SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

24 Ogos 2012

SATU PENGHINAAN - CUEPACS


Utusan Malaysia
KUALA LUMPUR 22 Ogos - Tindakan memberhentikan ramai kakitangan awam Melayu di Pulau Pinang mungkin ada kaitan dengan hasrat pembangkang untuk mengurangkan 30 peratus jumlah golongan tersebut di negara ini.Sehubungan itu, Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS), Datuk Omar Osman yang kesal dengan perkembangan terbaru tersebut menasihatkan kakitangan awam agar bijak membuat pilihan pada pilihan raya umum akan datang bagi memastikan nasib mereka terbela.

"Jika benar dakwaan kerajaan DAP Pulau Pinang telah membuang ramai pekerja (kakitangan awam) Melayu dalam pentadbirannya, maka hasrat pembangkang mengurangkan 30 peratus kakitangan awam mungkin menjadi kenyataan."Tindakan itu langsung tidak boleh diterima dan ia merupakan satu penghinaan kepada kakitangan awam," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Dakwaan ramai kakitangan Melayu diberhentikan kerja oleh kerajaan DAP Pulau Pinang ditimbulkan seorang wanita yang merupakan pekerja di sebuah jabatan kerajaan di negeri itu kepada Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada sesi dialog di majlis Rumah Terbuka Bersama Perantau anjuran Pas kelmarin.Wanita yang enggan dikenali itu juga mempersoalkan kerjasama Pas dan DAP dalam konteks menjaga hak orang Melayu di jabatan kerajaan di bawah pentadbiran parti yang diketuai Lim Guan Eng. 

Sebelum ini, Setiausaha Penerangan DAP, Tony Pua pernah mengeluarkan kenyataan bahawa kerajaan DAP akan mengurangkan kakitangan awam dan menamatkan perkhidmatan mereka yang tidak efisien jika parti itu memerintah.Abdul Hadi ketika menjawab soalan itu bagaimanapun dilihat seolah-olah menyokong tindakan diambil oleh rakan sekutunya apabila menyatakan tindakan tersebut adalah perkara biasa kepada setiap parti yang memerintah.

108 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Saya ada bukti MPPP sejak pemerintah DAP di P.Pinang mengambil kakitangan bangsa CINA dan mengabaikan kakitangan MELAYU yang ada kelayakan sama atau lebih baik! Untuk kesemua jawatan dibuat begitu... Harap CUEPACS selidik dan minta data pengambilan pekerjaan dari tahun 2009- sekarang dan bentangkan statistik ikut bangsa di laman web ini.

Tanpa Nama berkata...

dah tiba masanya . kita perlukan 13 mei kedua kami adik beradik dh bersedia .

Tanpa Nama berkata...

Krjaan DAP Penang membuang pekerja Melayu yg menyokong UMNO/BN jeh ... yg lain depa tak buang , saper sokong Roket Dunia Selamat menuju ke Bulan untuk bertemu PAS .Puak2 yg menyokong PAS & PKR akan dibawa oleh Roket.

Tanpa Nama berkata...

Buatlah apa2 isu pun , apa ke herannya puak2 Melayu bangsa PAS & PKR ni ... ni mesti agenda UMNO utk menjatuhkan Pakatan Rakyat .
UMNO lagi zalim katanya....?

Tanpa Nama berkata...

Jangan harap orang bukan melayu nak perjuangkan nasib anak melayu. Memang tak akan jadi.. :)

Tanpa Nama berkata...

bukti mana? siapa melayu yang dibuang kerja? sila keluarkan berhadapn dengan media lah.....



cakap tanpa bukti, macam babi,,,,,

Tanpa Nama berkata...

bukti mana? siapa melayu yang dibuang kerja? sila keluarkan berhadapn dengan media lah.....



cakap tanpa bukti, macam babi,,,,,

Tanpa Nama berkata...

Saya amat bersetuju jika bangsa2 lain seperti cina dan india diserap masuk ke dalam perkhidmatan awam di samping melayu. Dasar ini dapat mengimbangi komposisi kakitangan awam mengikut etnik dalam perkhidmatan awam. Tambahan pula dengan adanya kepelbagaian kaum dalam perkhidmatan akan memberi persaingan yang sihat di kalangan kakitangan awam dan seterusnya dapat meningkatkan lagi mutu perkhidmatan awam.

Tanpa Nama berkata...

TSAB yang berbangsa melayu pun kena buang dengan kerajaan persekutuan.

apa ada hal?

kakitangan sokongan sedang berkhidmat yang ada ijazah/master pun tak dapat peluang untuk ke jawatan lebih tinggi.

apa ada hal?

sama je. mana-mana kerajaan sama saja.

Tanpa Nama berkata...

Tidak profesional jika CUEPACS terus mengeluarkan kenyataan berdasarkan khabar2 angin. Biasanya kakitangan awam dibuang kerja atau ditamatkan perkhidmatan apabila ia telah melakukan jenayah berat yang bercanggah dengan undang2 penjawat awam. Adalah tidak benar sama sekali bahawa dikatakan kerajaan Pulau Pinang di bawah DAP telah memberhentikan kakitangan melayu tanpa sebab yang munasabah. Bukan mudah untuk membuang pekerja sesuka hati tanpa alasan2 yang kukuh dan munasabah walaupun misalnya ia disabitkan kesalahan menghisap atau mengedar dadah ataupun menerima rasuah, siasatan perlu dijalankan dan ia mengambil masa yang panjang untuk mensabitkannya.

Tanpa Nama berkata...

Utusan Malaysia selalu mengeluarkan kenyataan berbentuk provokasi dan propaganda terhadap kerajaan Pakatan Rakyat (PAS, PKR & DAP) dan ia telah melanggar etika penyiaran. Untuk pengetahuan semua, akhbar Utusan Malaysia adalah milik dan dikuasai oleh UMNO.

Tanpa Nama berkata...

cuepacs sepatutnya bersifat neutral dan tidak mengeluarkan kenyataan berunsur politik. Jika PA melayu diberhentikan tanpa sebab munasabah, sy yakin PA tersebut tidak akan berdiam diri shj, dan mereka tentu akan menyaman Kerajaan Pulau Pinang. Sy juga perhatikan bhw kebanyakan artikel di blog ini karut dan diluar bidang kuasa cuepacs. Sila rujuk kembali bidang kuasa cuepacs dan perjuangkan isu2 yg relevan. Omar ni nk masuk politik ke? patutlar keluarkan kenyataan membantah kerajaan DAP.

Tanpa Nama berkata...

DAP bangsat menolak Islam dan hudud! Mempertikaikan hak istimewa bumiputera. Hanya Melayu bangkai saja yg undi DAP!

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS akan jadi sebagai pendukung Parti Kerajaan Pusat sebab terpaksa kalau tidak apa2 pun yang diminta mesti bungkus punya.

Tanpa Nama berkata...

Orang Melayu sendiri tak nak berubah. Masih lagi berfikiran 10 tahun ke belakang. Pastu tindas kaum sendiri pla tu hahaha. Jangan salahkan golongan yang rajin pula ya.

Tanpa Nama berkata...

Melayu ... apakah kisah raja mandeliar, si kitul, lebai malang, pak kadok, luncai, tun umai uylat bulu , ... akan kembali lagi ...

pak andir, makm andir di mana?

Tanpa Nama berkata...

Bangkit sebelum terlambat..orang melayu dah terlambat dari segi ekonomi sekarang..perisriwa 13 mei dimulakan oleh bangsa cina dari parti DAP dengan mengatakan MELAYU BODOH,MELAYU SUDAH TIADA KUASA,MELAYU PERGI MAMPUS,KUALA LUMPUR ORANG CINA PUNYA ..HALAU SEMUA POLIS MELAYU & pelbagai pvovokasi lain..sila rujuk semula sejarah 13 mei..

Tanpa Nama berkata...

Datuk N. Siva Subramaniam berkata:
1.Proses permohonan yang rumit dan tempoh menunggu tawaran sektor awam terlalu lama.
2.Masalah penguasaan bahasa Melayu dan Inggeris yang lemah.
3.Kebanyakan masyarakat India yang menyertai sektor awam memegang jawatan peringkat rendah.
4.Peluang mereka untuk naik pangkat ke jawatan kanan tipis.

<<<< BANTAHAN AKU MELAYU >>>>>>>
1. Kenyataan tidak rasional dan berbaur perkauman. Seolah-olah calon Melayu tidak melalui proses yang sama untuk menjawat kerja kerajaan.
2.Kemudian terbukti cakap Melayu dan Inggeris sangat pelat dan telor bunyi bahasa ibunda, macam mana nak bercakap dengan baik dengan murid or awam.
3.Pangkat rendah tidak perlu banyak bercakap dengan umum dan awam dan memang ikut kelayakan.
4.Benar ke tak ada seorang pun kaum India berjawatan kanan, dalam kerajaan.

Saya harap pihak kerajaan (orang Melayu) jangan bagi muka sangat pada orang2 seperti itu, sebab belum apa2 dah berani demand. Jangan HILANGKAN kesabaran orang MELAYU yang ada telor. Jawapnya aku kena perasap keris terbang datok aku. - Pendekar Mustarjo -
malam ini.

Tanpa Nama berkata...

WAHAI MELAYU ISLAM BANGKITLAH DARI KERUSI EMPUK DAN BERDIRI SEBAGAI PEMBELA BANGSA JADILAH ANAK JANTAN YANG BERANI MENEGAKKAN KEBENARAN. JANGAN JADI PAK TURUT DAN PAK ANGGUK SAHAJA.JANGAN LEKA DENGAN TV, REMPIT,
MAKSIAT, SOSIAL DAN DADAH. INGATLAH ORANG LAIN SEDANG MENGHENDAP KITA DAN AKAN SEMBELIH KITA SATU DEMI SATU KALAU KITA LEKA DAN KECUNDANG. JANGAN PERCAYA GIMIK " Kita Serupa Adik Beradik ".

Tanpa Nama berkata...

WAHAI JAGOAN MELAYU ISLAM. KAMU DI MANA ATAU KAMU TAK ADA LAGI. YANG TINGGAL HANYA NAMA. LIHAT DAN PANDANGLAH TANAHAIR MU INI. ANAK BANGSA MU KINI TELAH TERPINGGIR SEDIKIT DEMI SEDIKIT. APA LAGI KINI NEGARA MU INI DI CEROBOH OLEH MEREKA YANG INGIN MENJAJAH 'KERJA'. KENALKAH KAMU MEREKA ITU DARI SEGENAP PELUSUK DUNIA. INDONESIA, FILIPINA, BANGLADESH, MYAMMAR DAN TAK PAYAH DISEBUT LAGI.KATEGORI JUMLAH Pekerja Asing Sah 1,016,908 ; PATI 1,303,126
Pekerja Asing Sah + PATI 2,320,034

Tanpa Nama berkata...

MAKLUMAT DI ATAS DIPETIK DARI (UPE) JPM SETAKAT TAHUN 2008. TAHUN 2009, 2010 DAN 2011 BELUM ADA LAGI BLUEPRINT. KERAJAAN TERLAMBAT 3TAHUN
KEBELAKANG. MACAM MANA LAH NEGARA NAK SEJAHTERA. PIHAK YANG WAJIB TAHU DAN ADA MAKLUMAT TAPI KETINGGALAN DI ZAMAN MODEN DAN CANGGIH. APA SUDAH JADI....!

Tanpa Nama berkata...

cakap pandang ..pandang belakang. melangkah biar ke ddepan !!!

cupec .. oh cupec , ramai sangat politikus !

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS jangan main politik murahan...!!! Sebaiknya perjuangkan SBPA yang telah disembelih sebelum sempat menghirup udara kehidupan...! Semakan Skim Perkhidmatan Awam belum ada BUNYI, nak main POLITIK MURAHAN PULAK...!!! Sibukankan diri mengenai perjuangan Kakitangan Awam, bukan berpolitik. Bila PR ditakdirkan Allah s.w.t menang dalam PRU ke-13, CUEPACS juga akan tetap di bawah kerajaan BARU PAKATAN RAKYAT..!!!

Tanpa Nama berkata...

Cuepacs jgn bermain politik...buat siasatan dulu ..jgn dgr berita yang tidak dipastikan kesahihannya...

Tanpa Nama berkata...

Kakitangan Sokongan Berijazah Berkata ( Hanya menunggu peluang& ruang diberi )

Kakitgn Awam kena berpaksi kpd yg azali Siapa Krjaan yg memerintah dialah Pemerintah & HARUS disokong selagi mereka tidak berlaku penindasan & menghalang daripada utk melakukan amalan seharian .
Samalah juga seperti yg berlaku di Kelantan , Kedah , Penang & Selangor kerana sah secara Demokrasi .
Jika tidak berpuas hati dgn setiap Sistem pemerintahan & Pentadbiran satu Suara > Exite Policy dikenakan kpd Pemerintah yg menjalankan konsep Pentadbiran didalam Sistem Pilihanraya yg Telus & Adil.

Jika Anda seorang penyokong tegar mana2 parti politik maka Kesalahanlah nampak dicari walaupun sebesar zarah & sepatutnya mentaliti rakyat Malaysia harus menyokong Parti yg memerintah selagi mendatangkan Kebaikan kpd Rakyat . Pembangkang perlu ada dlm setiap amalan Demokrasi utk mencerminkan muka Pemerintah .

Negara Malaysia tidak sama seperti Syiria , Pakistan , Mesir yg memerlukan Arab Spring .. Malaysia adalah Malaysia yg boleh bertemu dalam satu Penyatuan .

Ingatlah apa yg lebih utama & penting adalah Intitusi Keluarga mendatangkan ummah yg cemerlang & PERPADUAN UMMAH tanpa mengira Ideology Politik ....BERSATULAH sebagaimana kita boleh mengucap kalimah Syahadah & menggakui Tuahn itu Esa .

Tanpa Nama berkata...

Iam agree 100% this statement...
BERSATULAH BANGSA MELAYU utk mendaulatkan ISLAM .

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum dan Salam Lembaran

Sempena dibulan yang menyambut kemenangan bagi umat islam sepatutnya sesaama islam harus bermuhasabah diri selama sebulan kita belajar bagaimana untuk membentuk sahsiah diri sebagai mukmin sejati. Sebulan yang lalu kita diajar supaya mengasihi sesama islam dan mahkluk lain dimuka bumi ini.

Sepatutnya kita harus sedar bahawa bunga2 ideologi Yahudi kini mula diterapkan sebagai intipati kejadian nasib orang Melayu Di Singapura. Tak hairan jika ulamak dan pemimpin PAS masih bersukaria melihat nasib sesama melayu dihina dikeji oleh DAP. Sebenarnya PAS kini menerapkan idelogi DAP dan DAP sebagai peneraju dan PAS sebagai kaldai tempang.

Dalam islam diibarat sesama islam seolah2 satu anggota badan jika sakit seseorang islm yang lain tumpang simpati. Kita lihat PAS Ideologi DAP boleh memarahi sesama islam yang dizalimi. Mereka lebih taksud pada kuasa dan wang serta sayangkan musuh islam.

Kita harus ambil iktibar dimana Rasulullah SAW diperlihatkan Neraka Allah dalam Peristiwa Israk dan Mikraj dimana dalam Neraka terdapat banyak yang memakai serbah dan jubah.

Kini umat islam dikotak katik oleh idelogi sempit fahaman PASDAP. Setiap bukti mereka akan mengatakan untuk agenda pihak tertentu bahkan peralatan bukti dikata besi. Tak hairan jika Kedah telah digodolkan dengan rakusnya dan melayu dihalau secara halus oleh golongan ini tanpa disedari melalui pencemaran2. Alangkah sedihnya harta kemudahan zaman BN seolah2 dimamah usia dan keadaan terlalu uzur. Paling ketara jalan2 di Perhentian BAS Shahab Perdana Alor Setar.

Peniaga2 melayu dihalau bagaikan anjing kurap dan peniaga cina ditatang seperti bulan purnama. Pertumbuhan pusat-pusat judi, hiburan melanpah bagai cendawan lepas hujan. Tk hairan kini ketua PAS bahagian sanggup memasuki wat2 siam dan memuja serta memuji sami2 dan menjajikan macam2 imbuhan.

Maaf jika keterlaluan tetapi itulah fakta dan realiti Perjuangan PAS Pra Sejarah Semasa Zaman Dr Asri dan Zaman Idelogi PASDAP Nik Aziz dan Hadi Awang.

Ampun dan maaf kiranya terkasar tetapi demi nasib bangsa didedahkan jua. DRP BP yang hina jauh pendalaman.

Tanpa Nama berkata...

CHAIN OF COMMAND?????????????

- KASSIM PATALON, PENASIHAT 25% KPD SADDIK SEGARAGA.

Tanpa Nama berkata...

BERSATULAH KITA MENNGUNDI UNTUK GANTI KERAJAAN. UNDI PR...!!! OMNO/BN DAH TERLALU LAMA MEMERINTAH NEGARA...! GANTI KERAJAAN...! WAJIB DAH GANTI KERAJAAN YANG RASUAH...!!!

Tanpa Nama berkata...

Penyokong Pakatan Rakyat kata Krjaan BN Korup sbb dah lama memerintah TAPI Penyokong BN kata Gabungan Pakatan Rakyat Retorik semata2 .

Rakyat Malaysia wajar membuat piihan yg betul & menganalisa andaian & Fakta .

Siapa yg akan terus memerintah sudah dapat dijangka oleh semua Penganalisa Politik ? Cuma Sayangnya Bangsanya berpecah belah .

Tanpa Nama berkata...

saya bukan nak sokong BN atau UMNO atau PAS atau PKR tp saya tengok sape orang melayu yang dok sokong DAP bengong sangat (Mcm anak luar nikah) karpal nok tolak hudud ne melayu benda ape dok sokong DAP lagi. Tadi saya tengok ulasan ada sahabat yang kata cerita banyak orang melayu kat p.pinang kena buang kerja,ada kutu rayau yang kata ne UMNO punya agenda, melayu akpraq ape ne ,bodoh punya melayu pun ada ka, hang periksala dulu sebelum tuduh UMNO. Bodoh betul, tu la orang suruh mengaji tinggi2 hang pi isap dadah, tu la bodoh sampai ke tua.

Tanpa Nama berkata...

saya bukan nak sokong BN atau UMNO atau PAS atau PKR tp saya tengok sape orang melayu yang dok sokong DAP bengong sangat (Mcm anak luar nikah) karpal nok tolak hudud ne melayu benda ape dok sokong DAP lagi. Tadi saya tengok ulasan ada sahabat yang kata cerita banyak orang melayu kat p.pinang kena buang kerja,ada kutu rayau yang kata ne UMNO punya agenda, melayu akpraq ape ne ,bodoh punya melayu pun ada ka, hang periksala dulu sebelum tuduh UMNO. Bodoh betul, tu la orang suruh mengaji tinggi2 hang pi isap dadah, tu la bodoh sampai ke tua.

Sabtu, Ogos 25, 2012 9:00:00 PTG

YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

Salam Tuan

Apabila melihat tulisan tuan mengenai anak luar nikah. Maka terpnggi saya mengenai kehebatan Era Keagungan Turki dizaman Uthmaniyah dimana pemerintahnya sangat alim dan bala tenteranya mempunyai sangat kecekalan hingga tentera Eropah yang sangat kuat dapat dikalahkan dan Eropah ditakluki.

Sebenarnya Yahudi telah mengkaji dan formulanya digunakan semasa pemerintahan Rasulullah SAW lagi. Paling ketara dizaman pemerintahan Khalifah Umar Al-Khattab dimana seorang Yahudi sanggup mempergunakan anak daranya menjerat Putera Khalifah Umar dengan menyajikan arak dan akhir berlakulah sumbang muhram. Akhirnya anak yahudi tersebut mengandung dan melahirkan anak dan dipersembahakan kepada Khalifah Umar dan akhirnya Putera Umar Al-Khattab direjam hingga mati.

Berbalik zaman keagungan Turki yang menakluki Eropah dimana Yahudi telah meracuni pemikiran orang islam dengan mempergunakan anak dara mereka ditiduri dan akhirnya lahir anak haram. Kejatuhan Turki disebabkan pemimpin masa itu dibawah idelogi Yahudi dan Turki dihuru harakan.

Justeru itu tak hiran jika golongan ini mula meracuni pemikiran melayu Malaysia kerana mereka tahu Islam akan bangkit dibahagian Timur termasuklah di Malaysia. Kita lihat Negara Malaysia diiktiraf sebagai Negara Islam Contoh. Justeru itu Puak Yahudi ini sentiasa mencari jalan dan peluang untuk hancurkan sebagai terjadi di Negara Turki. Cubaan demi cubaan dilakukan termasuklah formula ekonomi Malaysia dicengkam dengan hebat dan dipaksa meminjam dengan Dana Yahudi iaitu IMF.

Bagi Jumaat Ogos 24. 2012 1:02:00 PTG kumpulan yang terlalu zalim dan paling penipu ialah Pakatan PAS, PKR, DAP. Lihat jelas dan bukti nyata semua janji mereka bohong belaka. Apa dah jadi di Kelantan, Kedah, Penang dan Selangor seolah2 pemimin yang ditengah khayalan mabuk dan hilang punca arah.

Pemimpin mereka penuh retorik mengejar duniawi, menengakkan kemaksiatan, retorik, pembohongan yang jelas lagi nyata dan merosakkan keindahan alam.

Salam hina daripada BP jauh pendalaman. Alangkah indah Negara Malaysia dipuji dan pemimpin disanjung oleh rakyat luar semasa BP diperantuaan.

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

Belajar x abis. siapa kata malaysia x jalankan undang-undang islam? undang-undang islam bukan merujuk hudud je. tetapi dibincang dlm bab jinayat. dlm bab tu ada 4 pecahan. hudud, ta'zir, diat dan qisas. yg 3 tu dh diimplimentasi dlm undang-undang Malaysia. hudud shj yg belum di laksanakan. hudud ialah undang-undang yg memerlukan penjelasan kpd semua golongan lbih-lbih lgi dlm masyarakat berbilang kaum kerana ia undang-undang milik Allah. ustaz kazim ada jelaskan dlm youtube tentang perkara ini. jika mahu hudud dilaksanakan org islam kena bersatu, baru kuat. skrg org islam kt malaysia ni dh pecah kpd 3. umno, pas, pkr. mcm mana nk laksanakan undang-undang tertinggi hak mutlak Allah ni kalau kita x bersatu? Ulama Muda Umno (ILMU) ada buat road show tentang hudud ni utk pemahaman masyarakat. tapi pas mana ada buat benda yg nk memahamkan masyarakat. Mudah-mudahan bila bende ni dh clear senang la nk laksanakan.

Tp aku pelik la, kita ni sibuk nk menghukum je. curi potong tangan. zina sebat. sedangkan pemahaman tentang islam dan penghayatn tentang islam itu sendiri sangat kurang dlm masyarakat. betul la kata DR. M kalau hudud dilaksanakan semasa org islam itu sendiri x de kefahaman dan penghayatan tentangg agamanya, maka ramai la yg kene potong tangan, ramai la yg kene sebat.

Betulkan diri dulu la, lepas tu betulkan keluarga, lepas tu bila keluarga masing-masing dh betul baru la masyarakat jadi betul baru la negara jadi betul.

Melayu Konfius berkata...

Di dalam BN ada UMNO, ada MCA ada MIC dll. MCA pun tolak hudud sama macam DAP tolak hudud. So, adakah kita kena tolak BN sama macam tolak DAP ? So, siapa yg akan kita pangkah ? PAS atau PKR atau Bebas ?

Tanpa Nama berkata...

lenFOrCupek...Apa-apa pun sebelum cakap, kaji dulu, selidik dulu. Betul ke berita tu. Jangan main hentam keromo aje.
Cupek... tengok dan buat pemantauan di semua jabatan kerajaan bagaimana kerja-kerja yang dilakukan oleh penjawat awam. Buatlah penyamaran jangan pergi secara resmi. Penjawat awam ni ramai yang kaki ponteng macam aku ni. Tidak dinafikan juga ramai PA yang bekerja betul. Mungkin orang yang dibuang kerja / ditamatkan perkhidmatan tu telah lama di berikan 'keistimewaan' tapi masih tak mahu ikut peraturan pejabat. Cuba Cupek kaji berapa ramai PA yang kaki ponteng, tidak datang kerja atau yang ada perlanggaran displin yang masih lagi di 'tanggung' oleh kerajaan. Orang-orang yang macam inilah apabila di ambuil tindakan akan berkata mereka teraniaya, dianak tirikan dan sebagainya. Walhal ...... fikirlah Cupek..

Tanpa Nama berkata...

Dlm BN UMNO dominan. MCA nk tolak hudud ke apa ke, Melayu tetap dominan. Agama islam sbg agama rasmi tetap terpelihara. Dlm PR DAP yg dominan. Hari tu pun dh suarakan nk bertanding lbih 90 kerusi. Kalau PR menang bukan ke DAP yg dominan? dasar perjuangan DAP ni nk hapuskan sistem beraja dan hak eksklusif bumiputera, supaya jd sama rata. Malaysian Malaysia. Sama mcm PAP kt Singapura. Jadi negara republik. Kristian sbg agama rasmi. Itu dasar perjuangan diorg. DAP jauh bezanya dgn MCA.

Aku akan sokong PR jika PAS dominan. Tapi perkembangan skrg x nampak mcm PAS dominan. Mungkin aku akan pilih BN la.

Tanpa Nama berkata...

aku sokong BN tapi tak sokong bakal calon Bn utk PRU13 di kawasan aku.
Muka lama. Asyik berpolitik suku sakat kroni dan proxi dia jer !
PRU13 ini kami sekeluarga tak mau keluar mengundi.

Tanpa Nama berkata...

nboodanJangan terlibat dalam politik. Bodoh!

Tanpa Nama berkata...

Low class? Undi adalah rahsia peribadi. Bagus beritahu orang apa warna baju dalam bini juga.

Tanpa Nama berkata...

Kumpulan Sokongan Berkata .

Semua sudah tahu jika orang Islam tidak menyokong/menolak perlaksanaan Hukum Hudud dirinya telah terkeluar daripada agama Islam , tetapi dalam Konteks ini Ijtmak diguna pakai dlm menimbang cara perlaksanaan berlandaskan realiti politik Malaysia . Dalam erti kata lain jika MELAYU yg beragama Islam bersatu perlaksanaannya boleh dijalankan menggantika undang2 Sivil utk yg beragama Islam .
Politik Demokrasi memerlukan pembangkang barulah Pemerintah itu mencerminkan mukanya.

Kesimpulannya Marilah kita BERSATU Perpaduan Ummah .

TEKONG DARAT berkata...

tengok laa melayu...camana tk kena tipu...berita mcm ni pun korang percaya...sedangkan hal peniaga pasar malam pun amno Bn nak jadi juara kalu tempat tu diperintah oleh PR...bermacam2 demonstrasi akan dibuat...ni plak hal sebesar buang kerja kakitangan awam yg dilantik oleh yg dipertuan agong...korang ni, benda ni tak payah guna IQ tinggi pun...semoga Allah bukakan hati korang...

TEKONG DARAT berkata...

tengok laa melayu...camana tk kena tipu...berita mcm ni pun korang percaya...sedangkan hal peniaga pasar malam pun amno Bn nak jadi juara kalu tempat tu diperintah oleh PR...bermacam2 demonstrasi akan dibuat...ni plak hal sebesar buang kerja kakitangan awam yg dilantik oleh yg dipertuan agong...korang ni, benda ni tak payah guna IQ tinggi pun...semoga Allah bukakan hati korang...

TEKONG DARAT berkata...

sampai ke turki usmaniyah korang komen...jadi jadi gila laa orang melayu..Cuepacs, kalu bab SBPA korang buleh demo, kenapa tk buat demo pasal yg ni(kalu betul ada yg kena buang kerja pasal politik)?.

TEKONG DARAT berkata...

pakatan nak hapuskan interest pinjaman rumah oleh BPP korang tak nak masukkan dalam blog korang ke?...
ke zalim gak tu?

Tanpa Nama berkata...

undi memang rahsia, tapi x salah kalau kita zahirkan sokongan kita. Kalau sume nk diam dan tgok je walaupun kita tak setuju maka jadila mcm keadaan skrg.

Org buat demonstrasi haram, hina raja, hina agama kita diam sbb x nk terlibat dgn politik dan undi tu rahsia. Kalau kita x zahirkan sokongan kita maka pihak yg satu lagi akan rasa apa bende yg dia buat tu betul. Sume yg dia buat tu dapat sokongan, sbb apa, sbb kita diam.

Pasal janji yg PR beri nk buat itu, nk buat ini, nk hapus itu nak hapus ini aku xnk komen la. Korg pikir sendirilah...

Tanpa Nama berkata...

lu pikiaq la sendiri

Tanpa Nama berkata...

hari ni menang esok SEMUA TOL FREE..gilo apa mana nak cari duit untuk baiki highway yg rosak..alamatnya habislah berlubang jln highway..abislah ilang punca rezeki pekerja tol dari utara sampai selatan.minyak turun singgit..cakap bolehlah kalau turun pun paling lama 3 bulan pastu naik balik silap silap lebih dari harga asal.Esok menang DAP buka 40 disko pejabat malaysia jadi negara agama apa entahlah yang pasti bukan negara islam..Parti PAS apa cerita..Alah PAS bukan ada kuasa sebab Dalam parlimen tak banyak kerusi..biorje PAS tu nak menyalak bukit Kita DAP tak perlu risau..kalau banyak cakap sangat halau je dari pakatan..Ingat bila dapat kuasa nanti pastikan Malaysia Hak mutlak DAP..jangan risau dengan orang melayu..itu melayu sudah layu..

Tanpa Nama berkata...

Allah tidak memaksa penciptaannya menyembahkannya, ini telah dibuktikan dengan kelahiran orang orang tidak beragama di dunia ini dan juga air dan udara untuk semua manusia. Nabi nabi pun tak paksa orang orang tak beragama menukar haluan. BODOH! Bagus diberi minuman air tanah. Jangan jual murah sesuatu agama.

Tanpa Nama berkata...

Berhati hati dengan ajaran. Kumpulan sesat pun mengajar, termasuk membunuh isteri dan anak anaknya atas kehendak kehendak agama. Allah telah memberikan kebebasan kepada semua manusia termasuk membuat kesalahan tetapi Allah pun membenarkan hukumam yang adil kepada pesalah pesalah. Ini adalah satu kebebasan dari Allah untuk semua manusia salah satu beragama atau tak beragama.

RahsiaMu RahsiaKu Jua berkata...

Undi adalah rahsia ! Ia dirahsiakan semasa mengundi supaya setiap orang tidak boleh meniru macam exam jgk la. Lpas exam, semuanya tiada rahsia lg. Semua org SPR dan BN tau jwpn setiap soalan yg diberikan. Hanya pembangkang yg tidak akan tau jwpn stiap pengundi.

Tanpa Nama berkata...

Hanya orang BODOH yang mengata diri orang lain BODOH !
tak sedar diri .
1 telunjuk kpd orang lain, 4 lagi jari tunjuk ke arah diri !
Insaflah Ramadan baru jer berlalu .. dapat dosa kering!

Tanpa Nama berkata...

Tiada perbezaan antara Arab dan Yahudi kecuali dengan ibu mereka sahaja. Bodoh sangat orang dengan sebab sesuatu ibu orang. Kau suka ibu orangkah? Bacalah dengan teliti apa yang sebutkan dalam buku baharulah bercakap. Tahukah nama bini kedua dua ibrahim?

Tanpa Nama berkata...

Jangan terlibat dalam hal hal keluarga Nabi Ibrahim, terutamanya arab dan yahudi. Ini adalah satu penghinaan kepada Nabi Ibrahim dan juga ALLAH. Bodohkah?

Tanpa Nama berkata...

Apa pulak pembangkang x tau jawapan setiap pengundi? Tgok la negeri masing-masing parti mana yg bentuk kerajaan negeri. Tu yg 5 negeri jatuh kt tangan pembangkang masa PRU yg lepas tu x boleh tengok ke? Dah sah-sah la jawapannya pengundi pilih pembangkang.

Asyik nk kata tak betul je. Pengundi hantu la, SPR tipu la. Abis yg 5 negeri tu knp x kata ada pengundi hantu? kpn x kata SPR tipu? Terima la hakikat keputusan PRU itu keputusan yg sahih dan betul. Apa korg ingat semua rakyat malaysia ni sokong pembangkang ke?

Betul la kawan sorang tu cakap bila x tunjukkan sokongan kita pd kerajaan, yg pembangkang ni ingat semua org sokong dia la.

Tanpa Nama berkata...

Pembangunan adalah hal hal kerajaran persekutuan, bukan hal hal kerajaan negeri. Buat jalan,sekolah, hospital,opis, dewan dan lain lain lagi adalah hal hal kerajaan persekutuan bukan kerajaan negeri. Jangan salahkan kerajaan kerajaan negeri. Ini adalah pilihan semua. BN atau AZIZ ? Jangan pura-pura!

Tanpa Nama berkata...

dalam kumpulan P&P memang ada kaum cina & india. malah mereka ini menjadi penyelia kepada kakitangan sokongan yang terdiri dari orang melayu. aku sendiri pun seorang melayu berjawatan pelaksana yang duduk dibawah seorang penyelia berbangsa india.

apa benda yang kecoh sangat? bodoh betulla ahli politik di malaysia ni, suka keluarkan kenyataan bodoh.

Tanpa Nama berkata...

cuti raya haji

berani kerana takut salah benar
KASIM

Tanpa Nama berkata...

Pembangunan adalah hal hal kerajaran persekutuan, bukan hal hal kerajaan negeri. Buat jalan,sekolah, hospital,opis, dewan dan lain lain lagi adalah hal hal kerajaan persekutuan bukan kerajaan negeri. Jangan salahkan kerajaan kerajaan negeri. Ini adalah pilihan semua. BN atau AZIZ ? Jangan pura-pura!

Isnin, Ogos 27, 2012 10:56:00 PG
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

betui ka?
habih boreh cukai pintu, cukai hiburan, cukai tanah ... pi kerajaan persekutuan jugak?

yang aku tau, duit bayaran ahli kesatuan aku - 40 sen setiap kepala dimasukkan ke dalam akaun Cuepacs Pusat ! - untuk omar dan kuncunya mesyuarat apa jadah di hotel 5 bintang !

Tanpa Nama berkata...

Agama tak kira bangsa. Jika nak kira bangsa, mana boleh orang melayu boleh jadi orang islam. Jangan cakap pasal orang cina dan india berkhimat di dalam kerajaan, bagainama mereka adalah sebilangan rakyat malaysia. Yang nak berbincang adalah apa sebabnya mereka masih tinggal di atas pokok in hutan simpan pedalaman. Fikirannya jauh perbezaan dengan orang moden.

Tanpa Nama berkata...

Omar, Jangan jadikan CUEPACS sebagai pusat pengemis. Orang yang memecahkan peraturan kerajaan patut dipecat kerja tanpa mengira bangsa dan agama.

Tanpa Nama berkata...

Isu minat & peluang maju kehadapan menjadi pokok utama mengapa Kaum bukan Bumiputera kurang minat bersama dalam Perkhidmatan Awam .
Kaum bukan Bumiputera lebih berminat menjawat jawatan P&P dalam Krjaan berbanding Kumpulan Sokongan . Mereka lebih berminat menjawat jawatan Profesional seperti Doktor , Doktor gigi , Ahli Farmasi , Jurutera , Ahli Sains , Akauntan & Peguam .
Jgan jadi Org Melayu yg berjawatan Kumpulan Sokongan sahaja sudah bangga janji Kerja Dalam Sektor Krjaan yg terjamin & selesa ditempat sekarang tanpa berusaha untk memajukan diri kalao nak maju pun Orang Melayu Sendiri yg mencantasnya untuk naik kehadapan .

Tanpa Nama berkata...

Blogger TEKONG DARAT berkata...

pakatan nak hapuskan interest pinjaman rumah oleh BPP korang tak nak masukkan dalam blog korang ke?...
ke zalim gak tu?

Ahad, Ogos 26, 2012 11:32:00 PTG
??????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Assalamualaikum dan Salam Lembaran

Tuan jangan jual minyak angin bahkan janji2 PRU12 pun tak tertunai.

Contoh Simple :-

Di Kedah Nak Hapuskan cukai pintu, cukai tanah, harga minyak diturunkan, bantuan bulanan golongan warga emas, ibu tunggal, menjaga khazanah alam serta banyak lagi.

Apa Kerajaan PAS buat :-

1. Naikkan harga taraf bil air. Semasa BN memerintah kadar RM 0.20 tetapi PAS memerintah RM 0.40.

2. Pusat hiburan berlipat kali ganda tumbuhnya. Maksiat menjadi seolah mini Hadtyai di Bandar Alor Setar dan Sungai Petani.

3. Penyelenggaraan sampah yang sangat mendukacitakan hingga menjadi perumahan ulat2 dan lalat.

3. Jalan raya yidak diselanggarakan. Contoh paling simple di Perhentian Utama BAS Shah Perdana.

4. Peniaga melayu dihalau sebagai kucing kurap dan bukan melayu bemaharaja lela berniaga tanpa diambil tindakan. Contoh paling mudah di jalan ke PMC Alor Setar.

5. Hutan diterokai dengan rakus dan kawasan simpanan hutan hujan sesama BN diterokai dengan rakus dan banyak berlakunya banjir lumpur serta pencemaran.

6. MB begaya dengan kereta mewah termasuklah exco2nya dan mungkir janji seperti janji sebelum PRU12. Contoh nyata YB Roshidi.

7. Cukai tanah tetap dinaikkan dan malah kekerasan kerap dilakukan dengan nyata.

8. Anak2 syaraikat GLC disalahgunakan termasuklah STDC.

9. Pengkhianatan terhadap sistem pendidikan. Contoh INSANIAH.

10. YB2 PAS dan Isteri tanpa segan silu berseluar ketap bermain golf hingga suara azan xdihiraukan.

Nak kemukakan terlalu banyak lagi. Janji mereka xtunaikan. Apakah ini Islam yang diturunkan melalui Jibrail a.s kepada umat manusia dan mahkluk dialam ini.

Salam Hormat dan hina BP budak lepasan darjah 6 dan jauh pendalaman.

Tanpa Nama berkata...

Bau politik ini menang bukan orang PA.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Pembangunan adalah hal hal kerajaran persekutuan, bukan hal hal kerajaan negeri. Buat jalan,sekolah, hospital,opis, dewan dan lain lain lagi adalah hal hal kerajaan persekutuan bukan kerajaan negeri. Jangan salahkan kerajaan kerajaan negeri. Ini adalah pilihan semua. BN atau AZIZ ? Jangan pura-pura!

Isnin, Ogos 27, 2012 10:56:00 PG
??????????????????????????????????????????????????????????????????????

Assalamualaikum dan Salam Lembaran

Tuan adakah tuan memahami apa yang tuan ucapkan. Contoh mudah. Kita ada Kerajaan Persekutuan, Kearajaan Negeri, Kerajaan Tempatan.

Contoh mudah begitu jalan raya ada Jalan Persekutuan, Negeri dan Bandaran. Kerajaan Persekutan memang sentiasa menyenggara kerajaan dibawahnya tetapi bagi negeri dan bandaran adalah dibawah kerajaan negeri. Begitu juga dengan hal hal agama termasuk pembinaan Masjid. Siapa bayar elaun2 imam, bilal2 iaitu kerajaan Persekutuan.

Jadi mudah saja negeri, negerilah mengelolanya kerana cukai2 dalam negeri siapa kebas seperti cukai tanah, cukai pintu, cukai taliair, cukai umah urut, cuksi toto,magnum, aning, babi, arak dan banyak lagi di Kedah Kerajaan PAS Kedah kautnya.

Tuan jangan menipu kerana menipu kearah munafik.

Salam drp BP yang Hina dan Jauh Pendaalaman. Maaf jika libat PAx lari dari kerajaan dan xdapat lari dari politik kerana ia libatkan pemerintah.

Tanpa Nama berkata...

habisla bumiputra & pribumi kalau dap memerintah malaysia.semua undang2 dah tentu ditukar,tiada lagi la kedaulatan.....

Tanpa Nama berkata...

Kami kakitangan Kastam pangkat rendah juga telah dimalukan oleh Pengurusan Kastam..hatta Ketua Pengarah Kastam dan JPA PTD sial siot.Ada ka patut hanya 14 orang pegawai pangkat rendah W22 dilantik ke jawatan W26 PKT baru-baru ini.Masih ramai yang layak terutama yang telah lama berkhidmat.Nasib tidak dibela.Union Kastam hanya layak jadi pencacai Ketua Pengarah Kastam yang baru ini..Ok kita tunggu PRU 13.

Tanpa Nama berkata...

marahkan nyamuk kelambu dibakar.

marahkan ketua pengarah kerajaan ditukar.

memang betul typikal melayu

Tanpa Nama berkata...

Tak kiralah kerajaan BN atau PR kea.. ape cite skg nie, harga semua barangan naik mendadak selepas raya, barangan yang naik ialah alat ganti kereta-motor, alatan elektrik-elektronik, barangan binaan spt simen,pasir, dllnya, barangan makanan, tepung gandum, gula, beras, segala jenis kicap, segala jenis sos, segala jenis minuman-makanan ringan, segala jenis barangan basah, tauhu, sayur, dsbnya, menurut sumber dalam bajet 2013 nie, GST akan dikuatkuasa, segala jenis cukai dan insurans akan dinaikan, harga minyak akan di naikan secara senyap-senyap, betul kea.. yang tak naiknya elaun, gaji dan pangkat 1.4 juta PA tak dinaikkan.. ape cite nie.. janji tak ditepati jawabnye..

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

Layan Sarjan Hassan dulu kt tv2 jom. hahaha. Nasib baik bukan cerita Bukit Kepong. Nanti ada plak yg meroyan kata polis tu pengkhianat tapi komunis tu plak hero sebenar. hahaha.

Tanpa Nama berkata...

kat tempat aku kerja, 'universiti utk bumiputera' pun ramai gak staf melayu kena buang kerja, yang ni nak salahkan siapa pulak? DAP, PKR, PAS atau BN? Yang salah diri tu sendiri, kalau tak buat salah xkan nak kena buang kerja. Jadi, xpayahlah nak salahkan kerajaan tu, kerajaan ni.

Rakyat Dah sedar berkata...

Itulah pasai..........bagi lagi DAPig tu memerintah. Padan Muka Aku............ha ha ha.

Pejuang Islam berkata...

Pas dan Pkr jadi belaci DAPig, ditarik hidung macam lembu.

Tanpa Nama berkata...

woi.....gaji ada naik lagi ka dalam bajet 2013 ni?

jangan buang masa berbalah sama sendiri pasal politik..

fokus pada gaji dan elaun.apa kau ingat orang keje bank yang dapat bonus sampai 13 bulan tu ada berbalah pasal politik?

fokus...jangan buang masa,

Ikan Pelaga berkata...

Hebat sungguh ruangan Ceupacs melaga2kan P.A. Syabas Ceupacs !

Tanpa Nama berkata...

cuepacs pandai melaga-lagakan 1.4juta PA, supaya PA tak teringat nak mintak naik gaji,elaun dan pangkat dalam budget 2013 nie.. padan muka kau org kos hidup semakin naik mendadak tahun hadapan, apabila GST dikuatkuasakan tahun hadapan, harga minyak semakin naik, kau org, darah tinggi pun semakin naik, sebabnya kos hidup semakin naik... kah..!!kah..!! kita org lain cite, bank dah bagi 6-7 bulan bonus tahun nie.. amin..!!

Tanpa Nama berkata...

Saya dapat tahu, pelaksanaan PROSPEK yg menggantikan PTK tidak membolehkan kita bergerak dari P1 ke P2, w/pun lulus cemerlang. Untunglah orang yg dah P2.... :-(
Ada sesiapa boleh beri penjelasan??

Tanpa Nama berkata...

SAYA TAK AKAN MAAFKAN ORANG-ORANG YANG MENGANIAYA GURU-GURU DG29DG41......LANGSUNG TAK DIPERJUANGKAN......:-(

Tanpa Nama berkata...

SAYA BUKAN ROBOT BERKATA...
BEKERJA LAH SEBELUM ANDA DIKERJAKAN...BYE

Tanpa Nama berkata...

SAYA BUKAN ROBOT BERKATA :
JANGAN TAMAK DAN INGAT TUHAN..BYE

Tanpa Nama berkata...

kami ingat nak opsyen tahun depan, dapat tawaran kerja lebih baik, berdasarkan kelulusan sarjana muda kejuruteraan mekanikal dan pengalaman kerja, penat beb kerja kerajaan nie, gaji dan pangkat payah nak naik, berpuluh tahun kerja tak diendahkan, ape da.. buang masa jea mcm nie, umur makin meningkat, kami tengok ada PA dah kerja lebih 20 tahun baru naik N22,W22 dan lainnya gred, lepas tue sibuk pulak nak exit policy, time based sampai 15 tahun, ape nie semua, mengarutlah.. sebab tue golongan profesional yg duduk luar negara tak nak balik malaysia, berapa gaji boleh dapat di malaysia, sedangkan dia org di tawarkan gaji RM40-60 ribu sebulan, berdasarkan pengalaman dan kelulusan mereka, negara luar pulak boleh menilai kepakaran mereka berbanding di malaysia.. member kami baru-baru ditawarkan berkerja di Rusia dgn gaji RM30-40 ribu sebulan, rasanya di malaysia tak da agaknya, perhabis tinggi RM6-7 ribu jea.. tue jea.. kepada PA yg ada kepakaran dan kelulusan tetapi masih duduk di dalam kumpulan B dan C, jom kita berhijrah ke tempat yang lebih selesa dan menghargai nilai kerja kita.. jom hijrah..!!

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum dan Salam Syawwal

Kewajipan Rakyat pada pemerintah sepertimana Imam Abu Yala mengatakan :-

"Apabila pemerintah telah melaksanakan tanggungjawab terhadap umat, maka wajiblah keatas umat terhadap pemerintah melaksanakan 2 perkara iaitu : i) taat dan ii) tanggungjawabnya."

Antara dalil2 Al-Quran dan Hadis menunujukkan wajib taat pemerinrah antaranya:-

Fiman Allah berbunyi

"Wahai orang2 yang beriman, taatlah kamu kepada Allah SWT dan taatlah kamu kepada Rasulullah SAW dan kepada Ulil Amri (Orang2 berkuasa) dari kalangan kamu.

Sabda Nabi - Riw Bukhari & Muslim

"Sesiapa yang taat kepadaku beerti ia taat kepada Allah SWT, sesiapa yang derhaka kepadaku beerti ia derhaka kepada Allah SWT, Sesiapa taat kepada pemerintah beerti ia taat kepadaku dan sesiapa yang derhaka kepada pemerintah beerti ia derhaka kepadaku"

Ingat Semua Sahabat Sekelian :

Dari langit hujan turun kebumi, Tuhan telah jadikan dan sediakan rezeki, setiap manusia harus berusaha untuk dapatkan bekal hidupnya, berimanlah dan bertakwa kepada Allah Yang Esa.

Wahai sahabat bekerjalah untuk duniamu seolah sahabat semua hidup selamanya serta beramalah untuk akhirat seolah esok sudah tiada. Berusahalah sambil berdoa kerana itulah sebaiknya dilakukan dan jangan berdiam diri dari mengharap rezeki itu akan datang sendiri.

Apapun haruslah ikhlas dalam mengerjakan sesuatu kerana Maha Esa dan bukan kerana yang lain.

Salam hormat drp BP yang hina.

Tanpa Nama berkata...

KUALA LUMPUR: Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata beliau tidak pernah menolak pelaksanaan hukum hudud seperti mana yang terkandung dalam Islam.
Sebaliknya, beliau berkata hanya menolak hudud yang akan dilaksanakan oleh PAS.
"Saya tolak hudud PAS, (hudud) Islam saya tak tolak.
"Tak pernah saya kata tolak hudud Islam," katanya ketika ditemui selepas menghadiri Majlis Anugerah Inovasi Perdana Menteri (AIPM) 2011, di Institut Jantung Negara (IJN) dekat sini, Selasa.
Menurut Dr Mahathir terdapat perbezaan yang ketara di antara hukuman hudud yang akan dilaksanakan PAS dan yang disyariatkan Islam.
"Kita kena bezakan antara dua ini (PAS dan Islam)...lain langsung," katanya.
Dr Mahathir berkata pelaksanaan hukuman hudud yang dicadangkan oleh PAS lebih menjurus kepada hukuman berat dan bersifat tidak adil.
"PAS lebih mirip kepada nak kenakan hukuman berat yang tak ada dalam al-Quran...dia (PAS) nak rejam dengan batu. Dalam Quran sebut tentang sebat 100 kali...lelaki dan perempuan.
"Kita tengok di Afghanistan mereka tuduh isterinya secara kejam dan bawa keluar tembak bagi mati...itu bukan (hukuman) Islam," katanya.
Mengulas lanjut Dr Mahathir berkata Islam menuntut supaya berlaku adil apabila meletakkan hukuman kepada seseorang.
Katanya apabila sesuatu hukuman itu dibuat secara tidak adil ia bukanlah hukuman yang dituntut dalam Islam.
"Islam tuntut supaya apabila kamu menghukum, hukumlah dengan adil. Orang Islam potong tangan, tapi orang bukan Islam masuk penjara dua bulan...itu tidak adil. Atau hukum wanita saja yang lelaki tak hukum," tegasnya.
Ditanya tentang pendirian PAS untuk terus melaksanakan hukum hudud walaupun ditentang DAP beliau menjawab:
"Itu dia (PAS) punya masalah, kawan baik dia," katanya

Tanpa Nama berkata...

Iyer la 2..kira adil la mcm 2..adil dan saksama..tkkan asal kakitagn awam ja..melayu 80% cina 5% india 5%..lain2 10%..e2 lg tak adil..

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

Berdasarkan pembacaan aku yg x brapa byk, aku lebih berat kpd pendapat yg mngatakan hudud itu terpakai ke atas org islam dan bukan islam yg berada di bwh pemerintahan islam.

Tanpa Nama berkata...

Sebagai ketua, Dato Presiden sepatutnya tidak keluar kenyataan yang dibuat berdasarkan cakap seorang wanita sahaja. Kan Presiden lebih arif tentang prosedure pembuangan pekerja kerajaan, kalau betul dibuang kerja tidak mengikut prosedure, Ceupac HARUS mempertahankan dengan menggunakan saluran yang ada...bukan dengan kenyataan media...ni Presiden ni dah menjadi anjing umno pula...dah dapat Dato mungkin mau jadi calon PRU kot. CEUPAC bukan berkisar pada Dato Omar, bila tidak dipilih dalam Congress Ceupac nanti tak bersuara lagi lah. Sdr Aziz Muda bersedia untuk mencabar Dato Omar!

Tanpa Nama berkata...

kerajaan tgk balik kenaikan gaji 13% klu boleh tambah kenaikan gaji beberapa peratus untuk kakitanggan kerajaan yg berpendapatan kurang dr RM3000, kenaikan pada kadar sama iaitu 13% untuk gred 54 ke bawah, hanya menguntungkan kpd yang mempunyai basic tinggi seperti gred 44 ke atas..sbgai contoh org yg gaji basic RM1000 dpt kenaikan RM130 je, tp org yg basic RM3000 dpt kenaikan RM390..kerjaan patut buat peratusan kenaikan gaji berdasarkan tangga gaji atau gred..sebagai contoh, penjawat awam yg gred 29 ke bawah kenaikan 20%, gred 30 - 41 kenaikan 17%, 42 - 47 kenaikan 15% dan 48 - 54 kenaikan 13%, buat seperti zaman pak lah dulu..just bg pendapat je

Tanpa Nama berkata...

kerajaan tgk balik kenaikan gaji 13% klu boleh tambah kenaikan gaji beberapa peratus untuk kakitanggan kerajaan yg berpendapatan kurang dr RM3000, kenaikan pada kadar sama iaitu 13% untuk gred 54 ke bawah, hanya menguntungkan kpd yang mempunyai basic tinggi seperti gred 44 ke atas..sbgai contoh org yg gaji basic RM1000 dpt kenaikan RM130 je, tp org yg basic RM3000 dpt kenaikan RM390..kerjaan patut buat peratusan kenaikan gaji berdasarkan tangga gaji atau gred..sebagai contoh, penjawat awam yg gred 29 ke bawah kenaikan 20%, gred 30 - 41 kenaikan 17%, 42 - 47 kenaikan 15% dan 48 - 54 kenaikan 13%, buat seperti zaman pak lah dulu..just bg pendapat je

...................................

baik terus bagi sama rata je untuk semua kumpulan,tapi mulai dari kenaikan gaji yang akan datang,
tapi....kalau nak bagi ikut peratus pun ok juga sebab saya sedar gaji saya kecil,jadi peratus saya pun kecil lah....
kalau ikut sejarah dari zaman dr M ,memang setiap kali ada naik gaji kumpulan atas akan naik banyak baik dari segi elaun atau gaji pokok,jadi kalau bak cadang supaya kumpulan atas naik sikit tu payah la,,,paling tidak pun bagi kenaikan sama rata.
sebenarnya jumlah kenaikan ikut % ni lebih untungkan kumpulan atasan dan kumpulan bawah, cuma kumpulan atas tu dapat lebih banyak,itu yang buat kita kumpulan bawah ni fikir kita dapat sikit.masa mula mula kerja dulu saya pernah dapat 60 rinngit je pelarasan pada tahun 1995. Kalau ikut 13 peratus sepatutnya saya dapat 120.Kesimpulannya kenaikan ikut % lebih baik untuk kumpulan bawah ....

Tanpa Nama berkata...


Rabu, Ogos 29, 2012 8:44:00 PG


Salam Semua dan Salam Lembaran

Terlebih dahulu sepuluh jari disusun memohon ampun dan maaf kiranya bicara ini mengurus tuan-puan semua. Kebiadaban saudara Rabu, Ogos 29, 2012 8:44:00 PG denagan ungkapan Anjing UMNO amatlah trajis sekali keataas saahabat kita.

Kita lihat Anjing PAS Rabu, Ogos 29, 2012 8:44:00 PG yang terlalu mengangungkan Pakatan dalam ertikata PAS. Kita lihat Kerajaan PAS Kelantan mengaku mulut islam apakah pemangunan islam mereka lakukan. Sepanjang pemerintah Nik Aziz hanya sebuah masjid sahaja dibina sedangkan UMNO membina berpuluh2 masjid dan beratus surau.

Kehebatan PAS hanya dimulut dan mainan bibir sedangkan Nik Aziz telah melaksanakan pembangunan membina Tokong Buddha yang tertinggi di Asia Tenggara.

Dlm islam mengharamkan pemutusan silaturahim sesama islam. Pemimpin Islam PAS seperti Nik Aziz dan Hadi Awang mengkafir sesama islam.

Kita lihat Bank Islam, Insuran Islam semuanya UMNO laksanakan dan ada apa yang PAS laksanakan hanya Islam dibibir tetapi perlaksanaan xikur syiar2 islam. Sedangkan UMNO xcaanang melaksanakan secara islam tetapi membina kemudahan tuntutan syiar islam seperti, masjid, surau2, institusi pembankan islam, lebuhraya, pertahanan, kesihatan dan sebagainya.

Tenung dan fikirlah siapa islamik?

Selagi bernama manusi xdapat lari dari bermaksiat.
Ingatlah Allah telah berjanji mengampuni bagi yg bertaubat.
Oleh itu kita jgn berputus asadan setiasa kembali kepadaNya.
Hapuskan dosa-dosa dengan melakukan amal yang berguna.

Rumah Terbuka UMNO besok dgn PM Di Perkarangan Stadium Darul Aman

Apa PAS lakukan dengan mengadakan rumah terbuka di SADA, MBAS, PKNK, Wisma Darul Aman dan lain2 tempat pada hari sama....mengellingi Stadium Darul Aman. Allah sentiasa mahukan umatnya jangan busuk hati kerana yang sedemikian itu adalah kalangan syaitan.Apa motifnya.....????

Tenung2 dan Fikir Sejenak.

Salam hrmat Flower.


Tanpa Nama berkata...

lu olang manyak bodoh....kami sangat suka lu olang sudah berpecah.tapi kami tara suka lu olang tipu tipu tulis,kamu ingat kami bodo ka?

hali hali tengok tipu punya berita mau kasi olang gaduh...

lu olang bodo pun percaya itu belita.lepas tu gadoh gadoh...bodoh

Tanpa Nama berkata...

Rumah Terbuka UMNO besok dgn PM Di Perkarangan Stadium Darul Aman

Apa PAS lakukan dengan mengadakan rumah terbuka di SADA, MBAS, PKNK, Wisma Darul Aman dan lain2 tempat pada hari sama....mengellingi Stadium Darul Aman. Allah sentiasa mahukan umatnya jangan busuk hati kerana yang sedemikian itu adalah kalangan syaitan.Apa motifnya.....????
Tenung2 dan Fikir Sejenak.
salam hrmat Flower.
Rabu, Ogos 29, 2012 12:54:00 PTG

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

aku jawab ler .. penyakit unjuran hati manusia (dengki, hasad, ego, riak, besar diri, sombong, takabbur, perlekeh orang,..etc).

Dah tau PM nak mai, pi apa buat majlis raya sekelliing stadium darul aman???
hormatilah PM ...

Tanpa Nama berkata...

Saya dapat tahu, pelaksanaan PROSPEK yg menggantikan PTK tidak membolehkan kita bergerak dari P1 ke P2, w/pun lulus cemerlang. Untunglah orang yg dah P2.... :-(
Ada sesiapa boleh beri penjelasan??

Selasa, Ogos 28, 2012 2:44:00 PTG

%%%%%%%%%%%%%

mau tanya itu Presden? dia sibuk politik !
aku jawab ler ..
Prospek itu diguna pakai utk kenaikan pangkat shj.
Ianya tiada kaitan dgn Anjakan gaji (AG)!!!

boleh tanya hud-hud.

Tanpa Nama berkata...

apa fokus Cupec bagi Bajet 2013???

Tanpa Nama berkata...

Rumah Terbuka UMNO besok dgn PM Di Perkarangan Stadium Darul Aman

Apa PAS lakukan dengan mengadakan rumah terbuka di SADA, MBAS, PKNK, Wisma Darul Aman dan lain2 tempat pada hari sama....mengellingi Stadium Darul Aman. Allah sentiasa mahukan umatnya jangan busuk hati kerana yang sedemikian itu adalah kalangan syaitan.Apa motifnya.....????
Tenung2 dan Fikir Sejenak.
salam hrmat Flower.

++++++++++++++++++++++++++++++++++

ko ni terlalu berprasangka...
paraboid ni,salah satu penyakit jiwa.apa salahnya kalau ko pegi ke dua dua majlis tu,itukan majlis rumah terbuka...tak payah la nak kata busuk hati ke setan ke

jangan pula nanti ada samseng serang rumah terbuka macam serang ceramah,ini rumah terbuka la woi...
tak salah pun kalau pergi ke dua dua nya.nampak sangat fikiran tu sempit.

aku ni rumah terbuka umno aku pegi,rumah terbuka pas pun aku pegi beraya....dengan ahli parlimen BN aku hormat,ahli parlimen pas aku salam...aku tak fikir pasal politik kerana ia rumah terbuka...

Tanpa Nama berkata...

kakitangan awam tak kira apa bangsa yang malas, tak perform mmg patut dibuang... buat apa la nak simpan org2 mcm tu

Tanpa Nama berkata...

ko ni terlalu berprasangka...
paraboid ni,salah satu penyakit jiwa.apa salahnya kalau ko pegi ke dua dua majlis tu,itukan majlis rumah terbuka...tak payah la nak kata busuk hati ke setan ke

jangan pula nanti ada samseng serang rumah terbuka macam serang ceramah,ini rumah terbuka la woi...
tak salah pun kalau pergi ke dua dua nya.nampak sangat fikiran tu sempit.

aku ni rumah terbuka umno aku pegi,rumah terbuka pas pun aku pegi beraya....dengan ahli parlimen BN aku hormat,ahli parlimen pas aku salam...aku tak fikir pasal politik kerana ia rumah terbuka...

Rabu, Ogos 29, 2012 3:24:00 PTG
??????????????????????????????????????????????????????????????????????

Salam Lembaran dan Salam Persahabatan

Mungkin sahabat nie xpaham atau memang jelas jenis beliau kepuraan. Untuk makluman saudara. Memang UMNO hanya adakan satu rumah terbuka bersama PM di Perkarangan UMNO. Tetapi PAS mengeliling rumah terbuka UMNO bermula Utara, Selatan, Timur dan Barat. Antaranya Anak Syarikat Negeri Kedah SADA, Anak Syarikat GLC yang lain, MBAS, Wisma Darul Aman dan lain2 anak syarikat kepunyaan kekayaan PAS.

Kamu faham rumah terbuka UMNO berada ditengah2 dan setiap penjuru PAS Negeri Kedah dan sekutunya mengadakan rumah terbuka, Apakah ni tiada ada agenda lain. Kebutulan sahabat saya Ahli Kuat PAS mengatakan ini senaja dirancang......

Sila tuan fikir apa muslihatnya????

Mengikut dalam islam terdapat 3 macam penyakit antaranya PENYAKIT HATI, PENYAKIT JIWA dan PENYAKIT FASIK.

Konteks islam sentiasa ketubukaan dan sentiasa menjalinkan persahabatan walaupun berlainan pendapat dan ideologi. Secara terangan kita Lihat PAS menghulurkan salam mengkafir sesama Islam dan kita lihat paling nyata tangga sendiri mereka sanggup robohkan. Contoh nyata kejadian dimana isterinya diceraikan kerana tak sehaluan Politik. Apakah ini tuntutan an syariat islam?. Jelas islam mereka hanya dibibir tetapi fizikal berlawanan kehendak islam.

Bagi saudara sesama ilsam apapun kita sentiasa diingat sentiasa bersabar oleh Allah kerana KESABARAN ITU INDAH DAN NIKMAT TAK TERNILAI.

Ingat saudara sesama Islam bahawa Hidup didunia ini cuma sementara sahaja.

Ingat sesama islam bahawa sakit didunia inicima sementara sahaja.

Ingatlah sesama islam bahawa kekayaan dan kemiskinan didunia juga cuma sementara sahaja.

Ingatlah bongkak, angkuh, ego, sombong, takburdidunia ini hanya sementara sahaja.

Ingatlah malu didunia ini hanya semnetara dan penat didunia hanya sementara.

Ingatlah setiap kejadiaan itu akan dihitung dan balasannya diakhirat nanti.

Ingatlah yang membezakan darjat manusia diakhirat nanti bukan terletak pada gelaran Tok Guru, Musyidul Am, Besarnya Serban, Labuhnya jubah, Panjangnya janggut tetapi Allah memandang kepada sudut KEIMANAN dan KETAKWAAN padaNYA.

Ingatlah bahawa iman seseorang itu adakalanya naik dan kadangkalanya turun.

Kita sentiasa diingat tetang 5 perkara sebelum 5 perkara :

1. Sihat sebelum sakit
2. Muda sebelum tua
3. Kaya sebelum miskin
4. Lapang sebelum sempit
5. Hidup sebelum mati

Dengan rendah diri dan penuh kehinaan saya menyusun 10 jari memohon ampun dan maaf andaikata tercurit kalbu dan terguris rasa kerana hamba insan hina dan kemuliaan hakNYA.

Drp Flower

flowerina berkata...

UMNO Kedah dah lama nak buat hukum Islam, bukti betapa hanya UMNO sahaja pewaris para sahabah. sebab itulah pemimpin Umno Kedah semua berkerta buruk, kesana sini penuh ketaqwaan dan kerendahan hati, memenuhi masjid ketika solat Jumaat dan memberi derma anak yatim. BN Menang Kedah Senang, kesian Kedah miskin hina teruatama di Pedu. dulu Pedu maju di bawah BN, hasil balak puluhan lori sehari, sekarang dah miskin dibawah PAS.

flowerina berkata...

kesian kawan aku bawak bendera UMNO pi stadium tgk bola, nak ajak jatuhkan presiden KFA Ustaz Azizan. baru nak kibar dah kena hujanan maki hamun penonton lain dan hujan botol plastik. mana pergi semangat patriotik peminat bola? minta sangat lepas BN menang nati, kita pastikan puak PAS x boleh pi stadium lagi. Derhaka pada parti dan negara

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

Sedangkan kat kampung pun nk wat kenduri dicarinya tarikh yg sesuai biar semua org dpt dtg. x de yg terpecah sana terpecah sini. ini peringkat negeri boleh plak saje je nak biar org berpecah. Suka betul la diorg ni nk pecah-pecah. Tolak ansur la. Hari ni UMNO buat. esok SADA buat. Lusa MBAS buat. Tulat PKNK buat. Langkat Wisma Darul AMan buat. Kalau ada lagi nk buat ha susun cantik-cantik tarikhnya, biar majlis tu semua penduduk dpt hadir.

Kalau buat mcm ni, bukan ke 5 hari org kedah dapat makan free. Silap-silap boleh sampai habis bulan syawal open house ni dibuat. Yg dapat manfaat, dpt makan free, dpt duit raya, dapat jumpa utk eratkan silaturrahim sesama muslim, bukankan ke penduduk kedah sendiri?

Pikirlah tentang menyatukan penduduk bukan nak pecah belahkan penduduk. Yg buat hari yg sama tu kejadah otak udang dungu ape kebendenya?

Tanpa Nama berkata...

SEMUA PENDAPAT DI BLOG INI TIDAK ADA NILAI DAN MEMBUANG MASA, SEBAB PIHAK C U E P A C S TAK BACA DAN PANDANG PUN. KINI CUEPACS SEDANG SIBUK UNTUK .....tuuuuuuuuuuuuutttttttttttttt...

Tanpa Nama berkata...

kebanyakan ulasan kat sini hanya nak menangkan parti politik masing2.mengarut.nak tergelak aku baca.jangan duk buat pandai rahh...

Hud-Hud berkata...

mau tanya itu Presden? dia sibuk politik !
aku jawab ler ..
Prospek itu diguna pakai utk kenaikan pangkat shj.
Ianya tiada kaitan dgn Anjakan gaji (AG)!!!

boleh tanya hud-hud.

Rabu, Ogos 29, 2012 1:25:00 PTG
--------------------------------
PROSPEK di implement untuk digunapakai bersama dengan SBPA, untuk kenaikan pangkat, sebab di bawah SBPA tanggagaji sebaris shj.
bila SBPA di batal spatutnya PROSpek juga batal sebab dia tak selaras dgn SSM. Sekarang gaji metrik lagi p1,p2,& p3 tapi prospek bukan untuk anjakan gaji so tak selaras dgn SSM, ada faham??? taraaaaaaaa!

Tanpa Nama berkata...

nak teryo-poyo aku baca komen hangpa, duk pimai2 tang tu gak...

Tanpa Nama berkata...

dia habaq mai ngan kita, dia baru nak tergelak baca komen hangpa. belum gelak lagi.

Tanpa Nama berkata...

STRUKTUR GRED PERJAWATAN DALAM PERKHIDMATAN KERAJAAN SEBENARNYA SEDANG 'DIRUNTUHKAN' SECARA TIDAK SENGAJA OLEH DESAKAN PIHAK CUEPACS.
APA TIDAKNYA JIKA SEMUA GRED 17 (KONONNYA LEPASAN POLY DAN SIJIL NI
PRO SANGATLAH) NGALAHKAN LEPASAN IPT (DIP DAN DEG ). JIKA SUDAH DEMIKIAN MAKA PIHAK JPA DAN SPA SEPATUTNYA BUAT SUATU SKIM PERKHIDMATAN BARU, SUPAYA LEPASAN IPT (STP, STAM, DIPLOMA & IJAZAH), LEPASAN POLY DAN SIJIL, LEPASAN SPM/MCE, LEPASAN SRP/LCE DAN LEPASAN UPSR MENIKMATI GAJI HASIL PELAJARAN DAN PENGAJIAN YANG SEBENAR MEREKA TELAH LALUI. AGAR NANTI TIDAK TIMBUL GAJI TERENDAH DAN TERTINGGI. MASING2 AKUR DENGAN KELULUSAN DAN KELAYAKAN BAGI JAWATAN YANG DIPOHON.JANGAN ULAR LIDI NAK JADI NAGA DAN CEMPEDAK MENJADI NANGKA. - PESARA KSU -

Tanpa Nama berkata...

Korang gaduh2 tunjuk kuat dalam ni..wooo JAGUH, tp Batu Puteh korang xmampu nak pertahankan.. Gaduh, sila, sila...gaduh sama sendiri... Sikit2 hak kita diambil org luar..Hahahahahahaha...

Tanpa Nama berkata...

aku bangsa melayu kerja kat penang,,tak kena buang pun....gaji ok pa...4300 lagi tak termasuk elaun lagi

Tanpa Nama berkata...

Bukti apa yg mcm mn hahhhh . Umno beli tanah org kampung harga murah. Lpas tu jual kat cukong mca. Lagi bangsat umno. Cuepacs buat kerja sudah. Jgn jd barua umno. 13 mei tu la yg buat melayu jd bangang. Cina tetap kaya jugak. Bodoh tak ubat.

Tanpa Nama berkata...

silapnya tunku abdul rahman dulu.

tak sabar sabar nak jadi perdana menteri persekutuan tanah melayu yang pertama. terus bersetuju dengan konsep "jus soli" yang asalnya ditentang hebat ketika cadangan malayan union.

hasilnya, lepas 55 tahun merdeka, bangsa pendatang2 ni makin hari makin lemak!

cuba jangan bagi status warganegara free kat mereka ni dulu. takkan terjadi punya 13 mei, takkan terjadi punya tragedi kampung medan, takkan terjadi punya parti politik dari kalangan mereka ni dan yang paling penting, takkan mereka ini bermaharajalela di bumi melayu ni

kebodohan pemimpin dulu ditanggung oleh generasi sekarang.