini bagi bonus pada kakitangan kerajaannya setengah bulan gaji kecuali MALAYSIA..

Tanpa Nama berkata...

nak tanye..kalau cfs dpat tak bonus..

Tanpa Nama berkata...

nak tanye..kalau cfs dpat tak bonus..

Tanpa Nama berkata...

tulah masalah gred 41 ni...bila 32, 38, 38 naik lebih sikit dia orang marah...tapi kena ingat bukan gaji penentu anda tu tu boss...mereka dapat kenaikan sebab tempoh berkhidmat...ada relevan ke orang yang dah kerja 25 tahun perlu gaji rendah dari yang kerja baru setahun di 41....cuna fikir tgk...kalau N1 pun basic dah kerja 25tahun belum cukup nak kejar basic gaji 41 P1T1

Tanpa Nama berkata...

Maaf la kawan, saya bandingkan gaji 32 dengan 41... gred 32 baru 10 tahun kerja tak de ijazah, manakala gred41 ni dah lapan tahun diploma 9 tahun, jumlah service dah 17 tahun tapi beza gaji hampir RM 600 bukan kerana naik pangkat ikut tandard je.. cuba fikirkan mana yang lama service ada ijazah pula tapi gaji lebih rendah kalau nak banding dgn gred32 yg sama khidmat 17 tahun beza sampai RM1000. Harap maklum..salah satu sebab naik 25% gaji masa 2007 dulu..........

Nik Zubaidah berkata...

apa yg penting hanya BN sahaja mampu memberi bonus dan kesejahteraan ummah. wajib kita sokong dan undinya

Tanpa Nama berkata...

@pada tanpa nama
"Salam 1malaysia.
Bersyukurlah dengan pemberian ini,
Tak usah lah nak nak merungut , jgn nak bising2 bila orang besar dapat bonus besar...
nama dah jawatan besar... sebab rajin belajar dulu2...yang gaji kecik ni pemalas dulu2...tu lah dulu2 tak nak fikir..inin lah nama bersusah2 dahulu bersenang2 kemudian...ini awak nak bersenang2 dulu...bila kemudian susah.. mula lah nak bising2..BOOOOOOOOOO...."

ini bukan masalah dulu taknak blajar tapi sbb tak dpt peluang mcm kau.berapa byk org BAWAHAN sekrg ni yg ada ijazah & diploma tp masih jadi PT shj.sbb peluang2 utk jd org2 atasan mcm ko ni juz diberi kpd kroni2 shj.kalau nak bercakap baik fikir dulu sbb sekrg dh nmpk sape yg btol2 BODOH sebenarnya.aku rasa ko ni adalah salah sorang org atasan yg lgsg tak penah fikir pasal org bawahan ko..

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih Kerajaan kerana pertimbangkan bonus 1/2 bulan gaji pada tahun ni. Esp menjelang raya. Selepas 3 tahun asyik dapat duit ihsan tahun ni merasa rezeki lebih sikit untuk anak-anak. Bagi yg masih komen tu, saya rasa satu je...manusia ni mmg tak pernah puas & mmg tak boleh tgk kalau org lain lebih. Hanya adil kalau menyebelahi diri & tak adil walaupun benda yg sama diamalkan di mana-mana syarikat swasta pun.
Semoga semua bersyukur & diberkati oleh-NYA...

Tanpa Nama berkata...

Yang menurut perintah berkata...
Satu keputusan yang baik tapi kurang bijak,sepatutnya untuk memperlihatkan keprihatinan kepada golongan berpendapatan rendah dan menjaga golongan atasan kan lebih baik ditetapkan satu angka atau nilai yang sama aje! Barulah nampak ketelusan dalam pentadbiran...klu bagi selaras pun jgn risau kumpulan sokongan tak akan jadi kaya macam orang di atas!depa nak dapat pun setahun sekali je,itupun digunakan untuk sara hidup anak bini sepenuhnya utk musim perayaan,nampaknya pemberian bonus ni lebih keutamaan pada golongan atasan!maaflah kiranya ade pihak yg tersinggung,inilah kenyataannya!ini akan membuatkan kepercayaan golongan sokongan kepada pentadbiran kian pudar......

saya setuju... bangga betol pak najib bagi bonus 500 sekurangkurangnya.... kotan nak menjimatkan wang kerajaan.. tp memang tindakan kurang bijak.... kan bagus disamaratakan. 1000 ke, 1500 ke... tak sampai pun angka 2 billion tu... lebih baik amik menteri kewangan kedua yng lama tu... baru dpt agihan yang lebih baik.....kannnnnnnnnn...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Terima kasih Kerajaan kerana pertimbangkan bonus 1/2 bulan gaji pada tahun ni. Esp menjelang raya. Selepas 3 tahun asyik dapat duit ihsan tahun ni merasa rezeki lebih sikit untuk anak-anak. Bagi yg masih komen tu, saya rasa satu je...manusia ni mmg tak pernah puas & mmg tak boleh tgk kalau org lain lebih. Hanya adil kalau menyebelahi diri & tak adil walaupun benda yg sama diamalkan di mana-mana syarikat swasta pun.
Semoga semua bersyukur & diberkati oleh-NYA...

DUIT EHSAN N BONUS SM JE... 500...

Tanpa Nama berkata...

Presidennya, Datuk Omar Osman berharap kerajaan dapat menyediakan bonus sebulan sebelum sambutan Hari Raya dan sebulan bonus selepas sambutan perayaan itu.

Beliau berkata, Cuepacs telah memohon secara rasmi melalui surat kepada perdana menteri,dua bulan lalu.

x yah sebulan gaji la pak omar, minta 1000 o 1500 je setiap PA. adil n saksama... lagipun pak najib pun tak pening kepala... ekot stail pak lah, pak dir dulu ke..

PA YANG DPT GAJI KURANG 1000, BAGI BONUS 1000. GAJI YANG ATAS SERIBU BAGI 1500.... SELAMAT KERAJAAN....

Tanpa Nama berkata...

kata bonus setengah bulan gaji...tp apasal sy dpt xsmpai separuh?gaji pokok rm1626, patut nye dpt dlm rm813, apasal lak dpt rm723?????mana pergi lg rm90 2????hairan,janji xserupa bikin ni......

Tanpa Nama berkata...

bonus pon kena potong gak...haru2..haru2

firdaus berkata...

bonus dah masuk...
saya dapat rm445...
TERIMA KASIH

Tanpa Nama berkata...

cuba fikirkan..anda sebagai seorang ayah..mempunyai 3 orang anak,anak yang sulung cukup cerdik,ke 2 sederhana..ke 3..bodoh piang..anda bagi ke duit sekolah ikut kepandaian dia? adilkah anda sebagai seorang ayah? renung2kan lah..selamat beramal..

Proidas berkata...

Kepada bonus sekerat,

Semua orang dah tau la bro..cincin rosmah tu hanyala fitnah pembangkang sahaja. Pembangkang dah photoshop page depan Utusan Malaysia kemudian digembar-gemburkan sampai Kompas (paper indonesia) pun melutut mintak maaf kat PM hari ni.

Apa ke bodohnya pembangkang ni. Ada ke beli cincin pakai courier??!! Aku nak beli buku kat Mudah pun COD. Takdernya aku nak bank in duit pastu hantar pakai pos laju. Buat lesap tengah jalan, naya ker.

Satu lagi, manala Kastam ada jawatan ‘customs operations manager’ pun. Yang ada hanya pegawai kastam dengan beberapa gred dan pangkat. Jadi dari mana datangnya ‘customs operations manager’ bernama A Krishnan ini? Apakah A Krishnan disengajakan untuk memenuhi kuota Hindraf? Korang pun tahu, dalam Kastam ada Pegawai Kastam, Penolong Pegawai Kastam, Penguasa Kastam dll (contoh Arwah Sarbaini)..mana ada jawatan custom operation Manager??

Senang citer korang baca la blog ni :
http://theunspinners.blogspot.com/2011/07/pembohongan-cincin-rosmah-oleh-rpk.html

Asyik kena fitnah sahaja bini Najib ni. Semoga pahala dapat la kat Kak ROsmah tu especially bulan poser ni..

Aku nak tulis panjang2 pun buat penat menaip jer melayan orang kuat memfitnah dan mempercayai fitnah ni

Tanpa Nama berkata...

orang-orang ni kata padan muka kakitangan sokongan gaji kecil dapat bonus kecil sebab malas belajar masa kecik. tak semua macam tu. saya AKS gaji pokok tak sampai 1000. tapi dari segi pendidikan ada pegawai atasan yang kurang dari saya. saya ada ijazah dari luar negeri tapi ini sajalah kerja yang saya dapat zaman ni. katanya jangan memilih kerja. oleh itu tak patut kata orang pendidikan rendah tak malu nak minta bonus banyak. patut bonus bagi sama. katanya bonus ini untuk meringankan beban kakitangan awam. rasanya kakitangan awam yang berat bebannya ialah orang yang gaji kecil.