SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

20 April 2012

KERAJAAN AKAN PASTIKAN PROGRAM PEMBANGUNAN LUAR BANDAR CAPAI OBJEKTIF- SHAFIE

Bernama
20/4/1012


SEMPORNA, 20 April (Bernama) -- Kerajaan akan berusaha memastikan pelaksanaan program-program pembangunan luar bandar mencapai objektifnya demi manfaat golongan sasar, kata Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah Datuk Seri Mohd Shafie Apdal.

Bagi tujuan itu, katanya penyelarasan bagi pelaksanaan program berkenaan antara kerajaan pusat dan kerajaan-kerajaan negeri akan dimantapkan.

"Ini bermakna banyak lagi yang perlu kita lakukan untuk menjayakan misi tersebut," katanya kepada pemberita selepas majlis meraikan Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) Datuk Omar Osman dan Exco-Exco Luar Bandar di sini Khamis malam.

Katanya mesyuarat tahunan Kementerian Luar Bandar dan Wilayah dengan Exco-Exco Luar Bandar (MEXCLUB) pada tahun ini akan membincangkan dasar-dasar dan cara melaksanakan projek di bawah kendalian kementerian itu.

Majlis itu diadakan sebagai menghargai Exco-Exco Luar Bandar dan Presiden CUEPACS dan jawatankuasa masing-masing dalam melaksanakan dasar-dasar dan program kerajaan.

-- BERNAMA

32 ulasan:

wira 27 berkata...

syukur saya maseh mjadi org pertama mbuat alasan.. so dato omar apa news baru utk gred j?cpatla jumpe artis dato.. errr silap.. cepat p jumpe pm n ksn soh cepatkan naik j27.. artis seksi hilang dua ratus ribu drebar rembat??.. wira27

Tanpa Nama berkata...

aku jd no 2.
huhu pak pie dh ada skandal, jgn la wt komen dulu skrg ni. duk diam-diam dulu. lpas isu tu dh reda baru la blh wt komen. apada..

Tanpa Nama berkata...

apa barang ni gaji baru cola tak naik pun...nak menipu jugak bangsat2 sekelian ni ek....

ida berkata...

im zahida rafik and im no4 hihihihihihihihhi oh abg piee

Tanpa Nama berkata...

pengomen yang sakit jiwa....udah2 la tu.

Tanpa Nama berkata...

JPA wajib menaikkan J17 ke J27 krn telah termaktub dlm pekeliling yg Kjaan iktiraf Sijil Kejuruteraan Poly setara STPM.
PEKELILING PERKHIDMATAN BIL. 7 TAHUN 1983, sila lihat di:

http://www.eghrmis.gov.my/wp_content2/pekeliling/PP83/PP83Bil07/PP83Bil07Ms01.htm

malangnya,dgn sebab2 tertentu, J17 diberi tanggagaji tinggi (T9) tapi skil '17' sama spt N17.Mengapa begitu walhal kalo setara STPM secara logiknya perlulah ke skil '27'.
STPM 1.5thn sedangkan sijil kejuruteraan poly adalah 1.5thn dgn 6bln praktikal.(STPM x da praktikal). Nampak x disini ketidakadilannya dari pekeliling itu keluar(tahun 1983) hinggalah kini(29 tahun).Sebab itu J17 'marahkan' JPA,SPA,JKR,Politeknik dan jugak PTD-PTD(gred M41) yg langsung x peka dgn masalah skim teknikal tersebut

pihak JPA dan cuepacs juga telah berjanji akan menaikkan gred j17 ke j27 pada awal 2012 tetapi tidak dilaksanakan... gaji J17 juga lebih tinggi dari n27(STPM) kenapa j17 tidak dinaikkan ke j27...kerja kami lebih berat dari n27...dimana j17 banyak membuat keputusan ditapak projek dan pemantauan pihak kontraktor...dimanakah pandangan masyarakat terhadap bidang teknikal akan datang...

Tanpa Nama berkata...

Mr J. Cukuplah. Jangan dok mintak2 lagi. Cukup apa yang ada. Banyakkan sabar dan muhasabah diri. Duit banyak mana pun tak pernah cukup. Duit bukan segalanya.

Tanpa Nama berkata...

susahnya nk masuk anm punya site. jem kot ramai sgt yg chek slip gaji

Tanpa Nama berkata...

tiada rekod ditemui..

x de gaji la aku bulan 4 ni.

Tanpa Nama berkata...

omar di sabah.
jalanjalan cari makan.
boleh claim elaun.

.. sampai bila mau pegang presden kopek.

Tanpa Nama berkata...

ZAHIDA RAFIKKKKKKKKKKK!!!!!!!!!!!

dereba keta datok.. berkata...

keh keh keh... pak piie...
keh keh keh... artis..
hihihi..
keh keh keh...
sudah la pak piie... hihihi hehehe keh keh keh keh keh,,,

zahidah berkata...

hai bang pieee.rindunya nak jumpa malam ni.jangan lupa bawa wang beribu ribu lemon tau.i bagi servis baik punya.mmmmmmmuaaaah

Tanpa Nama berkata...

Just Share..
Kenaikan gaji SSM 2012..dapat tungakan dari januari..manakala kenaikan COLA adalah bermula April..jd COLA x ada tunggakan...Harap Maklum..

Tanpa Nama berkata...

Sabtu, April 21, 2012 1:36:00 AM
Tanpa Nama berkata...

apa barang ni gaji baru cola tak naik pun...nak menipu jugak bangsat2 sekelian ni ek....

Copy Daripada
Just Share..
Kenaikan gaji SSM 2012..dapat tungakan dari januari..manakala kenaikan COLA adalah bermula April..jd COLA x ada tunggakan...Harap Maklum..

Nasihat :..
Saudara..cukup2lah duk mengatanya..x leh faedah papepun..dapat dosa adalah..kalau asyik nak minta2 saja nak gaji naik,cola naik..tapi kualiti kerja x naik..xder gunanya saudara berleter lebih2..Be positif ok..

Tanpa Nama berkata...

kepada tukang beri nasihat,
tu la pasal kalau nak buat apa2 or kalau ada info yg perlu disharekan bagitau n citer la betul2...salah sapa kalau semuanya beranggapan gaji n cola backdated dr January dan bila pslip kluar cola tak bergerak agak2 apa org ramai akan pikir??saudara tu yg kena bukan stakat be positive tp sti open minded skit dulu bila counter pendapat n pandangan org lain....

Tanpa Nama berkata...

naik gaji,pangkat dan elaun penguat semangat utk berkerja dan terus berkerja..!!

Tanpa Nama berkata...

aku dah tempah proton preve. wife aku trade in keta lama kepada toyota wish.

Tanpa Nama berkata...

aku nak beli BMW..org besar-besar boleh pakai, kita PA ape kurangnye..

Tanpa Nama berkata...

aku baru beli umah. tahun ni mgkin dpt kunci. dpt gaji baru dan InsyaAllah tahun depan naik ke 44. blh la wt personal loan sikit utk wt renovate n persiapan masuk umh. Apa pendapat PA semua?

Tanpa Nama berkata...

apa nih slip gaji dah keluar aku dgn isteri aku kakitangan kerajaan,bandar sama ,tempat kerja lain,Aku KSM ,isteri aku KPM,Kenapa isteri aku Cola dia naik ke Rm250 tapi aku TAK BERGERAK ,kekal RM200?elaun kritikal dok ikut GAJI LAMA dan bukan GAJI BARU,Tunggakan lagi jawabnya

Tanpa Nama berkata...

aku nak tambah wife baru le.

Tanpa Nama berkata...

Nampaknya Zahida Rafik dapat banyak dapat duit durian runtuh, melebihi orang FELDA....

Nampaknya banyak menteri umno kena tumbang sebelum pru 13.

Hai, siapa yang boleh percaya lagi...

Tanpa Nama berkata...

Mr J. Cukuplah. Jangan dok mintak2 lagi. Cukup apa yang ada. Banyakkan sabar dan muhasabah diri. Duit banyak mana pun tak pernah cukup. Duit bukan segalanya.
=======================================================================
bukan masalah mintak...tapi mmg hak org J yg ada sijil poli/uitm mmg layak duk gred 27 setaraf STPM bukan diletakkan pd gred 17 sama SPM...ni dah di kira di aniayai oleh krjn terhadap org ada sijil...

Tanpa Nama berkata...

SSM plus ni cm tpu je...contonya kan...W27 P1T11 gaji lama RM 1871 x 13% = 2,114. W27 P1t12 RM 1,937 = 2188...besa baru RM 74 KGT...kate KGT RM 145...xphm la....

Tanpa Nama berkata...

Rakyat sabah hidup miskin walaupun negeri terkaya dangan hasil bumi di malaysia.. prasarana dan kemudahan asas paling mundur di malaysia.. tetapi menteri boleh pulak bagi 1.5 juta kat artis.. tu tak termasuk rumah mewah dan kereta mewah.. mahal gilaa lubang artis tu...

Tanpa Nama berkata...

Paper hari ni.....Tok Piee menafikan bagi duit kat artis tu...tapi tak pulak menafikan ada atau takde hubungan dengan artis tersebut......ada la tuuuuuuuu.
Heeeeeeiiii Tok Piee...dlm dok jaga luar bandar tu, sempat juga Tok Piee main-main dgn artis yeeee

bEK KAMBEN berkata...

BUS pIEEE, JIDA ROFIK, \KEHKEHKEHKEHEKEHEKEHEEJEK?

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
aku nak tambah wife baru le.

Ahad, April 22, 2012 11:10:00 AM

Aku pong sama nak tambah isteri baru no 3. Keja J17 jer dapat bakal isteri PTD M48.. eheheheh

Tanpa Nama berkata...

Shafieee ni kan...dlm lembut-lembut orgnya, tak sangka buat hal dgn artis juga yeee hehehe

Tanpa Nama berkata...

Tok Pieee ni taste dia agak kureng sikit...pilih le Neelofa ke, baru le berbaloi dgn ratus riban yg dilaburkan tuuuu

Tanpa Nama berkata...

Hoooooiiiiii Pieeeeee....ko ni nampak mcm baik aje ye...rupa nye kaki rembat jugak