SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

15 Disember 2012

JPNIN SEDANG PEMBAHARUI KONTRAK GURU DAN PENOLONG GURU TABIKA

Bernama
15/12/2012


KUALA LUMPUR, 14 Dis (Bernama) -- Jabatan Perpaduan Negara dan Integrasi Nasional (JPNIN) sedang memperbaharui kontrak 3,462 guru dan penolong guru Tabika Perpaduan untuk tempoh tiga tahun lagi berkuatkuasa mulai tahun depan.

Berikutan itu, isu penamatan kontrak guru dan penolong guru Tabika Perpaduan yang dibangkitkan oleh Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) pada Selasa lepas tidak timbul, menurut kenyataan JPNIN pada Jumaat.

JPNIN berkata pihaknya telahpun mendapat kelulusan untuk untuk memperbaharui kontrak guru dan penolong guru bagi tempoh 2013-2015.

-- BERNAMA

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Yahoo 1st

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah terbela jugak pekrja kontrak trima kasih kerajaan kerana prihatin

Pencinta HRMIS berkata...

Saya sebagai penjawat awam, mohon encik omar osman perjuangkan bagi pihak semua kakitangan kerajaan supaya pihak JPA sediakan mirror server untuk HRMIS. sepatutnya HRMIS tidak patut shutdown lebih 3 hari. ini tidak dah lebih seminggu. kita sekarang berada pada tahun 2012. jadi internet kita dah laju dengan menggunakan fibre optic. mohon pihak cuepacs utarakan masalah ini. terima kasih.

ABU berkata...

Tahun 2013 nanti gaji guru akan dinaikkan RM500 lagi setelah PR mentadbir negara.

Hidup PR!!!