SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

02 Jun 2009

TIMUR: CUEPACS AKAN HANTAR SYOR PELARASAN ELAUAN SARA DIRI

Berita Harian
2/6/2009




KUALA TERENGGANU: Cuepacs Terengganu akan menghantar cadangan lengkap pelarasan pembayaran elaun sara diri RM300 sebulan kepada setiap penjawat awam di negeri ini minggu depan, berikutan kesediaan kerajaan negeri menimbang cadangan itu yang bertujuan meringankan beban kewangan kakitangan awam. Pengerusinya, Azih Muda, berkata sebagai penghargaan kepada keprihatinan kerajaan negeri terhadap bebanan kewangan dihadapi pekerja perkhidmatan awam di negeri ini, Cuepacs berikrar memastikan setiap penjawat awam memberikan perkhidmatan terbaik, memperkemas sistem penyampaian bagi membantu kerajaan negeri melaksanakan agenda pembangunan mapan secara tersusun. Beliau berkata, penjawat awam di negeri ini mesti bersyukur dengan kesediaan kerajaan negeri menimbang permohonan elaun sara diri itu dengan memberikan komitmen penuh terhadap kerja dan menambah baik mutu perkhidmatan sebagai penghargaan kepada keprihatinan kerajaan negeri.
"Cuepacs berbesar hati dan menyambut baik kesediaan awal kerajaan negeri untuk menimbang permohonan itu. Saya yakin, usaha ini mampu menyuntik semangat baru kepada kakitangan awam mempertingkatkan mutu perkhidmatan ke tahap lebih baik. Saya berazam supaya kakitangan di Terengganu dapat menjadi penjawat awam contoh kepada pekerja kerajaan di seluruh negara. "Penjawat awam khususnya di negeri ini kini tidak boleh lagi mempunyai masa untuk melepak dan memberi tumpuan penuh terhadap tugas. Buktikan penghargaan sebenar kita kepada kerajaan negeri yang mengambil berat kebajikan kita sebagai kakitangan awam," katanya ketika dihubungi semalam. Beliau mengulas kenyataan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK), Datuk Mokhtar Nong bahawa kerajaan negeri sedia menimbang permintaan Cuepacs negeri untuk membayar elaun sara diri sebanyak RM300 sebulan kepada lebih 12,000 kakitangan awam negeri.
Beliau berkata, kerajaan negeri kini menunggu permohonan secara rasmi daripada Cuepacs negeri berhubung cadangan penyelarasan elaun sara diri kakitangan awam, termasuk peringkat pegawai dan kumpulan sokongan untuk dibincangkan dalam mesyuarat Exco negeri.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tak setuju,ini kerana kawasan timur tidaklah tinggi kedudukan Taraf Kehidupan Mereka,seperti dibandar atau tempat tertentu seperti diwartakan