SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

01 Oktober 2012

CALON PRU13: CUEPACS SERAH KEPADA PM

SInar Harian
Raziatul Hanum A Rajak
30 September 2012
Presiden Cuepacs - Omar
Omar: Gaji minimum sektor awam harus RM1,200. - Foto Sinar Harian oleh Zulfadhli Zaki

CUEPACS dilihat sebagai salah satu badan induk kesatuan sekerja di negara. Malah, ia juga mempunyai  hubungan rapat dengan kerajaan selaku majikan kepada 1.3 juta anggota perkhidmatan awam.

Dalam temu bual dengan wartawan Sinar Harian Online, baru-baru ini, Presidennya, Datuk Omar Osman, yang menerajui badan induk ini sejak Oktober 2006, berbicara mengenai soal kebajikan dan kepentingan anggota perkhidmatan awam termasuk sistem saraan dan gaji minimum. Malah, beliau juga berkongsi mengenai pendiriannya dan Cuepacs ketika Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) yang semakin dekat.

SINAR HARIAN ONLINE: Datuk dikatakan sebagai Presiden Cuepacs yang sangat aktif. Apa  pandangan Datuk?

OMAR OSMAN: Aktif ini tertakluk kepada sokongan padu daripada gabungan dan  majlis jawatankuasa termasuklah pegawai dalam Cuepacs sendiri. Apabila mendapat sokongan padu dan kerjasama yang baik, kita sebagai pemimpin akan bekerja dengan lebih gigih bagi merancang dan memperjuangkan kebajikan setiap anggota gabungan perkhidmatan awam ini.

SINAR HARIAN ONLINE: Datuk sudah puas hati dengan pencapaian dan sumbangan Datuk selaku Presiden Cuepacs?

OMAR OSMAN: Sejak meneraju Cuepacs, bermula 26 Oktober 2006 sehingga hari  ini, walaupun masih ada beberapa perkara yang belum selesai  tetapi dari segi kepuasan hati bagi saya memang memadai apa yang dicapai sehingga hari ini, yang  dinikmati oleh anggota-anggota perkhidmatan awam termasuk pesara-pesara sekali.


SINAR HARIAN ONLINE: Sejauh mana tahap perjalanan suruhanjaya khas transformasi dalam perkhidmatan awam?

OMAR OSMAN: Suruhanjaya khas transformasi sektor perhidmatan awam ini, ditubuhkan berdasarkan apabila pada 8 Mac 2012 permasalahan dalam Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA), apabila ada ketidakpuashatian dari semua peringkat.

Cuepacs sebagai tunjang utama telah membuat perkara-perkara bantahan. Sehubungan itu, kerajaan membuat keputusan membatalkan SBPA dan apabila SBPA dibatalkan, kerajaan bersetuju untuk menubuhkan satu suruhanjaya.

Ia telah ditubuhkan dan saya salah seorang dalam ahli majlis tersebut dan dengan harapan suruhanjaya ini akan menggubal satu sistem transformasi perhidmatan awam, sama ada dari segi cara bekerja, kualiti bekerja, bagaimana kita nak tingkatkan imej anggota perkhidmatan awam, menanamkan semangat intergriti yang tinggi dan seterusnya mempunyai satu skim perkhidmatan gaji yang lebih adil dan saksama supaya penjawat awam lebih menyerlah.

Jadi suruhanjaya ini telah bermesyuarat dari semasa ke semasa untuk menyediakan satu skim atau satu bentuk apakah yang kita mahu transformasi untuk sektor perkhidmatan awam menjelang 2020, lagi lapan tahun.

Apabila SBPA dibatalkan, kita kembali kepada Sistem Saraan Malaysia (SSM), yang mana kita menunggu laporan suruhanjaya itu. Jadi, buat masa ini, kita mengikut apa yang terkandung dalam SSM itu sendiri dan apabila pengumuman selesai, baru kita ada opsyen kembali pada satu skim yang baru.

kerajaan beri tempoh selama enam bulan bermula 1 Jun hingga 31 Disember 2012, jadi kita harap dapat dimulakan dengan lebih komprehensif.

Bonus Aidilfitri dan insentif tambahan
SINAR HARIAN ONLINE: Baru-baru ini PM mengumumkan bonus Aidilfitri, yang pertama Bonus Aidilfitri diberikan? Apakah Cuepacs mengharapkan satu bonus tahunan diberikan? Cuepacs akan pohon?

OMAR OSMAN: Apabila ekonomi dua tiga tahun lepas tidak menentu, kerajaan tidak berkemampuan untuk memberi dalam bentuk bonus. Kerajaan hanya memberi dalam bentuk sagu hati, yang mana RM500 sebelum raya, RM500 selepas raya. Saya ingat dua tahun berturut-turut kita menikmati itu.

Pada tahun ini, kita telah diumumkan setengah bulan bonus untuk musim perayaan ini, yang mana termasuk pesara-pesara diberi RM500  sebagai sagu hati. Kita harap walaupun perkara ini belum diputuskan lagi, di mana kita menunggu pembentangan bajet.

Kita harap dapat paling tidak sebulan gaji bonus dapat dinikmati yang mana untuk persiapan raya dan persiapan awal persekolahan dan sebagainya. Ini memang biasa setiap tahun begitu. (Dalam Bajet 2013 dibentangkan Jumaat lalu, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan bonus satu bulan gaji, tambahan kepada bonus Aidilfitri).

Cuepacs ini hanya badan yang memperjuangkan hak kebajikan pekerja supaya anggota perkhidmtan awam ini, khasnya yang berpendapatan sederhana dapat meringankan kos sara hidup, juga meringankan beban dari semasa ke semasa.

Setiap tahun memang kami mengharapkan pembayaran ini dapat dilakukan kerajaan atas kemampuan kerajaan sama ada setengah bulan, sebulan, dua bulan, tiga bulan kita harap dapat dipertimbangkan kerajaan.

Paling tidak bagi menghargai sumbangan mereka menjayakan dasar kerajaan, supaya mereka merasa mereka memainkan peranan sebagai enjin penting dalam  perkhidmatan awam.
Pemberian bonus ini melibatkan kadar gaji setiap penjawat awam.

Setengah bulan bagi setiap penjawat awam mengikut  gaji masing-masing. Ia mengikut jawatan yang mereka sandang. Kalau gaji RM2,000 sebulan dapatlah RM1,000.

SINAR HARIAN ONLINE: Kos sara hidup dilaporkan semakin meningkat. Apakah harapan Cuepacs dan tuntutan Cuepacs? Perlukah Cola dikaji balik?

OMAR OSMAN: Memang sekarang ini yang membimbangkan kita apabila berlaku kenaikan gaji, atau pun dapat bonus, kos barang akan berlaku penambahan. Ini yang berlaku di luar kawalan kita. ini yang menyebabkan kos sara hidup tinggi.

Gaji RM3,000 ke bawah kalau tidak pandai urus memang menjadi masalah. Itu sebab dalam pembangunan Cuepacs dari semasa ke semasa Cola misalnya kita minta keselarasan, standardkan dari semua peringkat bandar, luar bandar , negeri-negeri sebab sekarang ini kita dapati kos saraan hidup bandar ke luar bandar ke sama sahaja kos sara hidup. Kadang-kadang di luar bandar lagi mahal. Di luar jangkaan kita.

Ini perkara yang sedang kita perbincangkan dari semasa ke semasa.

Kemudian, dalam perkhidmatan awam kita dan sekian lama, kita tak buat penambahbaikan kemudian, dari segi imbuhan tetap perumahan sekarang mana ada lagi sewa rumah RM180? Tidak ada.

Ini semua perkara yang kita minta kerajaan pertimbangkan semula. Khasnya dari segi skim gaji perkhidmatan awam mesti seimbang dengan kos sara hidup semasa. Kita tidak mahu pendapatan rendah, kos sara hidup tinggi dan menjejaskan produktiviti. Jadi ini yang kita sedang menjalankan perundingan perbincangan dengan pihak kerajaan, kementerian tertentu, bagaimana kita nak atasi permasalahan ini.Supaya penjawat awam ini dapat pendapatan yang cukup, gaji yang cukup.

Baru mereka boleh bekerja dengan penuh gigih. Barulah selaras dengan Perdana Menteri  kata cepat, tepat, integriti, kreatif dan inovasi. Barulah boleh capai tahap itu. Tetapi, kalau masalah ini ada, mereka terpaksa melakukan kerja sampingan untuk menampung kos sara hidup yang tinggi, terutama di bandar-bandar besar seperti Lembah Klang.

Gaji minimum sektor awam harus RM1,200

SINAR HARIAN ONLINE: Gaji minimum penjawat awam sudah diputuskan?

OMAR OSMAN: Sekarang ini kalau peringkat swasta kerajaan sudah menetapkan kalau swasta gaji minimum sektor swasta, RM900 di Semenanjung dan RM800 di Sabah Sarawak tetapi di peringkat sektor awam, gaji minimum campur elaun.

Kalau gaji saja kita belum capai gaji minimum. Contohnya, kalau gaji kita paling rendah RM647. RM647 ini belum capai gaji minimum, kalau dicampur dengan elaun Cola, elaun rumah, elaun perkhidmatan awam barulah mengatasi gaji minimum. Kalau gaji sahaja, kita belum tercapai. Ini yang kita lihat. Kenaikan gaji perlu berada dalam gaji minimum.

Ini perkara di bawah suruhanjaya, yang kita harap dapat dilihat semua sekali.

Gaji minimum ini adalah berdasarkan kadar kos sara hidup. Mengikut kiraan ketika itu. Maknanya, kerajaan telah menetapkan RM900 jadi RM900 ini mesti minimum pada pekerja tidak termasuk insentif-insentif lain. RM900 ini berdasarkan indeks semasa, dan kos barang.

Kalau tidak tercapai tahap ini, maknanya ia akan berada pada paras gaji tahap kemiskinan. Jika penjawat awam mendapat RM500, dia tidak boleh menanggung kos sara hidup. Jika dapat RM900 baru boleh menanggung kos sara hidup. Ini yang ditetapkan. Tidak termasuk kerja lebih masa, jugaa insentif.

Pendapatan ini tidak menentu. Itu adalah tambahan. Kalau dapat baru boleh menyimpan.

Sektor awam belum ada gaji minimum. Setakat ini gaji sahaja. Kalau gaji RM600 sahaja tiada elaun, kita duduk di bawah paras kemiskinan. Jadi mereka terpaksa bekerja sambilan untuk menambah RM600 lagi untuk menjadi RM1,200. Bagaimana kita hendakkan pekerja yang produktif? Itu sebab ada elaun-elaun tersebut.

Elaun-elaun ini membantu melonjakkan kita sampai ke tahap gaji minimum. Jadi, satu hari nanti, kalau gaji sektor awam dapat dilonjakkan kepada RM900 tidak termasuk elaun-elaun tadi, baru dia boleh buat simpanan.

SINAR HARIAN ONLINE: Berapa tahun sekali gaji minimum ini wajar disemak?

OMAR OSMAN: Tiga tahun sekali mesti disemak. Berdasarkan kepada ekonomi, kos sara hidup. Semua itu perlu diambil kira.

SINAR HARIAN ONLINE: Penerimaan kerajaan terhadap tuntutan Cuepacs?

OMAR OSMAN: Kerajaan memang mempertimbangkan supaya perkara ini dapat dilaksanakan mengikut kemampuan kerajaan. Perdana Menteri sendiri mengambil perhatian terhadap perkara ini. Kerajaan telah menggariskan pendapatan setahun RM50,000. Jadi paling tidak pendapatan kena RM3,000 sebulan.

Dulu Cuepacs minta gaji minimum RM950 tetapi sekarang RM950 itu sudah tidak boleh diukur dengan kos sara hidup sekarang. Paling tidak pun RM1,200. Baru mereka boleh menyimpan dan memberi tumpuan kepada kerja mereka dari 8 pagi hingga 5 petang.

Tidak perlu lagi mereka membuat kerja sambilan di luar waktu pejabat. RM1,200 itu untuk kelulusan yang paling rendah iaitu yang mempunyai kelulusan Penilaian Menengah Rendah (PMR). Jadi untuk peringkat lain, berbeza. Kalau kumpulan bawahan sudah  selesai, yang atasan sudah tiada masalah.


SINAR HARIAN ONLINE: Cuepacs menentang dasar baru Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA)?

OMAR OSMAN: Kita melihat dasar baru ini hanya memberi masalah kepada pemegang Sijil Pelajaran Malaysia (SPM). Setiap satu dasar itu  mesti dilihat secara menyeluruh. Kita lihat apa implikasinya. Yang mana kalau kita beri peluang kepada pemegang-pemegang ijazah untuk memohon pada tahap SPM, apa perancangan kerajaan untuk pemegang-pemegang SPM? Ke mana mereka mahu pergi? Tahap SPM sekarang bukan macam dulu.

Pemegang SPM juga mempunyai kelulusan yang baik cuma mereka tidak berpeluang menyambung pelajaran ke peringkat lebih tinggi. Jadi kalau jawatan mereka diambil oleh pemegang ijazah,  pemegang SPM ini mahu ke mana? Lama-kelamaan mereka akan jadi penentang. Bilangan mereka ramai. Itu fakta.

Jadi pemegang ijazah ini, esok, dia duduk dengan jawatan SPM, tidak lama. Ia hanya transit sahaja. Mereka akan berhenti bila sudah dapat jawatan yang lebih bagus. Jawatan yang ditinggalkan itu akan ada beban tugas.

Kita mahu kalau berkhidmat saja terus berkhidmat. Kita tidak mahu ada yang berhenti. SPA dah panggil kita bincang. Cuepacs akan hantar laporan kepada SPA terhadap 26 isu yang dibincang.

SINAR HARIAN ONLINE: Pemegang ijazah mencari pengalaman dengan bekerja di peringkat lebih rendah berbanding kelulusan. Apa komen Datuk?

OMAR OSMAN: Pengalamn boleh diperoleh dengan dihantar latihan. Sebab itu kita mahu penjawat awam akan datang, lapor saja diri, kita jangan bagi dia kerja terus. Kita bagi dia jalani latihan selama tiga bulan bagi setiap jabatan dalam agensi tersebut. Kemudian baru ditetapkan apa tugas rasminya.

Baru dia ada pengalaman. Kerajaan belum jalankan. Perkara ini juga akan dibawa kepada SPA. Kita mesti ada perancangan. Setiap lantikan baru kena berada pada tahap-tahap ini. Baru mereka rasa selesa dan tahu peranannya.

PRU13 dan pendirian Cuepacs
SINAR HARIAN ONLINE: PRU13 semakin dekat. Apakah pendirian Cuepacs? Apakah pegangan Cuepacs? Nasihat kepada kakitangan awam? Adakah Cuepacs akan meminta kakitangan awam sokong kerajaan?

OMAR OSMAN: Perkhidmatan awam ini sebuah badan yang tidak boleh berpolitik. Masing-masing ada tandatangan akujanji dan ada etika perkhidmatan awam. Cuepacs satu badan bukan badan bukan kerajaan (NGO), yang didaftarkan bawah Akta Kesatuan Sekerja 1959. Peranan berasaskan perjuangan hak pekerja. Saya tidak mahu kita dipesongkan dengan berpolitik dalam kesatuan.

Apabila wujud perkara ini, perjuangan kita tidak akan tercapai. Kita sibuk mementingkan kedudukan dan peranan. Perkara ini tidak sesuai dalam konsep kesatuan. Sebagai anggota perkhidmatan awam, jentera penting perkhidmatan, mana-mana saja kerajaan yang kita pilih, penjawat awam akan mengikut arahan dan menjalankan tugas-tugas tersebut.

Kalau penjawat awam nak berkempen, pihak kita boleh ambil tindakan. Sampai masa pilihan raya, sampai masa Parlimen dibubarkan, kita pergilah mengundi, mengikut keyakinan sendiri kepada mana-mana parti politik pemerintah yang ada kini.

Tidak ada slogan dalam perkhidmatan awam yang mengatakan penjawat awam wajib mengundi kerajaan. Cuepacs rasa kerajaan hari ini menunaikan tuntutan Cuepacs. Banyak yang berjaya, jadi tidak ada sebab, kita nak bagi orang lain.

SINAR HARIAN ONLINE: Bagaimanapun dengan Datuk sendiri? Datuk disebut-sebut akan bertanding PRU kali ini. Datuk sudah bersedia? Atau kerajaan harus beri jawatan Senator?

OMAR OSMAN: Mengikut dalam sejarah Cuepacs memang ada pemimpin Cuepacs yang bertanding dalam politik. Soal nak jadi calon atau tak jadi calon terserah kepada kerajaan. Kalau mereka mahu wakil pekerja untuk berada dalam parti yang memerintah, untuk menyuarakan hak lebih yakinkan pekerja kepada kerajaan, terpulang. Ia satu transformasi supaya dapat berganding bahu dengan pemerintah termasuk pesara-pesara penjawat awam.

Kalau dicalonkan, tengok dululah. Kita akan bawa ke mesyuarat Kongres Cuepacs. Apa pandangan Kongres kita. Bukan keputusan saya sendiri. Berdasarkan mesyuarat Kongres tiga bulan lepas, Kongres memberi sokongan padu jika wakil pekerja ada dalam Parlimen.

Tidak kira siapa pun yang berkemampuan untuk dicalonkan. Tidak semstinya saya. Kerajaan hari ini memandang Cuepacs rakan kongsi bijak kepada kerajaan. Menyokong dasar kerajaan dan memastikan apa saja dasar kerjaan dijalankan dengan baik. Kita bukan badan pendesak, juga bukan badan penentang kepada kerajaan.

Pengiktirafan itu terpulang kepada kerajaan. Mungkin sekian lama Cuepacs ditubuhkan, 55 tahun yang lalu, belum pernah sejarah Cuepacs berada di tahap itu. Kalau kerajaan beri penghargaan, terserah kepada kerajaan pemerintah.

Bidang kuasa itu daripada parti pemerintah. Kita hanya menjalankan mandat daripada ahli gabungan kita supaya memperjuangkan hak-hak kita.


SINAR HARIAN ONLINE: Sektor swasta lebih baik dari sektor awam atau sebaliknya. Pandangan Datuk?

OMAR OSMAN: Penambahbaikan terhadap perkhidmatan awam memang ada cuma belum lagi capai seratus peratus KPI. Memang ada permasalahan khasnya penjawat awam di peringkat pedalaman.

Mereka masih menggunakan kemudahan lama yang serba kekurangan. Jika hendak dibandingkan perkhidmatan awam dengan swasta, sebenarnya perkhidmatan awam sudah lebih baik daripada swasta.

Oleh sebab itu, ramai pekerja swasta yang mahu berkhidmat dalam sektor awam kerana jaminan jangka masa panjang, gaji yang lebih baik dan mereka sudah nampak sistem bekerja yang lebih baik. Kadang-kadang sektor awam lebih baik dari swasta.

Swasta bagus dalam tahap-tahap tertentu sahaja. Mungkin yang melibatkan publik sahaja. itu kita tidak tahu lagi. Bagi perkhidmatan awam, rakyat adalah pelanggan. Melalui aduan juga kita lakukan penambahbaikan dari itu. Masalah memang ada.

Penjawat awam yang tidak bagus, kita ambil  tindakan.kita buang kerja. kita tidak lagi seperti dulu. Apabila ada pekerja yang tidak bagus, tidak boleh bekerjasama kita bagi nasihat, nasihat dan nasihat. Jika pekerja tidak boleh memberi kerjasama kita buang.

186 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

apa motif bual bicara nie dipaparkan...?kalau hanya untuk menyatakan sesuatu yang tidak membawa faedah kepada penjawat awam..baik tak yah..mana perjuangan golongan J tak di ketengahkan ...kesian mereka..tauuuu..golongan kontrak juga ditingallkan tanpa pembelaan tauuuu...mana jawapan terhadap permohonan tu?ditolak atau dipertimbangkan..apa ulasannya..baik paparkan berita yang begitu lebih memberi kesan kepada kepentingan PA

Tanpa Nama berkata...

kenyang ler R1 N1 yang duk goyang telur hari2 kalu dpt gaji basic RM1,200

kenyang ler baiiii!

dah sampai masa kepimpinan cuepacs nih ditukar. bagi yg ader kelulusan diploma & ijazah utk lead. bagi org camnih asyik keluar idea yg mengarut & jumud!

Tanpa Nama berkata...

Tak semestinya yg pegang Diploma dan Ijazah tu idea dia bagus..kalau dah bagus sangat masuk bertanding masa kongres Cupeacs adakan ..jangan dok cakap pandai je..akalu dapat semua bos ok..kalau tak dapat semua bos tak ok..macam ni ka PA..walaupun kami kumpulan J tak adapt apa2 masa bajet ni tapi kami masih menaruh harapan pada suruhanjaya untuk mempertimbang kenaikan taraf gred J...Hidup J

Tanpa Nama berkata...

lanchowwww la omar.. melolong sana sini.. kipas bn.. keje x buat.. patut omar ni kna buang keja psl keje hakiki x buat

gred j teraniaya berkata...

Harap kenaikan gred g dan j jgn dilupakan dlm penambahbaikkan Bln Disember ni. JGN Hanya bagi harapan kat semua pa kata penambahbaikkan ssm. Last2 diAM JER?? moga ketrangan diatas bkn bertujuan nak tarik hati pengundi tp lbh menjaga dn mghormati hak pa yg teranaya slps pembatalan sbpa.

Tanpa Nama berkata...

umur aku pun dah 50 tak lama lagi nak pencen dah.kata gred G dgn J nak d up gred.dapat kah aku rasa gaji yg upgrade atau tidak.?apa pun kpd yg muda-muda semoga anda semua dapat naik gred.

anti JTK berkata...

Tanpa Nama berkata...
kenyang ler R1 N1 yang duk goyang telur hari2 kalu dpt gaji basic RM1,200

kenyang ler baiiii!

dah sampai masa kepimpinan cuepacs nih ditukar. bagi yg ader kelulusan diploma & ijazah utk lead. bagi org camnih asyik keluar idea yg mengarut & jumud!
-----------------------------------

Sokong!

R1 N1, JTK, kerja ape begitu datang lepak 24/7, dengar la suara kami wahai org atasan, mereka ada pun tak untung, tak ada pun tak rugi

Tanpa Nama berkata...

kami meluat betul tgk si omar dan kerajaan, cakap lebih kerja tarak, ramai PA yg ada ijazah dan master tak dpt menjawat perjawatan baru dan kenaikan pangkat, begitu juga dg PA gred 41 ke bawah tiada kenaikan pangkat dan perubahan gred, kami ingat nak pakat ramai-ramai, kita tumbangkan cuepacs dan kerajaan tahun nie, BE END tahun nie.. kalau ketua-ketua jabatan kau org cakap lebih, kasi santau jea dia org, mamposlah jawabnye..!!

Tanpa Nama berkata...

Dato omar mungkin nak jadi calon pulak dah, al maklum tuntutan dah lebur jadi abu, dah tiba masanya Dato Omar berundur kalau berminat sangat nak jadi calon pilihanraya, siap menang lagi, confirm yg tempat Dato bertanding akan terpinggir buat selama-lamanya, Jadi President CUEPACS pun Dato dah gagal

Tanpa Nama berkata...

saya bimbang jika pmimpin ceupacs yang ganti Dato Omar akan berkata "ceupacs akur degan kedudukan kewangan kerajaan "setiap kali minta bonus....

Dato Omar adalah peminmpin Ceupacs yang terbaik sepanjang Sejarah cEUPACS...

kEPADA YANG TAK SUKA DAATO OMAR,SILA BERI SEBAB KENAPA ANDA TAK SUKA DATO OMAR?

ANTI PEMIKIRAN (J)UMUD berkata...

Tanpa Nama berkata...

Tak semestinya yg pegang Diploma dan Ijazah tu idea dia bagus..kalau dah bagus sangat masuk bertanding masa kongres Cupeacs adakan ..jangan dok cakap pandai je..akalu dapat semua bos ok..kalau tak dapat semua bos tak ok..macam ni ka PA..walaupun kami kumpulan J tak adapt apa2 masa bajet ni tapi kami masih menaruh harapan pada suruhanjaya untuk mempertimbang kenaikan taraf gred J...Hidup J

Isnin, Oktober 01, 2012 2:53:00 PTG


--------------

inilah dia pendapat orang jumud dari skim (J)umud.

memang la tak semestinya idea lulusan diploma & ijazah tu bagus. malah ada mereka tu pandai atas kertas je bila bercakap macam tin kosong.

TAPI

adalah lebih baik mengangkat pemimpin dari generasi sekarang. bukan aku kata omar tak bagus. omar tu bagus, cuma zaman kegemilangan dia dah habis. idea idea dia sesuai untuk tahun 90an hingga penghujung tahun 2003-2004 saja.

lagi beberapa tahun nak menuju wawasan 2020, kita memerlukan pemimpin kesatuan sekerja yang mempunyai kelulusan tinggi serta minda yang berkembang.

bukan minda jumud asyik2 bonus, asyik2 kenaikan gaji, asyik2 skim J.

walhal pembangunan sahsiah dan akademik pekerja tak diambil berat.

itu sebab banyak kakitangan kumpulan sokongan yang mempunyai kelulusan tinggi masih lagi tersadai dalam kumpulan sokongan. sebab kesatuan sekerja takda inisiatif untuk memperjuangkan hasil usaha mereka ini. yang kesatuan tahu cuma gaji, bonus, gaji bonus, skim J. itu saja la dia tau.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

kenyang ler R1 N1 yang duk goyang telur hari2 kalu dpt gaji basic RM1,200

kenyang ler baiiii!

dah sampai masa kepimpinan cuepacs nih ditukar. bagi yg ader kelulusan diploma & ijazah utk lead. bagi org camnih asyik keluar idea yg mengarut & jumud!

Isnin, Oktober 01, 2012 2:29:00 PTG
--------------

sudah sampai masanya "exit-policy" digunakan dalam perkhidmatan awam.

yg dok goyang telo nih leh diberhentikan saja. jimat skit belanja mengurus kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

kami sokong 100% kenyataan di atas, bukan setakat pemimpin cuepacs jea, malah PM,TPM,menteri-Menteri dan Yb-Yb yg ada perlu dijumudkan dari pentadbiran kerajaan sekarang..pilihlah yg calonya muda-muda, jom kita PA dan rakyat malaysia berubah PRU-13 nie, ..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

kami meluat betul tgk si omar dan kerajaan, cakap lebih kerja tarak, ramai PA yg ada ijazah dan master tak dpt menjawat perjawatan baru dan kenaikan pangkat, begitu juga dg PA gred 41 ke bawah tiada kenaikan pangkat dan perubahan gred, kami ingat nak pakat ramai-ramai, kita tumbangkan cuepacs dan kerajaan tahun nie, BE END tahun nie.. kalau ketua-ketua jabatan kau org cakap lebih, kasi santau jea dia org, mamposlah jawabnye..!!

Isnin, Oktober 01, 2012 7:04:00 PTG


______________________________


nak wat camner pemimpin cuepacs pun sekolah takat tuh jer. jadi cakap pun cam org tak sekolah. merapu2 jer kekadang. cam tanpa nama atas kata, blk2 isu gaji, bonus, gred rendah nak naik ke gred spm. yg sijil plak nk naik jd diploma.

yg spa plak dikuasai oleh litte napoleon yg bagi kenyang puak&skim sendiri jer.

karut marut!!!

menghina sijil biar bertempat berkata...

Pala otak hang kata kata yg sijil nak naik jadi diploma.. aku sijil poli dah memang ada dlm pekeliling 1983 dan 2002. sijil poli kejuruteraan Gred kumpulan 27_40. Jpa yg sembunyikn dan xmau laksanakan.. bengong hg ni. Cakap jgn pakai lutut Boleh la. Habis yg stpm tu camna pulak Bukan sijil ker. Hg ni bengong ka benak. stpm tu blajar 1.5 tahun jer. Pinjaman ptptn xpayah. Result spm xda la hebat sgt pun. Tapi group stpm ni belagak jer lebih. Kami cuma minta hak kami. Xkan ler xboleh. Juruteknik kelayakan masuk bkn spm tp sijil poli.

Tanpa Nama berkata...

starting basic 1.2k?

perghhhh! senang nyer idupppp. skolah xyah tinggi2, leh dpt basic 1.2k plus allowance jd 2k.

perghhhhh!!!! xyah skolah tinggi2. takat form 3 cukup sudaaa.

bravo omar!!

Tanpa Nama berkata...

kami menyokong penuh usaha kerajaan mengenakan GST ke atas semua barangan dan perkhidmatan, hatta nak berak pun dikenakan cukai, kami cukup setuju, rakyat malaysia dah naik lemak, kerajaan menaikkan harga gula 20 sen, kami setuju, kerajaan menaikkan harga rumah, bil api-air, astro, cukai tanah, cukai harta, cukai pintu, cukai import, cukai rokok, tol, kenderaan nasional, minyak RON 95 & 97, minyak makan, ayam, ikan, buah-buahan, sayuran, peralatam komputer, handphone, prepaid, talian streamyx, bahan binaan, bahan mandian dan wangian, barangan perhiasan komestik, peralatan elektrik & elektronik, peralatan pejabat, peralatan persekolahan, peralatan tulisan dan sebagainya, kami menyokong penuh saranan PM & kerajaan menaikkannya demi kepentingan rakyat jelata.. anda bagaimana..?

Tanpa Nama berkata...

adalah lebih baik mengangkat pemimpin dari generasi sekarang. bukan aku kata omar tak bagus. omar tu bagus, cuma zaman kegemilangan dia dah habis. idea idea dia sesuai untuk tahun 90an hingga penghujung tahun 2003-2004 saja.

lagi beberapa tahun nak menuju wawasan 2020, kita memerlukan pemimpin kesatuan sekerja yang mempunyai kelulusan tinggi serta minda yang berkembang.

bukan minda jumud asyik2 bonus, asyik2 kenaikan gaji, asyik2 skim J.

walhal pembangunan sahsiah dan akademik pekerja tak diambil berat.

itu sebab banyak kakitangan kumpulan sokongan yang mempunyai kelulusan tinggi masih lagi tersadai dalam kumpulan sokongan. sebab kesatuan sekerja takda inisiatif untuk memperjuangkan hasil usaha mereka ini. yang kesatuan tahu cuma gaji, bonus, gaji bonus, skim J. itu saja la dia tau

......................................................................

Kalau Pak Omar x bagus, sape yg nak gantikan die? Ko nak ke gantikan die. X pun ko ada nak cadangkan nama org lain x utk gantikan die? Sape? Bagi tau...

Komplen je pandai, bile suruh amik tanggungjawab tu x mau plak.

Tanpa Nama berkata...

kah..!!kah..!!nak menulis sgt, demokrasi jadi demotrasi, ke jadahnya, kami menyokong penuh tindakan kerajaan mengenakan GST ke atas semua barangan dan perkhidmatan, hatta nak berak pun dikenakan cukai, kami cukup setuju, rakyat malaysia dah naik lemak, kerajaan menaikkan harga gula 20 sen, kami setuju, kerajaan menaikkan bil api-air, astro, cukai tanah, cukai harta, cukai pintu, cukai import, cukai rokok, tol, kenderaan nasional, minyak RON 95 & 97, minyak makan, ayam, ikan, buah-buahan, sayuran, peralatam komputer, handphone, prepaid, talian streamyx, bahan binaan, bahan mandian dan wangian, barangan perhiasan komestik, peralatan elektrik & elektronik, peralatan pejabat, peralatan persekolahan, peralatan tulisan dan sebagainya, kami menyokong penuh saranan PM & kerajaan menaikkannya demi kepentingan rakyat jelata.. anda bagaimana..?

Isnin, Oktober 01, 2012 10:25:00 PTG
Tanpa Nama berkata...
Bende ko ni? bende tu sume bukan kerajaan yg naikkan. peniaga dan pemborong yg naikkan. ada setengah barang je yg kerajaan boleh kawal melalui harga syiling dan subsidi. Tapi kebanyakkan yg naik ni peniaga dan pemborong punya kerja. Kerajaan x boleh kontrol smuenya. Sebab ape diorg bkh naikkan harga suke hati? Sbb ekonomi ni diorg yg pegang. Org melayu pegang ape? Cume pegang kuasa pemerintahan je. Tu pun makin lama, makin kurang kuasanya dek penangan pembangkang yg nakkan kuasa. Kuasa ekonomi x de, kuasa memerintah pun x de, kemana agaknya org melayu ni nk pergi?

poyo berkata...

bekerja mesti beserta minat.
x bermakna mereka yg membuat pelabagai tuntutan tidak berminat atau tidak fokus terhadap tugas hakiki. boleh jd mereka seorang PA yg rajin, sanggup bekerja lebih masa bila khidmat mereka diperlukan. cuma mungkin ada satu dua perkara yg terlepas pandang, menyebabkan mereka membuat tuntutan atau cadangan.
kadangkala ada yg mulut cakap lain, tp perbuatan, langsung x menzahirkan apa yg mereka ungkapkan ( cakap x serupa bikin ).
bila bercakap, seolah2 mrklah yg rajin, integriti, bermoral tinggi. cakap bukan main lagi, " terima kasihlah sbb bg bonus ", tp masuk kerja pukul 8am. pastu keluar gi minum, pastu ghaib sampai ke sudah. x guna juga. poyyyo jerrr!!

Tanpa Nama berkata...

Fikir dengan mengunakan akal yang dianugerahkan olh Allah jangan fikir guna otak macam lembu baca laporan
beritasemasa.com/belanjawan-2012-pakatan-rakyat lepas tu baca lu baca sekali laporan audit 2010 lepas lu fikir la sendiri

...............................................................................................................

Apa asas PR nak buat budjet? Dia tau ke kemampuan dan kewangan kerajaan yg sebenar? Tahu, faham dan setuju ke diorg dgn semua dasar-dasar kerajaan yg mana semua dasar tu mmg perlukan peruntukan dlm budjet.

Aku x kisah diorg nk bentang budjet diorg. Aku setuju dan sedikit sebanyak akan kawal tindak tanduk kerajaan. Tapi yg aku x setuju knp bentang dulu sebelum budjet kerajaan dibentang. Asas apa ko nak bangkang budjet kerajaan tu kalau ko pun x tgok lagi budjet dr kerajaan?

Kalau betul nk buat budjet, tunggu kerajaan bentang budjet dia dulu la. Tgok berapa jumlah yg kerajaan peruntukan. Kemana peruntukan tu dibayar. Kalau ada dasar kerajaan yg ko x setuju nyatakanlah. Nk gantikan dgn dasar apa, nyatakan. Peruntukan utk dasar yg ko x setuju tu boleh diagih kpd dasar baru milik ko plak. Kemudian ko kaji budjet tu. Tang mana ko nak lebihkan, tang mana ko nak kurangkan. Apa rasional ko nk lebihkan yg ini, apa plak rasional ko nak kurangkan yg tu. Apa kesan baik bila yg ini dikurangkan, dan kesan baik yg itu dilebihkan.

Gunakan jumlah peruntukan yg sama dgn budjet kerajaan, tetapi olah mana yg ko rasa x sesuai. Ini cara yg profesional. Bukan bentang dulu budjet ko kmudian suruh rakyat banding dgn budjet kerajaan.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

PEMBANGKANG KAT MALAYSIA MEMANG X PROFESIONAL.

Tanpa Nama berkata...


Gred J17 ada alasan kukuh untuk naik J27. pekeliling 1983 dan 2002 adalah jelas dan sepatutnya dipakaiterima... sebabnya pekeliling tu JPA sendiri yang keluarkan..bukannya Pak mat tukang kebun sekolah yang keluarkan.

mmm sape la nak tanggung dosa di akhirat kelak akan dipersoal, kenapa gred J17 dinafikan hak mereka sedangkan mereka berhak mengikut pekeliling yang JPA sendiri keluarkan.. haaaaa dosa dengan Allah, boleh mintak ampun. Dosa dengan manusia gred J17 ni korang nak minta ampun setiap sorang ke... rasa2 pihak berwajib ni kena bayar tunggakan gaji kpd J17 ni sebab byr gaji mereka mengikut skim spm padahal sepatutnya skim stpm.. ha jawapla di padang masyar karang...

Tanpa Nama berkata...


Pekeliling tak ditepati, J17 dikhianati.

Tanpa Nama berkata...

PULAK NI APA MENATANGNYA NI:
" Saya bimbang jika pmimpin ceupacs yang ganti Dato Omar akan berkata "ceupacs akur degan kedudukan kewangan kerajaan "setiap kali minta bonus....Dato Omar adalah peminmpin Ceupacs yang terbaik sepanjang Sejarah cEUPACS...kEPADA YANG TAK SUKA DATO OMAR,SILA BERI SEBAB KENAPA ANDA TAK SUKA DATO OMAR?

==Sebab-sebabnya ialah: ==========

Kerana dapat bonus satu setengah bulan gaji harga TELOR dah naik.
Roti canai TELOR dah tentu mahal. Jawapnya ayam kat reban takut nak berTELOR sebab malu nak meneran sebab TELOR belum keluar dah kena tadah.

Tanpa Nama berkata...

KALAU NAK HIDUP MEWAH JANGAN KERJA NGAN GOMEN:

Itulah pesan datuk nenek kepada anak cucunya budak CINA.
Tapi Melayu pulak kata elok kerja ngan gomen sebab senang nak buat RASUAH.India pulak kata bagus kerja ngan gomen sebab senang mau belit sama worang...aa.. lagi satu bolehlah mabuk2 ka.. mabuk kuasa kaa..itu macam la maca.... sebab itu Melayu semua bodoh.. malas kerja...

Tanpa Nama berkata...

saya bimbang jika pmimpin ceupacs yang ganti Dato Omar akan berkata "ceupacs akur degan kedudukan kewangan kerajaan "setiap kali minta bonus....

Dato Omar adalah peminmpin Ceupacs yang terbaik sepanjang Sejarah cEUPACS...

kEPADA YANG TAK SUKA DAATO OMAR,SILA BERI SEBAB KENAPA ANDA TAK SUKA DATO OMAR?

Isnin, Oktober 01, 2012 8:52:00 PTG

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

cakap dah merapu. kawan aku bagi tau, entah benar entah tidak, ini katanya ....beliau tak rujuk kpd Majlis Kongres sebelum bercakap. tak rujuk kpd majlis tertinggi.
statement yg keluar, bukan statement cupec, mungkin statement individu beliau shj.
bila bercakap dgn Juruteknik .. ini statement yg kluar. bila pi rasmi AGM pembantu makmal ... kluar statement pembantu makmal.
pendekatan dia seperti tiup trumpet kosong jer !
>>> entah benar ke tidak ngko tanya orang cupec ler !
azih muda dah lama pegang jawatan timbalan presiden. mat syah apa kurang hebatnya.
masih ramai lagi pemimpin cupec yang berwibawa dan cerdik.

Tanpa Nama berkata...

Adalah menjadi harapan pada majoriti penjawat awam, sesudah tempoh masa yang diberikan kepada suruhanjaya penambahbaikan dari 1 Jun hingga 31 disember 2012 tamat, agar skim baru nanti dapat diujudkan dengan seberapa segera dengan mengambil kira dan mendengar denyut nadi keluh resah yang dihadapi penjawat awam masakini.

1. Elaun ITP/EPW dipertingkatkan
2. Elaun Sara Hidup/EW diselaraskan
3. Time-Based 8 Tahun diseragamkan

azrin berkata...

DATO' OMAR ANDAI INGIN DIHORMATI , PERJUANGKAN NASIB DAN JANJI UNTUK J17

Mat Koleksi berkata...

menghina sijil biar bertempat berkata...
Pala otak hang kata kata yg sijil nak naik jadi diploma.. aku sijil poli dah memang ada dlm pekeliling 1983 dan 2002. sijil poli kejuruteraan Gred kumpulan 27_40. Jpa yg sembunyikn dan xmau laksanakan.. bengong hg ni. Cakap jgn pakai lutut Boleh la. Habis yg stpm tu camna pulak Bukan sijil ker. Hg ni bengong ka benak. stpm tu blajar 1.5 tahun jer. Pinjaman ptptn xpayah. Result spm xda la hebat sgt pun. Tapi group stpm ni belagak jer lebih. Kami cuma minta hak kami. Xkan ler xboleh. Juruteknik kelayakan masuk bkn spm tp sijil poli.

Isnin, Oktober 01, 2012 10:06:00 PTG

Tanpa Nama berkata...

Gred J17 ada alasan kukuh untuk naik J27. pekeliling 1983 dan 2002 adalah jelas dan sepatutnya dipakaiterima... sebabnya pekeliling tu JPA sendiri yang keluarkan..bukannya Pak mat tukang kebun sekolah yang keluarkan.

mmm sape la nak tanggung dosa di akhirat kelak akan dipersoal, kenapa gred J17 dinafikan hak mereka sedangkan mereka berhak mengikut pekeliling yang JPA sendiri keluarkan.. haaaaa dosa dengan Allah, boleh mintak ampun. Dosa dengan manusia gred J17 ni korang nak minta ampun setiap sorang ke... rasa2 pihak berwajib ni kena bayar tunggakan gaji kpd J17 ni sebab byr gaji mereka mengikut skim spm padahal sepatutnya skim stpm.. ha jawapla di padang masyar karang...


Selasa, Oktober 02, 2012 1:30:00 PG

Tanpa Nama berkata...

Pekeliling tak ditepati, J17 dikhianati.

Selasa, Oktober 02, 2012 1:36:00 PG

INILAH MASALAH YANG MASIH BELUM SELESAI..........

GOLONGAN YANG MASIH BELUM MENDAPAT BAYARAN SETIMPAL KELULUSAN...........

SILA BACA PEKELILING SSM TERLIBAT YER ! JGN SEMBRONO DAN HENTAM KROMO SAJA KEPADA GOLONGAN INI !

INILAH GOLONGAN TERTINDAS BERDEKAD LAMANYA.

Tanpa Nama berkata...

DATO' OMAR ANDAI INGIN DIHORMATI , PERJUANGKAN NASIB SKIM LANTIKAN DIPLOMA DARI 27/29 KEPADA 33/35.

Tanpa Nama berkata...

BACA SKRIP, BUNYI SEDAP JER....

Tanpa Nama berkata...

macam mana dengan nasib pekerja kontrak???kami pun dah bekerja bertahun-tahun..LNPT setiap tahun 90% ke atas..kenapa asik bonus yg diperjuangkan..benda one off shj..arini dapat bonus..esok dah habis belanja..perjuangkan lah ITP, ITKA dan COLA..!!!

Tanpa Nama berkata...

perghh aku blajo pnat2 skali gji nk sma ngn yg mlas blajo dtg kja siap bleh lri sne sni call pulk kte ade hal tpi nk gji smpai 1200 maw jahanam organisasi cmni...

Tanpa Nama berkata...

Bende ko ni? bende tu sume bukan kerajaan yg naikkan. peniaga dan pemborong yg naikkan. ada setengah barang je yg kerajaan boleh kawal melalui harga syiling dan subsidi..

Kau nie memang bodoh dan tolol, buta ekonomi, org menulis, kau pun nak menulis, org menulis berdasarkan kepakaran ilmu, kau buta kayu, kalau kerajaan naikkan harga minyak tentulah yg lainnya naik, tak kira ape benda, sebabnya semuanya menggunakan pengangkutan tak kira pengangkutan darat, laut dan udara, ada faham.. jgn bingong sgt beb..!!

Tanpa Nama berkata...

ya.... minta CUEPACS perjuangkan nasin J17 yg sememangnya menuntut hak . Kepada yg atas2 sikit tu, jgn la menghina, krn mmg itu pun yg ada dlm kepala hotak korang. Pangkat tak membezakan pun korang arif atau tak dlm sesuatu hal. So... kita sama2 hormat hak masing2... Sabaq na J17 sekalian, ada rezeki dan klu JPA betul2 nak perjuangkan hak kita bersama cuepecs, kita doakan saja la ye....

Tanpa Nama berkata...

bosan la blog ni balik2 J dengan kisah sedihnya, balik2 pra & par yang perasan pandai nakkan gaji macam pegawai.

sedar la diri tuh weiii!!
kot dah takda tu jangan la buat perangai macam peminta sedekah. siap nak cerita konon di akhirat nak tuntut itu ini. podahhhh. di akhirat nanti masih2 takda pikir benda lain lagi dah pasal mengenangkan nasib sendiri. buat amal ibadah cukup2 di dunia ni untuk bekal di akhirat nanti daripada pikir konon nak tuntut itu ini di padang mahsyar. takdanya kau terfikir tentang konon jpa aniaya skim J la itula apa la. bercakap macam bekal tu dah cukup sangat dah. sudahnya nanti sibuk nak menuntut dari orang, tak sedar ramai orang akan menuntut dari ko sebab ko sendiri pun tak betul masa di dunia. jangan la bercakap macam baik sangat weii. kena aniaya la itula ini la. podahhh!

kalau dah pemikiran jumud tu, memang jumud la.

belajar2 la bersyukur dan berzikir. bersihkan hati tu dari penyakit hati.

Tanpa Nama berkata...

sudah2 la tu par par, juruteknik juruteknik & pra pra sekalian. pegi la buat kerja tu. asyik menyalak je dalam ni, bukan dapat apa pun.

syuh syuh pegi buat kerja!

Tanpa Nama berkata...

cuba korang baca senarai penuh apa yang penjawat awam dapat dalam Bajet 2013 di link bawah ni. layak ke tidak?
http://notakanan.blogspot.com/2012/10/senarai-insentif-untuk-penjawat-awam.html

Tanpa Nama berkata...

bosan la blog ni balik2 J dengan kisah sedihnya, balik2 pra & par yang perasan pandai nakkan gaji macam pegawai.

sedar la diri tuh weiii!!
kot dah takda tu jangan la buat perangai macam peminta sedekah. siap nak cerita konon di akhirat nak tuntut itu ini. podahhhh. di akhirat nanti masih2 takda pikir benda lain lagi dah pasal mengenangkan nasib sendiri. buat amal ibadah cukup2 di dunia ni untuk bekal di akhirat nanti daripada pikir konon nak tuntut itu ini di padang mahsyar. takdanya kau terfikir tentang konon jpa aniaya skim J la itula apa la. bercakap macam bekal tu dah cukup sangat dah. sudahnya nanti sibuk nak menuntut dari orang, tak sedar ramai orang akan menuntut dari ko sebab ko sendiri pun tak betul masa di dunia. jangan la bercakap macam baik sangat weii. kena aniaya la itula ini la. podahhh!

kalau dah pemikiran jumud tu, memang jumud la.
-----------------------------------
OH YEA..ADA LAGI MANUSIA BERFIKIRAN TIDAK BERTAMADUN RUPANYA

Tanpa Nama berkata...

Kau nie memang bodoh dan tolol, buta ekonomi, org menulis, kau pun nak menulis, org menulis berdasarkan kepakaran ilmu, kau buta kayu, kalau kerajaan naikkan harga minyak tentulah yg lainnya naik, tak kira ape benda, sebabnya semuanya menggunakan pengangkutan tak kira pengangkutan darat, laut dan udara, ada faham.. jgn bingong sgt beb..!

......................................................................

Ni masalah bila x mengkaji. kalau gula naik 20sen sekilo, apasal harga secawan teh tarik pulak ikut naik 20 sen?

Kalau minyak naik 10sen seliter, apasal tambang teksi, lori, bas ikut naik 1 ringgit utk satu kilometer?

Bukan kenaikkan tu boleh diserap pada keuntungan ke? Sbb tu aku ckp bende ni sbb peniaga dan pemborong ambik kesempatan. Untung bersih masa harga gula tu x naik = 5 ringgit. Tapi bila harga gula tu naik 20sen diorg xnk untung bersih tu kurang jadi 4.50. Tapi naikkan 20sen harga minuman jadi untungnya = 8 ringgit pulak. Diorg xnak untung tu berkurang, tp ambik kesempatan sampai untung tu jd lipatkali ganda. Bende ni yg kerajaan x boleh kontrol.

Ko paham ke x paham aku punya kira-kira mudah ni?

Tanpa Nama berkata...

HARAP KERAJAAN MEMPERTIMBANGKAN KENAIKKAN PANGKAT BG KUMP. PELAKSANA DIPENDEKKAN DR 15 KE 10 THN OR 8 THN....HARAP KERAJAAN DAPAT MEMBELA GOLONGAN N17..TERIMA KASIH...

Tanpa Nama berkata...

apasal lak kerajaan x boleh control???

Tanpa Nama berkata...

ini blog pencacai umno no 1 nyer...bagi garam skilo sorang pun mohd zairi tu puji melambung nyer..

poyo berkata...

sesiapa yg tlh menerima APC, perlu menunggu 5 thn utk dicalonkan semula..
ini menafikan hak PA yg mempunyai markah LNTP yg tinggi utk dicalonkan bg 5 tahun pertama selepas menerima APC..
cadangan: kpd PA yg berjaya mengekalkan prestasi ditahap tertinggi selepas menerima APC bg tahun berikutnye, diberi inisiatif lain seperti: saguhati sebanyak $500.00 atau $200.00..
- cenderahati ( what ever la!! )
- double kenaikan gaji tahunan selepas tahun dinilai..
dengan kaedah poyo nie, mungkin PA akan berusaha utk mengekalkan prestasi ditahap tertinggi..

Tanpa Nama berkata...

apasal lak kerajaan x boleh control???

..........................................................................

Sbb ekonomi org dia pegang. Pemborong, peraih, pekedai, pemaju perumahan, pengilang dan segala macam pe lagi rata-rata org dia yg pegang. Nak kontrol mcm mana? Naik sampai seringgit pun org kita tetap beli juga. Kalau x beli dr die nk beli dr sape? Kalau la Robert Kuok ckp nak stop suply gula kt malaysia ni korg nk beli dgn sape? Ada ke org islam yg hebat berniaga yg boleh ambik alih monopoli gula ni dari robert kuok? Bende ni yg x boleh dikontrol. kerajaan x boleh kontrol kejayaan usahawan bumiputera berbanding usahawan bukan bumiputera yg mana kita semua tahu ekonomi malaysia ni dipegang oleh usahawan bukan bumiputera. Bila ade ramai usahawan bumiputera ni la baru persaingan penawaran harga rendah ni boleh berlaku.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata..
ini blog pencacai umno no 1 nyer...bagi garam skilo sorang pun mohd zairi tu puji melambung nyer..

Selasa, Oktober 02, 2012 9:34:00 PTG
**************************************************************************

Assalamualaikum dan Salam

Baik aku jadi pencacai UMNO asalkan jangan jadi pencacai dan kaldai Yahudi. UMNO tak mengajar kami untuk melakukan perkara yang menentang tabie kehidupan dan mengajak rakyat mengikut ajaran kristian seperti soros dan agen2nya.

Maaf cakap tapi kebenarannya, apabila melihat filem 3 ABDUL lihatlah kini UMPAMA MIMPI TAPI REALITI pembangunan baik infrastruktur dan agama dan pemodenan insan.

Kita lihat tiada ada satupun pemimpin tertinggi UMNO kini nombor 1 sebagai pemengang jawatan Eksekutif menyuruh rakyatnya melakukan maksiat. Malah kerana UMNO/BN negara kita megah dipersada dunia dan telah melaksanakan tuntutan islam seperti perubatan, syiar islam, pendidikan baik rohani serta jasmani, pertahanan dan semuanya terhidang dan menjadi contoh kepada negara lain.

Kita lihat negeri role model tuan iaitu YAB Khalid Ibrahim Pakar Ekonomi Perniagaan.Kita boleh saksikan apa dah jadi??????
Mana role model dan negeri contoh untuk memerintah negara????. Semuanya kepalsuan seolah dicucuk hidung oleh tangan yahudi diheret sana sini sebagai badut dalam sarkas.

Tersingkir dari titian makna dan kesetiaan yang semua menjadi saksi dan luka dan derita rakyatnya menjadi2 dan dinodai kedustaan semata-mata.

Seoalah patah sayapnya yang penuh kehampaan dan penuh keperitaan dukaan nestapa.
Rakyatnya hanya menikmati bayang malam yang penuh derita yang tersingkir dari janjian manis sebagai saksi dan kini rakyat mengdakap luka yang tak terhenti2 dan sentiasa dibasahi dengan air mata hujan.

Salam BP Kampung Pendalaman.

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

Hahaha. Ayat mcm karangan prosa klasik la Budak Pedalaman ni. Hahaha, jiwa seni ke tuan?

Tanpa Nama berkata...

salam BP kampung pendalaman nie, cakap lebih yea, mangkuk-hayun, entah apa-apa cite, mcm lancau bunyinya, ada berani BP kasi nama penuh, kami nak asap sikit kau punya nama, baik punya asap, campur sikit santau angin, baik punya, ada berani..!! dah kecut buah beb..!!

nurul nadia berkata...

ADAKAH BP DAN BP KEPUNDEN MARANG SEKEPER ORANG YANG SAMA

Tanpa Nama berkata...


Gred J17 ni bukan mintak yang bukan-bukan.. betul la kalau menafikan hak yang benar seseorang itu akan di pertanggungjawabkan kelak di padang masyar..

Dalam kes J17 ni.. memang jelas pihak berwajib menafikan hak mereka untuk mendapatkan skim setaraf stpm padahal ada pekeliling tahun 1983 dan 2002 dengan jelas menyatakan sijil poli setaraf stpm.

jadi bagi mereka yang cetek agama dan jahil tukil memang la mempersoalkan kenapa golongan j17 ni tak patut mendapat pembelaan di akhirat kelak...

kami tuntut hak kami sehingga ke padang masyar.. insyalah j17 kamu di pihak yang benar.

Tanpa Nama berkata...

Sabar

Tanpa Nama berkata...

kpd en. poyo
aku sokong cadangan ko.... macam tempat aku, lepas terima apc nak tunggu lima taun lagi baru bleh jabatan syorkan untuk cemerlang....walhal mamat kat tempat aku ni memang seorang yang rajin, markah skt pun tiap taun tinggi....memang patutlah, sebab dia memang rajin....ramai staff yang setuju kalo aku cakap mamat tu rajin....kalo bagi inisiatif lain kan bagus.

Tanpa Nama berkata...

kepada semua jawatan x kira J ke G ke H ke semua jawatan akan disemak semula dan akan digubal kite tunggu je pengumuman nanti apa guna suruhanjaya gred?suruhan jaya gaji ?diorang semua akan kaji habis-habisan kite tunggu je.

Tanpa Nama berkata...

are u saying that apek2 kedai tu lagi powerful dr kerajaan??ckp mcm pandai tp cerdik lg lembu2 kak jat dr ko ni...ni bkn masalah sapa pegang ekonomi tp masalahnya peniaga2 sumer tak takut ngan undang2/penguatkuasaan kat Malaysia ni....stakat ni brapa ramai dah peniaga yg kena saman/tindakan sebab naikkan harga barang ni???cuba ko saman kedai2 mamak yg naikkan harga teh tarik...segelas naik 20sen saman segelas rm300 tgk lusa naik lg ka x...

Tanpa Nama berkata...

bodoh punya orang...skarang pun Robert kouk tak jual dah gula ada ja gula dlm Malaysia ni...malah sejak felda amik alih ni makin menjadi2 naik harga gula ni..slagi apa2 pun keputusan/tindakan yg dibuat berorientasikn politik slagi tu la kita dok camni ja la....

Tanpa Nama berkata...

skrg ni mcm mcm la. semua org nk jd hero. Sikit-sikit cakap hak asasi. sikit-sikit cakap hak peniaga. yg nk jadi hero plak trus mainkan isu biar jadi besar. Kalau sorg makcik kedai mamak kena saman 300 ringgit, esoknya mesti keluar kt paper. mesti ramai yg berduyun duyun bg pendapat. bg cadangan. cerita hak itu hak ini. Semuanya politik beb. Jadi mmg patut la kalau apek kedai kopi tu lebih powerful dr kerajaan. Kalau pembangkang berjaya tubuhkan kerajaan aku x pikir apek-apek ni otomatik jd takut dgn kerajaan. Aku setuju dgn pendapat yg masalah ni masalah peniaga bukan masalah kerajaan. Tapi kerajaan kene tegas sikit la. Asyik tunduk je dgn org lain, rakyat la jadi mangsa.

Tanpa Nama berkata...

Ko pikir x? Masa robert kuok jd suplier gula, harganya agak maintain sbb kerajaan bg subsidi. Tp masa Syed Mokhtar jd suplier gula, subsidi ni dikurangkan plak. Nampak x, kuasa ekonomi ni pada sape?

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

SEMBAHYANGLAH KAMU "DI BELAKANG IMAM" SEBELUM KAMU DISEMBAHYANGKAN "DI HADAPAN IMAM"

.....................................

Sesekali jadi lah IMAM ........ memimpin keluarga dan umat .

SOLATLAH KAMU DIHADAPAN MAKMUM , SEBELUM KAMU DISOLAT OLEH MAKMUM .

Tanpa Nama berkata...

Dato OMAR Osman....
kami kumpulan sokongan masih menagih janji...ETP kami RM180.00...minta PM pertimbangkan kepoada ETP RM500.00...
kalau tdak kamu mahu sama ratakan ETP dgn kumpoulan 41 keatas...baru adil..
kami kumpulan sokongan tertindas dgan ETP yg begini rupa...sewa pondok pun tdk dpat RM180...fikir lah sndiri...
UNDI kami dan anak bini kami..masih menunggu perkembangan ETP...
kalau tdak adsa peribahan juga....
UNDI kami .....tdak akan sama nilainya dgan ETP RM180.0000

hrp perkara ini diberi perhatian sbelum terlewatttttt....

Tanpa Nama berkata...

Diskaun PTPTN 20% bagi peminjam yang menyelesaikan hutang dalam tempoh 1 Oktober 2012 hingga 30 September 2013 .

Kalau hutang RM 50,000.00 diskaun RM 10,000.00 baki kena bayar RM 40,000.00 . Mana nak cari duit sebanyak tuu dalam tempoh setahun ???

Tanpa Nama berkata...

Dato OMAR Osman....
kami kumpulan sokongan masih menagih janji...ETP kami RM180.00...minta PM pertimbangkan kepoada ETP RM500.00...
kalau tdak kamu mahu sama ratakan ETP dgn kumpoulan 41 keatas...baru adil..
kami kumpulan sokongan tertindas dgan ETP yg begini rupa...sewa pondok pun tdk dpat RM180...fikir lah sndiri...
UNDI kami dan anak bini kami..masih menunggu perkembangan ETP...
kalau tdak adsa peribahan juga....
UNDI kami .....tdak akan sama nilainya dgan ETP RM180.0000

hrp perkara ini diberi perhatian sbelum terlewatttttt....

Rabu, Oktober 03, 2012 9:43:00 PG
((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

Mana janji piagam manisfesto PR nak bagi RM 100.00 kepada warga emas, Balu RM 250.00, murid tadika RM 50.00 kerana sampai sekarang tak kunjung tiba. Apakah akan dibayar pada Padang Masyar kelak dan ingat PRU 13 bukan saja anak bini malah semua kaum sehabat handai akan membalasnya secara padu.

Mustahil tak boleh bagi kerana beli bas untuk jelajah, sewa jet, beli lori sampah dan bayar hutang talam boleh.

Ini satu mana ada nas kata duit zakat boleh selesai utang bukan islam. Lain kali pergi mengaji dulu dari tadika kemas baca Alif, Baa, Taa hingga Ya.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

salam BP kampung pendalaman nie, cakap lebih yea, mangkuk-hayun, entah apa-apa cite, mcm lancau bunyinya, ada berani BP kasi nama penuh, kami nak asap sikit kau punya nama, baik punya asap, campur sikit santau angin, baik punya, ada berani..!! dah kecut buah beb..!!

Selasa, Oktober 02, 2012 11:08:00
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Anti Soros Berkata

Nampak saangat jahilnya sipelaum ini. Islam tak mengajar umatnya mesakiti sesama makhluk dan hanya jin, syaitan serta kaum kerabat soros dan sekutunya melakukan kerja bertentang suruhan dan tuntutan islam.

Malah pemimpin UMNO mengajar ahli melakukan kebaikan dan meninggal kemungkaran. Pemimpin UMNO sentiasa mengajak ahlinya masuki syurga dan melakukan kebaikan

Sepertimana Firman Tuhan


Sesungguhnya agama Islam inilah agama kamu, agama yang satu asas pokoknya, dan Akulah Tuhan kamu; maka sembahlah kamu akan Daku.Surah Al Anbiyaa' :92

Tanpa Nama berkata...

Saya nak minta kerajaan buat penjelasan kepada umum kenapa ada kapal Supercarrier di perairan Sabah berdekatan Yayasan Sabah sekarang?

USS John C. Stennis from US Navy Seventh Fleetin TaskForce 74 under overall US Navy command.

Paling kurang 7 kapal perang kecil dan 5 kapal selam iringan turut sama mengiringi kapal carrier ini.

Silakan YAB Menteri.

Tanpa Nama berkata...

Wah boleh tengok Super Hornet-18F/C.

Bertuahnya orang Sabah.

GCIO berkata...

Berita terkini dan berita baik bagi skim F: http://wargamampu.wordpress.com/2012/09/11/mampu/

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Saya nak minta kerajaan buat penjelasan kepada umum kenapa ada kapal Supercarrier di perairan Sabah berdekatan Yayasan Sabah sekarang?

USS John C. Stennis from US Navy Seventh Fleetin TaskForce 74 under overall US Navy command.

Paling kurang 7 kapal perang kecil dan 5 kapal selam iringan turut sama mengiringi kapal carrier ini.

Silakan YAB Menteri.

Rabu, Oktober 03, 2012 12:46:00 PTG


pasal dia tunggu masa je nak tengok negara huru hara. bila banyak sangat beruk-beruk buat tunjuk perasaan, perhimpunan haram, tuntut itu ini, ugut nak jatuhkan kerajaan, senang supercarrier ni untuk masuk jarum.

bila dah kena jajah balik, tanya semula diri sendiri, salah siapa? waktu tu beruk-beruk yang suka buat tunjuk perasaan ni waktu tu la baru nak bersatu, nak ajak kearah perpaduan, nak buang yang keruh ambil yang jernih untuk membebaskan negara dari dijajah. lepas merdeka, buat balik perangai yang sama.

Tanpa Nama berkata...

Nampak saangat jahilnya sipelaum ini. Islam tak mengajar umatnya mesakiti sesama makhluk dan hanya jin, syaitan serta kaum kerabat soros dan sekutunya melakukan kerja bertentang suruhan dan tuntutan islam.

Malah pemimpin UMNO mengajar ahli melakukan kebaikan dan meninggal kemungkaran. Pemimpin UMNO sentiasa mengajak ahlinya masuki syurga dan melakukan kebaikan

kasi namalah kalau berani, tak buah kea, tak kira jahillah, nak tgk kau hebat tak kena santau angin.. dan seperkara lagi kau tau tak org UMNO tgh sibuk berbomoh nak jadi calon, ada yg pertahankan calonnya, ada yg bercadang jadi calon, masing-masing santau-menyantau, kau ape tau..

Bisool_lado berkata...

pasal naik gred2 ini kita tunggu suruhanjaya penambahbaikan yang dilantik. bermcm jenis gred yang perlu kena tengok. kita tunggu dan lihat apa yang diumumkan.

Tanpa Nama berkata...

ada tokoh ke omar nak jadi calon pilihanraya??

perkara dpd pekerja (PA) pun tak selesai.
Track rekod Cuepacs pun hancusss !

nak jadik wakil rakyat niih bukan senang nak tipu sana tipu sini .. jawab ler ngko.
setakat ada gusi, ggi tak cukup omar ! FULUS pun perlu ada !

rakyat nak pangkah ngko pun perlu ada !
kalau tak meroyan jadinya ....
1 malaysia

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Saya nak minta kerajaan buat penjelasan kepada umum kenapa ada kapal Supercarrier di perairan Sabah berdekatan Yayasan Sabah sekarang?

USS John C. Stennis from US Navy Seventh Fleetin TaskForce 74 under overall US Navy command.

Paling kurang 7 kapal perang kecil dan 5 kapal selam iringan turut sama mengiringi kapal carrier ini.

Silakan YAB Menteri.

Rabu, Oktober 03, 2012 12:46:00 PTG

&&&&&&&&&&&&&&&&&&

nak uji ngko dan hulubalang lain .. ada berani?

Tanpa Nama berkata...

tukar la pucuk kepimpinan cuepacs..dah naik meluat aku tengok omar ni..dia tak sesuai la mewakili golongan PA..kalo dengar dia cakap pun entah aper2..merapu..cari yg betol2 leh perjuang kan semua golongan dan jgn perjuang kan sesetengah jer..suck

Tanpa Nama berkata...

PA tak boleh berpolitik tapi ayat yang last sekali suh PA undi BN supaya kekal memerintah..pala butoh la omar..cakap belit2

cik zarina binti abd rahman berkata...

ADAKAH BP DAN BP KEPUNDEN MARANG SEKEPER ORANG YANG SAMA.....

Tanpa Nama berkata...

cik zarina binti abd rahman berkata...

ADAKAH BP DAN BP KEPUNDEN MARANG SEKEPER ORANG YANG SAMA.....

Rabu, Oktober 03, 2012 9:08:00 PTG
**************************************************************************

Assalamualaikum dan Salam Semua

Terima kasih saudari, sebenarnya BP dan BP KEPUNDEN orang berbeza dan saya boleh agak siapa dia sahabat ini.

Berbicara tentang kewajipan pemerintah terhadap rakyat telah dilaksanakan maka menjadi kewajipan rakyatnya terhadap pemerintah.

Sehubungan dengan itu kita lihat Imam Abu Ya/la mengatakan :-

APABILA PEMERINTAH TELAH MELAKSANAKAN TANGGUNGJAWAB TERHADAP UMAT, MAKA WAJIBLAH KEATAS UMAT TERHADAP PEMERINTAH MELAKSAANAKAN 2 PERKARA IAITU i) Taat dan ii) MENOLONG PEMERINTAH DALAM MELAKSANAKAN TANGGUNGJAWABNYA.

Sabda Rasulullah SAW Riwayat Al Bukhari

Wajib keatas setiap muslim untuk patuhdan taat kepada pemerintah sama ada ia suka atau tidak selama mana ia tidak diperintah untuk melakukan maksiat. Sekiranya ia diperintah untuk melakukan maksiat, maka janganlah patuh dan taat.

Justeru kita semuanya haruslah nerikhlas hati dalam melaksanakan amanah yang dipertanggungjawab dan sentiasa berharap dan menyerahkan soal kehidupan kepada Allah SWT. Ikrar yang selalu kita ucapkan dan ikrarkan:-

SESUNGGUHNYA SOLATKU, IBADATKU, HIDUPKU DAN MATIKU ADALAH KERANA ALLAH TUHAN SEMESTA ALAM. TIDAK ADA SEKUTU BAGINYA DAN DENGAN YANG DEMIKIAN ITULAH AKU DIPERINTAHKAN.

Sebagai renungan bersama Hadis Riwayat Al-Hakim

4 perkara tiada kenyang drp 4 :-

1. Bumi tiada kenyang drp hujung
2. Perempuan daripada lelaki
3. Mata daripada memandang
4. Alim daripada ilmu

Dari Sahabat suka santau saya doa semoga Allah masukkan iman dan ketakwaan dalam diri saudara semoaga menjadi insan yang beriman dan ketakwaan kepada Mu Ya Allah.

Sesungguh Ya Allah kapadaMu aku berserah dan kepadaMu aku memohon dan peliharalah diriku dengan nama Allah yang Agong yang Maha Pengasih lagi Maha Pengampun dan KepadaMu Aku Berlindung. Selawat dan Salam Atas Nabi Junjungan, Kepada Keluarganya, Sahabat2 Baginda serta semua muslimin dan muslimat semoga beroleh kerahmatan dan keranaMu Ya Allah aku akan kembali kepadaMu setelah tiba detik itu dan sekiranya dengan NamaMU Allah Yang Agong, Pengasih dan Pelindung selagi ada nafasku dan semua muslimin dan muslimat kepadaMu kami berserah daripada kekufuran dan ilmu hitam. Amin...

Salam BP Pendalaman.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum dan Salam Semua

Kedatangan Imam Mahdi adalah benar..Jika kita berpegang pada Hadis & Al-Quran, kita xkan terlintas mempertikaikan..ingatlah pada wasiat terakhir baginda Nabi Muhammad SAW yang menyuruh kita percaya dan berpegang pada 2 perkara, Segala tetang hadis & Al-quran, nescaya kita akan selamat..Dlm hadis Nabi memang ada disebutkan ttg kemunculan Imam Mahadi di akhir zaman..Allahuakbar

Semoga Semuanya Menuju Jalan Ke Syurga

Sesungguhnya agama Islam inilah agama kamu, agama yang satu asas pokoknya, dan Akulah Tuhan kamu; maka sembahlah kamu akan Daku.Surah Al Anbiyaa' :92

Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang;dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang kusyu’;.Surah Al Baqarah :45

Dan sesungguhnya pahala akhirat lebih baik bagi orang-orang yang beriman serta mereka pula sentiasa bertakwa.Surah Yusuf :57

Dan dirikan sembahyang dan keluarkanlah zakat dan rukuklah kamu semua (berjemaah) bersama-sama orang-orang yang rukuk. Surah Al Baqarah :43

Sesungguhnya Allah tidak tersembuyi kepadaNya sesuatupun yang ada di bumi dan juga yang ada di langit.Surah Ali Imran :5

Dan janganlah kamu menghampiri zina, sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji dan satu jalan yang jahat (yang membawa kerosakan).Surah Al Israa' :32

Salam BP Pendalaman

pokcik!! berkata...

tue laaa pokcik dah kato, kalu kek jopun kito mintak kojo pongurus, masok yo kojooo, jangan harap toruih jadi pongurus.. mintak maap laaa jang, kono buek kojooo diperingkat paling bawah dulu..menyapu, cuci tandeh, bancuh teh, runner, buek tugas clark pastu buek tugas CC, buek tugas penolong pengurus, last sekali baru laaa dapek duduk kek kerusi pengurus tue.. bukan masuk2 kojo dgn hampeeeh xdo experience, setakat belajar teori tanpa praktikal terus jadi pegawai penyelia, tanpa sebarang kursus penyeliaan.. pastu buleh plakkk jadik PPP atau PPK..bila bagi ulasan, mak aii cam dah 30 tahun service..adusss!! hancusss!!

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

Mlm ni bulan terang la. Biasanya ikan x aktif waktu bulan terang ni.

Tanpa Nama berkata...

Salam Po kCik

Rumah kecil tiangnya seribu Rumah besar tiangnya sebatang
Waktu kecil kau di timang ibu Dewasa mu di pukul gelombang
jangan dikirmkan rindu kepada angin sedang lalu...........pulanglah kekasihku pulang bawalah penawar merindu.

Salam.... kabare kabeh...? alhamdulillah, nyong saiki manggon nang Kedah kerjo nang kene..., golek, tapi melayo tetap melayo, nyong rasane bangga dadi wong melayo...

Salam BP Kampung Pendalaman

Tanpa Nama berkata...

Loh kok kedah si wak. Panggilanne kok Budak Pedalaman. Tak arani manggon nang sarawak ko sabah. Melayu yo melayu to wak, jowo ne ojo lali yo.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum dan Salam Semua

pepatah pujangga pun turut berkata... yang patah kan tumbuh penghujungnya.. tetapi hatiku tak dapat menerima.. yang datang tiada serupa... biarlahhh...

Biarlah ku hidup sendiri,tak ingin aku mencari pengganti,biarlah terluntur kasihku sayang walau hilang dari pandangan....

"Esok tetap di tangan tuhan.. bukan aku yang menentukan Tapi Tuhan menentukan...

Salam BP Kampung Pendalaman

pokcik!! berkata...

tue laaa pokcik dah kato, kalu kek jopun kito mintak kojo pongurus, masok yo kojooo, jangan harap toruih jadi pongurus.. mintak maap laaa jang, kono buek kojooo diperingkat paling bawah dulu..menyapu, cuci tandeh, bancuh teh, runner, buek tugas clerk pastu buek tugas CC, buek tugas penolong pengurus, last sekali baru laaa dapek duduk kek kerusi pengurus tue.. bukan masuk2 kojo dgn hampeeeh xdo experience, setakat belajar teori tanpa praktikal terus jadi pegawai penyelia, tanpa sebarang kursus penyeliaan.. pastu buleh plakkk jadik PPP atau PPK..bila bagi ulasan, mak aii cam dah 30 tahun service..adusss!! hancusss!!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Apa jaminan Pinjaman Perumahan Untuk Kakitangan kekal macam yang ada sekarang selepas diserah kepada bank panel ? 4% x 25 tahun tempoh pinjaman = 100% bererti pinjam RM 100,000 jumlah yang perlu dibayar ialan RM 200,000 .

Sekarang PA masih mendapat Muqassah untuk pinjaman perumahan dengan kewangan secara Islamic , adakah Bank Panel ini juga akan memberi Muqassah ini ???

Tanpa Nama berkata...

DARIHAL SPEED-TRAP ATAU PERANGKAP LAJU YANG TERBARU:

Sekarang ini (sejak Ogos, 2012) Kerajaan telah memasang +-1,000unit Alat Pengesan Had Laju statik. Tak pasal2 aku dah kena 2 kali saman. Aku bawak kereta macam dulu, cara dulu dan ikut had laju, tapi kena jugak.Sebenarnya 2 Syarikat Konsesi yang pasang alat ini tak sabar2 nak kaut untung sebelum dasar dan peraturan had laju disemak semula, atau takut2 tak sempat untung jika Kerajaan bertukar tangan pada PRU13 nanti. Dari sumber tak rasmi yang aku dapat, sejumlah RM 1 bilion disasarkan kutipan dalam tempoh 1 tahun, demi memenuhi kantung duit 2 Syarikat Kroni tersebut.Jadi dari apa yang aku pikir Kerajaan tidak berminat hendak kurangkan kemalangan jalanraya sebab kemalangan menguntungkan syarikat insuran (kroni) juga yang dapat. Kerajaan lebih berminat hendak buat untung dengan "memeras dan mendera" pemandu.Tak de maknanya kalau gaji naik naik (sikit je), bagi BRIM bagi, bagi baucar buku,
kurangkan bayaran cukai jalan, tiada yuran sekolah (tapi ada yuran PIBG) dan entah apa2 lagi. Kalau tiap2 bulan aku kena rm150.00 x 12 bulan =RM1,800.00. Jika sejumlah 21,250,145 kenderaan berdaftar di Malaysia x rm150.00 x 12 bulan= RM38,250,261,000. Anda pikirlah ADIL atau TIDAK Sistem Saman Trafik sekarang ini.

Tanpa Nama berkata...

Gred J17 ada alasan kukuh untuk naik J27. pekeliling 1983 dan 2002 adalah jelas dan sepatutnya dipakaiterima... sebabnya pekeliling tu JPA sendiri yang keluarkan..

Tanpa Nama berkata...

Ko bawak beskal je la senang! Negara lain pun guna sistem yg sama. Dh tau ada kamera ko bwk laju buat apa? Mostly, kamera tu statik, so dh tau dh kat mana yg ada. JPJ pun dh kuar list tempat kamera tu ada. Jgn jd ngok... asyik nk bangkang saja apa yg kjaan buat! Ni sure puak PR bangang ni... satu idea pun xpenah sumbangkan, yg dia tau nk bangkang saja...

Tanpa Nama berkata...

DARIHAL SAMAN HAD LAJU:
Saya tidak pasti sama ada maklumat ini benar atau pun tidak, tetapi menurut sumber yang boleh dipercayai, Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) fasa pertama yang dipasang di 14 lokasi panas di negeri Perak, Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya telah berjaya mengutip saman berjumlah RM885,600.00 dalam tempoh masa hanya 2 hari, dengan andaian setiap saman dikenakan jumlah bayaran RM300.00.Dikatakansebanyak 2,952 keping imej pesalah lalu lintas telah berjaya dirakamkan di 14 lokasi tersebut dalam tempoh dua hari, termasuk di lokasi yang mempunyai laluan lurus dengan kelajuan maksimum ditetapkan 60 km/j. Menurut Ketua Pengarah JPJ, Datuk Solah Mat Hassan baru-baru ini, sejumlah 817 unit kamera AES akan dipasang di seluruh negara dalam fasa kedua tidak lama lagi.
Apa yang mengejutkan berkenaan keberkesanan penggunaan sistem AES ini ialah kemampuannya untuk merakamkan begitu banyak gambar kenderaan yang melakukan kesalahan trafik lalu lintas dalam tempoh yang begitu singkat. Ini memberikan gambaran awal bahawa lebih banyak pemandu kenderaan akan menerima saman selepas ini apabila 817 lokasi lagi di seluruh negara di pasang kamera AES.
Antara lokasi panas yang dijangka akan mengeluarkan banyak saman kepada pemandu ialah di laluan lurus dengan had maksimum kelajuan 60 km/j dan 80 km/j. Kebanyakan pemandu menghadapi kesukaran untuk mematuhi had laju di bawah kedua-dua had maksimum tersebut, terutamanya di laluan lurus, apatah lagi apabila memandu kenderaan berkuasa tinggi seperti Proton Preve CFE dan Ford Focus hatchback serba baru.

CADANGAN:
Kerajaan sepatutnya semak semula had laju kebangsaan. Iaitu contohnya 60km/j ke 70km/j hinggalah 110km/j ke 120km/j.Kalau selepas itu masih banyak saman, maknanya bukan salah sistem tapi salah Pemandu sebenar, sebab purata kesalahan sekarang ialah melebihi had laju antara 1km/j hingga 20 km/j sahaja. Atau payah2 kita tukar Kerajaan BN kepada PR, untuk menggubal dasar Kroni & Konsesi yang ada sekarang.

p/s : Kalau sebulan dapat dua tiga keping surat saman, baik naik basikal selepas ini.

Tanpa Nama berkata...

Robert Kuok tu zaman bila? Bila skarang dh ada kesedaran untuk kurangkan subsidi buta pada rakyat, maka kjaan pun kurangkan subsidi mcm tu. Kjaan bg direct pada yg hak.... ada paham ka thambi?

Tanpa Nama berkata...

DARIHAL SAMAN HAD LAJU:
Aku sokong tapi dengan syarat:-
1. Letak papantanda khas di lokasi adanya pemasngan Perangkap Had Laju.
2. Semak had laju yang ada kepada penambahan kelajuan 10km/j.
3. Kadar saman ikut km melebihi had laju. Contoh: Had laju 100km/j tetapi disaman kerana 118km/j. Lebih 18km/j. Saman rm2.00 setiap 1km/j x 18km/j x 2 gandaan = RM 72.00 sahaja.

RASIONAL:

Kerajaan yang ada sekarang pasti akan kekal selepas PRU13 nanti. Tetapi kalau tak nak alamatnya bungkuslah nanti. Nak caya.

Tanpa Nama berkata...

MODEL PERNIAGAAN BARU(SAMAN TRAFIK:
Pada 12 Ogos, 2012 lepas telah pun dilancarkan satu lagi model perniagaan yang baharu. Mungkin ini juga adalah salah satu cabang di dalam ETP (Pelan Transformasi Ekonomi). Antara lain model perniagaan ini ialah menyemarakkan industri saman negara. Uniknya model perniagaan ini ialah yang terulung di dunia dan Malaysia di bawah kepimpinan sekarang telah berjaya mengangkat industri saman sebagai satu lagi sumber pendapatan untuk negara.Mungkin tahun hadapan, Malaysia boleh menjadi tuan rumah PERSIDANGAN ANTARABANGSA INDUSTRI SAMAN yang ucaptamanya boleh disampaikan oleh Perdana Menteri. Malaysia akan menjadi model ikutan negara lain termasuk negara-negara maju. Model perniagaan baru ini adalah satu lagi inovasi kerajaan ‘Janji Ditepati’.Pada April lalu, dua buah syarikat Beta Tegap Sdn. Bhd. dan ATES Sdn. Bhd. telah dianugerahkan konsesi bagi menyediakan Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) yang meliputi pemasangan kamera had laju sebanyak 566 unit, kamera lampu isyarat sebanyak 266 unit dan kamera mudah alih sebanyak 250 unit. Malah mereka juga dibahagikan zon masing-masing. Bina Tegap akan beroperasi di kawasan tengah dan selatan yang meliputi 7 negeri, manakala ATES akan beroperasi di wilayah utara dan timur.Objektif pengenalan sistem penguatkuasaan automatik ini memanglah baik iaitu bagi mengurangkan kesalahan lalu lintas pengguna jalanraya khususnya dua kesalahan iaitu tidak mematuhi lampu isyarat dan memandu melebihi had laju sebelum diluaskan kepada kesalahan lalu lintas lain di dalam sistem ini.Selain itu, semalam Suruhanjaya Khas Mengkaji Transformasi Perkhidmatan Awam bersama Agensi Penguat Kuasa Pengangkutan Awam pula menyarankan Kerajaan menguatkuasakan peraturan yang mewajibkan setiap pesalah lalu lintas membayar saman serta-merta sebagai langkah untuk mendidik masyarakat agar mematuhi undang-undang jalan raya. Jika gagal membayarnya, kenderaan pesalah akan ditahan sehingga bayaran dibuat. Jika ramai pula yang memilih untuk tidak membayar serta merta, satu lagi bentuk perniagaan baru akan diwujudkan iaitu gudang atau kawasan bagi menyimpan kenderaan pesalah yang belum menjelaskan saman serta merta itu.Menurut suruhanjaya itu kewajarannya adalah kerana jumlah saman tertunggak dan waran tangkap bagi kesalahan lalu lintas membabitkan saman polis, Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) dan pihak berkuasa tempatan (PBT) kini mencecah jutaan ringgit.
Kelihatannya amat licik, apabila sistem penguatkuasaan automatik dan saranan oleh Suruhanjaya Khas Mengkaji Transformasi Perkhidmatan Awam menghalalkan bentuk pemerasan baru. Walaupun dalam penyediaan sistem penguatkuasaan automatik kerajaan khabarnya tidak
menyediakan sebarang peruntukan kewangan namun dengan imbuhan yang agak lumayan, setiap syarikat boleh menjana sehingga 440 juta ringgit. Jadi adalah mustahak supaya kerajaan menyokong usaha ini dengan menguatkuasakan saranan tersebut. Bayangkan jika setiap satu daripada dua syarikat yang mendapat konsesi tersebut boleh menjana pendapatan sehingga 440 juta ringgit, berapa pula yang bakal dijana oleh Kerajaan dalam model perniagaan yang baru ini!

Tanpa Nama berkata...

Masa robert kuok, kerajaan x bg subsidi diorg naikkan la harga gula. Sbb dia satu-satunya pengimport gula. Bukan gula je, malah byk lagi komoditi lain. Nak xnk kerajaan kena jaga dia. Kena bg subsidi kalau x rakyat jd mangsa. Masa syed Mokhtar, kerajaan x bg subsidi Syed Mokhtar x boleh buat apa. Lagipun skrg dh ada felda. Dah ada persaingan. Knp dulu kerajaan boleh bg subsidi pd robert kuok, knp skrg kerajaan x boleh bg subsidi pd syed mokhtar? Jawabnya kuasa ekonomi robert kuok lebih besar impaknya pd kerajaan berbanding syed mokhtar. Sbb tu byk kali aku suruh fikir, kuasa ekonomi ni pd tangan sape? Kuasa memerintah pd tgn sape? Kalau kuasa ekonomi x dak, kuasa memerintah pun x dak, apa yg ada pd org kita?

Tanpa Nama berkata...

Gred J17 ada alasan kukuh untuk naik J27. pekeliling 1983 dan 2002 adalah jelas dan sepatutnya dipakaiterima... sebabnya pekeliling tu JPA sendiri yang keluarkan..


==========================================================================================

salah istilah tu....bukan mintah naik gred....sebenarnya diberikan gred yg sepatutnya pd org yg masuk keja guna sijil poli/uitm tapi di letakkan di gred 17....sebenarnya diletakkan digred 27 sama taraf STPM.....

Tanpa Nama berkata...

ada tokoh ke omar nak jadi calon pilihanraya??

perkara dpd pekerja (PA) pun tak selesai.
Track rekod Cuepacs pun hancusss !

nak jadik wakil rakyat niih bukan senang nak tipu sana tipu sini .. jawab ler ngko.
setakat ada gusi, ggi tak cukup omar ! FULUS pun perlu ada !

rakyat nak pangkah ngko pun perlu ada !
kalau tak meroyan jadinya ....
1 malaysia

Rabu, Oktober 03, 2012 4:12:00 PTG

&&&&&&&&&&&&&&

ketokohan yang melampau adeler .. hancuss bila jadik YB.

Bakal YB : tuan yang dipertua,
errr ... errr .. masalah pekerja ialah ... err

Tuan yang dipertua ; brape bnyk kali errr ... terkenyang ke? ini bukan masalah pekerja .. masalah rakyat YB !
dah nyanyuk ...

Tanpa Nama berkata...

entahlah nape ITP 180 x naik.mgkin Najib dah kene tipu lg oleh geng2 jusa,turus jpa n treasury mcm sbpa hari tu
..diorg org ats kebanyakannye yg di jpa dan treasury hanye tahu penuhkan poket sndiri je,tak pandang dah kebajikan org2 bawahan..Nasib la kau Najib dpt pegawai tinggi kerajaan yg indirectly bisa saja menjatuhkan kau sendiri mcm kes sbpa aritu...

Tanpa Nama berkata...

Satu kajian perlu dibuat tentang kos sara hidup penjawat awam masakini.

Yang sebenar2nya berapa gaji yang sepatutnya kerajaan beri?

Kalau dapat kemukakan secepat mungkin boleh kita canang kuat2 dari sekarang sampai budget 2014.

Tanpa Nama berkata...

we will give u a lesson that u n RM will never forget...PRU

pokcik!! berkata...

yo laaa " BP "..sapo punyooo tag line " BP kepunden " tue agak eee..ghaso achik bukan man belooon punyo tue..sabau yo laaa nak BP oiii!!..nie semuo pombongakkk yo nie..

Tanpa Nama berkata...

tak buleh bagi cadangan, kang satu pihak lagi kata " kena syukur dgn ape yg ada "..

Syukur Bin Syakirun berkata...

walaupun xble bg cadangan, syukurla kau blh tulis komen disini kikikiki

Tanpa Nama berkata...

pokcik!! berkata...

yo laaa " BP "..sapo punyooo tag line " BP kepunden " tue agak eee..ghaso achik bukan man belooon punyo tue..sabau yo laaa nak BP oiii!!..nie semuo pombongakkk yo nie..

Khamis, Oktober 04, 2012 2:1
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

Assalamualaikum dan Salam Semua

Saya sebenarya tak ada perasaan dendam atau marah pada BP KEPUNDEN kerana dia sahabat lama dahhhh.

Saya memang suka dengan sahabat ini sekurang2nya saya ada perhatian dan sokongan teknikal.

Saya bersyukur atas rezeki Allah dan berbanyak terima kasih pada PM malah tak akan lupakannya tak akan jadi seperti kata perpataj KACANG LUPA KULIT.

Salam drp Flower

Tanpa Nama berkata...

dah dah la tu pra pra, par par, juruteknik juruteknik semua. shutdown pc tu. pegi standby depan punch card cepat. dah nak pukul 4.30 & 5 dah tu.

esok boleh sambung merepek repek lagi dalam ni.

Tanpa Nama berkata...

KITA TULIS PASAL SAMAN HAD LAJU AES DIKATANYA KITA PULAK BANGAN DAN DARI PARTI PR. CUBALAH KAMU BUKA MATA HATI KAMU YANG KOSONG, DAN TAK TAHU BERFIKIR. KAMU TAK LAYAK JADI PEMIKIR APATAH LAGI JADI PEMIMPIN. KAMU HANYA SUKA2 TULIS DISINI UNTUK BUANG MASA. INSAFLAH SEDARE SEDARI MASA DEPAN NEGARA DAN BANGSA KITA ADALAH TERLETAK DITANGAN KITA BUKAN DITANGAN BN ATAU UMNO. CAKAP BIAR RETI. MASIH HIDUP JANGAN HATI MATI.
KALAU BERANI TULIS EMAIL KAMU OR TEL NO. OR HP NO. AKU CABAR KAMU..!

Tanpa Nama berkata...

oiiiii balik2 lah malam ni kan mj hehehhe
apapun idup bang omar

john kuyup

Tanpa Nama berkata...

macamana kumpulan berijazah nak masuk bertanding,isi borangpun dah rejet,cuepacs ni pun macam dalam parti politik,kumpulan sokongan akan pegang sampai kiamat,kalau tak percaya cuba lawan,makan anginlah jawabnya.

Tanpa Nama berkata...

Assaamualaikum dan Salam Semua

Nak buat camna lagi sebab itulah yang terbaik nak harapkan Keadilan nampaknya sudah terbalik. Melayu ramai dia kasi RM 10.00 cina sorang RM 248 juta apakah itu terbaik.

Apapun aku syukur dan terima kasih PM nanti aku undi PRU13. Kata DSAI kita hapus PTPTN tapi dlm bahas bajet katanya wajib bayor dalam kabinet bayangan semuanya keluarga suami isteri anak.

Cukup..cukup...cukuplah sudah...dari fikiran tertekan dan sakit kepala memikirkannya ...lebih baik ku ikut UMNO, kerana setakat ini dia terbaik punya...

Selamat dan hidup UMNO/BN. Maaf kami semasa kecil mak suruh UMNO...UMNO... baru kami makan........

Salam BP Budak Kampung Pendalaman

Tanpa Nama berkata...

Belanjawan sah gimik politik pancing UNDI. Tapi tak apa, RAKYAT jauh lebih BIJAK. Kita lihatlah nanti PUTERAJAYA akan jatuh ke tangan PR dan PERUBAHAN TOTAL akan berlaku dalam kepimpinan negara. Omno/bn sudah terlalu LAMA BERKUASA, omno sudah terlalu angkuh, bongkak, rasuah, salahguna kuasa, gila kuasa WAJIB dah diganti. Ganti jangan tak GANTI...!!!

Tanpa Nama berkata...

Nak buat camna lagi sebab itulah yang terbaik nak harapkan Keadilan nampaknya sudah terbalik. Melayu ramai dia kasi RM 10.00 cina sorang RM 248 juta apakah itu terbaik.

Apapun aku syukur dan terima kasih PM nanti aku undi PRU13. Kata DSAI kita hapus PTPTN tapi dlm bahas bajet katanya wajib bayor dalam kabinet bayangan semuanya keluarga suami isteri anak.

Cukup..cukup...cukuplah sudah...dari fikiran tertekan dan sakit kepala memikirkannya ...lebih baik ku ikut UMNO, kerana setakat ini dia terbaik punya...

Selamat dan hidup UMNO/BN. Maaf kami semasa kecil mak suruh UMNO...UMNO... baru kami makan........

PR baru sepenggal angkuh dengan campurannya... sudah terlalu angkuh, bongkak, rasuah, salahguna kuasa,retorik, reoyahudi,gila seks,gila semua gila, gila kuasa WAJIB diganti. Ganti jangan tak GANTI...!!! contohnya Selagor, Penang, Kedah Kelanteee.

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

Masa robert kuok, kerajaan x bg subsidi diorg naikkan la harga gula. Sbb dia satu-satunya pengimport gula. Bukan gula je, malah byk lagi komoditi lain. Nak xnk kerajaan kena jaga dia. Kena bg subsidi kalau x rakyat jd mangsa. Masa syed Mokhtar, kerajaan x bg subsidi Syed Mokhtar x boleh buat apa. Lagipun skrg dh ada felda. Dah ada persaingan. Knp dulu kerajaan boleh bg subsidi pd robert kuok, knp skrg kerajaan x boleh bg subsidi pd syed mokhtar? Jawabnya kuasa ekonomi robert kuok lebih besar impaknya pd kerajaan berbanding syed mokhtar. Sbb tu byk kali aku suruh fikir, kuasa ekonomi ni pd tangan sape? Kuasa memerintah pd tgn sape? Kalau kuasa ekonomi x dak, kuasa memerintah pun x dak, apa yg ada pd org kita?

.........................................................................................................

Org ramai, nak-nak pakcik makcik kt kampung x paham bende ni. Diorg ingat bila subsidi dikurangkan, diorg kena bayar lebih duit tu masuk kt poket kerajaan. Tambah lagi bila kene bancuh dgn pembangkang diorg mula tau istilah kroni.

Mudah je. duit subsidi yg kerajaan bagi tu bukan bagi kat rakyat, tapi bagi kt pengusaha gula. Dulu katalah A pengusaha gula. Nk keluarkan gula sekampit modalnya RM2.00, kerajaan bg subsidi 50 sen. Jadi A tinggal cari RM1.50 je.

Tapi skrg B jd pengusaha gula. Modal nk keluarkan sekampit gula sama RM2.00, kerajaan kurangkan subsidi tu 20sen. Jadi dia cuma dapat subsidi 30 sen je. Dia kene cari modal lagi RM1.70. Balance 20 sen asal tadi kerajaan bagi la dkt jabatan kerjaraya buat jalan.

Bila kerajaan kurangkan subsidi maknanya kerajaan x nk duit balace 20 sen tu masuk je kat si A. Kerajaan xnk si A sorang je yg dpt manfaat. Lebih baik duit balace 20 sen tu agih kat bende lain. Yg semua org boleh dpt manfaat.

Skrg ni ramai org dok kutuk si B tu. Tuduh dia kroni la, dapat komisen la, duit 20 sen tu masuk poket dia la. Korg x kesian ke kt si B? Dahlah dia kene sedia modal RM1.70 berbanding si A yg sediakan modal RM1.50 je, kena kutuk lagi. Kene tuduh mcm-mcm lagi. Kesian la wei, dia tu dh pecahkan monopoli A supaya duit 20 sen tu x terus-terusan masuk kt poket A sorg je.

Tanpa Nama berkata...

PR baru sepenggal angkuh dengan campurannya... sudah terlalu angkuh, bongkak, rasuah, salahguna kuasa,retorik, reoyahudi,gila seks,gila semua gila, gila kuasa WAJIB diganti. Ganti jangan tak GANTI...!!! contohnya Selangor, Penang, Kedah, Kelateee

Selamat dan hidup UMNO/BN. Maaf kami semasa kecil mak suruh UMNO...UMNO... baru kami makan........

Cukup..cukup...cukuplah sudah...dari fikiran tertekan dan sakit kepala memikirkannya ...lebih baik ku ikut UMNO, kerana setakat ini dia terbaik punya...

Sudah terbukti, memang terbukti, terangan terbukti, lulusan sirim dibawah ISO 90001.... Allah pun dah restuinya...

Tanpa Nama berkata...

dah " syukur bin syakirun " pulak daaah!! main beduuuk yo lah..nie semuo laaa nie, pombongakkk!! kikikiki..

Tanpa Nama berkata...

barisan nasional adalah parti campuran yang dah WELL ESTABLISHED.

sedangkan pakatan rakyat hanya "bercampur" apabila tak ada kuasa majoriti untuk menubuhkan kerajaan. dalam bahasa mudah, ianya sekadar bergabung demi untuk memenuhi nafsu untuk memerintah. andaikata salah satu parti tersebut ada majoriti, percayalah, mereka takkan bergabung, sebaliknya kekal sebagai 1 parti saja untuk menubuhkan kerajaan.

aku tak kata pun barisan nasional itu bagus atau pakatan rakyat itu tidak bagus atau vice versa. aku cuma kata, sejarah penggabungan parti komponen kedua-dua konsortium tersebut.

well, pilihan di tangan anda. tak perlu heboh dalam ni parti mana anda suka parti mana anda tidak suka.

adiossssssss

Tanpa Nama berkata...

YB Dato....bajet 2013 dah selesai,permohonan Elaun ITP dinaikkan tak dilayan....apa ni dato..kita harapkan elaun itp dinaikkan...mana nak cari sewa rumah RM180,sewaan skrng ni pun RM450...mana cukup dato...tak pe la kita suarakan masa PRU 13 nanti

Tanpa Nama berkata...

YB Dato....bajet 2013 dah selesai,permohonan Elaun ITP dinaikkan tak dilayan....apa ni dato..kita harapkan elaun itp dinaikkan...mana nak cari sewa rumah RM180,sewaan skrng ni pun RM450...mana cukup dato...tak pe la kita suarakan masa PRU 13 nanti

Tanpa Nama berkata...

Hari ni dgr JPA nak selaraskan gaji graduan bermula gred 41 ke atas. Sepatutnya selaraskan dulu gaji gred paling rendah kepada gaji MINIMUM RM1200 tidak termasuk elaun! Ini nampal sangat JPA hanya pentingkan golongan atasan. Tuntutan selaraskan elaun ITP yg dah lapuk pun masih belum dilaksanakan. Kami harap CUEPACS peka dengan senario ini dan jangan dok berangan nk jd wakil rakyat sahaja! Teruskan perjuangan PA sokongan...

Tanpa Nama berkata...

Kakitangan awam yang berijazah sepatutnya diselaraskan mulai dari gred 40 dan ke bawah. Bukannya bermula dari gred 41. Sekarang ini kakitangan awam gred rendah majoritinya telah mempunyai ijazah dan sepatutnya nasib mereka dibela. Letakkan mereka di tempat yang sepatutnya mereka berada kerana telah bertahun-tahun mereka memohon untuk kenaikan pangkat tapi nampaknya nasib masih tidak menyebelahi mereka. Pada masa yang sama graduan yang masih fresh diberi peluang untuk menjawat jawatan gred 41 meskipun mereka tidak mempunyai sebarang pengalaman. Sepatutnya penjawat awam yang lebih berpengalaman diutamakan.

Tanpa Nama berkata...

barisan nasional adalah parti campuran yang dah WELL ESTABLISHED.
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

Maaf dengan izin, kita lihat kerajaan BN kini begitu lantang dan bekerja kuat membeteras kegiatan rasuah, mengukukuh ukhwah, meningkatkan modal insan, institusi agama, pendidikan, pertahanan, perubatn dan banyak lagi hingga ianya melukai dan menghiris kaki tangan yang xsehaluan dengan pembaharuan ini.

Mereka lebih selesa sekiranya kerajaan xlaksanakan pembeterasan tersebut secara besar-besaran hingga keakar umbi. Justeru itu mereka golongan ini beralih kepada propembangkang yang begitu setia pada permasalah ini. Mereka selesa menerima sogokan .... Yahudi sebagai kini secara terangan dibongkarkan oleh NGO mengenai imbuhan mereka ini.

Memetik kata2 Pemimpin Nombor satu PR sebelum itu yang masih baik pada 27.09.1985 (BH) yang mengingatkan sekutu baiknya PAS JANGAN GADAIKAN HAK ISTIMEWA ORG2 MELAYU HANYA KERANA INGIN DPTKAN SOKONGAN BUKAN MELAYU.

KITA TAKUT KALAU2 TINDAKAN PAS ITU IBARAT YANG DIKEJAR XDAPAT, YANG DIKENDONG BERCICIRAN, KESANNYA NANTI MENANG BERSORAK KAMPUNG TERGADAI.

Renung2lah.... dan kalau baca HARAKAH ianya akan burukkan Islam UMNO dan Yahudi semuanya bagus..... bina masjid kata rasuah, buat jalan raya kata rasuah, tolong rakyat miskin, beri imbuhan kepada rakyat katanya pancing undi.... apakah PAS mahukan kerajaan PAS mahukan BN seperti rakannya menekam dan menghapukan melayu dan islam secara halus?...

Kita lihat di Penang..Kerajaan beli Tanah untuk bina rumah PPR kepada rakyat tetapi bila PAS,PKR&DAP perintah mereka jual kepada cina Singapore untuk kaya mereka tetapi BN beli mereka ugut dan cengkam diberi tempoh 30 untuk selesaikan semuanya kerana mereka nak bina.......

Tanpa Nama berkata...

KENAPA BAJET ALTERNATIF DAN DAP MENYERANG SYEB MOKHTAR????

Kenapa begitu latang DAP persoalkan hutang Syed Mokthar sedangkannya hutang terbesar dikalangan koporat dinegara ini ditanggung oleh tokoh perniagaan cina.

Kenapa PAS,PKR setuju dengan DAP bantai syarikat Melayu tetapi cina mereka diam membisu. Melayu dapat projek mereka balun, cina dapat projek mereka diam??? senyap dan sebenar motif politik PAS,PKR,DAP.

Mereka ini mahukan BN amalkan keterbukaan sedangkan mereka berpegang politik zaman lama.

Tanpa Nama berkata...

Kenapa begitu latang DAP persoalkan hutang Syed Mokthar sedangkannya hutang terbesar dikalangan koporat dinegara ini ditanggung oleh tokoh perniagaan cina.

Jawapannya mudah.. Syed Mokthar banyak membantu menaikkan syiar islam dengan membina masjid, kemuadahan dan banyak menjana ekonomi melayu. Mereka paling takut sebab Syed Mokthar mendapat limpah ruah drp BN menaikkan dan memantapkan Malaysia.

PAS,PKR,DAP akan menyokong kiranya Melayu dan islam dijatuhkan sepertimana pembongkaran dalam Sinar dakwaan Suaram sogok pegawai kerajaan disiasat. Dalam kerajaan BN banyak pegawai atasan prokerajaan dan kerjanya seperti sesetngah member2 kita iaitu cuba burukkan dan cari ruang untuk merosak dan jatuhkan kerajaan.

Siapa dapat nama bila mereka ini laksanakan iaitu Kerajaan BN sedangkan penjahatnya suku sakat PAS, PKR,DAP.

Tak salah meminta seperti kenaikan imbuhan perumahan dan hal rumah terkini tetapi biarlah berhemah.

Tak salah untuk menegur kerajaan secara berhemah dan berikan panduan terbaitk untuk selesaikan perkara tersebutk secara mesyuarah dan bukannya ikut cara yahudi yang merosakkan.

Tanpa Nama berkata...

Dalam kerajaan BN banyak pegawai atasan propembangkang berkhidmat dengan kerajaan BN dan kerjanya seperti sesetengah member2 kita iaitu cuba burukkan dan cari ruang untuk merosak dan jatuhkan kerajaan.
(PEMBETULAN DIATAS)

Tanpa Nama berkata...

JPA patut ubah pengambilan spy jawatan yg ditawar bersesuaian dgn kelayakan pemohon. kalau dah jawatan PT jgn bg pd yg ada ijazah ni. barulah PT yg ada ijazah ni sedar diri skit. tp kalo dia masuk sbb paling tinggi spm tp sanggup sambung belajar dpt degree, maka kena bg keutamaan utk naik jwtn PNP. kakitangan sokongan dgn kelayakan spm patut dikurangkan sbb negara kita dah ada byk siswazah. ratio utk satu bhgn adalah 1 PT : 3 PNP mcm di swasta, bukan terbalik mcm diamal skrg.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum semua,

Cuepacs mohon pertimbangkan untuk bawa isu pinjaman perumahan kedua terutamanya yang dah ambil pinjaman pertama melebihi 10 tahun yag lalu.

Keadaan semasa dah terlalu banyak berbeza dari dahulu. Harga rumah juga telah melambung tinggi. Kalau boleh pinjaman perumahan kedua, khususnya aspek pengiraan jumlah kelayakan pinjaman berdasarkan kiraan pencen dan kadar interestnya dikaji semula dengan mengambil kira keadaan semasa.

Terima kasih

Petani kampung berkata...


Juruteknik J17 anda sebenarnya superhero negara... hero yang tak didendang." unsong heroes".

Syabas!! walaupun gred anda dipandang sebelah mata oleh pihak berwajib namun anda telah membuka mata rakyat jelata dan golongan marhain, orang2 kampung, orang susah, yang menghargai jasa anda.

berpanas dan berhujan menjaga kerja tender dan sebutharga, masuk belukar keluar hutan membuat siasatan tapak, menjaga bangunan2 dan jalan2 tar yang panas hingga ke muka.. Anda dihargai.

Pesawah2 padi berterima kasih kepada juruteknik J17 yg menjaga skim pengairan.. padi menjadi dan hasilnya empat lima orang anak boleh masuk U hasil membuat padi. kerana air cukup dan padi menjadi.

terima kasih JURUTEKNIK J17. Kami sokong anda dinaikkan J27.Syukur Alhamdulillah.

Tanpa Nama berkata...

Setakat sijil kekal je kt gred 17... mau 27 gi amik diploma la! SKM tahap 3 lebih BERMARUAH dr Sijil Poli... Hidup SKM! Hidup SKM! Kami dh buktikan SKM lebih berkualiti dari Sijil Poli.

Tanpa Nama berkata...

Aku sokong... skim pinjamanan perumahan kjaan AMAT MENYEDIHKAN!!!! HARAP CUEPACS BUAT KAJIAN DAN CADANGAN untuk perbaiki...

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum dan Salam Semua

Nampaknya PA kini berhemah dan berpendidikan dalam menyuarakan pendapat. Saya amat setuju dengan pandangan dan pendapat tuan2.

Saya juga berharap agar pihak berwajib dapat mempertimbangkan cadangan yang amat bernas mengenai perumahan kerana ia merupakan keperluan utama bagi setiap orang.

Sekiranya rakyat bersatu padu dan bergading bahu dan kerjasama bukan saja musuh negara dapat dibasmikan malah kekuatan serta kerjasama antara rakyat dalam meyuarakan padangan memudahkan pihak berwajib mempertimbangkan dan seturusnya melaksanakan apabila kewangan negara memungkinkan kerana kerajaan tidak lagi memerlukan atau mengurangkan kewangan dalam hal memburukkan kerajaan.

Salam BP Kampung Pendalaman

oiii!! berkata...

minta pada ALLAH, setangkai bunga segar
dia berikan kaktus yang berduri..
minta pula kupu-kupu
dia berikan ulat..
kite rasa sungguh kecewa..
namun tak lama kemudian...
" kaktus " itu berbunga, indah sekali..
" ulat " itu jadi kupu-kupu yang sangat cantik..

kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari..
dia dtgkan hujan, petir & kilat..
ke mana hilangnya matahari??
rupa nyer, ALLAH nak hadiahkan kita
pelangi yang sungguh indah..

kadang-kadang ALLAH x berikan
apa yang kita minta..
kerana sebenar nyer ada yang lebih baik menanti kita..

Tanpa Nama berkata...

hahaha lucu betul aku dengar komen suruh golongan J17 ni ambik sijil tahap 3 skm... baru boleh layak gred 27.. kesiannya, korang tak tau ke ade pekeliling 1983 dan 2002yang mengesahkan sijil poli ni setaraf stpm dan stpm ni setaraf gred 27..

sijil poli ni kerajaan dah iktiraf setaraf stpm dan berhak gred 27. Cuma belum dilaksanakan oleh kerajaan. Mungkin dalam penambahbaikan ssm ni di laksanakan. So bagi mereka yang tak tau menahu dan buat statement melulu harap buat reserch dulu yea..

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum dan Salam Semua

Berdoa kepada Tuhan yang Maha Esa akan lebih menambah kekuatan iman dan taqwa dalam diri.insaf dan akan sentiasa berlapang dada dengan apa yang di kurniakan Allah kepada kita. syukur.

subhanallah....alhamdulillah..¬.Allahu Akbar......ya Allah Tuhankuuu

Perselisihan faham memang lumrahnya alam...usahlah dibiarkan ianya berpanjangan..bukan maksud hatiku menghalang perjalanan... sekadar ingin tahu ……

Sesungguhnya Allah tidak tersembuyi kepadaNya sesuatupun yang ada di bumi dan juga yang ada di langit.Surah Ali Imran :5

Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang;dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang kusyu’;.Surah Al Baqarah :45

Sungguh indah dan nyaman suasana di Kampung Malam Ini Dan Amat menteramkan Jiwa Dari Hirup Pikuk Kota.
Salam BP Kampung Pendalaman

Tanpa Nama berkata...

Juruteknik J17 anda sebenarnya superhero negara... hero yang tak didendang." unsong heroes".

Syabas!! walaupun gred anda dipandang sebelah mata oleh pihak berwajib namun anda telah membuka mata rakyat jelata dan golongan marhain, orang2 kampung, orang susah, yang menghargai jasa anda.

berpanas dan berhujan menjaga kerja tender dan sebutharga, masuk belukar keluar hutan membuat siasatan tapak, menjaga bangunan2 dan jalan2 tar yang panas hingga ke muka.. Anda dihargai.

Pesawah2 padi berterima kasih kepada juruteknik J17 yg menjaga skim pengairan.. padi menjadi dan hasilnya empat lima orang anak boleh masuk U hasil membuat padi. kerana air cukup dan padi menjadi.

terima kasih JURUTEKNIK J17. Kami sokong anda dinaikkan J27.Syukur Alhamdulillah.

-----------------------------------

Memang betui. Saya setuju 100%. keje diorang ni memang mulia. Syabas J17. Saya sokong untuk naik J27.

Tanpa Nama berkata...

golongan J17 haha. golongan

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum dan Salam Semua

Sebenarnya semua jawatan dalam kerajaan semua hero dan mempunyai kekuatan masing2. Ibarat semuaanya anggota badan dan jika salah satu bahagian dan kakitangan xberfungsi seperti yang diamanahkan semuanya akan turut merasa bahangnya.

Kekadang kita kata kitalah hebat tetapi pada pandangan orang lain mereka lah hebat. Hakikatnya sesiapa kakitangan melaksanakan amanah yang diberikan merekalah yang terbaik dan terhebat.

Kekadang, pentadbiran kata merekalah yang terhebat kerana semua Kew. 8 mereka buat dan jikia tidak makan imhuhan xdapat...begitu juga kewangan kata mereka hebat kerana jika tidak semuanya xdapat imbuhan.

Begitu juga PAP kata mereka lah hebat..jika mereka xhantar kew.8 untuk pengesahan kelulusan maka imbuhan xdapat.

Begitu juga pihak atasan kata jika tiada kelulusan aku macamna kew 8 nak dapat pengesahan pihak penlulus.

Justeru peranan dan sokongan semua pihak merupakan agen dan penggerak amanah kerajaan.

Salam BP Kampung Pendalaman

oiii!! berkata...

betuiii!! hang cakap tue " BP "..setiap skim perkhidmatan tue ada fungsi masing2..umpama anggota badan, jika salah satu x berfungsi, transformers pun x buleh bertukaaar!!..

Tanpa Nama berkata...

Iklan2 jawatan kosong saban hari keluar di media-media cetak. Ini menunjukkan bahawa keperluan organisasi2, terhadap perkhidmatan kawalan keselamatan amat tinggi dan sekali gus menuntut kualiti dan kuantiti perkhidmatan pada tahap memuaskan. Persoalannya sudahkah " JAGA " bersedia untuk memberi perkhidmatan yang berkualiti??
Persepsi masyarakat, kenapa khalayak memandang rendah dan sesetengah orang ada yang mengatakan kerjaya sebagai pengawal keselamatan ini memualkan?? banyak perbincangan di dalam forum-forum media cetak dan elektronik memperkatakan tentang kredibiliti dan ketrampilan pengawal keselamatan yang sedang bertugas.. Di antara kelemahan-kelemahan yang ketara ialah:

1. Penampilan imej pengawal seperti:
a. Uniform yang tidak menarik dari segi potongan (pattern), jenis dan warna fabrik serta pakaian yang tidak boleh dipanggil uniform..
b. aksesori keselamatan yang tidak komplik..
sejak akhir ini pelbagai usaha dilakukan utk menambahbaik sektor kawalan keselamatan..
Ketrampilan pengawal ini memang boleh dibanggakan.. Ini adalah kerana pengurusan anggota dan perlantikan anggota-anggota pengawal itu sendiri dari kalangan yang terpilih serta kursus asas dan peningkatan dititikberatkan.. Sebagai contoh: pengawal keselamatan yang mana telah dinaikkan taraf sebagai Polis Bantuan dgn membawa identiti Polis yang sebenar dan segak dengan skim pakaian mereka dan diterjemahkan dengan perkhidmatan yang diberi secara tak langsung mengliberalisasikan pandangan kurang senang masyarakat..

sektor kawalan keselamatan sangat perlu dimertabatkan dengan segera bagi menarik golongan muda menyertai sektor kawalan keselamatan jika perkara-perkara yang membuatkan sektor ini dipandang rendah diperbaiki dan di atasi dengan sebaik mungkin..

Tanpa Nama berkata...

Gred J17 ada alasan kukuh untuk naik J27. pekeliling 1983 dan 2002 adalah jelas dan sepatutnya dipakaiterima... sebabnya pekeliling tu JPA sendiri yang keluarkan..

___________________________________

Dengar cerita pekeliling tu nak dimansuhkan macam akta isa.Lepas ini nak pakai alasan apa pulak ya ?

Tanpa Nama berkata...

Pekeliling dh jumud... ko duduk dlm tempurung ke selama ni? Sudah2 la... terima la kenyataan sampai mampos ko akan dok kt J17. Nk gred 27 amik diploma. Sijil ko tu layak buat kertas jamban saja...

Tanpa Nama berkata...

Ni dah taun 2012 lagi mau cerita pekeliling 2002! Kata bangang tak leh terima lak. Oii badigol, malu la sikit. Blajar tahap sijil mau gred tinggi. Malu la kt anak2 tu... bapak lulus tahap sijil saja. Masa zaman sekolah ponteng kelas, nk bercinta. Mau naik gred sambung blajar la der. Jgn jd mcm pengemis dok mintak sedekah belas ehsan org lain. Mat bangla, mat indon pun pandai berdikari perbaiki hidup... sedar la woii. Buat malu kaum PA saja sebab masih ada golongan mcm ni. PAP kt tempat aku pun sanggup sambung diploma... ni dok melalak mcm hanjing mintak naik gred!!!

peace!! not war!! berkata...

jangan menghina org lain, ingat skit masa akan datang, anak kita tak tahu lagi aras mereka dimana..boleh jadi lebih rendah drpd juruteknik..jangan mareee leee kalau org lain duk hineee anak awak lak, besoook!!..kadang2 tak semua yang kite aturkan utk anak kite berjalan seperti yg kite harapkan an an!!..kite hanya mampu merancang, kelak tuhan juge menentukan..

Tanpa Nama berkata...

PETIKAN INI DIMINATI:
"1. Penampilan imej pengawal seperti:
a. Uniform yang tidak menarik dari segi potongan (pattern), jenis dan warna fabrik serta pakaian yang tidak boleh dipanggil uniform..
b. aksesori keselamatan yang tidak komplik..sejak akhir ini pelbagai usaha dilakukan utk menambahbaik sektor kawalan keselamatan..

RASIONALNYA & REALITINYA:

Kerajaan telah menetapkan supaya PENGAWAL KESELAMATAN (selepas ini saya sebut JAGA)di jabatan2 Kerajaan telah dikuatkuasakan supaya menggunakan khidmat swasta dan pengambilan dipilih dari syarikat swasta yang berdaftar secara sistem eBiding sahaja, dan perlu kelulusan ketat jika Tender atau Kontrak biasa (secara manual dan konvensional). AKIBATnya pihak Jabatan tidak kenal latar belakang dan pengalaman syarikat terpilih.
Dan akan timbul perkara berikut:-
1. Pihak Syarikat Jaga Swasta hanya berminat datang untuk tandatangan kontrak sahaja.
2. Pihak Syarikat tidak sabar2 tanya bayaran dari jabatan setiap bulan.
3. Jaga yang dibekalkan tidak berkualiti, tidak tahu tugas dan tidak dijaga kebajikan oleh pihak syarikat. Tidak dilindungi insuran, socso, perkeso dan tidak ada caruman Kwsp.
3. Pakaian Seragam (Baju, Seluar, Topi, dan aksesori lambang tugas) dibekalkan TETAPI kos dipotong dari gaji dan elaun Jaga.
4. Bayaran gaji dan elaun bulanan Jaga lambat dibayar syarikat atas alasan belum menerima bayaran dari Jabatan.
AKIBATNYA JAGA (PENGAWAL KESELAMATAN) CUMA BERPAKAIAN BIASA, TERKIAL2 TIDAK TAHU JAWAB SOALAN MUDAH KERANA TIDAK DAPAT LATIHAN DARI SYARIKAT, TIDAK SEGAK DAN KELIHATAN SELEKEH. Akhirnya JAGA hanya dilihat sebagai BUDAK SURUHAN untuk LINTAS JALAN pelajar sekolah, PASANG DAN TUTUP lampu dan sekadar PENUNGGU di Balai Pengawal atau Pondok Jaga. Sekian.

Tanpa Nama berkata...

ULASAN DI ATAS BAGI MENAMBAH ULASAN: Sabtu, Oktober 06, 2012 1:31:00 PTG

Tanpa Nama berkata...

Manusia yg tak bertamadun tu harap korang kaya capat capat la supaya korang puas hati...

Tanpa Nama berkata...

Moga kalian di atas semua ceoat jadi kaya raya supaya korang tidak saling dengki mendengki sesama manusia....apa apa pun itula lumrah hidup manusia sejak mula dicipta Nya

pokcik!! berkata...

assalamualaikum:
tq..atas ulasan tambahan itu..

Tanpa Nama berkata...


hahaha lucu betul bila aku dengar suara sumbang berkata pekeliling 1983 dan 2002 dah atau nak dimansuhkan.. memang lawak.

kesiannya golongan bencikan skim J17 ni, sampai buat fitnah pulak pekeliling tu dah dimansuhkan.

sudah la, balik rumah ambik air sembahyang dan bertobatlah..itu lebih baik dari mengeluarkan kata2 buruk terhadap gred J17.

satu lagi kebanyakkan J17 ni sekarang dah ade diploma dan degree. Kenapa tak mintak Jawatan lain asyik melalak jer kat dalam ni?? hehe tentu korang akan cakap camtu kan. Jawapannya diorang ni saje jer nak perjuangkan kebenaran.

Tanpa Nama berkata...

eh.. erk..eak..lucu?? nak joint!! ..kikiki..

suka perkataan gangster berkata...

korang ni mcm menyalak jer..asyik menyalak jer tak abes..menyalak, menyalak menyalak dan menyalak..blog ni patut tukar nama blog menyalak sebab banyak salakan berlaku kat sini

Tanpa Nama berkata...

Konvoi bermotosikal kuasa tinggi patut diharamkan d malaysia kerana ancam keselamatan awam

Tanpa Nama berkata...

PETIKAN:
"Konvoi bermotosikal kuasa tinggi patut diharamkan d malaysia kerana ancam keselamatan awam..." Ahad, Oktober 07, 2012 7:52:00 PG

RASIONAL:
Memang betul awak cakap. Yang bawak motor besar ni lagak besar jugak. Pakai jaket tulis 'MARSHAL' tahan lalulintas suka2 dia je.. macam dia nak cepat je... Polis Trafik tahan lepas tahan lepas, dan kawal aliran trafik. Tapi si mangkok hayun marshal motor besar ni tahan laluan trafik tiba2 je dan tidak profesional. Memang dah jadi accident depan mata iaitu car+car+car+lorry pick-up+car. Dia orang buat dhek tak reti nak tolong kemudian cabut tak tunggu.
Memang bias punya manusia. Motor besar ni ahli poket besar tebal dan kaki jalang. Elok jangan tolong kalau jadi apa2 kat Mat2 Motor Besar ni. Lagi elok tolong kucing kat tepi jalan.

Tanpa Nama berkata...

suka perkataan gangster berkata...

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

DOREAMON: NAK DORAYAKI! NAK DORAYAKI!

NOBITA: DOREAMON KAU NI MENYALAK AJE

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Apa jaminan Pinjaman Perumahan Untuk Kakitangan kekal macam yang ada sekarang selepas diserah kepada bank panel ? 4% x 25 tahun tempoh pinjaman = 100% bererti pinjam RM 100,000 jumlah yang perlu dibayar ialan RM 200,000 .

Sekarang PA masih mendapat Muqassah untuk pinjaman perumahan dengan kewangan secara Islamic , adakah Bank Panel ini juga akan memberi Muqassah ini ???
..................................

Ingat kaa nak turun kadar faedah / keuntungan kepada 1% ..... last - last serah kepada Bank Panel . Tolong explain ...............

Tanpa Nama berkata...

Sesiapa pun xleh tahan kereta sesuka hati. Lain kali sila ambil gambar marshall, no motosikal or nama club dan forward pd polis trafik... tindakan akan di ambil. Harap maklum.

Tanpa Nama berkata...

Kalau rendah mcm manapun kena ajar diaorg berusaha. Bukan melalak mcm hanjing mintak simpati org lain mcm PENGEMIS!

Tanpa Nama berkata...

konna koto ii na
dekitara ii na
anna yume konna yume ippai aru kedo

minna minna minna
kanaete kureru
fushigina POKKE de kanaete kureru
sora wo jiyuu ni tobitai na

(hai! takekoputaa!)

AN AN AN
tottemo daisuki
DORAEMON

Tanpa Nama berkata...

Sabar la wahai manusia semua di muka bumi ini....masa mu akan tiba jua balik ke tanah asal sebagaiman semua yg bernyawa pasti akan lenyap di muka bumiiii ALLAH.....MARI LAH BERTAUBAT....BUANGKAN HASAD DENGKI SESAMA INSAN.....BERUSAHALAH. ....

Tanpa Nama berkata...

j17 da dpt naik gred hujung dec ni den wa harap mu keje baik2.. jgn pk dengki ftnah gred lain.. j naik jusa

operator loji R3 berkata...

ustaz / ustazah, mungkin apa yg diperjuangkan oleh kesatuan sekerja x boleh dianggap usaha. bagaimana pula dgn cost of living allowance ( COLA ) dll, seperti mencadangkan sesuatu skim perkhidmatan diupgredkan dalam usaha meningkatkan kecekapan penggunaan sumber manusia dan memperkemas struktur sesuatu perkhidmatan. yg sehingga kini anda juga dpt merasa nikmatnya
hasil dr tuntutan kesatuan sekerja.
adakah ini x layak diistilahkan sebagai usaha.

Tanpa Nama berkata...

bila penambahbaikan ssm bulan disember ni pun rasa untuk cikgu,tentera dan pegawai atasan je, pa kumpulan sokongan balik awal jugalah nampaknya.

Tanpa Nama berkata...

selamat berjaya untuk gred j semuga dapat gred j27 pada bulan disember nanti,kita kumpulan j sama-sama lah berdoa semuga berjaya.

operator telefon sekarang pegawai khidmat pelanggan N17 berkata...

dulu PTR ( operator telefon ) gred N11, sekarang nie syukur!! alhamdulillah jawatan pun dah diupgred ke N17 dengan gelaran pegawai khidmat pelanggan..tq atas usaha2 yg dilakukan oleh pihak terlibat..

"bro tolong masak" berkata...

dulu tukang masak N1, sekarang nie dah upgred ke gred N17. alhamdulillah, syukur! dan tq kepada pihak2 yang terlibat dlm usaha penambahbaikan skim perkhidmatan tukang masak.

penolong operator kemera N11 berkata...

kah kah kah kah kah....

Tanpa Nama berkata...

YB Datuk....mana kenaikkan elaun perumahan yang datuk perjuangkan 2......92% penjawat awam mengharapkan kenaikkan elaun perumahan...sampai skrg senyap,tak ada berita......tapi tak pe,mengikut sumber yang bole dipercayai,92% PA ni,akan bagi hadiah istimewa pada PRU13 nanti.....

Tanpa Nama berkata...

Bonus belum dapat lagi,.Bulan DIS ni 1 kali bulan JAN 1 kali tapi ada member dah kena saman lalulintas dah 5 kali.Semua kena saman maximum lak so 5 X RM300 dah kena bayar RM1500 kepada kerajaan.Gaji RM1600 je sebulan so sebenarnya aku dapat hanya RM100 je.mcm tak dpt bonus le bro.Tlg beringat bro skrg dgn bulan Dis masih jauh .Banyak juta lagi yg kerajaan boleh ambik daripada kesalahan trafik.

operator mesin prosesan data F11 sekarang PT P/O N17 berkata...

syukur!! diatas segala manfaat yang diperolehi oleh PA pada ketika ini serta syabas dan tahniah terhadap " USAHA (sejuta kali)" yg dilakukan oleh pihak2 terbabit..

Tanpa Nama berkata...

Tahniah!!! dan Syabas!!! CUEPACS pembela nasib kakitangan awam.
Sekarang tahun 2012 pendapatan per kapita rakyat Malaysia adalah RM30,070.00=USD10,023.00 (berdasarkan kiraan 1USD=RM3.00 lebih kurang). Pada tahun 2010 pendapatan per kapita rakyat Malaysia adalah RM29,000.00. Ini bermakna dalam tempoh 2 tahun kenaikan pendapatan per kapita rakyat Malaysia bertambah lebih kurang RM1,070.00. Tahun 2013 ke tahun 2020 kita ada 8 tahun, maka jangkaan kenaikan pendapatan per kapita pada 2020 adalah (8/2)x RM1,070.00 = RM4,280.00. Jadi pendapatan per kapita rakayat Malaysia pada tahun 2020 adalah RM30,070.00 (pada tahun 2012) + RM4,280.00 (iaitu kenaikan dalam tempoh 8 tahun lagi dari tahun 2013 ke 2020)= RM34,350.00. Jumlah RM34,350.00 jika ditukar kepada USD ialah USD11,450.00. Sedangkan wawasan 2020 negara menetapkan pendapatan per kapita rakyat Malaysia ialah USD15,000.00 bersamaan RM45,000.00. Oleh itu kerajaan perlu mengkaji penstrukturan semula gaji kakitangan awam supaya penetapan negara berpendapatan tinggi dengan pendapatan per kapita USD15,000.00=RM45,000.00 dapat tercapai. Kalau tak wawasan 2020 akan jadi bahan ketawa pembangkang dan rakyat. Sekian dari insan khutub khanah negara.

Tanpa Nama berkata...

Asyik elaun, elaun, elaun. X puas hati nk tukar kerajaan. Ape la.. X paham-paham lagi ke? Budjet ni bukan utk PA, tp utk pembangunan negara keseluruhannya. Utk semua rakyat malaysia. Tentang gaji, elaun rumah, elaun khidmat awam, cola, kene tunggu keputusan suruhanjaya penambahbaikan ssm. TUNGGU je la. Ada rezekinya adalah yg ditambahbaik. X menyabar-nyabar sgt dah...

penyelia jeti N3 berkata...

hip hip horeeey3X, berguuumbira
ha3x kite menari
sambil langkah kanan kiri
goyang badan goyang kaki
horeeey3x berguuumbira
kah kah kah la la la.....

operator loji R3 berkata...

sesuatu yg aku pelajari dlm kehidupan, interaksi bersame pelbagai kumpulan masyarakat serte proses sosialisasi yg menambahkan pengalaman dan ilmu pengetahuan.

Sebanyak mane pun ilmu pengetahuan yang diperoleh dr sekolah, tetap x same dgn proses sosialisasi yg berlaku melalui interaksi dan pergaulan seharian.

Ia melibatkan masyarakat dan persekitaran. kite bukan hidup dlm dunie yg wataknye cume ade kite dan dunie yg mane org lain x kan terlibat dlm kehidupan kite serte dunie yg kite x kan perlukan org lain dlm situasi ape sekali pun.
kerane itu kite perlu memikirkan org lain same. bukan hidup seperti kera sumbang dan mementingkan diri sendiri saje.

Anti Org Bebal berkata...

sumber mana ko korek ni.. Sumber sampah macam ni pun ko bole caya.. Patutla org mcm ko ni senang digula-gulakan.. Jadi balaci je.. Kalau aku kata ko bebal nanti ko marah.. 92% kunun hahaha..nak terkucil aku baca lawak ni

penjual sayur berkata...

memang kauorg tak buat keja langsung...masa keja pun masih sempat nak komen.......kerja hoi....kerja....kerja....kerja....kerja....kerja....kerja....kerja....jng nak makan gaji buta je.....suda2 lah 2....kalau tak cukup duit gaji 2 buat lah perniagaan sampingan...bawa teksi kah,tak pun cuci kereta pun ok apa... em........susa org gomen ni

Tanpa Nama berkata...

tipu...tertipu...kena tipu...kuat tipu...ni smua keja org gomen...lantak kauorg lah berdebat dekat blog ni....kauorg bagi komen yg bikis panas pun kena dng org kauorg sendiri... ha...ha...ha....ha....berhenti keja...p keja angkat sampah lg baik

Tanpa Nama berkata...

Angkat sampah tu keja lah ngok!!
Apasal bongok sangat.

Tanpa Nama berkata...

ko hina kerja angkat sampah....??

Tanpa Nama berkata...

Bonus belum dapat lagi,.Bulan DIS ni 1 kali bulan JAN 1 kali tapi ada member dah kena saman lalulintas dah 5 kali.Semua kena saman maximum lak so 5 X RM300 dah kena bayar RM1500 kepada kerajaan.Gaji RM1600 je sebulan so sebenarnya aku dapat hanya RM100 je.mcm tak dpt bonus le bro.Tlg beringat bro skrg dgn bulan Dis masih jauh .Banyak juta lagi yg kerajaan boleh ambik daripada kesalahan trafik.

Isnin, Oktober 08, 2012 4:54:00 PTG
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Sendiri cari pasal dan lagak sendiri tanggung dan jangan salah oarang lain kerana media massa, media eletronik, media cetak dan beualang kali bagi kenyataan dan amaran tapi kao degil.

Sepatutnya tunjukkan kehebatan kau kat litar sepang lagi befaedah.

Tanpa Nama berkata...


J17 J17 J17 J17 J17 J17 J17 J17 J17
J17 J17 J17 J17 J17 J17 J17 J17 J17
J17 J17 J17 J17 J17 J17 J17 J17 J17

Tukar kepada :

J27 J27 J27 J27 J27 J27 J27 J27 J27J27 J27 J27 J27 J27 J27 J27 J27 J27
J27 J27 J27 J27 J27 J27 J27 J27 J27

Tanpa Nama berkata...

lawak bodoh of the year bawa laju langgar had laju jalan salah kerajaan , bawa laju langgar orang mati diri sendiri mati pun salah kerajaan kerana tak kawal had laju ...pening pening tu pasal aku tak mau jadi PM...ha ha ha ha ha ha.. bukan senang nak jaga negara..

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS tolong semak semula pinjaman perumahan kali ke 2 kerajaan! Tidak relevan dan tidak membantu PA untuk membeli rumah yg lebih selesa bila keluarga makin bertambah! TOLONG BUAT PENAMBAHBAIKAN...

Tanpa Nama berkata...

Ni semua sebab kena hasutan pembangkang - Si Mahfuz al Mamposs! Bangang punya pemimpin, mcm ni ada hati nk perintah negara? Apa yg kjaan buat semua tak kena... tp tak pernah pun bg sumbangan idea. Yang tau bangkang...bangkang! Mmg bahlol al tolol...

TUKANG K2 R11 BERIJAZAH berkata...

sudah sudah la tu merepek repek & melalut lalut technician J17 sekalian. lagi banyak kau merepek dalam ni, lagi bertambah menyampah orang dengan skim ni.

kalau ada tu, adalah, kalau tak ada tu, nama dia tak ada rezeki lah. nanti di padang mahsyar, kau menyalak la puas puas tuntut pasal tu, itupun kalau kau masih teringat tentang hal tu. takut nanti di padang mahsyar, lagi ramai orang yang menuntut dari kau berbanding dengan kau nak menuntut dari orang lain.

muhasabah la diri tu. jangan asyik nak kata konon diri tu teraniaya, bagaimana pula dengan diri anda, pernah atau tidak anda menganiaya orang lain? jangan asyik konon nak tuntut di padang mahsyar saja, fikir jugak apa yang orang lain akan tuntut dari kau.

renung-renungkan lah. bawak-bawak la belajar percaya dengan qada' & qadar dan bawak-bawak la bermuhasabah diri.

Admin berkata...

> Dipohon semua Juruteknik J17 disini untuk mengisi maklumat jawatan dan maklumat pengajian anda untuk tindakan pihak kami. http://goo.gl/kTbPY

Tanpa Nama berkata...

Wahai manusia sekaliannnn...hilangkan hsrsat dengki di dlm hati kamu semuaaa....kuatkan bertaubat...ingat la.....allah tidak akan tidak memberitahu tarikh kematian mu balik kpd tanahhh..ingatla manusia kamu akan mati jua dlm pelbagai cara spt sakit...kemalangan...dibunuh...keracuunan...lemas..terbakar dlm pelbagsi csra....jadi mari menghormati sesama insannnn

Tanpa Nama berkata...


Sabar wahai gred J17... Anda sebenarnya golongan teraniaya. Doa golongan orang teraniya adalah mujarab..sama2lah berdoa kepada Allah supaya diperkenankan hajat saudara2 sekalian.

kepada mereka yang membenci J17 teruskan usaha anda sebab mereka
J17 ni tak makan nasik kat rumah korang pun..

Tanpa Nama berkata...

Mil, apesal aku tak leh jengah blog ko ek? Naw3813

Tanpa Nama berkata...

dah2 la tu J J sekelian. pi buat keje tu. gred nak tinggi, keje mengelat, kejap2 masuk blog nih duk merepek2.

syoh syohhh. pi wat keje tuh.

Tanpa Nama berkata...

SAYA DOAKAN KEJAYAAN PERJUANGAN GRED J....

SELAMA INI PERJUANGAN MEREKA DIPERKECILKAN,SEDANAGKAN MEREKA MENUNTUT HAK YANG MEREKA RASA MEREKA PATUT DAPAT.

TAK SABAR NAK TENGOK GRED LAIN YANG SELAMA INI MEMPERSENDAKAN GRED J GIGIT JARI BILA PERJUANAGAN J BERJAYA....MASA TU MASING MASING SIBUK MERASA MEREKA JUGA ADA HAK....

Tanpa Nama berkata...

hebahan ke-2:

dah2 la tu J J sekelian. pi buat keje tu. gred nak tinggi, keje mengelat, kejap2 masuk blog nih duk merepek2.

syoh syohhh. pi wat keje tuh.

Tanpa Nama berkata...

budaya tak reti bersyukur...kalau tak takderlah istilah kacang lupakan kulit....lagi satu dah meluat aku tengok..asyik asyik kumpulan J jer....macamlah kumpulan lain tak buat kerja....

Tanpa Nama berkata...

PA yg apa tak cukup jgn libat. Apa pun mssa mengundi bagi peluang PA buat pilihan.......