SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

30 Ogos 2012

CUEPACS MOHON 438 PEMBANTU MAKMAL IPTA DINAIKAN PENOLONG PEGAWAI SAINS

Bernama
30/8/2012



ALOR GAJAH, 29 Ogos (Bernama) -- Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) memohon kerajaan menaikkan pangkat 438 pembantu makmal gred C17 di enam institusi pengajian tinggi awam (IPTA) kepada jawatan Penolong Pegawai Sains gred C27.

Presidennya Datuk Omar Osman berkata kesemua mereka telah mengikuti kursus peralihan Pembantu Makmal ke Penolong Pegawai Sains, namun hingga kini belum dinaikkan pangkat.

"Kita mohon agar mereka yang belum dinaikkan pangkat ini dilantik secara 'one-off' sebelum 10 Nov depan," katanya kepada Bernama selepas mempengerusikan mesyuarat khas Gabungan Majlis Presiden dan Setiausaha Kehormat Kesatuan Kakitangan Universiti Malaysia, di sini Rabu.

Katanya perkara itu wajar kerana pembantu makmal terbabit menjalankan kerja termasuk di luar waktu pejabat dan menggunakan peralatan berteknologi tinggi bagi membantu pensyarah dan penyelidik, selaras dengan hasrat kerajaan untuk menjadikan Malaysia negara maju menjelang 2020.

Omar berkata sebelum ini 750 pembantu makmal telah dinaikkan pangkat secara berperingkat oleh kerajaan.



-- BERNAMA

106 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

emmm...gred lain jgn lupa pulak

adarnadzmie berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

kami PM di Politeknik KPTM tak der apa2 ke???...

Tanpa Nama berkata...

Nak naik pangkat masuk ngaji 2/3 tahun sepenuh masa la baru adil nk naik pangkat.....J17 poli yg dok hempas pulas ngaji sampai skrg tak dpt2 naik gred pun

Tanpa Nama berkata...

tul la tu... J17pun smpi la ni cam tu gak.... x patut.

Tanpa Nama berkata...

aku rase ramai Pembantu makmal yg tak ikuti Bridging Program.
Tak perlulah mereka diserap.

presden di sarawak naik belon .. apa kabar politikus di sana?

Tanpa Nama berkata...

pembantu makmal pula....renjer hutan pembantu pertanian juruteknik apa cerita???????????

jangan siksa kami dengan beri harapan palsu....janji lama tak menjadi lagi.
apapun janji ditepati

Tanpa Nama berkata...

"pembantu makmal sajeee... skim perkhidmatan lain, tolong jangan sibuk or bikin semak"....

Tanpa Nama berkata...

aku rasa tak adil la just pembantu makmal jeeyg naik...y tak naikkan semua gred...terutamanya gred N17 yg kerja keras kat sklh tp tak naik2 pangkat lagi....CUEPACS TAK ADILLL.....HAMPEHSS...

Tanpa Nama berkata...

pembantu makmal saja....juruteknik yang mempunyai sijil dari politeknik patut dinaikkan gred sebab study 2 tahun. sepatutnya j17 sama taraf dengan gred 27 (STPM). pembantu makmal cuma SPM, takkan cuma kursus/part time class 3 bulan dah boleh naik penolong pegawai sains. nak study ambil diploma part time lagi ambil masa 2 tahun selepas ada sijil politekik, class weekend tiap2 minggu. tak adil macam ini. dalam cuepacs nie byk pembantu makmal kot????

Tanpa Nama berkata...

MENURUT SUMBER, bajet 2013, elaun perumahan akan di beri perhatian, kenaikan gaji, elaun wilayah, kenaikan pangkat khususnya kumpulan B,C dan bonus tambahan setengah bulan gaji tiada disebut di dalam bajet 2013 tersebut.. lebih malang lagi GST akan dikuatkuasakan, kenaikan harga kereta nasional, kenaikan cukai duti import, kenaikan cukai tanah,pintu,perniagaan,duti, eksais,harta,insurans dan pendapatan akan dilaksanakan kenaikannya.. taraf perkerja kontrak tiada di sebut dalam bajet 2013, mungkin yg berkhidmat lebih 10 tahun keatas akan diserapkan ke tetap, manakala 10 tahun ke bawah akan ditamatkan perkhidmatannya dan diberi sejumlah wang pampasan.

Tanpa Nama berkata...

cakap sama bikin .. pencen udah ler cum pekerja kontrak masih Presden ??

sampai bila Penjawat Awam tertipu dgn janji manis seorang Pencen + pekerja kontrak !

hampeehhh!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Tahniah Cuepacs

Tanpa Nama berkata...

salam..

harap2 lps ini cuepacs akan perjuangkan nasib gred lain di IPTA.

sekian.

Tanpa Nama berkata...

MERDEKA!!!

KAMI PENGAWAL KESELAMATAN KP11,14 YANG DIDAFTARKAN SEBAGAI POLIS BANTUAN MOHON DIUPGRED SEPERTI OMPD F11,14 DAN PTR N11,14.

Tanpa Nama berkata...

Omar ,Opis Boy dinaikan pangkat gred 27 ke?

Tanpa Nama berkata...

Omar, semua gred akan naik kah? Tetapi bukan untuk gred J17 kerana mereka sangat bising ke?

Tanpa Nama berkata...

Omar, Jangan naikan sijil poli gred J17 Tempatkan mereka sama gred SPM.

Tanpa Nama berkata...

Kami Pembantu makmal politeknik dan kolej komuniti mcm mana. X kan di anak tiri pulak. Nak buat sesuatu tu, biarlah adil.

Tanpa Nama berkata...

[Tanpa Nama berkata...

Omar, Jangan naikan sijil poli gred J17 Tempatkan mereka sama gred SPM. Khamis, Ogos 30, 2012 11:23:00 PTG]

Tuan....cuba ke laman Job malaysia dan cari standard pekerjaan malaysia (MASCO 08). Sila baca prakata Ketua Pengarah Sumber Manusia serta Major Group 1-10. Mungkin tuan boleh paham...

Tanpa Nama berkata...

kau org jgn berangan la beb..!! baik gred j hingga ke z kea, habuk jea kau org dpt, org dah tau kertas bajet 2013, tak ada disebut pun kenaikan segala jenis gred, segala jenis kenaikan gaji,segala jenis kenaikan pangkat, kalau ada pun kenaikan elaun, itu pun ciput jea naik, kau org tunggu jealah bajet bulan 9 nie, merasalah kau org, padan muka, bajet 2013 lebih kepada sektor korporat jea,pembuatan, industri dan pertanian, kalau ada pun penurunan ciput jea, beberapa jenis cukai,.. bonus kau org dah dapat kan, duit pun dah habis,pandai-pandailah kau org pinjam bank rakyat, anak-anak kau org nak naik sekolah nie tahun depan, tarak bonus akhir tahun, dah bagi raya tue, sape suruh kau org perhabis semua, raya-sakan kau org, jadi itulah sedikit sebanyak bajet 2013.. pada pembentangan bulan 9 nie..

Tanpa Nama berkata...

MENURUT SUMBER, bajet 2013, elaun perumahan akan di beri perhatian, kenaikan gaji, elaun wilayah, kenaikan pangkat khususnya kumpulan B,C dan bonus tambahan setengah bulan gaji tiada disebut di dalam bajet 2013 tersebut.. lebih malang lagi GST akan dikuatkuasakan, kenaikan harga kereta nasional, kenaikan cukai duti import, kenaikan cukai tanah,pintu,perniagaan,duti, eksais,harta,insurans dan pendapatan akan dilaksanakan kenaikannya.. taraf perkerja kontrak tiada di sebut dalam bajet 2013, mungkin yg berkhidmat lebih 10 tahun keatas akan diserapkan ke tetap, manakala 10 tahun ke bawah akan ditamatkan perkhidmatannya dan diberi sejumlah wang pampasan

......................................................................

Sumber yg ko turut ni dari pusat sumber sekolah ke?

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

MENURUT SUMBER, bajet 2013, elaun perumahan akan di beri perhatian, kenaikan gaji, elaun wilayah, kenaikan pangkat khususnya kumpulan B,C dan bonus tambahan setengah bulan gaji tiada disebut di dalam bajet 2013 tersebut.. lebih malang lagi GST akan dikuatkuasakan, kenaikan harga kereta nasional, kenaikan cukai duti import, kenaikan cukai tanah,pintu,perniagaan,duti, eksais,harta,insurans dan pendapatan akan dilaksanakan kenaikannya.. taraf perkerja kontrak tiada di sebut dalam bajet 2013, mungkin yg berkhidmat lebih 10 tahun keatas akan diserapkan ke tetap, manakala 10 tahun ke bawah akan ditamatkan perkhidmatannya dan diberi sejumlah wang pampasan

......................................................................

Sumber yg ko turut ni dari pusat sumber sekolah ke?

Jumaat, Ogos 31, 2012 1:26:00 PG

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ha ha ha. Pecah perut aku lawak subuh2 ni.

Tanpa Nama berkata...

Jumaat, Ogos 31, 2012 7:53:00 PG

------------------------

subuh??? dah terbit fajar dah pun....

Tanpa Nama berkata...

dia tinggal kat europ agaknya.

Tanpa Nama berkata...

nyanyuk kau nie agaknya, bukan dari pusat sumber, sebabnya cikgu-cikgi kerajaan dah tak pandang pun,kebajikan cikgu-cikgi nie, baik dari segi kenaikan pangkat,gred, apatah lagi jadi calon dalam pilihanraya nanti, cikgu-cikgi kaki bangkang, mcm ketam bangkang, suruh jalan lurus pun, masih jalan senget.. ha..!!ha..!!

Tanpa Nama berkata...

PEMBANTU MAKMAL IPTA DINAIKAN PENOLONG PEGAWAI SAINS pulak kena gula2..."<--kali ni pulak cuepac janji naik pangkat...mana janji-janjuMu yang dahulu....slogan janji ditepati

Tanpa Nama berkata...

Omar, Sila minta maklum balas dari persatuan-persatuan cuepacs sebelum mohon gred-gred dinaikan taraf. Jangan bertindak macam pandai-pandai. Bagus bagi semua gred-gred sama kali.

Tanpa Nama berkata...

Omar, Sila minta naik taraf sijil poli J17 ke J27. Mereka sudah gila?

Tanpa Nama berkata...

Bridging program konon 2 - 3 bulan saja dh boleh naik pangkat ke C27....AIL KE TAK NI.....PELIK sungguh aku....
YG J17 SIJIL POLI NGAJI SEPENUH MASA 2 TAHUN TAK PULA DINAIKKAN PANGKAT KE J27/29 ...pelik bin ajaib DH CECAH 30 TAHUN DOK NUNGGU BUAH YG TAK GUGUR
GERAM PUN ADA MARAH PUN ADA NK TERGELAK PUN ADA

Tanpa Nama berkata...

ni siapa punya idea yg buat bridging program utk pem makmal ni

Tanpa Nama berkata...

KAMI PEMBANTU TADBIR N17 KAT UNIVERSITI PUN KERJA LEBIH TERUK DARI N17 YG KAT SEKOLAH DAN PEJABAT GOMEN YG LAIN..
KAMI PUN NK AMBIL BRIDGING PROGRAM GAK TAK PAYAH SUSAH2 G BLAJAR AMBIL DIPLOMA ATAU SIJIL 2 -3 TAHUN BUAT PENAT HABIS DUIT LAGI...DH TU GERENTI DPT NAIK KE N27...SENANG JER KAN

Tanpa Nama berkata...

C17 pem makmal bridging dpt c27

j17 juruteknik Politeknik dpt j17 juga

Sistem kenaikan pangkat paling pelik aku pernah tengok

Tanpa Nama berkata...

KAMI PEMBANTU TADBIR N17 KAT UNIVERSITI PUN KERJA LEBIH TERUK DARI N17 YG KAT SEKOLAH DAN PEJABAT GOMEN YG LAIN..
KAMI PUN NK AMBIL BRIDGING PROGRAM GAK TAK PAYAH SUSAH2 G BLAJAR AMBIL DIPLOMA ATAU SIJIL 2 -3 TAHUN BUAT PENAT HABIS DUIT LAGI...DH TU GERENTI DPT NAIK KE N27...SENANG JER KAN

Tanpa Nama berkata...

KAMI PEMBANTU TADBIR N17 KAT UNIVERSITI PUN KERJA LEBIH TERUK DARI N17 YG KAT SEKOLAH DAN PEJABAT GOMEN YG LAIN..
KAMI PUN NK AMBIL BRIDGING PROGRAM GAK TAK PAYAH SUSAH2 G BLAJAR AMBIL DIPLOMA ATAU SIJIL 2 -3 TAHUN BUAT PENAT HABIS DUIT LAGI...DH TU GERENTI DPT NAIK KE N27...SENANG JER KAN

Tanpa Nama berkata...

J17 patut ke j27 sbgmane sbpa lepas....kan da ada dlm pekeliling wahai spa jpa yg bijaksana...

Tanpa Nama berkata...

ipta tu universiti bro ..... bridging program nilaiannya amat tinggi dpd poly?
GAKUM (gabungan Universiti Malaysia) di pengerusi ole Omar dpd UPM !

aku pun nasib sama bro ...

zamani berkata...

kerja sikit dan mudah pun nak naik gred? kurang hajar punya cadangan. yang sokong pun mmg dasar pemalas.

seeloknya kenaikan elaun khas untuk ahli UMNO lebih 20tahun berkhidmat diperkenalkan. barulah semua sokong BN dengan seikhlas hati

Tanpa Nama berkata...

Kami tak kisah mana-mana PA mau mintak naik gred.Kalau dpt rezeki masing-masing ler.Ini aku nk tulis sikit..Kami ni.., gred 22..dari pelbagai agensi atau jabatan.Dah 8-10 tahun mati kat gred 22 saja.Servis keseluruhan dah lebih 30 tahun.Dekat nak pencen pun.Bukan apa, kalau naik gred atau naik pangkat setakuk lagi gred 26,..tambah ler pencen nanti.Tapi JPA PTD mcm nak sekat jer.Kalau P&P dan ke atas, 4-5 tahun..aku tengok ramai yang naik gred atau naik pangkat dengan mudah.Cap jari pun tak kering...

Skrg ni pulak gred 17 boleh dapat KUP gred 22 selepas 15 tahun.Malah ada yang 13 tahun dapat hakiki gred 22.Kami dulu 20-25 tahun servis,baru merasa gred 22.Itu pun kena interview..,kena tukar lagi.Gaji naik cipit jer.

So aku harap JPA PTD ..,tolong ler beri perhatian kat orang lama mcm kami.Beri ler keadilan yang sewajarnya.Aku harap PM Najib dapat baca tulisan aku ini.Nak harap Ketua Jabatan..sorri ler.Mereka semua masing-masing nak jaga perut buncit jer.Megah naik kereta jabatan yang tak ada logo..,keta mewah tu.Claim bulanan lagi..Tak pandang langsung kakitangan bawahan.

Kalau boleh kasi 15 tahun KUP gred 22..Kasi ler gred 26 otomatik untuk PA yang lama berkhidmat gred 22.

Tanpa Nama berkata...

klu nk perjuangkan, perjuangkan semua gred, baru adil.. ni tgk perjuangkan pada sestengah gred je..gred lain pun byk keje jugak, contoh gred S keje pagi, petang, siang, malam..lps tu kerajaan patut tgk balik kenaikan gaji 13% klu boleh tambah kenaikan gaji beberapa peratus untuk kakitanggan kerajaan yg berpendapatan kurang dr RM3000, kenaikan pada kadar sama iaitu 13% untuk gred 54 ke bawah, hanya menguntungkan kpd yang mempunyai basic tinggi seperti gred 44 ke atas..sbgai contoh org yg gaji basic RM1000 dpt kenaikan RM130 je, tp org yg basic RM3000 dpt kenaikan RM390, mereka ni kenaikan tahunan pun dah tinggi , so kenaikan gaji golongan bawahan patut dikaji balik..klu x jurang gaji antara pekerja bawahan dan atasan makin tinggi..kerajaan patut buat peratusan kenaikan gaji berdasarkan tangga gaji atau gred.. buat seperti zaman pak lah dulu..kenaikan gaji sepatutnya lebih tinggi daripada kenaikan kos hidup..ni gaji naik sikit tp hrga barang semua naik tinggi, hrga rumah pun tinggi, macam mana la org gaji bawah RM1500 nk beli rumah, nk bagi nafkah anak2 sekolah, nafkah isteri, bayar keta,bayar pengasuh, minyak keta, parking keta, ada sesetengah pakaian kakitanggan awam pun cam buruk dan x terurus je coz xda duit nk beli pakaian baru..sedih betul golongan bawahan ini..ada ijazah tp susah nk naik pngkt, ptptn pun kn bayar..

Tanpa Nama berkata...

klu boleh nk minta kerajaan beri elaun khas kepada penjawat awam yg berjawatan gred S27 ke bawah yang mempunyai kelayakan akademik sarjana muda ke atas..ini kerana golongan ini mempunyai kemahiran yang tinggi berdasarkan pengetahuan yang mereka belajar di universiti..lagipun golongan ini terpaksa membayar pinjaman PTPTN..klu ada elaun khas, boleh la wang tersebut digunakan untuk membayar PTPTN..hehe

Tanpa Nama berkata...

JPA PTD mcm sial.Mereka tak pandang golongan bawah..dan lagi mereka menyelinap masuk ke pelbagai jabatan.Mengujudkan gred baru sesama mereka.Muda lagi dah dapat JUSA..Kebajikkan PA bawahan diabaikan.
Pastu lagi nak dapat pangkat Dato'..Dato'Sri sebab ada pencacai...Perkhidmatan Awam jadi porak peranda.Ramai dah yang tak sokong kerajaan...Ini hakikat yang aku nampak.

Tanpa Nama berkata...

Mohon cuepacs minta kenaikan gaji sebanyak mungkin pd bajet yg akan dtg.pru dah dekat.

Tanpa Nama berkata...

Maka nya baju lama da koyak da...tukal bhaju baru jet la kita....kita coba dulu baju baru...kalo da lama koyak sini sana kita tukal baju baru lagi jenama baru tapi ada kualiti...

Tanpa Nama berkata...

Apa ke bangapnya , Bengong betullah O*** ni Pembantu Makmal menggunakan kelayakan Sijil SPM & Penolong Pegawai Sains menggunakan kelayakan Diploma Sains .
Masakan mereka tak diberi kenaikan pangkat dari Gred 17,22 & 26 .
Kalo semua Pembantu Makmal dari Gred 26 kenaikan mengikut KPSL ada munasabahnya .

KP11 berkata...

Apabila ada masalah, tidak perlulah terlalu bercerita dengan manusia sebab mereka tidak akan faham derita kita. Bercerita dan mengadulah pada Allah, kerana hanya Dia yang ada penyelesaiannya...

Tanpa Nama berkata...

Jom mancing. Mlm ni aku ada kt pantai minyak beku batu pahat. Ikan duri dgn gelama sedang menunggu. Untung-untung dapat kurau.

Tanpa Nama berkata...

Jom!

Tanpa Nama berkata...

Jom POYO. Mlm ni aku ada kt pantai minyak beku batu pahat. Ikan duri dgn gelama sedang menunggu. Untung-untung dapat kurau.

Tanpa Nama berkata...

Senang cerita CUEPACS Penjawat Awam yg mempunyai kelayakan yg tinggi boleh dicadangkan untuk kenaikan pangkat secara Internal/Close Department tanpa melaui SPA utk lantikan baru yg banyak Birokrasi @ bersaing dgn Pemohon kerja . Tambah nilai Penjawat Awam .

Perkhidmatan Awam di kukuhkan Penjawat Awam diutamakan

Tanpa Nama berkata...

Memey lah sistem perkhidmatan awam sekarang di jalankan oleh puak2 PTD yg mempunyai kepentingan kroninya & tidak pandanglah orang bawahan untuk naik keatas ,serta takut kpd kumpulan Persatuan pendesak .

Tanpa Nama berkata...

presden cupec tidor nyenyak.
kita orang bising pun dia tergelak !
pi lantak ler apa suka kamu buat asalkan keja dapat masyukkk.

Tanpa Nama berkata...

Bengang betul la. Kalau ikut jam casio fishing gear yg aku baru beli ni, mlm tadi pukul 12 ke pukul 1 pagi adalah masa ikan paling banyak dan aktif. Tp sampai pukul 4 pagi, sekor gelama je yg naik. Nak aje ku lontar ke laut jam ni.

Tanpa Nama berkata...

kau nie mesti kumpulan B atau C, sebab tue pakai jam casio, jam murah, beli kat petaling street kot, kalau kumpulan A mcm PT johor,kedah dan PTD, dia org pakai jam tag haver, rolex, harga RM7000-RM40,000, kereta BMW, MERCEDES, LEXUS, baru ada kelas, lain kali jgn citelah bab jam murah kau..kat blog nie, buat kemaluan jea..

Tanpa Nama berkata...

STRUKTUR GRED PERJAWATAN DALAM PERKHIDMATAN KERAJAAN SEBENARNYA SEDANG 'DIRUNTUHKAN' SECARA TIDAK SENGAJA OLEH DESAKAN PIHAK CUEPACS.
APA TIDAKNYA JIKA SEMUA GRED 17 (KONONNYA LEPASAN POLY DAN SIJIL NI
PRO SANGATLAH) NGALAHKAN LEPASAN IPT (DIP DAN DEG ). JIKA SUDAH DEMIKIAN MAKA PIHAK JPA DAN SPA SEPATUTNYA BUAT SUATU SKIM PERKHIDMATAN BARU, SUPAYA LEPASAN IPT (STP, STAM, DIPLOMA & IJAZAH), LEPASAN POLY DAN SIJIL, LEPASAN SPM/MCE, LEPASAN SRP/LCE DAN LEPASAN UPSR MENIKMATI GAJI HASIL PELAJARAN DAN PENGAJIAN YANG SEBENAR MEREKA TELAH LALUI. AGAR NANTI TIDAK TIMBUL GAJI TERENDAH DAN TERTINGGI. MASING2 AKUR DENGAN KELULUSAN DAN KELAYAKAN BAGI JAWATAN YANG DIPOHON.JANGAN ULAR LIDI NAK JADI NAGA DAN CEMPEDAK MENJADI NANGKA. - PESARA KSU -

Tanpa Nama berkata...

taik kucing menyamar persara ksu konon, dah pencen buat cara pencen.. nak gaji besar jadilah menteri dan Yb, gaji ada,elaun ada, duit luar ada, duit projek ada dan 10% ada masuukk..!!

Tanpa Nama berkata...

Bengang betul la. Kalau ikut jam casio POYOOO fishing gear yg aku baru beli ni, mlm tadi pukul 12 ke pukul 1 pagi adalah masa ikan paling banyak dan aktif. Tp sampai pukul 4 pagi, sekor gelama POYOOO je yg naik. Nak aje ku lontar ke laut jam POYOOO ni.

Tanpa Nama berkata...

buat apa nak bising2.. buat keja msg2.. xyah la nak itu ini begitu begini.. buat keja msg2.. xda rasa sakit ati.. peace :)

Tanpa Nama berkata...

cuepacs ni tak habis-habis beri HARAPAN PALSU. sebelum ni cadangkan gred itu untuk dinaikkan. lepastu cadangkan gred lain. ni gred lain pulak. sudahnya cadangan-cadangan angan mat jenin macam ni membuatkan ramai orang gigit jari dan terlena dek HARAPAN PALSU. sudah-sudah la tu cuepacs.

Tanpa Nama berkata...

Pening..pening..yg gred 17 naik 27..itupun tidak semua jawatan.. yg gred 27 pulak macammana, naik gred berapa?.. ade sesetengah jawatan , sudah naik 41.. adee sesetengah tidak.... INILAH NAMANYA HURU HARA DALAM PENGURUSAN SUMBER MANUSIA, PERKHIDMATAN AWAM..

Tanpa Nama berkata...

buat apa nak POYOOO2.. buat keja msg2.. xyah la nak itu ini begitu begini.. buat keja msg2.. xda rasa sakit ati.. POYOOO.. :)

Tanpa Nama berkata...

kau nie mesti kumpulan B atau C, sebab tue pakai jam casio, jam murah, beli kat petaling street kot, kalau kumpulan A mcm PT johor,kedah dan PTD, dia org pakai jam tag haver, rolex, harga RM7000-RM40,000, kereta BMW, MERCEDES, LEXUS, baru ada kelas, lain kali jgn citelah bab jam murah kau..kat blog nie, buat kemaluan jea..

Ahad, September 02, 2012 12:01:00 PTG

mengeja pun x betul ada hati nak hina orang

Tanpa Nama berkata...

Tak puas undilah pembangan kah? Jangan main politik.

Tanpa Nama berkata...

penolong pegawai sains ni bunyinya macam ada diploma ipt

Tanpa Nama berkata...

Jom mengeteh kat blues wave, puteri pan kea atau kat paradise, barulah ada kelas, secawan kopi baru RM20-30 jea, ape cite..

Tanpa Nama berkata...

pembantul makmal sekolah apa cite..ooii kerajaan.. tgk kat atas org atasan minum kopi sampai RM30, ape cite huh.. kami nak sarapan pagi pun tak lepas, RM2-3 jea..makan roti cecah air kosong..

Tanpa Nama berkata...

jom kakitanggan bawahan yg x berapa nk terbela..kita jgn mengundi, tanda mogok..hehe, biar org atasan yg gaji tinggi dan nasib yg selalu terbela je yg mengundi..hahaha, org ats naik gaji byk, org bawah naik gaji ciput je,.

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS hentikan memberi HARAPAN PALSU!!

Tanpa Nama berkata...

MIMPI PALSU KERANA ADA HARAPAN PALSU.
Cupec oh Cupec !!!!!!!!!!!!!!!!!
nasib baik diri itu masih original !
ada yang udah pencen, dan skrg keja kontrak masih ngaku PA !!!!!!!!!

udah ler ... pencen terus dan tamatkan kontrak ITU !!

enyampah !

Tanpa Nama berkata...

ini ni dah sejuk.x ramai yang mengomen dah.

Tanpa Nama berkata...

kau org 1.4 juta PA asyik kena kencing jealah dgn cuepacs, jpa, spa dan kerajaan.. memanjang kena kencing..ha..!!ha..!!

Tanpa Nama berkata...

kau nie mesti kumpulan B atau C, sebab tue pakai jam casio, jam murah, beli kat petaling street kot, kalau kumpulan A mcm PT johor,kedah dan PTD, dia org pakai jam tag haver, rolex, harga RM7000-RM40,000, kereta BMW, MERCEDES, LEXUS, baru ada kelas, lain kali jgn citelah bab jam murah kau..kat blog nie, buat kemaluan jea..

.........................................................................................................

Yg aku tau jam casio tu je yg ada mode utk pemancing. Tag heuer dgn rolex tu x dak yg ada mode utk mancing. Lagi pun aku ni beli ikut yg aku mampu je la. Org lain mampu tu diorg pny rezeki la.

Mlm ni aku nk wt eksperimen. Kalau ikut jam ni mlm ni fish level indicator dia mmg zero. Aku nk test pegi mancing tengok dapat ikan ke tak. Mlm ni jumpa kt pantai minyak beku. Blh sama-sama tolong aku buat eksperimen ketepatan jam ni.

Tanpa Nama berkata...

hang nie org batu pahat rupanya.. minyak beku, nasib baik otak tak beku.. org johor katakan, dengar cite tahun nie, PRU-13, separuh dun dan parlimen jatuh kepada PR..betul kea..

Tanpa Nama berkata...

dah tau cuepacs dan kerajaan main wayang, ape lagi 1.4 juta PA, pertamanya pecat omar osman dan tukar kerajaan kepada kerajaan PR, dah lama sangat PA tiada kenaikan gaji, perubahan gred, kenaikan elaun dan kenaikan pangkat, seingat kami lebih 20 tahun..

Tanpa Nama berkata...

Hahaha. aku x suka dengar cerita. aku suka tengok benda yg betul yg jadi depan mata. Contoh mcm jam aku ni la.

Dengar cerita bagus, boleh predict tahap keaktifan ikan ikut bulan. Tapi mlm td tgok jam cakap lain, aku mancing hasilnya lain. hahaha. ni pasal suka dengar cerita la.

Tanpa Nama berkata...

Hahaha...jaga Kemaluan sendiri dulu...mana Ada jam brand TAG HAVER..mesti gred A tongong ni

Tanpa Nama berkata...

salam..sorrylah mencelah..
adalah broo jam brand tag hever..
gua tak campur..okey cau..

Tanpa Nama berkata...

apa kecoh-kecoh nie, jam tag hever lah, rolex lah, buatan cina kan banyak di pasaran, lagi canggih beb, siap boleh call lagi, yg penting kita beli tue dari sumber yg HALAL, bukannya dari duit projek, rasuah, kelepek sana-sini dan 10% da..!! jadi kau org fikir-fikirkan lah..!! selamat di dunia dan di akhirat..

Tanpa Nama berkata...

Tag Heuer ada la...Tag Hever & Tag Haver x penah dengar pun..search internet pun x jumpa..ada link..hahahahaha

Tanpa Nama berkata...

memanglah kau tak pernah jumpa, malaysia mana keluarkan jam, cina la, jadi cari buatan cina taipei.

Tanpa Nama berkata...

PERJUANGAN TETAP DITERUSKAN J17 K3 J27/29

Tanpa Nama berkata...

Sblum aku pegi keje ni aku nk bgtau keputusan eksprimen aku mlm tadi. Fish level indicator = 0. Aku test gak pegi mancing. Keputusannya mlm tadi, x dak hasil juga mcm mlm sebelumnya. Kesimpulannya rezeki tuhan nak bagi. Yg penting usaha. Ada rezeki ada la. x de rezeki, redha je n jgn putus asa.

Tanpa Nama berkata...


apa POYOOO POYOOO nie, jam tag hever lah, rolex lah, buatan cina kan banyak di pasaran, lagi canggih beb, siap boleh call lagi, yg penting kita beli tue dari sumber yg HALAL, bukannya dari duit projek, rasuah, kelepek sana-sini dan 10% da..!! jadi kau org fikir-fikirkan lah..!! selamat di dunia dan di akhirat..

Tanpa Nama berkata...

kepada pendaftar pertubuhan & kesatuan sekerja: SILA BATALKAN STATUS PENDAFTARAN CUEPACS NI. banyak sangat merepek. cadang itu ini, cadangan lama senyap macam tu saja.

Tanpa Nama berkata...

satu penghinaan kepada gred penjawat awamlainnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

Tanpa Nama berkata...

cuepacs dan omar osman cuba membuat penghinaan kepada gred penjawatan awam lain.. lebih 20 tahun tiada perubahan gred dan kenaikan pangkat khususnya gred 1-40. semua warga cuepacs semua, sila letak jawatan, sebelum semua warga cuepacs di arah letak jawatan selepas PRU-13 nie.. ada faham..!!!

Tanpa Nama berkata...

cukup la cupek...kalau banyak cakap..banyak pulak bohong..banyak pulak dosa...kami kumpulan J dah muak dengan cadangan dan usul cupek tu...penipu belaka...HIDUP J

Tanpa Nama berkata...

cuepacs memang suka memberi harapan palsu kepada penjawat awam. bagi cadangan itu ini lepastu takda tindakan susulan. sudahnya mereka yang terbabit hidup dengan angan-angan saja.

Tanpa Nama berkata...

kenapa gred N17 tak dinaikkan juga CUEPACS...Kami dah lama dianaktirikan dan ditindas....cubalah pihak cuepacs cuba berjumpa dgn PA yg berjawatan N17.....TOLONGLAH......

Tanpa Nama berkata...

Dengar2 ada jawatan "Trade-Off" . Betul ke?

penolong pegawai sains la sangat c28 berkata...

bangang tul cupek ni..tak kan nak naik pembantu makmal jer ker gred penolong pegawai sains..nanti sapa yang akan jadi orang suruhan kami kalo pembantu makmal pun sama gred dengan kami..aper kata..naikan pangkat penolong pegawai sains dengan juruteknologi makmal ke pangkat pegawai sains..kalo nak bg naik..bagi la semua naik..Wat da heck..

Tanpa Nama berkata...

Oiii! kawan, bukan senang2 mau dinaikkan. kadang2 ada persaingan drp PA lain. Syarat2nya:-
1.) lulus semua exam
2) markah prestasi kerja
3) tiada tindakan tatatertib
4) ada kekosongan
5) ada gred jawatan baru
6) tukar ganti

Bukan mcm komputer suka2 diupgrade.

Tanpa Nama berkata...

penolong pegawai sains la sangat c28 berkata...
bangang tul cupek ni..tak kan nak naik pembantu makmal jer ker gred penolong pegawai sains..nanti sapa yang akan jadi orang suruhan kami kalo pembantu makmal pun sama gred dengan kami..aper kata..naikan pangkat penolong pegawai sains dengan juruteknologi makmal ke pangkat pegawai sains..kalo nak bg naik..bagi la semua naik..Wat da heck..

FAMILY FIRST!

Tanpa Nama berkata...

Yang ada SPM senang2 saja nk nek pangkat mcm yang ada DIP.
Yang ada DIP ni ingat senang2 ka dapat pastu nk upgred skim bg sama plak. Abis yg ada DIP x pulak cadang nk upgred.
Letih belajar sampai 4 tahun.

Tanpa Nama berkata...

Uniiversiti jana Diploma manakala Gabungan Universiti2 pulak jana Kursus Peralihan utk jana PA 17 (SPM) duduk kerusi 27 (DIP). kalau begitu saya mau apply masuk Gabungan Universiti2 supaya cepat naik.

Tanpa Nama berkata...

ngape tak mintak 41 atau 44 terus? kan senang ke senang kalo mcm tu...target gred skim ni gaji nak byk tp nak buat keja yg bukan executive level, kan? alaaa..mintak jer 41 terus...aku sokong bagi ranap perkhidmatan awam dgn kehendak korang ni..

Tanpa Nama berkata...

abiss tuuu....p.makmal katt sekolahh mcamna pulakk....??????

Tanpa Nama berkata...

kita turunkan pangkatt omaqqqqq...!!!

Tanpa Nama berkata...

Untuk makluman Bridging Program dilaksanakan selama 2 tahun setengah dan bukannya 3 bulan.

Tanpa Nama berkata...

Kasi turun pangkst omar jadi pembantu juruteknik ker...ha ha ha ha

Tanpa Nama berkata...

Si tua omar sajer nak cati pblisiti ni...biasala nak nama spt bak pepatah...harimau tinggalkan belang....he he he...betui ke peribass ni atau tunggang langang labuuuu

fourzy_4z berkata...

biar la kasi dlu c17 ke c27..rezeki dorg,dan ini juga satu peluang utk gred yg lain. lepas dorg naik..kita pula bersuara ketidakpuasan dan ketidakadilan. pasti kita pn akn naik.

Tanpa Nama berkata...

Sila Tengok2 Sikit greed bawah 1-16...dah la gaji kecik,keje banyak sendiri yang buat,,,asik golongan 17 ke atas je dipandang,,,,Tukang k3

Tanpa Nama berkata...

jangan memandang sahaja pada sijil lepasan poli ke,sijil institut ke..pandang jugak siji yg KPM kuarkan sendiri bg yg sambung belajar kemahiran..alang2 nk naikan,naikan semua.perjuangkan semua.jgn bagi mereka ini ktinggalan..
ni tidak,perjuangkan gred yg pertengahan.kalu nk buat,buat dari bawah keseluruhannya..ksian mereka ini..dahla pas dapat spm dulu tak dapat nk keje bagus..ade pluang sambung kemahiran..poli tak oandang result mreka.skrg pun nk sambung bljr diploma pun tak dapat..poli taknk amek..padahal, klu buat keje, mereka da tahap PRO..
harap keje dan usaha mereka ini dipandang..kerajaan yang sedia memereintah,jagn wujudkan sistem pendidikan yang tidak menjamin apa2 masa depan kpd rakyat jika nasib mereka ini tidak terbela..
usah buat mereka ini kehabisan duit, menghasilkan benda yg sia2..

Tanpa Nama berkata...

takkan pem. makmal IPTA jer kot, yg dekat jabatan lain xwujud pem. makmal ker? tak pernah tau pon ade kursus peralihan utk pembantu makmal...

Tanpa Nama berkata...

Bagi kteorg pembantu mkml nih laluan kerjaya supaya kteorg tau ap halatuju kteorg..susah ble belek2 kat internet,xjmpe pape pn...nk upgrade pn xtau mcmne...nk tnye org sume make dunno jer...masing2 sebok ngn hal sendiri jer...besarkanlah jalan kami nih...senior da berpuluh tahun bkeje bru naik 22...ap ni....org lain sedap2 jer stdy naik pgkat...pmbantu mkml xder ker jalan mcm tu? lg 1 susah sgt nk tau lau stdy nt course ap yg nk diambil...adoyai....gelap sgt rsenyer nih....tolong la...tolongla...