SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

29 Disember 2011

DON'T SACRIFICE TARGETS

The Star
29/12/2011



THE Public Service Department (PSD) and Cuepacs deserve to be congratulated for concluding an agreement so quickly after the Prime Minister intervened to ask for an early settlement of the dispute.

It has turned out to be a New Year’s gift to the Government’s 1.4 million employees, which we hope will benefit the nation and the public too!

The public, like Cuepacs and the Government, will be generally “relieved” over this agreement coming as the year goes out.

However, there would be some public concern that the “on the spot amendments” made during the hurried negotiations may not have adequately taken into account the high price that we have paid, for the improvements in the Public Service New Remuneration Scheme (SBPA).

Firstly, the apparent improvements to SBPA are actually concessions made to Cuepacs, to reduce the Annual Performance Evaluation Report marks, from 75% to 65%, for a salary increase.

This means that the PSD  has sacrificed the performance targets to make it easier for civil servants to qualify for salary increments .

The public will legitimately ask whether this lowering of performance standards justify higher tax expenditure, especially when the Government has committed itself to cutting its growing budget deficits?

Secondly, another major concession given to Cuepacs is to lower the marks for the Exit Policy (i.e. leaving the service for inefficiency), from 70% to 60 % .

The duration of poor performance is also now extended to 12 months from the proposed six months.

The question is why should we tolerate poor performance at 60% and for as long as one year?

However, the agreement to hold joint consultations every three months is laudable.

This will enable more opportunities to encourage Cuepacs to come up with ways and means of raising quality standards in the public service, instead of concentrating mainly on salary increases.

These consultations should additionally improve public sector employer/employee relations and understanding of good governance and hopefully reduce financial wastage and corruption?

It is hoped that during these quarterly consultations, the Government will also brief Cuepacs’ leaders on the national economic and budget performance.

This broader consultative approach will help to enhance Cuepacs’ appreciation that more concessions and subsidies will not help us achieve our Vision 2020 goals .

Cuepacs must realise that unless their productivity and efficiency improve even more than the rising cost of the salary improvements, which in many areas exceed the employees in the private sector, the economy will be burdened with larger Budget deficits and more debt.

Our economic progress and sustainability must be protected, just like our security and defence, at all cost.

However, we congratulate the Government/PSD and the Cuepacs for the successful conclusion of the SBPA before the New Year.

TAN SRI RAMON NAVARATNAM,

Chairman,

ASLI Center of Public Policy Studies.


955 ulasan:

«Lebih lama   ‹Lebih lama   201 – 400 daripada 955   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

serapkan ptd dengan banyak dibahagian agensi teknikal..supaya agensi terus maju kehadapan

kerani sekolah berkata...

menyerapkan ptd disektor pengurusan di sekolah-sekolah mahupun mana-mana agensi kerajaan adalah yakin langkah ini dapat memperbaiki dan mempertingkatkan mutu perkhidmatan dan kepimpinan dalam pelbagai sektor perkhidmatan awam yang selama ini diisi sepenuhnya oleh para pegawai ptd.

Jumaat, Disember 30, 2011 9:28:00 PM

------------------------------

setuju...

Tanpa Nama berkata...

Ntah apa2. SBPA
dahlah anjak gaji (lulus PTK) terlepas gara2 tak sempat apply gara2 sbpa dikuatkuasa tahun depan...
gaji aku pula sama dgn yg kurang 1 thn perkhidmatan under sbpa
Memang tidak adil.
alasan JPA, bukan rezeki.
senang cakap camtu. sebab bukan kena batang hidung sendiri.
memang tak puas hati.

Tanpa Nama berkata...

PTD harus dilatih boleh mengajar selain mengurus..jadi kursus ptd 6 bulan untuk pengurusan dan 9 bulan untuk mengajar..jadi ptd boleh mengajar dan mengurus...

Tanpa Nama berkata...

aku pun sokong penyokong sbpa, JPA, kppa, jusa, ptd dan semua sipandir yg sewaktu dengannya.

Tanpa Nama berkata...

menyerapkan ptd disektor pengurusan di sekolah-sekolah mahupun mana-mana agensi kerajaan adalah yakin langkah ini dapat memperbaiki dan mempertingkatkan mutu perkhidmatan dan kepimpinan dalam pelbagai sektor perkhidmatan awam yang selama ini diisi sepenuhnya oleh selain dari para pegawai ptd.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
PTD harus dilatih boleh mengajar selain mengurus..jadi kursus ptd 6 bulan untuk pengurusan dan 9 bulan untuk mengajar..jadi ptd boleh mengajar dan mengurus...

Jumaat, Disember 30, 2011 9:33:00 PM
---------------------------------

heeei saudara jangan letak ayat tu lah...sakit mata sy baca.pandangan awk ni boleh membunuh karier sy..benci i...

Tanpa Nama berkata...

Dengan sistem baru ini, penjawat awam yang menerima opsyen SBPA akan menerima kenaikan gaji tahunan antara RM 80 hingga RM 320 dan faedah kenaikan gaji antara tujuh hingga 13 peratus.

-------------------
Masalah, ramai yang tak dapat 7%, hanya 4% sahaja. Junior melebihi 10% dan Jusa melebihi 80%. Kalau betul dapat 7-13%, rasanya tak ada masalah.
Bukan tak bersyukur, bersyukur sangat2 tapi rasa pembahagian tu tak adil.
Ibaratnya,kerajaan bagi RM100, kau A ambil RM1,kau pula B RM9, aku RM90, sebab aku boss. Kau semua harus bersyukur sebab aku bagi, kalau aku tak bagi, kau tak dapat apa2, aku yang dapat semua. Bersyukurlah ya.

Tanpa Nama berkata...

TRANSFORMASI/PRODUCTIVITY/KREATIVITI/INOVATIF/ SAYA JUNIOR U2-2 SAMA DENGAN GAJI SENIOR UNTUNG DUA TAHUN

Tanpa Nama berkata...

SBPA...sistem yg akan menumbangkan kerajaan sekarang PERIOD

Tanpa Nama berkata...

Perkhidmatan Awam tidak akan sama lagi mulai 2011, rasa tertindas,tak puas hati,geram, memberontak, hasad dengki,kurang ajar,kurang hormat pada orang atasan terutama jusa akan menular di kalangan pa pa terutama sokongan 2 sesuatu yang buruk pasti akan berlaku (itu jaminan) pada PERKHIDMATAN AWAM MULAI 2011 tahun bergembiranya para JUSA JUSA kerana telah berjaya membolot kekayaan negara untuk puak puak terkutuk depa tunggu masa dan ketikanya malapetaka pasti berlaku dalam SEKTOR AWAM .INSYALLAH,AMIN.

Tanpa Nama berkata...

Telah ada yang masih nak menyamar sebagai saya dengan melakukan pelbagai provokasi murahan untuk memburuk-burukkan diri saya. Lihatlah penipuan ini:

kasim berkata...

omar dah tak boleh diharap....aku sanggup wakili korang kalau diberi mandat sewajarnya...tunggu next pemilihan CUEPACS...aku cadang nak masuk bertanding...takper kali ni mereka paksa kita sign (aku baru sign tadi)...tengoklah nanti nasib diaorang macam mana..kepada PTD di JPA...anda jangan gembira sangat...belum tahu langit tinggi rendah.

kasim.
Jumaat, Disember 30, 2011 5:50:00 PM
-----------------------------------

Untuk makluman semua itu bukan tulisan saya, saya tidak hairan dengan sikap sesetengah pihak yang cuba memburukkan peribadi saya dengan menyamar sebagai diri saya kemudian melakukan provokasi yang begitu murahan sekali.

Saya tidak peduli langsung dengan jawatan presiden Ceupacs kerana apa yang penting bagi saya adalah hak penjawat awam akan dapat dibela. Malahan beberapa blogger yang pro JPA dan seperti blogger kerajaan cuba mencelah di sini dengan membangkitkan sentimen yang bukan-bukan. Saya ingin mengingatkan blogger kerajaan itu supaya kalau nak membantu kerajaan, sila laporkan maklumat yang benar kepada kerajaan, kalau anda hanya membela segala perbuatan kerajaan tanpa menerangkan keadaan yang sebenarnya, maka anda semua sungguh teruk, golongan sebegini adalah golongan bayaran saja yang menerima bayaran untuk membuat blog untuk membela golongan yang membayar mereka.

Ingin saya tegaskan di sini bahawa pendirian saya adalah tegas bahawa saya tidak bersetuju dengan SBPA, tetapi sekiranya penjawat awam dipaksa tandatangan SBPA, maka terpaksalah tandatangan dengan rasa tidak rela. Ini kerana sekiranya saudara dan saudari tidak tanda tangan SBPA, maka lagi teruk saudara dan saudari ditindas kerana saya pasti pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab tersebut akan membuat berbagai dasar untuk menindas pihak yang tidak tanda tangan SBPA. Buat masa ini, kita tandatangan dahulu, tapi pada masa yang sama kita teruskan perjuangan untuk menegakkan kebenaran, keadilan dan kebajikan untuk penjawat awam serta menyelamatkan perkhidmatan awam dari dicaca marbakan hingga menjadi punah ranah oleh pihak yang tidak tahu menguruskan sumber manusia tetapi begitu angkuh menuduh itu dan ini kepada pihak yang cuba membetukan keadaan. Golonagan ini hanya mementingkan diri kerana mereka hanya pedulikan apa yang mereka dapat kaut sedangkan mereka tidak peduli nasib penjawat awam yang tertindas sebagaimana yang saya utarakan sebelum ini bila harga barang naik melambung kerana gaji pegawai atasan naik melambung, yang jadi mangsanya adalah penjawat awam dan orang yang bergaji kecil yang terpaksa mencatu makanan dan terpaksa hidup dalam kesusahan hingga boleh terjebak dalam kegiatan yang tidak sihat disebabkan desakan hidup, golongan atasan tidak peduli ini semua kerana mereka telah senang-senang pelahap itu dan ini.

Perjuangan akan tetap diteruskan walaupun saya diserang dari segi peribadi dengan penyamaran dan tuduhan yang dirancang oleh pihak-pihak yang tidak senang dengan pembongkaran betapa tidak adil dan membahayanya SBPA kepada bukan saja penjawat awam, malah kepada jabatan serta negara.

kasim.

Tanpa Nama berkata...

Dasar SBPA dibuat tanpa menggunakan akal dan fikiran sebaliknya menggunakan perut dan tembolok....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Perkhidmatan Awam tidak akan sama lagi mulai 2011, rasa tertindas,tak puas hati,geram, memberontak, hasad dengki,kurang ajar,kurang hormat pada orang atasan terutama jusa akan menular di kalangan pa pa terutama sokongan 2 sesuatu yang buruk pasti akan berlaku (itu jaminan) pada PERKHIDMATAN AWAM MULAI 2011 tahun bergembiranya para JUSA JUSA kerana telah berjaya membolot kekayaan negara untuk puak puak terkutuk depa tunggu masa dan ketikanya malapetaka pasti berlaku dalam SEKTOR AWAM .INSYALLAH,AMIN.

Jumaat, Disember 30, 2011 10:06:00 PM

-----------------------------------

Memang benar sebagaimana yang dinyatakan oleh tanpa nama di atas, SBPA hanya akan mencetuskan pelbagai masalah kepada negara kerana sistem perkhidmatan awam telah tunggang langgang dengan sistem perjawatan yang caca marba, kemudian motivasi dan semangat bekerja penjawat awam telah jatuh merudum dengan begitu teruknya akibat ditindas, diaianaya, dizalimi, dibuli, dan diperlakukan dengan begitu kejam apabila pegawai atasan sedap-sedap pelahap itu dan ini dalam SBPA dan penjawat awam hanya diberikan sisa sahaja. Keadaan ini akan menyebakan masalah ekonomi dan sosial di mana harga barang akan naik tinggi, kos sara hidup akan meningkat, tekanan ekonomi akan memberikan tekanan sosial kepada penjawat awam yang mungkin akan terjerumus dalam kegiatan rasuah dan penyelewengan kecil-kecilan untuk menampung kos sara hidup yang meningkat. Ini jangan dipandang ringan kerana apakah kita sanggup membiarkan anak bini di rumah sengsara dan hidup menderita dengan makanan dicatu, berjalan kaki ke sekolah dan ke tempat kerja, sewa rumah yang meningkat, harga barang meningkat dan macam-macam lagi di mana keadaan itu adalah begitu terdesak untuk meneruskan kehidupan. Golongan atasan yang bergaji berbelas ribu ringgit tidak terasa langsung akan perkara ini kerana mereka bebas berbelanja sesuka hati, melancong ke sana ke mari, bersuka ria dengan keluarga dengan pendapatan yang dicampur elaun itu dan ini yang mungkin mencecah lebih dari RM 20 ribu.

Sebagaimana yang saya jelaskan sebelum ini, SBPA bukan hanya melibatkan exit policy dan kenaikan gaji sahaja, tetapi operasi di jabatan, masalah ekonomi dan sosial, perkhidmatan kepada masyarakat akan jadi longlai kerana terlalu banyak perkara sampingan yang tidak dikaji oleh pihak JPA dan kerajaan dalam membuat SBPA ini. Golongan atasan ketawa terbahak-bahak melahap segala manfaat dalam SBPA sedangkan penjawat awam bawahan merintih dalam penuh penderitaan dizalimi dalam berbagai bentuk hingga merosakkan motivasi dan menjahanamkan operasi jabatan.

Orang yang berfikiran jauh akan menilai banyak perkara dan membuat sesuatu selepas kajian teliti dijalankan supaya apa yang dibuat tidak akan memberikan kesan buruk kepada semua pihak, tetapi orang yang hanya mementingkan diri sendiri dan berfikiran singkat tidak peduli apa pun, yang penting penuhkan perut, sudah perut penuh, penuhkan kocek pula, kocek sudah penuh, penuhkan karung pula, yang sisa itu diberikan kepada penjawat awam. Ini adalah realiti dan sekiranya pihak yang mempertikaikan apa yang diutarakan oleh saya, sila fikir dan nilailah kembali segala komen saya samada yang lembut atau keras ada maksud yang besar yang saya ingin sampaikan iaitu berbuat sesuatu mestilah mengutamakan negara, keadilan itu penting, sikap tamak haloba dan penindasan hanya mendatangkan masalah kepada semua pihak saja. Renung-renungkanlah.

Kasim.

Tanpa Nama berkata...

pejabat aku semua x puas hati sbpa ni... sebut jer gaji jusa naik 100% semua meloya nak muntah ... semua kata PM menipu semasa budget ... cakap kenaikan ciput jer....tiba2 lanun ni dah dapat 100%..... PR akan menang.... pejabat aku ABU..

Tanpa Nama berkata...

pejabat aku semua x puas hati sbpa ni... sebut jer gaji jusa naik 100% semua meloya nak muntah ... semua kata PM menipu semasa budget ... cakap kenaikan ciput jer....tiba2 lanun ni dah dapat 100%..... PR akan menang.... pejabat aku ABU..
-----------------------------------
kerajaan akan terpaksa membayar harga yg mahal untuk penipuan SBPA ni..

Tanpa Nama berkata...

MALAPETAKA AKAN MELANDA PERKHIDMATAN AWAM 2012

RAMAI PA DARI KUMP SOKONGAN HINGGA GRED 54 (percayalah 54 pun tak sokong)TAK PUAS HATI...

Tanpa Nama berkata...

Sesungguhnya lulusan arts.. tak layak duduk sbg KSN, KPPA...

Tanpa Nama berkata...

Sikap kerajaan yang hanya lepas tangan dan membiarkan pihak JPA menindas kakitangan awam sungguh menyedihkan sekali. Ini kerana pihak kerajaan tidak prihatin kepada penindasan, kezaliman dan pembulian yang dialami oleh penjawat awam, perkara ini adalah tidak patut sama sekali kerana kakitangan awam adalah pelaksana dasar kerajaan, patutnya kerajaan membela penjawat awam dari ditindas secara zalim oleh pihak yang tidak bertanggungjawab, apahal dibiarkan pegawai atasan di JPA bertindak sesuka hati menindas, membuli dan menzalimi penjawat awam dengan begitu teruk sekali? Sikap ini menunjukkan kepimpinan kerajaan tidak bertanggungjawab, sikap sambil lewa, dan tidak menghargai penjawat awam, oleh itu apalah gunanya sokongan penjawat awam dalam PRU 13 kepada pihak kerajaan? PM sendiri sering dengan retoriknya 'rasai denyut nadi rakyat', tetapi penjawat awam yang dibuli, ditindas, dizalimai, diainaya, diperlakukan dengan begitu kejam oleh pihak yang tidak bertanggungjawab tidak pula pihak kerajaan hendak membantu secara proaktif, kalau sekadar retorik untuk raih undi, itu semua adalah penipuan, kepalsuan.

Ini jelas menunjukkan PM dan pihak kerajaan bersekongkol dengan pegawai atasan untuk membuli dan menindas penjawat awam. Mungkin PM berasakan bahawa dengan pemberian gula-gula banturan RM 500 kepada rakyat dan pemberian bonus kepada peneroka FELDA maka kerajaan rasa telah kuat dan tidak perlukan sokongan penjawat awam lagi, silap besarlah berfikiran sedemikian, malahan harapan PM dan kerajaan supaya isu ini reda dengan memberikan gula-gula baru kepada penjawat awam dengan mengurangkan markah exit policy, itu adalah tidak diperlukan oleh penjawat awam, ini kerana kalau orang yang penjahat, penyeleweng dan penzalim seperti pegawai atasan di JPA yang patut dikenakan exit policy kerana menzalimi, menindas dan menyalah guna kuasa untuk melakukan penyelewengan dengan membuat dasar yang begitu tidak adil dan caca marba sebagaimana yang saya utarakan sebelum ini. Mengapakah tiada langsung tindakan dari pihak kerajaan terhadap golongan perosak ini dan membiarkan mereka ini bergerak bebas bergentayangan menindas dan menzalimi penjawat awam dengan berbagai ugutan supaya menjadi kerbau dicucuk hidung oleh mereka?

Kami penjawat awam jelas menolak SBPA bukannya kerana kami tamakkan wang ringgit dan hendakkan kenaikan gaji beribu-ribu ringgit seperti yang dibuat oleh pegawai atasan JPA yang tamak itu, tapi kami mahukan keadilan, sistem perjawatan yang teratur, bukannya sistem perjawatan yang tunggang langgang seperti dalam SBPA sekarang ini kerana itu semua akan menyusahkan kami melakukan tugas kerana chain of command telah rosak dan punah ranah sampaikan tak tahulah siapa yang akan beri arahan dan siapa yang terima arahan, malahan siapa yang bertanggungjwab pun tak tahulah sebab semua sudah jadi caca marba dalam perjawatan.

Malahan kesan kepada negara seperti kenaikan kos sara hidup, tekanan ekonomi yang boleh menjerumuskan kakitangan awam yang terdesak melakukan perkara yang terlarang kerana desakan hidup, terutama yang bergaji beratus ringgit sebulan, dengan kos sara hidup yang makin meningkat selepas ini, mungkin mereka akan merempat di jalanan, apakah pihak kerajaan suka hati dan berseronok dengan keadaan yang sedemikian? Oleh itu kajilah semula SBPA demi kepentingan negara dan demi keadilan untuk semua.

Kasim.

Tanpa Nama berkata...

Pegawai yg naik gaji 100 lebih mestilah sokong, kesian yg naik gaji sikit......

Tanpa Nama berkata...

Saya meragui sikap sambil lewa dan lepas tangan kerajaan yang tidak begitu mempedulikan akan kezaliman dan penindasan yang dialami oleh penjawat awam sekarang ini, apakah ini semua ini adalah taktik JPA dan kerajaan untuk merosakkan chain of command hingga kerja jadi terbengkalai, kemudian penjawat awam akan disalahkan dan dikenakan tindakan tatatertib dan dipecat dengan alasan markah kurang dari 60%.

Sebagaimana yang saya nyatakan sebelum ini, chain of command atau rantaian arahan akan terjejas kerana jika J17,22,26 dinaikkan pada J27, maka dari segi kekakananan pangkat sebelum ini telah tiada lagi, menjadi persoalannya sekarang ini adalah siapakah yang akan menjadi penyelia dan siapakah yang akan diselia? Selepas ini operasi di jabatan akan tunggang langgang, caca marba dan haru biru hingga mendatangkan masalah kepada jabatan dan orang ramai, maka pada masa itulah pihak JPA akan mengambil tindakan tatatertib kepada semua yang berkenaan dengan alasan prestasi yang kurang memberangsangkan walaupun ini berpunca dari dasar yang tolol dan jahanam yang dibuat oleh pihak JPA ini.

Sekiranya inilah tujuan perlaksanaan SBPA, maka sungguh keji taktik kotor pihak JPA dan kerajaan ini, lepas pembuangan kerja secara besar-besaran oleh kerajaan terhadap penjawat awam, maka gaji PTD, JUSA dan Turus akan dinaikkan berpuluh ribu ringgit lagi, kemudian penjawat awam yang tinggal akan dikerah dan dipaksa bekerja seperti hamba abdi membuat semua perkara. Kemudian jika ada penentangan oleh penjawat awam yang sedia ada itu, maka pihak JPA dan kerajaan akan ambil buruh asing isi jawatan di sektor awam. Maka pada masa itu lagi laju PTD, JUSA, dan Turus pelahap lagi beribu-ribu kenaikan gaji hingga jadi berpuluh ribu ringgit gaji sebulan kerana pekerja asing ini dilantik secara kontrak dan diberi gaji yang rendah. 'Syabas dan Tahniah' dasar jahanam kerajaan 1Malaysia: mempelahap oleh golongan atasan didahulukan, menindas golongan pekerja bawahan diutamakan.

Ini adalah kezaliman, penindasan dan sikap tidak adil yang melampau, sungguh tidak berperi kemanusiaan orang sedemikian.

kasim.

Tanpa Nama berkata...

JPA DAN KERAJAAN sedar tak ramai dikalangan orang bawahan adalah Bumiputra Melayu, mana dia slogan Kerajaan nak naikan ekonomi orang Melayu yang kami nampak nak naikan ekonomi JUSA adalah, Nak tolong melayu konon ptuiih.....pund.k, tak tahulah beruk mana yang rangka SBPA ni.....
mungkin terlepas dari "Planet of The Ape"

Tanpa Nama berkata...

BATALKAN SAJA SBPA...

Kami lebih rela tak naik gaji drpd ditindas dgn ketidakadilan...olh pihak jusa/premier

Tanpa Nama berkata...

2012 akan tiba tidak berapa hari lagi, para para jusa lahanat, tak sabar sabar menanti tarikh keramat 1.1.2012, tarikh berjayanya mereka menipu dan merampas hak yang sepatutnya milik PA (3Billion) tapi di kongsi sama rata oleh puak2 bangsat ni sesama mereka dan PA hanya perolehi sisa sisa dari wang raayat pembayar cukai

SYABAS JUSA JUSA KAMI TAK HALALKAN DUIT KAMI DUNIA AKHIRAT.AMIN

Tanpa Nama berkata...

Tidak ada langsung suara dari ahli-ahli politik dalam kerajaan yang bersuara, apakah semuanya telah ditutup mulut mereka dengan pita pelekat sedangkan sebelum ini bukan main kecoh lagi mereka pertikaikan itu dan ini bila perkhidmatan awam ada sedikit masalah, berbagai tuduhan mereka lontarkan, sekarang bila penjawat awam dizalimi, tidak seorang pun dari mereka bersuara, apahal takut kena singkir dari pencalonan PRU 13 ke?

Isu SBPA dalah isu nasional, isu yang sangat berbahaya kepada kelangsungan perkhidmatan awam, seperti ada agenda tersembunyi oleh pihak-pihak tertentu yang membiarkan penjawat awam terus ditindas dan dizalimi. Kalau sebelum ini Tony Pua dari DAP nak mengurangkan penjawat awam, bukan main gegak gempita ahli politik Barisan Nasional dan NGO-NGO yang kononnya pembela penjawat awam membuat berbagai kenyataan itu dan ini. Saya bukanlah membela Tony Pua kerana saya pun tidak suka dengan kenyataannya yang melampau itu. Tapi mengapakah ahli politik kerajaan sekarang ini buat bodoh dan tidak mempedulikan langsung akan penindasan dan kezaliman yang dialami oleh penjawat awam? Apakah UMNO telah bersekongkol dengan DAP untuk musnahkan penjawat awam yang terdiri dari orang bumiputera semata-mata mahu terus kekal berkuasa dan kemaruk sangat undi bukan bumiputera? Apakah isu politik lebih diutamakan oleh pihak kerajaan berbanding isu penindasan kemanusiaan yang dialami oleh penjawat sekarang ini? Politik negara makin caca marba, banyak sangat perkara tersembunyi yang mana hanya menjadikan penjawat awam sebagai kambing hitam untuk dipersalahkan demi meraih populariti politik.

Sikap kerajaan adalah sungguh memalukan kerana tidak langsung ambil peduli dan bersikap sambil lewa terhadap penindasan dan kezaliman yang dilakukan oleh pegawai atasan di JPA terhadap penjawat awam, kerajaan sudah tidak mampu untuk membela penjawat awam, dan ini mungkin taktik yang saya nyatakan sebelum ini untuk membuang penjawat awam secara besar-besaran dengan alasan prestasi kurang dari 60%, macam mana prestasi tak rendah kalau penjawat awam sentisa dibuli dan diaianya setiap hari dengan berbagai dasar gila oleh pihak yang tamak haloba yang sibuk mengarah itu dan ini sedangkan penjawat awam bawahan diperas dan dipaksa berkerja siang dan malam seperti hamba abdi, sikit-sikit ugut dengan exit policy kalau tak ikut arahan mereka, inilah golongan teruk dan keji. Kalau beginilah sikap kerajaan, apakah bezanya Barisan Nasional UMNO dengan DAP, sama saja dua-duanya hendak musnahkan penjawat awam untuk kepentingan politik mereka. Malahan isu penyelewengan oleh orang-orang politik bukan main ligat mereka melompat dengan berbagai alasan, lihat sajalah isu NFC, isu cincin 24 juta, dan macam-macam lagi. Pimpinan negara sekarang ini adalah lemah dan tidak tahu berfikir, sebab itulah mereka jadi teruk sedemikian rupa. Kepimpinan sekarang ada berbeza dengan kepimpinan di era pentadbiran Tun Dr. Mahathir dan juga kepimpinan sebelum Tun Dr. Mahathir yang mempunyai misi dan wawasan yang jelas untuk pembangunan masyarakat dan negara, tapi pimpinan sekarang sibuk nak perkukuhkan populariti dengan perkara yang bersifat gula-gula yang bersifat jangka pendek dan tidak memberikan kesan yang mendalam kepada masyarakat. Apa pun PRU 13 nanti akan jadi penentunya, tidak semestinya menyokong DAP yang menjadi duri dalam daging dalam perpaduan negara ini, ada altenatif lain yang boleh digunakan. Kerajaan jangan terkejut dengan keputusan PRU 13, jangan jadi seperti Pak Lah yang kononnya kuat dan berkuasa, tapi masa keputusan PRU 12, melopong dan gusar bila melihat satu persatu DUN dan parlimen tumbang pada parti lawan.

Saya bukannya nak berpolitik di sini, tapi kerajaan silap besar kalau berharap kakitangan awam mudah digula-gulakan dengan menurunkan markah exit policy sahaja.

Kasim.

Sham berkata...

Salam,

Saya cdgkan kita buat 1 page facebook SBPA..buat 1 Voting Setuju / tidak . dan resultnya kite forwardkan ke page PM

Tanpa Nama berkata...

Paling mendapat perhatian ialah keuntungan atau kelebihan yang diberikan kepada para guru dalam sistem baru ini. Melaui SBPA, golongan dalam kumpulan guru atau gred gaji DG yang mana tempoh bagi kenaikan gred antara DG 41 ke DG 44 dan DG 44 ke DG 48 telah dikurangkan kepada 8 tahun sahaja
...............................

komen mcm katak duk bwh tempurung la dia ni..

ko nampak cikgu dpt time base 8 tahun?ko xtau jwatn lain 3-6 tahun dah naik 44...cikgu ni dlm kategori lambat la bro..

lain kli byk kan pergaulan....

40% berkata...

Takkan berkat rezeki yg diperolehi dgn menafikan hak orang lain....kita tengok setakat mana diorang boleh seronok dgn duit haram tu!!!
---------------------------------
ko ni bodo ke buta agama!time ko dapat 40% dulu..ko buat apa dengan duit haram yang ko dapat tu
-------------------------------
kalau nak bodo pun jgn lah sampai tahap cipan...yg buat keputusan bagi 40% tu kumpulan pelaksana/sokongan ke??? gunalah kepala otak bila bercakap...jgn guna kepala lutut!!! kalau nak jadi bodo pun agak2lah sikit jgn sampai dari muda hingga tua pun bodo.....
-----------------------------------

Q-pek la yg susun semua tu, kalau tak time tu ada en omar bising2. Senyum meleret geng pelaksana dpt lebih dr semua. Kalau hg nk tau Pak Omar tu dr geng ko ler....Pelaksana.

MOGOK SBPA! berkata...

Kepada semua penentang SBPA dlm Perkhidmatan Awam. Saya 'KASIM' selaku PA yg pertama membangkang SBPA mangajak tuan puan yg tak setuju SBPA, mogok jalanan akan diadakan di Putra Jaya.

TARIKH : 15HB JAN 2012
JAM : 9.00PG
TEMPAT BERKUMPUL: sekitar TASIK D PUTRAJAYA

Tentatif program:
9.00 pg -Para pemogok berkumpul diperkarangan tasik,
9.30 pg -para pemogok beramai2 berenang ketengah tasik,
10.00 pg -pastikn KASIM sorang jer lemas n mampus.
10.30 pp -pemogok yg lain balik opis utk sambung kerja

Kesimpulan: Hapuskan penzalim dalam Perkhidmatan Awam

Tanpa Nama berkata...

2012 akan tiba tidak berapa hari lagi, para para jusa lahanat, tak sabar sabar menanti tarikh keramat 1.1.2012, tarikh berjayanya mereka menipu dan merampas hak yang sepatutnya milik PA (3Billion) tapi di kongsi sama rata oleh puak2 bangsat ni sesama mereka dan PA hanya perolehi sisa sisa dari wang raayat pembayar cukai

SYABAS JUSA JUSA KAMI TAK HALALKAN DUIT KAMI DUNIA AKHIRAT.AMIN

Kasim

Tanpa Nama berkata...

Abu Bakar Haji Abdullah, KPPA berkata: Tuan Usop Tayup lain kali tengok le berita sikit. Baru pukul 10-11 malam kejap ni saya dah jelaskan kat channel 502 BERNAMA kenapa kerajaan meluluskan gaji PNP supaya lebih tinggi. Sebenarnya patut dinaikkan pada tahun 2008/2009 lagi tetapi ditangguhkan. Akibatnya ramai lulusan ijazah yang cemerlang tak mahu memasuki PA kerana gaji kira-kira 30% lebih rendah daripada swasta. Jadi tak kan lah nak dibiarkan berterusan begini. Bila dapat PNP yang kurang bagus pun kita komplen juga.
23 hours ago · Like · 15

-----------------------------------

Minat Bola berkata; Setahu saya yang ramai lompat gi swasta daripada kalangan doktor, accountant, engineer dan lecterur.. JUSA-JUSA (sebahagian besarnya PTD )takde la pulak lompat gi swasta dan kalau ada pun jarang-jarang malah ramai PTD yang terus berkhidmat dengan kerajaan sbb bakal jadi JUSA .. Kalau lah benar kenyataan dato KPPA gaji pnp dinaikkan tinggi untuk mengelakkan mereka melompat gi swasta mengapa kenaikan gaji doktor, engineer atau lecturer yang selalu dipancing pihak swasta jauh lebih rendah berbanding dengan JUSA-JUSA yang menikmati kenaikan gaji sehingga 80%.Kalau kenyataan dato KPPA dijadikan asas sepatutnya gaji doktor, engineer, lecturer dan acountant lah yang selalu melompat ke sektor swasta perlu dinaikkan melebihi peratusan kenaikan gaji JUSA-JUSa..
11 minutes ago · Like

===================================
KPPA vs PA dipetik daripada facebook KPPA..

Pendapat PA jauh lebih bagus daripada pendapat KPPA.

Tanpa Nama berkata...

syabas CUEPACS kerana berjuang kekalkan mereka yg x kompeten, kaki ponteng dan pemalas ni. tahniah sekali lagi

betullah mmg CUEPACS rela korbankan efficiency dan effectiveness kakitangan awam demi mengejar populariti. asalkan semua PA naik gaji walau bangang dan malas mcm mana sekalipun, lebih cepat negara kita menuju kearah ZIMBABWE KEDUA.

Tanpa Nama berkata...

omar dah tak boleh diharap....aku sanggup wakili korang kalau diberi mandat sewajarnya...tunggu next pemilihan CUEPACS...aku cadang nak masuk bertanding...takper kali ni mereka paksa kita sign (aku baru sign tadi)...tengoklah nanti nasib diaorang macam mana..kepada PTD di JPA...anda jangan gembira sangat...belum tahu langit tinggi rendah.

kasim.

Tanpa Nama berkata...

Tidak ada langsung suara dari ahli-ahli politik dalam kerajaan yang bersuara, apakah semuanya telah ditutup mulut mereka dengan pita pelekat sedangkan sebelum ini bukan main kecoh lagi mereka pertikaikan itu dan ini bila perkhidmatan awam ada sedikit masalah, berbagai tuduhan mereka lontarkan, sekarang bila penjawat awam dizalimi, tidak seorang pun dari mereka bersuara, apahal takut kena singkir dari pencalonan PRU 13 ke?

Isu SBPA dalah isu nasional, isu yang sangat berbahaya kepada kelangsungan perkhidmatan awam, seperti ada agenda tersembunyi oleh pihak-pihak tertentu yang membiarkan penjawat awam terus ditindas dan dizalimi. Kalau sebelum ini Tony Pua dari DAP nak mengurangkan penjawat awam, bukan main gegak gempita ahli politik Barisan Nasional dan NGO-NGO yang kononnya pembela penjawat awam membuat berbagai kenyataan itu dan ini. Saya bukanlah membela Tony Pua kerana saya pun tidak suka dengan kenyataannya yang melampau itu. Tapi mengapakah ahli politik kerajaan sekarang ini buat bodoh dan tidak mempedulikan langsung akan penindasan dan kezaliman yang dialami oleh penjawat awam? Apakah UMNO telah bersekongkol dengan DAP untuk musnahkan penjawat awam yang terdiri dari orang bumiputera semata-mata mahu terus kekal berkuasa dan kemaruk sangat undi bukan bumiputera? Apakah isu politik lebih diutamakan oleh pihak kerajaan berbanding isu penindasan kemanusiaan yang dialami oleh penjawat sekarang ini? Politik negara makin caca marba, banyak sangat perkara tersembunyi yang mana hanya menjadikan penjawat awam sebagai kambing hitam untuk dipersalahkan demi meraih populariti politik.

Sikap kerajaan adalah sungguh memalukan kerana tidak langsung ambil peduli dan bersikap sambil lewa terhadap penindasan dan kezaliman yang dilakukan oleh pegawai atasan di JPA terhadap penjawat awam, kerajaan sudah tidak mampu untuk membela penjawat awam, dan ini mungkin taktik yang saya nyatakan sebelum ini untuk membuang penjawat awam secara besar-besaran dengan alasan prestasi kurang dari 60%, macam mana prestasi tak rendah kalau penjawat awam sentisa dibuli dan diaianya setiap hari dengan berbagai dasar gila oleh pihak yang tamak haloba yang sibuk mengarah itu dan ini sedangkan penjawat awam bawahan diperas dan dipaksa berkerja siang dan malam seperti hamba abdi, sikit-sikit ugut dengan exit policy kalau tak ikut arahan mereka, inilah golongan teruk dan keji. Kalau beginilah sikap kerajaan, apakah bezanya Barisan Nasional UMNO dengan DAP, sama saja dua-duanya hendak musnahkan penjawat awam untuk kepentingan politik mereka. Malahan isu penyelewengan oleh orang-orang politik bukan main ligat mereka melompat dengan berbagai alasan, lihat sajalah isu NFC, isu cincin 24 juta, dan macam-macam lagi. Pimpinan negara sekarang ini adalah lemah dan tidak tahu berfikir, sebab itulah mereka jadi teruk sedemikian rupa. Kepimpinan sekarang ada berbeza dengan kepimpinan di era pentadbiran Tun Dr. Mahathir dan juga kepimpinan sebelum Tun Dr. Mahathir yang mempunyai misi dan wawasan yang jelas untuk pembangunan masyarakat dan negara, tapi pimpinan sekarang sibuk nak perkukuhkan populariti dengan perkara yang bersifat gula-gula yang bersifat jangka pendek dan tidak memberikan kesan yang mendalam kepada masyarakat. Apa pun PRU 13 nanti akan jadi penentunya, tidak semestinya menyokong DAP yang menjadi duri dalam daging dalam perpaduan negara ini, ada altenatif lain yang boleh digunakan. Kerajaan jangan terkejut dengan keputusan PRU 13, jangan jadi seperti Pak Lah yang kononnya kuat dan berkuasa, tapi masa keputusan PRU 12, melopong dan gusar bila melihat satu persatu DUN dan parlimen tumbang pada parti lawan.

Saya bukannya nak berpolitik di sini, tapi kerajaan silap besar kalau berharap kakitangan awam mudah digula-gulakan dengan menurunkan markah exit policy sahaja.

Kasim.
===================================
Sim. Baik kau bg point-point je baru senang org nak baca.

Ni kau taip mcm novel. Panjang sgt.

700 patah perkataan berkata...

Apa ko cakap kasim.... dh mcm karangan tak kurang 700 pth prkataan. Mcm amik spm jer.... Tak paham

Presiden Cuepacs 2012 berkata...

Kasim tu nk ganti tempat pak cik Omar. So kena ler cr sokongan dr korang semua. Jom vote Kasim presiden Q-pek baru 2012

Tanpa Nama berkata...

Kepada Guru cemerlang 52 dan JUSA B.
Kenapa nk hina pelaksana konon sekolah bodoh bising2. Tau tak Doktor2 Pakar yg senior 54 pun bising. Dia org ni lagi lah pandainya dari kecik sampai tua.

Ko org punya gaji naik banyak Alhamdulillah tapi jgn menidakkan keadilan pada yg lain. Harga barang akan naik, yg kena tanggung semua org bukan yg naik banyak je tanggung.

Tanpa Nama berkata...

GURU CEMERLANG DG52 berkata...
lain kali kalau aku mengajar kat depan...jgn tido...jgn malas...dah besar...nak gaji besar macam JUSA..BELAJAR MALAS..PTUIII

Jumaat, Disember 30, 2011 5:46:00 PM

kasim berkata...
omar dah tak boleh diharap....aku sanggup wakili korang kalau diberi mandat sewajarnya...tunggu next pemilihan CUEPACS...aku cadang nak masuk bertanding...takper kali ni mereka paksa kita sign (aku baru sign tadi)...tengoklah nanti nasib diaorang macam mana..kepada PTD di JPA...anda jangan gembira sangat...belum tahu langit tinggi rendah.

kasim.
...................................
Ini la golongan siut yg ujud kat Mesia ni,termasuk JPA haprak dan lain-lain.Kalo Mesia muflis mcm Greece pasni sbb ko org ler PENGANIAYA&BODOH SOMBONG.Balik ler ko orang kampung tanam ubi.Mana ko orang tahu nak berdikari harap makan gaji jer.Aku harap PRU 13 cepat sikit...
Penibar roti canai yg prihatin
Penyokong minda En. Kasim.

Tanpa Nama berkata...

2007 yg naik 40% tak banyak mana.Gred40,54 dlm RM1000,Turus lebih sikit. Jusa dapat dlm 700
2008 Jusa naik elaun(pekeliling sulit)N17 tau (tolong jawab)

Pelaksana dpt masih rendah dari tu dan tiada pekeliling rahsia. Org bawah tak bising pun itu rezeki yg anda buat.Kami bukan nk turunkan rezeki sbpa yg anda buat untuk anda cuma kami kena tanggung barang naik nanti. Kalau naik 80 pastu belanja naik200. Macam turun gaji le tu.

Tanpa Nama berkata...

2007 yg naik 40% tak banyak mana.Gred40,54 dlm RM1000,Turus lebih sikit. Jusa dapat dlm 700
2008 Jusa naik elaun(pekeliling sulit)N17 tau (tolong jawab)

Pelaksana dpt masih rendah dari tu dan tiada pekeliling rahsia. Org bawah tak bising pun itu rezeki yg anda buat.Kami bukan nk turunkan rezeki sbpa yg anda buat untuk anda cuma kami kena tanggung barang naik nanti. Kalau naik 80 pastu belanja naik200. Macam turun gaji le tu
...................................
Kenaikkan Gaji gred rendah & kumpulan sokongan (SPM) masa tu sekitar RM 300.00 lebih sikit jer.Masa tu pun kenaikkan P&P ke atas tinggi daa.Lagi tinggi byk kalo kira gaji mati..tak yah kelentong.Ada Kumpulan Sokongan kisah masa tu....Skrg mereka bukan bodoh lagi.

Tanpa Nama berkata...

Kepada Guru cemerlang 52 dan JUSA B.
Kenapa nk hina pelaksana konon sekolah bodoh bising2. Tau tak Doktor2 Pakar yg senior 54 pun bising. Dia org ni lagi lah pandainya dari kecik sampai tua.

Ko org punya gaji naik banyak Alhamdulillah tapi jgn menidakkan keadilan pada yg lain. Harga barang akan naik, yg kena tanggung semua org bukan yg naik banyak je tanggung.
.................................
Guru ni aku kenal sgt ler.Berlakon jer lebih strees ler,kena buat kerja bukan hakiki sikit pun dah komplen,ramai yg jadi mereng ler dan mcm2 lagi.Gaji dah naik byk ni termasuk ler juga gaji mati kira ok la ko org.Lepas PRU 13 kalo BN menang sure kau org kerja 9 jam sehari.Pastu ko org boleh ler bising kat JPA ,Menteri ke..mintak overtime pulak.

Tanpa Nama berkata...

aku gred 52 umur dah 45 tahun. Bagi akulah..wajarlah org yg ada ijazah diberi gaji berlipat ganda. Pengalaman masa sekolah menengah dulu sekitar 80-an...budak yg tak dapat masuk U ni bukanlah bodoh sangat, tapi PEMALASSSS...SPM gred 3 mampos...jadi bila dapat keerja Pembantu Tadbir N17 memang patutlah dapat gaji setara dengannya. Yg ada Ijazah patut tinggi..Jadi apa yg ko rang bising-bising sangat ni..Cermin diri kau..tengok muka ko...imbas kembali zaman persekolahan ko..yg malas tu..asyik ponteng kelas aje..nak gaji lebih??? Banyak cantik? Kalau dah dapat JUSA memang wajarlah gaji dia org tinggi, sama ada naik banyak ke sikit ke itu bukan persoalannya..dah memang patut! Masa korang naik banyak dulu 2007 ada aku KESAH? Ada si bodoh pulak berkata walaupun naik 35% tapi nilai wangnya rendah berbanding dengan Pegawai atasan? Hei, bodoh, ko sadar tak, gaji 41 dgn 32 bergandaa2 naik..sampai ada perkataan keluar tak guna belajar lebih baik kekal dgn 32? Tak ke sial tu? Tapi sekarang bila kita lebih sikit , riuh satu dunia, SI KASSIM BABI habis perangai macam BABI. Ada si penulis sial tulis, nak sama dgn NABI...siap tanya pulak..NABI ada ijazah tak? Dekat sini aje kita org boleh baca pemikiran ko org..kalau dah bodoh tu, bandingkan dgn NABI memanglah bodoh..zaman Nabi mana ada U. Tapi baginda semua diberi mukjizat oleh Allah. ini tak boleh disamakan dengan manusia biasa. Jangan jadi bodoh. Memang otak macam ni tak layak masuk U sekali gus tak layak naik gaji banyak..sebab org macam ni tak boleh berfikir kerana fikirannya bawah longkang...SIAL PINYA ORANG.

2bz4money berkata...

certainly agree with Tan Sri Ramon's statement. we're keeping those bad apples for too long..PSD is not a welfare dept but HRD for govt, perform or ship out..

Tanpa Nama berkata...

komen dari saudara kassim adalah yang sebenarnya.......jadi saya tak perlulah beri komen yang sama. cuma jika saudara kasim boleh wujudkan laman web saudara dan menerangkan doktrin saudara, itu adalah yang terbaik. semua pa yg mempunyai fikiran serupa boleh turut sama. Boleh jadikan laman web itu sbg platform utk menyekat kerakusan dan kegilaan sebilangan org yg mengambil kesempatan ke atas sbpa.

sekian. dr anti-kapitalis.

Tanpa Nama berkata...

Seorg Pengarah yg baru ditugaskan dlm sebuah jabatan telah menyatakan bhw beliau akan menilai kakitangannya dlm penilaian tahunan berdasarkan penglibatan dalam kelab kebajikan jabatan dan bukannya melalui SKT.

Inilah bahanya SBPA, PA dinilai bos bukan melalui core business PA, satu tekanan kpd PA yg tak pandai membodek & utamakan keluarga.

PTD pergi pantau pasar nu.... berkata...

Tanpa Nama berkata...
mohon kerajaan mempertimbangkan PTD diserapkan bertugas disemua sekolah-sekolah.
---------------------------------

daripada ambil PTD semata mata untuk masuk dan menyekat kemajuan kenaikan pangkat kerjaya lain,baik tambahkan pegawai KPDKK, sebab nampak sangat puak puak ni tak cukup staf.Bila berlaku kenaikan harga,menteri kata tak naik,kakitangan KPDNKK pergi serbu pasar,peniaga di pasar kata....pembekal ual dengan harga tinggi........pembekal kata kenaikan kos......menteri bincang dengan pembekal.....harga tetap naik...dan akhirnya....kenaikan tidak dapat elakkkan...tak pernah ada kenaikan yang tak dapat dielakkan tu turun balik.LEMAH...PENGUATKUASAAN LEMA ATAU TAK ADA KUASA....JADI SAYA RASA KALAU PTD DUDUK KAT KDNKK MUNGKIN MASALAH NI SELESAI...BIAR MEREKA FIKIR MACAM MANA CARANYA...TAK PAYAH LA NAK PILIH TEPAT YANG DAH SEDIA MAKMUR SEPERTI SEKOLAH.

PTD pergi pantau pasar nu.... berkata...

Tanpa Nama berkata...
mohon kerajaan mempertimbangkan PTD diserapkan bertugas disemua sekolah-sekolah.
---------------------------------

daripada ambil PTD semata mata untuk masuk dan menyekat kemajuan kenaikan pangkat kerjaya lain,baik tambahkan pegawai KPDKK, sebab nampak sangat puak puak ni tak cukup staf.Bila berlaku kenaikan harga,menteri kata tak naik,kakitangan KPDNKK pergi serbu pasar,peniaga di pasar kata....pembekal ual dengan harga tinggi........pembekal kata kenaikan kos......menteri bincang dengan pembekal.....harga tetap naik...dan akhirnya....kenaikan tidak dapat elakkkan...tak pernah ada kenaikan yang tak dapat dielakkan tu turun balik.LEMAH...PENGUATKUASAAN LEMA ATAU TAK ADA KUASA....JADI SAYA RASA KALAU PTD DUDUK KAT KDNKK MUNGKIN MASALAH NI SELESAI...BIAR MEREKA FIKIR MACAM MANA CARANYA...TAK PAYAH LA NAK PILIH TEPAT YANG DAH SEDIA MAKMUR SEPERTI SEKOLAH.

penyokong kasim berkata...

Telah ada yang masih nak menyamar sebagai saya dengan melakukan pelbagai provokasi murahan untuk memburuk-burukkan diri saya. Lihatlah penipuan ini:

kasim berkata...

omar dah tak boleh diharap....aku sanggup wakili korang kalau diberi mandat sewajarnya...tunggu next pemilihan CUEPACS...aku cadang nak masuk bertanding...takper kali ni mereka paksa kita sign (aku baru sign tadi)...tengoklah nanti nasib diaorang macam mana..kepada PTD di JPA...anda jangan gembira sangat...belum tahu langit tinggi rendah.

kasim.
Jumaat, Disember 30, 2011 5:50:00 PM
-----------------------------------

Untuk makluman semua itu bukan tulisan saya, saya tidak hairan dengan sikap sesetengah pihak yang cuba memburukkan peribadi saya dengan menyamar sebagai diri saya kemudian melakukan provokasi yang begitu murahan sekali.

++++++++++++++++++++++++++++++++++

SEPATUTNYA KITA KENA HORMAT HAK SAUDARA KASIM UNTUK MEMBERI PENDAPAT..MEMANG SAYAT TIDAK BERETUJU DENGAN TINDAKAN TIDAK BERETIKA PA LAIN MENYAMAR SEBAGAI KASIM.NASIHAT SAYA CUBA HORMATI HAK ORANG LAIN,DAN BERTANGGNGJAWAB UNTUK MEMBERI PENDAPAT ATAS NAMA SENDIRI ATAU PALING TIDAK UN tanpa nama.

SAYA SOKONG KASIM.

BURUH KASAR berkata...

menyerapkan ptd disektor pengurusan di sekolah-sekolah mahupun mana-mana agensi kerajaan adalah yakin langkah ini dapat memperbaiki dan mempertingkatkan mutu perkhidmatan dan kepimpinan dalam pelbagai sektor perkhidmatan awam yang selama ini diisi sepenuhnya oleh para pegawai ptd.

++++++++++++++++++++++++++++++++++

DAH TAK ADA TEMPAT KE NAK DIHANTAR PTD NI....KALAU DAH LEBIH SANGAT,TAK PAYAH LA AMBIL LAGI...TAMBAHKAN PENGAMBILAN PELAKSANA YANG BENAR BENAR MEJALANKAN OPERASI.RAMAI LAGI TK ADA KERJA KAT LUAR SANA.

Tanpa Nama berkata...

aku gred 52 umur dah 45 tahun. Bagi akulah..wajarlah org yg ada ijazah diberi gaji berlipat ganda. Pengalaman masa sekolah menengah dulu sekitar 80-an...budak yg tak dapat masuk U ni bukanlah bodoh sangat, tapi PEMALASSSS...SPM gred 3 mampos...jadi bila dapat keerja Pembantu Tadbir N17 memang patutlah dapat gaji setara dengannya. Yg ada Ijazah patut tinggi..Jadi apa yg ko rang bising-bising sangat ni..Cermin diri kau..tengok muka ko...imbas kembali zaman persekolahan ko..yg malas tu..asyik ponteng kelas aje..nak gaji lebih??? Banyak cantik? Kalau dah dapat JUSA memang wajarlah gaji dia org tinggi, sama ada naik banyak ke sikit ke itu bukan persoalannya..dah memang patut! Masa korang naik banyak dulu 2007 ada aku KESAH? Ada si bodoh pulak berkata walaupun naik 35% tapi nilai wangnya rendah berbanding dengan

??????????????????????????????????

JANGAN NAK MENYAMAR 52, KALAU BETUL SAUDARA GRED 52 SAH JPA SILAP PILIH ORANG KERANA BAHASA YANG SAUDARA GUNAKAN MENUNJUKKAN SAUDARA TAK DAPAT KAWAL EMOSI,JADI KAKI GADUH BOLEH LE...KALAU YA PUN GUNALAH BAHASA YANG BAIK,,,KALAU SAUDARA 52,JANGAN LA TERIKUT IKUT DENGAN CARA BERFIKIR DAN BERBAHASA GRED 3.

buat malu PnP je...

Tanpa Nama berkata...

sifir gaji yang diterima pakai di semua kementerian / jabatan sekarang adalah sifir gaji yang belum diluluskan oleh parlimen.. sebab tu ada ditulis perkataan SULIT.. bila dh diluluskan oleh parlimen, sepatutnya sifir gaji tersebut bukanlah dalam status SULIT lagi.. ia sepatutnya didedahkan kepada umum sepertimana pekeliling SSM pada tahun 2002 dan pelarasan gaji pada tahun 2007.. yang menjadi tandatanya sekarang ni ialah di mana dia sifir gaji yang telah DILULUSKAN oleh parlimen..? mungkin sifir gaji yang telah diluluskan oleh parlimen tersebut ada pindaan.... nampaknya semua PA telah kena tipu oleh JPA.... kalau masih tak percaya, cuba rujuk ke bahagian pentadbiran masing2 dalam lihat isi kandungan sifir gaji tersebut....

Tanpa Nama berkata...

Tak ke sial tu? Tapi sekarang bila kita lebih sikit , riuh satu dunia, SI KASSIM BABI habis perangai macam BABI. Ada si penulis sial tulis, nak sama dgn NABI...siap tanya pulak..NABI ada ijazah tak? Dekat sini aje kita org boleh baca pemikiran ko org..kalau dah bodoh tu,

===================================
JANGAN LA SAMPAI SEBUT BABI,KALAU ORANG BUAT MACAM TU KAT SAUDARA MESTI SAUDARA MARAH KAN....JANGAN LA MELAMPAU SANGAT....

SAYA BACA TILISAN KASIM....TAK ADA PUN DIA MENCACI ATAU MEMBABIKAN ORANG....DIA HANYA MENYUARAKAN HAK DIA UNTUK MENDAPAT KEADILAN.ITU HAK DIA.

KALAU SAUDARA TAK SETUJU TAK PAYAH LA NAK MEMBABIKAN DIA.
SAYA TAK MEMIHAK MANA MANA,TAPI MEMBACA TULISAN SAUDARA SAYA RASA SAUDARA PATUT MINTA MAAF DENGAN SAUDARA KASIM.TULISAN SAUDARA MELAMPAU,DAN MEMALUKAN.

CER CITE APA YANG SAUDARA KASIM BUAT SALAH SAMPAI SAUDARA MARAH SANGAT KAT KASIM.KALAU YA PUN MARAH,KAWAL LA EMOSI..DAN BERFIKIR SEELUM BERKATA KATA.

MELAMPAU KALAU SAMPAI SAUDARA PANGGIL KASIM BABI.TAK TAKUT KE DENGAN BALASN TUHAN,KALAU BUKAN HARI NI,,ESOK....KALAU BUKAN KAT KITA...MINGKIN KAT ANAK KITA.....
FIKIRKAN...BANYAKKKAN ISTIGHFAR...MOHON AMPUN.

ustaz S 17 berkata...

PEMALASSSS...SPM gred 3 mampos...jadi bila dapat keerja Pembantu Tadbir N17 memang patutlah dapat gaji setara dengannya. Yg ada Ijazah patut tinggi..Jadi apa yg ko rang bising-bising sangat ni..Cermin diri kau..tengok muka ko...imbas kembali zaman persekolahan ko..yg malas tu

KOMEN/NASIHAT

TAK SEMUA YANG KERJA PANGKAT RENDAH TU PEMALAS MASA KAT SEKOLAH..ADA KALANYA KEMISKINAN,MASALAH KELUARGA,MASALAH DUIT YANG MENGHALANG MEREKA UNTUK KEJAR CITA CITA.REZEKI KITA SEMUA DITANGAN TUAN.....SYUKURLAH KALAU KIT DIBERI LEBIH...JANGAN PANDANG RENDAH ORANG BAWAHAN KITA...BANYAKKKAN BERGAUL DENGAN ORANG SUSAH...BARULAH SAUDARA TAHU HAKIKAT HIDUP NI MACAM MANA.

MAAFKAN ANA KALAU TULISAN ANA MENYINGGUNG PERASAAN ENTE...

SALAM...WATAKUNSI

Tanpa Nama berkata...

Gred G 22/26 dlm SSM dulu gaji berada dlm gred kanan, tapi bila ke SBPA gred turun sebaris dgn Gred G17. Pohon JPA/Cuepacs semak kes ini. Bukannya nak pertikaikan seniority tapi peraturan kerja.
Cam na kalau Gred gred 44/48 ni disebariskan dgn Gred gaji 41. Adil ke....

Tanpa Nama berkata...

tak lama lagi minyaak akn naikk...harga barangan mlambong d pasaran...kaloo nakk d kiraa gajiku naikk takk sampaii pun 7%..blanja mnyakk, bayar tol, blanja daporr..bil air dan api, blanjaa anak skolahh..bagii binii..kiraa pnyaa kiraa...mana adaa ckupp!!!..naikk gajii...krajaan dlm diam ambill balikk...naikk hargaa Petrol..naik hrga brangg...ksudahaan nyaa naik tak naikk gajii PA samaa jee...manaa adaa PM nakk rasaa smuaa neee...apaa nee 1 Mysiaa!!!..kaya btambah kaya..mskin btmbah miskinn...tunggu lh ko P/raya nnti..

Tanpa Nama berkata...

Gred G 22/26 dlm SSM dulu gaji berada dlm gred kanan, tapi bila ke SBPA gred turun sebaris dgn Gred G17. Pohon JPA/Cuepacs semak kes ini. Bukannya nak pertikaikan seniority tapi peraturan kerja.
Cam na kalau Gred gred 44/48 ni disebariskan dgn Gred gaji 41. Adil ke..
----------------------------------
adil, dengan syarat gred 41 dan 44/48 duduk dalam T yang berbeza. Memang pd awal saya menjangka perkara ini akan dilaksanakan tetapi tidak berlaku.

Tanpa Nama berkata...

certainly agree with Tan Sri Ramon's statement. we're keeping those bad apples for too long..PSD is not a welfare dept but HRD for govt, perform or ship out..
---------------------------------
unfortunately PSD is a welfare department for all PTD's...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

aku gred 52 umur dah 45 tahun. Bagi akulah..wajarlah org yg ada ijazah diberi gaji berlipat ganda. Pengalaman masa sekolah menengah dulu sekitar 80-an...budak yg tak dapat masuk U ni bukanlah bodoh sangat, tapi PEMALASSSS...SPM gred 3 mampos...jadi bila dapat keerja Pembantu Tadbir N17 memang patutlah dapat gaji setara dengannya. Yg ada Ijazah patut tinggi..Jadi apa yg ko rang bising-bising sangat ni..Cermin diri kau..tengok muka ko...imbas kembali zaman persekolahan ko..yg malas tu..asyik ponteng kelas aje..nak gaji lebih??? Banyak cantik? Kalau dah dapat JUSA memang wajarlah gaji dia org tinggi, sama ada naik banyak ke sikit ke itu bukan persoalannya..dah memang patut! Masa korang naik banyak dulu 2007 ada aku KESAH? Ada si bodoh pulak berkata walaupun naik 35% tapi nilai wangnya rendah berbanding dengan

??????????????????????????????????

JANGAN NAK MENYAMAR 52, KALAU BETUL SAUDARA GRED 52 SAH JPA SILAP PILIH ORANG KERANA BAHASA YANG SAUDARA GUNAKAN MENUNJUKKAN SAUDARA TAK DAPAT KAWAL EMOSI,JADI KAKI GADUH BOLEH LE...KALAU YA PUN GUNALAH BAHASA YANG BAIK,,,KALAU SAUDARA 52,JANGAN LA TERIKUT IKUT DENGAN CARA BERFIKIR DAN BERBAHASA GRED 3.

buat malu PnP je...

Sabtu, Disember 31, 2011 7:52:00 AM

--------------------------------

abes tu yang ramai melalak kat sini gred berapa ye???? heheheheh

Tanpa Nama berkata...

Takkan berkat rezeki yg diperolehi dgn menafikan hak orang lain....kita tengok setakat mana diorang boleh seronok dgn duit haram tu!!!
---------------------------------
ko ni bodo ke buta agama!time ko dapat 40% dulu..ko buat apa dengan duit haram yang ko dapat tu
-------------------------------
kalau nak bodo pun jgn lah sampai tahap cipan...yg buat keputusan bagi 40% tu kumpulan pelaksana/sokongan ke??? gunalah kepala otak bila bercakap...jgn guna kepala lutut!!! kalau nak jadi bodo pun agak2lah sikit jgn sampai dari muda hingga tua pun bodo.....
-----------------------------------

Q-pek la yg susun semua tu, kalau tak time tu ada en omar bising2. Senyum meleret geng pelaksana dpt lebih dr semua. Kalau hg nk tau Pak Omar tu dr geng ko ler....Pelaksana.
----------------------------------
soalannya sekarang siapa yg meluluskan...kalau x geng2 JUSA yg bongok tu! kalau ianya merupakan satu kesilapan, dari segi accountability org yg memberi kelulusan sepatutnya dihukum tetapi sebaliknya puak2 tu diberi reward yg berlebihan pulak dari orang lain. Kalau kat swasta org mcm ni confirm dah kena DI (domestic Inquiry) dan lepas tu sayonara! Gaji nak sama mcm sektor swasta tapi performance hampehhhhh.....ada hati nak perkenalkan exit policy puak tu...lawak betul geng2 PTD/JPA ni. Apa cerita pegawai JPA yg tersilap buat bayaran pencen seperti yg dilaporkan Audit Negara. [RM2.57 juta wang pencen dibayar pada 2,000 orang yang telah mati].http://malaysiatoday.com/2011/10/laporan-audit-jpa-bayar-pencen-terlebih-rm4j/. Inilah standard JPA org yg tengah bekerja bagi kenaikan gaji sikit tapi bayar kat org dah mati berjuta2....hahaha dah mcm Maharajalawak aku tengok JPA/Jusa/PTD ni...anyway tahniah la and keep up the good job!

Tanpa Nama berkata...

Laporan Audit: JPA terlebih bayar pencen lebih 2,300 penerima.
Selain itu didapati satu kes kesilapan meletakkan titik perpuluhan telah menyebabkan pencen terlebih bayar berjumlah RM133,051 sejak Januari 2006 sehingga Mei 2007.

“Mengikut perkiraan, pencen sebenar yang patut diterima adalah berjumlah RM214.33 sebulan tetapi pesara telah dibayar sejumlah RM21,433 sebulan untuk tempoh selama 16 bulan,” katanya sambil menambah, bagaimanapun pesara berkenaan telah meninggal dunia pada 2007 dan potongan telah dibuat daripada pencen bulanan pesara mulai Julai 2007.

“Selepas pesara meninggal dunia, kutipan masih diteruskan daripada pencen terbitan sehingga Mei 2044,” katanya lagi. http://www.cyberez-2u.com/new/print:page,1,17040-laporan-audit-jpa-terlebih-bayar-pencen-lebih-2300-penerima.html
-------------------------------
memang confirm mamat PTD ni lemah mathematik sampai titik perpuluhan pun tak kenal. Patutlah kerajaan terpaksa bagi time-based pada skim DG/guru. Nak hairan apa kursus utk PTD bukannya bidang mathematik tapi cara makan guna sudu/garfu, cara pakai tie/kot, cara public speaking walaupun hakikatnya otak kosong...

Tanpa Nama berkata...

PTD pergi pantau pasar nu.... berkata...
Tanpa Nama berkata...
mohon kerajaan mempertimbangkan PTD diserapkan bertugas disemua sekolah-sekolah.
---------------------------------

daripada ambil PTD semata mata untuk masuk dan menyekat kemajuan kenaikan pangkat kerjaya lain,baik tambahkan pegawai KPDKK, sebab nampak sangat puak puak ni tak cukup staf.Bila berlaku kenaikan harga,menteri kata tak naik,kakitangan KPDNKK pergi serbu pasar,peniaga di pasar kata....pembekal ual dengan harga tinggi........pembekal kata kenaikan kos......menteri bincang dengan pembekal.....harga tetap naik...dan akhirnya....kenaikan tidak dapat elakkkan...tak pernah ada kenaikan yang tak dapat dielakkan tu turun balik.LEMAH...PENGUATKUASAAN LEMA ATAU TAK ADA KUASA....JADI SAYA RASA KALAU PTD DUDUK KAT KDNKK MUNGKIN MASALAH NI SELESAI...BIAR MEREKA FIKIR MACAM MANA CARANYA...TAK PAYAH LA NAK PILIH TEPAT YANG DAH SEDIA MAKMUR SEPERTI SEKOLAH.

Sabtu, Disember 31, 2011 7:32:00 AM
----------------------------

sah ko ni katak bawah tempurung...PTD memang dah berkurun duduk di KPDNKK (bukan KDNKK)...tiga jawatan tertinggi di KPDNKK iaitu KUS dan 2 TKSU di sandang oleh PTD....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

aku gred 52 umur dah 45 tahun. Bagi akulah..wajarlah org yg ada ijazah diberi gaji berlipat ganda. Pengalaman masa sekolah menengah dulu sekitar 80-an...budak yg tak dapat masuk U ni bukanlah bodoh sangat, tapi PEMALASSSS...SPM gred 3 mampos...jadi bila dapat keerja Pembantu Tadbir N17 memang patutlah dapat gaji setara dengannya. Yg ada Ijazah patut tinggi..Jadi apa yg ko rang bising-bising sangat ni..Cermin diri kau..tengok muka ko...imbas kembali zaman persekolahan ko..yg malas tu..asyik ponteng kelas aje..nak gaji lebih??? Banyak cantik? Kalau dah dapat JUSA memang wajarlah gaji dia org tinggi, sama ada naik banyak ke sikit ke itu bukan persoalannya..dah memang patut! Masa korang naik banyak dulu 2007 ada aku KESAH? Ada si bodoh pulak berkata walaupun naik 35% tapi nilai wangnya rendah berbanding dengan
---------------------------------

pendapat terbaik setakat ini...berlandaskan fakta...dan tepat 100%

Tanpa Nama berkata...

kasim berkata...
omar dah tak boleh diharap....aku sanggup wakili korang kalau diberi mandat sewajarnya...tunggu next pemilihan CUEPACS...aku cadang nak masuk bertanding...takper kali ni mereka paksa kita sign (aku baru sign tadi)...tengoklah nanti nasib diaorang macam mana..kepada PTD di JPA...anda jangan gembira sangat...belum tahu langit tinggi rendah.

kasim.
---------------------------------

bodoh..nak kejar pangkat rupanya....perangai macam bang....ptuii

GURU DG41 berkata...

Abu Bakar Haji Abdullah, KPPA berkata: Tuan Usop Tayup lain kali tengok le berita sikit. Baru pukul 10-11 malam kejap ni saya dah jelaskan kat channel 502 BERNAMA kenapa kerajaan meluluskan gaji PNP supaya lebih tinggi. Sebenarnya patut dinaikkan pada tahun 2008/2009 lagi tetapi ditangguhkan. Akibatnya ramai lulusan ijazah yang cemerlang tak mahu memasuki PA kerana gaji kira-kira 30% lebih rendah daripada swasta. Jadi tak kan lah nak dibiarkan berterusan begini. Bila dapat PNP yang kurang bagus pun kita komplen juga.
23 hours ago · Like · 15

-------------------------------

ini lah beza pendapat org cerdik (KPPA) dengan org bodoh (ko fikirlah sendiri)...KPPA ni pada pendapat aku adalah terbaik dalam sejarah perkhidmatan awam...dan calon plg layak gantikan KSN

mat jawa berkata...

kasim sudah menandatangani sbpa...dalam keadaan teresak-esak..menyesal katanya...sebab tak baca dan kaji lebih mendalam...rupa-rupanya sbpa ni baik untuk dia dan anak bininya....menyesal dahulu pendapatan menyesal kemudian tida gunanya..

pak cik R 1 merendah diri. berkata...

Sabtu, Disember 31, 2011 7:32:00 AM
----------------------------

sah ko ni katak bawah tempurung...PTD memang dah berkurun duduk di KPDNKK (bukan KDNKK)...tiga jawatan tertinggi di KPDNKK iaitu KUS dan 2 TKSU di sandang oleh PTD....
============================

kalau duduk dekat pejabat je buat apa? yang buat press conference masa harga naik selalunya menteri....Jika benar dah ada KUS dan TKSU memamg tak nampak pun peranan mereka,setakat sandang je la....yang buat keje golongan bawahan juga,apa hasilnya???
Pak cik tadi maksudkan agar PTD pergi ke pasar Check harga...bukan pergi pasar bila menteri melawat pasar je....bukan sandang je...
maaf ke...pak cik ni sedar pak cik gred bawah je...tak apa la kalau anak nak kata pak cik duduk bawah tempurungpun...

Tanpa Nama berkata...

mat jawa berkata...

kasim sudah menandatangani sbpa...dalam keadaan teresak-esak..menyesal katanya...sebab tak baca dan kaji lebih mendalam...rupa-rupanya sbpa ni baik untuk dia dan anak bininya....menyesal dahulu pendapatan menyesal kemudian tida gunanya..

Sabtu, Disember 31, 2011 9:59:00 AM

------------------------------------

Kamu jangan nak fitnah saya, saya hingga kini tidak bersetuju dengan SBPA yang jelas banyak masalah seperti yang saya terangkan sebelum ini. Inilah golongan bayaran yang mengejar wang ringgit dengan menerima upah untuk buat kerja terkutuk memburuk-burukkan orang lain demi menegakkan kezaliman pihak yang membayarnya.

kasim.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

kasim berkata...
omar dah tak boleh diharap....aku sanggup wakili korang kalau diberi mandat sewajarnya...tunggu next pemilihan CUEPACS...aku cadang nak masuk bertanding...takper kali ni mereka paksa kita sign (aku baru sign tadi)...tengoklah nanti nasib diaorang macam mana..kepada PTD di JPA...anda jangan gembira sangat...belum tahu langit tinggi rendah.

kasim.
---------------------------------

bodoh..nak kejar pangkat rupanya....perangai macam bang....ptuii

-----------------------------------

Saya telah dijadikan sasaran penipu yang menyamar sebagai diri saya kemudian memberikan komen-komen mengarut dan yang bukan-bukan demi memburukkan diri saya kerana golongan sedemikian mengejar bayaran golongan yang berasa terjejas dengan pembongkaran betapa keji dan bahayanya SBPA kepada bukan saja kepada penjawat awam, malahan kepada masyarakat dan negara.

Kepada golongan bayaran pihak tak bertanggungjawab itu, anda orang murahan yang mudah dibeli oleh wang ringgit. Nilai maruah anda adalah seperti lembu dan kerbau yang boleh dijual beli. Orang yang bermaruah tidak akan berganjak dari berpegang kepada kebenaran dan keadilan walaupun ditawarkan beribu-ribu ringgit sebagai sogokkan.

Kasim.

Tanpa Nama berkata...

PTD nak ambil jawatan dalam jabatan kerajaan
Tanpa Nama berkata...
mohon kerajaan mempertimbangkan PTD diserapkan bertugas disemua sekolah-sekolah.
---------------------------------

daripada ambil PTD semata mata untuk masuk dan menyekat kemajuan kenaikan pangkat kerjaya lain,baik tambahkan pegawai KPDKK, sebab.......

---------__-_-_______________


Syor semua skim Perjawatan Kumpulan P&P keatas dijumukkan kedalam kumpulan PTD skala gaji M

Untuk tujuan tersebut saya syorkan semua univ di Malaysia hanya menyediakan satu bidang kursus saje dan hanya ada satu Fakulti iaitu Fakulti PTD 
Untuk nampak hebat, ijazah dinamakan Ijazah Sains Pengurusan Kejuruteraan PEntadbiran dan Pengurusan Diplomatik

Dengan cara ini barulah pegawai Grade PTD ni pandai Matematik kerana semua top-top students ambil PTD. Satu lagi perlu ditekankan subjek yang Moral terutamanya cara nak Menghormati Rakan Sekerja Bawahan. satu lagi subjek adalah KEADILAN iaitu bagaimana nak berlaku Adil.
rasanya subjek Psychologi kena masuk cara bagaiman nak Meningkatkan MOTIVASI semua pegawai, bukannya J&J saje (Junior dan Jusa)
 
Semua yang ada ijazah ini akan boleh diserap kerja kesemua jabatan2 kerajaan samada bidang Perubatan (Jadi Doktor untuk rawat pesakit), jadi Engineer, Jadi Arkitek, jadi Lawyer, jadi Guru dsb. lepas 5 tahun mereka hendaklah dipindah ke jawatan lain, contoh dari Doktor pergi pindah jadi Lawyer. setiap kali pindah jabatan mereka  diberi kenaikan pangkat. 

Ini baru langkah bagus untuk melahirkan Modal Ihsan Serba Boleh.
negara lain akan mohon supaya pegawai PTD serba boleh Malaysia dihantar bekerja dinegara dan diberi jawatan setara JUSA, TURUS atsu PREMIER.

 Dari Prncadang Skim PTD ditambah baik

 

mat jawa berkata...

sudah-sudah la kasim kalau ko rasako betul ko jangan sain atau ko resign daripada Kerajaan..kalau ko kerja pun ko dah x selesa....aku rasa ko mesti salah seorang yang di exit policy kan awal....ko dah x berminat...ingat kalo ko sign sbpa kolah pendusta yang paling besar....

Tanpa Nama berkata...

Presiden Cuepacs 2012 berkata...

Kasim tu nk ganti tempat pak cik Omar. So kena ler cr sokongan dr korang semua. Jom vote Kasim presiden Q-pek baru 2012

Sabtu, Disember 31, 2011 12:49:00 AM

---------------------------------------

Kepada semua pihak, janganlah memercayai komen-komen berbentuk provokasi sebegini. Ini semua adalah taktik golongan bayaran yang sanggup menjual maruah setaraf dengan lembu dan kambing demi mengejar wang ringgit.

Saya tidak pernah peduli dengan jawatan presiden ceupacs pun, biarlah siapa nak jadi presiden, dia jadilah, tapi kenalah berkualiti dan tegas dalam membela perkhidmatan awam.

Kita semua penjawat awam perlu terus tegas dengan pendirian kita menentang SBPA, kerana SBPA bukan saja menindas kita, malahan SBPA adalah berbahaya kepada perkhidmatan itu sendiri kerana SBPA akan merosakkan operasi jabatan dengan perjawatan yang caca marba, malahan SBPA juga membahayakan negara dan masyarakat kerana bila operasi di jabatan telah rosak dan punah ranah angkara sistem perjawatan yang tunggang langgan, maka masyarakat akan mendapat susah dan negara akan mendapat masalah yang besar dan mengalami kerugian. Kita menentang SBPA bukan hanya untuk kepentingan diri kita saja, kita menentang SBPA adalah untuk kepentingan masyarakat dan negara. Kita bukannya jenis manusia tamakkan seperti pegawai atasan yang sanggup membuat dasar yang bukan sahaja menzalimi penjawat awam, malahan merosakkan operasi jabatan hingga perkhidmatan awam jadi tunggang langgang, kemudian masyarakat akan mendapat masalah dan negara akan mendapat susah dan kerugian kerana operasi jabatan tunggang langgang dan hasil kerja perkhidmatan awam jadi begitu buruk akibat sistem operasi di jabatan telah punah ranah akibat SBPA ini. Oleh itu kita mesti tegas dalam perkara ini untuk kepentingan masyarakat dan negara.

kasim.

Kasim.

7 tahun berkhidmat berkata...

Ramai Org kat sini x paham tajuk....Skrang bukan nak bercerita pasal SKT ke ape...yg malas tu tetap malas...yg naik gaji byk tu, tahniah utk kamu sbb kamu x merasai lagi mcmne org dpt gaji skit diantara mereka dpt gaji byk....

Gaji adlh penting setiap org, nmpak pelik skit ble ada yg mendapat kenaikan yg skit...aku dh lihat sistem ble gred dijumudkan...

Sistem kerja menjadi tunggang langgang dan timbul dengki antara kwn2....

Tanpa Nama berkata...

macam mana nak bezakan tugas pemandu dan office boy????

Tanpa Nama berkata...

mat jawa berkata...

sudah-sudah la kasim kalau ko rasako betul ko jangan sain atau ko resign daripada Kerajaan..kalau ko kerja pun ko dah x selesa....aku rasa ko mesti salah seorang yang di exit policy kan awal....ko dah x berminat...ingat kalo ko sign sbpa kolah pendusta yang paling besar....

Sabtu, Disember 31, 2011 10:31:00 AM

------------------------------------

Mat Jawa, kamu ni adalah golongan atasan yang begitu gusar dengan pembongkaran berkenaan bahaya SBPA yang bukan saja kepada penjawat awam, malahan kepada negara dan masyarakat. Orang yang tamak haloba seperti kamu ini mana pedulikan apa yang akan berlaku kepada perkhidmatan awam, negara dan masyarakat, kerana kamu hanya sibuk nak pelahap segala manfaat dalam SBPA sedangkan berbagai masalah yang akan timbul hingga memberikan masalah yang begitu serius kepada negara, masyarakat dan penjawat awam kamu tidak pernah peduli pun kerana kamu seorang tamak haloba dan jenis pentingkan diri sendiri.

Berkenaan tandatangan SBPA, saya mengaku saya telah tanda tangan SBPA kerana telah mengalami paksaan untuk tandatangan dan menerima SBPA walaupun tidak rela, malahan ramai lagi penjawat awam yang menjadi mangsa seperti saya. Malahan saya juga menasihatkan penjawat awam lain supaya tandatangan dahulu SBPA walaupun kita tidak puas hati kerana kalau kita sain atau tidak sain SBPA, kita tetap akan ditindas, malahan orang yang pilih hendak kekal dalam SSM akan terus ditindas dengan berbagai penindasan. Kita akan terus berjuang untuk menegakkan kebenaran dan menentang golongan mungkar yang menyalahgunakan kuasa demi memuaskan nafsu serakah ketamakkan mereka.

Sepatutnya golongan yang perlu di'exit policy'kan adalah golongan pegawai atasan yang membuat dasar gila SBPA dan golongan yang bersekongkol dengan petualang berkenaan termasuk Mat Jawa sekali atas kesalahan menyalahgunakan kedudukan untuk mendapatkan faedah untuk diri sendiri. Perkara adalah bertentangan dengan aku janji yang dibuat oleh mereka juga. Jadi Mat Jawa tak payahlah kamu nak provokasi saya, saya akan tetap terus dengan pendirian dan terus berjuang untuk keadilan dan kebenaran.

Kasim.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

macam mana nak bezakan tugas pemandu dan office boy????
Sabtu, Disember 31, 2011 10:41:00 AM

---------------------------------------

Lepas ini pemandu akan jadi pra, pemandu, tukang tangkap gambar, pembantu am pejabat. Entah macam manalah JPA buat dasar macam gila sedemikian ini. Kalau tengan memandu siapa yang nak buat kerja pembantu am pejabat? Nak suruh pemandu masuk bilik fail dengan kereta untuk ambil fail kemudian jadi pemandu semula bawa kakitangan lain untuk ke tempat yang hendak ditujui?

Inilah kalau terlebih pandai pun akan jadi pandir. SBPA jelas tunggang langgang dan merosakkan perkhidmatan awam saja. SBPA perlu pindaan yang menyeluruh untuk membaiki segala dasar gila dan bangang yang dibuat oleh pihak yang tak reti pengurusan sumber manusia, tapi berlagak pandai seperti pegawai atasan di JPA dan kuncu-kuncu mereka.

SBPA perlu dipinda secara menyeluruh demi keadilan untuk penjawat awam dan demi kepentingan perkhidmatan awam.

Kasim.

Tanpa Nama berkata...

mat jawa berkata...

sudah-sudah la kasim kalau ko rasako betul ko jangan sain atau ko resign daripada Kerajaan..kalau ko kerja pun ko dah x selesa....aku rasa ko mesti salah seorang yang di exit policy kan awal....ko dah x berminat...ingat kalo ko sign sbpa kolah pendusta yang paling besar....
Sabtu, Disember 31, 2011 10:31:00 AM

------------------------------------

Mat Jawa saya sebelum ini lagi telah nyatakan saya telah sain SBPA secara paksaan dan tidak rela. Malahan sebelum ini juga saya telah nasihatkan penjawat awam lain supaya sain SBPA dahulu tetapi pada masa yang sama perjuangan untuk pindaan menyeluruh terhadap SBPA akan diteruskan demi menegakkan keadilan terhadap penjawat awam dan demi menyelamatkan perkhidmatan awam dirosakkan oleh golongan tamak yang nak pelahap segalanya dalam SBPA sedangkan mereka tidak kaji kesan dan akibat dasar gila mereka itu.

Jadi sekarang Mat Jawa kamu cuba nak provok saya dan burukkan saya, tetapi saya telah ada penjelasan yang jelas untuk mematahkan cubaan kamu yang tidak bertanggungjawab itu.

Kasim.

Tanpa Nama berkata...

DENGAR BERITA .... ADA UNION YG AKAN BAWA SBPA KE MAHKAMAH !!!!

Tanpa Nama berkata...

Kita semua penjawat awam perlu terus tegas dengan pendirian kita menentang SBPA, kerana SBPA bukan saja menindas kita, malahan SBPA adalah berbahaya kepada perkhidmatan itu sendiri kerana SBPA akan merosakkan operasi jabatan dengan perjawatan yang caca marba, malahan SBPA juga membahayakan negara dan masyarakat kerana bila operasi di jabatan telah rosak dan punah ranah angkara sistem perjawatan yang tunggang langgan, maka masyarakat akan mendapat susah dan negara akan mendapat masalah yang besar dan mengalami kerugian. Kita menentang SBPA bukan hanya untuk kepentingan diri kita saja, kita menentang SBPA adalah untuk kepentingan masyarakat dan negara. Kita bukannya jenis manusia tamakkan seperti pegawai atasan yang sanggup membuat dasar yang bukan sahaja menzalimi penjawat awam, malahan merosakkan operasi jabatan hingga perkhidmatan awam jadi tunggang langgang, kemudian masyarakat akan mendapat masalah dan negara akan mendapat susah dan kerugian kerana operasi jabatan tunggang langgang dan hasil kerja perkhidmatan awam jadi begitu buruk akibat sistem operasi di jabatan telah punah ranah akibat SBPA ini. Oleh itu kita mesti tegas dalam perkara ini untuk kepentingan masyarakat dan negara.

kasim.

Tanpa Nama berkata...

DENGAR BERITA .... ADA UNION YG AKAN BAWA SBPA KE MAHKAMAH !!!!

Sabtu, Disember 31, 2011 11:01:00 AM

-------------------------------------

Syabas dan tahnian, perjuangan akan terus ditegakkan bukan saja untuk keadilan dan kebajikan penjawat awam, tetapi untuk menyelamatkan perkhidmatan awam dari ditungang langgangkan oleh pihak yang tamak haloba buat dasar untuk kepentingan diri sedangkan dasar yang mereka buat itu memberikan kesan yang buruk kepada orang lain dan menjejaskan perkhidmatan dengan begitu serius sekali.

Input-input akan terus dijelaskan dalam blog ini untuk kegunaan pihak kesatuan berkenaan gunakan untuk menentang dasar gila SBPA ini di mahkamah kelak.

Kasim.

Tanpa Nama berkata...

kenapa para senior mcm anjing kurap melolong dengkikan junior yg akan dapat gaji menghampiri mereka? itu kan rezeki masing masing..

masalah no 1 disini ialah= DENGKI

ya, mcm jelas dr tulisan2 diatas. DENGKI pada gaji junior, DENGKI pada JUSA, DENGKI tanpa memikirkan permohonan agar T15 SSM kekal T15 SBPA.

ingat, jika gred 41 ikut naik T15 ke T15 SBPA, maka kenaikannya ialah:

T1 - RM150
T2 - RM300
T3 - RM450

jika T20? RM3000 kenaikannya nanti.. lagi x adil dan x masuk akal.

Maka ksimpulan saya, mereka2 yg x puas hati ni memiliki IQ yang amat rendah disamping kebusukan hati/DENGKI yang melampau
===================================
Kpe rendah sgt IQ kau ni?
Matematik dulu brapa kau dpt?
Oh! Kau PTD kan. x blaja math kau sastera lupa aku.

x pe kalau kau x tahu aku boleh ajar. Itupun kalau kau nak blaja.

Sebenarnya mcm ni senior gred 41 T15 SSM naik ke T15 SBPA mcam kau kata tu mak kenaikan spt kau buat tu la krn itu kiraan Cummulative namanya.

Senior yg dah kerja 15 thn memanglah layak dpt T15 dgn gaji tu.

Junior pun akan sampai ke gaji tu jugak 15 thn lg.

Sama2 15 thn keje kan. Adil x?

Ini tidak senior yg dah 15 thn keje turun tangga gaji ke T10 maka utk dpt T15 kena 20 thn keje.

Sdgkan junior keje 15 thn dpt gaji T15.

Itu yg org bincangkan skg ttg adil dan x adil.

Itupun kalu kau paham.

Kalu x paham bole tanya aku lg.

______________________________________________________________________

setuju dengan kenyataan di atas. biarlah yang dah t10 dlm ssm merasa t10 dalam sbpa.

Tanpa Nama berkata...

kepada kekawan semua masa PRU 13 nanti (tak lama dah ... Feb 2012) kita buat banner PA sokong Transformasi Kerajaan.
PM tak pernah baca keluhan PA !
Saya pasti matanya akan terbeliak baca masa PRU13 nanti ... BANNER mesti TERPAMPANG.
Kita EXIT POLICY mreka semua ....

Masa itulah skim PTD, Jusa, Turus, Premier kita jumudkan ....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

macam mana nak bezakan tugas pemandu dan office boy????
Sabtu, Disember 31, 2011 10:41:00 AM

---------------------------------------

Lepas ini pemandu akan jadi pra, pemandu, tukang tangkap gambar, pembantu am pejabat. Entah macam manalah JPA buat dasar macam gila sedemikian ini. Kalau tengan memandu siapa yang nak buat kerja pembantu am pejabat? Nak suruh pemandu masuk bilik fail dengan kereta untuk ambil fail kemudian jadi pemandu semula bawa kakitangan lain untuk ke tempat yang hendak ditujui?

Inilah kalau terlebih pandai pun akan jadi pandir. SBPA jelas tunggang langgang dan merosakkan perkhidmatan awam saja. SBPA perlu pindaan yang menyeluruh untuk membaiki segala dasar gila dan bangang yang dibuat oleh pihak yang tak reti pengurusan sumber manusia, tapi berlagak pandai seperti pegawai atasan di JPA dan kuncu-kuncu mereka.

SBPA perlu dipinda secara menyeluruh demi keadilan untuk penjawat awam dan demi kepentingan perkhidmatan awam.

Kasim.

Sabtu, Disember 31, 2011 10:54:00 AM

--------------------------

HAHAHAHA.. caca-marba dah sistem sbpa ni... jangan2 yang buat sbpa ni ptd lantikan baru m41 sebab tu nampak sangat kebodohannya.... ataupun orang lama yg otaknya sudah putus2 kerana terlampau bongkak berlagak pandai tetapi sebenarnya pandir..

Tanpa Nama berkata...

DENGAR BERITA .... ADA UNION YG AKAN BAWA SBPA KE MAHKAMAH !!!!
---------------------------------
lawan tetap lawan.....

Tanpa Nama berkata...

apa kata PA semua agar exit policy ni kita bagi pada kerajaan yg ada sekarang dalam PRU-13 nanti.

Tanpa Nama berkata...

PTD harus dilatih boleh mengajar selain mengurus..jadi kursus ptd 6 bulan untuk pengurusan dan 9 bulan untuk mengajar..jadi ptd boleh mengajar dan mengurus...

------------------------------------

setuju, berada di sek kena mengajar juga spy dpt dipantau oleh ketua bidang or penolong kanan or pengetua/guru besar

Tanpa Nama berkata...

Abu Bakar Haji Abdullah, KPPA berkata: Tuan Usop Tayup lain kali tengok le berita sikit. Baru pukul 10-11 malam kejap ni saya dah jelaskan kat channel 502 BERNAMA kenapa kerajaan meluluskan gaji PNP supaya lebih tinggi. Sebenarnya patut dinaikkan pada tahun 2008/2009 lagi tetapi ditangguhkan. Akibatnya ramai lulusan ijazah yang cemerlang tak mahu memasuki PA kerana gaji kira-kira 30% lebih rendah daripada swasta. Jadi tak kan lah nak dibiarkan berterusan begini. Bila dapat PNP yang kurang bagus pun kita komplen juga.
23 hours ago · Like · 15

-----------------------------------

Minat Bola berkata; Setahu saya yang ramai lompat gi swasta daripada kalangan doktor, accountant, engineer dan lecterur.. JUSA-JUSA (sebahagian besarnya PTD )takde la pulak lompat gi swasta dan kalau ada pun jarang-jarang malah ramai PTD yang terus berkhidmat dengan kerajaan sbb bakal jadi JUSA .. Kalau lah benar kenyataan dato KPPA gaji pnp dinaikkan tinggi untuk mengelakkan mereka melompat gi swasta mengapa kenaikan gaji doktor, engineer atau lecturer yang selalu dipancing pihak swasta jauh lebih rendah berbanding dengan JUSA-JUSA yang menikmati kenaikan gaji sehingga 80%.Kalau kenyataan dato KPPA dijadikan asas sepatutnya gaji doktor, engineer, lecturer dan acountant lah yang selalu melompat ke sektor swasta perlu dinaikkan melebihi peratusan kenaikan gaji JUSA-JUSa..
11 minutes ago · Like

===================================
KPPA vs PA dipetik daripada facebook KPPA..

Pendapat PA jauh lebih bagus daripada pendapat KPPA.

Sabtu, Disember 31, 2011 12:32:00 AM

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

sdr. KPPA .. ngko silap. PTD spatutnya brmula pd M48.

Gred 41-44 bukannya layak bertaraf PTD ... masih hingusan !,

Calon PTD (M48) perlu dtg dpd creamer yg terbaik dpd semua skim perkhidmatan. Ini melonjakkan PTD !!!

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Tanpa Nama berkata...

Saya tertarik dengan komen2 yg diutarakan disini dari pihak penyokong dan pembangkang SBPA..

Cuma bila nampak aje komen panjang lebar saya skipkan sebab itu biasanya dari en. kasim..

Please la gunakan ayat ringkas,padat dan kurang penggayaan bahasa...baru jimat masa pembaca..

Tanpa Nama berkata...

Minat Bola berkata; Setahu saya yang ramai lompat gi swasta daripada kalangan doktor, accountant, engineer dan lecterur.. JUSA-JUSA (sebahagian besarnya PTD )takde la pulak lompat gi swasta dan kalau ada pun jarang-jarang malah ramai PTD yang terus berkhidmat dengan kerajaan sbb bakal jadi JUSA .. Kalau lah benar kenyataan dato KPPA gaji pnp dinaikkan tinggi untuk mengelakkan mereka melompat gi swasta mengapa kenaikan gaji doktor, engineer atau lecturer yang selalu dipancing pihak swasta jauh lebih rendah berbanding dengan JUSA-JUSA yang menikmati kenaikan gaji sehingga 80%.Kalau kenyataan dato KPPA dijadikan asas sepatutnya gaji doktor, engineer, lecturer dan acountant lah yang selalu melompat ke sektor swasta perlu dinaikkan melebihi peratusan kenaikan gaji JUSA-JUSa..
-------------------------------
memang betul pun....mana ada PTD yg melompat keluar dari perkhidmatan kerajaan...minta sambung kontrak lagi ada! swasta pun x teringin nak offer PTD yg lembab ni. PTD ni gah bila duduk dalam perkhidmatan awam je. tapi kalau PTD yg melompat2 mcm monyet memang ramai tapi bukan sebab dapat tawaran dari swasta tapi bila dapat tau kenaikan dalam sbpa sehingga 80%!!!

masih ada masa lagi berkata...

masih ada 15 hari lagi sebelum tarikh akhir opsyen SBPA.

harap semua PA serius memperjuangkan rasa ketidak puasan hati gred atau jawatan masing masing.

Tak ada guna nya memaki hamun,menghina sesama sendiri.

MASIH ADA MASA SEKIRANYA MAHU MEMBANGKITKAN RASA TAK PUAS HATI.

PRU 13, MAKIN HAMPIR...KERAJAAN YANG MENDENGAR DENYUT NADI RAKYAT PASTI AKAN MEMBERI PERTIMBANGAN .

BERJUANGLAH SEPERTI SAUDARA KASSIM YANG NAMPAKNYA KPNSISTEN DA BERSUNGGUH SUNGGUH.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Saya tertarik dengan komen2 yg diutarakan disini dari pihak penyokong dan pembangkang SBPA..

Cuma bila nampak aje komen panjang lebar saya skipkan sebab itu biasanya dari en. kasim..

Please la gunakan ayat ringkas,padat dan kurang penggayaan bahasa...baru jimat masa pembaca..
Sabtu, Disember 31, 2011 11:30:00 AM

------------------------------------

Terpulanglah pada anda samada nak membacanya atau tidak, tulisan saya panjang kerana hendak beri penerangan yang lebih jelas. Apa pun terpulanglah kerana ada pemikiran dan ada maruah, ada yang lebih buruk itu menjadi penyamar untuk memburukkan saya, itu lagi keji dan hina.

Apa pun SBPA perlukan pindaan yang menyeluruh bukan saja untuk keadilan dan kebajikan penjawat awam pangkat rendah, tetapi untuk menyelamatkan perkhidmata awam dari dicaca marbakan hingga menjadi tunggang langgang yang akhirnya juga akan menyebabkan kesusahan dan kerugian kepada masyarakat dan negara.

Kasim.

Tanpa Nama berkata...

yang menjadi tandatanya sekarang di mana dia sifir gaji..? mcm mana aku mau sain jika sifir gaji pun tiada semasa aku sain ssm dulu... lagi satu, mengapa di dalam pekeliling ada dinyatakan jenis2 elaun tetapi tidak dihuraikan dengan lebih detail seperti jumlah2 elaun tersebut dan siapa yang layak menerima elaun2 tersebut.. jika exit policy bertujuan ingin membuang mereka yg kurang menunjukkan prestasi yg baik itu silap.. gubal baliklh peraturan dan tindakan tatatertib penjawat awam 1993.. jgn terlalu banyak kerenah birokrasi...

Tanpa Nama berkata...

Apakah SBPA ini adalah mencerminkan kerajaan sekarang? Kalau tak cerminkan kerajaan sekarang maka najib perlu lakukan sesuatu. Kalau najib bersubahat dengan SBPA maka kita rakyat akan tahu apakah jenis kerajaan dan transformasi yang hendak dibuat.
Kita memang faham apakah pekeliling yang tersurat dan juga perlaksanaan yang tersirat.
Dalam khidmat kerajaan, yang goyang kaki yang atas sekali dan yang bawah sekali.
JUSA2 dapat gaji berguni-guni dan kuncu2nya. Ofis boy dan segolong dgn nya sah juga dapat gaji kerani berguni2. Kerja??? Tak banyak mana. Itulah hakikatnya.
Kalau yang nak minta kerja minta lah yg atas sekali atau yang bawah sekali.

Tanpa Nama berkata...

kalau korang nak tau blog ceupacs dah kena block kat JPA. So pikir la sendiri..

Tanpa Nama berkata...

Macam permainan wayang kulit, mesti ada tok dalang. Sekarang tok dalang sedang tersenyum tengok wayang kulit yang beliau pentaskan. Siapakah tok dalang berkenaan???
Tok dalang seronok dengan ketidakadilan yang direka.
Saya ahli kesatuan cadangkan kita piket masa dekat-dekat pilihanraya, bagaimana? Baru kita tahu tok dalangnya.

ayuh terus berjuang berkata...

masih ada 15 hari lagi sebelum tarikh akhir opsyen SBPA.

harap semua PA serius memperjuangkan rasa ketidak puasan hati gred atau jawatan masing masing.

Tak ada guna nya memaki hamun,menghina sesama sendiri.

MASIH ADA MASA SEKIRANYA MAHU MEMBETULKAN APA YANG DIRASAKAN TAK BETUL TERUTAMA TENTANG PENYUSUNAN GRED JAWATAN DLM SBPA.

PRU 13, MAKIN HAMPIR...KERAJAAN YANG MENDENGAR DENYUT NADI RAKYAT PASTI AKAN MEMBERI PERTIMBANGAN .

BERJUANGLAH SEPERTI SAUDARA KASSIM YANG NAMPAKNYA KONSISTEN DAN BERSUNGGUH SUNGGUH.

Tanpa Nama berkata...

Ko org sedar ler gred pelaksana.Nak naik pgkat cukup susah.At least kena tunggu 15 tahun untuk sekurangnya KUP.Itu pun kira ok sikit,kalo org dulu 20@30 tahun servis baru merasa naik pangkat .Ramai yg mati gaji kat gred 22 saja sbb nak naik ke gred 26 lagi cukup susah.Tak ada kosong ler,tak ada waran.Yang teruknya Jabatan pilih kasih pilih pegawai.Ada yg baru menjawat 4@5 tahun dah dapat gred 26.Ramai lagi gred 22 yang dah servis smpai 8-10 tahun kantoi wpun kerja prestasi cemerlang tiap2 tahun.Aku faham ramai yang tak harap sgt gred 26sbb umur dah meningkat nanti kena tukar pulak.Patutnya JPA bagi naik pangkat otomatik ler ataupun KUP gred 26 pada mereka semua .Kerja dekat nak pencen wpun 30 tahun servis..Senang juga nak menyelia sbb gred 22 dah ramai termasuk KUP..Kira muda ler jga diorg ni,gred dah pun sama wpun KUP.

Tapi kalo psl PTD P&P senang jer naik pangkat.Ikut time base singkat lagi pun ada, 4@5 tahun.Tentu la gaji naik mendadak.Bistu naik pangkat lagi tahun2 berikutnya.

Ia telah mengujudkan JURANG GAJI YANG AMAT TINGGI antara gred pelaksana dng PTD P&P dan gred tinggi lain.Aku harap pihak KERAJAAN ATAU PEMERINTAH melihat situasi ini dengan BIJAKSANA.Sebab ramai gred pelaksana dah NAIK ANGIN PASAL SBPA ni..Macam2 boleh diterjemahkan dalam PRU 13.

Saya yakin gred pelaksana tidaklah dengki,irihati sgt ttg kenaikkan gaji yg tinggi kumpulan lain.Tapi keadilan berhak disuarakan.Tq.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

kalau korang nak tau blog ceupacs dah kena block kat JPA. So pikir la sendiri..
Sabtu, Disember 31, 2011 11:43:00 AM

---------------------------------------

Ini menunjukkan JPA telah gusar dan bimbang dengan kebangkitan penjawat awam dalam menuntut hak serta JPA juga bimbang dengan pembongkaran demi pembongkaran berkenaan bahaya SBPA terhadap perkhidmatan awam, negara dan masyarakat sebagaimana yang telah saya dan rakan-rakan seperjuangan bongkarkan sebelum ini.

Mereka yang tamak ini jelas adalah golongan yang pentingkan diri sendiri hingga sanggup berbuat apa saja demi memuaskan nafsu serakah mereka walaupun apa yang mereka buat itu adalah suatu bahaya yang serius kepada perkhidmatan awam dan negara.

Tak apa, sekadar disekat di JPA tidak apa,gunakan saja komputer di rumah atau di kafe siber untuk meneruskan perjuangan.

Kasim.

Tanpa Nama berkata...

SBPA mengocak PA. PA yg selama ini harmoni menjadi porak peranda gara-gara SBPA. Pembuat dasar JPA nyata gagal memahami kehendak dan keperluan PA. 2 orang KPPA sebelum ini sentiasa memperkemas dan memperbaiki skim-skim perkhidmatan dari masa ke masa. Cuba rujuk pekeliling JPA sepanjang 30 tahun terakhir kita nampak kesungguhan 2 KPPA sebelum dlm meningkatkan kualiti dan mutu PA.

Perlantikan KPPA baru ini nampakyna telah menjadikan sistem PA yg harmoni menjadi lintang pukang. Sepanjang perkhidmatan 2 KPPA sebelum jarang kita dengar kontroversi yg begitu meluas sebagaimana sekarang.

Memang sukar memenuhi kepuasan semua, tapi kalau ramai tak puas hati tentunya ada yg tak kena.

KPPA baru nampaknya tidak telus dan menyembunyikan fakta2 SBPA. Dia harus bertanggungjawab sepenuhnya jika PA merundum kualitinya. Inilah akibatnya kepentingan peribadi didahulukan bukanyya rakyat. KPPA boleh boleh beri apa saja alasan utk justifikasi tindakan namun dgn teknologi cyber ini semua PA mempunyai kesedaran yg tinggi.

Kadang2 alasan kebudak-budakan diberikan. Sebab korang dulu naik banyak sekarang giliran kita pulak. Nampak sangat mentaliti KPPA ni macam budak tak sekolah. Patutlah SBPA lintang pukang, porak peranda, caca marba dan yg sewaktu nganya.

nurse lina berkata...

kami nurse di HKL menyokong penuh SBPA...sem,ua dah sign dah..tahniah Cuepacs, SBPA, kppa dan JPA kerana prihatin....eso dah masuk Januari ...so isu ni dah selesai...

ahli CUEPACS berkata...

Cuepacs pun dah kata isu dah selesai...apa nak di salak macam anjing lagi ni...korang bukan ahli cuepacs...kami sokong CUEPACS...tahniah juga kepada KPPA atas SBPA

Tanpa Nama berkata...

Kadang2 alasan kebudak-budakan diberikan. Sebab korang dulu naik banyak sekarang giliran kita pulak. Nampak sangat mentaliti KPPA ni macam budak tak sekolah. Patutlah SBPA lintang pukang, porak peranda, caca marba dan yg sewaktu nganya.
---------------------------------
inilah akibatnya bila kita beri bunga pada seekor beruk!!!!

AYAH KASIM berkata...

Kasim, ayah dulu dah berbuih mulut suruh kau belajar elok-elok supaya boleh jadi Jusa sterusnya ke Turus...dapat le aku tumpang senang sekali.
Ini ayah hantar kau kesekolah kau lari kelas, hisap rokok, lawan cikgu, pukul orang dll lagi yang kau buat...penat ayah asyik jumpa pengetua je kerjanye.
Heeee kasim...disebabkan sbpa ni, ayah yang kat kg ni tak pasal-pasal terbeban dengan kenaikan harga barang.
Tapi apa pun kasim...ayah sokong perjuangan kau tu...mari kita tukar sekali kerajaan memerintah tengok macamana....
Ayah tengah marah juga ni....penat-penat melobi utk projek lembu tu...tiba-tiba org lain yang dapat 250 rm juta...melopong ayah, itu le kau kasim, kalau kau jadi jusa ari ni mesti ayah dapat projek lembu tu dan duduk kat kondo 7 juta.

Kasim...jangan lupa balik kg minggu depan ni tau....

PA adil berkata...

syabas pada CUEPACS, KPPA, JPA DAN PTD yang berjaya menggubal SBPA untuk semua...ramai yang sifatkan ia terbaik dalam sejarah...kami sokong KPPA dinaikkan pangkat kepada KSN...elok lampiran c dirahsiakan terus..dah ada kes pasaraya mintak lampiran sifir gaji tersebut...mmg patut dirahsiakan agar kenaikan gaji tidak terallu ketara seperti 2007 sewaktu kump.pelaksana mendapat kenaikan gaji 40%

Boss kepada boss kasim berkata...

Kasim, ayah dulu dah berbuih mulut suruh kau belajar elok-elok supaya boleh jadi Jusa sterusnya ke Turus...dapat le aku tumpang senang sekali.
Ini ayah hantar kau kesekolah kau lari kelas, hisap rokok, lawan cikgu, pukul orang dll lagi yang kau buat...penat ayah asyik jumpa pengetua je kerjanye.
Heeee kasim...disebabkan sbpa ni, ayah yang kat kg ni tak pasal-pasal terbeban dengan kenaikan harga barang.
Tapi apa pun kasim...ayah sokong perjuangan kau tu...mari kita tukar sekali kerajaan memerintah tengok macamana....
Ayah tengah marah juga ni....penat-penat melobi utk projek lembu tu...tiba-tiba org lain yang dapat 250 rm juta...melopong ayah, itu le kau kasim, kalau kau jadi jusa ari ni mesti ayah dapat projek lembu tu dan duduk kat kondo 7 juta.

Kasim...jangan lupa balik kg minggu depan ni tau....

--------------------------------

dan bila dah balik nanti jgn lupa fotostat dokumen 100 helai yg aku suruh ko buat dulu...depan belakang..siap binding...takakn keje semudah tu amik masa seminggu nak siap? ko ni jenis makan gaji buta ker...pastu bagi anak bini makan duit haram tu...ptuiii

Tanpa Nama berkata...

ahli CUEPACS berkata...

Cuepacs pun dah kata isu dah selesai...apa nak di salak macam anjing lagi ni...korang bukan ahli cuepacs...kami sokong CUEPACS...tahniah juga kepada KPPA atas SBPA
Sabtu, Disember 31, 2011 12:18:00 PM

---------------------------------------

Kamu adalah penyamar atau mungkin golongan yang telah disogok dengan imbuhan tertentu untuk meneruskan dasar gila SBPA yang jelas merosakkan perkhidmatan awam dan korosakkan perkhidmatan awam akan merosakkan negara dan masyarakat. SBPA telah kami semua kaji dan nilai, banyak masalah yang serius akan timbul kerana dasar bangang SBPA ini. Cuma golongan yang telah dibayar dan dijanjikan imbuhan tertentu saja sanggup mengkhianati rakan penjawat awam yang sedang ditindas ini.

SBPA perlukan kajian menyeluruh dan pindaan yang menyeluruh kerana terlalu banyak bahaya bukan saja kepada kebajikan penjawat awam, tapi bahaya kepada operasi perkhidmatan awam yang juga akan terus memberikan bahaya kepada masyarakat dan negara sebagai mana pembongkaran saya dan rakan-rakan seperjuangan sebelum ini.

Kami akan teruskan perjuangan, orang yang tamak haloba akan bela SBPA tanpa mempedulikan kesan dan akibat, golongan ini hanya mementingkan wang ringgit tapi tidak peduli kesan dan akibat buruk yang akan diterima oleh perkhidmatan awam dan negara serta masyarakat akibat dasar yang caca marba dan penuh masalah seperti SBPA ini.

Kasim.

Tanpa Nama berkata...

kalau nak tahu PA PA cuma naik pergerakan gaji bukan gaji, di zaman pak lah PA naik Gaji tapi di zaman Najib JUSA yang sebenarnya naik gaji membabi buta,

slogan 1 malaysia patut di tukar jusa di di utamakan dan di dahulukan raayat pi mampusss...

kadang2 tertanya tanya JUSA kakitangan mana, swasta ke?

kalau ada PA PA yg sokong SBPA ni, tak tahulah bangang tahap mana anda ni

staff PETRONAS berkata...

terima kasih Najib kerana adakan exit policy...kami seluruh pekerja swasta BERJUMLAH 8 juta orang menyokong SBPA ..kami hanya mahukan penjawat awam yang efisien..kami rakyat bukan penjawat awam pasti akan sokong BN next PRU 13 NI

AYAH KASIM berkata...

Kasim....lupa pulak ayah nak cakap.
Daripada kau sibuk-sibuk dengan Chain Of Command tu baik kita Wind Of Change....ade juga paedahnya Kasim.

Tanpa Nama berkata...

gaji aku naik sikit aku ingat banyak terpaksalah aku makan rasuah balik...

3 billion tambahan peruntukan emulomen takan aku naik RM 50 je, mana pergi yang selebihnya
orang gomen ada 1.4juta, pikir pikirkanlah.

Tanpa Nama berkata...

Boss kepada boss kasim berkata...

Kasim, ayah dulu dah berbuih mulut suruh kau belajar elok-elok supaya boleh jadi Jusa sterusnya ke Turus...dapat le aku tumpang senang sekali.
Ini ayah hantar kau kesekolah kau lari kelas, hisap rokok, lawan cikgu, pukul orang dll lagi yang kau buat...penat ayah asyik jumpa pengetua je kerjanye.
Heeee kasim...disebabkan sbpa ni, ayah yang kat kg ni tak pasal-pasal terbeban dengan kenaikan harga barang.
Tapi apa pun kasim...ayah sokong perjuangan kau tu...mari kita tukar sekali kerajaan memerintah tengok macamana....
Ayah tengah marah juga ni....penat-penat melobi utk projek lembu tu...tiba-tiba org lain yang dapat 250 rm juta...melopong ayah, itu le kau kasim, kalau kau jadi jusa ari ni mesti ayah dapat projek lembu tu dan duduk kat kondo 7 juta.

Kasim...jangan lupa balik kg minggu depan ni tau....

--------------------------------

dan bila dah balik nanti jgn lupa fotostat dokumen 100 helai yg aku suruh ko buat dulu...depan belakang..siap binding...takakn keje semudah tu amik masa seminggu nak siap? ko ni jenis makan gaji buta ker...pastu bagi anak bini makan duit haram tu...ptuiii

Sabtu, Disember 31, 2011 12:28:00 PM

------------------------------------

Ini adalah golongan yang dibayar untuk membela kemungkaran dan kezaliman oleh pihak yang tak bertanggungjawab. Golongan ini adalah manusia yang mudah dibeli maruah mereka, dengan sedikit imbuhan maruah pun tergadai dengan sanggup bersekongkol dengan golongan zalim dan penindas.

Kepada golongan bayaran yang maruah rendah ini, saya ingin menegaskan kepada kamu baha kami penjawat awam bukan sesuka hati menentang SBPA, malahan kami juga bukanlah golongan tamak seperti orang yang membayar kamu untuk membuat provokasi terhadap saya, sebenarnya apa yang kami perjuangkan adalah keadilan dan kebajikan penjawat awam serta menentang golongan atasan yang menyalahgunakan kedudukan untuk membuat dasar demi kepentingan diri sendiri sedangkan kami pekerja bawahan ditindas dan diainaya. Malahan penentangan kami inia adalah bertujuan untuk menyelamatkan perkhidmatan awam dari dicaca marbakan oleh golongan yang tak reti sumber manusia, buat dasar macam jahanam hingga perkhidmatan awam jadi tunggang langgang. Kalau perkhidmatan awam tunggang langgang maka masyarakat akan menjadi mangsa, malahan negara juga akan menjadi mangsa kerana banyak perkara jadi kelam kabut dan terbengkalai di sana sini.

Kamu ini sebenarnya pernah bersekolah atau tidak hingga sanggup jadi pecacai bayaran golongan tamak dan zalim berkenaan? Orang yang berakal akan sedar betapa bahayanya SBPA ini bukan saja kepada penjawat awam malahan kepada negara dan masyarakat. Fikirlah guna akal, kalau kamu sibuk gunakan nafsu serakah untuk memurahkan maruah diri dengan menjadi pecacai bayaran golongan zalim dan tamak itu, teruk benarlah kamu ini.

Apa pun SBPA perlukan kajian menyeluruh dan pindaan yang menyeluruh kerana terlalu banyak bahaya bukan saja kepada kebajikan penjawat awam, tapi bahaya kepada operasi perkhidmatan awam yang juga akan terus memberikan bahaya kepada masyarakat dan negara sebagai mana pembongkaran saya dan rakan-rakan seperjuangan sebelum ini.

Kasim

Tanpa Nama berkata...

Boss kepada boss kasim berkata...

Kasim, ayah dulu dah berbuih mulut suruh kau belajar elok-elok supaya boleh jadi Jusa sterusnya ke Turus...dapat le aku tumpang senang sekali.
Ini ayah hantar kau kesekolah kau lari kelas, hisap rokok, lawan cikgu, pukul orang dll lagi yang kau buat...penat ayah asyik jumpa pengetua je kerjanye.
Heeee kasim...disebabkan sbpa ni, ayah yang kat kg ni tak pasal-pasal terbeban dengan kenaikan harga barang.
Tapi apa pun kasim...ayah sokong perjuangan kau tu...mari kita tukar sekali kerajaan memerintah tengok macamana....
Ayah tengah marah juga ni....penat-penat melobi utk projek lembu tu...tiba-tiba org lain yang dapat 250 rm juta...melopong ayah, itu le kau kasim, kalau kau jadi jusa ari ni mesti ayah dapat projek lembu tu dan duduk kat kondo 7 juta.

Kasim...jangan lupa balik kg minggu depan ni tau....

--------------------------------

dan bila dah balik nanti jgn lupa fotostat dokumen 100 helai yg aku suruh ko buat dulu...depan belakang..siap binding...takakn keje semudah tu amik masa seminggu nak siap? ko ni jenis makan gaji buta ker...pastu bagi anak bini makan duit haram tu...ptuiii

Sabtu, Disember 31, 2011 12:28:00 PM

------------------------------------

Ini adalah golongan yang dibayar untuk membela kemungkaran dan kezaliman oleh pihak yang tak bertanggungjawab. Golongan ini adalah manusia yang mudah dibeli maruah mereka, dengan sedikit imbuhan maruah pun tergadai dengan sanggup bersekongkol dengan golongan zalim dan penindas.

Kepada golongan bayaran yang maruah rendah ini, saya ingin menegaskan kepada kamu baha kami penjawat awam bukan sesuka hati menentang SBPA, malahan kami juga bukanlah golongan tamak seperti orang yang membayar kamu untuk membuat provokasi terhadap saya, sebenarnya apa yang kami perjuangkan adalah keadilan dan kebajikan penjawat awam serta menentang golongan atasan yang menyalahgunakan kedudukan untuk membuat dasar demi kepentingan diri sendiri sedangkan kami pekerja bawahan ditindas dan diainaya. Malahan penentangan kami inia adalah bertujuan untuk menyelamatkan perkhidmatan awam dari dicaca marbakan oleh golongan yang tak reti sumber manusia, buat dasar macam jahanam hingga perkhidmatan awam jadi tunggang langgang. Kalau perkhidmatan awam tunggang langgang maka masyarakat akan menjadi mangsa, malahan negara juga akan menjadi mangsa kerana banyak perkara jadi kelam kabut dan terbengkalai di sana sini.

Kamu ini sebenarnya pernah bersekolah atau tidak hingga sanggup jadi pecacai bayaran golongan tamak dan zalim berkenaan? Orang yang berakal akan sedar betapa bahayanya SBPA ini bukan saja kepada penjawat awam malahan kepada negara dan masyarakat. Fikirlah guna akal, kalau kamu sibuk gunakan nafsu serakah untuk memurahkan maruah diri dengan menjadi pecacai bayaran golongan zalim dan tamak itu, teruk benarlah kamu ini.

Apa pun SBPA perlukan kajian menyeluruh dan pindaan yang menyeluruh kerana terlalu banyak bahaya bukan saja kepada kebajikan penjawat awam, tapi bahaya kepada operasi perkhidmatan awam yang juga akan terus memberikan bahaya kepada masyarakat dan negara sebagai mana pembongkaran saya dan rakan-rakan seperjuangan sebelum ini.

Kasim

PEKERJA SWASTA berkata...

terima kasih Najib kerana adakan exit policy...kami seluruh pekerja swasta BERJUMLAH 8 juta orang menyokong SBPA ..kami hanya mahukan penjawat awam yang efisien..kami rakyat bukan penjawat awam pasti akan sokong BN next PRU 13 NI

Sabtu, Disember 31, 2011 12:34:00 PM
----------------------------

sku pun keje swasta gak (MYDIN chow kit)..aku sokong SBPA ni sebab aku tengok selama ni keje gomen ni rilek sangat...isemua pekerja swasta sokong SBPA...

Tanpa Nama berkata...

AYAH KASIM berkata...

Kasim....lupa pulak ayah nak cakap.
Daripada kau sibuk-sibuk dengan Chain Of Command tu baik kita Wind Of Change....ade juga paedahnya Kasim.

Sabtu, Disember 31, 2011 12:34:00 PM

-----------------------------------

Kalau kamu sekadar nak merendahkan maruah kamu dengan menjadi pecacai bayaran untuk memburuk-burukkan saya di sini, adalah lebih berfaedah kamu pergi cari tin alumininum dan botol yang telah dibuang untuk tambah rezeki kamu, lagi halal berbanding menjadi pecacai bayaran golongan yang tidak bertanggungjawab untuk melakukan provokasi jahat demi menegakkan kezaliman dan kejahatan.

Saya ingin tegaskan pada kamu, saya dan rakan-rakan seperjuangan yang lain tidak akan patah semangat dengan provokasi murahan golongan seperti kamu ini, kerana golongan pecacai bayaran seperti kamu ini adalah golongan kelas rendah yang maruahnya boleh dijual beli seperti membeli barang di kedai.

Penjawat awam sekalian, kita perlu teruskan desakan dan pembongkaran betapa bahayanya SBPA ini kepada perkhidmatan awam, masyarakat dan negara, biar pihak yang tidak bertanggungjawa dan tamak yang menyalahgunkan kuasa membuat dasar gila yang merosakkan semua perkara ini disiasat dan dikenakan 'exit policy' yang mereka buat itu kerana jelas mereka telah melanggar aku janji di mana mereka telah menyalahgunakan kedudukan mereka untuk membuat perkara yang memberikan faedah yang tidak adil secara salah kepada diri mereka, lihat balik aku janji itu wahai pegawai atasan, entah kamu semua baca atau tidak aku janji itu, pakai main hentam sain saja, sebab itulah buat dasar yang bangang seperti SBPA ini.

Apa pun SBPA perlukan kajian menyeluruh dan pindaan yang menyeluruh kerana terlalu banyak bahaya bukan saja kepada kebajikan penjawat awam, tapi bahaya kepada operasi perkhidmatan awam yang juga akan terus memberikan bahaya kepada masyarakat dan negara sebagai mana pembongkaran saya dan rakan-rakan seperjuangan sebelum ini.

Kasim

Tanpa Nama berkata...

kasim berkata...

omar dah tak boleh diharap....aku sanggup wakili korang kalau diberi mandat sewajarnya...tunggu next pemilihan CUEPACS...aku cadang nak masuk bertanding...takper kali ni mereka paksa kita sign (aku baru sign tadi)...tengoklah nanti nasib diaorang macam mana..kepada PTD di JPA...anda jangan gembira sangat...belum tahu langit tinggi rendah.

kasim.
Jumaat, Disember 30, 2011 5:50:00 PM
--------------------------------

ADA HATI NAK JADI PRESIDEN cUEPACS rupanya..haha..patutler berdegar-degar..OMAR..kami PA sokong kau dan sokong SBPA...teruskan berjuang..

Tanpa Nama berkata...

PEKERJA SWASTA berkata...

terima kasih Najib kerana adakan exit policy...kami seluruh pekerja swasta BERJUMLAH 8 juta orang menyokong SBPA ..kami hanya mahukan penjawat awam yang efisien..kami rakyat bukan penjawat awam pasti akan sokong BN next PRU 13 NI

Sabtu, Disember 31, 2011 12:34:00 PM
----------------------------

sku pun keje swasta gak (MYDIN chow kit)..aku sokong SBPA ni sebab aku tengok selama ni keje gomen ni rilek sangat...isemua pekerja swasta sokong SBPA...

Sabtu, Disember 31, 2011 12:42:00 PM

---------------------------------------

Kalau kamu sekadar nak merendahkan maruah kamu dengan menjadi pecacai bayaran untuk memburuk-burukkan saya di sini, adalah lebih berfaedah kamu pergi cari tin alumininum dan botol yang telah dibuang untuk tambah rezeki kamu, lagi halal berbanding menjadi pecacai bayaran golongan yang tidak bertanggungjawab untuk melakukan provokasi jahat demi menegakkan kezaliman dan kejahatan.

Sekarang kamu menyamar jadi pekerja swasta pula untuk laga-lagakan penjawat awam dengan pihak swasta, teruk benarlah sikap kamu ini kerana pekerja swasta pun jika selepas diterangkan berkenaan SBPA ini terkejut dan merasakan SBPA adalah tidak adil.

Saya ingin tegaskan pada kamu, saya dan rakan-rakan seperjuangan yang lain tidak akan patah semangat dengan provokasi murahan golongan seperti kamu ini, kerana golongan pecacai bayaran seperti kamu ini adalah golongan kelas rendah yang maruahnya boleh dijual beli seperti membeli barang di kedai.

Penjawat awam sekalian, kita perlu teruskan desakan dan pembongkaran betapa bahayanya SBPA ini kepada perkhidmatan awam, masyarakat dan negara, biar pihak yang tidak bertanggungjawa dan tamak yang menyalahgunkan kuasa membuat dasar gila yang merosakkan semua perkara ini disiasat dan dikenakan 'exit policy' yang mereka buat itu kerana jelas mereka telah melanggar aku janji di mana mereka telah menyalahgunakan kedudukan mereka untuk membuat perkara yang memberikan faedah yang tidak adil secara salah kepada diri mereka, lihat balik aku janji itu wahai pegawai atasan, entah kamu semua baca atau tidak aku janji itu, pakai main hentam sain saja, sebab itulah buat dasar yang bangang seperti SBPA ini.

Apa pun SBPA perlukan kajian menyeluruh dan pindaan yang menyeluruh kerana terlalu banyak bahaya bukan saja kepada kebajikan penjawat awam, tapi bahaya kepada operasi perkhidmatan awam yang juga akan terus memberikan bahaya kepada masyarakat dan negara sebagai mana pembongkaran saya dan rakan-rakan seperjuangan sebelum ini.

Kasim

BEN10 berkata...

Setuju dengan semua pendapat En Kasim, tetapi nak tanya kepada En Kasim dan yang lain-lain juga, apa kaedah yang nak kita buat supaya SBPA ini ditangguh atau dimansuhkan terus daripada ia terus akan merosakkan dikemudian hari.
Kata orang lebih baik kita mencegah dari mengubati...so dari awal lagi patut kita perjuangkannya.

Apa pendapat En Kasim..??

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

kasim berkata...

omar dah tak boleh diharap....aku sanggup wakili korang kalau diberi mandat sewajarnya...tunggu next pemilihan CUEPACS...aku cadang nak masuk bertanding...takper kali ni mereka paksa kita sign (aku baru sign tadi)...tengoklah nanti nasib diaorang macam mana..kepada PTD di JPA...anda jangan gembira sangat...belum tahu langit tinggi rendah.

kasim.
Jumaat, Disember 30, 2011 5:50:00 PM
--------------------------------

ADA HATI NAK JADI PRESIDEN cUEPACS rupanya..haha..patutler berdegar-degar..OMAR..kami PA sokong kau dan sokong SBPA...teruskan berjuang..

Sabtu, Disember 31, 2011 12:45:00 PM

------------------------------------

Penyamar bayaran masih meneruskan taktik basi mereka untuk memburukkan saya. Boleh pergi jahanamlah dengan taktik basi itu, budak sekolah pun boleh tahu kamu ini golongan penyamar bayaran yang bermaruah rendah di mana maruah kamu boleh diperdagangankan seperti barangan dikedai, murah sangat sebab golongan yang tak bermaruah.

Saya akan teruskan perjuangan untuk mendesak kajian menyeluruh dan pindaan yang menyeluruh terhadap SBPA kerana terlalu banyak bahaya bukan saja kepada kebajikan penjawat awam, tapi bahaya kepada operasi perkhidmatan awam yang juga akan terus memberikan bahaya kepada masyarakat dan negara sebagai mana pembongkaran saya dan rakan-rakan seperjuangan sebelum ini.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

kasim berkata...

omar dah tak boleh diharap....aku sanggup wakili korang kalau diberi mandat sewajarnya...tunggu next pemilihan CUEPACS...aku cadang nak masuk bertanding...takper kali ni mereka paksa kita sign (aku baru sign tadi)...tengoklah nanti nasib diaorang macam mana..kepada PTD di JPA...anda jangan gembira sangat...belum tahu langit tinggi rendah.

kasim.
Jumaat, Disember 30, 2011 5:50:00 PM
--------------------------------

ADA HATI NAK JADI PRESIDEN cUEPACS rupanya..haha..patutler berdegar-degar..OMAR..kami PA sokong kau dan sokong SBPA...teruskan berjuang..

Sabtu, Disember 31, 2011 12:45:00 PM

------------------------------------

Penyamar bayaran masih meneruskan taktik basi mereka untuk memburukkan saya. Boleh pergi jahanamlah dengan taktik basi itu, budak sekolah pun boleh tahu kamu ini golongan penyamar bayaran yang bermaruah rendah di mana maruah kamu boleh diperdagangankan seperti barangan dikedai, murah sangat sebab golongan yang tak bermaruah.

Saya akan teruskan perjuangan untuk mendesak kajian menyeluruh dan pindaan yang menyeluruh terhadap SBPA kerana terlalu banyak bahaya bukan saja kepada kebajikan penjawat awam, tapi bahaya kepada operasi perkhidmatan awam yang juga akan terus memberikan bahaya kepada masyarakat dan negara sebagai mana pembongkaran saya dan rakan-rakan seperjuangan sebelum ini.

Kasim.

Tanpa Nama berkata...

BEN10 berkata...

Setuju dengan semua pendapat En Kasim, tetapi nak tanya kepada En Kasim dan yang lain-lain juga, apa kaedah yang nak kita buat supaya SBPA ini ditangguh atau dimansuhkan terus daripada ia terus akan merosakkan dikemudian hari.
Kata orang lebih baik kita mencegah dari mengubati...so dari awal lagi patut kita perjuangkannya.

Apa pendapat En Kasim..??

Sabtu, Disember 31, 2011 12:47:00 PM

------------------------------------

Sebab itulah saya sentiasa membongkar segala kelemahan dalam SBPA supaya kerajaan celik melihat betapa bahayanya SBPA sekarang ini. Malahan kita perlu terus membongkarkan perkara ini supaya sektor perkhidmatan awam dapat diselamatkan dan negara juga dapat diselamatkan dari dijahanamkan oleh golongan yang tidak bertanggungjawab ini.

Saya bersetuju dengan saudara, kita perlu terus perjuangkan, apa-apa maklumat berkenaan SBPA yang tunggang langgang dan caca marba ini perlu dibongkar dan dihebahkan untuk pemahaman masyarakat supaya keadilan dapat ditegakkan dan perkhidmatan awam serta negara dapat diselamatkan.

Kasim.

Tanpa Nama berkata...

sbpa ini telah menyebabkan aku hilang semangat untuk bekerja dengan lebih cemerlang lagi walaupun baru dianugerahkan anugerah perkhidmatan cemerlang tahun lepas....

Tanpa Nama berkata...

mulai tahun 2012, jusa jusa akan menikmati duit atau makan duit haram bagilah anak bini kalian makan duit haram tu.....kami pa pa takan halalkan duit tu dunia akhirat, duit 3 billion, yang sepatutnya di agihkan secara adil
tetapi kalian bolot semua. Terima Kasih.

Tanpa Nama berkata...

Oleh itu kajian semual terhadap SBPA perlu disegerakan, dan siasatan terhadap penyelewengan golongan yang menyalahgunakan kedudukan mereka untuk membuat dasar zalim dan tunggang langgang SBPA ini perlu diadakan untuk menghukum mereka ini.

Apa yang jelas pihak yang membuat dasar SBPA sekarang ini telah menyalahgunakan kuasa mereka dengan melakukan penyelewengan untuk membuat dasar yang tidak adil sertan penindasan demi untuk kepentingan diri mereka. Perkara ini adalah suatu jenayah dan suatu maksiat yang amat dikeji. Kepada yang kononnya pegawai besar yang ada ijazah berjela-jela itu, kalau jenis tamak haloba, penindas, zalim dan keji, anda adalah lebih teruk dari orang yang hanya sijil UPSR saja, kerana orang yang ada sijil UPRS pun tidak buat seperti kamu ini.

Kasim.

Tanpa Nama berkata...

Mungkin TAN SRI RAMON NAVARATNAM, Chairman, ASLI Center of Public Policy Studies ni tak tak tahu beza besar kenaikan gaji antara kumpulan bawahan dan kumpulan 'BRAHMAN' dalam Gomen, kumpulan bawahan knaikan gaji tunggang langgang, majoriti dicatukan ke tangga gaji bersebelahan, manakalah kumpulan BRAHMAN @ JUSA & PREMIER dinaikkan bergan mengikut tangga gaji semasa dan diunjur satu tangga dihadapan dan dipinda kepada tangga bersamaan dimatriks gaji baru, jangan silap yer, buka nilai gaji tapi tangga gaji, tu yang dapat naik lebih kurang 100%! dapat kereta free plak, imbuhan pelbagai.... NASIB BADAN....

Tanpa Nama berkata...

Oleh itu kajian semula terhadap SBPA perlu disegerakan, dan siasatan terhadap penyelewengan golongan yang menyalahgunakan kedudukan mereka untuk membuat dasar zalim dan tunggang langgang SBPA ini perlu diadakan untuk menghukum mereka ini.

Apa yang jelas pihak yang membuat dasar SBPA sekarang ini telah menyalahgunakan kuasa mereka dengan melakukan penyelewengan untuk membuat dasar yang tidak adil sertan penindasan demi untuk kepentingan diri mereka. Perkara ini adalah suatu jenayah dan suatu maksiat yang amat dikeji. Kepada yang kononnya pegawai besar yang ada ijazah berjela-jela itu, kalau jenis tamak haloba, penindas, zalim dan keji, anda adalah lebih teruk dari orang yang hanya sijil UPSR saja, kerana orang yang ada sijil UPRS pun tidak buat seperti kamu ini.

Kasim.

Tanpa Nama berkata...

RAMON NAVARATNAM....hehhhh, tak buleh pakai punye orang ni...
Yang banyak menentang pemansuhan PPSMI ni dialah orangnya...
Tah macamana boleh dapat tan sri aku pun tak tau...
Dah jenis keling mcm tu le...dpt pangkat sikit sombongnya tak tentu kira....keling...keling

Tanpa Nama berkata...

Pasal SBPA http://mymassa.blogspot.com/2011/12/sbpa-musang-berbulu-ayam-pastikan_31.html

Tanpa Nama berkata...

sbpa ini telah menyebabkan aku hilang semangat untuk bekerja dengan lebih cemerlang lagi walaupun baru dianugerahkan anugerah perkhidmatan cemerlang tahun lepas....

Sabtu, Disember 31, 2011 12:53:00 PM
----------------------------
takper..kalau tak semanagt keje...aku akan exit policy kan kau..menyemak jer

Tanpa Nama berkata...

cik kassim apa nak di kaji lagi pasal SBPA ni, puak2 JUSA yang tamak holoba ni takan berganjak, mereka ini bukan ada iman pun nak dengar masaalah PA PA, sudahlah kita pastikan perkhidmatan awam akan tongang langang 2012 nanti

Tanpa Nama berkata...

kenapa sekarang aku tengok jusa jusa ni macam BEROK! terutama yang di JPA oooop! sorry dah tukar seperti tanpa nama berkata JPH,jabatan perkhidmatan HAIWAN.(JPANIMAL)

Tanpa Nama berkata...

kami nurse di HKL menyokong penuh SBPA...sem,ua dah sign dah..tahniah Cuepacs, SBPA, kppa dan JPA kerana prihatin....eso dah masuk Januari ...so isu ni dah selesai...

===================================

WALAUPUN KITA DAH PUAS HATI DENGAN APA YANG KITA DAPAT,JANGAN LUPA PADA YANG TAK BERNASIB BAIK...TAK PAYAH LA MEMUJI MUJI KAT SINI....

sem,ua dah sign dah.

APA YANG KAU SIGN TU,OPSYEN UMUR BERSARA KE SBPA?

Tanpa Nama berkata...

kami nurse di HKL menyokong penuh SBPA...sem,ua dah sign dah..tahniah Cuepacs, SBPA, kppa dan JPA kerana prihatin....eso dah masuk Januari ...so isu ni dah selesai...

===================================

puak jururawat dan doktor memang la anak emas Kementerian Kesihatan....Nak buat macam mana,,,,,

Tanpa Nama berkata...

aku rasa nurse ni tak bini jusa atau anak jusa, bini aku dan rakanya nurse yang kerja di hospital putrajaya tak setuju pun dgn SBPA ni,malah mereka nk injet bagi mampus JUSA bila masuk wad nanti.

ingin tahu.... berkata...

SAYA INGIN CADANGKAN ATAS NAMA KETELUSAN....
MOHON DIPERINCIKAN, DARI JUMLAH 3 BILION,BERAPA PERCENT PERUNTUKANUNTUK GAJI JUSA,BERAPA PERCENT UNTUK pNP dan berapa PERCENT PULA UNTUK PELAKSANA...

MOGA DENGAN PENDEDAHAN YANG KONONNYA SELALU DIKATAKAN TELUS INI DAPAT DILIHAT OLEH KAKITANGAN AWAM...MUNGKIN SEKIRANYA PERATUS UNTUK JUSA KECIL,SAYA RASA KAKITANGAN AWAM DAPAT TERIMA....

HARAP PERKARA INI BUKAN RAHSIA JUGA...

Tanpa Nama berkata...

yg bersetuju dgn cikgu tu... engkau nak kisah apa yg org nak undi apa memang kau x kisah sbb engkau bukan calon p/raya atau PM,kau makan gaji saja!

Tanpa Nama berkata...

Yg pastinya junior P1T1 tahun 2011 adalah untung.

Cth 1. Gred J41 Jurutera Perlantikan sebelum April 2011
Pengiraan Kenaikan Gaji Pd 2012
Gaji permulaan P1T1 RM 2088.25
Tarikh Kenaikan Bulan Januari.

Jawapan:-

SSM
P1T1 : RM 2088.25
P1T2 : RM 2180.09
P1T3 : RM 2271.93
P1T4 : RM 2363.77
P1T5 : RM 2455.61

SBPA
T1 : RM 2090.00
T2 : RM 2315.00
T3 : RM 2540.00

Bg junior P1T1 diberi 1 kenaikan gaji RM 2088.25 + RM 91.84 = RM 2180.00

Tengok gaji terdekat di SBPA
Yg terdekat ialah T2 = RM 2315.00

% kenaikan = 10.86%

Oleh sebab KGT pd bulan Jan maka diberi lagi satu kenaikan iaitu pd kedudukan T3 = RM 2540.00

Oleh sebab itu Tangga gaji beliau pd 2012 ialah T3 mengikut SBPA

Kalau SSM genap setahun iaitu Jan 2012 hanya P1T2 sahaja.

Oleh itu diorang untung 1 kenaikan
Genap 1 tahun kerja di T3 dan genap 2 tahun T4 genap 3 tahun T5 dan seterusnya genap 18 tahun di T 20.

Cth 2 : Jurutera Perlantikan Sebelum April pada tangga gaji P1T9
Kenaikan gaji bulan Jan. juga

Jawapan:-

SSM
P1T9 : RM 2822.97
P1T10 : RM 2914.81
P1T11 : RM 3066.65

SBPA
T4 : RM 2765.00
T5 : RM 2990.00
T6 : RM 3215.00

Bg senior P1T9 diberi 1 kenaikan gaji RM 2822.97 + RM 91.84 = RM 2914.81

Tengok gaji terdekat di SBPA
Yg terdekat ialah T9 = RM 2990.00

% kenaikan = 5.92%

Oleh sebab KGT pd bulan Jan maka diberi lagi satu kenaikan iaitu pd kedudukan T6 = RM 3215.00

Oleh sebab itu Tangga gaji beliau pd 2012 ialah T6 mengikut SBPA

Kalau SSM genap setahun iaitu Jan 2012 hanya P1T10 sahaja.

Oleh itu diorang rugi 4 kenaikan
Genap 9 tahun kerja di T6 dan genap 10 tahun T7 genap 11 tahun T8 dan seterusnya genap 23 tahun di T 20.

Kesimpulan:-

1)Junior pelantikan tahun 2011 akan mecapai gaji mati apabila berkhidmat selama 18 tahun sahaja sedangkan senior yang bekhidmat selama 9 tahun pada Jan 2012 ini akan mencapai gaji mati apabila berkhidmat selama 23 tahun. Junior mendapat keuntungan 5 tahunkenaikan gaji berbanding senior tsb. dengan jumlah wang RM 230.00 setahun

Tahun 1 : RM 230 x 12 = RM 2760.00
Tahun 2 : RM 460 x 12 = RM 5520.00
Tahun 3 : RM 690 x 12 = RM 8280.00
Tahun 4 : RM 920 x 12 = RM 11,040.00
Tahun 5 : RM 1150 x 12 = RM 13,800.00

Jumlah besar = RM 41,400.00 sepanjang bekerja sehingga gaji mati apabila tukar ke SBPA.

2) Peratusan kenaikan junior tadi ialah 10.86% berbanding 5.92%. Kekurangan peratusan kenaikan senior 10.86% - 5.92 = 4.94%

3) Gaji pada kedudukan yg berbeza adalah berbeza kenaikannya.

Pertanyaan kepada yang menyokong SBPA adakah ini adil? Sila beri penjelasan anda.

Tanpa Nama berkata...

rima kasih Najib kerana adakan exit policy...kami seluruh pekerja swasta BERJUMLAH 8 juta orang menyokong SBPA ..kami hanya mahukan penjawat awam yang efisien..kami rakyat bukan penjawat awam pasti akan sokong BN next PRU 13 NI

Sabtu, Disember 31, 2011 12:34:00 PM
----------------------------

sku pun keje swasta gak (MYDIN chow kit)..aku sokong SBPA ni sebab aku tengok selama ni keje gomen ni rilek sangat...isemua pekerja swasta sokong

ramai kakitangan HKL/UKM/IMR/ boleh tengoh waktu pejabat mydin chow kit 2012 sila tangkap dan bagi exit policy

Tanpa Nama berkata...

rima kasih Najib kerana adakan exit policy...kami seluruh pekerja swasta BERJUMLAH 8 juta orang menyokong SBPA ..kami hanya mahukan penjawat awam yang efisien..kami rakyat bukan penjawat awam pasti akan sokong BN next PRU 13 NI

Sabtu, Disember 31, 2011 12:34:00 PM
----------------------------

sku pun keje swasta gak (MYDIN chow kit)..aku sokong SBPA ni sebab aku tengok selama ni keje gomen ni rilek sangat...isemua pekerja swasta sokong

ramai kakitangan HKL/UKM/IMR/ boleh tengoh waktu pejabat mydin chow kit 2012 sila tangkap
===================================
Alah....... Korang pun same
Nak mengata org......

Keje x seberape bonus dpt byk jugak

Tauke mane tau kau x keje macam gomen jugak.

Bab ko sokong BN xpe korang x ramai pun x sampai 2/3. Harap undi korang kalah BN nanti.........

Tanpa Nama berkata...

ingin tahu.... berkata...

SAYA INGIN CADANGKAN ATAS NAMA KETELUSAN....
MOHON DIPERINCIKAN, DARI JUMLAH 3 BILION,BERAPA PERCENT PERUNTUKANUNTUK GAJI JUSA,BERAPA PERCENT UNTUK pNP dan berapa PERCENT PULA UNTUK PELAKSANA...

MOGA DENGAN PENDEDAHAN YANG KONONNYA SELALU DIKATAKAN TELUS INI DAPAT DILIHAT OLEH KAKITANGAN AWAM...MUNGKIN SEKIRANYA PERATUS UNTUK JUSA KECIL,SAYA RASA KAKITANGAN AWAM DAPAT TERIMA....

HARAP PERKARA INI BUKAN RAHSIA JUGA...

Sabtu, Disember 31, 2011 2:01:00 PM

------------------------------

RM11.6 juta diperuntukan untuk 36 org premier sahaja.. cuba kira sendiri berapa gaji premier sebulan..

sumber : melalui apa yang dibentangkan oleh jpa berkenaan sbpa..

Tanpa Nama berkata...

easier said than done!

Tanpa Nama berkata...

PEKERJA SWASTA berkata...

terima kasih Najib kerana adakan exit policy...kami seluruh pekerja swasta BERJUMLAH 8 juta orang menyokong SBPA ..kami hanya mahukan penjawat awam yang efisien..kami rakyat bukan penjawat awam pasti akan sokong BN next PRU 13 NI

Sabtu, Disember 31, 2011 12:34:00 PM
----------------------------

sku pun keje swasta gak (MYDIN chow kit)..aku sokong SBPA ni sebab aku tengok selama ni keje gomen ni rilek sangat...isemua pekerja swasta sokong SBPA...

Sabtu, Disember 31, 2011 12:42:00 PM

---------------------------------------

Kalau kamu sekadar nak merendahkan maruah kamu dengan menjadi pecacai bayaran untuk memburuk-burukkan saya di sini, adalah lebih berfaedah kamu pergi cari tin alumininum dan botol yang telah dibuang untuk tambah rezeki kamu, lagi halal berbanding menjadi pecacai bayaran golongan yang tidak bertanggungjawab untuk melakukan provokasi jahat demi menegakkan kezaliman dan kejahatan.

Sekarang kamu menyamar jadi pekerja swasta pula untuk laga-lagakan penjawat awam dengan pihak swasta, teruk benarlah sikap kamu ini kerana pekerja swasta pun jika selepas diterangkan berkenaan SBPA ini terkejut dan merasakan SBPA adalah tidak adil.

Saya ingin tegaskan pada kamu, saya dan rakan-rakan seperjuangan yang lain tidak akan patah semangat dengan provokasi murahan golongan seperti kamu ini, kerana golongan pecacai bayaran seperti kamu ini adalah golongan kelas rendah yang maruahnya boleh dijual beli seperti membeli barang di kedai.

Penjawat awam sekalian, kita perlu teruskan desakan dan pembongkaran betapa bahayanya SBPA ini kepada perkhidmatan awam, masyarakat dan negara, biar pihak yang tidak bertanggungjawa dan tamak yang menyalahgunkan kuasa membuat dasar gila yang merosakkan semua perkara ini disiasat dan dikenakan 'exit policy' yang mereka buat itu kerana jelas mereka telah melanggar aku janji di mana mereka telah menyalahgunakan kedudukan mereka untuk membuat perkara yang memberikan faedah yang tidak adil secara salah kepada diri mereka, lihat balik aku janji itu wahai pegawai atasan, entah kamu semua baca atau tidak aku janji itu, pakai main hentam sain saja, sebab itulah buat dasar yang bangang seperti SBPA ini.

Apa pun SBPA perlukan kajian menyeluruh dan pindaan yang menyeluruh kerana terlalu banyak bahaya bukan saja kepada kebajikan penjawat awam, tapi bahaya kepada operasi perkhidmatan awam yang juga akan terus memberikan bahaya kepada masyarakat dan negara sebagai mana pembongkaran saya dan rakan-rakan seperjuangan sebelum ini.

Kasim

Sabtu, Disember 31, 2011 12:46:00 PM
Tanpa Nama BEN10 berkata...

Setuju dengan semua pendapat En Kasim, tetapi nak tanya kepada En Kasim dan yang lain-lain juga, apa kaedah yang nak kita buat supaya SBPA ini ditangguh atau dimansuhkan terus daripada ia terus akan merosakkan dikemudian hari.
Kata orang lebih baik kita mencegah dari mengubati...so dari awal lagi patut kita perjuangkannya.

Apa pendapat En Kasim..??

Sabtu, Disember 31, 2011 12:47:00 PM
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

union boleh bawa ke mahkamah

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

ingin tahu.... berkata...

SAYA INGIN CADANGKAN ATAS NAMA KETELUSAN....
MOHON DIPERINCIKAN, DARI JUMLAH 3 BILION,BERAPA PERCENT PERUNTUKANUNTUK GAJI JUSA,BERAPA PERCENT UNTUK pNP dan berapa PERCENT PULA UNTUK PELAKSANA...

MOGA DENGAN PENDEDAHAN YANG KONONNYA SELALU DIKATAKAN TELUS INI DAPAT DILIHAT OLEH KAKITANGAN AWAM...MUNGKIN SEKIRANYA PERATUS UNTUK JUSA KECIL,SAYA RASA KAKITANGAN AWAM DAPAT TERIMA....

HARAP PERKARA INI BUKAN RAHSIA JUGA...

Sabtu, Disember 31, 2011 2:01:00 PM

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%
ni .. haaa. aku ambil masa taklimat di jpa 27 dis.

gaji premier - 36 0rg - 11.6 juta
gaji jusa -2,692 org - 187.7 juta

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

kalau korang nak tau blog ceupacs dah kena block kat JPA. So pikir la sendiri..
Sabtu, Disember 31, 2011 11:43:00 AM

&&&&&&&&&&&&&
tan sri kppa .. ambik nii. cita2 kamu nak naikkan PA , turus, premier .. aku sokong.

cuma, PTD yg ada skrg di tahap 41 & 44 itu MASIH HINGUSAN !!!!!

Baik ngko rekacipta skim PTD mula Gred 48. Banyak cream dpd skim lain yg boleh MARTABATKAN PTD Malaysia selain dpd Hingusan M41 & M44.
Tan Sri pikiaq nooo.
Tan Sri baca tulisan PTD di sini .. ramai M41 & M44 yg cacamarba ...

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Tanpa Nama berkata...

RAMON NAVARATNAM....hehhhh, tak buleh pakai punye orang ni...
Yang banyak menentang pemansuhan PPSMI ni dialah orangnya...
Tah macamana boleh dapat tan sri aku pun tak tau...
Dah jenis keling mcm tu le...dpt pangkat sikit sombongnya tak tentu kira....keling...keling

Sabtu, Disember 31, 2011 1:02:00 PM

---------------------------------

Saudara,
Berbudi bahasa lah semasa memberi pendapat anda. Jangan bersifat racist. KA perlu berkhidmat untuk semua rakyat Malaysia tidak kira kaum ataupun agama.

Tanpa Nama berkata...

Sabtu, Disember 31, 2011 10:28:00 AM
 mat jawa berkata...
sudah-sudah la kasim kalau ko rasako betul ko jangan sain atau ko resign daripada Kerajaan..kalau ko kerja pun ko dah x selesa....aku rasa ko mesti salah seorang yang di exit policy kan awal....ko dah x berminat...ingat kalo ko sign sbpa kolah pendusta yang paling besar....

-----------------------/-
Mat Jawa adalah salah seorang yang berpikiran sempit dan juga mungkin spesis Parasit Telan Duit (PTD)

En Kasim bercakap pasak sistem SBPA yang haru biru, tiada justifikasi dalam kenaikan gaji seperti cara BERJUDI melambung dadu.

En Kasim memberi pandangan bahaya kepada sistem Perkhidmatan Awam Negara sekiranya SBPA ini diterima pakai. Ianya umpama pihak BN menang 50% undi pilihanraya dan pihak PEMBANGKANG menang 50% lagi.

Jika diandaikan Pihak BN umpama penyokong SBPA (golongan J&J) dan pihak PEMBANGKANG umpama golongan yang tak berpuashati dengan SBPA (golongan Senior bukan JUSA yang tak dihargai). Bila keadaan ini berlaku, maka porak porandalah negara.

Kpd Mat Jawa, jangan jadi BODOH & SOMBONG menghentam En Kasim dan menyokong SBPA atas dasar Saudara Mat Jawa termasuk dalam golongan yang mendapat untung besar dalam Skim ini.  

dari Sepupu Kasim

Tanpa Nama berkata...

sifir gaji yang diterima pakai di semua kementerian / jabatan sekarang adalah sifir gaji yang belum diluluskan oleh parlimen.. sebab tu ada ditulis perkataan SULIT.. bila dh diluluskan oleh parlimen, sepatutnya sifir gaji tersebut bukanlah dalam status SULIT lagi.. ia sepatutnya didedahkan kepada umum sepertimana pekeliling SSM pada tahun 2002 dan pelarasan gaji pada tahun 2007.. yang menjadi tandatanya sekarang ni ialah di mana dia sifir gaji yang telah DILULUSKAN oleh parlimen..? mungkin sifir gaji yang telah diluluskan oleh parlimen tersebut ada pindaan.... nampaknya semua PA telah kena tipu oleh JPA.... kalau masih tak percaya, cuba rujuk ke bahagian pentadbiran masing2 dalam lihat isi kandungan sifir gaji tersebut....

Tanpa Nama berkata...

minta maaf ler .. ini cerita paling benar (aku ikhlas nii). Ia berlaku di ofis aku ..

Gini, 1. pagi ptg kerja cuma 15% sehari. selebihnya borak, internet, makan, ponteng.
2. ada satu lagi baru kerja tak sampai 6 bulan .. mengalahkan org lama .. cakap kuat, bila cakap mesti akhir dgn ketawa yg kuat/memanjang (ayam belanda /suara macam kaldai). suka cakap banyak. ponteng. internet, berborak, rajin depan boss dia ajer ..
3. banyak lagi contoh ...

Aku nak cadang .. jika dlm Exit Policy niih .. aku nak cadang kat mana nak buat repot ... ORANG beginilah yg merosakkan PA lain. Exit Policy utk mereka.

p/s : dia baik dgn Penilai 1 dan Penhilai ke 2.

Tanpa Nama berkata...

Yg pastinya junior P1T1 tahun 2011 adalah untung.

Cth 1. Gred J41 Jurutera Perlantikan sebelum April 2011
Pengiraan Kenaikan Gaji Pd 2012
Gaji permulaan P1T1 RM 2088.25
Tarikh Kenaikan Bulan Januari.

Jawapan:-

SSM
P1T1 : RM 2088.25
P1T2 : RM 2180.09
P1T3 : RM 2271.93
P1T4 : RM 2363.77
P1T5 : RM 2455.61

SBPA
T1 : RM 2090.00
T2 : RM 2315.00
T3 : RM 2540.00

Bg junior P1T1 diberi 1 kenaikan gaji RM 2088.25 + RM 91.84 = RM 2180.00

Tengok gaji terdekat di SBPA
Yg terdekat ialah T2 = RM 2315.00

% kenaikan = 10.86%

Oleh sebab KGT pd bulan Jan maka diberi lagi satu kenaikan iaitu pd kedudukan T3 = RM 2540.00

Oleh sebab itu Tangga gaji beliau pd 2012 ialah T3 mengikut SBPA

Kalau SSM genap setahun iaitu Jan 2012 hanya P1T2 sahaja.

Oleh itu diorang untung 1 kenaikan
Genap 1 tahun kerja di T3 dan genap 2 tahun T4 genap 3 tahun T5 dan seterusnya genap 18 tahun di T 20.

Cth 2 : Jurutera Perlantikan Sebelum April pada tangga gaji P1T9
Kenaikan gaji bulan Jan. juga

Jawapan:-

SSM
P1T9 : RM 2822.97
P1T10 : RM 2914.81
P1T11 : RM 3066.65

SBPA
T4 : RM 2765.00
T5 : RM 2990.00
T6 : RM 3215.00

Bg senior P1T9 diberi 1 kenaikan gaji RM 2822.97 + RM 91.84 = RM 2914.81

Tengok gaji terdekat di SBPA
Yg terdekat ialah T9 = RM 2990.00

% kenaikan = 5.92%

Oleh sebab KGT pd bulan Jan maka diberi lagi satu kenaikan iaitu pd kedudukan T6 = RM 3215.00

Oleh sebab itu Tangga gaji beliau pd 2012 ialah T6 mengikut SBPA

Kalau SSM genap setahun iaitu Jan 2012 hanya P1T10 sahaja.

Oleh itu diorang rugi 4 kenaikan
Genap 9 tahun kerja di T6 dan genap 10 tahun T7 genap 11 tahun T8 dan seterusnya genap 23 tahun di T 20.

Kesimpulan:-

1)Junior pelantikan tahun 2011 akan mecapai gaji mati apabila berkhidmat selama 18 tahun sahaja sedangkan senior yang bekhidmat selama 9 tahun pada Jan 2012 ini akan mencapai gaji mati apabila berkhidmat selama 23 tahun. Junior mendapat keuntungan 5 tahunkenaikan gaji berbanding senior tsb. dengan jumlah wang RM 230.00 setahun

Tahun 1 : RM 230 x 12 = RM 2760.00
Tahun 2 : RM 460 x 12 = RM 5520.00
Tahun 3 : RM 690 x 12 = RM 8280.00
Tahun 4 : RM 920 x 12 = RM 11,040.00
Tahun 5 : RM 1150 x 12 = RM 13,800.00

Jumlah besar = RM 41,400.00 sepanjang bekerja sehingga gaji mati apabila tukar ke SBPA.

2) Peratusan kenaikan junior tadi ialah 10.86% berbanding 5.92%. Kekurangan peratusan kenaikan senior 10.86% - 5.92 = 4.94%

3) Gaji pada kedudukan yg berbeza adalah berbeza kenaikannya.
===================================
Saya sokong dgn ketidak adilan di atas.

1) Sepatutnya T1 SSM disamakan dgn T1 SBPA barulah genap setahun kerja diorang duduk d kedudukan T2 dan T9 SSM disamakan dgn T9 SBPA barulah dia berada di kedudukan T10 apabila berkhidmat genap 9 thn.

2) Golongan junior T1 juga akan mencapai gaji mati T20 apabila berkhidmat genap 19 thn dan senior T9 tadi pun sama akan capai gaji mati apabila berkhidmat genap 19 tahun.

3) Sesiapa yg gaji mati sekarang diberi gaji mati juga kerana bagi gred 41 skil gaji tidak panjang iaitu sehingga T20 sedangkan SSM lagi panjang iaitu sehingga T23. Ini memang hak seseorg yg gaji dah mati utk dpt gaji mati skg krn junior pun akan dpt gaji mati apabila capai perkhidmatan genap 19 thn. X payahlah bagi gaji hampir dan bergerak lagi bertahun-tahun. x sampaipun diorang dah nak pencen thn dpn.

Baru adil pada pandangan saya. Cuba tua-tuan fikir.

Tanpa Nama berkata...

kenapa para senior mcm anjing kurap melolong dengkikan junior yg akan dapat gaji menghampiri mereka? itu kan rezeki masing masing..

masalah no 1 disini ialah= DENGKI

ya, mcm jelas dr tulisan2 diatas. DENGKI pada gaji junior, DENGKI pada JUSA, DENGKI tanpa memikirkan permohonan agar T15 SSM kekal T15 SBPA.

ingat, jika gred 41 ikut naik T15 ke T15 SBPA, maka kenaikannya ialah:

T1 - RM150
T2 - RM300
T3 - RM450

jika T20? RM3000 kenaikannya nanti.. lagi x adil dan x masuk akal.

Maka ksimpulan saya, mereka2 yg x puas hati ni memiliki IQ yang amat rendah disamping kebusukan hati/DENGKI yang melampau
===================================
Kpe rendah sgt IQ kau ni?
Matematik dulu brapa kau dpt?
Oh! Kau PTD kan. x blaja math kau sastera lupa aku.

x pe kalau kau x tahu aku boleh ajar. Itupun kalau kau nak blaja.

Sebenarnya mcm ni senior gred 41 T15 SSM naik ke T15 SBPA mcam kau kata tu mak kenaikan spt kau buat tu la krn itu kiraan Cummulative namanya.

Senior yg dah kerja 15 thn memanglah layak dpt T15 dgn gaji tu.

Junior pun akan sampai ke gaji tu jugak 15 thn lg.

Sama2 15 thn keje kan. Adil x?

Ini tidak senior yg dah 15 thn keje turun tangga gaji ke T10 maka utk dpt T15 kena 20 thn keje.

Sdgkan junior keje 15 thn dpt gaji T15.

Itu yg org bincangkan skg ttg adil dan x adil.

Itupun kalu kau paham.

Kalu x paham bole tanya aku lg.
===================================
Kami PA PA sokong krn ini bukan soal dengki. Ini ttg keadilan kpd senior.

Tanpa Nama berkata...

Ramai dari syarikat SWASTA sekarang berharap sangat nak kerja Goverment, terutamanya untuk jawatan JUSA PTD.  ini disebabkan gaji JUSA yang melambung naik meninggalkan jauh rakan sejawat mereka yang lebih berkemahiran di SWASTA.

tetapi peliknya, tiada PAKAR senior Hospital Swasta nak memohon untuk jadi Pakar Senior di Hospital Kerajaan.
ini kerana tangga gaji mereka jauh melebihi di Hospital Kerajaan.

Jangan bercakap secara jumuk untuk menghalalkan kenaikan gaji PTD golongan JUSA ni dengan membandingkan tangga gaji di swasta sedangkan hanya beberapa kerat PTD saje di swasta yang memiliki gaji yang puluhan2 ribu. mereka adalah golongan yg hard working dan dedicated

Hargailah golongan2 senior pegawai- pegawai bukan PTD yang masih setia bersama kerajaan, spt Golongan Doktor Pakar Senior yang rata-ratanya ingin memberi perkhidmatan terbaik untuk rakyat dan setia dengan perkhidmatan Kerajaan. 

Sedih bila dengar cerita banyak Doktor-Doktor Pakar Senior ini memendam rasa dan tidak berpuas hati akibat KETIDAKADILAN SBPA. 
Cuba baca surat dari Dr Mohd Nazri diatas, komen dari Prof Madya senior dan banyak lagi sebelum ini.

Golongan mereka ni macam sudah hilang motivasi berkerja dan ini amat bertentangan dengan golongan politician dan Cuepecs (selepas di overtuned oleh PTD) yang memuji SBPA kerana akan menaikkan motiwasi PA.

Entah tak tahu macamana perkhidmatan kerajaan selepas ini, Adakah bertambah baik dengan SBPA atau bertambah buruk. 

Cuba kita renungkan dengan pemikiran yang waras dan secara bertanggung jawab, dan bukannya cara dikuasai nafsu kerana kita bakal mendapat untung besar dalam SBPA 

mat jawa berkata...

kalau x suka jangan sign...tu jer..x payah nak cari penyokong kat sini...kalau berani macam kasim tu..buat memorandum hantar kat PM pas cabar JPA kat mahkamah...terangkan apa yang menyebabkan kakaitangan awam yang mamilih sbpa akan teraniaya...terangkan secara telus..buktikan...baru org caya...ini cakap setakat teori...apa barang..kalau ko beranai kasim ..ko buat..aku nak tengok...

Tanpa Nama berkata...

ajak ngetea pon takut...

Tanpa Nama berkata...

mat jawa berkata...

kalau x suka jangan sign...tu jer..x payah nak cari penyokong kat sini...kalau berani macam kasim tu..buat memorandum hantar kat PM pas cabar JPA kat mahkamah...terangkan apa yang menyebabkan kakaitangan awam yang mamilih sbpa akan teraniaya...terangkan secara telus..buktikan...baru org caya...ini cakap setakat teori...apa barang..kalau ko beranai kasim ..ko buat..aku nak tengok...
Sabtu, Disember 31, 2011 4:30:00 PM

------------------------------------

Mat Jawa jangan nak provokasi sayalah, saya tidak akan termakan provokasi anda itu, sebelum ini ada beberapa golongan yang dibayar atau golongan yang terdesak nak mengekalkan SBPA memprovokasi saya dengan berbagai kaedah, tapi mereka tak akan berjaya kerana saya sendiri seorang yang berfikiran rasional, dalam tindakan perlu ada strategi.

Berkenaan ketidak adilan dalam SBPA entah berapa puluh dan ratus kali saya sudah terangkan, berbagai-bagai pengainayaan saya sudah terangkan, kamu bacalah sendiri. Kemudian masalah lain yang saya nyatakan bukanlah sekadar teori, tapi adalah hakikat di mana-mana jabatan sekarang ini penjawat awam memang meluat dan benci dengan SBPA dan orang yang tamak buat SBPA itu.

Kamu dan golongan tamak yang berteori membuat dasar yang bodoh dan melampau. Saya pasti SBPA tidak dibuat kajian yang mendalam sebelum dirangka dan digubal, apa tidaknya, berbagai masalah seperti yang telah saya nyatakan sebelum inilah. Bukan sekadar saya saja, malahan ribuan komen lagi yang mempertikaikan SBPA dan meminta supaya SBPA dikaji semula dan dibuat pindaan yang menyeluruh.

Kamu jangan nak berlagak sombong tak tentu arah Mat Jawa, lihat sendirilah akan hakikat sebenar bahawa SBPA memang keji dan merbahaya. SBPA keji kerana golongan yang buat SBPA jelas menyalahgunakan kuasa mereka dan menyalahgunakan kedudukan mereka untuk buat dasar demi faedah dan kepentingan diri mereka sedangkan kebajikan dan keadilan untuk penjawat awam dilempar ke tepi. SBPA merbahaya kerana sistem perjawatan, sistem gaji dalam SBPA telah tunggang langgang dan caca marba hinggakan tidak tahulah siapa selepas ini penyelia dan siapa akan diselia kerana ada penyelia sekarang ini akan sama pangkat atau lebih rendah pangkatnya dari kakitangan yang diselia sekarang ini. Entah macam manalah nak buat arahan, entah siapalah nak keluarkan arahan, entah siapakah yang akan terima arahan, entah siapalah yang akan bertanggungjawab atas sesuatu tugasan? Inilah bahayanya. Selain itu KGT yang tunggang langgang juga menyebabkan penjawat awam jatuh motivasi mereka, ini akan menjejaskan produktiviti mereka. Perlu sedar penjawat awam adalah manusia dan punya perasaan, lainlah macam Mat Jawa yang tak punya hati perut, entah manusia atau pun apalah entahlah Mat Jawa ini, dasar tamak haloba dan membuat ikut suka hati.

Saya dan rakan-rakan seperjuangan akan terus menentang dan membongkarkan perkara ini hingga ke lubang cacing untuk mendapatkan keadilan kepada semua pihak dan untuk menyelamatkan perkhidmatan awam dari dirosakkan secara gila oleh pihak yang tak reti pengurusan sumber manusia membuat dasar secara pandir hingga mendatangkan masalah kepada semua jabatan.

Kasim.

Tanpa Nama berkata...

Sabtu, Disember 31, 2011 4:19:00 PM
mat jawa berkata...
kalau x suka jangan sign...tu jer..x payah nak cari penyokong kat sini...kalau berani macam kasim tu..buat memorandum hantar kat PM pas cabar JPA kat mahkamah...terangkan apa yang menyebabkan kakaitangan awam yang mamilih sbpa akan teraniaya...terangkan secara telus..buktikan...baru org caya...ini cakap setakat teori...apa barang..kalau ko beranai kasim ..ko buat..aku nak tengok...

--------------------------------------


Cuba kita lihat komen dari Mat Jawa di atas. Komenya penuh dgn emosi dan membayangkan sifat yang tak sabar sabar supaya skim SBPA ini berjaya.

Komen dari Kasim adalah berdasarkan fakta dari PRINSIP KEADILAN yang DIROSAKKAN dalam cara pemindahan gaji PA dari SSM ke SBPA.

Bukan Kasim saje yang mengatakan KETIDAKADILAN dan HARU-BIRU SBPA, malah terlaku ramai PA yang mengulas, baik dari kumpulan Perlaksa, maupun kumpulan P&P senior 54.

Sekarang Mat Jawa pun emosional sangat pasal nak sangat SBPA. Mat Jawa kena sedar bahawa ada ramai kawan kawan sekerja Mat Jawa tak berpuashati. Perjalanan kerja tak akan harmoni dan pastinya perkhidmatan kerajaan akan tunggang langgang

Dari Sepupu Kasim 

  

Tanpa Nama berkata...

Tujuan kerajaan buat perubahan ni krn pilihan raya dah dekat. Nak pancing undilah konon.

Tapi perlaksanaan SBPA ni kucar kacir pulak. Bab yg paling ketara ialah soal kenaikan gaji.

Gaji senior sma dgn gaji junior setahun la. Ada yang sama deg junior 2 tahun. Jadi sudah tentu junior setahun dan junior 2 tahun lebih tinggi kenaikan berbanding senior. Lepas tu gaji mereka in akan sama sampai gaji mati. Mereka ini semua tidak setuju.

Junior akan mencapai gaji mati apabila berkhidmat dalam masa yang lebih singkat berbanding senior seperti pengiraan yg dikemukakan oleh pengirim di atas.

Ketidakpuasan penjawat awam yang paling ketara adal soal gaji. Yang lain tu boleh dipertimbangkan lagi.

Sebagai kesimpulan tujuan kerajaan melaksanakan sistem ini untuk memancing undi adalah tidak tercapai. Ini adalah kerana PA tidak berpuas hati dengan sistem ini dan demi untuk menunjukkan protes kepada kerajaan, mereka terpaksa memilih pembangkang dalam pilihan raya akan datang walaupun belum tentu pembangkan akan melaksanakan sistem yang terbaik terhadap mereka.

Mamat

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Sabtu, Disember 31, 2011 4:19:00 PM
mat jawa berkata...
kalau x suka jangan sign...tu jer..x payah nak cari penyokong kat sini...kalau berani macam kasim tu..buat memorandum hantar kat PM pas cabar JPA kat mahkamah...terangkan apa yang menyebabkan kakaitangan awam yang mamilih sbpa akan teraniaya...terangkan secara telus..buktikan...baru org caya...ini cakap setakat teori...apa barang..kalau ko beranai kasim ..ko buat..aku nak tengok...

--------------------------------------


Cuba kita lihat komen dari Mat Jawa di atas. Komenya penuh dgn emosi dan membayangkan sifat yang tak sabar sabar supaya skim SBPA ini berjaya.

Komen dari Kasim adalah berdasarkan fakta dari PRINSIP KEADILAN yang DIROSAKKAN dalam cara pemindahan gaji PA dari SSM ke SBPA.

Bukan Kasim saje yang mengatakan KETIDAKADILAN dan HARU-BIRU SBPA, malah terlaku ramai PA yang mengulas, baik dari kumpulan Perlaksa, maupun kumpulan P&P senior 54.

Sekarang Mat Jawa pun emosional sangat pasal nak sangat SBPA. Mat Jawa kena sedar bahawa ada ramai kawan kawan sekerja Mat Jawa tak berpuashati. Perjalanan kerja tak akan harmoni dan pastinya perkhidmatan kerajaan akan tunggang langgang

Dari Sepupu Kasim


Sabtu, Disember 31, 2011 4:52:00 PM

---------------------------------------

Kepada Mat Jawa, bukan saya seorang saja yang tidak puas hati dengan SBPA ini, malahan ratusan ribu malahan mungkin jutaan lagi masyarakat diluar sana yang bukan penjawat awam pun boleh menilai betapa teruknya dan bahayanya SBPA ini bukan saja kepada penjawat awam, malahan kepada negara dan masyarakat.

Orang yang berfikiran jauh akan menilai dari semua sudut sebelum tindakan diambil demi menghasilkan sesuatu yang berkualiti, tetapi golongan yang tamak haloba selalunya berfikir pendek dan hanya mementingkan diri mereka saja dan membuat tindakan dengan hanya melihat kepada keuntungan diri sendiri tanpa melihat kesan dan akibat yang lebih berbahaya yang akan berlaku selepas itu.

Kasim.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

kalau korang nak tau blog ceupacs dah kena block kat JPA. So pikir la sendiri..
Sabtu, Disember 31, 2011 11:43:00 AM
___________________________________
Mari kita paste semu komen kat sini dan sendkan kat sbpa@jpa.gov.my dan juga kat FB KPPA. Baru dia tau!!!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Tujuan kerajaan buat perubahan ni krn pilihan raya dah dekat. Nak pancing undilah konon.

Tapi perlaksanaan SBPA ni kucar kacir pulak. Bab yg paling ketara ialah soal kenaikan gaji.

Gaji senior sma dgn gaji junior setahun la. Ada yang sama deg junior 2 tahun. Jadi sudah tentu junior setahun dan junior 2 tahun lebih tinggi kenaikan berbanding senior. Lepas tu gaji mereka in akan sama sampai gaji mati. Mereka ini semua tidak setuju.

Junior akan mencapai gaji mati apabila berkhidmat dalam masa yang lebih singkat berbanding senior seperti pengiraan yg dikemukakan oleh pengirim di atas.

Ketidakpuasan penjawat awam yang paling ketara adal soal gaji. Yang lain tu boleh dipertimbangkan lagi.

Sebagai kesimpulan tujuan kerajaan melaksanakan sistem ini untuk memancing undi adalah tidak tercapai. Ini adalah kerana PA tidak berpuas hati dengan sistem ini dan demi untuk menunjukkan protes kepada kerajaan, mereka terpaksa memilih pembangkang dalam pilihan raya akan datang walaupun belum tentu pembangkan akan melaksanakan sistem yang terbaik terhadap mereka.

Mamat
Sabtu, Disember 31, 2011 4:55:00 PM

------------------------------------

Banyak dasar-dasar kerajaan sekarang ini bersifat populis yang hanya untuk jangka masa pendek, kerajaan sibuk menyogokkan itu dan ini untuk kesan jangka masa pendek sedangkan untuk kesan jangka masa panjang kurang diberi perhatian oleh kerajaan.

Misalnya SBPA yang caca marba ini, saya sokong pendapat saudara Mamat, hasrat kerajaan sekarang ini untuk memancing undi dengan membuat SBPA yang kononnya boleh menggula-gulakan penjawat awam, tapi akhirnya lain pula yang jadi.

Selain itu dasar seperti Netbook 1Malaysia, isu terlebih hak asasi manusia seperti Namewee yang tidak diambil sebarang tindakan walaupun jelas Namewee melanggar peraturan negara dan menghina peraturan negara, ini semua untuk populariti masa singkat saja.

Netbook 1Malaysia, saya pun keliru sebenarnya dengan sikap kerajaan yang memberikan netbook 1Malaysia kepada pelajar, bukan apa, kita kena lihat kesan dan akibat daripada internet yang tiada sempadannya. Dengan adanya talian internet mudah alih seperti broadband dan sebagainya itu, pelajar-pelajar akan terdedah kepada unsur-unsur yang tidak sihat seperti perjudian dalam talian dan menonton video-video lucah dalam internet. Sekiranya hendak mencelikkan pelajar dengan teknologi maklumat, maka di sekolah pun sudah ada makmal komputer, gunakanlah saja makmal komputer itu dengan sebaiknya, di situ juga ada talian internet, pelajar pun boleh menggunakan internet di situ dengan pemantauan oleh guru. Pendapat saya sering diperlekehkan oleh golongan tertentu yang tidak faham dengan apa yang ingin saya sampaikan, saya dituduh ketinggalan zaman, kolot dan golongan yang tidak mahu berubah, tapi mereka tidak lihat kesan dan akibat atas apa yang saya utarakan itu.

Kasim

Bersambung di komen yang seterusnya..........

Tanpa Nama berkata...

Sambungan dari komen sebelum ini.......

Berkenaan Namewee pula, kerajaan berterusan membiarkan Namewee membuat 'karya-karya' melampau yang menyakitkan hati kaum lain. Malahan tiada tindakan yang diambil sebagai pengajaran, maalahan Menteri Nazri Aziz pula menjemput Namewee ke parlimen untuk berbincang pasal 'karya' Namewee. Apakah ini semua? Ini semua dibuat oleh kerajaan untuk memancing undi orang Cina, kerajaan takut kalau Namewee dikenakan tindakan orang Cina akan tidak sokong kerajaan lagi. Lihatlah betapa pendeknya pemikiran pihak kerajaan dalam menilai sesuatu perkara itu.

Saya bukanlah hendakkan populariti atau hendak jawatan itu dan ini, sebab itulah saya tidak menonjolkan diri di khalayak, sekadar memberi pendapat di blog sahaja untuk renungan kita bersama demi menyelamatkan pentadbiran awam, menyelamatkan kepentingan masyarakat dan menyelamatkan kepentingan negara. Selain itu kita perlu berjuang untuk mempertahankan keadilan dan kebajikan penjawat awam dari dicabuli secara zalim oleh pegawai atasan yang tamak haloba dan tidak berhati perut. Oleh yang demikian, kepada pihak yang berkenaan silalah melihat perkara ini dengan sejelasnya, janganlah fikir dengan pemikiran singkat, tapi berfikir panjanglah demi kepentingan semua.

Kasim.

Tanpa Nama berkata...

Pihak kerajaan sekarang tidak berwawasan, tidak bervisi untuk kepentingan jangka panjang terhadap negara dan masyrakat. Sebab itulah timbul terlalu banyak dasar-dasar populis untuk meraih undi.

Saya melihat perkara ini dari perspektif seorang ahli masyarakat dan juga sebagai warga negara Malaysia yang sayangkan negara ini.

Kerajaan perlu jelas dengan dasar yang dibuat, jangan terlalu populis untuk raih populariti jangka pendek, itu tidak bagus untuk negara dan rakyat.

Isu-isu seperti SBPA dan lain-lain yang saya utarakan sebelum ini perlulah dilihat dengan mendalam, dikaji dengan sejelasnya kerana kita tidak mahu kerana dasar-dasar yang dibuat untuk jangka masa pendek demi mengejar populariti murahan ini akan memberikan kesan yang buruk dalam jangka masa panjang kepada negara.

Kerajaan perlu mengkaji diri sendiri, lihat kepimpinan kerajaan yang sebelum ini iaitu di zaman Tun Dr. Mahathir dan zaman sebelum beliau, kepimpinan negara ketika itu berwawasan tinggi dengan membuat dasar yang memberikan kesan yang baik kepada negara dari segi jangka masa panjang. Malahan kalau dilihat dari segi perkhidmatan awam sebelum ini pun, KPPA yang sebelum ini tidak membuat dasar yang mengarut seperti SBPA ini kerana mereka melihat dan mengkaji dengan mendalam serta mempertimbangkan kesan dan akibat yang akan timbul dalam perkhidmatan awam, bukan seperti kepimpinan JPA sekarang ini, buat dasar untuk kepentingan sendiri, kesannya disebabkan terlalu pandir, akhirnya jadi macam-macam hal hingga boleh menjejaskan prestasi penjawat awam, boleh menjejaskan operasi jabatan hingga masyarakat mendapat masalah dan negara akan kerugian.

Oleh itu sila ambil tindakan segera dengan mengkaji secara menyeluruh dan membuat pindaan secara menyeluruh demi keadilan dan kebajikan untuk semua penjawat awam serta demi menyelamatkan perkhidmatan awam dari jadi tunggang langgang dan caca marba akibat perjawatan yang mengelirukan dan huru hara. Ini adalah perlu supaya masyarakat tidak akan terjejas dan negara tidak akan mengalami kerugian apabila pentadbiran awam dijalankan dengan sebetulnya.

Kasim.

Tanpa Nama berkata...

SBPA ni dah aniaya PA sejak dari option lagi. PA memang tiada pilihan terpaksa juga sign walaupun pelarasan tak adil.

Jadi fikir-fikirlah dalam jangka masa panjang berapa ramai akan terus teraniaya. Option kalau tak sign dapat gaji SSM tapi tertakluk kpd terma SBPA. Betapa kejam dan zalimnya mereka yg merancang perkara ini.

Kpd yg beria-ia menyokong jgn lah seronok dgn habuan jangka pendek yg anda terima, mana tahu anda yg pertama di exit policykan.

Tunggulah selepas 15 Jan 2012 ni pastinya JPA dan tentunya KPPA dan juak-juaknya akan berkokok mendakwa semua PA bersetuju dgn SBPA kerana semua dah sign. Kenapa tak percaya ??? Tungguuuuuuuuu !!!!!

SOKONG KASIM berkata...

Kpd Mat Jawa, jangan jadi BODOH & SOMBONG menghentam En Kasim dan menyokong SBPA atas dasar Saudara Mat Jawa termasuk dalam golongan yang mendapat untung besar dalam Skim ini.

SAYA SOKONG KASIM..............WALAUPUN SAYA SELESA TETAPI SAYA TAK BOLEH SENANG KALAU ADA RAKAN ATAU SAUDARA SAYA YANG TERINIAYA.MOHON SBPA DIBATALKAN DAN KAJIAN SEMULA DIJALANKAN AGAR SEMUA PENJAWAT AWAM MENDAPAT KEADILAN DAN MATLAMAT KERAJAAN UNTK MENINGKATKAN TARAF IDUP DAN KESEJAHTERAAN PENJAWAT AWAM TERCAPAI.BURUK AKIBATNYA JIKA RAMAI YANG MASIH TAK PUAS HATI.

HENTIKANLAH BUDAYA MENAFIKAN...SIKAP BERPUAS HATI BOLEH MEBAHAYAKAN .....INGAT PRU 13MAKIN HAMPIR,SEKARANG BUKAN MASA YANG SESUAI UNTUK MEMEKAKKAN TELINGA DAN MENAFIKAN KEGELISAHAN AKAR UMBI.

Tanpa Nama berkata...

Penjawat awam bukanlah tamak haloba mengejar kenaikan gaji beribu-ribu ringgit seperti PTD, JUSA dan Turus, tetapi apa yang dikehendaki oleh penjawat awam adalah kenaikan gaji yang adil dan tidak menindas.

Selain itu penjawat awam terutama golongan penyelia gred 22,26,27 sedia ada, 32, dan 36 mengkehendaki supaya jawatan mereka tidak diperlakukan dengang begitu hina kerana mereka adalah penyelia, punya anak buah untuk diselia, kalau anak buah lebih tinggi atau sepangkat dengan penyelia, ini akan menjadi suatu masalah. Malahan semasa KUP baru-baru ini pun sudah jadi masalahnya bila CC gred 22 berasa kecewa dan sedih apabila bidang tugas dan tanggunjawabnya besar tapi kakitangan yang sama gred dengan dirinya melalui KUP hanya membuat kerja perkeranian biasa, malahan nak memberi arahan pun payah sebab sudah sama pangkat.

Bukan sekadar gred 22 saja, malahan gred 17 sebelum ini pun sama apabila jawatan dari gred 11 dinaikkan jadi 17, macam-macam karenah timbul bila penyelia sudah sama pangkat atau jatuh pangkatnya apabila arahan susah hendak diberikan, yang sepatutnya menerima arahan sudah besar kepala dan sebagainya, jadi macam mana nak buat kerja dengan lebih berkesan? Itulah pihak JPA dan kerajaan sibuk buat dasar yang populis untuk raih sokongan politik tapi dari segi kesan jangka panjang terhadap kelangsungan perkhidmatan awam mereka tidak kaji sebelum buat dasar populis itu, di majlis-majlis yang dihadiri oleh pimpinan negara, diumumkan dasar itu dan ini tanpa kajian, apa jenis pemikiran sedemikian rupa? Kalau nak sokongan politik pun janganlah sampai memporak perandakan perkhidmatan awam. Oleh itu renung-renungkanlah.

Oleh itu sila ambil tindakan segera dengan mengkaji secara menyeluruh dan membuat pindaan secara menyeluruh terhadap SBPA demi keadilan dan kebajikan untuk semua penjawat awam serta demi menyelamatkan perkhidmatan awam dari jadi tunggang langgang dan caca marba akibat perjawatan yang mengelirukan dan huru hara. Ini adalah perlu supaya masyarakat tidak akan terjejas dan negara tidak akan mengalami kerugian apabila pentadbiran awam dijalankan dengan sebetulnya.

Kasim.

mat jawa berkata...

saya sokong kenyataan awak kasim..tetapi cara awak ni tidak begitu baik...sebaiknya awak tulis terus memorandum kepada pm agar dia lebih faham tentang sbpa ni..kalau sekadar berani menulis itu penakut namanya...keberanian sejati awak pergi bersemuka dengan PM...terangkan dengan beliau dari A hingga Z...itu pun kalau ko berani lah...ataupun ko beri nama penuh dan jabatan ko nanti aku linkkan dengan pejabat PM...buat temujanji..

Tanpa Nama berkata...

SOKONG KASIM berkata...

Kpd Mat Jawa, jangan jadi BODOH & SOMBONG menghentam En Kasim dan menyokong SBPA atas dasar Saudara Mat Jawa termasuk dalam golongan yang mendapat untung besar dalam Skim ini.

SAYA SOKONG KASIM..............WALAUPUN SAYA SELESA TETAPI SAYA TAK BOLEH SENANG KALAU ADA RAKAN ATAU SAUDARA SAYA YANG TERINIAYA.MOHON SBPA DIBATALKAN DAN KAJIAN SEMULA DIJALANKAN AGAR SEMUA PENJAWAT AWAM MENDAPAT KEADILAN DAN MATLAMAT KERAJAAN UNTK MENINGKATKAN TARAF IDUP DAN KESEJAHTERAAN PENJAWAT AWAM TERCAPAI.BURUK AKIBATNYA JIKA RAMAI YANG MASIH TAK PUAS HATI.

HENTIKANLAH BUDAYA MENAFIKAN...SIKAP BERPUAS HATI BOLEH MEBAHAYAKAN .....INGAT PRU 13MAKIN HAMPIR,SEKARANG BUKAN MASA YANG SESUAI UNTUK MEMEKAKKAN TELINGA DAN MENAFIKAN KEGELISAHAN AKAR UMBI.
Sabtu, Disember 31, 2011 5:33:00 PM

------------------------------------

Ramai pihak berasa tidak puas hati kerana telah diainaya. Oleh itu pihak yang berkenaan perlu bersikap bertanggungjawab dengan mengadakan kajian menyeluruh dan membuat pindaan yang menyeluruh terhadap SBPA demi kepentingan dan keadilan untuk semua.

Jangan bersikap bodoh sombong yang tidak tentu arah dengan sindrom penafian semata-mata mahu mengaut keuntungan besar dalam SBPA sedia ada kerana ramai yang telah tertindas dan diaianya dengan cara begitu zalim.

Oleh itu saya menyokong pendapat saudara di atas, PRU 13 nampaknya makin hampir berdasarkan situasi semasa, kegagalan pihak pemerintah campurtangan untuk membuat kajian dan membuat pindaan terhadap SBPA akan memberikan kesan yang buruk kepada pemerintah sekarang ini apabila penjawat awam sudah geram dan meluahkan rasa geram mereka di kertas undi. Jangan disalahkan penjawat awam yang mengundi parti lawan atau merosakkan undi kerana mereka berbuat begitu kerana tiada pihak yang membela mereka dan sikap lepas tangan dan sambil lewa kerajaan adalah punca terjadinya semua itu.

Kasim.

Tanpa Nama berkata...

mat jawa berkata...

saya sokong kenyataan awak kasim..tetapi cara awak ni tidak begitu baik...sebaiknya awak tulis terus memorandum kepada pm agar dia lebih faham tentang sbpa ni..kalau sekadar berani menulis itu penakut namanya...keberanian sejati awak pergi bersemuka dengan PM...terangkan dengan beliau dari A hingga Z...itu pun kalau ko berani lah...ataupun ko beri nama penuh dan jabatan ko nanti aku linkkan dengan pejabat PM...buat temujanji..
Sabtu, Disember 31, 2011 5:38:00 PM

------------------------------------

Mat Jawa, PM pun selalu buka internet, malahan dia juga punya pembantu untuk lihat isu-isu semasa. Tak perlu saya nak buat memorandum dan hantar kepada PM kerana bukan saya seorang yang tidak setuju dan membantah SBPA sekarang ini, malahan beribu malahan mungkin ratusan ribu dan lebih dari 1 juta penjawat awam yang tidak setuju dengan SBPA ini. Takkan kami semua nak buat memorandum masing-masing untuk dihantar pada PM? Malahan saya rasa komen saya diblog ini sudah mencukupi untuk pertimbangan pihak kerajaan, itu pun kalau kerajaan jenis bervisi dan mempunyai wawasan untuk kepentingan negara dan perkhidmatan awam, kalau sekadar nak kejar populariti jangka pendek tanpa mempedulikan kesan jangka panjang, maka teruk benarlah keadaan itu.

Lagi satu Mat Jawa, kamu sendiri boleh berikan komen-komen saya diblog ini kepada PM, tak payahlah saya nak buat memorandum lagi, lagi satu apa gunanya kamu nak tahu jabatan dan diri saya yang sebenar? Saya pasti, kamu gusar dengan pembongkaran saya, malahan saya telah banyak kali cuba dipancing dengan cara ini supaya saya mudah diainaya dengan cara lain pula. Mat Jawa, saya bukannya orang yang mudah melatah tak tentu arah, malahan sekiranya ditawarkan dengan ganjaran itu dan ini pun saya tidak mudah terpengaruh, kerana saya melihat kesan dan akibat atas sesuatu perkara.

Kalau kamu ikhlas dan jujur, sila kamu cetak semua komen saya dan juga komen rakan-rakan seperjuangan saya yang menerangkan betapa bahaya dan tidak patutnya SBPA yang sekarang ini diteruskan.

Kasim.

Tanpa Nama berkata...

Kepada rakan-rakan seperjuangan, janganlah mudah terpedaya dengan pujuk rayu golongan yang meminta maklumat diri tuan-tuan dan di mana tuan-tuan berkerja kerana itu adalah taktik untuk mengesan tuan-tuan dan mereka ini akan membalas dendam dengan menindas tuan-tuan dengan cara lain pula. Golongan ini selalunya memperdayakan dengan kata-kata manis dan pujuk rayu untuk menipu, malahan ada yang berani menawarkan ganjaran itu dan ini, itu semua adalah penipuan belaka dan jangan percayai itu semua.

Kononnya mereka nak bawa kita jumpa PM, kononnya mereka nak berbincang, itu semua adalah lakonan, tak perlu kita jumpa PM dan datang berjumpa dengan mereka, kalau nak baik pulih SBPA ini, berlambak cadangan penambah baikan yang telah diutarkaan oleh kita semua di blog ini, ambil saja dan buat penambah baikan, apahal pula nak tahu nama siapa, kerja di mana dan sebagainnya pula? Itu semua adalah taktik golongan terdesak untuk menyekat perjuangan kita semua. Oleh itu jangan terpedaya dengan tipu daya golongan sedemikian. Perjuangan kita kita teruskan kerana dengan memberi komen di blog ini pun, kalau kerajaan perihatin dan JPA ikhlas untuk menjernihkan keadaan, mereka boleh ambil cadangan dan maklum balas kita di blog ini saja, sekiranya nak jumpa dan nak beri itu dan ini, itu ada udang disebalik batu untuk kenakan bermacam-macam tekanan dan pengainayaan terhadap kita semua. Oleh itu semua diminta berhati-hati untuk keselamatan semua.

Kasim.

Tanpa Nama berkata...

Kepada rakan-rakan seperjuangan, janganlah mudah terpedaya dengan pujuk rayu golongan yang meminta maklumat diri tuan-tuan dan di mana tuan-tuan berkerja kerana itu adalah taktik untuk mengesan tuan-tuan dan mereka ini akan membalas dendam dengan menindas tuan-tuan dengan cara lain pula. Golongan ini selalunya memperdayakan dengan kata-kata manis dan pujuk rayu untuk menipu, malahan ada yang berani menawarkan ganjaran itu dan ini, itu semua adalah penipuan belaka dan jangan percayai itu semua.

Kononnya mereka nak bawa kita jumpa PM, kononnya mereka nak berbincang, itu semua adalah lakonan, tak perlu kita jumpa PM dan tak perlu pergi berjumpa dengan mereka, kalau nak baik pulih SBPA ini, berlambak cadangan penambah baikan yang telah diutarkaan oleh kita semua di blog ini, ambil saja dan buat penambah baikan, apahal pula nak tahu nama siapa, kerja di mana dan sebagainnya pula? Itu semua adalah taktik golongan terdesak untuk menyekat perjuangan kita semua. Oleh itu jangan terpedaya dengan tipu daya golongan sedemikian. Perjuangan kita kita teruskan kerana dengan memberi komen di blog ini pun, kalau kerajaan perihatin dan JPA ikhlas untuk menjernihkan keadaan, mereka boleh ambil cadangan dan maklum balas kita di blog ini saja, sekiranya nak jumpa dan nak beri itu dan ini, itu ada udang disebalik batu untuk kenakan bermacam-macam tekanan dan pengainayaan terhadap kita semua. Oleh itu semua diminta berhati-hati untuk keselamatan semua.

Kasim.

Tanpa Nama berkata...

mat jawa berkata...

saya sokong kenyataan awak kasim..tetapi cara awak ni tidak begitu baik...sebaiknya awak tulis terus memorandum kepada pm agar dia lebih faham tentang sbpa ni..kalau sekadar berani menulis itu penakut namanya...keberanian sejati awak pergi bersemuka dengan PM...terangkan dengan beliau dari A hingga Z...itu pun kalau ko berani lah...ataupun ko beri nama penuh dan jabatan ko nanti aku linkkan dengan pejabat PM...buat temujanji..
Sabtu, Disember 31, 2011 5:38:00 PM

------------------------------------

Mat Jawa, PM pun selalu buka internet, malahan dia juga punya pembantu untuk lihat isu-isu semasa. Tak perlu saya nak buat memorandum dan hantar kepada PM kerana bukan saya seorang yang tidak setuju dan membantah SBPA sekarang ini, malahan beribu malahan mungkin ratusan ribu dan lebih dari 1 juta penjawat awam yang tidak setuju dengan SBPA ini. Takkan kami semua nak buat memorandum masing-masing untuk dihantar pada PM? Malahan saya rasa komen saya diblog ini sudah mencukupi untuk pertimbangan pihak kerajaan, itu pun kalau kerajaan jenis bervisi dan mempunyai wawasan untuk kepentingan negara dan perkhidmatan awam, kalau sekadar nak kejar populariti jangka pendek tanpa mempedulikan kesan jangka panjang, maka teruk benarlah keadaan itu.

Lagi satu Mat Jawa, kamu sendiri boleh berikan komen-komen saya diblog ini kepada PM, tak payahlah saya nak buat memorandum lagi, lagi satu apa gunanya kamu nak tahu jabatan dan diri saya yang sebenar? Saya pasti, kamu gusar dengan pembongkaran saya, malahan saya telah banyak kali cuba dipancing dengan cara ini supaya saya mudah diainaya dengan cara lain pula. Mat Jawa, saya bukannya orang yang mudah melatah tak tentu arah, malahan sekiranya ditawarkan dengan ganjaran itu dan ini pun saya tidak mudah terpengaruh, kerana saya melihat kesan dan akibat atas sesuatu perkara.

Kalau kamu ikhlas dan jujur, sila kamu cetak semua komen saya dan juga komen rakan-rakan seperjuangan saya yang menerangkan betapa bahaya dan tidak patutnya SBPA yang sekarang ini diteruskan dan sila beri pada PM untuk kajian beliau demi menambah baik dan pindaan secara menyeluruh terhadap SBPA demi kepentingan perkhidmatan awam dan demi kebajikan penjawat awam.

Kasim.

wakil CUEPACS berkata...

jangan risau..isu ni dah hampir selesai...kami di cuepcas akan terus berbincang dengan JPA...api jangan dilawan dengan api..tapi dengan air..itulah erti kebijaksanaan yang sebenar...kita selesai satu persatu...yang penting kita sign SBPA dulu seperti dipersetujui payung kita iaitu CUEPACS...kalau terasa diri anda lebih baik dari pengurusan cuepacs..siallah masuk bertanding....tapi adatlah melayu..berani berkokok di belakang ahaja ..ekor bergelumang tahi

tak layak jadi PTD berkata...

Ramai dari syarikat SWASTA sekarang berharap sangat nak kerja Goverment, terutamanya untuk jawatan JUSA PTD. ini disebabkan gaji JUSA yang melambung naik meninggalkan jauh rakan sejawat mereka yang lebih berkemahiran di SWASTA.

tetapi peliknya, tiada PAKAR senior Hospital Swasta nak memohon untuk jadi Pakar Senior di Hospital Kerajaan.
ini kerana tangga gaji mereka jauh melebihi di Hospital Kerajaan.
------------------------------------
swasta nak masuk kerajaan kena bertabik hormat dulu dengan guardian of civil service iaitu PTD kerana 4 daripada 4 penilai 'org luar' atau swasta ialah PTD iaitu KSN, KPPA, KSP dan Ketua Audit Negara

tak layak jadi PTD berkata...

Ramai dari syarikat SWASTA sekarang berharap sangat nak kerja Goverment, terutamanya untuk jawatan JUSA PTD. ini disebabkan gaji JUSA yang melambung naik meninggalkan jauh rakan sejawat mereka yang lebih berkemahiran di SWASTA.

tetapi peliknya, tiada PAKAR senior Hospital Swasta nak memohon untuk jadi Pakar Senior di Hospital Kerajaan.
ini kerana tangga gaji mereka jauh melebihi di Hospital Kerajaan.
------------------------------------
swasta nak masuk kerajaan kena bertabik hormat dulu dengan guardian of civil service iaitu PTD kerana 4 daripada 4 penilai 'org luar' atau swasta ialah PTD iaitu KSN, KPPA, KSP dan Ketua Audit Negara

Sabtu, Disember 31, 2011 6:13:00 PM

Tanpa Nama berkata...

wakil CUEPACS berkata...

jangan risau..isu ni dah hampir selesai...kami di cuepcas akan terus berbincang dengan JPA...api jangan dilawan dengan api..tapi dengan air..itulah erti kebijaksanaan yang sebenar...kita selesai satu persatu...yang penting kita sign SBPA dulu seperti dipersetujui payung kita iaitu CUEPACS...kalau terasa diri anda lebih baik dari pengurusan cuepacs..siallah masuk bertanding....tapi adatlah melayu..berani berkokok di belakang ahaja ..ekor bergelumang tahi
Sabtu, Disember 31, 2011 6:09:00 PM

------------------------------------

Mudah benarlah Wakil Ceupacs di atas berkokok walaupun ekornya bergelumang tahi. Perbincangan antara Ceupacs dengan JPA adalah bagus, tapi kalau isu-isu yang tidak penting seperti exit policy diturunkan markahnya saja yang dibincangkan, apa gunanya.

Kalau benarlah anda wakil Ceupacs yang berunding dengan JPA sebelum ini, sila senaraikan rundingan yang dijalankan, kami semua penjawat awam nak tahu apa yang berlaku sebenarnya. Kalau Ceupacs sendiri bermain tarik tali dengan penjawat awam dengan menyembunyikan perkara-perkara tertentu, jadi apakah bezanya dengan JPA yang mempunyai agenda tertentu apabilan menyembunyikan lampiran C terutama berkenaan JUSA dan Turus?

Oleh itu kalau benarlah apa yang dikatakan oleh saudara, maka kami penjawat awam boleh mengendurkan penentangan kami dengan syarat apa yang dikatakan itu dibuatlah, kalau sekadar nak membohongi kami, maka penentangan akan jauh lebih tegang selepas ini.

Oleh itu pihak Ceupacs sila senaraikan semua perkara yang dibincangkan, kami semua penjawat awam nak tahu apa yang dibincangkan oleh kamu semua dan apakah keputusannya.

Kasim.

GURU CEMERLANG DG52 berkata...

aik...masih lagi bising? outdated lah kamu semua...isu dah selesai dah...siapa wakil kita? cuepacs kan? so, wakil kita cakap dah selesai...dan cupeac wakili 1.4 juta PA...kalau ada yg tak setuju..adalah 2-3 ribu orang..biaselah..kita bukan boleh penuhi kehendak semua orang...tuler..time aku ngajar dulu,korang malas, tido, hisap rokok, jadi taiko...org lain belajar, tak malas, tak bebal..dah besar nak gaji besar macam orang rajin...ptuii

wakil cuepacs berkata...

wakil CUEPACS berkata...

jangan risau..isu ni dah hampir selesai...kami di cuepcas akan terus berbincang dengan JPA...api jangan dilawan dengan api..tapi dengan air..itulah erti kebijaksanaan yang sebenar...kita selesai satu persatu...yang penting kita sign SBPA dulu seperti dipersetujui payung kita iaitu CUEPACS...kalau terasa diri anda lebih baik dari pengurusan cuepacs..siallah masuk bertanding....tapi adatlah melayu..berani berkokok di belakang ahaja ..ekor bergelumang tahi
Sabtu, Disember 31, 2011 6:09:00 PM

------------------------------------

Mudah benarlah Wakil Ceupacs di atas berkokok walaupun ekornya bergelumang tahi. Perbincangan antara Ceupacs dengan JPA adalah bagus, tapi kalau isu-isu yang tidak penting seperti exit policy diturunkan markahnya saja yang dibincangkan, apa gunanya.

Kalau benarlah anda wakil Ceupacs yang berunding dengan JPA sebelum ini, sila senaraikan rundingan yang dijalankan, kami semua penjawat awam nak tahu apa yang berlaku sebenarnya. Kalau Ceupacs sendiri bermain tarik tali dengan penjawat awam dengan menyembunyikan perkara-perkara tertentu, jadi apakah bezanya dengan JPA yang mempunyai agenda tertentu apabilan menyembunyikan lampiran C terutama berkenaan JUSA dan Turus?

Oleh itu kalau benarlah apa yang dikatakan oleh saudara, maka kami penjawat awam boleh mengendurkan penentangan kami dengan syarat apa yang dikatakan itu dibuatlah, kalau sekadar nak membohongi kami, maka penentangan akan jauh lebih tegang selepas ini.

Oleh itu pihak Ceupacs sila senaraikan semua perkara yang dibincangkan, kami semua penjawat awam nak tahu apa yang dibincangkan oleh kamu semua dan apakah keputusannya.

Kasim.

Sabtu, Disember 31, 2011 6:15:00 PM

----------------------------------

secara jujur aku tak masuk..tak semua wakil cupecas masuk berbincang..cuma sebilangan yang dipersetujui..kalau tak, tak muat bilik mesyuarat tu...

kata kuncinya adalah bersabar...kita settlekan isu dasar dulu..iaitu exit policy yang paling dirisaukan PA...satu persatu...isu gaji hanya dibincangkan secara asas sebab ia bukan straight forward macam exit policy..ia memakan masa sikit...banyak benda kena kaji...implikasi kewangan, implikasi perundangan, dasar nak tarik best talent ke government (itu yg dikatakan oleh shabat kami yg masuk berbincang)...sabarlah...ia tak semudah disangka ....kita kena hargai juga mereka berhujung minggu di opis nak gubal SBPA ni...kita hanya lihat diluar mmg senang...

Tanpa Nama berkata...

GURU CEMERLANG DG52 berkata...

aik...masih lagi bising? outdated lah kamu semua...isu dah selesai dah...siapa wakil kita? cuepacs kan? so, wakil kita cakap dah selesai...dan cupeac wakili 1.4 juta PA...kalau ada yg tak setuju..adalah 2-3 ribu orang..biaselah..kita bukan boleh penuhi kehendak semua orang...tuler..time aku ngajar dulu,korang malas, tido, hisap rokok, jadi taiko...org lain belajar, tak malas, tak bebal..dah besar nak gaji besar macam orang rajin...ptuii
Sabtu, Disember 31, 2011 6:18:00 PM

------------------------------------

Inikah guru cemerlang? Perangai tak beradab, patutnya seorang guru menunjukkan teladan yang baik, tapi kalau kelakuan pun macam penagih dadah, macam pengikut black metal, sah ini pakai kabel untuk dapatkan gelaran guru cemerlang, mungkin dia ini dijanjikan dengan gelaran jusa selepas ini, sebab itulah berkokok sampai nak keluar anak tekak membela segala masalah dalam SBPA.

Kami penjawat hanya boleh terima kononnya perkara ini telah hampir selesai sekiranya apa yang dibincangkan itu disenaraikan dan dihebahkan kepada umum untuk penilaian. Kalau sekadar bercakap dah selesai, dah selesai, mana buktinya? Jangan berkokok saja lebih, tapi pembohong.

Malahan dalam televisyen, radio, surat khabar terlalu kurang pendedahan oleh JPA mengenaik penambah baikan yang kononnya telah banyak dibuat dalam SBPA, yang diketahui setakat ini adalah exit policy diturunkkan markah saja, yang lain pasal kekananan perjawatan, caca marba dalam KGT, bagaimana dengan status naik gaji melampau oleh PTD, JUSA dan Turus tidak ada didedahkan langsung, jangan main wayanglah, jagalah maruah sama, kalau nak membohong untuk membolot imbuhan yang dijanjikan, apa guna ada maruah lagi? Itu sudah tidak bermaruah.

Apa yang jelas yang dimahukan oleh penjawat awam adalah SBPA dibuat kajian menyeluruh, dibuat pindaan menyeluruh, serta siasatan terhadap penyelewengan dan salah guna kuasa oleh pihak yang membuat SBPA sebelum ini jika ada. Jangan hanya pung pang pung pang janji itu dan ini, tapi apa pun tak berhasil, apa guna? Oleh itu kalau benar-benar jujur, sila senaraikan apa yang telah dibincangkan dan apakah yang telah dicapai keputusannya, kami semua nak lihat bagaimana SBPA ini dikaji dan dibuat pindaan yang menyeluruh.

Kasim.

Tanpa Nama berkata...

wakil cuepacs berkata...

wakil CUEPACS berkata...

jangan risau..isu ni dah hampir selesai...kami di cuepcas akan terus berbincang dengan JPA...api jangan dilawan dengan api..tapi dengan air..itulah erti kebijaksanaan yang sebenar...kita selesai satu persatu...yang penting kita sign SBPA dulu seperti dipersetujui payung kita iaitu CUEPACS...kalau terasa diri anda lebih baik dari pengurusan cuepacs..siallah masuk bertanding....tapi adatlah melayu..berani berkokok di belakang ahaja ..ekor bergelumang tahi
Sabtu, Disember 31, 2011 6:09:00 PM

------------------------------------

Mudah benarlah Wakil Ceupacs di atas berkokok walaupun ekornya bergelumang tahi. Perbincangan antara Ceupacs dengan JPA adalah bagus, tapi kalau isu-isu yang tidak penting seperti exit policy diturunkan markahnya saja yang dibincangkan, apa gunanya.

Kalau benarlah anda wakil Ceupacs yang berunding dengan JPA sebelum ini, sila senaraikan rundingan yang dijalankan, kami semua penjawat awam nak tahu apa yang berlaku sebenarnya. Kalau Ceupacs sendiri bermain tarik tali dengan penjawat awam dengan menyembunyikan perkara-perkara tertentu, jadi apakah bezanya dengan JPA yang mempunyai agenda tertentu apabilan menyembunyikan lampiran C terutama berkenaan JUSA dan Turus?

Oleh itu kalau benarlah apa yang dikatakan oleh saudara, maka kami penjawat awam boleh mengendurkan penentangan kami dengan syarat apa yang dikatakan itu dibuatlah, kalau sekadar nak membohongi kami, maka penentangan akan jauh lebih tegang selepas ini.

Oleh itu pihak Ceupacs sila senaraikan semua perkara yang dibincangkan, kami semua penjawat awam nak tahu apa yang dibincangkan oleh kamu semua dan apakah keputusannya.

Kasim.

Sabtu, Disember 31, 2011 6:15:00 PM

----------------------------------

secara jujur aku tak masuk..tak semua wakil cupecas masuk berbincang..cuma sebilangan yang dipersetujui..kalau tak, tak muat bilik mesyuarat tu...

kata kuncinya adalah bersabar...kita settlekan isu dasar dulu..iaitu exit policy yang paling dirisaukan PA...satu persatu...isu gaji hanya dibincangkan secara asas sebab ia bukan straight forward macam exit policy..ia memakan masa sikit...banyak benda kena kaji...implikasi kewangan, implikasi perundangan, dasar nak tarik best talent ke government (itu yg dikatakan oleh shabat kami yg masuk berbincang)...sabarlah...ia tak semudah disangka ....kita kena hargai juga mereka berhujung minggu di opis nak gubal SBPA ni...kita hanya lihat diluar mmg senang...

------------------------------------

Wakil Ceupacs, isu kekananan perjawatan macam mana? Jangan nanti caca marba tugasan di pejabat, nak beri arahan pun susah sebab masing-masing dah sepangkat, arahan penyelia sebelum ini pun tak akan dipedulikan oleh kakitangan yang diselia sebab sudah sama pangkat, apa cerita?

Banyak benda yang diperjuangkan oleh penjawat awam, exit policy itu tidak berapa begitu penting, tapi berkenaan KGT, berkenaan kekananan perjawatan itu lebih utama, jangan sibuk benda kecil sedangkan benda besar buat tak peduli saja.

Sebagaimana yang saya terangkan sebelum ini, kami penjawat awam hanay boleh mengendurkan penentangan kami sekiranya kami diberikan maklumat yang jelas berhubung apa yang dibincangkan oleh Ceupacs dan JPA, kalau nak sembunyi itu dan ini macam ada udang disebalik batu saja, jangan bersikap sedemikian, bertanggunjawablah.

Kasim.

GURU CEMERLANG DG52 berkata...

Tanpa Nama berkata...
GURU CEMERLANG DG52 berkata...

aik...masih lagi bising? outdated lah kamu semua...isu dah selesai dah...siapa wakil kita? cuepacs kan? so, wakil kita cakap dah selesai...dan cupeac wakili 1.4 juta PA...kalau ada yg tak setuju..adalah 2-3 ribu orang..biaselah..kita bukan boleh penuhi kehendak semua orang...tuler..time aku ngajar dulu,korang malas, tido, hisap rokok, jadi taiko...org lain belajar, tak malas, tak bebal..dah besar nak gaji besar macam orang rajin...ptuii
Sabtu, Disember 31, 2011 6:18:00 PM

------------------------------------

Inikah guru cemerlang? Perangai tak beradab, patutnya seorang guru menunjukkan teladan yang baik, tapi kalau kelakuan pun macam penagih dadah, macam pengikut black metal, sah ini pakai kabel untuk dapatkan gelaran guru cemerlang, mungkin dia ini dijanjikan dengan gelaran jusa selepas ini, sebab itulah berkokok sampai nak keluar anak tekak membela segala masalah dalam SBPA.

Kami penjawat hanya boleh terima kononnya perkara ini telah hampir selesai sekiranya apa yang dibincangkan itu disenaraikan dan dihebahkan kepada umum untuk penilaian. Kalau sekadar bercakap dah selesai, dah selesai, mana buktinya? Jangan berkokok saja lebih, tapi pembohong.

---------------------------------

wah..cuba korang tengok..kurang ajar tak org sekarang terhadap pendidik anak bangsa..org nasihat terus dimaki hamun...

cuba korang tengok...samdol ni gunakan perkataan 'kami penjawat awam'....dol hang jangan perasan hang wakil penjawat awam....bila masa kami lantik hang? kami lantik omar osman and the geng wakili kami....wakil rasmi kami iaitu cuepacs pun kata isu dah selesai..yang hanya menyalak lagi kenapa? serius..aku ada murid nama kasim zaidi dulu...malas nak mampus...pastu suka kaco orang...dah besar dia mesti nak gaji besar juga...belajar malas..ptuiii

wakil cuepacs berkata...

Wakil Ceupacs, isu kekananan perjawatan macam mana? Jangan nanti caca marba tugasan di pejabat, nak beri arahan pun susah sebab masing-masing dah sepangkat, arahan penyelia sebelum ini pun tak akan dipedulikan oleh kakitangan yang diselia sebab sudah sama pangkat, apa cerita?

Banyak benda yang diperjuangkan oleh penjawat awam, exit policy itu tidak berapa begitu penting, tapi berkenaan KGT, berkenaan kekananan perjawatan itu lebih utama, jangan sibuk benda kecil sedangkan benda besar buat tak peduli saja.

Sebagaimana yang saya terangkan sebelum ini, kami penjawat awam hanay boleh mengendurkan penentangan kami sekiranya kami diberikan maklumat yang jelas berhubung apa yang dibincangkan oleh Ceupacs dan JPA, kalau nak sembunyi itu dan ini macam ada udang disebalik batu saja, jangan bersikap sedemikian, bertanggunjawablah.

Kasim.
---------------------------
siapa kata exit policy perkara kecil...kenyataan awal KPPA bahawa 1% daripada 1.4 juta PA mungkin menerima kesan amat membimbangkan...1% sama dengan 14,000 penjawat awam.....isu ni adalah yg paling utama..kita kena selamatkan 14,000 ni dulu..mereka semua ada nak bini nak bagi makan...

isu kekananan dah dibawa cuma JPA tengah kaji...cari formula terbaik...maybe benar juga mmg ada yg patut berkorban...contoh kalau T1 naik 200...T2 naik 220...kalau T20...adakah naik 2200?bagiler cadangan atau formula kalau ada...kami tumpukan pada N17 dulu sebab mereka adalah antara yg paling ramai dalam PA ..bersabarlah sikit..tak lari gunung dikejar..kalau tak puas hati dengan presiden..anda boleh usulkan undi tak percaya kepada dia..dan EGM boleh dibuat..

Tanpa Nama berkata...

GURU CEMERLANG DG52 berkata...

Tanpa Nama berkata...
GURU CEMERLANG DG52 berkata...

aik...masih lagi bising? outdated lah kamu semua...isu dah selesai dah...siapa wakil kita? cuepacs kan? so, wakil kita cakap dah selesai...dan cupeac wakili 1.4 juta PA...kalau ada yg tak setuju..adalah 2-3 ribu orang..biaselah..kita bukan boleh penuhi kehendak semua orang...tuler..time aku ngajar dulu,korang malas, tido, hisap rokok, jadi taiko...org lain belajar, tak malas, tak bebal..dah besar nak gaji besar macam orang rajin...ptuii
Sabtu, Disember 31, 2011 6:18:00 PM

------------------------------------

Inikah guru cemerlang? Perangai tak beradab, patutnya seorang guru menunjukkan teladan yang baik, tapi kalau kelakuan pun macam penagih dadah, macam pengikut black metal, sah ini pakai kabel untuk dapatkan gelaran guru cemerlang, mungkin dia ini dijanjikan dengan gelaran jusa selepas ini, sebab itulah berkokok sampai nak keluar anak tekak membela segala masalah dalam SBPA.

Kami penjawat hanya boleh terima kononnya perkara ini telah hampir selesai sekiranya apa yang dibincangkan itu disenaraikan dan dihebahkan kepada umum untuk penilaian. Kalau sekadar bercakap dah selesai, dah selesai, mana buktinya? Jangan berkokok saja lebih, tapi pembohong.

---------------------------------

wah..cuba korang tengok..kurang ajar tak org sekarang terhadap pendidik anak bangsa..org nasihat terus dimaki hamun...

cuba korang tengok...samdol ni gunakan perkataan 'kami penjawat awam'....dol hang jangan perasan hang wakil penjawat awam....bila masa kami lantik hang? kami lantik omar osman and the geng wakili kami....wakil rasmi kami iaitu cuepacs pun kata isu dah selesai..yang hanya menyalak lagi kenapa? serius..aku ada murid nama kasim zaidi dulu...malas nak mampus...pastu suka kaco orang...dah besar dia mesti nak gaji besar juga...belajar malas..ptuiii
Sabtu, Disember 31, 2011 6:33:00 PM

------------------------------------

Guru Cemerlang DG 52 yang tak berakhlak dan perangai macam golongan black metal, jagalah akhlak kamu, saya tak cakap saya dilantik oleh penjawat awam mewakili mereka, tapi saya mempunyai beberapa penjawat awan yang menyokong saya, malahan saya sendiri penjawat awam, apakah salah perjuangan kami ini?

Anda jelas tidak punya isu hendak dibangkitkan, sekadar melalak tak tentu arah, dapat gelaran Guru Cemerlang pun sebab pakai kabel, itu pun puas membodek dan jadi tukang kipas baru dapat. Oleh itu tak hairanlah kamu berkelakuan macam orang tak berpelajaran saja, sebabnya kamu memang tak layak pun dapat gelaran Guru Cemerlang, malahan kamu sepatutnya letak jawatan sajalah, kamu tak sesuai jadi guru pun, sebab kamu tak ada pemikiran seperti seorang guru, kamu seorang yang tidak punya maruah yang menyalak menuduh itu dan ini terhadap perjuangan penjawat awam demi menagih imbuhan dari golongan atasan yang menjanjikan kamu itu. Kamu tak rasa malu ke bersikap sedemikian? Malahan maruah kamu itu apa nilainya, terlalu murah, jauh lebih murah dari barangan dikedai, terlalu mudah dijual beli maruah kamu ini.

Kamu buatlah apa saja, saya dan rakan-rakan seperjuangan akan terus berjuang untuk kepentingan perkhidmatan awam dan demi keadilan dan kebajikan penjawat awam.

Kasim.

Tanpa Nama berkata...

GURU CEMERLANG DG52 berkata...
aik...masih lagi bising? outdated lah kamu semua...isu dah selesai dah...siapa wakil kita? cuepacs kan? so, wakil kita cakap dah selesai...dan cupeac wakili 1.4 juta PA...kalau ada yg tak setuju..adalah 2-3 ribu orang..biaselah..kita bukan boleh penuhi kehendak semua orang...tuler..time aku ngajar dulu,korang malas, tido, hisap rokok, jadi taiko...org lain belajar, tak malas, tak bebal..dah besar nak gaji besar macam orang rajin...ptuii
------------------------------
setakat kenaikan pangkat berdasarkan time-based, letak keldai pun boleh sampai DG54!!

Tanpa Nama berkata...

kami penjawat awam menyokong SBPA...cuma harap ia ditambahbaik sedikit..naikkan pangkat EO yang dah berkhidmat lebih 10 tahun...syabas KPPA!

Tanpa Nama berkata...

GURU CEMERLANG DG52 berkata...
aik...masih lagi bising? outdated lah kamu semua...isu dah selesai dah...siapa wakil kita? cuepacs kan? so, wakil kita cakap dah selesai...dan cupeac wakili 1.4 juta PA...kalau ada yg tak setuju..adalah 2-3 ribu orang..biaselah..kita bukan boleh penuhi kehendak semua orang...tuler..time aku ngajar dulu,korang malas, tido, hisap rokok, jadi taiko...org lain belajar, tak malas, tak bebal..dah besar nak gaji besar macam orang rajin...ptuii
---------------------------------
setakat kenaikan pangkat berdasarkan time-based, letak cipan pun boleh sampai DG54!!

J27 berkata...

huhu...nak masuk Januari 2012....dapat gaji baru...yahooo...terima kasih PM!!!!!!1

Tanpa Nama berkata...

wakil cuepacs berkata...

Wakil Ceupacs, isu kekananan perjawatan macam mana? Jangan nanti caca marba tugasan di pejabat, nak beri arahan pun susah sebab masing-masing dah sepangkat, arahan penyelia sebelum ini pun tak akan dipedulikan oleh kakitangan yang diselia sebab sudah sama pangkat, apa cerita?

Banyak benda yang diperjuangkan oleh penjawat awam, exit policy itu tidak berapa begitu penting, tapi berkenaan KGT, berkenaan kekananan perjawatan itu lebih utama, jangan sibuk benda kecil sedangkan benda besar buat tak peduli saja.

Sebagaimana yang saya terangkan sebelum ini, kami penjawat awam hanay boleh mengendurkan penentangan kami sekiranya kami diberikan maklumat yang jelas berhubung apa yang dibincangkan oleh Ceupacs dan JPA, kalau nak sembunyi itu dan ini macam ada udang disebalik batu saja, jangan bersikap sedemikian, bertanggunjawablah.

Kasim.
---------------------------
siapa kata exit policy perkara kecil...kenyataan awal KPPA bahawa 1% daripada 1.4 juta PA mungkin menerima kesan amat membimbangkan...1% sama dengan 14,000 penjawat awam.....isu ni adalah yg paling utama..kita kena selamatkan 14,000 ni dulu..mereka semua ada nak bini nak bagi makan...

isu kekananan dah dibawa cuma JPA tengah kaji...cari formula terbaik...maybe benar juga mmg ada yg patut berkorban...contoh kalau T1 naik 200...T2 naik 220...kalau T20...adakah naik 2200?bagiler cadangan atau formula kalau ada...kami tumpukan pada N17 dulu sebab mereka adalah antara yg paling ramai dalam PA ..bersabarlah sikit..tak lari gunung dikejar..kalau tak puas hati dengan presiden..anda boleh usulkan undi tak percaya kepada dia..dan EGM boleh dibuat..
------------------------------------

Wakil Ceupacs, pasal exit policy ini, apa hal pula yang terlalu penting? Sekiranya orang berkenaan melakukan kerja dengan sebaiknya, takkan dia nak dikenakan exit policy pula? Saya tahu isu exit policy ini penting, tapi bukan isu markah yang diturunkan, tapi bagaimana exit policy itu dijalankan kelak.

Berkenaan isu kekananan perjawatan di jabatan-jabatan, itu adalah penting kerana kita tidak mahu isu arahan yang tidak dipedulikan kerana ada pihak yang telah besar kepala merasakan dirinya telah sepangkat dengan penyelia. Kalau begitu jadinya, macam mana nak buat kerja? Macam mana operasi dijabatan, itu tak pentingkah? Malahan berjuta - juta penduduk Malaysia berurusan dengan jabatan kerajaan, apakah akan terjadi kalau operasi jabatan caca marba akibat perjawatan yang tunggang langgang? Ini adalah jauh lebih penting dari exit policy.

Pasal gaji pun penting juga, kerana ia melibatkan keadilan dan kebajikan penjawat awam, malahan ia melibatkan isu ekonomi yang telah saya terangkan sebelum ini. Tapi apa yang lebih penting adalah kekananan perjawatan untuk memudahkan penyeliaan dan pemantauan kerja, itu lebih utama.

Berkenaan isu exit policy itu, apakah isu 14000 penjawat itu yang terlibat atau sebenarnya pihak JPA yang takut mereka dikenakan exit policy kerana mereka menyalahgunakan kedudukan mereka untuk mebuat dasar yang tidak adil seperti SBPA ini? Perbuatan mereka adalah bertentangan dengan aku janji iaitu tidak boleh menyalahgunakan kuasa untuk mendapatkan sesuatu secara tidak adil, lebih kurang macam itulah aku janji itu.

Oleh itu apa yang dikehendaki oleh penjawat awam adalah kajian menyeluruh terhadap SBPA kemudian buat pindaan yang menyeluruh terhadap SBPA dan sila ambil tindakan terhadap golongan yang menyalahgunakan kuasa dan kedudukan mereka untuk buat dasar yang tidak adil dan zalim ini kerana jelas mereka bukan saja langgar aku janji, malahan mereka telah buat jenayah dan maksiat yang kejam. Penjawat awam tidak mahu hanya janji kosong itu dan ini, tapi akhirnya kami yang menjadi mangsa, itu kami tidak mahu, kami mahukan keadilan dan kebajikan kami dibela dengan seadilnya.

Kasim.

Kasim.

wakil pekerja swasta kilang goodyear PJ berkata...

Baguslah najib buat macam ni....kami pekerja swasta seramai 8 juta sokong skim sebegini....sebab rakyat diluar sana termasuk kami pekerja swasta selalu dengki tengok pekerja gomen yang malas tapi dikekalkan kerana tiada peruntkan yang membolehkan mereka dibuang....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

GURU CEMERLANG DG52 berkata...
aik...masih lagi bising? outdated lah kamu semua...isu dah selesai dah...siapa wakil kita? cuepacs kan? so, wakil kita cakap dah selesai...dan cupeac wakili 1.4 juta PA...kalau ada yg tak setuju..adalah 2-3 ribu orang..biaselah..kita bukan boleh penuhi kehendak semua orang...tuler..time aku ngajar dulu,korang malas, tido, hisap rokok, jadi taiko...org lain belajar, tak malas, tak bebal..dah besar nak gaji besar macam orang rajin...ptuii
---------------------------------
setakat kenaikan pangkat berdasarkan time-based, letak cipan pun boleh sampai DG54!!
Sabtu, Disember 31, 2011 6:50:00 PM

------------------------------------

Beginilah jadinya sekiranya orang yang tidak layak diletakkan pada tempat yang tidak selayakkan dia tinggal. Nama saja guru, tapi pemikiran macam orang tak berakal. Bukan semua guru sebegini, malahan saya pun menghormati guru yang mendidik saya, tapi saya tidak pernah ada guru seperti Guru Cemerlang DG52 ini, ini entah jenis guru apa pun tak tahulah, teruk sangat.

Kasim.

GURU CEMERLANG DG52 berkata...

so anda boleh lihat dan baca sendiri komen-komen menghina para guru yang mendidik mereka satu ketika dahulu sehingga berjaya menjadi PAR, kerani. kerani kanan dan juruteknik...

kami para guru seramai 400,000 berharap sumpahan ini tidak berulang kepada anak-anak anda kerana teleh menghina guru yang mendidik anda...kita tengok sajalah nanti...

kecik-kecik malas, hisap rokok...dah besar dengki dengan org gaji besar...ptuii

Tanpa Nama berkata...

RAMON NAVARATNAM....hehhhh, tak buleh pakai punye orang ni...
Yang banyak menentang pemansuhan PPSMI ni dialah orangnya...
Tah macamana boleh dapat tan sri aku pun tak tau...
Dah jenis keling mcm tu le...dpt pangkat sikit sombongnya tak tentu kira....keling...keling

Sabtu, Disember 31, 2011 1:02:00 PM

---------------------------------

Saudara,
Berbudi bahasa lah semasa memberi pendapat anda. Jangan bersifat racist. KA perlu berkhidmat untuk semua rakyat Malaysia tidak kira kaum ataupun agama.

..................................

Memang kalau dah keling....keling juga...
Aku memang benci org mcm ramon tu...kau nak kata racist ke lantak kau le....
Dasar keling

Tanpa Nama berkata...

wakil pekerja swasta kilang goodyear PJ berkata...

Baguslah najib buat macam ni....kami pekerja swasta seramai 8 juta sokong skim sebegini....sebab rakyat diluar sana termasuk kami pekerja swasta selalu dengki tengok pekerja gomen yang malas tapi dikekalkan kerana tiada peruntkan yang membolehkan mereka dibuang....

Sabtu, Disember 31, 2011 6:52:00 PM

-----------------------------------

Kamu bukannya pekerja swasta, kamu cuma menyamar nak melaga-lagakan pekerja swasta dengan perkhidmatan awam. Kamu adalah golongan bayaran oleh pihak yang tamak haloba untuk melindungi segala salah laku mereka. Malahan tuduhan bahawa penjawat awam malas adalah tidak tepat, ramai yang rajin bekerja hingga larut malam walaupun tak menuntut elaun kerja lebih masa, malahan ada yang sanggup guna duit sendiri untuk buat urusan jabatan, oleh itu jangan sesuka hati tuduh penjawat awam sebegitu rupa.

Okay lah semua, sudah hampir maghrib, saya setakat ini dahulu, ada masa saya akan terus beri komen dan penerangan untuk kebajikan perkhidmatan awam dan keadilan untuk pernjawat awam, syabas dan tahniah kepada rakan-rakan seperjuangan yang terus konsisten membela dan mempertahankan perkhidmatan awam dan penjawat awam.

Jumpa lagi.

Kasim.

GURU BAHASA MELAYU berkata...

GURU CEMERLANG DG52 berkata...
so anda boleh lihat dan baca sendiri komen-komen menghina para guru yang mendidik mereka satu ketika dahulu sehingga berjaya menjadi PAR, kerani. kerani kanan dan juruteknik...

kami para guru seramai 400,000 berharap sumpahan ini tidak berulang kepada anak-anak anda kerana teleh menghina guru yang mendidik anda...kita tengok sajalah nanti...

kecik-kecik malas, hisap rokok...dah besar dengki dengan org gaji besar...ptuii

Sabtu, Disember 31, 2011 6:58:00 PM

--------------------------------

kerana duit ....guru dihina...aku sumpah anak org yang hina guru ni lembab

penjawat awam berkata...

syabas cuepacs dan JPA....syabas dan tahniah juga yg bekerja keras disebalkik tabir seperti KPPA, PTD di JPA dan KSP...anda semua sememangnya terbaik di Malaysia!

Tanpa Nama berkata...

syabas cuepacs dan JPA....syabas dan tahniah juga yg bekerja keras disebalkik tabir seperti KPPA, PTD di JPA dan KSP...anda semua sememangnya terbaik di Malaysia!

Tanpa Nama berkata...

syabas cuepacs dan JPA....syabas dan tahniah juga yg bekerja keras disebalkik tabir seperti KPPA, PTD di JPA dan KSP...anda semua sememangnya terbaik di Malaysia!

kerani N17 berkata...

tak sabar nak tengok gaji januari ni...campur elaun bagai..berapa agaknya bakal dapat...bagus gaji naik..boleh majukan ekonomi negara

Tanpa Nama berkata...

syabas cuepacs dan JPA....syabas dan tahniah juga yg bekerja keras disebalkik tabir seperti KPPA, PTD di JPA dan KSP...anda semua sememangnya terbaik di Malaysia!

Tanpa Nama berkata...

swasta nak masuk kerajaan kena bertabik hormat dulu dengan guardian of civil service iaitu PTD kerana 4 daripada 4 penilai 'org luar' atau swasta ialah PTD iaitu KSN, KPPA, KSP dan Ketua Audit Negara

----------------------------

syabas PTD

kerani N17 berkata...

syabas cuepacs dan JPA....syabas dan tahniah juga yg bekerja keras disebalkik tabir seperti KPPA, PTD di JPA dan KSP...anda semua sememangnya terbaik di Malaysia!

wakil penjawat awam berkata...

syabas cuepacs dan JPA....syabas dan tahniah juga yg bekerja keras disebalkik tabir seperti KPPA, PTD di JPA dan KSP...anda semua sememangnya terbaik di Malaysia!

Tanpa Nama berkata...

kami sokong SBPA...yang tak sokong ni minoriti jer....

GURU CEMERLANG DG52 berkata...

nak gaji besar..masa sekolah belajar malas..hak hak ptui

«Lebih lama ‹Lebih lama   201 – 400 daripada 955   Terbaru› Baru»