SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PENJAWAT AWAM TIANG SERI NEGARA

02 April 2012

PEKELILING KENAIKAN GAJI PEGAWAI PERKHIDMATAN AWAM PERSEKUTUAN DAN PERKHIDMATAN POLIS DIRAJA MALAYSIA DI BAWAH SISTEM SARAAN MALAYSIA

JPA
31/3/2012

Pekeliling Perkhidmatan Bilangan 1 Tahun 2012

Kenaikan Gaji Pegawai Perkhidmatan Awam Persekutuan
Di Bawah Sistem Saraan Malaysia
Pekeliling Perkhidmatan Bilangan 2 Tahun 2012 Kenaikan Gaji Bagi Perkhidmatan Polis DiRaja Malaysia
Di Bawah Sistem Saraan Malaysia

693 ulasan:

1 – 200 daripada 693   Terbaru›   Baru»
shahriza86 berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

Amboi....senyap jer kome kome semua....biasanya berdesap desup komen kat sini...masing masing kira gaji lah tu!....hihihiihhiopiti

Tanpa Nama berkata...

nak kata apa ye ...???
gaji sekarang + 13% + kenaikan tahunan = maksimum.
Dah tiga tahun langgar dinding . nampak gayanye cuma sekali ni sajalah kot rasa kenaikan ... ada lagi 10 tahun nak langgar dinding nih

juruteknik komputer FT22 berkata...

Musykill !!

kenapa perkhidmatan sistem maklumat (F) tak ada TG gred F17 dan F22. apa kes ni

juruteknik komputer FT22 berkata...

Opss sorry !!.. baru terperasan...lain lampiran (muka surat)

Tanpa Nama berkata...

JPA dah mempermainkan golongan Jurutek gred J

Tanpa Nama berkata...

teda tangga gaji ka?

Tanpa Nama berkata...

kita mnta MTSU jumpe ceupacs untuk teruskan kenaikan gred J17

Tanpa Nama berkata...

Kepada PA, Terima dahulu pekeliling nii, Permasaalah lain kita tunggu perundingan Suruhanjaya Tambahbaik SSM bersidang. Sabar jangan dok melenting tak tentu pasal. Bagitahu baik-baik secara bersurat kepada Kesatuan masing-masing ,maklumbalas, buat kertas penjelasan apa yang dimuskilkan melalui . Kalau bukan ahli kesatuan tak perlu komen dok diam-diam nanti terima aje

Tanpa Nama berkata...

Sudah jangan bising-bising lagi terima apa yang telah diberikan kenaikan gaji 7%-13% dan KGT mengikut gred. Saya dah kira lebih untung daripada SBPA.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

nak kata apa ye ...???
gaji sekarang + 13% + kenaikan tahunan = maksimum.
Dah tiga tahun langgar dinding . nampak gayanye cuma sekali ni sajalah kot rasa kenaikan ... ada lagi 10 tahun nak langgar dinding nih

Isnin, April 02, 2012 8:34:00 AM
----------------------------
Beginilah nasib bagi kami yg telah berkhidmad lebih 25 tahun dan bergaji maksimum ....

Tanpa Nama berkata...

kira la btl2. mana tngga gaji. ckp pandaila. org baru untung. byk ckpla

Tanpa Nama berkata...

Kesian bagi yang maksimum ... Udah pilih bersara paksa diri 60 sebab masa tu ada jadual gaji bayangan. Sekarang JGMM dah keluar bersama pekeliling, dapat satu KGT. OK lah tu ... bersyukurlah dengan aper yang telah dianugerahkan.

Tanpa Nama berkata...

kepada ahli2 MTSU..kita perlu adakan perjumpaan dengan kesatuan ini untuk membincangkan mengenai gred J17 dan memaklumkan kepada pihak ceupacs dan JPA...perkara ini dah berlarutan selama 20 tahun..

Tanpa Nama berkata...

Hahaha.... padan muka J17. Smpi matulah berangan naik 27. padan muka.

Tanpa Nama berkata...

Diharap kenaikan Elaun wilayah sabah/sarawak akan dinaikan serentak dengan kadar peratusan kenaikan gaji baru tak perlu disamakan dengan cola yang perlu kajian terlebih dahulu

Tanpa Nama berkata...

Tangga gaji ikut gaji masing2? Lawak

Tanpa Nama berkata...

Sekejap je kejo gaji org lama...hahaahahahahahaha

PA N22 berkata...

Terima kasih mengenai kenaikan 13% kepada semua penjawat awam.
Saya rasa KGT tidak adil untuk gred kenaikan pangkat terutama penjawat awam bawahan. Saya bagi contoh kgt semasa ssm lama bagi gred kenaikan pangkat N22 cuma beza RM 11 saja.SSm lama kgt RM104.. BARU RM115 banding gred lantikan gred 41 dari RM101 ke RM225, berapa ratus persen kenaikan. Ini amat tidak adil bagi Jawatan kenaikan pangkat dimana peratus nya lebih kurang 10 persen. Ceupacs hendak lah melihat kan kes begini saya tidak tahu lah kalau lainlain gred juga begitu. Mohon ada pelarasan kenaikan gaji tahunan untuk semua kes kenaikan pangkat.Bayangkan selepas lebih 20 tahun kerja kenaikan cuma ciput aje' KGT takleh dinilai dgn sijil yg dimiliki saja ,pengalaman juga harus di ambil kira. TK

Tanpa Nama berkata...

tak dapat bising dapat pun bising susah. bersyukurlah dengan apa yg diberi. jangan dok banding yg gaji rm9k lebih tu tengoklah kemanpuan diri dulu kalau nak lebih usahalah lebih baru la dapat lebih.. kalau tak suka juga berhenti kerja...cuba bayangkan sahabatx kita yg kerja dlm sektor pekilangan (operator pengeluaran ) basic rm400 je tak naik-naik nak lebih kena kerja lebih masa tapi jangalah banding dengan jurutera kilang gaji mestilah lebih... apa pun mana yg dok kata PM penipu tu berani ke nak minta maaf sebelum ni asyik dok bising je tak sabar-sabar.... berani kerana benar tapi jangan diperkudakan orng..

Tanpa Nama berkata...

Haha . orang ade sijil jgn kerja kerajaan la . rugi gile . baik keje glc . masyuk sikit . sape ade anak yg spm dengan stpm cukup2 makan bole la mintak kerajaan .

Tanpa Nama berkata...

kesian U17 sama taraf dgn n17 tapi gaji rengah dari n17.KGT 95 sama..cuba tgk betul2 kot tersilap...

Tanpa Nama berkata...

Alasan orang atasan ( tak suka benti kerja / ramai lg orang tak dpt kerja kerajaan ) .. haha . tade alasan yg profesional dah ke ek ? semua pegawai letak alasan ni je sekarang . wakakaka

Tanpa Nama berkata...

x masuk akal ssm baru nie... kata kaji gred tapi kenaikan jer yang dapat....

Jpa dah mempermainkan gred teknikal J, pertanian dan sains.

nasib gred J17, sama, sama dan tetap sama....

ayuh kawan Pru 13 dah makin hampir... 2 penggal dah pangkah BN... pasni aku nak pangkah Pakatan Rakyat...

Dato Najib tunggulah jawapan PRU ni...

Tanpa Nama berkata...

Apa lagi J tak puas hati? Gaji min korang pun dah tingggi daripada yang dulu apa? Jangan tak bersyukur pulak!

Tanpa Nama berkata...

Apa lagi J tak puas hati? Gaji min korang pun dah tingggi daripada yang dulu apa? Jangan tak bersyukur pulak!

-------------------------------

kau tgk celoh mane tinggi ? same dengan N17 je ngok !

Tanpa Nama berkata...

Aku dah tengok pekeliling ni... gred J, G, C kekal ssm seperti biasa...

Kecewa... kecewa... kecewa....

Sijil Politeknik macam kami kena bayar Pinjaman Ptptn..

Stpm free
Spm free

baik tak payah sambung belajar...

kecewa.. kecewa... kecewa...

Jpa dah luluskan permohonan dalam Sbpa tapi SSM gred J masih ditakuk lama...

kecewa..... kecewa.... kecewa...

ctazimahUTM berkata...

Syukur alamdulillah, selepas 7 tahun berada di tanggagaji maksimum merasalah juga kenaikan gaji. Tanggungjawab dan akauntabiliti sekali ganda. KPI makin naik setiap tahun. Yang baik kita sokong tetapi bila dibuat pelarasan sudah tiada lagi kenaikan sampai pencen 6 tahun lagi (saya lah).Perlulah buat penambahbaikan kepada skim perkhidmatan ini supaya ada lagi pergerakan gaji tahunan agar penjawat awam yang telah mencapai tahap gaji maksima tetap kekal bermotivasi dan membuat pembaikan berterusan dengan adanya peluang naik gaji setiap tahun tertakluk kepada prestasi.Kenaikan pangkat tipis kerana tiada jawatan dah.Apapun terima kasih kepada kepimpinan CUEPACS yang sentiasa memperjuangkan kebajikan penjawat awam.

Tanpa Nama berkata...

Gred J tinggi...

bodoh ler statement korang... Jpa harap kaji balik gred J..

kecewa betul aku dengan JPA nie.... kami kena main camtu jer... pasni x payah tubuh kesatuan ler...

J17, J22, J26 teraniaya...

Tanpa Nama berkata...

syukur. kita tambah pendapatn dgn cara lain, - MLM, pasar mlm, sykt proxy, sykt kroni, etc.

skrg saya dah kerja 29 tahun, ada ijazah, master keja kump pelaksana. gaji ssm+ cuma 3000+ alhamdulillah.

Tduga bnyk kali utk 41 (dulu 3); tak dapat2 - tiada rezki?
kerja sbg PA - dah rasa TEPU dah ..

pencen 58 jer, ada 4 thn lagi.

Tanpa Nama berkata...

Apa lagi J tak puas hati? Gaji min korang pun dah tingggi daripada yang dulu apa? Jangan tak bersyukur pulak!

-------------------------------

kau tgk celoh mane tinggi ? same dengan N17 je ngok !
-------------------------------
tp yg n17 masuk p1 t1
tp korg masuk dah strating p1t9 maner sama der..tu yg beza ader spm ngn sijil

Tanpa Nama berkata...

Bagimana dari P1 nak P2 atau P2 ke P3. Masih adakah anjakan gaji?. Ptk 2011 dah dihapuskan. Minta tolong sape yang tahu.

Tanpa Nama berkata...

apabila j n g berkata2...
mengapa mempermain2kn kami?????
tnggu je pmbalasan kami pada PRU 13
kami semua akn gulingka krajaan BN...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

syukur. kita tambah pendapatn dgn cara lain, - MLM, pasar mlm, sykt proxy, sykt kroni, etc.

skrg saya dah kerja 29 tahun, ada ijazah, master keja kump pelaksana. gaji ssm+ cuma 3000+ alhamdulillah.

Tduga bnyk kali utk 41 (dulu 3); tak dapat2 - tiada rezki?
kerja sbg PA - dah rasa TEPU dah ..

pencen 58 jer, ada 4 thn lagi.


+++++++++++++++++++++++++++++++++++

setuju dgn kata2 nih..kalo yg kt kampung tuh ley la part time menorehgetah ke, bukak ladang sayuran ke,tanam sawit ke tok tmbh pendapatan..kalo yg kt bandar tu MLM la byk nye...nk wat cmne kn..keje gomen memang takkan kaya..takat cukup mkn je...pape pon sy bersyukur dn rezeki ni...

Tanpa Nama berkata...

aku masih pro umno tapi....

selepas SSM dibuat...

Aku rasa segala rintihan PA gred J lansung x didengari...

kalau PM najib anggap isu ni remeh... aku rasa PRU 13 ni teruk BN akan kalah...

mau ke tidak ramai gred x berpuas hati sebab kita mintak semakan gred bukan semakan gaji..

kalau gaji PM pak lah dulu dah umum

aku rasa kat dalam hati aku pun dah tergugat nak undi BN...

PA22 berkata...

APELAH KAU ORANG NI SIKIT2 NAK GULINGKAN KERAJAAN.bAWA BERBINCANGLAH. kALAU TAK PUAS ATI GAK RESIGAN KERJA SENDIRI LAGI BAGUS.

Tanpa Nama berkata...

Jika perkataan PELAKSANA (SBPA) digunakan dlm SSM maka Juruteknik JA3-1 pun patut la kekal dlm SSM baru ni.

Tanpa Nama berkata...

tujuan asal penambahbaikan gred...

so kaji gred... tp lain yang dibuat.

ada harapan PR menang...PRU 13

sejarah akan tercipta BN akan kalah..

ada tanda2 yang Bn akan jadi "BE END"

Tanpa Nama berkata...

ctazimahUTM berkata...

Syukur alamdulillah, selepas 7 tahun berada di tanggagaji maksimum merasalah juga kenaikan gaji. Tanggungjawab dan akauntabiliti sekali ganda. KPI makin naik setiap tahun. Yang baik kita sokong tetapi bila dibuat pelarasan sudah tiada lagi kenaikan sampai pencen 6 tahun lagi (saya lah).Perlulah buat penambahbaikan kepada skim perkhidmatan ini supaya ada lagi pergerakan gaji tahunan agar penjawat awam yang telah mencapai tahap gaji maksima tetap kekal bermotivasi dan membuat pembaikan berterusan dengan adanya peluang naik gaji setiap tahun tertakluk kepada prestasi.Kenaikan pangkat tipis kerana tiada jawatan dah.Apapun terima kasih kepada kepimpinan CUEPACS yang sentiasa memperjuangkan kebajikan penjawat awam.

Isnin, April 02, 2012 9:30:00 AM
--------------------------------

selepas membaca ulasan ctazimah ... rasa insaf ... saya baru 3 tahun di tanggagaji maksima .. Alhamdulillah .. tahun ni naik gaji ... dan tahun depan insyaAllah tanggagaji maksima semula untuk 9 tahun akan datang ..

Tanpa Nama berkata...

Penambahbaikan SSM

j17 = j27
j22/26 = j28

Tanpa Nama berkata...

JPA dah kaji ke kesan TPG vs KGT untuk ssm+ ni. Saya bagi contoh untuk gred 41:

Sekiranya gaji ssm lama T11 pada 31.12.2011: RM2817
Gaji selepas pelarasan 13% pada 1.1.2012: RM3183.21
TPG: bulan oktober
KGT baru: RM225

Jadi Gaji Baru diterima pada bulan Januari 2012 (KGT dapat bulan oktober): RM3183.21


gaji ssm lama T10 pada 31.12.2012: RM2718
Gaji selepas pelarasan 13% pada 1.1.2012: 3071.34
TPG: bulan Januari
KGT baru: RM225 (tinggi berbanding KGT lama ~RM99)

Jadi Gaji Baru diterima pada bulan Januari 2012 (KGT dapat bulan Januari): RM3296.34

Implikasinya, junior gred setahun bawah iaitu T10 (TPG Januari) akan dapat kenaikan melebihi T11 (TPG Oktober) pada Januari 2012 ini iaitu RM 113.13 untuk 10 bulan pertama pada setiap tahun akan datang kerana KGT tahunan yang meningkat dengan banyak sekali.

Macam mana ni JPA buat kerja? tak semak dulu ke betul2.. semua gred yang TPG Okt/Julai/April akan mengalami kerugian berbanding junior setahun bawah yang TPG lebih awal.

Ada faham ka??

Tanpa Nama berkata...

Apa lagi J tak puas hati? Gaji min korang pun dah tingggi daripada yang dulu apa? Jangan tak bersyukur pulak!

-------------------------------

kau tgk celoh mane tinggi ? same dengan N17 je ngok !
-------------------------------
tp yg n17 masuk p1 t1
tp korg masuk dah strating p1t9 maner sama der..tu yg beza ader spm ngn sijil

gaji tinggi pun masih dok dlm gred 17(SPM) . Bila buat carta organisasi dok sebaris dgn gred 17 yg lain. Dah tu lebih rendah dari gred 22 yg hanya ada sijil SPM. Ada ka patut

Tanpa Nama berkata...

Bagi bising. Tak bagi pun bising. Bagi salah tak bagi pun salah. Dapat sikit bising dapat banyak pun bising. Salahkan orang aje salah sendiri tak nampak.

Cuba tanya diri sendiri apakah sumbang bakti kita kepada masyarakat?

Cuba tanya diri sendiri apakah sumbang bakti kita kepada keluarga?

Cuba tanya diri sendiri adakah rezeki yang di kurniakan kepada kita benar-benar HALAL?????

Cuba tanya diri sendiri...... Lu pikirlah sendiri.....

Tanpa Nama berkata...

salam semuanya..

(1) aku cuti hari ni..so tak perlu nak tuduh mcm2..

(2)..memang sahih & nyata pon berjuta org luar sana yg sibuk cari kerja..tak heran pon sedangkan warga asing sanggup bergadai nyawa datang Malaysia..

(3)...toksah dok ckp bnyk la nak kaitkan dgn POLITIK..nak kaitkan dgn PRU..ada berani buktikanlah apa yg berapi dilaungkan tu..asal jgn sembang kedai kopi dah la...

wakakakaka....

Tanpa Nama berkata...

Masih rasa sakit dengan 13% tambahan ? Tambah pendapatan (duit) sendiri di pasar malam menjual batik DVD dan rokok haram?Dengan apa cara, nak buat cadangan ?

Tanpa Nama berkata...

memang betul pon...bosannyaa...sesikit nak hentam bab politik..PRU..cakap berdegar-degar..garang abiss..tapi bila pangkah..yg itu2 juga dipilih..brp kerat saja yg kotakan ckp berapi-api tu..hehe..

sama saja...tak kemana pon..

Tanpa Nama berkata...

BODOH SIAPA YANG KUTUK SBPA DULU. KAN DAH DAPAT SSM+ YANG TAH APA2...
MINIMUM DAN MAXIMUM + 13% TAPI KGT BERTAMBAH. INI AKAN MENYEBABKAB T BERKURANG.

APA BILA T BERKURANG BERMAKNA SEMUA AKAN CEPAT LANGGAR DINDING KALAU TAK NAIK PANGKAT.

PENCEN PUN CIPUT BERBANDING SBPA.

PADAN MUKA SEMUA!!! TERUTAMA SI BODOH YG TOLAK SBPA!!!!

Tanpa Nama berkata...

Saya pun hairan dgn PA ni, dah elok dgn Sbpa minta tukar, sesungguhnya Pihak pengurusan JPA tu cerdik2 belaka, saya takn nampak kebaikan SSM baru ni, dulu sbpa gaji mati lagi tinggi, sekarang balik asal cuma tambah 13%memang PA ni senang saja diperbodoh2kan, ketika sbpa dibatalkan ramai yg bertepuk tangan, tapi bertepuk kerana berjaya menjadi PA yg tidak cerdik. Cuba tenguk gaji mati sudah lah.
Punca jadi begi adalah terdapat PA yang masih ada sifat hasad dengki dan mengadu domba. dengki dengan junior yg naik gaji sama dgn senior, tapi semua kena terima hakikat setiap pelarasan bari mesti senior agak rugi, tapi junior padamasa depan akan jadi senior jugak.
Akhir kesudahnya sepatut yg senior patut ada 4x lagi gaji mati dah tinggal setakuk saja. Gaji masih tidak sebaris, nak turun P2 bukan senang, yang tua lagilah tepu otak dia.
Ini lah akibatnya kalau dah terlebih cerdik. Orang tamak selalu rugi.
Cuba kita imbas kembali berkenaan PTK, ramai xpuashati dgn exam, bila tukar menjadi lagi sukar. apa semua PA masi xboleh berfikir cara rasional ke?
Akhirnya pihak atasan JPA ketawa mengenangkan mmemang ramai PA yg masih mundur dan hanya perasan telah maju.
CUEPACS cuba cerita sikit, kalau di bawah sbpa gaji mati meningkat tinggi tapi sekarang jadi sikit, sibuk dgn 13%, gred54 lagi besar kenaikan berbanding dengan Gred 1.
Sesungguhnya memang PA peringkat bawah layak dikatakan memang kurang cerdik.

Tanpa Nama berkata...

kenapa U17 sama taraf dgn N17, malah gaji mati lebih rendah lg.... sangat tidak adil, sedangkan kami lepasan spm + sijil, mungkin ada kesilapan pengiraan, di harap CUEPACS dapat membuat semakan dgn lebih teliti!

Tanpa Nama berkata...

Apa lagi J tak puas hati? Gaji min korang pun dah tingggi daripada yang dulu apa? Jangan tak bersyukur pulak!

-------------------------------

kau tgk celoh mane tinggi ? same dengan N17 je ngok !
-------------------------------
tp yg n17 masuk p1 t1
tp korg masuk dah strating p1t9 maner sama der..tu yg beza ader spm ngn sijil


---------------------------------

Tgk Gred G22 dengan N22 ngan J

G22 mati gaji = 3327 ( sijil IP )

N22 mati gaji = 3321 ( SPM )

J22 mati gaji = 3351 ( Sijil Poli )


korang nampak tak ? sape ade anak nnti jgn bagi dierang belajar sijil . membazir byar ptptn je. suh ambik Form 6 , sekolah kat belakang rumah je . kalau result bodoh terus kerja gov still dpt G27 . wakakkaka

Tanpa Nama berkata...

Gaji lama ssm T1 x 13% = Gaji minimum ssm baru.Gaji lama ssm yang akhir x 13% + KGT = gaji maksimum baru.Kenapa setiap peringkat gaji, KGT tidak mula dikira pada T1?

Tanpa Nama berkata...

setuju ... memang ramai PA bawahan yg bizibodi ..suka sgt banding gaji sendiri dgn pegawai atasan.

Tanpa Nama berkata...

Anak tamak, sudah DU48 ibu bapa satu sen pun tak dapat. Apa lagi naik banyak banyak.

Tanpa Nama berkata...

Bagi bising. Tak bagi pun bising. Bagi salah tak bagi pun salah. Dapat sikit bising dapat banyak pun bising. Salahkan orang aje salah sendiri tak nampak.

Cuba tanya diri sendiri apakah sumbang bakti kita kepada masyarakat?

Cuba tanya diri sendiri apakah sumbang bakti kita kepada keluarga?

Cuba tanya diri sendiri adakah rezeki yang di kurniakan kepada kita benar-benar HALAL?????

Cuba tanya diri sendiri...... Lu pikirlah sendiri.....

+++++++++++++++++++++++++++++++++
Alhamdulillah, ada juga kenaikan ...
Insyaallah ada pencen hari tua ..
Nak kaya kalau kerja kerajaan .. jangan harap ..
Nama Jawatan, Perkhidmatan Awam ... oleh itu bekerja berkhidmat untuk orang awam ... Dapatlah sikit imbuhan untuk makan sikit-sikit (3x sehari) ...
Kalau dah beli rumah ... ikat perut sikit (1x sehari .. yang lebih bagilah anak2 makan)...
Kalau tak cukup .. berhutanglah untuk keperluan asas .... Barang mewah2 adalah khas untuk jawatan PTD dan keatas ....
Kalau nak melancung ... buatlah pada hari minggu kat Tasik Perdana, Titiwangsa, Zoo Negara ...
Jangan harap gi Langkawi, Tioman jauh sekali ke Medan atau Phuket.
Itulah "realiti" PA yang gerd 26 dan kebawah ...
bersyukur kepada Allah dan terima kasih kepada KSN, KPPA, BN dan mereka yang terlibat merangka skim gaji PA ... terima kasih banyak-banyak

Tanpa Nama berkata...

Dari yang di tunjukkan, mmg penambahbaikan mcm tak ada je. serupa dulu. mala terasa mcm ditipu....yang rapat kedinding , mampus kat situlah.... dah tak ada naik lg.

Tanpa Nama berkata...

BODOH SIAPA YANG KUTUK SBPA DULU. KAN DAH DAPAT SSM+ YANG TAH APA2...
MINIMUM DAN MAXIMUM + 13% TAPI KGT BERTAMBAH. INI AKAN MENYEBABKAB T BERKURANG.

APA BILA T BERKURANG BERMAKNA SEMUA AKAN CEPAT LANGGAR DINDING KALAU TAK NAIK PANGKAT.

PENCEN PUN CIPUT BERBANDING SBPA.

PADAN MUKA SEMUA!!! TERUTAMA SI BODOH YG TOLAK SBPA!!!!
.................

maksud asal buan nak tolak, tapi bertujuan penambaikan.
malangnya pm pegi batal apasal.
kesihan member yg dah langgar dinding bertahun-tahun. tak tahu berapa lama nak langgar. tiap-tiap tahun langgar. bila ada chance dinding nak pecah (sbpa), lagi besar dinding lagi taruk...

Tanpa Nama berkata...

Dah kena main.... oklah terima kasih banyak2 sbb penambahbaikkan yang terbaik, nanti PRU13, jgn harap cap dacing kena pangkah...

Tanpa Nama berkata...

Lain kali ceupacs tolong bantah, manalah tahu gaji naik lg, dan PA J17, G17 kena main lg. turun semula ketempat lama....

Tanpa Nama berkata...

Mana janji ceupac nak jumpa KSU nak bincang hal kenaikan taraf jawatan J17 dan G17? diam seribu bahasa.....kata minggu lepas nak jumpa, atau dah tawakuf kelain tahun???

Tanpa Nama berkata...

memang betul pon...bosannyaa...sesikit nak hentam bab politik..PRU..cakap berdegar-degar..garang abiss..tapi bila pangkah..yg itu2 juga dipilih..brp kerat saja yg kotakan ckp berapi-api tu..hehe..

sama saja...tak kemana pon..

Isnin, April 02, 2012 10:08:00 AM
============================================


setuju sangatttttttttzz....gebang saja lebih..tindakan sebenar? brp org sangat yg betul buat??

berpecah sesama sendiri..nahh..amekawwwww penangannyaa....ada berani buat perubahan??

Tanpa Nama berkata...

hmmmm....nasib2...

Tanpa Nama berkata...

klu sy terlepasan pandang.. minta maaf..

Elaun dan Kemudahan

19. Gaji baru ini tidak mengubah elaun dan kemudahan di bawah SSM kecuali elaun yang kadar atau kelayakannya adalah berdasarkan gaji atau lingkungan gaji. Penetapan kadar dan kelayakan elaun yang dipinda adalah seperti di Lampiran I.

lampiran i cuma yg terlibat

1. Bayaran Insentif Wilayah dan Bayaran Insentif Penempatan Sabah, Sarawak Atau Labuan

2. Elaun Perjalanan Kenderaan Kelas ‘C’ Bagi Pegawai Yang Bergaji Kurang Daripada RM1,820.75 Sebulan

3. Elaun Perjalanan Kenderaan

err.. COLA yg PM umum tu apa jadi?

Tanpa Nama berkata...

Dah kena main.... oklah terima kasih banyak2 sbb penambahbaikkan yang terbaik, nanti PRU13, jgn harap cap dacing kena pangkah...

Isnin, April 02, 2012 10:29:00 AM

======================================================================

ala yobbbb...takat ckp saja apa guna yobbbb...ckp lain..buatnya lain...sama saja cerita yobb..

Tanpa Nama berkata...

Wahai Juruteknik sekalian.... mcmana? dah puas hati? di main dan ditipu hidup2 dalam cerah... nak pangkah apa pada PRU13 ni???harap2 lebih 70ribu buat pilihan tepat satu hati..

Tanpa Nama berkata...

Saya setuju supaya Gaji Minimum diselaraskan kepada RM1,500 dan taraf kelulusan minima ialah SPM.

Tanpa Nama berkata...

gaji minimun maksimum ikut jadual tanggagaji sekarang ke, kalau macam itu orang baru cepatle kejar gaji orang lama, orang lama kerja 10 tahun dapat RM1200 orang baru kerja 10 tahun dapat RM1900, ini tak adil, hendaklah kamu berlaku adil, akhirat kelak akan ditanya.

Tanpa Nama berkata...

IPOH - Seramai 15,000 Pembantu Am Pejabat (PAP) di seluruh negara sedang menunggu untuk dinaikkan pangkat dan gaji yang permohonan mereka telah pun dikemukakan oleh Kongres Kesatuan Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) kepada Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA).
___________________________________
Ibarat menunggu bulan jatuh ke riba, inilah nasib PAP, kalau dulu sewaktu diperkenalkan SSB, PAR akan mendapat kemudahan kenaikan pangkat secara KPSL ke jawatan spt. Ahli Bomba, penjara, pem. tadbir rendah, dll jawatan yang setaraf dengan nya tetapi kini telah mencapai 20 tahun (SSB - SSM - SSM 2012) tetapi ia masih tetap tidak berubah, kesian PAP sentiasa kena buli oleh JPA, maklum jawatan sekadar melukut ditepi gantang, diharap semuga JPA akan menjumudkan jawatan PAP dan meminda skim PAP sama seperti pekrja rendah Awan (PRA) sekurang-kurangnya dapat juga ambil kerja-kerja OT...

Tanpa Nama berkata...

Penambahbaikkan tengkorak hang, serupa dulu jg...

Tanpa Nama berkata...

APELAH KAU ORANG NI SIKIT2 NAK GULINGKAN KERAJAAN.bAWA BERBINCANGLAH. kALAU TAK PUAS ATI GAK RESIGAN KERJA SENDIRI LAGI BAGUS.

-------------------------------------

Mereka hanya mengikut apa yang Najib cakap: "lu tolong gua, gua tolong lu". Maka sebaliknya "lu TAK TOLONG gua, gua TAK TOLONG lu".

Tanpa Nama berkata...

Gaji N1 masih dibwah kadar kemiskinan...lg 8 tahun 2020
Boleh capai ke negara berpendapatan tinggi...emmmmm

Tanpa Nama berkata...

Cukupkah untuk sebuah 2nd hand toyota vios?

Tanpa Nama berkata...

PA JURUTEKNIK , INGAT!!!!!! KITA TELAH DITIPU DAN DIMAINKAN JPA DAN KUNCU2NYA... PRU 13 DAH DEKAT....

Tanpa Nama berkata...

Malaysia begitu kaya dengan hasil mahsulnya, terutama minyak, tahun lepas jea Petronas mengaut keuntungan melebihi 80 billion ringgit malaysia, Nampaknye penambahbaikan lebih menguntungkan pihak atasan, contohnya, gred 41- gaji mininum RM2100-RM2200, gaji maksimum pula RM5000-RM6000, berbanding dengan gred N17, gaji minimum RM 1100-RM1200, gaji maksimum pula RM2800-RM2900, bagi gred N17 untuk kenaikan pangkat perlu melalui berbagai kertas peperiksaan, akhir sekali temuduga dan quota kekosongan, sedangkan N41 tidak berlaku sedemikian, kalau di ikut timebase pula N17, 15 tahun berkhidmat, semmpat kea, kalau panjang umur, berbeza pula dengan gred N41, hanya perlu membuat assiggment(kertas kerja), timebasednya hanya 7-8 tahun berkhidmat, bagi perjawatan biasa, sekiranya PTD dan Pegawai Tadbir Negeri (PTN) hanya 5-6 tahun akan naik ke gred 44-52, sekiranya pihak atasan sambung berlajar, diberi cuti berlajar bergaji penuh, bagi gred perlaksana adalah sebaliknya, adakah ini satu keadilan, cuepacs sepatutnya peka dengan permasalahan tersebut, banyak lagi yang belum terungkai dan perlu penambahbaikan SSM tersebut dan apa jua sistem yang akan di guna pakai di masa hadapan. Betullah ramalan Tun Daim bagi kerajaan yang ada sekarang ini akan tumbang pada PRU-13 nanti. salah-satu faktornya adalah ketidakadilan pada 1.4 juta PA khususnya golongan perlaksana, jadi kita fikir-fikir dan renung-renungkanlah..

PTD Cerdik berkata...

padan muka semua, gaji mati yang rendah, kejap je dah sampai gaji mati.

sebab ramai senior2 bahalol sokongan ni x puas hati junior naik banyak, sanggup minta SBPA dibatal.

la ni menangis x berlagu la keparat2 sekelian.

Tanpa Nama berkata...

Minta MTSU dan Cuepacs perjuangkan nasib kami J17 yang telah dinaikkan ke J27 pd sbpayg lalu...

Tanpa Nama berkata...

SBPA pun komplen SSM pun komen....................PA tak cerdik....SBPA dah cukup ok....kecoh satu dunia nahhhh terima lah ssm seadanya...........sepatutnya bersyukurla....................dengki kat junior...perasan dia senior ....dan sebagainya........Gaji...gaji...gaji...bab kerja tak pula nak ambil tau..buat tak tau adala......

Tanpa Nama berkata...

Org baru juga untung....YAHOOOOOOO

Tanpa Nama berkata...

di sini siapa patutu letak jawatan ksu ke kppa ke atau pak omar .siapa yang menjadi duri dalam daging yang hanya beriuang untuk org dah nak pencen ja dak elok letak jawatan dan beri peluang kepada org lain tampa memikirkan org yang hendak berkerja berbelas tahun lagi kata org perak udah-udah lah man jng di ikutkan peribahasa tepuk dada tanya selera yang cuma mengikut nafsu ja ikutlah kata org beriman tepuk dada tanya iman

Tanpa Nama berkata...

salam.... terlebih dahulu sy mengucapkan terima kasih pada JPA akhirnya kuarkanjugak pekeliling..tapi saya lebih uska dgr komen2 kat sini.. saya suka tulisan " tiada Nama" yang membuat perbandingan gaji senior TPG oktober dan Junior TPG jan... saya tgk tue macam ade benarnya.. dan
"tanpa nama" yang mengatakan SBPA lebih baik walaupun sebelum ini ramai yang menemplak pasal SBPA.. kesimpulannya apa yang dilaksanakan ada yang bersyukur dan ada yang masih tidak puas hati.. nak puaskan hati semua org mungkin x dapat... jadi itu la nahtijah...

Tanpa Nama berkata...

Bile pilihanraya ? Aku malas ckp bnyk dah .


Pembantu Pertanian ( G17 )

Latif Suratman berkata...

kami semua x sabar mahu undi BN masa PRU nanti, tanda syukur yang teramat sgt pada pemipin UMNO yg bijak merangka SSM baru.

hanya BN penyelamat ummah

Tanpa Nama berkata...

R1 = J17
J17 = J27
J22 / 26 = J400,000
hahahahahha

Tanpa Nama berkata...

Tak kan lah nak PR 13 kes kerana gaji saja...Kita kena kira banyak perkara.....berani kerana benar............

Tanpa Nama berkata...

KENAIKAN 13% + KGT JANUARI DAH CECAH GAJI MAKSIMUM..NAK KEJA LAGI 20 TAHUN DENGAN GAJI YG DAH TERSANDAR DINDING..MCMANA NAK TINGKATKAN KUALITI & PRODUKTIVITI KALO KEJA MCM NAK MAMPUS TAPI GAJI TAHUNAN TAK NAIK2..SBPA YANG DIBATALKAN ADA JUGA 10 TAHUN LAGI PERGERAKAN GAJI TAHUNAN,SSM BARU NI TERUS TERSANDAR DINDING,LAGI TERUK..

Tanpa Nama berkata...

hidup kena la rancang perbelanjaan..tadak siapa pon suruh belanja besar..bermewah sakan..belanja ikut keperluan & kesuaian..buat apa nak ikut org..buat apa nak ikut member2??

bukannya member2 tu nnt yg akan tolong bayar hutang!

cuba tengok bangsa XYZ yg hidup simple..makan ala kadar..himpun duit utk anak2 belajar..sampai anak2 masing2 jadi taukey besar..jadi exec hebat2...duit bnyk senyap2 saja...bank in duit pon bungkus guna surat khabar saja..ikat pakai getah..

yg mana bagus tu..ambil buat pengajaran & panduan..yg tak bagus tu..tadak siapa pon suruh ikut!! fikirla sendiriii..

Tanpa Nama berkata...

hairan aku...
sbpa batal..
tapi gelaran kump pelaksana dgunapakai dlm ssm
apa mknanye tu...
JPA mmg buta mata dan pekak tlinga...
dlm sbpa knaikan j dn g ke greg 27 telah dluluska..
tp kena turun balik ke tahap asal dalam ssm..apa ni JPA!!!!!
kerana JPA kami d skim j dan g telah dihina dan dimaki oleh PA lain yg brtepuk tgn kerana kami xjd dnaikkn...
dimana maruah kami?????
apa2pn tnggu PRU 13.....

Tanpa Nama berkata...

Geng J nak mohon CUEPACS perjuangkan kumpulan mereka sehingga taraf mana. tengok la kelayakan kita yang ada. Jangan jadi tak sedar diri dan tak tau bersyukur. Aku cukup menyampah dengan manusia macam ini.

Tanpa Nama berkata...

aku baru baru berkata...
padan dgn muka PA lama..
gaji org lama dh langgar dinding????
tu la dngki sgt ngn sbpa yg dh dkapankan...
NAH SKARANG AMIK KO......AHAKASSSSSSSSSSS!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

tak bolehkah kenaikan pangkat ke gred dga 41 dikekalkan macam dalam sbpa.jadikan ia penambahbaikan ssm.takkanlah dalam satu jawatan yang sama kena temuduga 2 kali

Tanpa Nama berkata...

oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
klu ngn j yg bklulusan poli ko myampah ye????
ngn NT ko xmyampah pulak???
aku tau la ko tu ada spm je...
aku tau la ko tu keje P1T1 dlu..
aku plak P1T9...
tp ko tau x????KGT aku ngn ko sama..adil ke tu????keje kjap dh lnggar siling..ko lain la keje 25th pn xlnggar siling..
BODO LA KO NIHHHHHH!!!!

Tanpa Nama berkata...

hidup ANWAR IBRAHIM...

Tanpa Nama berkata...

JPA x salah..jgn ckp bnyk kalau tak tentu hujung pangkal..

dlm SBPA dulu..duuuuuuuulu...dah disusun plan kemajuan kerjaya..siap bagi cuti belajar bergaji penuh utk kump. sokongan..

exit policy mmg cukup chantekkk..& bukannya benda baru pon sebab dlm AKTA PENCEN sudah ada pasal exit policy tu!!

tapi...ramai bantah..ramai lagak lebih pandai kira2..ramai ngaku lebih pandai tadbir PA..& hasilnyaa...dptlah benda lain plakk...nahhh...amekawwww...terima lah habuan memasing!

DG berkata...

apa la korang nie..SVPA pon bising, SSM+ pon bising..ikot udah ler apa yang kerajaan buat..bersyukurlah dgn kenaikan gaji masing -masing..cuba tgk balik begitu besar kenaikan SSM+ berbanding SBPA..dulu kalau ikut SBPA aku naik RM400++ jer tp kalau ikut SSM+ sekarang nie naik hampir RM1000..alhamdulillah

Tanpa Nama berkata...

Geng J nak mohon CUEPACS perjuangkan kumpulan mereka sehingga taraf mana. tengok la kelayakan kita yang ada. Jangan jadi tak sedar diri dan tak tau bersyukur. Aku cukup menyampah dengan manusia macam ini.


--------------------------------

Ala normal la mintak lebih . tp kalau dpt 19 pon kiterang bersyukur . bukan ape . cuba tgk gaji mati nnti . kiterang cepat langgar dinding . kerani kerja 20 tahun rilek2 je tak langgar ape2 . cuba tgk NT 27 guna sijil je . korang tau kerja dia mcm mane ? HAHAHAHA . aku mls ckp la kat sini kn . dose lak pertikai kerja orang lain . So MTSU pls fight kepada golongan teraniaya nih ! Tp bukan utk G ngan J je. semua yg ade sijil yg diiktiraf ! xD

Tanpa Nama berkata...

Hari ini aku gembira lalalala..


Kenapa hendak marah lalalala..


Gaji naik tanda kita sepakat lalala...

Bersyukur dgn apa yang ada llalalalala

Kalau x nak bersyukur pergi bantu polis jaga condo venice hill lalalalal..

Terima kasih JPA dan kepada semua lalalalalaaa.ala

Tanpa Nama berkata...

hangpa semua hati busuk bacul dulu dgn sbpa hangpa tentang dan maki habis-habisan, lani dh tukaq hangpa tetap maki dan dengki dgn org lain jugak, lani hangpa letak jawatan pi bertanding jadicalon tgk, setakat duk sembang pung pang sambil hayun teloq sapa pun blh bt.

TUKANG P&P GRED R 41 berkata...

BAWAK BERTENANG SAKAI-SAKAI SEMUA.


PEKELILING INI BERSIFAT SEMENTARA. TAK PAHAM KE? SEMENTARA, SEBAB NAK BERI KENAIKAN GAJI UNTUK TAHUN INI MEMANDANGKAN SBPA DAH DIMASUKKAN DALAM TONG SAMPAH

SEBAB TU KENAIKAN DIKIRA PADA TANGGA GAJI SAKAI-SAKAI SEMUA. BUKAN KIRA DARI T1. SEBAB NAK BAGI SEGERA DAN IANYA BERSIFAT SEMENTARA.

BIJAK PANDAI DI JPA SEDANG MERANGKA SEMULA SISTEM BARU UNTUK MENGGANTIKAN SSM. JADI BUAT SEMENTARA MEREKA GUNAPAKAI PEKELILING NI UNTUK BERI KENAIKAN GAJI YANG BERSIFAT SEMENTARA.

JADI JANGAN LA MENYALAK SANGAT. BAGI SALAH, TAK BAGI PUN SALAH.
BAWAK-BAWAK LA BERSYUKUR SIKIT.

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah dgn kenaikan gaji baru walaupun tak seberapa..
Mohon Cuepacs semak pula elaun-elaun yg kita terima ni...
Golongan pelaksana ITP,ITKA dan COLA ITP - RM 180.00 mana ada sewa rumah RM180.00 semua RM 450.00 minta dikaji semula..
Dato' mohon dibincangkan...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

aku baru baru berkata...
padan dgn muka PA lama..
gaji org lama dh langgar dinding????
tu la dngki sgt ngn sbpa yg dh dkapankan...
NAH SKARANG AMIK KO......AHAKASSSSSSSSSSS!!!!!!

Isnin, April 02, 2012 11:27:00 AM

-----------------------------

PA lama yg paling ramai sokong SBPA sebab kami faham dan sedar kebaikan SBPA pada kami yg bakal pencen ni ...

Tanpa Nama berkata...

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
sementara kepala hotak hang....
lepas ni kaji2...kaji2...
kami bkn xpenah bsyukur dgn apa yg ada..tp kami hanya mnuntuk hak kami yg telah dupgred dlm sbpa je..
sape leh jwb??????

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Geng J nak mohon CUEPACS perjuangkan kumpulan mereka sehingga taraf mana. tengok la kelayakan kita yang ada. Jangan jadi tak sedar diri dan tak tau bersyukur. Aku cukup menyampah dengan manusia macam ini

orang yg komen ni lagi aku menyampah
kau ada baca tak Pekeliling Bil 4 tahun 2002 Lampiran B3,kalau nak komen pon tengoklah pekeliling dulu.Pekeliling tu JPA yg keluarkan bukan gang J

Tanpa Nama berkata...

hahaaha

Tanpa Nama berkata...

Dah sain SBPA... PM batal SBPA, janji dlm belanjawan 2012 hendak naik gaji MATI sebanyak 37.7% bagi DG48 dan 39% bagi DG32. HAAHAAA. yang dapat hanya satu kenaikan KGT.. PM tipuuuuuu

J41 berkata...

Tanpa Nama berkata...
oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
klu ngn j yg bklulusan poli ko myampah ye????
ngn NT ko xmyampah pulak???
aku tau la ko tu ada spm je...
aku tau la ko tu keje P1T1 dlu..
aku plak P1T9...
tp ko tau x????KGT aku ngn ko sama..adil ke tu????keje kjap dh lnggar siling..ko lain la keje 25th pn xlnggar siling..
BODO LA KO NIHHHHHH!!!!

Isnin, April 02, 2012 11:30:00 AM

-------------

dh tau gaji dh langgar dinding..amik la peksa..naik pangkat..yang ko bising2 bt apa..memalukan golongan J je.. KGT tu adil la pasal ko spm + sijil = P1t9...xkan ko nk KGT sama ngan aku ni pegawai...

Tanpa Nama berkata...

baru tau pekeliling ini bersifat sementara !
ada kebenaran fakta ini?

tolong yakinkan kami. Presiden Cupek tolong jelaskan !

Alhamdulillah. Bersyukur dgn Nikmat Allah.

Tanpa Nama berkata...

tak kisah lah j17 pun..gaji maksimun j17 naiklah biar sama ngn maks stpm..

J 44 berkata...

tu la dulu suruh belajar di sekolah betul-betul, taknak. main main. ponteng. lawan cikgu. cakap besar. buli budak. hisap rokok dalam tandas.

bila dah habis sekolah, keputusan cukup makan, dapat gred 17, malah lagi teruk, gred 11, 3, 1. dapat gaji yang setimpal, menyalak nyalak lagi. sembang macam pandai sangat walhal dulu masa sekolah kau la yang paling bodoh walaupun pandai bercakap. bila dah masuk kerja, bawak lagi perangai sekolah tu, bodoh belajar tapi pandai bercakap.

SEDAR LA DIRI TU MASING-MASING. KELULUSAN TAKAT TU, DAPAT LA GAJI TAKAT TU. BERUNTUNG LA ADA KERJA. KALAU SURUH PERGI SWASTA, KERJA APA KAU DAPAT? KERJA KILANG DENGAN MCDONALDS JELA LAYAK UNTUK KAU ORANG!

BOMBASTIC berkata...

DG berkata...

apa la korang nie..SVPA pon bising, SSM+ pon bising..ikot udah ler apa yang kerajaan buat..bersyukurlah dgn kenaikan gaji masing -masing..cuba tgk balik begitu besar kenaikan SSM+ berbanding SBPA..dulu kalau ikut SBPA aku naik RM400++ jer tp kalau ikut SSM+ sekarang nie naik hampir RM1000..alhamdulillah

-----------------------------------

huhu SVPA.......skim baru ke tu.

Tanpa Nama berkata...

MTSU hari tu ugut mau kluar Cupek? betul ke?
Hari ini baik kluar dan berjuang sendiri.
Cupek brjuang utk semua skim bukan utk skim J shj.

NUTP lebih berani. Tengok guru semua TERBELA.

M 44 berkata...

haha betul tu J 44

yang banyak menyalak gred-gred sokongan 17 ke bawah ni. belajar malas. diberi kerja kerajaan pun patut bersyukur la

tapi bercakap macam pandai sangat masing-masing

tu belum tengok par dengan driver lagi, kalau bercakap tu kalah ahli politik.

tula kerajaan pun satu hal, hambik lagi orang macam ni dalam perkhidmatan. sudahnya habis seluruh perkhidmatan awam terpalit kebodohan orang orang yang malas masa sekolah dulu.

belajar-belajar lah bersyukur hoi!!

j41 berkata...

J 44 berkata...
Isnin, April 02, 2012 12:13:00 PM

M 44 berkata...
Isnin, April 02, 2012 12:18:00 PM

-----------------------------

alhamulillah aku bersyukur...ko bersyukur x J44 & M44..??? apa2 pun kita xleh mrendah2kan org yg keje kilang atau McD...rezeki masing2 dh ditentukan..

F 29 berkata...

diharap SPA mengeluarkan gred-gred berkelulusan STPM/diploma dari kepompong "sokongan". malu rasanya duduk dengan bebudak spm & pmr / sekolah malas ni. tengok la mereka bercakap dalam ni buat malu kerajaan saja.

diharap SPA mewujudkan nama baru iaitu kumpulan "separa-profesional" untuk golongan gred 27-40 ni. sekian terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Jika perkataan PELAKSANA (SBPA) digunakan dlm SSM maka Juruteknik JA3-1 pun patut la kekal dlm SSM baru ni.

Isnin, April 02, 2012 9:46:00 AM

KAHKAHKAHHHHH...LAWAKNYA KO..
KO GILA TALAK KAT SBPA KE?
KO TAK INGAT KE 'PELAKSANA' TU CUEPACS YG MINTAK????
KE KOS SUKA JADI SOKONGAN?

Tanpa Nama berkata...

Dah bodoh buat bodoh lg.. hehehe konon2 nak tukar kerajaan.. igt dah tukar gaji naik la tuh...

Tanpa Nama berkata...

R1 berkata :


J 44 berkata...
Isnin, April 02, 2012 12:13:00 PM

M 44 berkata...
Isnin, April 02, 2012 12:18:00 PM

---------------------------------

Korang bijak sgt ke mase sekolah ?

kau ade fikir tak org yang x berkemampuan mcm aku untuk sambung belajar sebab nak sara keluarga ?

kalau mcm ni komen korang gred2 degree . sampai bila2 JPA takkan maju . Salam

Tanpa Nama berkata...

pada muka dulu hangpa tolak sbpa, la ni ssm baru pun hang komplen lagi kakakakakahhhhhhhhhhh

Nis Zawawi berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Pegawai Kerani 70an berkata...

selaraskan kenaikan gaji tahunan(KGT). Kalau 10 persen biarkan semua Gred naik 10 persen. Ada yang naik melebehi 10 persen iaitu lebih dr 100 persen. ini amat tidak adil minta cuepacs halusi perkara ini. Kita nak kan Gap ini tidak keterlaluan.Yang bawah tetap juga ditindas.Bukan Marah .....nasihat...

Tanpa Nama berkata...

berbagai nick digunakan, tp still orang yang sama.

Tanpa Nama berkata...

aku dulu pun xberkemampuan jugak woi,dri keluarga susah jugak, tpi result aku spm melayakan aku dpt scholar tanpa membebankan keluarga aku pun,xpayah la nk bt alasan xmampu sambung sbb nk sara keluarga

pesara berkata...

saya nak cerita pengalaman saya melawat anak di jepun.
orang jepun bila dia diterima menjawat satu jawatan, contohnya pengurus. dia tidak terus duduk dikerusi pengurus. bulan pertama bertugas, cuci tandas dan sapu pejabat. bulan kedua bertugas distor. bulan ketiga bertugas sebagai kerani. begitulah seterusnya berperingkat peringkat, hingga akhirnya barulah dia kembali ke post sebenar, iaitu jawatan yang dia pohon.
dengan bangganya, dengan bangganya, dengan bangganya, dengan bangganya, dia melakukan semua tugas tersebut, walaupun dia ada ijazah, master dan PHD.
yang hebatnya, orang bawah tidak boleh la nak auta, nak tipu dia, sebab semua kerja dia dah buat dalam jabatan tu.
nak tanya, hampa semua disini macam tu ka?
fresh graduate nak mohon jawatan gred 41, kena trainning dulu buat kerja kuli. tamat trainning baru hampa kembali ke jawatan yang hampa pohon. barulah hampa tahu apa permasalahan dari level bawah sampai atas. masa tu, kalau ada orang bawah nak auta hampa, hampa boleh jawab, saya dah buat kerja orang bawah, semua dalam kocek saya, jadi jangan nak auta saya!!!!!!!!!!!!!
fresh graduate, masuk kerja terus level 41. setakat teori, praktikal tiada. setakat faham permasalahan level bawahan tanpa dapat menjiwai. bukan apa, dikuatiri......... lingkup organisasi. hampa pikiaq la no.

N 17 ADA IJAZAH SARJANA MUDA berkata...

tutur kata melambangkan peribadi masing-masing. dalam ni kita semua boleh nilai siapa yang berkualiti dan siapa yang tidak.

bersyukur sahaja dengan apa yang ada. rezeki telah ditetapkan, terpulang kepada anda semua nak terima atau tidak.

no offence!

Tanpa Nama berkata...

Budak2 yg rasa ada diploma ingat mereka pandai...sebab bodoh lah anda semua diberi peluang buat sijil /diploma....Yang tak leh masuk Ting 6 adalah antaranya. Nak masuk Ting 6 ingat senang ke. Ini bagi budak2 diploma yg perasan.

Tanpa Nama berkata...

hahahahahahaha..
slepas dh tngok pkeliling baru smakin ramai yg panas pulakkkkk
tu la dlu mls blajar..wtmalu je...
mintak gaji mahal2..
klulusan hampehhh
mkn la gaji ngn gred 17 ko tu..
heheheheheh...kira ok la tu..tmai lg yg bklulusan tinggi dri ko yg kt luar sana yg xdpt keje gomen..keje kilang roti je...
oleh sb tu bawak2 la bsyukurrrr

penyibuk berkata...

lagi 20 minit nk rehat pukul 1.00 ptg ...udah2 le main ulasan kat sini...pegi buat keje...xpon korang tolong w17 kira gaji korang tue...hahahaha..

pesara berkata...

saya nak cerita pengalaman saya melawat anak di jepun.
orang jepun bila dia diterima menjawat satu jawatan, contohnya pengurus. dia tidak terus duduk dikerusi pengurus. bulan pertama bertugas, cuci tandas dan sapu pejabat. bulan kedua bertugas distor. bulan ketiga bertugas sebagai kerani. begitulah seterusnya berperingkat peringkat, hingga akhirnya barulah dia kembali ke post sebenar, iaitu jawatan yang dia pohon.
dengan bangganya, dengan bangganya, dengan bangganya, dengan bangganya, dia melakukan semua tugas tersebut, walaupun dia ada ijazah, master dan PHD.
yang hebatnya, orang bawah tidak boleh la nak auta, nak tipu dia, sebab semua kerja dia dah buat dalam jabatan tu.
nak tanya, hampa semua disini macam tu ka?
fresh graduate nak mohon jawatan gred 41, kena trainning dulu buat kerja kuli. tamat trainning baru hampa kembali ke jawatan yang hampa pohon. barulah hampa tahu apa permasalahan dari level bawah sampai atas. masa tu, kalau ada orang bawah nak auta hampa, hampa boleh jawab, saya dah buat kerja orang bawah, semua dalam kocek saya, jadi jangan nak auta saya!!!!!!!!!!!!!
fresh graduate, masuk kerja terus level 41. setakat teori, praktikal tiada. setakat faham permasalahan level bawahan tanpa dapat menjiwai. bukan apa, dikuatiri......... lingkup organisasi. hampa pikiaq la no.

Tanpa Nama berkata...

Bernama
9/3/2012


KUALA LUMPUR, 8 Mac (Bernama) -- Penjawat awam yang telah mencapai tangga gaji maksima akan turut menikmati pelarasan gaji di bawah penambahbaikan Sistem Saraan Malaysia (SSM) seperti diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, kata Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS).
-------------------------
CUEPACS ..mana pelarasan gaji bagi PA bertangga gajimaksima ????

Tanpa Nama berkata...

Budak2 yg rasa ada diploma ingat mereka pandai...sebab bodoh lah anda semua diberi peluang buat sijil /diploma....Yang tak leh masuk Ting 6 adalah antaranya. Nak masuk Ting 6 ingat senang ke. Ini bagi budak2 diploma yg perasan


--------------------------------

HAHA ! yela . Untungla awk ade Stpm . Ceroh mase depan . Dpt Gred 27 . sekoloh dekat tepi rumah . Susoh bebenor yekk nak masuk STPM . Puiiiiiiiii. HAKTUIIIIIIIII ...

Tanpa Nama berkata...

sudah2 la duk cerita pasal ank kau belajar kat jepun,ramai family PA kt sini yg family dia belajar oversea,amik medic+hafal quran lagi di mesir, xla bising2 pun.

Tanpa Nama berkata...

nk msuk ting 6 pyh????
hahahahah...ptuiiiiiiiiiii

Tanpa Nama berkata...

perkaitan pekeliling bil 1 tahun 2012.

cuba tengok perkaitan antara para 68 dan 72 (PP bil 11/2011)
"peg yang memilih umur persaraan paksa 60 tahun, jika memilih bersara pilihan umur 55, akan dbayar pencen.

bagaimanapun PP 1/2012 menyatakan bahawa

"rujuk para 22.2 (PP bil 1/2012 menyatakan: "membatalkan pekelling bil 11 tahun 2011 kecuali perenggan 68".

ini bermakna pegawai yang memilih umur persaraan paksa 60 tahun, tidak akan dbayar pencen jika ingin bersara pilihan umur 55 tahun.

CUBA TOLONG KOMEN SIKIT SAHABAT-SAHABATSEKELIAN!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

PA yg btangga gaji maksima ada lam sbpa yg dh dikapankan...korg jugak yg nk sbpa dkapan ye x???heheheheheh..baru padan ngn muka..

Tanpa Nama berkata...

huhuhuhu tetap tak puas hati..tapi bukan pasal GAJI..INI PASAL SIFIR GAJI LA. LAGI TAK KELUAR LAGI ITU A TAK TENTERAM NAK WAT KEJE. MACAM MANA KAMI NAK WAT KEJE...KEJE KENE GUNA SIFIR GAJI LA..SATU LAGI MENIMBULKAN KONFIUS GAJI ORG LAMA DAN ORG BARU LANTIK 2012..CE KIRE CE KIRE TGK MAU TAK CAYE...SAPE TIPU KITE SKRG NI?MEREKA KE?KITE KE TERTIPU?SAMA JE KE DGN SBPA?ATAU LAGIK TERUK?PENING PENING

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

sudah2 la duk cerita pasal ank kau belajar kat jepun,ramai family PA kt sini yg family dia belajar oversea,amik medic+hafal quran lagi di mesir, xla bising2 pun.

_____________________________________

NEXT!!!!! hihi

Atas Pagar berkata...

Bagi aku, J & G (atau lain2 skim) boleh perjuangkan skim masing-masing. Berbincanglah dengan Persatuan/ Kesatuan masing-masing. Jangan dok kutuk/ bandingkan dengan skim lain. Kerja masing-masing ada. Kita kerja ni saling memerlukan. Skim Teknikal/ Bukan Teknikal, masing-masing perlukan kepakaran.

Tanpa Nama berkata...

skill gaji SSM baru ni pelik la . korang cuba kira betol2 .

mesti nyesal pokcik mokcik yg tentang SBPA dulu . tula pokcik . senioriti ye . amek kaw ! Huahuahua

Tanpa Nama berkata...

Minta MTSU dan Cuepacs perjuangkan nasib kami J17 yang telah dinaikkan ke J27 pd sbpayg lalu...

-------------------------------------
KEPADA GRED2 LAIN YANG TIDAK BERPUASHATI DENGAN KENAIKAN GRED YANG DIMINTA OLEH gRED J17... DENGAN JELAS BUKAN ANDA YANG MEMBAYAR GAJI BAGI GRED J TERSEBUT..DAN BUKAN WANG ANDA UNTUK MEMBYAR.. TETAPI KERAJAAN.. BAGI GRED2 J17 SEKALIAN.. JANGAN MEMBERONTAK.. BERSABAR DENGAN KETIDAKPUASAN GRED2 YANG LAIN MENGENAI GRED J17 YG AKAN DINAIKKAN..
BERITA BAIK AKAN MENYUSUL BEBERAPA MINGGU LAGI...

Tanpa Nama berkata...

NEXT!!!!! hihi
-------------------------------
sejak aritu si bangang ni "next" je. ko ingat ko ni judge american idol ke?

Tanpa Nama berkata...

saya tidak puas hati dgn gaji baru ni.. klau berdasarkan pekeliling junior 2 tahun dari saya yang kgt pada bulan januari dapat lebih byk dari senior yang kgt bulan april, julai dan oktober.. macam mana boleh jadi macam ni?????

Tanpa Nama berkata...

apa punya karut laaaa..kalau bangsa sendiri tegur dgn benda betul..rasional yg jelas..woww..melenting memasing..

tapi kalau bangsa xyz..lelain tegur..pandai plak mengecut ya? tak plak melenting sakan??

Tanpa Nama berkata...

yessssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss
padan muka..yeye..padan muka...
tu la dlu nk sgt sbpa dmnsuhkn..
skarang amik ko...amik ko...amik ko...
hahahahahahahah

Tanpa Nama berkata...

sejak aritu si bangang ni "next" je. ko ingat ko ni judge american idol ke?

____________________________________

NEXT!!!hihihihihihi

Tanpa Nama berkata...

korang cuba renungkan...kami yg udah keje puluhan tahun pun kejaan tak pandang..inikan kau orang yg baru keje 4,5 tahun..gaji kau orang dgn gaji kami ni lebih kurang je...kami mula keje dulu gaji cuma RM230.00 je..you all masuk je udah gaji RMRM1000 lebih...syukurlah..walaupun udah keje puluhan tahun gaji kami lebih seratus dua je dgn kauorang yg baru keje...

Tanpa Nama berkata...

Minta MTSU dan Cuepacs perjuangkan nasib kami J17 yang telah dinaikkan ke J27 pd sbpayg lalu...

-------------------------------------
KEPADA GRED2 LAIN YANG TIDAK BERPUASHATI DENGAN KENAIKAN GRED YANG DIMINTA OLEH gRED J17... DENGAN JELAS BUKAN ANDA YANG MEMBAYAR GAJI BAGI GRED J TERSEBUT..DAN BUKAN WANG ANDA UNTUK MEMBYAR.. TETAPI KERAJAAN.. BAGI GRED2 J17 SEKALIAN.. JANGAN MEMBERONTAK.. BERSABAR DENGAN KETIDAKPUASAN GRED2 YANG LAIN MENGENAI GRED J17 YG AKAN DINAIKKAN..
BERITA BAIK AKAN MENYUSUL BEBERAPA MINGGU LAGI...

_________________________________________

Jgn la bg ayat pengharapan kat dierang . kesian oit

Tanpa Nama berkata...

Nak ulas sket..

Gaji baru SSM.. untung kepada junior kerana jadual gaji yang berasaskan min-max..

cth:

gaji lama P1T3 : 2910.65 + 13% = 3289.03
-> KGT RM 155
-> Pada tahun ke-8 (P1T8), gaji = RM 4064.03


gaji lama P1T8 : 3402.20 + 13% = 3844.49

Betapa jauhnya jurang perbezaan gaji antara senior dan junior pada P1T8. Adilkah??

Maksimum gaji yang sedikit.. kebanyakan senior dah hampir langgar dinding.. Adilkah??

Kenapa hanya kumpulan pengurusan tertinggi berasaskan jadual matrik?? walaupun kenaikan mereka 7-9%, tapi bila mengikut jadual matriks.. bukannya 7-9% sebenarnya tapi lebih.. kenapa tidak diselaraskan kepada semua gred jawatan?? - Nampak sangat masih mengutamakan kumpulan atasan.. kita semua telah dikaburkan dengan 13%.. Adilkah??

Kenapa KGT masih mengikut SBPA?? setiap skim mempunyai gred-gred yang berbeza..

Kenapa kumpulan pelaksana digunapakai di dalam pekeliling sedangkan itu adalah istilah di dalam SBPA?? kenapa tidak telus dalam menghasilkan pekeliling??

sape-sape je la berkata...

PEK. PERKH. BIL. 3/2012
COLA - Berkuatkuasa 01.04.2012

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

PA yg btangga gaji maksima ada lam sbpa yg dh dikapankan...korg jugak yg nk sbpa dkapan ye x???heheheheheh..baru padan ngn muka..

Isnin, April 02, 2012 12:46:00 PM
-----------------------------
sila semak ulasan lama ye .. perlarasan gaji maksima diumumkan oleh CUEPACS SELEPAS SBPA DIBATALKAN

Tanpa Nama berkata...

Salam, kalau berdasarkan pekeliling SSM baru, kakitangan yang KGT pada bulan-bulan terakhir tetapi lebih senior akan dapat gaji lebih sedikit berbanding kakitangan yang KGT pada awal bulan walaupun mereka lebih junior. Sepatutnya JPA kaji masalah ini, penyelesaiannya ialah menyelaras semula kenaikan gaji mulai Januari 2012. Tindakan segera haruslah diambil supaya JPA tak nampak kurang bijak dan tak jalankan kajian secara terperinci sebelum keputusan dikeluarkan. KGT PERLU DIKAJI SEMULA!

Tanpa Nama berkata...

terima saja la,,,nanti tukaq org lain perintah,,dia tukaq skim lain pulak,,tp mengikut maklumat dari bhg.pentadbiran,, Suruhanjaya Perkhidmatan Awam,,gred 17 dimansuhkan dan dinaiktaraf sebagai GRED 20,,,sila klik link dibawah ini,,,,,//http.jgnharap.blogspot.my

Tanpa Nama berkata...

saya nak cerita pengalaman saya melawat anak di jepun.
orang jepun bila dia diterima menjawat satu jawatan, contohnya pengurus. dia tidak terus duduk dikerusi pengurus. bulan pertama bertugas, cuci tandas dan sapu pejabat. bulan kedua bertugas distor. bulan ketiga bertugas sebagai kerani. begitulah seterusnya berperingkat peringkat, hingga akhirnya barulah dia kembali ke post sebenar, iaitu jawatan yang dia pohon.
dengan bangganya, dengan bangganya, dengan bangganya, dengan bangganya, dia melakukan semua tugas tersebut, walaupun dia ada ijazah, master dan PHD.
yang hebatnya, orang bawah tidak boleh la nak auta, nak tipu dia, sebab semua kerja dia dah buat dalam jabatan tu.
nak tanya, hampa semua disini macam tu ka?
fresh graduate nak mohon jawatan gred 41, kena trainning dulu buat kerja kuli. tamat trainning baru hampa kembali ke jawatan yang hampa pohon. barulah hampa tahu apa permasalahan dari level bawah sampai atas. masa tu, kalau ada orang bawah nak auta hampa, hampa boleh jawab, saya dah buat kerja orang bawah, semua dalam kocek saya, jadi jangan nak auta saya!!!!!!!!!!!!!
fresh graduate, masuk kerja terus level 41. setakat teori, praktikal tiada. setakat faham permasalahan level bawahan tanpa dapat menjiwai. bukan apa, dikuatiri......... lingkup organisasi. hampa pikiaq la no
______________________________________________________________________

pokcik bukan suruh hampa tengok anak pakcik blajaq dekat mana.
mesej yg pokcik nak sampaikan, itu yang hampa kena tengok.
bila kena dekat batang hidung hampa, mula hendak mengamuk.

Tanpa Nama berkata...

wahai golongan J & G,tibalah masanya untuk kita meletus api membara di dada masingx2.. sehangat api x factor

Tanpa Nama berkata...

jom golongan j dan g kita buat rusuhan.....

Tanpa Nama berkata...

Saya sokong KGT PERLU DIKAJI SEMULA, kalau tak pun, selaraskan aje gaji kakitangan yang naik lewat, dpt back dated pun takpe. Bagi semua orang puas hati.

Tanpa Nama berkata...

Jgn la bg ayat pengharapan kat dierang . kesian oit

------------------------------------
nie die harapan yang dato omar bagi..
http://www.harian-metro-online.com/cuepacs-minta-gred-dua-kumpulan-bawah-spba-dikekalkan

aminnnn

Tanpa Nama berkata...

nasib J dan G ... lain lerr kalau N ka W berdessuppp!!! tindakannya

M 29 berkata...

Tanpa Nama F 29 berkata...

diharap SPA mengeluarkan gred-gred berkelulusan STPM/diploma dari kepompong "sokongan". malu rasanya duduk dengan bebudak spm & pmr / sekolah malas ni. tengok la mereka bercakap dalam ni buat malu kerajaan saja.

diharap SPA mewujudkan nama baru iaitu kumpulan "separa-profesional" untuk golongan gred 27-40 ni. sekian terima kasih.

Isnin, April 02, 2012 12:21:00 PM


setuju! malu pulak rasa i duduk sekasta dengan budak budak upsr/pmr/spm ni. rasa macam kasta paria saja. warghhh kah kah kah!!

jteknik veteran berkata...

gred j n g skg da turun gred plak.. dec tahun lpas TS KPPA dlm fb bgtaw rayuan gred j tela dkaji n dberi kelulusan setaraf stpm dan naik gred ja3.. la ni trun balik.. sepatutnya skim sbpa terbatal tapi kenaikan gred j yg telah dikaji dan diluluskan adalah kekal.. mmg betul2 gred j dpermainkan oleh jpa.. menteri jkr dato shaziman tolongla beri perhatian pd masalah kami.. juruteknik veteran

Tanpa Nama berkata...

Tuan/Puan,

anda semua telah tertipu dgn statement kenaikan gaji tahunan RM80-RM320.

sebanrnya kenaikan tersebut bukan sepanjang perkhidmatan.

ianya berdasarkan kenaikan pada gaji semasa

T3 T4
Asal 921.71 971.62
P1(13%) 1,041.53 1,097.93
GAJI BARU 1,080.13 1,136.53


kenaikan dari T3 ke T4 berdasarkan kenaikan tahunan pada gaji 13%

contoh: RM921.71 X 13% = RM1041.53
kenaikan tahunan = RM1041.53 + 95 = RM1136.53

begitu juga dengan gaji T3 kiraanya sama.

Jika ditolak semula T4 - T3 gaji baru SSM (RM1136.53 - RM1080.13 = RM56.40

Tanpa Nama berkata...

Gaji matriks SSM merugikan kpd golongan gred 1-16 disebabkan Gaji maximum mereka sedikit tetapi kenaikan tahuan adalah rm80 setahun . Satu kaedah = * JPA haruslah memberi kenaikan KUP 10tahun berkhidmat & bukannya 15tahun sebelum ini .

Tanpa Nama berkata...

kepada PA.. kalau tak puas hati berhenti je la... bagi yg lain masuk perkhidmatan Awam... tak sabar... sikit2 la dulu nanti adalah penambahbaikkan... tau nak ugut jer... kerje hampas...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama F 29 berkata...

diharap SPA mengeluarkan gred-gred berkelulusan STPM/diploma dari kepompong "sokongan". malu rasanya duduk dengan bebudak spm & pmr / sekolah malas ni. tengok la mereka bercakap dalam ni buat malu kerajaan saja.

diharap SPA mewujudkan nama baru iaitu kumpulan "separa-profesional" untuk golongan gred 27-40 ni. sekian terima kasih.

Isnin, April 02, 2012 12:21:00 PM

setuju! malu pulak rasa i duduk sekasta dengan budak budak upsr/pmr/spm ni. rasa macam kasta paria saja. warghhh kah kah kah!!

Isnin, April 02, 2012 1:18:00 PM
-----------------------------------

BELUM LAGI DIGELAR JAWATAN SEPARA- PRO.. kunun.. dah nyombong. sedor2 diri le sikit.. kepala yang dibadan kamu tu kalau tak ada kaki dapat ke kamu berjalan masuk u ke kolej. Ada otak tapi budusss. Ya ALlah gagalkan le perjuanga mereka yang sombong dan bongkak ini

Tanpa Nama berkata...

Gred gaji untuk Golongan P&P mahupun Perlaksana kump 1 & 2 tiada apa2 masalah tetapi gred maksimum bagi kumpulan Bawahan 1-16telah diabaikan oleh JPA .
Harap JPA dapat meneliti penambahbaikan bersama badan suruhanjaya JPA .
berilah Keadilan sebaik mungkin jgn hanya GURU sahaja dijaga beri Time Base tanpa JUSTIFIKASI JPA atau pun perkhidmatan yang KRITIKAL .
Krjaan hanya memartabatkan Perguruan sahaja tetapi Jawatan lain diabaikan .

Tanpa Nama berkata...

Jgn la bg ayat pengharapan kat dierang . kesian oit

------------------------------------
nie die harapan yang dato omar bagi..
http://www.harian-metro-online.com/cuepacs-minta-gred-dua-kumpulan-bawah-spba-dikekalkan

aminnnn


__________________________________________


dah lame ni . kan pekeliling dah keluar still Gred 17 . so tak dpt punye laa .

Tanpa Nama berkata...

Hampeh punya orang JPA nih . Kronism

Tanpa Nama berkata...

hehe

FT 17 berkata...

Tanpa Nama berkata...

Gaji matriks SSM merugikan kpd golongan gred 1-16 disebabkan Gaji maximum mereka sedikit tetapi kenaikan tahuan adalah rm80 setahun . Satu kaedah = * JPA haruslah memberi kenaikan KUP 10tahun berkhidmat & bukannya 15tahun sebelum ini .

Isnin, April 02, 2012 1:24:00 PM


komen aku: sedar la diri tu sikit. dapat kerja kerajaan pun cukup bagus. sedangkan kalau kat luar tu, belum tentu kau dapat kerja. jadi dispatch jela layak.
tipikal gred 1-16: kelulusan rendah, cakap TINGGI!

Tanpa Nama berkata...

Gaji Polis & Awam diasingkan .
Untung betul kerja POLIS nih tapi Rasuah tetap adea dimana ?

Tanpa Nama berkata...

BAWAK BERTENANG SAKAI-SAKAI SEMUA.


PEKELILING INI BERSIFAT SEMENTARA. TAK PAHAM KE? SEMENTARA, SEBAB NAK BERI KENAIKAN GAJI UNTUK TAHUN INI MEMANDANGKAN SBPA DAH DIMASUKKAN DALAM TONG SAMPAH

SEBAB TU KENAIKAN DIKIRA PADA TANGGA GAJI SAKAI-SAKAI SEMUA. BUKAN KIRA DARI T1. SEBAB NAK BAGI SEGERA DAN IANYA BERSIFAT SEMENTARA.

BIJAK PANDAI DI JPA SEDANG MERANGKA SEMULA SISTEM BARU UNTUK MENGGANTIKAN SSM. JADI BUAT SEMENTARA MEREKA GUNAPAKAI PEKELILING NI UNTUK BERI KENAIKAN GAJI YANG BERSIFAT SEMENTARA.

JADI JANGAN LA MENYALAK SANGAT. BAGI SALAH, TAK BAGI PUN SALAH.
BAWAK-BAWAK LA BERSYUKUR SIKIT.


BETUL TUUU...SY SOKONG...KNP LA KORANG NIH NAK MARAH2 SGT....SBPA SEDANG DIBAIKPULIH SEMENTARA NI GUNA LA PEKELILING NI DULU...CEPAT SGT MELATAH

Tanpa Nama berkata...

Gaji Polis & Awam diasingkan .
Untung betul kerja POLIS nih tapi Rasuah tetap adea dimana ?


_________________________________

no komenn

Tanpa Nama berkata...

Tu lah dia manusia kena paham2 apa maksud penambahbaikan ? kena pandang dibawah apa cerita pada gaji matriks mereka ?
Ibu bapa kita pun pada asalnya bukannya senang disebabkan Krjaan telah memberi peluang & ruang kpd semua Penjawat awam terutama BUMIPUTERA .

W 17 ada IJAZAH TEKNOLOGI MAKLUMAT berkata...

BAWAK BERTENANG SAKAI-SAKAI SEMUA.


PEKELILING INI BERSIFAT SEMENTARA. TAK PAHAM KE? SEMENTARA, SEBAB NAK BERI KENAIKAN GAJI UNTUK TAHUN INI MEMANDANGKAN SBPA DAH DIMASUKKAN DALAM TONG SAMPAH

SEBAB TU KENAIKAN DIKIRA PADA TANGGA GAJI SAKAI-SAKAI SEMUA. BUKAN KIRA DARI T1. SEBAB NAK BAGI SEGERA DAN IANYA BERSIFAT SEMENTARA.

---------------------------------

memang sakai depa ni semua. benda senang pun susah nak faham.

btw, mana pi IT dept kat setiap kem/jabatan? tak pantau ka line internet masing2? pantau la sikit. jangan duduk goyang kaki depan pc masing2 main warcraft, battlefield, skyrim, farmville je! bangun F F sekalian! jangan buat keje macam PTD! tau nak senang je! pantau sikit line internet pejabat tu dari digunakan oleh sakai-sakai tak reti hargai kemudahan & tak reti bersyukur ni!

Tanpa Nama berkata...

memang sakai depa ni semua. benda senang pun susah nak faham.

btw, mana pi IT dept kat setiap kem/jabatan? tak pantau ka line internet masing2? pantau la sikit. jangan duduk goyang kaki depan pc masing2 main warcraft, battlefield, skyrim, farmville je! bangun F F sekalian! jangan buat keje macam PTD! tau nak senang je! pantau sikit line internet pejabat tu dari digunakan oleh sakai-sakai tak reti hargai kemudahan & tak reti bersyukur ni!



----------------------------------------------------------


Chek Sekali sape yg main DOTA . wakakakkaka

Tanpa Nama berkata...

hehe diorang tengah sibuk torrent porno tu. takpun tengah main crysis.

mana kisah dengan network security kat pejabat masing2. tu pasal PSM/PPSM/JTK selalu kena buli dengan PTD/N/W

harap belajar comp science/IT je kemain hebat. bila masuk kerja, hampeh. web manjang kena deface, network slow, buat projek it jabatan pun serupa macam projek budak sekolah tabika.

Tanpa Nama berkata...

Asyik2 Guru aja yg di bela ????

Tanpa Nama berkata...

geng2 gred G & J telah menjadi mangsa kinching kuat punya org,,,hahaha

FT 17 berkata...

pabarang skyrim dengan DOTA wei!

diablo3 launch bulan depan. siap sedia untuk download guna line pejabat masing masing!!


yehhhhhhhhhhh!!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

hehe diorang tengah sibuk torrent porno tu. takpun tengah main crysis.

mana kisah dengan network security kat pejabat masing2. tu pasal PSM/PPSM/JTK selalu kena buli dengan PTD/N/W

harap belajar comp science/IT je kemain hebat. bila masuk kerja, hampeh. web manjang kena deface, network slow, buat projek it jabatan pun serupa macam projek budak sekolah tabika.

Isnin, April 02, 2012 1:52:00 PM


setuju tu bro! harap diploma/ijazah je gempak. bangga dengan IT masing2. tapi hampas ke daun!!
ni contoh kerja hampas PTM/PPTM seluruh malaysia:
http://www.zone-h.org/archive/filter=1/domain=.gov.my/fulltext=1/page=1

mmg patut le slalu kena buli dgn skim lain. keje lembab. tau block line internet org lain, tapi unit sendrik leh lenjan maut line tuh. cam bapak dia punya line internet!

Mama HannahHakimHayfa berkata...

rezeki anak-anak..alhamdulillah..berkat kesabaran ada hikmahnya..rezeki akan datang insyaAllah...

N 17 TAPI TAU CAMANA NAK CRIMP RJ 45 DENGAN UTP CABLE berkata...

wei ni apa gaduh2 nih. haritu dok kutuk ptd, nih ptm lak jd mangsa.

wakakakakaka.

mari sambung men counter strike balik. old school game nih wei!

J-bon berkata...

pada J17 dan sewaktu dengannya...teruskan perjuangan anda.MTSU pun sbnarnya x buat keje,apatah lg CUEPACS yg bersandiwara dengan anda sekian lama.pada PA lain2 yg der hasad dengki dan cemburu,baik hentikanlah.PRU 13 akan datang...tetap sokong kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

KGT harus di selaraskan.Bukan macam SSM SEKARANG YANG MERUGIKAN SESETENGAH PA.Beri persen mengikut tangga gaji sekarang bukan ikut gred.Katakan 10% mengikut gaji semasa.Jadi setiap tahun ada lah peningkatan.
Jangan marah....nasihat....

Tanpa Nama berkata...

JPA dah kaji ke kesan TPG vs KGT untuk ssm+ ni. Saya bagi contoh untuk gred 41:

Sekiranya gaji ssm lama T11 pada 31.12.2011: RM2817
Gaji selepas pelarasan 13% pada 1.1.2012: RM3183.21
TPG: bulan oktober
KGT baru: RM225

Jadi Gaji Baru diterima pada bulan Januari 2012 (KGT dapat bulan oktober): RM3183.21


gaji ssm lama T10 pada 31.12.2012: RM2718
Gaji selepas pelarasan 13% pada 1.1.2012: 3071.34
TPG: bulan Januari
KGT baru: RM225 (tinggi berbanding KGT lama ~RM99)

Jadi Gaji Baru diterima pada bulan Januari 2012 (KGT dapat bulan Januari): RM3296.34

Implikasinya, junior gred setahun bawah iaitu T10 (TPG Januari) akan dapat kenaikan melebihi T11 (TPG Oktober) pada Januari 2012 ini iaitu RM 113.13 untuk 10 bulan pertama pada setiap tahun akan datang kerana KGT tahunan yang meningkat dengan banyak sekali.

Macam mana ni JPA buat kerja? tak semak dulu ke betul2.. semua gred yang TPG Okt/Julai/April akan mengalami kerugian berbanding junior setahun bawah yang TPG lebih awal.

Ada faham ka??
***********************************

SAYA SOKONG KENYATAAN DI ATAS. JPA SILA KAGI SEMULA TPG vs KGT

PENYELESAIAN:
Untuk tahun 2012 ni patutnya semua PA dapat penyelarasan 13% + KGT baru pada bulan Januari ni (TIDAK MENGIKUT TPG ASAL)..

Tahun depan 2013 barulah ikut TPG masing-masing.. BARU ADIL!!

Tanpa Nama berkata...

FT 17 berkata...
pabarang skyrim dengan DOTA wei!

diablo3 launch bulan depan. siap sedia untuk download guna line pejabat masing masing!!


yehhhhhhhhhhh!!



__________________________________________


oit noob , dota lah game sepanjang zaman sekarang . lai lai pawn me 99x pls ! walao !

Tanpa Nama berkata...

Beginilah yang bernama manusia berhati syaitan, tak pernah nak bersyukur, patutlah gaji yang dpt tak pernah cukup.. tak berkat. Muak betul saya baca komen ni, asyik2 tak puas hati J17. Susah sgt ke dulu belajar nak dapat sijil, setakat sijil. Yang dpt diploma ke, ijazah ke senang lagi kut dari nak dpt sijil. Lepas tu ugut kerajaan taknak sokong BN, pikiaq la panjang sikit J17 oiiii...

1337 berkata...

ahahaha cun baru le meriah skit ader n00b mai sini sembang psl game. nih dok citer psl gaji gaji gaji


bosan ler wei!! cam budak sekolah pi rumah orang mintak duit raya pun ada jugak dlm ni! dah dapat tuh amik jer la tapi banyak cengkadak itu tak betul ini tak betui!

p/s: btw, cuma n00b jer men dota. pc tak power mmg le men n00b. per barang! pc power2 layan bf3 jer pling bangsat! :p

dapat tunggakan ni upgrade pc ke ivy bridge + radeon 7800.

yehhhhhh!!

Tanpa Nama berkata...

APASAL TAK KABO AWAL -AWAL PEKELILING NI SEMENTARA BUAT KECOH SATU MALYASIA JE JGN CARI PASAL NGUNDI DAK DEKAT NI.....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

sudah2 la duk cerita pasal ank kau belajar kat jepun,ramai family PA kt sini yg family dia belajar oversea,amik medic+hafal quran lagi di mesir, xla bising2 pun.
*************
ANAK KAU BELAJAR KAT OVERSEA MANA PLAK.... SIBUK SIBUK MARAH KAT ORANG

orang nak bagi contoh sbagai satu teladan... itu pun nak hangin ke?

Tanpa Nama berkata...

NAK TANYA .. PEKELILING NI BERTARAF SEMENTARA UNTUK BERAPA LAMA / TAHUN?

Tanpa Nama berkata...

hello u all tak ada keja lain? asyik salahkaaann je PEMBANTU AM PEJABAT! ingat kita ni apa? kita ni selalalu kerja macam nak mati tahu tak! jangan pandang semua buat salah.. kita kerja lebih daripada u all.....bukan kerja office je termasuk juga peribadi anda tolong faham sikit kita pun manusia juga jangan salahkan semua staf ok.. 10q

Tanpa Nama berkata...

battlefield baru dh launch ke

Tanpa Nama berkata...

wowwieeeee...

Tanpa Nama berkata...

dh nama pun PEMBANTU am,msti la kau kena kerja mcm nk mampus

Tanpa Nama berkata...

ulasan saya,
1. gaji mati SBPA lebih tinggi berbanding ssm baru ini bagi semua gred.
2. tiada PGT yang diawalkan bagi ssm baru ini
3. dengan terbatalnya SBPA, maka kerajaan turut membatalkan hasratnya untuk mengkaji semua elaun2 pada 2013
4.bagi kenaikan pangkat, pekeliling 2007 masih diguna pakai.
kesimpulannya,
1. terima ksih omar dan teruskan usaha anda
2.padan muka PA yang tak habis2 tuduh menuduh , keji mengeji dan membandingkan periuk mereka dgn org lain
3.siapa yang masih tak puas hati, sila letak jawatan, tak yah tukar kerajaan kerana 1.4 juta PA
4.kita mahukan golongan yang pro kerajaan dlm Perkhidmatan awam, yang lain sila join pas,pkr atau parti lembu

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
hello u all tak ada keja lain? asyik salahkaaann je PEMBANTU AM PEJABAT! ingat kita ni apa? kita ni selalalu kerja macam nak mati tahu tak! jangan pandang semua buat salah.. kita kerja lebih daripada u all.....bukan kerja office je termasuk juga peribadi anda tolong faham sikit kita pun manusia juga jangan salahkan semua staf ok.. 10q

Isnin, April 02, 2012 2:30:00 PM
==========================================================================##########################################

fuyyooo...dasat laa...PAP pon mau buat luahan rupanya..yeahh...PAP pon nak gak samarata mcm P&P..mcm staff lain..semua org nak bebankan kat PAP..semua kerja beban kat dia wooo..tula hangpa..PAP lagi dasat beban tugas banding dgn gred2 lain ni..wakakakaka....fuyyooooo

M 1 berkata...

ah ciPAP la.

sekolah malas. masuk kerja, cakap macam pandai. tapi tak sedar diri tu spm pun takda. yang ada pun pmr. takpun sap.

masuk keje, dah confirm jawatan tu, mula la tunjuk besar kapla tuh. dah pandai lawan bos. tunjuk samseng. pastu sembang benda merapu rapu.

Tanpa Nama berkata...

wakakaka....Malaysia sebuah negara yg istimewa, tak buleh ada jawatan pegawai..tak buleh ada boss..semua kena samarata..belajar susah payah sampai ada ijazah, sarjana & pHD sekadar utk buang masa wooo..sebab hujungnya semua kena samarata..

ada diploma/stpm mana buleh dok sama dgn geng2 sijil..kena asing la..baru adil seadilnya..PAP punya status kena amat dihormati woo..jgn sentuh emosi PAP..fungsi PAP sehebat CEO rasanya..

siapa tak ikut prinsip ni nnt kena guling woo masa PRU..;p

FT 1 (PAK = PEMBANTU AM KOMPUTER) berkata...

Tanpa Nama berkata...

battlefield baru dh launch ke

Isnin, April 02, 2012 2:35:00 PM


n00b la ko ni mat! tahun lepas dah launch dah.

luaskan sikit pengetahuan tu. banyakkan membaca: http://en.wikipedia.org/wiki/Battlefield_3

jangan buat perangai macam PTD & PAR. malas baca. cakap je pandai. on pc opis, tau main solitaire je.

warkhhh wahhahahahaa

Tanpa Nama berkata...

Kenapa gaji u14 gaji maksimum Rm2353 tinggi daripada u17-RM 2028 dan u22Rm2351 dan gred 22 yang lain maksimum RM3500 MUNGKIN ada kesilapan

Tanpa Nama berkata...

kat opis aku nih kitorag panggil PARgawai

sesuai utk derang. bila bercakap masing2 cam pandai sgt. klu pandai takkan jd par ek? kah kah kah.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Kenapa gaji u14 gaji maksimum Rm2353 tinggi daripada u17-RM 2028 dan u22Rm2351 dan gred 22 yang lain maksimum RM3500 MUNGKIN ada kesilapan

Isnin, April 02, 2012 2:51:00 PM


sebab JPA dipenuhi dengan PTD. PTD pulak ramai yang dungu.

oleh itu, JPA = PTD = dungu.

paham?

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 693   Terbaru› Baru»