SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

13 Ogos 2012

NUBE MINTA BANK BERI BONUS RAYA

Bernama
12/8/2012


KUALA LUMPUR, 12 Ogos (Bernama) -- Kesatuan Kebangsaan Pekerja-pekerja Bank (Nube) dengan kekuatan 40,000 anggota hari ini meminta semua bank mengikut jejak langkah kerajaan dan mempertimbang bonus Hari Raya kepada semua kakitangan bukan eksekutifnya.Kerajaan mengumumkan bonus setengah bulan gaji dengan minimum RM500 kepada semua penjawat awam, malah pesara juga menerima RM500.

Setiausaha Agung Nube J.Solomon berkata bank di Malaysia mencatat keuntungan tahun ke tahun dan sudah pasti dapat memberikan bonus itu.Walaupun bonus bukan sebahagian daripada perjanjian secara kolektif tetapi ia tidak menghalang bank, atas nama tanggungjawab sosial korporatnya, untuk mengurangkan beban kakitangannya yang berpendapatan rendah, katanya kepada Bernama.

Solomon berkata Nube menulis surat kepada semua ketua pegawai eksekutif bagi mempertimbang bonus itu di mana kuantumnya diserah kepada bank untuk membuat keputusan.Katanya Malaysia adalah sebuah negara berbilang kaum dan agama di mana "kita hidup bersama secara aman dan dicemburui negara-negara lain."

"Tanpa mengira agama atau kaum, kita semua menyambut Hari Raya," katanya.

-- BERNAMA

56 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bonus depa memang dapat. Cuma kenaikan pangkat dan gaji je lembab sikit.

Cuepacs nak memperjuangkan bonus pekerja bank (swasta) ke?

Tanpa Nama berkata...

Sejak bila Cuepacs pejuangkan bonus pekerja bank?

Tanpa Nama berkata...

Horey
Saya yang ketiga
Tahniah NuBe

Tanpa Nama berkata...

Sejak bila Cuepacs pejuangkan bonus pekerja bank?

=================================================================================================

tah!!!!!!!!.....pelik, masalah dalam khidmat awam pun banyak yg belum selasai, nak buat masalah lain....apa ke bala...

Tanpa Nama berkata...

kesemua yang komen di sini org kerajaaan takde pun org bank sibuk2 nak mengomen pun...

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS sila kembali kepada matlamat asal.

jangan asyik mengeluarkan idea, cadangan, idea, cadangan, sudahnya cadangan yang lama tu dibakulsampah macam tu saja takda sebarang tindakan!

Tanpa Nama berkata...

Tolong laa Cuepacs...Aku dah 10 tahun W 22..Servis pun lebih 30 tahun..Dekat nk pencen ni mau jugak ler anjak gred sikit lagi W 26..Yang aku heran ramai junior aku 5-6 tahun servis Gred W22 dah dapat Gred W26.Apa punya siot jabatan aku..,jaga kroni..Bukan apa,.. pencen nanti..dapat ler lebih sikit

Tanpa Nama berkata...

Aku rasa bukn cuepacs yg mnta utk bnk..cb bc btul2....NUBE...ke
satuan pkerja bnk yg mnta...

Tanpa Nama berkata...

Bank busuk2 2 bulan bonus. Kita PA apa ada? Nak dpt 1/2 bulan pun susah. Aku harap hujung tahun ni kurang2 dpt sebulan. Kalau dpt 1/2 jugak... bubarkan saja Cuepacs ni. Buat semak saja...

Tanpa Nama berkata...

Tak ada kaitan dgn Cuepacs..Apa pasal dok sibuk masukkan cerita ni..Admin dah tak ada kerja nak buat ye!!!!

Tanpa Nama berkata...

Tak ada kaitan dgn Cuepacs..Apa pasal dok sibuk masukkan cerita ni..Admin dah tak ada kerja nak buat ye!!!!

Tanpa Nama berkata...

x payah baca...

Tanpa Nama berkata...

x payah baca...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

mmg pun, lain kali x yah masuk tajuk cam ni....hal org SWASTA, biar dia org selesai sendiri, buat apa nak masuk campur....banyak lagi perkara yg belum selesai....sikit hagat pun takde ke!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

apa le sengal...

Tanpa Nama berkata...

FAMILI FIRST !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

RESOLUSI OLEH KSN:
"Kita bukan sahaja tengok perkara di luar tetapi juga kita kenalah tengok-tengok di belakang kita terutama soal kebajikan kakitangan kita. Kalaulah semua ketua jabatan melakukan ini, tentu sekali kakitangan akan berasa senang hati dan mungkin tidak perlu lagi bagi Cuepacs membangkitkan hal ini," kata KSN

<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kenyataan ini seolah-olah CUEPACS akan hilang terus taringnya sebab meminta, mengada dan merapu yang bukan2.Harap pihak CUEPACS buat maklumbalas mengenai hal ini.

Tanpa Nama berkata...

ULASAN POWER DIPETIK:
"Bank busuk2 2 bulan bonus. Kita PA apa ada? Nak dpt 1/2 bulan pun susah. Aku harap hujung tahun ni kurang2 dpt sebulan. Kalau dpt 1/2 jugak... bubarkan saja Cuepacs ni. Buat semak saja..."

<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>
Setuju sangat. Sebenarnya bank bukan dapat 2 bulan tapi dapat 10 bulan. Tapi orang kerja bank senyap2 je tak macam pemimpin kita kat kesatuan PA. Tahu2 rumah banglo, kereta besar, bini tambah lagi satu, duit kat akaun bank berikat2 dan selalu trip keluar negara. Kita apa dapat...!

Tanpa Nama berkata...

Lepas tu kan Bank akan cari orang kerja gomen supaya tambah hutang lebih2 lagi bila ada bonus atau pelarasan gaji. Maka PA pun tambahlah hutang. Orang Bank pun senyum sebab DANA bertambah dan bolehlah bagi lagi BONUS kat Staf Bank 12 bulan gaji pulak....!
Aduh...! sakitnya hati dibuatnya..

Sebab itulah aku cadang nak cari janda muda kerja bank yang mati suami jadi bini aku no.3 sebab dapat tumpang senang sikit...! siapa tak sayang laki macam aku oooi...!

Tanpa Nama berkata...

"Tanpa mengira agama atau kaum, kita semua menyambut Hari Raya," kata Setiausaha Agung Nube J.Solomon

.........BANTAHAN................!
Sebagai Muslim sejati patut ke kita biarkan kenyataan ini. Yang LAYAK sambut Hari Raya ialah orang MUSLIM sahaja yang telah BERPUASA Ramadan.Sebagai non Muslim pulak meraikan rakan2 Muslim yang berHARI RAYA. Jangan memperalatkan MUSLIM dan ISLAM untuk kepentingan sendiri dan menyalahkan MUSLIM dan ISLAM bila ada perkara yang tidak menyebelahi non Muslim. Bantah...!

Tanpa Nama berkata...

AKU ADA GAK DENGAR CERITA BANK RAKYAT BAGI BONUS PALING TINGGI 16 BULAN,,,,MANA ADA BANK YG XDE BAGI BONUS....BOHON SEMUA TU KALAU KATA XDE BONUS

Tanpa Nama berkata...

bank bagi bonus atas hasil RIBA. sekian harap maklum.

Tanpa Nama berkata...

"Tanpa mengira agama atau kaum, kita semua menyambut Hari Raya," kata Setiausaha Agung Nube J.Solomon

.........BANTAHAN................!
Sebagai Muslim sejati patut ke kita biarkan kenyataan ini. Yang LAYAK sambut Hari Raya ialah orang MUSLIM sahaja yang telah BERPUASA Ramadan.Sebagai non Muslim pulak meraikan rakan2 Muslim yang berHARI RAYA. Jangan memperalatkan MUSLIM dan ISLAM untuk kepentingan sendiri dan menyalahkan MUSLIM dan ISLAM bila ada perkara yang tidak menyebelahi non Muslim. Bantah...!

Selasa, Ogos 14, 2012 2:24:00 PTG
========================================================

Kalau nak komen kena baca betul2 ye...

"Tanpa mengira agama atau kaum, kita semua menyambut Hari Raya," kata Setiausaha Agung Nube J.Solomon

Hari Raya sahaja bukan Hari Raya Aidilfitri....

Tanpa Nama berkata...

Oii kupeks.. mana dia penambahbaikan SSM? Apa ni... dh brapa bulan SBPA mansuh satu haram berita pun tadak? Takkan dpt naik gaji 7-13% aritu saja? Mana cukup... kurang2 bajet 2013 kena dapat naik gaji lagi 15% untuk semua gred! Yg kami dah lulus PTK amacam? Kalau tak naik pangkat bagi laa satu kenaikkan ke ok gak! Tak yah sibuk hal org lain la. Betulkan dulu masalah yg dah nak serabut ni...

Tanpa Nama berkata...

Kami PA bersama Cuepacs mjana pinjaman dr bank selama 20 thn atau hingga bersara.Ini pengorbanan PA kpd sektor bank,so usah mendabik dada tanpa kami siapa lagi............

sekadar renungan d bulan ramadhan al mubarak dan selamat hari raya aidilfitri maaf zahir dan batin.Amin

Tanpa Nama berkata...

itu baru cadangan, kami rase tak jadi la tue.. dekat raya nie harga barang melambung naik berkali ganda, spt ayam, daging, tepung, segala jenis bawang, segala jenis ikan, susu, mentega, segala jenis air minuman, segala jenis sos dan sebagainye, ape cite semua nie.. kata dah pantau, habuk pun tarak, bulan ramadan nie, tak yah puasa lea, asyik menipu jea si Ismail sabre nie..

Tanpa Nama berkata...

Kat mana yg naik harga gi la report! Ni dok memekak dlm ni buat apa? Ni mesti puak pembangkang yg tak abih2 bising... tp kerja sendiri apa pun tak boleh! Piiiraaahhhh...

Hamba Hutang berkata...

Mohon bonus 2 bulan gaji, nak bayar hutang PTPTN...

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum dan Selamat Menjalani Ibadah Puasa.

UCAPAN SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILFITRI

Kepada semua sahabat2 Kg. Keduaq Boyz, Pak Cik Gongjeng, Ustaz Wan, Tuan Manjo, Cik Sonah, Cik Manje, Cik Kiah, En Shukri dan Sahabat Sealiran.

Bagi kawan2 yang komen mengenai gambar saya dlm facebook yang mengatakan seolah model, apalah saya budak kampung pendalaman dan gambar itupun kebutulan diperantauan dan ucapan terima kasih dan semoga kalian semua beroleh kesejahteraan, ketenangan, kejayaan dan sentiasa dalam lindungan Allah hendaknya.

Sekiranya terdapat sebarang lhilaf garap mohon ampuan maaf zahir dan batin.

Drp BP yang hina.

Tanpa Nama berkata...

kepada semua pengguna cuepacs.. sempena hari raya.. saya bersetuju amponkan dosa kamu semua..oleh itu kamu semua harus bsyukur kerana saya maafkan kamu semua.. oleh itu marila kita semua berbogel

Tanpa Nama berkata...

ucapan balas selamat hari raya kepada:
BP dan sahabat yang mengenali..

Bakar lemang sambil berdiri,
Untuk juadah AIDIL Fitri,
NAk antar KAD RAYA Posmen dah cuti,
Nak antar SMS tak top up lagi,
ulasan nie aje penggganti diri,
Maaf Zahir dan Batin,
semoga persahabatan kekal abadi..

dr: kkb..



Tanpa Nama berkata...

BANTAHAN LAGI:
"Kalau nak komen kena baca betul2 ye..."Tanpa mengira agama atau kaum, kita semua menyambut Hari Raya," kata Setiausaha Agung Nube J.Solomon
Hari Raya sahaja bukan Hari Raya Aidilfitri...."

<<<<<>>>>>>>>>>>>>
Memang benar si non Muslim mempermainkan perkataan Hari Raya. Kalau dah sebut Hari Raya dah tentulah Aidilfitri dan Aidiladha.
Kalau hari kebesaran Cina: TAHUN BARU CINA, kalau India: THAIPUSAM dan DEEPAVALI dan kalau Kristian:
Hari Kristmas. Dah terang dah kat sini non Muslim mempermainkan MUSLIM dan ISLAM.

<<>>>>>>
Jangan sampai saya TAMPAR dan HANTUK kepala kamu baru kamu nak tahu nak bezakan yang BENAR dan SALAH.

Tanpa Nama berkata...

SALAM RAMADAN:
Kalau benar2 rakan-rakan diluar sana mengaku MUSLIM sejati saya harap perkara2 macam ini kita ambil berat ramai2. Jangan bagi ruang kepada mereka di luar ISLAM cuba memperkecil atau memperlekeh sesuatu mengenai KESUCIAN Islam.

Tanpa Nama berkata...

Maksud Hari Raya dari Sudut Bahasa
Hari Raya ialah hari kebesaran bagi umat Islam - sama ada Hari Raya Idilfitri atau Hari Raya Idiladha . Hari itu disambut dengan penuh keinsafan dengan menyedari betapa Allah telah memberi nikmat dan kelebihan kepada umat Islam.

Tanpa Nama berkata...

Wahai semua PA yg beragama ISLAM.

Ada sikit saya nak tambah lagi:-
1. Adakah kita pernah tengok sedara-sedara kita yg mengaku ISLAM beli nombor ekor kat kedai org bukan ISLAM, dalam bulan Ramadhan pulak tuh, selepas di bayar bonus oleh kerajaan pulak tuh? Dapat rezeki halal tapi di bazirkan untuk jalan HARAM.

PERSOALANYA? KENAPA KITA YANG MENGAKU ISLAM TIDAK MENGGUNAKAN OTAK YANG DI ANUGERAH KEPADA KITA DENGAN SEBAIK MUNGKIN?

Jawab jgn x jawab.

Tanpa Nama berkata...

PERSOALANYA? KENAPA KITA YANG MENGAKU ISLAM TIDAK MENGGUNAKAN OTAK YANG DI ANUGERAH KEPADA KITA DENGAN SEBAIK MUNGKIN?

Jawab jgn x jawab.

Khamis, Ogos 16, 2012 1:02:00 PTG
?????????????????????????????????????

Assalamualaikum semua maaf tapi itulah hakikatnya kini. Apa nak kata sedangkan terangan DAP menolk islam pun mereka kata biarkan kita sokong....... mana letaknya harga keislaman yang terlalu fanatik selama ini?

Jawapannya kedua-dua persoalannya ini ialah wang semuanya dibolehkan. Tepuk dada tanyalah iman.

Salam Ramadahan dan Salam Aidilfitri Maaf Zahir Batin.
Drp Hamba BP

Tanpa Nama berkata...

dah sunyi dah komen2 merepek dalam blog ni. mesti semua dah balik kampung beraya.

kesimpulan: mereka ini cuma tahu menyalak2 dalam cuepacs.blogspot guna pc pejabat sahaja.

sekian harap maklum.

Tanpa Nama berkata...

Mereka menggunakan otak2 udang dan ketam. Kesian kan?

Tanpa Nama berkata...

Oi, aku tgh drive balik kpglah. Cakap bagus ckit, aku tak pakai komputer pjbtlah, aku pakai iphone 4 latest version... lu apa ada. hee..hee. Pandu cermat jiwa selamat k......

Tanpa Nama berkata...

SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA YANG MENJELANG TIBA

Tanpa Nama berkata...

KEPADA PENJAWAT AWAM MELAYU (BUMIPUTRA):

MENGENAI SUKAN DAN ATLIT:

Terbaru 1 perak dan 1 gangsa Sukan Olimpik London 2012 dimenangi dan diwakili oleh Atlit bukan Melayu.

Sukan Sea 2011 begitu juga. Ramai Atlit pemenangnya bukan Melayu. Persoalan kita ialah mengapa Melayu lemah. Semuanya lemah. pemahaman agama, ekonomi, politik, pendidikan,bahasa, sosial dan sukan juga lemah. Jawapannya ialah kerana MELAYU suka bercakar, adudomba dan bergaduh dari zaman sebelum Melaka hinggalah kini.
Beruntung negara ini sebab pernah dijajah negara Asing. Kita jadi pandai dan buka mata telinga dan hati sebab belajar dari orang Asing
Sampai sekarang pun jurulatih Sukan ramai dari kalangan bukan MELAYU baru sukan tersebut ada Kejayaan. Ini adalah kebenaran dan fakta. Siapa yang berani sanggah silakan....!

Tanpa Nama berkata...

MINDA MELAYU MASIH DITAHAP KELAS 3rd:

Bukti disini sahaja sudah ada.
Ada kawan yang mengata kawan guna
PC pejabat untuk melayari web ini.

Tunku Abdul Rahman, Tun Razak, Tun Hussein, Tun Mahathir, Tun Abdullah dan YAB PM DS Najib ajak kita berfikiran kelas 1st, tapi buktinya dijalanraya siapa yang suka rempit, potong kiri dan kanan suka lumba dan tidak berhenti dilampu isyarat merah. Siapa kalau bukan kita. Jadi bila kita nak jadi Melayu berfikiran kelas 1st.

Tanpa Nama berkata...

Saya amat setuju dgn pendpt anda. Org melayu terlalu dimanja2kan hingga tidak menghargai apa yg mrka ada. Mrka berfikiran terlalu cetek dan bertindak secara membabi buta. Umum tahu org melayu teramai di msia tapi xkan semua yg jahat dimonopoli oleh org melayu dan sebaliknya yg baik kebanyakannya dimonopoli kaum bukan melayu. Org melayu tahu dimana silapnya cuma mrka terlalu malas ambil kisah dan akhirnya menjadi satu gejala yg sukar dibendung. Sebut pasal merempit, membuang bayi, penagih dadah, merogol xusah tanya kita tahu kaum mana yg banyak melakukannya. Dlm bidang sukan ramai org melayu ambil bahagian tapi xda kualiti jika dibanding dgn kaum lain. Org melayu terlalu cepat berbangga hingga belum pun menang sudah riuh sedunia tapi lepas tu habuk pun xde. Insaflah dan ambil iktibar dari kesilapan.

Tanpa Nama berkata...

SERUAN KEPADA PENJAWAT AWAM MELAYU:
Jika hendak menulis juga DI SINI diharap GUNAKANLAH bahasa penulisan
yang melambangkan kesopanan Melayu.
Jangan ikutkan hati yang marah, sebab
IKUT HATI MATI, IKUT MARAH PARAH DAN IKUT NAFSU LESU.

SWASTA berkata...

bagusla post kat sini..biar PA tau diorang la penyumbang bonus tu..PA kan suka buat personal loan..keh..keh.PA & PL bagi aur dgn tebing.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum Dan Salam Aidilfitri

Makluman semua semua perjalanan penuh sesak dengan kenderaan baik Pekan Pendalaman Seperti Kuala Nerang dan begitu juga diBandar Alor Setar.

Diperantauan saya mendapat tahniah daripada rakan2 bahawa Malaysia Negara Islam yang suasa aman, makmur dan pemimpin baik budi pekerti dan sebuah Negara Islam contoh kata mereka. Persoalannya mengapa mereka puji Malaysia bukan Arab Saudi?

Anehnya semut di Negara sendiri malu mengaku Malaysia sebuah negara Islam. Terbenak dipemikiran bahawa dalam kitab2 yang Allah turun seperti Taurat, injil dan paling hebat dan tepat iaitu Kitab Suci Al-Quran semuanya mengajak umatnya menghendari kejahatan, kekufuran dan kehinaan.

Kristian yang asli bencikan kepada kejahatan, kemungkaran dan kehinaan. Tetapi kita lihat Yahudi yang mengaku mereka konon dari pengikut setia Nabi Daud a.s yang mendiami tempat bernama Zion iaitu bersempadan Palestin, Mesir, Syiria dan Labonan. Kelicikan mereka berjaya mempengaruhi agama Kristian dan akhirnya Kristian dimunapulasi dan dipesong.

Mereka mendapat anugerah hebat dari Allah iaitu bangsa yang bijak dan dapat meramalkan peristiwa 100 tahun kehadapan. Meraka tahu agama terhebat didunia ialah Islam dan Kristian. Mereka tahu bahawa dalam Quran dan hadis telah menceritakan bahawa diakhir zaman Islam akan bengkit dan menjadi kuat dan menakluki dunia.

Justeru antara agenda2 jahat mereka mencipta sistam ekonomi kapitalis dengan mengamalkan riba dan akhirnya tertubuh IMF. Sedangkan Yahudi sesama Yahudi tidak mengamalkan riba. Mereka tahu Islam akan bangkit diTimur. Justeru itu banyak negara Arab, Afrika dan Asia Tenggata menjadi sasaran mereka.

Mereka menopoli media eletronik, cetak dan massa dan sentiasa melakukan propangada menyatakan islam jahat, pengganas dan sebagainya. Sebenarnya Yahudi meripakan pengganas yang paling licik dan kini mereka menggunakan senjata ekonomi untuk hancurkan negara Islam. Bagi negara2 yang mereka tidak berjaya dalam arus media mereka akan melantik agen2 mereka kalangan penduduk setempat.

Apapun kita harus bersyukur kerana Malaysia sebuah Negara Islam dan pemimpin yang melaksanakan islam kesederhaan dan bukannya fanatik dan retorik. Kita lihat kejadian alam ini oleh Allah selama 6 hari. Mengapa 6 hari dan sedangkan Allah berkemampuan mengadakan lebih cepat daripada sekelip mata?. Justeru itu kita perlu amal iktibar dalam sesuatu pekerjaan itu harus sabar dan kesederhanaan.

Begitu juga dengan Bonus raya kita semuanya harus berterima kasih pada PM yang baik hati dan berdyukur poada Tuhan.

BP yang hina dan pendalaman.

Tanpa Nama berkata...

KSN perlu mempertimbangkan kedududkan gred 27 hinga 40 yang sering ditindas dan diainaya. Sudah beberapa kali gred 27 hingga 40 diperlakukan seperti sampah, tuntutan gred 27 terutamanya melalui KEPAK tidak dipedulikan, saya tidak bercakap mewakili KEPAK, tetapi atas kapasiti peribadi, bebanan kerja gred 27 hingga 40 besar, sudah macam gred 41, tapi sudahlah susah nak naik pangkat, malahan dipintas oleh skim-skim lain yang hanya buat satu kerja saja. Bukannya nak dengki, tapi perkara ini adalah kezaliman yang tidak sepatutnya berlaku, bayangkanlah skim yang dinaiktaraf ke gred 27 masih buat kerja dia di gred 17, sedangkan gred 27 sedia ada bukan setakat buat kerja sendiri, malahan bertanggungjawab terhadap kerja kakitangan tangan dibawah seliaan, jadi apakah skim 27 sedia ada hingga gred 40 adalah skim anak tiri yang sentiasa tidak dipedulikan sedangkan tanggungjawab yang diberikan kepada gred 27 sedia ada hingga gred 40 bukan main besar dan banyak? KSN perlu melihat dan mengkaji perkara ini sedalamnya, sudah-sudahlah gred 27 hingga 40 dianak tirikan sedemikian rupa, kerana kami pun penjawat awam juga, kami pun memberi sumbangan kepada perkhidmatan awam, sungguh zalim dan sangat tidak berhati perut kalau kami dizalimi sedemikian rupa, kalau ada mana-mana skim nak dinaikkan ke gred 27, itu kami tidak peduli, naiklah, tapi skim kami gred 27 sedia ada hingga gred 40 perlu dinaikkan selari dengan kenaikan skim-skim lain itu, kalau mereka naik 10 tangga, kami juga perlu dinaikkan 10 tangga. Bertindak adillah, jangan zalim sangat terhadap kami, kami sedar, jumlah kami kecil, tapi janganlah kerana jumlah yang kecil itu menyebabkan kami dianiaya, dizalimi, diperbuat sesuka hati sebegini, ini sangat tidak berhati perut, sangat keterluan dan sungguh tidak berperi kemanusiaan. Saya tidak peduli apa pun, kebenaran tetap akan diperjuangkan.

Berani kerana benar, takut kerana salah.

Kassim

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
SERUAN KEPADA PENJAWAT AWAM MELAYU:
Jika hendak menulis juga DI SINI diharap GUNAKANLAH bahasa penulisan
yang melambangkan kesopanan Melayu.
Jangan ikutkan hati yang marah, sebab
IKUT HATI MATI, IKUT MARAH PARAH DAN IKUT NAFSU LESU.

Isnin, Ogos 20, 2012 7:52:00 PG

--------------------------------------------------------------

Diharap pihak yang bertanggungjawab terhadap penjawat awam juga mengamalkan sikap betanggungjawab, jangan melampau sangat hingga menindas, menyiksa, mengainaya kelompok kecil dalam perkhidmatan awam seperti gred 27 sedia ada hingga gred 40 yang sudah kerap kali diketepikan dan diperlakukan seperti sampah sarap oleh pihak yang sepatutnya bertanggungjawab.

Bersikap adillah dalam tindakan, jangan melampau sangat, kerana kami gred 27 sedia ada hingga gred 40 sudah berasa sangat terhina dengan sikap pihak yang berkenaan, jangan sibuk bersikap pilih kasih, jangan buat endah tak endah, jangan sambil lewa sangat, bersikap adillah, kalau tak reti buat kerja sila berhenti dan jangan menyusahkan orang lain dengan dasar-dasar gila yang korang buat itu. Saya akan terus perjuangkan kepentingan gred 27 sedia ada hingga gred 40, kerana kami pun penjawat awam juga, kami pun berhempas pulas untuk menjayakan operasi jabatan, jadi apahal kami sering dianak tirikan hingga sebegini? Perjuangan tetap diteruskan, KSN perlu lihat perkara ini dengan sejelas-jelasnya, KSN yang sebelum ini keras kepala sangat, akhirnya dia pun tumbang sekali dengan KPPA yang satu grup dengan dia itu. Kami akan terus menentang kezaliman pihak yang zalim dan tidak bertanggungjawab, malahan KPPA yang baru nanti perlu lihat situasi gred 27 hingga 40 ini dengan terperinci kerana sudah banyak kali kami diainaya dan dizalim, sudah-sudahlah, kembalikan keadilan untuk kami.

Berani kerana benar, takut kerana salah.

Kassim.

Tanpa Nama berkata...

jangan lupa kaji sekali gred 17 yang biasanya tak ramai yang merasa kenaikan gred 22. majoriti biasanya merasa KUP sahaja.

sedangkan gred kumpulan C ni ada 17, 22 dan 26. kenapa tak jadikan 22 tu gred kanan dan gred 26 itu ketua?

sebagai contoh macam gred 41 dan 44 masih dalam jawatan yang sama cuma beza kanan dan kiri, manakala gred 48 adalah gred penyelia.

sepatutnya gred 17 dan 22 itu adalah junior dan senior manakala gred 26 adalah gred penyelia.

inilah masalahnya apabila JPA dikuasai oleh yakjud dan makjud. mereka rakus menaikkan gred sesama mereka sahaja, sedangkan gred lain tidak dipedulikan, tidak dikaji dan dianggap tidak pending.

Tanpa Nama berkata...

admin page ni da mati ka??

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

Aduh. 5 hari raya baru la line internet ni laju sikit. Ada benda nak bagitau dari 1 syawal lagi, tp x dpt sbb line jem. Skrg baru ada kesempatan. Apa pendapat korang:


Imam lupa takbir 7 kali dlm rakaat pertama solat sunat aidilfitri, terus dia baca al-fatihah. Ada 2 tiga org makmum yg duduk dekat saf 7-8 sebut "Subhanallah" sampai dh dekat habis surah lazim dia dok sebut lagi. Ada plak makmum yg marah terus balik rumah lepas dia cakap solat tu x sah.

Pandangan korg?

Tanpa Nama berkata...

Bila CUEPACS akan pejuang pencen penuh untuk pesara yang layak?

Tanpa Nama berkata...

Bagus CUEPACS pejuangkan PA bukan beragama islam boleh ada 4 bini.

Tanpa Nama berkata...

Ilmu x cukup...

Tanpa Nama berkata...

Ngaji x abis...

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum dan Salam Syawal

Sepatutnya semua PA wajib bersyukur kepada Allah dan berterima kasih kepada pemimpin kini yang banyak memberi berbagai faedah dan ganjaran kepada kakitangannya.

Alhamdulillah,buka mata dan lihat seluas-luasnya boleh katakan semua penduduk Malaysia semuanya hidup dalam seadanya. Mungkin tuan puan lupa banyak lagi rakyat negara lain hidup menderita dan melarat bahkan kadar pembayaran gaji mereka amat rendah.

Jangan lupa dan alpa kerana Yahudi kini kian menjadi. Sejarah Turki yang dahulunya berjaya menakluki Eropah. Akhir Yahudi yang banyak menngkaji telah menjumpai bagaimana Islam akan lemah. Akhirnya mereka lahir pemerintah daripada anak zina yang berfahaman Yahudi dan akhirnya islam menjadi lemah atas tipu daya Yahudi.

Jangan lupa bahawa Yahudi telah mendalami ilmu Al Quran dan Al-Hadis bahkan ilmuan islam memperolehi ilmu Al-Quran dan Hadis daripada pihak berkenaan.

Justeru itu tidak hairan jika banyak kalangan Syeikh kalangan Yahudi yang banyak bersendiwara. Yahudi telah menjadikan Amerika sebagai satu pentas sebagai negara contoh dan dijadikan Roll Model untuk semua negara. Kita lihat kelicikan mereka menyebabkan imbangan kuasa Kapitalis dan Sosialis tak imbangi bahkan sosialis hanya di Rusia dan Cina.

Tuan-puan jangan lupa bagaimana Yahudi Soros cuba takluki Malaysia dan IMF dipancing untuk jeratkan Malaysia. Disebabkan pemimpin Malaysia mempunyai daya kepimpinan tinggi, ilmu islam tinggi maka muslihat Yahudi ini berjaya dipatahkan. Seandainya pemimpin dikala itu berwajah Yahudi nescaya Malaysia dapat dikuasinya. Ingat Iman, Islam dan Ehsan itu bukannya terletak pada serban, janggut panjang, jubah labuh tetapi pada kesucian hati, syahadahnya.

Akhirkata Salam Aidilfitri drp BP yang hina.

Tanpa Nama berkata...

staff kontarak agrobank tak dapat bonus pun walau dah kerja dekat dua tahun. atas alasan kontrak.memang tak adil betul. minta di ambil perhatian. terima kasih