SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

15 Disember 2012

CUEPACS MAHU KETUA JABATAN PANTAU PERMOHONAN CUTI SAKIT

Bernama
15/12/2012


KANGAR, 14 Dis (Bernama) -- Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) mahu ketua jabatan peka terhadap permohonan cuti sakit penjawat awam bagi memastikan mereka tidak menyalah guna kemudahan itu.

Presidennya, Datuk Omar Osman berkata ada petugas yang sihat terpaksa memohon cuti sakit untuk sesuatu urusan kerana mereka sudah kehabisan cuti tahunan.

Bercakap kepada pemberita selepas merasmikan penutupan Seminar Pemantapan Gred Kuasa-Kuasa Tempatan dan Badan-Badan Berkanun 2012 peringkat kebangsaan di Kuala Perlis Jumaat, beliau berkata amalan menipu cuti sakit merugikan perkhidmatan awam.

"Jika ada bukti penyalahgunaan cuti sakit, mereka yang terbabit iaitu penjawat awam atau pegawai perubatan yang mengeluarkan surat cuti sakit boleh dikenakan tindakan," katanya.

Mengulas pelaksanaan usia persaraan sehingga 60 tahun, Omar berkata Cuepacs telah berbincang dengan Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) agar penjawat awam menjalani pemeriksaan kesihatan bagi memastikan mereka boleh berkhidmat dengan sempurna.



-- BERNAMA

49 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Yes yes 1st

makangajigak berkata...

makcik kat pejabat aku dah rabun,,suruh kerja alih- alih aku sendiri yang kena buat.lagi 5 tahun mau pencen dia ni ,,cam ner ye..padahal kerja dia tu..apa punyer turrrrrrrrrr..suruh cuti tak nak..sakit urat katanya kalau duduk kat rumah...kaji balik la 60 tahun tu

Tanpa Nama berkata...

Mesti kena pantau, sememangnya ada yang senang2 minta surat sakit dgn membayar RM5.

Tanpa Nama berkata...

ELAUN KERAIAN - punca ramai makan DUIT HARAM.
Perbelanjaan yang diperuntukan oleh kerajaan ini telah disalah guna untuk sara diri dan keluarga.

Tanpa Nama berkata...

tanpa nama di atas: kau tak paham maksud 'elaun keraian' tu jangan keluarkan kenyataan la, bodoh!

pegi cari dulu apa maksud sebenar 'keraian' tu, siapa yang meraikan siapa.

beristighfar la banyak-banyak. kau ni dahpun membuat fitnah.

kalau ada 100,000 orang yang mendapat 'elaun keraian' kau dah fitnah 100,000 orang makan duit haram. di padang mahsyar nanti agaknya cukup ke tak pahala kau nak dipotong untuk diagihkan kepada 100,000 orang ni?

Takde Nama berkata...

haha mmg bodoh pun.

aku nye kutua jbtn pun slalu mc klinik swasta. dlm list mc dia xpenah ade mc klinik kerajaan.

per citer??? nih sapa nk pantau klu kutua jbtn pun cenggini???

doktor swasta tercabar berkata...

Presidennya, Datuk Omar Osman berkata ada petugas yang sihat terpaksa memohon cuti sakit untuk sesuatu urusan kerana mereka sudah kehabisan cuti tahunan.

====================

jadi apa kah caranya jika cuti tahunan dah habis?....adakah jumlah cuti tahunan tak cukup dan perlu ditambah?adakah perlu ada cuti lain yang boleh digunakan bila kehabisan cuti tahun selain dari ambil MC?

menggunakan MC palsu memang salah.itu sudah jelas,tapi kenapa kita tak bersama fikir suatu cara untuk mendapatkan cuti bila cuti tahunan dah habis...dul ceupacs ada mencadangkan macam macam cuti tanpa rekod,tapi sampai sekarang senyap ajo....cadangan saya cuti tahunan ditambah lagi terutama bagi kumpulan sokongan yang hanya mempunyai cuti tahunan 20 hari sahaja.Bila cuti tahun dah habis mereka akan mengambil mC.tapi persolannya siapa ketua jabatan atau ceupacs untuk mempersoalkan cuti sakit yang dikeluarkan oleh dr swasta..lebih baik ceupacs tak payah mempertikaikan urusan yang bukan kemahiran ceupacs ini....laporan suruhanjaya bila nak keluar?

Tanpa Nama berkata...

ketua jabatan tak ambik cuti,cuti sakit tak ambik pun tak pa, dia org cauti, ke sana-sini sape nak larang, alasan ada kerja luar, waktu kerja boleh main golf, karaoke, ngeteh kat blue waves, malamnya ke kelab malam kaki betina, paradise, delexu, puteri pan, pagi datang lewat masuk jam 9.00 pagi, kadang-kadang petang baru naik, bos katakan..kononnya pasang cctv kat pejabat nak pantau staf, dia sendiri ngular kerja, kononya ada mesyuarat sana-sini, padahal strategi menipu, dia buat stafnya sendiri, tapi dia tak tau dia dah kena asap kemeyen, mengelupur kepanasan siang dan malam.. pepatah Inggeris mengatakan Bos is always right, walaupun bos tak betul kelapa..

Tanpa Nama berkata...

ketua jabatan tak ambik cuti,cuti sakit tak ambik pun tak pa, dia org cauti, ke sana-sini sape nak larang, alasan ada kerja luar, waktu kerja boleh main golf, karaoke, ngeteh kat blue waves, malamnya ke kelab malam kaki betina, paradise, delexu, puteri pan, pagi datang lewat masuk jam 9.00 pagi, kadang-kadang petang baru naik
--------------------------------------------

Betul sekali pandangan awak tu. 1,000,000,000 kali betul. Harap KSN ambil berat perakara ini.

Tanpa Nama berkata...

Boss cuti sakit ke nk mampus ke ape ke mana org bawah nak tau.Cuti lak samada cuti ker belah pi mana pun mcm tu je ke mana ada sapa peduli n perlu dibagi tau kpd org bawahan.
Yang sial nye jd bos sgt senang just tulis En.Mat Bahalol sila uruskan,En.Pekak Bin Bangang sila ambil tindakan.Puan Sial Bt Mangkok sila buat laporan,En.Mat Beruk Bin Jakun sila uruskan secepat mgkin.Kerja pengarah arah saja le sial betul.Org pekak badak pun boleh buat keja mcm ni.Kakitangan tuang dia bengang yg bos tuang sapa nak bengang sbb sapa pun tak tau.

Tanpa Nama berkata...

ada 1 jabatn tuh lg best.

dia ada hak MUTLAK utk tidak meluluskan cuti rehat yg diambil walhal cuti pegawai tersebut masih ada.

dia juga leh reject emergency leave dengan alasan dia yg tersendiri

yg paling bestt????

dia leh xnak approve MC! pendek kata kuasa pegawai perubatan xleh supersedes kuasa dia

hebat tak?

Tanpa Nama berkata...

buang sja pekerja mcm tu,ikut mcm swasta klau buat salah trus kena buang.baru ada banyak kekosongan jwtn kerajaan...boleh jimat duit kerajaan untuk bayar gaji pekerja yang buat kerja sikit tapi gaji nak bnyk sja....

Tanpa Nama berkata...

ELAUN KERAIAN;-buat mcm pengarah hospital baling-dapat elaun keraian simpan senyap dalam bank tapi ot staff xbg claim kononnya buat amal jariah-ikut sunah nabi katanya maklumla orang PAS kerja kerajaan,harap pihak cuepacs pantau pengarah hospital baling.....

Tanpa Nama berkata...

ha...betul cuti rehat dah habis...nak buat cam ne,bukan senang2 nak apply cuti tanpa gaji pun. ada peruntukan Mc ...mc je la..dah stress...jgn kata ketua jabatan leh sesuka hati keluar n arah sana sini.

ni ketua unit pun sama gak...cuti rehat berbakul2....cuti sakit berbakul2...takyah nak amik time slip ke apa...boleh je kuar...tinggalkan je keja kat anak buah

sokongan lah juga yang jadi mangsa..
bila anak buah stress amik mc ....dah melalak sakit sikit nak MC...

Tanpa Nama berkata...

mc tuh hak pekerja..robot kilang pon bole jammed ape lagi orang..x kisahla mc dea tipu atau betul yang penting dea ade surat pengesahan dari doktor yang mengatakan dea mc daripada dea masuk punch card dan hilang dan susah nak carik macam habit bos2 besa keluar maen golf.mb sebab cuti tahun dah habis dea rase tensen keje kene arahan bos2 belagak nak rehat apa salah dea mc..yang penting tengok sajala kekerapan dea mc..kalau da memang dalam setahun tuh dea mc lagi banyak dari keje memang la patut diambil tindakan

Tanpa Nama berkata...

MC tu bukan hak la...ia adalah kemudahan. Apa la...sikit-sikit ni hak...padahal bukan hak pun. Sedar la sikit.

Tanpa Nama berkata...

yap...mc tu bukan hak..ia kemudahan...

tapi...mc tu tak salah digunakan sekiranya ianya disahkan oleh doktor..

betul2 lebih baik Mc ...daripada datang keja...sebabkan Flu selsema...dok kat surau tidur..
serupa tak buat kerja...serupa tak datang kerja...

Tanpa Nama berkata...

iye tak ye kan...kalau selsema biasanya ubat yang paling bagus ubat yang mengantok tu...

itu kekadang doktor swasta bagi MC suh rest , tido kat rumah

doktor kerajaan bagi time slip je..sebb free kan

doktor swasta ni berbayar....
apa salahnya ke doktor swasta kalau mampu dan lebih selesa.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum dan Salam Semua

Ingatlah kita diundang bekerja kerana kita memohonnya dan kita berjanji dalam piagam AKUJANJI akan menuruti dan mengikut perintah daripada pihak berwajib. Perlembagaan jelas menujukkan majikan kita ialah pemerintah kepada Kerajaan Pusat baik negeri pembangkang dan pemerintah.

Sepatutnya bersyukurlah kita diberi amanah dlam melaksanakan tanggungjawab sebagai kakitangan awam. Amanah kita kini amat berat kerana pelanggan2 kita kini telah mencecah 28 juta.

Justeru itu, jika kita berkemampuan dalam melaksanakan titah perintah wajib laksanakan dan jika ingkar maka berlakunya penyanggahan dalam AKUJANJI. Bagi pekerja dibawah ianya mungkin melihat dalam sekitar 70 darjah sahaja. Tetapi pihak atasan akan melihatnya 360 darjah kelakuan dan tindak tanduk tuanpuan.

Sepatutnya PA harus bersyukur sebab Kerajaan xpernah mungkir janji melunaskan gaji tuanpuan setiap bulan dan kini diberi imbuhan tambahan seperti insentif khas tiap2 tahun. Sehubungan dengan itutiada alasan meningkari arahan dan pekeliling yang dikeluarkan. Mungkin tuanpuan lupa bahawa jika apa yang tuan lakukan tidak mendapat perhatian dan perhargaan seperti yang pihak tuanpuan laksanakan tetapi seharus tuanpuan merasa puashati dapat melaksanakan tanggungjawab dan amanah 28 juta pelanggan dan insyaallah akan diberi perhargaan dan insentif oleh Tuhan nanti.

Salam hormat Flower

Tanpa Nama berkata...

terbaiklah flower ! peace :)
esok gaji... alhamdulillah....

Tanpa Nama berkata...

Patut pn... Org pas...
Tapi kalau org umno, yg tk keje pn duk dengki dgn org yg bekerje...
Pantau juga org umno yg kerja di ngri... Kelntn, kedah, pp n slngor

Juara ICT Negara berkata...

BERITA TERBAIK, BERITA TAMBAHAN UNTUK SEMUA PA MALAYSIA!!! SYABAS CUEPACS!
http://www.bharian.com.my/articles/11resolusibelaguru/Article/

KONGRES cadang tubuh bank untuk manfaat pendidik, murid

Kuala Lumpur: Kongres Kesatuan Guru-Guru Perkhidmatan Pelajaran Malaysia (KONGRES) mengemukakan resolusi 11 perkara kepada kerajaan untuk membela nasib pendidik dan pesara guru, termasuk penubuhan bank guru.Penubuhan bank yang dicadang diterajui Yayasan Guru Malaysia Berhad itu bertujuan memberi manfaat kepada 430,000 guru dan 5.5 juta murid di seluruh negara.


Tabung Kebajikan Guru Presiden, Jemale Paiman berkata, untuk manfaat pesara guru pula, pihaknya mencadangkan penubuhan organisasi mirip Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT), dikenali Lembaga Tabung Kebajikan Guru yang bertanggungjawab menjaga hal ehwal kebajikan pendidik dan keluarga mereka.

Beliau berkata, resolusi lain termasuk menyerap lebih 60,000 guru lepasan diploma, terutama berusia 50 tahun ke atas dalam skim siswazah tanpa temu duga.

Bagi tujuan itu, kerajaan disaran mewujudkan Skim Perkhidmatan Bersepadu Pelajaran Persekutuan. Skim yang dicadangkan ialah gabungan Skim Perkhidmatan Pelajaran Lepasan Diploma dan Skim Perkhidmatan Siswazah Tanpa Temu Duga pada gred DG 42.
“Kelonggaran khas menerusi skim istimewa kepada mereka berusia 50 tahun ke atas untuk diserapkan dalam skim siswazah sudah dilaksanakan Kementerian Kesihatan dan sesuai diamalkan oleh Kementerian Pelajaran pula,” katanya dalam satu kenyataan semalam.

Resolusi itu diputuskan pada mesyuarat Exco Khas KONGRES, pada Sabtu lalu dan dihantar kepada kementerian dalam tempoh terdekat untuk tindakan lanjut.

Cadangan lain ialah:

Menubuhkan majlis guru bertaraf profesional, berdaftar dan bertauliah untuk menjaga dan mengawal pendidik. Ia berfungsi sebagai pengawal dan mengambil tindakan tatatertib atau disiplin, denda dan menggantung atau menamatkan perkhidmatan pendidik yang berkhidmat dengan kerajaan atau swasta, institusi pengajian tinggi dan pusat tuisyen.

Menukar pembiayaan pendidikan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Pendidikan Nasional (PTPTN) kepada biasiswa. Pelajar yang memperoleh Ijazah Sarjana Muda Dengan Kepujian di institusi pengajian tinggi awam (IPTA) layak untuk menerimanya.

Tanpa Nama berkata...

PR ke putrajaya PRU-13 nie, cikgu-cikgu adalah penyumbang besar kepada kemenangan besar PR.. terima kasih cikgu..!!

Tanpa Nama berkata...

Belum pru13 pn dh menang... Pelik
Belum menang pn dh ucap t.kasih.. Tk pelik

tanpanama juga berkata...

Tanpa Nama berkata...
tanpa nama di atas: kau tak paham maksud 'elaun keraian' tu jangan keluarkan kenyataan la, bodoh!

pegi cari dulu apa maksud sebenar 'keraian' tu, siapa yang meraikan siapa.

beristighfar la banyak-banyak. kau ni dahpun membuat fitnah.

kalau ada 100,000 orang yang mendapat 'elaun keraian' kau dah fitnah 100,000 orang makan duit haram. di padang mahsyar nanti agaknya cukup ke tak pahala kau nak dipotong untuk diagihkan kepada 100,000 orang ni?

Ahad, Disember 16, 2012 10:12:00 PG

=================================

tanpa nama ni mmg banyak bijak doh..ni mesti selalu makan duit elaun keraian..pasai tu hang marah sgt..bijak benar sampai orang lain diperbodohkan..ni la kakitangan awam malaysia

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
tanpa nama di atas: kau tak paham maksud 'elaun keraian' tu jangan keluarkan kenyataan la, bodoh!

pegi cari dulu apa maksud sebenar 'keraian' tu, siapa yang meraikan siapa.

beristighfar la banyak-banyak. kau ni dahpun membuat fitnah.

kalau ada 100,000 orang yang mendapat 'elaun keraian' kau dah fitnah 100,000 orang makan duit haram. di padang mahsyar nanti agaknya cukup ke tak pahala kau nak dipotong untuk diagihkan kepada 100,000 orang ni?

Ahad, Disember 16, 2012 10:12:00 PG

=================================

tanpa nama ni mmg banyak bijak doh..ni mesti selalu makan duit elaun keraian..pasai tu hang marah sgt..bijak benar sampai orang lain diperbodohkan..ni la kakitangan awam malaysia
_____________________
La tu jer yg ko boleh jawab.... cubalah cari maksud frasa "Elaun Keraian" mengikut siaran Perkhidmatan awam. Saya pun nak tau jugak. Korang yang komplen kan bijak... maklumatb di hujung jari

Tanpa Nama berkata...

Betul tu... janmgan komplen dan menyalak tanpa maklumat dan ilmu... itu sampah busuk

Pencinta HRMIS berkata...

Saya sebagai penjawat awam, mohon encik omar osman perjuangkan bagi pihak semua kakitangan kerajaan supaya pihak JPA sediakan mirror server untuk HRMIS. sepatutnya HRMIS tidak patut shutdown lebih 3 hari. ini tidak dah lebih seminggu. kita sekarang berada pada tahun 2012. jadi internet kita dah laju dengan menggunakan fibre optic. mohon pihak cuepacs utarakan masalah ini. terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

kalau cakap pasal cuti sakit semuanya dituju kepada Ketua Jabatan suruh pantau...habis tu ketua jabatan dan pegawai2 yang langsung tak cuak cuti tahunan dan boleh simpan penuh sampai ke pencen apa cerita? Pada hal nak tengok batang hidung di pejabat pun susah. Mana lagi elok... betul2 cuti sakit atau slash kehadiran tapi di tengah2 waktu bertugas mengulat entah ke mana. Bila staff telefon hp tak nak jawab. Itu lagi tahap gaban giler. Dalam GO dah ada peruntukan cuti sakit hospital kerajaan @ swasta, ambil sajalah. Kalau yang mengulat entah ke mana berjam2...ada tak tercatat dalam GO tu....gunalah taktik lama...buat pemantauan @ ada kerja luar @ pergi jumpa pegawai pejabat tuh tuh tuh...byk la songeh korang. Kalau nak suruh pantau cuti sakit tuh, Dato' Omar suruhlah tambahkan bilangan cuti rehat jugak. Yang ada di pejabat staff yg tua2 duduk kat pejabat pun bukannya nak kerja sangat...peram kerja tu byk2...bila pegawai nak bagi kerja pulak, buat2 sibuk. masih bersemangat bekerja sampai 60 thn sbb nak duit pencen tu lbh sikit...mcm2!!!

Tanpa Nama berkata...

Pencinta HRMIS:

ini bukan masalah sambungan(connection).

tak kira la kau pakai fiber ke, STM-1 ke OC-3 ke frame relay ke apa, kalau server HRMIS yang dicapai tu sendiri guna pentium III dengan windows NT 4, baru 100 orang capai dah jam.

pegawai-pegawai teknologi maklumat gred F yang mahir serta arif dalam SDLC, dapat A dalam subjek system analysis & design serta cantik lukisan DFD serta ERD yang sekarang bekerja di JPA tersebut seharusnya tahu bagaimana nak menyelesaikan masalah tersebut!

Tanpa Nama berkata...

haha like dgn komen bro di atas nih.

spa makin hari makin bodo dgn ambil org yg nmpk pandai atas kertas, tapi bila wat keje, jd bodo.

nak wat camner, di spa tuh sendrik dikuasai oleh org2 yg bodooooo.

hanya muthusamy jer yg mengenal maniam. yen naaa deyyyy!!

Tanpa Nama berkata...

Nenek, nenek,
si bongkok tiga.
Siang mengantuk,
malam berjaga.
Mencari cucu
dimana 'ada.
Nenek ku kahwin
dengan anak raja.

Cucu, cucu
tak dapat lari.
Nenek tua
banyak sakti.
Sekarang nenek
nak cari ganti.
Siapa kena,
dia yang 'jadi.

Tanpa Nama berkata...

Bekas YDP Selayang dipenjara tiga tahun, denda RM132,500

SHAH ALAM: Bekas Yang Dipertua Majlis Perbandaran Selayang (MPS), Datuk Bakaruddin Othman dijatuhi hukuman penjara tiga tahun dan denda RM132,500 oleh Mahkamah Sesyen di sini selepas didapati bersalah menggunakan wang pihak berkuasa tempatan itu bagi penyelenggaraan rumahnya sendiri.
Hakim Asmadi Hussin menjatuhkan hukuman itu selepas berpuas hati pihak pembelaan gagal menimbulkan keraguan yang munasabah terhadap kes pendakwaan.
Bakaruddin, 58, yang kini bertugas sebagai pegawai tadbir dan diplomatik di Jabatan Perkhidmatan Awam didakwa menggunakan jawatannya sebagai Yang Dipertua MPS untuk mendapatkan suatu suapan dalam bentuk pembiayaan berjumlah RM26,500.
Pembiayaan bagi menyelenggara rumah miliknya di alamat No. 14413 Jalan Laksamana 9, Kampung Laksamana, Batu Caves Selangor itu didakwa diluluskan Bakaruddin di dalam Mesyuarat Jawatankuasa Sebut Harga MPS bertarikh 27 Okt 2001 dengan dia mempunyai kepentingan langsung.
Tertuduh didakwa melakukan kesalahan itu antara Jun 2001 hingga April 2002 di Bangunan Majlis Perbandaran Selayang, Bandar Baru Selayang. Bakaruddin didakwa mengikut Seksyen 15 Akta Pencegahan Rasuah 1997 dan dihukum mengikut Seksyen 16 akta sama iaitu penjara minimum 14 hari dan maksimum 20 tahun dan denda tidak kurang dari lima kali ganda nilai suapan atau RM10,000 yang mana lebih tinggi, jika sabit kesalahan.

Bernama

Tanpa Nama berkata...

Bekas YDP Selayang dipenjara tiga tahun, denda RM132,500

SHAH ALAM: Bekas Yang Dipertua Majlis Perbandaran Selayang (MPS), Datuk Bakaruddin Othman dijatuhi hukuman penjara tiga tahun dan denda RM132,500 oleh Mahkamah Sesyen di sini selepas didapati bersalah menggunakan wang pihak berkuasa tempatan itu bagi penyelenggaraan rumahnya sendiri.
Hakim Asmadi Hussin menjatuhkan hukuman itu selepas berpuas hati pihak pembelaan gagal menimbulkan keraguan yang munasabah terhadap kes pendakwaan.
Bakaruddin, 58, yang kini bertugas sebagai pegawai tadbir dan diplomatik di Jabatan Perkhidmatan Awam didakwa menggunakan jawatannya sebagai Yang Dipertua MPS untuk mendapatkan suatu suapan dalam bentuk pembiayaan berjumlah RM26,500.
Pembiayaan bagi menyelenggara rumah miliknya di alamat No. 14413 Jalan Laksamana 9, Kampung Laksamana, Batu Caves Selangor itu didakwa diluluskan Bakaruddin di dalam Mesyuarat Jawatankuasa Sebut Harga MPS bertarikh 27 Okt 2001 dengan dia mempunyai kepentingan langsung.
Tertuduh didakwa melakukan kesalahan itu antara Jun 2001 hingga April 2002 di Bangunan Majlis Perbandaran Selayang, Bandar Baru Selayang. Bakaruddin didakwa mengikut Seksyen 15 Akta Pencegahan Rasuah 1997 dan dihukum mengikut Seksyen 16 akta sama iaitu penjara minimum 14 hari dan maksimum 20 tahun dan denda tidak kurang dari lima kali ganda nilai suapan atau RM10,000 yang mana lebih tinggi, jika sabit kesalahan.

Bernama

Tanpa Nama berkata...

Salam Semua

Kiamat pasti datang untuk memberi pembalasan keatas amalan dan perbuatan umat manusia didunia ini. Hakikatnya setiap apa yang diberikan sesama manusia semuanya ada pandangan negatif dan positif dan tak kurang mengeluh kesah serta mempertikaikan kejujuran pihak tertentu. Umat islam wajib beriman dengan kerana salah satu rukun iman.

Islam mengajarkan kepada setiap kita untuk menyedari bahawa hanya Allah sahaja yang tahu bila berlakunya hari Kiamat akan terjadi. Bahkan Nabi Muhammad SAW juga tidak tahu bila berlakunya hari Kiamat.
"Mereka menanyakan kepadamu tentang kiamat:" Bilakah terjadinya? "Katakanlah:" Sesungguhnya pengetahuan tentang kiamat itu adalah pada sisi Tuhanku; tidak seorang pun yang dapat menerangkan kedatangannya pada waktunya melainkan Dia. Kiamat itu amat berat (huru-haranya bagi makhluk) yang di langit dan di bumi. Kiamat itu tidak akan datang kepada kamu melainkan dengan tiba-tiba ". Mereka bertanya kepadamu seolah-akan kamu benar-benar mengetahuinya. Katakanlah: "Sesungguhnya pengetahuan mengenai hari kiamat itu adalah di sisi Allah, tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahui," (QS Al-A'raaf ayat 187).

Satu-satunya isyarat soal jadual hari Kiamat dari Rasulullah SAW hanyalah bahawa ia bakal terjadi pada hari Jumaat. Namun jumaat tanggal, bulan dan tahun berapa? Wallahu a'lam. Hanya Allah Yang Maha Tahu.

Justeru bagi PA bersyukurlah atas nikmat Allah berikan. Buangkan ideologi politik serta kikiskan sifat hasad dengki dan juang untuk memertabatkan PERKHIDMATAN AWAM untuk keutuhan agama,bangsa dan negara.

From Flower

Tanpa Nama berkata...

ktua jbtn aku klu mc xpenah dr k.k sume dr k.swasta

pigiiiidah!

Tanpa Nama berkata...

salah guna cuti sakit tu satu hal, datuk. MUNGKIN ada juga yang guna cuti sakit sbb nak pergi mesyuarat persatuan, koperasi atau mesyuarat politik. MUNGKIN Ada yg tak payah ambik cuti sebab pergi mesyuarat persatuan/ koperasi atau pertubuhan sebab ada jawatan presiden dalam persatuan.

Tanpa Nama berkata...

Untung jadi cikgu cikgi ni. Kalau PR dapat ke putrajaya, gaji naik lagi RM500. 2012 BN dah bagi; 2013 PR pulak bagi lagi. Esok PRU14 PR bagi, Pah tu BN pulak bagi lagi.

Gitu ler punya berharganya cikgu2 kat malaysia. Murid nak cikgu, parti2 pun nak kat cikgu. Jadi cikgu ni walaupun duduk atas pagar tapi kuasa mengundi cikgu besar maknanya! Siapa offer lebih, dia jadi juara!

Kita orang yang bukan cikgu ni aper ada!!! Lebih2 lagi kalau kita ni N17. Mungkin kita pun kena ikut stail cikgu cikgi jugak kot!


Tanpa Nama berkata...

Untung jadi cikgu cikgi ni. Kalau PR dapat ke putrajaya, gaji naik lagi RM500. 2012 BN dah bagi; 2013 PR pulak bagi lagi. Esok PRU14 PR bagi, Pah tu BN pulak bagi lagi.

-------------------------------------

Pejabat Pendidikan di Gua Musang telah dimaklumkan bahawa guru-guru di di sekolah pedalam untuk kanak-kanak Orang Asli di Kelantan - SK Bihai - hanya mengajar mereka tiga hari seminggu.

Tanpa Nama berkata...

Salam.....tak semua org bernasib baik dalam kehidupan. Ada di antara mereka yang diuji dengan pelbagai penyakit dan masalah kesihatan. Kenapa perlu berprasangka buruk dengan PA yang mendapat MC dan doktor yang memberi MC. Semuanya bergantung kepada kejujuran dan keikhlasan berkerja. Allah tahu apa yang kita lakukan. Jangan pertikaikan. Sucikan hati dan fikiran. Bantu kawan2 sepejabat yang selalu MC/sakit agar mereka segera sembuh. Jangan dilemparkan mereka dgn tomahan dan fitnah. Bila tiba giliran kita diuji dgn kesakitan oleh Allah mereka akan membantu kita. Moga dgn cara ini kita akan diberkati Allah dan gembira dalam melaksanakan tugas. Jgn irihati dgn org lain. Lebih kita bekerja, lebih berilmu dan lebih suci rezeki yg diperolehi......fikir2kan.......salam

Tanpa Nama berkata...

alam.....tak semua org bernasib baik dalam kehidupan. Ada di antara mereka yang diuji dengan pelbagai penyakit dan masalah kesihatan. Kenapa perlu berprasangka buruk dengan PA yang mendapat MC dan doktor yang memberi MC. Semuanya bergantung kepada kejujuran dan keikhlasan berkerja. Allah tahu apa yang kita lakukan. Jangan pertikaikan. Sucikan hati dan fikiran. Bantu kawan2 sepejabat yang selalu MC/sakit agar mereka segera sembuh. Jangan dilemparkan mereka dgn tomahan dan fitnah. Bila tiba giliran kita diuji dgn kesakitan oleh Allah mereka akan membantu kita. Moga dgn cara ini kita akan diberkati Allah dan gembira dalam melaksanakan tugas. Jgn irihati dgn org lain. Lebih kita bekerja, lebih berilmu dan lebih suci rezeki yg diperolehi......fikir2kan.......salam

Isnin, Disember 24, 2012 12:24:00 PG
***********************************
***********************************
SETUJU !!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

segelintir yang suka mintak mc, beli mc, buat mc palsu inilah yang menyebabkan orang lain yang benar-benar sakit yang diberi mc turut terpalit dengan najis-najis si penipu ini.

Tanpa Nama berkata...

Yang dok komen kat sini ada yang macam tak faham tajuk jer... Sila fahami isu yg diperbincangkan sebelum komen, & sila komen dengan bahasa yang sesuai... Bahasa melambangkan bangsa! Terima kasih...

Tanpa Nama berkata...

Baik tuan.

Tanpa Nama berkata...

Salam.....tak semua org bernasib baik dalam kehidupan. Ada di antara mereka yang diuji dengan pelbagai penyakit dan masalah kesihatan. Kenapa perlu berprasangka buruk dengan PA yang mendapat MC dan doktor yang memberi MC. Semuanya bergantung kepada kejujuran dan keikhlasan berkerja. Allah tahu apa yang kita lakukan. Jangan pertikaikan. Sucikan hati dan fikiran. Bantu kawan2 sepejabat yang selalu MC/sakit agar mereka segera sembuh. Jangan dilemparkan mereka dgn tomahan dan fitnah. Bila tiba giliran kita diuji dgn kesakitan oleh Allah mereka akan membantu kita. Moga dgn cara ini kita akan diberkati Allah dan gembira dalam melaksanakan tugas. Jgn irihati dgn org lain. Lebih kita bekerja, lebih berilmu dan lebih suci rezeki yg diperolehi......fikir2kan.......salam

Isnin, Disember 24, 2012 12:24:00 PG
-----------------------------------

SANGAT SETUJU

Tanpa Nama berkata...

Korang tau tak, kat area seremban ni mana klinik yang ada jual MC? Korang tolong bagi tau aku. Senang aku nak cari MC....

Abang Jo berkata...

Aku rasa, bila umur pencen dah naik 60 tahun, maka banyaklah permohonan cuti sakit akan dicatatkan terutamanya drp PA pompuan yang tak tau manjaga kelangsingan badan. Melalui pandangan mata kasar aku, pompuan kerja swasta (bank dll) lebih slim berbanding pompuan PA.

Minah N17 berkata...

ku rasa, bila umur pencen dah naik 60 tahun, maka banyaklah permohonan cuti sakit akan dicatatkan terutamanya drp PA pompuan yang tak tau manjaga kelangsingan badan. Melalui pandangan mata kasar aku, pompuan kerja swasta (bank dll) lebih slim berbanding pompuan PA.
____________________________________
SETUJU BANG!!
Masa bercinta dulu dia panggil kita "honey". Dah kawin dia panggil kita "sayang". Dah anak satu, dia panggil kita "minah". Anak dah besar dia panggil kita "emak kau". Dah ada cucu, dia panggil kita "orang tua tu". Cucu kita dah kawin, dia panggil "orang tua nak mampos tu"...

Mr. HMG berkata...

oarang tua or orang yang muda... tiada beza.. punca takda integriti ja tu.. syukur la kerja d sektor awam dapat cuti 20 hari.. klau swasta.. kau ada...