SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

05 April 2012

TIGA KESATUAN BANTAH CADANGAN JAWATAN UTAMA PENTADBIRAN IPTA DIBUKA KEPADA ORANG LUAR

Bernama
5/4/2012


SERDANG, 4 April (Bernama) -- Tiga kesatuan membantah cadangan Kementerian Pengajian Tinggi untuk membuka jawatan utama pentadbiran institusi pengajian tinggi awam iaitu Pendaftar, Bendahari dan Ketua Pustakawan kepada pihak luar.

Kesatuan itu diwakili Majlis Persatuan Pegawai Tadbir dan Ikhtisas (MASTI), Majlis Presiden dan Setiausaha Kehormat Kesatuan Kakitangan Universiti/IPTA (GAKUM) dan Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) yang mengadakan persidangan bersama selama lebih dua jam di Universiti Putra Malaysia (UPM) di sini bagi membincangkan isu berkenaan.

Presiden CUEPACS Datuk Omar Osman, yang juga Pengerusi GAKUM berkata cadangan untuk menempatkan orang luar memegang jawatan utama berkenaan adalah antara yang terkandung dalam rang pindaan Akta Univesiti Kolej Universiti (AUKU) 1974.

Omar berkata tiada perbincangan terperinci dilakukan bersama pihak kesatuan dalam pelaksanaan hal itu dan yang demikian, pihaknya berharap dapat menemui Menteri Pengajian Tinggi Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin untuk menyelesaikan isu berkenaan.

Satu memorandum berhubung perkara itu akan dikemukakan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak jika Kementerian Pengajian Tinggi bertegas untuk membuka jawatan itu kepada pihak luar.

-- BERNAMA

322 ulasan:

«Lebih lama   ‹Lebih lama   201 – 322 daripada 322
Tanpa Nama berkata...

berubah mesti ubah itu yg penting..jom kita ubah

Ahad, April 08, 2012 8:36:00 PM
YYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY

Assalamualaikum Sahabat

Inikah perubahan sahabat cari..

Ketua Menteri, Lim Guan Eng dianggap tidak berminat untuk membela nasib orang Melayu berikutan keengganannya untuk berjumpa beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Islam bagi berbincang mengenainya sejak mentadbir Pulau Pinang pada 2008.

Bekas Ketua Pemuda Pas negeri, Mohamed Hafiz Mohamed Nordin berkata, bukan sahaja tidak mahu berjumpa, beliau yang mewakili 21 NGO Islam untuk menyerahkan memorandum pernah dihalau dari pejabat Ketua Menteri oleh Setiausaha Politiknya, Ng Wei Aik.

Beliau berkata, sehingga hari ini tiada seorang pun wakil Kerajaan DAP Pulau Pinang menghubunginya mengenai perkara itu.

"Saya berusaha membuat temujanji nak jumpa ketua menteri (Guan Eng) sejak minggu pertama pembangkang memerintah. Kita ada banyak soalan seperti apa nak dibuat oleh kerajaan negeri untuk memajukan orang Melayu di Pulau Pinang.

"Bukan sahaja dia (Guan Eng) tidak mahu jumpa, sampai hari ini tiada siapa pun tanya mengenainya. Semakin teruk pula berlaku ke atas orang Melayu Pulau Pinang," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap di depan kira-kira 5,000 orang yang hadir pada program Ceramah Perdana anjuran Gerakan Belia 4B Cawangan Nibong Tebal di Sungai Acheh di sini malam tadi.

Hadir sama bekas Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Islam, Adat-adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam Selangor, Datuk Dr. Hasan Ali.

Mohamed Hafiz memberitahu, antara hak orang Melayu yang dipermainkan oleh Guan Eng ialah penjualan tapak masjid di Bayan Mutiara.

Beliau menambah, Guan Eng sebaliknya menafikan berbuat demikian dan menuduh pihak lain yang mencetuskan isu itu sebagai rasis.

"Saya bukan nak membawa isu perkauman, (dalam hal ini) tetapi orang yang selalu menyebut orang lain rasis, dialah sebenarnya yang rasis. Tidak pernah berlaku pemimpin jual tanah masjid kecuali sejak pakatan rakyat (pembangkang) mentadbir negeri ini," ujarnya.

Salam Hormat BP

Tanpa Nama berkata...

DARI SUDUT POLITIK SAYA INGIN MENYERU SEMUA RAKAN2 DISINI, SUPAYA MENGAJAK RAKAN2 DILUAR SANA DAN RAKAN2 DILUAR SANA AJAK RAKAN2NYA YANG DILUAR SANA LAGI, UNTUK MENGUNDI CALON MELAYU TAK KIRA DARI BN ATAU PKR ASALKAN BOLEH JADI PEMBELA MELAYU,DAN RAJA. TAK ADA MAKNANYA KITA MENANGKAN MANA-MANA PARTI TETAPI MELAYU, ISLAM DAN RAJA TIDAK TERBELA. .
Ahad, April 08, 2012 8:56:00 PM
YYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY

Salam Semua

Tanya pada itu HUD..HUD..HUD..

Yehh..Yehh..Yehh

Lidah rasmi kerajaan negeri Selangor, Selangor Ku sedang mempromosi acara himpunan untuk anak muda dan mahasiswa menggesa pihak kerajaan memansuhkan PTPTN dan menuntut pendidikan percuma kepada seluruh rakyat Malaysia.

Itu terpulang kepada anak muda dan mahasiswa untuk melibatkan diri. Sebaiknya pastikan acara itu mendapat kelulusan polis untuk memastikan keselamatan terjaga dan tiada perkara yang tidak diingini berlaku.

Dalam anak muda dan mahasiswa menggunakan ruang bersuara yang mendapat sokongan kerajaan negeri, ada baik juga mereka menilai prestasi dan janji-janji kerajaan negeri.

Kerajaan negeri menyokong anda menuntut pelajaran percuma tetapi hendak juga sedarkah anda kerajaan negeri sendiri tidak memberi pelajaran percuma keapda penuntut Unisel. Malahan yuran Unisel bertambah meningkat.

Jika diingat kembali dalam manifesto Pakatan rakyat ketika Pilihanraya Umum ke 11, mereka janjikan sejumlah sumbangan lebih seribu ringgit untuk semua anak Selangor yang berjaya masuk Universiti.

Dapatkah sudah semua anak Selangor sumbangan itu?

Jika benar kerajaan negeri begitu percaya kepada perlunya pelajaran percuma, apa kata mereka biayai dalu semua yuran dan perbelanjaan keapda semua penuntut yang belajar di sekolah-sekolah rendah, menengah, kolej pra U dan kemahiran, dan Universiti.

Malangnya mereka sendiri tidak lakukan apa yang dikata dan janji. Program untuk tadika itu bila nak mula. Sudah tiga tahun lamanya Pakatan memerintah Selangor. Haraop adalah program sedemikian dan tersebar manafaatnya dan bukan hanya untuk golongan tertentu.

Maklumlah juga dengan kedudukan kewangan Yayasan Selangor yang ternyata dalam keadaan parah di bawah pentadbiran Pakatan Rakyat, banyak program pelajaran dan latihan yang ada ketika dibawah pentadbiran Barisan Nasional sudah tiada.

Institiut Kemahiran Yayasan Selangor (IKYS) ditutup dan pelajar yang ada dipindahkan ke institiut biayaan swasta yang diluar kemampuan ibubapa penuntut dari keluarga miskin.

Tidak tahu adakah peluang yang sama untuk penuntut yang cicir di sekolah dan penuntut keluarga miskin untuk masuk tanpa bantuan Yayasan Selangor.

Biasiswa untuk penuntut miskin masuk sekolah di awal tahun sudah dihentikan dan dibawah penjagaan badan lain dibawah kelolaan kerajaan negeri. Ini hanya bermakna jumlah bantuan pelajaran sudah berkurangan dari dahulu ada dari yayasan dan kerajaan negeri tapi kali ini hanya dari kerajaan negeri saja.

Asrama Tun Dr Ismail dan Toh Puan Nor Asihikin sedang dalam proses diroboh untuk dijual tapaknya kepada pemaju perumahan tanpa ada usahasama dengan yayasan Selangor untuk melabur.

Kedua-dua asrama tersebut berperanan memberi penginapan yang selesa dan sesuai untuk penuntut dari luar bandar belajar dan mendapat tempat di sekolah-sekolah di bandaraya yang lebih baik.

Dengan ini, terputuslah peluang pelajar dari luar bandar untuk mendapat kemudahan pembelajaran yang lebih baik di sekolah-sekolah bandar.

Kalau kerajaan negeri hanya pandai berhelah memberi alasan, perlukah anda menghadiri himpunan yang penganjurnya hanya cakap tak serupa bikin.

Inikan lagi jika ianya hanya untuk jadi raptai bagi Bersih 3.9 mempergunakan anak muda dan pelajar setelah somongan dari golongan dewasa dan lebih tua menurun kerana hilang percaya dengan kerajaan Pakatan rakyat yang hany apandai berpolitik tetapi tidak tahu mentadbir dan mengkota janji.

Sumber SEL13

Salam Flower

Tanpa Nama berkata...

berubah mesti ubah itu yg penting..jom kita ubah

-------------------------------------

Ubah, jangan tak ubah!!!

GM berkata...

Kita lihat apa dah jadi dengan Kg, Buah Kepala. Kita disajikan apa dah jadi dengan rakyat di Selangor. Apa dah jadi dengan Kedah, Kelantan dan semuanya indah khabar dari rupa.....

am a kelantanese...a pure hi-breed one! how wrong, misleading and out-of-touch if u said kelantan is a remorseful state. its a fear factor that was played down by political feuds. its an accord if u'r UMINO putra...but much regret if u'r d plain majority.

hope u would realize what TV stations n other main stream media talked about is very much identical. its obvious why they play political cards...but u n me...we r too ignorant if we dun take observation seriously.

so if u so grieving about kelantan...why not u come n join me for a lunch. i'll tell u much much more...or u may stay for a few weeks just to look things with your own eyes.many had done so especially during school holidays.n they tot living here is just awesome!

n my emphasize here...kelantan without much financial support aid from Putrajaya, forfeited oil revinue, little insource income... is actually doing a wonderful duty and service to its state men!

Among others...3 downtown capital expansion r underway! n according to d supermarket n fast food companies 2011 research...kelantanese buying power is just too great to ignore. so d upshot is....all great name of super/hypermarkets r operating here.

so what...apa jengkelnya?

GM berkata...

Azmin cecrita? Ezam cecrita, jangan asyik cerita enam kota dan menjaga maruah Wan Azizah yang tiada maruah punya wanita!

i hope your comment is true...or u'll get ur terms in d eternity. or u'r actually into d moral oblivion? u'r blasting anuar for trading his subject points...why r u going to rap his wife instead?

Tanpa Nama berkata...

Azmin cecrita? Ezam cecrita, jangan asyik cerita enam kota dan menjaga maruah Wan Azizah yang tiada maruah punya wanita!

Nalla, jangan asyik kata takut, ada orang nak ancam, buat polis report, dan lain-lain, tapi tak ada cerita apa-apa? Nak tunggu mahkamah baru nak cerita itu, mahu ke cerita habis2?

Kalau PTPTN ini benarlah sedut darah rakyat, Anwar lah Raja sedut darah rakyat yang sebenarnya.

Diolah semula dari RBF sini dan sini

HOUSE PK: Terima kasih kepada Unspinners yang telah menyediakan artikel ini. baca dan fahamilah, CILI KASI TARUK la wei!
Posted by House PK at Sunday, April 08, 2012

Tanpa Nama berkata...

GM berkata...

Kita lihat apa dah jadi dengan Kg, Buah Kepala. Kita disajikan apa dah jadi dengan rakyat di Selangor. Apa dah jadi dengan Kedah, Kelantan dan semuanya indah khabar dari rupa.....

am a kelantanese...a pure hi-breed one! how wrong, misleading and out-of-touch if u said kelantan is a remorseful state. its a fear factor that was played down by political feuds. its an accord if u'r UMINO putra...but much regret if u'r d plain majority.

hope u would realize what TV stations n other main stream media talked about is very much identical. its obvious why they play political cards...but u n me...we r too ignorant if we dun take observation seriously.

so if u so grieving about kelantan...why not u come n join me for a lunch. i'll tell u much much more...or u may stay for a few weeks just to look things with your own eyes.many had done so especially during school holidays.n they tot living here is just awesome!

n my emphasize here...kelantan without much financial support aid from Putrajaya, forfeited oil revinue, little insource income... is actually doing a wonderful duty and service to its state men!

Among others...3 downtown capital expansion r underway! n according to d supermarket n fast food companies 2011 research...kelantanese buying power is just too great to ignore. so d upshot is....all great name of super/hypermarkets r operating here.

so what...apa jengkelnya?
YESYESYESYESYESYESYESYEYESYESYESYES

http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/2012/03/bahan-kempen-pru-13-tun-m-balun-nik.html

BAHAN KEMPEN PRU 13 : TUN M BALUN NIK AJIS MAKSIMA !

Anonymous said...

Terima kasih tuan atas kesudian berkongsi balasan Tun M ini kepada N. A. Semoga Tun M. diberkati dunia dan akhirat.. Assalamualaikum w.b.t.

Eddie
Kota Kinabalu..
March 15, 2012 2:38 AM

Tanpa Nama berkata...

i hope your comment is true...or u'll get ur terms in d eternity. or u'r actually into d moral oblivion? u'r blasting anuar for trading his subject points...why r u going to rap his wife instead?
Ahad, April 08, 2012 10:43:00 PM
YESYESYESYESYESYESYESYESYESYESYESYES

Assalamualaikum Pak Lang, Pak Cik Gongjeng, KKB, Cik Sonah, Pak Mud, Pak Cik Pesara Melawat Jepun dan semua sahabat....

Keimanan yang benar dan lurus merupakan kunci pintu syurga. Makrifatullah atau mengenal Allah merupakan hakikat kehidupan insan untuk mengenal Penciptanya dan mengetahui hakikat dirinya sendiri. Dengan mengenal Allah akan tumbuh dalam kalbu Mahabbatullah atau cinta terhadap Allah SWT, kemudian kita sentiasa mengharapkan rahmatNya dan redha akan takdirNya.

Hiasilah kehidupan ini dengan IMAN, ISLAM dan Ihsan agar minda, hati dan nafsu selalu mendapat bimbingan kearah kebenaran. Tundukkan jiwa kepada zuhud, sabar, syukur dan tawakkal sehingga kita kembali kepadaNya dengan berbekal aqidah yang lurus dan suci serta memperolehi rahmatNya.

ALLAHUMMAR ZUQNA YA RABBI FAHAMAN NABIYYIIN, WA HIFZAAL MURSALIIN WA ILHAAMAL MALAKATIIL MUQARRABBIN, FII AAFIYAATI YA ARHAMAR RAAHIMIIN.

ALLAHUMMA INNI AS ALUKAL FAUZA INDAL QADHA WA MANAAZILASY SYUHADA WA AI SYAS SU A DA WAN NASRA A DAA.

Salam Hormat dan hina BP

Tanpa Nama berkata...

Salam Semua

Cinta yang suci, dunia tertawan indahnya kita berdua, semoga abadi..

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.
Segala puji bagi Allah, Tuhan Semeta alam. Yang Maha Pemurah lagi maha mengasihani.
Yang menguasai Hari Pembalasan. Hanya Engkaulah yang kami sembah dan hanya kepada Engkau kami mohon pertolongan. Tunjukilah kami jalan yang lurus, Iaitu jalan orang-orang yang Engkau kurniakan nikmat kepada mereka, bukan jalan mereka yang Engkau murkai dan bukan jalan mereka yang sesat.

Sejahterakanlah aku sebagaimana orang2 yang telah Engkau sejahterakan. Pimpinlah aku sebagaimana orang2 yang telah Engkau pimpin. Berkatilah hendaknya untukku apa2 yang telah Engkau berikan padaku. Jauhkanlah aku daripada segala kejahatan yang telah Engkau tetapkan.
Sesungguhnya hanya berkuasa menetapkan sesuatu selain daripada Engkau. Sesungguhnya tidak terhina orang yang memperolehi pimpinanMu. Dan tidak mulia orang2 yang Engkau musuhi. Telah member berkat Engkau, ya Tuhan kami dan maha tinggi Engkau. Hanya untuk Engkau sahajalah segala macam puji terhadap apa-apa yang telah Engkau tetapkan.

Dan aku minta ampun dan bertaubat kepada Engkau. Dan Allah rahmatilah Muhammad, Nabi yang ummi dan sejahtera keatas keluarganya dan sahabat-sahabatnya.

Wahai Tuhan, aku tak layak ke syurgaMu. Namun tak pula aku sanggup ke NerakaMu..Kamilah hamba yang mengharap belas dariMu. Ya Allah jadikanlah kami hamba2Mu yang bertaqwa. Ampunkanlah dosa2 kami, kedua ibubapa kami dosa semua umat2 islam yang masih hidup mahupun yang telah mati

Salam hormat BP

Tanpa Nama berkata...

BATU PAHAT - Kerajaan perlu membelanjakan RM43 bilion jika Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) dimansuhkan, kata Perdana Menteri hari ini.

Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, tindakan memansuhkan PTPTN itu akan hanya membebankan kerajaan.

Perdana Menteri berkata demikian sebagai mengulas desakan daripada parti-parti pembangkang yang bercadang memansuhkan PTPTN jika mereka memenangi pilihan raya umum akan datang ini.
####################
Pinjaman PTPTN perlu bayar tetapi tak perlula ada kos pentadbiran atau faedah....itu pun dah cukup baik... kalau bagi percuma mereka tak pandai nak hargai dan belajar main-main..
Kos pentadbiran tinggi ujrah pun nak kena pohon semula macam asal...membebankan peminjam ja.. automatik la turun ke ujrah...begap nyusahkan rakyat ja

Tanpa Nama berkata...

----------maklumbalaspembaca------
_____________________________________

PERINGATAN!

kepada mereka2 yang memberi komen diruangan ini, harap anda dapat menulis dengan berkhemah kerana sekarang tlh ada maklumbalas pembaca. UWEK!

Tanpa Nama berkata...

Kalau tak pandai cakap Jawa jangan tulis bahasa Jawa kat sini. Tak betul bunyinya.

Tanpa Nama berkata...

Berkhemah = binaan sementara bertutup berlantai berupa pangkin atau atas tanah sahaja.

Berhemah = berbuat sesuatu tindakan dengan penuh rasa tanggungjawab dan bertimbangrasa.

Tanpa Nama berkata...

Azmin cecrita? Ezam cecrita, jangan asyik cerita enam kota dan menjaga maruah Wan Azizah yang tiada maruah punya wanita!

================
Tiada maruah punye wanita..???????
Kalau kita tengok perumpamaan "jgn menilai isi dari kulitnya" saya rasa Wan Azizah dari segi kulitnya pun dah lebih bermaruah dari lain-lain pemimpin wanita, belum lihat isi.
Jadinya perumpamaan tersebut adakalanya kurang tepat dalam menilai isi...contohnya jika dekat kulit buku tu gambar org separuh telanjang...kita takan boleh harap punye isi dalam buku tu cerita berkebun ke, bercucuk tanam ke atau cerita motivasi hehehe.

Tanpa Nama berkata...

GAKUM jer yg pandai!

Tanpa Nama berkata...

Moral dari cerita di atas...
Kita hendaklah menilai isi dari kulitnya.

Tanpa Nama berkata...

Moral dari cerita di atas...
Kita hendaklah menilai isi dari kulitnya.

-------------------------------------

Atau mungkin lebih tepat, kita hendaklah menilai isi DAN kulitnya.

Tanpa Nama berkata...

Politik cari makan.
Pas - Bn : sama saja ..
kenapa nak gaduh !

pemimpin yg hipokrit .. satu kata berjuang atas landasan agama !
yang lagi satu atas nasional !

= produk akhirnya adalah pemimpin yang sama TIDAK KIRA PARTI (ada yg tiada maruah, ada yg jahil, ada yg alim, ada yg hipokrit, ada yg suka tipu pengundi, ada yg suka tipu dgn janji, ada yang berkepentingan parti dan kepentingan diri, ada yg mabuk kuasa, ada yg salah guna kuasa, etc).
Mengapa dikalangan mereka suka puji diri sendiri dan tidak menasihati dikalangan mereka supaya menjadi seorang MUSLIM yang sejati!
Hatta didepan mata pun takut menegur di antara mereka (takut pengundi lari dan tak pangkah parti mereka).
Inilah HIPOKRIT !

Penjawat Awam perlu neutral !

Tanpa Nama berkata...

Politik cari makan.
Pas - Bn : sama saja ..
kenapa nak gaduh !

Penjawat Awam perlu neutral !

======================
Setujuuuuu.....
Walau siapa pun yg memegang tampuk kerajaan...kita tetap penjawat awam sebegini juga, tak kira yang akan memerintah tu dari BN or Pakatan.....jadi kita jgn memihak kpd mana-mana....tapi undi tetap rahsia haha

Tanpa Nama berkata...

Politik cari makan.
Pas - Bn : sama saja ..
kenapa nak gaduh !

Penjawat Awam perlu neutral !

======================
Setujuuuuu.....
Walau siapa pun yg memegang tampuk kerajaan...kita tetap penjawat awam sebegini juga, tak kira yang akan memerintah tu dari BN or Pakatan.....jadi kita jgn memihak kpd mana-mana....tapi undi tetap rahsia haha
Isnin, April 09, 2012 9:01:00 AM
NONONONONONONONONONONONONONONONONON

Belum tentu mungkin terbalik jadi kuli sepertimana terjadi di Libya, Palestin dan lain2 lagi.

Terbaikk

Tanpa Nama berkata...

Aaaa

Tanpa Nama berkata...

tipah tertipu .................

Tanpa Nama berkata...

tipah tertipu .................
Isnin, April 09, 2012 10:14:00 AM
YESYESYESYESYESYESYESYESYESYESYESYES

Tertipu kerana serban dan janggutnya.....

Tanpa Nama berkata...

tipah tertipu .................
Isnin, April 09, 2012 10:14:00 AM
YESYESYESYESYESYESYESYESYESYESYESYES

Tertipu kerana serban dan janggutnya.....

-------------
Tanpa nama di atas ini telah tertipu je selama hari ni....tu yang dia rasa kena tipu je sentiasa..kesian diaaaaaa

Tanpa Nama berkata...

omar.. gred j naik 27 apecter baru.. cpatla jumpe pm n ksn jpa.ko jgnla sebok hal lain plak

Tanpa Nama berkata...

PAK OMAR!!! APA YANG KAMU BUAT...KAMU PATUT PERJUANGKAN KENAIKKAN GRED KAMI J,G NAIK KE GRED 27 BUKAN BUAT PERKARA LAIN...KAMU PANDAI BEKERJA ATAU JADI PEMIMPIN KAH???

Tanpa Nama berkata...

Bila gred Juruteknik naik J27 ? dah lama dah menungguuuuuuuuuu.MTSU, tak ada apa2 berita lagi ka...

Tanpa Nama berkata...

Kenapa Guru mudah2 saja naik pangkat??? Ini dah tidak adil dan saksama...mana 1 MALAYSIA???

Tak adil gred kami J yg tidak dipeduli...mana adil kerajaan???

Tanpa Nama berkata...

wakakakaka ekekekekek kah kah kah..
alamak..pulak dah, maaaak aiii, kono sekolah den ari nie..dah den kobaan jangan jang. haaa ambik obat..tu lah pasal, KHEMAH dengan HEMAH pun tak tau nak beza, kan dah kono..
meaceh cikgu..

Tanpa Nama berkata...

buah tembikai..

Tanpa Nama berkata...

bising betulla (J)umud dalam ni. tak habis2 nyalak pasal 17 -> 27.

Tanpa Nama berkata...

123

Tanpa Nama berkata...

The promotion of PTD officers is based on experience and core competency they have developed in their various postings in ministries and departments.

Based on this policy where the PTD officers are expected to evolve and enhance their knowledge, skill and exposure in various fields, I think it is quite unlikely for any PTD officer to reach Grade 54 after eight years of service.

A new PTD officer starts as a Grade 41 officer, and has to undergo five levels of Competency Level Assessment (PTK) before he can be considered for promotion to Grade 54.

Taking into consideration that Intan only conducts a few PTK courses for each level per year, there is always a long list of applications for these courses.

Normally, a PTD officer will have to wait for at least two years before he is called to attend a PTK course. In eight years, a PTD officer will only complete PTK 4 .

The prerequisite for promotion to Grade 54 is passing PTK 5.

The intake of PTD officers is small compared to other services like the teaching or medical services. This is because the nature and scope of its work, which is related to policy-making and planning, does not have a network of offices at state or district level.

But size does not make the PTD service an elitist service. The PTD service is coveted by many people because only a selected few are recruited every year into the service.

This is due to the fact that the recruitment and intake of PTD officers entail a stringent and rigorous selection exercise where many people have attempted but only those who have the academic qualifications, leadership qualities, creativity and problem-solving skills as well as the commitment to work the extra mile are selected to join the service.

The difficulty in gaining entry has indirectly made it a coveted post.

The selection exercise is structured into three processes. It begins with an examination where all potential candidates must take and pass. After passing the examination, the selected candidates will undergo a three-day camp conducted by Intan and JPA.

The camp is to evaluate the selected candidates for leadership, creativity, public speaking as well as problem-solving abilities. Those who pass this evaluation will be selected as PTD cadets who will be sent to Intan to undergo six months training before they are sent to various ministries and departments for six months of intensive attachment.

Their performance and contribution will be evaluated by Intan and the organisations they are attached to, and only those with excellent performances are appointed.

The stringent and rigorous selection exercise in recruiting only the best candidates means that the selection of candidates based on “cable-ability” does not arise.

Lastly, the PTD service is proud of its tradition of creating a strong espirit de corps and camaraderie among its officers. It will lead to the development of a culture of cohesiveness and networking in discharging their duties at various ministries and departments.

This cohesiveness must not be misconstrued as some sort of underground network to create the so-called ‘brotherhood of mafioso’ with its own agenda.
Nie aku plagiat dari the Star. Baca jangan tak baca..

A fair view of PTD, please!

Instead it is actually a strength that has galvanised PTD officers to contribute selflessly to serve the nation with honour and distinction.

This strength will continue to drive us to complete the unfinished agenda of transforming and charting the next level of competitiveness of our nation.

Tanpa Nama berkata...

buuss

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

bising betulla (J)umud dalam ni. tak habis2 nyalak pasal 17 -> 27.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mau tak nyalak, klu dapat mau tido tak lena gred2 17 yg lain, hahaha...

Tanpa Nama berkata...

Sdr. PTD.,
kita bercakap PEMBUKTIAN dan bukan DOGMA murahan ! Masih ramai PTD hingusan !

Contoh paling terkini :

1. Sistem SBPA begitu mudah dicanang/dibuat roadshow taklimat/dipaksatandatangani/dibuat tempoh yang paling terhad untuk membuat keputusan setujuterima atau tidak oleh PA/ ditangguh/ dikajibalik/dibatalkan !!

Itu kerja PTD atau siapa??
Jika JPA siapa disebalik JPA! bukan PTD???

bullshit .. sendiri MARUAH tak mau pikir ke tang mana nak letak muka !!
PTD perlu dimansuhkan !! patut mula di gred 48 (semua gred44 boleh pohon masuk skim baru PTD -peg. tinggi negara!
selamatkan maruah PA negara !

Tanpa Nama berkata...

Tak habis2 dengan hasad dengki yeee

Tanpa Nama berkata...

Mencari Kerja,

Kalau tuan/puan sudah tahu sesuatu kerja tu cepat naik pangkat dan ada kuasa, kenapa tuan/puan enggak aja masuk kerjaan itu. Kalau udah busan bekerja di temmpat sedia ada kenapa enggak mau tukar aja pekerjaan nya. Kenapa masih di tempat situ, udah itu dimakian nya. Rezki udah diketentuan... jangan diiri hati kepada mereka yang cepat naik pangkat...itu rezki namanya dikurniakan Allah...kalo kita mencerca rezki orang maknanya kita mencerca Yang Memberi Rezki.

atroson badru berkata...

Tanpa Nama berkata...
Banyak diperkata tentang USM dlm komen2 di atas. Maka saya ada perkara menarik juga utk diceritakan.

HUSM- Ringkasan untuk Hospital Untuk Saudara Mara, satu nama yg semua orang Kelantan tahu agaknya. Ceritanya begini, sebuah hospital sebesar HUSM memang memerlukan ramai kakitangan dari yg rendah kepada yg berijazah. Namun, tahukah rakyat Malaysia bahawa jika ada jawatan2 kosong di situ maka khusus utk anak2 atau sedara mara orang sahaja? Biarpun ada diiklankan dlm laman webnya kekosongan jawatan...... itu hanya utk mengabui mata shj. Anda pasti gagal jika anda memohonnya jika ayah, abang, kakak, pak sedaro anda tidak ada berada di dalam. Ini menjadi bualan ramai sejak dulu. Saya mengesahkan perkara ini apabila orang terdekat dgn saya gagal dalam permohonan biarpun kelayakan sijil melebihi keperluan yg dinyatakan.

Cara mereka membuat permohonan melalui eRegistry pun pelik juga. Anda dikehendaki membuka akaun terlebih dahulu. Itu biasa. Tetapi nak dapat buka akaun itu satu hal menarik sekali...... anda akan gagal..... anda tak dapat buka akaun. Programnya minta itu dan ini berjam-jam tak selesai lagi dan anda akan meninggalkan komputer akhirnya. Nak buka akaun dgn jaya perlu pertolongan orang dalam. Itu yg terjadi kpd saya.

Saya setuju benar dgn cara kakitangan HUSM run the hospital, cara zaman kerajaan Malayu Melaka abad ke-13 dulu. Sikit hari lagi HUSM akan dipenuhi oleh sedara mara sepenuhnya. Pesakit pun kena ada pertalian dgn orang dalam baru boleh mendapatkan rawatan di sana nanti. Orang luar sorry lah. Moga benar2 jadi gitu.

11-11Trg.

___________________________________

setuju dengan tanpa nama diatas..adik saya pun ada mohon jawatan di husm tu..tp sampai sudah status permohonan dlm proses.mmg ada denagr kalo nak masuk kerja husm mmg kena pakai kebel..mereka tak tengok pun kita ada degree aper ke dr mana ke..lagi sedih kalo degree lulusan pentadbiran ke ,ekonomi ke sastera mmg susah nak mintak terutamanya jawatan seperti pegawai tadbir n41..kawan saya dapat jadi pegawai tadbir n41 senang2 jer sebab pakcik di kerja di husm..mmg hampeh..setuju sgt bagi org luar amek jawatan tinggi ni..kroni2 kalo tak

Tanpa Nama berkata...

bullshit .. sendiri MARUAH tak mau pikir ke tang mana nak letak muka !!
PTD perlu dimansuhkan !! patut mula di gred 48 (semua gred44 boleh pohon masuk skim baru PTD -peg. tinggi negara!
selamatkan maruah PA negara !

Isnin, April 09, 2012 3:22:00 PM

Bro, dalam perancangan SBPA, PTD dah tak lagi monopoli...cuba ko selidik ada Kementerian yang sekarang ni jawatan JUSA dah diberi kepada orang luar..bukan dijawat oleh PTD. Ini kisah benar ko check la dengan JPA dan Tresury tu. Tapi disebabkan banyak sangat PA yg menentang SBPA, exercise menukarkan jawatan penting dari cengkaman PTD tidak keberhasilan.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

bising betulla (J)umud dalam ni. tak habis2 nyalak pasal 17 -> 27.

******************************************************************************************************

Baguslah J17 dijumudkan, klu jumud confirm naik gred lebih tinggi, so doa2 la byk2 supaya J17 dijumudkan, hahahahaha...

Tanpa Nama berkata...

Wahai PA semua...hari ini jam 8.30 mlm ada chat dgn PM kita di NTV7. Mana2 yg tak puas hati dgn kenaikan gred ayuh...luahkan perasaan anda segera...mana tau berjaya...

Tanpa Nama berkata...

Cadangan tersebut sesuai kepada IPTA yang bermasalah dari segi pentadbiran untuk 3 jawatan itu hanya jika masalah tersebut ditimbulkan, dibangkitkan atau dikemukakan oleh pertubuhan atau persatuan pekerja dalam IPTA berkenaan. Tidak semua IPTA ada masalah dengan 3 jawatan tersebut

Tanpa Nama berkata...

Hanya orang yang tak pernah kerja sebagai Pentadbiran di IPTA yang akan sokong 3 Jawatan Utama 3 Pentadbiran ini dibuka kepada orang Akademik dan PTD.

Tanpa Nama berkata...

ceupacs sila jumpa pm sebelom pru 13 utk naikkan gred j

Tanpa Nama berkata...

ceupacs sila jumpa pm sebelom pru 13 utk naikkan gred J jadi JUSA.. omar dulu janji mcm2 bulan dan komet halley la ni aku dok tunggu bila naik J27.dato omar yg tersayang pegila jumpe pm cpat2

Tanpa Nama berkata...

bising betulla (J)umud dalam ni. tak habis2 nyalak pasal 17 -> 27.. ko amenda tau.. setakat main game n dgr lagu dlm ofis hari2.. jgn sebok dlm ni n g brambos.. laman ni utk gred j sahaja.. ko g balik

Tanpa Nama berkata...

salam pd semua gred J.. Mlm ni ntv7 ada live dgn pm. Rakan gred J sila gunakan peluang ini utk call pm n tanye status gred J yg dpermainkan oleh JPA.inila peluang yg amat baik sbelom pru.lgpon pm seorg yg bole ambil tindakan serta merta.gunakan peluang ini.call pm byk kali utk tindakan yg drastik dr pm.. Semoge bjaya gred J

Tanpa Nama berkata...

semua kata tak mau pegang jawatan menteri bila kalah,tiba tiba kalah dgn kuasa tuhan jadi senator kemudian jadi menteri pintu belakang,orang politik cakap tak serupa bikin.komen,isu ini.

Tanpa Nama berkata...

PM tak boleh jawab,dia bukan KPPA/KSN,cuma dia boleh kata akan rujuk kpd JPA untuk pertimbangan/kajian kecuali dia bekas KSN/JPA,tahu permasalahan.

Tanpa Nama berkata...

Kalau PM jawab boleh,kami gred diploma pun mau anjakan lebih dri J17 takkan kami gred diploma lulusan U sama dgn sijil belajar,faham,U orang masuk kerja guna sijil,gaji sijil aje dah,jangan berangan nak sama dengan kami gred diploma.kalau PM naikkan gred lulusan J17,kami lulusan diploma mahu anjakan ke gred yang baik setaraf kelulusan diploma.

Tanpa Nama berkata...

saya sokong sangat di UiTM PTD masuk sbb. PENDAFTARNYA bukan buat keje pun asyik kira duit gaji dia aje...Bendahari lagi larrr...benda hari-hari pun bukan tau jaga....Cepat lah sikit PTD masuk UiTM....Pustakawan cehhhh....dapt JUSA hidung tinggi....

Tanpa Nama berkata...

jawatan utama ipta bebas di isi oleh org luar, ingat ipta tue bapak lu punye kea tanak bagi org luar masuk..!! kasi santau kau org, mampos..!! baru kau org tau..!!

Tanpa Nama berkata...

buah limau

pesara berkata...

Berkhemah = binaan sementara bertutup berlantai berupa pangkin atau atas tanah sahaja.
Berhemah = berbuat sesuatu tindakan dengan penuh rasa tanggungjawab dan bertimbangrasa.

________________________________________________________________

( atas tanah? mambang tanahlah cikgu ) pooON poON! khe khe khe sowy..

berkhemah = merujuk kepada prihal atau prilaku seseorang yg sedang memasang atau mendirikan khemah, kerana wujud perkataan "BER".

khemah = tempat berteduh yg biasa­nya dibuat drpd kanvas yg disokong oleh tiang dan tali yg diikatkan pd pancang atau pondok sementara (spt yg didirikan oleh pengakap, pengembara dll) yg dibuat drpd kain tebal.

hemah = merujuk kepada sikap, tingkah laku yg baik atau budi pekerti yg mulia.

Tanpa Nama berkata...

earp

Tanpa Nama berkata...

The promotion of PTD officers is based on experience and core competency they have developed in their various postings in ministries and departments.

Based on this policy where the PTD officers are expected to evolve and enhance their knowledge, skill and exposure in various fields, I think it is quite unlikely for any PTD officer to reach Grade 54 after eight years of service.

A new PTD officer starts as a Grade 41 officer, and has to undergo five levels of Competency Level Assessment (PTK) before he can be considered for promotion to Grade 54.

Normally, a PTD officer will have to wait for at least two years before he is called to attend a PTK course. In eight years, a PTD officer will only complete PTK 4 .

The prerequisite for promotion to Grade 54 is passing PTK 5.

The intake of PTD officers is small compared to other services like the teaching or medical services. This is because the nature and scope of its work, which is related to policy-making and planning, does not have a network of offices at state or district level.

But size does not make the PTD service an elitist service. The PTD service is coveted by many people because only a selected few are recruited every year into the service.

This is due to the fact that the recruitment and intake of PTD officers entail a stringent and rigorous selection exercise where many people have attempted but only those who have the academic qualifications, leadership qualities, creativity and problem-solving skills as well as the commitment to work the extra mile are selected to join the service.

The difficulty in gaining entry has indirectly made it a coveted post.

The camp is to evaluate the selected candidates for leadership, creativity, public speaking as well as problem-solving abilities. Those who pass this evaluation will be selected as PTD cadets who will be sent to Intan to undergo six months training before they are sent to various ministries and departments for six months of intensive attachment.

Their performance and contribution will be evaluated by Intan and the organisations they are attached to, and only those with excellent performances are appointed.

The stringent and rigorous selection exercise in recruiting only the best candidates means that the selection of candidates based on “cable-ability” does not arise.

Lastly, the PTD service is proud of its tradition of creating a strong espirit de corps and camaraderie among its officers. It will lead to the development of a culture of cohesiveness and networking in discharging their duties at various ministries and departments.

This cohesiveness must not be misconstrued as some sort of underground network to create the so-called ‘brotherhood of mafioso’ with its own agenda.



Dear sir/madam,
It’s courageous of you to make a case for the PTD group. I must say it’s laughable, too.
You make it sound as if the other services are not subject to PTKs as well. My experience in the civil service tells me that the PTKs for other services are more stringent as for our cases (engineers). We are tested for management, leadership, communication as well as engineering skills and knowledge.
You said a PTD officer can only sit for the PTK 4 after 8 years of service. We can only take ours after more than 12 years. Reason being that JPA (PTDs) is slow in approving the posts we asked for. Our Department sees no point in engineers sitting for PTK 4 if no extra J48 posts are approved by you lot.
Across the civil service, we have all been subjected by the subtle manipulation on JPAs side.
You said that PTD are a coveted service. That qualifies as being smug and arrogant on your part. That speaks volumes on what kind of people like you are!
Well let me tell you what we think of your opinion on PTDs having “a strong espirit de corps and camaraderie among its officers”. We don’t care about this self-serving attitude. What we want is fair opportunities for all services.
I hope you get the message! I’m sure the rest of the civil service will, anyway.

Ir. Mohd Redzuan

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Kalau PM jawab boleh,kami gred diploma pun mau anjakan lebih dri J17 takkan kami gred diploma lulusan U sama dgn sijil belajar,faham,U orang masuk kerja guna sijil,gaji sijil aje dah,jangan berangan nak sama dengan kami gred diploma.kalau PM naikkan gred lulusan J17,kami lulusan diploma mahu anjakan ke gred yang baik setaraf kelulusan diploma.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
ni sorg lg tak faham apa yg J perjuangkan. Bila masa nak samakan dgn diploma, diploma kan 29, gred J nak 27, sama dgn STPM. Dalam pekeliling pun dah ada. Skrg ni gaji sijil poli sama dgn gaji SPM.
Kalau ada diploma minta la jawatan diploma, baru la gaji setaraf diploma, huhuhu...

Tanpa Nama berkata...

korang semua hebat hebat macam hang jebat...tahniah

Tanpa Nama berkata...

Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata, pemansuhan pinjaman yang ditanggung pelajar daripada Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) akan menjejaskan peluang golongan Melayu untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat universiti.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

apa kes plak menjejaskan peluang golongan MELAYU????? hapus PTPTN ganti dengan percuma leh jejas peluang ka??? ada akai ka??? sorry to say but for me ini adalah kenyataan bodoh seorang menteri pengajian tinggi (ker menteri yang mengaji tinggi????)

Tanpa Nama berkata...

sial btol

Tanpa Nama berkata...

tpm hari2 klor tv support cikgu.. menteri jkr shaziman haram x nmpak muka support J 17,22,27 yg dnafikan n dpermainkan ke gred J27.. ntv7 jam 830 ade chat dgn pm.jom kita smua gred J luahkan masalah gred kita pd pm.semoga berjaya.. jgn hiraukan kutokan gred diploma or lain2.. kita perjuangkan nasep kita

Tanpa Nama berkata...

Hanya orang yang tak pernah kerja sebagai Pentadbiran di IPTA yang akan sokong 3 Jawatan Utama 3 Pentadbiran ini dibuka kepada orang Akademik dan PTD.

Isnin, April 09, 2012 5:08:00 PM

###################
apa yg hebatnya Pentadbiran di IPTA setakat urus sumber manusia, perjawatan, Bajet, hal ehwal pelajar, hal ehwal akademik, urus Latihan, itu saja ... aku tau la skim N .. poyo-poyo pegawai kampong !!!
Naik pangkat, pergi kursus apabende, mesy tak kenal hari - makan, minum, borak.
Bendahari, Pustakawan .. perasan !!

Universiti Apex, Universiti Penyelidikan itu hak milik Pensyarah Akademik !!!

Bersaing diperingkat dunia itu utk dunia AKADEMIK !!

Tanpa Nama berkata...

Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata, pemansuhan pinjaman yang ditanggung pelajar daripada Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) akan menjejaskan peluang golongan Melayu untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat universiti.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

apa kes plak menjejaskan peluang golongan MELAYU????? hapus PTPTN ganti dengan percuma leh jejas peluang ka??? ada akai ka??? sorry to say but for me ini adalah kenyataan bodoh seorang menteri pengajian tinggi (ker menteri yang mengaji tinggi????)
Isnin, April 09, 2012 8:24:00 PM
Tanpa Nama berkata...

sial btol
Isnin, April 09, 2012 8:24:00 PM

WHYWHYWHYWHYWHYWHYWHYWHYWHYWHYWHYWHY

Salam memang sial kerana dicipta dan dilahirkan daripada golongan berdua ini pada 1997.

Daripada dikenakan pinjaman PTPTN pun makhluk jenaman tuan suka ponteng dan habiskan duit kerajaan buat hura-hara. Benarlah ini mungkin sumpahan saudara mengatakan apa yang Kerajaan BN adalah haram. Sila rujuk Hadi dan NA.

Baru2 ini bantuan BRIM pun diharamkan.. alangkah sedihnya mahkluk yang kata haram itu lebih awal membalasnya. Tak tahulah dan mengikut apa Tok Guru saya ajar, apabila pendapatan haram maka alamatnya buruk dan padah akibatnya.

Saya BP.....

Tanpa Nama berkata...

Salam Semua untuk renungan

ANDA TAHU MAKSUD MUNAFIK?
Antara perkara yang boleh merosakkan iman adalah nifak..pelakunya digelar munafik.munafik adalah seorang yang berpura pura beriman kepada allah,tetapi sesungguhnya mereka kafir serta ingkar kepada Allah dan rasulnya..

antara ciri ciri orang munafik adalah:
jika berbicara, mereka berdusta,
jika berjanji, mereka mungkiri,
jika diberi, kepercayaan dia khianati...
antara sifat orang munafik yang disebut dalam quran adalah,

(1)mereka melakukan kerosakan di muka bumi ini
orang orang munafik ini walau pun mereka melakukan kerosakan pada muka bumi ini,mereka tetap mengatakan mereka melakukan kebaikan,contohnya,jika hari ini mereka mencuri beribu ribu ekar balak,malam besok,keluar dalam berita mereka merasmikan projek pemeliharaan dan pemuliharaan hutan hijau...gila apa.

dinyatakan di dalam surah la baqarah ayat 11-12

(2)mereka menipu orang beriman..
mereka menganggap orang yang beriman itu bodoh, surah al baqarah ayat 13

(3)menolak untuk berhukum dengan syariat allah.
orang orang munafik,meskipun berusaha untuk menampakkan mereka beriman,tetapi apabila mereka soal berhukumkan dengan hukum allah,mereka menolaknya

(4)mereka menyeru kepada kemungkaran dan mencegah kebaikan..
jika orang orang beriman berusaha melakukan amar maaruf nahi mungkar,mereka lebih suka untuk melaksanakan amar mungkar nahi maaruf(macam yang yb lim guan eng kata)

(5)mereka memusuhi orang beriman
orang orang munafik gerun untuk bersama dengan orang beriman kerana risau kegiatan mereka jahat mereka akan dihalang orang orang yang beriman,jadi mereka memusuhi mereka..

antara 5 sifat di atas,..........ada pada pemimpin bn atau pr?fikirkan lah...
Antara perkara yang boleh merosakkan iman adalah nifak..pelakunya digelar munafik.munafik adalah seorang yang berpura pura beriman kepada allah,tetapi sesungguhnya mereka kafir serta ingkar kepada Allah dan rasulnya..

antara ciri ciri orang munafik adalah:
jika berbicara, mereka berdusta,
jika berjanji, mereka mungkiri,
jika diberi, kepercayaan dia khianati...
antara sifat orang munafik yang disebut dalam quran adalah,

(1)mereka melakukan kerosakan di muka bumi ini
orang orang munafik ini walau pun mereka melakukan kerosakan pada muka bumi ini,mereka tetap mengatakan mereka melakukan kebaikan,contohnya,jika hari ini mereka mencuri beribu ribu ekar balak,malam besok,keluar dalam berita mereka merasmikan projek pemeliharaan dan pemuliharaan hutan hijau...gila apa.

dinyatakan di dalam surah la baqarah ayat 11-12

(2)mereka menipu orang beriman..
mereka menganggap orang yang beriman itu bodoh, surah al baqarah ayat 13

(3)menolak untuk berhukum dengan syariat allah.
orang orang munafik,meskipun berusaha untuk menampakkan mereka beriman,tetapi apabila mereka soal berhukumkan dengan hukum allah,mereka menolaknya

(4)mereka menyeru kepada kemungkaran dan mencegah kebaikan..
jika orang orang beriman berusaha melakukan amar maaruf nahi mungkar,mereka lebih suka untuk melaksanakan amar mungkar nahi maaruf(macam yang yb lim guan eng kata)

(5)mereka memusuhi orang beriman
orang orang munafik gerun untuk bersama dengan orang beriman kerana risau kegiatan mereka jahat mereka akan dihalang orang orang yang beriman,jadi mereka memusuhi mereka..

Mereka ini paling trajis apabila kafir harbi dijadikan sekutu (Dianggap khalifah terunggul org islam) dan mengkafirkan golongan yang bersekutu dgn kafir zimmi yang dibenarkan dalam ajaran islam.

Hamba BP

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum dan Salam 1 Msia

GOLONGAN YANG SELAMAT

1. Allah Subhanahu wata'ala berfirman:

"Dan berpeganglah kamu semuanya kepada tali (agama) Allah dan janganlah kamu bercerai-berai." (Ali Imran: 103)

"Dan janganlah kamu termasuk orang-orang yang mempersekutukan Allah. Yaitu orang-orang yang memecah belah agama mereka dan mereka menjadi beberapa golongan. Tiap-tiap golongan merasa bangga dengan apa yang ada pada golongan me-reka." (Ar-Ruum: 31-32)

2. Nabi Shallallahu'alaihi wasallam bersabda:
"Aku wasiatkan padamu agar engkau bertakwa kepada Allah, patuh dan ta'at, sekalipun yang memerintahmu seorang budak Habsyi. Sebab barangsiapa hidup (lama) di antara kamu tentu akan menyaksikan perselisihan yang banyak. Karena itu, berpegang teguhlah pada sunnahku dan sunnah khulafa'ur rasyidin yang (mereka itu) mendapat petunjuk. Pegang teguhlah ia sekuat-kuatnya. (Dan hati-hatilah terhadap setiap perkara yang diada-adakan, karena semua perkara yang diada-adakan itu adalah bid'ah, sedang setiap bid'ah adalah sesat (dan setiap yang sesat tempatnya di dalam Neraka)."HR. Nasa'i dan At-Tirmi-dzi, ia berkata hadits hasan shahih).

3. Dalam hadits yang lain Nabi Shallallahu'alaihi wasallam bersabda:
"Ketahuilah, sesungguhnya orang-orang sebelum kamu dari ahli kitab telah berpecah belah menjadi tujuh puluh dua golongan. Dan sesungguhnya agama ini (Islam) akan berpecah belah menjadi tujuh puluh tiga golongan, tujuh puluh dua golongan tem-patnya di dalam Neraka dan satu golongan di dalam Surga, yaitu al-jama'ah." (HR. Ahmad dan yang lain. Al-Hafidh menggolongkannya hadits hasan)

4. Dalam riwayat lain disebutkan:
"Semua golongan tersebut tempatnya di Neraka, kecuali satu (yaitu) yang aku dan para sahabatku meniti di atasnya." (HR. At-Tirmidzi, dan di-hasan-kan oleh Al-Albani dalam Shahihul Jami' 5219)

5. Ibnu Mas'ud meriwayatkan:
"Rasulullah Shallallahu'alaihi wasallam membuat garis dengan tangannya lalu bersabda, 'Ini jalan Allah yang lurus.' Lalu beliau membuat garis-garis di kanan kirinya, kemudian bersabda, 'Ini adalah jalan-jalan yang sesat tak satu pun dari jalan-jalan ini kecuali di dalamnya ter-dapat setan yang menyeru kepadanya. Selanjutnya beliau mem-baca firman Allah, 'Dan bahwa (yang Kami perintahkan ini) adalah jalanKu yang lurus maka ikutilah dia janganlah kamu mengikuti jalan-jalan (yang lain) karena jalan-jalan itu menceraiberaikan kamu dari jalanNya. Yang demikian itu diperintahkan oleh Allah kepadamu agar kamu bertakwa." (Al-An'am: 153) (Hadits shahih riwayat Ahmad dan Nasa'i)
6. Syaikh Abdul Qadir Jailani dalam kitabnya Al-Ghunyah berkata, "... adapun Golongan Yang Selamat yaitu Ahlus Sunnah wal Jama'ah. Dan Ahlus Sunnah, tidak ada nama lain bagi mereka kecuali satu nama, yaitu Ashhabul Hadits (para ahli hadits)."

7. Allah memerintahkan agar kita berpegang teguh kepada Al-Qur'anul Karim. Tidak termasuk orang-orang musyrik yang memecah belah agama mereka menjadi beberapa golongan dan kelompok. Rasulullah Shallallahu'alaihi wasallam mengabarkan bahwa orang-orang Yahudi dan Nasrani telah berpecah belah menjadi banyak golongan, sedang umat Islam akan berpecah lebih banyak lagi, golongan-golongan tersebut akan masuk Neraka karena mereka menyimpang dan jauh dari Kitabullah dan Sunnah NabiNya. Hanya satu Golongan Yang Selamat dan mereka akan masuk Surga. Yaitu Al-Jamaah , yang berpegang teguh kepada Kitab dan Sunnah yang shahih, di samping melakukan amalan para sahabat dan Rasulullah Shallallahu'alaihi wasallam.

Ya Allah, jadikanlah kami termasuk dalam golongan yang selamat (Firqah Najiyah). Dan semoga segenap umat Islam termasuk di dalamnya.

Salam hormat dan maafkan hamba yang hina BP

Tanpa Nama berkata...

BP PUDEN MARANG SEKEPER berkata...

hi
Isnin, April 09, 2012 8:41:00 PM

YESYESYESYESYESYESYESYESYESYESYESYESYES

Kabere Wak?

Kito menungso seng orep nang dunio sedhilut ae
Semestine kito golek bekalan secukupe
Ojolah sampek kito kabeh dadi kelalen
Njaluklah ampun karo Pengeran Kuoso

Opo seng kito dhuwe
Kabeh diselehne
Opo seng diwehne
Terimo wae

Elenglah kito orak kiro pangkate
Seng enom seng tuo
Kito podo wahe
Seng dilakokne

Elek opo pun apik
Mesti eneng balasane
Bareng-bareng kito podo
Dicedeki
Opo wahe Kersane Pengeran Kuoso

Kito menungso seng orep nang dunio sedhilut ae
Semestine kito golek bekalan secukupe
Ojolah sampek kito kabeh dadi kelalen
Njaloklah ampun karo Pengeran Kuoso

Salam Hormat Dari Saya BP

Tanpa Nama berkata...

Adat meminjam, kenelah pulang.
Ramai kt luar sana yg sudah bekerja ttp liat utk membayar balik pinjaman PTPTN. mungkin sebab ptptn x boleh black list nama diorg dgn bank. bayarlah walaupun sedikit. seorg rakan yg meminjam tetapi hampir 5 tahun tdk dpt kerja. akhirnya bekerja sendiri di kebun. pun begitu masih lg mampu membayar walau 50 ringgit shj sebulan.

kita yg sudah lepas, syukur lah. tp bagaimana pula anak-anak kita pd masa depan sekiranya pinjaman itu tdk dibayar? hak mereka utk menikmati kemudahan itu, sudah kita rosakkan dgn tdk menjalankan hak kita sbg pembayar.

Tanpa Nama berkata...

Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata, pemansuhan pinjaman yang ditanggung pelajar daripada Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) akan menjejaskan peluang golongan Melayu untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat universiti.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

apa kes plak menjejaskan peluang golongan MELAYU????? hapus PTPTN ganti dengan percuma leh jejas peluang ka??? ada akai ka??? sorry to say but for me ini adalah kenyataan bodoh seorang menteri pengajian tinggi (ker menteri yang mengaji tinggi????)

-----------------------------------

Ubah, jangan tak ubah!!

Tanpa Nama berkata...

apa kes plak menjejaskan peluang golongan MELAYU????? hapus PTPTN ganti dengan percuma leh jejas peluang ka??? ada akai ka??? sorry to say but for me ini adalah kenyataan bodoh seorang menteri pengajian tinggi (ker menteri yang mengaji tinggi????)

-----------------------------------

Ubah, jangan tak ubah!!

YESYESYESYESYESYESYESYESYESYESYESYES THANK YOU

SUNGAI PETANI – Parti Keadilan Rakyat (PKR) cabang Ladang Perbadanan, Taman Ria di sini dibubarkan selepas 50 ahlinya mengisytiharkan keluar parti hari ini.
Ketua cabang berkenaan, M. Muruli berkata mereka kecewa kerana pemimpin-pemimpin atasan parti yang gagal menunaikan janji, tidak menjaga kebajikan ahli dan banyak bercakap kosong.
“Tindakan kami tidak didorong oleh mana-mana pihak tetapi kerana kecewa dengan pemimpin atasan yang menonjolkan sikap tidak bertanggungjawab dan mungkir janji,” katanya selepas membuat pengisytiharan itu di Taman Ria Jaya di sini.
Penyelaras Parlimen yang juga ketua UMNO bahagian Merbok, Datuk Tajul Urus Mat Zain dan Penyelaras Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Selambau, M.L. Maren turut hadir pada majlis itu.
Muruli memberi pengakuan semua bekas ahli PKR itu akan MENYOKONG dan membantu Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum ke-13 akan datang, dan selepas ini mereka bergerak atas nama Persatuan Kebajikan Masyarakat Tamil Sungai Petani.
Sementara itu, Tajul Urus berkata bekas anggota PKR itu sedar perjuangan PKR tidak membawa sebarang kebaikan.
“Tiada apa yang boleh dibanggakan dengan PKR berbanding BN yang telah banyak berjasa dari aspek kebajikan serta memenuhi kehendak rakyat dan bekerja demi faedah bersama,” katanya.

Jangan Fikir Lama Nanti Lama Ia Diambil Orang...BERDIRI AKU DISINI BUKAN UNTUK SEKETIKA DAN BEFDIRI SEBAGAI PERINDU....

Salam Hormat Flower

ADIK HANG TUAH YANG BONGSU HANG BP berkata...

hu

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum Semua
Sawadee kap, Ratri Sawad

Kebajikan hendaklah kamu perbuat dan yang mana mungkar hendaklah kamu jauhkan dan kamu fikir dan tilik lebih dahulu daripada kamu bertutur akan pertuturan yang mana suka dan manis telinga engkau mendengarnya, ditaqdirkan kalau pertuturan itu terhadap pada ketika kamu berjauhan daripada penutur, maka pertuturan itu eloklah dikeluarkan dan sebaliknya begitu juga.
- Riw Al-Jamaah
Sampaikanlah hajat2 mereka yang mana tiada berdaya upaya menyampaikan hajatnya, maka siapa2 tolong sampaikan hajat seseorang yang tak berkuasa orang itu sampaikan dengan sendirinya lebih2 lagi dengan raja2 ialah ditetapkan oleh Allah akan 2 kakinya melalui Shiratul Mustaqim hari kiamat.
- Riw At – Thabrani.
Setengah dari tanda2 atau alamat hari Kiamat itu bahawa lalu seorang dimana masjid, walhal tidak ianya bersembahyang Tahiyyatul Masjid dan bahawa tiada MEMBERI SALAM oleh seorang melainkan atas siapa yang dikenal dan bahawa menjadi oleh kanak2 akan orang tua sebagai utusan atau pesuruhNya buat menyempurnakan hajat2nya.
- Riw At –Thabrani

laa kon cher kan mai, Khobkhun

ALAM HORMAT BP

Tanpa Nama berkata...

Buka kepada PTD......

Tanpa Nama berkata...

AKU harap SPR benar2 telus. Rasa kesal pun ada sebab masih terdapat kesilapan teknikal. Contoh seorang pemimpin utama sebuah negeri telah dipindahkan alamat dan tempat mengundi dari negeri ke KL. Sepatutnya di era kecanggihan ICT perkara sebegini tidak berlaku. SATU lagi cerita yang sama terjadi pada orang biasa berada diluar negara pada tarikh pindaan alamat dibuat.Cakaplah apapun telus, benar, tepat dan sebagaianya tapi sebaliknya berlaku..jadi mana dia kebenaran slogan tersebut.

Tanpa Nama berkata...

Kepada sahabat yang bernama BP:

Aku orak keyrah sopo seng merintah kito. Janji seng aman. Negoro orak morat marit. Menungso dibelo, ugomo diutomo, rojo dijogo. Orak enek gunane kito menangke sengko sebelah BN ato Pakatan. Janjine macem2. Wes dadi siji pun ora eneng seng pener.Wong aren duwe negoro, wong sepet duwe negoro tapine kito duwe ikilah siji2ne negoro. Ojo ngasek merucut nang wong liyo. Mengko geton. Delok kaey negoro neng pojoan kidol. Wong kito di sio2. Manggon neng omah kayake omah manok doro. Wong dekey manggone neng omah guwedi.
Ojo ngasek kasep baru arep geton, ora ono gunane.

Tanpa Nama berkata...

ADIK HANG TUAH YANG BONGSU HANG BP berkata...

hu
Isnin, April 09, 2012 10:28:00 PM
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Salam Tuan

Hey siapa tu di sana huh?! Oh adinda kanda tahu siapa itu, itulah perompak yang mau merompak adinda daripada tangan kekanda. APA kau bilang aku perompak aku director Aman Nisbu! Argh eh kau jangan coba hendak menyamarkan diri sebagai director walaupun rupamu tidak ku kenang tetapi lobang hidungmu tetap menjadi pujaan hatiku. CUT CUT CUT!

Oh adindaku yang cantik jelita hidungmu mancung bagai seludang rambutmu rambut ape lagi tadi? Oh rambutmu hitam jambul di depan berbaju bunga seluar yankee berkaki ayam Oh adinda lihatlah muka kanda yang putih melepak! Eh apa kau bikin dialog sendiri ya?

Di Saat gundah membeku terpaut didadaku,Menyebabkan kalbu, Kesepian mencengkam, membangkitkan rinduku, padamu kekasihku, Masihkah terbayang diruang matamu,Kalau ku membelai rasa rambutmu, Air matamu membasahi wajahku, kauucapkan, resah sedumu mengiringi langkah pemergianmu, kemercikan air pancuran,mengusik keasyaduan mengusik kenangan, apakah ini suratan yang ditakdirkan sendiri kesepian......

Salam Hormat BP

Tanpa Nama berkata...

Kepada saudara BP

Tanpa Nama berkata...

Kepada sahabat yang bernama BP:

Aku orak keyrah sopo seng merintah kito. Janji seng aman. Negoro orak morat marit. Menungso dibelo, ugomo diutomo, rojo dijogo. Orak enek gunane kito menangke sengko sebelah BN ato Pakatan. Janjine macem2. Wes dadi siji pun ora eneng seng pener.Wong aren duwe negoro, wong sepet duwe negoro tapine kito duwe ikilah siji2ne negoro. Ojo ngasek merucut nang wong liyo. Mengko geton. Delok kaey negoro neng pojoan kidol. Wong kito di sio2. Manggon neng omah kayake omah manok doro. Wong dekey manggone neng omah guwedi.
Ojo ngasek kasep baru arep geton, ora ono gunane.
Isnin, April 09, 2012 10:59:00 PM
NONONONONONONONONONONONONONONNONONONO

Sawadee kap,laa kon cher kan mai
than kamlang tham aarai?
Khobkhun krab. La Syukran Alal Wajib.

Salam Tuan

Asas falsafah kehidupan bangsa Melayu mengatakan bahawa “ hidup bersendi adat, adat itu bersendikan syarak, dan syarak pula bersendikan Kitabullah.” Adat bersaudara, saudara dipertahankan; adat berkampung, kampung dijaga; adat berbangsa, perpaduan bangsa diutamakan. - Perjuangan kita belum selesai, kerana hanya yang cekal dan tabah sahaja akan berjaya membina mercu tanda bangsanya yang berjaya. -

Daripada Hamba Yang Hina BP

Tanpa Nama berkata...

Ulasan kepada sahabat yang menulis mengenai sifat MUNAFIK. Sifat munafik disebut/diulang dalam Al-Quran sebanyak 25 kali. Munafik ini lebih dahsyat balasannya kerana di dalam Neraka yang paling bawah sekali. Munafik lebih bahaya dari 2 golongan kafir. Munafik juga disebut di dalam Surah Al Munafiqun. Munafik tulen dikenali dengan 4 sifat iaitu:
1. Apabila diberi amanah dia khianat,
2. Apabila berjanji dia mungkiri,
3. Apabila bercakap dia berdusta dan
4. Apabila bertengkar sentiasa inginkan menang walau sebenarnya dia salah.

Tanpa Nama berkata...

Negoro orak morat marit = negara tak kucar kacir.

nie jer yang wa paham, yang lain hampeh. zzzzzzzzz turuk.

Tanpa Nama berkata...

Maksud KAFIR :Orang kafir ialah orang yang bukan Islam. Orang kafir dari segi hukum darah dan harta mereka terbahagi kepada
2 golongan iaitu :
Pertama : Kafir harbi (yang diperangi) di mana dihalalkan
darah dan harta mereka oleh Islam.
Kedua : Kafir ‘ahdi ( ada membuat perjanjian) samada kafir zimmi, mu’ahid, musta’man di mana darah dan harta mereka diharamkan daripada diceroboh oleh Islam.

Tanpa Nama berkata...

Salam Sahabat
BONJOUR,Comment allez vous?
La Syukran Alal Wajib

Tahukah anda bahawa Rasulullah Sallallahu’alaihi Wassalam pernah bersumpah tatkala diakhir hayat baginda? Antara sumpah Baginda adalah tentang tiga perkara segaimana hadith ini yang bermaksud:
“Tiga perkara yang aku bersumpah atas ketiganya: Tidak berkurang harta kerana sedekah, tidak teraniaya seorang hamba dangan aniaya yang dia sabr ke atasnya melainkan Allah Azza Wa Jalla anugerahkan kepadanya kemuliaan dan tidak membuka seorang hamba pintu permintaan (mengemis) melainkan Allah membukakan keatasnya pintu kefakiran.” (HR. Abu Daud, Tirmidzi dan Ibnu Majah)
Dalam hadith di atas terdapat 3 sumpah Rasulullah Sallallahu’alaihi Wassalam yang patut menjadi renungan, iaitu:
1. Tidak berkurang harta kerana sedekah.
2. Tidak teraniaya seorang hamba dengan aniaya yang dia sabar ke atasnya melainkan Allah Subhanawataala menganugerahkan kepadanya kemuliaan.
3. Tidak membuka seorang hamba pintu permintaan melainkan
Inilah yang kita hadapi sekarang ini di zaman ini. Umat Islam mengetahui sebuah hadis yang maksudnya:
“Janganlah kalian saling dengki mendengki, jangan saling tipu menipu, jangan saling benci membenci, jangan saling belakang membelakangi dan jangan membeli suatu barang yang (akan) dibeli orang. Jadilah kamu sekalian hamba Allah Subhanawataala yang bersaudara. Seorang Muslim adalah saudara bagi Muslim yang lainnya, tidak layak untuk saling zalim menzalimi, berbohong kepadanya dan tidak hirau kepadanya. Takwa itu ada di sini (sambil menunjuk dadanya tiga kali). Cukuplah seseorang dikatakan jahat jika dia menghina saudaranya sesama Muslim. Haram bagi seorang Muslim dari Muslim yang lainnya, darahnya, hartanya, dan harga dirinya.” (Hadis riwayat Muslim).
Tapi sedarkah kita sahabat semua untuk melaksanakan hadis di atas? Sedarkah kita bahawa kebencian kepada saudara kita ada dua bentuk, iaitu pertama, benci kerana agama. Kebencian seperti ini boleh bahkan wajib, iaitu membenci saudaranya kerana kejelekan agamanya. Kebencian seperti ini tidaklah kebencian secara mutlak, dalam erti di samping rasa benci, ada juga dalam hatinya rasa cinta kerana masih saudaranya.
Sahabat itu menyedari bahawa dalam persaudaraan mesti ada pengorbanan yang diutamakan. Al-Quran menjelaskan maksudnya:
“Dan orang-orang (Ansar) yang mendiami negeri (Madinah) serta beriman sebelum mereka, mengasihi orang-orang yang berhijrah ke negeri mereka dan tidak ada pula dalam hati mereka perasaan berhajatkan apa yang telah diberi kepada orang-orang yang berhijrah itu dan mereka juga mengutamakan orang-orang yang berhijrah itu lebih daripada diri mereka sendiri, sekalipun mereka dalam keadaan kekurangan dan amat berhajat dan (ingatlah), sesiapa yang menjaga serta memelihara dirinya daripada dipengaruhi oleh tabiat bakhilnya, maka merekalah orang-orang yang berjaya.” (Surah al-Hasyr: 9).
Sudah terbukti dalam sejarah bagaimana mereka para sahabat berjaya dalam kehidupan mereka sehingga menjadi umat terbaik yang dimiliki masyarakat antarabangsa. Kejayaan mereka menerapkan semangat persaudaraan tidak terlepas daripada sebuah hadis yang bermaksud: “Agama itu adalah nasihat.” Para Sahabat bertanya: “Untuk siapa?” Baginda Sallallahualaihi Wassalam bersabda: “Untuk Allah, kitab-Nya, rasul-Nya, pemimpin umat Islam dan untuk seluruh Muslimin.” (Hadis riwayat Muslim).

Je vais bien, merci
Salam Daripada Hamba Yang Hina BP

Tanpa Nama berkata...

apa cher?

GM berkata...

Tanpa Nama berkata...

semua kata tak mau pegang jawatan menteri bila kalah,tiba tiba kalah dgn kuasa tuhan jadi senator kemudian jadi menteri pintu belakang,orang politik cakap tak serupa bikin.komen,isu ini.
Isnin, April 09, 2012 7:02:00 PM

comment ya... first i wanna ask u. what a different between a prostitute n a politician? guess it for a minute.... i'll give d answer later.

there is no range of limit to these political arguments. what is right today may not be so tomorrow. political compass cannot be guided by religion too. we see how many who talk about livin for Islam...living for nation...do squander d faith...do screw d nation n d country? they pray 5 time a day, but still do not afraid of Allah.

they said to make themselves slaves for rakyat...but insatiably they r d lords. they plunder d money before made-up small tips to u. do u think given rm500 is d gift of love from them? do u think 7-13% pay hike is from d commitment of d gov. to salvage d workforce income? no way ...they spurt them out when squeezed! they throw out everything for votes. wait till they resume d power....they will screw u back. my foot...if they didnt!
so that is d answer for my question above.......a whore take your money n get screwed. a politicians take your money and they screw you back!

Tanpa Nama berkata...

Dh 5 hari, x de post lain ke blog cuepacs ni

Tanpa Nama berkata...

SUNGAI PETANI – Parti Keadilan Rakyat (PKR) cabang Ladang Perbadanan, Taman Ria di sini dibubarkan selepas 50 ahlinya mengisytiharkan keluar parti hari ini.

Salam Hormat Flower

-----------------------------------

KUALA LUMPUR, 9 April: Jika anda ingin melihat kejatuhan sesebuah kerajaan, tunggulah apabila golongan sastrawan dan artis juga menyertai usaha menjatuhkannya.

Kini, semua ramuannya sudah mencukupi. Golongan sastrawan dan artis berbondong-bondong menyertai gerakan untuk mengubah wajah negara ini.

Pihak sastrawan diketuai oleh Sastrawan Negara, Tan Sri Samad Ismail turun ke gelanggang. Ia sudah setahun berlalu.

Kini, golongan artis pula yang berbondong-bondong menyertai PAS.

Terbaru, penyanyi suara emas, Aishah atau nama penuhnya Wan Aishah Wan Ariffin (gambar atas) menyertai PAS.

Bukan itu sahaja, beliau telah bercakap di atas pentas PAS bahkan di Markas Tarbiyah PAS, Taman Melewar pula.

Setahun lalu, apabila Bob Lokman mengumumkan penyertaannya ke dalam PAS, ramai yang tidak memandang serius penyertaan beliau.

Namun selepas satu tahun, kesan yang dibawa oleh Bob Lokman jelas kelihatan.

Bukan Aishah sahaja, gitaris paling hebat negara, Sham Kamikazi juga menyertai PAS.

"kontroversi saya masuk PAS ni. Tambah-tambah pula berucap lagi di Markas Tarbiyah PAS ni," kata Aishah dalam ucapannya kira-kira setengah jam di Taman Melewar Jumaat lepas.

Menurut Aishah beliau mula serius mendekati PAS apabila mendapat layanan kurang baik dari seorang menteri wanita yang beliau dekati untuk mendapatkan pertolongan dan nasihat ekoran masalah penjagaan anak-anaknya selepas beliau berpisah dengan suaminya yang bukan Melayu.

"Saya jumpa Datuk Seri bukan nak minta lembu...tetapi untuk kepentingan aqidah anak saya," cerita Aishah.

Selepas beliau memakai tudung, Aishah berkata, pihak yang paling awal menyambutnya adalah Nisa'.

"Saya lihat kumpulan ini jauh berbeza," kata Aishah memuji pendekatan yang diambil oleh kumpulan NGO yang rapat dengan PAS itu.

Menurut Aishah, menyertai PAS bukannya satu kerja mudah bagi beliau kerana beliau menerima tentangan dari kaum keluarga yang rapat dengan beliau sendiri.

Sepupu beliau menyindir bahkan mempetikaikan langkahnya itu.

Melihatkan kepada reaksi mereka, membuat beliau terfikir, "apa yang kita nak terangkan kepada mereka macam ni..

"Bagi mereka taat kepada pemerintah seperti taat kepada raja, bila kita bantah, seperti kita menderhaka...

"Nasib baik mak saya dah tak da ...kalau dia tahu dan berceramah pulak, di markas lagi ni...saya tak tahulah," cerita Aishah.

Menurut Aishah, menyokong pembangkang juga dianggap salah di negara ini padahal ini adalah hak demokrasi masing-masing.

Kerana keengganan beliau untuk bersalam dengan bukan muhrim sahaja beliau telah cuba digam dari sebuah stesyen TV.

"Bila kita sokong pembangkang, kita dianggap jahat...

"sebelum ni saya tak ambil pot lah apa yang berlaku di negara ini...tetapi bila dah kena batang hidup sendiri, ini tak boleh jadi, tak kan nak biar je.." tegas Aishah dalam ucapannya itu.

Turut berucap di majlis 'Artis Berubah, Rakyat Merobah, BN Rebah' adalah Bob Lokman sendiri serta Naib Pengerusi DHPP, Vincent Lee.

Tanpa Nama berkata...

t

Tanpa Nama berkata...

pondequ

Tanpa Nama berkata...

SELAGI tak bagi Anjakan Gaji kpd yg lulus Aras 4 PTK, .. maaf aku tak ngundi ngko ..

Tanpa Nama berkata...

SELAGI tak bagi Anjakan Gaji kpd yg lulus Aras 4 PTK, .. maaf aku tak ngundi ngko ..

==============
Kes saya sama..tapi HR tempat saya memaklumkan JPA akan mengeluarkan pekeliling bagi kaedah anjakan gaji utk PA yg mendapat aras 4 yg blum mendapat anjakan gaji.
Jadi bersabar aje la yee...lambat takpe janji dapat..

Tanpa Nama berkata...

8

Q44 berkata...

IR. Mohd Redzuan,

like we all said before, PTD are full of bullshit.

...and of course, those PTDs will never understand why MOST people hates them so much.

Tanpa Nama berkata...

TAK PAYAH LAH PTD NAK KACAU RUMAH TANGGA ORANG.. SEMUA PTD NAK SAPU..BILANGAN PTD DI MALAYSIA KECIL..SEMUA JAWATAN NAK KONGKE..APA KAKITANGAN AWAM LAIN TAK LAYAK KE NAK PEGANG JAWATAN TINGGI. PTD PUN BUKAU BAGUS SANGAT..CTH. JPA.. TUNGGANG LANGGANG..SBPA DIBATALKAN SEBAB JPA..NI SIFIR GAJI SSM PUN BELUM KELUAR. BANYK PEKELILNG BELUM DIBUAT.. PENGAJAH JPA PTD.. TIDOR JE..SURUH DIA LETAK JAWATAN...

Tanpa Nama berkata...

anjak gaji aras 4

Tanpa Nama berkata...

SELAGI tak bagi Anjakan Gaji kpd yg lulus Aras 4 PTK, .. maaf aku tak ngundi ngko ..

==============
Kes saya sama..tapi HR tempat saya memaklumkan JPA akan mengeluarkan pekeliling bagi kaedah anjakan gaji utk PA yg mendapat aras 4 yg blum mendapat anjakan gaji.
Jadi bersabar aje la yee...lambat takpe janji dapat..

Selasa, April 10, 2012 9:36:00 AM
%%%%%%%%%%%%%%%%%

ALHAMDULILLAH.
tq atas info ini.

Tanpa Nama berkata...

Cadangan Jawatan Utama Pentadbiran IPTA diberikan kepada PTD!!! Sila sokong!!! Sila jawab YA atau TIDAK sahaja. Jika ada komen lebih2 maknanya anda tidak faham Bahasa.

Pak lang berkata...

Apakah perbezaan antara parti politik dan kerajaan. Parti politik bersifat sementara, manakala kerajaan akan terus kekal selagi ada negara. Parti politik tidak boleh menjadi kerajaan. Parti politik hanya ruling party kepada kerajaan. Kerajaan telah wujud dalam sebuah negara berdaulat, sebelum wujud parti politik. Tidak ada sebuah parti politikpun yang boleh menjadikan kerajaan itu seolah-olah kepunyaan keluarganya walaupun mungkin parti itu memperolehi majoriti untuk menguasai kerajaan. Asas-asas ini perlu difahami. Jika tidak, sia-sia sahaja kita bercakap prihal politik. Pemikiran sebegini lah yang akan menyebabkan sesebuah negara itu akan jatuh akhirnya. Harapan pak lang agar kita hentilah berbincang berkaitan politik kerana ia hanya menyebabkan perbalahan dalam blog ini, apa kata kita berbincangan tentang perkara-perkara yang boleh membantu rakan-rakan kita yang mempunyai masalah dalam skim masing-masing, serta cadangan-cadangan bernas yang boleh memulihkan kembali imej Penjawat Awam.


Satu lagi jangan jadikan internet sebagai tok guru agama kerana ramai sekarang dah pandai cut and paste sahaja tanpa mempunyai ilmu yang secukupnya berkaitan ayat atau taksiran hadis, belajarlah dari guru-guru agama yang bertauliah, tanpa kita sedari kadang-kadang ia membawa makna yang lain yang lebih afdal.


Sekadar teguran dan nasihat dari pak lang

cucu datuk merah berkata...

TAK PAYAH LAH PTD NAK KACAU RUMAH TANGGA ORANG.. SEMUA PTD NAK SAPU..BILANGAN PTD DI MALAYSIA KECIL..SEMUA JAWATAN NAK KONGKE..APA KAKITANGAN AWAM LAIN TAK LAYAK KE NAK PEGANG JAWATAN TINGGI. PTD PUN BUKAU BAGUS SANGAT..CTH. JPA.. TUNGGANG LANGGANG..SBPA DIBATALKAN SEBAB JPA..NI SIFIR GAJI SSM PUN BELUM KELUAR. BANYK PEKELILNG BELUM DIBUAT.. PENGAJAH JPA PTD.. TIDOR JE..SURUH DIA LETAK JAWATAN...

=======================================================================================

TU LAHHHH....BILA NAK SIAP GAJI BARU...BETUL BARU BUKA PLASTIK....BUKAN GAJI SEMENTARA YG DINAIKKAN 13% NI......YG GRED GAJI LAMA HANYA TAMBAH 13% SAHAJA TERUS SIAP......HARAP GRED GAJI SSM BARU YG BETUL KELUAR SEBELUM PRU 13 NI.....KALAU TAK TAKUT PENYOKONG BN BERALIK ARAH LAKKKK.....

Tanpa Nama berkata...

Sekadar teguran dan nasihat dari pak lang

=============
Sokong Pak Lang...
Yahooo dpt ulasan ke 301st....jadi la

Tanpa Nama berkata...

"Bila kita sokong pembangkang, kita dianggap jahat...

"sebelum ni saya tak ambil pot lah apa yang berlaku di negara ini...tetapi bila dah kena batang hidup sendiri, ini tak boleh jadi, tak kan nak biar je.." tegas Aishah dalam ucapannya itu.

Turut berucap di majlis 'Artis Berubah, Rakyat Merobah, BN Rebah' adalah Bob Lokman sendiri serta Naib Pengerusi DHPP, Vincent Lee.
Selasa, April 10, 2012 8:03:00 AM
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Salam semua

Tuan puan boleh lihatnya antara komen2 ini dan ada antara orang yang diberi penuh kepercayaan PM untuk melaksanakan dasarnya tetapi golongan ini yang mengkianat dan mensabotaq dasar tersebut.

Antara mereka ini kalangan tertinggi tetapi mereka inilah menikam kerajaan supaya rakyat membenci kerajaan dan pengkianat negara , agama dan negara. Maka golongan ini yang mengagalkan dasar2 nya termasuklah Skim SBPA.

Kita lihat memang Malaysia PM BN. tetapi pegawai kerajaannya atasan dan tertinggi ideologi pembangkang dan sabotaq dasar dengan harapan untuk jatuhkan BN.

Pemimpin PAS kata duit dan segala pemberian BN adalah haram. Jadi camna pula pengkianat dalam pandangan islam?? Tepuk dada tanyalah iman.

Tanpa Nama berkata...

Berikut adalah maklumat dari laman web nutp

Untuk Makluman Semua Ahli ,

1. Surat Pekeliling Perkhidmatan Bil. 1/2012 mengenai Penambahbaikan Sistem Saraan Malaysia (SSM) dan Pelaksanaan Gaji dalam Sistem Saraan Malaysia (SSM) perlu dibaca bersama dengan lampiran-lampiran yang di sertakan.
2. Pihak KPPK memahami isu gaji maksima dan tangga gaji yang pendek dalam Jadual Gaji Baru Sistem Saraan Malaysia (SSM).
3. Kenaikan Gaji Tahunan (KGT) guru senior dan junior perlu dibezakan.
Semua ini dalam tindakan KPPK.
Sekian, harap maklum.

Pn Lok Yim Pheng
Setiausaha Agung KPPK

Tanpa Nama berkata...

Persoalan :

Kenape KGT guru senior dan junior perlu di bezakan ?

TIDAK ADIL.

Tanpa Nama berkata...

Pak lang berkata...

Apakah perbezaan antara parti politik dan kerajaan. Parti politik bersifat sementara, manakala kerajaan akan terus kekal selagi ada negara. Parti politik tidak boleh menjadi kerajaan. Parti politik hanya ruling party kepada kerajaan. Kerajaan telah wujud dalam sebuah negara berdaulat, sebelum wujud parti politik. Tidak ada sebuah parti politikpun yang boleh menjadikan kerajaan itu seolah-olah kepunyaan keluarganya walaupun mungkin parti itu memperolehi majoriti untuk menguasai kerajaan. Asas-asas ini perlu difahami. Jika tidak, sia-sia sahaja kita bercakap prihal politik. Pemikiran sebegini lah yang akan menyebabkan sesebuah negara itu akan jatuh akhirnya. Harapan pak lang agar kita hentilah berbincang berkaitan politik kerana ia hanya menyebabkan perbalahan dalam blog ini, apa kata kita berbincangan tentang perkara-perkara yang boleh membantu rakan-rakan kita yang mempunyai masalah dalam skim masing-masing, serta cadangan-cadangan bernas yang boleh memulihkan kembali imej Penjawat Awam.


Satu lagi jangan jadikan internet sebagai tok guru agama kerana ramai sekarang dah pandai cut and paste sahaja tanpa mempunyai ilmu yang secukupnya berkaitan ayat atau taksiran hadis, belajarlah dari guru-guru agama yang bertauliah, tanpa kita sedari kadang-kadang ia membawa makna yang lain yang lebih afdal.


Sekadar teguran dan nasihat dari pak lang
((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

Kepada Pak Lang, dalam dunia semuanya bukan semulajadi maka jika ianya tidak lari dari Al-Quran dan Al-Hadis dan bertunjangkan Sunah Wal Jamaah ianya tak lari dan terkeluar landasan.

Inilah sifat manusia bila dia buat semuanya dibolehkan dan bila dia dikenakan kembali mulalah buat propaganda murahan.

Takbirrr. Allah Hu Akbar
Hidup UMNO..
PAS - Parti Ajaran Songsang.
Sebabnya dan bukti nyata dan lagi shahih

Dulu bila A berkawan cina zimmi jadi kafir
PAS kawan sekutu kafir HARBI = ?????? dikatakan seperti Khalifah Umar Abul Aziz?>

Tanpa Nama berkata...

sy telah menduduki exam PTK tanpa rela (tidak memohon, tp dipanggil menduduki). alhamdulillah lulus aras 4. tetapi, setelah setahun berlalu masih tiada anjakan gaji diterima. sy pergi ke HR, lalu HR mengatakan, keputusan tersebut TIDAK SAH kerana sy belum disahkan dalam perkhidmatan.
sy tidak memohon, tp dipanggil menduduki. mengapa meletakkan kesilapan tersebut dibahu sy??? why???

Tanpa Nama berkata...

sy telah menduduki exam PTK tanpa rela (tidak memohon, tp dipanggil menduduki). alhamdulillah lulus aras 4. tetapi, setelah setahun berlalu masih tiada anjakan gaji diterima. sy pergi ke HR, lalu HR mengatakan, keputusan tersebut TIDAK SAH kerana sy belum disahkan dalam perkhidmatan.
sy tidak memohon, tp dipanggil menduduki. mengapa meletakkan kesilapan tersebut dibahu sy??? why???

kesilapan biasa berlaku dan boleh dimaafkan, tetapi tidak bertanggungjawab diatas kesilapan yg dilakukan adalah amat memilukan dan sebenarnya mereka telah melakukan dua kesilapan berturut2.

Tanpa Nama berkata...

TUKAR JER PEGAWAI YANG TIDAK BERMINAT KEJE....BAGI PADA YANG BERMINAT SAHAJA...

Tanpa Nama berkata...

Pemimpin PAS kata duit dan segala pemberian BN adalah haram. Jadi camna pula pengkianat dalam pandangan islam?? Tepuk dada tanyalah iman.

-----------------------------------------

Setahu saya Tok Guru kata kalau Umno hulur terima aje, tapi pangkah tetap pangkah bulan!!

Tanpa Nama berkata...

hang merapu apa?

Tanpa Nama berkata...

binawe btulla...

Tanpa Nama berkata...

Pigi daa....genius math kunun.average yg ambik sijil sume dpt spm math 4-3b aje.add math ada yg x penah ambik n failed...genius?aku lecturer poli tau la..kdg2 simple calculus x tau.....jgn takbur.bebudak pure universiti biasanya math mod dpt A n add math antara A-c...

Tanpa Nama berkata...

letih..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Pigi daa....genius math kunun.average yg ambik sijil sume dpt spm math 4-3b aje.add math ada yg x penah ambik n failed...genius?aku lecturer poli tau la..kdg2 simple calculus x tau.....jgn takbur.bebudak pure universiti biasanya math mod dpt A n add math antara A-c...

######################################################################

fuyoo, lecturer poli tu, mesti genius math kan, hehehe...

ramai gak student aku, math ngn add math A tapi xbleh jwb masa exam kat U, siap kena repeat lg, adehh...

Tanpa Nama berkata...

Hutang RM8b kepada Bank Dunia sudah dilunas


2012/04/11

SHAH ALAM: Pentadbiran baik kerajaan Barisan Nasional (BN) dibuktikan dengan kejayaan negara membayar balik keseluruhan hutang kepada Bank Dunia berjumlah RM8 bilion.

Sehingga kini, hanya tinggal 10 peratus daripada hutang berjumlah RM4 bilion daripada Bank Pembangunan Asia perlu dibayar balik.

Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Mukhriz Mahathir, berkata pemimpin harus bertanggungjawab terhadap pengurusan kewangan negara dan tidak boleh berbelanja melebihi kemampuan.

Sehingga kini, hanya tinggal 10 peratus daripada hutang berjumlah RM4 bilion daripada Bank Pembangunan Asia perlu dibayar balik. Katanya, jika tidak, negara akan muflis seperti Greece sehingga memberi kesan ekonomi kepada Kesatuan Eropah dan seluruh dunia.

“Jadi, amat mudah pembangkang membuat janji hanya untuk menipu dan mengelirukan pengundi tetapi mereka tidak mempunyai pelan kukuh membiayai semua perancangan selain mengambil wang daripada PETRONAS.

“Jika ini dilaksanakan, negara mungkin terpaksa merayu bantuan kewangan daripada Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) seperti dilakukan bekas Timbalan Perdana Menteri pada 1998,” katanya ketika merasmikan Hari Kecemerlangan Fakulti Perakaunan Universiti Teknologi MARA (UiTM) di sini, semalam.

Hadir sama, Naib Canselor UiTM, Prof Datuk Dr Sahol Hamid Abu Bakar.
Mukhriz berkata, akauntan boleh membantu kerajaan memerangi gejala rasuah di negara ini, dengan menggunakan kemahiran mereka mengesan kejanggalan dalam akaun diperiksa.

“Banyak organisasi dan syarikat di negara ini sudah menandatangani kerjasama integriti korporat dengan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan terkini adalah Felda Golden Ventures (FGV) dan FELDA,” katanya.

Beliau berkata, ketika graduan dalam bidang perakaunan mengejar kejayaan, mereka juga perlu bersikap jujur selain mempunyai integriti kerana ia kualiti yang tidak akan lapuk.

JADI KENAPA TAK NAIKKAN GAJI K/T AWAM LEBIH DARI PUAK ATAS.APAPUN SISTEM PUAK ATAS DAPAT LEBIH,ZAMAN PAK LAH PM KAMI K/T AWAM DAPAT GAJI LEBIH

Tanpa Nama berkata...

pertame KSN JPA SIDEK , kedua KPP ABU BAKAR JPA, ketige OMAR CUEPACS...u all da nyanyuk la....BERSARA AWAL la atas kegagalan SBPA...pelase retreatttttt la..bagi peluang pegawai di bawah u yg masih muda proaktif, ada komitment, prihatin dan jujur la...pencen awal jer la .....u tak larat da menjaga penjawat awam...BERUNDURRRRRRRRRRRRR LAA DAN BERSARAAAAAAAAAAAAA AWALLLLLLLLL

Tanpa Nama berkata...

kajong ahhh...

Tanpa Nama berkata...

Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu berkata Pakatan Rakyat bakal melakukan kejutan dengan menurunkan bekas pegawai tinggi tentera dan polis sebagai calon dalam pilihan raya umum akan datang.

Berucap dalam satu ceramah di Telok Emas, Melaka malam tadi, Mohamad berkata perkara itu akan diumumkan "tidak lama lagi."

"Tuan-tuan nak tahu pada pilihan raya akan datang beberapa orang bekas polis, bekas tentera berpangkat tinggi akan jadi calon dalam Pakatan Rakyat dan kalau berlaku begini sudah seluruh (sokongan bekas tentera) kembali kepada kita," katanya.

Beliau juga mendakwa, ramai bekas pegawai tinggi tentera itu mencarinya untuk menyatakan sokongan kepada kenyataannya berhubung insiden Bukit Kepong, yang mencetus kontroversi sebelum ini.

"Kebelakangan ini ramai bekas jeneral-jeneral cuba cari saya, mereka beritahu saya mengenai Kelab Pegawai-Pegawai Tentera Bersara (RAFOC) telah memutuskan bersetuju dengan kenyataan saya mengenai peristiwa Bukit Kepong.

"Mereka putuskan dalam mesyuarat yang diadakan pada 14 September 2011 jam 11 pagi di Royale Chulan Hotel, Jalan Conlay, Kuala Lumpur dipengerusi Presiden RAFOC, Jeneral (B) Tan Sri Datuk Mohd Ghazali Mohd Seth.

"Justeru, tunggulah saya akan umumkan tidak lama lagi," katanya.

Tambahnya, atas perkembangan ini, badan Kebajikan Tentera dan Veteran Angkatan Tentera (KERABAT) yang ditubuhkan PAS mengalami pertambahan ahli di luar jangkaan walau baru ditubuhkan.

"Biarpun baru dua tiga bulan ditubuhkan KERABAT sudah mempunyai ahli sudah mencecah 20,000 dan dalam bulan Jun kita mahu ahli dalam 60,000.

"Sekarang yang menyertainya adalah di kalangan bekas-bekas jeneral berpangkat tinggi, ertinya mereka tidak berpuas hati tentang layanan diberi Umno dan BN," katanya.

Beliau juga mendakwa, seorang demi seorang pemimpin veteran Umno dan bekas pegawai tinggi tentera akan meninggalkan parti itu selepas ini.

Beliau berkata demikian berdasarkan kenyataan bekas ahli majlis tertinggi Umno, Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir yang bertindak untuk keluar parti setelah merasakan tidak lagi selesa berada di dalam Umno.

Menurut Mohammad Sabu, Abdul Kadir dengan berani meluahkan kepadanya bahawa lebih ramai lagi bekas pemimpin veteran Umno akan keluar daripada parti terbesar mewakili orang Melayu itu.

"Saya tanya pada dia, ramai lagikah yang berhasrat keluar parti macam Tan Sri ini, dia kata ramai. Saya akan umumkan seorang demi seorang tidak lama lagi, tapi tunggulah mereka ini isytihar keluar parti dulu,"

Mengulas perhimpunan BERSIH 3.0 yang dirancang untuk diadakan pada 28 April ini, Mohamad berkata PAS percaya pihak polis tidak sebarang halangan untuk membenarkan ia diadakan kerana perhimpunan dijalankan secara aman.

Tanpa Nama berkata...

Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu berkata Pakatan Rakyat bakal melakukan kejutan dengan menurunkan bekas pegawai tinggi tentera dan polis sebagai calon dalam pilihan raya umum akan datang.

Berucap dalam satu ceramah di Telok Emas, Melaka malam tadi, Mohamad berkata perkara itu akan diumumkan "tidak lama lagi."

"Tuan-tuan nak tahu pada pilihan raya akan datang beberapa orang bekas polis, bekas tentera berpangkat tinggi akan jadi calon dalam Pakatan Rakyat dan kalau berlaku begini sudah seluruh (sokongan bekas tentera) kembali kepada kita," katanya.

Beliau juga mendakwa, ramai bekas pegawai tinggi tentera itu mencarinya untuk menyatakan sokongan kepada kenyataannya berhubung insiden Bukit Kepong, yang mencetus kontroversi sebelum ini.

"Kebelakangan ini ramai bekas jeneral-jeneral cuba cari saya, mereka beritahu saya mengenai Kelab Pegawai-Pegawai Tentera Bersara (RAFOC) telah memutuskan bersetuju dengan kenyataan saya mengenai peristiwa Bukit Kepong.

"Mereka putuskan dalam mesyuarat yang diadakan pada 14 September 2011 jam 11 pagi di Royale Chulan Hotel, Jalan Conlay, Kuala Lumpur dipengerusi Presiden RAFOC, Jeneral (B) Tan Sri Datuk Mohd Ghazali Mohd Seth.

"Justeru, tunggulah saya akan umumkan tidak lama lagi," katanya.

Tambahnya, atas perkembangan ini, badan Kebajikan Tentera dan Veteran Angkatan Tentera (KERABAT) yang ditubuhkan PAS mengalami pertambahan ahli di luar jangkaan walau baru ditubuhkan.

"Biarpun baru dua tiga bulan ditubuhkan KERABAT sudah mempunyai ahli sudah mencecah 20,000 dan dalam bulan Jun kita mahu ahli dalam 60,000.

"Sekarang yang menyertainya adalah di kalangan bekas-bekas jeneral berpangkat tinggi, ertinya mereka tidak berpuas hati tentang layanan diberi Umno dan BN," katanya.

Beliau juga mendakwa, seorang demi seorang pemimpin veteran Umno dan bekas pegawai tinggi tentera akan meninggalkan parti itu selepas ini.

Beliau berkata demikian berdasarkan kenyataan bekas ahli majlis tertinggi Umno, Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir yang bertindak untuk keluar parti setelah merasakan tidak lagi selesa berada di dalam Umno.

Menurut Mohammad Sabu, Abdul Kadir dengan berani meluahkan kepadanya bahawa lebih ramai lagi bekas pemimpin veteran Umno akan keluar daripada parti terbesar mewakili orang Melayu itu.

"Saya tanya pada dia, ramai lagikah yang berhasrat keluar parti macam Tan Sri ini, dia kata ramai. Saya akan umumkan seorang demi seorang tidak lama lagi, tapi tunggulah mereka ini isytihar keluar parti dulu,"

Mengulas perhimpunan BERSIH 3.0 yang dirancang untuk diadakan pada 28 April ini, Mohamad berkata PAS percaya pihak polis tidak sebarang halangan untuk membenarkan ia diadakan kerana perhimpunan dijalankan secara aman.

Tanpa Nama berkata...

Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu berkata Pakatan Rakyat bakal melakukan kejutan dengan menurunkan bekas pegawai tinggi tentera dan polis sebagai calon dalam pilihan raya umum akan datang.

Berucap dalam satu ceramah di Telok Emas, Melaka malam tadi, Mohamad berkata perkara itu akan diumumkan "tidak lama lagi."

"Tuan-tuan nak tahu pada pilihan raya akan datang beberapa orang bekas polis, bekas tentera berpangkat tinggi akan jadi calon dalam Pakatan Rakyat dan kalau berlaku begini sudah seluruh (sokongan bekas tentera) kembali kepada kita," katanya.

Beliau juga mendakwa, ramai bekas pegawai tinggi tentera itu mencarinya untuk menyatakan sokongan kepada kenyataannya berhubung insiden Bukit Kepong, yang mencetus kontroversi sebelum ini.

"Kebelakangan ini ramai bekas jeneral-jeneral cuba cari saya, mereka beritahu saya mengenai Kelab Pegawai-Pegawai Tentera Bersara (RAFOC) telah memutuskan bersetuju dengan kenyataan saya mengenai peristiwa Bukit Kepong.

"Mereka putuskan dalam mesyuarat yang diadakan pada 14 September 2011 jam 11 pagi di Royale Chulan Hotel, Jalan Conlay, Kuala Lumpur dipengerusi Presiden RAFOC, Jeneral (B) Tan Sri Datuk Mohd Ghazali Mohd Seth.

"Justeru, tunggulah saya akan umumkan tidak lama lagi," katanya.

Tambahnya, atas perkembangan ini, badan Kebajikan Tentera dan Veteran Angkatan Tentera (KERABAT) yang ditubuhkan PAS mengalami pertambahan ahli di luar jangkaan walau baru ditubuhkan.

"Biarpun baru dua tiga bulan ditubuhkan KERABAT sudah mempunyai ahli sudah mencecah 20,000 dan dalam bulan Jun kita mahu ahli dalam 60,000.

"Sekarang yang menyertainya adalah di kalangan bekas-bekas jeneral berpangkat tinggi, ertinya mereka tidak berpuas hati tentang layanan diberi Umno dan BN," katanya.

Beliau juga mendakwa, seorang demi seorang pemimpin veteran Umno dan bekas pegawai tinggi tentera akan meninggalkan parti itu selepas ini.

Beliau berkata demikian berdasarkan kenyataan bekas ahli majlis tertinggi Umno, Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir yang bertindak untuk keluar parti setelah merasakan tidak lagi selesa berada di dalam Umno.

Menurut Mohammad Sabu, Abdul Kadir dengan berani meluahkan kepadanya bahawa lebih ramai lagi bekas pemimpin veteran Umno akan keluar daripada parti terbesar mewakili orang Melayu itu.

"Saya tanya pada dia, ramai lagikah yang berhasrat keluar parti macam Tan Sri ini, dia kata ramai. Saya akan umumkan seorang demi seorang tidak lama lagi, tapi tunggulah mereka ini isytihar keluar parti dulu,"

Mengulas perhimpunan BERSIH 3.0 yang dirancang untuk diadakan pada 28 April ini, Mohamad berkata PAS percaya pihak polis tidak sebarang halangan untuk membenarkan ia diadakan kerana perhimpunan dijalankan secara aman.

Tanpa Nama berkata...

Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu berkata Pakatan Rakyat bakal melakukan kejutan dengan menurunkan bekas pegawai tinggi tentera dan polis sebagai calon dalam pilihan raya umum akan datang.

Berucap dalam satu ceramah di Telok Emas, Melaka malam tadi, Mohamad berkata perkara itu akan diumumkan "tidak lama lagi."

"Tuan-tuan nak tahu pada pilihan raya akan datang beberapa orang bekas polis, bekas tentera berpangkat tinggi akan jadi calon dalam Pakatan Rakyat dan kalau berlaku begini sudah seluruh (sokongan bekas tentera) kembali kepada kita," katanya.

Beliau juga mendakwa, ramai bekas pegawai tinggi tentera itu mencarinya untuk menyatakan sokongan kepada kenyataannya berhubung insiden Bukit Kepong, yang mencetus kontroversi sebelum ini.

"Kebelakangan ini ramai bekas jeneral-jeneral cuba cari saya, mereka beritahu saya mengenai Kelab Pegawai-Pegawai Tentera Bersara (RAFOC) telah memutuskan bersetuju dengan kenyataan saya mengenai peristiwa Bukit Kepong.

"Mereka putuskan dalam mesyuarat yang diadakan pada 14 September 2011 jam 11 pagi di Royale Chulan Hotel, Jalan Conlay, Kuala Lumpur dipengerusi Presiden RAFOC, Jeneral (B) Tan Sri Datuk Mohd Ghazali Mohd Seth.

"Justeru, tunggulah saya akan umumkan tidak lama lagi," katanya.

Tambahnya, atas perkembangan ini, badan Kebajikan Tentera dan Veteran Angkatan Tentera (KERABAT) yang ditubuhkan PAS mengalami pertambahan ahli di luar jangkaan walau baru ditubuhkan.

"Biarpun baru dua tiga bulan ditubuhkan KERABAT sudah mempunyai ahli sudah mencecah 20,000 dan dalam bulan Jun kita mahu ahli dalam 60,000.

"Sekarang yang menyertainya adalah di kalangan bekas-bekas jeneral berpangkat tinggi, ertinya mereka tidak berpuas hati tentang layanan diberi Umno dan BN," katanya.

Beliau juga mendakwa, seorang demi seorang pemimpin veteran Umno dan bekas pegawai tinggi tentera akan meninggalkan parti itu selepas ini.

Beliau berkata demikian berdasarkan kenyataan bekas ahli majlis tertinggi Umno, Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir yang bertindak untuk keluar parti setelah merasakan tidak lagi selesa berada di dalam Umno.

Menurut Mohammad Sabu, Abdul Kadir dengan berani meluahkan kepadanya bahawa lebih ramai lagi bekas pemimpin veteran Umno akan keluar daripada parti terbesar mewakili orang Melayu itu.

"Saya tanya pada dia, ramai lagikah yang berhasrat keluar parti macam Tan Sri ini, dia kata ramai. Saya akan umumkan seorang demi seorang tidak lama lagi, tapi tunggulah mereka ini isytihar keluar parti dulu,"

Mengulas perhimpunan BERSIH 3.0 yang dirancang untuk diadakan pada 28 April ini, Mohamad berkata PAS percaya pihak polis tidak sebarang halangan untuk membenarkan ia diadakan kerana perhimpunan dijalankan secara aman.

Tanpa Nama berkata...

Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu berkata Pakatan Rakyat bakal melakukan kejutan dengan menurunkan bekas pegawai tinggi tentera dan polis sebagai calon dalam pilihan raya umum akan datang.

Berucap dalam satu ceramah di Telok Emas, Melaka malam tadi, Mohamad berkata perkara itu akan diumumkan "tidak lama lagi."

"Tuan-tuan nak tahu pada pilihan raya akan datang beberapa orang bekas polis, bekas tentera berpangkat tinggi akan jadi calon dalam Pakatan Rakyat dan kalau berlaku begini sudah seluruh (sokongan bekas tentera) kembali kepada kita," katanya.

Beliau juga mendakwa, ramai bekas pegawai tinggi tentera itu mencarinya untuk menyatakan sokongan kepada kenyataannya berhubung insiden Bukit Kepong, yang mencetus kontroversi sebelum ini.

"Kebelakangan ini ramai bekas jeneral-jeneral cuba cari saya, mereka beritahu saya mengenai Kelab Pegawai-Pegawai Tentera Bersara (RAFOC) telah memutuskan bersetuju dengan kenyataan saya mengenai peristiwa Bukit Kepong.

"Mereka putuskan dalam mesyuarat yang diadakan pada 14 September 2011 jam 11 pagi di Royale Chulan Hotel, Jalan Conlay, Kuala Lumpur dipengerusi Presiden RAFOC, Jeneral (B) Tan Sri Datuk Mohd Ghazali Mohd Seth.

"Justeru, tunggulah saya akan umumkan tidak lama lagi," katanya.

Tambahnya, atas perkembangan ini, badan Kebajikan Tentera dan Veteran Angkatan Tentera (KERABAT) yang ditubuhkan PAS mengalami pertambahan ahli di luar jangkaan walau baru ditubuhkan.

"Biarpun baru dua tiga bulan ditubuhkan KERABAT sudah mempunyai ahli sudah mencecah 20,000 dan dalam bulan Jun kita mahu ahli dalam 60,000.

"Sekarang yang menyertainya adalah di kalangan bekas-bekas jeneral berpangkat tinggi, ertinya mereka tidak berpuas hati tentang layanan diberi Umno dan BN," katanya.

Beliau juga mendakwa, seorang demi seorang pemimpin veteran Umno dan bekas pegawai tinggi tentera akan meninggalkan parti itu selepas ini.

Beliau berkata demikian berdasarkan kenyataan bekas ahli majlis tertinggi Umno, Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir yang bertindak untuk keluar parti setelah merasakan tidak lagi selesa berada di dalam Umno.

Menurut Mohammad Sabu, Abdul Kadir dengan berani meluahkan kepadanya bahawa lebih ramai lagi bekas pemimpin veteran Umno akan keluar daripada parti terbesar mewakili orang Melayu itu.

"Saya tanya pada dia, ramai lagikah yang berhasrat keluar parti macam Tan Sri ini, dia kata ramai. Saya akan umumkan seorang demi seorang tidak lama lagi, tapi tunggulah mereka ini isytihar keluar parti dulu,"

Mengulas perhimpunan BERSIH 3.0 yang dirancang untuk diadakan pada 28 April ini, Mohamad berkata PAS percaya pihak polis tidak sebarang halangan untuk membenarkan ia diadakan kerana perhimpunan dijalankan secara aman.

Tiada Nama berkata...

haduiii.. kepada barua-barua politik ni, berambus la nak spam pegi tempat lain la. dahla copy paste artikel, lepastu repeat sampai 3-4 post.

barua politik macam ni la yang senang diperkuda dan dijadikan anjing belaan.

Tanpa Nama berkata...

mende mu?

«Lebih lama ‹Lebih lama   201 – 322 daripada 322   Terbaru› Baru»