SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI***

09 Ogos 2012

SYOR PENJAWAT AWAM GUNA KAD DISKAUN

Berita Harian
9/8/2012


Kuala Lumpur: CUEPACS mencadangkan supaya kira-kira 450,000 penjawat awam yang berpendapatan kurang RM3,000 sebulan turut diberi peluang menikmati kad diskaun 1Malaysia Privilege Card.

Langkah itu bagi membolehkan kumpulan berkenaan termasuk kakitangan Jabatan Penjara, Jabatan Bomba dan Penyelamat, Kastam Diraja Malaysia, Jabatan Pengangkutan Jalan serta Jabatan Imigresen turut menikmati potongan harga sehingga 25 peratus ketika membeli-belah di lebih 20 syarikat

88 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Peniaga Cina layan ker kad tu.... Cuepac oiii

Tanpa Nama berkata...

barang makin mahal......... betul ke bernialai kad diskaun tu... jangan indah khabar dari rupa sudah...

Tanpa Nama berkata...

Bernilailah sangat>>>>..... kehkehkeh

lawak jer bunyi

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih cadangan dari pihak CUEPACS untuk meluaskan card privillage kepada penjawat awam berpendapatan bawah rm3000,harap menjadi kenyataan.

Tanpa Nama berkata...

KALAU ORG GAJI RM 2995 LAYAK DAPATLAH KAD DISKAUN NI....APA AKAN JADI NGAN ORG GAJI RM 3005 PULAK...BEZA RM 10 JEEEE............NILAH CADANGAN YG TAK LOGIK DAN TAK MUNGKIN TERJADI...HANYA WAYANG JEEEE,,,ALA MACAM SBPA DULU LAH KATAKANNNNNNNN

Tanpa Nama berkata...

KALAU ORG GAJI RM 2995 LAYAK DAPATLAH KAD DISKAUN NI....APA AKAN JADI NGAN ORG GAJI RM 3005 PULAK...BEZA RM 10 JEEEE............NILAH CADANGAN YG TAK LOGIK DAN TAK MUNGKIN TERJADI...HANYA WAYANG JEEEE,,,ALA MACAM SBPA DULU LAH KATAKANNNNNNNN

___________________________________

ikut matematik, tak kira lah ko gaji rm3001 ke, makna nya dah lebih dari rm3000, so tak layak ler.

aku pun tak layak gak
huhuhu

Tanpa Nama berkata...

Kenapa tiada kad diskaun untuk rakyat berpendapatan bawah RM3000 khas untuk pembelian petrol? Yang dah kaya bayarlah tanpa subsidi. Yang miskin je dapat subsidi. Ini baru adil.

Kononnya dulu cadangan kad diskaun petrol jika dibuat akan disalahgunakan. Tak terfikir ke kalau kad untuk polis dan tentera ini disalahgunakan? Baik orang kaya beli banyak2 guna kad diskaun ni (nampak tak ia boleh disalahgunakan)

So, bila lagi nak buat kad diskaun untuk pembelian petrol kenderaan? Dah tak ada alasan lagi..................................................................................

Sudah-sudah la mempolitikkan kebajikan untuk rakyat ni. Letih nak baca.

Tanpa Nama berkata...

Sesiapa bergred bawah 41 sahaja SEPATUTNYA diberikan kad ini.

Tanpa Nama berkata...

cakap je diskaun....mungkin benda benda yang nak diskaun tu bukan benda yang selalu kita gunapun....

kalau berani.....cuba bagi diskaun untuk repair kereta,pembaharuan insuran kenderaan,beli tayar,beli di pasaraya dan apa saja benda yang selalu kita guna.

Tanpa Nama berkata...

aku nak kad diskaun untuk tambang bas sekolah rajoo,yuran sekolah anak aku,kad diskaun kedai buku,dan kad diskaun semua pasaraya seperti tesco dan jusco.

Tanpa Nama berkata...

Sesiapa bergred bawah 41 sahaja SEPATUTNYA diberikan kad ini.

---------------------------------------------------------------------------------------------

cadangan mmg bagus dan bertepatan di malaysia

Tanpa Nama berkata...

teman gaji rm600 aje layak tak ?

Tanpa Nama berkata...

aku nak kad diskaun beli rumah,kereta,jusco,giant,tesco,econsave,petrol,mas ,air asia dan macam2 lagi..baru syok ooo

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Kenapa tiada kad diskaun untuk rakyat berpendapatan bawah RM3000 khas untuk pembelian petrol? Yang dah kaya bayarlah tanpa subsidi. Yang miskin je dapat subsidi. Ini baru adil.
----------------------------------
citt apa cerita 3000 kebawah,apa 3000 tu banyak sangat dah?kalau sorang keja gaji 3000 mana ada banyak.buat la 5000 kebawah.duduk kl mampuih ooo..LU SEMBANG LA

Tanpa Nama berkata...

Kelayakan gaji RM3000 kebawah tu 10 tahun sudah boleh la pakai, sekarang ni patut RM5000 kebawah boleh dikatakan pendapatan paras miskin bagi ketua isi keluarga yg hanya mempunyai satu sumber pendapatan (isteri/suami tak kerja), kalau ada tak setuju jangan marah ya ni bulan puasa tak baik kutuk-kutuk.

karyaone berkata...

RM6000 pendapatan isi rumah molek sangatlah. Betul, terdapat rakyat negara kita bekerja sorang dan mempunyai anak-anak yang ramai. Saya cadangkan RM6000 layak diberikan kad diskaun agar lebih ramai rakyat mendapat kebajikan hasil kebaikan keputusan yang kerajaan lakukan.

Tanpa Nama berkata...

hangpa bagi aku sapuuu...pangkah belum tentu..janji aku dapat privilege...

Tanpa Nama berkata...

JANJI THE THIRD PARTY!

Tanpa Nama berkata...

Perasan

1Kad 1Malaysia berkata...

Semua rakyat malaysia patut pakai kad tu utk mengelakkan pendatang asing mendapat subsidi kerajaan macam rakyat Malaysia juga. Sekarang subsidi rakayat asing pun tibai juga.

Tanpa Nama berkata...

Antara faktor yang menyebabkan PA merasa tersepit dengan kenaikan kos sara hidup ialah bebanan hutang. Antaranya ialah hutang peribadi, hutang kereta dan hutang rumah.

Saya rasa dah tiba masanya pihak Cuepacs berunding dengan pihak bank supaya PA mendapat sedikit pulangan atas pinjaman yang dibuat. Contohnya, setiap potongan gaji, 1% - 5% daripadanya diperuntukkan sebagai pelaburan dalam bentuk tabungan khusus.

Kita mahukan situasi menang2. Bukan sekadar menguntungkan sebelah pihak semata2. Saya percaya, di kala ini tentu ramai PA yang gaji bersihnya hanya sekadar cukup2 makan je.

Tanpa Nama berkata...

Gaji 3000 ke bawah tu maksudnya kumpulan pekerja yg gaji matinya x lebih 3000 ringgit yg rata-rata kumpulan gred 1-17. Yg atas dr tu gaji matinya akan capai 5000 ke 18000.
dah betul la apa yg diorg buat tu. skrg gaji ko mmg la 3001. tp blh naik sampai 6000 bila ko pencen nti. yg bwh 3000 ni maksudnya yg xkan naik lagi sampai bila-bila.

halim Jempol berkata...

kami mahukan kerajaan segera mansuhkan atau serapkan hutang pinjaman peribadi yang tak mampu dibayar penjawat awam sokongan, terutamanya ahli UMNO. jika dilaksanakan, ekonomi negara akan lebih rancak dan menjana kemajuan negara. ini sebagai satu cara membalas jasa ahli UMNO dan memupuk perpaduan sesama PA.

sekian, cadagan saya.

Tanpa Nama berkata...

AGAKNYA YANG TERBAIKKK LA TU..

Tanpa Nama berkata...

kalau benda2 yg berfaedah camni memang sokong sangat teramat le....

Tanpa Nama berkata...

kumpulan J Tak Nak Ke Kad Ni?????

Tanpa Nama berkata...

Kita tak nak kakitangan kerajaan saja menikmati harga diskaun barang keperluan harian, TETAPI kita nak suluruh rakyat Malaysia menikmati harga diskaun barang keperluan harian. Kita semua rakyat Malaysia justru semua rakyat berhak menikmati harga diskaun.

Tanpa Nama berkata...

Tak adil kalau PA yg gaji RM3000 ke bawah je dpt kad diskaun sebab barang yg PA gaji rendah nak beli pun sama jugak dgn PA yg gaji lebih RM3000.Ini dikirakan kerajaan menganiaya PA.PA gaji besar or kecil sama je orang jugak dan keadilan mesti diberi oleh pemerintah.Tapi nak tau jugak 20 sykt tu barang apa yg nak di diskaun tu.Bimbang barang yg org tak minat nak beli dan dah tak laku nak bagi diskaun.Biasa le sykt yg dh nak bankrap akan buat kad diskaun.Sial betul idea ni.

Tanpa Nama berkata...

Kita tak nak kakitangan kerajaan saja menikmati harga diskaun barang keperluan harian, TETAPI kita nak suluruh rakyat Malaysia menikmati harga diskaun barang keperluan harian. Kita semua rakyat Malaysia justru semua rakyat berhak menikmati harga diskaun.
-------------------------------------setuju sangat, kenapa kakitangan awa je, dahla tu gaji RM 3000 ke bawah je, macam la gaji RM 3000 ke atas nie kaya sangat....kalu dah duk kl, anak 2 je pun dah sempuuuutttttttt...........

Tanpa Nama berkata...

Contoh barang yg akan di diskaun ialah:
Tilam buruk,tayar buruk,air minuman dlm botol dlm tin yg dah hampir tamat tempoh,beras kualiti rendah,serbok milo kualiti rendah,sabun basuh kilang belakang rumah nye,baju cetak rompak,pelita hindu raya,tanglung kepala taik.
Wahai PA nak buat apa barang-barang mcm ni.bagi saja pun orang tak mau inikan nak beli.Inilah dasar peniaga celaka di Malaysia kaut untung dan tipu rakyat melalui kad diskaun.

Tanpa Nama berkata...

aku nak kad diskaun beli rumah,kereta,jusco,giant,tesco,econsave,petrol,mas ,air asia dan macam2 lagi..baru syok ooo

====================================================================================================

DALAM KUBUR NNT BARU DAPAT DISKAUN NI KOT......

Tanpa Nama berkata...

Taktik penipuan dalam diskaun kad sgt senang.Barang harga jualan sebenar ialah RM100 tetapi dinaikkan sehingga RM200.So bila u di beri diskaun di letak le diskaun 50% atas barang tu.so u akan beli dgn harga RM150 so peniaga lagi untung.walhal kalau harga asal hanya RM100 je.Tak caya check pasaraya skrg yg jual baju raya ada yg letak potongan harga sampai 70% so tak logik le.Penguatkuasa yg check pun bangang n bahalul tu le cina dok tipu kita je bila pi beli belah.Penipu mcm ni patut dihukum penjara seumur hidup bukan denda RM1000.Dia bayar le bongok.

Tanpa Nama berkata...

Itu pun kire nasib arr dapat diskaun dlm KUBUR...

Tanpa Nama berkata...

Taktik penipuan dalam diskaun kad sgt senang.Barang harga jualan sebenar ialah RM100 tetapi dinaikkan sehingga RM200.So bila u di beri diskaun di letak le diskaun 50% atas barang tu.so u akan beli dgn harga RM150 so peniaga lagi untung.walhal kalau harga asal hanya RM100 je.Tak caya check pasaraya skrg yg jual baju raya ada yg letak potongan harga sampai 70% so tak logik le.Penguatkuasa yg check pun bangang n bahalul tu le cina dok tipu kita je bila pi beli belah.Penipu mcm ni patut dihukum penjara seumur hidup bukan denda RM1000.Dia bayar le bongok.

Jumaat, Ogos 10, 2012 8:53:00 PG

$$$$$$$$$$$$$$$$$$

apasal Penguakuasaan buat PEKAK jer??? kann dia PA jugak !

Mereka buat kerja ke tidak?? lapor jer ..................
bila dah kena denda kasi masuk paper BESAR_BESAR !

Tanpa Nama berkata...

kpd kjaan tgkla kedudukan gred n.. da btahun kje tp xde dpt phargaan dr bos n org ramai.karenah bos n awam da jd rutin hdop kami.. kad diskaun tu layak utk kami gred n yg rata gji bwh 3k

Tanpa Nama berkata...

brita harian today.. ramai p.a curi tulang.. aku rase kalu ramai pompuan ni biasala gred n.. korang buat taik g blanje raye abis smua p.a kna.. staf pompuan gred n patot dikurangkan or dhapuskan je

Nakgelak berkata...

Tanpa Nama berkata...
Kelayakan gaji RM3000 kebawah tu 10 tahun sudah boleh la pakai, sekarang ni patut RM5000 kebawah boleh dikatakan pendapatan paras miskin bagi ketua isi keluarga yg hanya mempunyai satu sumber pendapatan (isteri/suami tak kerja), kalau ada tak setuju jangan marah ya ni bulan puasa tak baik kutuk-kutuk.

Khamis, Ogos 09, 2012 4:44:00 PTG
+++++++++++++++++++++++++++++++++++
stu7 jer..

Tanpa Nama berkata...

Eloknya bagi kepada semua kakitangan awam kecuali jusa keatas kerana duit depa dah banyak..kalau bagi pun dia tak gunakan.

Tanpa Nama berkata...

kenaikan elaun ape cerita ? Faedah 1 % utk pinjaman dah lulus ke ? Buat satu satu lah ceupacs ooi ! Ni tak cakap aje lebih !

Buat ni dulu baru kurang sikit beban PA ! NI TAK !

Tanpa Nama berkata...

Kita tak nak kakitangan kerajaan saja menikmati harga diskaun barang keperluan harian, TETAPI kita nak suluruh rakyat Malaysia menikmati harga diskaun barang keperluan harian. Kita semua rakyat Malaysia justru semua rakyat berhak menikmati harga diskaun.
-------------------------------------setuju sangat, kenapa kakitangan awa je, dahla tu gaji RM 3000 ke bawah je, macam la gaji RM 3000 ke atas nie kaya sangat....kalu dah duk kl, anak 2 je pun dah sempuuuutttttttt...........

Jumaat, Ogos 10, 2012 8:40:00 PG
Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Contoh barang yg akan di diskaun ialah:
Tilam buruk,tayar buruk,air minuman dlm botol dlm tin yg dah hampir tamat tempoh,beras kualiti rendah,serbok milo kualiti rendah,sabun basuh kilang belakang rumah nye,baju cetak rompak,pelita hindu raya,tanglung kepala taik.
Wahai PA nak buat apa barang-barang mcm ni.bagi saja pun orang tak mau inikan nak beli.Inilah dasar peniaga celaka di Malaysia kaut untung dan tipu rakyat melalui kad diskaun.

Jumaat, Ogos 10, 2012 8:45:00 PG

Biasa la tu (amalan lazim mereka). Keluarkan barang lama dulu, barang baru simpan dalam stor.

Ismail sabri where r u?

Tanpa Nama berkata...

kpd kjaan tgkla kedudukan gred n.. da btahun kje tp xde dpt phargaan dr bos n org ramai.karenah bos n awam da jd rutin hdop kami.. kad diskaun tu layak utk kami gred n yg rata gji bwh 3k

--------------------------------------------------------------------------

sy x boleh dengar bila ada org sebut pasal gred N......dekat DBKL skim N adalah KING OF THE SKIM.....skim lain LOW CLASS....

Tanpa Nama berkata...

aku tak kisah sgt lar psl kad2 ni..
aku sndiri dah lma sgt dah tak cek gaji aku..

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum dan Selamat Menjalani Ibadah Puasa semoga mendapat keberkatan dan kerahmatan daripada Allah SWT.

Penggunaan Kad Diskaun ini adalah satu kebaikan kepada semua PA yang sentiasa memerlukannya. Ini mungkin satu langkah permulaan daripada pihak berwajib bagi mengurangkan bebanan PA.

Tetapi biasalah sebagai insan adakalanya segelintir mempunya perasaan cemburu serta menyoal. memberontak... walaupun pada dasarnya ianya adalah kebaikan.

Ingatlah manusia mempunyai PENYAKIT HATI dan jika tidak dicegah dan diubati besar kesan dan akibatnya pada diri manusia itu sendiri bahkan negara amnya.

Manusia xakan dapat lari dari 3 macam penyakit iaitu Penyakit HATI, Penyakit JIWA dan Penyakit FIZIK. 3 penyakit inilah yang menyekatkan tubuh manusia kearah positif dan mengarahkan kejalan negatif.

Sebagaimana menurut ImaM Al-Ghazali. Cara mendekatkan diri pada Allah SWT. Allah SWT telah menciptakan hati sebagai tempat DIA bersemayam. Tuhan telah berfirman dalam Hadis Qudsi "Langit dan bumi tdk dpt meliputi Ku. Hanya hati manusia manusia yang dapat meliputi Ku. " Hai anak Adam, Aku telah menciptakan taman bagimu dan sebelum kamu boleh masuk ke taman ciptaan Ku. Aku usir syaitan dari dalammnya. Dan dalam dirumu hati, yg seharusnya menjadi taman yang engkau sediakan bagi Ku.

Salam hormat daripada BP yang hina dan dari pendalaman. Rasa sayup dan berlinangan air mata mendengar lagi dendang perantau dari Tan Sri P. Ramli dan Ku Pohon Restu Ayah Bonda daripada Dato Siti mengenangkan orangtua telah tiada dan insan yang sentiasa bergelomagan dengan dosa.

Tanpa Nama berkata...

Saya cadangkan bagi sesiapa yang ingin membeli rumah baru menggunakan prosedur baru dengan kadar faedah takaful 1 peratus.

Saya cadangkan juga bagi sesiapa yang telah membeli rumah baru dengan pinjaman kerajaan dibolehkan menukar perjanjian baru seumpama pinjaman PTPTPN yang ditukar ke pinjaman Ujrah 1 peratus dengan baki berkurangan.

Saya ingin mencadangkan juga bagi sesiapa yang telah membeli rumah dengan pinjaman kerajaan melebihi tempoh 10 tahun diberikan pulangan wang tunai 20 peratus dari jumlah yang telah dibayar sebagai pelarasan perjanjian baru.

Juga saya ikhlas mencadangkan bahawa pihak Kementerian Kewangan memberikan bantuan 10 peratus dari jumlah pinjaman perumahan untuk pembeli rumah baru.

Untuk isu kad diskaun, saya mencadangkan kad diskaun diberikan kepada beberapa golongan iaitu:
- Pesara kerajaan
- Pesara swasta
- Ibu tunggal
- PA bergred bawah 41
- PA bergaji bawah RM4,500.00
- Pelajar cemerlang

Kad diskaun ini hendaklah meliputi yuran universiti, pembelian tiket kapal terbang, diskaun naik haji, diskaun pembelian buku, pembelian komputer, pembelian alat tulis, pembayaran bil elektrik dan air.

Saya mencadangkan kepada kerajaan agar mempercepatkan satu kaedah untuk menambah pendapatan negara melalui satu fee yang wajib dibayar oleh sesiapa yang bergaji RM12,000.00 sebulan. Contohnya jika seseorang bergaji RM13,500.00 sebulan, beliau wajib membayar fee gaji berjumlah 2 peratus dari jumlah gaji tersebut kerana semakin banyak gaji yang dia dapat, semakin banyak subsidi kerajaan yang dia nikmati kerana dia ada kuasa membeli yang besar. Ini bermakna mereka membayar bali subsidi kerajaan dan memulangkan wang tersebut kepada negara dan rakyat secara umumnya.

Saya mencadangkan agar cadangan 5 tahun lepas untuk mewujudkan kad diskaun petrol kenderaan diluluskan. Ini memberi makna bahawa sesiapa yang mempunyai kad diskaun sedia ada layak mendapat kad diskaun petrol kenderaan. Unutk mengelakkan penyalahgunaan kad diskaun, saya mencadangkan penggunaan cap jari di sebelum sesuatu kad diskaun itu boleh diacces oleh mesin pembaca kad.

Saya ingin mencadangkan juga kad diskaun ini dimasukkan dalam sistem mykad yang mana keselamatan lebih terjamin.

Seterusnya saya ingin mencadangkan satu suruhanjaya keadilan ditubuhkan untuk menunjukkan kerajaan betul-betul adil kepada rakyat.

Sekian.

Tanpa Nama berkata...

bla...bla...bla...bla...

Tanpa Nama berkata...

X hbis-hbis soal duit. Mcm dh x cukup mkn n pakai lagi dh org m'sia ni. nk kata miskin masing-masing ada kereta. hari cuti masing-masing g jalan-jalan bw family. Nape dh tak cukup duit sgt ke ni? ke cuma ikut nafsu je tgok org yg gaji besar belanja mewah yg gaji kecik pun nak belanja mewah sama?

ukur baju bdan sendiri la. anak-anak cukup makan. dpt sekolah, dpt hantar g universiti dh syukur le. esok-esok doakan anak tu jadi org besar. asyik ckp x cukup je, maka tuhan kabulkan la doa tu. Cuba minta dicukupkan keperluan, mana tau tuhan kabulkan, cukup keperluan kita sampai mati.

Tanpa Nama berkata...

cuba lah tengok senarai syarikat yang offer discount tu...berapa percent (20%) je barang or perkhidmatan yang diperlukan mereka dari golongan marhain (gaji kurang RM3000...kena cari syarikat yang boleh bagi diskaun untuk barang or perkhimatan yang sememangnya diperlukan rakyat..., bukan barangan mewah/unnesseery..refer lah teori maslow...setuju, tapi harap kena improve la..

eM berkata...

hentikan la membuat cadangan demi cadangan ni cuepacs. makin hari makin merepek cuepacs ni. fokus pada perjuangan utama dulu. fokus kepada benda yang masih belum tercapai lagi.

cuepacs perlu ditransformasikan. sudah sampai masanya kepimpinan sedia ada dijumudkan. cara pemikiran mereka lapuk. orang sudah masuk tahun 2012, cuepacs masih lagi berfikir cara 80an.

Tanpa Nama berkata...

zzzzzzzzzz.............

Tanpa Nama berkata...

Jika syarikat syarikat tak dapat untung banyak bagaimana Malaysia boleh jadi sebuah negara yang gaya dengan rakyat berpendapatan tinggi. Bagus baliklah ke zaman terdahulu bila manusia tinggal diatas pokok dan makan ubi kayu dan berkaki ayam.

Tanpa Nama berkata...

Cadangan CUEPACS tak guna lagi, bagus semua rakyat Malaysia buangkan semua benda benda moden dan tinggal didalam HUTAN.

Tanpa Nama berkata...

Berharap semua rakyat Malaysia dapat tinggal di sebuah padang pasir, kerana tiada sewa hendak dibayar.

melayu rempit berkata...

kami mahukan kerajaan segera mansuhkan atau serapkan hutang pinjaman peribadi yang tak mampu dibayar penjawat awam sokongan, terutamanya ahli UMNO. jika dilaksanakan, ekonomi negara akan lebih rancak dan menjana kemajuan negara. ini sebagai satu cara membalas jasa ahli UMNO dan memupuk perpaduan sesama PA.

sekian, cadagan saya Halim Jempol
======================================================================
aku sokong sgt sbb BN yg bayar gaji dan BN juga yg bagi rezeki....... hidup BN!....eh..cam kimek jer....

Tanpa Nama berkata...

Ko kerje dgn kerajaan yg memerintah bukan dgn BN. Bukan BN yg bayar gaji tp kerajaan yg memerintah. Esok kalau BN kalah sapa nk byar gaji ko? tentulah kerajaan baru yg memerintah.

Aku syukur kpd Allah sbb BN membawa negara kita capai apa yg kita nampak dan dapat hari ni. Syukur kpd Allah sbb diberi nikmat yg aku kecap skrg ni. Ada rumah, ada isteri ada anak, ada kereta, ada sikit simpanan, ada kerja, anak-anak aku ada tempat nk belajar, mak bapak aku ada tempat nk bergantung dan mcm-mcm nikmat lagi yg penduduk kt Somalia tu x dapat.

AKU BERSYUKUR HANYA KPD ALLAH KERANA MEMBERI PELUANG KPD AKU DAN KELUARGA AKU MENGECAP NIKMAT YG DIBERIKAN INI.

Lagi satu kerajaan memerintah xkan bayar gaji aku kalau aku masa keciknya sampai masa besarnya x usaha utk dpt apa yg aku dpt ni. Aku dpt apa yg aku usahakan.

SEKALI LAGI AKU X BERSYUKUR KPD BN TETAPI BERSYUKUR KPD ALLAH sbb diberi nikmat menjadi rakyat di negara Malaysia ni. ALHAMDULILLAH...

Tanpa Nama berkata...

Cadangan untuk semua kumpulan sokongan dapat kad diskaun khas ahli gabungan Cuepacs bukan ahli tidak layak.

KANG MAS berkata...

PAK BISA ENGGAK BERI UCAPAN SELAMAT HARI RAYA DISINI??

" saya ingin sampaikan ucapan kepada RUDY, WAK PARJO, SUKARDI, SUKARMAN dan MAS NGADIMIN dengan ucapan":

"waduhhh kalian senang bangat dong, mikirin yang indah ajeh sore gini...WAK PARJO enggak pergi ke pasentren, enak bangat kamu tidur yaa sih...om SUKARMAN tunggu yaa kepulangan gue...MAS jangan bikin yang enggak ajeh, gue selamat disini...selamat hari raya buat RUDY dan semua...

Tanpa Nama berkata...

Kemungkinan Peniaga tak nak jual kepada orang menggunakan kad diskaun?

Tanpa Nama berkata...

Takkan jbtn di atas saja diberi kad diskaun tu bosss.....kan lebih baik bagi kad tu kpd semua jbtn gov spti pelajaran dll.....

Tanpa Nama berkata...

bla..bla..bla..bonus..bla..bla..bla..elaun..bla..bla..bla..kad diskaun pulak....lepas ni apa pulak??

Tanpa Nama berkata...

pasar basah layan ke diskaun card macam beli ayam,ikan temenung,daging lembu,kambing dan sebagainya.sebab ni makanan rakyat 1Malaysia

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS SEMAKIN HILANG
TARING DAN AKAL:

Mula2 canang 1Malaysia yaitu SPBA bagus. Kemudian canang pulak 1Malaysia kata SPBA tak bagus dan SSM diberi penambahbaikan. Sudah
8bulan berlalu masih belum ada apa2pun penambahbaikan. Yang ada ialah gimik GILA atas dasar jawatan dan politik peribadi mereka yang berkepentingan dalam CUEPACS. Bermula dengan Koperasi Cuepacs, keahlian wajib semua penjawat awam jadi ahli kesatuan gabungan CUEPACS dan terbaru kad diskaun CUEPACS. Semuanya idea mengarut dan tidak sepatutnya yang didukung oleh CUEPACS. Kalau CUEPACS betul2 bijak dan tegas mengapa isu ITP, COLA, E.Wilayah, E.Tugas Kritikal, Cuti Penjawat Awam, Kadar E.lebih masa, dan elaun-elaun yang membelenggu penjawat awam tidak dikaji, diselaras dan dilaksana dengan saksama kepada semua gred penjawat awam yang layak. Itu baru isu2 umum dan belum lagi isu besar seperti kadar dan kelayakan pinjaman perumahan, isu kuaters kakitangan bawahan dan pelarasan gred gaji mengikut kelayakan dari terendah SRP/PMR, ke MCE/SPM, Lepasan Sijil/Politek/Institusi Awam, STP/STAM/Diplo/(Matrikulasi)
dan Ijazah/ke atas.

Kemudian CUEPACS gemar dan kematu mengadakan SEMINAR dan MESYUARAT di Hotel2 mewah dan mahal. Tetapi tiada apa2pun perubahan kepada penjawat awam selepas itu.Cuepacs benar2 sudah ketandusan idea dan TUJUAN / OBJEKTIF CUEPACS asal ditubuhkan tinggal setakat promo dan provo sahaja.

Mengapa tidak sperti zaman Dato' Jamaluddin Mat Isa dulu, setiap tuntutan terus dirundingkan sehinggalah terkini SSB+SSM
yang ada wujud dan bernadi sehingga kini.

Penulis: Rakan rapat dan bekas penasihat tidak rasmi kepada Dato' Jamaluddin.

Tanpa Nama berkata...

.Cuepacs benar2 sudah ketandusan idea dan TUJUAN / OBJEKTIF CUEPACS asal ditubuhkan tinggal setakat promo dan provo sahaja.

$$$$$$$$$$$$$$$

adakah ianya disebabkan oleh pemimpin hari ini yg ada kepentingan peribadi (nak datokship, nak senator, nak pegang Ahli Lembaga Pengarah Koperasi, Presden Pencen, bla, bla, la, la).

Hingga ada yang udah pencen masih kerja KONTRAK .. syok woo gaji ada banyak - (pencen, gaji hakiki, elaun cuepacs, elaun ALP Koperasi, Ahli Mesyuarat Kerajaan ..) mau apa lagi !

Tanpa Nama berkata...

Salam 1Malaysia:

Terbaru. Sekitar Sukan Olimpik 2012 Tahniah kepada pemain badminton Negara YBhg. Datuk Lee Chong Wei dapat pingat perak Olimpik yang telah menerima penghargaan dari Kerajaan. Seterusnya kepada Pandelela Rinong Pamg juga dapat pingat gangsa Olimpik yang telah menerima penghargaan dari Sarawak. Walau Malaysia cuma dapat pingat namun pencapaian itu menjadi KEBANGGAAN kita sebab dalam sukan SEA kita diatasi oleh Indonesia dan Thailand namun di Olimpik 2012 kita sebaris dengan dua negara tersebut disamping 1 negara sebelah timur iaitu Taipei (Chinese Taipei) dan 3 negara sebelah barat iaitu Bulgaria, Estonia dan Serbia ditangga ke 57. Dari segi jumlah kepadatan penduduk Malaysia patut berbangga sebab walau rakyat kita cuma 28.3juta dibanding Indonesia 245juta, Thailand 65juta, Taipei (Chinese Taipei) 23juta, Bulgaria 7.6juta, Estonia 1.2juta dan Serbia 10juta. Kita tidak boleh terus bergantung kepada bakat yang ada dan sebaiknya Malaysia mesti teruskan usaha ke arah menggilap bakat2 baru sukan negara untuk kesinambungan sukan demi MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA dan juga ATLET. TAHNIAH ..!

Tanpa Nama berkata...

SEKITAR SUKAN OLIMPIK LONDON 2012:

Malaysia jangan berpuas hati dengan pingat 1 perak dan 1 gangsa. Usaha2 proaktif dan positif kearah kemajuan Sukan mesti diteruskan. Selain YBhg. Datuk Lee Chong Wei dan Cik Pandelela Rinong Pamg, kita perlu menggilap lebih ramai lagi atlet untuk dipertandingkan kesemua acara. Kita kekurangan atlet yang benar2 untuk jadi atlet seperti Lee Chong Wei dan Pandelela Rinong Pamg. Wahai anak muda Malaysia (Melayu) bangkitlah dan buktikan anda BOLEH. Jangan buang masa dengan rempit, makan dadah dan remaja maksiat. Jadilah ATLET NEGARA walau anda tidak berjaya dalam AKADEMIK atau KERJAYA.
Wahai anak muda Malaysia (Melayu) bangkitlah bangkitlah bangkitlah.. jangan asyik MELARAM tak tentu hala

yaakub turani berkata...

lee chong wei dan pandalela mendapat pingat disebabkan kegigihan pemimpin BN dan UMNO melakukan kabaikan dan keadilan. jika mereka sokong pebangkang, pastilah mereka akan tewas dan gagal emndapat pingat. jadi semua PA haruslah terus mengundi BN agar kita terus mendapat pingat olimpik. BN dan PA berpisah tiaada

Tanpa Nama berkata...

Sila adukan masalah gaji anda seperti bonus raya yang belum masuk, tunggakan gaji yang belum masuk, kenaikan gaji yang belum naik kepada jabatan akauntan negara.

Elakkan diri anda dari menjadi mangsa kezaliman.

Tanpa Nama berkata...

Datuk Ismail Sabri Yaakob, saya masih tak berpuas hati sebab terlalu banyak peniaga yang tidak memaparkan tanda harga apatah lagi tanda harga berwarna merah jambu. Ini menggalakkan penipuan harga terhadap pengguna. Tolonglah kerahkan pegawai.

Tanpa Nama berkata...

yaakub turani berkata...
lee chong wei dan pandalela mendapat pingat disebabkan kegigihan pemimpin BN dan UMNO melakukan kabaikan dan keadilan. jika mereka sokong pebangkang, pastilah mereka akan tewas dan gagal emndapat pingat. jadi semua PA haruslah terus mengundi BN agar kita terus mendapat pingat olimpik. BN dan PA berpisah tiaada

Isnin, Ogos 13, 2012 1:37:00 PG


***********************************

ape la kebengap nye ko ni..pemikiran tahap rendah la ko ni..abis tu yg lain2 atlet yg kalah tu kalah sbb sokong pembangkang ke??...

Tanpa Nama berkata...

Salam.cuepacs selalu membela nasib kakitangan awam.tp ada sesetengah kakitangan awam bila wat kerja sambil lewa.bayangkan lah dah masuk bulan 8 tungakkan bulan januari blm dapat.kalo golongan yang berpendapatan tinggi x ada masalah tp golongan sokongan yg bergred rendah rasa terbeban.itu yg musykil apa yg sesetengah pembantu tadbir kewangan ini buat sedangkan tunggakan itu dah boleh dibayar.
Terutama time2 nak raya

Tanpa Nama berkata...

brita harian today.. ramai p.a curi tulang.. aku rase kalu ramai pompuan ni biasala gred n.. korang buat taik g blanje raye abis smua p.a kna.. staf pompuan gred n patot dikurangkan or dhapuskan je
_____________________________________

setuju...menyemak jek gred n pompuan ramai2 kat kerajaan ni..mengabehkan duet kerajaan baya gaji bute dorang jek..keje lembap,gedik lebih,yang keje kat u plak,,dok kaunter tapi belagak ngalahkan pensyarah

Tanpa Nama berkata...

Sesiapa yang belum mendapat gaji tertunggak sila pangkah PKR kerana kita tak perlu memangkah orang yang lembab buat kerja. Selagi mentaliti belum berubah....

Tanpa Nama berkata...

Baru je semua PA gembira sebab dapat bonus raya menjadi marah sebab tunggakan gaji dibatalkan pada bulan ini. Bagus juga tikus PKR buat kerja ye

Tanpa Nama berkata...

PAK BISA ENGGAK KIRIM UCAPAN SELAMAT IDUL FITRI DISINI???????????.......

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

yaakub turani berkata...
lee chong wei dan pandalela mendapat pingat disebabkan kegigihan pemimpin BN dan UMNO melakukan kabaikan dan keadilan. jika mereka sokong pebangkang, pastilah mereka akan tewas dan gagal emndapat pingat. jadi semua PA haruslah terus mengundi BN agar kita terus mendapat pingat olimpik. BN dan PA berpisah tiaada

Isnin, Ogos 13, 2012 1:37:00 PG


***********************************

ape la kebengap nye ko ni..pemikiran tahap rendah la ko ni..abis tu yg lain2 atlet yg kalah tu kalah sbb sokong pembangkang ke??...


dia ni memang bangang nak mampus.tah apa kaitan org besukan pasal parti buat kebaikan.aduiyaaiii...memang teruk tahap jahanam lah ko ni.ni lah namanya penyokong membuta tuli.aku tak penah jumpa lagi dalam blog ni orang bagi komen sebangang ni..!! malau aku melayu mcm ni.

Tanpa Nama berkata...

Kalau undi BN, atlet dapat la sebarang pingat olimpik.
Tp janji pemimpin pembangkang lg best, kalau PR dapat tawan putrajaya, atlet2 akan dapat pingat emas olimpik.
Hehe...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Baru je semua PA gembira sebab dapat bonus raya menjadi marah sebab tunggakan gaji dibatalkan pada bulan ini. Bagus juga tikus PKR buat kerja ye

Isnin, Ogos 13, 2012 11:20:00 PG


musuh dalam selimut memang ramai dalam PA. nasib baik kewangan pejabat aku cepat buat anjakan gaji. merasa la aku bonus haritu yang dikira dengan gaji baru.

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS SEMAKIN HILANG
TARING DAN AKAL:

Mula2 canang 1Malaysia yaitu SPBA bagus. Kemudian canang pulak 1Malaysia kata SPBA tak bagus dan SSM diberi penambahbaikan. Sudah
8bulan berlalu masih belum ada apa2pun penambahbaikan. Yang ada ialah gimik GILA atas dasar jawatan dan politik peribadi mereka yang berkepentingan dalam CUEPACS. Bermula dengan Koperasi Cuepacs, keahlian wajib semua penjawat awam jadi ahli kesatuan gabungan CUEPACS dan terbaru kad diskaun CUEPACS. Semuanya idea mengarut dan tidak sepatutnya yang didukung oleh CUEPACS. Kalau CUEPACS betul2 bijak dan tegas mengapa isu ITP, COLA, E.Wilayah, E.Tugas Kritikal, Cuti Penjawat Awam, Kadar E.lebih masa, dan elaun-elaun yang membelenggu penjawat awam tidak dikaji, diselaras dan dilaksana dengan saksama kepada semua gred penjawat awam yang layak. Itu baru isu2 umum dan belum lagi isu besar seperti kadar dan kelayakan pinjaman perumahan, isu kuaters kakitangan bawahan dan pelarasan gred gaji mengikut kelayakan dari terendah SRP/PMR, ke MCE/SPM, Lepasan Sijil/Politek/Institusi Awam, STP/STAM/Diplo/(Matrikulasi)
dan Ijazah/ke atas.

Kemudian CUEPACS gemar dan kematu mengadakan SEMINAR dan MESYUARAT di Hotel2 mewah dan mahal. Tetapi tiada apa2pun perubahan kepada penjawat awam selepas itu.Cuepacs benar2 sudah ketandusan idea dan TUJUAN / OBJEKTIF CUEPACS asal ditubuhkan tinggal setakat promo dan provo sahaja.

Mengapa tidak sperti zaman Dato' Jamaluddin Mat Isa dulu, setiap tuntutan terus dirundingkan sehinggalah terkini SSB+SSM
yang ada wujud dan bernadi sehingga kini.

___________________________________

Sangat setuju dgn pendapat tuan...Diharap cuepacs mengkaji mslh yg lebih utama seperti elaun ITP, COLA, E.Wilayah, E.Tugas Kritikal, Cuti Penjawat Awam, Kadar E.lebih masa...harap pihak cuepacs jgn mumbutakan mata dan memekakkan telinga di ats masalah ygy membelenggu pihak PA skrg...

Tanpa Nama berkata...

ELAUN KERAIAN si tembolok besar tu patut ditukarkan kepada "kad diskaun".

pendek kata duit itu hanya boleh digunakan untuk membelanja orang makan, sesuai dengan namanya "KERAIAN".

kalau tak kang, elaun keraian dah jadi macam elaun meraikan diri sendiri dengan menukar kereta yang lebih mahal!

Tanpa Nama berkata...

saya sebagai penjawat awam gred 17 (gaji RM 2K++) amat sokong cadangan Dato'. Harap jadi kenyataan.

Tanpa Nama berkata...

hehe! KR1M jadi rebutan....

Tanpa Nama berkata...

Dato; yg itu elaun rumah, ITP , bila?????????

Tanpa Nama berkata...

Kalau pakai kad diskaun pun tak berapa sesuai juga sebab:-
1) ada penjawat awam yg hanya terima gaji bersih serendah RM500 shj. (setelah ditolak loan 60%). Jadi diskaun ke atas belanja RM500 (jika beli brg) akan hanya dpt rebat sebyk RM125 shj. So, kerajaan BN tak payahlah buat byk2 kad diskaun, membazir shj. Lebih baik just naikkan elaun rumah & ITKA. Kan mudah shj. Boleh jadi kad diskaun akan disalahguna utk kepentingan pihak lain sebab tak ada limit kuantiti sesuatu barang boleh dibeli.

Tanpa Nama berkata...

Bab olimpik games 2012 jgn terlalu tertekan sangat, kita mesti berfikiran diluar kotak (Blue Ocean Strategik)setiap ahli sukan sepatutnya mengambil pelbagai displin sukan seperti sukan yang ramai pemainnya,contoh pemain hoki,bolasepak dan sebagainya masukan ke acara terjun berirama secara berpasukan atau individu barulah kutipan pingat emas bertambah tidak ke klas gitu!......

Bukan mudah begitu seperti kata Datuk KSN.

Tanpa Nama berkata...

itu baru cadangan, kami rase tak jadi la tue.. dekat raya nie harga barang melambung naik berkali ganda, spt ayam, daging, tepung, segala jenis bawang, segala jenis ikan, susu, mentega, segala jenis air minuman, segala jenis sos dan sebagainye, ape cite semua nie.. kata dah pantau, habuk pun tarak, bulan ramadan nie, tak yah puasa lea, asyik menipu jea si Ismail sabre nie..

Tanpa Nama berkata...

Boleh guna kad diskaun beli minuman keras (alkohol) ?

Tanpa Nama berkata...

Penjawat awam letup ATM . Cukup hebat!! Mungkin mereka ini tertekan dgn duit. Semak samada potongan gaji mereka ini sdh mencapai 60% ? Nak pinjam lagi mungkin tak lulus (sebab peraturan baru BNM), cara akhir letup saje ATM. Kan senang, tak payah bayar interest, stamp duty dll. Jadi, apa pandangan CUEPACS ?

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah... ptptn aku dah nak abis dah.. xsmpai seribu aja lg.. insyaAllah sempat abis bulan 10 ni.. syukur... selamat hari raya aidilfitri.. maaf zahir batin....

Tanpa Nama berkata...

takut pendatang asing dpt subsidi lah sgt?dah lupe ke dorg suma dh ad ic....hr 2 ad gduh kt kl sentral dorang apply...pndai2 la korang brkongsi ye.....