SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

28 Disember 2012

CUEPACS BUAT USUL GESA TANGGUH AES

Sinar Harian
27 Disember 2012


AES Sistem AES

KUALA LUMPUR - Cuepacs hari ini sebulat suara mengusulkan kepada kerajaan menangguhkan pelaksanaan Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES).
"Kajian terperinci perlu dibuat kerana ada kamera yang dipasang di kawasan yang tidak mempunyai data kemalangan, kawasan yang kerap kemalangan pula tidak dipasang," katanya kepada pemberita selepas mesyuarat Majlis Kongres di sini hari ini.

Dipetik Bernama, Omar turut melahirkan rasa simpati terhadap pemandu jabatan kerajaan yang dipaksa membayar sendiri saman sedangkan mereka disaman kerana mematuhi arahan ketua yang menaiki kenderaan berkenaan.

Beliau memohon supaya saman had laju termasuk daripada AES dalam kes-kes seumpama itu dibayar oleh jabatan masing-masing.

 "Mulai sekarang, biarlah yang membayar saman ini terdiri daripada pihak jabatan. Pemandu dengan upah RM800 ke RM1,500 sebulan, mana nak mampu bayar saman dua hingga tiga kali sebulan sedangkan mereka dipaksa (memandu) laju kerana mengikut arahan," katanya.

Sebelum ini, Cuepacs telah dua kali meminta agar AES ditangguhkan.

62 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam
Kawasan kemalangan nak bubuh apa2 alat pun tak apa. POLIS ke, ESSS apa2 pun, roadblok ke..saya setuju.
Pada pengalaman saya, kemalangan selalu berlaku kerana
1. Keadaan jalan
2.Keadaan cuaca
3.Keadaan kenderaan
4. Kecuaian pemandu
5. Laju sangat pun tenguk tempatlah
Contoh, dari puluh tahun lepas, lori berhenti tepi jalan, datang kereta langgar, sebab tak nampak , mati.
Bas corner baring, potong ikut dan, mati penumpang.
Motosikal kena himpit kenderaan besar. mati.
Saya cadang, buat bengkil dan brainstroming dari kalangan polis trafik,JPJ, pengguna/rakyat , beri buah fikiran membina, barulah buat apa-apa polisi yang bermanafaat dan boleh mengurang kemalangan.

Tanpa Nama berkata...

pemandu jabatan kerajaan yang dipaksa membayar sendiri saman sedangkan mereka disaman kerana mematuhi arahan ketua yang menaiki kenderaan berkenaan.

Beliau memohon supaya saman had laju termasuk daripada AES dalam kes-kes seumpama itu dibayar oleh jabatan masing-masing.
"Mulai sekarang, biarlah yang membayar saman ini terdiri daripada pihak jabatan

""""""""""""""
Boleh lah saya terus memandu laju bila bawak kereta jabatan....terima kasih kerana ada yang terus menyokong saya untuk terus langgar peratura....hahaha ha...orang biasa ikutlah peraturan,kami dilindungi....

Rasanya jarang ada bos yang suruh pemandu bawa laju kalau dia sendiri ada dalam kereta tu....hanya alasan untuk pandu laju,lepas tu guna nama bos (ketua jabatan)

Tanpa Nama berkata...

yess............tempat ke 3...gangsa...

Tanpa Nama berkata...

Pemandu jabatan ramai yang berlagak.Ada yang pandu kereta mewah jabatan yang tidak ada logo.Menyamar macam kereta sendiri.Kalau langgar undang-undang sendiri ler bayar.Overtime pun claim banyak.

Tanpa Nama berkata...

Rasanya jarang ada bos yang suruh pemandu bawa laju kalau dia sendiri ada dalam kereta tu....hanya alasan untuk pandu laju,lepas tu guna nama bos (ketua jabatan)
-----------------
betul bro.. kalu takat bos sengkek 41 tu takde la nak suruh laju2.. yang tahap ksu2 ni la yang suh bawa laju.. yang dah ber datuk2 ni.. u cakap cam tak pakai otak je..

Tanpa Nama berkata...

Semua pengguna jalan raya khususnya para pemandu dan penunggang sebaik mungkin mengelak berlaku kemalangan walaupun adalah mustahil utk mendpt sifar kemalangan. Perkenalkan apa sahaja peraturan dan undang2 baru tidak mungkin akan mengubah keadaan sedia ada jika sikap manusia tidak berubah.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum Dan Salam Semua

Hamba Insan Yang Kerdil Lagi Hina

Teringat kata-kata kawan saya semasa belajar di negara Mat Salih. Negara diperintah oleh orang kafir. Suatu pagi terlewat kekuliah..beliau memandu kenderaan agak laju..dilihatnya kenderaan hadapan pelahan tetapi kereta2 lain tidak memotong, mengikut dibelakangnya dan mematuhi undang2 jalan raya. Kawan saya pun memotong dan tiba2 dilihat motosikal polis mengekorinya hingga ke tempat kuliah.

Pegawai polis mengucapkan selamat pagi dan bertanya adakah saudara tahu bahawa saudara telah melakukan kesalahan melanggar kelajuan yang ditetapkan...beliau pun mula memberi nasihat dan akhirnya memberi amaran atas jawapan itu dan diminta tidak mengulangi keli kedua. dalam fikiran saya berkata walaupun ianya bukan kalangan islam tetpi tamadumnya amat hebat dan malulah kepadanya.

Suatu malam berita melapurkan kemalangan dan mengakibat kematian maka tergempar diseluruh daerah dan dibincangkan dalam dewan mengapakan boleh kemalangan yersebut dan punca kesalahannya. Bolehkah 2121 dan 4141 fikir jika perkara sama berlaku di Msia...Sedangkan disana bukan saja AES malah lebih daripada itu atas demi keselamatan dan nyawa mat2 salih memandang positf perkara berkenaan...nagaimana di Msia?????

Tanpa Nama berkata...

"Ya Allah, kepada-Mu aku mengeluhkan kelemahan-kelemahanku, ketidak berdayaanku, dan kehinaanku di hadapan manusia. Wahai yang Maha Pengasih di antara yang mengasihi! Engkau Tuhan orang-orang yang lemah dan Engkau adalah Tuhanku. Kepada siapakah Engkau hendak menyerahkan diriku? Kepada orang-orang asing yang bermuka masam terhadapku atau kepada musuh yang Engkau takdirkan akan mengalahkanku? "

"Ya Allah, kepadamu aku mengadu kelemahanku, kekurangan daya upayaku dan kehinaanku pada pandangan manusia. Ya! Arhamarrahimin! Engkaulah tuhan orang yang ditindas. Engkaulah tuhanku. Kepada siapalah engkau menyerahkan diriku ini, kepada orang asing yang akan menyerang aku atau kepada musuh yang menguasai aku? Sekiranya engkau tidak murka kepadaku maka aku tidak peduli. Namun, afiatmu sudah cukup buatku. Aku berlinding dengan nur wajahMu yang menerangi segala kegelapan dan teratur diatas nur itu urusan dunia dan akhirat, daripada engkau menurunkan kemarahanMu kepadaku atau Engkau murka kepadaku. KepadaMulah aku tetap merayu sehingga Engkau reda. Tiada sebarang daya(untuk melakukan Kebaikan) dan tiada upaya(untuk meniggalkan kejahatan) kecuali denganMu "

"Wahai Tuhanku, kepada Engkau aku adukan kelemahan tenagaku dan kekurangan daya-upayaku pada pandangan manusia. Wahai Tuhan yang Maha Rahim kepada siapa Engkau menyerahkanku? Kepada musuh yang akan menerkamkan aku ataukah kepada keluarga yang engkau berikan kepadanya uruskanku, tidak ada keberatan bagiku asal aku tetap dalam keridhaanMu. Pengetahuan Mu lebih luas bagiku. Aku berlindung dengan cahaya mukaMu yang mulia yang menyinari segala langit dan menerangi segala yang gelap dan atasnyalah teratur segala urusan dunia dan akirat, dari Engkau menimpakan atas diriku kemarahanMu atau dari Engkau turun atasku azabMu kepada Engkaulah aku adukan permasalahanku sehingga Engkau ridha. Tidak ada daya dan upaya melainkan dengan Engkau" - Nabi Muhammad s.a.w

Nabi Ayub a.s menadah munajatnya kepada Allah s.w.t dengan rendah hati dalam pilu dan sedih.

"Wahai Allah. Aku malu untuk memohon agar Engkau bebaskan aku daripada penderitaan dan kesusahan ini. Aku malu kerana nikmat yang telah Engkau berikan kepada kami selama 80 tahun , sama sekali tidak sebanding dengan kesusahan yang dialami 7 tahun ini."

"Wahai Tuhan, hamba telah ditimpa penyakit dan Engkau adalah yang paling penyayang daripada yang penyayang." - Nabi Ayyub a.s

Ya Allah. Sesungguhnya telah putuslah kemampuan-kemampuanku di bumi ini dalam menolong agama Engkau. Tiada lagi yang tinggal kecuali berhubungan dengan Engkau, berpegang kepada tali-taliMu dan kurniaMu. Engkaulah sebaik-baiknya tempat aku berserah diri. - Salahuddin Al Ayubi

Janganlah terlalu mengharapkan yang manis saja dalam hidup ini, kerana seringkali yang manis itu menyebabkan sakit perut. Dan jangan pula takut menghadapi yang pahit, kerana biasanya dalam yang pahit itu terkandung ubat yang mujarab.

Tanpa Nama berkata...

Mari kita lihat kat MALAYSIA apa reaksi dan tindakan rakyat yang mengaku islam tentang AES. Tuan2 dan Puan2..kita lihat pisau adalah terlalu bahaya kepada manusia tetapi mengapa manusia sangat memerlukan pisau. Persoalanya mudah saja mereka tahu kebaikannya banyak jika tiada salah gunakannya.

Salam Flower

Tanpa Nama berkata...

samaada sedar atau tidak, sebenarnya flower tlh dicalonkan utk anugerah insan kamil 2012. jika menang anugerah ini, ia adalah anugerah yang kedua buat beliau. pihak kami amat teruja dengan ulasan yang diberikan olehnya. beliau adalah lambang pemikir ulung di zaman ini, dlm kontek menjadikan negara bangsa yang penuh iltizam dan berjiwa kental serta siasah diri yang unggul.

Tanpa Nama berkata...

syabas flower......

Tanpa Nama berkata...

Saudara FLOWER,
Pendapat saya elok anda berhenti le nak berkhutbah atau nak ajar org pasal agama dlm blog ni.Lu kopi dari mana tak tau.Pergi le blog lain kalu nak berceramah.Ini blog CEUPACS kenapa lu bangang sgt.Kalu SI FLOWER ni pakar motivasi pun pakar motivasi yg pekak badak tak tau mana tempat dan saluran yg betul dan sesuai nak ajar agama.Banyak lagi blog lain hang boleh tulih le apa saja pun kami tak peduli.Lu Si FLOWER dah potong stim bila org cerita topic lain lu tuli topic lain memang u kaki tak berguna.berlagak nak jadi ustad ke wahai si Flower bengong.

Tanpa Nama berkata...

AKU SELALU NAIK KENDERAAN JABATAN DIPANDU OLEH PEMANDU JABATAN PI MEETING DI SELURUH NEGARA.KEBANYAKAN MEREKA KURANG AJAR LAGI,KAKI NYAMAR JADI BOS,KAKI BETINA,TAIK JUDI,KAKI CKP BOHONG,TAIK MABOK,KAKI DANGDUT,BERLAGAK KAYA,PENIPU,PEMALAS LAGI.BADAN BUSUK BANGKAI HISAP ROKOK IKUT SUKA DIA DLM KERETA.BAWA KERETA JABATAN LAJU SIAL 160-170 KM SEJAM DI HIGHWAY.KALAU KITA TEGUR BUAT DIA TAK TAU JE.TERUTAMA PEMANDU MELAYU KALAU PEMANDU INDIA SGT BAGUS HORMAT BOS.JUMPA BETINA KIRA ADJUST JE NYAMAR JD BOS.PASANG BETINA 3-4 EKOR DI LUAR.PEMANDU JABATAN MEMANG PATUT DI SAMAN KALAU PANDU LAJU.BIAR DIA BAYAR SENDIRI SAMAN SBB YG KURANG AJAR PEMANDU BUKAN JABATAN YG DIA KERJA.
SENANG CKP LE PEMANDU NI GAJI SIKIT TAPI MALU NAK NGAKU.UNIFORM KERAJAAN KASI DIA TAK MAU PAKAI MALU KATANYA.TIDUR HOTEL AKU BAYAR.MAKAN MINUM AKU BAYAR.BILA CLAIM HOTEL TIPU LE BAYAR RM5 MINTA NYONYA HOTEL CABUK TULIS RESIT RM80.00 KALAU 5 HARI DH RM400.00 BUTA JE DIA SAPU YG AKU 5 HARI KENA TANGGUNG SEMUA KOS PEMANDU CELAKA BETUL.

Tanpa Nama berkata...

bagi anugerah KEJI CACI MAKI di ALAM MAYA, pencalonan masih lagi dibuka, sekiranya mulut anda bau longkang dan anda merasakan diri anda adalah seorang yang pakar dlm bidang tersebut. sila dapatkan borang pencalonan anda sekarang. pihak kami amat mengalu-alukan penyertaan anda.

PROGRAMMER IT berkata...

Kepada pihak cuepacs, mohon pihak cuepacs terbitkan PORTAL untuk blog rasmi yang ada hosting dan URL sendiri.

contoh : http://www.cuepacs.org.my/blog

guna blogspot ni, agak kurang konfiden akan isu yang diterbitkan oleh badan UNION bagi kakitangan kerajaan.

mmg patut sangat cuepacs TRANSFORMASI dalam bidang IT ni terutama dalam penerbitan isu-isu yang berkaitan. sebagai wakil bagi kakitangan kerajaan, perlu sangat ada PORTAL tersendiri yang SECARA RASMI melambangkan BADAN UNION bagi kakitangan kerajaan

GYNECOLOGIST berkata...

SUDAHKAH ANDA MENJALANI PEMERIKSAAN PAP SMEAR. the-gynecologist

http://www.bangsarbabe.com/2012/07/the-gynecologist.html

Tanpa Nama berkata...

Itu menunjukkan org kafir lebih bertamadun dgn mengamalkan nilai2 murni. Justeru itu, jgn sesekali memandang rendah terhadap org yg kita anggap kafir. Kafir tak semestinya buruk segalanya.... Fikir2kan.

Tanpa Nama berkata...

betol ke dengar khabar start januari 2013 ni dah masuk gaji baru. kalau betul baguslah. kalau tak betul pun, mintak supaya tunggakan gaji baru dikira mulai januari 2013.

Tanpa Nama berkata...

malaysia ini NEGARA DUNIA KETIGA dengan rakyatnya mempunyai MINDA KELAS KE-3

jadi jangan hairan sangat, OK?


di negara barat yang MAJU, mereka menggunakan konsep MENDIDIK, kita di sini menggunakan konsep MENGHUKUM. salah sikit HUKUM. sedangkan di negara barat yang ramai orang bukan islam dan mengamalkan sistem kapitalis, mereka lagi bertamadun dari kita.

pasang AES, menyalak. biasa yang menyalak ni golongan miskin-miskin tapi tak sedar diri nak bergaya lebih dan nak pakai kereta macam orang lain. lepastu beli kereta second-hand, pasang turbo bagai, pastu bawak macam orang gila.

Tanpa Nama berkata...

Aes dapat mengurangkan kemalangan jalan raya?

- kat jln serdang depan shell
yg pasang aes tu, pernah ke ada kemalangan??

- kat plus simpang nak ke tol bangi yg dia pasang aes tu pernah ke ada kemalangan??

Kalau nak pasang aes pun pasanglah ditempat yang selalu ada kemalangan. Jangan pasang aes di tempat yang banyak kenderaan sbb nak dapat banyak saman!! Sebab nak bagi untung cepat pada kroni.

n17 berkata...

Apa hal pulak cuepacs gesa nak tangguh aes. Mungkinkah cuepacs telah terpengaruh dengan dakyah pembangkang? Mungkinkah kalau keluarga orang cuepacs dah terbunuh dalam kemalangan, baru cuepacs nak gesa aes disegerakan?

Tanpa Nama berkata...

Kepada Sahabatku Flower

Sudah jadi adat resam manusia...mereka suka kepada benda yang mendapat pulangan kepada mereka walaupun ianya pahit umpama jadam. SETUJU dengan saudara bahawa pembunuh dan musuh nombor satu Malaysia JALANRAYA.....

Sahabat Sekoleee Dahulu Alam Persekolahan Man..Rupanya masih guna nickname sama dan setianya..

Tanpa Nama berkata...

kalau boss (kp/ tkp/ p/ ptd dll) suruh korang pandu laju, korang report aje kat PM atau TPM. Kalau tiada tindakan jugak, korang report aje kat rafizi.

ABU 112 berkata...

BR1M - cara orang bagi duit kpd rakyat.

AES - cara orang ambik duit dari rakyat.

pekerja di KKM berkata...

Putrajaya merupakan pusat pentadbiran kerajaan. Oleh itu kawasan itu perlu ditambah jumlah AES supaya pengguna di kawasan itu lebih berhemah dan kadar kemalangan dapat dikurangkan. Sebagai kawasan pusat pentadbiran kerajaan pusat, kawasan putrajaya sewajarnya menjadi contoh kemalangan sifar kepada seluruh dunia. Kadang-kala konsep menghukum lebih berkesan daripada menasihati kerana kebanyakan pengguna di putrajaya kurang berakal semasa berada di jalan raya.

Tanpa Nama berkata...

setuju dgn pak abu
BRIM bagi sikit
AES ambil banyak

Tanpa Nama berkata...

demo ni merepek, macam org gila aku tengok...

Tanpa Nama berkata...

orang bukan marah pasal aes ni. yang orang marah ialah harga aes di malaysia ni. Kat negara luar harga tak sampai rm19K tapi kat malaysia harga lebih rm200K. Pasang la kat mana2 pon, orang tak akan marah kalau yang pasang tu ialah JPJ atau polis sendiri. Orang marah sbb aes ni dipasang dan diurus oleh sarikat swasta dan mungkin ada kaitan dengan kroni. Orang marah sebab keselamatan di urus oleh pihak swasta. Orang marah sebab ada pihak yang terpaksa menanggung kesusahan membayar saman tetapi ada pihak swasta yang mungkin kroni yang bergumbira mendapat hasil daripada saman tersebut. Jelasnya, orang marah sebab ada pihak yang mengambil kesempatan membuat untung daripada sistem aes ini.

Kesimpulannya, AES itu baik. Kita sokong. Cuma, pengurusan dan pengendaliannya yang tidak baik dan tidak kita sokong. Kita hanya menyokong jika ia bersifat telus. Bukan bersifat telur!!

Tanpa Nama berkata...

Dan orang menjadi lebih marah apabila "tak ada hujan, tak ada ribut" tiba2 terima surat saman aes. Sepatutnya, kalau nak buat pembaharuan pun, bagi taulah kat orang ramai terutamanya pakcik makcik di kampung. Patutnya hebahkanlah sistem aes ni di akhbar, di TV atau dimana-mana secara besar-besaran supaya orang ramai faham, supaya orang ramai tahu. Kalau kempen aes pun buat macam melepas batok di tangga, macamanalah orang nak faham. Bila orang tak faham, tentulah mereka marah bila kena saman!! Ada otak pakailah sebelum melaksanakan sesuatu undang2 yang besar implikasinya kepada rakyat. Janganlah pulak bila orang marah, JPJ pun ikut marah jugak!!

41 sengkek berkata...

BANYAK CAKAP PUN TARAK GUNA LA WEIII. KITA KASI ABU AJE LA!

KAMERA AES berkata...

Yer betul tu... 1AES 1MALAYSIA. Setakat ni la, kerajaan banyakkan kempen keselamatan jalanraya. tapi pasal AES ni, kerajaan juga kena announce dalam TV,Billboard kat tepi highway. iklankan lokasi pemasangan AES tersebut. baru adil. Tulis kat Billboard "ANDA LAJU ANDA BAYAR, AES SEDIA SNAP GAMBAR ANDA". baru fair.

satu lagi, kalau AES snap nombor plat saja tak adil... dah banyak kes no plat palsu & ramai jadi mangsa dapat surat saman free... AES kena trace kod pada roadtax yang terpasang pada kenderaan. itu bagi kenderaan yang roadtax di cermin. kalau motor/superbike bagaimana pula... makna kata AES bukan penyeleasai masalah...

hakikatnya sikap individu itu sendiri... pasang la kamera apapun... setakat kamera bank yang ATM pun puak ni bleh spray... inikan pula kamera tepi jalan...

1Malaysia berkata...

Tanpa Nama berkata...
malaysia ini NEGARA DUNIA KETIGA dengan rakyatnya mempunyai MINDA KELAS KE-3

jadi jangan hairan sangat, OK?


di negara barat yang MAJU, mereka menggunakan konsep MENDIDIK, kita di sini menggunakan konsep MENGHUKUM. salah sikit HUKUM. sedangkan di negara barat yang ramai orang bukan islam dan mengamalkan sistem kapitalis, mereka lagi bertamadun dari kita.

pasang AES, menyalak. biasa yang menyalak ni golongan miskin-miskin tapi tak sedar diri nak bergaya lebih dan nak pakai kereta macam orang lain. lepastu beli kereta second-hand, pasang turbo bagai, pastu bawak macam orang gila.


sebenarnya awak la yang berada dalam minda kelas ketiga. sebabnya awak la yang menghukum orang lain tanpa awak cermin diri awak dahulu.

awak proud dengan negara barat yang mana awak kata negara diaorg maju. sebenarnya tak. nampak jer maju sebab awak nampak bandar diaorg besar, bangunan tinggi² dan sebagainya. hakikatnya tak maju mana pun. sebab tu awak kena tipu.

kenapa yer awak berada dalam minda kelas ketiga, sebabnya awak la yang menghukum orang lain. awak mendiskriminasi orang lain. orang miskin tak layak ker berkereta?. tak der pun undang undang mengatakan orang miskin tak dibenarkan guna kereta sebab miskin. tak kira la miskin ker kaya ker. kereta bukanlah penanda aras bagi individu... tapi sikap pemanduan itu yang sebenarnya.

jadi ubahlah persepsi awak tu supaya menjadi rakyat 1Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

soalan: kenapa yer awak berada dalam minda kelas ketiga

biar aku tolong jawab: kerana poyo

Tanpa Nama berkata...

Pemilik kenderaan yang bernombor pendaftaran dari AES 1 hingga AES 9999 , anda bertuah kerana telah dikecualikan dari sama AES ?

Aku orang PERAK !

Tanpa Nama berkata...

Siapa pemilik kenderaan yang bernombor pendaftaran AES 2020 akan menjadi kaya raya pada tahun 2020 , tujuh tahun dari sekarang ?

Pemandu Malaysia berkata...

Kamera AES patut di pasang sepanjang tiap-tiap kilometer di lebuhraya plus KUALA LUMPUR - JOHOR BAHRU, sebabnya banyak kenderaan yang bernombor plat singapore melebihi had laju yang dibenarkan, diaorg masuk lebuhraya malaysia, bawa mcm highway tu diaorg punya, isu ni dah lama, foreigner bawa laju tapi x der saman atas mereka, tapi rakyat malaysia bawa laju kena saman berganda-ganda

Tanpa Nama berkata...

Apa masalah korg dgn AES ni pun x pastilah. Nak kata benda ni x baik, benda ni baik. Nak kata x de kajian dah dibuat dr 2003 lagi. Nak kata semua tempat ada kamera cuma separuh dr 831 lokasi shj yg dah dipasang. Nak kata tidak diwar-warkan dlm surat khabar ada diiklankan lokasi mana yg mula beroperasi. Kalau x de duit beli surat khabar, nyambil-nyambil korg kerja kt ofis layan blog ni time kerja pun boleh surf internet lokasi AES ni. Nak kata x de signboard dan diletakkan signboard tu 2-3km sblum kawasan AES.

Jadi kalau kena saman juga nak kata apa lagi? Kata redha shj la.

Tanpa Nama berkata...

tindakan pada warga asing perlu lebih diutamakan, saman di orang biar dijelaskan sebelum tinggalkan malaysia. kalau tidak tahan, jangan bagi balik.

Tanpa Nama berkata...

tindakan pada warga asing perlu lebih diutamakan, saman di orang biar dijelaskan sebelum tinggalkan malaysia. kalau tidak tahan, jangan bagi balik.

antiJTK berkata...

apahal cerita aes pulak ni, aes ni biar ler ke org politik.

kepada pihak atasan mohon kaji semula jawatan JTK di sekolah,

kami warga sekolah tidak nampak sebarang fungsi JTK,

datang masuk lab tutup pintu, rehat keluar, balik semula menyorok dalam lab, pukul 4 blah?!

Kerja apalah begitu?

Mohon pihak atasan ambil tindakan.

Tanpa Nama berkata...

memandangkan mcm2 "e" yang sekolah kena key-in data, disyorkan supaya juruteknik mengambil alih semua tugasan online di sekolah seperti hrmis, emis, sistem maklumat sekolah, epangkat, eoperasi, eperlu, spps, pangkalan data murid dan urusan dokumentasi kssr dan pbs.

Tanpa Nama berkata...

citi jaya.............

ANTI MINDA KELAS KE-3 berkata...

hahaha. sudah ada 3rd class minded yg terasa nampak nya!!

baiklah, kita quote pula artikel dari topik ini: http://cuepacs.blogspot.com/2012/12/cuepacs-gesa-aes-ditangguh.html


AES perlu dipasang di setiap 10km jalan supaya yang berpendapatan sederhana dan ke bawah sedar diri & ukur baju di badan sendiri. jadi golongan sebegini akan kembali semula kepada fitrah kehidupan supaya mereka menggunakan perkhidmatan awam. biarkan golongan kaya dan super-kaya sahaja yang menggunakan jalanraya dengan kenderaan mewah mereka. apabila mereka memecut, mereka dikompaun dan mereka dengan senang hatinya akan bayar tanpa menyalak-nyalak. begitu juga sekiranya mereka terlibat dengan kemalangan, kalau mereka masih hidup, mereka akan berurusan sesama sendiri secara profesional dan gentleman untuk membaiki kerosakan kenderaan masing-masing.

jadi kepada golongan sederhana dan miskin, ukurlah baju di badan sendiri. orang lain nak ada kereta, anda pun nak ada kereta sampai makan pakai pun bercatu. lepastu bila kena saman, menyalak. bila terlibat dengan kemalangan, masing-masing tunjuk samseng nak bertumbuk bagai. inilah mentaliti kelas ke-3, nak bergaya tak ingat dunia.

apabila terdapat ramai pengguna kembali mengguna perkhidmatan awam, secara tidak langsung perkhidmatan awam perlu dinaiktaraf. kos tambang akan turun, subsidi bahanapi untuk pengangkutan awam akan ditambah dan semestinya pengangkutan awam akan kembali di kawasan-kawasan terpencil.

disebabkan zaman sekarang ramai sangat nak memiliki kenderaan sendiri, pengangkutan awam sudah tidak lagi menjalankan operasi mereka dalam kawasan terpencil. malah kos pembinaan terpaksa disalurkan ke pembinaan jalan yang lebih lebar disebabkan kenderaan persendirian sudah semakin banyak di atas jalanraya.

dengan pertambahan pengguna pengangkutan awam, tidak mustahil suatu hari nanti setiap negeri akan mempunyai jajaran landasan keretapi, lrt/mrt. tapi janganlah harap lrt/mrt/tren tersebut akan berhenti betul-betul depan rumah anda dan betul-betul di hadapan pejabat anda. berjalan kakilah sedikit. ini stesen tren tak sampai 1km dari rumah anda, tetap nak guna kereta/motosikal sendiri untuk ke stesen tersebut. apa cerita?

ubahlah mentaliti dahulu. kalau mentaliti tak boleh diubah, jangan menyalak dan jangan jadikan diri anda boneka pihak-pihak berkepentingan yang hari-hari kerjanya menyalak dan menyalahkan semua benda yang dibuat oleh kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

orang2 miskin kena jual keta masing2 la.sebab org kaya minda kelas 1st dah bising.hahaha.tulisan mencerminkan ke "ego" an dan kebodohan.

Tanpa Nama berkata...

bior teman jawab: sebab poyo

Tanpa Nama berkata...

Saudara FLOWER,
Pendapat saya elok anda berhenti le nak berkhutbah atau nak ajar org pasal agama dlm blog ni.Lu kopi dari mana tak tau.Pergi le blog lain kalu nak berceramah.Ini blog CEUPACS kenapa lu bangang sgt.Kalu SI FLOWER ni pakar motivasi pun pakar motivasi yg pekak badak tak tau mana tempat dan saluran yg betul dan sesuai nak ajar agama.Banyak lagi blog lain hang boleh tulih le apa saja pun kami tak peduli.Lu Si FLOWER dah potong stim bila org cerita topic lain lu tuli topic lain memang u kaki tak berguna.berlagak nak jadi ustad ke wahai si Flower bengong.

Jumaat, Disember 28, 2012 8:26:00 PTG
**********************************************************************

Salam Tuan

Apabila Anda Benar : Anda tak perlu marah. Apabila Anda Salah : Anda tak boleh Marah..

Kata2 Mahatma Ghandi.

Bercakap-cakap Adalah Bertukar Fikiran, Bertukar Pendapat Dan Bertukar Pengalaman. Rahsia Bercakap ialah Pandai Bicara, Pandai Bertanya Dan Pandai Mendengar.
Kata2 Pythatoras

Maaf Tuan Tiada Sebesar Biji Zarahpun Niat Menyinggung Hati Dan Perasaan Tuan.

Salam Flower.

Tanpa Nama berkata...

hahaha.bijak btol flower ni.mesti hari2 minum susu ni.

Tanpa Nama berkata...

ANTI MINDA KELAS KE-3 berkata...



====================================

MENTALITI SIAPA YANG PERLU DIUBAH NI TUAN???? JGN INGAT MENTALITI ORG KAYA ITU SEMUA BAIK2 ATAU FIRST CLASS... PERLU DIINGAT RAMAI JUGA DIKALANGAN ORANG MISKIN ITU ADALAH GOLONGAN YANG TERDIDIK MALA MENDAPAT PENDIDIKAN YANG SAHIH DAN DIIKTIRAF DARI GOLONGAN KAYANGAN YANG MAIN BELI IJAZAH.....

SEKARANG INI BUKAN SOAL ORG MISKIN ATAU KAYA..SOALNYA SISTEM YANG DIPASANG...FORUM BERKAITAN SISTEM BUKAN HIRARKI SOSIAL MANUSIA

Tanpa Nama berkata...

Sahabat Sekoleee Dahulu Alam Persekolahan Man..Rupanya masih guna nickname sama dan setianya..

Ahad, Disember 30, 2012 12:11:00 PG
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Salam Sahabat
Ahlan Wansahlan, Allahumma Ballighna...Saya percaya, esok sudah tidak boleh mengubah apa yang berlaku hari ini, tetapi hari ini masih boleh mengubah apa yang akan terjadi pada hari esok.

Salam Sahabat..Flower

PENTERNAK BERJAYA berkata...

ANTI MINDA KELAS KE-3 berkata...
hahaha. sudah ada 3rd class minded yg terasa nampak nya!!

baiklah, kita quote pula artikel dari topik ini: http://cuepacs.blogspot.com/2012/12/cuepacs-gesa-aes-ditangguh.html


AES perlu dipasang di setiap 10km jalan supaya yang berpendapatan sederhana dan ke bawah sedar diri & ukur baju di badan sendiri. jadi golongan sebegini akan kembali semula kepada fitrah kehidupan supaya mereka menggunakan perkhidmatan awam. biarkan golongan kaya dan super-kaya sahaja yang menggunakan jalanraya dengan kenderaan mewah mereka. apabila mereka memecut, mereka dikompaun dan mereka dengan senang hatinya akan bayar tanpa menyalak-nyalak. begitu juga sekiranya mereka terlibat dengan kemalangan, kalau mereka masih hidup, mereka akan berurusan sesama sendiri secara profesional dan gentleman untuk membaiki kerosakan kenderaan masing-masing.

jadi kepada golongan sederhana dan miskin, ukurlah baju di badan sendiri. orang lain nak ada kereta, anda pun nak ada kereta sampai makan pakai pun bercatu. lepastu bila kena saman, menyalak. bila terlibat dengan kemalangan, masing-masing tunjuk samseng nak bertumbuk bagai. inilah mentaliti kelas ke-3, nak bergaya tak ingat dunia.

apabila terdapat ramai pengguna kembali mengguna perkhidmatan awam, secara tidak langsung perkhidmatan awam perlu dinaiktaraf. kos tambang akan turun, subsidi bahanapi untuk pengangkutan awam akan ditambah dan semestinya pengangkutan awam akan kembali di kawasan-kawasan terpencil.

disebabkan zaman sekarang ramai sangat nak memiliki kenderaan sendiri, pengangkutan awam sudah tidak lagi menjalankan operasi mereka dalam kawasan terpencil. malah kos pembinaan terpaksa disalurkan ke pembinaan jalan yang lebih lebar disebabkan kenderaan persendirian sudah semakin banyak di atas jalanraya.

dengan pertambahan pengguna pengangkutan awam, tidak mustahil suatu hari nanti setiap negeri akan mempunyai jajaran landasan keretapi, lrt/mrt. tapi janganlah harap lrt/mrt/tren tersebut akan berhenti betul-betul depan rumah anda dan betul-betul di hadapan pejabat anda. berjalan kakilah sedikit. ini stesen tren tak sampai 1km dari rumah anda, tetap nak guna kereta/motosikal sendiri untuk ke stesen tersebut. apa cerita?

ubahlah mentaliti dahulu. kalau mentaliti tak boleh diubah, jangan menyalak dan jangan jadikan diri anda boneka pihak-pihak berkepentingan yang hari-hari kerjanya menyalak dan menyalahkan semua benda yang dibuat oleh kerajaan.

Isnin, Disember 31, 2012 11:29:00 PG


ADA AKU KISAH...

Tanpa Nama berkata...

setuju.... ubah, jgn tak ubah.

Tanpa Nama berkata...

ADA AKU KISAH...

Isnin, Disember 31, 2012 10:27:00 PTG
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Salam Tuan

Sebelum memberi nasihat kepada manusia dengan ucapanmu, berilah mereka nasihat dengan perbuatanmu.

Fikirkan permusuhan kita akan dimusuhi, fikirkan kebencian, kita akan dibenci. Tetapi sekiranya kita fikirkan kasih maka kita akan dikasihi. Ini adalah undang-undang alam. Kita menjadi seperti apa yang kita fikirkan.

Maaf Tuan Saya Juga Hina..Flower

Tanpa Nama berkata...

Komplen mengenai perkhidmatan CELCOM:
Setiap kali ada perayaan dan cuti umum perkhidmatan CELCOM selalu tergendala. Baru ini tadi aku call anak kat IPOH aku kat KLANG dari jam 9.00mlm tak dapat2. Jadi aku dail adalah 15 kali memikirkan anak. Tapi tiada jawapan. Pihak CELCOM mesti tahu dan kena peka keperluan telekomunikasi sepatutnya pasang alat penerima panggilan untuk maklum lebih kurang begini "LOKASI PANGGILAN YANG ANDA TIADA JAWAPAN KERANA ADA MASALAH LIPUTAN CELCOM" SILA TAMATKAN PANGGILAN ANDA". Tetapi pihak CELCOM lagi seronok sebab lagi banyak panggilan berulang sekitar 30second sudah tentu dikenakan bayaran walaupun tidak berjawab dan bercakap. Jika 30sc x 15call = 450sc = 7.5minit/seorang. Jika yang buat panggilan 1,000,000 serentak makan kira je lah berapa bil nya. Harap pihak CELCOM ambil berat perkara ini dan kembalikan atau credit semula atau rebat kepada bil pelanggan. Kepada rakan2 tolong sokong komplen ini.

Tanpa Nama berkata...

Jumaat, Disember 28, 2012 10:04:00 PTG
Tanpa Nama GYNECOLOGIST berkata...
SUDAHKAH ANDA MENJALANI PEMERIKSAAN PAP SMEAR. the-gynecologist
_____aku nak sebab tak paham________

PEMERIKSAAN PAP SMEAR TU APA. PERIKSA MATA KE ATAU TELINGA ATAU HIDUNG.

Peminat AES berkata...

Tanpa Nama berkata...
Komplen mengenai perkhidmatan CELCOM:
Setiap kali ada perayaan dan cuti umum perkhidmatan CELCOM selalu tergendala. Baru ini tadi aku call anak kat IPOH aku kat KLANG dari jam 9.00mlm tak dapat2. Jadi aku dail adalah 15 kali memikirkan anak. Tapi tiada jawapan. Pihak CELCOM mesti tahu dan kena peka keperluan telekomunikasi sepatutnya pasang alat penerima panggilan untuk maklum lebih kurang begini "LOKASI PANGGILAN YANG ANDA TIADA JAWAPAN KERANA ADA MASALAH LIPUTAN CELCOM" SILA TAMATKAN PANGGILAN ANDA". Tetapi pihak CELCOM lagi seronok sebab lagi banyak panggilan berulang sekitar 30second sudah tentu dikenakan bayaran walaupun tidak berjawab dan bercakap. Jika 30sc x 15call = 450sc = 7.5minit/seorang. Jika yang buat panggilan 1,000,000 serentak makan kira je lah berapa bil nya. Harap pihak CELCOM ambil berat perkara ini dan kembalikan atau credit semula atau rebat kepada bil pelanggan. Kepada rakan2 tolong sokong komplen ini.

Selasa, Januari 01, 2013 12:26:00 PG


Encik... sini blog cuepacs... bukan blog syarikat telekomunikasi...

sila buat aduan di pejabat celcom... hehe...

yang benar,
(blog reader)

Tanpa Nama berkata...

yen nade....happy new year 2013.....
bila tuk omar nak pencen....

Tanpa Nama berkata...

selepas pengiraan undi yang dibuat oleh pihak kami, calon2 yang berjaya selepas tapisan utk ke final anugerah " nobel keamanan sejagat dan anugerah insan kamil siri 2 bagi tahun 2012 " ialah:
I- flower
II- suka aku baca komen korang
III- penternak berjaya

manakala bagi anugerah " keji caci maki di alam maya " calon yang layak ke final selepas tapisan adalah:
I- anti minda kelas ketiga

beliau merupakan calon tunggal pada ketika ini dan pihak kami telah mengistiharkan beliau sebagai "pemenang tanpa bertanding".

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

selepas pengiraan undi yang dibuat oleh pihak kami, calon2 yang berjaya selepas tapisan utk ke final anugerah " nobel keamanan sejagat dan anugerah insan kamil siri 2 bagi tahun 2012 " ialah:
I- flower
II- suka aku baca komen korang
III- penternak berjaya

................................................................

Dah lama tak post komen kt sini. Tetapi sy bersyukur kerana dicalonkan sbg finalize anugerah itu. Sy ucapkan terima kasih kpd yg sudi mencalonkan sy.
Kepada ibu bapa yg sentiasa menyokong sy, kawan-kawan yg membantu dlm susah dan senang. Jiran-jiran yg selalu mengunjung setiap tiba musim perayaan. Kpd Tok Wan yg berada di kampung, kalau makan durian tu ingat-ingat la sy kt sini. Kak Som yg asam pedasnya memang pedas. Dan kawan-kawan yg byk menghulurkan batu ladung dan tali perambut semasa sy kehabisan di tengah laut.
Akhir kata terimalah serangkap pantun dr sy:

Dua tiga kucing berlari,
Hari-hari makan kari.

Hahahahah marvelous, marvelous....

Tanpa Nama berkata...

hahahahahaha

Tanpa Nama berkata...

alamak....org yang slalu 1st x dpt pencalonan la.

Tanpa Nama berkata...

Salam SEMUA

Saya setuju dengan AES

kerana

1. Saya membantu menjana hasil kerajaan dalam nak beri gaji dan bonus kepada kakitangan

2. Saya akan lebih berdisplin di jalan rayan kerana ada aes menemani saya.

3. Saya yakin tindakan pasang aes ini tepat kerana kualiti jalan raya di malaysia hampeh tak sesuai bawa laju banyak lubang-lubang.

4. Dengan ada AES kita boleh melawat mahkamah dengan dijemput oleh Tuan Hakim baru rasa macam VIP

5. AES begitu banyak kebaikan kepada negara kerana lagi banyak AES kita tak perlu bayar tol lagi kerana had laju dilebuhraya dan jalan persekutuan sama 80 km. Jadi takdelah konsesi dok lobi nak buat tol.

Iyu aje pandangan saya

Abg Kassim

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Salam SEMUA

Saya setuju dengan AES

kerana

1. Saya membantu menjana hasil kerajaan dalam nak beri gaji dan bonus kepada kakitangan

2. Saya akan lebih berdisplin di jalan rayan kerana ada aes menemani saya.

3. Saya yakin tindakan pasang aes ini tepat kerana kualiti jalan raya di malaysia hampeh tak sesuai bawa laju banyak lubang-lubang.

4. Dengan ada AES kita boleh melawat mahkamah dengan dijemput oleh Tuan Hakim baru rasa macam VIP

5. AES begitu banyak kebaikan kepada negara kerana lagi banyak AES kita tak perlu bayar tol lagi kerana had laju dilebuhraya dan jalan persekutuan sama 80 km. Jadi takdelah konsesi dok lobi nak buat tol.

Iyu aje pandangan saya

Abg Kassim

Khamis, Januari 03, 2013 4:53:00 PTG


betul gak tu... guna highway dengan roadway sama jer...