SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

16 April 2012

Proposed buddy system may backfire, says Cuepacs

The Star
15/4/2012




PETALING JAYA: Cuepacs has questioned the suitability of the proposed buddy system for civil servants, and urged the Public Service Department to review the plan.
Cuepacs president Datuk Omar Osman said the system might prove to be counter-productive as those who were assigned a buddy could take it the wrong way.
“Some may feel demoralised and demotivated to work if they find out that they were considered problematic,” he said yesterday.

He added that assigning someone from the same department to “help” an underperforming colleague might also have a negative impact.

“The buddy may highlight small mistakes and weaknesses, making the colleague unnecessarily stressed. This would make the situation worse,” he said.

Omar suggested that government departments develop training programmes instead.

He said every department should have its own plan on how to improve the productivity of its staff.
“We believe that well-designed training programmes will be more effective for civil servants than assigning a colleague to help them.”

38 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

apa yang omar bo0lih buat....cakap berdegar-degar...taik melekat atas lanta....

Tanpa Nama berkata...

nama utai?

Tanpa Nama berkata...

otai-otai.....
omar otai-otai.......
cakap banyak....habut pon tarak......
omar nak jadi calon pilihanraya......pembela pa konon...porah.....piii.aaahhh....

Tanpa Nama berkata...

Pak Omar SSM dah hidup balik ! Bila nak hidupkan kembalikan PTK ? Kami mahu kenaikan gaji dan pangkat yang adil bukan dengan kipas boss ! Buat ni dulu baru cerita lain !t

Tanpa Nama berkata...

aku sepatah haram tak reti cakap org puteh.. kerajaan persekutuan dan negeri tak hantar kami kursus bahasa Inggeris, pegawai atasan nak tipu dan perbodohkan kami PA bawahan.. PRU-3 penentunye..!!

Tanpa Nama berkata...

Omar... kencing jer lebih.

Tanpa Nama berkata...

Terer Osama Omar cakap orang putey....

GM berkata...

when i was in scout activities....buddies were needed as each may be able to prevent casualty or help d other in any probable calamity. so was when i took training n then went as a newcomer to an organization, i did learn from d experience buddy. it was a quick learning from close n frequent contact with the experienced buddy than when wearisome alone.

so, to my experience... it a school base system. sorry, its sound kidding.... but actually, assigning a buddy is a good case at a 'kindergarten' level only. at a professional level two people sticking together for the duration of their indenture is extremely unlikely. no contract will supersede the personnel needs. u might very well get to go to basic together, but after that it's all about 'intelligent' unfortunately.

Tanpa Nama berkata...

Buddy system ini sesuai utk bebudak .. PA yg matang tak perlu Rakan Sebaya utk jadi Pemerhati/Komen/PengAjar rakan sekerja mereka !

Guna exit policy lagi senang ... dah tak layak pikul tugas .. buang jer !!!

Tanpa Nama berkata...

Dah lulus PTK Aras 4 maknanya Kompiten !
Kalau dapat Aras 1 .. tandanya tak kompiten ! senang jer ... bagi exit policy yg dpt Aras 1.

Tanpa Nama berkata...

Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusog berkata lebih 19,000 pengundi dipindahkan ke lokaliti berlainan dan bukan hanya melibatkan menteri besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim.

Katanya, suruhanjaya itu juga berusaha memperbetulkan sempadan pilihan raya sejak 2004 menggunakan sistem Election Geographical Information System (Egis), katanya.

Tambahnya, SPR telah memperbetulkan kawasan mengundi melibatkan 19,342 pengundi katanya y ang menambah, Khalid bukan satu-satunya individu yang terlibat dalam proses itu.

Bagaimanapun, SPR tidak menjalankan apa-apa persempadanan semula yang memerlukan kelulusan Parlimen dengan dua pertiga majoriti, katanya lagi kepada pemberita selepas memberi taklimat kepada ahli parlimen hari ini.

Tanpa Nama berkata...

Yang dapat ARAS 1 RAJIN KERJA,YANG DAPAT ARAS IV BUKAN BUAT KERJA DALAM PEJABAT ASYIK BACA BUKU,KERJA PEJABAT BANYAK TERTANGGUH,ORANG AMBIL PTK KENA BUAT KERJA,BAGI EXIT POLICY KPD MEREKA MEREKA PENIPU.

Tanpa Nama berkata...

KSN, KSU, KPPA tu semua ialah PTD.
Sebab itulah PTD kena kutuk. Dicadangkan supaya skim lain yang sesuai(A,B,D,E,F,G,J,K,L,N,Q,R,S,U,W,X,VK/VU) boleh masuk pulak ke(M)PTD. PTD boleh masuk ke skim lain di atas. Yang kesian skim N41 kalau dibanding M41 jauh bezanya. M41 dalam masa 10 tahun boleh jadi M54, tapi N41 nak jadi N54 dalam masa 25 tahun belum tentu lagi. Kalau PTD setuju sudah tentu semua IPTA setuju kalau 3 jawatan utamanya diisi oleh PTD.

Tanpa Nama berkata...

Dah lulus PTK Aras 4 maknanya Kompiten !
Kalau dapat Aras 1 .. tandanya tak kompiten ! senang jer ... bagi exit policy yg dpt Aras 1.
............................................
Cadangan yang bernas ! Pegawai yg bijak boleh bahagi masa diantara tugasan di pejabat dan masa utk menimba ilmu pengetahuan ! Pegawai beginilah kita nak ! Hidup PTK ! PTK dapat membela nasib pegawai bawahan utk kenaikan gaji dan pangkat ! La ni semua gred dari 1 - 54 mesti ada PTK utk kenaikan pangkat dan gaji ! Baru adil takyah kipas boss ! Aku benci kipas boss aku ni ! Dah bangang tak reti buat kerja ! Bg markah SKT aku rendah sebab aku tak bodek dia ! Ade ke patut ! Hidupkan kembali PTK utk kebaikan pegawai sokongan dan lain lain !

lok_lak84 berkata...

kalo banding dengan kualiti penjawat awam yang amat teruk, mmg semua amat mengharapkan lepasan KUSTEM membetulkan keadaan. lulusan KUSTEM seolah2 penyelamat seluruh guru dengan kualiti yang tinggi, tambahan lagi kami adalah IPT terbaik Malaysia, hanya mereka yang hebat layak masukinya. lain2 PA adalah sampah masyarakat yg wajib dibersihkan, terutamanya bidang pendidikan, skim J/FT dan PTD. kami graduan KUSTEM akan mengajar semua PA cara bekerja yang sebenar. Sekolah pastinya akan menjadi 'hebat', 'hidup' dan 'ceria' dengan adanya lepasan KUSTEM nanti.

Mohon agar lepasan KUSTEM diberi gaji yang lebih kerana kebanyakan kami amat ikhlas tanpa mengharapkan balasan. Selain tiu, kami didik agar bersyukur kepada BN.

KUSTM best,
aku jadi guru kerana nak selamatkan sistem pendididkan

Tanpa Nama berkata...

Pokcik Omar bila nak diadakan balik PTK ni ? Kami ni dah conform nak kenaikan gaji dan pangkat ! Kami nak amik PTK ! Cepat adakan PTK ! KAMI TAK MAHU BODEK BOSS !

Tanpa Nama berkata...

aku sepatah haram tak reti cakap org puteh.. kerajaan persekutuan dan negeri tak hantar kami kursus bahasa Inggeris, pegawai atasan nak tipu dan perbodohkan kami PA bawahan.. PRU-3 penentunye..!!

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Kamu tu yg katak bawah tempurung. Dahlah bodoh tak nak belajar dah tu nak menyalahkan orang lain. Racun yg kamu sangkakan gula-gula pun kamu nak bedal bila dah kena tipu sikit oleh penipu-penipu. Belajarlah....bukak mata kamu....tengok sekeliling supaya tidak jadi bodoh dan di tipu dek orang

tukang bancuh kopi K1 R17 berkata...

Pokcik Omar bila nak diadakan balik PTK ni ? Kami ni dah conform nak kenaikan gaji dan pangkat ! Kami nak amik PTK ! Cepat adakan PTK ! KAMI
----
TAK MAHU BODEK BOSS !


AMIK = AMBIL

PENOLONG TUAN TANAH KEDAONG NT27 berkata...

Kamu tu yg katak bawah tempurung. Dahlah bodoh tak nak belajar dah tu nak menyalahkan orang lain. Racun yg kamu sangkakan gula-gula pun kamu nak bedal bila dah kena tipu sikit oleh penipu-penipu. Belajarlah....bukak mata kamu....tengok sekeliling supaya tidak jadi bodoh dan di tipu dek orang

-------------------
MEMANG LA BUKA MATA. KALU MATA TUTUP, OKU LA TU.

Tanpa Nama berkata...

Selasa, April 17, 2012 10:02:00 AM
lok_lak84 berkata...
kalo banding dengan kualiti penjawat awam yang amat teruk, mmg semua amat mengharapkan lepasan KUSTEM membetulkan keadaan. lulusan KUSTEM seolah2 penyelamat seluruh guru dengan kualiti yang tinggi, tambahan lagi kami adalah IPT terbaik Malaysia, hanya mereka yang hebat layak masukinya. lain2 PA adalah sampah masyarakat yg wajib dibersihkan, terutamanya bidang pendidikan, skim J/FT dan PTD. kami graduan KUSTEM akan mengajar semua PA cara bekerja yang sebenar. Sekolah pastinya akan menjadi 'hebat', 'hidup' dan 'ceria' dengan adanya lepasan KUSTEM nanti.

Mohon agar lepasan KUSTEM diberi gaji yang lebih kerana kebanyakan kami amat ikhlas tanpa mengharapkan balasan. Selain tiu, kami didik agar bersyukur kepada BN.

KUSTM best,
aku jadi guru kerana nak selamatkan sistem pendididkan

Selasa, April 17, 2012 10:06:00 AM
------------------------------------------
HAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAA...........Macam Celaka!!!

Tanpa Nama berkata...

apa ni suda bulan empat tapi gaji baru belum dapat lagi. omar pulak tido je. mmg saya takkan pangkah umno pru june nanti. padan muka umno. hancurlah umno kerana menipu kami government servant.

Tanpa Nama berkata...

KSN, KSU, KPPA tu semua ialah PTD.
Sebab itulah PTD kena kutuk. Dicadangkan supaya skim lain yang sesuai(A,B,D,E,F,G,J,K,L,N,Q,R,S,U,W,X,VK/VU) boleh masuk pulak ke(M)PTD. PTD boleh masuk ke skim lain di atas. Yang kesian skim N41 kalau dibanding M41 jauh bezanya. M41 dalam masa 10 tahun boleh jadi M54, tapi N41 nak jadi N54 dalam masa 25 tahun belum tentu lagi. Kalau PTD setuju sudah tentu semua IPTA setuju kalau 3 jawatan utamanya diisi oleh PTD.

jo berkata...

Duit dapat banyak bulan ini...TQ Dto najib...jum bersama kita bersyukur...kita kekalkan kerajaan yg di terajui UMNO next PRU13...insyaalah negara akan aman...

Tanpa Nama berkata...

Aku dulu dah lulus PTK dapat Aras 4. Alhamdulilah dululu gaji aku lebih banyak dari bos. La ni gaji baru cuma kurang 16 ringgit je dari bos. kira ok le.

Tanpa Nama berkata...

kami adalah IPT terbaik Malaysia, hanya mereka yang hebat layak masukinya. lain2 PA adalah sampah masyarakat yg wajib dibersihkan, terutamanya bidang pendidikan, skim J/FT dan PTD. kami graduan KUSTEM akan mengajar semua PA cara bekerja yang sebenar. Sekolah pastinya akan menjadi 'hebat', 'hidup' dan 'ceria' dengan adanya lepasan KUSTEM nanti.

..................................
takkan lepasan sekolah nelayan nak jadi guru. nangkap anak spila ajelah anak muridnya nanti
jangan mare

Tanpa Nama berkata...

kami adalah IPT terbaik Malaysia, hanya mereka yang hebat layak masukinya. lain2 PA adalah sampah masyarakat yg wajib dibersihkan, terutamanya bidang pendidikan, skim J/FT dan PTD. kami graduan KUSTEM akan mengajar semua PA cara bekerja yang sebenar. Sekolah pastinya akan menjadi 'hebat', 'hidup' dan 'ceria' dengan adanya lepasan KUSTEM nanti.

..................................
takkan lepasan sekolah nelayan nak jadi guru. nangkap anak spila ajelah anak muridnya nanti
jangan mare

Selasa, April 17, 2012 10:35:00 PM

====================
naib canselor KUSTEM baca ke tidak blog ini? tlg fwd ke dia orang ..)>

Tanpa Nama berkata...

lok_lak84 berkata...
kalo banding dengan kualiti penjawat awam yang amat teruk, mmg semua amat mengharapkan lepasan KUSTEM membetulkan keadaan. lulusan KUSTEM seolah2 penyelamat seluruh guru dengan kualiti yang tinggi, tambahan lagi kami adalah IPT terbaik Malaysia, hanya mereka yang hebat layak masukinya. lain2 PA adalah sampah masyarakat yg wajib dibersihkan, terutamanya bidang pendidikan, skim J/FT dan PTD. kami graduan KUSTEM akan mengajar semua PA cara bekerja yang sebenar. Sekolah pastinya akan menjadi 'hebat', 'hidup' dan 'ceria' dengan adanya lepasan KUSTEM nanti.

Mohon agar lepasan KUSTEM diberi gaji yang lebih kerana kebanyakan kami amat ikhlas tanpa mengharapkan balasan. Selain tiu, kami didik agar bersyukur kepada BN.

KUSTM best,
aku jadi guru kerana nak selamatkan sistem pendididkan


Mamat lok lak ni mabuk kepok leko ni...nama KUTUSETEM ni tak famos pun...ada hati kata yang terbaik...buat malukan Naib Canselor & semua tenaga pengajar (tak sampai level pensyarah sebb takde PhD, entah2 viva tak tau ke mender) jer lahirkan lepasan macam ni.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
aku sepatah haram tak reti cakap org puteh.. kerajaan persekutuan dan negeri tak hantar kami kursus bahasa Inggeris, pegawai atasan nak tipu dan perbodohkan kami PA bawahan.. PRU-3 penentunye..!!

Isnin, April 16, 2012 3:26:00 PM

Dah tau bodoh tak reti cakap orang putih ko pegi la belajar Bahasa Inggeris...minta kursus kat INTAN tu....asyik nak nganga mulut jer ..nak suruh orang lain suap tak reti nak usaha sendiri...sendiri yang bodoh kata orang lain yang menipu...ni la jenis orang bodo sombong bodo tak boleh diajar

Tanpa Nama berkata...

sahhhh...ya benarrrr...

tepat sungguh bro!! yg best juga...dok bising org tak hantar kursus tu...nak ugut guna PRU konon..tapi PRU ke brp pon salah...

;)

jiran sebelah umah agaknya yg isikan borang permohonan kerja gomen dulu

Tanpa Nama berkata...

kalau tak dapat INtan..pergilah kelas Malam...bahasa inggeris tu...keluo modal sikit baru ada rasa. Ramai or yg berjaya ambik kelas malam.Jangan le kedekut duit...gaji baru pon akan dapat...

Tanpa Nama berkata...

Tak pun ko suruh la anak sekolah yang darjah satu ke bebudak tadika ke ajak belajar bertatih cakap omputih..lelama pandai la ko.

Tanpa Nama berkata...

MELAKA – Bekas penolong pengarah dan penolong pegawai tanah di Pejabat Tanah dan Galian Negeri masing-masing mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas tuduhan menerima rasuah RM5,000 antara Julai dan Ogos tahun lalu.

Bekas penolong pengarah, Lilyhanah Abdul Salam, 29; dan penolong pegawai Danial Rahmad, 46, didakwa menerima suapan itu daripada Tee Seng Hoo melalui orang tengah Toh Meng Leng.

Mereka didakwa melakukan kesalahan itu di hadapan Bank Maybank, Jalan Cheng Baru, Taman Cheng Baru di sini pada kira-kira pukul 10.30 malam, 8 Ogos, 2011.

Wang suapan itu sebagai dorongan untuk mereka tidak mengambil tindakan pengambilan balik tanah milik Seng Hoo di Lot 2288, mukim Sungai Udang, dekat sini.

Mereka juga didakwa secara berasingan cuba memperoleh suapan daripada Seng Hoo di antara 16 hingga 31 Julai, 2011 bagi tujuan sama.

Hakim Ahmad Sazali Omar mengarahkan kedua-dua tertuduh, masing-masing dikenakan ikat jamin RM10,000 bagi setiap pertuduhan dan menetapkan 18 Mei sebagai tarikh sebutan semula kes. –

Tanpa Nama berkata...

JPA tolong jawab mengapa bila sistem SSM diguna pakai balik tetapi JPA tidak mensyaratkan kelulusan naik pangkat mesti lulus PTK sekurang-kurangnya aras 111.PM mengatakan PTK dibatalkan tapi tidak menyatakan naik pangkat tidak perlu lulus PTK. Kami yg dah lulus PTK langsung tidak diberi peluang untuk menggunakan kelulusan PTK dimana telah bersusah payah belajar untuk lulus. Kalau kami dah tahu tidak perlu, kami tidak akan bersusah payah bertungkus lumus dan berkali kali ambil periksa semata-mata untuk lulus dan ikut arahan kerajaan masa itu. Minta JPA berilah kami peluang menggunakan kelulusan PTK supaya kami tidak memendam rasa.
JPA juga telah meluluskan jawatan terbuka kepada perkhidmatan tertutup Kementerian Pertahanan. Akibatnya kebanyakkan jawatan kenaikkan pangkat dibolot oleh puak2 mereka sahaja. Pada zaman 80an lagi perkhidmatan tertutup ini telah diberi peluang ke jawatan terbuka tetapi kebanyakkan mereka tidak mahu kerana mereka mempunyai banyak jawatan naik pangkat. Apabila mereka sekarang tersepit mulalah minta perkhidmatan mereka terbuka dan diluluskan oleh bekas KSU mereka . Sedangkan ini menjejaskan peluang kenaikkan pangkat dan tidak adil bagi jawatan gunasama . Sepatutnya tarikh kekanan mereka ialah dari tarikh mereka diluluskan ke jawatan terbuka. KPPAlah orang yg sepatutnya kena pakai Buddy kerana beliau penyebab PA keseluruhan tidak puas hati dan ramai yg sakit jiwa.

Tanpa Nama berkata...

aku nak minta omarrr bisik kat PM kasi naik lagi haraga getah supaya kami pun golongan patani dpt bili ito proton preve.....mana boleh kakitangan awam ja naik gagji....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
aku nak minta omarrr bisik kat PM kasi naik lagi haraga getah supaya kami pun golongan patani dpt bili ito proton preve.....mana boleh kakitangan awam ja naik gagji....

Bang, nak tambah sikit, bukan naikan harga getah nanti harga tayar plak naik...tak leh nak pasang kat Preve ko tu. Tapi turunkan harga Preve tu supaya golongan patani boleh beli. Bila geng patani boleh beli preve sudah tentu kakitangan kjaan pun boleh beli preve jugak...lagi taruk situ harga minyak Ron95/Ron 97 juai murah sudahlaa...baru harga barang tarak naik.

Tanpa Nama berkata...

KUALA LUMPUR: Selama empat tahun memerintah Selangor, dengan tema Selangor Negeri Idaman, Maju, Sejahtera dan Berkebajikan Kerajaan Pakatan Rakyat telah melaksanakan hampir semua janji dalam Manifesto Pilihan raya Umum (PRU) 2008.

Sebuah kerajaan yang baik pula ialah kerajaan yang berjaya mengutip cukai dengan efisien dan menggunakan cukai tersebut untuk memberi perkhidmatan terbaik kepada rakyat termasuk meningkatkan tahap ekonomi negeri agar pembangunan dapat dilakukan.

Begitulah yang ditekankan Pakatan Rakyat apabila menerajui negeri Selangor pada 2008, demikian tegas Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim (gambar).

Memandangkan Selangor adalah nadi pembangunan dan pemacu utama ekonomi Negara atau lebih tepat lagi penyumbang 23% kepada KDNKnegara, katanya, maka rakyat Selangor berhak mendapat bahagian yang besar dari kemajuan negeri dan Negara.

Bukan itu sahaja, jelas Khalid, tahun 2010 Selangor turut mencatat jumlah pelaburan yang tertinggi dalam negara selepas Negeri Pulau Pinang iaitu sebanyak 22.56 peratus.

Malah, tambahnya dalam tempoh empat tahun memerintah Kerajaan Selangor telah menerima jumlah pelaburan melebihi RM36 billion dansepanjang tempoh itu juga kerajaan berjaya membuka sebanyak 95,013 peluang pekerjaan.

"Kerajaan Pakatan Rakyat telah melakar pembangunan negeri melalui program yang memberi kesan langsung kepada kebajikan rakyat di bawah program Merakyatkan Ekonomi Selangor (MES)," ujarnya dalam satu kenyataan.

Sepanjang melaksanakan program MES sehingga 2011 katanya, kerajaan Selangor telah membelanjakan hampir RM600 juta yang mana program Bekalan Air Percuma Bagi 20 Meter Padu Pertama antaranya program yang menelan berlanja yang besar kerana melibatkan hampir seluruhrakyat negeri ini iaitu kira-kira RM477 juta.

Tanpa Nama berkata...

Sehubungan itu katanya, Program MES telah dilebarkan menerusi program-program Hasil Negeri Untuk Rakyat kerana menyedari bahawa sekian lamanya hasil negeri terkaya ini dikutip namun pengagihannya tidak menitikberatkan kebajikan rakyat marhaen.

Program MES antaranya, Jom shopping bagi warga emas, pembiayaan pendidikan kepada warga kerja Selangor yang mahu melanjutkan pelajaran, Tuisyen Rakyat, Skim Perumahan Pekerja Ladang, Bantuan pengurusan bangunan, lif dan pusat komuniti dan Bonus Selangorku- Jom Shopping anak YAWAS yang berusia empat tahun (lahir 2008).

Katanya, selama 50 tahun pentadbiran terdahulu tanpa adanya proses semak dan imbang yang berkesan, pastinya terlalu banyak kepincangan dan ketirisan yang berlaku.

"Ini terbukti apabila banyak lubang ketirisan berjaya dibendung. Hutang lapuk syarikat kroni yang mencecah hampir RM400 juta dan berusia sedekad lamanya telah berjaya dikesan dan dikutip.

"Sejumlah wang yang mengikut kelaziman pemerintah terdahulu akan masuk ke dalam poket pemimpin, kini berjaya disalurkan semula kepada rakyat melalui Geran Selangorku. Satu dana besar berupa bonus kepada rakyat Selangor," katanya.

Katanya, terdapat 17 program yang telah dirancang dan sebahagian besarnya program tersebut menyentuh setiap segmen rakyat di Selangor; golongan pekerja, belia, wanita, warga emas, anak kecil, OKU, di bandar mahupun di desa.

Katanya, bonus RM300 juta merupakan julung-julung kali diterima rakyat negeri ini melalui program seperti Pengenalan Gaji Minima, Program Pembasmian Rasuah & Penyelewengan, Pemerkasaan Wanita, Daripada Kebajikan Kepada Bekerja, Program Keusahawan Muda, Program Sokongan Pendidikan, Program Pejabat ke Rakyat dan banyak lagi.

"Umpamanya program Pemerkasaan Wanita berjumlah RM30 juta bakal menyediakan prasarana dan peluang yang jauh lebih cerah kepada golongan wanita dan suri rumah," katanya.

Tambahnya, begitu juga dengan Program Daripada Pejabat Kepada Rakyat dengan peruntukan sejumlah RM20 juta di bawah Geran Selangorku, adalah satu projek penyediaan data digital geran-geran tanah di seluruh Selangor dengan tujuan memberi perkhidmatan terbaik kepada rakyat bagi jangka panjang.

"Rakyat tidak perlu lagi mengunjungi pejabat tanah untuk berurusan kerana semua urusan boleh dilakukan melalui teknologi internet. Secara langsung program ini dapat mengurangi kos yang ditanggung rakyat. Projek ini merupakan projek pertama yang pernah diadakan di Asia," katanya.

Justeru itu, katanya, Pakatan Rakyat tidak menoleh ke belakang dengan menonjolkan perlakuan Umno BN sejak 50 tahun lalu, sebaliknya melaksanakan pentadbiran maju ke hadapan dengan melakukan perubahan dan reformasi pada setiap segmen pentadbiran, politik, ekonomi dan sosial.

Pakatan Rakyat yakin dengan semua program kebajikan di atas, rakyat Selangor akan terus memberikan mandat kepada Pakatan Rakyat untuk memerintah negeri ini.

"Konsep “Value For Money” yang diperkenalkan oleh pentadbiran PR kini benar-benar mendapat tempat di negeri termaju dan terkaya di Malaysia ini. Selangor adalah model terbaik jika Pakatan Rakyat diberi peluang oleh rakyat Malaysia untuk memerintah Putrajaya," katanya.
template joomla

Tanpa Nama berkata...

TOLONG BELA NASIB KAMI GURU dg29 YANG KINI dg44,KAMI BERHAK NAIK PANGKAT SESBAB KAMI DAH MENGAJAR LEBIH 20 TAHUN,KALAU PK SEKOLAH RENDAH DARI KALANGAN MEREKA YANG BARU MENGAJAR TAK LEBIH 10 TAHUN TAK ADA IJAZAHPUN,MENGAPA KAMI TAK BOLEH DINAIKKAN PANGKAT ,KAMI BELAJAR ATAS INISIATIF SENDIRI,KAMI BERHAK NAIK PANGKAT