SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA TONGGAK KEMAKMURAN NEGARA

26 Oktober 2013

BAJET 2014 PERUNTUKAN RM264.2B

 Utusan Malaysia
26/10/13


 
Najib Tun Razak ketika membentangkan Bajet 2014 di Dewan Rakyat, semalam.
KUALA LUMPUR 25 Okt. - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini membentangkan Bajet 2014 melibatkan peruntukan berjumlah RM264.2 bilion meliputi RM217.7 bilion untuk perbelanjaan mengurus dan RM46.5 bilion bagi perbelanjaan pembangunan.
Bajet 2014 itu menyaksikan peningkatan kira-kira RM31 billion berbanding bajet tahun lalu iaitu sebanyak RM232.8 bilion dengan RM201.9 bilion untuk perbelanjaan mengurus dan RM49.7 bilion bagi perbelanjaan pembangunan.Bertemakan Memperteguh Ketahanan Ekonomi, Memperkasa Transformasi dan Melaksana Janji, Bajet 2014 merupakan bajet pertama selepas kerajaan Barisan Nasional (BN) sekali lagi diberi mandat dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 lalu.
Bajet 2014 yang menggariskan lima teras utama itu juga merupakan bajet kelima yang direncana Najib selaku Menteri Kewangan sejak 2009.Lima teras itu adalah merancak aktiviti ekonomi, mengukuh pengurusan fiskal, mengunggul modal insan, mempergiat pembangunan bandar dan luar bandar serta mensejahtera kehidupan rakyat.Melainkan pembentangan mengenai pelaksanaan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) yang mendapat reaksi kurang senang daripada Ahli Parlimen pembangkang, keseluruhan pembentangan Bajet 2014 oleh Najib yang bermula kira-kira pukul 4.05 petang dan berakhir 6.25 petang berlangsung lancar.
Dalam mengurangkan rungutan pembayar cukai menerusi sistem sedia ada pula, Bajet 2014 mencadangkan pembayar cukai tidak lagi perlu mengemukakan borang cukai pendapatan sekiranya berpuas hati dengan potongan cukai bulanan (PCB) yang dikenakan.Sementara itu, paling banyak mendapat manfaat pula adalah golongan muda yang disediakan beberapa insentif secara langsung antaranya pemberian 'one-off' sebanyak RM500 kepada individu berumur antara 20 hingga 30 tahun yang menyertai Skim Persaraan Swasta (PRS).
Dalam galakan kepada golongan itu terutama siswazah menganggur terlibat dalam perniagaan pula, Bajet 2014 turut menyediakan dana pinjaman mudah sebanyak RM50 juta menerusi Tabung Usahawan Siswazah di bawah SME Bank.Turut mendapat manfaat ialah golongan peniaga pasar malam yang disediakan dana sebanyak RM100 juta bagi menampung kos perniagaan seperti modal pusingan, sewaan tapak, bahan mentah dan kelengkapan perniagaan.Agenda bumiputera juga terus diperkasa antaranya menerusi penubuhan Dana Ekuiti Bumiputera (EquiBumi) dengan peruntukan sebanyak RM300 juta di bawah SME Bank.

165 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Terkilan tiada itp...sedikit pun tak disentuh...tolong senaraikan nama 81 skim perkhidmatan yang ditambahbaik

Tanpa Nama berkata...

Betul tu bro.....aku rasa macam kena tipu jer....dan akan kena tipu...dan ditipu....tertipu lagi.....dah tawar hati dengan janji2 kosong...cuepacs macam tokong jer...angguk tak geleng pun tak....

Tanpa Nama berkata...

Sabar dulu..jangan buat asumption bukan2...kita tgk dulu dan tunggu dengan semakan skim baru ini..

Tanpa Nama berkata...

Cuepacs x payh campur tangan lah dalam soal bonus, elaun dan gaji PA.. buat habis ke berah je.. ckap bagai nak rok.. habuk pun tarak.. omar dan kuncu-kuncunya ambil kesempatan nak dapat elaun cuepac je... pergi jahanam lah semua..ganti dengan orang lain pula..

Tanpa Nama berkata...

Bubar je cuepacs....ada dan tiada sama je...biar JPA yang uruskan semua la ni pun apa2 permohonan mesti melalui JPA so no point la cuepacs dok kaji...nilai...bincang...mohon..sebab bila sampai ke JPA mesti sangkut punya....mampuslah cuepacs...

Tanpa Nama berkata...

korang tunggu la nnti..pasti jawapannya akan dikaji lagi...

Tanpa Nama berkata...

Mana yang cuepac minta semuanya tak dikaji..di tongsampah je..cuba lantik orang lain sebagai presiden.. ini kategori B apalah sangat..nak panggil masuk mesyuarat pun tak layak.. jpa semuanya jusa.. malulah ckit.

The Red Buret@D'Janggo berkata...

HEHEHHEEHEEEEE.............

AKU RESPEC MASA PRESIDEN CUEPAC PADA MASA TU SUBRAMANIAM......

DIA CKP SERUPA BIKIN...TU ADA CALIT PUTIH TIGA LINE DKT DAHI TU.....

NI PAK OM TAKDE CALIT DKT DAHI......

TAPI HABUK TARA.....MENGALAHKAN ANE AJE PAK OM.......

SI ANE PUN CKP SERUPA BIKIN.......

KENCING TARA BUNYI MAAAAA.....

Tanpa Nama berkata...

Halloo,Cerita banyak tara guna.sendiri mau ingat.INIKALILA ......

Tanpa Nama berkata...

colah gigi ajo bonus tu....uhuhuhuhu...nak beli smart fon pun tak lopeh....huhuhuhuhu.....takat nokia 3310 aje....huhuuhuhuhu.....jawabnye sampai pencen lah pakai nokia 3310 tu tak meraso nak raso smart pon...wawawawawawawwawawawawwawawawaa

huhuhuh wawawawawawawawawawawawawawawawawawawa

nak jugak smart pon wawawawawawawaa nak pakai duit bonus tak lopeh......
nak juga nak juga wawawawawawawaa

smart ponnnnnnnnnnn wawawawawawawawawaa

Tanpa Nama berkata...

klu ada penambahbaikan dalam skim perkhidmatan....mesti ada kenaikan kan?????....confius

Tanpa Nama berkata...

wow setengah bulan gaji bestnyer..gaji aku RM5000 dapat lagi RM2000 ..Bini aku RM4000 dapat lagi RM1500..

Best ni tahun depan bley melancong ke China shopping..

Tq PM..Tq Dato Omar

Luv U very much

Tanpa Nama berkata...

Semakkan 81 jabatan tu aku yakin salah satunya adalah:

1. GURU - Sebab Bini aku Guru.

2. Tentera - Sebab aku tentera.

BEST PM NI./..DIA SYG CGU NGN TENTERA

Tanpa Nama berkata...

ITP wajib di semak semula.

Tanpa Nama berkata...

hahaha..hg mimpi kot? guru dan tentera termasuk polis dah semak le..
Tunggu pru 14 nanti depa semak len..hohoho..

Tanpa Nama berkata...

Hallo semua.Omar Osman tu Juruteknik Kanan je la,Gred C je.hihihi.Cakap mna JPA nak Pakai.hihihi.Sendiri mau ingatla.Cakap Kosong bolehlaa.hihihi

Tanpa Nama berkata...

Yg cuepac duk mintak semuanya dlm kajian..... haha.....
Tmbhh sethun lg

Tanpa Nama berkata...

Bubarkan cuepac! Tak da guna langsung

Tanpa Nama berkata...

Aku sgt bersyukur dgn apa yg aku dpt wpun hanya pegawai N1. Bonus, br1m pun aku dpt. Anak2 semua layak dpt br1m dan bantuan prsekolahan. Aku tinggal kat kpg, hutang ansuran rumah dan kereta aku aku tak risau. Org kaya kat bandar makan ayam yg dibeli tapi saya tak kerana semua usaha sendiri kat kpg. Sayur, buah dan padi pun aku tanam sendiri. Aku ada 1000 pohon kelapa sawit yg sudah bertahun dtgkan hasil ribuan ringgit kpd saya dan keluarga. Aku dan keluarga org ingat org miskin maklumlah org kpg, org2 bandar selalu pandang rendah. Tapi semua tu aku dan keluarga dah lali krna yg penting dpt hidup bahagia dan panjang umur. Pendptan kasar bulanan aku sekitar rm8000 dan sya pasti ramai yg ketawa kerana gaji mereka jauh lebih tinggi. Tapi xpe yg penting aku xde hutang dan aku pakai air percuma, hirup udara yg bersih. Aku puas dan maju ikut acuan aku sekeluarga.

Tanpa Nama berkata...

tolong senaraikan 81 skim perkhidmatan yang diluluskan.....

Tanpa Nama berkata...

Sbb ko ade harta lain sbb tu ko xkisah sgt..apala bunguk bro ni

Tanpa Nama berkata...

kita tunggu jaa jpa kluarkan pekeliling.....minta2 skim U17 termasuk skali la.....jadi U27....ada la rm 200 naik....agak2 aku la.... :-)

Tanpa Nama berkata...

Hahaha....betul.kan...bongok...

Tanpa Nama berkata...

masa amaluddin mat isa dulu tak payah cakap banyak ada je kenaikan keistimewaan yang kami dapat.. itu baru betui..

Tanpa Nama berkata...

Yg paling terasa sure n1.sbb gaji dhla sikit.gaji basic br 927.00 mcm mana nk hidup kat kl ni.nak byr keta lg myk lg.yg pangkat tinggi tu mgkinla xheran sgt.nk buat mcm mana redha jela.carila keje part time jual la ape2.

Tanpa Nama berkata...

DENGAN IZIN, MOHON LALUAN YANG MULIA:
Aku nak mencelah yakni aku ada Sijil Darjah 6, SRP dan SPM je zaman dulu punya (70an) tapi kini aku dah kaya raya 3 rumah besar, 4 kereta besar, 2 kebun besar, bini tua lawa dan bini muda lagilah lawa. Kini jawatan aku sekadar CC sahaja. Bini tua aku Jusa C dan bini muda aku pensyarah kanan di IPTA. Inilah yang dikatakan rezeki dari Allah. Anak bini tua 4 orang, 2 dah kahwin. nak bini muda pulak 3 orang 1 dah tunang 2 lagi kat IPT dan IPTS. Sebenarnya nak murah rezeki senang je yaitu sabar, reda dan hati dan mulut baik. Jangan suka salahkan orang lain.

PAP Cemerlang berkata...

harapan menggunung seluruh rakyat yang mahukan PAP dinaikkan ke Pegawai Am Pejabat N41 masih tidak tertunai. kami amat mengharapkn kenaikan yang sepadan dengan tugas PAP yang amat mencabar dan membahayakan kesihatan setiap hati. Malahan kerana kami masih belum N41, pandangan kami tidak dikira oleh PTD dan CC. mohon presiden cuepacs ingatkan PM semula. kami penyokong BN yang amat setia.

Tanpa Nama berkata...

Relaxlah bro...ada tue utk pnjwt awam.xkan semua nk bentang kt bajet...kang umum naik gaji n naik etp...lglah melambung semua naik....tunggu surat edaran dalaman jelh

Tanpa Nama berkata...

Betul tu non, SST akan dilaksanakan juga pada 2014. Pekeliling jpa pd nov ni kita tunggu utk ketahui 82 skim yg ditambah baik.

Skrg ada berapa skim perkhidmatan ? Kalau tak silap ada 82 saja, itu maknanya semua skim akwn dapat durian runtuh .... SST sistem saraan transformatif atau Syukur Sama Tuhan ...hehhehe...

Tanpa Nama berkata...

PAP Cemerlang berkata...
harapan menggunung seluruh rakyat yang mahukan PAP dinaikkan ke Pegawai Am Pejabat N41 masih tidak tertunai. kami amat mengharapkn kenaikan yang sepadan dengan tugas PAP yang amat mencabar dan membahayakan kesihatan setiap hati. Malahan kerana kami masih belum N41, pandangan kami tidak dikira oleh PTD dan CC. mohon presiden cuepacs ingatkan PM semula. kami penyokong BN yang amat setia.

****

wei gila apa?. PAP ada gred 41?. SPM boleh naik PnP?. kalau mcm tu baik tak payah bljar tinggi2...SPM je boleh naik sampai 41...realistik lah sikit...kalau apa skop tugas kalau PAP naik sampai 41?. gred 41 adalah pegawai yang boleh buat keputusan...fikir matang sikit dan jangan main cakap je lah ye

JURAGAN SENJA berkata...

Pada masa ini terdapat 243 skim perkhidmatan diwujudkan perjawatannya dalam perkhidmatan awam persekutuan..

JURAGAN SENJA berkata...

" sarkastik " jer tue..

Tanpa Nama berkata...

contoh:-
jika anda sebagai calon yg bertanding utk pilihanraya.
tiba2 datang beberapa org pengundi dikawasan itu seraya berkata " jika tuan menang, tolong lakukan sesuatu utk menambahbaik kehidupan kami di kawasan ini ".
kemudian anda menjawab " dulu masa blajo malas, tuang kelas, jd samseng "
saya rasa belum sempat anda meneruskan kata2 berikutnya, mereka akan menggenggam kedua2 tangan lantas mengeluarkan jari tengah kepada anda dan mereka tidak akan menyokong anda.

Tanpa Nama berkata...

beribu ribu tahniah .. beribu ribu tahniah.. cuepacs berjaya .. hahahaha ..

Tanpa Nama berkata...

Elaun rmh x cerita pun ada kenaikan ke dulu kata tgah buat kajian..takpelah kita tunggu hingga hujung tahun harap janji jangan tinggal janji..jangan jadikan penjawat awam kumpulan sokongan unmpama pungguk rindukan bulan

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

beribu ribu tahniah .. beribu ribu tahniah.. cuepacs berjaya .. hahahaha ..
]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]
Yang ni aku sokong, terima kasih pak jib, tapi kalu dibayar bulan dis lagi elok laaaaa, namanya pun bonus untuk tahun 2013..............
Baru bleh guna untuk persiapan anak2 sekolah

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Aku sgt bersyukur dgn apa yg aku dpt wpun hanya pegawai N1. Bonus, br1m pun aku dpt. Anak2 semua layak dpt br1m dan bantuan prsekolahan. Aku tinggal kat kpg, hutang ansuran rumah dan kereta aku aku tak risau. Org kaya kat bandar makan ayam yg dibeli tapi saya tak kerana semua usaha sendiri kat kpg. Sayur, buah dan padi pun aku tanam sendiri. Aku ada 1000 pohon kelapa sawit yg sudah bertahun dtgkan hasil ribuan ringgit kpd saya dan keluarga. Aku dan keluarga org ingat org miskin maklumlah org kpg, org2 bandar selalu pandang rendah. Tapi semua tu aku dan keluarga dah lali krna yg penting dpt hidup bahagia dan panjang umur. Pendptan kasar bulanan aku sekitar rm8000 dan sya pasti ramai yg ketawa kerana gaji mereka jauh lebih tinggi. Tapi xpe yg penting aku xde hutang dan aku pakai air percuma, hirup udara yg bersih. Aku puas dan maju ikut acuan aku sekeluarga.

Sabtu, Oktober 26, 2013 6:23:00 PTG

ini baru betul gred N1...jgn fikir hal org, fikir hal kita anak beranak saja..aman fikiran...

Anak Muda Menganggur berkata...

Aku harap SST nanti JPA pikirkan masalah penganggur sekali. Jangan pikir masalah pekerja awam sahaja. Macamana nak menangani masalah pengangguran di luar di luar sana. Kalau pengangguran kurang maka jenayah juga akan berkurangan. Ini kerana penganggur-penganggur yang tak dapat mencari makan akan cenderung kepada menjadi penjenayah untuk mencari makan.

Aku harap JPA akan kaji dan berilah faedah persaan dan bayaran pencen kepad sesiapa yang bersara pilihan seawal mungkin bagi menggalakkan PA bersara awal. Dengan ini akan menambahkan peluang pekerjaan kepada penganggur di luar sana untuk mendapat pekerjaan.

Tanpa Nama berkata...

Rasa2 nyalah 81 skim penambahbaikan dari SBPA dulu


Dalam usaha berterusan bagi menyediakan kerangka kukuh yang relevan dan menyeluruh, serta seiring dengan Program Transformasi Perkhidmatan Awam, kerajaan turut bersetuju untuk mengkaji semula skim-skim perkhidmatan dalam sektor awam. Sebagai permulaan, 81 skim perkhidmatan yang telah ditambah baik tetapi tidak dapat dilaksanakan sebelum ini akan dirundingkan semula dengan Ketua Perkhidmatan atau Ketua Jabatan yang terlibat. JPA telah pun mengadakan perbincangan dengan Ketua Perkhidmatan atau Ketua Jabatan yang melibatkan antaranya skim perkhidmatan Bakat, skim perkhidmatan Juruteknik, skim perkhidmatan Pegawai atau Penolong Pegawai dan Pembantu Galian, serta skim perkhidmatan Tukang K1 serta K2.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Rencana/20130312/re_01/Transformasi-perkhidmatan-awam#ixzz2itxoa3fo
© Utusan Melayu (M) Bhd

MOHD IZANY BIN MOHD AZWAN berkata...

Pengawal Keselamatan melaksanakan tugas kawalan keselamatan aset: melibatkan keselamatan fizikal, dokumen dan personel di bangunan dan premis kerajaan termasuk kawasan-kawasan yang diisytiharkan sebagai Kawasan Larangan dan Tempat Larangan di bawah Akta Kawasan Larangan dan Tempat Larangan 1959 (AKTA 298). kami persatuan pengawal keselamatan dan polis bantuan gred KP11 memohon agar skim perkhidmatan kami tersenarai diantara 81 skim perkhidmatan yang akan ditambahbaik dalam skim saraan transformatif. skim perkhidmatan pengawal keselamatan telah terlalu lama tidak dikaji dan masih berada digred statik. semoga skim saraan yg bakal diumumkan nanti tidak menjadi igauan ngeri kepada anggota keselamatan jabatan KP11/14 seperti sbpa.

Meall Lambok berkata...

kerajaan apa kisah broo...dia kerajaan lu orang rakyat....lu tanggung le sendiri broo...kuang kuang kuang....lu org sendiri yg pilih kerajaan tu jadi lu org sendiri rase le brooo....baru padan mukanye...hahahahahaa.....memekak pun dah tak guna dah...buat sakit otak aje...dia org kerajaan dok gelak kan korang hahahahahahahahahah.....ambik ko paku buah keras dari kerajaan.....kekekekekekekekekeke

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah... gaji baru 18000. Bonus stgh bulan dpt 9000. Boleh bayar muka suprima.

Tanpa Nama berkata...

Ape nak buat sbr dan berdoa jela.hanya Allah yg mampu makbulkan doa kita mgkin bkn skrg rezeki kita.mgkin 2 tahun lg br naik elaun.sy ni 3 tahun menunggu br dpt keje gomen.rase putus asa dh tp Allah lbh tahu segalanya.bersyukurla apa pun wlp sy pun gaji skit nk buat mcm mana kerjala lbh kuat mgkin ada ganjarannya disyurga kelak if bkn didunia.dunia mmg tidak adil.sbb byk korupsi.sekian.

Tanpa Nama berkata...

Pengawal Keselamatan melaksanakan tugas kawalan keselamatan aset: melibatkan keselamatan fizikal, dokumen dan personel di bangunan dan premis kerajaan termasuk kawasan-kawasan yang diisytiharkan sebagai Kawasan Larangan dan Tempat Larangan di bawah Akta Kawasan Larangan dan Tempat Larangan 1959 (AKTA 298). kami persatuan pengawal keselamatan dan polis bantuan gred KP11 memohon agar skim perkhidmatan kami tersenarai diantara 81 skim perkhidmatan yang akan ditambahbaik dalam skim saraan transformatif. skim perkhidmatan pengawal keselamatan telah terlalu lama tidak dikaji dan masih berada digred statik. semoga skim saraan yg bakal diumumkan nanti tidak menjadi igauan ngeri kepada anggota keselamatan jabatan KP11/14

Tanpa Nama berkata...

Itulah kau org nak bersyukur, bersyukurlah..!! Semua jenis elaun tak dinaikkan, gaji dan gred tak di buat penambahbaikan sekadar katanya 81 skim akan di kaji, ulang semula di kaji..!! jadi kajilah sampai tak di kaji.. bonus hanya setengah bulan jea, sepatutnya boleh di bagi 1-2 bulan bonus, kenapa tidak, sedangkan penambahanan peruntukan bagi kesihatan dan pendidikan boleh di tambah, ape cite, sekiranya 2 bulan bonus diberikan kepada 1.2 juta PA, segelintir mereka boleh menggunakan duit tersebut bagi perubatan mereka di pakar, spt pemeriksaan basic utk diri sendiri..ramai penjawat awam yg sakit apabila umur mereka mencecah 50 tahun, kewangan yg terhad menyebabkan mereka terbantjt utk ke perkhidmatan pakar.. jadi 1.4 juta tepuk dada, tanya selera, anda semua yg memilih, anda semualah yg menanggung padahnya..

Tanpa Nama berkata...

Kepada yg muslim tu jangan lupa bagi zakat pendapatan...2.5% dari pendapatan/ bonus.... Ingat ayat al- quran banyak sekali memberi peringatan tentang menunaikan zakat.... Jangan tamak, jangan melampau- lampau, jangan makan duit rasuah, jangan makan hak orang miskin, jangan makan harta anak yatim.... Uruskan duit cukai rakyat dengan amanah... Setiap gaji/ bonus yg PA dapat bukan duit UMNO / BN tetapi adalah duit cukai rakyat.. Jadi uruslah duit cukai rakyat dengan amanah kerana ia akan di tanya oleh ALLAH di mahsyar nanti...jangan lah membazir duit cukai rakyat... Atau mencuri duit cukai rakyat...

Meall Lambok berkata...

kasi gelak pada diri sendiri brooo.....wakahkahkahkahh....baru padan muka ko org kihkihkih....nak lagi dia org kan....nah terima lah pesembahan dari kerajaan untuk rakyat.....wahkahkahkah.....nak meluah,meraung,sakit hati,panas hati,panas darah, dll lagi tu.....hehehehehehehehe....baru padan dgn muka ko org tuuuuuu.....masak broooo

Tanpa Nama berkata...

Cipan dan chipenzi yg tak reti nak menilai dgn baik bunga yg diberikan. Bersyukurlah apacyg ada, berusaha untuk mendapat yg lebih.

BR1M rm650, Bonus setengah bulan, KGT di awalkan, 81 skim ditambahbaik mulai Nov 2013. Apakah anda tidak nampak satu pon kebaikan?

Semua ingin yg terbaik, tapi adakah diri kita sudah jadi yg terbaik ?

Tanpa Nama berkata...

sampai bila kakitangan awam nak merungut. dah beri bonus setengah bulan tu syukurlah dari tak ada langsung. sebelum ni dapat kgt tak cukup lagi ke.... kalau kerajaan nak layan semua permintaan kakitangan awam, orang lain apa hal pulak. sedarlah wahai kakitangan awam, dah macam-macam kerajaan beri masih tak cukup ke.... tapi bila diberi tugas lebih sikit merungut pulak tu... orang swasta tak ramai pendapatan besar sebab tu lah boleh beri bonus 6,7,8 bulan manusia ...mamnusia tak pernah puas.

Tanpa Nama berkata...

Terkilan sangat bila tiada pengumuman ITP dinaikan memandangkan harga umah n sewa umah rumah pun bukan ada RM180 lagi,tak bagi bonus pun tak pe asalkan elaun rumah dinaikan.kesian nya kat pekerja macam kami ini.terima kasih la pada cuepacs dengan perjuangan ini...

waiman takwa berkata...

Mengapa tiada kenaikan elaun perumahan? Cuepacs, tolong komen sikit.

p/s: siapa la yang ambil artikel blog ku yang lepas...

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum..

81 skim itu ialah : Skim Perkhidmatan Bakat, Skim Perkhidmatan Juruteknik, Skim Perkhidmatan Pegawai atau Penolong Pegawai dan Pembantu Galian serta Skim Perkhidmatan Tukang K1 serta K2.

sekian tq.

Tanpa Nama berkata...

Sudah2lah tu..tak payah meroyan kat sini..Kerajaan dah bagi Bonus setengah bulan, dah bagi kenaikkan dua KGT, dapat lagi BR1M 650..yuran sekolah anak kerajaan bayar 100. anak yang masuk Universiti dapat 250 duit buku..masih tak cukup lagi ke?. masih kerajaan ni zalim ke?.Jangan sifat tamak menguasai diri..bila kerajaan naikkan cukai dikatakan merompak duit rakyat..bila kerajaan bagi bonus dan brim di cakap "Banyak itu saja ke" kerajaan tak fikirkan orang gaji kecik tak cukup dgn hidup di bandar...ada pula yang kata gula2 pilihanraya...bila kerajaan tak bagi lagilah meroyan dikatakan kerajaan zalim..kalau undi BN atau UMNO tu berdosa..Bila kerajaan naikkan KGT dikatakan tidak cukup berapa sen sangatlah..kalau diumumkan naik elaun rumah dikatakan setakat naik 200 je baik tak payah naik...apa yang dibuat semua tak kena...so pandangan aku, meroyanlah mcmana pun, makilah macamana pun nak puaskan hati dan nafsu serakah penjawat awam yang tamak ini memang susah...Tak tentu bila PR memerintah keadaan negara ni stabil...tak tentu bila PR memerintah penjawat awam dapat bonus 3 atau 4 bulan,,, pendek kata..bila dah bergelar kerajaan ini..susah nak puaskan hati orang

Tanpa Nama berkata...

udah2 la PA semua,p buat keja..elaun cola tu dah masuk elaun perumahan klau xpaham lagi xtau la...nak kata bengong xkot sbb semua yang dapat keja krajaan ada kabel besaq2...

Tanpa Nama berkata...

MALAYSIA DAH CUKUP BAGUS DGN PEMERINTAH YANG BAGUS ,TAK KIRALAH PEBANGKANG ATAU UMNO YG PENTING INI NEGARA ISLAM DAN KITA TETAP BESATU HATI DAN MENJAGA SEMUA RAKYATNYA TAK KIRA LAIN BANGSA DAN AGAMA... TERIMA KASIH CUEPACS DAN PM KITA YG DAH MEMBERIKAN YG TERBAIK.CUKUPLAH KITA ORG YG BERAKAL DAN BERIMAN utk berkata itu ini terhadap apa yg telah dilakukan terbaik utk kita semua,Jika hdk puas hati semua manusia ini SUSAH.Cuba kita tanya setiap org pasti lain pemintaan dan pendapat...Jadi apa yg dilakukan oleh kerajaan atas DASAR dan yg terbaik utk setiap org mahupun ada yg membebankan atau sekadar sedikit senyuman pada rakyat.Itu pun dah cukup BAGUSS sebab ITULAH yg mampu diberi atas keuwangan negara kita.Jika semua mau BAGUS dalam dunia ni TIADA KULILAH...Cuba bekejar kejap utk mencari harta akhirat,Pasti ramai yg tak mau sebab tak nampak.!!! Cuba harta DUNIA semua mau ini mau sebab tak puas2.BELAJARLAH MENERIMA apa yg diberikan pada kita dari allah mengambil semua hak kita iaitu NYAWA kita.Bersyukurlah wahai semua umat...

Tanpa Nama berkata...

sebenarnya cuepacs mintak ke tak..dgn setengah bulan kerajaan pun blh bagi,tak payah ada cuepacslah...!

Meall Lambok berkata...

kasi gelak sama diaaaa......haahhahahahahahhahahahahahahahahahhahhahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

haahhahahahahahhahahahahahahahahahhahhahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

haahhahahahahahhahahahahahahahahahhahhahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

haahhahahahahahhahahahahahahahahahhahhahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahaha..............

Pegawai Badut berkata...

Lawak la blog Cuepacs nie, macam sarkas!

Tanpa Nama berkata...

Skim yang disemak tentera,polis,guru kompom ade.. x caya tunggu..hehehe

Meall Lambok berkata...

ingat ayat ayat dalam filem 3 abdul....DEMOKRASI TERPIMPIN KEPALA HOTAK KAUUUUU.......
haahhahahahahahhahahahahahahahahahhahhahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

haahhahahahahahhahahahahahahahahahhahhahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

haahhahahahahahhahahahahahahahahahhahhahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahaha..............
DEMOKRASI TERPIMPIN KRJAAN MALAYSIA SKRNG....lawak betul lah......
haahhahahahahahhahahahahahahahahahhahhahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

haahhahahahahahhahahahahahahahahahhahhahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

haahhahahahahahhahahahahahahahahahhahhahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahaha..............

pelawok pelawokkk....hehehehehehehe

Meall Lambok berkata...


DEMOKRASI kepada kroni kroni.........
DETEKTOR kepada rakyat jelata.........

Tanpa Nama berkata...

nah tengoklah antara 81 skim yang tinggal

Pembantu Kawalan Trafik Udara
Pemandu Lokomotif Sabah
Pereka
Pegawai Kebudayaan
Ahli Fotografi
Jurusolek
Pegawai Galian
Pegawai Kimia Bumi
Pegawai Kaji Bumi (Geofizik/Kaji Bumi)
Penolong Pegawai Galian
Penolong Pegawai Kimia Bumi
Pembantu Galian
Pembantu Kaji Bumi
Pegawai Makmal Filem
Penolong Pegawai Makmal Filem
Pembantu Makmal Filem
Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Siswazah
Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Lepasan Diploma
Pensyarah Perubatan
Pensyarah Pergigian
Pembantu Pegawai Latihan Vokasional/
Penolong Pegawai Latihan Vokasional/
Pegawai Latihan Vokasional
Pengajar Kraf
Pembantu Pertanian
Pembantu Veterinar
Renjer Hutan
Pengajar Membalak
Pengawas Hutan
Pembantu Hidupan Liar
Pembantu Hidupan Liar Rendah
Tukang K1
Tukang K2
Tukang K3
Pemandu/ Operator Jentera Pemunggah
Operator Loji
Pekerja Awam Khas
Pekerja Awam
Penyelamat
Pelukis Pelan
Juruteknik Landskap
Juruteknik
Juruteknik Ukur
Juruteknik Perancang Bandar dan Desa
Pembantu Pemeriksa Kilang dan Jentera
Penguasa Bekalan Air
MerinyuTali Air
Pegawai Perhubungan Preman
Penyelia Jeti
Penghantar Notis
Pembantu Kamera/Pemandu
Pemandu Kenderaan
Pembantu Am Pejabat
Pengurus Stesen
Penyelia Jurupakaian
Peniup Kaca
Pegawai Khidmat Pelanggan
Pengawas Pemulihan
Pegawai Penerbitan
Penolong Pegawai Penerbitan
Pembantu Penerbitan
Operator Kamera Offset/ Pembuat Plat
Penolong Operator Kamera
Penolong Pegawai Penyelidik Sosial
Pembantu Penyelidik Sosial
Pengurus Asrama
Penolong Pengurus Asrama
Penyelia Asrama
Penolong Pegawai Tadbir Tanah
Pembantu Tadbir Tanah
Pegawai Pemeriksa Paten
Pemandu Enjin (Keretapi Bukit Bendera)
Pembantu Pemuliharaan
Jurulatih Kawad
Pembantu Wartawan/Wartawan
Atendan Kesihatan
Penolong Pegawai Penaksir
Pegawai Aktuari
Pegawai Angkatan Tetap, Angkatan Tentera Malaysia
Askar Laskar Angkatan Tetap, Angkatan Tentera Malaysia

ORANG DALAM berkata...

Tahukan tuan/puan rizab kewangan negara ketika ini amat-amat 'gering' sekarang ini? Untuk kepastian tanyalah kawan-kawan yang berkhidmat di JPA sebagaimana saya.

Kerajaan terpaksa tarik balik subsidi gula untuk menampung perbelanjaan yang sedia ada.

Jadi, saya melantik tuan/puan sebagai mata dan telingga terhadap ketirisan yang berlaku di jabatan atau tempat bertugas tuan/puan untuk membuat aduan kepada jabatan audit negara.

Kami sangat-sangat prihatin terhadap apa yang berlaku demi kesejahteraan dan kemakmuran negara untuk pembangunan negara.

Jangan biarkan misteri selubungi dalam sektor awam

MANKey Man berkata...

fuhhh...tu dia dok maiii...pehhhhh....banyak gila tu siutttt.....heheheheheeeee.....tapi hampeh dan kaputttt tu semua.....tunggu lu org pencen dan tunggu musang berjanggut baru nak bagi.....huhuhuhuhu....tak caya tgk....tu semua wayang aje tuuuuuuu...paling awai pun 2018 sebab nak PRU....gula gula brooo.....wa kahkahkahkah....

Tanpa Nama berkata...

NIPPON HARIKIRI said :

ALO BOS, KASI CARI ORG DALAM DULU BARU BOLEH KASI CLEAN, LU ORG ASYIK TANGKAP BILIS AJE, KASI TANGKAP JERUNG LA ADA BRAN KE BOS...TAK CAYA LU ORG TENGOK LA NANTI, SEMUA TU BILIS AJE, INGAT MENTERI TAK TERLIBATKAN BOS, COME ON BOS...FIKIR DAN RENUNG SEJENAK

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
hahaha..hg mimpi kot? guru dan tentera termasuk polis dah semak le..
Tunggu pru 14 nanti depa semak len..hohoho..

------------------------------------

UNTUK PENGETAHUAN SEMUA..MMG PIHAK ATASAN DAH SEMAK DAN UMUM GAJI ASKAR SIAP DAPAT BACKDATED JAN- MEI, (MASA TU DEPA DOK KALUT LAHAD DATU) LANI KES DA ABIS,GAJI TENTERA SAMPAI KE LA DOK LAGU TU JA..NAK UBAH KONON LANS.KOPERAL DAN KOPERAL IKUT SKIM PENJAWAT AWAM HAT LEN N17 LA,N22 LA DAH KES LAHAD DATU SENGAP..GAJI ASKAR PON SENGAP MACAM TU. PENJAWAT AWAM HAT LEN DOK MARAH DAN X PUAS HAI,SIKIT2 KERAJAAN LEBIHKAN ASKAR,GURU, KEBENARANNYA ASKAR DOK GAJI TERA TU JA..CUMA MACAM PENJAWAT AWAM HAT LEN,2 KENAIKAN GAJI TU JA.SO JANGAN LA DOK ANGGAP ASKAR DAPAT PENAMBAIKAN GAJI,X DA APA PON..GIMIK PM JA.

Tanpa Nama berkata...

Wow bestnya jg guru, hari2 hot topic pasal ramai yg nyesal xjd guru pas tu sakit hati dgn guru. Hang ingat profesyen lain hebat sgtkah? Tanpa guru 90% penduduk dunia buta huruf, pakai lukisan kat dinding gua pandailah.Kalau hang fikir guru besar gaji, kenapa xmohon jg guru abis cerita.

Tanpa Nama berkata...

Kalau PAP yg guna kelayakan UPSR/PMR diletakkan pd gred N41 maka cikgu yg selalu difitnah dan dimaki hamun akan dinaikkan ke gred DG54 paling rendah krana pakai ijazah, master mapun phd. Hang setuju?

Tanpa Nama berkata...

aku tertggu2 gak kt dpn tv nk dgr bajet rupnye stgh buln mne ckup...thun lps sbuln setgh gji 3kli dbyr xmewh tu....e.prumhn pun xnaik....itp pun xnaik....msih tkuk yg lme 95rgit je..rprumhn 180...mne ade umh sewa 180 skg ni....ceupascs kate eprumhn nk dinaikkn jd 480...lgsug haprak.....hbuk pun xdak......hnye omog kosog je yg aku dpt pdda 25.10 tu.....

Tanpa Nama berkata...

bile nk djumudkn pembantu am pejbt sprti kami ni....kate nk n1nk djmudkn jd N11.....nak naik gji....lgsug p mmpus lh ceupasc ckp xsrupe bikin....N1 skg bukn mcm N1 dolu2....N1 skg kje kerani pun die yg buat....mcm2...ckp nk mpus xpkir otak...

Tanpa Nama berkata...

keje kerani pun par yang buat? kah kah kah kah kah!!! lu baru lepas hisap ganja ke bai sampai keluar kenyataan macam tu???

setahu aku yang telah berkhidmat di 5 jabatan/kementerian berlainan ni, kerja PAR yang biasanya dibuat oleh kerani a.k.a pt(p/o) seperti hantar surat, lekatkan setem, ambil suratkhabar dan sebagainya.

sudah sampai masanya kerajaan menjumudkan jawatan PAR. PAR yang sedia ada ni elok VSS/bersarakan awal saja. kerja 'rencah' sebegitu pt(p/o) boleh buat. malah ada juga yang gred 27/29 yang buat kerja PAR. sudah sampai masanya kerajaan buat pengambilan SPM dan ke atas je. yang UPSR/PMR tu pandai-pandai la mereka hidup.

ada mereka pun takda beza. malah buat semak dalam organisasi saja. ibarat bela biawak hidup.

Tanpa Nama berkata...

HIDUP KERAJAAN UMNO BARISAN NASIONAL..MONKEY2 YANG TIDAK BERSETUJU DENGAN POLICY KERAJAAN UMNO BARISAN NASIONAL BOLEH RESIGN DAN MINTAK KERJA KERAJAAN SINGAPORK!!!!

Tanpa Nama berkata...

AKU DAH TAK TAU NAK HABAQ LAGU MANA LAGI NGAN HANGPA NI. SYUKOQ AKU KATA, SYUKOQLAH. LAIN YANG AKU SOH, LAIN YANG HANGPA BUAT. YANG HANGPA PI CUKOQ TU BUAT APA?????? LOK LAK BTUI LAH.

The Red Buret@D'Janggo berkata...

HEHEHEHEHEEEEEEEEEEE................

RELEK SAHABAT JGN EMO SGT..MEME BERSYUKUR SAHABAT..............

MANA TAK BOLEH BERSYUKUR............

SELAGI YG DIMINTA TAK DPT SELAGI TU LAH AKAN ADA KONTRA NYE SAHABAT.....

AMINNN....................

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
bile nk djumudkn pembantu am pejbt sprti kami ni....kate nk n1nk djmudkn jd N11.....nak naik gji....lgsug p mmpus lh ceupasc ckp xsrupe bikin....N1 skg bukn mcm N1 dolu2....N1 skg kje kerani pun die yg buat....mcm2...ckp nk mpus xpkir otak.

****

Inilah tahap pemikiran PAR..ish..ish..ish...kau dgr sini betul2..jangan nak complain saja...kau kene bersykur sebab orang ambik ko bekerja dalam kerajaan..kau nak naik gaji takat mana lagi?. kalau nak naik pangkat sangat..pergi sambung blajar..ini tak?. masa belajar dulu malas...bile jadi PAR pandai pulak nak demand bukan2...aduhai

Tanpa Nama berkata...

Harap kakitangan awam yang asyik tak puas hati tu baik diberhentikan je. Buat rugi kerajaan bayo gaji diorang.

Tanpa Nama berkata...

Mereka yg diwajibkan meletak jawatan:
1. PM
2.TPM
3.KSN
4.KPPA
5.KPN
6.KSU
7.PRESIDEN CUEPACS

Sebab-sebabnya adalah: Bajet 2014 yg tidak memberangsangkan ekonomi, malah GST dikuatkuasakan membebankan perniaga dan pengusaha menyebabkab kos barangan meningkat naik, tiada rangsangan penambahbaikan gaji dan gred 1.42 juta penjawat awam, begitu juga dengan ketiadaan kenaikan semua elaun walaupun 1 elaun, jenayah yg semakin meningkat, begitu juga dengan masalah pengunaan dadah semakin berleluasa, kegagalan pihak cuepacs mendapatkan 1 atau 2 bulan bonus serta kegagalan pihak cuepacs menaiktarafkan semua gred penjawatvawam setaraf penjawat awam berkelas 1. Mereka nie semuanya muka tak malu dan berdosa besar kepada rakyat seluruh malaysia..

Tanpa Nama berkata...

nah tengoklah antara 81 skim yang tinggal

Pembantu Kawalan Trafik Udara
Pemandu Lokomotif Sabah
Pereka
Pegawai Kebudayaan
Ahli Fotografi
Jurusolek
Pegawai Galian
Pegawai Kimia Bumi
Pegawai Kaji Bumi (Geofizik/Kaji Bumi)
Penolong Pegawai Galian
Penolong Pegawai Kimia Bumi
Pembantu Galian
Pembantu Kaji Bumi
Pegawai Makmal Filem
Penolong Pegawai Makmal Filem
Pembantu Makmal Filem
Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Siswazah
Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Lepasan Diploma
Pensyarah Perubatan
Pensyarah Pergigian
Pembantu Pegawai Latihan Vokasional/
Penolong Pegawai Latihan Vokasional/
Pegawai Latihan Vokasional
Pengajar Kraf
Pembantu Pertanian
Pembantu Veterinar
Renjer Hutan
Pengajar Membalak
Pengawas Hutan
Pembantu Hidupan Liar
Pembantu Hidupan Liar Rendah
Tukang K1
Tukang K2
Tukang K3
Pemandu/ Operator Jentera Pemunggah
Operator Loji
Pekerja Awam Khas
Pekerja Awam
Penyelamat
Pelukis Pelan
Juruteknik Landskap
Juruteknik
Juruteknik Ukur
Juruteknik Perancang Bandar dan Desa
Pembantu Pemeriksa Kilang dan Jentera
Penguasa Bekalan Air
MerinyuTali Air
Pegawai Perhubungan Preman
Penyelia Jeti
Penghantar Notis
Pembantu Kamera/Pemandu
Pemandu Kenderaan
Pembantu Am Pejabat
Pengurus Stesen
Penyelia Jurupakaian
Peniup Kaca
Pegawai Khidmat Pelanggan
Pengawas Pemulihan
Pegawai Penerbitan
Penolong Pegawai Penerbitan
Pembantu Penerbitan
Operator Kamera Offset/ Pembuat Plat
Penolong Operator Kamera
Penolong Pegawai Penyelidik Sosial
Pembantu Penyelidik Sosial
Pengurus Asrama
Penolong Pengurus Asrama
Penyelia Asrama
Penolong Pegawai Tadbir Tanah
Pembantu Tadbir Tanah
Pegawai Pemeriksa Paten
Pemandu Enjin (Keretapi Bukit Bendera)
Pembantu Pemuliharaan
Jurulatih Kawad
Pembantu Wartawan/Wartawan
Atendan Kesihatan
Penolong Pegawai Penaksir
Pegawai Aktuari
Pegawai Angkatan Tetap, Angkatan Tentera Malaysia
Askar Laskar Angkatan Tetap, Angkatan Tentera Malaysia
===================================

pembantu tadbir (p/o)?? 100 taun lg br siap kaji??

Tanpa Nama berkata...

sabor sume. pekeliling 81 skim yang dijanjikan akan dikeluarkan november seperti kenyataan KSN dalam berita hari ini. harap bersabor ye:)

Tanpa Nama berkata...

semua gred penjawatvawam setaraf penjawat awam berkelas 1.

Isnin, Oktober 28, 2013 7:18:00 PTG



HASIL KAJIAN DARI PIHAK KAMI MENDAPATI -VAWAM- ADALAH SATU PERKATAAN DARI BAHASA KUNO
DIZAMAN PURBA WARA.....VAWAM ADALAH JAMAK MUZAKKAR SALIM UNTUK PERKATAAN AWAM..........

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
keje kerani pun par yang buat? kah kah kah kah kah!!! lu baru lepas hisap ganja ke bai sampai keluar kenyataan macam tu???

setahu aku yang telah berkhidmat di 5 jabatan/kementerian berlainan ni, kerja PAR yang biasanya dibuat oleh kerani a.k.a pt(p/o) seperti hantar surat, lekatkan setem, ambil suratkhabar dan sebagainya.

sudah sampai masanya kerajaan menjumudkan jawatan PAR. PAR yang sedia ada ni elok VSS/bersarakan awal saja. kerja 'rencah' sebegitu pt(p/o) boleh buat. malah ada juga yang gred 27/29 yang buat kerja PAR. sudah sampai masanya kerajaan buat pengambilan SPM dan ke atas je. yang UPSR/PMR tu pandai-pandai la mereka hidup.

ada mereka pun takda beza. malah buat semak dalam organisasi saja. ibarat bela biawak hidup.
Isnin, Oktober 28, 2013 5:19:00 P




nasib baik la aku tak de jadi pegawai cam kau...rupanya pegawai lagi busuk perut rupanya.....malu der...baik kami nie pangkat rendah gaji sikit tak de nak dengki ng busuk perut atas rezeki org lain....mesti mak bapak kau malu sesangat dgn sikap ko...hihi

Tanpa Nama berkata...

Bersyukur lah wahai semua sahabat p.a.sekelian..rezeki dari Allah swt...aminn

Tanpa Nama berkata...

Lancau kau lah..menyemak jea kau kat sini.. memang rezeki tue dari Allah tapi kalau tak usaha, tak jadi juga..bengonglah kau nie.. nasi kalau tak suap ke mulut, mcmana nak kenyang.. eehh kau nie, lancau betul..

Tanpa Nama berkata...

Memang tentera ada pembaikan elaun..tunggu hehe

Tanpa Nama berkata...

nah tengoklah antara 81 skim yang tinggal

Pembantu Kawalan Trafik Udara
Pemandu Lokomotif Sabah
Pereka
Pegawai Kebudayaan
Ahli Fotografi
Jurusolek
Pegawai Galian
Pegawai Kimia Bumi
Pegawai Kaji Bumi (Geofizik/Kaji Bumi)
Penolong Pegawai Galian
Penolong Pegawai Kimia Bumi
Pembantu Galian
Pembantu Kaji Bumi
Pegawai Makmal Filem
Penolong Pegawai Makmal Filem
Pembantu Makmal Filem
Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Siswazah
Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Lepasan Diploma
Pensyarah Perubatan
Pensyarah Pergigian
Pembantu Pegawai Latihan Vokasional/
Penolong Pegawai Latihan Vokasional/
Pegawai Latihan Vokasional
Pengajar Kraf
Pembantu Pertanian
Pembantu Veterinar
Renjer Hutan
Pengajar Membalak
Pengawas Hutan
Pembantu Hidupan Liar
Pembantu Hidupan Liar Rendah
Tukang K1
Tukang K2
Tukang K3
Pemandu/ Operator Jentera Pemunggah
Operator Loji
Pekerja Awam Khas
Pekerja Awam
Penyelamat
Pelukis Pelan
Juruteknik Landskap
Juruteknik
Juruteknik Ukur
Juruteknik Perancang Bandar dan Desa
Pembantu Pemeriksa Kilang dan Jentera
Penguasa Bekalan Air
MerinyuTali Air
Pegawai Perhubungan Preman
Penyelia Jeti
Penghantar Notis
Pembantu Kamera/Pemandu
Pemandu Kenderaan
Pembantu Am Pejabat
Pengurus Stesen
Penyelia Jurupakaian
Peniup Kaca
Pegawai Khidmat Pelanggan
Pengawas Pemulihan
Pegawai Penerbitan
Penolong Pegawai Penerbitan
Pembantu Penerbitan
Operator Kamera Offset/ Pembuat Plat
Penolong Operator Kamera
Penolong Pegawai Penyelidik Sosial
Pembantu Penyelidik Sosial
Pengurus Asrama
Penolong Pengurus Asrama
Penyelia Asrama
Penolong Pegawai Tadbir Tanah
Pembantu Tadbir Tanah
Pegawai Pemeriksa Paten
Pemandu Enjin (Keretapi Bukit Bendera)
Pembantu Pemuliharaan
Jurulatih Kawad
Pembantu Wartawan/Wartawan
Atendan Kesihatan
Penolong Pegawai Penaksir
Pegawai Aktuari
Pegawai Angkatan Tetap, Angkatan Tentera Malaysia
Askar Laskar Angkatan Tetap, Angkatan Tentera Malaysia
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
pengawal keselamatan takde pun..agak2 la.dh la tukang masak N1 lompat pergi N17.tak kan pengawal keselamatan KP11 terpacak mcm tu je...Ko ni reti atau buat2 x reti PM.cuepacs mcm nk menyengat lansung.nnti gua kasi sengat lu org br tau

The Red BURET@D'Janggo berkata...

SOALAN RELISTION ASYIK CITE BAJET SAJE :

PAGI NI BERITA CKP LONDON KENE RIBUT.........

SEMUA YG MELIBATKAN PAK JIB MESTI ADA RIBUT................

PG LONDON PUN KENE RIBUT.............

HABIS SEMUA BATAL.............

KAWE RASO PROJEK SHOPING KAKAK ROS PUN COMFOM BATAL PUNYE TU SEBAB RIBUT............

KENAPA YG MELIBATKAN PAK JIB SEMUA ADA RIBUT....????????

CER KOMEN CER KOMEN SIKIT............

Tanpa Nama berkata...

PM ini memang pembawa malang dan bala...sejak dia naik...hutang naik...semua naik....ribut merata rata...sampaikan sabah pun kena serang ngan orang sulu....dulu pernah?

Tanpa Nama berkata...

tahniah buat anda, anda adalah dari golongan yg beringat dan sering di beri ingatan oleh ibu dan bapa anda sama seperti saya..
dan semoga Allah memberi
bimbingan kepada insan lain
yg senasip dengan kita yg bergelar penjawat awam rendah.. dan semoga Allah
swt mempermudahkan jalan ,
memurahkan rezeki penjawat awam gred c dng rezeki yg melimpah ruah atas kasih sayang dari Nya. Semoga Allah memberikan petunjuk
serta hidayah Nya kepada golongan munafikin lelaki dan wanita serta golongan yg zalim terhadap fakir dan miskin..amin.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
bile nk djumudkn pembantu am pejbt sprti kami ni....kate nk n1nk djmudkn jd N11.....nak naik gji....lgsug p mmpus lh ceupasc ckp xsrupe bikin....N1 skg bukn mcm N1 dolu2....N1 skg kje kerani pun die yg buat....mcm2...ckp nk mpus xpkir otak.

****

Inilah tahap pemikiran PAR..ish..ish..ish...kau dgr sini betul2..jangan nak complain saja...kau kene bersykur sebab orang ambik ko bekerja dalam kerajaan..kau nak naik gaji takat mana lagi?. kalau nak naik pangkat sangat..pergi sambung blajar..ini tak?. masa belajar dulu malas...bile jadi PAR pandai pulak nak demand bukan2...aduhai

-----------------------------------

kesian gred bawahan mcm n1 ni. kesian apa? kesian mentaliti memang tahap tu jelah. kat mana2 jabatan pun mmg dah sedia maklum gred n1 ni pemalas nak mampos! hantar surat kt pegawai malas. pos surat malas. ni keje buat sampul, tampal setem, pun gred 29 kene buat? bile bab gaji bebual nak bagus. eh ko boleh belajar kasi pandai lagi tak otak tu? tak reti bersyukur dengan rezeki.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
bile nk djumudkn pembantu am pejbt sprti kami ni....kate nk n1nk djmudkn jd N11.....nak naik gji....lgsug p mmpus lh ceupasc ckp xsrupe bikin....N1 skg bukn mcm N1 dolu2....N1 skg kje kerani pun die yg buat....mcm2...ckp nk mpus xpkir otak.

****

Inilah tahap pemikiran PAR..ish..ish..ish...kau dgr sini betul2..jangan nak complain saja...kau kene bersykur sebab orang ambik ko bekerja dalam kerajaan..kau nak naik gaji takat mana lagi?. kalau nak naik pangkat sangat..pergi sambung blajar..ini tak?. masa belajar dulu malas...bile jadi PAR pandai pulak nak demand bukan2...aduhai****

Inilah tahap pemikiran monkey..cai lu ingat lu study Phd kaa..setakat lu dok menyalak kat sini gua tahu taraf pendidikan lu..paling komang pun STPM x pom diploma tu pun cukup2 makan CGPA 2.00 course paling komang..silap2 haribulan spm jer lu..bdk engineering x poyo macam lu..cibaiii..lu perangai macam bini mat yo..puihhhhh!!!

Tanpa Nama berkata...

Kepada penbaca blog. Bersyukur lah apa yg kita dapat. Sama2 kita bersyukur berkerja sbgai kakitagan kerajaan. Nikmat yg kita rasa x semua rasa. Semoga alaun rumah fan alaun lain akan naik.kita hnya mampu berharap.walaupun kita emosi mcmna pun tiafa perubahan. Yg penting kita jaga rezeki kita yg bersih. Tunaikan zakat.bnyak bersedekah.inyaAllah rezeki kita akan mengcukupi. Jgn marah yg semua. Sy hnya berkongsi pandangan.sy tahu ada bijak pandai yg mbaca blog ni.

Doktor kamu.. berkata...

Kereta-kereta guru di sekolah dapat lawan kereta-kereta doktor di hospital. Tahniah.

Seorang guru yang mengajar 5 tahun telah mendapat gaji RM4000 lebih di Sabah&Sarawak. Jika duduk pendalaman jauh nun daat elaun hidup susah RM1,500. Maka gaji 4ribu plus 1500 adalah RM5500.

Guru-guru sabah sarawak naik kereta mewah dan besar-besar.

Kesian doktor cuma guna kereta preve.

Guru baru sekarang boleh angkat mitshubishe evo atau paling kurang pun Honda City atau Vios.

Ap yang guru sekolah buat sekarang? Tolong pantau.

Pada pendapat saya kerajaan telah beri gaji guru yang amat tinggi.

Apa cerita dengan gaji doktor seperti saya ni? Nak buka klinik masih ada loan dengan kerajaan lagi.

huhu

waiman berkata...

Tolong berjimat ketika berbelanja.

Jika gaji RM4000, jangan abiskan RM1400 beli kereta.

Guna myvi cukuplah, baru RM650. Dapat jimat RM800. Simpan dalam bank untuk kecemasan.

Ada gaji RM4000 tu, tak payahlah gatal-gatal nak guna kad kredit. 1 kad kredit cukuplah. Ini sampai 4 kad kredit apa hal. Gaji kan dah tinggi.

Bila gaji RM4000 tu (maybe campur suami isteri jadilah RM4000 tu), janganlah gatal tangan nak tambah hutang tv LED, Courts Mammoth, perabot dan sebagainya. Heran aku, gaji tinggi pun na berhutang lagi.

Selagi anda boleh menyimpan, simpanlah.

Orang melayu kita fikir begini:

"Apa yang aku nak beli dengan duit di tangan aku ini?"

Tak habis-habis nak jadi orang yang tolong kayakan orang lain. Ada duit difikirnya pula bagaimana mahu habiskan duit itu.

Ada duit simpanlah. Paling kurang kamu perlu ada RM10ribu dalam bank sebagai simpanan tetap. Jika ada kecemasan baru keluarkan duit tu.

Jangan jadi seperti orang kais pagi makan pagi, kais petang makan petang. Gaji dah besar, maka bersyukurlah. Simpan banyak-banyak.

Tak payah lah tambah dosa riak tunjuk kereta besar itu ini.

Itu semua hanya dunia semata-mata.

Tanpa Nama berkata...

JANGANLA KATA ASYIK2 GAJI TENTERA JE.. APA YANG PM UMUMKAN FEB LALU MASA KES LAHAD DATU TU SEMUANYA TIDAK ADA OK.. TIADA KENAIKAN, TIADA PENYELARASAN GRED. SIMPATI PADA MEREKA YG KENA TIPU HIDUP2 SETELAH MEMPERTARUHKAN NYAWA UTK NEGARA. LEBIH MALANG TIADA SIAPA YG MEMPU MENYUARAKAN KES INI KERANA MEREKA MERUPAKAN ASET UTAMA NEGARA.. JIKA MEREKA MEMBERONTAK, HANCURLAH PERTAHANAN NEGARA.

Tanpa Nama berkata...

JANGANLA KATA ASYIK2 GAJI TENTERA JE.. APA YANG PM UMUMKAN FEB LALU MASA KES LAHAD DATU TU SEMUANYA TIDAK ADA OK.. TIADA KENAIKAN, TIADA PENYELARASAN GRED. SIMPATI PADA MEREKA YG KENA TIPU HIDUP2 SETELAH MEMPERTARUHKAN NYAWA UTK NEGARA. LEBIH MALANG TIADA SIAPA YG MEMPU MENYUARAKAN KES INI KERANA MEREKA MERUPAKAN ASET UTAMA NEGARA.. JIKA MEREKA MEMBERONTAK, HANCURLAH PERTAHANAN NEGARA.

Tanpa Nama berkata...

INILAH dinamakan PA BANGANG BIN BODOH...Dulu bebal zaman sek tak mau belajar,menyusahkan keluarga.Skrg dah bekerja sain aku janji rela berkhidmat dgn kerajaan,yg penting dapat kerja tetap biarlah gaji kecil atas kelulusan yg ada.Namun skrg bila kerajaan membuat penambah baik dalam semua PA,mcm2 pula bunya GAJI KURANG,BONUS TIADA,ELAUN KURANG..Nanti dah beri bonus setengah bulan bising sebab tak puas hati gaji besar setengah bulan pun besar ,tapi gaji kecil dapat setengah bulan rasa kecil sgt2..Ini semua hakikat yg kena dilalui oleh PA semua.Jika hdk bagus kenalah usaha dari zaman sek.Skrg ni dah terlambat ikut ajerlah dan terima apa yg terbaik utk semua.Ini bila dah diberi kata lebih baik bagi 1k TETAPI bila dah di beri kata pula minta sebulan ,CAKAP mcm orang yg iri hati dan pendengki dengan gaji mereka yg besar2...Kenapa ini belaku sebab BODOH BIN BANGANG dari dulu ,tak blh terima hakikat dan tak blh terima diri sendiri.Inilah penyebabnya ...Tahun dpn kenaikan elaun pun pasti ramai yg tak puas hati atau bersyukur sebab kerajaan tak bodoh dia tak akan selaraskan kerana bila mereka selaraskan tiada sinoritilah mcm tu.Jadi kerajaan mungkin menaikan semua ke 200rm ke atau ikut pangkat tapi tak mungkin selaras,Jadi kita kena menerimanya ..Ini mungkin lepas ini isu mcm2 pula selepas pemberian elaun ni sebab semua hdk sama ,gaji hdk sama...Jika mcm tu abil PMR pun gaji dah blh dapat 6k-7k tak yahlah belajar separuh mampus dapat degree utk dapatkan gaji 6k-7k kan ? ini semuanya iri hati dan busuk hati.Aku ini pekerja am rendah ajer yg ada diploma tapi aku menerima hakikatnya apa yg aku buat sekarang ni dan terima apa yg mereka beri aku bersyukur dari TIADA LANGSUNG ...

Tanpa Nama berkata...

SALAM 1 MALAYSIA... TERIMA KASIH ATAS KEPERIHATINAN PM KE ATAS PENJAWAT AWAM...81 SKIM YANG AKAN DIUMUMKAN BULAN DEPAN, ADAKAH SKIM PENOLONG PEGAWAI TADBIR TERMASUK SEKALI...

Tanpa Nama berkata...

Dpt kgt sbb nak tarik undi buduh..

Tanpa Nama berkata...

Klu baru postinv xkn nk samakn dg cikgu yg dh service 20thn baru blh beli kete yg disebutkn tu kot? Agak2la doktot oii..

Tanpa Nama berkata...

kenapa pengganas Lahad Datu akan serang sabah bila nak dekat pilihanraya? Harap pegawai keselamatan bersiap sedia dalam tempoh setahun dari pilihnraya akan datang.. feeling weird :)

Tanpa Nama berkata...

Ingt pok jib nk bca komen korang kt blog kupek ni ke? Kim zlm je la!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
SALAM 1 MALAYSIA... TERIMA KASIH ATAS KEPERIHATINAN PM KE ATAS PENJAWAT AWAM...81 SKIM YANG AKAN DIUMUMKAN BULAN DEPAN, ADAKAH SKIM PENOLONG PEGAWAI TADBIR TERMASUK SEKALI...

Selasa, Oktober 29, 2013 9:58:00 PG


----------------------

Kita tunggu tahun depan.. Cakap mesti serupa bikin lh..

kami cuma mahu tolong.. bukan along

Doktor kamu.. berkata...

Aku kerja punya azab bau penyakit... bau penyakit kronik.. bau ubat.. bilik kerja punya kecik kongsi dengan 2 orang nurse...

Cikgu di sekolah bilik guru aircond, gaji besar mengalahkan doktor.. Guru baru pakai kereta Honda City.. Vios..

Tolong pantau guru-guru sekolah kita.. Kalau buat kerja tak apa juga.. Ini boleh keluar semasa kerja.. Minta kawan punch kad.. Datang lambat sekolah... Harap kereta je besar..

Tanpa Nama berkata...

Skim Juruteknik Komputer Ft 17 termasuk tak dalam 81 skim yang ditambah baik ?

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Tanpa Nama berkata...
SALAM 1 MALAYSIA... TERIMA KASIH ATAS KEPERIHATINAN PM KE ATAS PENJAWAT AWAM...81 SKIM YANG AKAN DIUMUMKAN BULAN DEPAN, ADAKAH SKIM PENOLONG PEGAWAI TADBIR TERMASUK SEKALI...

Selasa, Oktober 29, 2013 9:58:00 PG


----------------------

Kita tunggu tahun depan.. Cakap mesti serupa bikin lh..

kami cuma mahu tolong.. bukan along
Selasa, Oktober 29, 2013 10:31:00 PG

...............................

BUKAN TAHUN DEPAN. TAPI BULAN DEPAN..

ADA BERITA ELAUN PERUMAHAN TAK BULAN DEPAN?

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih kepada Kerajaan kerana mempertimbangkang bonus setengah bulan gaji kepada penjawat awam... Kepada mereka yang memberii komen dengan nada yang agak negatif... Cerminlah diri adakah anda sudah yang jadi yang terbaik... Tukar kerajaan pun belum tentu kerajaan yang baru boleh buat sebaik ini.. malah mungkin akan meranapkan negara.. Ingatlah pertimbangan ini dibuat berdasarkan kemampuan negara... banyakkan membaca bahan berilmiah... jangan baca blog yang ntah apa2 yang boleh buat anda menjadi goblok

Tanpa Nama berkata...

SALAM 1 MALAYSIA... TERIMA KASIH ATAS KEPERIHATINAN PM KE ATAS PENJAWAT AWAM...81 SKIM YANG AKAN DIUMUMKAN BULAN DEPAN, ADAKAH SKIM PENOLONG PEGAWAI TADBIR TERMASUK SEKALI...

Tentulah termasuk, tetapi telah ditukar nama iaitu penolong pengarah tadbir

Tanpa Nama berkata...

Sila pilih
A) pemerintah skrg mmg dh jelas membawa negara ke arah kehancuranm
B) pembangkang berjanji akan memakmur dan memajukn negara.


Tanpa Nama berkata...

NIPPON HARIKIRI said :

saya pilih A dan B bos...buat mcm negara jepun bos...angkat kaki secara terhormat....tu sebab negara jepun boleh maju kehadapan bos.....demi rakyat....

Tanpa Nama berkata...

mana elaun rumah najib oii awat la hang kedekut sangat

Tanpa Nama berkata...

hampa pn banyak dapat bonus dosa...sbb belum apa2 lg dah maki hamun sesama sendiri..rezeki kita dah ditulis takat mana...so tunggu jerrr...jgn tambahkan lagi dosa...jangan tau nak bonus di dunia jerrrr

Tanpa Nama berkata...

nah tengoklah antara 81 skim yang tinggal

Pembantu Kawalan Trafik Udara
Pemandu Lokomotif Sabah
Pereka
Pegawai Kebudayaan
Ahli Fotografi
Jurusolek
Pegawai Galian
Pegawai Kimia Bumi
Pegawai Kaji Bumi (Geofizik/Kaji Bumi)
Penolong Pegawai Galian
Penolong Pegawai Kimia Bumi
Pembantu Galian
Pembantu Kaji Bumi
Pegawai Makmal Filem
Penolong Pegawai Makmal Filem
Pembantu Makmal Filem
Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Siswazah
Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Lepasan Diploma
Pensyarah Perubatan
Pensyarah Pergigian
Pembantu Pegawai Latihan Vokasional/
Penolong Pegawai Latihan Vokasional/
Pegawai Latihan Vokasional
Pengajar Kraf
Pembantu Pertanian
Pembantu Veterinar
Renjer Hutan
Pengajar Membalak
Pengawas Hutan
Pembantu Hidupan Liar
Pembantu Hidupan Liar Rendah
Tukang K1
Tukang K2
Tukang K3
Pemandu/ Operator Jentera Pemunggah
Operator Loji
Pekerja Awam Khas
Pekerja Awam
Penyelamat
Pelukis Pelan
Juruteknik Landskap
Juruteknik
Juruteknik Ukur
Juruteknik Perancang Bandar dan Desa
Pembantu Pemeriksa Kilang dan Jentera
Penguasa Bekalan Air
MerinyuTali Air
Pegawai Perhubungan Preman
Penyelia Jeti
Penghantar Notis
Pembantu Kamera/Pemandu
Pemandu Kenderaan
Pembantu Am Pejabat
Pengurus Stesen
Penyelia Jurupakaian
Peniup Kaca
Pegawai Khidmat Pelanggan
Pengawas Pemulihan
Pegawai Penerbitan
Penolong Pegawai Penerbitan
Pembantu Penerbitan
Operator Kamera Offset/ Pembuat Plat
Penolong Operator Kamera
Penolong Pegawai Penyelidik Sosial
Pembantu Penyelidik Sosial
Pengurus Asrama
Penolong Pengurus Asrama
Penyelia Asrama
Penolong Pegawai Tadbir Tanah
Pembantu Tadbir Tanah
Pegawai Pemeriksa Paten
Pemandu Enjin (Keretapi Bukit Bendera)
Pembantu Pemuliharaan
Jurulatih Kawad
Pembantu Wartawan/Wartawan
Atendan Kesihatan
Penolong Pegawai Penaksir
Pegawai Aktuari
Pegawai Angkatan Tetap, Angkatan Tentera Malaysia
Askar Laskar Angkatan Tetap, Angkatan Tentera Malaysia
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
pengawal keselamatan takde pun..agak2 la.dh la tukang masak N1 lompat pergi N17.tak kan pengawal keselamatan KP11 terpacak mcm tu je...Ko ni reti atau buat2 x reti PM.cuepacs mcm nk menyengat lansung.nnti gua kasi sengat lu org br tau

Bestnya jadi cikguuuuuu

Mesti naik gaji punyeeeeeeee

cikgu cemerlang DG52 berkata...

masa kecik malas, cikgu mengajar kat depan, belakang tido, ponteng, kacau org,malas..bila besar ngaji takat PMR or spm tapi tak dapat gaji ribu2 ..marah org lain..ptuiii

Tanpa Nama berkata...

dasar kerajaan sejak dari dulu

yang gaji dah besar kita kena kasi banyak
yang gaji kecil kita kena bagi kurang/sikit....

kalo anda bijak anda akan sedar ianya telah berlaku dari dulu kepada penjawatan awam..

Tanpa Nama berkata...

Aku bangga jd cikgu, semakin dimaki hamun semakin kerajaan naikkan gaji kami. Bersyukur sangat dgn keadaan dan harap ia akan terus bertambah baik. Kpd kumpulan yg dengki buarkan mereka stres sehingga bunuh diri atau dihantar ke tanjung rambutan. Mereka yg suka kutuk guru nilah yg sebenarnya xbuat kerja yg diamanahkan kpd mereka sealiknya mereka leka buang masa mencari kesalahan para guru. Yg peliknya masih jg mereka hantar anak2 ke sekolah utk diajar oleh guru. Sepatutnya mereka sendirilah yg ajar anak kerana mereka lebih tau dan pandai dari guru. Buka sekolah sendiri dan ajar sendiri anak. Wat pa suruh cikgu kat sekolah ajar. Ini baru betul2 manusia yg guna kepala lutut utk berfikir dan patutlah xpandai sekolah dan xdpt gaji besar.

Tanpa Nama berkata...

Lu ingat doktor saja yg mampu beli kereta mewah. Petani atau pun pekebun pun ada yg hidup lebih mewah dari doktor. Jgn berfikiran spt katak di bawah tempurung. Org kaya xkira jawatan dan pelajaran. Yg penting guna akal dan rajin berusaha bukan sekadar menjadi mat jenin. Ini berlainan pula kerjanya, asyik dengki dan cari kesalahan guru. Kalau nak sangat dpt gaji spt guru, mohonlah jawatan sbg guru, anytime boleh minta dan tunjuk lah kehebatan anda supaya murid didikan anda semua dpt 10A. Jgn dah dpt jawatan cakap lain dgn mencari alasan jika gagal didik murid dgn baik.

Tanpa Nama berkata...

Takde kerajaan di dunia yg bayar gaji PAP, PAR, PT melebihi gaji pegawai yg berkelayakan tinggi. Setakat lulusan PMR,SPM dah nak minta gaji setimpal dgn graduan universiti/kolej, mana boleh. Jgn salahkan org lain sebab peluang dan ruang telah diberi secukupnya masa bersekolah dulu. Tapi malas, nah rasakan kesan kemalasan tu kerana dpt jawatan yg bergaji rendah padan dgn kelulusan yg anda peroleh.

TOK WAN berkata...

APA LA HANGPA NI, BIAQ PI LA KAT DEPA ( GRED 1-17 ) NAK MINTA UPGRED GAJI, SKIM PERKHIDMATAN, ELAUN DLL. BUKANNYA DEPA NAK SETARAF JAWATAN, GAJI DAN GRED HANG PUN. TAH NIAH LA HANG TELAH BERJAYA MENCAPAI CITA2 DAN SEKARANG HANG DAH DAPAT PUN APA YG HANGPA IDAMKAN. HANG DOK DIAM-DIAM SUDAH LA.
BAGI LA DEPA YG HAT BAWAH-BAWAH NI RASA SIKIT JA ATAU SECEBIS, APA YANG HANG DAH RASA. DEPA NI PUN SAUDARA SEAGAMA DAN SAHABAT KITA DALAM PERKHIDMATAN AWAM. DALAM DUNIA NI SEMUANYA DIJADIKAN BERPASANG-PASANGAN CONTOHNYA: LELAKI/PEREMPUAN, MISKIN/KAYA, BOSS/KULI, TINGGI/RENDAH. PANJANG/PENDEK ( KATIK ATAU AYAM SERAMA ).
KALAU SEMUA JADI BOSS, SAPA PULA NAK JADI KULI. BOSS NAK ARAH SAPA? SEMUA DAH JADI BOSS.

Tanpa Nama berkata...

Sumber terkini: Ramai guru-guru lelaki dan wanita hampir 75% mengalami stress, kemurungan akibat selalu memarahi perlajar serta mengeluarkan kata-kata yg kesat, sebahagiannya pula terlibat dgn kes cabul, manakala selebihnya terlibat dgn hutang keliling pinggang sehingga ada yg di bunuh. Guru-guru juga disarankan mengikuti kursus kerohanian bagi memantapkan keimanan dalam menghadapi stress, guru-guru diwajibkan mengikuti kursus kewangan bagi pengurusan kewangan untuk diri sendiri. Dari segi kenaikan pangkat guru-guru kebanyakkanya mengambil bidang yg tidak tersenarai di semua universiti cthnya bidang kemahiran hidup, kimpalan, dsbnya, habis berlajar naik gred DG41, inilah guru-guru yg tiada kualiti serta tiada berfikiran kelas pertama, inilah dinamakan guru, amat malang malaysia memiliki guru-guru yg kurang berilmu.

Tanpa Nama berkata...

Kroni kerajaan, perkara ini berlaku bagi kerajaan negeri spt johor, kedah , di mana pegawai-pegawai tadbir yg dilantik berdasarkan kaum-kerabat, anak beranak, saudara-mara dan kroni, di mana sekiranya bapak berpangkat besar anaknya akan menjawat jawatan di dalam kerajaan negeri, khususnya pegawai tadbir negeri, manakala anak-anak org kebanyakkan dinafikan haknya walaupun mempunyai kelulusan yg baik, begitu kakitangan golongan bawahan yg mempunyai kelulusan ijazah dan master serta mempunyai pengalaman kerja belasan tahun dinafikan untuk menjawat tersebut malah temuduga tersebut hanya syarat saja untuk menutup mata kakitangan tersebut, perlantikan berdasarkan kroni itulah menyebabkab kerajaan johor, kedah negeri mengalami defesit kewangan negeri, kebanyakkan mereka yg dilantik tiada mempunyai pengalaman kerja yg luas, lemah daya permikiran, berfikiran masih kebudak-budakan, kurang matang, tidak hersungguh-sungguh serta ilmu yg kurang dalam sesuatu jabatan, sebab itulah kami tidak berapa berminat menyokong kerajaan sedia ada.. Di dalam organisasi anda berapa ramaikah yg mereka berpendapatan tinggi bermaksud gaji melebihi RM 7,000 sebulan, itulah yg dikatakan berpendapatan tinggi, adakah rakyat akan dpt mencapai berpendapatan tinggi menjelang tahun 2020 seperti yang diwar-warkan oleh kerajaan, kenaikan harga barangan kini telah membebankan seluruh rakyat malaysia kecuali mereka yg berpendapatan tinggi seta berpendapatan serderhana tinggi. Kenaikan harga barang kini naik sehari demi sehari, barangan keperluan spt beras, gula, susu tin, susu bayi, bawang besar dan kecil, ikan, daging, telur, sayuran,, susu tepung, tepung gandum, serbuk kopi-teh, majerin, gas dapur, minyak masak, dan paling teruk kenaikan harga ubat-ubatan, ini adalah keperluan rutin harian yg diperlukan oleh seisi keluarga untuk keseimbangan kesihatan, kalau sesiapa nak boikot, dia boikotlah seorang diri , tak masuk akal, tak payah isi gula minum kopi-teh, tak payah isi santan masak rendang, itu belum lagi di kira keperluan harian untuk berkerja spt minyak kereta-motor, tol, bayaran parking kereta, tambang bas-teksi, keperluan pakaian dsbnya.. Begitu juga dengan kenaikan harga kereta nasional spt myve, pesona, inspira, preve, viva, suprima S, Bagi perjawatan Turus, Jusa, Gred 41-54, PM, TPM, YB, Menteri, bagi mereka tiada masalah kerana mereka tergolong di dalam yg berpendapatan tinggi, bagaimana pula mereka yg gred R1-32, berpendapatan rendah serta rakyat jelata yg bertungkus-lumus menampung keluarga yg sekian hari harga barangan keperluan semakin naik, tiada turunya, jadi fikir-fikirkanlah..inilah natijahnya jikalau urus tadbir negara, negeri tidak di urus dengan cara yang berlandaskan Al-Quran dan sunnah Rasulullah SAW..

Tanpa Nama berkata...


Inilah tahap pemikiran monkey..cai lu ingat lu study Phd kaa..setakat lu dok menyalak kat sini gua tahu taraf pendidikan lu..paling komang pun STPM x pom diploma tu pun cukup2 makan CGPA 2.00 course paling komang..silap2 haribulan spm jer lu..bdk engineering x poyo macam lu..cibaiii..lu perangai macam bini mat yo..puihhhhh!!!

****
Inilah mentaliti orang yg tak bijak..jangan pandang aku sebelah mata..dan tak perlu aku nak beritahu kat kau aku punya tahap pengajian sampai mana..at least aku takdalah sibuk nak memaki hamun macam kau..kau jangan lupa yang kau dah sain surat aku janji..kalau kau tak suka jawatan kau sekarang..baik berhenti je..daripada kau dapat duit tak berkat hidup kau..haha..malas aku nak melayan orang yang mental macam kau..nampak sangat kau ni bukan orang educated...haha

Tanpa Nama berkata...

Hang sajalah yg ambil alih tempat guru tu semua. Agaknya hang jgn lambat ambil balik anak2 dari sekolah takut mereka buta huruf dan angka. Elok sgt hang sekeluarga buka sekolah sendiri kerana semya guru xreti nak ajar dgn baik. Hang jd pengetua, bini jd PT. Gaji byr sendiri. Agama islam xde ajar umatnya memfitnah sesuka hati sehingga xsedar kelemahan diri. Tahniah guru2 kerana tanpa mu hang yg suka buat fitnah dan dengki ni sudah pasti buta huruf dan xreti nak baca dan tulis pun. Harapkan bapa emak hang ajar sampai kiamat dunia pun hanya xkenal huruf. Hang memang teruk dari binatang.

PA berkata...

tunggula pekeliling bulan depan (november 2013)

http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20131029/dn_04/Pekeliling-81-skim-perkhidmatan-awam-keluar-bulan-depan

insyaAllah ada...

TOK WAN berkata...

DAH MACAM CERITA pirates of the caribbean LA HANGPA NI. TU YANG DOK 'PANDANG SEBELAH MATU' TU APA DIA?. DAH LA, JANGAN DOK GADOH-GADOH. ILMU YANG KITA ADA NI TARA MANA SANGAT NO? HARI NI KITA DOK KATA KAT ORANG, ESOK LUSA KENA KAT ANAK KITA, LAGU MANA? JADI KULI, MACAM MANA?
DALAM SETANDAN PISANG TU, KADANG-KADANG ADA SATU DUA YANG BUSUK.

Tanpa Nama berkata...

Cikgu P.Ramlee: Murid-murid baca, cikgu main bola, hari-hari cikgu main bola.
Murid-murid: cikgu main bola, hari-hari cikgu tido..

Tanpa Nama berkata...

Cikgu P.Ramlee: Murid-murid baca, cikgu main bola, hari-hari cikgu main bola.
Murid-murid: cikgu main bola, hari-hari cikgu tido..

Tanpa Nama berkata...

Cikgu P.Ramlee tido ada income lain..kita apa ada? Huha je la kuat..huhu

Tanpa Nama berkata...

Sppbs mcm sial..lembb nk mampos! Sejam ngadap baru dpt 5 bdk..hangin sungguh berok kpm ni hat jaga server

Tanpa Nama berkata...

Salam, x perlu bising dlm ruang ni n kutuk2 org lain x hasil. Ikut pengalaman n kefahaman ku bila buat mcm ni akan merencatkan lg otak serta rezeki kita. Bgsnya kita bertenag n bersabar. 1 perkara lagi jgn percaya sngt dgn duit ni walaupun kita tahu kepentingannya dlm kehidupan. Bykkn berfikir n bersyukur ini akan tambah rezeki. Mana2 perkataan yg menghubungkn dgn pencipta (Allah) insyaAlla byk keberkataan. Cth "jgn kutuk or mencarut nanti Allah murka" ni perkataan nampak mcm biasa tetapi di sisi Allah tinggi nilainya n ganjarannya. Percayalah. Amin..

Bukan Kerana Nama berkata...

majoriti yang masuk dalam blog cuepacs ni dan menaip tak senonoh tu adalah golongan:

1. PRA
2. PAR
3. PEMANDU
4. PENGHANTAR

jangan marah mereka. dah memang kematangan dan pendidikan mereka setakat itu sahaja.

orang sebegini kita tak perlu marah, sebaliknya sebagai seorang yang rasa dirinya mempunyai pendidikan yang tinggi, kita nasihat orang sebegini.


jadi pesanan aku kepada mereka yang berkenaan, hentikanlah komen-komen yang sia-sia itu. jangan tayang keburukan dan ketidakpandaian anda ke seluruh dunia. bersyukurlah dengan pekerjaan yang anda ada dan pendapatan yang anda dapat.

Tanpa Nama berkata...

janji tinggal janji
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=448537985257361&set=gm.215917365252930&type=1&theater

Tanpa Nama berkata...

PADAN MUKA AKU
DULU DI JANJI KALAU UNDI BN BRIM DAPAT RM1200 PADA 2014 NANTI.TAPI APA YANG BERLAKU ? HANYA RM650 ? MANA JANJI MU ?
DULU KATA DALAM MASA SETAHUN PRU13 MINYAK TAKKAN NAIK.TP APA YANG BERLAKU ? MINYAK NAIK ? MANA JANJI MU ?
DULU KATA GST X KAN ADA ? TP GST AKAN DI LAKSANAKAN ? MANA JANJI MU ?
DULU KATA NK RAMPAS KELANTAN ? TP APA DAH JADI ? NAIKKAN HARGA GULA ? KERANA ORANG KELANTAN SUKA MAKAN MANIS ?
DULU JANJI KATA NK BERI TANAH UNTUK GENERASI KEDUA DI SETIAP FELDA ? SAMPAI SEKARANG BATANG MUKA WAKIL RAKYAT DAN JANJI X KEDENGARAN LAGI ? APA SUDAH TERJADI ?

KESIMPULANNYA ? PADAN MUKE AKU, KERANA AKU TERPEDAYA DENGAN JANJI DULU-DULU ,AKU MEMANGKAH BN & UMNO.AKU INGAT MEMANGKAH BN AKU DPT MENYENANGKAN ORG TUA NI, TP TERUK PULAK JADI NYE.NASIB AKU LER DPT HAMPAS TEBU SAJA.JANJI TINGGAL JANJI .....MENYESAL-MENYESAL-MENYESALLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL PANGKAH BN...........TAK ADA MENGUNTUNGKAN RAKYAT.BAJET SUKE-SUKE.ORG KERAJAAN PUN TAK ADA APE ? HEHEHEHE...BONUS PULAK 1/2 BULAN ? NI KATE BAJET MERUDUM BG TAHUN 2014.ENTAH LER...KEMANA DUIT TU NK DI BAWA PEGI ? SEPATUTNYA MENGUNTUNGKAN RAKYAT TANPA MENYUSAHKAN RAKYAT.RAKYAT HANYA DPT JANJI SAJA LAH...

Tanpa Nama berkata...

Aku setuju..kalau lihat dengan gaya bahasa, kebanyyakan dari mereka yang komen bukan2 kat sini adalah mereka gred PAR,PAP,Pemandu atau gred bawah..aku tak rasa orang PnP bagi komen kat sini..sebab..kalau lihat komen2 yang ada, mmg nampak tak cerdik..so, bagi kumpulan PnP Gred 41 ke atas, tak usahlah beri komen kat sini sebab anda akan jadi sasaran golongan gred bawah ini walaupun komen anda itu bernas dan ada fakta. Mereka ni susah nak fikir benda2 complicated..lagi2 bila perasaan marah menguasai diri..Kalau bg pandangan pun setakat baca dalam internet bukannya ambil dari laporan, buku atau journal yang sah dan indeks..

Tanpa Nama berkata...

PT YANG MALANG

Asyik asyik jawatan lain yang naik gred. Ingat semua PT goyang kaki aje ke kat pejabat? Tidak kah semua gaji semua jawatan kitaorang yang buatkan??? Bertahun asyik PT je yang mengalah. Cuba semua PT tak buat kerja sehari tentu haru biru jawatan lain kan...
Kalau nak naik gred pun biarlah adil. Jangan asyik jawatan tertentu je nak dijaga.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...


Inilah tahap pemikiran monkey..cai lu ingat lu study Phd kaa..setakat lu dok menyalak kat sini gua tahu taraf pendidikan lu..paling komang pun STPM x pom diploma tu pun cukup2 makan CGPA 2.00 course paling komang..silap2 haribulan spm jer lu..bdk engineering x poyo macam lu..cibaiii..lu perangai macam bini mat yo..puihhhhh!!!

****
Inilah mentaliti orang yg tak bijak..jangan pandang aku sebelah mata..dan tak perlu aku nak beritahu kat kau aku punya tahap pengajian sampai mana..at least aku takdalah sibuk nak memaki hamun macam kau..kau jangan lupa yang kau dah sain surat aku janji..kalau kau tak suka jawatan kau sekarang..baik berhenti je..daripada kau dapat duit tak berkat hidup kau..haha..malas aku nak melayan orang yang mental macam kau..nampak sangat kau ni bukan orang educated...haha

*******

bangkai..yang ko hangin apsal..aku x mention pun aku x setuju dgn policy gov..aku dah sain aku janji..aku back up statement pasal ko merendahkan kakitangan bergred 11..ko baca dari awal komen yang aku attach tu..komen yang awal ko tak attach pulak..memang dasar mentaliti letak kat jubo...puihhh

Tanpa Nama berkata...

salam semua kakitangan awam.
lpas ni semua kakitangan awam TOLONG BUAT GAJI SENDIRI YE!!!!!
PT xpenting pon.. terkulat-kulat buat kenaikan gaji org lain..sendiri punya smpai pencen pon x dapat.

Tanpa Nama berkata...

cai aku attach balik komen ni...

bile nk djumudkn pembantu am pejbt sprti kami ni....kate nk n1nk djmudkn jd N11.....nak naik gji....lgsug p mmpus lh ceupasc ckp xsrupe bikin....N1 skg bukn mcm N1 dolu2....N1 skg kje kerani pun die yg buat....mcm2...ckp nk mpus xpkir otak.

****

Inilah tahap pemikiran PAR..ish..ish..ish...kau dgr sini betul2..jangan nak complain saja...kau kene bersykur sebab orang ambik ko bekerja dalam kerajaan..kau nak naik gaji takat mana lagi?. kalau nak naik pangkat sangat..pergi sambung blajar..ini tak?. masa belajar dulu malas...bile jadi PAR pandai pulak nak demand bukan2...aduhai

****

Inilah tahap pemikiran monkey..cai lu ingat lu study Phd kaa..setakat lu dok menyalak kat sini gua tahu taraf pendidikan lu..paling komang pun STPM x pom diploma tu pun cukup2 makan CGPA 2.00 course paling komang..silap2 haribulan spm jer lu..bdk engineering x poyo macam lu..cibaiii..lu perangai macam bini mat yo..puihhhhh!!!

Tanpa Nama berkata...

kalau di lihat para ulama terdahulu yg nama mereka disebut2 hingga sekarang malahan kitab2 meraka terus dikaji, meraka sangat merendah diri, meraka tidak merasa meraka baik malah apabila melihat seseorang meraka merasa orang itu lebih baik dari meraka, pada siang nya ada yg mencuci tandas untuk merendahkan hati2 meraka,
ilmu yang ada itu pemberian allah, jgn terlalu sombong kerana allah boleh menarik balik ilmu itu dalam sekelip mata, kata kata juga mencerminkan kebijaksanaan sesesorang

Tanpa Nama berkata...

kami PT2 ni selalu dianak tirikan....Menanti dan terus menanti...sampai bilakan harus kami menanti....puiiii!!!!!

the red buret berkata...

Tanpa Nama berkata...
cai aku attach balik komen ni...

bile nk djumudkn pembantu am pejbt sprti kami ni....kate nk n1nk djmudkn jd N11.....nak naik gji....lgsug p mmpus lh ceupasc ckp xsrupe bikin....N1 skg bukn mcm N1 dolu2....N1 skg kje kerani pun die yg buat....mcm2...ckp nk mpus xpkir otak.

****

Inilah tahap pemikiran PAR..ish..ish..ish...kau dgr sini betul2..jangan nak complain saja...kau kene bersykur sebab orang ambik ko bekerja dalam kerajaan..kau nak naik gaji takat mana lagi?. kalau nak naik pangkat sangat..pergi sambung blajar..ini tak?. masa belajar dulu malas...bile jadi PAR pandai pulak nak demand bukan2...aduhai

****

Inilah tahap pemikiran monkey..cai lu ingat lu study Phd kaa..setakat lu dok menyalak kat sini gua tahu taraf pendidikan lu..paling komang pun STPM x pom diploma tu pun cukup2 makan CGPA 2.00 course paling komang..silap2 haribulan spm jer lu..bdk engineering x poyo macam lu..cibaiii..lu perangai macam bini mat yo..puihhhhh!!!
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
ini lah tahap pemikiran PAR...bodo srupo lembu

Tanpa Nama berkata...

Hallooo Brooo.Apa bising2&Gaduh2.Kalau dah Rasa
Pandai,Cerdik,Bodoh.Ada Phd,Master,Ijazah,Spm,Pmr.Berhenti ,Kerja Sendiri la.Kalau dah semua tak betul.Buat pe keje GOV lagi.

Tanpa Nama berkata...

baca komen d qpax byk yg mcemuh PTD.. hargai usaha dan kerja kami.. tanpa kami yg berusaha byk d jab atau kementerian rasanya tidak ada kemajuan pd organisasi kjaan..

Penjawat Awam berkata...

Kita Memegang Amanah Bangsa
Kita Juga Telah Berikrar
Taat setia Korban Tenaga
Bela Bangsa Dan Negara

Etika Kerja Kita Amalkan
Tekun Jujur Dan Berbudaya
Gandakan Hasil Dan Pembangunan
Berkhidmat Bakti Berjasa

Agama Asas Pegangan
Perlembagan Negara Dijulang
Rukunegara Jadi Pedoman
Kitalah Benteng Malaysia

Tanpa Nama berkata...

juruteknik Komputer FT17....sijil politeknik masing-masing boleh koyak lepas itu bakar terus.

Tanpa Nama berkata...

Apa nasib Juruteknik Komputer FT17...FT17 dan J17 sama level...kenapa J17 boleh naik J29...Pembantu Veterinar yang masuk kerja guna SPM...kerja jaga lembu pun boleh naik gred 29...FT17 jaga sistem maklumat dianaktirikan....

puzzles berkata...

Tanpa Nama berkata...
bile nk djumudkn pembantu am pejbt sprti kami ni....kate nk n1nk djmudkn jd N11.....nak naik gji....lgsug p mmpus lh ceupasc ckp xsrupe bikin....N1 skg bukn mcm N1 dolu2....N1 skg kje kerani pun die yg buat....mcm2...ckp nk mpus xpkir otak.

****

Inilah tahap pemikiran PAR..ish..ish..ish...kau dgr sini betul2..jangan nak complain saja...kau kene bersykur sebab orang ambik ko bekerja dalam kerajaan..kau nak naik gaji takat mana lagi?. kalau nak naik pangkat sangat..pergi sambung blajar..ini tak?. masa belajar dulu malas...bile jadi PAR pandai pulak nak demand bukan2...aduhai

-----------------------------------

kesian gred bawahan mcm n1 ni. kesian apa? kesian mentaliti memang tahap tu jelah. kat mana2 jabatan pun mmg dah sedia maklum gred n1 ni pemalas nak mampos! hantar surat kt pegawai malas. pos surat malas. ni keje buat sampul, tampal setem, pun gred 29 kene buat? bile bab gaji bebual nak bagus. eh ko boleh belajar kasi pandai lagi tak otak tu? tak reti bersyukur dengan rezeki.

Selasa, Oktober 29, 2013 9:16:00 PG
********

kenapa lah nak gaduh2...dah nama manusia, ada je yang tak betul pada orang lain..orang ni kata orang ni tak ada kerja..tapi tak semua sama disemua kementerian/ jabatan..ada jabatan PAP hanya hantar saja surat..ada tempat PAP ne buat kerja seperti dalam fail meja..ada tempat kerani buat kerja perkeranian..ada tempat setiausaha kene buat kerja PAP, kerani dll..ada tempat setiausaha hanya buat kerja yan gtekandung dalam fail meja..ada tempat jawatan 41 adalah jawatan besar ada tempat 41 hanya jawatan kecil...semua tu ikout hati orang yang bekerja, jika dia rasa nak berkat rezekinya buat kerja yang telah ditetapkan untuk jawatannya, lau tak dia agihla kerjanye kepada orang lain dengan cakap dia dia banyak kerja dan orang tu tak de kerja..susah nak puaskan hati orang dan hati sendiri jika ada hasad dalam diri..

Tanpa Nama berkata...

Jgn buat FT17 marah...nanti cuepacs.blogspot kena hack...letak gambar lembu...

Tanpa Nama berkata...

Jgn pandang FT17 di sekolah-sekolah...kami FT17 di IPTA ada sijil & diploma kerja dah sama macam Pen. Pegawai Teknologi Maklumat....

Tanpa Nama berkata...

Kecewa PT tiada dalam senarai..huhuuuuhuhuu

Tanpa Nama berkata...

Omar osman itu orang J...kalau Omar Osman Juruteknik Komputer...mesti FT naik dulu...

Tanpa Nama berkata...

Kalau Gred J naik lepas nih...sedap sikit lh pencen omar osman nanti...yealah...skrg nie kos sara hidup sudah meningkat..ada GST plak 2...saya faham situasi Dato Omar Osman

Tanpa Nama berkata...

Duhai presiden cuepacs...
Tolong la buat sesuatu untuk membezakan N22 dengan N22(KUP). Kami yang N22 macam2 keje kami buat...keje PAR pon kami buat tapi N22(KUP) dok goyang kaki dan buat satu kerja da dapat gaji same/lebih dari kami..padahal gred sama je...Tolong la dengar rintihan kami kerani kanan yang naik pangkat atas usaha sendiri ni...
sekian terima kasih

Tanpa Nama berkata...

Aku syukur sangat2 jawatan U17 keluar dari kupek tak guna ni...aku cadangkan suma jawatan kuar dari kupek tak guna ni...pasal bonus apa ke suma kerajaan yang putuskan melalui JPA...bukan kupek...kupek ni jadi medium untuk ambik gaji PA untuk bayar yuran kupek bodo ni...aku harap suma ambil langkah yang sama mcm gred U17...untuk pengetahuan..gred U17 dgn pembantu pergigian je yang ada kursus 2 tahun untuk dapat gaji gred 17...gred 17 yang lain mcm pt,tukang masak tak payah nk kursus da dapat gred 17...korang suma patut bersyukur...jgn jadi mcm kami ni...habis masa,bazir umur,bazir tahun perkhidmatan sebab kene kursus 2 tahun...lagi satu aku kesian tgk anggota bomba...aku xtau la tapi dgr cite depa pun kene kursus 2 tahun jgk untuk dapat gred 17...so apa lagi...pakat2 suma kuar dari kupek tak guna ni...bila hangpa suma kuar barula presiden xde elaun lagi da...harap kupek ni di bubarkan je...sekian dari flower taik ayam...apa kata TRB @ DJanggo pulak??

Tanpa Nama berkata...

81 Skim Perkhidmatan yg terlibat...CHECK Sini!!!

81 skim ni ler...tahniah..

Pembantu Kawalan Trafik Udara
Pemandu Lokomotif Sabah
Pereka
Pegawai Kebudayaan
Ahli Fotografi
Jurusolek
Pegawai Galian
Pegawai Kimia Bumi
Pegawai Kaji Bumi (Geofizik/Kaji Bumi)
Penolong Pegawai Galian
Penolong Pegawai Kimia Bumi
Pembantu Galian
Pembantu Kaji Bumi
Pegawai Makmal Filem
Penolong Pegawai Makmal Filem
Pembantu Makmal Filem
Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Siswazah
Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Lepasan Diploma
Pensyarah Perubatan
Pensyarah Pergigian
Pembantu Pegawai Latihan Vokasional/
Penolong Pegawai Latihan Vokasional/
Pegawai Latihan Vokasional
Pengajar Kraf
Pembantu Pertanian
Pembantu Veterinar
Renjer Hutan
Pengajar Membalak
Pengawas Hutan
Pembantu Hidupan Liar
Pembantu Hidupan Liar Rendah
Tukang K1
Tukang K2
Tukang K3
Pemandu/ Operator Jentera Pemunggah
Operator Loji
Pekerja Awam Khas
Pekerja Awam
Penyelamat
Pelukis Pelan
Juruteknik Landskap
Juruteknik
Juruteknik Ukur
Juruteknik Perancang Bandar dan Desa
Pembantu Pemeriksa Kilang dan Jentera
Penguasa Bekalan Air
MerinyuTali Air
Pegawai Perhubungan Preman
Penyelia Jeti
Penghantar Notis
Pembantu Kamera/Pemandu
Pemandu Kenderaan
Pembantu Am Pejabat
Pengurus Stesen
Penyelia Jurupakaian
Peniup Kaca
Pegawai Khidmat Pelanggan
Pengawas Pemulihan
Pegawai Penerbitan
Penolong Pegawai Penerbitan
Pembantu Penerbitan
Operator Kamera Offset/ Pembuat Plat
Penolong Operator Kamera
Penolong Pegawai Penyelidik Sosial
Pembantu Penyelidik Sosial
Pengurus Asrama
Penolong Pengurus Asrama
Penyelia Asrama
Penolong Pegawai Tadbir Tanah
Pembantu Tadbir Tanah
Pegawai Pemeriksa Paten
Pemandu Enjin (Keretapi Bukit Bendera)
Pembantu Pemuliharaan
Jurulatih Kawad
Pembantu Wartawan/Wartawan
Atendan Kesihatan
Penolong Pegawai Penaksir
Pegawai Aktuari
Pegawai Angkatan Tetap, Angkatan Tentera Malaysia
Askar Laskar Angkatan Tetap, Angkatan Tentera Malaysia

Tanpa Nama berkata...

N17 jugak masih ditakuk lama..redho je lah...

Tanpa Nama berkata...

Biar dok bongok2 jg boss. Mereka suka sgt jg tepi org lain dan buat fitnah membabi buta. Mereka terlalu cemburu dan leka mencari kelemahan pihak lagin hingga xde masa nak buat kerja maka tak hairan gaji mereka xcukup makan. Asyik mengeluh tanpa berusaha.

Tanpa Nama berkata...

Untung lah jadi tentera...

Tanpa Nama berkata...

Kalau PT xurus hal gaji, jawatan PT xwujud maka hanya xde kerja kerana xde jawatan PT. Faham2 je lah. Guru ada kerana ada murid, jika murid xde guru pun xde. Cam 2 jg doktor, ada pesakit ada doktor. Jgn duduk merungut je patut xmurah rezeki...

Tanpa Nama berkata...

ok lah 2 bg bdak kejuruteraan punya skim naik plak.dh rezeki diorang nk naik gred.sok sok korang punye gred lak dia kaji.mcm mana dgn nurse,farmasi dan radiografer tak di semak pun siang kt mereka dh lah kerja shift pagi petang malam

Tanpa Nama berkata...

yahooooo.....november akan keluar pekeliling khas utk semua kakitangan awam.jika betul kerajaan komitment nk tolong kakitangan awam utk naikkan gred dan menjumudkan jawatan pembantu pejabat dan di naikkan ke gred 17 maka kami bersetuju sgt2.dan gred 17 akan berpindah kepada gred 22 atau 27.kerana veterina dari gred 17 dh naik ke gred 27.banyak kenaikan tu.harap pekelling baru ni akan menambah baik .terbaik

Tanpa Nama berkata...

Tahniah pembantu pertanian dari gred G17 hingga G26 anda dinaiktaraf ke G27 pada bulan november 2013....alhamdulillah....

Tanpa Nama berkata...

Mana tahu tu dah ada itam putih ke....pekelilin pun x keluar lg...jgn nama gred je banyak jabatan yg tukar sudah...

Tanpa Nama berkata...

Bapak presiden sendiri yang memalumkan mengenai kenaikan gred G17 - G26 yg memang sahih akan dinaiktaraf ke G27 bermula pd bulan julai 2013.....tahniah kpd gred G17 - G26 tu ya....rezeki anak2...alhamdulillah




Tanpa Nama berkata...

GAJI guru cam na??? yg berkhidmat 8 dan 9 tahun pun sama gaji dgn yang berkhidmat 10 tahun,malahan gaji yg berkhidmat 9 tahun lebih tinggi gajinya dari yang berkhidmat 10 tahun beza hampir 1.5k setahun dan yang 8 tahun pula gajinya beza dgn yang berkhidmat 10 tahun hanya 20rm/30rm shj sebulan...Mcm mana dengan sinoriti gaji yg berkhidmat lama ??? Cuepacs mcm mana ni ???

Tanpa Nama berkata...

Kenaikan elaun rumah mane???dh la rumah skrg lbh byk yg mampus milik drpd mampu milik...