SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

02 Disember 2012

KSN GESA DASAR-DASAR KERAJAAN DILAKSANAKAN DENGAN KADAR SEGERA

Bernama
28/11/2012


PUTRAJAYA, 27 Nov (Bernama) -- Ketua Setiausaha Negara Datuk Seri Dr Ali Hamsa pada Selasa menasihatkan penjawat awam supaya melaksanakan dasar-dasar yang telah diluluskan oleh kerajaan dengan kadar segera.

Beliau berkata orang ramai mengharapkan pelaksanaan segera selepas pengumuman dasar-dasar itu.


"Apa gunanya mengumumkan dasar-dasar itu tetapi kita melaksanakannya selepas dua tahun kemudian. Kita perlu buktikan yang kita bersedia melaksanakan mana-mana dasar atau pembaharuan," katanya pada majlis perasmian " Persidangan Kebangsaan mengenai Pemupukan Inovasi dan Kreativiti Sektor Awam Bagi Prestasi dan Responsif Lebih Baik' di sini.


Ali berkata adalah penting untuk perkhidmatan awam mengguna pakai aktiviti dan program inovatif bagi mengekalkan prestasi tinggi.


Program berkenaan juga perlu komprehensif iaitu daripada segi ia perlu melibatkan pemimpin tertinggi perkhidmatan awam sehingga kepada peringkat pelaksana, serta mengambil kira semua aspek dan kemungkinan yang wujud.


-- BERNAMA

108 ulasan:

Junction Produce berkata...

Aq byk kl mtk tlg cpcs npr snyp je. bjt bgs je kje gmn ni... lau bgs x pe la ni sme lmbb je!

IT Penggerak Negara berkata...

SECOND!

Tanpa Nama berkata...

No 3 yess yes yess

Tanpa Nama berkata...

sila senaraikan dasar yang terkini dan kita pakat tengok apa dia yang dah buat dan yang tak buat ..
rakyat dan PA sama-sama pantau.
- peace bro.

Tanpa Nama berkata...

dasar negara perlu dilaksanakan segera, tp kebajikan PA x pulak disegerakan..hampeh..dasar kerajaan ni memang telah dilaksanakan pun, org atas tahu arah je, yg penat buat keje kumpulan sokongan 1 dan 2..org atas gaji tinggi cuma pndai mengarah je, org bawahan gaji rendah tp keje bertimbun x padan dgn gaji..

guru malas berkata...

dekat malaysia..guru2 selalu melalak macam anjing minta macam2....kerja macam sampah..mengular, ponteng, kuat berpolitik.malas...dalam kepala mereka (para guru) hanya fikir..elaun, gaji naik, kalau boleh mereka nak semua sekolah dibina di depan rumah mereka...dasar bajingan..tiap2 tahun menyalak macam anjing minta macam2 dengan kerajaan..cuba tgk skim2 lain seperti PTD, J dan sebagainya...ada mintak macam2?hak hak ptui...

PAR@DBP.GOV.MY berkata...

Junction Produce yang komen no #1 tu:

belajar2 la mengeja dengan elok. macam sial. inilah akibatnya apabila generasi masakini mengeja macam sms.

anyway kepada admin cuepacs: belajarlah bagaimana mengeja topik dengan betul.

SILAKSANAKAN atau DILAKSANAKAN?

macam melepaskan batuk di tangga pun ada!

Tanpa Nama berkata...

kumpulan pelaksana sentiasa melaksanakan dasar kerajaan.

tapi banyak tangan-tangan ghaib dalam kumpulan p&p yang suka menangguk di air yang keruh, suka menindas kumpulan pelaksana, suka jadi seperti 'lembu punya susu, sapi dapat nama' dan suka memutar belit fakta. dalam masa yang sama suka lepas tangan.

Tanpa Nama berkata...

Kalau tidak ada guru tak mungkin hang boleh tulis komen ini. Jgn saja pandai komen negatif tapi cuba kreatif mencari idea bernas utk selesai masalah guru yg suka "meminta" ni.

Tanpa Nama berkata...

Tuntutan kami Penghulu Mukim N27 - N32 yang ada IJAZAH tak pernah padam, .... Elaun Khas RM350 sebulan.

Tanpa Nama berkata...

j27

Tanpa Nama berkata...

DAH LAMA KTA BUAT KEJA MENGIKUT ALIRAN TUGAS & PANDUAN YG DITETAPKAN...MAHU MCAM MANA LAGI...KALAU NAK POPULAR ADA CARA LAIN KAN....

Tanpa Nama berkata...

tips untuk menjayakan pelaksanaan dasar kerajaan:

buat kerja sendiri, jangan suruh orang lain buat kerja kita

ianya terpakai tak kira la anda seorang p&p mahupun pelaksana

Tanpa Nama berkata...

Elaun rmh cepatla bagi naik dah lama x de perubahan..

Tanpa Nama berkata...

Kesian nyer awak, kata guru macam anjing.... Sodih benar.
Jelas beno awk ni bukan macam anjing, tp memang dh jadi anjing betul dh. Menyalak sbb tk cukup tulang. Guru jugak yg sedap mkn daging...
Ish100x kesian, kalau gaji ciput mcm budak. ... Ni, tengok orgseng sikit memang dengki dan sakit hati jer..... Kerajaan pun mslh jugok, bagi ler gaji gol sokongan mahal sikit drp gaji PM. Baru adil

Tanpa Nama berkata...

Membekukan jawatan kakitangan sokongan menyebabkan 1 kakitangan sokongan membuat 10 tugasan atau lebih. Pada masa yang sama jawatan-jawatan lain membuat pengambilan baru setiap tahun atas alasan kritikal. Inilah keadilan yang diperjuangkan selama ini?

Tidakkah KSN terfikir jika bebanan meningkat stress akan semakin meningkat. Jika keadaan tidak terkawal, mungkin boleh membawa kepada masalah mental. Kesian kat kakitangan sokongan yang berhempas-pulas nak menyiapkan pelbagai tugasan. Dalam masa yang sama mereka juga berhadapan dengan masalah keluarga di rumah.

Tanpa Nama berkata...

Kesian nyer awak, kata guru macam anjing.... Sodih benar.
Jelas beno awk ni bukan macam anjing, tp memang dh jadi anjing betul dh. Menyalak sbb tk cukup tulang. Guru jugak yg sedap mkn daging...
Ish100x kesian, kalau gaji ciput mcm budak. ... Ni, tengok orgseng sikit memang dengki dan sakit hati jer..... Kerajaan pun mslh jugok, bagi ler gaji gol sokongan mahal sikit drp gaji PM. Baru adil
________________________________

betul!kenapa kita mesti dengki dengan guru, PTD dan polis?

Tanpa Nama berkata...

Macam sial @ dah memang sial betul tk tau lah si PAR ni..... Budak tu salah eja n gune tulisan sms pn dikatakan 'mcm sial'..... PAR ni mungkin mak bapak tk sempat ajar budi bahasa dulu kot.

Tanpa Nama berkata...

Aku pn setuju, jgn ler dengki dgn guru n ptd tu. Dh memang rezki mereka murah, rezki awk ciput.syukurrr jelah. Nk marah awk sebb tk mohon guru@ptd pn tk boleh, sbb memg tk layak. Dh takdir awak sijil ciput. Kalau terliur dgn keistemwaan org lain, usaha la untuk dptkn jugak..bukan duk kutuk menmbahkn dosa, untung sesen pn tk ada. Setakat boleh memuaskan hati yg kotor tu je lh....

Tanpa Nama berkata...

Hihihihi.... Perli nampak...terasa aku....

penyokong kerjaan berkata...

kita jangan berbalah dan mengata sesama sendiri macam budak budak.....kita tunggu LAPORAN SURUHANJAYA PENAMBAHBAIKAN SEKTOR AWAM YANG KATANYA AKAN SIAP HUJUNG BULAN DISEMBER.Saya pasti ada berita baik sebelum PRU 13 terutama untuk skim perkhidmatan yang penting dan majoriti iaitu guru,polis dan tentera.walau bagimanapun perkhidmatan lain pun akan ada berita baik.kalau ada berita tak baikpun kita terima sajalah.Yang penting "jangan perjudikan masa depan negara dengan memilih pembangkang".Kita mesti setia dengan Kerajaan yang memerintah.

Tanpa Nama berkata...

setia la kau sorang2.aku nak undi pr jgak.

Tanpa Nama berkata...

salah fahaman kau tu. sebenarnya "kita mesti setia dengan kerajaan yang SEDANG memerintah". apabila parlimen dibubarkan, secara teknikal tiada lagi kerajaan, jadi jangan jadi taksub tak memasal. waktu tu gunakan hak anda untuk mengundi. apabila tertubuh kerajaan baru, tak kira apa jenis parti pun, hendaklah setia dengannya sampailah kitaran seterusnya.

Tanpa Nama berkata...

aku sokong PR..tapi DAP tentang islam..so aku akan undi BN!

OKU berkata...

KUALA LUMPUR, 1 Dis — Umno yakin merampas kesemua empat negeri dipimpin Pakatan Rakyat (PR) dan merebut kembali majoriti dua pertiga di Parlimen dalam pilihan raya akan datang, dirangsang oleh kepercayaan yang kuat bahawa langkah reformis dilakukan Najib, berjaya menyebabkan pengundi Malaysia merasa kagum.
Beberapa pemimpin memberitahu The Malaysian Insider, Umno sudah bersedia sepenuhnya untuk ke medan pertempuran, setelah empat tahun menjalani transformasi intensif dari pentadbiran parti itu untuk pemikiran lebih tiga juta ahli.

UMNO dah masuk PAS berkata...

aku sokong PR..tapi DAP tentang islam..so aku akan undi BN!

00000000000000......MCA tak tentang islam ke?siap diperlekehkan hudud lagi....BN diam je.

Tanpa Nama berkata...

siap lah umno,bersedia menghadapi kekalahan yang teruk,92% PA mengatakan dah tak releven lg BN memerintah,kebajikan PA pun nak dipolitikkan,elaun-elaun sepatutnya dah ada perubahan utk tahun 2013 ni,ini tak, asyik kaji-kaji-kaji-kaji,nanti kaorg kajilah faktor kekalahan BN PRU13...

Tanpa Nama berkata...

aku setia dengan kerajaan tidak kira lah BN ataupun PR, janji hak kami jangan diganggu gugat, dfan dasar kerajaan akan kami laksanakan dengan segera dan cepat.

Tanpa Nama berkata...

Mun org melayu sokong DAP maka melayu sokong cina menguasai segala2nya di malaysia; tak cukup dgn menguasai ekonomi; politik/pentadbiran negara pun mereka nak kebas semua. Melayu dpt habuk..... Hehe.......

Tanpa Nama berkata...

Sapo pulok suruh setia niii.... Awok tk g prhimpnn ag umno ko. PM kn dh ckp jgn setia... Kalu setia sngt tk dpt blik lh kite Kelantan, kedah n selangor tu. Perak dulu pn kalausetia jgk mmg tk jd la mcm ari tu.... Hidup BN

Tanpa Nama berkata...

Gaya seorang pembangkang berhujah...huhuhuhu

Tanpa Nama berkata...

Setuju.... Sekarang ni umno/bn memerintah berpuluh tahun lamanye. Tengok melayu sekrg, hidup sennang n kaya raya, tk perlukn bantuan n sabsidi lg. Bangsa lain papa kedana, cina tkdok peluang beniaga. Masa PR mmerintah dulu, melayu miskin..nk bina rumah tk mampu.... Ntahhhh. Aku pn paham..... Hihihihi

Tanpa Nama berkata...

Memang umno yakin menang besar dan merampas kembali 4 negeri, sebab tu bn nk buat cepat pru13. Masalah nyer PR yg tk setuju, terpaksa kita tangguh smp PR yakin jugok.... Pejam je mata kita..

Tanpa Nama berkata...

Dasar pembangkang yg cakap berlapik ni..... Jelassss...

Tanpa Nama berkata...

Gaji naik ikut percentage.Kalau gaji byk ..byk laa naik nyer.Bistu kalau gaji ciput,bapar byk daaa dapat.Kalau harga barang naik,tak kira pun gaji kecik,gaji banyak.
Udah ler PA pangkat rendah ni susah nak naik pangkat.Naik pangkat pulak gaji naik seratus saja..Apa benda JPA peleceh PA pangkat rendah..Wakawakawaka..
Kalau P&P ke atas naik pangkat,dapat ribu,elaun tambah jadi ratus...wakawaka..sgt tidak adil.

Bistu lagi PM Najib ada kata Malaysia ada jumpa lagi telaga minyak..Haha harga minyak tak turun pun.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

salah fahaman kau tu. sebenarnya "kita mesti setia dengan kerajaan yang SEDANG memerintah". apabila parlimen dibubarkan, secara teknikal tiada lagi kerajaan, jadi jangan jadi taksub tak memasal. waktu tu gunakan hak anda untuk mengundi. apabila tertubuh kerajaan baru, tak kira apa jenis parti pun, hendaklah setia dengannya sampailah kitaran seterusnya.

Isnin, Disember 03, 2012 10:51:00 PG

----------------------------

komen yg atas nih yg aku tgk matang, pnh makna & gaya bahasa org yg berilmu & guna akal utk berfikir

yg len tuh ikut ler cara bro/sis nih berhujah & taip. jgn semberono & taip cam bdk xskolah jer. malu ler kt bdk skolah!

Tanpa Nama berkata...

Gaji naik ikut percentage.Kalau gaji byk ..byk laa naik nyer.Bistu kalau gaji ciput,bapar byk daaa dapat.Kalau harga barang naik,tak kira pun gaji kecik,gaji banyak.
Udah ler PA pangkat rendah ni susah nak naik pangkat.Naik pangkat pulak gaji naik seratus saja..Apa benda JPA peleceh PA pangkat rendah..Wakawakawaka..
Kalau P&P ke atas naik pangkat,dapat ribu,elaun tambah jadi ratus...wakawaka..sgt tidak adil.

Bistu lagi PM Najib ada kata Malaysia ada jumpa lagi telaga minyak..Haha harga minyak tak turun pun.
---------------------------------
Negara kita bukan sebuah negara komunis dimana semua warganegaranya dipaksa mendpt gaji dan perkhidmatan yg sama. Jika tahap pelajaran dan pangkat besar, maka tinggi la gaji. kalo pangkat rendah, gaji pun rendah ikut tgjawabnya. Cara Kapitalisme. itular keindahan menggunakan kaedah peratus. Kalau jumlah kenaikan adalah sama mengikut RM, maka pegawai tgjawab besar dan golongan P&P akan kehilangan motivasi untuk bekerja. dimana keadilan seorang PT/PO mendpt bonus/kenaikan gaji sama seperti seorg JUSA tetapi tahap tgjawab begitu berbeza.

Saya nasihatkan semua yg gaji ciput atau pangkat rendah untuk belajar dan terus pohon jawatan P&P. Kalau tidak berjaya dan tidak berpuas hati, SILA LETAK JAWATAN DAN MASUK SWASTA. Ramai lagi org nk masuk gomen. tq.

Tanpa Nama berkata...

kasi gaji tinggi skit lah..rm1200 ke bwh dpt beli rumah bwh 130k je..mana nak cari rumah semurah tue lani..puuiii..

Ahli Nujum berkata...

kerajaan BN dah tua dh....kena tukar kpd PR yg baru mcm enjin kereta lama sentiasa perlu diperbaiki dan kos sangat tinggi...kos repair tinggi dan jika tukar baru lebih baik dan hebat lagipun kos efisien.
Dunia sekarang yg tak cekap dan telus sila undur mcm BN jgn perjudikan masa depan anak2 muda 1 Malaysia.

PR 1 Malaysia berkata...

Pak Lah bagi kenaikan 35%,25% dan 15% tetapi NAJIB HANYA 13% saja...jatuh menjunam kenaikan gaji PA setelah hampir 5 tahun NAJIB atau BN memerintah....INI MENANDAKAN PENURUNAN BUKAN PENINGKATAN DARI BN...JADI BUAT APA PA NAK UNDI BN LAGI....NASIB MASA DEPAN PA AKAN TERGADAI...JADI UNDI LAH PR DATUK SERI ANUAR!!!

pengadil AF berkata...

Cara Kapitalisme. itular keindahan menggunakan kaedah peratus. Kalau jumlah kenaikan adalah sama mengikut RM, maka pegawai tgjawab besar dan golongan P&P akan kehilangan motivasi untuk bekerja. dimana keadilan seorang PT/PO mendpt bonus/kenaikan gaji sama seperti seorg JUSA tetapi tahap tgjawab begitu berbeza.

Saya nasihatkan semua yg gaji ciput atau pangkat rendah untuk belajar dan terus pohon jawatan P&P. Kalau tidak berjaya dan tidak berpuas hati, SILA LETAK JAWATAN DAN MASUK SWASTA. Ramai lagi org nk masuk gomen. tq.

================================

KOMEN dari pengadil ........gaya penyampaian sederhana,namun emosi lebih dari yang sepatutnya sehingga kelihatan janggal dan gagal difahami apa yang ingin disampaikan....apapun terima kasih kerana mencuba.jadi keputusannya MERAH untuk anda.

Tanpa Nama berkata...

SEKARANG BARU TAHU NASIB MASA DEPAN ANAK BANGSA...KALAU BAGI INSENTIF KAMI DILUPAKAN..MACAM MANA NAK MENGUBAH KEADAAN NASIB KAMI PA SOKONGAN YG TIDK DIBELA..INI NAK BAGI PADA CIKGU DAN POLIS SAJA...SEKARANG DAH PRU BARU, NAK BERITAHU NASIB ANAK BANGSA......CUBA FIKIK2 ENCIK PUAN

Tanpa Nama berkata...

Pak Lah bagi kenaikan 35%,25% dan 15% tetapi NAJIB HANYA 13% saja...jatuh menjunam kenaikan gaji PA setelah hampir 5 tahun NAJIB atau BN memerintah....INI MENANDAKAN PENURUNAN BUKAN PENINGKATAN DARI BN...JADI BUAT APA PA NAK UNDI BN LAGI....NASIB MASA DEPAN PA AKAN TERGADAI...JADI UNDI LAH PR DATUK SERI ANUAR!!!

Isnin, Disember 03, 2012 4:50:00 PTG
.................................
Kira masa Pak Lah ni,dia lebih prihatin dari Najib.Pandai buat pertimbangan,jadi PA rendah tak lah marah sangat.
Tapi masa PM Najib ni dia kasi juga PA rendah naik pangkat.Kalau dulu-dulu jangan harap. Kerja ler 20-25 tahun setakat gred 17 saja.Sebab tak ramai JPA PTD kasi naik pangkat.Ramai yang kerja sampai pencen gred 17.Skrg ni sekurangnya 15 tahun boleh dapat KUP gred 22.
Sepatutnya kalau gred 17 naik pangkat gred 22,elaun EKA tu kena naik ler juga...Apa raa JPA PTD?Tak habis-habis sikap tidak adil,bodoh sombong..Kalau gang dia naik pangkat RM naik banyak,elaun EKA naik juga,gaji mati toksah kira ler...
Nampak gaya PA pangkat rendah kena banyak buat part time..

Tanpa Nama berkata...

Jpa memang tidak adil pada kakitangan sokongan.Kalau sokongan nak naik pangkat mesti kena rujuk dulu Jpa.Banyak yang tidak boleh daripada boleh.Kalau Menteri backup tentu boleh seperti Cikgu,Askar dan Polis.Jabatan masing-masing pula pilih kasih bagi pada orang kroni sahaja.Tengok P&P dan ke atas baru kerja 4 tahun dah naik pangkat,cap jari belum kering..Semakin rosak perkhidmatan awam Malaysia,macam rosak juga kerajaan akan datang.

Tanpa Nama berkata...

PA Pelaksana gred 1 hingga 39 sokong PR dalam PRU 13 !

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

kasi gaji tinggi skit lah..rm1200 ke bwh dpt beli rumah bwh 130k je..mana nak cari rumah semurah tue lani..puuiii..

Isnin, Disember 03, 2012 4:41:00 PTG


-------------------------

ada, rumah berkotak-kotak antara langit dan bumi yang dinamakan sebagai apartmen. lantai kau siling orang, siling kau lantai orang, dinding kau dinding orang. hari-hari sakit jiwa boleh dengar orang sebelah menyebelah bertukang tung tang tung kang, terjerit jerit, buka muzik kuat-kuat

baru je pencen dah mati sebab tekanan hidup duduk di tempat yang sempit dan bising. tu pun kalau sempat pencen. kalau mati sebelum pencen?

masanya sudah tiba.....

Tanpa Nama berkata...

Puji sgt lha zaman Pak Lah. Mayb korang lupa. Zaman Pak Lah ni yg buat PTD naik. Ala, yg korg dok kutuk berabes PTD tu, tp korg puji plak Pak Lah. Dasar lalang la korg ni

Tanpa Nama berkata...

salam bro.,
kasi gaji naik @ apa saja gred kasi naik @ apa saja tukar skim perkhdmatan @ whatever u buat kasi semua PA happy.
Y.Bhgia.Tun Azmi wish u gud luck on ur' report for our future PA.
- peace bro.

Tanpa Nama berkata...

aku suka pak lah dan PTD..naikkan gaji aku banyak..najib kedekut

Tanpa Nama berkata...

Najib pilih kasih...hanya Polis, Guru dan Tentera dpt habuan naik pangkat dan gaji tak habis2...TAK PATUT DAN 1 MALAYSIA PUN!!!
TUKAR KERAJAAN!!!

Tanpa Nama berkata...

KSN HANYA PANDAI BERKATA2 AJE....SURUH LAKSANA DASAR DGN KADAR SEGERA TAPI BILA KERAJAAN NAK LAKSANA SKIM SSM ++ YG BAIN TU??? PUI2!!

Tanpa Nama berkata...

PA selain guru, Polis dan Tentera seramai 700,000 org akan undi PR dlm PRU 13 sebab mereka tak dipelihara kebajikan spt kenaikan pangkat dan elaun....PR MENENG!!!

Tanpa Nama berkata...

SETAKAT 700 000, PR TAK KAN MENANG, PANDAINYA MENGIRA...

Tanpa Nama berkata...

Eleh,,tukar kerajaan konon kalau PR memerintah pun ko tetap jadi kuli juga,,kuli kerajjan pr pulak betul tak betul tak,,,,gaji pon camtu juga nak jadi kaya jadi YB lah leh dpt projek bikin wang,,Bn ke PR ke sama saja,,

Tanpa Nama berkata...

Ape cerita mu ni.... Sapo pulok ajar mu kata bn.dgn pr tu sama. Kecemerlangn BN mmerinth kan sudah terbukti. Kalau org atas pagar dengar hujah mu ni, hancur.... Kecewa PM kalau tahun mcm ni gayo org umno berhujah. Baik senyap je pakcik

Tanpa Nama berkata...

Mu yg tk pandai mengira.... Buka mata n buka hati.

Tanpa Nama berkata...

Eleh,,tukar kerajaan konon kalau PR memerintah pun ko tetap jadi kuli juga,,kuli kerajjan pr pulak betul tak betul tak,,,,gaji pon camtu juga nak jadi kaya jadi YB lah leh dpt projek bikin wang,,Bn ke PR ke sama saja,,




+++++++++++++++++++



Sempit nya fikiran.....hanya fikir pasal diri sendiri dan gaji saja..

Tanpa Nama berkata...

wa tgk mentaliti p.a dlm gomen ni betul2 takot pd ptd.. gred sama dgn dorg tapi bila nampak ptd punyela takot.. (tak tawla takot or segan).. u all imagine.. ptd masok keja tmpat wa jam 8.. wa n geng lain masok jam 830.. so wan geng lain lpak dulu d cafe. (yela kan ada lg 30 min befor 830).. tapi bila nmpak je ptd ni lalu bkn main takot lg dorang.. cepat2 mkn n terus blah.. ape la punye bengong pa ni.. da tentu korg masok jam 830.. yg ptd mangkok tu jeling2 g mampuihla.. dorg g mkn jam 9 gred lain x sebok pon.. so pd semua p.a jgnla korg respek pd ptd ni.. dorg pon mkn gaji cam semua p.a.. setakat ijazah longkang x pyh nak blagak le.. psl ptd ni ni ramai buat pa gred lain dlm gomen MENDERITA..

Tanpa Nama berkata...

wa tgk mentaliti p.a dlm gomen ni betul2 takot pd ptd.. gred sama dgn dorg tapi bila nampak ptd punyela takot.. (tak tawla takot or segan).. u all imagine.. ptd masok keja tmpat wa jam 8.. wa n geng lain masok jam 830.. so wan geng lain lpak dulu d cafe. (yela kan ada lg 30 min befor 830).. tapi bila nmpak je ptd ni lalu bkn main takot lg dorang.. cepat2 mkn n terus blah.. ape la punye bengong pa ni.. da tentu korg masok jam 830.. yg ptd mangkok tu jeling2 g mampuihla.. dorg g mkn jam 9 gred lain x sebok pon.. so pd semua p.a jgnla korg respek pd ptd ni.. dorg pon mkn gaji cam semua p.a.. setakat ijazah longkang x pyh nak blagak le.. psl ptd ni ni ramai buat pa gred lain dlm gomen MENDERITA.. xxxxxxxxxxxxxxx
mmg betol pandangan ko.. ptd mcm bagos je.. pakai sexy2 cam model g opis.. lepas tu sikap bermuka2.. dgn gred rendah pdg cam anjing,, dgn sama gred pdg cam bagus.. dgn gred atas kan main manja lagi.. siap punye ptd.. harap gred korang akan dilongkangkan bile pr memerintah.. ptd ni yg menyebabkan sistem kjaan kucar kacir n hancor.. ko tgk sekg ni.. bos2 x kpn semua da cter psl pdrm sistem yg byk rasuah n kroni.. ni semua sebab pdrm dperintah oleh kdn.. inilah cth ptd hancurkan sistem pdrm

Tanpa Nama berkata...

Memang takut bos.. Sebab dio olang tu ptd, gred sama? Betul, tp ptd lain bos. Lagi leerrrr gred kite lg rendah.... Cakap boleh.... Aku pn takut, bukn kpd ptd pn tkut. Tengok polisi roblok, polis gred rendah lgi dr aku... Kelam klibut tarik tli pinggang kledar bos. Ish10x..... Same2 lelaki...takut tetap takut....

Tanpa Nama berkata...

Khalwat Dengan Jururawat: KP Kesihatan Dr Hasan Diturunkan Pangkat

Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Seri Dr Hasan Abdul Rahman yang digantung kerja ekoran kes khalwat baru-baru ini diturunkan pangkat ke satu gred yang lebih rendah daripada jawatan yang disandang sekarang.

Pengerusi Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) Tan Sri Mahmood Adam berkata keputusan itu dicapai dalam mesyuarat SPA yang diadakan hari ini.

Mahmood dalam kenyataannya berkata tindakan tatatertib terhadap Dr Hasan yang merupakan Pegawai Perubatan Gred Utama Turus II, Kementerian Kesihatan itu dibuat mengikut Peraturan 33(1), Peraturan-peraturan Pegawai Awam (Kelakuan dan Tatatertib) 1993.

Pada 26 November lepas, SPA memutuskan Dr Hasan digantung kerja sehingga keputusan tatatertib diputuskan dalam mesyuarat hari ini.

SPA juga memutuskan agar Wan Syarifah Nooraazmanita Wan Hassan, Jururawat Gred U41, Kementerian Kesihatan dikenakan tindakan turun tiga pergerakan gaji bagi tempoh 12 bulan.

Pada 14 November lepas Dr Hasan, 56, dan Wan Syarifah Nooraazmanita, 36, masing-masing didenda RM3,000 dan RM2,900 oleh Mahkamah Tinggi Syariah setelah mengaku bersalah atas tuduhan berkhalwat di sebuah bilik Hotel Pullman Putrajaya, di sini, pada 2.18 pagi hari yang sama. - Bernama

.................................

Bukan golongan kita .... Gred 1 hingga 40 / Pelaksana.

Tanpa Nama berkata...

Larangan KHALWAT bertujuan untuk mencegah ZINA HAKIKI .

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Memang takut bos.. Sebab dio olang tu ptd, gred sama? Betul, tp ptd lain bos. Lagi leerrrr gred kite lg rendah.... Cakap boleh.... Aku pn takut, bukn kpd ptd pn tkut. Tengok polisi roblok, polis gred rendah lgi dr aku... Kelam klibut tarik tli pinggang kledar bos. Ish10x..... Same2 lelaki...takut tetap takut....
xxxx memula dulu i pon x brapa sakit hati dgn mangkok2 ptd ni.. tapi bile kena kt diri sendiri barula taw bahwa ptd2 ni semuanya siyal.. disebabkan sikap cam ni la yg menyebabkan golongan ptd btambah makmur.. ubahla sikap korang jgn hormat sgt pd ptd2 mangkok ni.. dorang pon gred sama je.. lagi korang angkat dorg lg kembang jubo dorg.. honestly i ckp.. kebanyakan ptd ni x taw ape pon psl keje.. tp dsebabkan sikap u all yg agongkan dorg la yg buat dorg belakon cam taw.. cth dlm prospek bandaraya.. arkitek sbg s.o yg detail.. tapi alih2 mangkok ptd masok terus suka2 nak ubah atas dasar nak tunjuk bagus.. (padahal 1 ape pon dia x taw).. punyela penat sediakan detail n check from others technical n consltant tetiba seng2 je ptd ni ubah.. dorg ni kalu ajak nak tunjuk bagos mmg matlamat dorg.. mmg betol cam komen atas yg kata kdn kontrol pdrm.. dlm kdn smua kan ptd siyal

Tanpa Nama berkata...

Undi lah apa apa pun same je..aku bkn org politik apa aku peduli pr ke bn ke aku tengok sama je kt neg bn perintah pon jln raya banyak yg berlubang,aiir pun selalu x ada..sama je masalahnya..nak undi apa pon tak kompom lg pru 13 nih silap silap ajak anak bini duk rmh je tengok tv masa harii ngundi,,sambungan yg tulis
Eleh diatas.....

Tanpa Nama berkata...

tak pelah ,,, kerajaan sekarang memang syg kan cikgu polis dan tentera , untuk golongan mcm aku y masih terikat kotrak dengan kerajaan ini x boleh nak watpe tggu kontrak abis ,,, dah abis so gud bye malaysia , terseksa hidup aku ddk dalam goverment ini , bkn ckp x kenang budi tp klu asyik ddk bagi ke cikgu n polis dan tentera je ape citer ...baik aku cari tempat yang boleh bagi aku lebih kebaikan dan kebajikan aku terjaga ,,,

Tanpa Nama berkata...

SPA juga memutuskan agar Wan Syarifah Nooraazmanita Wan Hassan, Jururawat Gred U41, Kementerian Kesihatan dikenakan tindakan turun tiga pergerakan gaji bagi tempoh 12 bulan.

.................................

Cantik macam artis .......

Tanpa Nama berkata...

Nasib baik kena tangkap, kalau tidak sudah pasti si jururawat ni tak lama akan dinaikkan pangkat menjadi pengarah kesihatan negeri. Rasuah seks adalah satu strategi utk cepat naik pangkat dan hidup mewah.

Tanpa Nama berkata...

SAYA KESAL DENGAN TV1 dan KETUA PENGARAH JPJ dalam SIARAN DIALOG
TV1 mengenai AES pada 5.12.2012
Jam 10.00mlm -11.00mlm oleh sebab:

1. Dari mula siaran berlangsung KP JPJ bercakap meleret-leret.
2. KP JPJ terus bercakap dan mengulang-ulang perkara yang sama semasa mengolah dan menjawab, seolah-olah minta yang lain jadi pendengar sahaja.
3. Pengantara seolah-olah bersubahat dengan KP JPJ supaya 'tidak' memberi peluang kepada 'pertanyaan'.
4. Kesimpulan saya pihak JPJ sebenarnya memang ada 'udang disebalik batu' dan cuba sembunyikan sesuatu yang ditakuti akan diketahui umum bila diperkatakan secara terbuka.

Saya harap Pengantara Siaran Langsung DIALOG TV1 lebih mesra alam kepada pendengar selain menghormati Tetamu Jemputan.
Terima kasih.


Tanpa Nama berkata...

Elok bebenor deme lps abis kontrak dgn krjn berenti kerja masuk swasta sbb banyak lagi org di luar sana yg
Nk kerja krajaan,yg lebih dedikasi ,tidak bersifat dengki ,serta bekerja dgn ikhlas

Tanpa Nama berkata...

biasa lah KP JPJ kan PTD. PTD memang merepek-repek. apa nak dihairankan?

Tanpa Nama berkata...

Pada 14 November lepas Dr Hasan, 56, dan Wan Syarifah Nooraazmanita, 36, masing-masing didenda RM3,000 dan RM2,900 oleh Mahkamah Tinggi Syariah setelah mengaku bersalah atas tuduhan berkhalwat di sebuah bilik Hotel Pullman Putrajaya, di sini, pada 2.18 pagi hari yang sama. - Bernama

...................................

Takzir dengan didenda wang , tak berbaloi , tak ada dalam sunnah ?

Haram bertajassus ? ... sila rujuk Mufti Perlis .

Tanpa Nama berkata...

turun pangkat sikit jer dari turus II ke turus III. 1 tangga jer. tak luak pun!

pencen tetap dapat, apa ada hal????

cuba kumpulan sokongan yg buat, tengooooooookkkkkk!

Tanpa Nama berkata...

SAYA KESAL DENGAN TV1 dan KETUA PENGARAH JPJ dalam SIARAN DIALOG
TV1 mengenai AES pada 5.12.2012
Jam 10.00mlm -11.00mlm oleh sebab:

1. Dari mula siaran berlangsung KP JPJ bercakap meleret-leret.
2. KP JPJ terus bercakap dan mengulang-ulang perkara yang sama semasa mengolah dan menjawab, seolah-olah minta yang lain jadi pendengar sahaja.
3. Pengantara seolah-olah bersubahat dengan KP JPJ supaya 'tidak' memberi peluang kepada 'pertanyaan'.
4. Kesimpulan saya pihak JPJ sebenarnya memang ada 'udang disebalik batu' dan cuba sembunyikan sesuatu yang ditakuti akan diketahui umum bila diperkatakan secara terbuka.

............................
AES isu yang bakal meruntuhkan BN dalam PRU 13.Selain kemarahan PA sokongan rendah, sebab pelbagai ketidakadilan dalam perkhidmatan awam.BN menunggu masa untuk rebah terus.

Shell Berhad berkata...

saya ada soalan:

bilakah org kerajaan buat keje ye?

Tanpa Nama berkata...

Aku heran
Aku heran, bila ada sesetengah pengungjung laman ini asyik mempolitikkan setiap perkara. AES pun nak dipolitikkan. Itu urusan pentadbiran bukan urusan politik. Pasal aes nak tukar kerajaan. Pasal nfc nak tukar kerajaan. Pasal banjir nak tukar kerajaan. Pasal gennneva nak tukar kerajaan. pasal hasaan dan wannya nak tukar kerajaan.

Bezakan antara politik dgn pentadbiran. Kita semua berada di tanah emas percayalah.

Tanpa Nama berkata...

lanchooowww la

Tanpa Nama berkata...

hari2 terakhir kehidupan BE END.. TAKBIRRRRRRR..

Hamba Hutang berkata...

Mohon bonus 2 bulan gaji nak bayar hutang PTPTN..

Tanpa Nama berkata...

Omar! Ada cadangan baru? Tolong bisinglah.

Tanpa Nama berkata...

Omar, sila buat cadangan sebelum PRU-13.

Tanpa Nama berkata...

Nothing funny bertemu di sebuah bilik hotel atas urusan rasmi. Ada bukti DNA kah? Sila jangan kotorkan nama baik orang. Be gentlemen.

Tanpa Nama berkata...

Mengakui bersalah tidak bermakna orang orang berkenaan mesti bersalah. Mungkin orang berkenaan ingin memberi credibility kepada pihak berkenaan supaya agama berkenaan dihormati olih pihak agama lain. Tahukah ,sangat bodoh?

Tanpa Nama berkata...

Mereka berfikir bersalah kerana mereka mengamalkan ajaran atas pilihan mereka atau diwajibkan dibawah perlembagaan negera.

Tanpa Nama berkata...

pa kat malaysia ni mmg tak pandai nak bersyukur gan apa yang ada. rakyat kat palestin hidup melarat kekurangan serba serbi tapi kita di sini bertelagah dengan pelbagai kelebihan yang ada. sedarlah.. bukan harta dan wang ringgit jadi bekalan kita di akhirat nanti. wasalam..

Tanpa Nama berkata...

Setuju, tanah emas....
Tanah emas yg tinggal batu, dikorek oleh pengurus korup n tidak cekap...

Tanpa Nama berkata...

BN TK RISAU PN.... KAMI DH MASAK N PAHAM DENGAN CARA NK ATASI KEMARAHAN RAKYAT... PANAS TAHI UNTA JE....LU TENGOK LE NANTI. RAKYAT TETAP AKAN DTNG MELUTUT DEPN KAMI. PR... MIMPI JE LAH

Mr.JMie berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Juara IT Negara berkata...

sesuai dan khas untuk PA serta menjadikan berita ini TERBAIK dan TAMBAHAN (mcm kata cecupak Bonus Terbaik dan Bonus Tambahan), mari makan durian di presinct 2.

Bersesuaian dgn prinsip PA iaitu enjoy, relaks, santai, libur dan hibur sambil mengisi tembolok hingga terjulur ke depan dan menjadikan TAK BERLEHER, sila hadirkan diri utk makan. Time ni sbb gaji masuk awal, mesti kering dan xde sgt PA.

Tapi bila dh msk, berpusu2 la PA ke Alamanda seraya menyambut slogan dan prinsip PA Malaysia iaitu biar papa asal bergaya. Pasar mlm akan dikunjungi hanya tgh2 bln dh hampir sesak. tp kalau sesak pon, tgk la kalau ada makan2 minum2 isap2 rokok, lepak2, libur2, sokan2, KOMPOM penuh dgn PA Malaysia berjaket hitam dgn Jata Negara dan spek atas kepala serta ditemani yg gedempul dan besar hingga menyesakkan ruang org lain...

sila-sila dtg

Tanpa Nama berkata...

Apa bendo yg ko nk sampaikan ni.....
Cito ko ni bnyok sngt bendo yg boleh d fahami...

Tanpa Nama berkata...

Gapo demo ni.... Demo kn pa jugok... Demo kan beryusukur, jngn main pukul sm jah...
Penah pegi ko palestino tu... Jauh bezo boh. Malay aman damai, kayo rayo... Kite mintak ler apa yg patut...bukn yg kt ats tu jo kayo rayo bos, bagi2 lh adil skit sma kita. Mintk apa yg patut ni bukn bermakna tk bersyukur boh. Kalu duk plestino tu, tk kn ler kite mintk mcm2 boh...... Syukur, Tuhn bagi kita bermcm nikmat....

Tanpa Nama berkata...

Tak tau ke....
Bila awk tanya...
Bila pegi spital.. Awk kena cocok
Bila pegi JPN buat ic Awk dpt IC
Bila pandu lebih had laju Awk disaman
Bila ke sekolah Awak diajar
Bila ke luar negra Awk dipaksa buat pasport
Bila khalwat Awak ditangkap
Bila beli kreta Awak bayar rodtad
Bila kerja awak dibayar gaji.........
Bnyok lagi lah kerja org kerjaan buat... Cerita bnyk2 pn tk guna. ...hihihi

Tanpa Nama berkata...

Apa bendo yg ko nk sampaikan ni.....
Cito ko ni bnyok sngt bendo yg boleh d fahami... soalan ke apa ni???

Tanpa Nama berkata...

tak perlu la smpai nak minta bonus 2 bulan gaji utk bayar PTPTN.. tiap2 bulan pun boleh bayar dgn gaji yg ada.. kena la pandai bajet.. sebulan rm100 pun xpa.. lama2 abis la..

Tanpa Nama berkata...

Biaso lo, orang kito jua. Keluarga, kawan2 hang pun ade sama. apo suka sgt jga tepi kain org lain. Biar nya papa cendana, berhutang keliling pinggang janji x kacau hang abis cerito...Hampeh!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

elaun perumahan bila mau naik......tak guna punya org.....kauorg senanglah gaji besar,mcmana PA yg kurang berkemampuan,ada keluarga lg,sewa rumah RM600,elaun perumahan RM180..mana cukup....tak prihatin punya kerajaan

Shell Berhad berkata...

heran plak aku tgk PA... makin kerja dgn kerajaan makin kuat membangkang... itu la aku dan sanak saudara x keje gomen... hati x sakit dan x menyusahkan umat melalui permintaan yg x sudah2 walhal keje super lembab... kami swasta x pula heboh dan kecoh nk berbelanja... sumer menyimpan je...

Tanpa Nama berkata...

Aku pn heran jugok kt ko...ko sakit hati apo kt pa tu, dia tk mintak duit keluarga ko pn. kau peduli apo.
Biarkan je pa melalak kt sini, setakat lepskn geram je... dapt la ckit redakan penyakit gila kronik.
Pembangkg ko kata, tidak.... Kt sini ramai penykong tegar, cuma gaya je..suka menggut. Sbb kdg2 berjaya ugut kerjaan ni, tmbh2 dekat dgn pru ni....

Tanpa Nama berkata...

Boleh jalanlah dgn Shell ko tu. Cuba Shell x bagi bonus! Mogok2 siap sepanduk. Bonus ko banyak ko senyap le.
Benefit hospital swasta,pinjaman dll yg baik jgn sibuk la.

Tanpa Nama berkata...

Setuju, tanah emas....
Tanah emas yg tinggal batu, dikorek oleh pengurus korup n tidak cekap.
----------------------------
Yg nk ganti gerenti ke x korek. Bagi sape pun akan korek tp bumi nenek moyang ko skarang ni cucu dia korek. abis nnti ko nk bagi cucu Genghis Khan korek dan ambilalih bumi ni.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum Dan Salam 1 Malaysia

Allah Subhanahu Wa Ta’ala telah berfirman :

“Sesungguhnya agama (yang ada) di sisi Allah adalah Islam.” (Ali Imran: 19)

“Barang siapa mencari agama selain agama Islam, maka sekali-kali tidaklah akan diterima (agama itu) dari padanya dan dia di akhirat termasuk orang-orang yang rugi.” (Ali Imran: 85).

“Hari ini telah Aku sempurnakan untukmu agamamu. Dan telah Aku sempurnakan nikmatKu untukmu dan Aku telah ridlai Islam sebagai agamamu.” (Al-Maidah: 3).

Sebagai agama yang sempurna dan diterima disisi Allah, maka setiap umat Islam wajib memahami dan meningkatkan ‘kualitas’ ke-Islam-annya dari waktu ke waktu.

Islam, ialah berserah diri kepada Allah dengan tauhid (hanya pada Allah, tidak bergantung pada makhluk dan benda lain) dan tunduk kepada-Nya dengan penuh kepatuhan akan segala perintah-Nya serta menjauhkan diri dari perbuatan (dan orang-orang yang melakukan) syirik.

Dan agama Islam, dalam pengertian tersebut, mempunyai tiga tingkatan, yaitu : Islam, Iman dan Ihsan, masing-masing tingkatan mempunyai rukun-rukunnya.

Sebagai manusia, selagi hidup kita akan berinteraksi dengan orang lain. Setiap hari kita berkomunikasi dengan orang di sekeliling dan dari situ kita dapat memproses maklumat serta membina hubungan dalam bermasyarakat.
Orang yang enggan berinteraksi sebenarnya adalah orang yang tidak berada dalam realiti kehidupan yang hakiki dan dia sebenarnya tidak menunaikan tuntutan sebagai manusia.

From Flower

Tanpa Nama berkata...

Ape ni, yg aku nampak pakcik kt atas bukan marah bumi dikorek.... Kamu yg tk pahan.
Pakcik tu marah sebab yg korek tu...korup dan x cekap agih2kn untuk rakyat. Mengkayokn diri cendiri dan membuncitkn kero2 sendiri. Walaupn kamu tu jkk, mata kena bukak jugk, jngn bukak perut je luas2.....

Tanpa Nama berkata...

Masuk sekolah...gitu pn tanya soalan ko gapo.
Perut mudah masuk angin....

Tanpa Nama berkata...

KEBANYAKAN YANG MENULIS DAN MNEGUTUK DISINI ADALAH GOLONGAN YANG PADA DASARNYA TIDAK PERNAH SEDAR DIRI. DARI SEKOLAH RENDAH LAGI DAH PUNYAI SIKAP YANG TAK MAHU MEMAJUKAN DIRI, SERING PONTENG, SERING GAGAL DAN SERING DAPAT NO COROT, LEPAS TU MASA SRP/PMR PUN SAMA, TAK NAK BERUBAH, MASUK TINGKATAN 4 THEN TINGKATAN 5 AMBIL SPM PUN SAMA JD SAMSENG, HISAP ROKOK, TAK SERIK2, TAKDE NAK FIKIR MASA DEPAN, DAPAT RESULT SPM CUKUP MAKAN, LEPAS TU NAK KEJE, JD KULI SANA SINI, PENAT JD KULI SWASTA, TERFIKIR NAK KAWIN SBB DAH SAMPAI SERU, TP SORU PUN TAK LEPAS, MOHON KEJE KERAJAAN SBB KONONNYA DAPAT MENJAMIN MASA DEPAN, SEBELUM TEMUDUGA, JUMPA YB, JUMPA AHLI PARLIMEN, JUMPA MENTERI MOHON SOKONGAN, MINTA SIMPATI SBB ASAL DARI KELUARGA SUSAH KONONNYA, LEPAS TU SPA PUN KESIAN, BAGI LE JAWATAN PAR/ PT(P/O)..LPS TU DA 10 TAHUN KEJE, PANGKAT TAK NAIK SBB BANGANG PTK TAK LULUS, TETIBA DAPAT BOS PTD YANG UMUR MUDA DARI DIA JD BOS, LEPAS TU NAK DENGKI SBB DIA KATA DIA SENIOR TP DIA TAK TAHU DARI SEKOLAH MMG DIA DA BODOH, TAHU NAK KOMPLAIN JE, TP BONGOK, ADA PELUANG BELAJAR DARI SEKOLAH RENDAH, DISIA-SIAKAN,

BAGI SAYA SEMUA ORG LALUI PERKARA SAMA, MASUK TADIKA, SEKOLAH RENDAH, MENENGAH, LPS TU UNIVERSITI/KOLEJ KALAU YG BELAJAR SUNGGUH2, KALAU DTTG SEKOLAH NAK JD SAMSENG, SETAKAT SPM JE LAH,

BILA DA DPT KEJE RENDAH, GAJI RENDAH, SALAH SIAPA??? KERAJAAN KE?? SEDNGKAN ORG LAIN PUN MELALUI PROSES YG SAMA, NAK CKP DARI SEGI KEUPAYAAN OTAK, OTAK MANUSIA TUHAN JADIKAN SERUPA KECUALI YG ADA MASALAH MENTAL, ITU TAKDIR UTK MEREKA LAH, TP BILA OTAK YG NORMAL, SEBENARNYA PERLU DI ASAH, PERLU BUAT LATIH TUBI SBB ORG YG JD DOKTOR PUN LAHIR2 BUKAN TERUS PANDAI, STILL MASUK SEKOLAH RENDAH DULU,

JADI DI MANA SILAPNYA?? ANDA SENDIRI BUKAN?? TAK GUNA MASA DAN PELUANG YANG DIBERIKAN, BILA DPT JWTN RENDAH, GAJI SIKIT, ANAK RAMAI, LEPAS TU MENYALAK ITU DAN INI , SEDANGKAN TAK CERMIN DIRI SENDIRI...TAK NILAI DAN TAK NAMPAK KESILAPAN DAN KELEMAHAN DIRI, ASYIK NAMPAK ORG LAIN SALAH, JPA SALAH, SPA SALAH, JPJ SALAH...DIRI SENDIRI??? APA USAHA ANDA???? KENAPA ANDA GAGAL??? DUK KUTUK PTD, CIKGU, POLIS, BUAT APA?? DAH ANDA TAK LAYAK..SY ULANG..ANDA TAK LAYAK..LAGI SEKALI..ANDA TAK LAYAK..TERIMA JE LA TAKDIR YANG ANDA CIPTA UNTUK ANDA DAN KELUARGA ANDA TU..DAN SURUH SERTA DIDIK LAH ANAK ANDA SUPAYA TAK JD MCM ANDA, BERI LAH DIA PELAJARAN DAN PENGETAHUAN SETINGGI MUNGKIN, JGN JDKAN MEREKA SAMSENG SEPERTI ANDA DULU2...FIKIRKAN LAH, SAYA PUN ASAL KELUARGA SUSAH, TAK DE KABEL, TAKDE KENAL2 ORG BESAR, TP SY INSAF PADA DIRI, MASA BELAJAR BELAJAR LE SUNGGUH2..BARU DPAT JAWATAN BAGUS, JD ENGINEER,

TAK PERLU KUTUK N DENGKI DENGAN ORANG LAIN, KAJI DAN SELIDIK DIRI SENDIRI DULU, BAGI YG DAH SEDAR DIRI, SAMBUNG BELAJAR PULAK, USAHA LAH SUNGGGUH2 SUPAYA DAPAT RESULT BAIK, JGN LE CUKUP MAKAN JE, KITA MELAYU NI BANYAK SGT ISTILAH CUKUP2 LAH, BOLEH LAH, LEPAS TU BILA TAK DAPAT, NAK MARAH2, ITU TAK ADIL, INI TAK ADIL, SISTEM DIBUAT UNTUK SEMUA DAN SUDAH SEMESTINYA TIDAK AKAN DAPAT PUASKAN HATI SEMUA ORANG, JADI KEADILAN SEBENARNYA DALAM DIRI SENDIRI..ADIL KAH KITA PADA DIRI KITA?? NAK MINTA ELAUN LEBIH, ANDA NI PANGKAT APA?? NAK MINTA GAJI LEBIH, DA SEMAK KE ANDA NI JAWATAN APA?? TAKKAN LE PT (P/O) NAK MINTA GAJI 5K WALAUPUN ADA DEGREE, ANDA KENA BACA LE SYARAT SKIM, KNP SYARAT SKIM PT PO BEGITU SBB KELAYAKAN MASUK MINIMUM SPM...MINIMUM SPM, KALAU ADA DEGREE, MOHON JAWATAN PNP..JD APA YG TAK ADIL, ANDA YANG TAK ADIL KPD DIRI ANDA..

JGN SALAHKAN JPA, SPA,PTD, CIKGU..SBB ANDA DI MANA MASA DIORG BERHEMPAS PULAS DI UNIVERSITI BERTAHUN2...BAGI SAYA PERKARA INI SGT SUBJEKTIF..HARGA BARANG NAIK KALAU TAK MAMPU, BELANJA LE IKUT KEMAMPUAN, BUKAN KEMAHUAN, ANDA YG PILIH JALAN ANDA SEJAK AWAL, OLEH ITU, BERSYUKUR SBB TUHAN MASIH BERI REZEKI PD ANDA.

SEMAKIN ANDA DENGKI, SEMAKIN ANDA SAKIT HATI, SEMAKIN SEMPITLAH REZEKI ANDA SBB ANDA TAK REDHA UJIAN TUHAN SEOLAH2 ANDA SALAHKAN TUHAN SBB ANDA TAK KAYA DAN TAK DE PANGKAT BESAR..TUHAN MAHA ADIL DAN ANDALAH YG TIDAK ADIL PADA DIRI DAN KELUARGA ANDA..

SEKIAN,

Kulub berkata...

Shell Berhad tu buta betul lah.

Yes. berkata...

Isi minyak kereta pun kena isi sendiri....sapa yang tak kerja...bodo punya shell.

Tanpa Nama berkata...

semasa anda berusia 4 minggu, ajal maut, rezeki dan untung nasib anda sudah ditentukan.

jadi bersyukurlah dengan apa yang ada. tapi syukur dan redha bukanlah alasan untuk anda tidak berusaha. anda perlu berusaha. namun setelah berusaha tapi gagal, maka itulah yang dikatakan dengan qada' & qadar. dan janganlah pula anda yang telah berjaya tu menjadi bongkak dan takabbur dengan menuduh orang lain yang tidak berjaya itu sebagai itu dan ini. anda tidak tahu apa yang sudah tertulis dalam takdir mereka.

Tanpa Nama berkata...

betul cakap orang di atas ni.

Tanpa Nama berkata...

Kaum bumiputera yg ingin begabung tenaga dalam pemasaran sarang burung walet diminta email ke kubllkb@yahoo.com.(kop.usahawan burung layang-layang kedah berhad)
Pada thun ini kita perlu merangka dan merancang dengan lebih berkesan cara dan bagaimana pemasaran dapat di buat keluar negara.(Hong Kong /Taiwan /China).Pengalaman kami d luar negara nampaknya masih baik.Cuma jangan guna orang tengah .