SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

13 April 2012

CUEPACS MAHU PENGERUSI NEUTRAL DILANTIK KETUAI SURUHANJAYA KHAS KAJI PERKHIDMATAN AWAM

Bernama
13/4/2012



SHAH ALAM, 12 April (Bernama) -- Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) mahu seorang pengerusi berfikiran neutral dilantik bagi mengetuai Suruhanjaya Khas bagi mengkaji secara komprehensif dan holistik perkhidmatan awam di negara ini.

Timbalan Presidennya Azih Muda, berkata langkah itu perlu untuk meyakinkan semua pihak terutamanya seramai 1.4 juta penjawat awam bahawa kerajaan serius meningkatkan imej perkhidmatan awam di mata rakyat menerusi pelaksanaan agenda transformasi.

"Kalau boleh, kami berharap suruhanjaya ini dapat dilaksanakan segera dan harap pengerusi (suruhanjaya) itu seorang yang bebas dari segi pemikirannya," katanya kepada pemberita selepas menghadiri forum "Peranan Dan Cabaran Dalam Merealisasikan Transformasi Negara" yang dirasmikan Setiausaha Agung Cuepacs, Lok Yim Pheng di sini, Khamis.

Penubuhan suruhanjaya itu diumumkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada perjumpaan khas penjawat awam di Putrajaya pada 8 Mac lepas dan semasa acara itu Najib turut mengumumkan pembatalan sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) dan pelaksanaan semula Skim Saraan Malaysia (SSM) yang ditambah baik, termasuk pelarasan gaji antara tujuh hingga 13 peratus.

Lok ketika mengulas mengenai perkara sama berharap Cuepacs turut diberikan peluang untuk menganggotai suruhanjaya itu.

-- BERNAMA

190 ulasan:

ANTI PTD berkata...

apabila dikatakan NEUTRAL, dia mestilah bukan

a. PTD
b. EX-PTD
c. EX KSN/KSU/KP yang asal kejadiannya adalah PTD

btw, benda ni dah banyak dibincangkan dalam komen² terdahulu. baru sekarang mahu keluarkan sidang akhbar?

slow!

Tanpa Nama berkata...

Biar pak menteri je jd pengurusinya. jawatankuasanya x kisah lah PTD ke siapa. Dasar tukan menteri yg cakap, yg putuskan. Dia la jd pengerusi supaya x timbul salah anggap org yg nk melaksana.

Tanpa Nama berkata...

setujuuuu...hehe...biar pak menteri...lepas tu ramai2 hentam plak pak menteri kan..guna alasan politik la..fahaman la..bangsa la..negeri la..menteri kementerian apa la..utamakan kementerian sendiri la..hehe..

letak la siapa pon...mana dpt puaskan hati semua org..

kalau letak dari skim DG atau ex DG..perubatan plak bising..letak dari skim Polis..skim J plak bising..letak SPRM..pon bising gak..

tak percaya ke?? tengok saja la nnt..

Tanpa Nama berkata...

Apa kata survey jika kita lantik TOk Oma Kupek jadik pengerusi????

Tanpa Nama berkata...

Bagi pekerja PAR je jadi pengerusi. Kalau silap pon tahap PAR ke PRA ke. Semua orang kena berpuas hati.

Tanpa Nama berkata...

Biar tok najib je. die yg umum nk tubuh suruhanjaya khas ni kan?

Tanpa Nama berkata...

kalau tok najib jadi pengerusi..ulang siaran plak komen2 dlm blog ni pasal nak ugut masa PRU...

senator2 & wakil2 rakyat tadak Parti @ BEBAS tu kan ramai..pengalaman & kelulusan pon hebat..buatla senarai utk pilihan...

tapi ada juga akan tak puas hati nnt kan...hahahaha..

;p

Tanpa Nama berkata...

selagi namanya manusia teramat sukar utk mencari yg neutral....

Tong Sam Pah berkata...

Apa macam kalu itu Katak punya olang Iblahim Ali jadi pungurusi?

Tanpa Nama berkata...

Adusss, dh dume x blh jd pengerusi, biar aku je la yg jd...

J-bon berkata...

letak ler siapa pun...janji PA dapat keputusan yang positif dari perbincangan tersebut.kenaikan gred yang dijanjikan perlu ditunaikan segera...semua PA mahukan perubahan dalam perkhidmatan awam.kalau setakat nak bincang,10 tahun belum tentu dapat dilaksanakan.harap cuepacs dapat selesaikan masalah PA satu persatu...

Tanpa Nama berkata...

Apa hal lagi??????? tak selesai lagi kah....kasi saja Dato Omar jadi Pengerusi habis cerita biar dapat lagi sambung kerja...ha..ha...ha...

Tanpa Nama berkata...

Apa kata minta CEO Syarikat swasta n GLC jd pengerusi n jawatankuasanya?

Tanpa Nama berkata...

Bro., kerja pengerusi utk pengerusikan mesyuarat, bukan itu BUAT KEPUTUSAN ! Autokrasi tak main sekarang !

Cadangan/syor dpd pihak Kesatuan perlu diambilkira UNTUK DIBAHAS/bincang ! keputusan mesti KOLEKTIF !
Semua kesatuan perlu akur .. tandatangan setiap Presiden Kesatuan !
(ahli Kesatuan yg tak puashati .. MELALAK dgn Kesatuan masing-masing) !

Yang tak masuk kesatuan ..DIAM !

Kalau mau NEUTRAL lantik itu Stopa (Menteri Perdagangan Antarabangsa).

Dia ok ker ?! wa punya cadangan saja ..

Tanpa Nama berkata...

Wa cadangkan YAB Datin Dr Hajjah Rosmah ....setuju ke der?

Tanpa Nama berkata...

kita lantik menteri wanita dan keluarga jadi ketua suruhanjaya ok tak

Tanpa Nama berkata...

Stopa menteri pedagangan tu ex-PTD...mana bleh nanti bias.

Tanpa Nama berkata...

Tahniah Sdr. Azih Muda, dah sampai masanya Omar bagi jalan ...

Kita nak sentuhan orang muda .. presiden cuepac (kontrak) tak perlu sambung kontrak!

Tanpa Nama berkata...

Cadangkan Lantik Ustaz Azhar Idrus!!!!

Tanpa Nama berkata...

siblest rhaTanpa Nama berkata...
Wa cadangkan YAB Datin Dr Hajjah Rosmah ....setuju ke der?



Ambo setuju Datin Rosmah...pakcik pencen guano demo?

Tanpa Nama berkata...

Arahan telah dikeluarkan melalui pekeliling Bil 7 th 2005.
namaun arahan tinggal arahan.. akibat dari itu negara rugi berjuta2 ringgit setahun.. akibat peralatan PABX terbiar dan tidak terurus..

Tanpa Nama berkata...

Wa cadang itu Datuk Seri Shahrizat jadi pengerusi...since dia dah tak jadi menteri ni, maybe masa dia ada lebih sikit.
Boleh la PA dpt bantuan lembu pawah sorang sekor hehe

Tanpa Nama berkata...

aku cadangkan Hasan Ali jadi pengerusi.....
sbb dia kan Jati punya olang...
Lagipun akidah akan terjaga jika Hasan yg jd pengerusi....
tak gitu kengkawan???

Tanpa Nama berkata...

Samy Velu lebih sesuai rasanya

Tanpa Nama berkata...

Wa cadang itu Datuk Seri Shahrizat jadi pengerusi...since dia dah tak jadi menteri ni, maybe masa dia ada lebih sikit.
Boleh la PA dpt bantuan lembu pawah sorang sekor hehe
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
setuju!!! sekurang2nya dpt gak merasa lembu sorang sekor....
dorang rembat ratus juta kita dpt lembu sekor jadi ler.....
tak gitu kengkawan???
aku setuju benor cadangan ni....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Wa cadang itu Datuk Seri Shahrizat jadi pengerusi...since dia dah tak jadi menteri ni, maybe masa dia ada lebih sikit.
Boleh la PA dpt bantuan lembu pawah sorang sekor hehe
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
setuju!!! sekurang2nya dpt gak merasa lembu sorang sekor....
dorang rembat ratus juta kita dpt lembu sekor jadi ler.....
tak gitu kengkawan???
aku setuju benor cadangan ni....

========================================

KEPALA HOTAK HANG BJAMBUL

Tanpa Nama berkata...

pakcik tak setuju!!!!!!!!!!!!
pakcik raso Datin Rosmah lebih sesuai jadi pengurusi........
sobab dio lawa, lagipun dio bulih mempengaruhi isteri dio utk sebarang keputusan........
lagipun rambut dio lawa, pakcik suko tu..........

Tanpa Nama berkata...

Pilihan pertama...molek ..bagus lantik PEGAWAI PEGAWAI PTD MUDA YG BERKALIBER...yang baru masuk kerja baru habis sekolah U sbb otak mereka masih fresh bijaksana atau
pilihan kedua..lantik BEKAS PM TUN ABDULLAH AHMAD BADAWI sbg pengerusi NEUTRAL MENGETUAI SURUHANJAYA KHAS KAJI PERKHIDMATAN AWAM sbb alasan nya TUN BYK PENGALAMAN DLM PHKIMATAN AWAM...baik buat undian

Tanpa Nama berkata...

apa korang mengarut ni labu.........
kan lebih baik korang buat keje....
semalam sultan dah cakap keje biar rajin........ jgn dok berpolitik ajer... tapi aku pun setuju jugak kalu Hasan Ali jadi pengerusi.....
sekurang2nya akidah terjaga.......
kahkahkahkah................

MR HANDSOME GUY berkata...

wa lak rasa, dato' seri cik sonah jadik pengerusi.. okey what.. BOSS, sowy..
ekekeke, cha alif but = cabooooot..
hey! lu orang nak cari calon pengerusi ke pengkerusi nih?

Tanpa Nama berkata...

apa korang mengarut ni labu.........
kan lebih baik korang buat keje....
semalam sultan dah cakap keje biar rajin........ jgn dok berpolitik ajer... tapi aku pun setuju jugak kalu Hasan Ali jadi pengerusi.....
------------
Pooodaaahhhh la kau....kau pun 2x5 jugak...
Hasan Ali tak sesuai...sbb abih anggota suruhanjaya tu berendam air mata..sbb hasan ali pakar dlm memainkan emosi org haha

sayangkan negara berkata...

Cadangan Prof Diraja Ungku Aziz. Orang yg paling berpengalaman pakar ekonomi dan tidak memihak.

Tanpa Nama berkata...

Datuk Shah Rukh Khan pun boleh aje...ape guna dpt anugerah Datuk tu.....

Tanpa Nama berkata...

Aku rasa Al-JUb pon boleh...jadi pengerusi...mesti naik banyak..

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum Dan Salam Semua

Banyaklah lawak bodoh yang sahabat2 kemukakan. Apapun mungkin itu sebagai hiburan.saya amat setuju. Ada yang cadangkan DS Rosmah Mansor, DS Shahrizat, Ibrahim Ali, Hassan Ali dan ada cadangkan Cik Sonah. Cik Sonoh nie nampak tegas juga tapi lebih pada PTD dan adakah dia mampu takut habis kertas kerja dicampaknya bila ada bangkangan. Maaf gurau aje Mr, Kacak Bergaya.Kita perlu lihat jauh kedepan kerana peluang ini perlu direbut dan digunakan sebaik mungkin. Jika tersilap percanturan kita PA yang rugi.

Saya setuju Pengerusi yang dilantik bukan kalangan PTD dan bekas PTD. Pengerusi ini mestilah seorang tokoh yang mempunyai pendidikan tinggi dan berpengelaman jauh dan mempunyai komitmen yang jitu serta berkebolehan dan kewibawaan dalam bertindak.

Kita juga perlu seorang yang mempunyai jati diri dan ketegasan dan mempunyai hubungan baik dengan pucuk pimpinan atasan dan mempunyai rongga-rongga menerima pendapat dan rintihan bawahan.

Bagi saya cadangkn ketokohan beliau iaitu TAN SRI NORDIN KARDI kerana kepimpinannya telah terbukti dan bersinar.

Pohon ampun dan maaf kerana ini hanyalah pandangan saja Flower,

Tanpa Nama berkata...

ape lah yang ko hrpkan dari cuepcs..pembatalan sbpa adalh angkara cuepcs...periuk nasi kakitangan awam di campur pasir oleh cuepacs.. lahabau punya cuepacs

Tanpa Nama berkata...

Che Det x blh jd pengerusi ke?

Tanpa Nama berkata...

Nampaknya semua PA dah tak menaruh kepercayaan pada PTD. Dah nampak muslihat specis ini. Padan muka!!!

Tanpa Nama berkata...

Che Det x blh jd pengerusi ke?

Jumaat, April 13, 2012 12:24:00 PM

SALAM TUAN SALAM TUAN SALAM TUAN SALAM TUAN SALAM TUAN SALAM TUAN

Cadangan tuan tu terlalu hebat ketokohan dan mempunyai kelas tersendiri. Saya rasa takkan seperkara ini kita mahukan Tun M. Biarlah diterajui kalangan sesama kita saja. Apa salahnya tuan calon diri tuan saja dan saya sokongnya asalkan sanggup pikul tangunggjawab dan amanah ketelusannya.

Kita ketahui semua ini ada hikmah dan ketetentuanNya yang tersembunyi sepertimana firmanNya dalam Surah Fathir,38.

Sesungguhnya Allah mengetahui dilangit dan dibumi. Sesungguhnya Dia Maha Mengetahui segala isi hati.

Salam hormat dan selamat mengerjakan ibadah solat Jumaat. Hormat dari saya Flower.

Tanpa Nama berkata...

ASSALAMUALAIKUM SEMUA.

SAYA CADANGKAN AGAR PENGERUSI NEUTRAL YANG SEHARUSNYA DILANTIK BAGI MENGETUAI SKKPA IALAH DIKALANGAN PEGAWAI PENGURUSAN GRED DG41 DI IPG SELURUH MALAYSIA KERANA MEREKA NI TAK LA SEKEJAM DAN SEBENGGANG PTD DAN SEWAKTU DENGANNYA. TERIMA KASIH.

WASSALAM.

Tanpa Nama berkata...

rasanya kalau hasil kajian SURUHANJAYA KHAS KAJI PERKHIDMATAN AWAM" ni belum dibuat sebelum PRU13 ni alamat melopong la semua PA nak dapat berita gembira, sebab si N tu tak kan peduli lagi. Masih teringat lagi kata2 "TAK BERMORAL" yang diluahkan dulu.............

Tanpa Nama berkata...

saya cadangkan lantik pak jabit aka man kadir sebagai pengerusi mesyuarat,aku jamin geng2 ptd mesti xberani nk komen apa2 waktu mesyuarat

Tanpa Nama berkata...

permintaan paling dungu sekali. apa la nasib cuepac ni . dipimpin dan dikeliling oleh orang dungu. memang anjing betul

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum TuanPuan

Pada hari selasa lalu kita dikejutkan dengan fenomena kejadian gempa bumi di Indonesia. Manusia menjadi panik dan seolah pening2 dan lari meninggalkan segala harta benda tersayang.

Tsunami sebenarnya pernah terjadi dizaman Nabi Noh a.s dimana anak dan isteri beliau turut terkorban kerana ingkar perintah dan arahan beliaun serta tidak beriman dengan Allah.

Ini adalah sebagai tanda2 kecil akan berlakunya kiamat. Kiamat pasti jua datang. Kita lihat firman2 Allah dalam surah-surah berikut menceritakan tanda kiamat:-

l- Qori’ah

1- Hari Kiamat, 2- apakah hari Kiamat itu? 3- Tahukah kamu apakah hari Kiamat itu? 4- Pada hari itu manusia seperti anai-anai yang bertebaran, 5- dan gunung-gunung seperti bulu yang dihambur-hamburkan. (Al Qori’ah 1-5)

Al- Zalzalah

1- Apabila bumi diguncangkan dengan guncangannya (yang dahsyat), 2- dan bumi telah mengeluarkan beban-beban berat (yang dikandung) nya, 3- dan manusia bertanya: “Mengapa bumi (jadi begini)?”, 4- pada hari itu bumi menceritakan beritanya, 5- karena sesungguhnya Tuhanmu telah memerintahkan (yang sedemikian itu) kepadanya. (Al Zalzalah 1-5)

Al - Infitar

1- Apabila langit terbelah, 2- dan apabila bintang-bintang jatuh berserakan, 3- dan apabila lautan dijadikan meluap, ( Al Infitar 1-3)

Jadi apakah persiapan kita menghadapi kiamat dan bertaubat selagi ada kesempatan dan tiada berguna lagi apabila matahari naik dari barat kerana pintu taubat sudah tertutup.

Salam hormat daripada saya sekadar untuk ingatan dan renungan bersama. Maaf sekiranya berlaku kecacatan kerana umur setahun Jagong Flower.

Tanpa Nama berkata...

Ada yg bagi cadangan tokdet jadi pengerusi?? bodohlah cadangan ni krn masa tokdet jadi pm lah gaji pa tak naik2. calon paling sesuai adalah paklah, krn paklah lebih bijak dlm bab2 kenaikan gaji pa ni, walaupun tak dpt lwn tokdet dlm ekonomi. Hidup paklah

Tanpa Nama berkata...

permintaan paling dungu sekali. apa la nasib cuepac ni . dipimpin dan dikeliling oleh orang dungu. memang anjing betul.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum

Selawat dan salam ke atas Junjungan Nabi SAW dan mohon syafaat daripadanya dan antara rukun Islam ialah Haji. Renungan hadis nabi ini :-

"Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya: “ Jangan sesekali seseorang daripada kamu bercita-cita hendak mati kerana sesuatu bencana yang menimpanya; kalau keadaan mendesaknya meminta mati, maka hendaklah ia memohon dengan berkata : Ya Tuhanku, hidupkanlah daku selagi hidup itu lebih baik bagiku, dan matikanlah daku apabila mati itu lebih baik bagiku.”" — Riwayat Bukhari dan Muslim.

Haji pada syarak ialah mengunjungi Baitullah Al-Haram dalam bulan-bulan haji kerana mengerjakan tawaf, sai’e dan wukuf di Arafah dengan menurut syarat-syaratnya serta menunaikan segala wajib-wajibnya.

Surah Aali-Imran ( Sebahagian daripada ayat 97 ) yang bermaksud : ” Dan Allah mewajibkan manusia mengerjakan ibadat Haji dengan mengunjungi Baitullah, iaitu siapa yang mampu sampai kepadanya. Dan sesiapa yang kufur ( ingkarkan kewajipan ibadat Haji itu ), maka sesungguhnya Allah Maha Kaya ( tidak berhajatkan sesuatu pun ) dari sekelian makhluk”.

Salam hamba Flower

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum

7 KALIMAT
Barang siapa hafal tujuh kalimat, ia terpandang mulia di sisi Allah dan malaikat serta diampuni dosa-dosanya walau sebanyak busa laut.
1. Mengucap Bismillah pada tiap-tiap hendak melakukan sesuatu
2. Mengucap Alhamdulillah pada tiap-tiap selesai melakukan sesuatu
3. Mengucap Astagfirullah jika lidah terselip perkataan yang tidak patut
4. Mengucap Insya Allah jika merencanakan berbuat sesuatu di hari esok
5. Mengucap La haula wala kuwwata illa billah jika menghadapi sesuatu tak disukai dan tak diingini
6. Mengucap inna lillahi wa inna ilaihi rajiun jika menghadapi dan menerima musibah
7. Mengucap La ilaha illa Allah Muhammad Rasulullah sepanjang siang dan malam
Oh Tuhan berikan kami hidayah dalam mengharungi kehidupan
Jauhi dari tipu dan daya,Lindungi kami setiap hasutan
Ya Tuhan berikanlah kami Pertolongan dalam menghadapi dugaan
Dan letakkan kami dalam golongan orang2 yang kau redhai.
Tuhan terimalah permohonan dan permintaan kami
Kasihilah kedua ibubapa kami tercinta, Akhirnya kami mengharap kasih mu sepanjang masa
Tuhan hindari diri kami dalam berputus asa dan jadikanlah kami umat-umat dalan kalangan soleh dan solehah serta sentiasa bersyukur atas nikmat yang kau kurniakan. Amin

From Flower

Tanpa Nama berkata...

dato omar.. apecter gred J27 da confirm ke

Tanpa Nama berkata...

psl omar kopekla j27 dbatalkan.. la ni omar tgh sebok hal lain.. woi omar g jumpe ksn.. ko sebok hal lain plak

Tanpa Nama berkata...

Tak usah nak nasihat nak sapa jadi pengerusi.....semua tu dah diatur..terima aja la..dan sedar la gred kita...sijil tetap ijil diploma tetap diploma..mcm now. Nak naik gred tinggi masuk u la...

Tanpa Nama berkata...

selain PTD jadi bos memang banyak kucar mcm hospital dan jkr or mana-mana...kaum pentadbir di abaikan...seba tu aku tengok PT yg gred asal dulu kerani N9 tak naik naik..kerani rendah naik..typist naik, operator naik..dia tetp gitu aja..org kat kerja kerani semua boleh buat tapi bila suruh buat banyak yg salah...ckp aja senang..aku kesian juga kat kerani tu. aku cikgu tak apa

Tanpa Nama berkata...

aaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!! semua ni propaganda!!!!!

Tanpa Nama berkata...

La hangpa dok calon Pak Lah wat apa...Pak Lah tu x-PTD. Tok Pa pun dulu PTD jugak........aku suka cadangan supaya Datin Rosmah. Sebab apa Datin Rosmah kata musti semua orang akan ikut termasuk PM.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum

Siapa nak tambah income ikut aku kekampung le untuk lihat tapak projek. Beginilah nasib badan hujung minggu aje balik kampung dah nasib badan.....

Tapi banyak kawan jelous juga... hai budak muda pasal apa nak pulun teruk2 habis saje harta orang tua tuu kata mereka dah tiada siapa dah itu kau punya.

Aku bila berhenti mereka bagi aku 60% aje jadi selebihnya kena aku tambahnya untuk joli dihari tua.....Aku pun nak merasai mcm Pak Cik kaya tuu pendapatan sehari RM 1200.00 azamku.....

Kalau Pak Cik Boleh Takkan Anak Muda seperti aku tak boleh....

Buat apa nak masuk U tiap2 hari gaji tetap cam tu juga.......
Seronak dan bergaya tuan2 pakai kereta import disamping kereta buatan nasional.

Ikut cara hamba... pulang dari kampung berpakaian jeans comot dari tapak projek singgah rumah sementara ambil motor ke kedai kereta dengan baju t-shirt tanpa kolar. Jurujual tak pandang sebelah mata asyik dengan pelanggan penuh bergaya. Puas aku membelik dan terlalu lama maka jurujual dengan tali leher datang bertanya buat apa. Nak beli kereta dan dia lihat saya atas bawah dan pergi dia kat penggan lama tadi. Beliau datang sekali lagi bertanya nak buat apa,, nak beli keretalah. Dia pergi lagi dan akhirnya pelanggan tadi yang bergaya pergi begitu aje dan taukehnya datang kepada saya .. encik anak apa,,, kata saya hajat hati nak beli kereta ini. Dia lihat saya katanya betul ke.. betul le, Akhirnya dia ambil kunci dan bagi saya cuba.
Saya kata okey setuju dan dia terus ajak keopisnya dan berlakulah tawar menawar dan kata putus saya dah lihat semuanya harga dari KL dan negeri lain. Wow hebatnya dapat potongan dan duit tanda jadi saya terus bagikan. Saya kata padanya bila boleh bawa keluar. katanya biar urusan puspakom selesai dalam seminggu.

Jumpa lain kali dia pakai saya......
Salam hamba Flower......

Tanpa Nama berkata...

Lantik OBAMA !

Tanpa Nama berkata...

LANTIK AARON AZIZ LA....dia lagi neutral....

Tanpa Nama berkata...

Jumpa lain kali dia panggil saya......

Maaf silap taip maklumlah darjah 6 lulusannya tapi nak bergaya...nak bergaya...

Salam hamba Flower......

Tanpa Nama berkata...

Tukar Krjaan Tukarlah POLISInya
Jadi JOM TUKAR Krajaan di PRU13

Tanpa Nama berkata...

debat terbaik from perkasa mari kita tengok PKR kene tapau hahaha>>>> http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=RTR1U4aH2zY

Tanpa Nama berkata...

Dah lama dah baru sekarang ceupacs berani.. Sudah sampai masanya pengerusi dilantik yang neutral kerana sudah berpuluh-puluh tahun SKIM PTD menindas SKIM LAIN dalam perkhidmatan awam kerana kuasa monopoli mereka menjawat jawatan utama dalam perkhidmatan awam...

Tanpa Nama berkata...

Sudah acapkali dibincangkan dan dibahaskan malah menjadi buah mulut penjawat awam. Pada saya asalkan bukan PTD atau bekas PTD.. PTD memang tak boleh diharap dan banyak tipu muslihat demi survival mereka menguasai jawatan utama kerajaan mereka sanggup merompak dan menindas penjawat awam dari skim lain berpuluh-puluh tahun lamanya....

Tanpa Nama berkata...

ASALKAN BUKAN PTD
ASALKAN BUKAN PTD
ASALKAN BUKAN PTD
ASALKAN BUKAN PTD
ASALKAN BUKAN PTD
ASALKAN BUKAN PTD
ASALKAN BUKAN PTD
ASALKAN BUKAN PTD
ASALKAN BUKAN PTD
ASALKAN BUKAN PTD
ASALKAN BUKAN PTD
ASALKAN BUKAN PTD

Tanpa Nama berkata...

NEUTRAL BUKAN PTIDO
NEUTRAL BUKAN PTIDO
NEUTRAL BUKAN PTIDO
NEUTRAL BUKAN PTIDO
NEUTRAL BUKAN PTIDO
NEUTRAL BUKAN PTIDO
NEUTRAL BUKAN PTIDO
NEUTRAL BUKAN PTIDO
NEUTRAL BUKAN PTIDO
NEUTRAL BUKAN PTIDO
NEUTRAL BUKAN PTIDO
NEUTRAL BUKAN PTIDO

Tanpa Nama berkata...

Salam..sy cadangkan seorang dr bekas pegawai SPRM ...sbb badan ini mmg terkenal nuetral dan bebas dari pengaruh politik...dan mereka dah biasa dgn sikap tidak pilih kasih dlm menlaksanakan tugas yg diamanahkan .Banyak kes2 kendalian mereka berjaya dihukum tanpa memilh bulu atau status individu.Ciri-ciri nuetral sudah sedia ada pada mereka.

Tanpa Nama berkata...

Kita tidak terkejut dengan kenyataan ini kerana Presiden CUEPACS pun berstatus kontrak. Satu kenyataan Presiden CUEPACS yang baik untuk sambung kontrak diri sendiri. Selain itu, isu ini juga diperbesarkan untuk melarikan diri dari penjawat awam yang semakin marah dalam isu SSM Plus!

Kita nak minta penjelasan Presiden CUEPACS, tunjukkan kepada kami 700 PTD yang berstatus KONTRAK sekarang! Senaraikan nama mereka! Taktik sama yang digunakan semasa isu SBPA dulu bila mengatakan 1.4 juta berada belakang Presiden CUEPACS? 1.4 juta bayang-bayang kah? Jika tak ada bukti, memang jelas lah munafiknya pakcik presiden ni!

PTD pun pergi kepada CUEPACS? PTD yang lemah sahaja yang sanggup buat sedemikian. Untuk makluman Presiden CUEPACS, kajilah kenapa tinggal jumlah sebegitu sahaja PTD yang berstatus kontrak daripada seribu lebih dahulu. Kajilah mereka ini dah lulus exam? Dah lulus temuduga? Kajilah berapa kali peluang temuduga diberi kepada mereka. Berapa kali laluan khas diberi kepada mereka untuk lulus jadi PTD tetap tapi mereka masih gagal jugak! Dah kaji kah sikap PTD kontrak ni macam mana?

Tahukah Presiden CUEPACS bahawa PTD Kontrak ini dibuat semasa zaman Tan Sri Ismail Adam jadi KPPA? Kenapa diwujudkan kontrak ini? Tahukah pengambilan dibuat bagaimana semasa itu? Lihatlah berapa ramai anak-anak kawan dan kroni TSIA dilantik sebagai PTD kontrak! Anak Timbalan KPPA sekarang pun ada sebagai PTD kontrak!

Jika belum kaji, tak perlu lah nak jadi hero Malaya. Malunya pada Datuk Obama (Obama ke OSAMA) Omar Osman juga sebab cakap tak guna "kepala otak berjambul" (kata hero pilem lama-lama)

Bayangkan kami kumpulan pelaksana pun perlu usaha sunguh-sungguh dan susah payah lulus temuduga dengan SPA, tiba-tiba PTD kontrak nak terus diserap begitu sahaja! Ingat ini syarikat CUEPACS SENDIRIAN BERHAD kah?

Kepada bos-bos PTD Kontrak, kalau nak sangat serap tetap, berusahalah cara betul. Kalau betul bagus, dah lama berjaya dalam tapisan untuk lantik tetap! Jangan harap kerajaan nak serap tetap sahaja!

Kami kumpulan pelaksana sendiri pun malu mempunyai PTD yang bermentaliti dan bersikap sebegini sebagai bos kami!

Penjawat awam jangan lupa, KSN juga berstatus kontrak!

Tanpa Nama berkata...

Kita tidak terkejut dengan kenyataan ini kerana Presiden CUEPACS pun berstatus kontrak. Satu kenyataan Presiden CUEPACS yang baik untuk sambung kontrak diri sendiri. Selain itu, isu ini juga diperbesarkan untuk melarikan diri dari penjawat awam yang semakin marah dalam isu SSM Plus!

Kita nak minta penjelasan Presiden CUEPACS, tunjukkan kepada kami 700 PTD yang berstatus KONTRAK sekarang! Senaraikan nama mereka! Taktik sama yang digunakan semasa isu SBPA dulu bila mengatakan 1.4 juta berada belakang Presiden CUEPACS? 1.4 juta bayang-bayang kah? Jika tak ada bukti, memang jelas lah munafiknya pakcik presiden ni!

PTD pun pergi kepada CUEPACS? PTD yang lemah sahaja yang sanggup buat sedemikian. Untuk makluman Presiden CUEPACS, kajilah kenapa tinggal jumlah sebegitu sahaja PTD yang berstatus kontrak daripada seribu lebih dahulu. Kajilah mereka ini dah lulus exam? Dah lulus temuduga? Kajilah berapa kali peluang temuduga diberi kepada mereka. Berapa kali laluan khas diberi kepada mereka untuk lulus jadi PTD tetap tapi mereka masih gagal jugak! Dah kaji kah sikap PTD kontrak ni macam mana?

Tahukah Presiden CUEPACS bahawa PTD Kontrak ini dibuat semasa zaman Tan Sri Ismail Adam jadi KPPA? Kenapa diwujudkan kontrak ini? Tahukah pengambilan dibuat bagaimana semasa itu? Lihatlah berapa ramai anak-anak kawan dan kroni TSIA dilantik sebagai PTD kontrak! Anak Timbalan KPPA sekarang pun ada sebagai PTD kontrak!

Jika belum kaji, tak perlu lah nak jadi hero Malaya. Malunya pada Datuk Obama (Obama ke OSAMA) Omar Osman juga sebab cakap tak guna "kepala otak berjambul" (kata hero pilem lama-lama)

Bayangkan kami kumpulan pelaksana pun perlu usaha sunguh-sungguh dan susah payah lulus temuduga dengan SPA, tiba-tiba PTD kontrak nak terus diserap begitu sahaja! Ingat ini syarikat CUEPACS SENDIRIAN BERHAD kah?

Kepada bos-bos PTD Kontrak, kalau nak sangat serap tetap, berusahalah cara betul. Kalau betul bagus, dah lama berjaya dalam tapisan untuk lantik tetap! Jangan harap kerajaan nak serap tetap sahaja!

Kami kumpulan pelaksana sendiri pun malu mempunyai PTD yang bermentaliti dan bersikap sebegini sebagai bos kami!

Penjawat awam jangan lupa, KSN juga berstatus kontrak!

GURU KAFA berkata...

setelah sekian lama jawatan guru kafa diwujudkan, masih lagi berstatus sementara. mengapa tiada post tetap untuk guru kafa???

Tanpa Nama berkata...

Jgn bagi KPPA Abu Bakar jadi pengerusi...lagi rosak jadinya...mentaliti hanye tahu buncitkan perut sendiri saja

Tanpa Nama berkata...

SHAH ALAM, 13 April: Mahkamah Tinggi Shah Alam hari ini menolak dengan kos tuntutan saman RM10 juta Umno Selangor ke atas Presiden PAS, Tuan Guru Ustaz Hadi Awang dan timbalannya, Haji Mohd Sabu di atas alasan saman tersebut bertentangan dengan seksyen 9(c) Akta Pertubuhan 1966.

Umno Selangor telah melalui Setiasusaha Perhubungannya, Ir Datuk Seri Mohd Zin bin Mohamed memfailkan writ saman ke atas Ustaz Hadi dan Mohd Sabu dan beberapa individu lain bagi menuntut gantirugi RM10 juta atas dakwaan akhbar Harakah memfitnah Umno Selangor di dalam satu artikel bertajuk 'PAS akan dedah bukti Umno main peranan operasi Jais'.

Dengan keputusan ini, hanya tinggal tiga lagi defendan dalam kes saman Umno ini.

Artikel Harakah tersebut telah diterbitkan pada edisinya bertarikh 19 Ogos 2011 yang lalu.

Ustaz Hadi dan Mat Sabu kemudiannya telah memfailkan Saman Dalam Kamar di bawah Aturan 18 Kaedah 19 (1) (a) Kaedah-kaedah Mahkamah Tinggi 1980 bagi membatalkan saman Umno Selangor tersebut.

Yang Arif Hakim Datuk Ahmad Zaki Husin ketika menolak tuntutan Umno Selangor tersebut bersetuju dengan hujah peguam Mohamed Hanipa Maidin yang mewakili Ustaz Hadi dan Mohd Sabu bahawa saman Umno Selangor ke atas kedua-dua tokoh PAS tersebut telah gagal mendedahkan apa-apa kausa tindakan kerana ia bertentangan dengan seksyen 9(c) Akta Pertubuhan.

Di dalam hujah lisannya Hanipa berhujah perkataan 'any office bearer (mana -mana pemegang jawatan) di dalam seksyen 9 (c) akta tersebut bermaksud hanya seorang pemegang jawatan di dalam PAS yang boleh di saman maka tindakan Umno Selangor yang menamakan lebih dari seorang pemegang jawatan PAS tersebut adalah secara jelas satu penyalahgunaan proses Mahkamah kerana ia melanggar seksyen 9(c) Akta tersebut.

Tanpa Nama berkata...

Yang penting bebas dadah dan rasuah dan agenda politik...barulah neutral ....hehehe

Tanpa Nama berkata...

Yang penting bebas dadah dan rasuah dan agenda politik...barulah neutral ....hehehe

Tanpa Nama berkata...

tahniah manje sbb dpt apc tahun nie hehehe

Tanpa Nama berkata...

AKU RELA SESIAPA SAHAJA JADI AHLI JAWATAN KUASA TERSEBUT, HATTA CHIN PENG SEKALIPUN, ASALKAN BUKAN DARI PUAK PTD YANG BODOH SOMBONG, BUSUK HATI DAN MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI......

Tanpa Nama berkata...

M - MESRA
A - AMANAH
N - NEUTRAL
J - JUJUR
E - EMOSIONAL

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan tolong beri perhatian kepada kegusaran dan kekecewaan PA skim selain dari PTD.

Sedarlah bahawa PTD yang hanya berjumlah tak sampai 10,000 orang itu telah banyak menimbulkan masaalah dan ketidak puasan hati di kalangan penjawat awam.

Sesungguhnya mereka ini ibarat api dalam sekam, gunting dalam lipatan dan musuh dalam selimut. Sekiranya tiada tindakan drastik diambil untuk mengekang pengaruh, kuasa dan tindakan mereka maka jangan terkejut sekiranya kerajaan akan hilang sokongan dari PA lain dalam PRU yang akan datang.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

AKU RELA SESIAPA SAHAJA JADI AHLI JAWATAN KUASA TERSEBUT, HATTA CHIN PENG SEKALIPUN, ASALKAN BUKAN DARI PUAK PTD YANG BODOH SOMBONG, BUSUK HATI DAN MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI......

Jumaat, April 13, 2012 10:12:00 PM

______________________________________

kau yang bodoh...kalau ptd bodoh..xjadilah ptd...mengong

lgsatu dah awk tue org bwh sedarlah diri tue sikit.ada hati nak naik gaji tinggi..

cth: kalau awak ada isteri 2. isteri pertama badan besar isteri kedua lak badan kecik tp si suami nie nak beli kain yg sama.. mesti isteri pertama tue kena beli kain meter lebih byk dr isteri ke 2... adil x? tgk saiz badanlah...sbbtue pepatrah selalu mengatakan UKUR BAJU DI BADAN SENDIRI..JGN PANDANG BADAN ORANG LAIN... FAHAM KE?SIAPA YG BODOH SEKARANG

Tanpa Nama berkata...

kau yang bodoh...kalau ptd bodoh..xjadilah ptd...mengong

lgsatu dah awk tue org bwh sedarlah diri tue sikit.ada hati nak naik gaji tinggi..

cth: kalau awak ada isteri 2. isteri pertama badan besar isteri kedua lak badan kecik tp si suami nie nak beli kain yg sama.. mesti isteri pertama tue kena beli kain meter lebih byk dr isteri ke 2... adil x? tgk saiz badanlah...sbbtue pepatrah selalu mengatakan UKUR BAJU DI BADAN SENDIRI..JGN PANDANG BADAN ORANG LAIN... FAHAM KE?SIAPA YG BODOH SEKARANG

lok_lak84 berkata...

Satu hari di sekolah kampung.

Cikgu Jefri: Eh Cikgu Azeman, knp ko baling selipar kat bdk tu?

Cikgu Azeman: Ade ke die kate aku SPM hancur tapi ade hati jadi Cikgu. Walaupun betul tapi tak elok r cakap camtu ngan cikgu. Berdose kan kan kan..

Cikgu Jefri: Yer r walaupun betul ape die cakap, tapi kiter ade degree.

Cikgu Azeman: Aku dah bilang ngan die, tapi die cakap degree tu tak adil sbb diberi free oleh KERAjaan BARISAN NASENOL tanpa skor periksa dulu .

Cikgu Jefri: Knpe tak adil lak?

Cikgu Azeman: Ostat die cakap, adil tu meletakkan sesuatu pada tempatnya, so ADIL KE ORANG AKADEMIK HANCUR MASUK BIDANG PENDIDIKAN SEDANGKAN JELAS BIDANG PENDIDIKAN ADALAH BIDANG AKADEMIK?!

Cikgu Jefri: Gulp, kene taubat balik aku ni.


Ikhlas,
Aku jadi guru nak selamatkan bidang pendidikan.

Tanpa Nama berkata...

org yang xberani menghadapi risiko je yang nak jadi cikgu...

sbbtue diaorg pilih jd cikgu.katanya zon selamat.

hmm apa daaa

Tanpa Nama berkata...

Hidup lg ke si lok lak ni? haha dh berbaldi-baldi kene kutuk dgn org pun masih nk post komen kt sini lg. nganjing-nganjingkan cikgu je kejenye. tobat la wei..

p/s dulu ada tulis KUSTEM best kt tagline nama tu. la ni dh padam ka?awat nya? dh berenti blaja kt KUSTEM ka chek oii?

Tanpa Nama berkata...

owh.. bdak kustem tu ke? hihihi... kesian...

Tanpa Nama berkata...

plg best Tun Pak Lah la...
tp xsesuai la bekas PM jd pengerusi....so..
Zulkifli Nordin adalah pilihan terbaik...

Tanpa Nama berkata...

PTD mmg mlampau...tu fakta bkn auta...
tp slain dri tu Krajaan juga melebihkn cikgu,tentera & polis..
Polis kita fhm bebanan tugas dia..
Tentera,mana2 negara pon lebihkn tentera dia...
Tp cikgu apela sgt..sembang jer lebey...

Tanpa Nama berkata...

Mamat KUSTEM ni mmg poyo la. Aku pun ikhlas jd cikgu tp x la gebang lebey dok jaja ckp ikhlas sana sini, lpas tu kutuk plak profesion keguruan. KUSTEM x dpt hasilkan plajar yg betul betul ikhlas la.

Yg lain x suka kt cikgu n ckp keje cikgu x berapa senang je. Kalau anak nk jd doktor hantar g hospital suruh doktor tu ajar jgn hantar sekolah. Kalau anak nak jd tokey hantar g kilang mana mana suruh tokey kilang tu ajar. Kalau anak nk jadi angkasawan hantar kt dr sheikh muzafar suruh dia ajar. Kalau anak nk jd PM hantar kt najib suruh dia ajar.

Kalau semua parent blh buat mcm ni, baru la aku sbg seorang guru pun sokong yg keje cikgu ni x seberapa. Kalau x boleh DIAM DIAM je dan ikut shj kemudahan pelajaran yg dah kerajaan sediakan. Mudah-mudahan anak anak kita semua esok jd generasi pelapis yg beriman, mahir dan berilmu

Tanpa Nama berkata...

Yg lain x suka kt cikgu n ckp keje cikgu x berapa senang je. Kalau anak nk jd doktor hantar g hospital suruh doktor tu ajar jgn hantar sekolah. Kalau anak nak jd tokey hantar g kilang mana mana suruh tokey kilang tu ajar. Kalau anak nk jadi angkasawan hantar kt dr sheikh muzafar suruh dia ajar. Kalau anak nk jd PM hantar kt najib suruh dia ajar.

.........................................................................................................

Aku sokong. Kalau semua mak bapak boleh buat mcm ni, maka kerja seorang guru dah menjadi x releven lagi. Maka Jawatan guru akan menjadi tidak penting kpd kerajaan dan lama-lama akan dihapuskan. Pada masa itu aku harap x de sape lagi yg akan mengutuk dan mengeji profesion keguruan ni, sbb jawatan guru dh dihapuskan.

Jadinye aku amat syorkan kpd semua PA dan org awam juga utk mengikut cadangan bernas hamba Allah di atas ni. Bukan apa ini utk mengelakkan cakap-cakap sumbang terhadap guru.

Tanpa Nama berkata...

Hei budak KUSTEM,

Cikgu mana keputusan SPM hancur?
Umur ko tak sampai 30 kau ngutuk cikgu ko dulu yer.Tak baik la macam tu budak.Itu dulu,zaman orang2 tak hendak jadi cikgu,jadi cikgu ko ni dapat jadi cikgu.Kalau tak ada org yang nak jadi cikgu lansung,apa jadi sistem pendidikan masa tu.Gaji murah..sapa nak jadi cikgu.Kerja kilang dan pam attendant minyak lagi banyak gajinya(sekitar 70-80an).
Lama cikgu-cikgu ni mengajar dulu,takda pun org macam ko ni komplen,pasal ko pun tak lahir lagi.Dah gaji naik..sikit2 ko nak pertikai pulak.Cikgu ko yang ko nak baling selipar tu lah boleh bagi ilmu anak2 murid sampai ke UM,USM,UPM,ITM..Kustem tak de lagi masa tu.

Hah macam mana?Itulah jasanya...ko nak baling selipar bagai.Dah kerajaan bagi cikgu2 tu sambung buat Ijazah,kenapa nya?Itulah rezeki org yang sanggup menyertai guru masa2 org tak nak dulu.

Tapi itu dulu budak wei..
Sekarang keputusan dah upgrade..
Nak masuk cikgu bukan senang.Keputusan mesti cemerlang.Nak jadi guru kena la masuk Institut Perguruan(IPG).Itu lah institusi untuk jadi guru pasal di bawah kementerian pendidikan.keluaran UPSI pun tak tentu lagi posting guru budak wei..pasal itu IPTA.kenapa budak mintak KUSTEM kalau nak jadi guru?

Sudahlah tu..jangan lah mengata orang2 yang pernah memberi walau sedikit ilmu kepada anda.Mungkin ada peristiwa yang membuatkan anda
maah dengan guru..tetapi bukan semua manusia itu sempurna.

Tanpa Nama berkata...

Yg lain x suka kt cikgu n ckp keje cikgu x berapa senang je. Kalau anak nk jd doktor hantar g hospital suruh doktor tu ajar jgn hantar sekolah. Kalau anak nak jd tokey hantar g kilang mana mana suruh tokey kilang tu ajar. Kalau anak nk jadi angkasawan hantar kt dr sheikh muzafar suruh dia ajar. Kalau anak nk jd PM hantar kt najib suruh dia ajar.

.............................................................................

Sy nak tambah satu lagi blh x?

Kalau nak anak belajar kat jepun bila dah besar nanti, hantar la anak tu dkt pakcik yang selalu melawat anak dia kt jepun tu. Suruh pakcik tu ajar. hihihihihi. gurau jer, jgn marah pakcik jepun.....

Guru Baru berkata...

salam...
saya hairan la dgn budak KUSTEM tu.napa la dengki sgt ngan guru n kata guru ijazah kjaan bg.saya baru habis belajar selama 5 tahun di IPG untuk menjadi guru dan kami adalah dikalangan pelajar cemerlang SPM...apa yg cokia sgt keje guru neh...kalo xder guru UPSR pun budak KUSTEM tu xlepas...ke skang ni dah kena buang dari KUSTEM??????

KS berkata...

masuk kustem pun msti kena lelong sbb pointer teruk


Ketua Sektor Bah.Sek Harian.

Tanpa Nama berkata...

Mamat KUSTEM ni mmg poyo la. Aku pun ikhlas jd cikgu tp x la gebang lebey dok jaja ckp ikhlas sana sini, lpas tu kutuk plak profesion keguruan. KUSTEM x dpt hasilkan plajar yg betul betul ikhlas la.

Yg lain x suka kt cikgu n ckp keje cikgu x berapa senang je. Kalau anak nk jd doktor hantar g hospital suruh doktor tu ajar jgn hantar sekolah. Kalau anak nak jd tokey hantar g kilang mana mana suruh tokey kilang tu ajar. Kalau anak nk jadi angkasawan hantar kt dr sheikh muzafar suruh dia ajar. Kalau anak nk jd PM hantar kt najib suruh dia ajar.

Kalau semua parent blh buat mcm ni, baru la aku sbg seorang guru pun sokong yg keje cikgu ni x seberapa. Kalau x boleh DIAM DIAM je dan ikut shj kemudahan pelajaran yg dah kerajaan sediakan. Mudah-mudahan anak anak kita semua esok jd generasi pelapis yg beriman, mahir dan berilmu

_________________________________________________________________________________________________________

Sokong. Cadangan yg baik. Skola aku budak ada 1800 org. Cikgu ada 104 org. tolak kaunselor dan pentadbir yg mengajar lebih kurang 90 org. Penat ooii nak jaga budak 1800 org tu. Kalau parent sanggup hantar anak diorg sebagaimana cadangan cikgu kt atas ni, maka jumlah murid akan berkurangan. So otomatik kerje aku kt skola akan berkurangan. Kalau keje dh kurang, masa tu kerajaan x nak bg apa-apa kelebihan pd cikgu, maka aku pun x boleh bising la.

Tapi hakikatnya masyarakat memerlukan guru. malah jumlah yg ada sekarang ni pun tidak cukup, maka wujudlah guru sandaran tidak terlatih. Kene terima hakikatlah, yg org dok kata cikgu cabuk, cikgu haprak, cikgu kuat ngulor, cikgu byk cuti, cikgu kerje x banyak dan mcm-mcm lagi tu, kome sume memang perlukan cikgu. Kalau rasa cikgu yg ada di sekolah kerajaan ni x bagus hantar lah ke sekolah private. Jika x mampu maka DIAM-DIAM sahaja dan jgn menyakitkan hati org yg cuba membantu anak-anak kita.

Tanpa Nama berkata...

KADANG-KADANG NAIK LOYA BACA ULASAN KAT BLOG NI GARA-GARA TULISAN MENGARUT SIPENULIS YANG MACAM KEPONDANAN, KEBAPOKAN DAN KEKEDIAN.
AKU DAH CAKAP KALAU LELAKI JADILAH ANAK JANTAN KALAU PEREMPUAN JADILAH SERIKANDI. TULISLAH YANG MANTAP BUKAN YANG LONDEH...!

Tanpa Nama berkata...

PAKCIK JEPUN CELUP:

DAH ISI BORANG NAK MELAWAT JEPUN LAGI TAK. KAT JEPUN BANYAK TAK KEDAI MAKAN HALAL. MASJID SENANG TAK NAK PERGI WAKTU SOLAT. SAYA DAPAT TAHU SEKARANG NI ROTI CANAI rm50.00 SEKEPING BETUL KE..! PAKCIK BANYAK DUIT DARI MANA DAPAT. BOLEH TAK TAJA SAYA NAK MELAWAT JEPUN.

Tanpa Nama berkata...

KADANG-KADANG NAIK LOYA BACA ULASAN KAT BLOG NI GARA-GARA TULISAN MENGARUT SIPENULIS YANG MACAM KEPONDANAN, KEBAPOKAN DAN KEKEDIAN.
AKU DAH CAKAP KALAU LELAKI JADILAH ANAK JANTAN KALAU PEREMPUAN JADILAH SERIKANDI. TULISLAH YANG MANTAP BUKAN YANG LONDEH...!

_________________________________________________________________________________________________________

Ulasan yang mantap yang bagaimana yang dimaksudkan ini? Siapa yang dimaksudkan PONDAN, BAPOK dan GEDIK? Pada saya ulasan yang berbentuk sindiran halus atau tajam, juga yang berbentuk kiasan amat baik bagi tujuan pembaca berfikir secara terbalik dan secara aktif. Ulasan itu pasti meninggalkan kesan yang mendalam pada ingatan mereka.

Lebih baik menyindir secara halus dan menggunakan metafora yang mudah difahami daripada berhujah secara panjang berjela dengan fakta tetapi tidak sampai apa yg dimaksudkan dalam hati.

pemerhati sbpa berkata...

Letak aje ulamak@pendakwah bebas yg berkaliber tentu elok, depa ni pasti tidak memihak pada sapa pon. Rasuah pon xda.
Ok dok?

Tanpa Nama berkata...

NILAI, 12 April: Kerabat Diraja Negeri Sembilan, Tunku Harmy Tunku Hannan (gambar) percaya bahawa kepimpinan Pakatan Rakyat yang ada pada hari ini lebih baik berbanding pemimpin negara sedia ada.

Beliau yang juga sepupu Yang di-Pertuan Besar Negeri Sembilan tampil di pentas ceramah Pakatan Rakyat buat kali ketiga malam tadi mendakwa berasa jijik dengan mainan politik parti pemerintah sekarang ini.

"Sejak 30 tahun dahulu saya lihat pemerintahan negara sungguh jijik. Saya risau apa yang berlaku, generasi kita rosak seolah-olah rasuah ini halal dari pemimpin nombor satu sampai paling bawah.

"Perompak, perasuah, pemfitnah. Ada orang kata nak buat macam mana, kita manusia, macam halal je," katanya kecewa.

Ceramah malam tadi sempena program Jelajah Jom Ubah, Demi Rakyat Negeri Sembilan yang dibuat di Sikamat di sini.

Turut serta pada ceramah itu Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu, Pengerusi SAMM Bardul Hisham Shahrin, Ahli MPP PKR Dr Mohamad Rafie Abdul Malek dan beberapa pemimpin di peringkat negeri.

Penampilan kerabat diraja itu lebih lebih lagi dengan imej berjubah, berserban menarik ramai penduduk sekeliling hadir mendengar ceramah malam tadi yang dianggarkan lebih 1,000 orang.

"Sebab itu sekarang, berbetulan dengan susunan Allah, saya rasa terpanggil untuk turun kembali bersama rakyat.

"Apabila saya tengok semua pemimpin parti pembangkang ini punya satu niat dan tujuan, untuk menghapuskan kezaliman, rasuah, segala kerakusan dan fitnah, maka saya tampil ke hadapan dengan hati yang sayu," katanya.

pesara berkata...

parti politik akan berbahas berkaitan dasar dan polisi yang mereka ketengahkan kerana ini adalah skop mereka..baik parti mana sekalipun agenda nyer adalah utk kepentingan dan kesejahteraan rakyat.. terpulang kepada rakyat utk menilai prosuder mana yang berketepatan dengan kehendak kita semua..

lagi satu, anak pok cik memang ado kek universiti osaka jopun tu..bukan pokcik nak sombong atau bongkak, korunk jangan salah faham lak kan..tapi dio pak guard yo kek universiti tu..kan tajuk komen tu, "melawat anak ke jopun" tak cakap pun, objektif pok cik nak melawat anak belajar..wawawawawawa ekekekek kah kah kah khe khe khe..

Tanpa Nama berkata...

Kesemua 180 masjid di daerah Batu Pahat, Johor diarahkan menghantar lima wakil, termasuk imam, bilal dan noja bagi menghadiri program Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak pada 7 April lalu.

Arahan itu dibuat melalui surat rasmi daripada pejabat kadi daerah bertarikh 2 April yang turut meminta pihak masjid memberikan wang RM50 kepada individu yang mewakili masjid masing-masing.

Salinannya kini beredar di laman blog dan Facebook oleh pihak yang mempertikaikan arahan tersebut yang didakwa menggunakan masjid dan kewangannya untuk kepentingan politik kepartian.

Dalam tinjauan ke Batu Pahat pada tarikh itu, Najib dilapor tiba seawal jam 9.15 pagi untuk bersarapan di sebuah kopitiam sebelum meninjau kawasan pasar dan beramah mesra dengan peniaga dan orang ramai.

Beliau antaranya diiringi Menteri Besar Johor Datuk Abdul Ghani Othman, Presiden MCA Datuk Seri Chua Soi Lek, Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dan Timbalan Menteri Pelajaran Datuk Dr Puad Zakarshi.

Selepas kira-kira 45 minit membuat tinjauan mesra, perdana menteri dilaporkan bertolak ke program "Jelajah Janji Ditepati" di Stadium Batu Pahat.

Kadi pertahan arahan

Sementara itu, Kadi Daerah Batu Pahat Bahrin Jalal ketika dihubungi Malaysiakini mengakui mengeluarkan surat arahan itu dan mengesahkan kesahihan kandungannya.

Bagaimanapun, katanya, surat itu dikeluarkan hanya sebagai “ tanda sokongan kepada pemimpin” dan bagi memberi pendedahan kepada lima anggota jawatankuasa masjid di daerah itu.

"Kita suruh hadir ke majlis itu sebagai tanda sokongan kepada pemimpin. Perdana menteri baru pertama kali datang ke Batu Pahat.

“Jadi kita arahkan mereka supaya mendengar amanat daripada pemimpin," katanya.

Menurutnya lagi, wang untuk bayaran “duit minyak” itu diambil daripada peruntukan yang disediakan untuk tujuan pembangunan masjid oleh Majlis Agama Islam Negeri Johor.

"Bukan setiap seorang dapat RM50, tetapi satu kereta dapat RM50. Maknanya seorang RM10. Duit itu kita beri sebagai duit minyak. Itu sahaja.

“Wang itu memang boleh digunakan sebab majlis itu sebahagian daripada program masjid,” katanya lagi.

Tanpa Nama berkata...

TIMBALAN Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) Tan Sri Annuar Musa yang digantung daripada sebarang aktiviti bola sepak selama dua tahun enam bulan, menyifatkan Setiausaha Agung FAM, Datuk Azzuddin Ahmad bagaikan mendahului exco FAM apabila mengeluarkan kenyataan bahawa FAM tidak panik selepas ranking skuad bola sepak kebangsaan berada di tahap terburuk tahun ini.

Annuar berkata, Azzuddin sepatutnya tidak mendahului exco FAM kerana Setiausaha Agung hanya membuat kenyataan selepas keputusan dibuat exco badan itu.


Katanya, selain tindakan mendahului exco FAM, kenyataan Azzuddin juga lebih bersifat peribadi dan bukan mewakili badan induk bola sepak negara itu.


“Sepatutnya Setiausaha Agung FAM mengeluarkan sesuatu kenyataan selepas diputuskan exco FAM. Kita akui memang Presiden dan Setiausaha Agung FAM dibenarkan membuat kenyataan namun perkara itu mestilah diputuskan exco bukannya melalui pendapat peribadi,” katanya di Ketereh, semalam.


Semalam, akhbar melaporkan, Azzudin dipetik berkata, FAM tidak panik selepas ranking skuad kebangsaan berada di tahap terburuk pada tahun ini.


Katanya, ranking yang dikeluarkan Persekutuan Bola Sepak Antarabangsa (Fifa) adalah suatu yang sangat teknikal daripada segi perkiraan dan tidak ketara berbanding pada 2007, sekali gus menggambarkan betapa isu berkenaan dipandang remeh.






Menurut Annuar, kedudukan ranking skuad kebangsaan yang berada di tangga 156 perlu dipandang serius kerana sukan bola sepak menjadi perhatian seluruh negara.


“Melalui ranking kita dapat mengukur kemampuan pasukan kita malah dengan kedudukan dimiliki sekarang sudah cukup menjelaskan tahap kekuatan pasukan kita,” katanya.






Ditanya mengenai kedudukannya, Annuar menegaskan, beliau akan membuat rayuan sehingga ke peringkat tertinggi bagi menguji sistem dan peraturan yang ditetapkan FAM.


Katanya, rayuan itu bukan untuk mengurangkan tempoh hukuman yang dihadapinya.


“Saya bukan mencabar FAM tapi tindakan ini untuk mencari titik pertemuan yang boleh membawa badan induk bola sepak negara ke arah lebih baik,” katanya.


Dalam perkembangan lain, Annuar yang juga Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) akur dengan tindakan Jawatankuasa Pertandingan Tempatan (JKPT) FAM memotong 14 mata diperoleh skuad Piala Presiden negeri itu hasil empat kemenangan dan dua kali seri jika benar ada kesalahan yang dilakukan.


Bagaimanapun, Annuar belum menerima laporan terperinci berhubung perkara itu sebaliknya hanya mengetahuinya daripada Pengurus Pasukan Piala Presiden Kelantan, Mohamad Yusri Ismail.


“Mungkin berlaku salah salah faham pihak pengurusan pasukan mengenai syarat yang dikenakan dan saya akan meminta pihak pengurusan meneliti perkara ini.


“Kita terima keputusan dibuat FAM namun terkilan mengapa selepas tujuh perlawanan baru isu ini dibangkitkan dan ia merugikan pasukan serta boleh membunuh semangat pemain dan pegawai,” katanya.

Tanpa Nama berkata...

SAYA pernah melakukan dosa paling besar iaitu menggugurkan kandungan selepas terlanjur dengan teman lelaki. Akibatnya, hati saya merasa tidak aman dan tenteram kerana sentiasa dihantui dosa silam itu.

Adakah dosa saya selama ini masih ada peluang untuk diampunkan Allah?


Alhamdulillah, kini saya benar-benar bertaubat dan mahu membina kehidupan baru.

ADEK,





Pulau Pinang










ALLAH Maha Pengampun dan lagi Maha Pengasih, maka setiap keinsafan dan taubat daripada hamba-Nya pasti akan diterima Allah.

Mana ada manusia di dunia ini tidak pernah melakukan dosa kecuali di kalangan nabi yang diberi taraf maksum oleh Allah.

Dalam sebuah hadis menyatakan: “Setiap anak Adam ada melakukan kesalahan. Sebaik-baik orang yang bersalah ialah orang yang bertaubat.” (Riwayat al-Tirmizi dan Ahmad).

Maka apa saja dosa kita pernah lakukan segeralah bertaubat iaitu kembali kepada Allah dengan mematuhi ajarannya. Setiap taubat dilakukan dengan penuh ikhlas akan diterima Allah dan tidak sesekali mengulangi perbuatan pernah dilakukan.

Tanpa Nama berkata...

Fokus pd artikel yg di pos ini. Siapa yg layak mengetuai suruhanjaya khas ini? Apa ciri-cirinya hingga dia layak mengetuai suruhanjaya ini? CUEPACS boleh beri cadangan x?

Tanpa Nama berkata...

Mangsa kemalangan nikah di Hospital Melaka

14 April 2012
MELAKA - "Kalau dah jodoh tak ke mana". Itu lah perumpamaan tepat untuk pasangan pengantin yang diijab kabul di wad Ortopedik Hospital Melaka di sini hari ini.

Pengantin lelaki, Izman Mohamad, 35, yang kini dirawat di hospital itu, sebelum ini koma selama tiga hari selepas terbabit dalam kemalangan jalan raya pada 6 April.

Keadaan Izman yang dirawat di wad Ortopedik hospital itu tidak menghalang beliau untuk melangsungkan majlis akad nikah dalam satu majlis ringkas di wad itu yang dihadiri anggota keluarga terdekat dan petugas wad berkenaan.

Dengan berkerusi roda dan pakaian pengantin warna sedondon merah kekuningan, Izman sah menjadi suami kepada Murni Osman, 33, dengan dua kali lafaz. Pasangan itu dinikahkan Imam I Masjid Fat’hur Rahman, Pengkalan Rama, Yunos Bidin pada pukul 10 pagi.

Majlis ringkas itu disulami tangisan gembira lebih 30 keluarga terdekat kedua-dua mempelai.

Sebaik bergelar isteri, Murni, seorang kerani di pejabat Umno Bahagian Bukit Katil di sini melahirkan rasa syukur kerana majlis pernikahan itu berjalan mengikut jadual walaupun dalam keadaan serba ringkas.

"Mengikut perancangan, kami sepatutnya melangsungkan pernikahan di rumah saya di Durian Daun hari ini.

"Apapun, saya berasa amat bersyukur, gembira dan lega kerana majlis ini dapat dijalankan pada tarikh yang dirancang walaupun dalam hospital," katanya ketika ditemui di wad itu di sini.

Murni berkata dalam kemalangan itu, Izwan yang merupakan Pembantu Am Rendah di Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah (MBMB) cedera parah apabila motosikal yang ditunggangnya berlanggar dengan sebuah kereta di Jalan Hang Tuah pada pukul 1
pagi.

Akibat kemalangan itu, Izwan koma selama tiga hari dan dirawat di unit rawatan rapi sebelum dipindahkan ke wad ortopedik.

Beliau berkata suaminya dibenarkan pulang sementara untuk menghadiri majlis persandingan mereka yang akan berlangsung esok di Dewan MBMB, Durian Daun.- Bernama

Tanpa Nama berkata...

Sy nak tambah satu lagi blh x?

Kalau nak anak belajar kat jepun bila dah besar nanti, hantar la anak tu dkt pakcik yang selalu melawat anak dia kt jepun tu. Suruh pakcik tu ajar. hihihihihi. gurau jer, jgn marah pakcik jepun.....

___________________________________

tak marah pun, cayunk..

Tanpa Nama berkata...

M - MESRA = MAMPU
A - AMANAH = AMOI
N - NEUTRAL = NESTAPA
J - JUJUR = JAGUHAN
E - EMOSIONAL = ELEGRAND

Marah... nanti kena jual.. tukang penasihat 20%
Salam BP

Tanpa Nama berkata...

Sesapa pun asal jangan PTD & ex ptd Udah ler.
Yang sesuai rasanya SAYA la untuk jadi pengerusi tu.

KijaSelow

lok_lak84 berkata...

kalo banding dengan kualiti penjawat awam yang amat teruk, mmg semua amat mengharapkan lepasan KUSTEM membetulkan keadaan. lulusan KUSTEM seolah2 Imam Mahdi, Penyelamat seluruh guru dengan kualiti yang tinggi, tambahan lagi kami adalah IPT terbaik Malaysia, hanya mereka yang hebat layak masukinya. lain2 PA adalah sampah masyarakat yg wajib dibersihkan, terutamanya bidang pendidikan, skim J/FT dan PTD. kami graduan KUSTEM akan mengajar semua PA cara bekerja yang sebenar.

KUSTM best,
aku jadi guru kerana nak selamatkan sistem pendididkan

Tanpa Nama berkata...

Aduhai, dh makin melalut la budak lok_lak ni. Dulu cikgu je, skrg dh melarat kt skim lain. Ntah la, x paham aku...

pesara berkata...

walau siapa pun, sehebat mana sekalipun agenda perubahan yang dibawa utk merubah sesuatu sistem atau dasar, tetap tidak MAMPU meyakinkan kita kerana tidak upaya nyer mereka utk memastikan bahawa dasar atau polisi tersebut dapat dilaksanakan sepenuh nyer..
khe khe khe wakakaka ekekekeke
oops! lupa lak, tahniah lah pada mereka yang dapat APCGT tu eak..
APCGT = anugerah perkhidmatan cemerlang gemilang terbilang..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Wa cadang itu Datuk Seri Shahrizat jadi pengerusi...since dia dah tak jadi menteri ni, maybe masa dia ada lebih sikit.
Boleh la PA dpt bantuan lembu pawah sorang sekor hehe
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
setuju!!! sekurang2nya dpt gak merasa lembu sorang sekor....
dorang rembat ratus juta kita dpt lembu sekor jadi ler.....
tak gitu kengkawan???
aku setuju benor cadangan ni....

========================================

KEPALA HOTAK HANG BJAMBUL

Jumaat, April 13, 2012 10:19:00 AM

-----------------------------------xxx----------------------

marah sebab rela diperbodohkan ker marah sebab komen sinis?

Tanpa Nama berkata...

lok_lak84 berkata...

kalo banding dengan kualiti penjawat awam yang amat teruk, mmg semua amat mengharapkan lepasan KUSTEM membetulkan keadaan. lulusan KUSTEM seolah2 Imam Mahdi, Penyelamat seluruh guru dengan kualiti yang tinggi, tambahan lagi kami adalah IPT terbaik Malaysia, hanya mereka yang hebat layak masukinya. lain2 PA adalah sampah masyarakat yg wajib dibersihkan, terutamanya bidang pendidikan, skim J/FT dan PTD. kami graduan KUSTEM akan mengajar semua PA cara bekerja yang sebenar.

KUSTM best,
aku jadi guru kerana nak selamatkan sistem pendididkan
-----------------------------------

apa cerita?mabuk tapai ka?

Tanpa Nama berkata...

YANG PASTI,BAIK ORG POLITIK KETUAI SURUHANJAYA KHAS..

MASING2 BERLUMBA UNTUK DAPAT SOKONGAN UNDI.

Tanpa Nama berkata...

Suruhanjaya khas belum ditubuhkan lagi. tp rasanya cuepacs dah boleh wt senarai semak apa yg perlu digugurkan dan yg perlu ditambahbaik dalam SSM skarg ni. Sy cadangkan cuepacs keluarkan senrai semak itu kpd umum supaya semua PA boleh kaji. Maklumbalas PA yg melawat blog ni pun bagus juga untuk ditambah dalam senarai semak tu berkaitan skim perkhidmatan masing-masing.

Nanti bila suruhanjaya itu dah ada tinggal kemukakan shj, dan harapnya tiada lagi rungutan dari PA yg tidak sampai ke pengetahuan suruhanjaya itu. Wallahualam...

kakitangan sokongan BERIJAZAH berkata...

akan datang mereka yang nak mengetuai cuepacs, 2nd-3rd person dan ajk mestilah dikalangan mereka yang mempunyai pengalaman bekerja dalam perkhidmatan awam melebihi 10 tahun, berkhidmat dalam kumpulan sokongan (kini dikenali sebagai PELAKSANA), dan sekurang-kurangnya mempunyai DIPLOMA atau sebaiknya IJAZAH.

ini bukanlah nak merendahkan tahap pendidikan seseorang, tapi pengalaman lebih berharga sekiranya disertai dengan pendidikan yang berterusan. orang yang bercakap hanya mempunyai pengalaman tetapi tiada pendidikan tinggi takkan dapat membawa pembaharuan kerana pemikiran jumud, hanya berdasarkan pengalaman lepas sahaja. manakala orang yang mempunyai pendidikan tetapi tiada pengalaman lagi merbahaya kerana mereka suka buat eksperimen, mencuba itu dan ini, malah tidak salah dikatakan suka buat kerja hentam kromo.

oleh yang sedemikian, mereka yang berpengalaman dan mempunyai pendidikan disyorkan untuk memimpin kesatuan. apabila saya katakan "berpengalaman", ianya bermaksud buat kerja dari bawah dan naik atas selepas beberapa tahun, bukannya duduk di bawah sampai mati, ataupun baru nak hidup tapi dah duduk di atas.

sekian salam hormat.

Tanpa Nama berkata...

"CUEPACS MAHU PENGERUSI NEUTRAL DILANTIK KETUAI SURUHANJAYA KHAS KAJI PERKHIDMATAN AWAM"

PH1 - PH6 ALKALI / PAHIT RASANYA

PH7 - NEUTRAL / MASIN RASANYA

PH8 - PH13 ASID /MASAM RASANYA

LANTIK AHLI KIMIA !

J berkata...

"CUEPACS MAHU PENGERUSI NEUTRAL DILANTIK KETUAI SURUHANJAYA KHAS KAJI PERKHIDMATAN AWAM"

PH1 - PH6 ALKALI / PAHIT RASANYA

PH7 - NEUTRAL / MASIN RASANYA

PH8 - PH13 ASID /MASAM RASANYA

LANTIK AHLI KIMIA !


pandai la kau! dalam kejuruteraan elektrik ada wayar hidup, wayar neutral dan wayar bumi. wayar hidup kalau dipegang, nasib tak baik boleh mati. wayar bumi kalau dipegang takda apa, tapi apabila berlaku panahan petir, nasib tak baik boleh mati. wayar neutral takda apa kesan walaupun dipegang. cuma ada rasa geli-geli sikit apabila diletakkan di lidah.

oleh itu, ambillah jurutera! sekian harap maklum. :D

Tanpa Nama berkata...

"CUEPACS MAHU PENGERUSI NEUTRAL DILANTIK KETUAI SURUHANJAYA KHAS KAJI PERKHIDMATAN AWAM"

PH1 - PH6 ALKALI / PAHIT RASANYA

PH7 - NEUTRAL / MASIN RASANYA

PH8 - PH13 ASID /MASAM RASANYA

LANTIK AHLI KIMIA !

pandai la kau! dalam kejuruteraan elektrik ada wayar hidup, wayar neutral dan wayar bumi. wayar hidup kalau dipegang, nasib tak baik boleh mati. wayar bumi kalau dipegang takda apa, tapi apabila berlaku panahan petir, nasib tak baik boleh mati. wayar neutral takda apa kesan walaupun dipegang. cuma ada rasa geli-geli sikit apabila diletakkan di lidah.

oleh itu, ambillah jurutera! sekian harap maklum. :D

______________________________________________________________________

Ni dua-dua lahabau ni x boleh amik sbb diorg dua-dua suke wt eksperimen. Nasib baik kalu eksperimen menjadi, nasib x baik kalu eksperimen meletup, abes itam semua muka PA nti. Hahahaha. Gurau jer...

Tanpa Nama berkata...

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz bersedia memberi laluan kepada muka baru untuk menjadi calon pada pilihan raya umum akan datang.

Beliau yang juga anggota Parlimen Padang Rengas berkata perlu ada kesinambungan kepimpinan dengan memberi peluang kepada generasi baru.

"Saya serahkan perkara ini kepada Perdana Menteri, tetapi saya sebenarnya dah lama berkhidmat, sebagai Menteri dah 13 tahun, Timbalan Menteri lima tahun, saya pun dah berumur 58 tahun, dah berkhidmat untuk satu tempoh yang lama," katanya kepada pemberita selepas merasmikan mesyuarat agung berkelompok cawangan Umno bahagian Alor Gajah di sini.

Mohamed Nazri berkata sebenarnya beliau telah lama berhasrat untuk memberi laluan kepada calon lain bertanding bagi kerusi parlimen tersebut.

Malah, katanya, beliau telah menyatakan hasratnya itu kepada Umno Bahagian Padang Rengas, namun masih dicalonkan oleh anggota Umno bahagian tersebut untuk terus bertanding di kerusi parlimen berkenaan.

Tanpa Nama berkata...

Presiden NGO Teras Pengupayaan Melayu (TERAS) Mohd Azmi Abdul Hamid berkata, arahan supaya pegawai Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) membenarkan jentera pilihan raya BN memasang bendera di stesen komuter merupakan tindakan "kebudak-budakan."

Katanya lagi, tindakan itu juga akan menjadi bahan ketawa pengamat politik luar kerana menunjukkan "kerendahan pemikiran parti politik menghina minda rakyat."

"Rakyat pasti tidak dapat menerima kegelojohan parti politik yang memenuhi bendera ditempat awam bertujuan berkempen kerana ia seperti tindakan kebudak-budakan," katanya dalam satu kenyataan.

Mohd Azmi mengulas laporan Malaysiakini berhubung arahan yang dikatakan dikeluarkan pengerusi KTMB Datuk Seri Ir Mohd Zin Mohamed supaya pegawai terlibat membenarkan jentera pilihan raya BN memasang bendera itu.

Mohd Zin yang juga merupakan koordinator BN Selangor dalam arahan itu turut dikatakan meminta supaya pegawai berkenaan memelihara bendera berkenaan daripada dibuang atau disabotaj.

Katanya lagi, perang bendera seperti itu harus terbatas dan memadai jika bendera parti itu hanya digantung di tepi jalan dengan mematuhi peraturan ditetapkan.

Beliau turut menyuarakan tuntutan supaya pihak berkuasa termasuk Suruhanjaya Pilihan Raya mengawal parti politik daripada mencemari kawasan awam dengan menggantung bendera.

Katanya, tindakan sepert itu mengganggu keselesaan orang awam.

"Membenarkan semua tempat dipenuhi dengan bendera parti amat mencemarkan pemandangan dan menunjukkan ketidakmatangan di pihak parti yang berkenaan," katanya lagi.

Tanpa Nama berkata...

Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini berpendapat bahawa pilihan raya umum ke-13 wajar diadakan dalam masa terdekat memandangkan sokongan rakyat terhadap kerajaan sekarang berada pada tahap yang baik.

Beliau berkata, ini memandangkan tempoh masa yang tinggal sudah tidak lama lagi iaitu menjelang pertengahan tahun depan.

Mandat kerajaan sekarang akan berakhir pada April tahun depan.

"Saya fikir takkan lama lagi dah sebab dah tak ada masa, cuma setakat pertengahan tahun depan saja. Kalau rakyat beri sokongan yang baik, masa itu adalah pilihan raya.

"Bila kita nampak boleh menang, bolehlah diadakan pilihan raya. Kita ikut sistem British, dalam sistem British bila parlimen tamat, pilihan raya diadakan," katanya pada sidang media selepas sambutan Hari Pengasasan Ke-28 Universiti Utara Malaysia (UUM), di Sintok, hari ini.

Beliau berkata, melalui sistem berkenaan ia memberi peluang kepada kerajaan yang memerintah untuk menilai tahap populariti dan sekiranya merasakan diri mereka boleh menang, maka pilihan raya akan diadakan.

"Sekarang pun nampak bagus juga (untuk diadakan pilihan raya)," katanya ketika diminta pendapat mengenai tarikh sesuai diadakan pilihan raya.

Tanpa Nama berkata...

Transformasi diterus beri kebebasan

SHAH ALAM: Datuk Seri Najib Razak berkata, kerajaan akan meneruskan transformasi bagi memberi lebih kebebasan kepada rakyat, dengan beliau sendiri membentangkan rang undang-undang baru bagi menggantikan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) di Parlimen, esok. Perdana Menteri mengakui ISA yang digunakan sejak sekian lama sudah banyak berjasa kepada keselamatan negara tetapi sudah sampai masanya kerajaan melihat ke hadapan. “Negara sudah bersedia melalui era baru... bukan era reformasi tetapi era transformasi.
Transformasi lebih baik daripada reformasi. Jika tak percaya tanya Ezam (Senator Ezam Mohd Nor) yang tinggalkan reformasi kerana tidak percaya dengan reformasi.

“Reformasi berakhir dengan baling kerusi, bersiri dengan BERSIH 1, 2, dan 3 tetapi transformasi membawa perubahan kepada rakyat, bantuan rakyat, kita tambah pelaburan, kita membangun dan membela rakyat Malaysia.

“Reformasi kumpul orang tepi jalan. Kosong, menyusahkan rakyat. Kita tidak mahu reformasi jalanan. Yang penting kita mesti ada rasa tanggungjawab kerana negara bumi bertuah yang perlu dipertahankan,” katanya ketika melancarkan Sahabat Barisan Nasional (BN) anjuran Pertubuhan Warisan dan Kebajikan Anak Malaysia (Waris Malaya) di Dataran Transformasi Waris Malaya, Jalan Kebun, di sini semalam yang dihadiri kira-kira 15,000 rakyat pelbagai lapisan masyarakat.
Perdana Menteri berkata, kehadiran ramai generasi muda, termasuk mereka yang belum layak mengundi pada majlis itu membuktikan BN disokong generasi muda yang kini semakin yakin dengan kemampuan dan keikhlasan kerajaan BN membela nasib mereka.

“Siapa kata orang muda tak sokong BN? Waris Malaya ni semua terdiri daripada orang muda. Adakah anda sanggup melakukan perubahan?” tanyanya sambil disambut hadirin dengan teriakan ‘sanggup!.’

Beliau berkata, negara memerlukan perubahan kerana pada Pilihan Raya Umum 2008, rakyat Selangor dijual, dibuai, ditipu dan diperdagangkan dengan segala janji manis yang disebar pembangkang.

“Kita tanya jika pada 2008, (pembangkang) janji nak potong cukai pintu, beri elaun kepada anak ke tadika, elaun kepada suri rumah, elaun ini elaun itu, kita tanya mereka, hari ini mereka sudah tepati janji atau tidak?

“Siapa tepati janji? Siapa bagi BR1M (Bantuan Rakyat 1Malaysia), Baucar Buku 1Malaysia, Klinik Rakyat 1Malaysia, Menu Rakyat 1Malaysia, Perumahan 1Malaysia. Jawapnya BN, BN, BN dan BN adalah pilihan kita.

“Jadi, tak payahlah kita cakap..., janji tak dikota dan tak ditepati, cukai tak diturunkan... dinaikkan pula. Jika tak percaya, tanya peniaga di Kompleks PKNS, sewa naik atau tidak? Bukan turun, sebaliknya naik,” katanya.

Najib berkata, adalah menjadi tanggungjawab kerajaan untuk menyediakan sebuah negara yang lebih baik dan makmur dengan menjana kekayaan baru selaras kepesatan kemajuan ekonomi.

Tanpa Nama berkata...

RAKYAT SEKARANG NILAI BN DAN PAKATAN RAKYAT MELALUI UNDI,SIAPA TEPATI JANJI DAN JANJI DITEPATI,TUNGGU PRU 13.BUKA MATA DAN LIHAT PANGKAH.

Tanpa Nama berkata...

ULASAN ASAL : RAKYAT SEKARANG NILAI BN DAN PAKATAN RAKYAT MELALUI UNDI,SIAPA TEPATI JANJI DAN JANJI DITEPATI,TUNGGU PRU 13.BUKA MATA DAN LIHAT PANGKAH.

-----ULASANPEMBACA-----------------

APA YANG PASTI RAMAI YANG NAK JADI JAGUH KEPADA RAKYAT. PADA AKU SIAPA NANTI YANG MENANG PRU 13 TAK JADI PERSOALAN. YANG PENTING DAPAT MEMBELA 4PERKARA TUNGGAK ASAS IAITU NegaraBangsaIslamRaja.JANGAN MENANG SORAK TAPI KAMPONG TERGADAI.
CAKAPLAH APA SAJA KALAU 4PERKARA ITU TAK TERJAMIN AKU RELA JADI DATO'MAHARAJALELA. MALAYAN UNION SUDAH TIADA, TAPI Acuannya MASIH DIGUNA OLEH PIHAK2 TERTENTU. AWASLAH WAHAI SAUDARA2KU KITA SAMA2 SUJUD SETIAP SOLAT JUMAAT WALAU BERLAINAN MASJID.

Tanpa Nama berkata...

JANGAN GADAIKAN 5PERKARA IAITU:
Negara Bangsa Ekonomi Islam Raja DEMI MASA DEPAN Anak Cucu Cicit Miut Piat KITA. INI BERMAKNA PURATA UMUR 75tahun x 5keturunan = 375 tahun dari sekarang.

Tanpa Nama berkata...

DAH ISI BORANG NAK MELAWAT JEPUN LAGI TAK. KAT JEPUN BANYAK TAK KEDAI MAKAN HALAL. MASJID SENANG TAK NAK PERGI WAKTU SOLAT. SAYA DAPAT TAHU SEKARANG NI ROTI CANAI rm50.00 SEKEPING BETUL KE..! PAKCIK BANYAK DUIT DARI MANA DAPAT. BOLEH TAK TAJA SAYA NAK MELAWAT JEPUN.

______________________________________________________________

sy tidak pernah bercakap tentang apa yang kamu ulas..sy hanya memandang apa yang boleh membawa impak positif kepada organisasi kita, contoh nyer 5S..
mungkin ini boleh di jadikan sebagai indikator kepada kamu..rm dan rupiah mana lebih tinggi nilai nyer..
contoh: katakan lah roti canai sekeping, 5000 rupiah, apa erti nyer 5 ribu rupiah kalau kamu membayar dengan rm..begitulah nisbah antara mata wang yang lebih rendah dengan mata wang yang lebih tinggi nilai nyer..
khe khe khe wakakaka ekekeke..

Tanpa Nama berkata...

ANDA SEPERTI SAYA TERFIKIR BAHAWA UMUR PURATA HAYAT KITA IALAH 75TAHUN.
JIKA 5KETURUNAN DARI SEKARANG IALAH 375 TAHUN = 2012 + 375 =IAITU PADA TAHUN 2387. PADA MASA ITU KITA IALAH NEGARA BANGSA EKONOMI ISLAM RAJA berdiri GAGAH cemerlang gemilang terbilang. WALAU PADA MASA ITU KITA SUDAH TIADA TETAPI KETURUNAN KITA BERBANGGA DAN BERTERIMAKASIH KEPADA KITA DENGAN IZIN ALLAH JUA.

Tanpa Nama berkata...

ULASAN POKCIK MELAWAT ANAKNYA DI JEPUN: sy tidak pernah bercakap tentang apa yang kamu ulas..sy hanya memandang apa yang boleh membawa impak positif kepada organisasi kita, contoh nyer 5S..
-----ULASAN PEMBACA BUDIMAN--------
ELOK KITA TANAMKAN ATAU TANAM SEMULA ATAU TUKAR TANAMAN, SEMANGAT DAN JATIDI KEPERWIRAAN DAN KENEGARAAN PADA ANAK2. JANGAN NANTI ANAK2 KITA MENJAJAH BANGSANYA SENDIRI TETAPI MENGAGUNGKAN BANGSA LAIN. TAK KIRALAH KONSEP 5S TAPI JANGAN LUPA DIMANA BUMI DIPIJAK DAN DIMANA TANAH TUMPAH DARAH KITA.

Tanpa Nama berkata...

----ULASAN PEMBACA BUDIMAN--------
____________________________________

wawawawa wakakakaka khe khe khe
yang tu pokcik terima..tanamkan jatidiri dan jatidiri nasional pada anak bangsa kita..bagi memupuk semangat cintakan agama, bangsa dan negara..

Tanpa Nama berkata...

Disuruh ambil contoh yg baik dr org lain, dikatanya mengagungkan bangsa lain. yg bagus kene dikata bagus, dan kene diteladani. yg tidak bagus perlu dikata tidak bagus dan jgn dicontohi. itu barulah jati diri namanya.

Masalahnya generasi skrg budaya yg tidak elok itu yg diikut tetapi meninggalkan budaya yg baik. Ini yg dikatakan tiada jati diri.

Tanpa Nama berkata...

Purata contoh rm 1.00 bersamaan 2,650rupiah atau 6,500dong atau 0.27yen atau 0.41dolar s'pore.

Tanpa Nama berkata...

KEPADA POKCIK JEPUN : JATIDIRI perlu dipupuk kepada anak2 kita. Kalau awal2 lagi kita tiru bulat2 budaya luar itu sebab budaya kita yang baik2 anak2 kita tak tahu. Contoh bila makan pakai lima jari, jangan pakai sudu dan garpu. Bila lalu depan orang tua bongkokkan badan dan minta izin. Bila berniaga jangan menipu (timbangan) cakap jujur harga sebenar, kalau lambat sampai pejabat jangan cakap trafik jem cakap je lewat bangun.

Tanpa Nama berkata...

khe khe khe wakakaka ekekekeke
pasal tu lah den suruh ambil yang positif yo..adoyyai..MASYARAKAAAAAT..
sy tidak bercakap secara keseluruhan tentang adat resam dan budaya mereka..yang positif yo, positif, positif.. nak ulang berapo kali lak nie..khe khe khe wakakaka khe khe khe..banyak lagi yang boleh dijadikan model ikutan..contoh nyer budaya kerja mereka dan sebagai nyer..namun jatidiri nasional perlu dikekalkan..

Tanpa Nama berkata...

Koman lah cincin Angelina Jolie harga hanya US$250,000. Tak boleh lawan lah.

Tanpa Nama berkata...

Kos sarapan pagi, teh-kopi-RM2.00, nasi lemak-RM4.00, roti canai-RM1.50, nasi dagang-RM4.00,mee goreng-RM3.50, Kos Makan Tengahari Nasi berlauk-RM10.00 seorang sekali makan, nasi briani,minyak,
bakoli RM13.00 sekali makan,Kos makan Malam- Nasi puteh berlauk RM30.00 sekali makan sekeluarga.. Kos pasar dan barang kering-RM70.00 seminggu, sebulan=RM280.

Barangan pasar- RM250
Minyak kereta - RM300
Barangan kering-RM200
Susu anak -RM150
Anak sekolah -RM300
Tol -RM200
-------
JUMLAH RM1400.00
Gaji RM1500-1400=Baki RM100.00.
kerajaan kena kaji gaji PA terutama gred bawahan. Memandangkan kos taraf hidup semakin meningkat. PRU-13 penentunya..

Tanpa Nama berkata...

"CUEPACS MAHU PENGERUSI NEUTRAL DILANTIK KETUAI SURUHANJAYA KHAS KAJI PERKHIDMATAN AWAM"

PH1 - PH6 ALKALI / PAHIT RASANYA

PH7 - NEUTRAL / MASIN RASANYA

PH8 - PH13 ASID /MASAM RASANYA

LANTIK AHLI KIMIA !

Ahad, April 15, 2012 1:56:00 PM


--------------
salam,

Salah tu,

1 - 6 acid

7 nutral

8 - 1 alkali

Tak boleh harap juga ahli kima ni,
basic pun dah hancur.

Tanpa Nama berkata...

"CUEPACS MAHU PENGERUSI NEUTRAL DILANTIK KETUAI SURUHANJAYA KHAS KAJI PERKHIDMATAN AWAM"

PH1 - PH6 ALKALI / PAHIT RASANYA

PH7 - NEUTRAL / MASIN RASANYA

PH8 - PH13 ASID /MASAM RASANYA

LANTIK AHLI KIMIA !

Ahad, April 15, 2012 1:56:00 PM


--------------
salam,

Salah tu,

1/6 acid

7 nutral

8/14 alkali

Tak boleh harap juga ahli kima ni,
basic pun dah hancur.

R41 berkata...

hahaha tuh ler psl. tonggang terbalik kimia.

camner nk jd pengerusi suruhanjaya? kurang2 yang electrical engineering tuh dh btul dah.

malu ler weii! bunuh diri lg baek ler wahai "ahli kimia!"

Tanpa Nama berkata...

JUMLAH RM1400.00
Gaji RM1500-1400=Baki RM100.00.
kerajaan kena kaji gaji PA terutama gred bawahan. Memandangkan kos taraf hidup semakin meningkat. PRU-13 penentunya..
----------------------------------
u mmg terbodoh lar. hidup kene ikut gaji yg sedia ada la bro. kalo dah gaji ciput, nape mau beli kete dan lahirkan byk anak? makan pun bajet lar. ni tak, mesti juga makan full meal cam gred54.

its ur fault u x blaja tinggi, skrang gaji rendah. so u kene hidup berdasarkan gaji u. kalo nk ikut ulasan u, baik sy drop out lepas spm, apply gred rendah dan berharap kerajaan bg gaji tinggi utk menampung kehidupan glamer sy.

PA mcm u ni mmg sepatutnye masuk swasta baru akan tau level korg dgn gred kecik ko tu. mmg xkan dilayan langsung, malah bos akan suh u pi beli motosikal kerana gaji yg ciput ko. ade paham x bro?

Tanpa Nama berkata...

UMLAH RM1400.00
Gaji RM1500-1400=Baki RM100.00.
kerajaan kena kaji gaji PA terutama gred bawahan. Memandangkan kos taraf hidup semakin meningkat. PRU-13 penentunya..

Bro, gaji tak cukup kaloo, cari jalan la tambah pendapatan, bawa teksi ke, niaga pasar malam ker, buat MLM ker,..kalo malas nak buat keje tambahan, kurangkan belanja, tak mampu pakai keta, guna motosikal jer, tak payah bayar tol. Jimat letrik dan air, tak payah pakai astro, internet atau henpon canggih2. Kos memang meningkat tapi kalau kita pakai otak dan cerdik sikit, gaji yang tak cukup akan jadi lebih dari mencukupi....

Tanpa Nama berkata...

Karut maruk

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Kos sarapan pagi, teh-kopi-RM2.00, nasi lemak-RM4.00, roti canai-RM1.50, nasi dagang-RM4.00,mee goreng-RM3.50, Kos Makan Tengahari Nasi berlauk-RM10.00 seorang sekali makan, nasi briani,minyak,
bakoli RM13.00 sekali makan,Kos makan Malam- Nasi puteh berlauk RM30.00 sekali makan sekeluarga.. Kos pasar dan barang kering-RM70.00 seminggu, sebulan=RM280.

Barangan pasar- RM250
Minyak kereta - RM300
Barangan kering-RM200
Susu anak -RM150
Anak sekolah -RM300
Tol -RM200
-------
JUMLAH RM1400.00
Gaji RM1500-1400=Baki RM100.00.
kerajaan kena kaji gaji PA terutama gred bawahan. Memandangkan kos taraf hidup semakin meningkat. PRU-13 penentunya..

Ahad, April 15, 2012 10:53:00 PM
--------------------

Adoi... mewahnya berbelanja.. cuba pakai moto.. minyak dah jimat separuh..save RM 150.00

Anak sekolah.. fokus di sekolah je, tak perlu tuisyen, bapak pun mengajar la kat rumah skali..jimat RM300

Toll? naik moto je..balik kg naik bas..plus minus jimat RM150..

Total Jimat RM600 tambah baki RM100 tu jadi penjimatan RM700..

p/s: kalau hari2 makan KFC, nasi briyani, makan kat kedai mampus la..

Tanpa Nama berkata...

KUSTEM tu emender? tak penah dengar pun? Pusat latihan untuk sakit jiwa ker atau rosak akidah? satu jenis je tengok mamat lok lak ni cakap? Stone kena ayaq ketum kot?

Tanpa Nama berkata...

Elektrik pun boleh jimat..

tak guna lampu, terus tutup..

beli je mentol yang jimat tenaga tu pasang kat rumah..

Astro ke ntah apa tak perlu pasang...

kalau dok minta kerajaan naik gaji sama je..dah naik gaji terus tukar taraf hidup..lepastu minta lagi sebab tak cukup..

manusia kalau bagi segunung emas pun tak cukup...

Tanpa Nama berkata...

Gaji gred 41 dan 44 pun kena kaji gak. Sbb gred ni la gred yg paling termiskin di kalangan golongan PA Pengurusan dan Profesional.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Gaji gred 41 dan 44 pun kena kaji gak. Sbb gred ni la gred yg paling termiskin di kalangan golongan PA Pengurusan dan Profesional.


bukan paling miskin, tapi belanja tak ukur badan sendiri. gred 41/44, tapi berbelanja macam gred 48/52.

ukurlah baju di badan sendiri. syukurlah sikit gaji awak tu berganda2 nak dibandingkan dengan gred 17/22.

Tanpa Nama berkata...

Saya cadangkan PTK dikekalkan dan PROSPEK jgn diadakan ! SSM baru mesti ada PTK yang adil dan saksama ! Biar yg rajin naik pangkat dan gaji ! Yg malas akan jadi rajin utk kenaikan gaji ! So baguslah PTK ni kan ! PA akan lebih berpengetahuan kerana byk membaca !

Tanpa Nama berkata...

letak la siapa pon...mana dpt puaskan hati semua org..

kalau letak dari skim DG atau ex DG..perubatan plak bising..letak dari skim Polis..skim J plak bising..letak SPRM..pon bising gak..

tak percaya ke?? tengok saja la nnt..

Tanpa Nama berkata...
Elektrik pun boleh jimat..

tak guna lampu, terus tutup..

beli je mentol yang jimat tenaga tu pasang kat rumah..

Astro ke ntah apa tak perlu pasang...

kalau dok minta kerajaan naik gaji sama je..dah naik gaji terus tukar taraf hidup..lepastu minta lagi sebab tak cukup..

manusia kalau bagi segunung emas pun tak cukup...

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

saya setuju!!!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Saya cadangkan PTK dikekalkan dan PROSPEK jgn diadakan ! SSM baru mesti ada PTK yang adil dan saksama ! Biar yg rajin naik pangkat dan gaji ! Yg malas akan jadi rajin utk kenaikan gaji ! So baguslah PTK ni kan ! PA akan lebih berpengetahuan kerana byk membaca !

Isnin, April 16, 2012 9:47:00 AM
======================================================

tambahan lagi..kalau yg dah malas..tak boleh langsung walau secuit pon ditegur..cakap besar mcm dlm parlimen..mohon saja pencen awal tu..senang sket org lain nak masuk kerja & naik pangkat..;)

Tanpa Nama berkata...

Kalau nak kaji biar kaji semua gred ! Kalau benefit biar semua gred ada benefit ! Jgn pilih bulu ! Biar adil utk semua ! Dan sy amat setuju PTK dikekalkan utk mengelakkan kipas boss ! Coz boss sekarang selfish ! Fikir kan diri dia shj ! Anak buah dia tak kisah ! Biar ada satu sistem dimana boss tidak mempengaruhi kenaikan pangkat anak buah ! The best solution is PTK ! Dimana u pass exam u automatik naik gaji dan pangkat ! Boss tidak mempengaruhi kenaikan pangkat ! Boss skrg ni tidak beperangai macam boss ! Kena bodek dia baru dia bagi markah SKT tinggi ! Budaya bodek tidak elok diamalkan di malaysia ! Biar sistem baru ini mewujudkan satu kaedah dimana boss tidak terlebat dgn kenaikan pangkat seseorang kakitangan bawahan nya ! Biar exam yang menentukan gaji dan pangkat seseorang ! I hope Ceupacs akan memperjuangkan nasib kakitangan bawahan yang ditindas oleh golongan atasan ! Kekalkan PTK !

Tanpa Nama berkata...

kalau dok minta kerajaan naik gaji sama je..dah naik gaji terus tukar taraf hidup..lepastu minta lagi sebab tak cukup..

manusia kalau bagi segunung emas pun tak cukup...

-------------------------------------------

Sebenarnya pembelajaanlah yang menjana ekonomi. Jika semua pakat menabung saja, hancurlah ekonomi!!

Tanpa Nama berkata...

Hebat betul PA yg beri komen kt sini. Ada sesetengah komen ayat dan idea yg diberi memang 1st class.

Tapi hari sabtu dan ahad semalam ni, sy memang kerap log in blog cuepacs ni. boleh kata 2-3 jam sekali. tapi yg beri komen mungkin 2-3 org shj. yg lain mungkin pergi berjalan sbb hari cuti.

Yg peliknya bila hari ini dah start kerja, baru pukul 10 lebih dah bertimbun-timbun komennya. Apa la nk jd dgn PA di Malaysia yg mcm ni...

p/s sy kerja petang. masuk pukul 11.00 nti. jd x salah kalau sy online skrg ni. tapi yg kerja pagi mcm mana pula?

Tanpa Nama berkata...

saya nak mohon maaf pada tuan puan semua kalau ada perkara yg tuan puan marah pada saya atas kesilapan fakta2 dan tarikh atau apa2 saja maklumat yg telah saya nyatakan sebelum ni....sy dah malas nk layan blog ni lg sbb dah boring.....tq

Tanpa Nama berkata...

lantak piiiiaaahhh.......
puuuuuiiiihhhh........

Tanpa Nama berkata...

kalau dok minta kerajaan naik gaji sama je..dah naik gaji terus tukar taraf hidup..lepastu minta lagi sebab tak cukup..

manusia kalau bagi segunung emas pun tak cukup...

-----------------------------------

Sebenarnya pembelajaanlah yang menjana ekonomi. Jika semua pakat menabung saja, hancurlah ekonomi!!
----------------------------------

Betul !! Rakyat siap berhutang lagi dengan BANK dan KOPERASI untuk berbelanja bagi menjana ekonomi negara .

Tanpa Nama berkata...

Ni satu lg ngok. Cb ko baca btl2 ayat dia. Kan dia ckp PA termiskin dikalangan pengurusan dan profesional. Bukan dia ckp dikalangan PA seluruh malaysia. Bodoh btl la ko ni. Mmg patut la ko dok gred bawah tu, BM pun x lepas.

Tanpa Nama berkata...

Mansuhkan ptk. Klu x, ramai yg nk focus stdy jer, kerja bertimbun x mo buat. Apa guna naik gaji klu keja x buat. Prospek lg bgs. Bg semua nilai.

Tanpa Nama berkata...

Ni satu lg ngok. Cb ko baca btl2 ayat dia. Kan dia ckp PA termiskin dikalangan pengurusan dan profesional. Bukan dia ckp dikalangan PA seluruh malaysia. Bodoh btl la ko ni. Mmg patut la ko dok gred bawah tu, BM pun x lepas.

Tanpa Nama berkata...

Adoi... mewahnya berbelanja.. cuba pakai moto.. minyak dah jimat separuh..save RM 150.00

Anak sekolah.. fokus di sekolah je, tak perlu tuisyen, bapak pun mengajar la kat rumah skali..jimat RM300

Toll? naik moto je..balik kg naik bas..plus minus jimat RM150..

Total Jimat RM600 tambah baki RM100 tu jadi penjimatan RM700..

p/s: kalau hari2 makan KFC, nasi briyani, makan kat kedai mampus la..

ooii..bedo-mangkuk-hayun, ini KL bukannye pekan mcm kau duduk, aku tempat kerja lain, sekolah anak-anak aku lain, aku lepas subuh dah bertolak pergi kerja, minyak kereta hari-hari pakai, jauh perjalanan, tol tak dpt dielakkan, balik kerja terus ambik anak-anak aku kesemuannya 4 orang, nak naik motor mcm mana, kau berfikiran mcm keldai bolehlah, naik motor boceng ramai-ramai, mat rempit tak buat mcm tue, kau jea buat, bedo..!! nak mengajar anak mcmana, sampai rumah pukul 8, dah penat masuk tido, anak tuisyen sabtu n ahad, ape cite, kau tak anak kea, mandul kot..!! lain kali berfikir sebelum bertindak, jgn berfikir selepas bertindak..!!!

pesara berkata...

wakakaka ekekekeke khe khe khe..
bercakap lah berdasarkan realiti situasi semasa..berhujah dengan jusitikasi yang nyata, drpd kita menolak realiati dengan menggunakan alasan mandom..

Tanpa Nama berkata...

tak abis2 lagi komen tak puas hati bro .. Undi lah PAS

pesara berkata...

wakakaka ekekekeke khe khe khe..
bercakap lah berdasarkan realiti situasi semasa..berhujah dengan jusitikasi yang nyata, drpd kita menolak realiti dengan menggunakan alasan mandom..

Tanpa Nama berkata...

Apa salahnya belajar menimba ilmu dan boleh digunapakai dalam kerja seharian ! Kalau kerja takde ilmu pun tak guna ! Kita PA bawahan akan jadi Pak Turut PA atasan ! Kalau ada ilmu boleh fight pegawai atasan ! PTK harus dikekalkan !

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Adoi... mewahnya berbelanja.. cuba pakai moto.. minyak dah jimat separuh..save RM 150.00

Anak sekolah.. fokus di sekolah je, tak perlu tuisyen, bapak pun mengajar la kat rumah skali..jimat RM300

Toll? naik moto je..balik kg naik bas..plus minus jimat RM150..

Total Jimat RM600 tambah baki RM100 tu jadi penjimatan RM700..

p/s: kalau hari2 makan KFC, nasi briyani, makan kat kedai mampus la..

ooii..bedo-mangkuk-hayun, ini KL bukannye pekan mcm kau duduk, aku tempat kerja lain, sekolah anak-anak aku lain, aku lepas subuh dah bertolak pergi kerja, minyak kereta hari-hari pakai, jauh perjalanan, tol tak dpt dielakkan, balik kerja terus ambik anak-anak aku kesemuannya 4 orang, nak naik motor mcm mana, kau berfikiran mcm keldai bolehlah, naik motor boceng ramai-ramai, mat rempit tak buat mcm tue, kau jea buat, bedo..!! nak mengajar anak mcmana, sampai rumah pukul 8, dah penat masuk tido, anak tuisyen sabtu n ahad, ape cite, kau tak anak kea, mandul kot..!! lain kali berfikir sebelum bertindak, jgn berfikir selepas bertindak..!!!

Isnin, April 16, 2012 12:04:00 PM
--------------------------------

dah tahu gaji rendah, pegi kerja kerajaan buat apa?

pegi la keje swasta tgk market boleh kasi berapa..

Tanpa Nama berkata...

dah tahu gaji rendah, pegi kerja kerajaan buat apa?

pegi la keje swasta tgk market boleh kasi berapa..

Isnin, April 16, 2012 2:38:00 PM
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

terbaekkkkk la bro!!!
ringkas tapi penuh mesej!!

PENGHULU TUALANG TIGA NP32 berkata...

dah tahu gaji rendah, pegi kerja kerajaan buat apa?

pegi la keje swasta tgk market boleh kasi berapa..


SAMA JUGA MACAM SKIM LAIN NAK MINTA SUPAYA JAWATAN KSN, KSU KEMENTERIAN, KSU NEGERI, KPPA DIBUKA KEPADA MEREKA. " KALAU NAK JADI KSN, KSU KEMENTERIAN DAN KSU NEGERI MINTALAH JAWATAN PTD, YANG PEGI MINTA JAWATAN LAIN BUAT APA.

MR HANDSOME GUY berkata...

saya nak mohon maaf pada tuan puan semua kalau ada perkara yg tuan puan marah pada saya atas kesilapan fakta2 dan tarikh atau apa2 saja maklumat yg telah saya nyatakan sebelum ni....sy dah malas nk layan blog ni lg sbb dah boring.....tq

--------ulasan pembaca---------------



sampainya hatimu meninggalkan aku.
dimanakah janjimu yang setia.
kau terus menghilang tanpa berita.

Tanpa Nama berkata...

KSN, KSU, KPPA tu semua ialah PTD.
Sebab itulah PTD kena kutuk. Dicadangkan supaya skim lain yang sesuai(A,B,D,E,F,G,J,K,L,N,Q,R,S,U,W,X,VK/VU) boleh masuk pulak ke(M)PTD. PTD boleh masuk ke skim lain di atas. Yang kesian skim N41 kalau dibanding M41 jauh bezanya. M41 dalam masa 10 tahun boleh jadi M54, tapi N41 nak jadi N54 dalam masa 25 tahun belum tentu lagi. Kalau PTD setuju sudah tentu semua IPTA setuju kalau 3 jawatan utamanya diisi oleh PTD.

Tanpa Nama berkata...

dah tahu gaji rendah, pegi kerja kerajaan buat apa?

pegi la keje swasta tgk market boleh kasi berapa..
____________________________________

Betul tu so PTD tunggu apa lagi silakan keluar PA pergi ke swasta tunjukkan kelitan PTD tu kat luar jgn jaguh kampung je. Kalau nak gaji tinggi pergila swasta jgn naikkan gaji jusa/premier je tinggi mentang2la PTD blh pencen sampai JUSA. Tak guna punya PTD

Tanpa Nama berkata...

SAMA JUGA MACAM SKIM LAIN NAK MINTA SUPAYA JAWATAN KSN, KSU KEMENTERIAN, KSU NEGERI, KPPA DIBUKA KEPADA MEREKA. " KALAU NAK JADI KSN, KSU KEMENTERIAN DAN KSU NEGERI MINTALAH JAWATAN PTD, YANG PEGI MINTA JAWATAN LAIN BUAT APA.
====================================
Post KSN adalah open post. Cuma PTD je yg perasan KSN tu post bapak diaorang punyer. Bodoh punya PTD. Kembalikan semula jaatan KSN kpd skim lain pulak.

Tanda Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

SAMA JUGA MACAM SKIM LAIN NAK MINTA SUPAYA JAWATAN KSN, KSU KEMENTERIAN, KSU NEGERI, KPPA DIBUKA KEPADA MEREKA. " KALAU NAK JADI KSN, KSU KEMENTERIAN DAN KSU NEGERI MINTALAH JAWATAN PTD, YANG PEGI MINTA JAWATAN LAIN BUAT APA.
====================================
Post KSN adalah open post. Cuma PTD je yg perasan KSN tu post bapak diaorang punyer. Bodoh punya PTD. Kembalikan semula jaatan KSN kpd skim lain pulak.

Isnin, April 16, 2012 10:44:00 PM

================================

skim2 lain pun salah juga. tau jaga perut masing2 je sampai tak ambil peduli perihal kebajikan skim masing2. kalau diorang buat union, fight bebetul, mesti jawatan ksn/kppa boleh rotate antara skim lain.

Tanpa Nama berkata...

KSN, KSU, KPPA tu semua ialah PTD.
Sebab itulah PTD kena kutuk. Dicadangkan supaya skim lain yang sesuai(A,B,D,E,F,G,J,K,L,N,Q,R,S,U,W,X,VK/VU) boleh masuk pulak ke(M)PTD. PTD boleh masuk ke skim lain di atas. Yang kesian skim N41 kalau dibanding M41 jauh bezanya. M41 dalam masa 10 tahun boleh jadi M54, tapi N41 nak jadi N54 dalam masa 25 tahun belum tentu lagi. Kalau PTD setuju sudah tentu semua IPTA setuju kalau 3 jawatan utamanya diisi oleh PTD. KALAU KAMI DI ATM JAWATAN PANGLIMA ATM di'rotate' kepada TLDM, TUDM dan TDM mengapa dalam perkhidmatan
awam jawatan tertinggi tak boleh pulak..?

Tanpa Nama berkata...

Jawatan KSN tu dilantik oleh PM dgn perkenan DYMM Agong. X kira la kalau dia tu cikgu ke, doktor ke, kerani ke. kalau PM dh lantik n agong perkenankan dpt la jawatan tu. tp nk lantik ke jawatan tu kene tgok history perkhidmatan awam dia. pengurusan n pentadbiran kene bagus. pngtahuan ekonomi kene bagus. pengetahuan tentang semua dasar kerajaan kene bagus dan mcm mcm lg kene bagus. aku tgok sidek punya latar belakang pendidikan dan perkhidmatan dia memang bukan calang-calang la. tp mungkin dh sampai masa dia berundur kot... ape pun trima kasih kpd sidek atas semua dasar perkhidmatan awam yg baik yg beliau gariskan. yg x baik kene terima juga la sbb dia bos.

Tanpa Nama berkata...

Lantik Ust Don Danial...

Tanpa Nama berkata...

kalau nak neutral pilih ANWAR IBRAHIM heehehheeeee jangan pilih orang yes men macam omar

Tanpa Nama berkata...

lantik pak hamid gurkha....

Tanpa Nama berkata...

MELAKA – Bekas penolong pengarah dan penolong pegawai tanah di Pejabat Tanah dan Galian Negeri masing-masing mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas tuduhan menerima rasuah RM5,000 antara Julai dan Ogos tahun lalu.

Bekas penolong pengarah, Lilyhanah Abdul Salam, 29; dan penolong pegawai Danial Rahmad, 46, didakwa menerima suapan itu daripada Tee Seng Hoo melalui orang tengah Toh Meng Leng.

Mereka didakwa melakukan kesalahan itu di hadapan Bank Maybank, Jalan Cheng Baru, Taman Cheng Baru di sini pada kira-kira pukul 10.30 malam, 8 Ogos, 2011.

Wang suapan itu sebagai dorongan untuk mereka tidak mengambil tindakan pengambilan balik tanah milik Seng Hoo di Lot 2288, mukim Sungai Udang, dekat sini.

Mereka juga didakwa secara berasingan cuba memperoleh suapan daripada Seng Hoo di antara 16 hingga 31 Julai, 2011 bagi tujuan sama.

Hakim Ahmad Sazali Omar mengarahkan kedua-dua tertuduh, masing-masing dikenakan ikat jamin RM10,000 bagi setiap pertuduhan dan menetapkan 18 Mei sebagai tarikh sebutan semula kes. –

Tanpa Nama berkata...

Prinsip 1: Bos sentiasa betul.
Prinsip 2: Kalau Bos buat silap, rujuk semula Prinsip 1.

THE BIG BOSS.

Tanpa Nama berkata...

Belanja hidup kakitangan awam di bandar jauh lebih tinggi berbanding di luar bandar. N17 di KL dgn N17 di Jejawi , Perlis... Gaji sama tapi belanja harian jauh berbeza. Jgn pulak ada yg kata kenapa kerje di Kl kenapa tak ke Jejawi ye.. nak tak nak jawatan kosong di KL tetap akan diisi. Bagi yg masih muda baru kerja memang takde masaalah .. tunggu tengok bila dah lama , dah kawin beranak pinak .. baru kau tauuu Org kerja di bandar pakat luah ketidakpuashatian .. hasilnya kalau ada Insyaallah turut dinikmati oleh mereka yg kerja di luar bandar. Akhirnya mereka yg diluar bandar ada banglow kat KL N17 dapatlah rumah flat PPRT

Tanpa Nama berkata...

slumber tut tu tu...

Tanpa Nama berkata...

lantik la OMAR, SIDIK & ABU BAKAR jadi penasihat....mereka kan cerdik pintar.....aku sokong mereka bertiga ni jadi penasihat

Pemerhati Politik berkata...

SUNGGUH MEMALUKAN KITA SEMUA DIMANA LEBIH 50 TAHUN BN MEMERINTAH NEGARA KITA...NAMUN SAMPAI SEKARANG PUN MASIH TIDAK TERURUS SKIM PERKHIDMATAN AWAM DAN INI MENUNJUKKAN KELEMAHAN BN DAN HAKIKATNYA MEREKA PERLU UNDUR DAN BAGI PAKATAN MEMULIHKAN AIR YANG KEROH DI NEGARA INI.

Tanpa Nama berkata...

kita perlukan org2 yg bersikap jujur bukan orang yg cerdik pandai tapi bodoh,,, tengoklah kemen-komen bangak yg bodoh mcm budak xxx sekolah

apa2 usul yg dibawa.. sentisa ditentang.. tak ada satu komen pun yg membena...bodohnya pa..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
kita perlukan org2 yg bersikap jujur bukan orang yg cerdik pandai tapi bodoh,,, tengoklah kemen-komen bangak yg bodoh mcm budak xxx sekolah

apa2 usul yg dibawa.. sentisa ditentang.. tak ada satu komen pun yg membena...bodohnya pa..

Jumaat, April 20, 2012 9:21:00 AM

Sama la jugak aku tengok komen di atas ni, komen yang cukup tak cerdik..jangan marah nanti kena jual..hehehhehe.

Tanpa Nama berkata...

Argghh...slip gaji April saya menunjukkan gajis SSM LAMA! Takkan Najib tipu kot!!

Tanpa Nama berkata...

Jom kita TUKAR PRU13 . Kuasa ditangan Anda ! Jika tidak berpuashati dgn Sistem & Pentadbiran Awam. Kembalilah kepada Al-quran & Sunnah akan menghasilkan kualiti rakyat kpd Integriti Kakitangan Awam . Jika Anda adalah seorang Beragama Islam Kita WAJIB mengikuti Al-quran & berdosa besar jika menolak ajarannya . Fikir2kan Kita manusia hidup didunia ini hanyalah bersifat Sementara di dunia ini .

Tanpa Nama berkata...

anpa Nama berkata...
Argghh...slip gaji April saya menunjukkan gajis SSM LAMA! Takkan Najib tipu kot!!

Jumaat, April 20, 2012 1:38:00 PM

Hang punya admin tak hantaq K8 la woii. hang pi katok sama depa laa.

Tanpa Nama berkata...

Ape dok citer pasal siapa pengerusi. asal jangan PTD dan yg sewaktu dengannya sudah... Patutnya Omar pi kejar PM dah lebih sebulan umum pasal suruhanjaya ni sampai sekarang belum nampak batang hidungnya lagi. Apa PM nak tunggu pilihan raya baru nak lantik ke??? Paper yg nak dikaji melambak tunggu tu.. bila lagi nak umum sapa orang2 nya. Jangan bagi Nazri Azizi dah lah (sebab dia kata tak nak bertanding lg).. hancusss suruhanjaya kalau dia jd pengerusi. Pe pun Omar pi kejar Najib tu cepat... tubuh cepat suruhanjaya ni.. nak tunggu bila lagi????????

PTD M17 berkata...

Tanpa Nama berkata...

tanpa Nama berkata...
Argghh...slip gaji April saya menunjukkan gajis SSM LAMA! Takkan Najib tipu kot!!

Jumaat, April 20, 2012 1:38:00 PM

Hang punya admin tak hantaq K8 la woii. hang pi katok sama depa laa.

Jumaat, April 20, 2012 2:27:00 PM

------------------------------

bila gaji ko tak update & tak menunjukkan bayaran gaji pokok baru & tunggakan gaji, yang salah adalah PT yang menguruskan gaji tu. dia tak update system. bukan salah najib. buang la ideologi politik bodoh dalam kepala kau tu. semua benda nak salahkan PM, nak jadikan bahan carut marut politik, apa cerita?
jangan jadi bodoh, ok?

Tanpa Nama berkata...

apa kata lantik shafie afdal jadi pengerusi suruhanjaya ni... mesti hebat... kakitangan awam semua akan diberi RM1.5 juta seorang..

Tanpa Nama berkata...

Malu la tu ngan Kustem dia

Tanpa Nama berkata...

Awat hng asyik mnghntam ckgu je.yng tk brkualiti cume 5% je.yg len brtugs utk agma,bngsa dn negra.lau ank hang lulus cmrlang pn,bkan nya nk ucp trima ksh pd ckgu,tk pndg pn.jdi tk perlu beljr tinggi2.skrng pn guru yg de Master dn PHD tk dpt pe2 pun.lau rmai yg mskin nnti krajaan akn beri bntuan,mcm2 bntuan.sbb tu lh juge,nk jdiYb2 di Mlka tk pndng kelulusan,memadai ngn kerani,direc selling pnye org.Ngri2 len de lwyer,dr.ir dn yg gah2 lgi.