SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PENJAWAT AWAM TIANG SERI NEGARA

21 April 2012

Segera tentukan nasib 35,000 kakitangan kontrak: CUEPACS

Borneo Post
21/4/2012

MIRI: Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) menyerahkan kepada kerajaan untuk menentukan nasib kira-kira 35,000 orang kakitangan kontrak di agensi-agensi kerajaan seluruh negara sama ada diserapkan ke jawatan tetap atau sebaliknya.
Justeru, menurut Timbalan Presiden CUEPACS Pusat, Azih Muda, pihaknya amat berharap kerajaan dapat memberikan pertimbangkan khas supaya kakitangan kontrak terbabit yang juga merupakan sebahagian penjawat awam disambung perkhidmatan mereka atau diberikan jawatan tetap.
“Namun sehingga kini, belum ada sebarang tindakan drastik diambil pihak berkuasa yang berkaitan. Sehubungan itu, kita menggesa kerajaan supaya bertindak segera berhubung isu berkenaan memandangkan ada dalam kalangan kakitangan kontrak terbabit yang akan tamat kontrak pada Mei depan,” ujarnya.
Beliau berkata demikian pada sidang media yang diadakan selepas menghadiri majlis perasmian Seminar CUEPACS Bahagian Sarawak yang disempurnakan Timbalan Setiausaha Kerajaan Negeri (Sumber Manusia), Datu Misnu Taha di sini pagi semalam.
Seminar sehari itu yang berlangsung di sebuah hotel terkemuka di sini dihadiri seramai 120 orang penjawat awam dari pelbagai jabatan di bahagian Miri.
Menurut Azih, buat masa sekarang terdapat kira-kira 35,000 orang kakitangan yang berkhidmat secara kontrak di agensi-agensi kerajaan sama ada di peringkat negeri, persekutuan, pihak berkuasa tempatan dan badan berkanun.
“Ada dalam kalangan kakitangan kontrak ini yang telah berkhidmat antara empat hingga 15 tahun dan kalau mereka ditamatkan perkhidmatan dengan tergesa-gesa, sudah pasti agak sukar bagi mereka kerana mempunyai tanggungan seperti keluarga, pendidikan anak-anak dan juga pinjaman,” katanya.
Sehubungan itu, katanya, CUEPACS sekali lagi mengulangi rayuannya kepada Perdana Menteri agar memberi keutamaan kepada isu berkaitan kakitangan kontrak (disambung perkhidmatan) ini yang dibincangkan hangat di seluruh negara pada masa sekarang.
“Ataupun, kalau ada peluang, mereka boleh diberikan jawatan tetap di mana-mana agensi kerajaan mereka berkhidmat memandangkan ramai di kalangan pekerja kontraktor ini belum diserap ke jawatan tetap,” ujar beliau lanjut.
Dalam pada itu menurut Azih, semua penjawat awam di Sarawak akan  menerima pelarasan gaji Sistem Saraan Baru (SSB) yang telah ditambah baik mulai Mei depan.
“Pelaksanaan gaji SSB plus atau SSB ditambah baik akan dimulakan mulai Mei depan iaitu lambat sedikit daripada persekutuan. Persekutuan telah bayar pelaksanaan gaji berkenaan pada April.
“Ini bermakna tunggakan gaji SSB ditambah baik akan dibayar bersama kenaikan gaji dari Januari hingga April bagi semua anggota penjawat awam di Sarawak,” jelas beliau lanjut.

167 ulasan:

J YG MALANG...HAHAHA berkata...

aku nom 1 komen..yahooooo....sejarah...nka tnye psl gred J je skang ni...sbpa da ja3-1 strf stpm...kgt 145..bila da ssm ditambah baik trun j17 balik kgt 95...ape kebenda mcm tuu...kupek n abu bakar pom da umum mcm tuu..ape kes masih lgu ni? aku brsyukur gaji naik...abu bakar n omar sndri umum...perjuangan gred J17 msih blom selesai lagi...

Tanpa Nama berkata...

J17 ditipu
J17 ditipu
J17 ditipu
J17 ditipu
J17 ditipu
J17 ditipu..........

Tanpa Nama berkata...

GEORGETOWN: "Tidak timbul mesyuarat pertama Majlis Agama Islam Pulau Pinang (Maipp) dua hari lepas tidak sah kerana yang hadir dalam majlis berkenaan adalah Setiausaha Kerajaan Negeri dan Pegawai Undang-Undang Kerajaan Negeri," kata Timbalan Yang Dipertua Maipp, Datuk Saleh Man (gambar).

Baginya, semua itu mainan Umno dan Barisan Nasional (BN) yang tidak habis-habis mencernakan keadaan menjadi lebih kelam kabut dalam isu perlantikan YDP Maipp.

“Padahal isu ini bukan isu besar sehingga boleh menjadikan negeri pimpinan Ketua Menteri, Lim Guan Eng goyang,” katanya.

Ketika ditanya selepas ceramah Pelancaran Jentera Pilihanraya Pakatan Rakyat Permatang Pauh oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim di Taman Cermai, Pekan Permatang Pauh malam tadi, Saleh menambah, Umno dan BN termasuk beberapa buah Badan Bukan Kerajaan (NGO) yang diperkudakan sudah kering modal untuk menghentam Pakatan Rakyat.

"Takkan Setiausaha Kerajaan Negeri dan Pegawai Undang-Undang Kerajaan Negeri boleh duduk dalam mesyuarat yang tidak sah.

“Mereka lebih tahu berbanding datangnya dari mulut kepimpinan Umno yang masih tidak percaya kekalahan mereka pada pilihanraya ke 12," terang beliau.

Saleh berkata, hasil perbincangan dalam mesyuarat tersebut beberapa perkara telah dibangkit dan mendapat persetujuan bersama.

“Cuma pelaksanaanya sahaja akan dibawa sekali lagi dalam mesyuarat penuh Maipp mungkin setelah mendapat perkenan Yang di-Pertuan Agong bagi jawatan YDP,” katanya.

Justeru itu tambahnya, rakyat mesti memberikan peluang lagi kepada Kerajaan Pakatan Rakyat meneruskan agendanya dengan harapan membaiki urus tadbir supaya memudahkan pelaksanaannya kelak.

senapi berkata...

hati kecil ini terasa sebak dan syahdu melihat bendera BN berkibaran di stesen komuter dan di merata2 tempat di Selangor. Anak Selangor dah bangkit menegakkan keadilan bersama BN. syabas semua. nampak gaya menang besarlah kita semua nanti.

Indah namamu BARISAN NASIONAL. Pemimpin pujaan segenap alam semesta.
hanya BN pilihan kita.

Slip gaji dah keluar, jgn lupa di sebelik kegebiraan gaji baru, bayangkanlah wajah suci peipin BN kita agar keberkatan lebih dirasai.

Kemas Perak berkata...

kakitangan KEMAS bagaimana pula? dok janji je dah berpuluh2 tahun, asal nak pilihanraya, mula la kata kami akan diserap. sekarang ni mula dah la janji2 tu mcm tahun2 sebelum.

ingat kami guru Kemas ni lekeh sgt ke nak dipermainkan?

kami berkhidmat dan menghambakan diri kepada UMNO dan BN tetapi hampas yang selalu diberi selepas madu diperah2.

Tanpa Nama berkata...

Kemas Perak oii..

Takdak sapa perhambakan korang oi..Kalau rasa dihambakan, berhenti keja cari lainla....Engko blah, beribu lagi nak kerja ko tu..

Tanpa Nama berkata...

aku sokong,klau xmaukerja kontrak,kau blaahhhhhh la weeiiiii, dh la kontrak,x sedr diri,mintak mcm2 ptuuuuiiiiiiiiiiii
lpas ni klau dpt tetap korang la yg menyalak bagai nk naik gred 3 4 thun skli,basic nk tinggi

Tanpa Nama berkata...

kami guru2 kemas mintak kerajaan serapkan kami dan bagi kami gred permulaan 41 bgi yg ada degree.

Tanpa Nama berkata...

Bukalah www.anm.gov.my.. slip gaji april ada yang dah keluar untuk kementerian tertentu

Tanpa Nama berkata...

Salam. sy mohon supaya jawatan sbg Pegawai Pemantau Harga (PPH)di KPDNKK supaya diserap TETAP pada tahun hadapan.

bks j jd ptd.. berkata...

JPA wajib menaikkan J17 ke J27 krn telah termaktub dlm pekeliling yg Kjaan iktiraf Sijil Kejuruteraan Poly setara STPM.
PEKELILING PERKHIDMATAN BIL. 7 TAHUN 1983, sila lihat di:

http://www.eghrmis.gov.my/wp_content2/pekeliling/PP83/PP83Bil07/PP83Bil07Ms01.htm

malangnya,dgn sebab2 tertentu, J17 diberi tanggagaji tinggi (T9) tapi skil '17' sama spt N17.Mengapa begitu walhal kalo setara STPM secara logiknya perlulah ke skil '27'.
STPM 1.5thn sedangkan sijil kejuruteraan poly adalah 1.5thn dgn 6bln praktikal.(STPM x da praktikal). Nampak x disini ketidakadilannya dari pekeliling itu keluar(tahun 1983) hinggalah kini(29 tahun).Sebab itu J17 'marahkan' JPA,SPA,JKR,Politeknik dan jugak PTD-PTD(gred M41) yg langsung x peka dgn masalah skim teknikal tersebut

pihak JPA dan cuepacs juga telah berjanji akan menaikkan gred j17 ke j27 pada awal 2012 tetapi tidak dilaksanakan... gaji J17 juga lebih tinggi dari n27(STPM) kenapa j17 tidak dinaikkan ke j27...kerja kami lebih berat dari n27...dimana j17 banyak membuat keputusan ditapak projek dan pemantauan pihak kontraktor...dimanakah pandangan masyarakat terhadap bidang teknikal akan datang...

Tanpa Nama berkata...

NASIB MALANG J17 KELULUSAN SIJI POLITEKNIK.....KERAJAAN DA TIPU BULAT BULAT SO MAKNA NYA 1JANJI SUDAH DILANGGARR.....GOLONGAN BASIB 35000 KAKITANGAN KONTRAK MASIH TIDAK TERBELA SEJAK 10 TAHUN LALU SO FIKIL FIKIL LA MASA PILIHANRAYA NANTI.....PENDAPAT JER ...PTUUUIIIII PTUIIIIII PENIPU JER ....TIPUUUUUU...PUUUUIIIIIIIII

Tanpa Nama berkata...

JPA wajib menaikkan J17 ke J27 krn telah termaktub dlm pekeliling yg Kjaan iktiraf Sijil Kejuruteraan Poly setara STPM.
PEKELILING PERKHIDMATAN BIL. 7 TAHUN 1983, sila lihat di:

http://www.eghrmis.gov.my/wp_content2/pekeliling/PP83/PP83Bil07/PP83Bil07Ms01.htm

malangnya,dgn sebab2 tertentu, J17 diberi tanggagaji tinggi (T9) tapi skil '17' sama spt N17.Mengapa begitu walhal kalo setara STPM secara logiknya perlulah ke skil '27'.
STPM 1.5thn sedangkan sijil kejuruteraan poly adalah 1.5thn dgn 6bln praktikal.(STPM x da praktikal). Nampak x disini ketidakadilannya dari pekeliling itu keluar(tahun 1983) hinggalah kini(29 tahun).Sebab itu J17 'marahkan' JPA,SPA,JKR,Politeknik dan jugak PTD-PTD(gred M41) yg langsung x peka dgn masalah skim teknikal tersebut

pihak JPA dan cuepacs juga telah berjanji akan menaikkan gred j17 ke j27 pada awal 2012 tetapi tidak dilaksanakan... gaji J17 juga lebih tinggi dari n27(STPM) kenapa j17 tidak dinaikkan ke j27...kerja kami lebih berat dari n27...dimana j17 banyak membuat keputusan ditapak projek dan pemantauan pihak kontraktor...dimanakah pandangan masyarakat terhadap bidang teknikal akan datang...kita kena tipuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu dgn kerajaannn da niii...puiiiiiiiiiiiiiiiii puiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiptuiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Tanpa Nama berkata...

Yg pasti di samb oontrak setahun, itu yg aku dgr...kira baguslah tu.jika tiada jln cati kerja lain,buk lagikan...atau sentiasa kena rajinlah pohon ke jawatan kaki tangan kerajaan.mana tahu rezeki anda ada,insyaallah dpt.jika tiada cuba dan cuba semasa dlm kontrak.jgn asik mengharapkan shj.ramai yg pohon di luar ikut prosudiorr...phm2 ajerlah.jgn hdk senang ajer..nanti tak adil bagi kakitangan lama.mana lagi ramai kontak 35 ribu org dgn jawatan tetap 1.4 juta org..?utamakan yg tetap dulu...kontrak dah baca sebelum joinkan....?pikir2kan dan renung2kan ok..

kerani tetap berkata...

dlm surat lantikan pekerja kontrak terang2 disebut kerajaan boleh menamatkan perkhidmatan pd bila2 masa dan kerajaan tdk terikat untuk mengambil staf kontrak sebagai pekerja tetap.sebelum dpt kerja kontrak sanggup ja terima terma dan syarat, tpi bila nk abis kontrak mula la bising.aku xfaham.

Tanpa Nama berkata...

Berita dari dalam CUEPAKSS ... Datok Omar Osmaan tersenarai sebagai calon pilihanraya PRU 13 .... Parliment Putrajaya .

Macam nie laa semua PA kena tiru dan buat untuk hidup !

Tanpa Nama berkata...

kahkahkah....lawak kategori bangkai ni....kakaka....

Tanpa Nama berkata...

pm,ksn n kppa saja ja nak mempamerkan kebodohan diorg ni sebab ada lagi yg tak percaya diorg ni memang btl2 bodoh n bangang lagi....penambahbaikan kot celah mana aku pun tak paham...

Tanpa Nama berkata...

j17 sudah-sudahlah,orang dah dapat gaju baru dah pun.dari dulu lagi j17,j17,j17 ,tak habis-habis.boring tengok.tak payahlah nak sebok-sebok,nak income lebih buatlah part time kerja lain.

Tanpa Nama berkata...

Bingai PAS...Memang diakui tak berwibawa di dalam hal Ehwal Agama Islam...sehingga PKR/DAP di Pulau Pinang dan Selangor pun tak memberi kepercayaan kepada PAS...walau pon dah janji...keh!keh!keh!...Sorban je beso otak tak dak...
Jom kita bersama gulingkan Selangor...Pulau Pinang..di dalam PRU13

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah.... penyata gaji dah keluar..... nanti bolehlah bayar cukai yang x cukup RM583 lagi... x cukup lo walaupun dah potong zakat hampir RM700.... potongan PCB baru RM370... mulai tahun ni kena potong banyak lo....
Moralnya BAYARLAH ZAKAT DAN CUKAI.... hehehe

Tanpa Nama berkata...

yg kena sambung tu ok la jugak..tapi bagi kami yg tak disambung nih???penamatan kontrak pada 30 januari 2012...tp surat dari perbendaharaan ckap kontrak di sambung..pejabat dh rayu untuk kami d sambung tapi jawapan langsung menghampakan..jgn abaikan kami yg jd mangsa keadaan ini..

KAMI PEGAWAI KONTRAK SKIM KHIDMAT SINGKAT MINTA DISAMBUNG KONTRAK TAHUN 2012.... berkata...

tolong dengar2 rintihan kami juga,jeling2 apa yg kami bicara kan di facebook Kami Pegawai Skim Khidmat Singkat (SPS) Minta diSambung Kontrak Tahun 2012..disitu ada luahan2 dari kami yg berjaya disambung kontrak ny dan yg menjadi mangsa keadaan pulak..yg di sambung hanyalah jpn dan ppd kecil saja..tp bagaimana pulak dengan ppd besar dan sederhana?? ditamat sebegitu saja?? selama 3tahun kami bekerja tanpa apa2 keistimewaan pun,walhal kwsp dr krjaan pun kami xdapat..dan kami harap mungkin nasib kami akan terbela selepas ini..kami harap kami diserap tetap atau disambung KONTRAK lagi..harap2 kali ini, impian jadi kenyataan...

Tanpa Nama berkata...

JPA wajib menaikkan J17 ke J27 krn telah termaktub dlm pekeliling yg Kjaan iktiraf Sijil Kejuruteraan Poly setara STPM.
PEKELILING PERKHIDMATAN BIL. 7 TAHUN 1983, sila lihat di:

http://www.eghrmis.gov.my/wp_content2/pekeliling/PP83/PP83Bil07/PP83Bil07Ms01.htm

malangnya,dgn sebab2 tertentu, J17 diberi tanggagaji tinggi (T9) tapi skil '17' sama spt N17.Mengapa begitu walhal kalo setara STPM secara logiknya perlulah ke skil '27'.
STPM 1.5thn sedangkan sijil kejuruteraan poly adalah 1.5thn dgn 6bln praktikal.(STPM x da praktikal). Nampak x disini ketidakadilannya dari pekeliling itu keluar(tahun 1983) hinggalah kini(29 tahun).Sebab itu J17 'marahkan' JPA,SPA,JKR,Politeknik dan jugak PTD-PTD(gred M41) yg langsung x peka dgn masalah skim teknikal tersebut

pihak JPA dan cuepacs juga telah berjanji akan menaikkan gred j17 ke j27 pada awal 2012 tetapi tidak dilaksanakan... gaji J17 juga lebih tinggi dari n27(STPM) kenapa j17 tidak dinaikkan ke j27...kerja kami lebih berat dari n27...dimana j17 banyak membuat keputusan ditapak projek dan pemantauan pihak kontraktor...dimanakah pandangan masyarakat terhadap bidang teknikal akan datang.

__________________________

pihak j17 rapat dengan kontraktor dan sentiasa memberi gambaran yang baik untuk kerajaan supaya tidak mengundi pada pembangkang...tapi inikah balasan kerajaan kepada j17....kontraktor rapat dengan ahli politik...fikir-fikirkanlah...

ameno babi berkata...

BERHENTIKAN SAHAJA, PEKERJA GOMEN DI MALAYSIA INI DAH TERLAMPAU BANYAK.

MENURUT STATISTIK NISBAH PEKERJA GOMEN KEPADA RAKYAT, MALAYSIA MEMPUNYAI KEDUDUKAN PALAING TINGGI BERBANDING NEGARA ASIA TERMASUK INDONESIA, SINGAPURA, FILIPINA DAN HONG KONG.

JANGAN BAZIRKAN WANG RAKYAT, PEKERJA SEDIA ADA PUN KURANG KERJA, PERLUKAH LAGI PEKERJA GOMEN.

Tanpa Nama berkata...

kami PAP seluruh malaysia memohon supaya jawatan kami di serapkan ke gred 17 sebagaimana yang telah di janjikan..

J Kumar berkata...

http://bitly.com/awet2020

wira j27 berkata...

salam dato omar saya da jd org first utk ahad ni.. so gred kontrak da bole dpt perhatian sedangkan gred j ternganga kena naya dturunkan ke gred asal.. isu gred j x settle lg dato omar n copecs da sebok nak arrange yg lain.. so camne sy nak pilih dato if kes gred j ni x settle.. so mgu dpn nak bulan baru hari pkerja.. dato jumpela pm terus n story pjg2 kt pm pasal gred j yg telah dluluskan pd november 2011 (hansard dsertakan) oleh jpa n bila sbpa dbatalkan sepatutnya gred j xde kene mgena pon dgn pembatalan sbpa pasal 2 perkara yg berbeza (spt yg diakui oleh ts kppa).. kpd sedara gred j semua jgnla diam n harapkan mtuc n copec je.. mari kita semua htr petisyen, facebook,tweet, memo, surat kpd media n publishkan nasep gred j utk dpt perhatian dr pm.. YA ALLAH AMPUNILAH DOSA HAMBAMU YG TELAH DIANAIYA INI.. amin... wira juang j27

Tanpa Nama berkata...

JD OLEH KERANA ITU....JURUTEKNIK J17 WAJAR DIUPGRED SKIM PERKHIDMATAN MEREKA KE GRED TURUS....

Tanpa Nama berkata...

Tunggakan gaji hanya utk yg masuk bulan 1-3 je eh? Hmmmmmmmm.. Ini tidak adil..

Tanpa Nama berkata...

KALAU JAWATAN KONTRAK TAPI DISAMBUNG
KONTRAK SETIAP 2 TAHUN. KALAU 10 KALI SAMBUNG DAPAT 20 TAHUN. KWSP BANYAK SIMPAN.KALAU TETAP 3 TAHUN DAH TAK DE KWSP MAKNANYA TAK DE DUIT DALAM KWSP LAGI. SEBENARNYA SAMA JE DAPAT AKHIRNYA. PA KONTRAK BANYAK MENGARUT SEBAB PASAL DUIT LAH TU.

Tanpa Nama berkata...

LAGI SATU NAK SANGAT TETAP TU BUAT APA. PALING2 LOAN RUMAH DAPAT. KALAU LOAN BANK PUN SEKARANG NI 3.75% JE MURAH SANGAT. KALAU KERAJAAN 3%. TAK BANYAK BEZA. KALAU LOAN BANK SENANG KALAU NAK JUAL BELUM ABIS LOAN. KALAU KERAJAAN SUSAH SANGAT. KENA JADI BOLA SEMI-PRO DULU BARULAH DAPAT JUAL.TAK CAYA BUAT.TAK PE DUDUK DALAM JAWATAN KONTRAK LAGI BAGUS. 2 TAHUN SEKALI DAPAT cek BAYARAN PAMPASAN.SEKALI DAPAT RM2,000 X 10 =rm20,000.00. YANG CARUMAN KWSP SEDIA ADA TAK USIK LAGI. CUBA PIKIR. LAGI UNTUNG JADI PA KONTRAK.

Tanpa Nama berkata...

YANG POST TETAP DAN BERPENCEN NI TAKDE GRENDUTY DAN AWARD GCR GAMAKNYE. JD KESIMPULANNYE JURUTEKNIK J17,22,26 WAJIB DIUPGRED KE GRED TURUS.

Tanpa Nama berkata...

sudah laa cuepacs...pa tetap pun tak terbela...apa lagi yang kontrak....

Tanpa Nama berkata...

sudah laa cuepacs...pa tetap pun tak terbela...apa lagi yang kontrak....

Tanpa Nama berkata...

Cuepac tgh bodek ni pasal pilihan raya 13 ni..ala 35 ribu pekerja kontrak tu bagi ajer samb setahun yg bagus,yg bagus suruh cari kerja lain ajer...yg patut dibela 1.4 juta pekerja tetap...itu yg patut diberiperhatian...ini cuepac hdk jadi HERO pula hdk tlg kontrak...mereka dah sain dah baca apa kontrak sebelum masuk ke bidang ni...skrg hdk bising2... SEBAB, mereka tgk kakitangan tetap ada kenaikan dan mcm2 insentif yg dpt...Now kecoh2 nak seraplah mcm2lah...DATO OMAR patut peka pada tugas...CUEPAC ditubuhkan utk membela nasib kakitangan kerajaan di jawatan tetap...ini dah sebuk hal2 kontrak..apa akan terjadi..!adakah kakitangan kontrak yg dpt menaikan DATO OMAR di pilihan raya 13...?pasti tidak...Hanya 1.4 Kakitangan tetap nilah yg sebenarnya dpt menaikan Omar...Jadi bela nasib pekerja2 tetap dulu...

Tanpa Nama berkata...

PAP minta naik gred 17,kalau kerja macam N1,N4,kalau begitu kekal digred biasa,macam Jurutaip dulu N11,kini jumud jadi N17,kerja masih N11,jumud kerja N11.gred gred bawah jumud,buat kerja tak berubah,minda pun tak berubah.minda kelas 1 atau 3.renung-renung kembali.

Tanpa Nama berkata...

Kami ahli PAP N1 &N4,N11,N17 dan lain-lain gred nak tanding PRU 13,jadi calon.kerana kami nak bawa usul di Parlimen kalau menang.

Harapan semua wakil kesatuan sekerja bertanding di Parlimen/Dun untuk membawa usul di Dewan rakyat sekiranya menang.Hidup kesatuan sekerja.

cikgu dah nak pencen berkata...

sebagai guru, kita telah menerima kenaikan gaji 13 peratus tahun ini. Kalau PR memenangi pilihanraya dan berjaya memerintah malaysia, gaji guru akan naik rm500 lagi.

hahahahahah
mudah-mudahan gaji kita para guru akan naik lagi lepas ini.

kerajaan sekarang pernah janji tahun lepas nak naikkan gred pengetua ke 52 dan penolong kanan ke 48 masa hari guru. sampai sekarang habuk pun tarak. jadi mintak-mintak PR dapat merealisasikan impian kita yang sudah setahun berlalu ini.

kepada pa yang lain...
IKUT SUKA ENGKAULAH NAK CAKAP APA PUN!!!

Samad berkata...

bagus jugak cuepacs ni
yang tak bagusnya omar aje

KALAU NAK KAYA:
J17 tak perlu melalak-lalak
PA kontrak tak perlu rayu merayu
Ikut petua aku....
-pasang Indon ; pagi jual surat khabar, tengahari jual jambu potong dan air jambu, petang jual goreng pisang. Bagi gaji RM600 bersih.
Bayangkan kalau kita ada 5 gerai tepi jalan. Setakat rm10 ribu sebulan rerenti dalam tangan. Jangan takut DBKL atau MPKJ sebab Indon amat cekap bertindak.

hentikanlah melalak meminta-meminta. ikut macam aku walaupun aku cuma kerani cabuk di sebuah kementerian putrajaya.

Bukan tak nak berhenti kerja, tapi jadi PA dapat pencen free!

Tanpa Nama berkata...

Pembangkang nak menang sume dia cakap boleh. boleh naikkan gaji. boleh bg pendidikan percuma. boleh turunkan harga minyak. boleh kawal harga barang. Nanti dh menang sama juga mcm yg kita terima dr kerajaan yg ada ni. Kerajaan plak nk menang sume yg diminta diberinya. Isu dan skandal yg timbul ditutupnya.

Tanpa Nama berkata...

PAP N1,N4 BOLEH BUAT MEMO HANTAR KPD KPPA MINTA UPGRED KE GRED TURUS 3. MANAKALA JURUTEKNIK J17,22,26 UPGRED KE GRED TURUS 2. TERUSKAN PERJUANGAN KITA!!!!! AYUH KAWAN, BANGKIT REALISASIKAN IMPIAN KITA KE GRED TURUS. we are the champions in the world.

Tanpa Nama berkata...

AYUH PAP DAN JURUTEKNIK TERUSKAN PERJUANGAN, IMAGINASIKAN GRED TURUS YG MENANTI KITA. JANGAN MINTA UPGRED KE GRED 17 DAN 27. KITA BERJUANG UTK KE GRED TURUS!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Jawatan PAP N1 &N4 serta Juruteknik J17dimansuhkan terus kerana penjawat awam ini cakap banyak minta unpgrde jawatan,nampak asyik curi tulang aje,jawatan PAP dan J17 masukkan dalam satu kumpulan cakap banyak,baru mereka tutup mulut sikit,ukur baju dibadan,gred gaji mesti ikut kelulusan SPM,sijil,Diploma dan degree,bukan minta naik sewenang-wenangnya cuba lihat takkan gred Spm=sijil=diploma,kalau mereka yang lulus gred ini,mereka jadi orang tak betul

Tanpa Nama berkata...

Kumpulan N1,N17 dan J17 dulu masa belajar sekolah main,sekarang sudah kerja,nak minta naik naik gaji pula,masa sekolah dulu,cikgu suruh buat kerja,main bola,guli,cikgu suruh buat matematik,main wau dan tidur.

Tanpa Nama berkata...

kumpulan PAP dan Pelukis pelan/juruteknik minta jawatan di upgrade ke Jusa dan Turus atau minta jadi boss dijabatan kerajaan.datang pejabat pun curi tulang,asyik minta naik gaji.tak sedar diri.

Tanpa Nama berkata...

Disekolah pengetua dan penolong kanan asyik minta naik pangkat,difahamkan disekolah menengah ada Pengetua,Penolong kanan Pentadbiran/HEM/Kurikulum,pengetua buat kerja apa,dulu ada 2 jawatan saja,pengetua dan penolong kanan kerja jalan pun,sekolah cemerlang pun,sepatutnya sekarang lagi cemerlang tapi tahap kecemerlangan macam dulu juga

Tanpa Nama berkata...

Kumpulan N1 & N4 serta gred J17 sebahagiannya tidak berhemah dengan orang awam,cakap ikut mulut,bukan cakap ikut fikiran,mereka ini kumpulan Batu api kepada rakan-rakan sekerja,muka tak malu.

Tanpa Nama berkata...

JPA wajib menaikkan J17 telah termaktub dlm pekeliling yg iktiraf Sijil Kejuruteraan Poly setara PHD.
BERDSARKAN PEKELILING PERKHIDMATAN. INI YANG KITA PERJUANGKAN, INI YANG KITA TUNTUT. AYUH RAKAN AYUH TAULAN. BERDASARKAN PEKELILING TERSEBUT SIJIL POLY ADALAH SETARAF PHD, MAKA SEWAJIBNYE JAWATAN KITA DIANGKAT KE GRED TURUS. INI MESSAGE YG INGIN KITA SAMPAIKAN DAN KITA TEGAS DENGAN PENDIRIAN KITA.

Tanpa Nama berkata...

Agak2 la bongok. Stakat j17 nk jd turus. Puiiii. Angan2 mat jenin la.

J17 berkata...

.....................................
nampak sangat kejahilan pada diri enko tu...dah kira beruntung nasib enko tu dapat sijil dari poly.. ni nak lebih2 plak.. kui kui kui... buat malu J17 enko ni....kalo nak sesuatu pun ..agak2 la kawan...

Tanpa Nama berkata...

kerugiaan yang telah ditanggung oleh juruteknik j17...JPA tolong ambil perhatian berkenaan KUP...betapa ruginya j17...
Kedudukan Juruteknik lepasan Politeknik adalah sangat rugi jika dibandingkan pegawai lain dari lepasan STPM mahupun SPM.

Sebagai contoh, Juruteknik gred J17 diberi gaji permulaan pada P1T9 (RM1254.50) dan Pelukis Pelan diberi gaji permulaan P1T1 (RM843.06). Beza gaji permulaan sebanyak RM411.44 Juruteknik mendahului Pelukis Pelan (spt. 8 tahun berkidmat).

Jika sama-sama dinaik pangkat ke gred J22 selepas kedua-dua bertugas selama 10 tahun. Kesannya boleh boleh dilihat iaitu gaji Pelukis Pelan dari J17 RM1357.36 (P1T11) dinaikkan J22 RM1932.06 (P1T1) dan elaun memangku/ kenaikan gaji sebanyak RM574.70.

Sedangkan gaji Jurutenik dari J17 RM1859.52 (P1T19) dinaikkan J22 RM1932.06 (P1T1) dan elaun memangku/ kenaikan gaji sebanyak RM72.54 sahaja.
Kenaikan gaji Juruteknik amat sedikit jika dibandingkan jawatan dari kelulusan SPM.

Sepatutnya kenaikan gaji Juruteknik lebih tinggi jika gred Juruteknik J27 dan gaji permulaan masuk sama seperti sekarang iaitu RM1254.50 tetapi P1T1.

Tanpa Nama berkata...

betul tu gamannnnnnn...j17 patut di kaji semula kedudukan dlm parkhidmatan awam baito..harap harp ito JPA da tau atau masih di bawah tompurung kapalak...he he he hee..kawe skong beno gered j17 dinaik taraf j28......ado ko gered j28 gaman....rendah sikit dri j29 sbb nsk ambik diploma pun 1 tahun jer...sap sap sui jer tu...he he he he he...angkat bangku jer ni ha ha ha haaaaa

Tanpa Nama berkata...

tapi kabar dri dlm cuepacs omar pilihan popular calon parliment putrajaya PRU13...so kita undi omarrr sbb byk memperjuangkan nasib pagawai kuntirik....penghuni putra jaya jan lupa sokong omarrr...pilihan popular..pasti dpt undian teratas

Tanpa Nama berkata...

Penjawat Kontrak sepatutnya sudah tahu apakah Definisi KONTRAK/Sementara sebelum menjawat sesuatu jawatan dlm Krjaan. Kekosongan Jawatan patut diisi oleh Jawatan Tetap setelah justifikasi ABM dibuat oleh Pentadbir sesuatu Jabatan.Ramai kawan2 kita diluar memohon pekerjaan melalui SPA mempunyai kelulusan yg tinggi & baik tetapi belumada Rezekinya.Kontrak jawatan sementara mengikut jenis2 pekerjaan yg banyak eg. PRA,PAP,PT mahupun PTD memang mereka ini mempunyai pengalaman yg luas tetapi Bagaimana pula Mereka yg diluar beribu-ribu yg memohon ke jawatan tetap.
Berilah peluang kpd tenaga muda Kesaksamaan patut diberi prinsip merit harus diutamakan . Tiada Keistimewaan kpd status Kontrak utk diserap ke Jawatan Tetap.

Tanpa Nama berkata...

JPA wajib menaikkan J17 telah termaktub dlm pekeliling yg iktiraf Sijil Kejuruteraan Poly setara PHD.
BERDSARKAN PEKELILING PERKHIDMATAN. INI YANG KITA PERJUANGKAN, INI YANG KITA TUNTUT. AYUH RAKAN AYUH TAULAN. BERDASARKAN PEKELILING TERSEBUT SIJIL POLY ADALAH SETARAF PHD, MAKA SEWAJIBNYE JAWATAN KITA DIANGKAT KE GRED TURUS. INI MESSAGE YG INGIN KITA SAMPAIKAN DAN KITA TEGAS DENGAN PENDIRIAN KITA. j17,22,26 ke jawatan TURUS, INI ADALAH AGENDA KITA. MATLAMAT KITA, kita enggan berganjak. TURUS TURUS TURUS!!!!!!! kalau tak dapat TURUS, CUKUPLAH SEKADAR TURUS BENDUL. APA KATA?

Tanpa Nama berkata...

KALAU KUMPULAN N1 &N4 DAN PELUKIS PELANG DAPAT DIUPGRADE KEPADA JUSA,CADANGAN INI MEMANG TAK MASUK AKAL,TETAPI KERANA PERMINTAAN TERLALU KERAP,TAK SETANDING DGN KELULUSAN YANG ADA,SETENGAH PELUKIS PELAN DARI N11 BARU NAIK
J17 NAK MINTA NAIK JUSA,UKUR BAJU DIBADAN DENGAN KELULUSAN.

Tanpa Nama berkata...

setengah pelukis pelan j17,j22 dan j26 dan PAP,Pem Tadbir N1,N4,N17,N22 dan N26,Penolong Pegawai Tadbir N32 dan N36 kerja tak seberapa,nak minta naik gred,Jpa apabila nak lulus tengok sama,masuk akal,takkan gred W17 nak bagi sama taraf dengan diploma,gred diploma ke gred apa pula,pelukis pelan gred J17 nak bagi gred jusa bagus juga,betul juga,mereka ini kerap berangan,kerja curi tulang.mereka ini bukan ada diploma macamana boleh naik J27 setanding kami gred J29,Jpa kena masuk akal tak.

Tanpa Nama berkata...

BUKAN JUSA TAPI TURUS. INI WAJIB, KERANA SIJIL POLY SETARA PHD.

Tanpa Nama berkata...

minta turus 1 setaraf KP JPA,agak agak yang nak minta naik ada sijil SPM aje,lu fikir la sendiri.

Tanpa Nama berkata...

orang yang naik jusa,turus kena kerja berpuluh-puluh tahun,ini baru keja tak berapa tahun,no experience,berlagak nak minta gred tinggi.

Tanpa Nama berkata...

Ape korg sibuk gred J nak naik ke mana? diorg ada kesatuan, biar la diorg fight. Kalau diorg x dpt bukannya gaji kita ditambah. kalau diorg dapat bukannya gaji kita kene potong. Buat je la keje sendiri. Sibuk nak jaga hal skim lain buat apa? Bukan dibayar gaji lebih pun kalau buat mcm tu...

Tanpa Nama berkata...

Bagi Pelukis Pelan kerja sampai umur 66 tahun sama taraf hakim, kerana mereka ada kekuatan tenaga untuk bergerak kesana sini.
Mungkin kalau mereka naik taraf jusa akan boleh lanjut umur 75 tahun.

Tanpa Nama berkata...

Cuba lihat mengapa Guru berstatus Kontrak boleh diserap dgn diberi Peluang menjalani Latihan Perguruan & sekali gus berstatus Tetap . Atas alasan mereka ini mempunyai penglaman yg Luas berbanding Guru yg baru lepasan UPSI.
Mengapa mereka ini diberi peluang berbanding dgn Jawatan lain dlm PA berstatus Kontrak ?
Itu semua adalah kuasa Menteri yg bertanggungjawab dlm menjaga Reputasinya menjaga Kementerian masing2.
Dalam hal ini jgn ada sikap Double Standard dlm menjaga kebajikan Kakitangan Awam memanglah yg ramai jawatan Kontrak tu golongan bawahan.
Kita boleh lihat Pemberian Keistimewaan dijaga dgn mendengar segala keluhan bersama tuntutan diperkenankan sebagai Contoh Pemberian Time Base berbanding dgn jawatan lain perlu menunjukkan Kualiti & Berusaha kearah itu?

Tanpa Nama berkata...

Bagus orang kontrak diserap tetap,kalau bagi status tetap lega mereka,orang yang menuntut dapat pahala,orang batu api melaga-lagakan orang perlu dibuang daerah kerana kawan-kawan kata lain,depan musuh kata lain,pengkhianat kkawan-kawan.

halilintar berkata...

J YG MALANG...HAHAHA....awak ni tak faham baca pekeliling ke? SBPA dah batal jadinya semua term dalam SBPA akan terbatal lah secara automatik..jangan apa yang awak nampak untunng nak diteruskan bila awak nampak rugi minta dibatalkan..rasanya kesatuan awak juga itu hari sama-sama tidak bersetuju dengan diantara isi kandungan SBPA iaitu EXIT POLISI..minta SBPA dikaji semula..sekarang SSM Plus telah mengantikan SBPA jadinya tak payah dah sebut-sebut lagi pasal SBPA, benda yang dah wujud lagi..bengong btol la puak-puak J ni...belajor baca pekeliling lain kali, ambil note perkataan DIBATALKAN dalam pekeliling yang terkini..apa yang dibatalkan tidak usah diungkit lagi..itu semua qada dan qadar dari allah...

Tanpa Nama berkata...

macam dia faham,topik kontrak lari tajuk,lu fikir la sendiri,

Nasib 35,000 pekerja kontrak...........................................................
Kontrak.......................?

Tanpa Nama berkata...

Jawatan Pelukis Pelan perlu dikontrakan kerana jawatan mereka dijumud jadi jusa,PAP jumud jadi Pegawai khas BOSS,jadi gaya hidup mereka berubah.macam Filem Ali baba bujang lapok.

Tanpa Nama berkata...

Jawatan Pelukis Pelan Gred Jusa hebat,PAP gred Turus,tempat mereka siapa ambil kerana mereka telah naik pangkat kejawatan yang lebih tinggi.

Tanpa Nama berkata...

Yang ni aku copy dari forum ssm di CARI...

tadi ada kesatuan sekerja kementerian merangkap wakil cuepacs datang buat sesi ceramah dan mesyuarat kat opis aku.
gempak gak depa bagi ceramah.
isu2 gred juruteknik masih di perjuangkan
isu2 lain juga
depa kata, kerajaan dah lepas tangan dengan hanya bagi kenaikan 13%
tapi isu2 lain depa tak peduli
presiden tu cakap lagi, geng2 36 orang tu lah yang kepala dia
dia buat dasar, dia naikkan gaji depa sendiri, dari minima 9k, sesedap perut depa jadikan 17k, dan dah dibayar lak tu pada januari lepas, huwaaaaaaaaaaa..
dah kena bayar balik selepas sbpa dibatalkan
dan blablabla....
presiden tu ingatkan ,
supaya kita bersatu melalu cuepacs, kerana melalui kesatuan2 ini lah kerajaan terpaksa juga dengar kehendak kita, kalau tak jangan haraplah depa nak pandang
dari zaman tun mahathir lagi, benda ni terjadi
depa nak bagi bonus ke apa namanya, setengah bulan gaji pun mcm kita ni minta sedekah
tapi kalau bagi kat projek sana sini berbillion2, boleh sahaja
kerajaan mampu sebenarnya dan blablabla....
last2 nak naikkan 13% gaji pun mcm nak berperang,
so fikir2kan lah

moralnya, jom semua masuk kesatuan kerja jabatan masing2
jadi ahli, pergi meeting cuepacs
baru kita lebih kuat
ahaks!!

Tanpa Nama berkata...

ppered ortionesambungan....

nak bagi hadiah raya ke apa ke pada PA rm500 pun, kupeks cam kena mintak sedekah. terhegeh2 dulu, itu pun kecoh satu malaysia. PA kena kutuks2 dulu baru leh dapat . bukan aku yg kata, tapi wakil kupeks sendiri yg beritahu.
sebab tu pekerja2 ni kena kuat, masuk persatuan, bersatu, baru senang nak mintak apa2 utk kebajikan PA.
sedangkan badan2 lain yg dikatakan haram spt hindraf minta itu ini pun kerajaan bagi, inikan kupeks badan halal yg diiktiraf.
kupeks kata, kalau yg kerajaan bagi naik gaji ke, bunus ke, bukan gomen suka2 je nak bagi, semua tu atas hasil usaha persatuan2 spt kupeks dan lain2. kalau tak jgn harap lah. tapi lepas gomen dah bagi, yg masuk paper adalah, gomen prihatin itu ini. heee.. tgak kisahlah, janji kita ada persatuan yg kuat yg boleh jaga kebajikan kita.

dan bahagian kita pula, berikan perkhidmatan semaksima yg boleh

Tanpa Nama berkata...

puak2 J ni tak reti bahasa ke? ni tajuk "Ktgn status Kontrak" Dah lari pada tajuk tu.... Samalah dgn Presiden Cuepasc.
Nak adil lain kali kena sokong PAS tentu polisinya pun berubah.

Tanpa Nama berkata...

Hentikanlah melalak meminta-meminta. ikut macam aku walaupun aku cuma kerani cabuk di sebuah kementerian putrajaya. Bukan tak nak berhenti kerja, tapi jadi PA dapat pencen free!
------------reaksi pembaca---------

Saya setuju sangat dengan Bro. Sebelum ni saya pun dah cakap pada si Polan tu ajak meniaga apa-apa je lah janji halal. Tapi dia kutuk saya pulak. Saya macam Bro jugak tapi bukak pondok tepi jalan besar jual jagong, pisang, mangga dan kerepek. Syukur sebulan dapatlah bersih rm4,0000 + gaji bersih sendiri rm 1,800.00 = rm5,800.00
Tak payah nak melalak minta gaji naik lebih2. Jawatan saya kerani sekolah jer. Bukak gerai sejak 20 tahun dulu. Dah kerja 30 tahun.

Tanpa Nama berkata...

Perasan Bijak menulis:=
YANG POST TETAP DAN BERPENCEN NI TAKDE GRENDUTY DAN AWARD GCR GAMAKNYE. JD KESIMPULANNYE JURU TEKNIK J17,22,26 WAJIB DIUPGRED
KE GRED TURUS.
-----------jawapan pemerhati-------

Anda tahu ke maksud Turus. Lebih tinggi dari Jusa. Maknanya lebih kurang KSU. Dengan sijil Poly nak jadi Turus tahu ke buat kerja. Tahu ke berucap depan Jusa. Wahai sedare gred J17 - 26 yang nak jadi Turus, hentikanlah. Sudah terlambat.Teruskan saja dengan jawatan yang ada. Duit banyak mana pun tak cukup lagi2 yang tak tahu bayar Zakat lagilah tak berkat. Insaflah.

Tanpa Nama berkata...

Oi bongok, ko igt semua guru kontrak kena bg jd tetap ka? Buta sejarah lah ko ngok. Lg 1, mn ko dpt pglmn diorg lbh byk banding guru baru? Ngok ngok. Maen cakap hentam jak ko. Kesatuan guru yg hebat bro, bkn sbb menteri ka apa.

Tanpa Nama berkata...

Kepada Sadare Si Perasan Bijak:-
BAGI SAYA CUEPACS LAH SATU2 KESATUAN YANG TERBAIK ANTARA YANG TERBAIK. SEBAB BANYAK BERBAKTI KEPADA SEMUA PA. NAK TAHU PADA TAHUN 1980 GAJI MULA GRED 17 HANYA rm295.00 TAPI 2012 rm853.00 IAITU KENAIKAN SEBANYAK 190% BERMAKNA SETIAP TAHUN PURATA DAPAT PELARASAN GAJI 6%. BERPIJAKLAH DIBUMI NYATA. INGATLAH JAWATAN KECIL GAJI KECIL. JAWATAN BESAR GAJI BESAR. TAPI NIAT IKHLAS BUAT KERJA KERANA ALLAH DAPAT GANJARAN YANG SAMA ATAU LEBIH TINGGI DARI JAWATAN YANG LEBIH BESAR. SANDARKANLAH KEPADA ALLAH.

Tanpa Nama berkata...

Apa sebenar perjuangan CUEPACS ni. Perjuangan untuk ahli atau untuk bukan ahli? Pekerja Kontrak tu ahli CUEPACS ke?? Kalau bukan ahli mengapa sibuk2. Masalah ahli2 ni banyak lagi yang belum selesai kenapa tak suarakan... kalau macam ni tak payah ada CUEPACS pun tak apa nampaknya. Jangan sampai ahli CUEPACS rasa terpinggir. pikirkanlah.

Tanpa Nama berkata...

TAK ADA KELULUSAN BERKATA :-
Oi bongok, ko igt semua guru kontrak kena bg jd tetap ka? Buta sejarah lah ko ngok. Lg 1, mn ko dpt pglmn diorg lbh byk banding guru baru? Ngok ngok. Maen cakap hentam jak ko. Kesatuan guru yg hebat bro, bkn sbb menteri ka apa.
--------JAWAPAN--------------------
SEBAB APA JADI KONTRAK SEBAB TAK CUKUP SYARAT JADI TETAP.LAGI 1 ANDA BUKAN SEORANG CIKGU YANG BUDIMAN SEBAB PENULISAN ANDA TERUK...! SEBAB DENGAN SENDIRINYA MENDEDAHKAN KELEMAHAN ANDA.

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS MEMPERJUANGKAN KEBAJIKAN AHLI2NYA TERMASUKLAH YANG BUKAN AHLINYA SEPERTI PA KONTRAK. BILA CUEPACS BERJAYA DENGAN TUNTUTANNNYA SEMUA PA YANG DAPAT MERASA. PEPATAH ADA BERBUNYI:- Orang berbudi kita berbahasa, orang memberi kita merasa TAPI BERAPA RAMAI YANG TIDAK TAHU BERTERIMA KASIH TERMASUKLAH YANG SIBUK2 DISINI... BETUL KAN....!

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS MEMPERJUANGKAN KEBAJIKAN AHLI2NYA TERMASUKLAH YANG BUKAN AHLINYA SEPERTI PA KONTRAK. BILA CUEPACS BERJAYA DENGAN TUNTUTANNNYA SEMUA PA YANG DAPAT MERASA. PEPATAH ADA BERBUNYI:- Orang berbudi kita berbahasa, orang memberi kita merasa TAPI BERAPA RAMAI YANG TIDAK TAHU BERTERIMA KASIH TERMASUKLAH YANG SIBUK2 DISINI... BETUL KAN....!

Isnin, April 23, 2012 8:12:00 AM

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Siapa kata saya tidak berterima kasih?
saya amat berterima kasih kpd semua tuntutan Cuepacs.
Perjuangan Cuepacs bukan bermula pada hari ini .. dah lama dah !

1. gantian Cuti Rehat ..
2. Cuti Haji,
3. Gaji 35%, 25%, 15%, 7.5%
4. Bonus
5. COLA
6. Umur 58, 60
7. penambahbaikan skim-skim
8. etc .. banyak lagi ..

PERLU INGAT :

Ramai disini yang memberi PENAMBAHBAIKAN kpd Cuepacs supaya perjalanan Cuepacs oleh pemimpin Cuepacs kini tidak lari dpd LANDASAN PERJUANGAN ASAL!

KERANA :
1. ada kini pemimPin yg nak Dato.
2. Ada pemimpin yg nak sambung KONTRAK kerja lagi.
3. Ada yg nak SENATOR.
4. Ada yg cuma nak elaun
5. Ada yg berjuang utk skim mereka shj.
6. ada yg berjuang utk entah apa KOPERASI.
7. Ada yg jadi Pak Sanggup mereka yg berkepentingan d atas sana ..
8. ada yg jadi barua POLITIK.
9. ada pemimpin YANG SYOK SENDIRI.
10. entah apa-apa lagi ... LU PIKIR LER SENDIRI.

jangan maraaa .. kena jual.

Tanpa Nama berkata...

Anda tahu ke maksud Turus. Lebih tinggi dari Jusa. Maknanya lebih kurang KSU. Dengan sijil Poly nak jadi Turus tahu ke buat kerja. Tahu ke berucap depan Jusa. Wahai sedare gred J17 - 26 yang nak jadi Turus, hentikanlah. Sudah terlambat.Teruskan saja dengan jawatan yang ada. Duit banyak mana pun tak cukup lagi2 yang tak tahu bayar Zakat lagilah tak berkat. Insaflah.
...............

Apalah serus sangat, yang tulis tu bukan Gred J lah. Saya dia nak perli kenapa nak claim setakat 27 aja kenapa tak claim terus tinggi.

Tanpa Nama berkata...

Juruteknik J17 sekelian !, kenapa hangpa perjuangkan untuk naik ke gred 27 ?, alang-alang kalau nak mintak diupgrade tu mintaklah gred 54 atau sijil hangpa setaraf phd, manalah tau kalau dapat nanti raya sakan hangpa.

Tanpa Nama berkata...

tapi kabar dri dlm cuepacs omar pilihan popular calon parliment putrajaya PRU13...so kita undi omarrr sbb byk memperjuangkan nasib pagawai kuntirik....penghuni putra jaya jan lupa sokong omarrr...pilihan popular..pasti dpt undian teratas

Ahad, April 22, 2012 8:35:00 PM

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Ini yg herannya, perjuangan hntah hape skrg ..

Tanpa Nama berkata...

PERJUANGAN KITA BAGI MENUNTUT HAQ bukan hak, tp HAQ. kita menggunakan huruf Q, UTK MEMBUKTIKAN KITA BERSUNGGUH SUNGGUH BERHARAP, SAMPAI MASA DAN KETIKA GRED J17,22,26 DIANGKAT KE GRED TURUS. TLH TERMAKTUB DLM PEKELILING PERKHIDMATAN, SIJIL P0LY SETARA PHD!!!. MAKA DENGAN ITU KAMI GRED J17,22,26 BERIKRAR AKAN MENGHANTAR PETISYEN KPD KPPA BERKAITAN MASALAH INI. IMAGINASIKAN GRED TURUS YANG MENANTI KITA. JADI OLEH KERANA ITU, AYUH BANGKIT PERJUANGKAN HAQ HAQ HAQ HAQ HAQ!!! KITA SEDARE2 DAN SEDARI2 YANG DIHORMATI SEKELIAN. INI YANG KITA TUNTUT, INI YANG KITA PERJUANGKAN. JIKA KITA TIDAK DIANGKAT KE GRED TURUS, CUKUP SEKADAR TURUS BENDUL. APA KATA???. BERSATU KITA TEGUH, BERCERAI KITA KAHWIN LAGI.

Tanpa Nama berkata...

tahukah anda?

cuepacs ini di anggotai oleh beberapa kesatuan kerja dari mcm2 jabatan, dan keahlian itu adalah berbayar ( tak sampai rm10 pun sebulan)
mereka2 ini lah yang memberi idea berbagai2 permintaan spt minta naik gaji, minta dapat bonus, minta itu ini dan majukan pada kerajaan, juga mendesak itu ini kepada kerajaan.
so, bila tuntutan2 mereka ini berjaya mendapat kelulusan kerajaan, semua PA akan mendapat faedah juga, bukan hanya ahli2 yang berbayar sahaja.
so, kita2 ini yg hanya pandang dari jauh, tanpa menjadi ahli dan tanpa membayar apa2 juga mendapat untung dari ahli2 cuepacs yang bekerja keras ini.

so, kalau ingin tuntutan2 anda yang lain2 lagi didengar dan dipandang dan diluluskan, bawa2lah join persatuan kerja, sokonglah mereka, bayar yuran sikit, sama2 berjuang!!!!
jangan selalu sgt kutuks kupeks, kalau kupeks tak desak kerajaan, susah juga kita nak merasa hingga ke tahap ini disamping percaya rezeki itu datangnya dari Tuhan.
insyaAllah...

ps:
aku pun belum terima borang ahli lagi ni, hehehe

Tanpa Nama berkata...

makcik sebelah rumah ka tolong isi borang mohon kerja dulu?

takkan tak faham apa maksud TETAP...KONTRAK..SAMBILAN?

atau masa lantikan dulu sebut mcm ni:
"..ala takpa..nanti boleh SERAP jadi TETAP.."

ingat serap mcm span ka?? masa interview dulu tau plak maksud KONTRAK? skrg dah lupa?

Tanpa Nama berkata...

Inikah dinakamakan Cikgu menggunakan Bahasa Bongok , agak ajar murid macam ini kah.?
Inilah dia Guru Pembimbing yg dicanang oleh Kesatuan Perguruan ?
TOLOL BAHLOL punya Cikgu ..Cikgu BODOH

Tanpa Nama berkata...

Yg ni lg 1. Bongok tahap babi. Ops lupa, mak bapa ko kan bongok , x heran la ko pun bongok. Nak salahkan cikgu pula bila dr sdr bongok. Time skolah dlu, asyik maen jer, skrg dpt keje kontrak, nk salahkan guru pula. Selamanya lha ko dok keje kontrak. X pyh nk PERASAN bagus nk d serap TETAP. Bongok punya org.

TERATAI GADIS PANCA DELIMA berkata...

"NAMA SAJA MELAYU, SIKIT ADAB PUN TAK TARA, ADA KA WORENG PANGGIL HOI, APA INGAT SY BATU KEE KAYU KEE." KATA MR SINGH.

"TU LA KO DIN, BAHASA MENUNJUKKAN BANGSA TAU" KATA AZIZ

"KO PUN SAMA LA, TADI KAUM TU SAMPAI MENYUMPAH PUN" KATA RAMLI.

KESIMPULANNYE DUA2 PUN SAMA.

Tanpa Nama berkata...

PERJUANGAN KITA BAGI MENUNTUT HAQ bukan hak, tp HAQ. kita menggunakan huruf Q, UTK MEMBUKTIKAN KITA BERSUNGGUH SUNGGUH BERHARAP, SAMPAI MASA DAN KETIKA GRED J17,22,26 DIANGKAT KE GRED TURUS. TLH TERMAKTUB DLM PEKELILING PERKHIDMATAN, SIJIL P0LY SETARA PHD!!!. MAKA DENGAN ITU KAMI GRED J17,22,26 BERIKRAR AKAN MENGHANTAR PETISYEN KPD KPPA BERKAITAN MASALAH INI. IMAGINASIKAN GRED TURUS YANG MENANTI KITA. JADI OLEH KERANA ITU, AYUH BANGKIT PERJUANGKAN HAQ HAQ HAQ HAQ HAQ!!! KITA SEDARE2 DAN SEDARI2 YANG DIHORMATI SEKELIAN. INI YANG KITA TUNTUT, INI YANG KITA PERJUANGKAN. JIKA KITA TIDAK DIANGKAT KE GRED TURUS, CUKUP SEKADAR TURUS BENDUL. APA KATA???. BERSATU KITA TEGUH, BERCERAI KITA KAHWIN LAGI.

Tanpa Nama berkata...

saya salah seorang PA yang berjawatan PAP N1...ni sy nak tanya, boleh tak saya nk mintak naik pangkat jd DG, tak kesahla DGA29 ke DGA32 ke, kalau ada DG41 pun ok gak? saya dh bosan keja N ni..jadi DG-DG ni senang, abis kelas balik umah, bosan2 ngajar cakap je 'tajuk bebas', tak payah susah2 jd ckgu zmn skrg, budak2 dh pandai, skrg kan dh zmn internet,dunia tanpa sempadan lah katakan. budak2 pun ramai lagi yg lebih pandai dr ckgu. senang pe jd ckgu,asal buat laporan yg mantap, okla..gaji tetap bergerak tiap2 tahun,, kalau DG yang kat pejabat pelajaran lg sedap, masuk ofis lebih pukul 8 pun xpe,pastu boleh keluar mngular shri suntuk, dh dkat2 nk kol 5 petang karang bru msuk ofis, kan best??

Tanpa Nama berkata...

AKU SETUJU SIJIL POLI SETARA PHD TAPI BUKAN PHD KEJURUTERAAN SEBALIKNYA PHD SASTERA.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Yg ni lg 1. Bongok tahap babi. Ops lupa, mak bapa ko kan bongok , x heran la ko pun bongok. Nak salahkan cikgu pula bila dr sdr bongok. Time skolah dlu, asyik maen jer, skrg dpt keje kontrak, nk salahkan guru pula. Selamanya lha ko dok keje kontrak. X pyh nk PERASAN bagus nk d serap TETAP. Bongok punya org.

Isnin, April 23, 2012 1:58:00 PM

-----------------------

Ha..kutuk la sangat org bongok. Bahasa ko sendiri pun dh menunjukkan ko ni org yg takde manner. kutuk2 mak bapak org, skali tgk adik-beradik ko sdiri yg komen, tak ke haru kutuk mak bapak ko sendiri...

Mat Tek Dunggu berkata...

Aku ni J17. Kena bayar balik pinjaman gomen. Kawan aku N17 tak perlu bayar sebab tak pinjam. Dia belajar luar kampus. La in ada dip. Dah dapat kerja. Aku rugi masuk poli.terasa tertipula.

Tanpa Nama berkata...

Klu ko rasa nk jd guru, pesal ko x apply je? Ker result ko teruk sgt tp ada hati nk jd DG? Confm kes result teruk lha ni, tp nk komplain2 guru. Klu kerja guru tu senang, dr dlu lg ko patot masuk skim guru. Ko ni mesti time bdk2 dlu ko rasa ko lbh pandai dr guru. Sbb tu skrg dpt keja PAP N1.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Yg ni lg 1. Bongok tahap babi. Ops lupa, mak bapa ko kan bongok , x heran la ko pun bongok. Nak salahkan cikgu pula bila dr sdr bongok. Time skolah dlu, asyik maen jer, skrg dpt keje kontrak, nk salahkan guru pula. Selamanya lha ko dok keje kontrak. X pyh nk PERASAN bagus nk d serap TETAP. Bongok punya org.

Isnin, April 23, 2012 1:58:00 PM

--------------------

Jadi ko ni cikgu lah ek? eh, cantiknya bahasa..ni aku lak nak mengajar ckgu yg tak senonoh ni, utk pengetahuan ko, ko tak layak nak kata org yg kerja kontrak ni bongok, dan yg dapat tetap tu pandai, habis ko ingat ko dh pandai sgt ke dpt jd ckgu? berapa kerat sangat yg dpt jd ckgu sbb bakat sbenar berbanding yg dpt jd ckgu sbb kabel--pdahal spm lingkup, degree yg x laku dlm job market, pandai bodek, perangai liar--sbb tu la cuba ko tgk kt maktab skrg ni, ramai lak kes guru platih lahir anak luar nikah tp dpt cover up atas bantuan kabel2 titanium. kdg2 yg jd ckgu pun terpaksa sbb xda job lain, dr sini lah nanti mcm2 isu timbul, ckgu stress sakit mental, rogol pelajar, rotan pelajar smpai mati, ni semua kes tak minat la ni dan dah senang hati sbb xpayah nk susah2 berusaha memajukan diri sbb dah berstatus TETAP...jd point sbenar, at least yg keje kontrak ni komited dgn tugas diorang, berusaha supaya mereka diserap ke jawatan tetap, ko tak layak gelar mereka bongok...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Klu ko rasa nk jd guru, pesal ko x apply je? Ker result ko teruk sgt tp ada hati nk jd DG? Confm kes result teruk lha ni, tp nk komplain2 guru. Klu kerja guru tu senang, dr dlu lg ko patot masuk skim guru. Ko ni mesti time bdk2 dlu ko rasa ko lbh pandai dr guru. Sbb tu skrg dpt keja PAP N1.

Isnin, April 23, 2012 4:02:00 PM

-------------------

Ala, result teruk pun dapat jadi cikgu ape...ko je yg tak tau..hahaha..asal pandai gebang n bodek je cukup r..oops, lupa lak, kalau ada kabel lagi senang, stakat nak exam bertulis tu xde pe da, sahsiah? insak? math? bm? bi? lulus exam n jawab interview pun berapi2, tapi tak kenal dgn interviewer atau pihak2 atasan pun x guna la, lagi satu, senang nk masuk ckgu ni kalau mak bapak pun cikgu...

Tanpa Nama berkata...

ha ha hah..dua2 pun sama lah..hang kata aku,aku kata hang.
udah la wei...kerja apa pun kalau betul,ada berkat Insya Allah tak susah walaupun tak kaya.gaji belas2 ribu,tapi sakit jantung,darah tinggi tak guna jugak.selama hidup,asyik tak puas hati dengan orang ja..bila nak Syukur.Hang jadi kerani,syukur ada kerja,kerja kilang kena berdiri 8 jam hang larat??apa nak banding dengan DG la,PTD la..orang kerja Alam Flora tak banding pun kerja kerani duduk aircond mcm hang?

Tanpa Nama berkata...

cikgu bodoh ingat jadi Guru semua pandai sesangattttt...
Bodoh sombong . Ikut Time Base , bukan berkualiti pun boleh naik tanpa exam. Setakat ngankang dgn goyang telorrr aku pun boleh.

Tanpa Nama berkata...

Perghhh..giler betul.ileks la bo..sehari je lagi nak masuk tunggakan.
jangan la kata org itu ini..Panas bro.
dapat tunggakan..bro g mana2 rilek ok.abis2 pun ajak org umah balik kampung jap g mancing ke..mandi sungai ker..apa citer telor telor bro.

Tanpa Nama berkata...

SSM plus ni cm tpu je...contonya kan...W27 P1T11 gaji lama RM 1871 x 13% = 2,114. W27 P1t12 RM 1,937 = 2188...beza baru RM 74 KGT...kate KGT RM 145...xphm la....

Tanpa Nama berkata...

kpd J17 yg hadap sgt nk naik J27 tu...penting sgt ke korang tu...kt jab aku W17 pon bule bt keje J17 tukang pelan tu...patut korang ni dibuang terus je...menyalak xhabis2...SBPA pon dh dimansuhkan...so xpndai2 lg ke...ke sebenarnya korang memg dh brangin ke bintang ngn gaji baru...lau korang naik biala semua 17 yg bersijil naik 27...

Tanpa Nama berkata...

sedap jugak baca blog ni, penuh dengan unsur cacian dan hinaan sesama manusia....sama sedap mcam pakai BLOK 4G67

Tanpa Nama berkata...

apa punya jenis orang ni asyik komen yang tak bertemadun pada orang lain, mencaci, menghina & mempersenda dsbnya.Ini sifat orang yang penuh dgn iri hati, hasad dengki n busuk hati....

Tanpa Nama berkata...

perghhh! adoyyai, ape barang duk kutuk sana sini. lemau lah. ilexs2 lah broo.

Tanpa Nama berkata...

bodoh punya CEUPACS, patut minta juga tambah kakitangan awam sekali ganda lagi, baru anak kakitangan awam ada kerja dan tak menganggur, SEKARANG YANG TAK MENGANGGUR HANYA ANAK MENTERI DAN BEKAS PM MACAM MAHATHIR

Tanpa Nama berkata...

J17 ditipu
J17 ditipu
J17 ditipu
J17 ditipu
J17 ditipu
J17 ditipu..........

Sabtu, April 21, 2012 12:15:00 PM

77777777777777777777

brape banyak kali KENA TIPU DAAA !!!
Cadang bro jumpa BOMOH, kasi PEERGGHH dia orang , biar SERIK tak MAU TIPU itu J17 lagi ...

Hentam bro .. jangan TAK HENTAM !! Kasi NYANYUK dia orang (orang lamo patut PENCEN) !

Bro., mana MARUAH J17 ...

Tanpa Nama berkata...

Pengangur miskin berkata:

KEBANYAKAN PEGAWAI BERSTATUS KONTRAK DIAMBIL DI KALANGAN ANAK-ANAK DAN SAUDARA-MARA YANG ADA KABEL BESAR DALAM JABATAN TERSEBUT....ADAKAH INI ADIL? BAGAIMANA PENGANGGUR MISKIN YANG ADA KELULUSAN TAPI TIDAK MENDAPAT PEKERJAAN DI LUAR SANA YANG TIADA KABEL DALAM JABATAN KERAJAAN? KALAU DAH STATUS KONTRAK TU SEDARLAH DIRI OIII...CARILAH KERJA TETAP DI TEMPAT LAIN...BUKAN MENGHARAP STATUS KONTRAK SAJA...ORANG LAIN BERSUSAH PAYAH MEMOHON KERJA TAK DAPAT.. TAPI YANG KONTRAK MINTA DISERAP? ADILKAH?

Tanpa Nama berkata...

j:kenapa upgred j17 ke j27 yang telah diluluskan oleh JPA pada november 2011 tidak dikeluarkan pekeliling???

JPA: nanti kita keluarkan masa SBPA

setelah SBPA batal

j: bila nak keluarkan pekeliling j17 ke j27 setelah dibatalkan SBPA

JPA: isyallah nanti kita keluarkan..sabar gred j17 semua..kami tahu tuntutan pihak MTSU telah diluluskan tahun lepas..

Tanpa Nama berkata...

Sy sgt setuju dgn kamu. Mostly pekerja kontrak ni ada kabel dasar laut. Sbb tu blh dpt. Tp, rezki mcm ni x kn tahan lama. X berkat.

Tanpa Nama berkata...

Haha. Lawak korg ni. Klu senang sgt nk jd cikgu, pesal ko x jd cikgu? Ke result ko ni lebih teruk dari yg paling teruk? Haha. Dr gaya ko citer ni, confm ko x lepas sumer exam, sahsiah, insak. Math n bi confm hancur lah. Intervew lg la hancur. Sbb tu dok ngata cikgu coz x puas ati. Maklumlah, x dpt nk jd cikgu.

Tanpa Nama berkata...

Haha, nampak sgt ko nk jd cikgu tp x dpt. Ops, silap2 ko ni yg mengandung anak luar nikah kat maktab. Sbb tu tau. Haha wat? Kerja kontrak ni komited dgn tugas? Haha. Komited sgt lah. Sbb x der keje la ko ni msk kontrak. La ni nk push cuepecs plak kasi jwtn tetap. X bc term ka time sign kontrak? Ker, x reti nk baca? Klu ko stress x dpt nk jd cikgu pun, jgn la sampai ngutuk2 cikgu ko. Spm ko hancur pn bkn sbb cikgu ko. Dh ko sdr yg gatal nk p lahir anak luar nikah. Sbb tu kena buang dr maktab..

Tanpa Nama berkata...

DAH START DAH PERANGAI GILAAAA..... NAK KUTUK CIKGU...

Hilang mauduk asal....

Tanpa Nama berkata...

kpd J17 yg hadap sgt nk naik J27 tu...penting sgt ke korang tu...kt jab aku W17 pon bule bt keje J17 tukang pelan tu...patut korang ni dibuang terus je...menyalak xhabis2...SBPA pon dh dimansuhkan...so xpndai2 lg ke...ke sebenarnya korang memg dh brangin ke bintang ngn gaji baru...lau korang naik biala semua 17 yg bersijil naik 27...
----------------------------------------

HIDUP J17!! PEDULIKAN KATA ORG LAIN! MEREKA HANYA DENGKI SEPENUH MASA PERJUANGKAN J27 KITA!!...HAHAHA...

Tanpa Nama berkata...

cikgu bodoh ingat jadi Guru semua pandai sesangattttt...
Bodoh sombong . Ikut Time Base , bukan berkualiti pun boleh naik tanpa exam. Setakat ngankang dgn goyang telorrr aku pun boleh.

memang best jadik cikgu...goyang telor je cukup 8 thn naik dg44...8 tahun lagik dg48, then 6 thn lagi DG52..memang best..sapa suruh tak mau jadik cikgu? Ujung bulan 5 ni cuti pulak daaaaahhh 2 minggu..oh bestnyyeeeee

Tanpa Nama berkata...

Bukan semua Guru tu Pandai , belagak bijak buat2 pandai sama mcm Setiausaha Persatuan Perguruannya , aku tengok dah mcm Opera Cina pandai main Wayang jeh.

Tanpa Nama berkata...

JPA wajib menaikkan J17 ke J27 krn telah termaktub dlm pekeliling yg Kjaan iktiraf Sijil Kejuruteraan Poly setara STPM.
PEKELILING PERKHIDMATAN BIL. 7 TAHUN 1983, sila lihat di:

http://www.eghrmis.gov.my/wp_content2/pekeliling/PP83/PP83Bil07/PP83Bil07Ms01.htm

malangnya,dgn sebab2 tertentu, J17 diberi tanggagaji tinggi (T9) tapi skil '17' sama spt N17.Mengapa begitu walhal kalo setara STPM secara logiknya perlulah ke skil '27'.
STPM 1.5thn sedangkan sijil kejuruteraan poly adalah 1.5thn dgn 6bln praktikal.(STPM x da praktikal). Nampak x disini ketidakadilannya dari pekeliling itu keluar(tahun 1983) hinggalah kini(29 tahun).Sebab itu J17 'marahkan' JPA,SPA,JKR,Politeknik dan jugak PTD-PTD(gred M41) yg langsung x peka dgn masalah skim teknikal tersebut

pihak JPA dan cuepacs juga telah berjanji akan menaikkan gred j17 ke j27 pada awal 2012 tetapi tidak dilaksanakan... gaji J17 juga lebih tinggi dari n27(STPM) kenapa j17 tidak dinaikkan ke j27...kerja kami lebih berat dari n27...dimana j17 banyak membuat keputusan ditapak projek dan pemantauan pihak kontraktor...dimanakah pandangan masyarakat terhadap bidang teknikal akan datang...kita kena tipuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu dgn kerajaannn da niii...puiiiiiiiiiiiiiiiii puiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiptuiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

---------------------------------

BODOH ! SAPE SUH TOLAK SBPA..TU KSN PUNYA ANGKARA NGN OMAR OSMAN LA NGOK....MELALAK LA KORANG SBB BODOH NAK MAMPUS...

Tanpa Nama berkata...

Omar oh omar....kalau mau tlg.tlg di jawatan tetap dulu,pas tu tlg semua pekerja kontrak dari akar umbi..jgn tlg 35 ribu org kontrak shj,tlg yg dulu2 sekali yg telah ditamatkan kontraknya..Tak adik bagi mereka yg dah ditamatkan pada tahun 2010-2011 dan yg lama2 dulu.mereka pun ada yg berkhidmat 5 ke 6 tahun ada yg lama pada tu pun ada...tapi kenapa hdk sebuk yg 35 ribu org kontrak ni..yg dulu2 boleh diserapkan semula...?Pasti tak bolehkan OMAR???jadi adil semua tak perlu diserapkan dah paham kontrak.!dah baca kontrak..?PAHAM..!Kenapa omar beriya2 sgt skrg..?sebab pilihan rayalah ni..hdk diberi perhatian,mint lebih2 dgn Pm..dah mcm mengugut pun ada aku tgk..udah2lah tu,biar PM but kerja dia.yg penting mlaysia aman damai di bwh perintah PM...

Tanpa Nama berkata...

Mat Tek Dunggu berkata...
Aku ni J17. Kena bayar balik pinjaman gomen. Kawan aku N17 tak perlu bayar sebab tak pinjam. Dia belajar luar kampus. La in ada dip. Dah dapat kerja. Aku rugi masuk poli.terasa tertipula.

Isnin, April 23, 2012 3:48:00 PM

Dulu ko tergila-gila masuk Poli apa ker der? Dulu sesedap je ko tibai enjoy duit pinjaman, beli moto, henpon, belanja awek makan ko tak ingat ker? Sekarang ko kena la bayar balik. Kawan ko tu tak buat pinjaman, sekarang dia tak perlu la bayar balik. Ko tu bila dah ada sijil/diploma Poli ko sambung la wat Degree ka Master ka kat Univ. Ni entah belajar kat Poli pun main2 sebab kena bayar balik pinjaman tak sampai tahap nak ubah jadi biasiswa..sekarang ko rasa laaa..suruh belajar malas.

Tanpa Nama berkata...

Mmg keje cikgu ni best. Lantak diorg la nk kate cikgu ni bodoh ke apa. Janji kija jln. Cuti bln 5 dh dkt. Plan nk p oversea la. Ct bln 8 pun pjg. Besssssssttttttt.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Mmg keje cikgu ni best. Lantak diorg la nk kate cikgu ni bodoh ke apa. Janji kija jln. Cuti bln 5 dh dkt. Plan nk p oversea la. Ct bln 8 pun pjg. Besssssssttttttt.

Selasa, April 24, 2012 4:39:00 PM

Cikguuuuu, nak ikuuuutttt..

Tanpa Nama berkata...

Lantak ko la ngok nk kate apa. Anak ko yg bongok, nk slhkn cikgu pula. Setiausaha persatuan perguruan mcm opera cina pun, naseb cikgu2 smua terbela. Siap dpt time based lg. Klu kesatuan ko mcm pelakon hollywood pn, gred J x kn dpt naek. Itu beza opera cina dgn stund holywod. Haha

Tanpa Nama berkata...

Ooo, jom p ramai2. Lg ramai lg bagus, dpt save byk. Cadang nk p mn?

Tanpa Nama berkata...

Salam. Saya memohon kepada Dato Seri Najib agar jawatan sebagai Pegawai Pemantau Harga (PPH) di KPDNKK supaya diserap TETAP pada tahun depan.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Salam. Saya memohon kepada Dato Seri Najib agar jawatan sebagai Pegawai Pemantau Harga (PPH) di KPDNKK supaya diserap TETAP pada tahun depan.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Salam. Saya memohon kepada Dato Seri Najib agar jawatan sebagai Pegawai Pemantau Harga (PPH) di KPDNKK supaya diserap TETAP pada tahun depan.

Tanpa Nama berkata...

amat adil gred j di upgred j27.. sokong kpd semua gred j agar menyokong dan menghantar byk petisyen utk kenaikan ke gred j27 spt yg telah diluluskan jpa pd november 2011.. tapi punyala hampa bcos sbpa dibatalkan tak pasal2 gred j pon dibatalkan kenaikan.. padahal ia adala 2 perkara berbeza!!!.. tan sri kppa sendiri dlm fb mgumumkan bahawa rintihan gred j telah di kaji dan diberi kenaikkan ke gred JA3 utk menambahkan semangat gred j.. tapi skg bila dbatalkan.. patah semangat kami gred j semua.. jgnla jpa gula2kan kami dgn pelbagai janji janji spt kaji/selidik kaji selidik yg da 20 tahun kami ditpu.. insafla jpa, hak mereka yg benat tapi ditindas akan di soal d mashar.. fikirkanla apa jwpan yg tuan, dato, tansri, nak jwp bila dtanya nant

anti dgn orang2 hasad dengki.. berkata...

bodoh x abis2... ni semua melayu punya perangai la ni.. kerana sifat kemelayuan sangat2.. ayat2 pun dah jadi macam yahudi. pakcik,makcik sekelian alam... ko sebuk2 menentang dia nak tolong pekerja kontrak tu kenapa?? ex-gf/bf ko dlu keja kontrak ker? ko dendam dengan dia?? kalau nak cakap bodoh.. ko pandai pulak menaip.. kalau nak cakap pandai... lagak ayat cam orang xda agama.. kira ko ni bodoh ler... naif...

biar la c Dato Omar tu nak tolong.. yang korang hasad dengki jelmaan syaitan tu kenapa?? takut ker bsaing dengan pekerja kontrak?? bodoh la.. isu kecil ni pun nak bising2.. yahudi amat. mcm anak dajal pun ada aku tgk... aku pun melayu jugak. tp takde la sampai dendam,hasad dengki,meracau2 dengan pekerja kontrak dan c Dato Omar ni.. bodoh! itu sebab la melayu dipandang serong oleh bangsa2 lain kat malaysia ni... sebab perangai cam anak iblis.... siram dengan air yasin baru tau...

Tanpa Nama berkata...

Ya ALLAH...

Kenapalah disini masih ada... rakan-rakan sejawat masih mempertikaikan kontrak dan hak kkakitangan kontrak..kami x mohon ditetapkan tapi kami berharap dapat melihat masa depan lebih baik...memangla kontrak tetap kontrak...cubalah fikirkan sudah 7 tahun berkhidmat tiba-tiba tidak disambung..dengan umur yang semakin tua adakah pihak swasta atau kerajaan mahu ambil kami...saya sudah tamat kontrak dan sekarang ini terpaksa melakukan kerja2 berat menjadi kelindan lori treler...apakah khidmat 7 tahun kami di jabatan sekadar air sirap habis dihirup buang cawan nya...janganlah wahai pekerja tetap bangkang hak kemanusiaan kami..cuma fikirkan bagaimana bila anda bekeluarga dan punya anak..dengan hilang punca rezeki...mungkin anda boleh berharap kepada Bank Rakyat untuk loan sana sini..tetapi tidak kami....ingatkan kepada kerjaan bak kata pepatah dari OMAR " KALAU TIDAK MAHU TANGGUNG BEBAN BESAR, JANGAN JADI KERAJAAN.KALAU TAK MAHU ANAK JANGAN KAWIN"...Sekian Wassalam..

Tanpa Nama berkata...

Penganggur miskin berkata:

Memang tak patut diserap pun...tak adil dengan mereka yang tak ada kabel besar....kena adil...

Tanpa Nama berkata...

Salam. Saya mewakili semua Pegawai Pemantau Harga (PPH)di KPDNKK Seluruh Negara memohon kepada Kerajaan agar dapat diserap TETAP jawatan PPH berkuatkuasa pada 1 Januari tahun hadapan memandangkan jawatan ini amat penting dalam memantau harga barangan supaya berada dalam keadaan stabil.TQ.

Tanpa Nama berkata...

"PENJAWAT AWAM PERLU TINGKATKAN PRESTASI BERI PERKHIDMATAN TERBAIK"..


TGK NI SEMUA PJAWAT AWAM..!!!! INGAT KATA-KATA NI..JGN DOK SLALU PONTENG KEJE, CURI TULANG, MAKAN RASUAH,DATANG LEWAT, SLALU MLEPAK, BUKAK FACEBOOK & YOUTUBE SEMASA KEJE..BAGUS SGT LA PERANGAI KORANG TU....

Tanpa Nama berkata...

Penganggur miskin berkata:

Memang tak patut diserap pun...tak adil dengan mereka yang tak ada kabel besar....kena adil...

Tak adil keparat kau..kakitangan kontrak di level sama aja time temuduga...mana ada kabel bodoh...sejak aku kerja kontrak ni lagi susah nak dapat tetap adalah...12 kali interview SPA haram xdapat..jangan dok bukak isu kabel dah bodoh..

anti dgn orang2 hasad dengki.. berkata...

Memang tak patut diserap pun...tak adil dengan mereka yang tak ada kabel besar....kena adil...

lahabau.. kabel nenek kau. Kau jeles tahap yahudi kenapa babi?? bodoh. kabel2 mende nye nyah? kalau ada kabel.. x payah pegi jawatan kontrak. main sedap je taip.. nak wat provokasi la tu.. sudah la bodoh. perangai mengalahkan israel. heeey.... hasad dengki x abis2.. simbah ko dengan air yassin baru tau. kemelayuan sangat...

Tanpa Nama berkata...

yang kontrak tuh patut la dipertimbangkan untuk di serap ke jawatan tetap jika ada kekosongan dan yang paling penting pretasi kerja tuh mestilah power..tak perlu semua di serap keran kalau tak perform keja pun buat membazir duit kerajaan je bayar gaji..bagi yang dah tetap tuh korang jangan la nak kutuk yg kontrak coz dia orang nie yg banyak meringankan tugas2 korang..korang yg tetap tuh perjuangkan je la apa yang korang nak tanpa menyekat atau mengutuk ceupac yang nak membela nasib pekerja kontrak

Tanpa Nama berkata...

makcik sebelah rumah ka tolong isi borang mohon kerja dulu?

takkan tak faham apa maksud TETAP...KONTRAK..SAMBILAN?

atau masa lantikan dulu sebut mcm ni:
"..ala takpa..nanti boleh SERAP jadi TETAP.."

ingat serap mcm span ka?? masa interview dulu tau plak maksud KONTRAK? skrg dah lupa?

Tanpa Nama berkata...

makcik sebelah rumah ka tolong isi borang mohon kerja dulu?

takkan tak faham apa maksud TETAP...KONTRAK..SAMBILAN?

atau masa lantikan dulu sebut mcm ni:
"..ala takpa..nanti boleh SERAP jadi TETAP.."

ingat serap mcm span ka?? masa interview dulu tau plak maksud KONTRAK? skrg dah lupa?


mmg betul kontrak tetap kontrak....
tp kalu kerajaan nak serapkan mereka ke jawatan tetap apa salah nya...ko tak rugi pa2 pun..
untung lagi adela coz dapat ringan kan keja yg tetap...yg aku heran pa hal ko tak nak yg kontrak tu di serap ko ada masalah ke dengan orng kontrak....kalu ko dah tetap ko patut sokong kawan ko yg kontrak..
kalu diorang diserap pun gaji ko tetap sama kan tak kacau ckit pun gaji dan faedah yg ko dapat...

jaringemas berkata...

hasad melayu tak habis2 la korang niee...
bak kata sing dalam filem p.ramle..
'dia punya nasib dia makan kamu punya nasib kamu makan..apa salah kita makan sama-sama'...kan bagus lau takder rasa iri hati...goo la melayu buang la sikap melayu haprak tu...jadi laa melayu yang berdaya saingg...

Tanpa Nama berkata...

aku suka la komen ko tuh jaringemas...
kita kongsi la sama kan...
tak salah kalu yg kontrak tuh di serap kan ke jawatan tetap

kontrak nak tetap berkata...

"aku sokong,klau xmaukerja kontrak,kau blaahhhhhh la weeiiiii, dh la kontrak,x sedr diri,mintak mcm2 ptuuuuiiiiiiiiiiii
lpas ni klau dpt tetap korang la yg menyalak bagai nk naik gred 3 4 thun skli,basic nk tinggi"
____________________________________

KO APEHAL?? BUKAN MINTAK GAJI KO PUN LAAAA... KERJA TETAP TAPI NGULAR LEBIH..KO YG XSEDAR DIRI.. KERJA KONTRAK SAME JE BUAT KERJA DGN TETAP..KERAH TENAGA TAPI GAJI XSAMA.. KO TRY KERJA KONTRAK PLAK.. DAH KEJE LAME OF COS LA NAK TETAP PLAK..KITAORG PUN ADA TANGGUNGAN.NAK MAJU DLM KARIER GAK..BUKAN KO SORG. KERJA SAMPAI 5,6 TAHUN KONTRAK N KERJA SAMA CAM TETAP TP KENAIKAN LANSUNG XPAT..XADIL..

Tanpa Nama berkata...

"Pengangur miskin berkata:

KEBANYAKAN PEGAWAI BERSTATUS KONTRAK DIAMBIL DI KALANGAN ANAK-ANAK DAN SAUDARA-MARA YANG ADA KABEL BESAR DALAM JABATAN TERSEBUT....ADAKAH INI ADIL? "BAGAIMANA PENGANGGUR MISKIN YANG ADA KELULUSAN TAPI TIDAK MENDAPAT PEKERJAAN DI LUAR SANA YANG TIADA KABEL DALAM JABATAN KERAJAAN? KALAU DAH STATUS KONTRAK TU SEDARLAH DIRI OIII...CARILAH KERJA TETAP DI TEMPAT LAIN...BUKAN MENGHARAP STATUS KONTRAK SAJA...ORANG LAIN BERSUSAH PAYAH MEMOHON KERJA TAK DAPAT.. TAPI YANG KONTRAK MINTA DISERAP? ADILKAH?"
___________________________________

KEPADA PENGANGGUR MISKIN YG ADE KABEL KECIK :-\

BYK KO PUNYE KABEL BESAR??KALAU BESAR XLA KITAORG NI KONTRAK..APPLY SPA GAK.DIAORG PICKUP NAMA KAT SITU.INTERVIEW MCM BIASE..ANTA RESUME DGN SIJIL MCM BIASA GAK..KALAU BTL ADE KABEL BSR,BAIK KITAORG MINTAK TOLONG JER DGN KABEL BESAR KITAORG TU NK TETAP!!!! YG TETAP LA BYK KABEL SBB TU TETAP..TU PUN XPAHAM.DAH TETAP BISING LG..JELES + DENGKI..XKACAU PUN DUIT KO LA.. KALAU KITAORG XDE, ABIS TUNGGANG-LANGGANG KEJE TETAP NAK HANDLE..NTAH2 BUAT KERJA PUN XTAU..MINTAK GAK TOLONG KTORG.. WEKKK

Tanpa Nama berkata...

sebelum mintak kerja, tolong faham apa maksud "kontrak". jgn dah keja lama pas tu ckp mcm2.. da nama pon "kontrak da tentu la jauh maksudnya dengan tetap". tak kisah la klu da keja 20 tahun sekali pun, "kontrak" tetap "kontrak"

cuepacs pun satu lagi jangan la "menggesa" atau "mendesak" kerajaan over sangat.. ni isu gaji baru setel dah timbul isu lain plak.."aku sokong cuepacs tapi cuepacs pun jgn la mlampau sgt..

Tanpa Nama berkata...

KONTRAK TETAP KONTRAK... BUKAK KAMUS DEWAN... TOLONG FAHAMI MAKSUD PERKATAAN KONTRAK... SEBELUM TERIMA KEJA TU KENA BERSEDIA MENTAL DAN FIZIKAL SBG PEKERJA KONTRAK

Tanpa Nama berkata...

ala cian sampai bukak kamus dewan plak..oxford dictionary xmau bukak??

Tetap maknanye ape? pegun ke? jgn bergerak?

sbb 2 la minta ditetapkan..kalau kontrak maksud die sama a.k.a sinonim dgn tetap, idok ler ktorg minta jadi tetap..

kontrak = tetap


kalau awak ade pd gred contoh 17, xmau ke naik ke 27? 41? ada jugak kemahuan kan..

sama la pekerja kontrak..ada kemahuan nak maju.

Tanpa Nama berkata...

Kontrak perkhidmatan ialah satu perjanjian di mana seseorang bersetuju untuk mengambil bekerja seorang lain sebagai pekerja dan orang lain itu bersetuju untuk berkhidmat dengan majikannya sebagai pekerja.. tp kontrak 2 manusia y buat kan???????????????????? so
salah ke kalo cuepacs nk bngkitkan isu nie n bela nsib pekerja kontrak...korang y dah keje ttp mmg faham mkna kontrak tp x faham sedalam nye kontrak 2 cmner???????????? senang la cakap..n ag satu cuba bayangkan kt kepala hotak korang y kje ttp 2 andai kata semua pekrja kontrak nie di tamatkan perkhidmatan n cmner nasib korang y x pasal2 tdo kt offce n kje berlambak2...korang gak y susah kan, kalo rasa senang x tau la plak..kontrak or tetap sama2 buat keje u kerajaan so pada y ttp xleh ke klo korang x hasad dengki ngn pekrja kontrak u cuepacs bela nasib pekrja kontrak...pk la ckit pakai kepala hotak bukan kepala lutut........

Tanpa Nama berkata...

ORG TETAP yg xbg cuepacs berjuang = DENGKI

Tanpa Nama berkata...

Kakitang veteran yang tak tunjuk budaya kerja cemerlang seperti suka jadi batu api hendaklah diberhentikan samada di Usm dan jabatan kerajaan yg lain kerana dalam jabatan kerajaan,ramai yang jadi batu api kepada rakan-rakan dan bos-bos.

Tanpa Nama berkata...

sungguh x harmoni org2 gomen.. :(

anti dgn orang2 hasad dengki.. berkata...

SY BERHARAP SANGAT KEPADA YANG SUDAH TETAP TU DIGANTIKAN DENGAN PEKERJA-PEKRJA KONTRAK. DIORANG SUDAH TETAP, KALAU BOLEH, LETAK LA DIORANG DI PEDALAMAN SABAH ATAU SARAWAK. BIAR YANG PEKERJA KONTRAK NI AMBIL ALIH JAWATAN DIORANG SEKARANG DAN JADI TETAP. YANG HASAD DENGKI TU, BAGUS BUNUH DIRI. X GUNA HIDUP SEBAGAI MUSLIM KALAU HASAD DENGKI X ABIS2.. SUDAH LA PEMALAS, ORANG NAK MAJU CKIT DAH CAKAP MCM2.. DASAR YAHUDI BTOL.

YANG KONTRAK TU, KALAU DI TETAPKAN DIORANG X KACAU BINI KORANG JUGAK. X KACAU GAJI KAMU. JANGAN RISAU. XPAYAH HASAD DENGKI MCM ORG X PERNAH DI DIDIK OLEH IBUBAPA DARI KECIL. XDE NILAI2 MURNI LANGSUNG. ASYIIIIIIIIKKKKKK DENGAN HASAD DENGKI. SIFAT2 MELAYU YANG PERLU DIBENDUNG.

HARAP2 YANG SUDAH TETAP TU SEKARANG DIPINDAHKAN DARI KELUARGA DIORANG. DAN YANG KONTRAK TU, GANTI TEMPAT DIORANG. HMM.. BOLEH BUAT MEMORANDUM NI.....

kontrak hensem berkata...

Tanpa Nama berkata...
makcik sebelah rumah ka tolong isi borang mohon kerja dulu?

takkan tak faham apa maksud TETAP...KONTRAK..SAMBILAN?

atau masa lantikan dulu sebut mcm ni:
"..ala takpa..nanti boleh SERAP jadi TETAP.."

ingat serap mcm span ka?? masa interview dulu tau plak maksud KONTRAK? skrg dah lupa?


SEDAP BTOL AWEK KO PUNYA LONGKANG CAKAP CAMTU EK... KALAU BUKAN NENEK KO CAM JAAFAR OON PUNYA MUKA DLU, X LA KO JADI KERJA TETAP SKG NYAH OOI... BODOH LA KO NI. KALAU DAH PUN DATO OMAR TU NAK TOLONG, YG KO RISAU NI NPE? AWEK KO DLU PENAH SCANDAL KE DENGAN PEKERJA KONTRAK? ALAHAI... KO X HENSEM MMG LA AWEK LARI CARI LELAKI HENSEM. BODOH... PEKERJA KONTRAK JUGA AKAN BHARAP KO AKAN DIBERHENTIKAN KERJA SERTA MERTA SEBAB DISIPLIN... AMINNN...
AMBIK KAU!!

anti pekerja tetap yng busuk hati berkata...

Tanpa Nama berkata...
sebelum mintak kerja, tolong faham apa maksud "kontrak". jgn dah keja lama pas tu ckp mcm2.. da nama pon "kontrak da tentu la jauh maksudnya dengan tetap". tak kisah la klu da keja 20 tahun sekali pun, "kontrak" tetap "kontrak"

cuepacs pun satu lagi jangan la "menggesa" atau "mendesak" kerajaan over sangat.. ni isu gaji baru setel dah timbul isu lain plak.."aku sokong cuepacs tapi cuepacs pun jgn la mlampau sgt..

- ni lag sekor beruk otak udang. yang ko nak tunjuk terer cakap cam shafie afdal tu apsal? ko tu, hasad dengki je banyak. memang patut pn pekerja kontrak tukar korang dengan pekerja kontrak ni. asyik2 nak gaji lebihh je... nak itu ini... bodoh... keturunan babi btl. ko berenti lagi baik ar dr menunjuk2 mcm org pandai. asyik nak duit lebih je.. gaji naik je.... cibai! pegi mampos... yahudi.

Tanpa Nama berkata...

PENGANGGUR TERMISKIN BERKATA...

Syukurlah engkau ada kerja...kontrak..Penganggur tetap terus menggangur tak merunggut.....bukan blog engko juga ni, awak peduli apo.....*_^ suka hati la wooii....hahaha

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Salam. Saya mewakili semua Pegawai Pemantau Harga (PPH)di KPDNKK Seluruh Negara memohon kepada Kerajaan agar dapat diserap TETAP jawatan PPH berkuatkuasa pada 1 Januari tahun hadapan memandangkan jawatan ini amat penting dalam memantau harga barangan supaya berada dalam keadaan stabil.TQ.

Tanpa Nama berkata...

HARAP PM TUBUH JABATAN PEMANTAU HARGA,insyaallah baru harga barang dapat dikawal,syarat pegawai peg ditetapkan jawatan mereka,kami ada anak bini takkan bertaraf kontrak hingga sekarang.

kontrak PRE SPS 2009-2011 berkata...

Tanpa Nama berkata...
Tanpa Nama berkata...
Salam. Saya mewakili semua Pegawai Pemantau Harga (PPH)di KPDNKK Seluruh Negara memohon kepada Kerajaan agar dapat diserap TETAP jawatan PPH berkuatkuasa pada 1 Januari tahun hadapan memandangkan jawatan ini amat penting dalam memantau harga barangan supaya berada dalam keadaan stabil.TQ.

Sabtu, April 28, 2012 8:46:00 AM
Tanpa Nama berkata...
HARAP PM TUBUH JABATAN PEMANTAU HARGA,insyaallah baru harga barang dapat dikawal,syarat pegawai peg ditetapkan jawatan mereka,kami ada anak bini takkan bertaraf kontrak hingga sekarang.


- ban, kami pun kontrak gak, semua jabatan pun ada kontrak.. PRE SPS x disambung. Jabatan Pelajaran x disambung kontrak, Jab. Kemajuan Rakyat, Jabt Kewangan x disambung.. Pegawai Tadbir N41 x disambung kontrak.. skg ni pun masih menunggu jawapan.. semua kite sama2 penting.. sabar bang ek.. kita mohon Dato Omar bela nasib kita..

Tanpa Nama berkata...

Sedarlah anda tu berstatus kontrak...bukan tetap. ...ada tarikh tamat....sekadar nasihat.....hehehe

Tanpa Nama berkata...

Cakap pasal pantau harga....tapi harga barang melambung tak guna...macam takde penguatkuasaan ....

anti dgn orang2 hasad dengki.. berkata...

Sedarlah anda tu berstatus kontrak...bukan tetap. ...ada tarikh tamat....sekadar nasihat.....hehehe

hehe... kontrak pun kontrak gak, kami sedar diri. sb tu kami mau berusaha.. xpayah la blagak pak cik.. esok2, kang rezeki kau Allah tarik balik... InsyaAllah.. jangan salahkn pekerja kontrak pulak nt.. tgu dan lihat je.. heheheheeeheheeee..... ;P

xxx berkata...

segerakn pekerja kontrak diserap,ha3..aku suka tengok yg dengki2 tu,jelez je lbih pakcik2 ka blog ni...

Tanpa Nama berkata...

YEHAA..TU LA DENGKI LAGI..KAN DAH RAMAI PEKERJA KONTRAK MARAH.

MEH PEKERJA KONTRAK KITA B'GABUNG..
BOLEH BLAH DGN TETAP YG DENGKI NIH..
YG X DENGKI KTORG DOAKAN KORANG MAJU JAYA GAJI NAIK MELAMBUNG2!!!

ANTI DENGKI KESUMAT berkata...

HEHEE...
MOH2.. KTE NASIHATKAN KEPADA PENDENGKI NI SUPAYA JAGA ANAK BINI. KANG PEKERJA KONTRAK JUGAK YG 'TRY TEST' BINI/ANAK KORANG... HAHAHAHA.
BODOH... X PCAYA KE DENGAN KARMA PAK CIK OII... DAH LAMA KAWIN?
MEH MEREKA2 PEKERJA KONTRAK PULAK YANG GANTI KORANG... HAHAHAHAA..

Tanpa Nama berkata...

jgn hanya fikir diei sendiri je. anda jgn lupa anda yg tetap pun boleh buang bila bila.masa je.

khairul juro berkata...

salamm datukOmar

aku sbgai kalitangan dbklerasa terpanggil dgn isu pekerja kontrak.
untuk makluman datuk dbkl mempunyai beribu kakiyangam kontrak dan penyusunan semula dbkl juga telah diluluskan
oleh yg demikian byk jawatan yg diluluskan oleh JPA
wbgmanapun, dbkl lebih mementingkan calon luaran daripada calon kontrak dalam pemilihan ke jawatan tetap.
ini beeikutan msalah pegawai atasan yg tidakemghargai khidmat baktikakitangan bawahan
juga disebabkan oleh masalah kronisme dimana ingin membuka peluang kpd anal branak dan juga saudara mara
mintak Datok Omar bantu kerama ramai yang kontrak melebihi 10 tahun dan jawatan ada tp didahului oleh orang lain

Tanpa Nama berkata...

datok omar xbce blog ni r..ni ruang utk chating je..hahahahahahahahahhahahaha
wat phimpunan je utk sume kakitangan mganggur, kontrak dan seangkatan dgn nye..

Tanpa Nama berkata...

Berdasarkan pengumuman yang telah dibuat oleh Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, Menteri di Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK)pada 26 September 2010 (Ahad) memohon kerajaan menimbang untuk menyerap 1,600 pegawai pemantau harga kementerian itu ke jawatan tetap. Namun, sehingga kini tiada sebarang tindakan susulan yg diambil dengan alasan tiada perjawatan di JPA/SPA dan tiada siapa yg dipertanggungjawabkan utk membentangkan kertas kerja utk jawatan itu. Justeru, sehingga kini kakitangan PPH masih tergantung tidak bertali dan masih ternanti-nanti perkhabaran utk diserap tetap yg sehingga kini tidak kunjung tiba. Diharap pihak berwajib dapat mengambil tindakan susulan dan tidak hanya menunding jari sahaja. sekian terima kasih. BERKHIDMAT UNTUK NEGARA!

Tanpa Nama berkata...

salam, tolonglah bantu kami tuan, serapkan kami ke jawatan tetap, sy risau masa dpn anak2 kami, umah xdpt beli kerana awak kontrak, dlm meeting jika beri cadangan dinafikan dan disuruh diam sbb awk kontrak, kerja dibebankan jika tidak buat diugut awk kontrak, jika disuruh kerja stanby sayalah jd mangsanya ,tapi sy akur tetapi sy juga ada keluarga dan anak2,dimana maruah sy tuan, selama 7 tahun kerja berhempas pulas tiada siapa yg ingin membela, kasihanilah kami pekerja kontrak tuan,dimana lg kami nk kerja umur semakin meningkat dan persaingan tinggi, setiap hari sy berdoa agar ditetapkan dan menjamin masa dpn keluarga sy,bantulah kami tuan

Tanpa Nama berkata...

kita x perlu nak menagih simpati dengan kerajaan yang banyak korup nie.. kerajaan sudah xda duit.. diorang sekarang pun tengah mengecilkan pentadbiran kerajaan dan mengurangkan penjawat yang baru... fungsi cuepac x berguna langsung dalam mempertahankan hak pekerja.. pegi mati la baik aku kerja supermarket jer.. hahaha